Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Kijk ter verduidelijking naar de afbeelding van wat ik bedoel met de zoekmogelijkheden.
Ik kan hierover in de handleiding, video's of plaatjes iets van terug vinden?
[ Voor 38% gewijzigd door Moris op 02-10-2016 19:18 ]
Euh, via optical out vanaf je tv naar versterker bedoel je dan? Dan ben je gelijk ook een hele boel geluidskwaliteit kwijtThe Eagle schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 16:39:
Gewoon de hele zut direct via HDMI op je TV aansluiten. Hoeft alleen het audiosignaal maar naar je receiver. Ben je van een hoop ellende af
PunlArjen
Kan via ARC met een hdmi kabelarjentjuh schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 19:34:
[...]
Euh, via optical out vanaf je tv naar versterker bedoel je dan? Dan ben je gelijk ook een hele boel geluidskwaliteit kwijt
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
PunlArjen
Er is ook nog een app die wat meer 'advanced' is, 'DeRemote' en die werkt ook wel goed, maar is betaald. Volgens mij koppelt deze terug aan de webinterface en heeft dan ook bijna alle functies.
Gebruik de app bijna nooit, alles via de logitech. duurt ook net iets te lang met opstarten.
Deremote, is er alleen voor Apple....
Voor de duidelijkheid, Google Cast is niet aanwezig toch? Had het ergens gelezen maar kan het nergens meer terug vinden in de specs.Dus dat wordt een Chromecast erin pluggen.

Maakt het nog veel uit om een high level aansluiting te hebben op de subwoofer, om deze met muziek te gebruiken in pure audio direct? Die setting gebruik ik eigenlijk altijd met mn Denon, en LFE wordt dan overgeslagen meen ik. De Klipsch heeft namelijk geen high level aansluitingen.
Heb btw al redelijke vloerstaanders staan, de B&W 683 S2.
[ Voor 5% gewijzigd door Romius op 04-10-2016 16:07 ]
Vanuit dezelfde bron (receiver) zou de sub anders 2x een signaal binnen kunnen krijgen. Ik weet niet of de sub daar goed mee om kan gaan.
Maar het is hier een Denon topic, geen aansluittopic
Ik heb een Denon...anders vraag ik dat hier niet.The Eagle schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:38:
@Romius: je kunt ook een high-line level vonverter kopen, hebben ze vaak bij auto hifi zaken. Maakt van een high level een lijnsignaal. Zijn niet al te duur.
Maar het is hier een Denon topic, geen aansluittopic
Maar een convertje kopen daarvoor lijkt mij een beetje een brakke oplossing.
@LA-384, heb in het verleden een REL sub gehad, die kon dat probleemloos aan, stond ook zo in de beschrijving. Anders heb ik het al die tijd verkeerd aangesloten gehad
[ Voor 9% gewijzigd door Romius op 04-10-2016 23:43 ]
De app van Denon (2016-modellen) loopt niet soepel (bekabeld aangesloten). Zijn dit bekende issues?
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ja, de app van Denon is gewoon een beetje brak, ik heb het idee dat ie op Android het nog een tandje slechter doet dan de IOS versie. Ik heb zelf Bubbleupnp aangeschaft voor het afspelen van lokale muziek op de NAS, werkt veel beter en sneller.timovd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 08:48:
Gisteren mijn avr x1300 binnengekregen en fronts bi-amp aangesloten. Het hoog (bijvoorbeeld met een sopraan) is veel gedefinieerder. Hiervoor had ik een Yamaha en daarvoor een Onkyo. De Yamaha heeft mijns inziens de mooiste interface en loopt het soepelste.
De app van Denon (2016-modellen) loopt niet soepel (bekabeld aangesloten). Zijn dit bekende issues?
Wellicht heb je gelijk en misschien geldt het wel voor alle subwoofers.Romius schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 23:37:
@LA-384, heb in het verleden een REL sub gehad, die kon dat probleemloos aan, stond ook zo in de beschrijving. Anders heb ik het al die tijd verkeerd aangesloten gehad
Opvallend is wel dat Rel zelf wat tegenstrijdige info op hun website heeft staan:
CAN HIGH AND LOW LEVEL CIRCUITS BE USED AT THE SAME TIME?
No, it is not effective to use the High Level Input concurrently with the Low Level Input. Where possible, please connect the High Level Input to your main L-R amplifier channels and set the processor (in a home cinema system) to Full Range or Large in the Speaker Set-up Menu. Using the High Level Input and connecting to the speaker output terminals is one of the unique secrets of REL’s success and will maximize sub-bass performance.
The primary purpose of including a single low level input is to allow for problem solving when a Class D main amp proves to have a grounding scheme that even REL Pure D™ cannot solve. It is permissible and, indeed, highly desirable to connect High Level and the .1 circuit at the same time. For more information please see REL CONNECTIVITY and REL SET UP.
Goeie! Ga ik proberen.GroeneThee schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:09:
Heb zelf een Synology NAS, neem aan dat je dan de DSAudio App prima kan gebruiken?
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Klinkt gek, maar probeer het Marantz broertje van de app eens. Werkt soms net wat lekkerder
* The Eagle trouwens weinig issues met de app, maar ik gebruik een iPad om een DNP720 aan te sturen.
Enige issue dat ik heb is dat ik niet binnen nummers kan spoelen
Volgens dit bericht hebben google en denon wat ruzie gehad:GroeneThee schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:15:
Ah dank jullie voor jullie antwoord!
Voor de duidelijkheid, Google Cast is niet aanwezig toch? Had het ergens gelezen maar kan het nergens meer terug vinden in de specs.Dus dat wordt een Chromecast erin pluggen.
http://www.androidheadlin...rtnership-is-no-more.html
Daardoor in ieder geval geen heos met Google cast maar ik denk voorlopig ook geen receivers.
Eind van het jaar wordt mij huis opgeleverd en dan wil ik de receiver pas inzetten. Ik zit nu te twijfelen om nu een X2200 aan te schaffen voor 469. Of wachten tot het einde van het jaar met het risico dat de receiver is uitverkocht en dan zal moeten uitwijken naar een X2300 die op dit moment 699 kost. Whatshifi heeft beide modellen gereviewd en deze krijgen allebei 5 sterren. Heeft iemand beide modellen wel is gehoord?
Ik heb zelf tot 3 weken geleden gedubt over beide modellen. Uiteindelijk is het de X2200 geworden, dit omdat de beide modellen niet veel verschillen. De enige noemenswaardige verschillen die ik heb kunnen ontdekken waren dat de X2300 kan upscalen naar 4K@60hz terwijl de X2200 tot 4K@30hz gaat en de X2300 kan 2.4Ghz en 5Ghz Wi-Fi verbindingen maken en X2200 alleen 2.4Ghz.arthurkaaij schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:38:
Afgelopen zondag was ik ik bij een Expert voor om de Denon X2200 te bekijken. Daar gaven ze aan dit dit model uitlopend is. Op zich logisch aangezien de X2300 al een tijdje verkrijgbaar is.
