Inderdaad heet de optie UPnP zonder enige vorm van andere mogelijkheden of instellingen die je mee op kan geven.
Maar werkt echt als een trein.
Inderdaad heet de optie UPnP zonder enige vorm van andere mogelijkheden of instellingen die je mee op kan geven.
[ Voor 4% gewijzigd door Kizomo op 05-11-2016 15:00 ]
Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk
[ Voor 5% gewijzigd door Pandanl op 12-11-2016 22:50 ]
Heb je ook de video uitgang (tulp/composite) op je tv aangesloten? Zover ik weet converteert de X1200 niet het beeld maar dient deze puur als switch tussen 2 composite bronnen.Pandanl schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 20:40:
Wanneer ik de NES aanzet hoor ik wel de subwoofer even een plop geluidje geven maar krijg verder geen geluid of beeld.
Iemand een idee?
Aah op die manier, dat klinkt inderdaad logisch. Verklaart ook waarom ik geen settings kan vinden om het analoge beeld aan te passen.jongetje schreef op zondag 13 november 2016 @ 08:21:
[...]
Heb je ook de video uitgang (tulp/composite) op je tv aangesloten? Zover ik weet converteert de X1200 niet het beeld maar dient deze puur als switch tussen 2 composite bronnen.
Met de laatste firmware update kreeg je volgens mij dat je dts neural x kan selecteren op een dolby signaal en andersom. Dus je kan de keuze zelf aanpassen middels de movie sound knop, die keuze wordt dan onthouden.brtkpr schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:15:
Ik merk trouwens de laatste tijd dat mijn reciever continu dts-x:neural in beeld heeft staan. Ondanks dat de input wel degelijk op dolby TrueHD staat. Hij wisselt dus niet terug naar de juiste input. Het klinkt allemaal voortreffelijk maar vraag mij af waar ik iets verkeerds heb staan of wat ik kan aanpassen.
Ik heb ook alleen de keuze tussen dolby surroundgeluid of dts x neural maar geen andere opties. (5.1 speakerset)
Verwijderd
Ik heb een 4200 en een PS4 Pro, hier werkt het prima.Romius schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:17:
[...]
Met de laatste firmware update kreeg je volgens mij dat je dts neural x kan selecteren op een dolby signaal en andersom. Dus je kan de keuze zelf aanpassen middels de movie sound knop, die keuze wordt dan onthouden.
Zijn er trouwens al PS4 Pro eigenaren met een Denon HDCP 2.2 receiver? Heb er zelf problemen mee, moet m naar HDCP 1.4 omzetten voor een juiste werking.
Ik dacht dat het bij de Denon lag, maar mijn Samsung tv met directe aansluiting had er uiteindelijk ook last van. Dus het zal idd niet in de Denon zitten. Verrekte HDCP meuk ook..Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 23:18:
[...]
Ik heb een 4200 en een PS4 Pro, hier werkt het prima.
[ Voor 3% gewijzigd door Romius op 17-11-2016 16:32 ]
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Heb je de doos nog?MrBarBarian schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:13:
Mijn X4200 zegt al een tijdje dat er een firmware-upgrade beschikbaar is. Nu wil ik die best installeren, maar dat wil hij de serial van de receiver hebben (volgens mij gaat het om de Atmos-upgrade). Alleen die serial staat op de achterkant van de receiver. Aangezien ik hem netjes ingebouwd heb kan ik daar niet eenvoudig bij.
Weet iemand nog een manier om achter de serial te komen?
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
[ Voor 21% gewijzigd door daanNL op 26-11-2016 14:16 ]
Wat bedoel je precies met "slechter"?Remcooo87 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:49:
Vraagje: Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in de Denon AVR X1200W (of X2200W) .
Nu, met Black friday, zijn de X1300W en X2300W ook aantrekkelijker geprijsd. Ik heb ze al hier bij Tweakers in de vergelijking gegooid, maar als ik zo zie is de X2300W 'slechter' dan 1 van de andere 3.
Klopt dit? Of kloppen de specs hier niet.
