Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 733505

Ik ben in bezit van DENON AVR X2000 en wil een chromecast audio aansluiten.

Ik heb aangeschaft een optical cable met verloop naar chromecast en eveneens een verloopkabel met tulpstekkers. Na aansluiten geven beide kabels geen geluid bij de test.
Heeft iemand ervaring hiermee??

Wie het weet mag het zeggen!!

Groet, René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-06 11:05
Ene optische stekkertje in de chromecast, andere optische stekkertje in de Denon en tulp vergeten? Daarna denk ik nog wel toewijzen...

Ik heb net een avr2312 opgehaald ter vervanging van mijn avr1912... Omdat ik een pre-out mistte op de 1912... Ben benieuwd of ik nog wat merk van het beetje meer peut dat ie geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 733505

Hoe kan je toewijzen ??
Ik heb de optische kabel gebruikt. Er zijn 2 optisch ingangen aan de achterzijde .Eén gebruik ik voor de TV Andere voor de chromecast Bij de test hoor ik daarna geen geluid! Er is wel connectie van chromecast met het netwerk. Ik gebruik een Samsung S6 met Napster. De TV doet het wel mee met de gewone chromecast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:23
Waarom gebruik je een Chromecast audio? De receiver kun je toch ook direct toewijzen als airplay / dlna receiver (dat doe ik tenminste wel en heb ook de X2000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:51
Of stop je chromecast echtstreeks in je receiver, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-06 14:31
Ik ben sindskort in het bezit van klik! icm klik!. Waar ik nu tegenaan loop is het feit dat ik de sub niet mooi "vol" krijg, m'n main speakers heb ik op 60hz gezet en mijn sub op ong 70. Ik moet de sub bijna helemaal open draaien wil ik enige bass horen. Ervaringen van andere gebruiks met deze sub en soortgelijke receivers zijn anders, namelijk dat ze aan 1/3 sub volume al genoeg hebben.

Ik heb Audyssey gebruikt om eea te calibreren en verschillende tips van google over hoe je het beste je sub kan afstellen maar tot nu niet echt een bevredigend resultaat. Wat kan ik het beste doen om mijn set knap af te stellen? Zijn er bepaalde manieren voor of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06 18:53

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Een sub is erg persoonlijk. Ik vind een sub het mooist als ik eigenlijk niet zeker weet of ie aan staat bij muziek, maar wel een verschil waarneem als ik hem uit zet. In films is er dan weer geen twijfel, maar in muziek is alles gewoon net iets voller.
Ik heb altijd full range speakers die ik niet afsnijd en dan de sub op 75-80. Nou weet ik niet of Jamo anders meet dan REL, maar ik vind de begin frequentie wel erg hoog (mijn vorige sub deed volgens specs 14-120Hz).

Voor mij is de automatische afstelling altijd een beginpunt, daarna luister ik muziek uit verschillende genres die ik goed ken (ook multichannel) en gebruik mijn oren om alles nog wat bij te regelen. (meestal de sub en achterspeakers wat omhoog en linksvoor en center iets omlaag. Ik gebruik ook altijd alleen de volumeverschillen en schakel EQ en alle andere hulpmiddelen uit.

Voor een sub maakt de plaatsing in de ruimte erg veel uit (waar hij staat, tussen fronts of in de hoek, soms zelfs hoeveel cm uit de hoek) en soms het contact met de vloer (spikes of niet, etc).

[ Voor 4% gewijzigd door |sWORDs| op 07-02-2016 00:29 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:22
YaYo86 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 23:20:
Ik ben sindskort in het bezit van klik! icm klik!. Waar ik nu tegenaan loop is het feit dat ik de sub niet mooi "vol" krijg, m'n main speakers heb ik op 60hz gezet en mijn sub op ong 70. Ik moet de sub bijna helemaal open draaien wil ik enige bass horen. Ervaringen van andere gebruiks met deze sub en soortgelijke receivers zijn anders, namelijk dat ze aan 1/3 sub volume al genoeg hebben.

Ik heb Audyssey gebruikt om eea te calibreren en verschillende tips van google over hoe je het beste je sub kan afstellen maar tot nu niet echt een bevredigend resultaat. Wat kan ik het beste doen om mijn set knap af te stellen? Zijn er bepaalde manieren voor of..?
"Sub ong 70"? 70 wat? Hz, volume, dB?

Welke instellingen heeft Audyssey verder voor je gedaan? Alle speakers op "SMALL"? En niet vergeten om de crossover op de subwoofer geheel open te zetten als je de crossover in de receiver regelt. Waar 70 Hz misschien wat laag is voor de S426, maar dat is puur gevoel en misschien niet eens terecht aangezien ik de ruimte en daarmee akoestiek niet ken.

Niet dat het alles zegt, want plaatsing van de subwoofer is en blijft lastig. Zet eens een subwoofer testtoon op en loop door de kamer. Grote kans dat je ergens anders in de ruimte wel meer laag hebt.Of andersom: subwoofer op de luisterplek en dan door de kamer kruipen om te horen waar de meeste output is.
|sWORDs| schreef op zondag 07 februari 2016 @ 00:27:
Nou weet ik niet of Jamo anders meet dan REL, maar ik vind de begin frequentie wel erg hoog (mijn vorige sub deed volgens specs 14-120Hz).
De Jamo is maar een 8" woofertje die opgegeven 32 Hz op -3 dB doet, dus echt een subwoofer om je huis te laten trillen is het niet. Maar het moet wel meer diepgang geven dan alleen een paar Jamo S426 kunnen doen.

Die -3 dB waarde zou bij alle merken gelijk moeten zijn, maar dat blijkt niet te kloppen. REL geeft veelal waardes op van ruim onder de 20 Hz bij -3 dB die de subwoofer eigenlijk niet kan halen. Dan hebben ze een gesloten 12" of zelfs 10" woofer die onder de 15 Hz zou duiken. Een gesloten 18" (!) Velodyne DD-serie haalt net de 14 Hz op -3 dB, een 13" gepoorte SVS PB13 Ultra doet ongeveer hetzelfde. Dan gaat REL echt geen gelijke diepgang uit een veel kleinere woofer halen. Ik had er ooit een topic op HT Forum voor geopend (was over een REL Strata V die 18 Hz zou halen uit 10" met 150 Watt versterker), bleek dat de REL de opgegeven < 20 Hz haalde op zo'n laag volume en zo'n hoge vervorming dat het letterlijk niet bruikbaar was en het bruikbare laag een factor 3 hoger lag.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:24
YaYo86 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 23:20:

Er zijn een paar instellingen die je kunt checken:
- speakers allen instellen op small
- speaker crossovers op 80 voor de zuilen en 100 voor de rest
- lpf for lfe op 120

Zie ook link in m'n sig voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
FeaR schreef op zondag 07 februari 2016 @ 01:08:
[...]

"Sub ong 70"? 70 wat? Hz, volume, dB?

Welke instellingen heeft Audyssey verder voor je gedaan? Alle speakers op "SMALL"? En niet vergeten om de crossover op de subwoofer geheel open te zetten als je de crossover in de receiver regelt. Waar 70 Hz misschien wat laag is voor de S426, maar dat is puur gevoel en misschien niet eens terecht aangezien ik de ruimte en daarmee akoestiek niet ken.

Niet dat het alles zegt, want plaatsing van de subwoofer is en blijft lastig. Zet eens een subwoofer testtoon op en loop door de kamer. Grote kans dat je ergens anders in de ruimte wel meer laag hebt.Of andersom: subwoofer op de luisterplek en dan door de kamer kruipen om te horen waar de meeste output is.
Sorry ik bedoel inderdaad 70Hz.

Audyssey heeft het aan db van mijn speakers wat verlaagd, dat was het enige dat ik kon zien na de test. Speakers staan inderdaad op small. Hoezo zou ik de crossover helemaal open zetten (200hz) als mijn speakers op 90Hz of lager staan? Dan krijg je dus overlappingen wat de kwaliteit niet ten goede komt right?

Ik woon in een appartement met laminaat en behang op de betonnen muren. De sub staat naast de hocker tegen de buitenmuur en heb inderdaad gemerkt dat op andere locaties in mijn woonkamer de sub beter klinkt, echter heb ik niet veel opties om de sub te verplaatsen, ivm stroompunten bijv.
LA-384 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 01:10:
[...]

Er zijn een paar instellingen die je kunt checken:
- speakers allen instellen op small
- speaker crossovers op 80 voor de zuilen en 100 voor de rest
- lpf for lfe op 120

Zie ook link in m'n sig voor meer info
- Speakers staan op small.
- En dan de sub ook op 80Hz? Heb ik getest maar zonder resultaat.
- Dat staat hij nu.