Eind van het jaar wordt mij huis opgeleverd en dan wil ik de receiver pas inzetten. Ik zit nu te twijfelen om nu een X2200 aan te schaffen voor 469. Of wachten tot het einde van het jaar met het risico dat de receiver is uitverkocht en dan zal moeten uitwijken naar een X2300 die op dit moment 699 kost. Whatshifi heeft beide modellen gereviewd en deze krijgen allebei 5 sterren. Heeft iemand beide modellen wel is gehoord?
Aangezien ik toch bekabelt aansluiten beter vind, was het wi-fi verhaal niet zo erg en het upscalen laat ik in de toekomst liever aan de tv over dan de receiver (beiden kunnen wel 4K@60hz passthrough signalen doorlaten) dus was ik tot de conclusie gekomen om toch voor de X2200 te gaan.
Ik ben erg tevreden over de x2200w en ik zou de webshops die voorraad tonen een beetje in de gaten houden, wellicht kun je nog ergens een mooi dealtje vinden. Ik heb hem bij de MediaMarkt BTW actie gekocht en dat zat dus nog onder de 400 euro netto!
Ik heb een AVR2311 staan, die is niet networked. Het voordeel voor mij is dus kunnen streamen in zijn geheel.timovd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 23:04:
De DNP720 heb ik ook nog naar gekeken. Die is het uiteindelijk niet geworden, omdat je er geen multichannel flac mee kunt afspreken (heb je volgens mij hdmi voor nodig ivm copyright). Wat is voor jou het voordeel om de DNP720 te gebruiken?
Multichannel FLAC snapt ie trouwens prima, gaat gewoon via de optical naar de receiver.
Wellicht dat de DNP730 (= het recente model) wel een beperking heeft, dat durf ik niet te zeggen. Zou het wel onlogisch vinden, want multichannel flac heeft geen hdmi nodig. En een networkplayer met HDMI is ook onlogisch, want die doet toch alleen maar audio
Expert had afgelopen weekend 20% korting, daar was het model al uitverkocht. De kans dat ik misgrijp bij een actie is natuurlijk groot. De BTW actie van de Mediamarkt is volgens mij meestal in januari. In de webshop van de Mediamarkt is de X2200 ook niet meer verkrijgbaar. Bij bol.com is de x2200 nu voor 469 verkrijgbaar.I-King schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 17:43:
Wifi is in mijn beleving toch niet stabiel op de X2200 en dat ligt hier niet aan de drukke omgeving. Wellicht dat 5Ghz ook verbetering kan brengen, maar daarom heb ik ook een kabeltje liggen.
Ik ben erg tevreden over de x2200w en ik zou de webshops die voorraad tonen een beetje in de gaten houden, wellicht kun je nog ergens een mooi dealtje vinden. Ik heb hem bij de MediaMarkt BTW actie gekocht en dat zat dus nog onder de 400 euro netto!
Niet 100%. Heb verschillende multichannel albums waarbij ik zie dat ie 1411 kbps doet, typische flac rate, maar daar zit ook wav tussen. Die komen sowieso goed door, display geeft dan netjes 5.1 ingangssignaal en 5.1 speakers aangestuurd. Staat keurig "DTS Surround"timovd schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:44:
Als je 100% zeker bent dat deze multichannel flac kan afspelen is dit (oudere) model interessant.
Dat sowieso. Zit overigens half optical half coaxial aangesloten (ding heeft een optical out maar had alleen nog coaxial vrij, dus convertertje er tussen.Je receiver heb je op "direct" staan en dan worden multichannel audiobestanden 1 op 1 afgespeeld? Dus 2-ch wordt stereo en 5-ch wordt ook als 5- kanaals afgespeeld?
Maar als je wat testbestanden voor me hebt wil ik best ff kijken of het daar ook mee lukt, dm maar ff een dropbox linkje ofzo
Moet er wel meteen bijzeggen dat de DNP720 knap lastig nieuw te krijgen zal zijn, is al paar jaar uit productie.
Ik heb de X3200 laatst aangeschaft voor €550 bij BCC, een prima prijs dacht ik zo!arthurkaaij schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:38:
Afgelopen zondag was ik ik bij een Expert voor om de Denon X2200 te bekijken. Daar gaven ze aan dit dit model uitlopend is. Op zich logisch aangezien de X2300 al een tijdje verkrijgbaar is.
Op mijn X2200W hetzelfde, is op te lossen door de receiver even van de stroom te halen.fisherman schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:33:
Ik kan sinds vandaag met de app geen verbinding meer maken. Werkt zowel met andoid als ios niet meer. Mijn versterker is een x3200.
Bedankt voor de tip. Ik zal het straks gaan proberen.Pandorian schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:59:
[...]
Op mijn X2200W hetzelfde, is op te lossen door de receiver even van de stroom te halen.
Edit:
Het is inderdaad gelukt na even de stroomkabel eruit gehaald te hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door fisherman op 12-10-2016 22:05 ]
Ik heb hetzelfde, zowel met tablet als telefoon werkte de app niet meer, ga hem ook even van de stroom halen.Pandorian schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:59:
[...]
Op mijn X2200W hetzelfde, is op te lossen door de receiver even van de stroom te halen.
Het helpt, de apps doen het weer
[ Voor 5% gewijzigd door ilfamo op 15-10-2016 14:49 ]
Ben benieuwd naar jouw ervaringenMorpheus2003 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:31:
Morgen mijn nieuwe X4200w ophalen. Kom van een AVR-2113. Hoop vooral op een betere weergave van muziek door Audyssey XT32
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Daar gebruik ik Audyssey juist niet voor, ik vind het onnatuurlijk klinken en te aangedikt. Direct of pure direct vind ik beter klinken.Morpheus2003 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:31:
Morgen mijn nieuwe X4200w ophalen. Kom van een AVR-2113. Hoop vooral op een betere weergave van muziek door Audyssey XT32
Door een stroomstoring in mijn stekkerdoos gisteren kwam er rook uit Denon AVR-1909.

Deze heeft was van mijn (overleden) vader en is me erg dierbaar.
Kunnen jullie mij door verwijzen maar een goede reparateur?
Bedankt
[ Voor 10% gewijzigd door Kizomo op 17-10-2016 07:06 ]
"Gelukkig" nog geen ervaring mee. Maar volgens de Denon site:Kizomo schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 07:03:
Audio Service B.V.
