Mogge

Ik neem aan dat je je sub ook high level aan kunt sluiten? Waarom doe je dat niet dan? Front uitgangen naar je sub en van sub naar fronts. Wel ff zorgen dat je LFE kanaal naar je fronts wordt gestuurd. Maar dan zou ie het gewoon moeten doen lijkt me. Kan bij mijn sub10 iig wel
NightMare schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 23:29:
Ik ben van mening dat de grote merken sneller moeten innoveren ipv achter de markt aan lopen. Ja geluidskwaliteit is tot op zekere hoogte belangrijk maar of dat ook voor een portable speaker geld? Ik ben van mening dat functionaliteit dan veel belangrijker is. Om er een paar te noemen:
- Portabiliteit
- Battery met een paar uur gebruik
- Wifi en daardoor ondersteuning voor onderstaande functionaliteiten
- Spotify
- Online radio met fysieke knoppen of in ieder geval te beluisteren/switchen zonder telefoon of ander extern apparaat
Oh en aangezien zowel geluidskwaliteit en functionaliteit te combineren zijn ben ik ontzettend blij met mijn Libratone.
In de woonkamer staat natuurlijk een Denon, ik wilde alleen aangeven dat het nog even gaat duren voor de bekende merken hetzelfde bieden als bijvoorbeeld een Libratone op het gebied van portable speakers...
[...]
Mag je vinden, ieder zijn mening. Maar bedenk je dit:
Grote merken hebben een naam hoog te houden. En die nieuwe functionaliteiten komen er niet zomaar. Dat komt vaak van startups af die gewoon iets missen en het dus zelf maken. Dat combineren merken als Samsung dan weer, en dan komt het pas bij de higher end terecht. Waarom? Simpelweg omdat research duur is, en het bij een high end merk geacht wordt ineens helemaal goed te werken. Zo niet heb je al snel het risico dat je je goede naam te grabbel gooit. Een goedkoop product gooi je snel weg als het niet werkt, dat risico nemen consumenten wel om iets uit te proberen. Maar op 600 euro uitgeven voor een apparaat wat half werkt zit niemand te wachten.
Denk maar eens aan Harman Kardon, die pikten een flinke graan mee van de 5.1 hausse die er destijds was door spul goedkoop in de markt te zetten en de concurentie met Samsung en LG alles in een setjes aan te gaan. Gevolg was dat ze goedkoop moesten produceren en dus mindere kwaliteit leverden. Maar dat verwachtte de consument niet van een naam als HK. Dus nu hebben ze de naam goedkoop en kwalitatief laag te zitten. Wat zonde is, want het was ooit een high end merk.
Omgekeerd werkt dat ook btw, kijk naar een merk als LG. Die letters staan voor Lucky en Goldstar, twee Aziatische hakkietakkie merken uit de jaren 80. Andere merknaam, betere producten, en veel meer verkopen.
Maar goed, dit is een Denon topic dus ik ga offtopic
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)