Je sig is interessant, die had ik gemist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
YaYo86 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 10:42:
Audyssey heeft het aan db van mijn speakers wat verlaagd, dat was het enige dat ik kon zien na de test. Speakers staan inderdaad op small. Hoezo zou ik de crossover helemaal open zetten (200hz) als mijn speakers op 90Hz of lager staan? Dan krijg je dus overlappingen wat de kwaliteit niet ten goede komt right?

- Speakers staan op small.
- En dan de sub ook op 80Hz? Heb ik getest maar zonder resultaat.
- Dat staat hij nu.
Je wilt inderdaad wat overlap hebben. Als ik het goed heb, moet je het alsvolgt zien;

- De crossover van de speakers welke je op je receiver instelt is de ondergrens voor de speakers. Wanneer je deze op 80hz instelt, zullen alle frequenties van 20khz tot (ongeveer) 80hz naar de betreffende speakers gestuurd worden. Alle frequenties <80hz zullen worden gestuurd naar alle speakers die deze frequentie kunnen verwerken (bij juiste instelling, dus alleen de subwoofer). Wanneer je deze crossover van de speakers verlaagd, zal de subwoofer een steeds kleiner frequentiespectrum voor zijn kiezen krijgen, waarbij de speakers het dus steeds sneller over zullen nemen. Stel je het dus in op 40hz, dan worden alle frequenties >40hz al naar de speakers gestuurd en niet naar de subwoofer. (kanttekening, de crossover is een zachte grens, wat betekent dat er op dat punt een "roll-off" plaatsvindt; frequenties worden vanaf dat punt geleidelijk minder luid doorgegeven aan de betreffende speaker).

- De crossover van de sub, welke je op de sub instelt, moet op maximaal staan, omdat je anders ook daar het frequentiebereik gaat afkappen. Wanneer je deze op gelijke waarde zet met de crossover van de speakers, dan heb je kans dat je een deel van de frequenties gaat missen. De speakers beginnen bijvoorbeeld bij 100hz, terwijl de subwoofer maar tot 80hz zal weergeven. Je mist dan geluid in de frequentieband van 80 - 100 hz.

- LPF for LFE is een crossover specifiek voor het LFE (0.1) signaal. Deze zou op 120hz moeten staan. Hoger zou in principe geen meerwaarde hebben, omdat het LFE signaal enkel frequenties tot 120hz bevat.

Met deze instellingen zou het beter moeten zijn. Zo niet, dan heb je idd te maken met de alom gevreesde "knopen" (tegenhanger van staande golven), waarbij geluidsgolven elkaar canselen op de luisterpositie. Je hebt dan 3 opties. De luisterpositie veranderen, de subwoofer verplaatsen (dan wel weer opnieuw instellen), of de kamerakoestiek aanpassen. Een vierde optie die kán helpen is het plaatsen van een tweede, identieke sub.

Oh, het is trouwens ook wijs om eens te kijken naar de volume-correcties van de subwoofer. Dit doe je in de receiver. Ik kom er door de volgende menu's te openen:
Setup -> Speakers -> Manual Setup -> Levels -> Test Tone Start (schrik niet van de ruistoon)

Een tweede plek waar je een volume-correctie kunt uitvoeren is via:
Setup -> Audio -> Subwoofer niveau

Ik weet het niet zeker, maar het lijkt dat beide opties afzonderlijk van elkaar werken.
Bij mij staat de subwoofer op -4,5 db.

[ Voor 17% gewijzigd door LA-384 op 07-02-2016 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Bedankt voor je heldere en interessante uitleg! Het klinkt inderdaad al een heel stuk beter! Ik heb de xover van de sub op 200Hz gezet, het volume iets opgeschroeft dmv de volume knop op de sub, de main op 80Hz, en de overige op 100Hz. Lage tonen klinken nu veel voller, je hoort ze nét niet maar toch ook weer wel (merk je pas als je hem uitzet). Ik ga hier nog even mee spelen.

Is het wijs om verschillende genres muziek te proberen? Ik was altijd in de veronderstelling dat je de geluidskwaliteit nooit zo mooi krijgt voor alle muziekgenres.

En wat volume-correctie betreft, wat is het verschil met de volumeknop op de sub? Die doet toch hetzelfde?

[ Voor 62% gewijzigd door YaYo86 op 07-02-2016 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
YaYo86 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:52:
En wat volume-correctie betreft, wat is het verschil met de volumeknop op de sub? Die doet toch hetzelfde?
Dat klopt. als alles goed werkt nu, hoef je daar niet meer naar te kijken. Die volume-correctie op de receiver betekent dat het signaal zwakker of sterker wordt doorgestuurd naar de sub. Wanneer het ernstig verzwakt doorgestuurd zou worden, zou je het volume op de sub hoger moeten zetten. Het was een mogelijke verklaring waarom je zo weinig bass hoorde, maar dat is nu dus niet meer van toepassing.

Wat muziek betreft, dat zal een beetje persoonlijke smaak zijn en zal ook afhangen van de overige speakers. Niet alle muziek gaat laag genoeg voor een subwoofer. Blijven proberen zou ik zeggen. Ik ben er vandaag na ruim 2,5 jaar achtergekomen dat de "direct" en "pure direct" modus op de receiver, toch wel een mooier geluid kan geven dan normaal stereo. Er is alleen wat meer volume voor nodig. Om aan te geven dat testen beter is dan klakkeloos dingen aannemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:24
|sWORDs| schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 09:23:
[...]

Om dan vervolgens met een lip sync probleem te zitten, om de een of andere vreemde reden gaat dat bij een hoop TV's niet goed als het signaal geen Dolby Digital is, analoog uit weer wel, maar dan heb je weer stereo bij Dolby Digital. Bijstellen lukt ook vaak niet helemaal, andere resolutie is dan een andere afwijking.

[...]

De nieuwe kastjes zijn ook niet ideaal, geluid valt vaak weg na spoelen, paar keer heen en weer en je hebt weer geluid. Dit niet alleen naar Denon, ook op Samsung en Panasonic TV's (en misschien nog wel veel meer). https://www.google.nl/#q=...poelen+site:forum.kpn.com
Ik moet zeggen dat lip sync bij m'n nieuwe Samsung sowieso minder goed gaat dan bij m'n oude Samsung plasma en het is inderdaad erg lastig om het helemaal 100% te krijgen met al je apparaten.

Heb overigens een paar aanpassingen gemaakt.
Wat volgens mij het meest geholpen heeft, ik had het KPN-kastje nog op 720p staan omdat mijn vorige TV een native resolutie had van 720p.
Die heb ik nu op 1080p@50Hz gezet en volgens mij heeft dat het probleem opgelost.
Daarnaast heb ik ook de ingang gewisseld van CBL/SAT naar Blueray, maar dat zou volgens mij geen verschil moeten maken aangezien je via toewijzing alle 5 de HDMI-inputs kunt wisselen. Die zouden allemaal gelijk moeten zijn.

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
LA-384 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:31:
[...]

Dat klopt. als alles goed werkt nu, hoef je daar niet meer naar te kijken. Die volume-correctie op de receiver betekent dat het signaal zwakker of sterker wordt doorgestuurd naar de sub. Wanneer het ernstig verzwakt doorgestuurd zou worden, zou je het volume op de sub hoger moeten zetten. Het was een mogelijke verklaring waarom je zo weinig bass hoorde, maar dat is nu dus niet meer van toepassing.

Wat muziek betreft, dat zal een beetje persoonlijke smaak zijn en zal ook afhangen van de overige speakers. Niet alle muziek gaat laag genoeg voor een subwoofer. Blijven proberen zou ik zeggen. Ik ben er vandaag na ruim 2,5 jaar achtergekomen dat de "direct" en "pure direct" modus op de receiver, toch wel een mooier geluid kan geven dan normaal stereo. Er is alleen wat meer volume voor nodig. Om aan te geven dat testen beter is dan klakkeloos dingen aannemen :+
Wat is jouw luisterbron, Spotify? Het is bekend dat de kwaliteit van mp3 op Spotify (Premium) nogal varieert, het ene nummer klinkt top terwijl de andere niet om aan te horen is. Hoe heb jij dat opgelost? Gefocust op een soort muziekstijl en dan afstellen met FLAC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
YaYo86 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:01:
Wat is jouw luisterbron, Spotify? Het is bekend dat de kwaliteit van mp3 op Spotify (Premium) nogal varieert, het ene nummer klinkt top terwijl de andere niet om aan te horen is. Hoe heb jij dat opgelost? Gefocust op een soort muziekstijl en dan afstellen met FLAC?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn subwoofer niet heb gefinetuned, omdat deze slechts in bruikleen is. Deze week verwacht ik mijn eigen sub (BK XXLS400), waar ik me meer in ga verdiepen en testen. Ik heb de sub gewoon laten afstellen met Audyssey en af en toe draai ik wat aan de volume-knop. De meerwaarde van deze sub zit em vooral in films. De nieuwe sub is hopelijk voor alles een meerwaarde.

