Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:06
The Eagle schreef op zondag 24 april 2016 @ 12:38:
Iets minder fanatiek op je afstandsbediening gaan zitten helpt ook :P
De eerste drie keer dacht ik inderdaad dat het daar aan lag omdat de remote zo lekker tussen de bank was gezakt. Afgelopen weekend was het dus toen de remoten op tafel lag. Vind het best irritant eigenlijk. Zeker omdat HDMI CEC op elk device uit staat...Ik heb nu de Xbox One en PS4 van input gewisseld om te zien of het de input is die lastig doet of de Xbox zelf. Ik heb wel het idee dat het vooral is nadat ik eerst even een potje op de Xbox heb gespeeld.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Mijn denon X2200 kan al na een paar dagen niet meer verbonden worden met bluetooth, en internet radio doet het ook niet meer dan.
Even de stekker eruit en alles werkt dan weer wel gewoon, heb hem nu een static ip gegeven wat misschien helpt bij wifi maar bleutooth natuurlijk niet.
zijn er meer mensen die dit ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:13
Hoe is het gesteld met de 2.4ghz signalen in jouw omgeving? Bluetooth blijkt van dezelfde frequentie gebruik te maken. Bij mij is het 2.4ghz WiFi netwerk simpelweg onbruikbaar door alle overige netwerken. WiFi werkt bij mij thuis alleen op 5ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Ok dat bleutooth ook 2.4ghz gebruikt wist ik niet is best druk met wifi in de buurt idd.
dat een static ip zou helpen probeer ik nu uit.
Ik heb een experiabox v8 die heeft geen 5ghz maar verder heb ik geen problemen met wifi op andere aparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 16:44
Gisteren eindelijk even tijd gehad om de nieuwe receiver te kopen die ik ga gebruiken als voorversterker. Nog niet aan toe gekomen om hem aan te sluiten. Dat ga ik vanavond even doen. Gelijk testennof chromecast goed werkt waarvoor ik hem uiteindelijk gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Afbeeldingslocatie: http://i417.photobucket.com/albums/pp255/eko_andi/20160509_171913_zpsba5ij7tq.jpg

Waarschijnlijk ga ik mijn tv ophangen aam de muur zodat hij in het tv meubel kan. Voor nu staat hij zolang op de versterker. Al met al voelt het wel allemaal plastic achtig aan, maar chromecast werkt met netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:40
Ik heb inmiddels een Denon AVR x1200w gekocht en ik ben erg blij met mijn aankoop. Het enige probleem waar ik tot nu toe tegenaan gelopen ben is dat het opstarten van de versterker best wel lang duurt, tussen de 1 en 2 minuten. Weet iemand of dit normaal is of hoort dat gewoon bij versterkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:38
Bij mij duurt het (niet getimed), zo tussen de 8 a 15 seconden schat ik. Heb de X2200w. Het zijn niet de snelste apparaten, ook niet met wisselen tussen inputs, maar 1/2 minuten is erg lang.
Ik zou eens wifi en netwerk uitschakelen en het nog eens proberen. Misschien veroorzaakt iets anders een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
fisherman schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:25:
[afbeelding]

Waarschijnlijk ga ik mijn tv ophangen aam de muur zodat hij in het tv meubel kan. Voor nu staat hij zolang op de versterker. Al met al voelt het wel allemaal plastic achtig aan, maar chromecast werkt met netflix.
Hogere modellen hebben een betere afwerking en materiaalkeuze, dan heb je bijvoorbeeld daadwerkelijk een aluminium front. En - wat voor mij een eis is - een klepje voor de knoppen/inputs aan de voorzijde. Denon had dat klepje voorheen vanaf de mid-end modellen er op zitten. Vroeger was dat vanaf de 2000-serie, maar vanaf toen werd het een rommeltje met de series met vreemde eenden als een AVR-3312. Met het opeens weer nummeren naar de 7000-serie is het weer vager geworden. Ik heb een AVR-4520 wat qua cijfers nu mid-range zou moeten zijn, maar het is toch echt de voorloper van de X7200w.
Belecthor schreef op maandag 09 mei 2016 @ 22:04:
Weet iemand of dit normaal is of hoort dat gewoon bij versterkers?
Absoluut niet normaal. Ik heb mijn Denon nooit getimed, maar dat is echt binnen enkele secondes dat de receiver opstart (naar de laatst gekozen input). Wel een non-WiFi model overigens.

[ Voor 61% gewijzigd door FeaR op 09-05-2016 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
FeaR schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:13:
[...]

Hogere modellen hebben een betere afwerking en materiaalkeuze, dan heb je bijvoorbeeld daadwerkelijk een aluminium front. En - wat voor mij een eis is - een klepje voor de knoppen/inputs aan de voorzijde. Denon had dat klepje voorheen vanaf de mid-end modellen er op zitten. Vroeger was dat vanaf de 2000-serie, maar vanaf toen werd het een rommeltje met de series met vreemde eenden als een AVR-3312. Met het opeens weer nummeren naar de 7000-serie is het weer vager geworden. Ik heb een AVR-4520 wat qua cijfers nu mid-range zou moeten zijn, maar het is toch echt de voorloper van de X7200w.

[...]

Absoluut niet normaal. Ik heb mijn Denon nooit getimed, maar dat is echt binnen enkele secondes dat de receiver opstart (naar de laatst gekozen input). Wel een non-WiFi model overigens.
Het valt gelukkig wel mee qua knopjes aan de voorkant.
Ik zocht gewoon een receiver die niet duur is om als voorversterker te gebruiken en bij de tijd is.
Ik zie het niet zitten om een groot deel van mijn vakantiegeld in een versterker als de avr-x7200w te stoppen. Dat geld stop ik tegenwoordig liever in zaken die waarde behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
fisherman schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 06:42:
[...]
Dat geld stop ik tegenwoordig liever in zaken die waarde behouden.
Dat is ook de reden dat ik pas na tijden een AVR-4520 heb gekocht. En heel eerlijk biedt dat model ten opzichte van mijn vorige Denon alleen meerwaarde op Audyssey XT32. De rest gebruik ik toch niet echt (Spotify, meer HDMI-ingangen, 3D, et cetera).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:27
Ik heb inmiddels een Denon AVR x1200w gekocht en ik ben erg blij met mijn aankoop. Het enige probleem waar ik tot nu toe tegenaan gelopen ben is dat het opstarten van de versterker best wel lang duurt, tussen de 1 en 2 minuten. Weet iemand of dit normaal is of hoort dat gewoon bij versterkers?
Ik heb deze zelf ook en het aanzetten duurt bij mij echt maar een paar seconden.
Dit is dus niet goed :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
b.o.n.s schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:38:
[...]

Ik heb deze zelf ook en het aanzetten duurt bij mij echt maar een paar seconden.
Dit is dus niet goed :|
Oh, dat is verrassend. Ik kan wel gelijk m'n Chromecast gebruiken als ik de versterker aanzet, maar bijvoorbeeld internetradio doet de versterker echt wel een ruime minuut over voordat hij aangaat. Zou je kunnen checken hoe hij vanaf een "koude start" werkt met de internet radio? Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Belecthor schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:58:
[...]

Oh, dat is verrassend. Ik kan wel gelijk m'n Chromecast gebruiken als ik de versterker aanzet, maar bijvoorbeeld internetradio doet de versterker echt wel een ruime minuut over voordat hij aangaat. Zou je kunnen checken hoe hij vanaf een "koude start" werkt met de internet radio? Thx!
Is de versterker wired of wireless aangesloten op het internet?
(ik zal het checken voor je, al weet ik nog niet of dit vanavond gaat lukken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
b.o.n.s schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:01:
[...]