Hij is nl. een stukje duurder, maar lijkt minder dan bv de X2200W
[ Voor 64% gewijzigd door LA-384 op 26-11-2016 16:09 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Vergeet niet dat die waardes die veelal op 6 Ohm op worden gegeven ook zijn gemeten bij een pieptoon van 1000 Hz, op één kanaal en met een berg THD. Onkyo geeft nu zelfs al vermogen op bij 10% THD. Dat zijn waardes die ik voorheen altijd alleen aan Logitech linkte. Al had daar 500 Watt gestaan had het nog niets gezegdHertog_Martin schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 21:06:
?+? Meer vermogen iig bij 6ohm - maar ik kon niets vinden over hoeveel Watt er bij 8ohm geleverd wordt, Denon was hier wel duidelijk in (80W).
Waar Denon voor de AVR-X1300 dit opgeeft:With 8 ohm loads, both channels driven, from 20-20,000 Hz; rated 100 watts per channel minimum RMS power, with no more than 0.08% total harmonic distortion...
De enige andere waarde die beide merken opgeven is de bekende meting die hierboven beschreven is. Op één kanaal, 1 kHz pieptoon, 6 Ohm en 1% THD:Uitgangsvermogen (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0.08% 2ch Drive) 80 W
Denon AVR-X1300w:160 W at 6 ohms, 1 kHz, 1 ch driven of 1% THD
Maar goed, het lijkt allemaal veel maar met normaal gebruik thuis zit je op een Watt (of veel minder). En al zou de Onkyo 160 Watt leveren waar de Denon 80 Watt opgeeft dan scheelt het 3dB wat ook weer te verwaarlozen is.Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 1% 1ch Drive) - 145 W
Dippen naar 4 Ohm doen behoorlijk wat speakers en al is een receiver niet 4 Ohm certified gaat het in de praktijk veelal goed. Dit doordat je de gemiddelde situatie zo weinig vermogen gebruikt dat de receiver met gemak de dip naar de lagere regionen op kan vangen. Dit komt ook deels doordat de hedendaagse speaker een relatief hoge gevoeligheid heeft. Als je een speaker met een gevoeligheid van een dB of 70 aan een lagere klasse receiver hangt kan het lastig gaan worden als je op fiks volume wilt gaan spelen.timovd schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:06:
Ik heb exact voor de zelfde keuze gestaan. Uiteindelijk voor de Denon gekozen. Puur op gevoel, omdat deze ook 4 Ohm speakers kan aansturen.
Mijn speakers gaan naar de 4 ohm op lagere frequenties. Of het terecht is, weet ik niet.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Hmm dus Onkyo 0.08thd bij 100w 8ohm en Denon 0.08 bij 80w. Lijkt dat toch in voordeel Onkyo. Misschien moet ik de Onkyo ook maar bestellen en vergelijken en 1 retourneren. Denon is nog niet binnen.FeaR schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:51:
[...]
Vergeet niet dat die waardes die veelal op 6 Ohm op worden gegeven ook zijn gemeten bij een pieptoon van 1000 Hz, op één kanaal en met een berg THD. Onkyo geeft nu zelfs al vermogen op bij 10% THD. Dat zijn waardes die ik voorheen altijd alleen aan Logitech linkte. Al had daar 500 Watt gestaan had het nog niets gezegd
Onkyo geeft wel de 8 Ohm-load op, maar daarvoor moet je de handleiding in duiken:
[...]
Waar Denon voor de AVR-X1300 dit opgeeft:
[...]
De enige andere waarde die beide merken opgeven is de bekende meting die hierboven beschreven is. Op één kanaal, 1 kHz pieptoon, 6 Ohm en 1% THD:
Onkyo TX-NR656
[...]
Denon AVR-X1300w:
[...]
Maar goed, het lijkt allemaal veel maar met normaal gebruik thuis zit je op een Watt (of veel minder). En al zou de Onkyo 160 Watt leveren waar de Denon 80 Watt opgeeft dan scheelt het 3dB wat ook weer te verwaarlozen is.
StereoHertog_Martin schreef op zondag 27 november 2016 @ 17:18:
[...]
.
Bij de Denon heeft men het bij die specs overigens over 2ch drive, wat houd dat in?