Edisonweg 10
6662 NW Elst
TEL: +31(0)481-377221
Fax: +31(0)481-377567
Internet: www.audioservice.nl
E-Mailadres:Info@audioservice.nl
Maar het ligt eraan waar je woont. Dit is in ieder geval de officiële reparateur.
A life lived in fear is a life half lived
Zit er hard aan te denken om mijn 3808A te gaan upgraden voor DTS-X en Dolby Atmos.
Probleem is dat de 3808A nog een hele goede muzikale Denon was ( met ringkern trafo ).
Ben heel nieuwsgierig hoe de 6300H het in stereo er vanaf brengt.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound
Inderdaad de hierboven genoemde Audio service. je kan het opsturen (of laten opsturen via de betere zaken, vaak als service) of langs brengen. Binnen een paar dagen weet je wat het kost. geloof dat de onderzoekskosten 35 euro kosten dus dat is ook niet de wereld.Kizomo schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 07:03:
Beste Tweakers
Door een stroomstoring in mijn stekkerdoos gisteren kwam er rook uit Denon AVR-1909.
[afbeelding]
Deze heeft was van mijn (overleden) vader en is me erg dierbaar.
Bedankt
Een ringkern in een AVR-3808A? Dat betwijfel ik. Denon gebruikt alleen ringkern in hun topmodellen als de AVC-A1HD. Modellen als de AVR-4520 en AVR-x7200w hebben ook geen ringkern. Op diverse afbeeldingen van de AVR-3808 zie je ook een gewone bloktrafo. Zelfs de versie boven de 3808, de AVR-4308, heeft geen ringkern.Malignant schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:06:
Probleem is dat de 3808A nog een hele goede muzikale Denon was ( met ringkern trafo ).
Qua vooruitgang van de ene naar de andere receiver valt het mijns inziens wel mee. Je hebt wel de nieuwe dingen als Audyssey XT32 en de X6300 is één van de weinige receivers met elf versterkte kanalen. Ik heb ooit de stap van een AVR-2809 naar een AVR-4520 gemaakt (geen behoefte aan de opties die de X7200W biedt) en qua geluid merk ik eigenlijk geen verschil.
[ Voor 32% gewijzigd door FeaR op 17-10-2016 15:01 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Heb zelf een Marantz SR8002 gehad met ringkern, nu een Denon met EI trafo. Kan niet echt zeggen dat het beter of slechter klinkt..
[ Voor 41% gewijzigd door Romius op 17-10-2016 16:12 ]
Verwijderd
Een ringkern zou sneller grotere vermogens kunnen leveren. Wat je dus vooral in het laag zou kunnen merken.Romius schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:11:
En de vraag is, is een ringkern ook echt beter: http://www.soundstage.com/maxdb/maxdb071998.htm
Heb zelf een Marantz SR8002 gehad met ringkern, nu een Denon met EI trafo. Kan niet echt zeggen dat het beter of slechter klinkt..
Ben zelf een zéér tevreden eigenaar van een mint Denon AVC-A11sr en kan zeggen dat het laag uitermate strak is. (Net als de rest v/h geluid by the way). Al gebied de eerlijkheid mij wel te zeggen dat ik dit niet één op één met een versterker met een blok travo heb kunnen vergelijken.
Neemt niet weg dat de nieuwe 6300H wel 3 kilo lichter is dan mijn huidige 3808.
Zegt niet altijd iets, maar is wel een redelijke indicatie meestal.
En dan nog een "oude" 7 kanaals v.s. een nieuwe 11 kanaals.
Vind het nogal een verschil eerlijk gezegd.
Misschien maar eens kijken of ik ergens kan gaan luisteren binnenkort.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound
Misschien is dat de reden voor de overstap van fabrikanten. De meeste surroundsets hebben ook een subwoofer. Goed afgesteld spelen de overige speakers dus niet zo laag meer.Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 22:18:
[...]
Een ringkern zou sneller grotere vermogens kunnen leveren. Wat je dus vooral in het laag zou kunnen merken.
Verwijderd
Voordelen van ringkerntransformatoren
Ringkerntransformatoren hebben een aantal voordelen ten opzichte van conventionele bloktrafo's (EI-trafo's)
Hoog rendement
Kleine afmetingen
Weinig mechanische brom
Weinig strooiveld
Onbelast weinig verliezen
Eenvoudige montage
Flexibele afmetingen
Ringkerntrafo met hoog rendement.
Ringkerntransformatoren hebben vergeleken met EI-trafo's (bloktrafo's) een hoog rendement.rendement van ringkerntrafo's Dit wordt met name veroorzaakt, door de opbouw van de kern. De ringkern bestaat uit een opgerolde strip "grain oriented silicon steel". Dit materiaal wordt uitgegloeid ("annealed") zodat de eigenschappen nog verder verbeteren. In de ringkern bevindt zich geen luchtspleet in tegenstelling tot bloktrafo's. Omdat de windingen op de ringkern gelijkmatig zijn verdeeld over de gehele kern is een hogere flux-dichtheid mogelijk. Ringkerntrafo's werken doorgaans met flux dichtheden van 12 - 14 kilogauss, waar EI-trafo's tot slechts 12 - 14 kilogauss gaan.
Het rendement van ringkerntransformatoren is afhankelijk van het vermogen van de trafo. Hoe groter het vermogen hoe hoger het rendement. 15VA heeft ca. 81% rendement. 300VA heeft ca 95% rendement en 1000VA heeft ca. 96,5% rendement.
Ringkerntrafo's hebben kleinere afmetingen.
Ringkerntrafo's hebben vanwege hun hoge rendement veel kleinere afmetingen. In het algemeen kan gesteld worden, dat de afmetingen en het gewicht ca. de helft van een vergelijkbare blok-trafo is.
Weinig mechanische brom bij ringkerntransformatoren.
Vergeleken met bloktrafo's produceren ringkerntrafo's weinig brom geluiden. Door het ontbreken van een luchtspleet in de kern is de ringkerntrafo ongeveer een factor 8 stiller dan zijn rechthoekige collega. Ook mede door het feit dat de wikkelingen de gehele kern stevig bedekken wordt het hoorbare bromgeluid dat door magnetostrictie wordt veroorzaakt gedempt.
Weinig strooiveld bij ringkerntransformatoren.
Ringkerntransformatoren stralen ca. 10x minder magnetisch strooiveld uit dan EI-trafo's (bloktrafo's of blik-pakket trafo's). Dit voordeel is te wijten aan de unieke constructie van de ringkern. De wikkelingen bevinden zich exact op de plaats waar het magnetisch veld is. Daarbuiten is vrijwel geen magnetisch veld meer aanwezig. Hierdoor zijn ringkerntrafo's uitermate geschikt voor toepassingen in bijvoorbeeld audio versterkers of medische apparaten.
Ringkerntrafo's hebben onbelast weinig verliezen.