Is de versterker wired of wireless aangesloten op het internet?
(ik zal het checken voor je, al weet ik nog niet of dit vanavond gaat lukken)
Wireless! Maar ik kan geen van de functies van de versterker gebruiken totdat de versterker compleet opgestart is: er staat "Please wait" voor 1-2 minuten en dan kan ik pas echt de functies gebruiken, zoals Bluetooth bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je nou eens als bron de tuner kiest, dan uitschakelt, en dan weer inschakelt, duurt de start dan ook zo lang?
Mijn DNP720 networkplayer doet ook een paar minuten qua opstarten, maar die moet natuurlijk ook altijd internetverbinding maken. Weet wel dat een vaste ip en dns instelling plus wired ipv wireless helpt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
FeaR schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 07:34:
[...]

Dat is ook de reden dat ik pas na tijden een AVR-4520 heb gekocht. En heel eerlijk biedt dat model ten opzichte van mijn vorige Denon alleen meerwaarde op Audyssey XT32. De rest gebruik ik toch niet echt (Spotify, meer HDMI-ingangen, 3D, et cetera).
Volgens mij zijn luidsprekers en eindversterkers een stuk waardevaster dan receivers en zeker tov van voorversterkers.
Maar ik had het eigenlijk niet over versterkers maar over horloges waar ik liever geld in steek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Hier ook nooit getimed, maar wel enige tijd. Een minuutje is ie zeker wel bezig. Dat is dan wel van een volledige (stroomloze) uitstand naar volledig aan.

Gaat overigens om een 4200 bij mij..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
MrBarBarian schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:57:
[...]

Hier ook nooit getimed, maar wel enige tijd. Een minuutje is ie zeker wel bezig. Dat is dan wel van een volledige (stroomloze) uitstand naar volledig aan.

Gaat overigens om een 4200 bij mij..
Ah, dat klinkt hoopvol. De versterker doet het verder uitstekend, dus ik heb er niet echt last van, maar ik vond het alleen een beetje opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Belecthor schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:38:
[...]

Ah, dat klinkt hoopvol. De versterker doet het verder uitstekend, dus ik heb er niet echt last van, maar ik vond het alleen een beetje opvallend.
Hier duurt het ook even. Maar vond het wel vlot gaan duurde geen minuut in iedergeval (bedraad).

Springt dan op internetradio. Nooit geprobeerd eigenlijk...
Hoe switch je dan naar een ander kanaal? (lijkt er maar 1 te hebben, maar zal vast iets niet goed doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 15:28
Heb zelf ook de x1200w en als je hem naar internetradio laat opstarten duurt het inderdaad wel 1-2 minuten voordat die het eindelijk doet. Als je eerst TV hebt gekeken en daarna naar internet radio switched doet hij het wel gewoon snel, het is puur van de koude boot af volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Yes, dat is ook mijn idee! Dan is er volgens mij niets aan de hand. Thanks voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Mijn 3311 heeft ook een stand waarin het netwerk gedeelte nooit uitgezet wordt (verbruikt wel 40 Watt in standby), hiermee kun je via de app of webpagina de receiver aanzetten en internet radio start gewoonlijk snel. Ik heb het niet aanstaan (en een verdeeldoos met schakelaar die uit staat als ik het niet gebruik) en internet radio is tergend langzaam (met vast IP en DNS adres).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ik vind het toch wel lang. Ik heb mijn 2113 even getest (wel een ouder model dus). Normale fm-radio (en eigenlijk alles behalve internet-gerelateerde bronnen) duurt vanaf uit (standby) naar aan zo'n 12 seconden. Internetradio duurt wat langer, namelijk 42 seconden. Ik heb de receiver wel een vast ip toegekend volgens mij.

Mogelijk zit er wat meer bling op de nieuwere receivers waardoor het langer duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Ik gebruik nu sinds een paar dagen de x3200w als voorversterker. Ik vind dat hij wel erg warm wordt. Iemand een idee of dat normaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Dat is redelijk normaal. Je kan - naar mijn weten - de eindtrappen op een AVR-X3200 niet uitschakelen zodat deze echt puur als pre/pro dient. Nu zal dat niet heel veel zijn aangezien de receiver niets detecteert op de terminals. Tevens heb je naast de eindtrappen ook genoeg chips voor DSP zoals Audyssey; videochips die eventuele scaling naar 4K doen; netwerk, et cetera. Die nemen ook vermogen en geven daarmee ook warmte af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
FeaR schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 07:40:
Dat is redelijk normaal. Je kan - naar mijn weten - de eindtrappen op een AVR-X3200 niet uitschakelen zodat deze echt puur als pre/pro dient. Nu zal dat niet heel veel zijn aangezien de receiver niets detecteert op de terminals. Tevens heb je naast de eindtrappen ook genoeg chips voor DSP zoals Audyssey; videochips die eventuele scaling naar 4K doen; netwerk, et cetera. Die nemen ook vermogen en geven daarmee ook warmte af.
Sommige merken lossen dat op met een brug van een pre out naar een ingang. Door de brug te verwijderen kan je dan de pre out gebruiken. Tegelijk wordt de verbinding naar de eindversterkers verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

De verbinding ja, maar daarmee schakel je die versterking an sich nog niet uit natuurlijk, alleen het signaalpad wordt onderbroken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
fisherman schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 19:24:
[...]
Sommige merken lossen dat op met een brug van een pre out naar een ingang. Door de brug te verwijderen kan je dan de pre out gebruiken. Tegelijk wordt de verbinding naar de eindversterkers verbroken.
Dan verbreek je de verbinding, maar je schakelt de eindtrappen niet uit. Speciek uitschakelen zie je ook niet veel. Maar een brug heb ik op een Denon van de laatste generaties eigenlijk nooit gezien.

Maar zelfs dedicated pre/pro's worden relatief warm. Zoals gezegd doen audio- en video processing ook veel qua warmteontwikkeling.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 12-05-2016 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vandaag toch maar overstag gegaan en de nieuwe Heos 1 HS2 met Go pack aangeschaft. Komt morgen binnen. Ben erg benieuwd.
Hun idee over zo'n speaker bevalt me wel beter, puur omdat ze gewoon lekker Spotify connect gebruiken.. en als dat niet voldoende is hebben ze nog Bluetooth en Aux ook. Snap niet waarom Sonos daar zo moeilijk over moet doen..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
FeaR schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:35:
[...]

Dan verbreek je de verbinding, maar je schakelt de eindtrappen niet uit. Speciek uitschakelen zie je ook niet veel. Maar een brug heb ik op een Denon van de laatste generaties eigenlijk nooit gezien.

Maar zelfs dedicated pre/pro's worden relatief warm. Zoals gezegd doen audio- en video processing ook veel qua warmteontwikkeling.
Klinkt zeer logisch dat al die moderne gadgets warmte opwekken. Mijn tag werd echter gewoon warm en niet heet.
Zolang hij niet in de beveiliging schiet zal het wel binnen de grens zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Laatst online: 13:46
Kent iemand een oplossing voor het volgende vrij veelvuldige voorkomende probleem:

Bij inschakelen van Dynamic Volume, valt het geluid af en toe volledig weg.

