• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:32
FeaR schreef op zondag 26 juni 2016 @ 00:57:
[...]

En waar ga je de IR Verlenger op aansluiten? Ik zie de AVR-X1100W geen IR IN hebben. Die aansluiting komt pas enkele types hoger. Of plak je het oogje op het originele oog van de Denon? Ik heb serieus geen idee. Maar een verlenger die gebruik maakt van IR In op het bron apparaat zal niet werken op een X1000w.
Ik had nu deze gezien: http://www.kabelstore.nl/...vdX8jOkbRWOILGxoCy5nw_wcB

die kan ik volgens mij zoals jij zegt op het oog plakken van de denon?

Verwijderd

niek87 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 11:43:
[...]

marmitek is toch wel een van de betere merken als het op dit soort toepassingen aankomt. en in dit geval inderdaad dat grotere kastje op de kast plaatsen, daar moet het signaal van de AB naar toe, en dan die uiteindes van de kabel op het infrarood oog van de denon plaatsen. dan zou het prima moeten werken.

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:58
niek87 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 11:43:
[...]

Ik zou er even een paar tientjes extra tegenaan gooien en deze aanschaffen:
https://www.conrad.nl/nl/...rlenging-grijs-46355.html

Hoef je niet de unit in het zicht te zetten, maar een klein ontvangertje. Je hoeft ook niks op je Denon te plakken, maar gewoon in het zicht leggen. Heb m zelf ook, bevalt prima.

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-12 19:20
Ik overweeg een AVR-3200 aan te schaffen, maar in eerste instantie met twee speakers voor en twee speakers achter te spelen. Kan iemand mij vertellen of ik dit ook als zodanig kan instellen op de Denon en dan wel van surround kan genieten? (n.b. ik speel dan dus zonder center-speaker waar bij 5.1 hoofdzakelijk de stemmen doorheen komen...)

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:09
daanNL schreef op zondag 03 juli 2016 @ 14:26:
Ik overweeg een AVR-3200 aan te schaffen, maar in eerste instantie met twee speakers voor en twee speakers achter te spelen. Kan iemand mij vertellen of ik dit ook als zodanig kan instellen op de Denon en dan wel van surround kan genieten? (n.b. ik speel dan dus zonder center-speaker waar bij 5.1 hoofdzakelijk de stemmen doorheen komen...)
Ja het is zeker mogelijk om een soort van phantom mode voor de center in te stellen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik mag hopen van wel met een dergelijk apparaat ;)
Vziw zit dat gewoon in de speaker setup, jij geeft aan of je een center hebt of niet en het apparaat doet na de audissey setup de rest :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:56
Ik heb een X4000 met een 4.1 setup en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Ik heb inderdaad zoals The Eagle ook reeds gesteld heeft gewoon Audyssey z´n werk laten doen. Wellicht dat je in de equalizing de stemmen iets dient te boosten bij het ontbreken van een center, maar persoonlijk heb ik hem dus nog nooit gemist, ondanks dat de speakers aardig gespreid staan opgesteld. (ongeveer 35 graden tov luisterpositie)

Sterker nog, nu ik bij iemand zit met een X3100W en een 5.1 setup krijg ik het niet voor elkaar om de center z´n kop te laten houden bij het luisteren naar muziek, iets wat voor mij persoonlijk toch enigszins afbreuk doet aan de ruimtelijkheid van het geluid.

• The Eagle

The Eagle

Dan moet je dat ding in stereo zetten ;)
Multichannel = upmixen en alle kanalen aansturen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-12 21:11
Wat is nu de mooiste manier om een bluetooth koptelefoon aan te sluiten op een Denon X1200?
Is de enige manier een bluetooth adapter aan te schaffen en die op een audio-out aan te sluiten?

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:38

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb nog altijd een AVR-3803. Ik wil wel graag eens upgraden, met name vanwege HDMI en DTS-HD en dergelijke. Nu is er een mooie line-up van Denon momenteel, maar in de winkel vind ik de alom geprezen 2200/2300 wel erg plastic fantastic op het oog. Wat meer research leert dat er ook intern wel e.e.a. anders is geconstrueerd in bijv een X4200. Die X4200 is ook niet al te duur, dus dat lijkt me een goede optie. Maar nu vraag ik me af of het het waard is om toch nog de stap naar de X6200 te maken.

Wat ga ik ermee doen?
- Aansluiten op Samsung 48HU7500 UHD TV en een media center PC met blu ray speler
- op termijn wil ik mogelijk nog eens een UHD blu ray speler aanschaffen
- Speakers: Dali trio sub 5.1 (volgens mij de voorloper van de Zenzor serie)
- Toepassing: 90% film, 10% streaming/muziek

Ik hou van een relaxt, maar strak geluid, en niet van dat overspannen gedoe. Ook bij lagere volumes. De versterker maakt daar een groot verschil in vind ik altijd. In dat opzicht ben ik erg benieuwd of de (aanzienlijk duurdere) X6200 mij merkbaar beter zal bevallen dan de X4200. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-12 09:20
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:40:
In dat opzicht ben ik erg benieuwd of de (aanzienlijk duurdere) X6200 mij merkbaar beter zal bevallen dan de X4200. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Daar ben ik ook heel benieuwd naar,zat met dezelfde vraag.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

• smashit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12 13:17
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:40:
Ik hou van een relaxt, maar strak geluid, en niet van dat overspannen gedoe. Ook bij lagere volumes. De versterker maakt daar een groot verschil in vind ik altijd. In dat opzicht ben ik erg benieuwd of de (aanzienlijk duurdere) X6200 mij merkbaar beter zal bevallen dan de X4200. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Ik kan niet spreken over de X6200W maar wel over de X4200W.

Qua configuratie hebben we min of meer hetzelfde:
- 5.1.2 Dali Zensor (icm Kef plafond speakers)
- HTPC
- 55HU7500
- 70% films / 30% muziek

Het geluid van X4200W vindt ik persoonlijk zeer prettig voor zowel films als muziek (maar dat is natuurlijk subjectief) en niet overdreven. Voordat ik mijn X4200W kocht had ik een Onkyo NR818 die net iets minder warm klonk.

Zelf heb ik ook naar de X6200W gekeken voornamelijk omdat deze 7.1.4/5.1.4 direct aanstuurt zonder externe versterkers nodig te hebben. Maar omdat ik geen ruimte had voor een x.x.4 systeem toch voor de X4200W gekozen. Qua geluid paste de versterker bij mijn gehoor en een bijkomend voordeel is dat hij iets goedkoper is ;)

• GRAD85
Zo net toch maar de X6200W besteld,word maandag al geleverd,ben benieuwd naar het geluid dat nu uit mijn KS9000 gaat komen :P
Nu op zoek naar zij en achterluidsprekers,heb al een sub van Yamaha,zelfbouw zuilfrontspeakers en een center van B&W.
Iemand suggesties ??

• The Eagle

The Eagle

Ja, gewoon gaan luisteren. En vooral zuilen neerzetten, gewoon omdat het kan (en het heeft de zelfde footprint als een bookshelve op een stand).

• GRAD85
Ja daar zat ik al aan te denken,alhoewel ik ook overweeg om 4 B&W M1 aan te schaffen voor of tegen het plafond,kan hier geen gaten boren.
Heb net 2 ONKYO SKH-410 B online gekocht voor op mijn frontzuilen.

[ Voor 15% gewijzigd door GRAD85 op 07-07-2016 23:20 ]

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb een 'issue' met mijn Denon X1000 receiver.

Op de receiver heb ik een volledige Jamo S608 set; frontzuilen, center en rears.
Daarbij een Jamo sub, de SUB 360.

Nu is het zo dat die sub best een beest is, ik moet deze op de receiver al dichtknijpen naar -12db (de max), en op de sub kan ik dan niet harder dan 10%, ga ik hoger dan is de sub te overheersend.

Nu is het zo dat ik het gevoel heb dat de versterker de sub niet kan bijbenen, kijk ik een filmpje op redelijk volume (standje 60-65), dan lijkt het alsof de sub weer overneemt; en ik te weinig uit mijn center/fronts krijg.

Hoe kan ik dit het beste naar elkaar toe trekken? toch kijken of de sub (nóg) zachter kan, of de fronts/center vervangen, of misschien een andere receiver?

Deze receiver doet 5x 145W (volgens de spec), wil ik een goede stap verder, dan moet ik waarschijnlijk naar de X4200W, en dat is wel gelijk €1100 verder, en geeft dan 50W extra...