In een ringkern kost het veel minder energie om het magnetisch veld in stand te houden. De "ruststroom" bij ringkerntransformatoren is ca. 16 x zo klein vergeleken met bloktrafo's (EI-trafo's). Dit is dus 16x zo weinig opgenomen vermogen in "STAND-BY"
Ringkerntransformatoren met eenvoudige montage
Ringkerntrafo''s worden standaard geleverd met twee rubberen schijven, één metalen schijf en een bout met moer. Voor de montage is er dus slechts één gat nodig.
Boven en onder de trafo legt men een neopreen (rubber) schijf. De metalen schijf komt er bovenop en de bout steekt men er doorheen.
Flexibele afmetingen
Ringkern met afwijkende afmetingen.
De afmetingen van ringkerntrafo's zijn flexibel. Dat wil zeggen dat de maximale hoogte of maximale diameter kan worden meegenomen in het ontwerp traject. Hiermee kan de transformator op maat in praktisch elke toepassing worden gepast.
Bron: http://www.amplimo.nl/ind...ordelen-van-ringkerntrafo
De brons van dit artikel is wel een beetje in de categorie: Wij van WC-eendVerwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:46:
Dit ben ik tegengekomen:
Voordelen van ringkerntransformatoren
Ringkerntransformatoren hebben een aantal voordelen ten opzichte van conventionele bloktrafo's (EI-trafo's)
Hoog rendement
Kleine afmetingen
Weinig mechanische brom
Weinig strooiveld
Onbelast weinig verliezen
Eenvoudige montage
Flexibele afmetingen
Ringkerntrafo met hoog rendement.
Ringkerntransformatoren hebben vergeleken met EI-trafo's (bloktrafo's) een hoog rendement.rendement van ringkerntrafo's Dit wordt met name veroorzaakt, door de opbouw van de kern. De ringkern bestaat uit een opgerolde strip "grain oriented silicon steel". Dit materiaal wordt uitgegloeid ("annealed") zodat de eigenschappen nog verder verbeteren. In de ringkern bevindt zich geen luchtspleet in tegenstelling tot bloktrafo's. Omdat de windingen op de ringkern gelijkmatig zijn verdeeld over de gehele kern is een hogere flux-dichtheid mogelijk. Ringkerntrafo's werken doorgaans met flux dichtheden van 12 - 14 kilogauss, waar EI-trafo's tot slechts 12 - 14 kilogauss gaan.
Het rendement van ringkerntransformatoren is afhankelijk van het vermogen van de trafo. Hoe groter het vermogen hoe hoger het rendement. 15VA heeft ca. 81% rendement. 300VA heeft ca 95% rendement en 1000VA heeft ca. 96,5% rendement.
Ringkerntrafo's hebben kleinere afmetingen.
Ringkerntrafo's hebben vanwege hun hoge rendement veel kleinere afmetingen. In het algemeen kan gesteld worden, dat de afmetingen en het gewicht ca. de helft van een vergelijkbare blok-trafo is.
Weinig mechanische brom bij ringkerntransformatoren.
Vergeleken met bloktrafo's produceren ringkerntrafo's weinig brom geluiden. Door het ontbreken van een luchtspleet in de kern is de ringkerntrafo ongeveer een factor 8 stiller dan zijn rechthoekige collega. Ook mede door het feit dat de wikkelingen de gehele kern stevig bedekken wordt het hoorbare bromgeluid dat door magnetostrictie wordt veroorzaakt gedempt.
Weinig strooiveld bij ringkerntransformatoren.
Ringkerntransformatoren stralen ca. 10x minder magnetisch strooiveld uit dan EI-trafo's (bloktrafo's of blik-pakket trafo's). Dit voordeel is te wijten aan de unieke constructie van de ringkern. De wikkelingen bevinden zich exact op de plaats waar het magnetisch veld is. Daarbuiten is vrijwel geen magnetisch veld meer aanwezig. Hierdoor zijn ringkerntrafo's uitermate geschikt voor toepassingen in bijvoorbeeld audio versterkers of medische apparaten.
Ringkerntrafo's hebben onbelast weinig verliezen.
In een ringkern kost het veel minder energie om het magnetisch veld in stand te houden. De "ruststroom" bij ringkerntransformatoren is ca. 16 x zo klein vergeleken met bloktrafo's (EI-trafo's). Dit is dus 16x zo weinig opgenomen vermogen in "STAND-BY"
Ringkerntransformatoren met eenvoudige montage
Ringkerntrafo''s worden standaard geleverd met twee rubberen schijven, één metalen schijf en een bout met moer. Voor de montage is er dus slechts één gat nodig.
Boven en onder de trafo legt men een neopreen (rubber) schijf. De metalen schijf komt er bovenop en de bout steekt men er doorheen.
Flexibele afmetingen
Ringkern met afwijkende afmetingen.
De afmetingen van ringkerntrafo's zijn flexibel. Dat wil zeggen dat de maximale hoogte of maximale diameter kan worden meegenomen in het ontwerp traject. Hiermee kan de transformator op maat in praktisch elke toepassing worden gepast.
Bron: http://www.amplimo.nl/ind...ordelen-van-ringkerntrafo

*sowieso
Verwijderd
Klopt,..heb er ook niet hele zoektocht van gemaaktDonJunior schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:01:
[...]
De brons van dit artikel is wel een beetje in de categorie: Wij van WC-eend
Inmiddels een tijdje gespeeld met de X4200W en zeer tevreden over het geluid bij series en films. Klinkt geweldig met mijn Kef IQ9 fronts, Q200 center, eitjes achter en SVS PB-1000 subwoofer!BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 19:52:
[...]
Ben benieuwd naar jouw ervaringen
Echter blijkt muziek toch een zorgenkindje van home cinema receivers. Na de Audyssey config op 8 plaatsen te hebben uitgevoerd zet deze de crossover van de fronts op 40hz. Dan klinkt de muziek echt voor geen meter. Ik heb deze nu op 90hz gezet en nu klinkt het goed. Weet iemand wat die crossover nu precies is en is 90hz voor de fronts een logische keuze? De center en rears staan op 60hz.
Wat betreft Audyssey staat de dynamic EQ aan, op reference en dynamic volume uit. Verder heb ik de configuratie wat betreft afstanden en db's laten staan. Sub zelf staat op 75 (volgens Audyssey).
Front speakers zijn bi-amp aangesloten en zo dus ook ingesteld bij versterker toewijzen.
Iemand nog goede tips?
Grappig, ik vind precies het tegenover gestelde. Met pure direct imo te vlak en leeg. Met dynamic EQ aan klinkt het geluid lekker vol.Romius schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 23:12:
[...]
Daar gebruik ik Audyssey juist niet voor, ik vind het onnatuurlijk klinken en te aangedikt. Direct of pure direct vind ik beter klinken.