Na wat research lijkt het erop dat het een issue is dat niet alleen maar bij Denon voorkomt, maar tevens bij versterkers van andere merken met Audyssey technology.
Audyssey blijft echter bij hoog en laag beweren dat het niet aan Audyssey ligt.
Afgezien van het uitschakelen van Dynamic Volume, zou er misschien nog een andere oplossing mogelijk zijn? :?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ik moet zeggen dat ik lange tijd met dynamic volume ingeschakeld heb geluisterd, maar het geluid is nog nooit weggevallen. Dus het ligt waarschijnlijk idd niet bij audyssey.

Nu heb ik het uitgeschakeld, ik moet het volume iets hoger zetten, maar uiteindelijk is het geluidsbeeld verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
dynamic volume gebruik ik bij films, maar geluid is ook nog nooit weggevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 20:31

Zorian

What the fox?

Eergisteren ben ik het 'slachtoffer' geworden van een, naar later bleek, bekend probleem met mijn Denon AVR-X1100W. Namelijk dat het display er van het ene op het andere moment compleet mee kapt en met geen mogelijkheid meer aan gaat.
De oorzaak schijnt te liggen in een brakke fuse op de printplaat die stroom levert aan het display. Deze brand heel snel door.
Ding was nog maar amper driekwart jaar oud, beetje belachelijk dus. Zijn er meer mensen die zulke problemen hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Zorian schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 19:03:
Eergisteren ben ik het 'slachtoffer' geworden van een, naar later bleek, bekend probleem met mijn Denon AVR-X1100W. Namelijk dat het display er van het ene op het andere moment compleet mee kapt en met geen mogelijkheid meer aan gaat.
De oorzaak schijnt te liggen in een brakke fuse op de printplaat die stroom levert aan het display. Deze brand heel snel door.
Ding was nog maar amper driekwart jaar oud, beetje belachelijk dus. Zijn er meer mensen die zulke problemen hebben gehad?
Nog binnen de garantie dus. Is dit een kwaaltje van alleen de 1200 of ook andere versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

fisherman schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 12:37:
[...]

Nog binnen de garantie dus. Is dit een kwaaltje van alleen de 1200 of ook andere versies?
Gelukkig binnen de garantie ja, maar wel bizar dat het al zo snel kapot gaat. :/
Het komt sowieso voor bij de 1100, maar het schijnt dat er meer modellen zijn die er last van hebben. De 1200 denk ik ook wel, die is redelijk identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Zorian schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 12:38:
[...]

Gelukkig binnen de garantie ja, maar wel bizar dat het al zo snel kapot gaat. :/
Het komt sowieso voor bij de 1100, maar het schijnt dat er meer modellen zijn die er last van hebben. De 1200 denk ik ook wel, die is redelijk identiek.
Ik bedoelde de 1100 toen ik de 1200 schreef. Ik verwacht dat mijn net aangekochte 3200 niet zo degelijk zal zijn als mijn oude tag mclaren, maar hoop dat hij niet snel kuren krijgt.
De tag is bijna 15 jaar en storingsvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mijn AVR2311 is van 2010 en heeft nog nooit een storing gehad, hooguit een keer een factory reset omdat ik zelf mijn instellingen vernaggeld had :+
True, geen 15 jaar, maar als ik naar mijn Pioneer a550r op zolder kijk dan is dat ding van 1990 en die draait ook nog als een zonnetje. Beat that ;)
Zorian schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 12:38:
[...]

Ik zou de verkoper bellen en een nieuwe vragen. Niet laten fixen. Binnen 9 maanden een bekend probleem duidt op een seriefout en die hebben ze er als het kodel nog steeds verkocht of opgevolgd is vermoedelijk wel meteen uitgehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

The Eagle schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:24:
Mijn AVR2311 is van 2010 en heeft nog nooit een storing gehad, hooguit een keer een factory reset omdat ik zelf mijn instellingen vernaggeld had :+
True, geen 15 jaar, maar als ik naar mijn Pioneer a550r op zolder kijk dan is dat ding van 1990 en die draait ook nog als een zonnetje. Beat that ;)

[...]

Ik zou de verkoper bellen en een nieuwe vragen. Niet laten fixen. Binnen 9 maanden een bekend probleem duidt op een seriefout en die hebben ze er als het kodel nog steeds verkocht of opgevolgd is vermoedelijk wel meteen uitgehaald :)
Helaas, hij is al ingeleverd bij de verkoper ter reparatie. :( Zou de Media Markt zoiets doen, omruilen op basis van dergelijke argumenten? :p
Ik weet wel dat de verkoper zei dat er fikse korting op zat aangezien dit 1 van de laatste exemplaren was van de modelreeks van vorig jaar, die ging eruit om plaats te maken voor de nieuwe modellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
The Eagle schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:24:
Dat is kort door de bocht en het ligt juridisch ook net wat anders. Daar is op internet al genoeg over geschreven en een snelle Google toont bijvoorbeeld ook een tekst als deze of deze. Een nieuw product eisen is ook meteen zo drastisch, een apparaat laten maken is het goed recht van een leverancier binnen deze termijn.

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 15-05-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik heb het ook niet over juridisch of consumentenrecht. Ik heb het gewoon over een telefoontje danwel jezelf melden en zeggen dat je een andere wilt ipv reparatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Een andere receiver waar je helemaal geen recht op hebt en de verkoper ook absoluut niet aan hoeft te voldoen aangezien (laten) repareren de verkoper zijn goed recht is. Daar zit nogal een verschil in ten opzichte hoe jij het brengt. Een post iets genuanceerder opzetten kan in dit geval geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
FeaR schreef op zondag 15 mei 2016 @ 17:31:
Een andere receiver waar je helemaal geen recht op hebt en de verkoper ook absoluut niet aan hoeft te voldoen aangezien (laten) repareren de verkoper zijn goed recht is. Daar zit nogal een verschil in ten opzichte hoe jij het brengt. Een post iets genuanceerder opzetten kan in dit geval geen kwaad.
Sterker nog. Aangezien het een model al aan vervanging toe was is er waarschijnlijk nooit een versie gekomen waarbij dit probleem opgelost is. Een nieuwe betekent in dit geval waarschijnlijk over een tijdje weer hetzelfde euvel. Bij sommige zaken kan je in bepaalde gevallen wel vragen om een ander model met bijbetaling. Bij MediaMarkt zal dat niet mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Jullie snappen me niet of ik druk me niet goed genoeg uit. Maar weet ff niet hoe ik het anders zou moeten zeggen. Laten we het er op houden dat ik niet zeg dat er zou moeten worden aangedrongen op vervanging, maar gewoon gevraagd. En dat als suggestie dat ZOU kunnen, niet dat zou moeten. Regardless of rechten of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
LA-384 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:46:
Ik moet zeggen dat ik lange tijd met dynamic volume ingeschakeld heb geluisterd, maar het geluid is nog nooit weggevallen. Dus het ligt waarschijnlijk idd niet bij audyssey.

Nu heb ik het uitgeschakeld, ik moet het volume iets hoger zetten, maar uiteindelijk is het geluidsbeeld verbeterd.
Goofy1978 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 18:48:
dynamic volume gebruik ik bij films, maar geluid is ook nog nooit weggevallen.
Ik moet nog even testen of het ook voorkomt wanneer de bron m'n HTPC is, of dat het alleen voorkomt wanneer de bron het mediakastje van KPN is.

Edit:
Het komt alleen voor wanneer de bron het kastje van KPN is.
In een TV-serie aflevering van bijna een uur gisteren gekeken vanaf m'n HTPC geen enkele keer een audio drop meegemaakt.
Op beide bronnen staat Dynamic Volume op "Light" ingesteld. Overige instellingen zijn ook allemaal hetzelfde.

