Iemand hier nog een idee over?Goofyduck384 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 19:23:
Ik heb een X1100W en heb twee zaken waar ik tegenaan loop (en nog geen oplossing voor heb kunnen vinden):
- ik heb hem ingesteld door gebruik van de meegeleverde Audyssey. Alles goed doorlopen, geen problemen. Alleen als ik hem nu aan doe staan alle channels gewoon weer op 0db. Klopt dat? Of heeft dat niets te maken met de instellingen in Audyssey? Ik dacht dat daardoor de ene speaker wat harder gaat dan de andere, zodat de geluidservaring op de zitplek het beste zou zijn.
- ik heb een aantal radiostations ingesteld, via internetradio, en opgeslagen onder de favorieten. Echter als ik dan (internet)radio luister en bijvoorbeeld met de afstandsbediening naar de volgende opgeslagen zender wil zappen, lukt dat op geen enkele manier. Is dit te mogelijk? Of doe ik iets fout?
Bedankt voor de tip!Fonta schreef op zondag 20 december 2015 @ 17:01:
[...]
Anders kan je hem altijd nog ergens laten repareren. Bij Car Audio Reparatie in Dordrecht bijvoorbeeld.
Die kerel zit al minstens 30 jaar op component niveau apparaten te repareren.
Audioservice heeft hem ook kunnen repareren (maar ik heb hem nog niet terug) kost 90€.
Omdat ik een nieuwe 4K-TV heb, wilde ik die hoge resolutie met dito content eens gaan afspelen via mijn PC. Maar, via een nieuwe 4K-HDMI-kabel, vanaf een capabele PC, kan ik niet hoger gaan dan 1080p. Het beeld van de TV blijft dan gewoon zwart. De televisie zou het moeten kunnen (Panasonic TX-55CX700). Gaat mijn AVR-2312 gewoon niet hoger dan dat en houdt de koek daar op?
[ Voor 9% gewijzigd door BobB op 23-12-2015 23:21 ]
Hier staat het ergens tussen.Bobbus schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:20:
Omdat ik een nieuwe 4K-TV heb, wilde ik die hoge resolutie met dito content eens gaan afspelen via mijn PC. Maar, via een nieuwe 4K-HDMI-kabel, vanaf een capabele PC, kan ik niet hoger gaan dan 1080p. Het beeld van de TV blijft dan gewoon zwart. De televisie zou het moeten kunnen (Panasonic TX-55CX700). Gaat mijn AVR-2312 gewoon niet hoger dan dat en houdt de koek daar op?
2312 heeft wel HDMI passthru vziw alleen denk ik (nog) niet voor 4K.
Wat je doet als workaround: PC aan TV hangen, van daaruit door naar je receiver. Als dat niet met HDMI werkt dan even met een optische kabel (alleen heb je dan niet hoger dan DTS).
Wel scheelt het je denk ik een hoop ellende met lipsync
Wat je doet als workaround: PC aan TV hangen, van daaruit door naar je receiver. Als dat niet met HDMI werkt dan even met een optische kabel (alleen heb je dan niet hoger dan DTS).
Wel scheelt het je denk ik een hoop ellende met lipsync
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Anoniem: 654400
Vorig jaar een Denon Ceol N9 gekocht. Een week of 6 terug begon er een luidspreker een beetje te roken met een stevige brandlucht. Die heb ik teruggebracht naar de winkel. Zo nu en dan heb ik de Ceol nog laten spelen op 1 speaker, waarbij ie altijd heel zacht stond. Gisteren stopte hij er pardoes mee en knipperde het on/off lampje, volgens de handleiding betekent dit "apparaat beschadigd - neem contact op met uw Denon dealer". Niet best dus, lijkt een serieus defect te zijn.
Kan het komen doordat ik hem heb laten draaien op 1 speaker? Naar mijn idee heb je dan gewoon mono geluid ipv stereo. Kunnen ze daar moeilijk over gaan doen qua garantie?
Kan het komen doordat ik hem heb laten draaien op 1 speaker? Naar mijn idee heb je dan gewoon mono geluid ipv stereo. Kunnen ze daar moeilijk over gaan doen qua garantie?
Neuh, dat mag niet aan het gebruiken van slechts een speaker liggen. Het zou uiteraard wel verband kunnen houden met het defect aan die andere speaker. Maar als je garantie hebt gewoon teruggaan, want dit mag niet
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hier een vraagje over de combinatie speakers versterker. Wil een setje vloerstaanders kopen en aan m'n AVR X1000 hangen. Kreeg echter bij de lokale hifi boer (hificorner) te horen dat ik wel moest opletten voor welk merk ik kies. Speakers met een laag rendement zoals B&W zijn geen goede match met een lichte amp zoals in de X1000. Maar met een beetje zoeken op internet kan ik niet echt een eenduidig antwoord vinden. Waar moet ik op letten als ik naar specs kijk. Is rendement uit te drukken in gevoeligheid in dB?
¯\_(ツ)_/¯
Beetje vergezocht. Er zit best een kern van waarheid in, maar dat merk je vooral als je op hogere volumes gaat spelen en de versterker dus echt zijn best moet doen. Maar een X1000 moet prima een setje B&W's aan kunnen sturen lijkt me. En als het echt te bont wordt schiet ie vanzelf wel in zijn beveiliging
Komende week een luistersessie inplannen. Laat wel weten wat eruit komt en hoe ze bevallen. Heb Q acoustics 3050 en Dali Zenzor 7 hoog op het lijstje staan, maar voornamelijk omdat ze op het internet goed aangeschreven staan.
¯\_(ツ)_/¯
Enige tijd geleden mijn X2000 getest met een B&W set, de speakers kwamen totaal niet tot hun recht, er is meer vermogen voor nodig om ze fatsoenlijk te laten klinken. Dit ligt uiteraard ook aan welke set B&W's je wilt.The Eagle schreef op zondag 27 december 2015 @ 20:52:
Beetje vergezocht. Er zit best een kern van waarheid in, maar dat merk je vooral als je op hogere volumes gaat spelen en de versterker dus echt zijn best moet doen. Maar een X1000 moet prima een setje B&W's aan kunnen sturen lijkt me. En als het echt te bont wordt schiet ie vanzelf wel in zijn beveiliging
Uiteindelijk gekozen voor Dali, gaven/geven veel meer diepte bij deze versterker. Tip: ga naar Hifiklubben en plan een luistersessie in, dan kan je duidelijk de verschillen horen!
[ Voor 3% gewijzigd door Zigg op 28-12-2015 12:37 ]
Staat nog een setje Zenzors 7 voor €600 te koop op MP. Maar wil ze toch wel even beluisteren, voor ik ze zo koop...
Zoek wel een luisterplek in het noorden van het land. Woon in de buurt van Groningen, daar zit 1 zaakje die vanalles heeft. De overige zaken zijn vaak speciaalzaken met high end apparatuur, ook heel leuk, maar niet echt in de prijsrange waar ik in zit te zoeken. Van de week kunnen we de kinderen bij opa en oma in de buurt van Heerenveen kwijt, daar een winkeltje met veel keus in Dali, Q Acoustics, Kef, Polk, Focal, etc zou wel leuk zijn.
Zoek wel een luisterplek in het noorden van het land. Woon in de buurt van Groningen, daar zit 1 zaakje die vanalles heeft. De overige zaken zijn vaak speciaalzaken met high end apparatuur, ook heel leuk, maar niet echt in de prijsrange waar ik in zit te zoeken. Van de week kunnen we de kinderen bij opa en oma in de buurt van Heerenveen kwijt, daar een winkeltje met veel keus in Dali, Q Acoustics, Kef, Polk, Focal, etc zou wel leuk zijn.
¯\_(ツ)_/¯
Zou mij verbazen als Hifi Corner de Dali's niet heeft staan in de luisterruimte.BoltYes schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:06:
Staat nog een setje Zenzors 7 voor €600 te koop op MP. Maar wil ze toch wel even beluisteren, voor ik ze zo koop...
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...
ThnxThe Eagle schreef op zondag 27 december 2015 @ 19:45:
Neuh, dat mag niet aan het gebruiken van slechts een speaker liggen. Het zou uiteraard wel verband kunnen houden met het defect aan die andere speaker. Maar als je garantie hebt gewoon teruggaan, want dit mag niet
De speaker is nu nog bij Klein, ik weet niet of ze de schade aan de speaker gaan vergoeden, ongelukkigerwijs heeft mijn zoontje een tweeter ingedrukt met een pen toen ik de speaker net even op de tafel had gezet om de typenaam te noteren. Toen kon ie er eindelijk bij. Ik dacht niet dat dat een brandlucht had kunnen veroorzaken, de winkelmedewerker dacht daar anders over.
Anyway, dan moet ik de Ceol er maar achteraan brengen.
Voor volgend jaar heb ik ook een nieuwe receiver op het verlanglijstje staan en ik neig tot nu toe het meest naar de Denon AVR-X2200W. Voor mij is 4K en HDCP 2.2 wel belangrijk, omdat ik wil dat het apparaat een tijdje mee kan gaan. Op dit moment gebruik ik nog een Sony STR-DB930 QS die op zich prima functioneert, maar het gebrek aan vooral HDMI begint af en toe vervelend te worden
.