Rest van de post ook gelezen? Over dat het niet uit maakt qua vermogen en dergelijke? De stap van 80 naar 100 Watt is niet eens hoorbaar. Zoals gezegd is de stap van 80 naar 160 Watt slechts 3 dB (verdubbeling van het vermogen) en 3 dB is een waarde die de gemiddelde persoon net waar zal nemen als luider. Die 80 of 100 Watt is als je de receiver vol open zet, iets wat je in de praktijk eigenlijk nooit zal doen. Jouw oren (of die van de buren) gaan eerder de grens aangeven dan de apparatuur.Hertog_Martin schreef op zondag 27 november 2016 @ 17:18:
[...]
Hmm dus Onkyo 0.08thd bij 100w 8ohm en Denon 0.08 bij 80w. Lijkt dat toch in voordeel Onkyo. Misschien moet ik de Onkyo ook maar bestellen en vergelijken en 1 retourneren. Denon is nog niet binnen.
[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 27-11-2016 18:32 ]
Alhoewel ik me nooit blindgestaard heb op het aantal watt, heb ik mij wel eerder eens verbaasd over deze specificatie voor stereo. Ik heb altijd begrepen dat de receiver 7 aparte versterkers heeft en het totaal vermogen dus niet deelt over het aantal aangesloten speakers.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Ik heb de mijne via Amazon.de gekocht,snelle levering.appel22 schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:55:
Enige twijfel hier ik was van plan een AVR-X6200W te bestellen, alleen is deze bij een aantal uitverkocht en ook de store waar ik had geinformeerd.
Na iets verder te kijken heb ik de volgende opties aangeboden gekregen.
AVR-X7200WA, uiteraard ouder model wat al even mee gaat.(kan deze krijgen voor 2500 EUR)
AVR-X6300H, is hier in januari pas te leveren.
Wordt voor een 5.1.4 set, maar allereerst een 5.1. B&W CM9s2, CMC2S2, CM5s2.
Heos zit op de nieuwe, maar was eigenlijk van plan via een sonos connect en andere sonos speakers in de slaapkamers de combinatie te maken.
10watt verschil per output, aangezien een verdubbeling van de wattage pas dubbel geluid geeft zal dit geen merkbaar verschil geven gaf FeaR me al aan.
Wat is wijsheid.
Ah, thanks!LA-384 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 15:30:
Voor de kwaliteit zal het geen verschil maken (wel of geen banaanplugs). Als je denkt de kabels vaker los en vast te maken, kun je ook kiezen voor iets als dit;
http://www.oehlbach.com/en/detail/index/sArticle/113
Als je al een X3200 hebt, kun je toch gewoon zelf even kijken? Bij mij (en ik vermoed ook bij die van jouw), zit in het midden van de terminal een schroefdraad en kun je er geen starre banaanplug in kwijt.
[...]
Wat bedoel je precies met "slechter"?
De X2300 heeft 1 subwoofer connector itt 2 bij de andere 3. Ik heb van andere tweakers begrepen dat dit geen 2 dedicated subwoofer kanalen zijn, maar dat het subwoofer kanaal feitelijk intern gesplitst wordt en beide connectors hetzelfde signaal krijgen. Je kunt dus zelf een splitter aansluiten voor hetzelfde effect. Dan is nog de vraag of je daadwerkelijk 2 subwoofers gaan aansluiten.
Verdere verschillen zitten in de aansluitmogelijkheden en dan in het bijzonder het wel of niet aanwezig zijn van digitale coax connector.
Er blijken wat fouten te zitten in de pricewatch specs.
Hier een vergelijking van de Denon-site. Qua prestaties liggen de 1*00 en 2*00 modellen onderling gelijk, het verschil zit er in dat de *300 modellen moderner zullen zijn met aansluitingen (hdmi2.0a) en misschien hier en daar nog iets meer geoptimaliseerd. Maar groot zijn de verschillen niet.
1200vs1300
2200vs2300
Je moet bij de firmware opties upgrade notificatie uitzetten (updates wel aan laten), ik weet bijna zeker dat dit de notificatie is van de Auro 3d upgrade - die betaald moet worden. Die wordt gecontroleerd aan de hand van je serienummer.b.o.n.s schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:25:
Misschien kan iemand anders zijn serial van zijn x4200 invoeren op de site en het bestandje toesturen?