Ik heb verder geen spotify. Ik heb zelf wat flac, wav en mp3 bestanden op de nas staan welke ik of via de receiver zelf, of via kodi op een intel Nuc afspeel. Ik heb onlangs dus wat getest met verschillende instellingen en ik vond dat direct en pure direct helemaal niet verkeerd klinkt. Zeker bij hoge kwaliteit bron-bestanden heeft het een meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 449094

|sWORDs| schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:32:
Gaat die DAC op een analoge ingang echt beter klinken dan de AK4358B in de Denon digitaal?
En als het beter klinkt zou het dan niet beter zijn om gewoon de 4311 te verkopen en voor een 7200 te gaan (AKM4490)?
Ik kan nu volmondig ja zeggen, de Logitech Transporter SE via analoog klink veel beter dan de Logitech Tough via digitaal naar de Denon AVR- 4311.

Ik speel via beide audio streamers simultaan dezelfde muziek en kan dus snel switchen van de Touch naar de Transporter en het geluid van de Transporter is beduidend beter, de Transporter en laat meer detail horen.

De transporter is natuurlijk wel van een hele andere categorie dan de Touch, hier een review voor de liefhebbers van dit mooie apparaat http://www.hifiplus.com/a...ter-network-music-player/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654400

Wat een gedoe.

Ik heb in juli 2014 een Denon Ceol gekocht bij Klein.nl. In november is een speaker doorgebrand, er kwam rook uit. Speaker begin november teruggebracht, zou opgestuurd worden ter reparatie.

Januari ofzo ging ook de Ceol zelf kapot, snel knipperend lampje, volgens de handleiding is ie dan defect en moet je de dealer contacteren. Klein gebeld: stuur maar op. Die staat nu geheel ingepakt in de woonkamer, klaar om verstuurd te worden.

Krijg ik net een mail van Klein: wegens faillissement kan het ter reparatie aangeboden produkt afgehaald worden in Barendrecht, alleen op 4 specifieke data en tijdstippen (tussen 10.00 en 16.00u op werkdagen). WTF, dat is een takke-end en ik moet er een dag vrij voor nemen.

Ik vraag me sterk af of ie gerepareerd is en kan dat nu niet controleren, want Ceol kapot.

Nu is het hele gebeuren rondom fabrieksgarantie door de NLse overheid uniek slecht geregeld. Waar er in de hele EU zo;'n beetje wordt vastgehouden aan een minimum van 2 jaar, heeft de overheid besloten dat het beter is om daar geen termijn aan te plakken maar dat een produkt het moet doen zolang redelijkerwijs verwacht kan worden.

Zucht. Denon maar weer bellen, ik vraag me af hoe moeilijk het allemaal weer gaat worden. Als ze gaan zeiken is dit zeker de laatste Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, Denon kan er natuurlijk niks aan doen dat Klein de stekker er uit trekt. Wat dat betreft moet je denk ik blij zijn dat je je (al dan niet nog defecte) apparaat nog op kunt halen. Ik ken ook verhalen zat waarbij mensen hun apparatuur door een faillisement kwijt waren en niet meer terug zagen.

Maar als er nog garantie op zit neemt de importeur die in principe gewoon over. Dus als je het ding terug hebt, Denon even bellen en dan mogen die hem naar audioservice shippen. Aangezien zij daar de lean in hebben en er geen tussenhandel tussen zit, verwacht ik dat dat wel goed gaat komen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-06 12:42
Hoi,

Sinds vandaag heb ik nieuw speelgoed. Dit is de opstelling:
Versterker: Denon AVR-x2200W
Beamer: Epson EH-TW5300
Boxen: Cambridge Audio Minx Min 22 speakers
Subwoofer: Cambridge Audio Minx X201
Google ChromeCast
De Denon staat uiteraard centraal in deze opstelling, alle kabels vertrekken van hier uit.

Ziet er tot heden allemaal goed uit. :-)

Ik heb al wat met de instellingen gespeeld, maar ik krijg nog niet alles hoe ik het wil.
* Als ik via mijn telefoon iets wil casten, springt de beamer vanzelf aan (dankzij de Chromecast). Daar hebben we HDMI-CEC voor te danken. Dat vind ik prima. Maar gek genoeg springt de Denon zelf niet aan? Hoe krijg ik dit ingesteld?
* Als ik de beamer uitschakel, wordt de Denon ook uitgeschakeld (ook prima). Echter, dit werkt niet omgekeerd. Bij het uitschakelen van de Denon had ik ook graag dat de beamer uit ging. De beamer blijft echter het beeld van de Chromecast tonen.
* Ik had begrepen dat Google ChromeCast nu ook met HDMI-CEC overweg kon. M.a.w. pauseren via de afstandsbediening zou moeten werken. Dit lukt me echter niet. Zowel de pause-knop van de Denon als de beamer heeft geen effect op het afspelen van vb. een Youtube film.

Verder alles top. Ik kan niet wachten tot het donker wordt. :-)

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06 19:37
Ik heb sinds een paar weken het vreemde probleem dat de OSD van mijn AVR-3312 niet meer op mijn TV verschijnt. Ook dingetjes als het volume wijzigen zie ik niet meer op de tv terug, alleen op het display van de reciever zelf. Verder werkt alles wel nog gewoon, iemand een idee wat dit is en belangrijker hoe het op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:31
Mocht iemand nog op zoek zijn naar de X2200W voor een leuke prijs: https://outlet.mediamarkt...e-cinema?product_id=12564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
LordLynx schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 10:27:
Ik heb sinds een paar weken het vreemde probleem dat de OSD van mijn AVR-3312 niet meer op mijn TV verschijnt.
Werken de HDMI-inputs nog wel goed? Dus direct beeld bij opstarten en geen wegvallend beeld/geluid? Dat zijn kenmerken van een stervend HDMI-board.

Anders kan het ook nog een simpele optie in het menu zijn in de vorm van scaler of conversie. Als ik die bij mijn Denon uit zet stopt de OSD er ook mee.

Reset uitvoeren kan je altijd proberen als je zeker weet dat je niets in het menu aan hebt gepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-06 14:19
Omdat mijn Denon AVR-X2000 geen Spotify Connect ondersteund heb ik toch maar een Chromecast aan mijn AVR gehangen, ik wil alleen graag dat mijn AVR vanzelf aangaat als ik cast, maar krijg het niet aan de gang. Frappante is dat de tv wel vanzelf aangaat maar AVR niet, terwijl ik de cast op de AVR heb aangesloten (CC <hdmi> AVR <hdmi> TV). Mis ik een bepaalde instelling op mijn AVR?

Nu ik later topic teruglees zie ik dat dit eigenlijk een verkapte kick is van DriesA zijn vraag. :+
DriesA schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:23:
Ik heb al wat met de instellingen gespeeld, maar ik krijg nog niet alles hoe ik het wil.
* Als ik via mijn telefoon iets wil casten, springt de beamer vanzelf aan (dankzij de Chromecast). Daar hebben we HDMI-CEC voor te danken. Dat vind ik prima. Maar gek genoeg springt de Denon zelf niet aan? Hoe krijg ik dit ingesteld?

[ Voor 41% gewijzigd door T-mo-T op 21-02-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Geen idee waar de GC zijn power vandaan krijgt, maar als dat van de receiver is kan het goed zijn dat daar een mogelijke oorzaak ligt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
FeaR schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 18:47:
[...]

Werken de HDMI-inputs nog wel goed? Dus direct beeld bij opstarten en geen wegvallend beeld/geluid? Dat zijn kenmerken van een stervend HDMI-board.

Anders kan het ook nog een simpele optie in het menu zijn in de vorm van scaler of conversie. Als ik die bij mijn Denon uit zet stopt de OSD er ook mee.

Reset uitvoeren kan je altijd proberen als je zeker weet dat je niets in het menu aan hebt gepast.
Ik krijg geen direct beeld bij opstarten nee, pas wanneer de bron (mediaspeler, bluray etc) opgestart is krijg ik beeld.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
LordLynx schreef op zondag 21 februari 2016 @ 13:21:
[...]
Ik krijg geen direct beeld bij opstarten nee, pas wanneer de bron (mediaspeler, bluray etc) opgestart is krijg ik beeld.....
Dat is logisch. Ik doelde meer op het feit of je pas later beeld krijgt dan dat de bron op is gestart. Of dat je bijvoorbeeld meerdere malen de receiver uit en aan moet zetten voordat beeld (of soms geluid) pas door komt. Dat zijn signalen van een defect HDMI-board, anders kan het gewoon een instelling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
FeaR schreef op zondag 21 februari 2016 @ 13:55:
[...]