Maar nu even mijn issue waar je vrij weinig over leest en sowieso waar op internet weinig over wordt gesproken: het energieverbruik. Ik probeer mijn huidige receiver al zo min mogelijk aan te zetten wegens het verbruik van 120W, maar die X2200W heeft een power consumption van 500W! Is dat nu iets wat altijd wordt verbruikt als je hem aan hebt, of slechts een piekbelasting bij maximaal volume en tegelijkertijd 4K upscaling etc.?
Concurrenten doen het trouwens niet veel beter. Een vergelijkbaar Onkyo model doet 630W. Marantz 650W. Sony doet het wel iets beter met volgens hun 240W.
Zijn dit soort dingen voor mensen hier überhaupt een afweging of maakt het door het weinige gebruik minder uit?
Maar nu even mijn issue waar je vrij weinig over leest en sowieso waar op internet weinig over wordt gesproken: het energieverbruik. Ik probeer mijn huidige receiver al zo min mogelijk aan te zetten wegens het verbruik van 120W, maar die X2200W heeft een power consumption van 500W! Is dat nu iets wat altijd wordt verbruikt als je hem aan hebt, of slechts een piekbelasting bij maximaal volume en tegelijkertijd 4K upscaling etc.?
Concurrenten doen het trouwens niet veel beter. Een vergelijkbaar Onkyo model doet 630W. Marantz 650W. Sony doet het wel iets beter met volgens hun 240W.
Zijn dit soort dingen voor mensen hier überhaupt een afweging of maakt het door het weinige gebruik minder uit?
Volgens mij is die 500 een soort max ja, als ik mijn 2100W aan heb komt ie echt niet zo hoog. Zal, afhankelijk van het volume enz, zo rond de 100 zijn ja.
Het is een piekbelasting die nooit constant door een receiver gegeven kan worden en die op normaal volume niet door speakers gevraagd zal worden.
Het zal ook afhangen van de speakers die er aan komen te hangen. Je hebt bijvoorbeeld speakers met een gevoeligheid van 83db en je hebt speakers met een gevoeligheid van 92db. Bij een gelijk vermogen zullen de speakers met een gevoeligheid van 92db 16x zo luid klinken (elke 3 db betekend verdubbeling in luidheid) dan de speakers met een gevoeligheid van 83db. Zou je die speakers van 92db op een volume hebben staan waarbij ze 50w verbruiken. Dan is voor een gelijk volume uit de speakers van 83db een vermogen van 800w nodig.
Het zal ook afhangen van de speakers die er aan komen te hangen. Je hebt bijvoorbeeld speakers met een gevoeligheid van 83db en je hebt speakers met een gevoeligheid van 92db. Bij een gelijk vermogen zullen de speakers met een gevoeligheid van 92db 16x zo luid klinken (elke 3 db betekend verdubbeling in luidheid) dan de speakers met een gevoeligheid van 83db. Zou je die speakers van 92db op een volume hebben staan waarbij ze 50w verbruiken. Dan is voor een gelijk volume uit de speakers van 83db een vermogen van 800w nodig.
Vond de Dali Zensor 7 een beetje tam klinken, heb nu een setje Q Acoustics 3050 gehaald en ben er zeer tevreden mee. Gister een filmpje gekeken en het verschil in geluid is enorm, veel meer detail en prettig om naar te luisteren. Heb ze nog niet heel hard gezet, ivm inspelen. Heb al het geluid op Direct (pure) gezet, dit geeft vooral bij de radio een mooi geluid.Vitamine schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:19:
[...]
Zou mij verbazen als Hifi Corner de Dali's niet heeft staan in de luisterruimte.
¯\_(ツ)_/¯
Kan je nagaan hoe veel er dan voor het vermogen van de speakers over blijft als je voeding 240 Watt is. Al is het zoals gezegd piekvermogen. Volgens mij hadden enkelen hier het wel eens getest en het verschil tussen normaal volume naar oorverdovend volume was ook niet extreem veel meer qua wat er uit het stopcontact werd genomen. Maar als je echt naar die getalletjes gaat kijken: Pioneer in de serie met hun Direct Energy receivers. Hoger rendement en veel zuiniger. Topmodel de SC-LX89 neemt max 370 Watt.Dennis schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:06:
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Mijn ouders hebben net een X2100W gekocht in combinatie met een Dali Zensor 5 set en een Zensor Vokal, klinkt top! Ze luisteren graag naar de radio, 'gewoon', niet via een app of wat dan ook. Het liefst via de kabel, niet via FM.
Het probleem is echter dat mijn vader de coax die hij in hun oude radio had niet in hun X2100W kan krijgen. De aansluiting die er het meeste op lijkt is de aansluiting van de FM-antenne, maar dat is 'm dus niet. Kan hij aan die kabel andere stekkertjes maken zodat het toch gaat, of gaat het hele feest om de één of andere reden helemaal niet door? Ik luister nóóit radio, dus ik heb werkelijk geen idee!
Het probleem is echter dat mijn vader de coax die hij in hun oude radio had niet in hun X2100W kan krijgen. De aansluiting die er het meeste op lijkt is de aansluiting van de FM-antenne, maar dat is 'm dus niet. Kan hij aan die kabel andere stekkertjes maken zodat het toch gaat, of gaat het hele feest om de één of andere reden helemaal niet door? Ik luister nóóit radio, dus ik heb werkelijk geen idee!
Dat zal niet aan de Denon liggen. Maar een foto van die aansluitingen zal allicht helpen. Toevallig aan beide kanten een male (of een female) zitten? Dan past het niet idd
Kabel uit de TV aansluiting halen en omdraaien?Bobbus schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:19:
Mijn ouders hebben net een X2100W gekocht in combinatie met een Dali Zensor 5 set en een Zensor Vokal, klinkt top! Ze luisteren graag naar de radio, 'gewoon', niet via een app of wat dan ook. Het liefst via de kabel, niet via FM.
BTW, leer je ouders dat er meer radio stations zijn op internet radio. Dan zijn ze zo om!
Past het niet? Of denk je dat dat niet de juiste connector is?Bobbus schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:19:
Een ander stekkertjes er aan maken is iig zo gebeurd. Ik heb zelf kabels en stekkers van hirschmann. Die hebben ook makkelijke instructie video's.
Gister wilde ARC niet meer werken tussen mijn tv en versterker (avr-x4100w), paar keer beide apparaten gereset en een andere hdmi kabel, eventjes ARC weer werkend gekregen naar na het uitschakelen van de tv gelijk weer storing.
Uiteindelijk bedacht ik mij dat ik op de horizon box van Ziggo de standbye functie op ECO mode hadden ingesteld (stond voorheen op middel) , de modes weer terug op middel gezet en ja hoor direct werkte ARC weer.
Ik had al eens eerder problemen met ARC op moment dat ik een streamer aansloot. Ziggo helpdesk gesproken en zij konden hier weinig mee, mijn opstelling (versterker ertussen) was geen 'standaard' opstelling. ..
Ik vraag mij af , ligt dit nu aan de denon. Zou ik het bij denon ook moeten melden of is dit gewoon 1 van de kinderziektes van ARC.
Uiteindelijk bedacht ik mij dat ik op de horizon box van Ziggo de standbye functie op ECO mode hadden ingesteld (stond voorheen op middel) , de modes weer terug op middel gezet en ja hoor direct werkte ARC weer.
Ik had al eens eerder problemen met ARC op moment dat ik een streamer aansloot. Ziggo helpdesk gesproken en zij konden hier weinig mee, mijn opstelling (versterker ertussen) was geen 'standaard' opstelling. ..
Ik vraag mij af , ligt dit nu aan de denon. Zou ik het bij denon ook moeten melden of is dit gewoon 1 van de kinderziektes van ARC.
Ik zou het nergens melden. Denon doet er niks mee, Ziggo doet er niks mee en Sony zal er ok niks mee doen. Te specifiek apparaat en geen van allen zijn ze de producent, dus /care.
Je krijgt hooguit een autoreply "bedankt voor uw bericht".
Je krijgt hooguit een autoreply "bedankt voor uw bericht".
Hoe bevalt de N9? Kan je hier iets over zeggen? Zit te twijfelen tussen een Marantz M-CR611 en de N9Anoniem: 654400 schreef op zondag 27 december 2015 @ 17:29:
Vorig jaar een Denon Ceol N9 gekocht.
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Hij beviel wel aardig hoewel internetradio periodiek uitvalt, waarna je opnieuw moet connecten, waarbij je een lange code in moet voeren (wifi password).Thrace Grumble schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 18:35:
[...]
Hoe bevalt de N9? Kan je hier iets over zeggen? Zit te twijfelen tussen een Marantz M-CR611 en de N9
Maar eerst ging een speaker kapot, een maand later het apparaat zelf. Beiden moeten dus gerepareerd worden. Al met al ben ik absoluut niet tevreden.