[ Voor 20% gewijzigd door Morpheus2003 op 18-10-2016 20:52 ]
De crossover is het punt waarop de subwoofer het over gaat nemen van de betreffende speaker. De crossover is geen harde grens, als ik het goed heb wordt het signaal met 12db/octaaf afgezwakt. Dat wil zeggen dat bij een crossover van 80hz het speakervolume tussen 80 en 40hz met 12db afneemt en het subwoofervolume tussen 80 en 160hz ook met 12db (speakers dus naar beneden, subwoofer naar boven).Morpheus2003 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:48:
Echter blijkt muziek toch een zorgenkindje van home cinema receivers. Na de Audyssey config op 8 plaatsen te hebben uitgevoerd zet deze de crossover van de fronts op 40hz. Dan klinkt de muziek echt voor geen meter. Ik heb deze nu op 90hz gezet en nu klinkt het goed. Weet iemand wat die crossover nu precies is en is 90hz voor de fronts een logische keuze? De center en rears staan op 60hz.
Wat betreft Audyssey staat de dynamic EQ aan, op reference en dynamic volume uit. Verder heb ik de configuratie wat betreft afstanden en db's laten staan. Sub zelf staat op 75 (volgens Audyssey).
Front speakers zijn bi-amp aangesloten en zo dus ook ingesteld bij versterker toewijzen.
Iemand nog goede tips?
Dat audyssey 40hz noteert na een run, komt waarschijnlijk doordat er geluisterd wordt naar het output volume (db) op de verschillende frequenties. Wellicht kunnen de speakers tot ongeveer 40hz weergeven binnen een bepaalde volumeband (volume is soort van gelijk op alle frequenties tot 40hz). Zelden is dat een wenselijke waarde (zoals je zelf ook al hebt ervaren).
THX schrijft voor om de crossover ten alle tijden op 80hz te zetten. Uiteraard is hier wat speelruimte, omdat smaken verschillen. De grootte van de speaker geeft meestal aan hoe laag deze kan spelen. Vloerstaanders halen doorgaans lagere frequenties dan boekenplank speakers en deze op hun beurt weer lager dan satellietspeakers.
In jouw geval kun je de IQ9 best op 70-80 zetten. De Q200 op 80-100 en de eitjes wellicht op 100-120. Het is een kwestie van proberen, maar de Q200 en eitjes zouden in elk geval een hogere crossover dan de fronts moeten hebben.
Het is een beetje gissen hoe het precies zal verlopen, maar de frequenties onder de ingestelde 90hz van de fronts, zullen waarschijnlijk eerst naar de center gemixt worden en vanaf 60hz pas naar de sub.
Verwijderd
Héél bijzonder! Die Kef's klinken in het laag al enorm aangedikt namelijk. En dan nóg meer laag erin gooien? En dat klinkt natuurlijk? Kan ik mij haast niet voorstellen.Morpheus2003 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:48:
[...]
[...]
Grappig, ik vind precies het tegenover gestelde. Met pure direct imo te vlak en leeg. Met dynamic EQ aan klinkt het geluid lekker vol.
Als je speakers níet klinken in Pure Direct is er toch iets mis denk ik.
Ik hoop het niet!Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:32:
[...]
Héél bijzonder! Die Kef's klinken in het laag al enorm aangedikt namelijk. En dan nóg meer laag erin gooien? En dat klinkt natuurlijk? Kan ik mij haast niet voorstellen.
Als je speakers níet klinken in Pure Direct is er toch iets mis denk ik.
Eens, bij mij was het:FeaR schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:54:
[...]
Qua vooruitgang van de ene naar de andere receiver valt het mijns inziens wel mee. Je hebt wel de nieuwe dingen als Audyssey XT32 en de X6300 is één van de weinige receivers met elf versterkte kanalen. Ik heb ooit de stap van een AVR-2809 naar een AVR-4520 gemaakt (geen behoefte aan de opties die de X7200W biedt) en qua geluid merk ik eigenlijk geen verschil.
Onkyo ? (Na een week of twee terug gebracht)
Denon 3805
Denon 4306
Onkyo 1008 (Denon had toen geen 3D)
Denon 4520
Denon 7200
Wat ik echt merkte was Onkyo naar Denon, de Onkyo's zijn de enigen waar ik spijt van had.
Tussen de Denon's weinig verschil alleen 3805 naar 4306 was een flinke stap. Ik denk zelfs dat 4306->4520 een stapje terug was, gelukkig zat daar een Onkyo tussen.
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Verwijderd
Heb je ook al geprobeerd om de speakers normaal (zonder bi-amp) aan te sluiten? Versterker in pure direct.Morpheus2003 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:34:
[...]
Ik hoop het niet!Enige wat ik mij kan bedenken is dat Audyssey aan gaf dat de fronts in fase staan. Echter heb ik 2x het bi-amp schema erbij gepakt en de speakerkabels zijn echt aangesloten volgens dit schema...
Heb je niet gewoon last van staande golven? Voor muziek luisteren heb je eigenlijk geen sub nodig met goede vloerstaanders. Vele tikken de -3/0db bij 45hz wel aan. Ontzettend prima dus.
Ik ga nieuwe speakerkabels kopen (Audioquest FLX-SLiP 14/4) en die zal ik eens single wire aansluiten. Dan ook zonder jumpers erop?Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:08:
[...]
Heb je ook al geprobeerd om de speakers normaal (zonder bi-amp) aan te sluiten? Versterker in pure direct.
Heb je niet gewoon last van staande golven? Voor muziek luisteren heb je eigenlijk geen sub nodig met goede vloerstaanders. Vele tikken de -3/0db bij 45hz wel aan. Ontzettend prima dus.
Wat zijn staande golven?
Ipv reference kun je voor muziek beter flat instelling nemen, die word in het hoog niet afgezwakt om de demping van een biscoop te simuleren.Morpheus2003 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:48:
[...]
Inmiddels een tijdje gespeeld met de X4200W en zeer tevreden over het geluid bij series en films. Klinkt geweldig met mijn Kef IQ9 fronts, Q200 center, eitjes achter en SVS PB-1000 subwoofer!
Iemand nog goede tips?
[...]
Grappig, ik vind precies het tegenover gestelde. Met pure direct imo te vlak en leeg. Met dynamic EQ aan klinkt het geluid lekker vol.
verder dyn eq voor muziek vind ik niet mooi das meer voor films met het volume niet zo hard, heb je toch een beetje bas.
Je kan beter het subwoofer level 4 db hoger zetten dan zijn zowel fims als muziek mooier op een denon vind ik.
Grofweg is vloerstaanders een crossover van 60-80, boekenplank speakers 80, kleine satalieten max 120 anders ga je de subwoofer op gehoor kunnen plaatsen.