[ Voor 17% gewijzigd door FlowDesign op 17-05-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha Supreme
  • Laatst online: 17-09 07:00
2 Maanden geleden de 2200 gekocht, heel erg tevreden!
Ik zag dat de opvolger al is aangekondigd:
http://nl.hardware.info/n...n-avr-x1300w-av-receivers
Tot nu toe nog geen verschillen kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
FlowDesign schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:58:
Ik moet nog even testen of het ook voorkomt wanneer de bron m'n HTPC is, of dat het alleen voorkomt wanneer de bron het mediakastje van KPN is.

Edit:
Het komt alleen voor wanneer de bron het kastje van KPN is.
In een TV-serie aflevering van bijna een uur gisteren gekeken vanaf m'n HTPC geen enkele keer een audio drop meegemaakt.
Op beide bronnen staat Dynamic Volume op "Light" ingesteld. Overige instellingen zijn ook allemaal hetzelfde.
KPN zal ook wel dolby digital uitsturen, als je het probleem niet hebt bij een andere bron met dolby digital, zou ik het volgende proberen.

Het eerste wat ik dan zou proberen is om even de kabeltjes te wisselen, komt het dan juist voor bij de htpc, dan ligt het aan het kabeltje.
Blijft het bij het kpn-kastje, dan zet je de kabel naar een andere input op de receiver. Blijft het probleem zich dan nog steeds voordoen, dan ligt het of bij het kpn-kastje, of bij kpn zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
LA-384 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 20:33:
[...]

KPN zal ook wel dolby digital uitsturen, als je het probleem niet hebt bij een andere bron met dolby digital, zou ik het volgende proberen.

Het eerste wat ik dan zou proberen is om even de kabeltjes te wisselen, komt het dan juist voor bij de htpc, dan ligt het aan het kabeltje.
Blijft het bij het kpn-kastje, dan zet je de kabel naar een andere input op de receiver. Blijft het probleem zich dan nog steeds voordoen, dan ligt het of bij het kpn-kastje, of bij kpn zelf.
Thanks. Daar zou het goed mee te maken kunnen hebben idd.

En wat als een andere bron het ook heeft bij Dolby Digital? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Dan zou er in de receiver iets niet goed kunnen gaan met het verwerken van dolby digital. Het is slechts even meedenken, ik weet niet of het überhaupt daar aan kàn liggen. Weet ook niet zeker of kpn dolby uitstuurt, weet alleen dat ziggo dat doet. Het gaat erom dat je voor de zekerheid even test met een bestand met hetzelfde geluidsspoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
LA-384 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 06:21:
Dan zou er in de receiver iets niet goed kunnen gaan met het verwerken van dolby digital. Het is slechts even meedenken, ik weet niet of het überhaupt daar aan kàn liggen. Weet ook niet zeker of kpn dolby uitstuurt, weet alleen dat ziggo dat doet. Het gaat erom dat je voor de zekerheid even test met een bestand met hetzelfde geluidsspoor.
Ik heb er op zitten letten en gisteren vastgesteld dat het zowel voorkomt bij Stereo als bij Dolby D.

Ik had wel ergens gelezen trouwens dat Dynamic Volume als het ware vooruit kijkt in de audiostream en mede op basis daarvan het volume bepaalt. Het wegvallen van de audio komt vrijwel alleen maar voor wanneer er een gesprek tussen mensen plaatsvindt op TV, waarin logischerwijs weleens stiltes vallen. Daarbij is het zo dat een stem vrij luid is t.o.v. het achtergrondgeluid in een studio.

Het zou me dus niets verbazen als het toch gewoon aan de algoritmes van Audyssey Dynamic Volume ligt dat het volume zo nu en dan helemaal wegvalt. Vooral ook omdat het niet merkgebonden is en meerdere merken gebruik maken van Audyssey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMG888
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:32
Beste Denon liefhebbers. Wij gaan per 1 juni verhuizen naar een woning met een grote leef keuken (ong.36m2). De vorige bewoner heeft speaker aansluitingen laten aanleggen in de keuken die leiden naar de woonkamer voor een extra zone 2 op een versterker/receiver. Nu zijn we aan het kijken voor een degelijke kwaliteit (&prijs) AV receiver die multizone ondersteund. Ons oog is gevallen op een denon x1200w icm Dali zensor 5 of 7 speakers. De x1200 vanwege o.a. multizone, Airplay en Spotify connect en voldoende aansluitingen/mogelijkheden voor de woonkamer opstelling. We zijn geen audiofielen maar willen graag wel degelijk geluid in de keuken.

Ik heb reeds informatie gezocht van de X1200W inclusief de handleiding doorgenomen. Het blijft mij onduidelijk of deze receiver de airplay en spotify connect over de zone 2 kan weergeven. Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:07
Alpha Supreme schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 07:18:
2 Maanden geleden de 2200 gekocht, heel erg tevreden!
Ik zag dat de opvolger al is aangekondigd:
http://nl.hardware.info/n...n-avr-x1300w-av-receivers
Tot nu toe nog geen verschillen kunnen ontdekken.
Sweet! Wilde voor de X4200W gaan i.v.m. Audyssey MultEQ XT32 maar dat heeft de X3300W ook! Ben benieuwd naar de prijs, hopelijk onder de 1000 anders is de X4200W wellicht toch een betere optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
RMG888 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:29:
Ik heb reeds informatie gezocht van de X1200W inclusief de handleiding doorgenomen. Het blijft mij onduidelijk of deze receiver de airplay en spotify connect over de zone 2 kan weergeven. Heeft iemand daar ervaring mee?
In veel handleidingen staat inderdaad dat Zone 2 alleen voor analoge ingangen is. Op hogere modellen ook voor digitale (optisch en digitale coax) en topmodellen doen ook HDMI. Maar over netwerkfuncties wordt niets gerept...

Ik kwam op internet wel dit tegen:
What about network audio? The good news is that, for all of these great new networked Denon receivers, internally tuned network audio WILL go to Zone 2! That means you can enjoy Pandora, Spotify, AirPlay, or Internet Radio streams on your Zone 2 speakers
Bron: http://batpigworld.com/wp/?p=160

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Met mijn X2000 kan ik internet radio en audio van mijn DLNA/Synology gewoon naar zone2 sturen met de app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archie_T
  • Nu online
RMG888 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:29:
Beste Denon liefhebbers. Wij gaan per 1 juni verhuizen naar een woning met een grote leef keuken (ong.36m2). De vorige bewoner heeft speaker aansluitingen laten aanleggen in de keuken die leiden naar de woonkamer voor een extra zone 2 op een versterker/receiver. Nu zijn we aan het kijken voor een degelijke kwaliteit (&prijs) AV receiver die multizone ondersteund. Ons oog is gevallen op een denon x1200w icm Dali zensor 5 of 7 speakers. De x1200 vanwege o.a. multizone, Airplay en Spotify connect en voldoende aansluitingen/mogelijkheden voor de woonkamer opstelling. We zijn geen audiofielen maar willen graag wel degelijk geluid in de keuken.

Ik heb een X1100w en daar kan het niet rechtstreeks. Als ik Spotify in de 2e zone wil hebben moet ik het volgende doen:
1. Zone 1 op Spotify.
2. Zone 2 op Source,
3, Zone 1 weer terug naar de andere bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Archie_T schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:02:
[...]