Ik heb eigenlijk al sinds dag 1 problemen met Spotify Connect op mij Denon AVR-X3100W. Allereerst dacht ik dat het aan de Android Player op mijn BlackBerry Passport lag, maar inmiddels draai ik Native Android en werkt het nog steeds niet vlekkeloos.
Wanneer ik eenmaal een verbinding gemaakt heb, speelt het over het algemeen gewoon goed af, echter lukt het 9 van de 10 keer niet om een verbinding op te zetten. De Denon staat dan wel in de lijst van "Beschikbare apparaten", maar wanneer ik hem selecteer zie ik een aantal seconden "Verbinden..." en vervolgens verdwijnt heel de optie om verbinding te maken met een apparaat.
Iemand enig idee?
Wanneer ik eenmaal een verbinding gemaakt heb, speelt het over het algemeen gewoon goed af, echter lukt het 9 van de 10 keer niet om een verbinding op te zetten. De Denon staat dan wel in de lijst van "Beschikbare apparaten", maar wanneer ik hem selecteer zie ik een aantal seconden "Verbinden..." en vervolgens verdwijnt heel de optie om verbinding te maken met een apparaat.
Iemand enig idee?
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Dit heb ik ook, maar dan met de 2100W. Soms werkt het inderdaad wel, maar meestal niet.JunkieXP schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:51:
Ik heb eigenlijk al sinds dag 1 problemen met Spotify Connect op mij Denon AVR-X3100W. Allereerst dacht ik dat het aan de Android Player op mijn BlackBerry Passport lag, maar inmiddels draai ik Native Android en werkt het nog steeds niet vlekkeloos.
Iemand enig idee?
In mijn geval is het dan sneller om het dan maar af te spelen via AirPlay (iPhone). Receiver is bekabeld aangesloten op het netwerk.
Dit heb ik ook af en toe met mijn X3100W. Het lijkt er op dat het ook te maken heeft met Spotify zelf, want het zijn periodes waarin het niet werkt en dan ineens werkt het voor een langere periode weer wel.JunkieXP schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:51:
Iemand enig idee?
PSN: Sluuz
Ik heb soortgelijke problemen met mijn X4200W. Spotify Connect kan ik selecteren vanaf een willekeurig apparaat waarna het vlekkeloos werkt. Echter als je stopt met luisteren schakelt de Denon niet weer uit, dit heb ik opgelost (andere tip in dit topic) door een timer in te stellen waardoor hij zelf uitschakelt na 10 minuten geen gebruik.
Als bovenstaande een keer in werking is getreden lukt het mij niet een 2e keer te connecten met Spotify Connect. Ook het web-access gedeelte van de X4200W is onbereikbaar geworden. Ik moet de Denon dan van het stroom halen en weer aanzetten om alles weer werkende te krijgen. Heel vervelend...
Als iemand bovenstaande herkent en een oplossing heeft hoor ik het graag!
Als bovenstaande een keer in werking is getreden lukt het mij niet een 2e keer te connecten met Spotify Connect. Ook het web-access gedeelte van de X4200W is onbereikbaar geworden. Ik moet de Denon dan van het stroom halen en weer aanzetten om alles weer werkende te krijgen. Heel vervelend...
Nee, al duurt het wel vrij lang voordat de 4200w weer bereikbaar is nadat je hem van standby hebt gehaald..DaKuup schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:17:
Ik heb soortgelijke problemen met mijn X4200W. Spotify Connect kan ik selecteren vanaf een willekeurig apparaat waarna het vlekkeloos werkt. Echter als je stopt met luisteren schakelt de Denon niet weer uit, dit heb ik opgelost (andere tip in dit topic) door een timer in te stellen waardoor hij zelf uitschakelt na 10 minuten geen gebruik.
Overigens staat de versterker bij mij altijd stroomloos als ik hem niet gebruik, misschien maakt dat wat uit.
Dat is juist het gemak, dat je vanaf de eettafel een muziekje kunt opzetten zonder erheen te lopen. Dat jij het stroom er weer af haalt komt overeen met mijn oplossing, waarna het bij mij ook weer (eenmalig) werkt.MrBarBarian schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:24:
[...]
Nee, al duurt het wel vrij lang voordat de 4200w weer bereikbaar is nadat je hem van standby hebt gehaald..
Overigens staat de versterker bij mij altijd stroomloos als ik hem niet gebruik, misschien maakt dat wat uit.
Dat eenmalig werken herken ik niet. Bij mij werkt het gewoon als ik eerst via Spotify Connect wat luister, dan tv ga kijken (andere input op de Denon) en dan weer Spotify Connect aanzet. Zonder dat de Denon dus van de stroom gaat of überhaupt uit gaat.
PSN: Sluuz
Ja, dat ga ik vanavond even proberen. Wellicht kun jij dan een keer de receiver via de timer naar stand-by laten gaan (op Spotify Connect input). Ben benieuwd wat er dan gebeurd.
Het is me niet helemaal duidelijk wat de mogelijkheden van mijn X1200W in combinatie met de Heos-speakers zijn. De Denon website zegt:
Denon HEOS Link IP-bediening
IP-bediening
Het veelgeprezen HEOS-audiosysteem voor het hele huis biedt geavanceerde multiroom- en multisource-audiostreaming. Ook de AVR-X1200W ondersteunt IP-bediening via HEOS Link, zodat je de receiver kan bedienen met de HEOS-app.
Bij Hifi Klubben lees ik het volgende:
Met Denon’s multiroom-systeem HEOS kan deze surroundreceiver volledig geïntegreerd worden in een geavanceerd draadloos muzieksysteem voor het hele huis. Het enige dat je hiervoor nodig hebt, is de HEOS Link die je aansluit op je AVR-X1200W. Vervolgens zet je je huis vol met passende, draadloze HEOS-luidsprekers of ‑versterkers en je bent klaar.
Ik stream nu via Spotify Connect naar mijn receiver en dat werkt vlekkeloos. Mijn conclusie is dus dat ik persé een Denon Link moet aanschaffen om een Heos-speaker samen/synchroon met mijn Denon receiver te laten spelen. Kan iemand dit bevestigen?
Denon HEOS Link IP-bediening
IP-bediening
Het veelgeprezen HEOS-audiosysteem voor het hele huis biedt geavanceerde multiroom- en multisource-audiostreaming. Ook de AVR-X1200W ondersteunt IP-bediening via HEOS Link, zodat je de receiver kan bedienen met de HEOS-app.
Bij Hifi Klubben lees ik het volgende:
Met Denon’s multiroom-systeem HEOS kan deze surroundreceiver volledig geïntegreerd worden in een geavanceerd draadloos muzieksysteem voor het hele huis. Het enige dat je hiervoor nodig hebt, is de HEOS Link die je aansluit op je AVR-X1200W. Vervolgens zet je je huis vol met passende, draadloze HEOS-luidsprekers of ‑versterkers en je bent klaar.
Ik stream nu via Spotify Connect naar mijn receiver en dat werkt vlekkeloos. Mijn conclusie is dus dat ik persé een Denon Link moet aanschaffen om een Heos-speaker samen/synchroon met mijn Denon receiver te laten spelen. Kan iemand dit bevestigen?
Mijn DNP720AE heeft een instelling die network standby heet. Zou me niks verbazen als er op je receiver ook zoiets zit qua instelling. Check je boekje ffJunkieXP schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:51:
Iemand enig idee?
@MrBarBarian: als je je receiver echt stroomloos gooit gaat ie natuurlijk nooit een netwerkverbinding op kunnen zetten he
Bij mij gaat er volgens mij een hele hoop mis. Vandaag eens gekeken wat er gebeurd en wanneer de optie op m'n telefoon verdwijnt blijft m'n Receiver op "Connecting..." staan, niet veel later worden alle instellingen die met netwerk te maken hebben grijs en valt de USB aansluiting ook uit, alsof er modules in de receiver herstellen.The Eagle schreef op maandag 11 januari 2016 @ 20:29:
[...]
Mijn DNP720AE heeft een instelling die network standby heet. Zou me niks verbazen als er op je receiver ook zoiets zit qua instelling. Check je boekje ff
@MrBarBarian: als je je receiver echt stroomloos gooit gaat ie natuurlijk nooit een netwerkverbinding op kunnen zetten he
Heb inmiddels de instellingen ook op handmatig gezet (i.p.v. DHCP) maar tevergeefs.
Heb ook eens dat soort ge-emmer gehad. Uiteindelijk was een netwerkreset icm het aanzetten van network standby de oplossing meen ik. Saillant detail: mijn netwerkspeler gaat ook helemaal powerless (master/slave switch icm receiver). Dus die moet zijn netwerk wel opnieuw gaan zoeken, dan kan een netwerk standby optie alleen maar roet in het eten gooien.
Eigen schuld achteraf trouwens, dat zal me leren om mijn router in AP modus het zelfde vaste IP als mijn streamer te geven. Hele netwerkstack overhoop
Op een gegeven moment heb je zo zitten kloten dat niks meer helpt. In voorkomend geval: vast IP, DNS en gateway invoeren en zorgen dat dat IP uitgezonderd is in de DHCP scope van je router. DNS staat me bij dat ik die op OpenDNS of google heb staan. DNS relay op de router staat iig uit
Eigen schuld achteraf trouwens, dat zal me leren om mijn router in AP modus het zelfde vaste IP als mijn streamer te geven. Hele netwerkstack overhoop
Op een gegeven moment heb je zo zitten kloten dat niks meer helpt. In voorkomend geval: vast IP, DNS en gateway invoeren en zorgen dat dat IP uitgezonderd is in de DHCP scope van je router. DNS staat me bij dat ik die op OpenDNS of google heb staan. DNS relay op de router staat iig uit
Het probleem wordt nog gekker. Ben al een paar dagen bezig met diverse instellingen om het voor elkaar te krijgen / te kijken of er wellicht aan de kant van Spotify problemen zijn. En 3 dagen geen enkele mogelijkheid om te verbinden.
Ook vandaag weer geen mogelijkheid om te verbinden vanaf PC Applicatie alsmede Android App. Maar, zodra ik een verbinding via AirPlay opzette kon ik deze probleemloos overnemen met mijn Android Spotify Connect. Dit maakt het probleem voor mij alleen maar vager, maar blij dat er een Workaround als Oplossing bestaat.
Iemand die dit scenario kan reproduceren, of een aanleiding heeft waardoor dit scenario werkt?
Ook vandaag weer geen mogelijkheid om te verbinden vanaf PC Applicatie alsmede Android App. Maar, zodra ik een verbinding via AirPlay opzette kon ik deze probleemloos overnemen met mijn Android Spotify Connect. Dit maakt het probleem voor mij alleen maar vager, maar blij dat er een Workaround als Oplossing bestaat.
Iemand die dit scenario kan reproduceren, of een aanleiding heeft waardoor dit scenario werkt?
Werkt de Denon Heos Soundbar met de afstandsbediening van Horizon (Ziggo/UPC)?
Ik heb me toch iets vreemds... Ik ben verhuisd, maar heb nog steeds dezelfde AVR-2312 en dezelfde Experiabox als modem. Maar, de zichtbaarheid van AirPlay op mijn iPad is dramatisch. Na tig keer allerlei apparaten opnieuw opstarten heb ik soms eindelijk verbinding, maar het kan er ook zo maar weer uit vliegen. De Denon is bedraad aangesloten. Iemand een tip voor de AirPlay zichtbaarheid?
Ik zou sowieso eens met een laptop en inSSIDer kijken hoe het zit met lokale draadloze netwerken. Dikke kans dat je last hebt van een hoop WLAN's in de buurt.
Experiabox is sowieso niet het meest briljante appraat ooit geleverd natuurlijk.
Kan iig geen Denon probleem zijn.
Experiabox is sowieso niet het meest briljante appraat ooit geleverd natuurlijk.
Kan iig geen Denon probleem zijn.
Anoniem: 727248
* knip *
Het is niet de bedoeling om dezelfde vraag meerdere keren te posten. Verder in Denon AVR-x2200W ???.
Het is niet de bedoeling om dezelfde vraag meerdere keren te posten. Verder in Denon AVR-x2200W ???.
[ Voor 84% gewijzigd door S1NN3D op 19-01-2016 13:48 ]
Ik krijg bluetooth niet meer werkend op de Denon x2200.
De x2200 komt wel in de lijst van beschikbare bluetooth devices te staan maar verbinding maken gaat niet.
Bij mn telefoon experia z3 compact komt de melding : kan niet koppelen vanwege onjuiste pin of toegangscode.
Niet dat je die ergens in kan typen ofzo.
en bij de nexus 7 probeert ie te koppelen maar stopt al na 2 seconden en verder geen melding.
die nexus had ik er al eens op aangesloten toen ik hem pas had en toen werkte het.
iemand een idee?
Edit wifi werkte ook niet meer heb toen 10 seconden de stekker uit de x2200 getrokken dat vond ie zeker lekker want nu werkt wifi ook weer, en bluetooth verbinden is ook gelukt.
De x2200 komt wel in de lijst van beschikbare bluetooth devices te staan maar verbinding maken gaat niet.
Bij mn telefoon experia z3 compact komt de melding : kan niet koppelen vanwege onjuiste pin of toegangscode.
Niet dat je die ergens in kan typen ofzo.
en bij de nexus 7 probeert ie te koppelen maar stopt al na 2 seconden en verder geen melding.
die nexus had ik er al eens op aangesloten toen ik hem pas had en toen werkte het.
iemand een idee?
Edit wifi werkte ook niet meer heb toen 10 seconden de stekker uit de x2200 getrokken dat vond ie zeker lekker want nu werkt wifi ook weer, en bluetooth verbinden is ook gelukt.
[ Voor 15% gewijzigd door Goofy1978 op 19-01-2016 19:37 ]
Ik heb een AVR 3808 CI, waarvan de netwerkfunctionaliteit al een tijd brak/onbruikbaar is. Ik heb Hifi Klubben laten onderzoeken of zij dat ook kunnen constateren wat het geval is. Reparatie is te kostbaar omdat je niet geen simpele een ethernet-component kunt vervangen. Ik maak nu gebruik van een chromecast stick die ik op een HDMI poort heb aangesloten. Dat werkt prima en is te bedienen via je smartphone. Misschien ook een idee voor anderen die problemen hebben met hun ethernet verbinding (ik heb het dus niet over wifi connectiviteit van de Denon versterker).
Ik heb een AVR x3200w en speel muziek af via een synology Nas , Maar heb regelmatig het probleem dat de Denon 1 nummer overslaat . Heeft iemand dat probleem ook .
Ik twijfel op dit moment tussen de X1200W en de X2200W. Zover ik weet ondersteunen beide receivers hdcp 2.2. Het enige verschil zit hem voor mij in de upscaling naar 4k. In hoeverre is deze functie belangrijk? Aangezien 4k televisies meestal uit zichzelf kunnen upscalen naar 4k.
[ Voor 16% gewijzigd door tweegroenethee op 25-01-2016 13:55 ]
Vraagje aan de gebruikers van een Heos Soundbar:
Het is me al 2x gebeurd dat ik geen geluid uit mijn Heos krijg. Niet via Spotify Connect, niet via HDMI Arc. De enige oplossing is om het apparaat van het stroom te halen, zodat hij opnieuw verbinding gaat maken (gok ik). Gek genoeg is dit gebeurd nadat ik mijn Chromecast op de tv heb aangesloten (geen idee of het toeval is).
Iemand bekend met dit probleem?
Het is me al 2x gebeurd dat ik geen geluid uit mijn Heos krijg. Niet via Spotify Connect, niet via HDMI Arc. De enige oplossing is om het apparaat van het stroom te halen, zodat hij opnieuw verbinding gaat maken (gok ik). Gek genoeg is dit gebeurd nadat ik mijn Chromecast op de tv heb aangesloten (geen idee of het toeval is).
Iemand bekend met dit probleem?
Geen antwoord op je vraag maar wel ook problemen met het via DLNA afspelen vanaf een Synology;syberjunky schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:17:
Ik heb een AVR x3200w en speel muziek af via een synology Nas , Maar heb regelmatig het probleem dat de Denon 1 nummer overslaat . Heeft iemand dat probleem ook .
Ik heb zelf een X2000 en heb regelmatig dat een nummer niet afspeelt. Deze blijft dan staan op 00:00 - 00:01 waarbij het nummer niet afspeelt. Ik moet dan de receiver van de stroom halen, opnieuw aansluiten waarna het meestal wel werkt. Ook stopt het spelen regelmatig spontaan waarbij Audiostation wel gewoon doorloopt (muziek runtime loopt dan gewoon door zonder dat er geluid te horen is). Binnen Mediaplayer op de Synology heb ik al diversen instellingen geprobeerd bij SSDP-advertisementinterval (seconden), helaas zonder resultaat. Ook maakt het niet uit of ik stream vanaf een (Sony) tablet of een tweetal (HTC) smartphones. Als iemand tips hiervoor heeft, graag.
@edit 09-02-2016: 17:26 --> na het omlaag bijstellen van de SSDP interval binnen Media Center App lijkt het probleem opgelost. Standaard staat deze waarde op 920 seconden en heb dit uiteindelijk verlaagd naar 30 seconden. Nu start de muziek altijd en stopt deze ook niet random
[ Voor 16% gewijzigd door bluecupra op 09-02-2016 17:27 ]
Vraagje: Ik heb sinds kort een Denon X2200W en ben hier gelukkig erg tevreden over (Na een tegenvallende ervaring met een Pioneer die ik een paar weken geprobeerd heb)!. Nu heeft een vriend van mij pas zijn Spotify gekoppeld met mijn receiver, en we zijn zojuist tot de ontdekking gekomen dat hij vanuit zijn huis bij mij thuis de receiver aan kan zetten via Spotify en muziek kan afspelen / volume bedienen / etc.
Is er een mogelijkheid om op de receiver dit weer te ontkoppelen? Of moet dit via zijn Spotify account?? (Hoop ik niet, hij vind het wel mooi zo!