Een sub is altijd wel mooi ook bij muziek, als je orgel of elektronische muziek draait gaat het soms wel onder de 20 hz dat haalt geen enkele normale zuilspeaker meer.
Verwijderd
Kun je doen, al maken nieuwe kabels geen enkel verschil! Tenzij je ergens een kabelbreuk oid hebt.Morpheus2003 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:02:
[...]
Ik ga nieuwe speakerkabels kopen (Audioquest FLX-SLiP 14/4) en die zal ik eens single wire aansluiten. Dan ook zonder jumpers erop?
Met banaanpluggen/jumpers of zonder maakt ook niets uit. Niet voor jou probleem iig.
Stukje Wikipedia:
"Een staande golf is een golfverschijnsel veroorzaakt door interferentie van twee golven met gelijke frequentie en amplitude maar tegengestelde voortplantingsrichting. Daardoor ontstaat een regelmatig patroon van punten die stilstaan, de knopen, en punten die maximale uitslag vertonen, de buiken. De afstand tussen de knopen bedraagt de halve golflengte van de interfererende golven. Alle punten in een staande golf gaan tegelijkertijd door de evenwichtspositie. Dit in tegenstelling tot een lopende golf, waarbij de punten na elkaar de evenwichtspositie passeren en er geen plaatsen langs de golf zijn met een amplitude die lokaal gelijk is aan nul, zoals in een knoop.
Link:
Wikipedia: Staande golf
Wat je dus krijgt in je kamer dat de via de muren terug gekaatste geluidsgolven, de geluidsgolven die ook uit de speaker (gedeeltelijk) weer opheffen.
Ik heb bijvoorbeeld bij 90 en 60 Hz een stuk minder laag daardoor. En op andere punten in je kamer kun je juist weer meer laag ervaren.
Door de schuiven (naar voor/achter) met je luidsprekers en of eventueel de stoel of bank waarop je zit, kun je misschien een ideaal plekje creëren?
Luidsprekers worden vooral ontwikkeld in een akoestische dode ruimte, dan zal vaak het volume bereik over het hele frequentiebereik ongeveer het zelfde zijn. Pas op de uiteinden zal er een afzwakking zijn (de speakers zitten aan hun max bereik), dit zie je dan vaak als een weergave van bijvoorbeeld 45Hz op -3db punt in de technische specificaties. Of bij het hoog een -3db punt bij 30Khz bijvoorbeeld.
In een gemiddelde woonkamer heb je altijd te maken met diverse reflecties van het geluid, en die golven kunnen juist elkaar versterken en of afzwakken. Dus kun je bijvoorbeeld veel hoog ervaren of juist minder op de lage tonen.
Bij stereospeakers heb je 2 bronnen die het geluid onder 150hz weergeven. Op deze manier krijg je (net als bij de hogere frequenties) wat meer interferentie en wordt een deel van de staande golven opgeheven.
Ik denk eigenlijk eerder dat het hier een smaakverschil betreft. Jij (focalelektra) bent pure direct gewend en vindt het andere "kunstmatig" klinken. Waarschijnlijk heb je al wat langer een capabel muzieksysteem en ben je in de loop der jaren anders naar muziek gaan luisteren.
Morpheus2003 luistert nog vooral naar normaal stereo, met alle "geluidsverbeteringen" ingeschakeld. Voor een "leek" klinkt dat mooi en lekker vol. In vergelijking klinkt pure direct dan gewoon kil/saai/inspiratieloos. Als je echter wat langer en kritischer gaat luisteren naar muziek, ga je pure direct wel meer waarderen. Zeker op een wat hoger volume.
Althans dat is mijn eigen ervaring.
Verwijderd
Nope, net zogoed bij "gewone" speakers. Gewone speakers halen ook 60-50Hz. Zo heb ik bijvoorbeeld nergens last van (althans als ik een test-toon laat lopen van 150 naar 500Hz op m'n gehoord) maar juist wel dips rond de 60 en 90hz. En op 50Hz weer niet. Daaronder loop ik tegen de max van m'n speaker aanLA-384 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:33:
Het klopt wat je zegt, maar volgens mij zijn staande golven vooral aan de orde bij subwoofers en iets minder bij stereo-speakers. Hoewel staande golven op alle frequenties kunnen optreden, zijn de storende frequenties die onder ongeveer 150-200hz.
Als je bijvoorbeeld uitslagen van metingen voor room-correctionsoftware bekijkt, zie je bijna altijd enorme fluctuaties onder de 100hz.
Dat klopt ook, zo luisterde ik eerder ook. In direct mode klonk het nooit! Had toen wat oudere SonyEs versterkers en Bose 901 speakers. Nu met m'n Denon AVC en m'n voorgaande JM Lab 816s klonk het echt vele malen beter! Met m'n Electra's helemaal!LA-384 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:33:
Ik denk eigenlijk eerder dat het hier een smaakverschil betreft. Jij (focalelektra) bent pure direct gewend en vindt het andere "kunstmatig" klinken. Waarschijnlijk heb je al wat langer een capabel muzieksysteem en ben je in de loop der jaren anders naar muziek gaan luisteren.
Morpheus2003 luistert nog vooral naar normaal stereo, met alle "geluidsverbeteringen" ingeschakeld. Voor een "leek" klinkt dat mooi en lekker vol. In vergelijking klinkt pure direct dan gewoon kil/saai/inspiratieloos. Als je echter wat langer en kritischer gaat luisteren naar muziek, ga je pure direct wel meer waarderen. Zeker op een wat hoger volume.
Althans dat is mijn eigen ervaring.
Heb jaren geleden een vloerstaanders van Monitor Audio beluisterd die een heel mooi breed midden hadden en B&W cm6-8 en Kef iq9. Vond de laatste twee echt nergens naar klinken. Meer dan 50% v/h geluid bestond uit overmatig laag. Het midden en hoog deden voor spek en bonen mee leek wel. Maarja...de grote meute houd van warm geluid. Ik houd ook van een mooi laag, maar wel in proportie. Ik wil namelijk ook een duidelijk mid-laag. En dat hoor je vrijwel niet wanneer het laag aangedikt is.
Als ik beeld en/of geluid vanaf mijn laptop met DisplayPort wil afspelen, gebruik ik een DP --> HDMI-kabel. Klopt het dat er geen geluid wordt afgespeeld via de front HDMI, maar alleen beeld? Als ik dezelfde kabel op de achterkant aansluit, heb ik wel goed beeld EN geluid.
Als ik deze kabel in een van de HDMI-poorten laat zitten, werkt het geluid niet meer vanaf mijn TV. Als ik mij niet vergis, had ik dit ook met mijn Yamaha AV-receiver. Is dit een bekend probleem/feature?