Zullen gewoon dezelfde bestanden zijn.
Is toch een raar systeem van Denon moet ik zeggen.
Welke heb je gekocht? Ik woon in Dubai waarschijnlijk dat die levering niet zo ver gaat voor een degelijke prijs.GRAD85 schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:46:
[...]
Ik heb de mijne via Amazon.de gekocht,snelle levering.
[ Voor 60% gewijzigd door GRAD85 op 28-11-2016 18:20 ]
Dit is (vooralsnog?) niet meer mogelijk.Malignant schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:32:
Sinds gisteren eigenaar van een nieuwe X6300H.
Heb alleen een vraag aan eigenaren van de nieuwe modellen.
Zijn deze nog steeds via een webinterface te benaderen ?
What was dropped from the 2015 models?
- Web Control (X4300H, X6300H only) - to be replaced by a new app capability with SAVE/LOAD via USB later this fall)
[ Voor 19% gewijzigd door grimson op 29-11-2016 14:11 ]
Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk
[ Voor 12% gewijzigd door Hertog_Martin op 01-12-2016 01:43 ]
Alle zeven (of negen of elf) eindtrappen worden wel gedeeld door één voedingdaanNL schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:50:
[...]
Alhoewel ik me nooit blindgestaard heb op het aantal watt, heb ik mij wel eerder eens verbaasd over deze specificatie voor stereo. Ik heb altijd begrepen dat de receiver 7 aparte versterkers heeft en het totaal vermogen dus niet deelt over het aantal aangesloten speakers.
Monoblokken niet, maar wel losse eindversterkers: 2-kanaals en 5-kanaals op een AVR-4520 die ook als pre/pro in staat gesteld (eindversterkers staan uit). Maakt qua werking niet uit. Of je nu twee kabels naar één eindversterker trekt (in het geval van de twee-kanaals) of één kabel naar een mono.timovd schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:15:
Heeft hier iemand ervaring met Monoblokken op de pre van een Denon receiver?
Dat jouw Denon AVR-X1300 geen Pre-Out heeft zoals jij deze wilt gebruiken. De enige Pre-Out die de Denon AVR -X1300 heeft zijn voor de twee subwoofers. De andere uitgang is een Pre-Out voor Zone 2. En aangezien je een instap model hebt is Zone 2 gelimiteerd tot analoge signalen. Oftewel signalen die je bijvoorbeeld met HDMI invoert zullen nooit over die Pre-Outs gaan. Hoe hoger de serie des te meer kan je met Zone 2. Volgende stap is ook het doorgeven van digitale bronnen (al dan soms gelimiteerd tot slechts twee kanalen) en het toppunt is nu HDMI voor een extra Zone. Al zit je met die receivers ook al in de range dat er voor alle kanalen Pre-Outs aanwezig zijn.Wat moet ik op letten?
Nope.Zit er nog vertraging in?
Dat valt dan weer snel onder zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 6. Een ring-kern heeft zijn voor- en nadelen idem met een blok-trafo. Waar je bij ringkernen ook weer goede en minder goede uitvoeringen hebt waardoor je dan weer liever een betere bloktrafo hebt dan een mindere ringkern. Een beetje Klasse A/B eindversterker heeft toch wel een ringkern. Niet per se omdat het beter is, maar vooral omdat het beter oog/wordt gevonden/gedacht.Klopt het dat je beter een ringkern kunt hebben op de HF, omdat die sneller is?
[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 05-12-2016 18:05 ]
Heeft haast elk merk bij de lagere modellen. Ze moeten iets om hogere modellen interessant te maken. Voor het vermogen hoef je het namelijk niet te doen.timovd schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:05:
Balen dat het alleen voor analoge bronnen is. Ik wil dit juist voor mijn digitale muziekcollectie in flac en dsd.
Symptom: No sound is output when using ZONE2.