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12 11:04
Vergeet het vermogen, dat gaat je problemen niet oplossen en daar zit je probleem ook niet in. Ten eerste niet omdat een Denon 1000-serie geen 5 x 145 Watt af zal geven. Een X4200 geeft ook geen 195 Watt per kanaal. Dat zijn allemaal specificaties die naar boven komen door creatief te meten. Creatief meten zodat de getallen hoog zijn waar de gemiddelde consument op geilt en daardoor het product sneller zal kopen. Voor een X1000-serie mag je dat vermogen met gemak door twee delen om op een realistische waarde uit te komen. Vergeet ook niet dat je met normaal gebruik aan een paar Watt per kanaal genoeg hebt. Echt hoge vermogens heb je in de gemiddelde huiskamer niet nodig. Maar goed, stel dat je wel van 145 naar 195 Watt gaat en dat vermogen ook gebruikt, dan heb je slechts 50 Watt extra. Inderdaad "slechts". Voor 3dB meer heb je een verdubbeling (!) van vermogen nodig. 50 Watt meer vanaf 145 is puur qua geluid helemaal niets. Waarbij 3dB meer dan weer peanuts is voor het menselijk gehoor, dat merk je op als "iets luider".

De enige reden dat de X4200w meerwaarde zal bieden is omdat deze over een hogere (en daarmee betere) vorm van Audyssey beschikt namelijk Audyssey MultEQ XT32 met een speciaal filter voor het LFE-kanaal. Maar ook Audyssey is een hulpmiddel en behaalt lang niet altijd de beste resultaten. Zeker als de huidige situatie zo erg is al je hier beschrijft.

Ik vermoed hier eerder een niet goed ingestelde receiver dan wel goed geplaatste subwoofer dan wel een ruimte die alles behalve optimaal in is gericht/geregeld voor geluid. Vooral dat laatste. Akoestiek doet zo veel met het geluid. Wat zijn de instellingen op de Denon qua crossovers? Het is ook mogelijk dat de subwoofer gewoon niet doet wat je wilt. Er zijn genoeg subwoofers te koop die alleen lomp kunnen bonken en niet iets subtiels toe voegen.

Al met al genoeg opties om naar te kijken, maar een andere receiver voor meer vermogen gaat niets brengen.

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 08-07-2016 14:52 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-12 01:36

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Als aanvulling op wat Fear zegt, een klasse AB versterker heeft op 6 Ohm een efficiëntie van ongeveer 60%. De X1000 trekt 390Watt uit het stopcontact. 390*0,6/5=46,8Watt en aangezien niet alles naar de versterking gaat zal het nog wel wat minder zijn.
Als het sommetje al op gaat dan zit je voor een 3dB verhoging al op een x7200, een versterker met 5,5x de waarde van een x1?00.

Denon zegt het zelf eigenlijk ook al:
145 watts per channel (6 ohms, 1 kHz, THD 1%, 1ch driven)
120 watts per channel (6 ohms, 1 kHz, THD 0.7%, 2ch driven)

Dat is dus 120 Watt in stereo op een vaste toon met nog een flinke vervorming, met vijf speakers en 0.05%THD blijft daar weinig van over.

[ Voor 79% gewijzigd door |sWORDs| op 08-07-2016 15:49 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• 3rik493
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-05-2024
Vraagje.. Zijn de nieuwe Denon versterkers veranderd qua geluid? Ik heb zelf een 1911 en die klinkt qua lage tonen veel strakker dan de x3200. De 3200 klinkt super ruimtelijk en goed in balans, maar onder de +/- 200Hz wordt het allemaal een beetje.... meh. Het klinkt niet dynamisch en niet strak. Er mist gewoon iets. Terwijl dit bij de 1911 wel het geval is.

Iemand die dit ook ervaren heeft? Of misschien juist niet? Eventuele verklaringen?

Dit is overigens getest met dezelfde speakers. Zowel op Pure Direct modus als stereo met audyssey settings.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

3rik493 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:27:
Vraagje.. Zijn de nieuwe Denon versterkers veranderd qua geluid? Ik heb zelf een 1911 en die klinkt qua lage tonen veel strakker dan de x3200. De 3200 klinkt super ruimtelijk en goed in balans, maar onder de +/- 200Hz wordt het allemaal een beetje.... meh. Het klinkt niet dynamisch en niet strak. Er mist gewoon iets. Terwijl dit bij de 1911 wel het geval is.

Iemand die dit ook ervaren heeft? Of misschien juist niet? Eventuele verklaringen?

Dit is overigens getest met dezelfde speakers. Zowel op Pure Direct modus als stereo met audyssey settings.
Merk je het bij zowel muziek als films? Want bij films (mits DD/DTS e.d.) wordt de sub actief en afzonderlijk aangestuurd, vandaar de vraag.

En misschien een open deur, maar de sub zit aangesloten op de daarvoor bestemde uitgang?

[ Voor 5% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 08-07-2016 16:39 ]

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

FeaR schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:45:
Ik vermoed hier eerder een niet goed ingestelde receiver dan wel goed geplaatste subwoofer dan wel een ruimte die alles behalve optimaal in is gericht/geregeld voor geluid. Vooral dat laatste. Akoestiek doet zo veel met het geluid. Wat zijn de instellingen op de Denon qua crossovers? Het is ook mogelijk dat de subwoofer gewoon niet doet wat je wilt. Er zijn genoeg subwoofers te koop die alleen lomp kunnen bonken en niet iets subtiels toe voegen.

Al met al genoeg opties om naar te kijken, maar een andere receiver voor meer vermogen gaat niets brengen.
De kamer is niet heel bijzonder, maar dan ook niks gedaan voor de akoestiek. Voornamelijk harde muren/ramen, geen speciale gordijnen of andere muurbedekking.

Zou heel goed kunnen dat er qua settings nog verbetering mogelijk is; ik heb een drive-in achtergrond, dat is op een andere manier muziek afstellen dan in huis ;)
Audyssey heb ik gedraaid, en de sub ook al op meerdere plekken geplaatst. Ik zal eens kijken of ik met de crossover settings wat kan spelen, wellicht kan ik meer naar de fronts sturen (dat zijn wel redelijke zuilen die wat laag vulling kunnen geven)

De sub heb ik al wel op verschillende plekken gehad, maar daar kon ik niet veel verschil in merken. (misschien toch nog verder dichtdraaien, en wellicht met de fase aan de slag)

@|sWORDs|: thnx, dat is ook al wat ik dacht, die vermogens worden idd erg leuk verzonnen...

[ Voor 3% gewijzigd door GeleFles op 08-07-2016 17:58 ]

• 3rik493
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-05-2024
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:38:
[...]

Merk je het bij zowel muziek als films? Want bij films (mits DD/DTS e.d.) wordt de sub actief en afzonderlijk aangestuurd, vandaar de vraag.

En misschien een open deur, maar de sub zit aangesloten op de daarvoor bestemde uitgang?
Het is een 2.0 setup. Subwoofer staat dus op off. Uiteraard ook niet gedetecteerd door audyssey. Dat kan het dus niet zijn. :(

• daanNL
Sinds enkele dagen ben ik de trotse bezitter van een AVR-X3200W, en wauw wat een fantastisch apparaat is het!

Ik heb 'm vooralsnog in testopstelling op het tv meubel staan, maar wil deze eigenlijk erin plaatsen. Het meubel is echter normaal gesproken volledig gesloten (schuifdeurtjes).
Aan de achterzijde heb ik twee ventilatieroosters aangebracht. Zie: https://goo.gl/photos/pLnRQnbmhFdbi9426. Ik vraag me af of dit voldoende zal zijn of dat er actief geventileerd moet worden?

Wat zijn jullie ervaringen met het plaatsen van een receiver in een afgesloten kast/beperkte ventilatie?

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:24
Als ie net zo warm word als de x2200 is dat misschien wel beter.
Als je je hand erboven houd is het echt behoorlijk warm.

• fisherman
RonnieB82 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:17:

Op de receiver heb ik een volledige Jamo S608 set; frontzuilen, center en rears.
Daarbij een Jamo sub, de SUB 360.

Nu is het zo dat die sub best een beest is, ik moet deze op de receiver al dichtknijpen naar -12db (de max), en op de sub kan ik dan niet harder dan 10%, ga ik hoger dan is de sub te overheersend.

Nu is het zo dat ik het gevoel heb dat de versterker de sub niet kan bijbenen, kijk ik een filmpje op redelijk volume (standje 60-65), dan lijkt het alsof de sub weer overneemt; en ik te weinig uit mijn center/fronts krijg.