Dat is logisch. Ik doelde meer op het feit of je pas later beeld krijgt dan dat de bron op is gestart. Of dat je bijvoorbeeld meerdere malen de receiver uit en aan moet zetten voordat beeld (of soms geluid) pas door komt. Dat zijn signalen van een defect HDMI-board, anders kan het gewoon een instelling zijn.
Ik dacht dat er vroeger als ik de reciever aanzette een Denon logo tevoorschijn kwam maar dat weet ik niet zeker. Soms moet ik inderdaad de reciever 1 of 2 keer aan en uit zetten voor ik beeld en geluid kreeg maar dit is vrij zelden (misschien 1 in de 10 keer), maar dit is dus wel een ernstig probleem? Ik dacht dat dit gewoon een klein bugje was :'(

HDMI board vervangen is de moeite zeker niet waard voor een 5 jaar oud apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
The Eagle schreef op zondag 21 februari 2016 @ 12:37:
Geen idee waar de GC zijn power vandaan krijgt, maar als dat van de receiver is kan het goed zijn dat daar een mogelijke oorzaak ligt :)
Maakt helaas geen verschil of ik de Chromecast (neem aan dat je dat met GC bedoelt ;)) rechtstreeks op stroomnet doe of via AVR USB. In beide gevallen springt de TV aan, maar de receiver blijft uit. Als ik het verder op internet zo lees lijkt het alsof er nog redelijk wat gaten in het hele HDMI CEC principe zit... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
LordLynx schreef op zondag 21 februari 2016 @ 15:53:
[...]
HDMI board vervangen is de moeite zeker niet waard voor een 5 jaar oud apparaat?
Je kan een keten als Audio Service BV eens mailen voor een prijsopgave. Die doen de reparaties van Denon en kunnen je vast vertellen of het apparaat echt kapot is en wat het kost om te laten maken.

Dat Denon ook stervende HDMI-boards heeft is vrij nieuw voor me dus ik weet niet wat de policy is. Het is wel dat onderdelen gewoon gewisseld worden en het probleem dus terug kan komen net zoals bij Onkyo. Het HDMI board sterft doordat het te warm wordt. Het board vervangen maakt niet dat de receiver niet meer warm wordt. Wat ik van Onkyo ken is dat sommigen al aan hun vierde board toe zijn.
Nogmaals, zo is het bij Onkyo misschien is het bij Denon wat minder extreem.

Zoals je zelf aangeeft is de AVR-3300 serie al wat ouder. Voor een euro of 800 heb ik laatst een AVR-4520 gekocht. Daar zou ik dan toch liever het geld insteken. Een AVR-X4000 serie kost ook de wereld niet meer. En als je niet perse 4K en dergelijke wilt dan kan je zelfs met een ouder model af die nog wel eens voor heel mooie prijzen over de toonbank gaan.
T-mo-T schreef op zondag 21 februari 2016 @ 16:34:
[...]

Als ik het verder op internet zo lees lijkt het alsof er nog redelijk wat gaten in het hele HDMI CEC principe zit... ;(
Klopt, elke fabrikant is vrij om een eigen visie van HDMI CEC te implementeren waardoor het soms precies doet wat je eigenlijk niet wil. Daarom is het ook jammer dat HDMI ARC er zo zwaar op leunt bij sommige merken (als in dat CEC perse aan moet staan om ARC te kunnen gebruiken).

[ Voor 54% gewijzigd door FeaR op 21-02-2016 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 07:16
T-mo-T schreef op zondag 21 februari 2016 @ 10:55:
Omdat mijn Denon AVR-X2000 geen Spotify Connect ondersteund heb ik toch maar een Chromecast aan mijn AVR gehangen, ik wil alleen graag dat mijn AVR vanzelf aangaat als ik cast, maar krijg het niet aan de gang. Frappante is dat de tv wel vanzelf aangaat maar AVR niet, terwijl ik de cast op de AVR heb aangesloten (CC <hdmi> AVR <hdmi> TV). Mis ik een bepaalde instelling op mijn AVR?

Nu ik later topic teruglees zie ik dat dit eigenlijk een verkapte kick is van DriesA zijn vraag. :+

[...]
De Denon werkt als een soort HDMI hub voor de TV, dus zorgt idd dat de TV aangaat. Ik overweeg om deze functie uit te zetten en op basis van de Chromecast API (met domoticz) te detecteren of er iets wordt afgespeeld en op basis daarvan de versterker te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelnarath
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:53
Onlangs heb ik een nieuw TV gekocht en kwam ik erachter dat mijn Denon AVR 1910 toch "ouderdoms" verschijnselen begint te vertonen, dmv het ontbreken van ARC.
En na een bezoekje aan de lokale bioscoop heb ik Dolby Atmos mogen ervaren, en toen ik las dat dit ook beschikbaar is voor de huiskamer begint het toch wel te kriebelen om de 1910 met de tijd te vervangen voor een nieuwer model, en wat extra speakers erbij te nemen.

Mijn huidige setup:

- Denon AVR 1910
- Kef KHT2000.3
- Kef C5 Vloers Speakers x 2

De huidige setup is geinstalleerd als Front-Hi

Nu heb ik (uiteraard) al wat onderzoek gedaan, en heb de Denon AVR-x2200w op het oog, alleen heeft deze wel een wat lager watts percentage als mijn "oude" 1910, maar in hoe verre ga ik dit merken, ik woon opzich niet erg groot en de set gaat eigenlijk nooit goed vol aan, want vrouwlief wordt daar niet heel erg blij van.

ik zit eraan te denken om de set dan aan te vullen d.m.v extra HTS2001.3 erbij te halen voor het Dolby Atmos effect, of raden jullie aan om voor specifieke Dolby Atmos speakers te gaan?

En nog even voor de norm, de doeleinde voor deze set: Muziek, Games en uiteraard Films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Hoeveelheid vermogen is doorgaans niet zo belangrijk. Ik heb mijn receiver eens aan een energiemeter gehad. Zonder geluid verbruikte deze gemiddeld 70w/uur. Met 5 speakers op fluister niveau (-63db) was dit 71w en met 5 speakers op vrij luid niveau (-3db stemverheffing noodzakelijk) kwam ik op iets van 73w. Precieze getallen weet ik niet meer, maar er zat echt nauwelijks verschil in.

Voor wat betreft atmos ben ik nog steeds zeer sceptisch. De plaatsing van speakers wordt nóg belangrijker dan bij 5.1 en het beste resultaat haal je wanneer je speakers aan het plafond hangt.

Bij audioholics zijn ze ook lekker sceptisch:
http://www.audioholics.com/editorials/dolby-atmos-demo

[ Voor 8% gewijzigd door LA-384 op 23-02-2016 21:33 ]

• FlowDesign
  • Laatst online: 00:24
LordLynx schreef op zondag 21 februari 2016 @ 15:53:
[...]

Ik dacht dat er vroeger als ik de reciever aanzette een Denon logo tevoorschijn kwam maar dat weet ik niet zeker. Soms moet ik inderdaad de reciever 1 of 2 keer aan en uit zetten voor ik beeld en geluid kreeg maar dit is vrij zelden (misschien 1 in de 10 keer), maar dit is dus wel een ernstig probleem? Ik dacht dat dit gewoon een klein bugje was :'(

Heb je dit al geprobeerd?

http://denon.custhelp.com...etting-the-microprocessor

instructies: http://rn.dmglobal.com/us...tialization-Procedure.pdf

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
arjandijk162 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:40:
[...]

De Denon werkt als een soort HDMI hub voor de TV, dus zorgt idd dat de TV aangaat. Ik overweeg om deze functie uit te zetten en op basis van de Chromecast API (met domoticz) te detecteren of er iets wordt afgespeeld en op basis daarvan de versterker te schakelen.
Kan je iets meer informatie geven hoe je dit voor elkaar krijgt? Ben ook aan het kijken naar Domotica oplossingen, misschien dat het daar wel mee te integreren is. Ik wil gewoon Spotify aanzetten op mn telefoon/tablet en dat alles vanzelf aangaat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 07:16
T-mo-T schreef op zondag 28 februari 2016 @ 15:34:
[...]

Kan je iets meer informatie geven hoe je dit voor elkaar krijgt? Ben ook aan het kijken naar Domotica oplossingen, misschien dat het daar wel mee te integreren is. Ik wil gewoon Spotify aanzetten op mn telefoon/tablet en dat alles vanzelf aangaat. :+
Dan moet je zowel de tablet als domoticz wat intelligentie geven. Ben hier nog niet verder mee gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0123405
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hoewel ik vermoed dat het volgende door mijn tv komt, toch even hier checken:

Als mijn nieuwe tv (Sony W805c) in standby staat valt het geluid via de receiver, een Denon 2113, steeds enkele seconden weg. Op het display verdwijnt "pcm" waarna het direct weer terugkomt. Alsof het signaal even wegvalt. Dat is echter niet zo.