Cause / Solution: Digital signal audio input from the HDMI connector or digital audio connectors (OPTICAL) cannot be played back. Use analog connections.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Goofy1978 op 17-12-2016 11:42 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Cocytus op 17-12-2016 20:44 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Ik zou de X3000 niet voor een X1200W inruilen, ik zou eens kijken naar of een android media streamer of b.v. een apple tv geen optie is.stijnovic schreef op woensdag 21 december 2016 @ 21:51:
Hoi, ik heb een Denon AVR-X3000. Ik ben er erg tevreden mee, behalve 1 ding: de afstandbedings-app op mijn telefoon is superirritant. Om Spotify af te spelen gebruik ik dus Airplay via mijn iPhone. Mijn huisgenoot heeft geen Airplay, maar wel een eigen Spotify account, dus dat is niet handig. Ik zou liever Spotify Connect gebruiken, maar daar is geen ondersteuning voor.
Nu denk ik erover om dus deze versterker te verkopen en een andere aan te schaffen die wél Spotify Connect ondersteunt. (ik dacht bijvoorbeeld aan de Denon AVR-X1200W)
Of zijn er misschien nog andere opties?
Hmm.. ja als het niet hoeft, dan liever niet idd.wortelsoft schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:52:
[...]
Ik zou de X3000 niet voor een X1200W inruilen, ik zou eens kijken naar of een android media streamer of b.v. een apple tv geen optie is.
Zet het volume eens op +18-79 db instelling kun je ergens veranderen in het menuflexje schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:19:
Hoi, ik heb een x4300h aangeschaft en geinstalleerd. Alleen ik zit met een aantal punten dwars.
1. Ik moet het volume op minimaal 50-55 zetten voor ik een beetje geluid eruit krijg. Na 60 gaat het volume wel in grote omhoog???
2. Is het normaal om de speaker kanalen volume apart af te stellen? Het lijkt alsof bij stereo mijn front left speaker veel harder staat dan rechts. Dit terwijl ik de Audyseey speaker setup heb doorgelopen de eerste keer...
Het lijkt alsof het niet helemaal in balans is....
Ik heb als satelliet speakers de M1 van B&W, als center de B&W CM center S2 en de Dali sub e12f
Daar verander je toch alleen de weergave mee? -79,5 tot 18db is volgens mij dezelfde verdeling als 0-98Goofy1978 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:20:
[...]
Zet het volume eens op +18-79 db instelling kun je ergens veranderen in het menu
0 db is het referentie volume waar het op gemixt is klopt altijd.
Die schaal is bij elke versterker even hard
Limit
Make a setting for maximum volume.
60 (–20 dB) / 70 (–10 dB) / 80 (0 dB)
Off(Default)
[ Voor 20% gewijzigd door LA-384 op 22-12-2016 21:04 ]
Je kan even proberen om pure direct te gebruiken voor muziek, dan wordt als het goed is de Audyssey instelling niet gebruikt. Je kunt dit volgens mij ook in de instellingen aanpassen, om Audyssey niet te gebruiken bij 2 kanaals weergave. Klinkt het dan nog uit balans?flexje schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:19:
Hoi, ik heb een x4300h aangeschaft en geinstalleerd. Alleen ik zit met een aantal punten dwars.
1. Ik moet het volume op minimaal 50-55 zetten voor ik een beetje geluid eruit krijg. Na 60 gaat het volume wel in grote omhoog???
2. Is het normaal om de speaker kanalen volume apart af te stellen? Het lijkt alsof bij stereo mijn front left speaker veel harder staat dan rechts. Dit terwijl ik de Audyseey speaker setup heb doorgelopen de eerste keer...
Het lijkt alsof het niet helemaal in balans is....
Ik heb als satelliet speakers de M1 van B&W, als center de B&W CM center S2 en de Dali sub e12f
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Sure? Want ik hoor enorm verschil als ik muziek van mijn NAS via mijn Chromecast Audio of van mijn Heos Link HS2 afspeel..Goofy1978 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 12:10:
Er zit geen versterker in de Heos Link HS2 volgens internet.
Welke heb jeMorpheus2003 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:12:
Meer mensen hier met een Denon Heos Link HS2? Wat een top apparaat!