Hoe kan ik dit het beste naar elkaar toe trekken? toch kijken of de sub (nóg) zachter kan, of de fronts/center vervangen, of misschien een andere receiver?

Deze receiver doet 5x 145W (volgens de spec), wil ik een goede stap verder, dan moet ik waarschijnlijk naar de X4200W, en dat is wel gelijk €1100 verder, en geeft dan 50W extra...
Je kan beter een eindversterker kopen denk ik. Ik heb een paar maanden terug een x3200 gekocht. Ze zijn niet duur en kunnen als voorversterker gebruikt worden.
Met een simpele meerkanaals eindversterker ben je dan misschien even duur of net iets duurder uit dan een x4200, maar die eindversterker gaat langer mee en zit qua vermogen boven het niveau van een x7200. Je hebt natuurlijk wel wat minder mogelijkheden dan de x7200.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Een goedklinkende vijf kanaals eindversterker die boven de 7200 zit zal je een aardige duit kosten. Je zoekt dan iets wat meer dan 750 Watt uit het stopcontact trekt en meer dan 16 kilo weegt (indien het geen klasse d is). In zijn geval ben ik bang dat er heel wat(t) moet komen, als ik het verhaal zo lees zoekt ie eigenlijk wel een hoorbare verdubbeling van het geluid. Een verdubbeling is 3dB, maar ons gehoor vind 10dB een verdubbeling.

Wat ik niet snap is dat de sensitivity van zijn fronts 90dB zou moeten zijn (maar dat kan mogelijk met een korrelzout genomen worden, het is makkelijk vals spelen onder de 8 ohm). Maar zelf met 87dB en 5 speakers kom ik op 99.4 dB SPL op 3,66 meter, 100,6dB in stereo voor een x1?00.

[ Voor 56% gewijzigd door |sWORDs| op 10-07-2016 11:39 ]

• FeaR
fisherman schreef op zondag 10 juli 2016 @ 09:15:
[...]
Je kan beter een eindversterker kopen denk ik.
Meer vermogen gaat dit probleem niet oplossen... Een overheersende subwoofer komt door bijvoorbeeld verkeerde afstelling, verkeerde plaatsing, slechte akoestiek, et cetera. Maar niet doordat de andere speakers te weinig vermogen krijgen.

[ Voor 30% gewijzigd door FeaR op 10-07-2016 11:42 ]

• The Eagle

The Eagle

Even goed lezen mensen. Hij heeft nu een X1000. Waar die 7200 vandaan komt weet ik niet (typo van de 42 want dat wordt in eerste instantie geadviseerd:? ). Gaat sowieso overkill zijn voor zijn instap Jamo set, die heeft echt geen X4200 of 7200 nodig.

Having said that: als ik pricewatch: Jamo SUB 360 (Zwart) Zie dan heeft dat ding volgens de specs geen volumeregeling op de sub. Dus moet de receiver alles instellen. Dan kopt het verschijnsel dus.
Verder denk ik dat Ronnie ff moet kijken naar zijn LFE instellingen, dat moet LFE+MAIN zijn. En idd die sub op je receiver dempen, maar dat zou er met het inregelen met audissey wel uit moeten komen :)

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

The Eagle schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:54:
Even goed lezen mensen. Hij heeft nu een X1000. Waar die 7200 vandaan komt weet ik niet (typo van de 42 want dat wordt in eerste instantie geadviseerd:? ). Gaat sowieso overkill zijn voor zijn instap Jamo set, die heeft echt geen X4200 of 7200 nodig.

[...]
De 7200 is alleen genoemd als voorbeeld van wat je wel niet nodig hebt om een verdubbeling van het geluid te krijgen. Nergens zegt iemand dat hij een 7200 zou moeten nemen, eerder dat het erg weinig zin heeft om een dikkere versterker te halen.

Schatting 5 kanaals:

modelgain (dB)
X1?00+4.5
X2?00+5.1
X3?00+6
X4?00+6.4
X6?00+7.2
X7?00+7.5

[ Voor 81% gewijzigd door |sWORDs| op 10-07-2016 12:22 ]

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-12 17:56

donny007

Try the Nether!

daanNL schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 15:35:
Sinds enkele dagen ben ik de trotse bezitter van een AVR-X3200W, en wauw wat een fantastisch apparaat is het!

Ik heb 'm vooralsnog in testopstelling op het tv meubel staan, maar wil deze eigenlijk erin plaatsen. Het meubel is echter normaal gesproken volledig gesloten (schuifdeurtjes).
Aan de achterzijde heb ik twee ventilatieroosters aangebracht. Zie: https://goo.gl/photos/pLnRQnbmhFdbi9426. Ik vraag me af of dit voldoende zal zijn of dat er actief geventileerd moet worden?

Wat zijn jullie ervaringen met het plaatsen van een receiver in een afgesloten kast/beperkte ventilatie?
Met een flink gat in de bodem van het kastje heb je geen actieve koeling nodig. De receiver heeft openingen aan de onderkant om koudere lucht binnen te laten komen.

Die roostertjes bovenin hadden ook wel iets groter gemogen (een open gat zonder rooster was beter geweest voor de airflow).

Convectiestromen zorgen ervoor dat de lucht van onder naar boven stroomt over de heatsinks. Zonder verse luchtaanvoer wordt het alleen maar warmer.

Overigens moet je met een dicht meubel ook iets verzinnen voor de afstandsbediening, die kan niet door een dicht deurtje schijnen.

[ Voor 5% gewijzigd door donny007 op 10-07-2016 12:11 ]

/dev/null

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
RonnieB82 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:17:
Kun je een overzicht maken van de speaker opstelling in de kamer?

De sub heeft een poort aan de achterzijde, zet die dicht op een muur en je krijgt nog extra versterking van de poort. Wellicht staat de sub of te dichtbij of recht voor je, bijna tegen de muur. In beide gevallen niet optimaal bij een overaanwezige sub. Het feit dat audyssey een correctie maakt naar -12db (het maximale niveau naar beneden) geeft ook aan dat de sub te luid is.

Helaas heeft deze sub geen gain knop, zoals the eagle al opmerkt. Dat geeft nogal wat beperkingen. De fase knop zal geen verbetering geven schat ik. De crossover kan naar beneden gezet worden, zodat de storende piek niet meer door de sub wordt weergegeven. Helaas zijn de meest storende pieken vaak ook de laagste frequenties, dus het gaat geen mooi gebalanceerd geluidsbeeld geven ben ik bang.

De goedkoopste optie is om de sub en of bank te verplaatsen zodat de pieken op andere plekken dan de luisterpositie terechtkomen.

De beste optie is om te investeren in een subwoofer die meer kwaliteit en instellingen biedt. Mogelijk ga je dan ook beter voor een gesloten exemplaar.

• FeaR
The Eagle schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:54:
Even goed lezen mensen. Hij heeft nu een X1000. Waar die 7200 vandaan komt weet ik
Having said that: als ik pricewatch: Jamo SUB 360 (Zwart) Zie dan heeft dat ding volgens de specs geen volumeregeling op de sub. Dus moet de receiver alles instellen. Dan kopt het verschijnsel dus.
Verder denk ik dat Ronnie ff moet kijken naar zijn LFE instellingen, dat moet LFE+MAIN zijn. En idd die sub op je receiver dempen, maar dat zou er met het inregelen met audissey wel uit moeten komen :)
Volumeregeling is aanwezig volgens de handleiding. Kijk eens naar de voorkant, de ronde blauw verlichte knop is de volumeknop. Achterop zit inderdaad alleen fase en crossover.

Volgens mij had ik al om de instellingen en opzet gevraagd om mogelijk tot een oplossing te komen. Audyssey kan werken, en als je een hogere receiver neemt mogelijk nog meer door de aanwezigheid van XT32, maar als de ruimte akoestisch gezien een ramp is zal ook een stukje software er niet alles uit krijgen.

• Gandalf68
  • Laatst online: 21-12 13:26
Iemand al ervaringen met de xw1300 ? ga deze waarschijnlijk kopen omdat mijn versterker het heeft begeven maar hoor er nog weinig over ...

• fisherman
|sWORDs| schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:25:
Een goedklinkende vijf kanaals eindversterker die boven de 7200 zit zal je een aardige duit kosten. Je zoekt dan iets wat meer dan 750 Watt uit het stopcontact trekt en meer dan 16 kilo weegt (indien het geen klasse d is). In zijn geval ben ik bang dat er heel wat(t) moet komen, als ik het verhaal zo lees zoekt ie eigenlijk wel een hoorbare verdubbeling van het geluid. Een verdubbeling is 3dB, maar ons gehoor vind 10dB een verdubbeling.