Ik heb een X1100w en daar kan het niet rechtstreeks. Als ik Spotify in de 2e zone wil hebben moet ik het volgende doen:
1. Zone 1 op Spotify.
2. Zone 2 op Source,
3, Zone 1 weer terug naar de andere bron.
Zoals ik mijn post al melde, het moet wel direct kunnen via de Denon app.
Het is inderdaad wel lastig dat deze niet als extra dlna/airplay device verschijnt in het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bula King
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-05 23:07
Ik heb vandaag de Denon X2200W geïnstalleerd.

Setup
Telenet digicorder AD2200 > hdmi > Denon x2200w
Denon is aan gesloten op 5.1 systeem van KEF "KHT3005" en KEF "HTB2SE" sub
En mijn eerst indruk is er geen van positieve aard vanwege wat probleempjes.
het geluid klinkt niet lekker, maar dat kunnen instellingen zijn, dus hier werk ik nog aan.

Het echte probleem dat ik momenteel heb is dat bij het "zappen" tussen verschillende tv kanalen, opeens het geluid wegvalt. Als ik dan op info druk zie ik dat de receiver geen enkele box actief meer aanstuurt.
Meestal gaat het hier over een 2 kanaals stereo signaal / pcm input
Als het geluid WEL werkt dan stuur de Denon enkel front left en front right +sub aan.
ik heb het probleem maar op 1 manier kunnen weg krijgen en dat is in de geluid instellingen van denon, de optie MultEQ XT volledig uit te schakelen.
Maar dan klinkt hij helemaal niet meer lekker
Iemand dezelfde ervaringen als mij gehad?
.
Mischien nuttige info:
Ik heb vandaag de automatische kalibratie gedaan met de microfoon.
Bij het beëindigen van de microfoon setup vroeg Denon setup of ik geluidsingangen wilde configureren.
Hierop bleef hij vastzitten, (kon niet op "verder" drukken) en heb ik even op de front de off knop moeten drukken en weer aan. Hij startte wel meteen met de setup waar ik "vast" zat.

"fantasie is de sleutel tot de werkelijkheid"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyboarder
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 12:35
Heeft iemand een idee of, nu de X1300W is geïntroduceerd, de prijs van de X1200W gaat zakken op korte termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
flyboarder schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:02:
Heeft iemand een idee of, nu de X1300W is geïntroduceerd, de prijs van de X1200W gaat zakken op korte termijn?
Mijn glazen bol is helaas weg voor een onderhoudsbeurt, dus over toekomstige gebeurtenissen kan ik weinig zeggen.

In het verleden is wel het tegenovergestelde gebeurd. Doordat de nieuwe modellen niet veel nieuws toevoegden of men juist wachtte op een zakkende prijs werd de vraag naar het oude model groter waardoor de prijs juist steeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyboarder
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 12:35
Ik zie inderdaad dat de X1100W ook nog steeds te koop is voor het zelfde bedrag als de X1200W. Dan heeft het waarschijnlijk geen zin om te gaan wachten op een prijsdaling van de X1200W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chic de Friemel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 09:09
FeaR schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:55:
[...]

Mijn glazen bol is helaas weg voor een onderhoudsbeurt, dus over toekomstige gebeurtenissen kan ik weinig zeggen.

In het verleden is wel het tegenovergestelde gebeurd. Doordat de nieuwe modellen niet veel nieuws toevoegden of men juist wachtte op een zakkende prijs werd de vraag naar het oude model groter waardoor de prijs juist steeg.
Ik zat te azen op een X-1200 voor +- €300, deze stond al enkele maanden op €330 in de Pricewatch dus ik dacht dat het slechts een kwestie van tijd was...

Hij is de afgelopen weken teruggevallen naar €398. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SStyrant
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-06 16:20
Ik zag de x4200 voor een goede prijs bij de duitse mediamarkt. Ik neem aan dat dit verder exact gelijk is aan de nederlandse versie of ligt dat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

EU modellen zit vziw geen verschil tussen. UK model heeft alleen een andere stekker (die je los schroeft en dan zit er ineens een eurostekker in :P).
Vziw is alleen US en Azie afwijkend van de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flyboarder schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:49:
Ik zie inderdaad dat de X1100W ook nog steeds te koop is voor het zelfde bedrag als de X1200W. Dan heeft het waarschijnlijk geen zin om te gaan wachten op een prijsdaling van de X1200W.
Toen de prijs van de Denon AVR-X5200W eind 2015 een korte periode onder de €1000,- zakte, heb ik er een gekocht.
Intussen waren de nieuwe X6200W en de X7200W nét op de markt, de pricedrop was dus te verklaren.

Intussen wordt de X5200W nog steeds door enkele shops "aangeboden" voor een bizarre €1999, het dubbele van wat de receiver eind 2015 kostte.
De X7200W is nu al bijna voor minder te koop en de X6200W staat al voor €1599,- in de pricewatch. :z

Dus ja de prijzen kunnen zakken bij de introductie van nieuwe modellen, om daarna weer pijlsnel op het oude niveau terug te keren.
Beetje kansloos maar goed, het zal vast een doel hebben. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2016 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
The Eagle schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 19:59:
EU modellen zit vziw geen verschil tussen. UK model heeft alleen een andere stekker (die je los schroeft en dan zit er ineens een eurostekker in :P).
Vziw is alleen US en Azie afwijkend van de EU.
UK heeft in het verleden ook afwijkende modellen gehad. Geloof op de toenmalige 1900-serie.

Duitse modellen zijn inderdaad gelijk aan de Nederlandse. Sterker: mijn vorige receiver heb ik in Duitsland gekocht en op de doos zat nog het label van de Nederlandse distributeur. De receiver heeft een extra tripje Duitsland gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Das Denon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Weet iemand hoe je favoriete internet radio stations kunt verwijderen? Ik zie alleen een mogelijkheid tot toevoegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als je ze nog steeds via radiodenon.com kunt toevoegen, weet ik vrij zeker dat je ze via die weg kunt verwijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
The Eagle schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:20:
Als je ze nog steeds via radiodenon.com kunt toevoegen, weet ik vrij zeker dat je ze via die weg kunt verwijden :)
Ik heb ze via de app toegevoegd (bij favorieten via internet, niet vtuner). Daar zie ik geen knop om ze te verwijderen... (of die zie ik over het hoofd?)

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 28-05-2016 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat zeg ik, je moet even naar radiodenon,com gaan, daar inloggen en daar verwijderen. Daar zit wel een knopje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 10:40
Gisteren zijn bij een blikseminslag alle HDMI poorten van zowel mijn Popcorn Hour A110 als mijn Denon 1911 versterker overleden.. ;( Ik ga uiteraard kijken of een lokale elektraboer de boel kan repareren maar ik heb er weinig vertrouwen in. Nu hopen dat er verzekeringstechnisch nog iets te doen is..

Ik vraag me af wat een eventuele vervanger zou kunnen worden. De 1200W ziet er goed uit, maar klopt het dat dit model geen bi-wire ondersteund? Ook zie ik dat het vermogen een stuk lager is als de 1911, zou dit alsnog wel voldoende zijn om een Jamo 608 HC3 set aan te sturen? De voorganger had er in ieder geval geen enkel probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
BlubberZwijn schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:00:
Gisteren zijn bij een blikseminslag alle HDMI poorten van zowel mijn Popcorn Hour A110 als mijn Denon 1911 versterker overleden.. ;( Ik ga uiteraard kijken of een lokale elektraboer de boel kan repareren maar ik heb er weinig vertrouwen in. Nu hopen dat er verzekeringstechnisch nog iets te doen is..