Ik heb dit met elke bron via HDMI. Muziek komt bijvoorbeeld van een pc of Chromecast. Zodra ik de tv aan zet is het probleem weg maar om alleen muziek te luisteren zet ik de tv natuurlijk liever uit. Ik had geen problemen met mijn vorige tv in verder dezelfde setup.
Als ik AirPlay naar de receiver is er trouwens ook niets aan de hand.

Ik heb al contact opgenomen met Sony maar wellicht herkent iemand hier dit probleem en heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 08:03
b0123405 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:39:

Als mijn nieuwe tv (Sony W805c) in standby staat valt het geluid via de receiver, een Denon 2113, steeds enkele seconden weg. Op het display verdwijnt "pcm" waarna het direct weer terugkomt. Alsof het signaal even wegvalt. Dat is echter niet zo.

Ik heb dit met elke bron via HDMI. Muziek komt bijvoorbeeld van een pc of Chromecast. Zodra ik de tv aan zet is het probleem weg maar om alleen muziek te luisteren zet ik de tv natuurlijk liever uit. Ik had geen problemen met mijn vorige tv in verder dezelfde setup.

Ik heb al contact opgenomen met Sony maar wellicht herkent iemand hier dit probleem en heeft iemand een oplossing?
Hé toevallig dat je dit probleem hier post, want ik heb hier namelijk een zelfde soort situatie:

Tv: Sony Bravia 50W828b
Receiver: Denon X1200W

Tv is aangesloten via HDMI naar de receiver en het geluid loopt via ARC. Verder zitten er drie spel computers en een media speler aangesloten op de receiver. Als ik gewoon tv kijk en het geluid via de receiver laat lopen stottert het steeds een fractie van een seconde. Er zit echter geen regelmaat in de tijd tussen de stotteringen, soms is het continu, maar soms maar om de paar minuten. Ook valt op de receiver elke keer het PCM of het dolby logo ff weg, naargelang wat de TV voor signaal richting de receiver zend.

Ik ben er wel al achter gekomen, dat als ik de HDMI kabel uit de TV haal en daarna weer terug steek (met de versterker aan), dat de stotteringen een tijdje weg zijn, maar na een poosje weer beginnen?

Het geluid van de spel computers en de media speler is echter wel in orde?!

Ik vermoed ook een probleem met de TV of misschien de HDMI kabel? Wat ik nog wel moet proberen is het geluid via een optische kabel verbinden en het hele ARC niet gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door blakez op 29-02-2016 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0123405
  • Niet online
blakez schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:25:
[...]

Hé toevallig dat je dit probleem hier post, want ik heb hier namelijk een zelfde soort situatie:

[...]
Dat klinkt inderdaad vergelijkbaar. Al gebruik ik geen ARC. Er zit inderdaad geen ritme in de haperingen en bij mij begint het probleem pas nadat de tv enkele minuten in standby staat (wat overeenkomt met jouw ervaring als je HDMI kabel even loshaalt). Heel raar.

Als workaround zet ik de tv aan en dan het beeld uit (action menu > beeld uit) maar dit is niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 15:34
Iemand ervaring met Heos icm een Denon AVR? Werkt dit een beetje mooi? Zit er naar te kijken maar vind het wel jammer dat ik dan ook een Heos Link aan moet schaffen. Word een beetje prijzig zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Misschien niet heel erg Denon gerelateerd, maar weet iemand waar ik een test dvd/blu-ray kan kopen om je subwoofer mee af te stellen? Als ik de Audyssey setup van me X4000 gebruik is het groen of rood wat betreft de db's. Wat nog al veel instel mogelijkheden over laat.

Wil juist wat meer kunnen afstellen op diepte en volume van de sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik zou zelf Amazon oid eens proberen. Of de kringloop, daar kom ik ze gek genoeg ook vaak tegen.
Overigens ben ik ze vorig jaar ook regelmatig op een zekere piratenbaai tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

The Eagle schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 22:00:
Ik zou zelf Amazon oid eens proberen. Of de kringloop, daar kom ik ze gek genoeg ook vaak tegen.
Overigens ben ik ze vorig jaar ook regelmatig op een zekere piratenbaai tegengekomen.
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Staat er op Blu-rays van een bepaalde uitgever niet altijd een soort van calibratie set-up? Dacht iets van THX of Disney, maar pin me daar niet op vast. Al verschilt het toch per film hoe het LFE-kanaal af is gemixt. Zeker als je films relatief snel op de minder legale manier binnen haalt is de LFE behoorlijk geboost en niet representatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Laatst online: 09-06 13:03
b0123405 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:39:

Heb hier ook last van, zelfde tv. Film kijken alleen op de beamer en de tv uit leverde wegvallen van geluid (en beeld op de beamer ook!). Als ik de hdmi in stelling specifiek op monitor 2 zet (beamer) dan gaat het goed. Als hdmi in de automatische stand staat valt hij precies zoals je zegt af en toe weg. Wel vervelend om dan weer de uitgang op monitor 1 (tv) te moeten zetten als ik weer via de tv wil kijken. Als je de oplossing hebt dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0123405
  • Niet online
mbr01 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 22:20:
[...]

Heb hier ook last van, zelfde tv. Film kijken alleen op de beamer en de tv uit leverde wegvallen van geluid (en beeld op de beamer ook!). Als ik de hdmi in stelling specifiek op monitor 2 zet (beamer) dan gaat het goed. Als hdmi in de automatische stand staat valt hij precies zoals je zegt af en toe weg. Wel vervelend om dan weer de uitgang op monitor 1 (tv) te moeten zetten als ik weer via de tv wil kijken. Als je de oplossing hebt dan hoor ik het graag.
Vervelend! Ik heb nog geen echte oplossing. Wel bespreken een aantal mensen en ik het probleem op het Sony forum. Mocht er een oplossing komen dan plaats ik het uiteraard hier :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:50

RnB

LA-384 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:32:
[...]

Hoeveelheid vermogen is doorgaans niet zo belangrijk. Ik heb mijn receiver eens aan een energiemeter gehad. Zonder geluid verbruikte deze gemiddeld 70w/uur. Met 5 speakers op fluister niveau (-63db) was dit 71w en met 5 speakers op vrij luid niveau (-3db stemverheffing noodzakelijk) kwam ik op iets van 73w. Precieze getallen weet ik niet meer, maar er zat echt nauwelijks verschil in.
Ik meen mij te herinneren dat dit komt omdat versterkers pas beginnen met versterken vanaf 0dB (geluid inkomend signaal).
Per 3dB versterking zal het vermogen dan verdubbelen.

Correct me if I'm wrong, anders even de energiemeter eraan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
RnB schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 09:47:
[...]

Ik meen mij te herinneren dat dit komt omdat versterkers pas beginnen met versterken vanaf 0dB (geluid inkomend signaal).
Per 3dB versterking zal het vermogen dan verdubbelen.

Correct me if I'm wrong, anders even de energiemeter eraan hangen.
Daar heb je ongetwijfeld gelijk in. Dat zou mogelijk betekenen dat elke gekoppelde speaker op 0db volume slechts 1 watt gebruikt en dan het "gevoeligheidsvolume" produceert. In mijn geval 88,5db.

Ik moet zeggen dat ik getest heb met Dynamic Volume uitgeschakeld. Wanneer dit is ingeschakeld, kan ik het volume niet eens naar -3db zetten zonder de buren op stang te jagen. :+

Moraal van het verhaal; tenzij je de speakers in de buitenlucht gaat gebruiken, loop je niet snel tegen de limieten van de versterker aan. Die Kef's gaan als het goed is nog wat luider dan mijn Dali's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
LA-384 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 10:12:
[...]

Daar heb je ongetwijfeld gelijk in. Dat zou mogelijk betekenen dat elke gekoppelde speaker op 0db volume slechts 1 watt gebruikt en dan het "gevoeligheidsvolume" produceert. In mijn geval 88,5db.

Ik moet zeggen dat ik getest heb met Dynamic Volume uitgeschakeld. Wanneer dit is ingeschakeld, kan ik het volume niet eens naar -3db zetten zonder de buren op stang te jagen. :+

Moraal van het verhaal; tenzij je de speakers in de buitenlucht gaat gebruiken, loop je niet snel tegen de limieten van de versterker aan. Die Kef's gaan als het goed is nog wat luider dan mijn Dali's.
Theoretisch gezien klopt het verhaal redelijk (op een paar kleine puntjes), maar in de realiteit is de theorie precies dat en alleen maar een theorie. Muziek is geen constante belasting en een constante belasting op 0 dB is meestal niet aan te horen (pink/white noise of 1 kHz zijn allemaal vervelend).