Wat ik niet snap is dat de sensitivity van zijn fronts 90dB zou moeten zijn (maar dat kan mogelijk met een korrelzout genomen worden, het is makkelijk vals spelen onder de 8 ohm). Maar zelf met 87dB en 5 speakers kom ik op 99.4 dB SPL op 3,66 meter, 100,6dB in stereo voor een x1?00.
Valt best mee. Voor rond de 1000 euro moeten ze wel te vinden zijn. Trekt die 7200 niet meer dan 750 watt? In mijn oude 6 kanaals eindversterker zit een zekering van 8 ampere. Hij weegt meen ik tegen de 35 kilo.

• GRAD85
Yes hij is binnen de X6200,net ff van alles geinstalleerd,wat een geluid komt er nu al uit 8)
Heb nu 4 zuilen,center en 2 kleine Onkyo front atmos plus een kleine oude sub aangesloten.
Maar van de week komen er 2 PB2000 sub,s plus 4 Klipsch atmos bij,zijn besteld.
Nu een update binnen aan het halen,daar is ie niet zo snel mee,duurt gewoon 32 minuten.

Denon heeft de nieuwste firmware uit gebracht.

New firmware version is: 6882-9971-3293-04 DTS Version - 3.90.35.00

[ Voor 15% gewijzigd door GRAD85 op 11-07-2016 15:34 ]

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

LA-384 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 12:24:
[...]

Kun je een overzicht maken van de speaker opstelling in de kamer?

De sub heeft een poort aan de achterzijde, zet die dicht op een muur en je krijgt nog extra versterking van de poort. Wellicht staat de sub of te dichtbij of recht voor je, bijna tegen de muur. In beide gevallen niet optimaal bij een overaanwezige sub. Het feit dat audyssey een correctie maakt naar -12db (het maximale niveau naar beneden) geeft ook aan dat de sub te luid is.

Helaas heeft deze sub geen gain knop, zoals the eagle al opmerkt. Dat geeft nogal wat beperkingen. De fase knop zal geen verbetering geven schat ik. De crossover kan naar beneden gezet worden, zodat de storende piek niet meer door de sub wordt weergegeven. Helaas zijn de meest storende pieken vaak ook de laagste frequenties, dus het gaat geen mooi gebalanceerd geluidsbeeld geven ben ik bang.

De goedkoopste optie is om de sub en of bank te verplaatsen zodat de pieken op andere plekken dan de luisterpositie terechtkomen.

De beste optie is om te investeren in een subwoofer die meer kwaliteit en instellingen biedt. Mogelijk ga je dan ook beter voor een gesloten exemplaar.
Thanks voor de info!
Zoals Fear al zegt, de volumeregeling zit aan de voorkant van de sub.
deze staat op 5% ofzo, anders word ie te aanwezig.
Het is een downfiring sub, met ook een poort aan de achterkant.
De sub staat op een grote stoeptegel om voor een stevige ondergrond te zorgen.

Zal vanavond even een tekeningetje bouwen van mijn woonkamer, het is een redelijk simpele setup.

Wellicht moet ik mijn instellingen toch eens herzien; had ergens gelezen dat ik mijn speakerconfig zo moest instellen dat de fronts op small staan, en laag alleen naar LFE kanaal... Maar als ik daar zo nog eens over nadenk, vermoed ik dat ik dat toch even moet gaan herzien. (ik had van het weekend al wel de crossover naar beneden gezet, van 80hz naar 60hz, maar dat maakte niet heel veel uit)

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Persoonlijk:
Fronts op small vind ik bij de meeste full range speakers niet het beste klinken. Wat ik zelf meestal doe is de sub zo ver terug draaien dat de bassen alleen wat voller (lager) worden en nauwelijks aan volume winnen.

Staat je sub in een hoek of tussen de fronts (en wat is de afstand tot de muren, hoe kaal zijn de muren, wat voor vloer heb je)?

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Even snel een tekening gebouwd met visio:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/63556758/kamerlayout.jpg

Zo ziet het er ongeveer uit. (niet exact op schaal, maar het geeft een idee hoe het eruit ziet)

ik heb een harde vloer (laminaat), aan de rechterkant heb ik vitrages, maar deze zijn nooit gesloten ;)

De sub staat dus naast de bank, ongeveer een 30-50cm van de wand (bij alle speakers eigenlijk).

Heb de sub ook rechtsonder in de hoek gehad, en ook rechtsboven in de hoek; dat maakte niet veel verschil.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik heb nog nooit de sub zo dicht bij de zit positie gehad. Je fronts en de center missen zo'n 12dB door de afstand (ik gok op 4 meter tot zitpositie op basis van de schaal). Sub tussen de fronts zou een stuk makkelijker af te stellen moeten zijn.

Edit: Misschien kun je wat globale afmetingen geven. Mijn gok kan bijna niet kloppen, dat zou een wel erg kleine woning zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door |sWORDs| op 11-07-2016 17:08 ]

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

het is niet helemaal correct qua schaal hoor, maar de achterste bank naar scherm is ongeveer 4 a 5 meter, tussen de rears heb ik ook ongeveer 5 meter. (let op dat ik de aangrenzende ruimtes en 2 overige woonlagen niet op de tekening staan ;))

Net al even met mijn instellingen aan het spelen geweest, en nu de speakers op large, en LFE+Main ingesteld, dat is al een aardige verbetering.
Van de week maar eens een filmpje kijken of het bevalt, en dan misschien de sub nog verplaatsen.

De sub staat nu naast de bank, omdat er aan de andere kant alleen ruimte is in de hoek, en ik probeer juist de hoeken te vermijden, omdat dat zo'n boost geeft aan het laag.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Het aantal cm van de muur kan ook een behoorlijk verschil maken.

En hoe goed kun je de sub 'plaatsen'. (Kun je horen waar hij staat?)

[ Voor 36% gewijzigd door |sWORDs| op 11-07-2016 21:59 ]

Verwijderd

heb een redelijk oude receiver die het op zich nog prima doet, toch is er in die tijd een hoop veranderd dus overweeg nieuwe receiver te kopen. ik denk aan de AVR-X3200W aangezien deze (en de meeste andere modellen ook) uit oktober dateren verwacht ik elk moment een nieuw model. Dit zal de AVR-3200W goedkoper maken en wellicht vind ik de opvolger interesanter. aangezien ik geen haast heb wacht ik dat even af. neem aan dat de opvolger de AVR-3300W zal worden? iemand al meer info heeft die hij/zij kan delen?

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:06:
heb een redelijk oude receiver die het op zich nog prima doet, toch is er in die tijd een hoop veranderd dus overweeg nieuwe receiver te kopen. ik denk aan de AVR-X3200W aangezien deze (en de meeste andere modellen ook) uit oktober dateren verwacht ik elk moment een nieuw model. Dit zal de AVR-3200W goedkoper maken en wellicht vind ik de opvolger interesanter. aangezien ik geen haast heb wacht ik dat even af. neem aan dat de opvolger de AVR-3300W zal worden? iemand al meer info heeft die hij/zij kan delen?
De 3300 is beschikbaar vanaf augustus. De 1300 en 2300 vanaf juli.

Verschil AVR-X3300W met AVR-X3200W:
  • MultEQ XT32
Wat ik niet snap is dat hij lichter (gewicht) is dan zijn voorganger, misschien versterking dus ook anders.

[ Voor 15% gewijzigd door |sWORDs| op 21-07-2016 13:03 ]

• GRAD85
Heb een vaag probleem met mijn X6200 en mijn KS9000.
De KS9000 ,X6200 en VU+solo4K zijn alle verbonden via de box van de tv,werkt ook goed,alleen als ik s,morgens de apparaten aanzet begint na een paar minuten de tv te blinken,dat wil zeggen dat het scherm beeld dan zwart word en weer beeld geeft.
Zet ik de tv en solo die ik bedien via de AB van de solo uit en weer aan,dan is het verschijnsel weg.

Toen ik alleen de tv en solo had,geen probleem,heeft dus echt iets met de X6200 te maken.

Heb verschillende combis geprobeerd ,dus eerst tv en solo daarna x6200 en andersom.