Ik vraag me af wat een eventuele vervanger zou kunnen worden. De 1200W ziet er goed uit, maar klopt het dat dit model geen bi-wire ondersteund? Ook zie ik dat het vermogen een stuk lager is als de 1911, zou dit alsnog wel voldoende zijn om een Jamo 608 HC3 set aan te sturen? De voorganger had er in ieder geval geen enkel probleem mee.
Surround back aansluitingen zijn assignable, dus kun je het bi-wire aansluiten. Ook het aansturen van die speakers zou gewoon moeten lukken. Mijn AVR-2113 met 95W sturen ook prima de Q-Acoustics 2020i's aan met een aangeraden vermogen tot 150W.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 15:37
BlubberZwijn schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:00:

Niet om heel bot te zijn, maar aan biwire heb je geen zak, daar zou ik mij dus niet al te druk om maken. Ik denk dat die Jamo's prima aan te sturen zijn met een 1200W, er zit echter wel een opvolger aan te komen, de 1300 - dus misschien moet je nog even wachten als dat kan. Dan zakt de prijs wellicht nog wat, of je moet er al een dealtje van kunnen maken in het kader van de 1300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
Bedankt voor de tips. Ik ben er achter gekomen dat de coax ingang nog wel werkt, wellicht dat ik het daarmee nog even vol kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 21:45
FlowDesign schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:16:
Kent iemand een oplossing voor het volgende vrij veelvuldige voorkomende probleem:

Na wat research lijkt het erop dat het een issue is dat niet alleen maar bij Denon voorkomt, maar tevens bij versterkers van andere merken met Audyssey technology.
Afgezien van het uitschakelen van Dynamic Volume, zou er misschien nog een andere oplossing mogelijk zijn? :?
Heb dat ook wel eens en niet alleen met mijn huidige Audyssey receiver. Heb het alleen bij signalen afkomstig van de Humax ontvanger. Volgens mij komt het door storing in het (tv) audiosignaal. Mijn theorie: Het is een tik die door Audyssey Dynamic Volume snel wordt onderdrukt. Je hoort daardoor de tik zelf niet, maar neemt wel de stilte (door het ingrijpen) waar en dat lijkt op het wegvallen van het audiosignaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
yoki schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 22:25:
[...]

Heb dat ook wel eens en niet alleen met mijn huidige Audyssey receiver. Heb het alleen bij signalen afkomstig van de Humax ontvanger. Volgens mij komt het door storing in het (tv) audiosignaal. Mijn theorie: Het is een tik die door Audyssey Dynamic Volume snel wordt onderdrukt. Je hoort daardoor de tik zelf niet, maar neemt wel de stilte (door het ingrijpen) waar en dat lijkt op het wegvallen van het audiosignaal.
Ik heb ook het idee dat het aan het TV-signaal van KPN ligt. Want bij m'n HTPC heb ik het issue niet.
Wat heb jij als bron op je Humax? Sattelietschotel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Laatst online: 10:25
mijn subwoofer uitgang van mijn onkyo versterker (508 type ) is kapot, of eigenlijk de plug van de kabel die er in zat is afgebroken door er aan te trekken bij de inbraak, de rest doet het wel , maar wil toch wel graag de subwoofer weer gebruiken.

Nu dus op zoek naar een nieuwe versterker en ga denk ik voor de Denon x1300w , helaas nog geen reviews van gevonden en moet deze maand dacht ik uit komen, heb afgezien van nieuwe onkyo omdat ik vaak hoor cq lees over kapotte hdmi , printplaat etc.. Heb 4 paar klipsch synergie f 10 boxen, een subwoofer en van dezelfde serie ook een goede centerspeaker :)

Zijn er nog dingen die ik moet weten of waar ik op moet letten, vermogen van speakers is max 100 watt maar ik denk niet dat ik voluit zal gaan ivm de buren ..

Mijn vraag is , is Denon een betrouwbaar merk (ik ken het wel maar geen ervaringen mee en wil graag wat horen van mijn mede forummers , zowel positief als negatief en ja ik heb al veel gelezen hier ) heb overigens zelf een samsung 4k televisie van 55 inch.

Kortom zijn er nog vergelijkbare alternatieven en andere tips waar ik rekening mee moet houden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 21:45
FlowDesign schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 12:01:
[...]

Ik heb ook het idee dat het aan het TV-signaal van KPN ligt. Want bij m'n HTPC heb ik het issue niet.
Wat heb jij als bron op je Humax? Sattelietschotel?
Nope. Kabel TV van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Ik heb onlangs een Denon Envaya bluetooth speaker gekocht om mee te nemen op vakantie.
pricewatch: Denon Envaya Zwart

Ik had geen enkel benul over dergelijke speakers en na wat zoeken op internet leek me dit wel wat.
Het geluid valt me ontzettend mee. Sterker nog, het klinkt veel beter dan ik had verwacht op voorhand.

Dus daar ben ik wel blij mee.

Tot zo ver mijn ervaring met de Denon Envaya :P

PS: de grote dan, niet die mini:

http://i0.wp.com/stayclas...uetooth-h%C3%B8jtaler.jpg

Ik ben er heel erg tevreden over. Mijn buurman heeft deze:
pricewatch: Harman Kardon Zwart

Maar die klinkt toch een heel erg flink stuk minder dan de Denon moet ik zeggen.
Dus mocht iemand in de running zijn en het budget hebben, kijk dan ook eens naar die Denon ipv lukraak een JBL of Beats of Harman Kardon te kopen.

:)

[ Voor 44% gewijzigd door FeaR op 14-06-2016 17:38 . Reden: Fotosize ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Gandalf68 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 20:09:
mijn subwoofer uitgang van mijn onkyo versterker (508 type ) is kapot, of eigenlijk de plug van de kabel die er in zat is afgebroken door er aan te trekken bij de inbraak, de rest doet het wel , maar wil toch wel graag de subwoofer weer gebruiken.

Nu dus op zoek naar een nieuwe versterker en ga denk ik voor de Denon x1300w , helaas nog geen reviews van gevonden en moet deze maand dacht ik uit komen, heb afgezien van nieuwe onkyo omdat ik vaak hoor cq lees over kapotte hdmi , printplaat etc.. Heb 4 paar klipsch synergie f 10 boxen, een subwoofer en van dezelfde serie ook een goede centerspeaker :)

Zijn er nog dingen die ik moet weten of waar ik op moet letten, vermogen van speakers is max 100 watt maar ik denk niet dat ik voluit zal gaan ivm de buren ..

Mijn vraag is , is Denon een betrouwbaar merk (ik ken het wel maar geen ervaringen mee en wil graag wat horen van mijn mede forummers , zowel positief als negatief en ja ik heb al veel gelezen hier ) heb overigens zelf een samsung 4k televisie van 55 inch.