Ik was altijd erg ontevreden over het stereo geluid met muziek, zelfs met mijn nieuwe X4200W versterker. Nu heb ik de Heos Link HS2 er tussen gezet en wow de muziek klinkt echt veel beter! Zit blijkbaar een erg goede versterker in de Heos Link
Meer mensen met deze ervaring?
Ps.: ik kom van een Chromecast audio.
Dat zou kunnen door de DAC dan, tenzij je 'm digitaal hebt aangesloten. Als 'm digitaal hebt aangesloten zou er eigenlijk niet zo veel verschil in moeten zitten.
De DAC (AK4458) in de 4200 is heel goed, dus dat zou je niet moeten kunnen horen. Klinkt eerder alsof de instellingen van de AVR niet goed staan, maar wel op de Link ingang. Verder weet ik niet hoe het bij de Link is, maar de Heos speaker die ik uit de doos haalde stond standaard op bas +5.Romius schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:24:
[...]
Dat zou kunnen door de DAC dan, tenzij je 'm digitaal hebt aangesloten. Als 'm digitaal hebt aangesloten zou er eigenlijk niet zo veel verschil in moeten zitten.
[ Voor 22% gewijzigd door |sWORDs| op 28-12-2016 13:46 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
[ Voor 17% gewijzigd door -Skyhawk- op 29-12-2016 14:35 ]
Doet ie ook, maar smaak in geluid is persoonlijk dus kun je best wat aan afstellen. Heb ik destijds ook gedaan. Which reminds me, volgens mij moet ik wederom eens het eea inregelen. Maar dta mag ff wachten tot de nieuwe meubels er zijn anders blijf ik aan de gang-Skyhawk- schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:32:
Dank! ik dacht dat Audyssey dat voor je deed na de 8 punt meeting. Gewoon kwestie van persoonlijke wens dus?
Mja, je kan altijd de meting opnieuw doen met de microfoon verder naar achteren. Dan zal die voor wat harder, en achter wat zachter zetten...-Skyhawk- schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:32:
Dank! ik dacht dat Audyssey dat voor je deed na de 8 punt meeting. Gewoon kwestie van persoonlijke wens dus?
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
De Denon laat alleen zien welke track er binnen komt. Je kan een Dolby Pro Logic II-sausje over een stereo track heen gooien zodat het een soort van 5.1 wordt, maar je kan er niet een Dolby Digital 5.1 track van maken. Dit is dus meer een limiet van de TV aanbieder/zender dan van de Denon.Peule_P schreef op woensdag 28 december 2016 @ 22:25:
2. Bij het afspelen van diverse bronnen, films, muziek, etc. wordt keurig netjes het juiste audio formaat geselecteerd, indien gewenst kan ik dit wijzigen met de knoppen op de remote, is het ook mogelijk om deze wijziging permanent te maken, dus bijvoorbeeld dat CBL/SAT (TV ontvanger op HDMI1) altijd Dolby Surround is en niet stereo voor de zenders die niet HD zijn?
Weet je 100% zeker dat je naar een goed 5.1 signaal aan het luisteren bent? Ik heb namelijk hetzelfde issue, maar enkel bij multichannel stereo of soms bij die kunstmatige surround opties zoals pro logic.-Skyhawk- schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:42:
Ik heb sinds gisteren twee speakers achter geplaatst (Focal Dome) en hierna Audyssey opnieuw gedraaid alleen heb ik het idee dat het volume achter veelte hoog staat.
Nu hoor ik soms mensen praten via de achterspeaker waarbij ik dan denk zo hoort het niet....
Iemand nog tips wat ik fout doe of wat normaal is?
Duidelijk ja, switchen naar de juiste bron doet ie goed.FeaR schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:04:
[...]
De Denon laat alleen zien welke track er binnen komt. Je kan een Dolby Pro Logic II-sausje over een stereo track heen gooien zodat het een soort van 5.1 wordt, maar je kan er niet een Dolby Digital 5.1 track van maken. Dit is dus meer een limiet van de TV aanbieder/zender dan van de Denon.
Denk dat ik dan het zelfde heb. HDMI via PS4 i.c.m. Netflix en Multichannel gaat prima en zoals het hoort.LA-384 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:28:
[...]