)
Ik vind het wel erg bijzonder dat dit zomaar kan trouwens.
Is er een mogelijkheid om op de receiver dit weer te ontkoppelen? Of moet dit via zijn Spotify account?? (Hoop ik niet, hij vind het wel mooi zo!
[ Voor 8% gewijzigd door Robsta86 op 27-01-2016 18:14 ]
Anoniem: 180171
Ik heb een vraag, ik sta op het punt een Denon AVR X1200W te kopen. Nu heb ik even alleen geld voor de reciever en wil ik in de toekomst een mooie set boxen aanschaffen.
Ik heb op mijn consoles / tv het oude maar nog steeds mooi geluid: Creative Desktop Theatre 3500. Nu is mijn vraag kan ik de speakers direct op de reciever aansluiten? ik kan nergens duidelijke info vinden of dit nu active of passive speakers zijn.. En ik heb geen idee of ik ze dus direct kan aansluiten en of de boel dan niet ontploft?
Iemand hier die dit wel weet?
Ik heb op mijn consoles / tv het oude maar nog steeds mooi geluid: Creative Desktop Theatre 3500. Nu is mijn vraag kan ik de speakers direct op de reciever aansluiten? ik kan nergens duidelijke info vinden of dit nu active of passive speakers zijn.. En ik heb geen idee of ik ze dus direct kan aansluiten en of de boel dan niet ontploft?
Je receiver kan alleen op hetzelfde wifi gevonden worden maar blijft daarna gekoppeld aan dat account, totdat je hem zelf weer gebruikt hebt. Zie: https://community.spotify...nnect-device/td-p/1009248Robsta86 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:14:
Vraagje: Ik heb sinds kort een Denon X2200W en ben hier gelukkig erg tevreden over (Na een tegenvallende ervaring met een Pioneer die ik een paar weken geprobeerd heb)!. Nu heeft een vriend van mij pas zijn Spotify gekoppeld met mijn receiver, en we zijn zojuist tot de ontdekking gekomen dat hij vanuit zijn huis bij mij thuis de receiver aan kan zetten via Spotify en muziek kan afspelen / volume bedienen / etc.
Is er een mogelijkheid om op de receiver dit weer te ontkoppelen? Of moet dit via zijn Spotify account?? (Hoop ik niet, hij vind het wel mooi zo!)
Short solution: Play something on your Connect-enabled speaker to "evict" the device from your friend's account.
Only local discovery is network-bound for Spotify Connect. When you play on a Spotify Connect device, you're basically logging in with your account on that device; you'll be able to play on the device regardless of what network you're on.
A Connect device can only be logged-in as a single user at a time, so each user that plays on the device evicts whoever was logged in before. Evicting the previous user removes the Connect device from their account, and they won't be able to play from it unless they're on the same network (because as mentioned, local discovery is network bound).
Handleidingen doen wonderen: ftp://ftp.packardbell.com...4970100/DTT3500_uk_um.pdfAnoniem: 180171 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:01:
Ik heb een vraag, ik sta op het punt een Denon AVR X1200W te kopen. Nu heb ik even alleen geld voor de reciever en wil ik in de toekomst een mooie set boxen aanschaffen.
De sattelieten hebben geen eigen voeding en zijn dus passief. Kwestie van plug afknippen en gaan.
Standaard sub is ook passief. Zie pagina 15, je kunt hem vervangen door een actieve.
De Denon heeft geen aansluiting voor passieve subs, dus dat gaat niet standaard werken.
Zou kijken of ik er een 2e hands acteve sub bij op de kop kon tikken.
En ja, je zou het theoretisch wel aan elkaar kunnen knopen. Sub pre out van de versterker naar de sub in van de decoder / versterkerunit van je creative en dan daar de sub aan. Maar echt handig is dat niet. Zeker met audissey inregeling ga je dan geheid tegen ellende aanlopen, dat krijg je nooit lekker ingeregeld. En of het gaat roken weet je dan nog steeds niet - dat hangt van de kwaliteit van die creative af
Check dus ik zou dan nog een actieve sub nodig hebben.. Zou ik het zooitje ook via optical aan de reciever kunnen hangen tot ik een compleet setje boxen koop?The Eagle schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:26:
[...]
Handleidingen doen wonderen: ftp://ftp.packardbell.com...4970100/DTT3500_uk_um.pdf
De sattelieten hebben geen eigen voeding en zijn dus passief. Kwestie van plug afknippen en gaan.
Standaard sub is ook passief. Zie pagina 15, je kunt hem vervangen door een actieve.
De Denon heeft geen aansluiting voor passieve subs, dus dat gaat niet standaard werken.
Zou kijken of ik er een 2e hands acteve sub bij op de kop kon tikken.
En ja, je zou het theoretisch wel aan elkaar kunnen knopen. Sub pre out van de versterker naar de sub in van de decoder / versterkerunit van je creative en dan daar de sub aan. Maar echt handig is dat niet. Zeker met audissey inregeling ga je dan geheid tegen ellende aanlopen, dat krijg je nooit lekker ingeregeld. En of het gaat roken weet je dan nog steeds niet - dat hangt van de kwaliteit van die creative af
De AVR-X2200W is nog te koop voor € 411,- bij de Media Markt, net gekocht.
Anoniem: 728521
Eveneens bij de BCC, mocht die in de buurt zijn. Heb er vanmorgen een gekocht voor 411,- nadat ze de prijs hadden gecheckt, aangezien ze bij de MM uitverkocht waren. :-)jandrenth schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 16:15:
De AVR-X2200W is nog te koop voor € 411,- bij de Media Markt, net gekocht.
Nope. De Denon heeft geen optische of coaxiale uitgangen, alleen maar HDMI en analoog uit. De rest zijn ingangen. Dan zou je een convertertje van HDMI naar optical kunnen kopen, maar dan schiet je weer op extra kosten (die dingen zijn actief en dus niet goedkoop).Anoniem: 180171 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:50:
[...]
Check dus ik zou dan nog een actieve sub nodig hebben.. Zou ik het zooitje ook via optical aan de reciever kunnen hangen tot ik een compleet setje boxen koop?
Plus je zou je receiver dan als soort van dure maar domme switch voor apparatuur gebruiken, want al zijn versterkingsmogelijkheden kun je dan niet gebruiken.
My 2ct: spaar lekker verder. Ik heb ook wel eens een "ik wil het" moment. Maar als je er geen drol mee opschiet en het extra kost om het werkend te maken met oude meuk, dan kun je beter verder sparen en ineens alles kopen
Wat let je trouwens op op MP voor een mooi 2e hands 5.1 speakersetje te kijken? Staan dr zat
Thx voor de tips! nog enige tips over het merk speakers waar ik op zou moeten letten?The Eagle schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:16:
[...]
Nope. De Denon heeft geen optische of coaxiale uitgangen, alleen maar HDMI en analoog uit. De rest zijn ingangen. Dan zou je een convertertje van HDMI naar optical kunnen kopen, maar dan schiet je weer op extra kosten (die dingen zijn actief en dus niet goedkoop).
Plus je zou je receiver dan als soort van dure maar domme switch voor apparatuur gebruiken, want al zijn versterkingsmogelijkheden kun je dan niet gebruiken.
My 2ct: spaar lekker verder. Ik heb ook wel eens een "ik wil het" moment. Maar als je er geen drol mee opschiet en het extra kost om het werkend te maken met oude meuk, dan kun je beter verder sparen en ineens alles kopen
Wat let je trouwens op op MP voor een mooi 2e hands 5.1 speakersetje te kijken? Staan dr zat
Woohoo, eindelijk is de DTS:X firmware beschikbaar, even 55 min updaten..
Ik heb vanmiddag HifiCorner gebeld en die hebben ook gematcht, ik zie dat de Pricewatch nu ook aangepast is. Naar aanleiding van mijn telefoontje heb ik 'm daar gekocht, sta ik meer achter dan MediaMarkt.Anoniem: 728521 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 16:43:
[...]
Eveneens bij de BCC, mocht die in de buurt zijn. Heb er vanmorgen een gekocht voor 411,- nadat ze de prijs hadden gecheckt, aangezien ze bij de MM uitverkocht waren. :-)
Die 411 euro voor de avr-x2200w is dat tijdelijk? Iemand een idee?
Ja, dat is een gevolg van de MediaMarkt BTW actie, ik verwacht dat daarna weer alles terug richting de 500 euro gaat. Nog 1 dag naar alle waarschijnlijkheid.
Sinds kort heb ik een HEOS:1 met Go Pack. Ik heb echter problemen met het pairen van meerdere bluetooth apparaten. Het pairen lijkt te lukken en ook daarna geven iPad en iPhone verbonden te zijn. Maar helaas geen geluid. Windows 7 kan na succesvol pairen niet meer verbinden. Het lijkt erop dat enkel het eerste apparaat dat gepaired is, werkt.
Weet iemand of de HEOS:1 meerdere apparaten kan onthouden? En hoe je eenvoudig tussen apparaten kan wisselen?