Kortom zijn er nog vergelijkbare alternatieven en andere tips waar ik rekening mee moet houden ?
Die hdmi boards was bij een serie van een jaar of 5 terug een issue. Tegenwoordig al lang niet meer. Maar een winkeldochter kun je altijd treffen natuurlijk.
Klipsch Synergy heb ik zelf ook staan, hele set (F3 front, F1 rear, C20, Sub10) en die dingen hebben een hoog rendement. Dus zelfs met een wekkerradio aan te sturen als het nodig is. Wordt hier aangestuurd door een Denon AVR2311, maar ook een instap Denon moet die F10's zonder veel problemen aankunnen. Betrouwbaarheid is prima van Denon, gerenommeerd merk :)
Neem trouwens aan dat je maar 2 paar hebt staan en geen 4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:12
Ik ben van mening dat de grote merken sneller moeten innoveren ipv achter de markt aan lopen. Ja geluidskwaliteit is tot op zekere hoogte belangrijk maar of dat ook voor een portable speaker geld? Ik ben van mening dat functionaliteit dan veel belangrijker is. Om er een paar te noemen:
  • Portabiliteit
  • Battery met een paar uur gebruik
  • Wifi en daardoor ondersteuning voor onderstaande functionaliteiten
  • Spotify
  • Online radio met fysieke knoppen of in ieder geval te beluisteren/switchen zonder telefoon of ander extern apparaat
Oh en aangezien zowel geluidskwaliteit en functionaliteit te combineren zijn ben ik ontzettend blij met mijn Libratone.

In de woonkamer staat natuurlijk een Denon, ik wilde alleen aangeven dat het nog even gaat duren voor de bekende merken hetzelfde bieden als bijvoorbeeld een Libratone op het gebied van portable speakers...
vosss schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 21:07:
Ik heb onlangs een Denon Envaya bluetooth speaker gekocht om mee te nemen op vakantie.
pricewatch: Denon Envaya Zwart

Ik had geen enkel benul over dergelijke speakers en na wat zoeken op internet leek me dit wel wat.
Het geluid valt me ontzettend mee. Sterker nog, het klinkt veel beter dan ik had verwacht op voorhand.

[ Voor 13% gewijzigd door NightMare op 02-06-2016 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Laatst online: 10:25
The Eagle schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 21:54:
[...]

Die hdmi boards was bij een serie van een jaar of 5 terug een issue. Tegenwoordig al lang niet meer. Maar een winkeldochter kun je altijd treffen natuurlijk.
Klipsch Synergy heb ik zelf ook staan, hele set (F3 front, F1 rear, C20, Sub10) en die dingen hebben een hoog rendement. Dus zelfs met een wekkerradio aan te sturen als het nodig is. Wordt hier aangestuurd door een Denon AVR2311, maar ook een instap Denon moet die F10's zonder veel problemen aankunnen. Betrouwbaarheid is prima van Denon, gerenommeerd merk :)
Neem trouwens aan dat je maar 2 paar hebt staan en geen 4 ;)
ja 2 paar, dus 4 grote zuilen, nog 2 kleine (zou ik eigenlijk beter voor moeten kopen ) voor de rear, en de centerspeaker ... en de subwoofer die het dus niet doet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 22:33
Is er onlangs een software-update geweest voor (o.a.) de AVR 3313? Ik heb een aantal pagina's teruggelezen in dit topic, maar kan hier niets over vinden. Ik heb ineens een heel andere lay-out en kan bv. audissey set-up niet meer terugvinden.

Edit
Hoe dom kun je zijn: ik zat in het menu van de Blu-ray (UD1713). ☺

[ Voor 14% gewijzigd door pietr op 04-06-2016 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mogge :+
Gandalf68 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 21:42:
[...]

ja 2 paar, dus 4 grote zuilen, nog 2 kleine (zou ik eigenlijk beter voor moeten kopen ) voor de rear, en de centerspeaker ... en de subwoofer die het dus niet doet ...
Ik neem aan dat je je sub ook high level aan kunt sluiten? Waarom doe je dat niet dan? Front uitgangen naar je sub en van sub naar fronts. Wel ff zorgen dat je LFE kanaal naar je fronts wordt gestuurd. Maar dan zou ie het gewoon moeten doen lijkt me. Kan bij mijn sub10 iig wel :)

NightMare schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 23:29:
Ik ben van mening dat de grote merken sneller moeten innoveren ipv achter de markt aan lopen. Ja geluidskwaliteit is tot op zekere hoogte belangrijk maar of dat ook voor een portable speaker geld? Ik ben van mening dat functionaliteit dan veel belangrijker is. Om er een paar te noemen:
  • Portabiliteit
  • Battery met een paar uur gebruik
  • Wifi en daardoor ondersteuning voor onderstaande functionaliteiten
  • Spotify
  • Online radio met fysieke knoppen of in ieder geval te beluisteren/switchen zonder telefoon of ander extern apparaat
Oh en aangezien zowel geluidskwaliteit en functionaliteit te combineren zijn ben ik ontzettend blij met mijn Libratone.

In de woonkamer staat natuurlijk een Denon, ik wilde alleen aangeven dat het nog even gaat duren voor de bekende merken hetzelfde bieden als bijvoorbeeld een Libratone op het gebied van portable speakers...

[...]
Mag je vinden, ieder zijn mening. Maar bedenk je dit:
Grote merken hebben een naam hoog te houden. En die nieuwe functionaliteiten komen er niet zomaar. Dat komt vaak van startups af die gewoon iets missen en het dus zelf maken. Dat combineren merken als Samsung dan weer, en dan komt het pas bij de higher end terecht. Waarom? Simpelweg omdat research duur is, en het bij een high end merk geacht wordt ineens helemaal goed te werken. Zo niet heb je al snel het risico dat je je goede naam te grabbel gooit. Een goedkoop product gooi je snel weg als het niet werkt, dat risico nemen consumenten wel om iets uit te proberen. Maar op 600 euro uitgeven voor een apparaat wat half werkt zit niemand te wachten.
Denk maar eens aan Harman Kardon, die pikten een flinke graan mee van de 5.1 hausse die er destijds was door spul goedkoop in de markt te zetten en de concurentie met Samsung en LG alles in een setjes aan te gaan. Gevolg was dat ze goedkoop moesten produceren en dus mindere kwaliteit leverden. Maar dat verwachtte de consument niet van een naam als HK. Dus nu hebben ze de naam goedkoop en kwalitatief laag te zitten. Wat zonde is, want het was ooit een high end merk.

Omgekeerd werkt dat ook btw, kijk naar een merk als LG. Die letters staan voor Lucky en Goldstar, twee Aziatische hakkietakkie merken uit de jaren 80. Andere merknaam, betere producten, en veel meer verkopen.

Maar goed, dit is een Denon topic dus ik ga offtopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 23:41
Omdat ik mijn HT setup wil upgraden naar 4K, ben ik op zoek naar een nieuwe AV versterker. Op dit moment heb ik een Yamaha RX-V3067 - die te koop staat overigens - en ben daar erg tevreden over icm mijn B&W 604S2. Daarvoor heb ik een Denon AVC-A10SE gehad - volledig 'goud' aluminium; mooi dingetje - die geweldig klonk met de B&W's.

Anyway, ik heb de Denon x4200w en de Marantz SR7010 op het oog. Beide zijn het 'Denon' versterkers met ieder (deels) hun eigen technologie.

Nu vroeg ik me af of de 'sound' van Denon in de jaren veranderd is tov van 'vroeger'. Ook vroeg ik me af wat jullie mening is over de x4200w. Vooral bouw-/geluidskwaliteit, mogelijkheden, firmwarestabiliteit, XT32, enz. Zou het een goede koop zijn?