De Logitech AB werkt ook niet perfect,kan wel alles tegelijk uitschakelen ,maar niet in

[ Voor 25% gewijzigd door GRAD85 op 24-07-2016 09:23 ]

• The Eagle

The Eagle

Klinkt als een handshake dingetje :)
Ik zou die mediaplayer gewoon los aan en uit zetten als ik die bron gebruikte. Net zo makkelijk.

• GRAD85
Nieuwe Hdmi kabel wil ook wel eens werken 8)7

Merkte bij online music ook flikkeringen in het beeld.

Kabel verwisseld voor een nieuwe, tussen de tv box en de versterker en geen geblink meer.

[ Voor 44% gewijzigd door GRAD85 op 24-07-2016 17:57 ]

• GRAD85
The Eagle schreef op zondag 24 juli 2016 @ 10:28:

Ik zou die mediaplayer gewoon los aan en uit zetten als ik die bron gebruikte. Net zo makkelijk.
Die mediaplayer is een sateliet ontvanger 8)

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:02
Ik heb hier ook een probleempje waar ik maar geen oplossing voor kan vinden. Sony Smart TV aangesloten via ARC HDMI. Als ik bvb Netflix wil kijken en enkel de TV aanzet, dan gaat de Denon wel automatisch aan, maar nooit naar TV Audio. Is er ergens een instelling die ik mis?

• The Eagle

The Eagle

TV bron op je Denon geconfigureerd dat ie met HDMI moet werken?

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:02
OMG |:( ik had de TV Audio niet aanstaan voor de TV Audio input zelf :D
Thanks

• henk jansen
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik heb een probleempje met mijn x4200w. Wanneer ik m'n front speakers samen met m'n subwoofer koppel dan werkt dat perfect met stereo TV input (horizon) of bij digitale radio stations (stereo) maar als ik kies voor airplay dan doet mijn sub niet mee met de stereo input. Het rare is dat ik in het menu dan wel de subwoofer kan selecteren voor extra/minder volume maar hij doet niets. Iemand dit probleem ook gehad?

• GRAD85
SonnyBBQ schreef op maandag 25 juli 2016 @ 09:27:
Ik heb hier ook een probleempje waar ik maar geen oplossing voor kan vinden. Sony Smart TV aangesloten via ARC HDMI. Als ik bvb Netflix wil kijken en enkel de TV aanzet, dan gaat de Denon wel automatisch aan, maar nooit naar TV Audio. Is er ergens een instelling die ik mis?
Had eerst ook geen geluid via netflix en youtube,heb nu deze instelling en nu werkt het perfect.

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/4p9xj7xx7/IMG_2582.jpgimage hosting 20mb

• The Eagle

The Eagle

henk jansen schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:14:
Ik heb een probleempje met mijn x4200w. Wanneer ik m'n front speakers samen met m'n subwoofer koppel dan werkt dat perfect met stereo TV input (horizon) of bij digitale radio stations (stereo) maar als ik kies voor airplay dan doet mijn sub niet mee met de stereo input. Het rare is dat ik in het menu dan wel de subwoofer kan selecteren voor extra/minder volume maar hij doet niets. Iemand dit probleem ook gehad?
Zet je LFE setting even op LFE+main :)

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:48
Dan heb je alleen weer last van een ander 'probleem', namelijk double bass..

In principe zou de geluidsmodus 'stereo' op de receiver met een 2.0 input signaal ook de subwoofer moeten activeren. Alleen in de (pure) direct modus zou dit niet zo moeten zijn.

Ik kan vanavond wel even testen wat mijn X2000 doet met Airplay i.c.m. de subwoofer, maar IIRC doet de subwoofer gewoon mee!

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Verwijderd

GRAD85 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:42:
[...]

Had eerst ook geen geluid via netflix en youtube,heb nu deze instelling en nu werkt het perfect.

[afbeelding]image hosting 20mb
ben even benieuwd naar die 2 dingen die naast je TV hangen (links en rechts) wat is het? het lijkt me geen speaker maar verder kan ik me niet voorstellen wat het is

tevens korte vraag:
de auro 3D update die mogelijk is bij sommige receivers is dat puur software update of wordt er hardwarematig ook nog iets aangepast?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2016 11:22 ]

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:16
[
ben even benieuwd naar die 2 dingen die naast je TV hangen (links en rechts) wat is het? het lijkt me geen speaker maar verder kan ik me niet voorstellen wat het is
Lampjes

• The Eagle

The Eagle

nMad schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:05:
Dan heb je alleen weer last van een ander 'probleem', namelijk double bass..

In principe zou de geluidsmodus 'stereo' op de receiver met een 2.0 input signaal ook de subwoofer moeten activeren. Alleen in de (pure) direct modus zou dit niet zo moeten zijn.

Ik kan vanavond wel even testen wat mijn X2000 doet met Airplay i.c.m. de subwoofer, maar IIRC doet de subwoofer gewoon mee!
Hoe kom je daarbij? Als je LFE+main selecteert bij een Denon, betekent dat dat je altijd je sub aanstuurt, niet alleen bij een discreet .1 (LFE) signaal. Ergo, dan zou je ook bij stereo muziek uit je sub moeten krijgen :)
In mijn ervaring is er lang niet altijd een LFE signaal, alleen bij upmixed muziek of 5.1 films. Door de LFE+main setting vang je dat op :)
Je merkt ook soms verschil als je sub een auto standby heeft. Als je dan alleen LFE signaal geselecteert hebt doet ie idd soms niet mee, omdat ie geen signaal krijgt en dus niet aan gaat.

• nMad
The Eagle schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:00:
Hoe kom je daarbij? Als je LFE+main selecteert bij een Denon, betekent dat dat je altijd je sub aanstuurt, niet alleen bij een discreet .1 (LFE) signaal. Ergo, dan zou je ook bij stereo muziek uit je sub moeten krijgen :)
In mijn ervaring is er lang niet altijd een LFE signaal, alleen bij upmixed muziek of 5.1 films. Door de LFE+main setting vang je dat op :)
Je merkt ook soms verschil als je sub een auto standby heeft. Als je dan alleen LFE signaal geselecteert hebt doet ie idd soms niet mee, omdat ie geen signaal krijgt en dus niet aan gaat.
Hangt er vanaf hoe je speakers staan, op large (bass management in receiver uit) of op small (bass management in receiver aan). Als je ze op large hebt staan dan wil je iig niet LFE+mains gebruiken als je LPF op de subwoofer op max staat.

In principe heeft de voorkeur: speakers allemaal op small, goede crossover voor de speakers (niet te laag en niet te hoog) en dan op LFE modus. Op deze manier zou de receiver bij alle soorten inputs (met en zonder LFE) met alle soorten geluidsmodi (behalve (pure) direct) de subwoofer moeten aansturen voor frequenties onder de ingestelde crossover.
Mains - Large
Sub - LFE
In this setup, the mains run full-range, no bass is redirected to the sub from the L/R channels. The sub only gets the LFE channel. The crossover setting in this setup is ignored.

Mains - Large
Sub - LFE+Mains
In this setup, the mains run full-range as before, the sub gets the LFE channel. However, in this arrangement the frequencies below the mains crossover setting are sent the mains AND the sub. This is the so-called "double bass."

Mains - Small
Sub - LFE or LFE+Mains doesn't matter
Here, the mains only play frequencies above whatever their crossover is set to. Anything below the crossover is redirected to the sub. The sub plays the LFE channel and the redirected bass from the mains regardless of what you set it to.
HELPFUL HINT: The "Large" vs. "Small" designation has NOTHING to do with the physical size of your speakers! In AVR terms, Large vs. Small is only about bass management, i.e. telling the receiver whether or not you want to cut off bass frequencies below a specific point, and then "cross over" or "hand off" the low frequencies to your subwoofer. As a general rule, if you have a subwoofer, SET EVERYTHING TO "SMALL"! Even if you have big, floorstanding front speakers, you subwoofer will do a better job reproducing the lowest frequencies.

[ Voor 45% gewijzigd door nMad op 28-07-2016 14:08 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

• henk jansen
The Eagle schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:25:
[...]

Zet je LFE setting even op LFE+main :)
Zover was ik ook :) . Dat heb ik ingesteld en werkt dus wel als ik internet radio luister maar niet bij deezer/iTunes via airplay.

Als airplay of internet radio opties opvraag staat daar netjes bij opties-> Kanaalniveau : subwoofer1 en beide front speakers.

• nMad
henk jansen schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 15:08:
[...]

Zover was ik ook :) . Dat heb ik ingesteld en werkt dus wel als ik internet radio luister maar niet bij deezer/iTunes via airplay.