Maar het klopt wel, onder de 0 dB is de versterker alleen maar aan het dempen. 0 dB is 1 Watt is het lijn ingangssignaal, mocht je dat op 1 speaker zetten en daar 1 meter vanaf staan, dan zou je de gevoeligheid in dB moeten horen (in het open veld, zonder reflecties of achtergrond geluid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:23
Weet iemand eigenlijk hoe je favourites verwijderd uit de app./receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Hallo,

ik heb mijn Heos aangesloten via een optische kabel naar de tv. Echter gaat de set nooit in standby. Volgens de handleidingen zou dit na 20 minuten moeten gebeuren maar ik heb er een nacht overheen laten gaan en hij blijft gewoon blauw branden.

Zie ik iets over het hoofd of klopt dit gewoon? Als ik hem met een knopje op de achterkant standby moet zetten ook prima maar volgens mij moet dat niet nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 21:42
Hmmmm, kan het zo zijn dat je tv een actief signaal naar de Heos blijft sturen? Probeer eens zonder die optische kabel te checken of hij in standby modus gaat.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 14:26
kbloem schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:13:
Hallo,

ik heb mijn Heos aangesloten via een optische kabel naar de tv. Echter gaat de set nooit in standby. Volgens de handleidingen zou dit na 20 minuten moeten gebeuren maar ik heb er een nacht overheen laten gaan en hij blijft gewoon blauw branden.

Zie ik iets over het hoofd of klopt dit gewoon? Als ik hem met een knopje op de achterkant standby moet zetten ook prima maar volgens mij moet dat niet nodig zijn.
Heb de Heos inmiddels niet meer, maar volgens mij had ik dat ook. Ik meen dat ik eerst de playlist moest leeggooien op je tablet/telefoon. Dit was dan wel op een Heos Link.

Zit zelf nog even met de vraag of ik mijn 7200W moet upgraden voor 200 euro naar de 7200WA, oftewel HDCP 2.2 support. Heb nog geen 4K scherm, voorlopig zal dat ook nog wel blijven, maar straks besluiten ze ineens geen upgrades meer te doen, dan is het weer zonde misschien..wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadSaid
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-08-2022
Zijn er mensen met netwerkproblemen met de Denon AVR-x2200w? Dit merk ik doordat mijn internet radio het niet meer doet (na enkele dagen / weken). Dan kan ik ook met de Denon Remote App geen verbinding maken met de receiver. Een netwerk diagnose van menu in de receiver geeft geen fouten, sterker het ip adres is daar correct. Toch doet het netwerk gedeelte het niet. Denon support heeft een aantal reset opties aangedragen:
  • Stekker uit receiver: lost niets op
  • Router 1 uur uitzetten: lost niets op
  • Netwerk module reset: lost niets op
  • factory reset: Dan doet het netwerk gedeelte het weer, maar dan moet ik alles opnieuw instellen (bv mijn speakers kalibreren).
Ik kan een backup maken van instellingen en terugzetten, maar dit lost het feitelijke probleem (netwerk issue) niet op. Want na enkele dagen / weken is het weer zover. Ik maak overigens gebruik van bedraad LAN.

Is dit een bekend probleem? Zoja, zijn er oplossingen bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
MadSaid schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:49:
Zijn er mensen met netwerkproblemen met de Denon AVR-x2200w? Dit merk ik doordat mijn internet radio het niet meer doet (na enkele dagen / weken). Dan kan ik ook met de Denon Remote App geen verbinding maken met de receiver. Een netwerk diagnose van menu in de receiver geeft geen fouten, sterker het ip adres is daar correct. Toch doet het netwerk gedeelte het niet. Denon support heeft een aantal reset opties aangedragen:
  • Stekker uit receiver: lost niets op
  • Router 1 uur uitzetten: lost niets op
  • Netwerk module reset: lost niets op
  • factory reset: Dan doet het netwerk gedeelte het weer, maar dan moet ik alles opnieuw instellen (bv mijn speakers kalibreren).
Ik kan een backup maken van instellingen en terugzetten, maar dit lost het feitelijke probleem (netwerk issue) niet op. Want na enkele dagen / weken is het weer zover. Ik maak overigens gebruik van bedraad LAN.

Is dit een bekend probleem? Zoja, zijn er oplossingen bekend?
Welke router gebruik je, gebruik je eventueel meerdere routers/switches? Heb weleens gezien dat bepaalde routers ook problemen kunnen geven. Je kan even proberen om de Denon wel even via wifi te gebruiken en kijken of het dan nog steeds voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadSaid
Romius schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:54:
[...]

Welke router gebruik je, gebruik je eventueel meerdere routers/switches? Heb weleens gezien dat bepaalde routers ook problemen kunnen geven. Je kan even proberen om de Denon wel even via wifi te gebruiken en kijken of het dan nog steeds voorkomt.
Dank je voor je tip! _/-\o_

Ik heb een Vodafone Router Draytek Vigor 2132 FVn en 2 TP-Link switches TL-SG1005D (5 poorten) en TL-SG1008D (8 poorten) in mijn netwerk. De Denon is aan de switch met 5 poorten aangesloten. Op deze switch is ook mijn LG Blu Ray speler, Dune D1 Smart en Raspberry Pi2 met Kodi aangesloten. Deze hebben geen netwerk problemen.

Ik ga zeker met de WiFi kijken hoe het gaat. Maar... Dit blijft een "work around". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
Zijn er mensen met netwerkproblemen met de Denon AVR-x2200w?
Dit probleem heb ik nog nooit gehad. Zal dus inderdaad iets met je thuisnetwerk zijn. Ik heb wel ooit dat een internet stream even weg valt. Meestal komt ie na een paar seconden weer terug en anders even zappen naar een andere zender en weer terug. Dan is het ook weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadSaid
NightMare schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 07:51:
[...]

Dit probleem heb ik nog nooit gehad. Zal dus inderdaad iets met je thuisnetwerk zijn. Ik heb wel ooit dat een internet stream even weg valt. Meestal komt ie na een paar seconden weer terug en anders even zappen naar een andere zender en weer terug. Dan is het ook weer goed.
Dank je voor de info. Ik moet de Denon nog via wifi verbinden. Is het dan zeker weten geen Denon hardware issue?
@Romius, weet je toevallig welke router/switches voor problemen zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
MadSaid schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 08:03:
[...]

Dank je voor de info. Ik moet de Denon nog via wifi verbinden. Is het dan zeker weten geen Denon hardware issue?
Je hebt al contact gehad met Denon en daar was het waarschijnlijk geen bekend probleem? Daarnaast, gooi het even door google en je hebt meteen een idee of het vaker voorkomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadSaid
Klopt, Denon support meldt niet dat het bekend is. Ze hebben wel een aantal reset opties geboden (zie mijn eerdere post). Google heeft ook niets opgeleverd.
Ik mag van Denon apparaat ter reparatie aanbieden, maar dan kan ik gedurende de reparatie periode niets met audio, hifi. :-(
Alles loopt via de Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
Kijk even wanneer je een weekje weg bent (vakantie ofzo) en bied hem dan aan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Kan het geen ip issue zijn? De switch is niets meer dan een verzamelpunt. Elk apparaat krijgt alsnog zijn eigen ip. Het kan zijn dat er iets niet goed gaat met de toewijzing ervan. Je kunt eens in de router duiken om te zien of apparaten een vast ip hebben en of de dhcp-range wel buiten deze vaste ip's ligt.

Wat je ook nog kunt proberen is de receiver firmware updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadSaid
LA-384 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:27:
[...]

Kan het geen ip issue zijn? De switch is niets meer dan een verzamelpunt. Elk apparaat krijgt alsnog zijn eigen ip. Het kan zijn dat er iets niet goed gaat met de toewijzing ervan. Je kunt eens in de router duiken om te zien of apparaten een vast ip hebben en of de dhcp-range wel buiten deze vaste ip's ligt.

Wat je ook nog kunt proberen is de receiver firmware updaten.
Dank je voor je suggestie. De firmware van de receiver is up to date.
Ik heb nu de volgende suggesties die ik ga proberen:
- static ip adres (buiten dhcp reeks)
- andere poort op de switch proberen (wellicht issue met de poort)
- ip control op denon uit zetten (voorkomen dat netwerk uitgaat om energie te besparen)
- via wifi verbinding maken (als deze werkt, zou het idd een poort issue kunnen zijn)

Moet wel eerlijk bekennen dat de receiver nu als meer dan 1 week zonder issues werkt :*)
Ik wacht totdat het mis gaat, dan ga ik steeds een van de suggesties proberen.
Jullie horen van mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
MadSaid schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 08:03:
[...]

Ik meen dat er iig bepaalde KPN experiaboxen problemen gaven. Wellicht ook wel meerdere, als je google even loslaat op je eigen type router en dlna issues oid weet je misschien meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
Ter info, ik heb de Experiabox V10 en ervaar geen enkel probleem...
Romius schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:57:
[...]

Ik meen dat er iig bepaalde KPN experiaboxen problemen gaven. Wellicht ook wel meerdere, als je google even loslaat op je eigen type router en dlna issues oid weet je misschien meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 09:35
Ik kan je probleem deels bevestigen. Ik heb mijn AVR-x2200w aangesloten met WiFi. En ook daar werkt naar verloop van tijd de remote app (op android) niet meer. De remote app ziet dan wel de AVR maar toont dan geen naam meer. Het was mij wel gelukt hem weer aan de praat te krijgen:

- Zet de AVR van DHCP naar Fixed IP
- Schakel weer terug naar DHCP.
- Nu werd de netwerk connectie opnieuw opgebouwd in kon ik weer verbinden. De remote app zag ook weer de naam van de AVR.

Mijn router is een ASUS RT-N66U met tomato shibby firmware.

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadSaid
Not_Disclosed schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:50:
[...]

Ik kan je probleem deels bevestigen. Ik heb mijn AVR-x220w aangesloten met WiFi. En ook daar werkt naar verloop van tijd de remote app (op android) niet meer. De remote app ziet dan wel de AVR maar toont dan geen naam meer. Het was mij wel gelukt hem weer aan de praat te krijgen:

- Nu werd de netwerk connectie opnieuw opgebouwd in kon ik weer verbinden. De remote app zag ook weer de naam van de AVR.

Top tip d:)b
Deze ga ik doen wanneer hij hangt. Ik heb precies het probleem wat jij beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-06 15:54
Ik had dezelfde problemen (AVR X2200W) + een probleem waarbij spotify de AVR niet meer 'zag' wanneer ik internetradio gebruikt had. Sinds ik de AVR op Fixed IP heb gezet heb ik deze problemen niet meer.

Enig voordeel om terug te gaan naar DHCP dat ik mis?

[ Voor 0% gewijzigd door SonnyBBQ op 21-03-2016 09:09 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:27
Hier ook geklooi met een X2200 sinds gisteren... Opeens kapte Spotify Connect ermee en dat is niet meer teruggekomen. AirPlay werkt ook niet meer. De Denon laat zich in het netwerk zien, als AirPlay-apparaat en in de app, maar wanneer het daadwerkelijk aankomt op verbinden, doet hij het niet.

Heb een Experiabox V10 en 'm net een static IP gegeven, maar dat helpt niks. Meh...

Edit: Hm. Na een minuut of tien begint hij toch tekens van leven te geven op de static IP. Laat zich zien voor Spotify Connect en de app werkt ook weer. Hopen dat het zo blijft...

[ Voor 19% gewijzigd door BobB op 21-03-2016 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Heb er sinds ik geswitcht ben van Ziggo naar XS4all met de FritzBox ook continue last van. Met ziggo wilde hij incidenteel wel eens wegvallen, maar met XS4all is het nu lopende band werk. Hij verbreekt de verbinding, maar is wel nog bereikbaar, dus 1x 'play' indrukken en hij speelt weer verder. Alles tussen de 10sec en 10 minuten. Ik heb heel toevallig gisteren UPNP geactiveerd en gisteravond speelde hij zowaar non-stop door.

Ik weet nu dus niet of het een met het ander te maken heeft, of dat er bij Spotify wellicht iets niet lekker gaat, maar heel prettig werkt het zo niet. Gebruik nu spotify op de HTPC, dat werkt ook wel OK, maar is toch prettiger als het gewoon op de receiver werkt. Heb Denon ook een mail gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
Bobbus schreef op maandag 21 maart 2016 @ 17:40:

Heb een Experiabox V10 en 'm net een static IP gegeven, maar dat helpt niks. Meh...

Edit: Hm. Na een minuut of tien begint hij toch tekens van leven te geven op de static IP. Laat zich zien voor Spotify Connect en de app werkt ook weer. Hopen dat het zo blijft...
Ja, het duurde bij mij ook even voordat de AVR terug zichtbaar was in de Spotify app, maar sindsdien geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-06 19:23
Vraagje aan de denon experts hier. Ik heb de avrx1200 icm Spotify premium. Nu heb ik de receiver zo ingesteld dat ik bij Spotify other devices kan kiezen, dan mijn receiver selecteer en deze automatisch aan gaat.

Nu viel het me op dat het ook met de telefoon van mijn vriendin kan met 4g, dus niet eens op ons netwerk. (wel hetzelfde account)

Betekent dit dat mijn receiver van buitenaf voor iedereen bereikbaar is? En kwaadwillenden naast mijn huis op afstand de receiver kunnen aandoen en volop pompen? Ik kan nergens op internet vinden of het nou gesloten is en hoe de denon herkent wie wel of niet kan streamen. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Nee, blijft alleen bij het laatst gebruikte account in het geheugen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
Hier ook geklooi met een X2200 sinds gisteren... Opeens kapte Spotify Connect ermee en dat is niet meer teruggekomen. AirPlay werkt ook niet meer. De Denon laat zich in het netwerk zien, als AirPlay-apparaat en in de app, maar wanneer het daadwerkelijk aankomt op verbinden, doet hij het niet.

Misschien juich ik te vroeg, maar ook vandaag werkt alles vlekkeloos. Ik hoop heel erg dat dit de oplossing is voor het geklooi met mijn X2200 en alle internetproblemen. Ga de eerstvolgende keer dat ik er ben ook de X2100 van mijn ouders een statisch IP geven, eens kijken of dat ook de gekke kuren weghaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik heb een vraag over de DBT1713ud.

Deze speler heb ik zojuist aangesloten op mijn AVR-X2000 en aanvankelijk werkte dit prima.

Op de een of andere manier heb ik de AB code van de DBT gewijzigd met als resultaat dat die nu de AVR bedient maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Heb de handleiding doorgelezen maar ik kan niet vinden hoe ik de originele AB RC-1161 weer aan de praat krijg.

Een edit omdat na wat spelen ik de oplossing lijk te hebben gevonden.

Druk op de speler tegelijk de play- en de forwardknop in. Het display geeft hierna aan initialising en daarna end initialsing. Dit brengt de 1713 terug naar de fabrieksinstellingen en zorgt er kennelijk ook voor dat de AB weer werkt.

[ Voor 28% gewijzigd door Guardian Angel op 28-03-2016 19:35 . Reden: Oplossing gevonden ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadSaid
Not_Disclosed schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:50:
[...]

Ik kan je probleem deels bevestigen. Ik heb mijn AVR-x220w aangesloten met WiFi. En ook daar werkt naar verloop van tijd de remote app (op android) niet meer. De remote app ziet dan wel de AVR maar toont dan geen naam meer. Het was mij wel gelukt hem weer aan de praat te krijgen:

Ik kan bevestigen dat jou tip goed werkt! Gisteren hing mijn netwerk weer en met bovenstaande tip vrij simpel weer aan de praat gekregen. Nogmaals dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 19:21
Ik heb sinds gister de denon X1200W. Het lijkt erop dat ik wat hdmi handshake issues heb. Soms valt tijdens het TV kijken de tv zomaar weg en krijg ik sneeuw te zien. Als ik mijn chromecast aansluit ziet het er zowiezo niet uit, lijkt alsof het een verkeerde resolutie is(?), pixelated. Heeft iemand hier tips voor om dit te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Omisys schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:31:
Als ik mijn chromecast aansluit ziet het er zowiezo niet uit, lijkt alsof het een verkeerde resolutie is(?), pixelated. Heeft iemand hier tips voor om dit te verbeteren?
Graag bij één topic houden, crossposren maakt het geheel onoverzichtelijk. Dus verder in Denon x1200W raar beeld via HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:02
Vraagje: Ik heb de denon avr-x1200w, sinds een tijdje staat er in het display 'updatefilecheck'.
Alleen, als ik in het menu naar 'firmware' ga blijft de receiver zoeken, maar haalt die de update niet binnen.

Er is wel netwerk connectie.

Iemand die een tip heeft misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Volgens mij kun je ook je firmware updaten via USB. De belangrijkste vraag is echter, waarom zou je de firmware willen updaten? Denon geeft expliciet aan dit alleen te doen wanneer er iets niet goed werkt met de huidige versie.