Het probleem nu is dat ik iedere keer mijn receiver uit het meubel moet trekken om de DP-HDMI-kabel aan te sluiten. Kan er geen geluid door de front-HDMI (Aux) of is er een manier om de HDMI-kabel in de achterkant te laten zitten en dat het geluid van de TV het wel doet op de receiver (via HDMI ARC)?
Mogelijk werkt het bij jou hetzelfde.
Ik denk dat in een serieuze versterker altijd een ringkerntrafo zal zitten. De vraag is of je met normaal volume daadwerkelijk tegen of over de grenzen gaat van een bloktrafo, maar voor de zekerheid toch een ringkern maar.Romius schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:11:
En de vraag is, is een ringkern ook echt beter: http://www.soundstage.com/maxdb/maxdb071998.htm
Mijn collectie staat op een computer in een hoofdmap en vervolgens in 26 submappen met de letter van het alfabet.
Voor zover ik nu kan zien kan de 1300 alleen maar zo' n submap afspelen en dus niet random de hoofdmap.
Heeft iemand deze optie wellicht wel gevonden?
Dit lukt vaak niet. Gisteren heb ik opnieuw mijn flac muziek laten scannen door de Qnap en weer via de app van Denon laten zoeken, maar dan zit het weer vast, dan ziet hij de inhoud weer niet, wordt er beetje gek van.
Nu was ik aan het kijken voor een Denon DNP-730 of een Dune/Popcorn Hour zodat ik mijn muziek toch kan streamen zonder dat mijn TV aan moet.
Een streamer met ingebouwde harddisk (gezocht op HDD audio network player) is helaas wat te duur en kom vaak uit bij peperdure Sony's.
Hebben jullie een idee wat ik nu het beste kan doen?
btw: ook via Mediaplayer 12 alles gedeeld voor DLNA en de AVR-X1200W volledig toegang gegeven, zelfde resultaat met traagheid, dan wel dan niet
Verwijderd
Lijkt mij een software probleem, de apparaten communiceren niet (goed) met elkaar. Weet niet of je dat al uit hebt gezocht?brtkpr schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 07:17:
Ik zit al een tijdje dit forum te volgen, maar ik heb mijn probleem nog niet gelezen; Ik heb een Denon AVR-X1200W en wil graag mijn muziek streamen vanaf mijn Qnap Nas (DLNA actief) naar mijn Denon.
Dit lukt vaak niet. Gisteren heb ik opnieuw mijn flac muziek laten scannen door de Qnap en weer via de app van Denon laten zoeken, maar dan zit het weer vast, dan ziet hij de inhoud weer niet, wordt er beetje gek van.
Nu was ik aan het kijken voor een Denon DNP-730 of een Dune/Popcorn Hour zodat ik mijn muziek toch kan streamen zonder dat mijn TV aan moet.
Een streamer met ingebouwde harddisk (gezocht op HDD audio network player) is helaas wat te duur en kom vaak uit bij peperdure Sony's.
Hebben jullie een idee wat ik nu het beste kan doen?
btw: ook via Mediaplayer 12 alles gedeeld voor DLNA en de AVR-X1200W volledig toegang gegeven, zelfde resultaat met traagheid, dan wel dan niet
Wat betreft die Denon streamer.....overweeg een abbo op Tidal. Voor dat geld kun je daar ook lang zeer gemakkelijk muziek streamen.
Ja, alles is bekabeld en het feit dat die mijn QnapNas wel ziet maakt het lastiger, want wat gaat er dan fout waardoor hij dan wel of dan niet mijn mas ziet c.q. Inhouden ervan?Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:49:
[...]
Lijkt mij een software probleem, de apparaten communiceren niet (goed) met elkaar. Weet niet of je dat al uit hebt gezocht?
Wat betreft die Denon streamer.....overweeg een abbo op Tidal. Voor dat geld kun je daar ook lang zeer gemakkelijk muziek streamen.
Ik snap je punt van tidal, maar beetje jammer van mijn zeer grote collectie flac files waar veel werk in heeft gezeten ...
Ben erg benieuwd of het bij andere tweakers hier dan wel juist werkt?

Meeste verreweg gewoon 16 bit /48, maar her en der zullen er ook 24 /48-192 tussen zitten. Maar dat is lastig te zien vanuit de app.timovd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:33:
2-kanaals flac-files worden prima afgespeeld (en dus ook gevonden) door mijn X1300W. Welke resolutie zijn de bestanden?
Vandaar dat ik dacht dat de dlna en combinatie van de Denon streamer misschien beter zou zijn.
Maar met de minuut twijfel ik meer om maar gewoon een mediaplayer met hdd te kopen en dan maar gewoon daarvan af te spelen.
Is allemaal laggy en ben bang als ik 350 euro neerleg er straks niets verbeterd
Verwijderd
Dat snap ik. Zelf ook veel gedaan, maar wat een genot qua gemak toen ik eerst overging naar Spotify! Zó makkelijk nieuwe muziek ontdekken! Idealer kan gewoon niet. Net zoals het opslaan van al die muziek.brtkpr schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:29:
[...]
Ik snap je punt van tidal, maar beetje jammer van mijn zeer grote collectie flac files waar veel werk in heeft gezeten ...
Met zelf alles downloaden is het echt áltijd zoeken naar nieuwe muziek (want waar ontdek je dat??) dan zien of het in flac verkrijgbaar is (regelmatig niet) en het dan nog makkelijk zien af te spelen.
Idealer dan Spotify is er gewoon niet wat dat betreft... toen viel ik over de geluidskwaliteit;-)
Toen maar naar Tidal. Veel muziek (playlisten) supergemakkelijk overgezet naar Tidal.
Misschien gewoon Spotify premium eens een maand gratis proberen. Ervaren hoe makkelijk dat gaat?
Streamen van muziek (flac) werkte de ene keer wel en de andere keer niet.Synology naar Denon.
Ben inmiddels overgestapt. Heb deze usb stick gekocht en al mijn flac files erop gezet.
pricewatch: Sandisk Cruzer Fit 64GB Zwart
Zit in de voorkant van mijn versterker die zie je niet zitten ivm de grote. Dit werkt voor mij prima ook in combinatie met de app om door de files te zoeken.
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:49:
[...]
Lijkt mij een software probleem, de apparaten communiceren niet (goed) met elkaar. Weet niet of je dat al uit hebt gezocht?
Je kan eerst even kijken of je via je pc wel de juiste dlna gegevens kan benaderen. Daar zijn wel wat apps voor. Dan weet je daarna waar je verder moet kijken.brtkpr schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:29:
[...]
Ja, alles is bekabeld en het feit dat die mijn QnapNas wel ziet maakt het lastiger, want wat gaat er dan fout waardoor hij dan wel of dan niet mijn mas ziet c.q. Inhouden ervan?
Ben erg benieuwd of het bij andere tweakers hier dan wel juist werkt?