Weet iemand of de HEOS:1 meerdere apparaten kan onthouden? En hoe je eenvoudig tussen apparaten kan wisselen?
[ Voor 0% gewijzigd door DennisBoom op 31-01-2016 01:25 . Reden: typo ]
Geen beurs, geen tempo
Ik heb even een vraagje. Ik heb een Heos HomeCinema soundbar gekocht. Bij thuiskomst kwam ik erachter dat hier geen andere Heos boxjes op aangesloten kunnen worden zoals de Heos 1 (waarvan ik er nog twee bij wilde kopen). Dit om een volwaardig 5.1 surround geluid te krijgen, zoals dit ook bij de Sonos Playbar mogelijk is. Ik vind dit toch wel een heel erg groot minpunt. Voetbalwedstrijden zijn toch een stuk minder zonder de stadiongeluiden om je heen, films idem.
Mijn vraag is dan ook, weet een van jullie of het in de toekomst middels een update wél mogelijk wordt om Heos:1's aan te kunnen sluiten als back boxjes?
Mijn vraag is dan ook, weet een van jullie of het in de toekomst middels een update wél mogelijk wordt om Heos:1's aan te kunnen sluiten als back boxjes?
Bobbus schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:33:
[...]
Ik heb vanmiddag HifiCorner gebeld en die hebben ook gematcht, ik zie dat de Pricewatch nu ook aangepast is. Naar aanleiding van mijn telefoontje heb ik 'm daar gekocht, sta ik meer achter dan MediaMarkt.
Ik heb em net binnen gekregen per post. Met wat handig google werk en een cash back site, er nog eens 20 euro afgetikt.I-King schreef op zondag 31 januari 2016 @ 00:23:
Ja, dat is een gevolg van de MediaMarkt BTW actie, ik verwacht dat daarna weer alles terug richting de 500 euro gaat. Nog 1 dag naar alle waarschijnlijkheid.
Waar staat ergens dat je een volwaardig 5.1 surround krijgt bij een Sonos? Want dat is zeker niet het geval, tenminste hangt het af wat jouw definitie van volwaardig is.Steven030 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:47:
Ik heb even een vraagje. Ik heb een Heos HomeCinema soundbar gekocht. Bij thuiskomst kwam ik erachter dat hier geen andere Heos boxjes op aangesloten kunnen worden zoals de Heos 1 (waarvan ik er nog twee bij wilde kopen). Dit om een volwaardig 5.1 surround geluid te krijgen, zoals dit ook bij de Sonos Playbar mogelijk is. Ik vind dit toch wel een heel erg groot minpunt. Voetbalwedstrijden zijn toch een stuk minder zonder de stadiongeluiden om je heen, films idem.
Maar wellicht met een update wel bij Denon, vraag het even anders bij de support.
Ah excuus, allicht niet volwaardig. Ik was in de veronderstelling dat de soundbar fungeerde als zowel center als front speakers. Maar ik bedoelde hoe dan ook dat je 2 kleine boxjes (bijvoorbeeld de Play1/Heos1) aan kan sluiten als rear speakers. Als je dan bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd kijkt, komt het commentaar en de stadiongeluiden uit de soundbar terwijl alleen de stadiongeluiden uit de rear speakers komen. Hierdoor lijkt het alsof je midden in het stadion zit.Romius schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:37:
[...]
Waar staat ergens dat je een volwaardig 5.1 surround krijgt bij een Sonos? Want dat is zeker niet het geval, tenminste hangt het af wat jouw definitie van volwaardig is.
Maar wellicht met een update wel bij Denon, vraag het even anders bij de support.
Voorlopig ondersteund Heos blijkbaar alleen stereo. Leuk voor muziek, minder leuk voor bovengenoemde situatie, of voor films. Heos zelf zegt dit overigens expres gedaan te hebben, zij geven aan dat je genoeg hebt aan de soundbar om een virtual surround te creeeren en juist helemaal geen dure extra boxjes hoeft aan te schaffen.
Toch vermoed ik dat ze hier aardig wat klachten over hebben gekregen; dat ze deze beoordeling niet aan de consumenten overlaten en de keuze hiervoor al van te voren opleggen. Maar ik heb deze vraag inderdaad bij support neergelegd en ik zal jullie op de hoogte houden of er een aanstaande update hiervoor in de pijpleiding zit. Dankjewel!
Dat had ik wel begrepen van de soundbar dat deze front & center is, maar zoals jij het schetst werkt het ook niet bij een Sonos, Het is namelijk zo dat Sonos enkel een optische ingang heeft (voor op de TV) en er zijn geen/nauwelijks TV's die 5.1 geluid doorgeven, enkel 2.0. Dus je gaat van 5.1 > 2.0 > "5.1" Het is dus geen echt surround, maar gesimuleerd vanaf een stereo bron.Steven030 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:42:
[...]
Ah excuus, allicht niet volwaardig. Ik was in de veronderstelling dat de soundbar fungeerde als zowel center als front speakers. Maar ik bedoelde hoe dan ook dat je 2 kleine boxjes (bijvoorbeeld de Play1/Heos1) aan kan sluiten als rear speakers. Als je dan bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd kijkt, komt het commentaar en de stadiongeluiden uit de soundbar terwijl alleen de stadiongeluiden uit de rear speakers komen. Hierdoor lijkt het alsof je midden in het stadion zit.
Je kunt direct een bron op de Sonos aansluiten, bijv een media player, dan krijg je wel 5.1 surround, maar alleen op Dolby, bij DTS blijft het stil. Dus een Sonos vind ik absoluut geen 5.1 apparaat.
Ik heb momenteel de Sonos nog staan (De Heos ligt klaar voor als mijn huisgenoot uit huis gaat, ik heb hem alleen even getest).Romius schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:23:
[...]
Dat had ik wel begrepen van de soundbar dat deze front & center is, maar zoals jij het schetst werkt het ook niet bij een Sonos, Het is namelijk zo dat Sonos enkel een optische ingang heeft (voor op de TV) en er zijn geen/nauwelijks TV's die 5.1 geluid doorgeven, enkel 2.0. Dus je gaat van 5.1 > 2.0 > "5.1" Het is dus geen echt surround, maar gesimuleerd vanaf een stereo bron.
Je kunt direct een bron op de Sonos aansluiten, bijv een media player, dan krijg je wel 5.1 surround, maar alleen op Dolby, bij DTS blijft het stil. Dus een Sonos vind ik absoluut geen 5.1 apparaat.
De Sonos is met optische kabels aangesloten op mijn PC, mijn Xbox One en mijn platenspeler, alledrie d.m.v. een optische schakelaar. TV kijk ik via de Xbox One, welke elk signaal omzet naar 5.1. Ook DTS wordt hierdoor omgezet en goed afgespeeld. Blu-rays etc dus ook.
Overigens gebruik ik geen TV maar een beamer, welke met HDMI kabels is aangesloten op eveneens zowel mijn computer als mijn Xbox One.
Ik heb op dit moment de 3312. Welke versterker is op dit moment gelijkwaardig en welke versterker van de nieuwe types is beter? Ik kom daar namelijk niet goed uit. Ik lees ook in dit topic dat de 3312 een minder model was destijds. Ik ben opzich in combinatie met mijn A250, A25's en BK Monolith+ erg tevreden maar wil graag vernieuwing i.v.m. 4K
PunlArjen
AVR-3312 miste inderdaad het klepje wat Denon pas bij mid-end gebruikt. De voorlopers van de AVR-3312 en de modellen er na hadden dat klepje wel weer. Beetje vreemde eend in de bijt.arjentjuh schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 08:49:
Ik heb op dit moment de 3312. Welke versterker is op dit moment gelijkwaardig en welke versterker van de nieuwe types is beter? Ik kom daar namelijk niet goed uit. Ik lees ook in dit topic dat de 3312 een minder model was destijds. Ik ben opzich in combinatie met mijn A250, A25's en BK Monolith+ erg tevreden maar wil graag vernieuwing i.v.m. 4K
Ik zou zeggen dat het nu een 3000 dan wel 4000 serie is. Het staat weer redelijk gelijk met de komst van de nieuwere types van Denon. Het is een tijdje erg lastig geweest doordat er maar tot de 4500 serie werd gegaan. Waardoor het gat tussen bijvoorbeeld een AVR-X4000 en een AVR-4520 op getal minder groot is dan het verschil daadwerkelijk is. Denon heeft nu de 5000-, 6000- en 7000-serie weer in het leven geroepen.
Anoniem: 639074
De 3312 heeft hier jaren zonder problemen in een 5.1 setup vier beduidend grotere speakers aangestuurd dan jouw A250's, dat hoeft dus niet het probleem te zijn.arjentjuh schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 08:49:
Ik had deze receiver echter op een andere plaats in huis nodig en heb toen de AVR-X5200W als opvolger gekozen toen die nieuw onder de €1000,- kwam.
Ja dat is natuurlijk een hele leuke upgrade, maar was het echt nodig qua power/stabiliteit, nee dat geloof ik dus niet.