Wellicht is er een manier om de melding uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 11:27
Iemand ervaring met de verschillen dus Denon en Marantz bij instapmodellen? Ik was bij de lokale HiFi zaak en die hadden geen Denon meer i.v.m afzwakken richting een te laag segment. Kortom, ze kwamen over alsof bv de denon avr-x2200 stukken slechter zou presteren als bv een marantz sr5010. Ik vraag me af in welk perspectief je dit moet zien, met name het perspectief van weer bijna 300 euro meer in prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonnyBBQ
Kijk hier eens even, exact deze vergelijking:

http://www.avsforum.com/f...p-2-2-a.html#post34728873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292940

Ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een X2200. Bij de installatie kreeg ik meteen een firmware update en volgens mij was dit niet de DTS:X update, aangezien de ruim 1 uur moet lopen en "mijn"firmware binnen 10 minuten klaar was. Weet iemand of de DTS:X update er al is of wanneer deze moet komen ?. De Denon site geeft hier niet veel informatie over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I-King
Ik zie op avforums dat hij uitgesteld is tot juni, volgens mij eind juni. Had met name te maken bij problemen aan de kant van DTS en niet zo zeer Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 11:27
bedankt, duidelijke lariekoek dus voor groot deel in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2C
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-07-2023

B2C

Ik ben in het bezit van een X1100, waarvan sinds de display niet meer aan lijkt te gaan. De receiver werkt verder gewoon goed, maar de display lijkt kapot te zijn. Ik heb bij de instellingen de dimmer op helder gezet en ook de infoweergave staat aan. Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-06 23:24
B2C schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:27:
Ik ben in het bezit van een X1100, waarvan sinds de display niet meer aan lijkt te gaan. De receiver werkt verder gewoon goed, maar de display lijkt kapot te zijn. Ik heb bij de instellingen de dimmer op helder gezet en ook de infoweergave staat aan. Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Bekend probleem bij deze receiver, mijne had hetzelfde euvel. Zul je helaas voor reparatie op moeten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Toevallig je geluidsinstelling op direct gezet? Dan gooit ie ook het display uit. Als ie echt niet meer aan gaat moet ie idd ter reparatie, dat ding hoort namelijk afgezien van de Direct instelling gewoon te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2C

B2C

sheepdog schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:40:
[...]

Bekend probleem bij deze receiver, mijne had hetzelfde euvel. Zul je helaas voor reparatie op moeten sturen.
Kun jij toevallig uit ervaring zeggen hoe lang het duurt voordat ze dit gerepareerd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2C

B2C

The Eagle schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 20:39:
Toevallig je geluidsinstelling op direct gezet? Dan gooit ie ook het display uit. Als ie echt niet meer aan gaat moet ie idd ter reparatie, dat ding hoort namelijk afgezien van de Direct instelling gewoon te werken :)
Nog even voor de zekerheid gecheckt of mijn vriendin dat niet misschien aangepast heeft, maar staat gewoon op 'Movie' (Multi ch. Stereo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:56
Ik overweeg een goedkope versterker te kopen om chromecast 2 mee te combineren. Ik wil hem aansluiten op een 6 kanaals eindversterker. Hij gaat dus alleen dienen als voorversterker. Mijn huidige voorversterker heeft geen HDMI in- en uitgangen.
Chromecast spuugt met Netflix alleen Dolby Digital Plus uit. De versterker moet dus dat formaat aankunnen.

Mede door de lage prijs is mijn oog nu gevallen op de Denon AVR X3200W.
Nu vroeg ik me af of deze ook gewoon Dolby Digital Plus kan decoderen. Ik zie het namelijk niet terug op de site van Denon zelf. Het vorige model de Denon AVR X3100W kon dat in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB

Eventueel ter info voor anderen met hetzelfde probleem: na het geven van een static IP geen problemen meer gehad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
fisherman schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 20:52:
Ik overweeg een goedkope versterker te kopen om chromecast 2 mee te combineren. Ik wil hem aansluiten op een 6 kanaals eindversterker. Hij gaat dus alleen dienen als voorversterker. Mijn huidige voorversterker heeft geen HDMI in- en uitgangen.
Chromecast spuugt met Netflix alleen Dolby Digital Plus uit. De versterker moet dus dat formaat aankunnen.

Mede door de lage prijs is mijn oog nu gevallen op de Denon AVR X3200W.
Nu vroeg ik me af of deze ook gewoon Dolby Digital Plus kan decoderen. Ik zie het namelijk niet terug op de site van Denon zelf. Het vorige model de Denon AVR X3100W kon dat in ieder geval wel.
http://manuals.denon.com/AVRX3200W/NA/EN/OBAOSYyriqsmlp.php
<10 seconden googelen...
trefwoorden; Denon AVR X3200W "dolby digital plus"
1e resultaat...

[ Voor 5% gewijzigd door LA-384 op 23-04-2016 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
LA-384 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 22:26:
[...]

http://manuals.denon.com/AVRX3200W/NA/EN/OBAOSYyriqsmlp.php
<10 seconden googelen...
trefwoorden; Denon AVR X3200W "dolby digital plus"
1e resultaat...
Inderdaad, bedankt. Had het niet gevonden op de Nederlandse site in de specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
fisherman schreef op zondag 24 april 2016 @ 00:34:
[...]
Inderdaad, bedankt. Had het niet gevonden op de Nederlandse site in de specificaties.
Audiocodecs zijn backwards compatible met de lagere versies. Overal staat vermeld dat Dolby TrueHD wordt ondersteunt. Dan lukt Dolby Digital (Plus) ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
FeaR schreef op zondag 24 april 2016 @ 01:20:
[...]

Audiocodecs zijn backwards compatible met de lagere versies. Overal staat vermeld dat Dolby TrueHD wordt ondersteunt. Dan lukt Dolby Digital (Plus) ook.
Mooi dan gaat dat hem denk ik worden. Ik zat ook nog te twijfelen tussen deze en een marantz of NAD, maar die zijn volgens mij van mindere kwaliteit dan de Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 701729

Ik zie ook hier een paar mensen met een defecte avr 2802 door het 'geen geluid' probleem.
Zonde van de mooie en nog steeds puik klinkende receiver.
Ondertussen kan ik melden dat ik het probleem heb verholpen.
Alle denon's met dit probleem hebben een knipperend 'digital' symbool dat erop duidt dat het DSP board een error heeft veroorzaakt. De oplossing is simpel: De flash rom vervangen met een goed exemplaar.
Als er mensen gebruik willen maken van mijn hulp, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
fisherman schreef op zondag 24 april 2016 @ 10:01:
[...]
Mooi dan gaat dat hem denk ik worden. Ik zat ook nog te twijfelen tussen deze en een marantz of NAD, maar die zijn volgens mij van mindere kwaliteit dan de Denon.
Marantz en Denon vallen onder dezelfde Holding en gebruiken daardoor veel dezelfde componenten waardoor bijvoorbeeld de Denon 3000-serie en de Marantz 6000 relatief gelijk zijn. Denon heeft alleen vanaf sommige modellen Denon Link, Marantz heeft intern HDAM. NAD is zeker niet verkeerd, alleen wat minder foefjes als het ware. Maar wel - afhankelijk van het model - upgradable door losse modules.

Van mij zal je geen objectieve reactie krijgen aangezien ik Denon nu al een jaar of tien naar tevredenheid gebruik. Al had mijn AVR-4520 gisteren wel dat deze opeens op Game input sprong terwijl ik op input Mediaplayer een filmpje aan het kijken was :? Net eens kabels gewisseld om te zien of het mogelijk daar aan ligt of toch aan de input.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 24-04-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Iets minder fanatiek op je afstandsbediening gaan zitten helpt ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
FeaR schreef op zondag 24 april 2016 @ 12:14:
[...]

Marantz en Denon vallen onder dezelfde Holding en gebruiken daardoor veel dezelfde componenten waardoor bijvoorbeeld de Denon 3000-serie en de Marantz 6000 relatief gelijk zijn. Denon heeft alleen vanaf sommige modellen Denon Link, Marantz heeft intern HDAM. NAD is zeker niet verkeerd, alleen wat minder foefjes als het ware. Maar wel - afhankelijk van het model - upgradable door losse modules.

Van mij zal je geen objectieve reactie krijgen aangezien ik Denon nu al een jaar of tien naar tevredenheid gebruik. Al had mijn AVR-4520 gisteren wel dat deze opeens op Game input sprong terwijl ik op input Mediaplayer een filmpje aan het kijken was :? Net eens kabels gewisseld om te zien of het mogelijk daar aan ligt of toch aan de input.
Ik heb al eens een NAD gehad en die ging snel stuk buiten de garantie. Ik wist overige s dat marantz en denon van 1 bedrijf komen. Echter las ik dat Marantz wat meer softwareproblemen hebben dan Denon.
Na de NAD heb ik een tag mclaren gekocht zonder hdmi. Die voldoet nog steeds prima, maar nu ik netflix wil gaan gebruiken liep ik tegen het bekende 5.1 icm netflix aan.
Ik heb ook wat oudere voorversterkers overwogen, maar een een instap receiver zoals de x3200 is wat meer bij de tijd en je hebt volledige garantie.
Pagina: 1 ... 42 ... 100 Laatste