Als airplay of internet radio opties opvraag staat daar netjes bij opties-> Kanaalniveau : subwoofer1 en beide front speakers.
Idd vreemd dat hij het bij de ene source wel doet en bij de andere niet.

Probeer het eens met je speakers op small (= bass management aan). Weet vrijwel zeker dat het dan wel lukt :)

Neem aan dat je google ook hebt geraadpleegd (of niet? ;)), dit schijnt ook een mogelijke oplossing te zijn.

of deze

of deze

[ Voor 27% gewijzigd door nMad op 28-07-2016 15:17 ]

• henk jansen
nMad schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 15:12:
[...]

Idd vreemd dat hij het bij de ene source wel doet en bij de andere niet.

Probeer het eens met je speakers op small (= bass management aan). Weet vrijwel zeker dat het dan wel lukt :)

Neem aan dat je google ook hebt geraadpleegd (of niet? ;)), dit schijnt ook een mogelijke oplossing te zijn.

of deze

of deze
Speakers stonden wel netjes op small. Anders heb ik de LFE optie niet eens beschikbaar volgens mij.

Ik had wel gegoogled maar blijkbaar verkeerde termen. Met de links van jou ben ik er nu uit! Het blijkt dat de airplay 'ingang' standaard op de preset van 'direct' staat. Als ik op de music knop druk en kies voor stereo dan schakelt gelijk de sub bij.

bedankt! _/-\o_

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

TLDR : Iemand enig idee waarom mijn x2000 niet aangeeft een TrueHD signaal binnen te krijgen van mijn Dune mediaspeler?
De Dune staat ingesteld om alles zonder decoderen over de HDMI lijn te gooien (logisch, want mijn Denos is veel beter daarin :) ).
Film met TrueHD speel ik af, maar de Denong geeft alleen aan dat het meerkanaals signaal is, DoblyDigital. Volgens mij hoort hij echter TrueHD weer te geven in de display.
Voor zover ik me kan herinneren staat het ingangssignaal op 'auto' qua conversie.

Is er een manier om te achterhalen waarom de x2000 geen TrueHD afspeelt?

specs | 3360wP met SE3000

• nMad
henk jansen schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 15:29:
Als ik op de music knop druk en kies voor stereo dan schakelt gelijk de sub bij.
In mijn eerste reactie op jouw verhaal noemde ik al het verschil tussen stereo (music knop) en (pure) direct. Maar goed, fijn dat hij nu wel werkt ;)

• nMad
Tallguy schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 15:53:
TLDR : Iemand enig idee waarom mijn x2000 niet aangeeft een TrueHD signaal binnen te krijgen van mijn Dune mediaspeler?
De Dune staat ingesteld om alles zonder decoderen over de HDMI lijn te gooien (logisch, want mijn Denos is veel beter daarin :) ).
Film met TrueHD speel ik af, maar de Denong geeft alleen aan dat het meerkanaals signaal is, DoblyDigital. Volgens mij hoort hij echter TrueHD weer te geven in de display.
Voor zover ik me kan herinneren staat het ingangssignaal op 'auto' qua conversie.

Is er een manier om te achterhalen waarom de x2000 geen TrueHD afspeelt?
Dat je versterker daar beter in zou moeten zijn is onzin. Je kan het vergelijken met het uitpakken van een zip bestand. Als ik een zip bestand naar jou zou versturen maakt het niet uit of ik het uitpak en dan verstuur of dat ik het verstuur en jij het uitpakt.

Maar goed, het is natuurlijk wel leuk om het TrueHD lampje te zien branden op je versterker ipv LCPM. Heb je het al eens met een andere source geprobeerd?

• GRAD85
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:20:
[...]

tevens korte vraag:
de auro 3D update die mogelijk is bij sommige receivers is dat puur software update of wordt er hardwarematig ook nog iets aangepast?
LOL inderdaad lampjes.

[ Voor 59% gewijzigd door GRAD85 op 28-07-2016 17:47 ]

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

nee, ik heb geen andere source behalve wat films met TrueHD. Bij geen enkele reageert de Denon.

specs | 3360wP met SE3000

• daanNL
Op mijn AVR-X3200 heb ik een probleem met Spotify Connect. Hij verbind altijd probleemloos met de versterker, maar zeer regelmatig komt er vervolgens geen geluid uit. Soms helpt het dan om het volgende nummer te starten, maar in veel gevallen gebeurd er helemaal niks.

Iemand ideeën? Ik heb de nieuwste firmware geïnstalleerd staan.

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-12 21:59
Ik blijf zo nu en dan een probleem hebben met mijn Denon x1100w.

Mijn opstelling:
Htpc + Denon x1100w + NAS

Wanneer ik films of series van goede kwaliteit (meestal ook DTS-HD MA geluid) afspeel heb ik (random) wel eens dat het geluid ineens wegvalt en het DD lampje heel snel knippert op m'n reciever. Vaak is de Denon ff standby en weer aan zetten voldoende en speelt het daarna weer verder. Het kan weg blijven,maar kan ook weer ineens wel weer gebeuren.

Ik kan er geen oorzaak van vinden. De zwaardere films kunnen goed afgespeeld worden door m'n htpc, het geluid wordt ook goed doorgegeven. Ik kan echter niet achterhalen waar ik de oorzaak van dit probleem kan vinden. Ligt dit aan m'n reciever, aan m'n htpc, of ergens anders aan? Iemand bekend met dit probleem? Ik kan de oorzaak namelijk niet vinden op internet.. Ook niet qua snel knipperen van dat lampje

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-12 09:25
Tallguy schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 17:43:
nee, ik heb geen andere source behalve wat films met TrueHD. Bij geen enkele reageert de Denon.
Wellicht staan er meerdere geluidstracks in je filmbestand? Je zou dan de TrueHD track zelf moeten selecteren.

Of: controleer of de Dune een bitstream uitstuurt. Maar het lijkt erop dat je dat al hebt gedaan.

• The Eagle

The Eagle

Die heb ik ook eens gehad. Blaas aan beide kanten de HDMI poort even goed schoon, maak de HDMI kabel goed schoon bij de contactpunten en druk dat ding goed aan. Dikke kans dat het over is :)

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-12 21:59
The Eagle schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 23:09:
Die heb ik ook eens gehad. Blaas aan beide kanten de HDMI poort even goed schoon, maak de HDMI kabel goed schoon bij de contactpunten en druk dat ding goed aan. Dikke kans dat het over is :)
Is dat antwoord voor mij bedoeld? ;)

• The Eagle

The Eagle

Ja :)
Digitale kabels die haperen is regelmtig slecht contact :)
Zit itt ethernet weinig tot geen error correction op dus dan krijg je blokjes in beeld of wegvallend geluid

• daanNL
Weet iemand hoe je kunt zien welk audiosignaal de versterker (AVR-3200 in mijn geval) binnenkrijgt?
Op het scherm laat hij altijd dolby surround zien ookal wet ik soms zeker dat hij stereo-signaal binnenkrijgt.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

daanNL schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 15:16:
Weet iemand hoe je kunt zien welk audiosignaal de versterker (AVR-3200 in mijn geval) binnenkrijgt?
Op het scherm laat hij altijd dolby surround zien ookal wet ik soms zeker dat hij stereo-signaal binnenkrijgt.
Via ipcontrol of in de webinterface (http://[ip]/SETUP/GENERAL/INFORMATION/f_information.asp).
Je kunt in de webinterface ook aangeven of de kanalenlampjes het in of uitgangssignaal moeten aangeven.

En was er ook niet een onscreen info scherm?
edit: Ja dus, 'info' knop op de AB, sound = uit, signal = in.

Mocht je een STB digitaal aangesloten hebben dan sturen sommige alles als DD uit, ook als het bronsignaal stereo is, voor de Denon is de bron dan dus DD.

[ Voor 164% gewijzigd door |sWORDs| op 20-08-2016 15:58 ]

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:55
Hoe is de stabiliteit van Spotify op jullie receiver? Ik heb de x2200W en ik kan Spotify makkelijk bedienen, maar gemiddeld denk ik dat ik maar zo'n 5 liedjes kan luisteren voordat hij weer wegvalt. Ik kan hem daarna direct weer opnieuw opstarten.

Hij is draadloos aangesloten, maar ik ervaar geen enkel andere problemen als Denon er mee stopt. Ik heb recent het signaal alleen op 2.4Ghz gezet om dat uit te sluiten, maar dat helpt dus ook niets. Nog iemand tips?