Wist niet dat er programma's waren die DLNA kunnen controleren / checken, dat ga ik morgen maar eens uitzoeken. thnx!Romius schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:08:
[...]
Je kan eerst even kijken of je via je pc wel de juiste dlna gegevens kan benaderen. Daar zijn wel wat apps voor. Dan weet je daarna waar je verder moet kijken.
Hoef sowieso dus al geen andere Denon netwerk mediaspeler aan te schaffen als dit al niet goed werkt ...
Ik heb niet heel veel zin om een portable schijf van 1tb aan m'n front te hangen, als ik dit werkend krijg zou het goed moeten zijn.
Bij Denon zal de QC waarschijnlijk minder streng zijn dan bij de dure merken. De topmodellen van Denon die in Japan gemaakt worden, zullen vast een strengere QC hebben. Je zal dus een beetje geluk moeten hebben denk ik. Ik zou ermee terug gaan naar de winkel als je er niet mee kan leven.wimeck77 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:47:
Ik heb een avr-x4200 gekocht, maar toen ik hem ontving bleek dat de volume knop stroef liep en een beetje 'aanliep'. Ik heb hem teruggestuurd en kreeg vandaag een nieuwe. Bij deze draait de knop wel mooi soepel, maar hij zit een beetje los (heeft speling) en de draaiknop is niet helemaal mooi om z'n draaias uitgelijnd. Dit valt me een beetje tegen voor een versterker van deze prijs. Hebben jullie deze ervaring ook, of zijn de volumeknoppen bij jullie versterkers wel beter geconstrueerd? Zal ik hem weer terugsturen? Dank!
Ik had hiervoor een tag mclaren. Die had ook een aanlopende volumeknop. Dus zelfd bij high end komt dit voor. Ik ben overgestapt naar een goedkopere versterker ivm wisselende formaten. Het is allemaal plastic fantastic afgewerkt. Als er geen update meer komt koop jk gewoon weer een nieuwe en gebruik ik die weer als voorversterker.wimeck77 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:18:
Dank voor je reactie. Ik heb hem bij Coolblue gekocht (perfecte service tot nu toe overigens) en die zullen hem vast nog wel een keer om willen ruilen, maar ik vraag me af of de volgende wel beter zal zijn. Die ik nu heb is in ieder geval beter dan de eerste. Als ze in het algemeen zo zijn kan ik er wel mee leven, als de mijne echter minder goed geconstrueerd is vind ik het eigenlijk toch wel vervelend...
Ik raak de volumeknop trouwens weinig aan. Ik gebruik vooral de app of afstandsbediening.
Ligt aan de apparatuur zelf denk ik. Optische apparatuur (CD,BR,DVD) zal vaak een disc proberen te lezen bij het aanzetten, en das niet altijd even handig. BR's die ineens een HDMI signaal verzenden naar een receiver of TV ook niet. Maar boor de rest moet het er gewoon tegen kunnen. Bij een normale aan/uit gebeurt niks anders imho.fisherman schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 10:51:
Omdat mijn eindversterker geen trigger input heeft, ben ik van plan om een master slave stekkerdoos te gaan gebruiken om deze aan te slingeren wanneer ik mijn receiver aanzet. Weet iemand of dit slecht zou zijn voor je apparatuur?
Heb zo zelf ook de boel geschakeld. CD en BR standaard helemaal uit (maar wel op de MS doos aangesloten), sub zit er op, phono preamp, streamer en de platenspeler. En receiver als master. Werkt al jaren naar behoren
Inmiddels wel gemerkt dat ik niet mijn hele installatie aan moet hebben als we gaan gourmetten. Die hele riedel plus een gourmetstel op een groep is iets teveel van het goede
Ik las op internet dat ze vaak niet met een relais werken. Een 12v trigger werkt volgens mij altijd via een relais. Jammer genoeg bestaan er geen stekkerdozen met een 12v trigger.
Ik heb het even bij mijn 3 jaar oude 2113 getest. En warempel heeft deze ook wat speling, althans ik kan de knop iets heen en weer bewegen. Het is me al die jaren nog niet opgevallen en dacht altijd dat het mooi solide was. Ik denk dat zoiets onvermijdelijk is. Het is tenslotte een knop die op een pin gemonteerd is. Dan is er bijna altijd wat speling als je deze een kant op duwt waar het niet voor bedoeld is. Bij normaal draaien merk je het niet.wimeck77 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:47:
Ik heb een avr-x4200 gekocht, maar toen ik hem ontving bleek dat de volume knop stroef liep en een beetje 'aanliep'. Ik heb hem teruggestuurd en kreeg vandaag een nieuwe. Bij deze draait de knop wel mooi soepel, maar hij zit een beetje los (heeft speling) en de draaiknop is niet helemaal mooi om z'n draaias uitgelijnd. Dit valt me een beetje tegen voor een versterker van deze prijs. Hebben jullie deze ervaring ook, of zijn de volumeknoppen bij jullie versterkers wel beter geconstrueerd? Zal ik hem weer terugsturen? Dank!
De vraag is idd hoe storend het over een week nog is. Je zal voornamelijk de afstandsbediening gebruiken lijkt mij.
[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 29-10-2016 23:24 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Lokaal via USB werkt en inmiddels DLNA ook. Nieuwe Synology nas met mediacenter actief gezet en vinkje in mijn KPN modem (zonder enige opties) deed de truuk. Snel bladeren snel zoeken het werkt nu allemaal feilloos.The Eagle schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:38:
Je kunt natuurlijk wel ff uittesten of het aan de betsanden ligt door ze via USB af te spelen. Werkt dat wel dan zit het dus in het netwerk
Gelukkig
Verwijderd
Wat staat er ingesteld bij "source level" ? Lijkt mij dat je daar de geluidsniveau's per bron insteld.timovd schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 23:14:
Mijn inputs staan als volgt:
[afbeelding]
Ik krijg wel gewoon beeld door, maar geen geluid.
Wat voor vinkje in je modem was dat dan? Handig voor het nageslachtbrtkpr schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:01:
[...]
Lokaal via USB werkt en inmiddels DLNA ook. Nieuwe Synology nas met mediacenter actief gezet en vinkje in mijn KPN modem (zonder enige opties) deed de truuk. Snel bladeren snel zoeken het werkt nu allemaal feilloos.
Gelukkig
Die stel je niet per bron in. Uit mijn hoofd staat 'ie op 0dB. Ik zal morgen weer eens kijken.Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 19:33:
[...]
Wat staat er ingesteld bij "source level" ? Lijkt mij dat je daar de geluidsniveau's per bron insteld.
UPnP verwacht ik zo..The Eagle schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:21:
[...]
Wat voor vinkje in je modem was dat dan? Handig voor het nageslacht