De Denon 3312 had inderdaad niet de gelikte looks van de duurdere broertjes, maar verder heeft deze receiver zich hier buitengewoon sportief gedragen (doet dat nog steeds) en over de sound, features, of whatever heb ik niets te klagen gehad.
Gewoon een fijn en degelijk apparaat dat wat mij betreft nog prima meekan als je niet direct zit te wachten op "modernistische BS" of overige overbodige wannahaves.
In jouw geval zou ik voor een echte upgrade bij de 4100/4200 series zoeken, de 5200 is intussen stevig in prijs gestegen (~verdubbeld) en amper meer verkrijgbaar.
Voor €950,- vond ik de receiver eind vorig 2015 een regelrechte no-brainer.
Nu de prijs daarvan weer terug bij af is, kun je die jammer genoeg net zo goed doorstrepen.
Daarna kom je bij de 6200/7200 serie uit, waarvan de laatste twee een lichtelijk dure overkill zijn voor je huidige setup, maar ik weet natuurlijk niet wat er nog gaat komen??
De nieuwe 3200 zal direct vergelijkbaar zijn met je huidige 3312, maar dan met updatet specs.
Voor meer features, power en de betere looks is de 4200 niet te versmaden, maar het verschil komt op een slordige €375,-
Weer eens een impuls aankoop gedaan, de Denon AVR X1200 voor een leuk prijsje kunnen kopen. Heb ik hier goed aan gedaan?
Ik heb nog geen speakers die ik hierop kan aansluiten en ben mij nu aan het oriënteren wat speakers betreft. 7.2 zal het niet worden gezien de beperkte, maar zijn er alvast dingen die ik kan aanschaffen of waar ik rekening mee moet houden?
En dat driehoekig torentje dat je bij de receiver krijgt, waar is dat goed voor? Ik wil namelijk de receiver achter een kast deurtje zetten, is dat torentje voor de afstandsbediening? Ik kan het nergens vinden.
Ik heb nog geen speakers die ik hierop kan aansluiten en ben mij nu aan het oriënteren wat speakers betreft. 7.2 zal het niet worden gezien de beperkte, maar zijn er alvast dingen die ik kan aanschaffen of waar ik rekening mee moet houden?
En dat driehoekig torentje dat je bij de receiver krijgt, waar is dat goed voor? Ik wil namelijk de receiver achter een kast deurtje zetten, is dat torentje voor de afstandsbediening? Ik kan het nergens vinden.
Zit er geen handleiding bij dan? Anders kun je die wel van de site halen. Daar staat in waar dat torentje voor dient. Zolang je nog geen speakers hebt, hoef je je er iig niet druk om te maken.
Het schijnt een geliefd hulpstuk te zijn voor verslaafde porno kijkers, ik zou mij er niet verder in verdiepen.Freshnub schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:56:
.................
RTFM.

Tutorial Audyssey inregeling
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 03-02-2016 10:13 ]
Ja is het een sound enhancing microphone, maar moet dat ding altijd op je meubel blijven staan of gebruik je het eenmalig tijdens een setup? Dat kon ik niet vinden, en ik zie dat niet elke receiver zoiets erbij heeft, vandaar mijn vraag.
1x.Freshnub schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:05:
Ja is het een sound enhancing microphone, maar moet dat ding altijd op je meubel blijven staan of gebruik je het eenmalig tijdens een setup? Dat kon ik niet vinden, en ik zie dat niet elke receiver zoiets erbij heeft, vandaar mijn vraag.
Nickname does not reflect reality
Het is een proprietair inregelhulpstuk/microfoon voor Audyssey en voor de receivers die daarmee werken, zoals Denon en Marantz.Freshnub schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:05:
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 03-02-2016 10:20 ]
Alleen zegt fysieke grootte van de speakers niets over hoe makkelijk ze aan te sturen zijnAnoniem: 639074 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:51:
[...]
De 3312 heeft hier jaren zonder problemen in een 5.1 setup vier beduidend grotere speakers aangestuurd dan jouw A250's, dat hoeft dus niet het probleem te zijn.
Uiteraard, het was mijn dichterlijke vrijheid het zo eenvoudig en plastisch mogelijk voor te stellen.FeaR schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:20:
[...]
Alleen zegt fysieke grootte van de speakers niets over hoe makkelijk ze aan te sturen zijn
Zeg maar de begrijpelijke "Ikea bouwpakket blueprint" voor zowel aspiranten als gevorderden.
Ik weet het, er bestaat geen eenvoudige en solide voorstelling van complexere materie, maar wat doe je als men zelfs de oorspronkelijke bijsluiter niet wilt lezen??
Inderdaad, dan maar eenvoudige voorbeelden die helaas het halve verhaal vertellen.

Fear en Bhagavad hier kan ik iets mee. Ik had ook al wel zo een vermoeden. Bedankt!
PunlArjen
Vraagje m.b.t. Denon AVR-2113
Heb al een paar jaartjes een Denon AVR-2113, deze heeft als input-apparaten via HDMI aangesloten:
- KPN mediakastje (van Motorola, kleine model uit 2012)
- Zelfbouw HTPC met HDMI-uitgang van een GeForce GT 610
- Xbox360
Ik had eerst een Samsung Plasma TV (PS42C450) welke uiteraard via HDMI-kabel op de HDMI-out van de Denon was aangesloten. Volgens mij had deze TV niet eens een ARC-HDMI ingang, maar dat terzijde.
Nu heb ik al een paar maanden een nieuwe Samsung LCD TV (Samsung UE48H6410 wit).
Deze had ik eerst op de Denon aangesloten op de normale HDMI aansluiting en later op die met ARC.
Nu het volgende:
Bij beide Samsung televisies en ongeacht of ik het ARC kanaal gebruik of niet, heb ik heel vaak het probleem dat de TV het signaal van het KPN kastje (via de Denon) niet oppakt.
Er komt dan gewoon een zwart scherm met de melding kan geen signaal vinden op dit kanaal.
Gooi ik de Denon over naar bijvoorbeeld de HTPC of een willekeurig scherm (bijv. Spotify) van de Denon zelf, dan komt dat beeld netjes tevoorschijn.
Weer terug naar het KPN kastje geeft wederom geen beeld.
Ik vraag mij af of dit herkenbaar is voor iemand en of er een oplossing voor is.
Ik heb al eens zo'n volledige reset van de Denon uitgevoerd, dat heeft niet geholpen.
Daarnaast vraag ik mij af of dit nou typisch iets is voor Denon, voor Samsung of voor het KPN-kastje.
Heb al een paar jaartjes een Denon AVR-2113, deze heeft als input-apparaten via HDMI aangesloten:
- Xbox360
Ik had eerst een Samsung Plasma TV (PS42C450) welke uiteraard via HDMI-kabel op de HDMI-out van de Denon was aangesloten. Volgens mij had deze TV niet eens een ARC-HDMI ingang, maar dat terzijde.
Nu heb ik al een paar maanden een nieuwe Samsung LCD TV (Samsung UE48H6410 wit).
Deze had ik eerst op de Denon aangesloten op de normale HDMI aansluiting en later op die met ARC.
Nu het volgende:
Bij beide Samsung televisies en ongeacht of ik het ARC kanaal gebruik of niet, heb ik heel vaak het probleem dat de TV het signaal van het KPN kastje (via de Denon) niet oppakt.
Er komt dan gewoon een zwart scherm met de melding kan geen signaal vinden op dit kanaal.
Gooi ik de Denon over naar bijvoorbeeld de HTPC of een willekeurig scherm (bijv. Spotify) van de Denon zelf, dan komt dat beeld netjes tevoorschijn.
Ik vraag mij af of dit herkenbaar is voor iemand en of er een oplossing voor is.
Ik heb al eens zo'n volledige reset van de Denon uitgevoerd, dat heeft niet geholpen.
Daarnaast vraag ik mij af of dit nou typisch iets is voor Denon, voor Samsung of voor het KPN-kastje.
[ Voor 3% gewijzigd door FlowDesign op 03-02-2016 16:34 ]
€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡
Anoniem: 449094
Denon AVR-4311 + B&W SW 610 + Logitech Transporter SE
Ik krijg volgende week de mogelijkheid om 1 dag lang een nieuwe Logitech Transporter SE uit te proberen met mijn Denon AVR- 4311 en eventueel over te nemen.
De Denon AVR- 4311 heb ik al jaren en daar hangt o.a. een Logitech Squeezebox Touch aan.
De Logitech Transporter SE is een heel ander apparaat dan de Touch, zo zit er een AKM AK4396 multi-bit Sigma-Delta reference DAC in en hij kan ook enkel als voorversterker gebruikt worden als ik het goed begrijp.
Wat is nu de beste manier om de 2 apparaten met elkaar te verbinden?
Ik dacht de analoge CD ingang van de Denon AVR- 4311 te gebruiken, is dat goed?
Aangezien ik hem maar kort kan testen wil ik gelijk goed beginnen.
Ik krijg volgende week de mogelijkheid om 1 dag lang een nieuwe Logitech Transporter SE uit te proberen met mijn Denon AVR- 4311 en eventueel over te nemen.