Edit: Zelfde issue als beneden lijkt het.
daanNL schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 09:19:
Op mijn AVR-X3200 heb ik een probleem met Spotify Connect. Hij verbind altijd probleemloos met de versterker, maar zeer regelmatig komt er vervolgens geen geluid uit. Soms helpt het dan om het volgende nummer te starten, maar in veel gevallen gebeurd er helemaal niks.

Iemand ideeën? Ik heb de nieuwste firmware geïnstalleerd staan.
Edit2: De DTS:X update is trouwens ook uit voor x2200W.

[ Voor 37% gewijzigd door I-King op 22-08-2016 18:44 ]

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-12 22:42
I-King schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 18:32:
Hoe is de stabiliteit van Spotify op jullie receiver? Ik heb de x2200W en ik kan Spotify makkelijk bedienen, maar gemiddeld denk ik dat ik maar zo'n 5 liedjes kan luisteren voordat hij weer wegvalt. Ik kan hem daarna direct weer opnieuw opstarten.

Hij is draadloos aangesloten, maar ik ervaar geen enkel andere problemen als Denon er mee stopt. Ik heb recent het signaal alleen op 2.4Ghz gezet om dat uit te sluiten, maar dat helpt dus ook niets. Nog iemand tips?
Om het uit te sluiten dat het je Wi-Fi is, zou ik het toch echt aanraden om het eens bekabeld te testen.

Komoot

• Goofy1978
En de versterker een vast ip adres geven dat hielp bij mij wel.

De dts x update ook op de denon x2200 gezet vanavond.
neural x werkt ook bij een gewoon dts of dts hd signaal
Maar of het nu beter is dan het originele dts hd spoor weet ik eingenlijk niet.
dts neural is toch een soort dolby pro logic achtig gebeuren lijkt me :)
Heb geen enkele blu ray die dts-x heeft geloof ik :P

[ Voor 72% gewijzigd door Goofy1978 op 22-08-2016 23:23 ]

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:10
Ik heb een x1200w waar ik verder heel tevreden mee ben. Het enige probleem wat ik heb is dat wanneer ik de boel inschakel, mijn beeld tussendoor zwart wordt wanneer ik tv kijk via mijn KPN glasvezel kastje. Dit blijft gebeuren totdat ik een keer van input wissel op de x1200. Is dit op te lossen of moet ik gewoon telkens een keer wisselen zoals ik nu altijd al doe?

• Goofy1978
Hm vind de dts-x update geen sucses, veel minder laag dan voorheen.
Heb de speakers ook opnieuw ingeregeld met audyssey maar dat hielp ook niet echt.
Zou liever teruggaan naar de vorige firmware, maar dat is niet zo makkelijk denk ik.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Omisys schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:19:
Ik heb een x1200w waar ik verder heel tevreden mee ben. Het enige probleem wat ik heb is dat wanneer ik de boel inschakel, mijn beeld tussendoor zwart wordt wanneer ik tv kijk via mijn KPN glasvezel kastje. Dit blijft gebeuren totdat ik een keer van input wissel op de x1200. Is dit op te lossen of moet ik gewoon telkens een keer wisselen zoals ik nu altijd al doe?
Ik heb ook problemen met mijn x7200 sinds de laatste update, soms blijft het beeld zwart, soms blijft de input Bluray, soms blijft het info screen van de Denon in beeld staan.

Input wisselen en weer terug helpt vrijwel altijd (soms helpt alleen een herstart van de HMB2260).

Ik denk (hoop) dat er wat meer tijd tussen het inschakelen van de versterker en het kiezen van de input moet en de STB misschien wat later aan.
Ik zal vanavond eens met losse afstandsbedieningen spelen en mocht ik een continu werkende volgorde/tussen tijden vinden de Harmony aanpassen en hem hier beschrijven.

[ Voor 6% gewijzigd door |sWORDs| op 23-08-2016 13:53 ]

Verwijderd

Goofy1978 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:09:
Hm vind de dts-x update geen sucses, veel minder laag dan voorheen.
Heb de speakers ook opnieuw ingeregeld met audyssey maar dat hielp ook niet echt.
Zou liever teruggaan naar de vorige firmware, maar dat is niet zo makkelijk denk ik.
Heb je "Subwooferniv. aanp." wel aangezet in het Audio menu? Zelfs als je deze aanzet en op 0 dB laat staan is er meer laag dan wanneer je het uit laat staan.

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Ik kan ook in dit topic maar weinig vinden over energieverbruik. Ik zie namelijk dat de nieuwe versterkers een eco-modus hebben. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoeveel ik echt in de praktijk ga besparen aan energie met die nieuwe versterkers. Ik heb nu namelijk een 3312. Als ik zou overstappen naar een X4200/X4300 met de eco modus aan gaat mijn daadwerkelijke verbruik ten opzichte van de 3312 dan ook echt voor de helft naar beneden? Ik heb iets moeilijke aan te sturen speakers (A360+A225C+A25)

Ik zit namelijk wel ivm nieuwe mogelijkheden te denken aan een nieuwe versterker maar ze zijn nog niet doorslaggevend genoeg. Als het energieverbruik daadwerkelijk halveert wordt dat wel weer een grote plus om over te stappen.

PunlArjen

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

arjentjuh schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:46:
Ik kan ook in dit topic maar weinig vinden over energieverbruik. Ik zie namelijk dat de nieuwe versterkers een eco-modus hebben. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoeveel ik echt in de praktijk ga besparen aan energie met die nieuwe versterkers. Ik heb nu namelijk een 3312. Als ik zou overstappen naar een X4200/X4300 met de eco modus aan gaat mijn daadwerkelijke verbruik ten opzichte van de 3312 dan ook echt voor de helft naar beneden? Ik heb iets moeilijke aan te sturen speakers (A360+A225C+A25)

Ik zit namelijk wel ivm nieuwe mogelijkheden te denken aan een nieuwe versterker maar ze zijn nog niet doorslaggevend genoeg. Als het energieverbruik daadwerkelijk halveert wordt dat wel weer een grote plus om over te stappen.
Hangt er ook vanaf he. Ik heb niet al te veel tijd, dus ik kijk maximaal 1 film per week gemiddeld. Dat is dus 2u per week, denk niet dat ik daar arm van wordt. ALs je elke avond de hele avond films kijkt dan gaat het wat sneller natuurlijk, zit je zo aan 4-5 uur per dag.

• Goofy1978
Kun je beter een klasse d versterker halen, die zijn veel zuiniger.

[ Voor 5% gewijzigd door Goofy1978 op 24-08-2016 15:42 ]

• arjentjuh
Goofy1978 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:41:
Kun je beter een klasse d versterker halen, die zijn veel zuiniger.
Ik ga niet overstappen na wat anders ben tevreden met dit merk en types. Ik was gewoon benieuwd of er ook testen zijn gedaan ik vind daar gewoon weinig over. Als het energieverbruik namelijk echt halveert is dat voor mij een extra reden om over te stappen op een nieuwe versterker. Niet DE reden ;-)

PunlArjen

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
arjentjuh schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:46:

Persoonlijk lijkt me dat geen goede reden om een nieuwe receiver te kopen. De terugverdientijd is te lang waarschijnlijk .

Ik heb het energieverbruik van mijn receiver (Denon 2113) eens gemeten. Dat was 70 - 95w, het wel of niet spelen van muziek voegde slechts een paar watts toe, die speakers van jou zullen nog minder verbruiken. (speaker gevoeligheid 85db VS 90db).

Laten we het energieverbruik afronden op 100w. Bij 5 uur per dag, 365 dagen per jaar, verbruik je dan 5*365*100 / 1000 = 182,5 kw. Dat kost op dit moment zo'n €33,20. Stel dat het nieuwe model de helft minder aan energie verbruikt, dan bespaart je dat per jaar dus zo'n €16,-. Het verdient zichzelf pas terug als jij je pensioenleeftijd hebt bereikt, of lang daarna :+

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

En dan moet je hem 5 uur per dag aan hebben staan. Wat wel nog een ding is, is het moment van meten denk ik. Bij DTS wordt 'ie veel heter dan bij stereo. Zal dan dus ook wel wat meer energie gebruiken.

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:50
In 2014 is door denon een firmware versie uitgebracht voor de ruis met dolby digital i.c.m. netflix, zie
https://usa.denon.com/us/news/news/101

Sinds kort merk ik soms een ruis bij bepaalde streams uit mijn surround speakers. Anders streams, zoals hbo go, hbo of(via setop box) en andere content merk ik niks.