Wellicht hebben jullie ook een mening over de Marantz? Ik kom er namelijk niet echt uit :(

Alvast super bedankt voor eventuele reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mening over Marantz hebben we niet, dit is het Denon topic ;)

En jij hebt een aankoopvraag, dus die kun je beter in Consumentenelektronica Aankoopadvies posten in een nieuw eigen topic.
Of de sound veranderd is: geen idee. Wat ik wel weet is dat ie bij je eigen muzieksmaak moet passen en je dus zelf moet gaan luisteren. En dan maakt het dus ook niet uit of er wat veranderd is aan de sound want als ie niet klinkt klinkt ie niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 15:37
Ik heb wel wat recente ervaringen met Denon en Marantz, vroeger bij Denon begonnen, daarna na Marantz en nu weer Denon. Ik heb SR8002 gehad, jammer dat die serie weg is bij Marantz maar die is bij Denon weer in de vorm van de 6200/7200 teruggekomen. Anyway, de SR7010 is wat hoger geplaatst dan de X4200, de Marantz is ook een 9 kanaals versterker en heeft HDAM, bij de Denon ontbreekt dit en is 7 kanaals. Qua klank zitten ze allebei goed, maar zou dan eerder voor de 7010 gaan als je die voor een goede prijs kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
Vandaag is de Marantz NR1506 in de aanbieding op Ibood, zou dit een goede vervanger zijn van mijn Denon 1911 om een Jamo 608 HC3 set aan te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:12
Of je besteld de 1606 voor 399 euro want die is vandaag in de aanbieding bij Hificorner:
http://hificorner.nl/hifi...ntz/marantz-nr1606-zwart#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
FlowDesign schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:16:

OPGELOST.

Heb het kastje van KPN (Motorola vip 1853) omgeruild voor een nieuwer model van een ander merk en nu zijn de dips in het geluidsniveau weg wanneer Dynamic Volume aan staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mensen die het weten of je achteraf de tuner kan vervangen door een DAB versie?

Ik heb nu al heel wat jaren een DRA-700 stereo receiver staan, maar ik heb toen niet de optie genomen voor een DAB tuner. Kan dit nog, of is dit mogelijk?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:52:
Mensen die het weten of je achteraf de tuner kan vervangen door een DAB versie?

Ik heb nu al heel wat jaren een DRA-700 stereo receiver staan, maar ik heb toen niet de optie genomen voor een DAB tuner. Kan dit nog, of is dit mogelijk?
Ik denk dat dat een heel dure grap wordt...
Daarnaast was de DAB uitvoering volgens mij nog de oude DAB en niet de nieuwe (DAB+).
Een losse DAB+ ontvanger is onder de €100,- wel te koop, ook kan je overwegen om een streaming module aan je set toe te voegen. Dan heb je internet radio (meer stations, maar wisselender van kwaliteit) en natuurlijk streaming.

Nadeel is het extra kastje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm ja ik heb wel eens zitten te denken over een mediaspeler ook vanwege de nas. Maar ik weet het niet, beetje smart tv kan dat ook wel. Maar dan houden we maar de muziek via de decoder. :P

Dank iig!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Had jij niet ook een netwerkstreamer? Meen dat de DNP730 ook DAB deed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 23:55
Sinds enkele maanden heb ik een Denon X4200W icm 5.1.2 opstelling en ben zeer tevreden over het geluid.
Bij films komt Atmos echt tot zijn recht en hoor ik geluid goed van boven komen (ondanks dat het maar 2 speakers zijn). Echter bij DTS:X komt het geluid van boven niet goed tot zijn recht. Het lijkt wel of de tracks niet voor 5.1.2 gemixed zijn of dat AV de kanalen niet goed aanstuurd. Hebben andere mensen dezelfde ervaring? Mijn plafond speakers zijn ingesteld als "top middle" en ik heb reeds meer DTS:X films gekeken met hetzelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Het is mij opgevallen dat de LFE (externe subwoofer) helemaal niets meer doet hier met mijn Denon AVR-X1100W. Ook met een andere externe subwoofer niet.
Audyssey had de boel zo afgesteld (toen werkte ie wel) dat de zuilen de bass voor hun rekening namen (front op large, bass op LFE+Main en 120Hz crossover) en daar (de zuilen) komt dan ook nog een beste dosis bass uit.
Echter, als ik de bass even lekker hard wil, bijvoorbeeld voor een actiefilm, dan kan dat dus niet nu omdat de subwoofer geen signaal lijkt te krijgen.
Hij komt niet uit standby, no matter what ik met de instellingen doe. Front op small, bass LFE only etc, niks helpt.
Als ik de tulpstekker aan de kant van de receiver eruit haal en wat langs het metaal beweeg gaat de subwoofer er wel vandoor getrild, dus die is in elk geval niet stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
@Zorian,

Als het goed is hebben subwoofers die automatisch standby gaan, een minimum input nodig om te registreren dat ze aan moeten gaan. Mogelijk is het uitgangsvolume naar de sub te laag ingesteld.

Kijk eens naar het subwoofer level op de receiver.
Daarnaast heeft audyssey het niet altijd bij het rechte eind. Veelal worden speakers onterecht aangemerkt als "large". In bijna alle gevallen is het beter de speakers op small te zetten, met een bijbehorende crossover van 80-120 (afhankelijk van de prestaties). De crossover die jij noemt is waarschijnlijk de lpf for lfe. Dit is een "crossover" voor het 0.1 kanaal en moet ten alle tijden op 120hz staan. Je wilt nou eenmaal dat de sub het volledige frequentiebereik van het 0.1 signaal op zich neemt.

Mijn advies; doe een nieuwe audyssey run met de gain-knop van de sub op 50% en crossoverknop op sub op maximaal. Mocht er tijdens de test geen geluid uit de sub komen, dan zit het niet goed met de aansluiting. Mocht er wel geluid uit komen, dan zal de receiver een bepaalde volume-correctie doen voor de sub. Idealiter is dit ergens tussen -3 en +3db. Zit het daar boven of onder, dan is de sub te luid of te zacht en dien je de gain-knop iets bij te stellen.

Als alles succesvol is verlopen, stel je de overige speakers in op small met bijbehorende passende crossover. LFE+Main is dan eigenlijk alleen van toepassing in direct of pure-direct modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 21:47
Ik ga binnenkort verhuizen en daarbij verdwijnt mijn Denon x1100 uit het zicht in de kast (wel met genoeg ventilatie voor hitteafvoer). Echter ben ik op zoek naar een IR ontvanger waarmee ik de receiver kan bedienen. Ik neem tenminste aan dat dit mogelijk is. Heeft iemand een goede suggestie, of zelf een degelijke IR ontvanger in gebruik? Als AB gebruik ik trouwens de logitech harmony one.

Edit: is dit bijvoorbeeld wat?
http://www.allekabels.nl/...M-EGEnzJkPejycaAiap8P8HAQ

[ Voor 22% gewijzigd door nii3k op 25-06-2016 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
niek87 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 11:42:
Ik ga binnenkort verhuizen en daarbij verdwijnt mijn Denon x1100 uit het zicht in de kast (wel met genoeg ventilatie voor hitteafvoer). Echter ben ik op zoek naar een IR ontvanger waarmee ik de receiver kan bedienen. Ik neem tenminste aan dat dit mogelijk is. Heeft iemand een goede suggestie, of zelf een degelijke IR ontvanger in gebruik? Als AB gebruik ik trouwens de logitech harmony one.

Edit: is dit bijvoorbeeld wat?
http://www.allekabels.nl/...M-EGEnzJkPejycaAiap8P8HAQ
En waar ga je de IR Verlenger op aansluiten? Ik zie de AVR-X1100W geen IR IN hebben. Die aansluiting komt pas enkele types hoger. Of plak je het oogje op het originele oog van de Denon? Ik heb serieus geen idee. Maar een verlenger die gebruik maakt van IR In op het bron apparaat zal niet werken op een X1000w.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 26-06-2016 01:11 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 100 Laatste