De Denon AVR- 4311 heb ik al jaren en daar hangt o.a. een Logitech Squeezebox Touch aan.
De Logitech Transporter SE is een heel ander apparaat dan de Touch, zo zit er een AKM AK4396 multi-bit Sigma-Delta reference DAC in en hij kan ook enkel als voorversterker gebruikt worden als ik het goed begrijp.
Wat is nu de beste manier om de 2 apparaten met elkaar te verbinden?
Aangezien ik hem maar kort kan testen wil ik gelijk goed beginnen.
Gaat die DAC op een analoge ingang echt beter klinken dan de AK4358B in de Denon digitaal?
En als het beter klinkt zou het dan niet beter zijn om gewoon de 4311 te verkopen en voor een 7200 te gaan (AKM4490)?
En als het beter klinkt zou het dan niet beter zijn om gewoon de 4311 te verkopen en voor een 7200 te gaan (AKM4490)?
[ Voor 39% gewijzigd door |sWORDs| op 03-02-2016 16:56 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Klinkt als een handshake probleem tussen Samsung en je KPN kastje. Al eens een andere HDMI kabel geprobeerd?FlowDesign schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:27:
Vraagje m.b.t. Denon AVR-2113
- Xbox360
Nu het volgende:
Kijk hier eens: www.batpigworld.comFreshnub schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:56:
Weer eens een impuls aankoop gedaan, de Denon AVR X1200 voor een leuk prijsje kunnen kopen. Heb ik hier goed aan gedaan?
En wat betreft speakers: Ga eens langs een hifiboer in de buurt en geef aan dat je een Denon hebt. Ze hebben daar ongetwijfeld een luisterruimte en dan kan je zelf bepalen wat je het beste vind klinken. Overigens is Denon niet heel kieskeurig qua speakers.
Elke analoge ingang is goed zolang het de Phono In maar niet is. Analoog aansluiten is wel het advies als je de voordelen van de Transporter wilt benutten, digitaal is de Touch beter (althans, minder gelimiteerd).Anoniem: 449094 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:27:
Yep, maar ik heb geen idee van welke exacte spec (versie) die beiden zijn.Waus26 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:55:
[...]
Klinkt als een handshake probleem tussen Samsung en je KPN kastje. Al eens een andere HDMI kabel geprobeerd?
Misschien voor de gein ergens nog eens een andere 1.4 kabel ergens vandaan toveren,
maar ik betwijfel of dat gaat helpen.
Zoals ik al aangaf, het maakt ook niet uit of het wel of niet op een ARC ingang zit.
KPN kastje gewoon lekker op je TV aansluiten. Hoeft je receiver ook niks door te geven als je hem niet gebruikt. Neem aan dat je ook lang niet altijd je 5.1 aan hebt staan als je TV kijkt
Wat is dit nou voor rare suggestie?The Eagle schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:07:
KPN kastje gewoon lekker op je TV aansluiten. Hoeft je receiver ook niks door te geven als je hem niet gebruikt. Neem aan dat je ook lang niet altijd je 5.1 aan hebt staan als je TV kijkt
Heb een Denon met 2 goede Canton speakers staan voor mooi geluid en jij suggereert om de speakers van de TV te gaan gebruiken?
Heb je zware koorts ofzo?

Ik denk eerder dat de insteek zal zijn dat door het KPN kastje rechtstreeks aan de tv te hangen, je van het hdmi handschake probleem af bent. Dat zou niet erg zijn wanneer je niet altijd tv kijkt met het geluid via de Canton's. Voor de gevallen dat je dat wel wil doen, kun je gewoon een optisch kabeltje leggen tussen de tv en receiver (er van uit gaande dat je daar de aansluitmogelijkheden voor hebt). Dan ben je zowel van je problemen af en je kan wanneer gewenst goed geluid hebben. Ik vind het geen rare suggestie.
Anoniem: 449094
Fijn om te weten, bedankt.FeaR schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:11:
[...]
Elke analoge ingang is goed zolang het de Phono In maar niet is. Analoog aansluiten is wel het advies als je de voordelen van de Transporter wilt benutten, digitaal is de Touch beter (althans, minder gelimiteerd).
Jij legt het wel een stuk duidelijker uit, thanksS1NN3D schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 07:27:
Ik denk eerder dat de insteek zal zijn dat door het KPN kastje rechtstreeks aan de tv te hangen, je van het hdmi handschake probleem af bent. Dat zou niet erg zijn wanneer je niet altijd tv kijkt met het geluid via de Canton's. Voor de gevallen dat je dat wel wil doen, kun je gewoon een optisch kabeltje leggen tussen de tv en receiver (er van uit gaande dat je daar de aansluitmogelijkheden voor hebt). Dan ben je zowel van je problemen af en je kan wanneer gewenst goed geluid hebben. Ik vind het geen rare suggestie.
Wellicht dat ik die optie eens ga uitproberen, mits een andere HDMI-kabel niet helpt. Zou haast niet aan de HDMI-kabel kunnen liggen denk ik, maar je weet maar nooit.
Edit: Volgens de specs van HDMI 1.3 en 1.4 werkt ARC pas vanaf 1.4.
Dus het zijn sowieso 1.4 kabels. Kan me haast niet voorstellen dat die dan een handshake-probleem veroorzaken.
Ik zou ook nog eens KPN kunnen bellen met dit issue, wellicht dat het omruilen van het kastje ook een oplossing is.
[ Voor 8% gewijzigd door FlowDesign op 04-02-2016 11:26 ]
Kabels hebben geen specificatie/versie, het zijn de devices die de toepassingen bepalen en over de kabel communiceren. Juist het wisselen van HDMI-kabels kan een HDMI hand-shake uitsluiten dan wel oplossen. Al kan het goed zijn dat het met negen van de tien kabels niet werkt en met eentje wel. HDMI is niet zaligmakend, helaas...FlowDesign schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:21:
[...]
Edit: Volgens de specs van HDMI 1.3 en 1.4 werkt ARC pas vanaf 1.4.
Dus het zijn sowieso 1.4 kabels. Kan me haast niet voorstellen dat die dan een handshake-probleem veroorzaken.
Een HDMI 1.4 kabel kan in elk geval 10.2Gbit aan, maar de meeste oudere kabels, zeker de korte zullen daar ook geen probleem mee hebben. Voor de langere kabels is de aderdikte van belang.
Nope, maar ik kijk zelf meestal geen TV met het geluid over de speakers. Dr staat hier een Denon/Klipsch installatie dus het kan best, maar doe dat meestal alleen met films. En dan nog lang niet altijd, want geluid wat met TV kanalen meegestuurd wordt is meestal prut ivm een BR of rip. En die Klipschen zijn rdelijk onvergeeflijk wat dat betreftFlowDesign schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 23:54:
[...]
Wat is dit nou voor rare suggestie?
Heb een Denon met 2 goede Canton speakers staan voor mooi geluid en jij suggereert om de speakers van de TV te gaan gebruiken?
Heb je zware koorts ofzo?
Dus suggestie was wel degelijk serieus bedoeld. Maar ieder zjn meug
Protip om helemaal van de handshake af te zijn: decoder met HDMI naar de TV en dan met optisch of coaxiaal naar je receiver. Met TV signaal wordt toch niet hoger dan DTS meegestuurd en dat kan prima over een digitale dropveter
Om dan vervolgens met een lip sync probleem te zitten, om de een of andere vreemde reden gaat dat bij een hoop TV's niet goed als het signaal geen Dolby Digital is, analoog uit weer wel, maar dan heb je weer stereo bij Dolby Digital. Bijstellen lukt ook vaak niet helemaal, andere resolutie is dan een andere afwijking.The Eagle schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 22:33:
[...]
Nope, maar ik kijk zelf meestal geen TV met het geluid over de speakers. Dr staat hier een Denon/Klipsch installatie dus het kan best, maar doe dat meestal alleen met films. En dan nog lang niet altijd, want geluid wat met TV kanalen meegestuurd wordt is meestal prut ivm een BR of rip. En die Klipschen zijn rdelijk onvergeeflijk wat dat betreft
Dus suggestie was wel degelijk serieus bedoeld. Maar ieder zjn meug
Protip om helemaal van de handshake af te zijn: decoder met HDMI naar de TV en dan met optisch of coaxiaal naar je receiver. Met TV signaal wordt toch niet hoger dan DTS meegestuurd en dat kan prima over een digitale dropveter
De nieuwe kastjes zijn ook niet ideaal, geluid valt vaak weg na spoelen, paar keer heen en weer en je hebt weer geluid. Dit niet alleen naar Denon, ook op Samsung en Panasonic TV's (en misschien nog wel veel meer). https://www.google.nl/#q=...poelen+site:forum.kpn.comFlowDesign schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:21:
[...]
Ik zou ook nog eens KPN kunnen bellen met dit issue, wellicht dat het omruilen van het kastje ook een oplossing is.
[ Voor 31% gewijzigd door |sWORDs| op 05-02-2016 09:30 ]