Heb kabels aangepast, andere chromecast, boxen verwisseld enz. Maar probleem blijft.

Heb een avr 2113 en de laatste firmware versie staat erop.

Iemand anders deze issues ook?

• RAF1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
De DTS:X firmware update voor de AVR-X2200W is er 😃. M'n receiver is nu de update aan het installeren.

• RGG
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

RGG

Ik heb een AVR2113 en een Bluetooth headset van Bose. Ik kom er niet goed uit hoe ik deze twee het handigste met elkaar kan verbinden.

Ook vroeg ik mij af of bij de nieuwere Denon modellen deze functionaliteit wel is ingebouwd, ik lees op diverse sites wel dat er nu Bluetooth functionaliteit wordt vermeld, maar haal uit de informatie alleen dat je dan muziek er naartoe kunt streamen via Bluetooth. Werkt dit ook samen met een headset?

Iemand ervaring/ tips?

• The Eagle

The Eagle

Die BT functionaliteit op de receiver is een ontvanger, geen zender. Dus je zult de bij de koptelefoon meegeleverde zender moeten gebruiken en die op je receiver aansluiten. Dat kan gewoon via de headphones uitgang, net als willekeur welke koptelefoon. Al werken dan denk ik je speakers niet meer ;) Zo werken iig de denon receivers die ik ken: als je de koptelefoon aansluit worden de speakers gemute.

Je receiver heeft ook geen pre-outs die je zou kunnen gebruiken dus dat houdt ook op :)

• Gandalf68
  • Laatst online: 21-12 13:26
eh even een vraagje ... voor de kenners onder ons...

Binnenkort wil ik een denon receiver gaan kopen omdat mijn onkyo opgeblazen is en ik heb al een 4k tv van Samsung ...

de x1300 doet niet aan upscaling van 1080 P en 4k maar dat doet mijn tv neem ik aan automatisch tenslotte..

is het ook niet zo dat als zowel je tv als je versterker upscalen dat je problemen kan krijgen ?

Voor het vermogen hoef ik het niet te doen (muziek vermogen he ... € is ander verhaal ;) ) want ik wil de buren geen overlast bezorgen dus de 1300 zal dat wel trekken.

Aansluitingen zitten er zat op bei beidde ! Zie ik iets belangrijks over het hoofd ?

• The Eagle

The Eagle

Dubbel upscalen is nooit handig. En sowieso, upscalen moet je laten doen door een apparaat dat er voor gemaakt is. Betreft video dus in jouw geval de TV :)
En dan is het de vraag welk apparaat er het beste in is: je bron of je TV. Mijn Denon BR speler bijvoorbeeld heeft een hele goede upscaler, beter dan mijn TV. Dus die laat ik upscalen als dat nodig is :)

• Reisleidert
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-01 14:19
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum maar ik zit met een vraagje en daar zijn forums per slot van rekening voor.
Ben al een tijdje aan het kijken naar een AV receiver en na wat zoeken ben ik aan het twijfelen geslagen
tussen de Denon AVR-X3300 en de 1 jaar oudere AVR-X4200. Beide zijn net onder de E1000 dus budgettair verantwoord. Wat is een wijze keuze?
Ik wil 'm gaan aansluiten op de Teufel Ultima 20 Surround "5.1-Set".

• Goofy1978
Reisleidert schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:53:
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum maar ik zit met een vraagje en daar zijn forums per slot van rekening voor.
Ben al een tijdje aan het kijken naar een AV receiver en na wat zoeken ben ik aan het twijfelen geslagen
tussen de Denon AVR-X3300 en de 1 jaar oudere AVR-X4200. Beide zijn net onder de E1000 dus budgettair verantwoord. Wat is een wijze keuze?
Ik wil 'm gaan aansluiten op de Teufel Ultima 20 Surround "5.1-Set".
Bij een keuze tussen deze modellen zonder twijfel de marantz sr6010 :)
De Marantz heeft ook audyssey multeq-32 xt inregelsoftware.
ie heeft HDAM (Hyper Dynamic Amplifier Module) wat beter zou moeten zijn voor stereo weergave enzo.
Even modern, dus hdmi 2.0 en hdcp2.2 dus 4k blu ray geschikt
En kost ongeveer 700 euro
de denon 3300 is veel te duur, ie is vrijwel hetzelfde als de sr6010 en heeft geen HDAM achtige chip dus zou eingenlijk goedkoper moeten zijn.
de x4200 is een puik ding maar de paar watt die ie er meer uit perst merk je toch nooit, en al helemaal niet bij een 5.1 speaker setje van 800 euro.
wel heeft ie ook een Audiofiele signaalbehandeling met DDSC-HD en AL24 Processing Plus-upsampling :)
dus kies uit de x4200 en de sr6010 en laat de x3300 vervallen.
Heb zelf de denon x2200 ben er ook erg tevreden mee, die is voor jou set ook goed geschikt.
een 5.1 set van 800 euro met een versterker van 1000 is wel erg uit balans geraakt vind ik, maar dat mag je zelf weten natuurlijk.

[ Voor 43% gewijzigd door Goofy1978 op 24-09-2016 18:29 ]

• Reisleidert
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-01 14:19
Goofy1978 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 17:23:
[...]

Bij een keuze tussen deze modellen zonder twijfel de marantz sr6010 :)
De Marantz heeft ook audyssey multeq-32 xt inregelsoftware.
ie heeft HDAM (Hyper Dynamic Amplifier Module) wat beter zou moeten zijn voor stereo weergave enzo.
Even modern, dus hdmi 2.0 en hdcp2.2 dus 4k blu ray geschikt
En kost ongeveer 700 euro
de denon 3300 is veel te duur, ie is vrijwel hetzelfde als de sr6010 en heeft geen HDAM achtige chip dus zou eingenlijk goedkoper moeten zijn.
de x4200 is een puik ding maar de paar watt die ie er meer uit perst merk je toch nooit, en al helemaal niet bij een 5.1 speaker setje van 800 euro.
wel heeft ie ook een Audiofiele signaalbehandeling met DDSC-HD en AL24 Processing Plus-upsampling :)
dus kies uit de x4200 en de sr6010 en laat de x3300 vervallen.
Heb zelf de denon x2200 ben er ook erg tevreden mee, die is voor jou set ook goed geschikt.
een 5.1 set van 800 euro met een versterker van 1000 is wel erg uit balans geraakt vind ik, maar dat mag je zelf weten natuurlijk.
Wat zou dan een betere bijpassende speakerset zijn volgens jou? Hierbij rekening houdend met het gegeven dat ik helaas geen zuilen kwijt kan. Ik had al eens gekeken naar een set van KEF (T205).

• Goofy1978
Reisleidert schreef op zondag 25 september 2016 @ 15:08:
[...]

Wat zou dan een betere bijpassende speakerset zijn volgens jou? Hierbij rekening houdend met het gegeven dat ik helaas geen zuilen kwijt kan. Ik had al eens gekeken naar een set van KEF (T205).
Met een budget van 2000 euro kun je beter het grootste gedeelte in speakers stoppen, die bepalen het meest hoe het gaat klinken uiteindelijk.
Welke speakers je kiest is persoonlijk en teufel is verder niks mis mee vind ik. :)

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik kwam zojuist deze tegen:

http://www.bcc.nl/beeld-e...ampaign=Audio+Home+System

Mogelijk een prijsfout, €150 goedkoper dan alle andere winkels... gelijk maar even besteld :)

• arjentjuh
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie een oplossing weten voor mijn probleem. Ik heb ambivision en mijn Denon 3312 ziet het als een 720P device terwijl hij prima 1080P ondersteund. Nu maakt het opzich niet zoveel uit dat mijn receiver 720P verstuurd naar hdmi out 2 voor de ambivision. Echter anders melde ik dit niet stuurt hij dan ook nog maar maximaal 720P naar mijn TV terwijl die volgens de receiver wel prima 1080P aankan. Is het ook mogelijk om de receiver op hdmi out 1 1080P te outputten native (dus niet upscalen want dat werkt wel) en 720P naar hdmi out 2. Heb dit ook al bij het ambivision team neer gelegd maar tot op heden nog geen antwoord. Misschien dat ik het gewoon kan fixen met de receiver zelf. Ben benieuwd. Kan namelijk niet echt iets vinden in de handleiding.

PunlArjen

Pagina: 1 ... 44 ... 101 Laatste