Weet je 100% zeker dat je naar een goed 5.1 signaal aan het luisteren bent? Ik heb namelijk hetzelfde issue, maar enkel bij multichannel stereo of soms bij die kunstmatige surround opties zoals pro logic.
Zou het graag voor je testen, maar ik heb geen Samsung blasterThe Eagle schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 21:49:
Hee, jij hebt een Samsung TV en een Denon 1912. Zou je voor mij eens willen testen of die Samsung blaster unit op je Denon achter aan te sluiten is op de Control In en je hem zo kunt bedienen via IR (wel oogje van de Deono ff afdekken uiteraard). Zou je me een groot plezier mee doen
Verwijderd
Verwijderd
het enige wat ik kan bedenken wat ik wel op mijn x1200 zou willen en wat de x1300 heeft, is source select on standby. hoef je je apparaat niet in te schakelen als je een andere bron wilt selecteren.El_president schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:25:
Ik vraag het omdat ik er zelf niet uit kom, waarom ik wel voor de 1300 moet gaan en niet voor de 1200.
Waarom wil je dat? Lijkt me dat het geluid uit je surround receiver vele malen beter is dan die tv speakertjes. Ik zet met games (surround) en film kijken (surround!) juist mijn receiver aan.dawg schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:53:
[...]
het enige wat ik kan bedenken wat ik wel op mijn x1200 zou willen en wat de x1300 heeft, is source select on standby. hoef je je apparaat niet in te schakelen als je een andere bron wilt selecteren.
ik wil niet altijd via speakers geluid, maar als ik bijv net een game gespeeld heb (via tv speakers), en ik wil nog een film of serie kijken (via tv speakers), dan moet ik eerst de denon inschakelen, bron wisselen, en weer uitschakelen.
Shit. Ik zie in manuals van de nieuwere Denon's dat er bij inschakelen van HDMI control een optie komt om auto switch naar tv te voorkomen. Helaas heeft de 1912 die optie niet. Dan is het helaas onbruikbaar voor mij op het moment.UltraSub schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 20:37:
Nieuwe Samsung TV, met Netflix app. Dus ik dacht, we gaan de Apple TV 4 eruit gooien en de app op de Samsung gebruiken. Maar dan moet het geluid naar mijn 1912. Even zoeken, TV heeft ARC, Denon heeft ARC. Wel HDMI control inschakelen. Hee, werkt perfect. Mooi.
Helaas. Als HDMI control aan staat, en de tv staat aan, dan blijft de 1912 constant terug switchen naar TV input. En als ik dan op de Humax wil kijken die op SAT/CBL staat, dan gaat dat dus niet meer. Weet iemand of dit te voorkomen/op te lossen is?
Je hebt geen subwoofer dus je kan net zo goed alles op large zetten.b.o.n.s schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:59:
Ik heb op mijn X1200 4 Dali Senzor Pico's aangesloten en als center de Pico Vokal (zelfde specs als de overige). Zijn dus redelijk compacte boekenkast speakers.
Nu heb ik een nieuwe Audyssey setup gedraaid en worden de speakers als voor en center ingesteld op fullband en large en de surrounds als klein.
Is dit niet vreemd?
Normaal staan dit soort speakers toch gewoon als Small ingesteld?
Die heb ik dus wel. Vergeten te vermelden zag ik. Tijdens de setup is die ook gewoon netjes herkend.Goofy1978 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:47:
[...]
Je hebt geen subwoofer dus je kan net zo goed alles op large zetten.
Small heeft geen verband met de grote van de speakers, maar het gebruiken van een crossover voor de subwoofer.
omdat ik ook met de nodige regelmaat 's nachts kijk.jongetje schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:19:
[...]
Waarom wil je dat? Lijkt me dat het geluid uit je surround receiver vele malen beter is dan die tv speakertjes. Ik zet met games (surround) en film kijken (surround!) juist mijn receiver aan.
alles kan natuurlijk, maar dan kan ik in mijn ogen dus net zo goed tv gebruiken voor geluid. soms gebruik ik de set 's nachts wel hoor, maar enkel bij series of films die hoog in mijn favorietenlijst staan.timovd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:23:
En de Denon kan niet op standje "zacht"?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq