Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:01
Inderdaad heet de optie UPnP zonder enige vorm van andere mogelijkheden of instellingen die je mee op kan geven.

Maar werkt echt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kizomo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-02 00:00
Hallo,

Ik heb een Denon AVR-1909, nu heeft mijn subwoofer alleen een een witte en rode tulp aansluiting.

Rest mij de vraag hoe sluit ik deze aan op mijn versterker, ik zie wel een PRE out subwoofer maar daar gaat maar 1 tulp in (zwart)

Hopelijk kunnen jullie mij helpen?

Opgelost! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Kizomo op 05-11-2016 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 22:34

grimson

domeingrommer

Hoi!

Ik heb een 'review' geplaatst over de X4300H
Daarbij heb ik een aantal 'stellingen' geplaatst over o.a. dat de netwerk/online/streaming etc. code of afhandeling is gewijzigd van de 'Denon code' naar het 'HEOS systeem'.

Helaas heb ik alleen ervaring met een AVR-3311 en nu dus de X4300H en dit is misschien dus te kort door de bocht ;).
Hopelijk kan iemand hier dit ook beamen dat dit klopt door te kijken op de receiver wat de output is van het zoeken naar de 'uPNP' pagina van de receiver.
Ik kom op de X4300H alleen maar referenties tegen als 'Aios'.

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 10:13
Momenteel probeer ik een NES op mijn Denon AVR-X1200W aan te sluiten via s-video, de audio tulp heb ik op audio in 1. CBL/SAT aangesloten en de video tulp op de video in 1. CBL/SAT.

Onder Setup>Ingangen>Ingang toewijzen heb ik de game preset ingesteld op Analog "1" en Video "1". en de rest op "-" , ook geprobeerd enkel Analog op 1 en Video op 1.

Wanneer ik de NES aanzet hoor ik wel de subwoofer even een plop geluidje geven maar krijg verder geen geluid of beeld.

Iemand een idee?

Edit: momenteel wel geluid, maar nog steeds geen beeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Pandanl op 12-11-2016 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:53
Pandanl schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 20:40:
Wanneer ik de NES aanzet hoor ik wel de subwoofer even een plop geluidje geven maar krijg verder geen geluid of beeld.

Iemand een idee?
Heb je ook de video uitgang (tulp/composite) op je tv aangesloten? Zover ik weet converteert de X1200 niet het beeld maar dient deze puur als switch tussen 2 composite bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Laatst online: 29-08 10:13
jongetje schreef op zondag 13 november 2016 @ 08:21:
[...]

Heb je ook de video uitgang (tulp/composite) op je tv aangesloten? Zover ik weet converteert de X1200 niet het beeld maar dient deze puur als switch tussen 2 composite bronnen.
Aah op die manier, dat klinkt inderdaad logisch. Verklaart ook waarom ik geen settings kan vinden om het analoge beeld aan te passen.

Zal een kabel bestellen en het testen, de huisige kabel is te kort om door de kabel goot in de muur te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:01
Ik merk trouwens de laatste tijd dat mijn reciever continu dts-x:neural in beeld heeft staan. Ondanks dat de input wel degelijk op dolby TrueHD staat. Hij wisselt dus niet terug naar de juiste input. Het klinkt allemaal voortreffelijk maar vraag mij af waar ik iets verkeerds heb staan of wat ik kan aanpassen.

Ik heb ook alleen de keuze tussen dolby surroundgeluid of dts x neural maar geen andere opties. (5.1 speakerset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:37
brtkpr schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:15:
Ik merk trouwens de laatste tijd dat mijn reciever continu dts-x:neural in beeld heeft staan. Ondanks dat de input wel degelijk op dolby TrueHD staat. Hij wisselt dus niet terug naar de juiste input. Het klinkt allemaal voortreffelijk maar vraag mij af waar ik iets verkeerds heb staan of wat ik kan aanpassen.

Ik heb ook alleen de keuze tussen dolby surroundgeluid of dts x neural maar geen andere opties. (5.1 speakerset)
Met de laatste firmware update kreeg je volgens mij dat je dts neural x kan selecteren op een dolby signaal en andersom. Dus je kan de keuze zelf aanpassen middels de movie sound knop, die keuze wordt dan onthouden.

Zijn er trouwens al PS4 Pro eigenaren met een Denon HDCP 2.2 receiver? Heb er zelf problemen mee, moet m naar HDCP 1.4 omzetten voor een juiste werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Romius schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:17:
[...]

Met de laatste firmware update kreeg je volgens mij dat je dts neural x kan selecteren op een dolby signaal en andersom. Dus je kan de keuze zelf aanpassen middels de movie sound knop, die keuze wordt dan onthouden.

Zijn er trouwens al PS4 Pro eigenaren met een Denon HDCP 2.2 receiver? Heb er zelf problemen mee, moet m naar HDCP 1.4 omzetten voor een juiste werking.
Ik heb een 4200 en een PS4 Pro, hier werkt het prima.

• Romius
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 23:18:
[...]

Ik heb een 4200 en een PS4 Pro, hier werkt het prima.
Ik dacht dat het bij de Denon lag, maar mijn Samsung tv met directe aansluiting had er uiteindelijk ook last van. Dus het zal idd niet in de Denon zitten. Verrekte HDCP meuk ook..

[ Voor 3% gewijzigd door Romius op 17-11-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Laatst online: 17-09 13:12
Sinds gisteren eigenaar van een nieuwe X6300H.
Komend weekend de boel maar eens goed afstellen en in laten spelen.

Heb alleen een vraag aan eigenaren van de nieuwe modellen.
Zijn deze nog steeds via een webinterface te benaderen ?

Mijn oude 3808 kon ik via het intypen van het IP adres benaderen en instellen e.d.
Vele makkelijker dan via de OSD.

Maar als ik dit bij de nieuwe versterker doe krijg ik een "403 Forbidden" te zien.
Ben aan het zoeken geweest, maar ik kan nergens een instelling vinden om dit eventueel aan te zetten.
Ook niet in de manual.
De app werkt wel gewoon.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 17:07
Ik heb de X6200W, maar kan deze gewoon in mijn netwerk zien en benaderen.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 14:57

timovd

Voorsprong door techniek

Zou het kunnen zijn dat dit alleen met W-modellen is en niet met een H-model?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:08
(jarig!)
Vraagje: Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in de Denon AVR X1200W (of X2200W) .

Nu, met Black friday, zijn de X1300W en X2300W ook aantrekkelijker geprijsd. Ik heb ze al hier bij Tweakers in de vergelijking gegooid, maar als ik zo zie is de X2300W 'slechter' dan 1 van de andere 3.

Klopt dit? Of kloppen de specs hier niet.
Hij is nl. een stukje duurder, maar lijkt minder dan bv de X2200W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Mijn X4200 zegt al een tijdje dat er een firmware-upgrade beschikbaar is. Nu wil ik die best installeren, maar dat wil hij de serial van de receiver hebben (volgens mij gaat het om de Atmos-upgrade). Alleen die serial staat op de achterkant van de receiver. Aangezien ik hem netjes ingebouwd heb kan ik daar niet eenvoudig bij.

Weet iemand nog een manier om achter de serial te komen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 13:02

|sWORDs|

vSphere/ESXi

MrBarBarian schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:13:
Mijn X4200 zegt al een tijdje dat er een firmware-upgrade beschikbaar is. Nu wil ik die best installeren, maar dat wil hij de serial van de receiver hebben (volgens mij gaat het om de Atmos-upgrade). Alleen die serial staat op de achterkant van de receiver. Aangezien ik hem netjes ingebouwd heb kan ik daar niet eenvoudig bij.

Weet iemand nog een manier om achter de serial te komen?
Heb je de doos nog?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Zeker niet ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:03
Misschien kan iemand anders zijn serial van zijn x4200 invoeren op de site en het bestandje toesturen?
Zullen gewoon dezelfde bestanden zijn.

Is toch een raar systeem van Denon moet ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
Het gaat niet om het bestandje.. die download de versterker zelf. Je moet de serial invoeren in de GUI van de upgrade-menu

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 21:53
Kan jij bij de Denon receivers (ik heb een AVR-X3200), maar volgensmij zijn de connectors gelijk bij de meeste uitvoeringen) ook een banaanplug van boven in de connector steken ipv horizontaal?

Ik bedoel dus zoals hier op de afbeelding afgebeeld met een gestripte kabel:
Afbeeldingslocatie: http://manuals.denon.com/AVRX3200W/NA/EN/fig/Connection-spCable3_YRWWILiumiqiov.png

Ik heb namelijk niet genoeg ruimte in het kastje om de stekkers er horizontaal in te steken en kan leuke kabels overnemen met bananenplugs (natuurlijk kunnen ze er af, maar laat het liever in tact).

[ Voor 21% gewijzigd door daanNL op 26-11-2016 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Laatst online: 12:33
Voor de kwaliteit zal het geen verschil maken (wel of geen banaanplugs). Als je denkt de kabels vaker los en vast te maken, kun je ook kiezen voor iets als dit;
http://www.oehlbach.com/en/detail/index/sArticle/113

Als je al een X3200 hebt, kun je toch gewoon zelf even kijken? Bij mij (en ik vermoed ook bij die van jouw), zit in het midden van de terminal een schroefdraad en kun je er geen starre banaanplug in kwijt.
Remcooo87 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:49:
Vraagje: Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in de Denon AVR X1200W (of X2200W) .

Nu, met Black friday, zijn de X1300W en X2300W ook aantrekkelijker geprijsd. Ik heb ze al hier bij Tweakers in de vergelijking gegooid, maar als ik zo zie is de X2300W 'slechter' dan 1 van de andere 3.

Klopt dit? Of kloppen de specs hier niet.
Hij is nl. een stukje duurder, maar lijkt minder dan bv de X2200W
Wat bedoel je precies met "slechter"?
De X2300 heeft 1 subwoofer connector itt 2 bij de andere 3. Ik heb van andere tweakers begrepen dat dit geen 2 dedicated subwoofer kanalen zijn, maar dat het subwoofer kanaal feitelijk intern gesplitst wordt en beide connectors hetzelfde signaal krijgen. Je kunt dus zelf een splitter aansluiten voor hetzelfde effect. Dan is nog de vraag of je daadwerkelijk 2 subwoofers gaan aansluiten.

Verdere verschillen zitten in de aansluitmogelijkheden en dan in het bijzonder het wel of niet aanwezig zijn van digitale coax connector.

Er blijken wat fouten te zitten in de pricewatch specs.
Hier een vergelijking van de Denon-site. Qua prestaties liggen de 1*00 en 2*00 modellen onderling gelijk, het verschil zit er in dat de *300 modellen moderner zullen zijn met aansluitingen (hdmi2.0a) en misschien hier en daar nog iets meer geoptimaliseerd. Maar groot zijn de verschillen niet.

1200vs1300
2200vs2300

[ Voor 64% gewijzigd door LA-384 op 26-11-2016 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Lang getwijfeld tussen de Onkyo TX-NR656 en de Denon AVR-X1300W.
Zelfde prijs, veel dezelfde features. Waarbij mij opviel

Onkyo:
+Betere bediening, vooral de app schijnt stuk beter te zijn dan de Denon
+Wireless multiroom ondersteuning
?+? Meer vermogen iig bij 6ohm - maar ik kon niets vinden over hoeveel Watt er bij 8ohm geleverd wordt, Denon was hier wel duidelijk in (80W).

Denon
+ MultiEQ XT ipv AccuEQ bij de Onkyo - AccuEQ schijnt stuk slechter te zijn, gaf voor mij doorslag om voor de Denon te kiezen
+ 5Ghz Wifi band naast 2.4, kan stuk fijner zijn lijkt me

Morgen krijg ik 'm, ben benieuwd. Hopelijk de goede keuze als vervanger voor mijn Marantz SR4300 icm B&W DM600 series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb exact voor de zelfde keuze gestaan. Uiteindelijk voor de Denon gekozen. Puur op gevoel, omdat deze ook 4 Ohm speakers kan aansturen.
Mijn speakers gaan naar de 4 ohm op lagere frequenties. Of het terecht is, weet ik niet.
De app van Denon/Marantz is inderdaad drama.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Puur uit nieuwsgierigheid: zijn er hier eigenaren van een Denon receiver en een Nintendo Classic Mini? Binnen het Marantz-topic wordt er veel geklaagd over dat Marantz en de Nintendo Classic Mini niet lekker samen werken. Met mijn Denon heb ik echt nergens last van: beeld en geluid gaan zoals het hoort. Eigenaren hier met dezelfde (positieve) ervaring?

Hertog_Martin schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 21:06:
?+? Meer vermogen iig bij 6ohm - maar ik kon niets vinden over hoeveel Watt er bij 8ohm geleverd wordt, Denon was hier wel duidelijk in (80W).
Vergeet niet dat die waardes die veelal op 6 Ohm op worden gegeven ook zijn gemeten bij een pieptoon van 1000 Hz, op één kanaal en met een berg THD. Onkyo geeft nu zelfs al vermogen op bij 10% THD. Dat zijn waardes die ik voorheen altijd alleen aan Logitech linkte. Al had daar 500 Watt gestaan had het nog niets gezegd ;)

Onkyo geeft wel de 8 Ohm-load op, maar daarvoor moet je de handleiding in duiken:
With 8 ohm loads, both channels driven, from 20-20,000 Hz; rated 100 watts per channel minimum RMS power, with no more than 0.08% total harmonic distortion...
Waar Denon voor de AVR-X1300 dit opgeeft:
Uitgangsvermogen (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0.08% 2ch Drive) 80 W
De enige andere waarde die beide merken opgeven is de bekende meting die hierboven beschreven is. Op één kanaal, 1 kHz pieptoon, 6 Ohm en 1% THD:

Onkyo TX-NR656
160 W at 6 ohms, 1 kHz, 1 ch driven of 1% THD
Denon AVR-X1300w:
Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 1% 1ch Drive) - 145 W
Maar goed, het lijkt allemaal veel maar met normaal gebruik thuis zit je op een Watt (of veel minder). En al zou de Onkyo 160 Watt leveren waar de Denon 80 Watt opgeeft dan scheelt het 3dB wat ook weer te verwaarlozen is.

timovd schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:06:
Ik heb exact voor de zelfde keuze gestaan. Uiteindelijk voor de Denon gekozen. Puur op gevoel, omdat deze ook 4 Ohm speakers kan aansturen.
Mijn speakers gaan naar de 4 ohm op lagere frequenties. Of het terecht is, weet ik niet.
Dippen naar 4 Ohm doen behoorlijk wat speakers en al is een receiver niet 4 Ohm certified gaat het in de praktijk veelal goed. Dit doordat je de gemiddelde situatie zo weinig vermogen gebruikt dat de receiver met gemak de dip naar de lagere regionen op kan vangen. Dit komt ook deels doordat de hedendaagse speaker een relatief hoge gevoeligheid heeft. Als je een speaker met een gevoeligheid van een dB of 70 aan een lagere klasse receiver hangt kan het lastig gaan worden als je op fiks volume wilt gaan spelen.

Mijn speakers dippen opgegeven tot 2.9 Ohm en gemeten zelfs tot 2.6 Ohm bij 118 Hz en nog nooit ergens last mee gehad. Zelfs niet met Denons uit de lagere serie. Het is allemaal niet zo spannend als men voor doet komen. Als je iets als een Apogee Scintilla thuis hebt staan wordt het een ander verhaal :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 23:34
Enige twijfel hier ik was van plan een AVR-X6200W te bestellen, alleen is deze bij een aantal uitverkocht en ook de store waar ik had geinformeerd.

Na iets verder te kijken heb ik de volgende opties aangeboden gekregen.
AVR-X7200WA, uiteraard ouder model wat al even mee gaat.(kan deze krijgen voor 2500 EUR)
AVR-X6300H, is hier in januari pas te leveren.

Wordt voor een 5.1.4 set, maar allereerst een 5.1. B&W CM9s2, CMC2S2, CM5s2.

Heos zit op de nieuwe, maar was eigenlijk van plan via een sonos connect en andere sonos speakers in de slaapkamers de combinatie te maken.
10watt verschil per output, aangezien een verdubbeling van de wattage pas dubbel geluid geeft zal dit geen merkbaar verschil geven gaf FeaR me al aan.

Wat is wijsheid.

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
FeaR schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:51:

[...]

Vergeet niet dat die waardes die veelal op 6 Ohm op worden gegeven ook zijn gemeten bij een pieptoon van 1000 Hz, op één kanaal en met een berg THD. Onkyo geeft nu zelfs al vermogen op bij 10% THD. Dat zijn waardes die ik voorheen altijd alleen aan Logitech linkte. Al had daar 500 Watt gestaan had het nog niets gezegd ;)

Onkyo geeft wel de 8 Ohm-load op, maar daarvoor moet je de handleiding in duiken:

[...]

Waar Denon voor de AVR-X1300 dit opgeeft:

[...]

De enige andere waarde die beide merken opgeven is de bekende meting die hierboven beschreven is. Op één kanaal, 1 kHz pieptoon, 6 Ohm en 1% THD:

Onkyo TX-NR656

[...]

Denon AVR-X1300w:

[...]

Maar goed, het lijkt allemaal veel maar met normaal gebruik thuis zit je op een Watt (of veel minder). En al zou de Onkyo 160 Watt leveren waar de Denon 80 Watt opgeeft dan scheelt het 3dB wat ook weer te verwaarlozen is.
Hmm dus Onkyo 0.08thd bij 100w 8ohm en Denon 0.08 bij 80w. Lijkt dat toch in voordeel Onkyo. Misschien moet ik de Onkyo ook maar bestellen en vergelijken en 1 retourneren. Denon is nog niet binnen.

Bij de Denon heeft men het bij die specs overigens over 2ch drive, wat houd dat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Nu online
Hertog_Martin schreef op zondag 27 november 2016 @ 17:18:
[...]
.

Bij de Denon heeft men het bij die specs overigens over 2ch drive, wat houd dat in?
Stereo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Hertog_Martin schreef op zondag 27 november 2016 @ 17:18:
[...]
Hmm dus Onkyo 0.08thd bij 100w 8ohm en Denon 0.08 bij 80w. Lijkt dat toch in voordeel Onkyo. Misschien moet ik de Onkyo ook maar bestellen en vergelijken en 1 retourneren. Denon is nog niet binnen.
Rest van de post ook gelezen? Over dat het niet uit maakt qua vermogen en dergelijke? De stap van 80 naar 100 Watt is niet eens hoorbaar. Zoals gezegd is de stap van 80 naar 160 Watt slechts 3 dB (verdubbeling van het vermogen) en 3 dB is een waarde die de gemiddelde persoon net waar zal nemen als luider. Die 80 of 100 Watt is als je de receiver vol open zet, iets wat je in de praktijk eigenlijk nooit zal doen. Jouw oren (of die van de buren) gaan eerder de grens aangeven dan de apparatuur.

En let dat dit nog steeds opgegeven vermogens zijn. Dat zegt niets over wat een receiver in de praktijk doet. Helaas kan ik van beide receivers geen meetgegevens vinden zodat je een echt vergelijk hebt.

Even goede vrienden als je de Denon retour doet en de Onkyo neemt, maar doe het niet om die 20 Watt.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 27-11-2016 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 21:53
Alhoewel ik me nooit blindgestaard heb op het aantal watt, heb ik mij wel eerder eens verbaasd over deze specificatie voor stereo. Ik heb altijd begrepen dat de receiver 7 aparte versterkers heeft en het totaal vermogen dus niet deelt over het aantal aangesloten speakers.

Iemand die weet hoe het echt zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik zie het topic vol zitten met praat over (al dan niet surround)- receivers.

Maar zijn er ook mensen die net als ik een Denon stereo versterker hebben? :)

Ik heb nu een jaar of 4 een Denon PMA-1510AE staan en daar ben ik nog steeds intens gelukkig mee. Hij staat verbonden met twee Kef Q7 (de oude serie met ovale woofer) speakers en aangestuurd door een Denon DA-500 DAC. Daaraan hangt een Yamaha CD-N301 en mijn TV.

Deze combinatie brengt mij na al die jaren nog steeds een glimlach op mijn gezicht als ik muziek draai. Ik luister dan vooral rockmuziek en dat vult de gehele kamer zonder moeite (48m^2).

Wat ik altijd tof heb gevonden aan deze set is dat het geluid los komt van de speakers, het is alsof de speakers er niet staan. :)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
appel22 schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:55:
Enige twijfel hier ik was van plan een AVR-X6200W te bestellen, alleen is deze bij een aantal uitverkocht en ook de store waar ik had geinformeerd.

Na iets verder te kijken heb ik de volgende opties aangeboden gekregen.
AVR-X7200WA, uiteraard ouder model wat al even mee gaat.(kan deze krijgen voor 2500 EUR)
AVR-X6300H, is hier in januari pas te leveren.

Wordt voor een 5.1.4 set, maar allereerst een 5.1. B&W CM9s2, CMC2S2, CM5s2.

Heos zit op de nieuwe, maar was eigenlijk van plan via een sonos connect en andere sonos speakers in de slaapkamers de combinatie te maken.
10watt verschil per output, aangezien een verdubbeling van de wattage pas dubbel geluid geeft zal dit geen merkbaar verschil geven gaf FeaR me al aan.

Wat is wijsheid.
Ik heb de mijne via Amazon.de gekocht,snelle levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
  • Laatst online: 00:08
(jarig!)
LA-384 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 15:30:
Voor de kwaliteit zal het geen verschil maken (wel of geen banaanplugs). Als je denkt de kabels vaker los en vast te maken, kun je ook kiezen voor iets als dit;
http://www.oehlbach.com/en/detail/index/sArticle/113

Als je al een X3200 hebt, kun je toch gewoon zelf even kijken? Bij mij (en ik vermoed ook bij die van jouw), zit in het midden van de terminal een schroefdraad en kun je er geen starre banaanplug in kwijt.

[...]

Wat bedoel je precies met "slechter"?
De X2300 heeft 1 subwoofer connector itt 2 bij de andere 3. Ik heb van andere tweakers begrepen dat dit geen 2 dedicated subwoofer kanalen zijn, maar dat het subwoofer kanaal feitelijk intern gesplitst wordt en beide connectors hetzelfde signaal krijgen. Je kunt dus zelf een splitter aansluiten voor hetzelfde effect. Dan is nog de vraag of je daadwerkelijk 2 subwoofers gaan aansluiten.

Verdere verschillen zitten in de aansluitmogelijkheden en dan in het bijzonder het wel of niet aanwezig zijn van digitale coax connector.

Er blijken wat fouten te zitten in de pricewatch specs.
Hier een vergelijking van de Denon-site. Qua prestaties liggen de 1*00 en 2*00 modellen onderling gelijk, het verschil zit er in dat de *300 modellen moderner zullen zijn met aansluitingen (hdmi2.0a) en misschien hier en daar nog iets meer geoptimaliseerd. Maar groot zijn de verschillen niet.

1200vs1300
2200vs2300
Ah, thanks! :) In de Pricewatch specs kwam de 2300 er idd wat 'kariger' af dan de '2200'. Uiteindelijk toch maar voor de X1300 gegaan.

Nogmaals dank voor de heldere uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Betreft een AVR-X1200W.

Ik weet eigenlijk wel zeker dat als ik vanaf een Iphone muziek via Airplay verzond de versterker uit zichzelf aan ging en naar het het juiste kanaal sprong (Zowel vanuit standby als dat die aan stond).

Maar dit gebeurd niet meer.
Nu wil ik de netwerk settings nalopen maar alles is greyed out. Behalve 'Information' en 'Diagnostics'.
Bijkomend probleem is dat als ik die settings open de versterker blijft laden zonder de items echt te openen.
Kan nu dus geen zaken inzien en of wijzigen.

Ps. Het werkt wel gewoon als ik de versterker aanzet en op juiste kanaal zet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
b.o.n.s schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:25:
Misschien kan iemand anders zijn serial van zijn x4200 invoeren op de site en het bestandje toesturen?
Zullen gewoon dezelfde bestanden zijn.

Is toch een raar systeem van Denon moet ik zeggen.
Je moet bij de firmware opties upgrade notificatie uitzetten (updates wel aan laten), ik weet bijna zeker dat dit de notificatie is van de Auro 3d upgrade - die betaald moet worden. Die wordt gecontroleerd aan de hand van je serienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Laatst online: 08-09 23:34
GRAD85 schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:46:
[...]

Ik heb de mijne via Amazon.de gekocht,snelle levering.
Welke heb je gekocht? Ik woon in Dubai waarschijnlijk dat die levering niet zo ver gaat voor een degelijke prijs.
Heb de keuze tussen de 6300 of 7200.

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
De AVR-X6200W en ik woon in Spanje.
Is nu een 100 Euro goedkoper als ik ervoor betaald heb,moest iets van 3 of 4 tientjes verzendkosten betalen.

[ Voor 60% gewijzigd door GRAD85 op 28-11-2016 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 22:34

grimson

domeingrommer

Malignant schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:32:
Sinds gisteren eigenaar van een nieuwe X6300H.
Heb alleen een vraag aan eigenaren van de nieuwe modellen.
Zijn deze nog steeds via een webinterface te benaderen ?
Dit is (vooralsnog?) niet meer mogelijk.
Zover het lijkt is het online gedeelte vervangen door het HEOS systeem zoals ook zichtbaar is op de HEOS speakers, althans als ik thuis kijk op deze standalone speakers (HEOS1HS2 HEOS7HS2)

Wat ik heb kunnen vinden is:
http://<ip adres receiver>/settings/index.html
Dit geeft 3 tabjes onderaan, 'network settings', 'firmware update' en 'about'.

http://www.avsforum.com/f...r-owner-s-thread-faq.html
What was dropped from the 2015 models?
- Web Control (X4300H, X6300H only) - to be replaced by a new app capability with SAVE/LOAD via USB later this fall)

[ Voor 19% gewijzigd door grimson op 29-11-2016 14:11 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Hmm eerste indruk is dat de X1300W een stuk doffer klinkt dan m'n oude Marantz sr4300. Marantz een stuk helderder qua geluid, beter qua hoge tonen / scherpte.

Denon lijkt wel meer in balans maar ben nog niet helemaal tevreden zo, hopelijk kan ik nog eea verbeteren.

Speakers lijken ook meer te kraken vreemd genoeg, bij gemiddeld volume al

[ Voor 12% gewijzigd door Hertog_Martin op 01-12-2016 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb een setje Sony ED-speakers (5.x-opstelling) op mijn X1300. Er zit een Tannoy supertweeter op en de bekende hele kevlar mid. Ze klinken fantastisch! De brug heb ik verwijderd op de fronts en "bi-amp" aangesloten, omdat ik toch geen 7.x heb en omdat ik kabel over heb.
Nu ben ik aan het oriënteren om een aparte (dual-mono) amp aan te schaffen voor de fronts. Met name voor 2-kanaals hi-res muziek (44.1/48khz). De HF wil ik door de ene aan laten sturen en de LF door de andere (receiver of Monoblok via pre-out) afhankelijk van wat beter klinkt. Heeft hier iemand ervaring met Monoblokken op de pre van een Denon receiver? Wat moet ik op letten? Zit er nog vertraging in? Klopt het dat je beter een ringkern kunt hebben op de HF, omdat die sneller is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
daanNL schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:50:
[...]
Alhoewel ik me nooit blindgestaard heb op het aantal watt, heb ik mij wel eerder eens verbaasd over deze specificatie voor stereo. Ik heb altijd begrepen dat de receiver 7 aparte versterkers heeft en het totaal vermogen dus niet deelt over het aantal aangesloten speakers.
Alle zeven (of negen of elf) eindtrappen worden wel gedeeld door één voeding ;)
timovd schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:15:
Heeft hier iemand ervaring met Monoblokken op de pre van een Denon receiver?
Monoblokken niet, maar wel losse eindversterkers: 2-kanaals en 5-kanaals op een AVR-4520 die ook als pre/pro in staat gesteld (eindversterkers staan uit). Maakt qua werking niet uit. Of je nu twee kabels naar één eindversterker trekt (in het geval van de twee-kanaals) of één kabel naar een mono.
Wat moet ik op letten?
Dat jouw Denon AVR-X1300 geen Pre-Out heeft zoals jij deze wilt gebruiken. De enige Pre-Out die de Denon AVR -X1300 heeft zijn voor de twee subwoofers. De andere uitgang is een Pre-Out voor Zone 2. En aangezien je een instap model hebt is Zone 2 gelimiteerd tot analoge signalen. Oftewel signalen die je bijvoorbeeld met HDMI invoert zullen nooit over die Pre-Outs gaan. Hoe hoger de serie des te meer kan je met Zone 2. Volgende stap is ook het doorgeven van digitale bronnen (al dan soms gelimiteerd tot slechts twee kanalen) en het toppunt is nu HDMI voor een extra Zone. Al zit je met die receivers ook al in de range dat er voor alle kanalen Pre-Outs aanwezig zijn.
Zit er nog vertraging in?
Nope.
Klopt het dat je beter een ringkern kunt hebben op de HF, omdat die sneller is?
Dat valt dan weer snel onder zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 6. Een ring-kern heeft zijn voor- en nadelen idem met een blok-trafo. Waar je bij ringkernen ook weer goede en minder goede uitvoeringen hebt waardoor je dan weer liever een betere bloktrafo hebt dan een mindere ringkern. Een beetje Klasse A/B eindversterker heeft toch wel een ringkern. Niet per se omdat het beter is, maar vooral omdat het beter oog/wordt gevonden/gedacht.

[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 05-12-2016 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Balen dat het alleen voor analoge bronnen is. Ik wil dit juist voor mijn digitale muziekcollectie in flac en dsd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
timovd schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:05:
Balen dat het alleen voor analoge bronnen is. Ik wil dit juist voor mijn digitale muziekcollectie in flac en dsd.
Heeft haast elk merk bij de lagere modellen. Ze moeten iets om hogere modellen interessant te maken. Voor het vermogen hoef je het namelijk niet te doen.

Ik heb het nog even nagezocht om honderd procent zeker te zijn, maar ik was correct:

Pagina 212 van de Nederlandse handleiding:
Symptom: No sound is output when using ZONE2.
Cause / Solution: Digital signal audio input from the HDMI connector or digital audio connectors (OPTICAL) cannot be played back. Use analog connections.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik heb poos geleden aangegeven met de tijd mijn oude receiver te willen vervangen, ik wilde voor de 3200 of 3300 gaan maar wellicht moet ik met wat minder genoegen nemen... namelijk de AVR-X2300W maar heb daar een vraag over het zijn allemaal 7.x sets en die hebben geen height uitgangen

ik kan er 7 speakers op aansluiten nu heb ik een 5.1 opstelling, ik kan ik er dus 2 toevoegen en boven mijn bank plaatsen en die dan instellen alszijnde height uitgang? en zo ja heb ik dan perse dolby atmos of DTS X nodig?

sorry heb een oude 5.1 set en heb weinig kennis over de nieuwere ontwikkelingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Ja je kan gewoon 7.2 of 5.2.2 atmos of dtsx instellen in de setup wizard.
Je kan ze hoog voor, midden en achter hangen maar voor een 5.1.2 setup is het beste in het midden ongeveer een meter voor de luisterplaats.
Kijk op de site van dolby atmos voor de juiste plaatsing van je speakers.

[ Voor 7% gewijzigd door Goofy1978 op 17-12-2016 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik zit met een vraagje / probleem met mijn Denon X2200.

In sommige situaties wil ik graag muziek over m'n boxen spelen via PC / pick up / whatever, en tegelijkertijd TV kijken met geluid over de TV speakers. Bijv. als je met vrienden voetbal gaat kijken en alvast de zender opzet terwijl je niet geïnteresseerd bent in de voorbeschouwing en dus nog een muziekje wil luisteren. Versterker en TV zijn via HDMI (met ARC) verbonden; TV kijken doe ik via een CI+ met smartcard.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die zoiets wil, en voor mijn gevoel zou het ook makkelijk moeten kunnen: receiver instellen op de juiste bron, TV aan en van HDMI naar CI+ / Tuner zetten, en klaar. Ik dacht dat ik dit in het verleden ook wel eens gedaan had, maar nu krijg ik het met geen enkele mogelijkheid (meer) voor elkaar.

Met de standaardinstellingen gaat het als volgt: als ik de TV instel op TV (=CI/Tuner) schakelt de receiver ook over naar TV Audio (via ARC), en als ik de receiver op één van de andere bronnen zet, schakelt de TV voor het beeld automatisch over op HDMI (ipv CI/Tuner).

Op de Denon zit een optie om niet automatisch van bron te schakelen als de TV een audio-signaal verstuurt over HDMI, namelijk TV Audio Switching. Met die uitgeschakeld kan ik inderdaad wel naar het TV beeld schakelen terwijl de receiver op de juiste bron blijft en geluid over de boxen blijft spelen. Enige punt is dat de TV dan nog steeds probeert de audio naar de receiver te sturen via ARC, maar die doet daar dan natuurlijk niks mee. Beter dan niks, maar nog steeds niet optimaal.
OK, dan de TV even handmatig wisselen van Audio System naar TV Speakers. Dan gaat er echter ook iets niet goed: ik hoor dan inderdaad de TV audio over de TV speakers, maar niet meer de muziek die ik via de receiver over m'n boxen speelde. Het blijkt dat, zodra ik de TV handmatig op TV speakers zet, de receiver de audio niet meer naar de boxen stuurt, maar in plaats daarvan over HDMI naar de TV 8)7 De TV doet daar vervolgens niets mee omdat die staat ingesteld op CI / Tuner en niet op HDMI.
Sowieso, als de receiver aanstaat zou 'ie wat mij betreft nooit de audio door moeten sturen naar de TV: daar heb ik geen dure receiver voor. Er is in de Denon wel een optie om in te stellen dat audio altijd naar de boxen moet en nooit over HDMI, maar die is alléén in te stellen als op de receiver HDMI control is uitgeschakeld én ARC is uitgeschakeld.

Andere mogelijkheid proberen dan maar: op de TV HDMI Control uitschakelen. Nu kan ik eindelijk TV kijken met geluid over de TV speakers en tegelijkertijd muziek via de receiver over m'n boxen. Alleen, in deze configuratie werkt ARC in het geheel niet meer: als ik de receiver vervolgens handmatig instel op TV Audio en de TV op Audio System, blijft het doodstil. Dit is ook niet gewenst.

Ben ik nou gek of is wat ik wil doen echt onmogelijk :? De makkelijkste optie die ik tot nu toe heb gevonden: HDMI kabel even eruit als ik TV en muziek tegelijk wil, en weer erin als ik de TV audio over m'n boxen wil. Dat kan toch niet de bedoeling zijn... :X

[ Voor 3% gewijzigd door Cocytus op 17-12-2016 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

HDMI ARC en CEC uitzetten op zowel receiver als TV. Dan heb je nog steeds de doorvoer vanuit je receiver naar TV voor bijv een mediaplayer, maar niet meer de automatische switch en ook niet de audio terug vanuit de TV naar de receiver. Dat laatste wil je wel, dus je neemt een optische kabel van je TV naar je Denon. Vanuit TV komt toch geen hoger signaal dan DTS dus dat gaat prima allemaal :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Tnx voor de tip! Dat ga ik maar eens proberen dan, zo'n kabeltje kost niets gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnovic
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 18:45
Hoi, ik heb een Denon AVR-X3000. Ik ben er erg tevreden mee, behalve 1 ding: de afstandbedings-app op mijn telefoon is superirritant. Om Spotify af te spelen gebruik ik dus Airplay via mijn iPhone. Mijn huisgenoot heeft geen Airplay, maar wel een eigen Spotify account, dus dat is niet handig. Ik zou liever Spotify Connect gebruiken, maar daar is geen ondersteuning voor.

Nu denk ik erover om dus deze versterker te verkopen en een andere aan te schaffen die wél Spotify Connect ondersteunt. (ik dacht bijvoorbeeld aan de Denon AVR-X1200W)

Of zijn er misschien nog andere opties?

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 23:12

flexje

got-father

Hoi, ik heb een x4300h aangeschaft en geinstalleerd. Alleen ik zit met een aantal punten dwars.

1. Ik moet het volume op minimaal 50-55 zetten voor ik een beetje geluid eruit krijg. Na 60 gaat het volume wel in grote omhoog???

2. Is het normaal om de speaker kanalen volume apart af te stellen? Het lijkt alsof bij stereo mijn front left speaker veel harder staat dan rechts. Dit terwijl ik de Audyseey speaker setup heb doorgelopen de eerste keer...

Het lijkt alsof het niet helemaal in balans is....

Ik heb als satelliet speakers de M1 van B&W, als center de B&W CM center S2 en de Dali sub e12f

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:35
stijnovic schreef op woensdag 21 december 2016 @ 21:51:
Hoi, ik heb een Denon AVR-X3000. Ik ben er erg tevreden mee, behalve 1 ding: de afstandbedings-app op mijn telefoon is superirritant. Om Spotify af te spelen gebruik ik dus Airplay via mijn iPhone. Mijn huisgenoot heeft geen Airplay, maar wel een eigen Spotify account, dus dat is niet handig. Ik zou liever Spotify Connect gebruiken, maar daar is geen ondersteuning voor.

Nu denk ik erover om dus deze versterker te verkopen en een andere aan te schaffen die wél Spotify Connect ondersteunt. (ik dacht bijvoorbeeld aan de Denon AVR-X1200W)

Of zijn er misschien nog andere opties?
Ik zou de X3000 niet voor een X1200W inruilen, ik zou eens kijken naar of een android media streamer of b.v. een apple tv geen optie is.

• stijnovic
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 18:45
wortelsoft schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:52:
[...]

Ik zou de X3000 niet voor een X1200W inruilen, ik zou eens kijken naar of een android media streamer of b.v. een apple tv geen optie is.
Hmm.. ja als het niet hoeft, dan liever niet idd.
Ik heb wel een Raspberry Pi met Kodi erop, en ik zie hier dat je daar schijnbaar ook Spotify Connect op kunt draaien.... Ik ga dat eerst proberen, ben nu op een app key aan het wachten. :)

Zijn er hier trouwens mensen die ervaring hebben om Kodi (ik draai nu OSMC op RPi 3) met de Denon versterker te laten communiceren (switchen naar juiste source, automatisch uitschakelen, beamer aan/uit-schakelen, etc..)

• Goofy1978
flexje schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:19:
Hoi, ik heb een x4300h aangeschaft en geinstalleerd. Alleen ik zit met een aantal punten dwars.

1. Ik moet het volume op minimaal 50-55 zetten voor ik een beetje geluid eruit krijg. Na 60 gaat het volume wel in grote omhoog???

2. Is het normaal om de speaker kanalen volume apart af te stellen? Het lijkt alsof bij stereo mijn front left speaker veel harder staat dan rechts. Dit terwijl ik de Audyseey speaker setup heb doorgelopen de eerste keer...

Ik heb als satelliet speakers de M1 van B&W, als center de B&W CM center S2 en de Dali sub e12f
Zet het volume eens op +18-79 db instelling kun je ergens veranderen in het menu
0 db is het referentie volume waar het op gemixt is klopt altijd.
Die schaal is bij elke versterker even hard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
Goofy1978 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:20:
[...]

Zet het volume eens op +18-79 db instelling kun je ergens veranderen in het menu
0 db is het referentie volume waar het op gemixt is klopt altijd.
Die schaal is bij elke versterker even hard
Daar verander je toch alleen de weergave mee? -79,5 tot 18db is volgens mij dezelfde verdeling als 0-98

50 tot 55 zou dan gelijk zijn aan -29,5 tot -24,5 wat op zich best hard is, althans mijn speakers staan goed op -40db (gelijk aan stand 40 bij 0-98 weergave).

Het beste wat flexje kan doen is een nieuwe audyssey run doen, en zorgen dat de meetmicrofoon echt op oorhoogte op de luisterpositie bevindt (de eerste meetpositie zorgt voor volume en afstandscorrectie en is dus cruciaal dat deze goed is). De overige meetposities mogen idealiter niet te ver van de primaire positie af zitten (max 60cm heb ik ooit gelezen). Extreme posities zoals "die ene stoel helemaal links in het zitgedeelte" laat je beter achterwege. Controleer ook even welke volume-correcties er hebben plaatsgevonden (hoeveel db in de + of -).

Als hierna nog steeds hetzelfde probleem zich voordoet, zou ik de speakers eens omwisselen om te zien of het niet de speaker zelf is.

Overigens is het ook goed om eens te zien op welke geluidsstand de denon staat. Direct en Pure Direct klinken altijd zachter, omdat het geluidssignaal op deze stand helemaal niet wordt gemanipuleerd. Bij gewoon stereo kun je ook dynamic volume aan zetten (dacht tenminste dat het zo heette), dat kan ook een gelijkmatiger volume geven.

• Goofy1978
Op de -79,5 tot 18db stand klinkt -25db op elke versterker even hard.
Bij die andere stand niet perse, de ene versterker gaat maar tot 70 of er zitten meer stappen tussen ofzo.
Zet ik de denon x2200 op -25db en kijk een film zal dat even luid moeten zijn als bij jou.

• LA-384
Het volume neemt op zowel de 0-98 als de -79,5-18 verdeling toe in stapjes van 0,5. Er zitten dus een gelijk aantal stapjes in beide weergaven. Het veranderen van weergave, verandert enkel het getal, niet het volume wat bij dat getal hoort. Stand 50 verandert naar -30 op het display, maar het volume zal gelijk zijn.

Ik was altijd in de veronderstelling dat stand 0db betekende dat er 1w (2,83v) werd uitgestuurd door de versterker. Ik heb nog niet echt gezocht of dit ook daadwerkelijk zo is. Aangezien deze schaalverdeling bij alle denon modellen wordt gebruikt, denk ik niet dat het aantal db in de plus of min exact gelijk zal zijn als het daadwerkelijk door de speaker weergegeven aantal db. Wel is het volgens mij zo dat een gevoelige speaker op stand 0db luider zal klinken dan een minder gevoelige speaker op stand 0db (gevoeligheid zegt iets over het volume bij 1w/2,83v vermogen).

Dan heb ik het ook nog niet gehad over de volumecorrectie die je zelf per bron kunt instellen (-12 tot +12db voor alle speakers) en de volume correctie die audyssey maakt (ook -12 tot +12db per kanaal).

Het is dus zeker niet zo dat elke speaker gekoppeld aan een denon receiver even luid klinkt op stand 0db (of -25db).

Overigens, als de ene Denon niet verder gaat dan 70, dan is deze zeer waarschijnlijk begrensd via het menu. Dezelfde begrenzing geldt dan voor de db weergave, maar dan op -10db.

Uit de handleiding:
Limit
Make a setting for maximum volume.
60 (–20 dB) / 70 (–10 dB) / 80 (0 dB)
Off(De­fault)

[ Voor 20% gewijzigd door LA-384 op 22-12-2016 21:04 ]

• Goofy1978
Ja dat zou wel moeten een gevoelige speaker zal bijvoorbeeld op -9db gezet worden met inregelen en een veel minder gevoelige op + 7 zeg maar.
dan klinken ze dus op 0db volume exact even luid op de zitplaats.
0 db is referentievolume waar de film op gemixt is gemiddeld 79.5db op zitplaats, en bioscopen staan ook zo luid dacht ik.

• LA-384
Ik ben er niet 100% zeker van, maar misschien heb je wel gelijk. Wellicht kan iemand anders nog wat meer duidelijkheid geven.

Neemt echter niet weg dat ik nog steeds vermoed dat flexje beter een nieuwe (goede) audyssey run kan doen. Als 1 positie ineens 2 meter dichterbij een speaker staat dan de overige posities, verkloot je de hele meting. Het enkel aanpassen van hoofdvolume (of de weergave ervan) zal niet zorgen voor het in balans raken van de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
flexje schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:19:

Je kan even proberen om pure direct te gebruiken voor muziek, dan wordt als het goed is de Audyssey instelling niet gebruikt. Je kunt dit volgens mij ook in de instellingen aanpassen, om Audyssey niet te gebruiken bij 2 kanaals weergave. Klinkt het dan nog uit balans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Bedankt voor de reacties. Romius, bij het selecteren van Pure komt het geluid nog steeds meer uit de front left speaker dan rechts.

Vanmiddag ga ik toch even proberen om een nieuwe audyseey wizard uit te voeren. Ik hou jullie op de hoogte.

Ps: hebben jullie er ook last van dat de avr verdwijnt uit de app en niet meer te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:53

Zorian

What the fox?

Ik kreeg gisteren een enorme firmware update binnen voor mijn X1100W. Kan alleen geen changelog vinden. Iemand een idee wat er veranderd/verbeterd is? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelflash
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-03-2024
Mijn Denon X2100W kreeg ook een update.
http://firmware.denon.eu/ geeft geen changelog voor deze keer, laatste alweer een tijd geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:51
Enige wat ik kon vinden had te maken met een Pandora update: http://denon.custhelp.com...n-customers-using-pandora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Iemand ervaring met een IR extendr oogje aan zijn Denon receiver? En dan bij voorkeur het oogje van een samsung smart TV? Werkt dat?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Laatst online: 17:09
Meer mensen hier met een Denon Heos Link HS2? Wat een top apparaat!

Ik was altijd erg ontevreden over het stereo geluid met muziek, zelfs met mijn nieuwe X4200W versterker. Nu heb ik de Heos Link HS2 er tussen gezet en wow de muziek klinkt echt veel beter! Zit blijkbaar een erg goede versterker in de Heos Link :)

Meer mensen met deze ervaring?

Ps.: ik kom van een Chromecast audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Er zit geen versterker in de Heos Link HS2 volgens internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Jawel, er zijn twee types, Heos amp en -link. Ik was zelf net opzoek naar wat informatie over het heos link systeem en dan de niet versterkte versie ivm het multiroom luisteren, dat spreekt me wel aan.
Begin nu allen sterk te twijfelen of ik niet de duurdere moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
Goofy1978 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 12:10:
Er zit geen versterker in de Heos Link HS2 volgens internet.
Sure? Want ik hoor enorm verschil als ik muziek van mijn NAS via mijn Chromecast Audio of van mijn Heos Link HS2 afspeel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Morpheus2003 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:12:
Meer mensen hier met een Denon Heos Link HS2? Wat een top apparaat!

Ik was altijd erg ontevreden over het stereo geluid met muziek, zelfs met mijn nieuwe X4200W versterker. Nu heb ik de Heos Link HS2 er tussen gezet en wow de muziek klinkt echt veel beter! Zit blijkbaar een erg goede versterker in de Heos Link :)

Meer mensen met deze ervaring?

Ps.: ik kom van een Chromecast audio.
Welke heb je

Deze:

http://www.denon-hifi.nl/nl/heos-amp

of

http://www.denon-hifi.nl/nl/heos-link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Dat zou kunnen door de DAC dan, tenzij je 'm digitaal hebt aangesloten. Als 'm digitaal hebt aangesloten zou er eigenlijk niet zo veel verschil in moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 13:02

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Romius schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:24:
[...]

Dat zou kunnen door de DAC dan, tenzij je 'm digitaal hebt aangesloten. Als 'm digitaal hebt aangesloten zou er eigenlijk niet zo veel verschil in moeten zitten.
De DAC (AK4458) in de 4200 is heel goed, dus dat zou je niet moeten kunnen horen. Klinkt eerder alsof de instellingen van de AVR niet goed staan, maar wel op de Link ingang. Verder weet ik niet hoe het bij de Link is, maar de Heos speaker die ik uit de doos haalde stond standaard op bas +5.

Ik vind het jammer dat Denon streaming nog niet echt op orde heeft:
Heos: Geen multichannel, DSD via PCM
AVR: Geen multichannel
BD: Geen DSD

[ Voor 22% gewijzigd door |sWORDs| op 28-12-2016 13:46 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
  • Laatst online: 16:46
Sinds zo'n 36 uur ben ik ook een Denon bezitter, heb namelijk een X3300 aangeschaft om mijn oude Harman Kardon AVR255 af te lossen.

Tot op heden bevalt alles super, eenvoudige installatie/configuratie, alleen zijn er 2 puntjes waar ik niet helemaal uit kom;

1. Default 'opstart' volume heb ik ingesteld op 50, dit werkt ook gewoon prima, maar als ik switch naar een andere input staat het volume daarna op 40.
Is dit uit te schakelen? Dus dat hij het volume welk ingesteld is actief blijft?

2. Bij het afspelen van diverse bronnen, films, muziek, etc. wordt keurig netjes het juiste audio formaat geselecteerd, indien gewenst kan ik dit wijzigen met de knoppen op de remote, is het ook mogelijk om deze wijziging permanent te maken, dus bijvoorbeeld dat CBL/SAT (TV ontvanger op HDMI1) altijd Dolby Surround is en niet stereo voor de zenders die niet HD zijn?

Bedankt voor jullie tips en adviezen alvast!

• flexje

flexje

got-father

Even terugkomend op mijn issue mbt het volume. Inmiddels een nieuwe Audyseey setup uitgevoerd en het lijkt alsof het geluid wat beter in balans is.

Over het volume heb ik Dynamic Volume uitgelaten.

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren twee speakers achter geplaatst (Focal Dome) en hierna Audyssey opnieuw gedraaid alleen heb ik het idee dat het volume achter veelte hoog staat. Nu heb ik nog niet eerder een 5.1 set gehad dus ik heb geen referentie punt. De afstand is ongeveer 1,2 meter en beide speakers staan gericht naar mijn luister positie.

Als ik iets naar voren ga zitten dan hoor ik mijn center en front zoals ik denk dat het moet.
Is het gewoon kwestie van het volume knijpen tot het naar persoonlijke wens is? Of komt het vaker voor?
Nu hoor ik soms mensen praten via de achterspeaker waarbij ik dan denk zo hoort het niet....

Dynamic EQ staat aan en Dynamic Volume staat uit. Front speakers zijn een Focal Aria 926 en een Aria CC900.
En Dynamic EQ uitzetten hielp weinig. (En is ook niet echt wat ik wil....)

Iemand nog tips wat ik fout doe of wat normaal is?

• The Eagle

The Eagle

Volume kun je per setting inregelen. Dus als jij het in surround / auto wat te hard vindt achter, dan moet je dat omlaag zetten.

• -Skyhawk-
  • Niet online
Dank! ik dacht dat Audyssey dat voor je deed na de 8 punt meeting. Gewoon kwestie van persoonlijke wens dus?

[ Voor 17% gewijzigd door -Skyhawk- op 29-12-2016 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Nieuwe Samsung TV, met Netflix app. Dus ik dacht, we gaan de Apple TV 4 eruit gooien en de app op de Samsung gebruiken. Maar dan moet het geluid naar mijn 1912. Even zoeken, TV heeft ARC, Denon heeft ARC. Wel HDMI control inschakelen. Hee, werkt perfect. Mooi.

Helaas. Als HDMI control aan staat, en de tv staat aan, dan blijft de 1912 constant terug switchen naar TV input. En als ik dan op de Humax wil kijken die op SAT/CBL staat, dan gaat dat dus niet meer. Weet iemand of dit te voorkomen/op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hee, jij hebt een Samsung TV en een Denon 1912. Zou je voor mij eens willen testen of die Samsung blaster unit op je Denon achter aan te sluiten is op de Control In en je hem zo kunt bedienen via IR (wel oogje van de Deono ff afdekken uiteraard). Zou je me een groot plezier mee doen :)
-Skyhawk- schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:32:
Dank! ik dacht dat Audyssey dat voor je deed na de 8 punt meeting. Gewoon kwestie van persoonlijke wens dus?
Doet ie ook, maar smaak in geluid is persoonlijk dus kun je best wat aan afstellen. Heb ik destijds ook gedaan. Which reminds me, volgens mij moet ik wederom eens het eea inregelen. Maar dta mag ff wachten tot de nieuwe meubels er zijn anders blijf ik aan de gang :P
Dat ik een kleine van een jaar oud heb helpt niet trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Laatst online: 13:46
-Skyhawk- schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:32:
Mja, je kan altijd de meting opnieuw doen met de microfoon verder naar achteren. Dan zal die voor wat harder, en achter wat zachter zetten...

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Peule_P schreef op woensdag 28 december 2016 @ 22:25:
2. Bij het afspelen van diverse bronnen, films, muziek, etc. wordt keurig netjes het juiste audio formaat geselecteerd, indien gewenst kan ik dit wijzigen met de knoppen op de remote, is het ook mogelijk om deze wijziging permanent te maken, dus bijvoorbeeld dat CBL/SAT (TV ontvanger op HDMI1) altijd Dolby Surround is en niet stereo voor de zenders die niet HD zijn?
De Denon laat alleen zien welke track er binnen komt. Je kan een Dolby Pro Logic II-sausje over een stereo track heen gooien zodat het een soort van 5.1 wordt, maar je kan er niet een Dolby Digital 5.1 track van maken. Dit is dus meer een limiet van de TV aanbieder/zender dan van de Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
-Skyhawk- schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:42:
Ik heb sinds gisteren twee speakers achter geplaatst (Focal Dome) en hierna Audyssey opnieuw gedraaid alleen heb ik het idee dat het volume achter veelte hoog staat.

Nu hoor ik soms mensen praten via de achterspeaker waarbij ik dan denk zo hoort het niet....

Iemand nog tips wat ik fout doe of wat normaal is?
Weet je 100% zeker dat je naar een goed 5.1 signaal aan het luisteren bent? Ik heb namelijk hetzelfde issue, maar enkel bij multichannel stereo of soms bij die kunstmatige surround opties zoals pro logic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
  • Laatst online: 16:46
FeaR schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:04:
[...]

De Denon laat alleen zien welke track er binnen komt. Je kan een Dolby Pro Logic II-sausje over een stereo track heen gooien zodat het een soort van 5.1 wordt, maar je kan er niet een Dolby Digital 5.1 track van maken. Dit is dus meer een limiet van de TV aanbieder/zender dan van de Denon.
Duidelijk ja, switchen naar de juiste bron doet ie goed.

Maar is er een mogelijkheid om als default een ander profiel op te slaan?
Bijvoorbeeld surround voor op de input waar de tv decoder aan hangt? (Dus voor de SD zenders?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
LA-384 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:28:
[...]

Weet je 100% zeker dat je naar een goed 5.1 signaal aan het luisteren bent? Ik heb namelijk hetzelfde issue, maar enkel bij multichannel stereo of soms bij die kunstmatige surround opties zoals pro logic.
Denk dat ik dan het zelfde heb. HDMI via PS4 i.c.m. Netflix en Multichannel gaat prima en zoals het hoort.
HDMI i.c.m. Ubuntu en/of Windows en Netflix via Chrome is drama. Dan komt uit elke speaker ook de stemmen. (Zelfde serie).

Ook met Spotify op PS4 is goed (automatische stereo) en met Windows en/of Ubuntu moet ik hem (de receiver) handmatig omzetten naar stereo.

Zit te denken om het geluid dan maar via een optische kabel te laten lopen vanaf mijn computer i.p.v. een HDMI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Je kunt het proberen, maar ik denk niet dat het met een andere kabel is op te lossen. Het probleem zit hem er waarschijnlijk in dat het afspeelapparaat wat het probleem geeft, niet het goede signaal uit stuurt.

Ik weet nog dat ik bij mijn nuc met kodi enkele instellingen moest aanpassen zodat er altijd het goede signaal wordt uitgestuurd. Bij verkeerde instelling werd er bijvoorbeeld altijd stereo of 5.1 uitgestuurd, ongeacht het aantal kanalen van het bronbestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
The Eagle schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 21:49:
Hee, jij hebt een Samsung TV en een Denon 1912. Zou je voor mij eens willen testen of die Samsung blaster unit op je Denon achter aan te sluiten is op de Control In en je hem zo kunt bedienen via IR (wel oogje van de Deono ff afdekken uiteraard). Zou je me een groot plezier mee doen :)
Zou het graag voor je testen, maar ik heb geen Samsung blaster :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_president
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17-05 22:10
Ik heb advies nodig. Op hificorner staat de denon x1200 voor €375 en de x1300 voor €430. Kan ik beter de 1200 nemen of de 1300? Zie namelijk niet heel veel verschillen tussen die 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Waarom vraag je dat hier als er genoeg over te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_president
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17-05 22:10
Ik vraag het omdat ik er zelf niet uit kom, waarom ik wel voor de 1300 moet gaan en niet voor de 1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje omtrent de Denon X-4100. Ik wil graag 7.1.2/4 geluid hebben. Het is mogelijk om een kleine versterker aan te sluiten voor de atmos speakers. Ik vraag me alleen af wat daarvoor geschikt is. In principe zou een kleine 100 watt versterker voldoende zijn? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben ? Klink gek maar kan ik niet een autoverster gebruiken die nog over is ? Deze past nog tussen de denon in en mijn audiomeubel. Als ik kijk naar een nieuwe dan zijn ze allemaal te hoog. Ik heb zo`n 7 cm speling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-05 10:30
Hallo,

Ik heb een Denon AVR-X1000 met LG 47LB670V-ZA en maak gebruik van ARC. Echter zit ik met het probleem dat de denon continue switch naar TV audio in plaats van CBL/SAT na het opstarten.

Ik heb ergens geleden dat dit met SIMPLINK van LG en HDMI control in settings van de denon te maken heeft, echter kom ik er niet uit hoe dit juist aan te passen. Iemand een idee?

Edit 1: Ik heb het 'tijdelijk' opgelost, nu switcht hij niet meer maar speelt het geluid van de TV niet af over de versterker bij bijvoorbeeld Netflix en dit terwijl de TV op ARC staat.

Iemand enige idee hoe het overrulen van TV audio uit te zetten en de afstandbediening wel voor beide apparaten te kunnen gebruiken? (afstandbediening tv ook denon aan en uit zetten).

Gr. Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hogere modellen van Denon hebben de functie TV Audio Switching aan/uit, deze moet je uitzetten, maar als ik snel in de handleiding van de X1000 blader, kan dat bij dit model niet worden uitgeschakeld.

Op CBL/SAT zit je TV tuner? die kun je natuurlijk ook aansluiten op de TV zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

El_president schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:25:
Ik vraag het omdat ik er zelf niet uit kom, waarom ik wel voor de 1300 moet gaan en niet voor de 1200.
het enige wat ik kan bedenken wat ik wel op mijn x1200 zou willen en wat de x1300 heeft, is source select on standby. hoef je je apparaat niet in te schakelen als je een andere bron wilt selecteren.

ik wil niet altijd via speakers geluid, maar als ik bijv net een game gespeeld heb (via tv speakers), en ik wil nog een film of serie kijken (via tv speakers), dan moet ik eerst de denon inschakelen, bron wisselen, en weer uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 16:53
dawg schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:53:
[...]

het enige wat ik kan bedenken wat ik wel op mijn x1200 zou willen en wat de x1300 heeft, is source select on standby. hoef je je apparaat niet in te schakelen als je een andere bron wilt selecteren.

ik wil niet altijd via speakers geluid, maar als ik bijv net een game gespeeld heb (via tv speakers), en ik wil nog een film of serie kijken (via tv speakers), dan moet ik eerst de denon inschakelen, bron wisselen, en weer uitschakelen.
Waarom wil je dat? Lijkt me dat het geluid uit je surround receiver vele malen beter is dan die tv speakertjes. Ik zet met games (surround) en film kijken (surround!) juist mijn receiver aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Ik heb op mijn X1200 4 Dali Senzor Pico's aangesloten en als center de Pico Vokal (zelfde specs als de overige). Zijn dus redelijk compacte boekenkast speakers.

Nu heb ik een nieuwe Audyssey setup gedraaid en worden de speakers als voor en center ingesteld op fullband en large en de surrounds als klein.

Is dit niet vreemd?
Normaal staan dit soort speakers toch gewoon als Small ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
UltraSub schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 20:37:
Nieuwe Samsung TV, met Netflix app. Dus ik dacht, we gaan de Apple TV 4 eruit gooien en de app op de Samsung gebruiken. Maar dan moet het geluid naar mijn 1912. Even zoeken, TV heeft ARC, Denon heeft ARC. Wel HDMI control inschakelen. Hee, werkt perfect. Mooi.

Helaas. Als HDMI control aan staat, en de tv staat aan, dan blijft de 1912 constant terug switchen naar TV input. En als ik dan op de Humax wil kijken die op SAT/CBL staat, dan gaat dat dus niet meer. Weet iemand of dit te voorkomen/op te lossen is?
Shit. Ik zie in manuals van de nieuwere Denon's dat er bij inschakelen van HDMI control een optie komt om auto switch naar tv te voorkomen. Helaas heeft de 1912 die optie niet. Dan is het helaas onbruikbaar voor mij op het moment. :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goofy1978
b.o.n.s schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:59:
Ik heb op mijn X1200 4 Dali Senzor Pico's aangesloten en als center de Pico Vokal (zelfde specs als de overige). Zijn dus redelijk compacte boekenkast speakers.

Nu heb ik een nieuwe Audyssey setup gedraaid en worden de speakers als voor en center ingesteld op fullband en large en de surrounds als klein.

Is dit niet vreemd?
Normaal staan dit soort speakers toch gewoon als Small ingesteld?
Je hebt geen subwoofer dus je kan net zo goed alles op large zetten.
Small heeft geen verband met de grote van de speakers, maar het gebruiken van een crossover voor de subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Goofy1978 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:47:
[...]

Je hebt geen subwoofer dus je kan net zo goed alles op large zetten.
Small heeft geen verband met de grote van de speakers, maar het gebruiken van een crossover voor de subwoofer.
Die heb ik dus wel. Vergeten te vermelden zag ik. Tijdens de setup is die ook gewoon netjes herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

jongetje schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:19:
[...]

Waarom wil je dat? Lijkt me dat het geluid uit je surround receiver vele malen beter is dan die tv speakertjes. Ik zet met games (surround) en film kijken (surround!) juist mijn receiver aan.
omdat ik ook met de nodige regelmaat 's nachts kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

En de Denon kan niet op standje "zacht"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

timovd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:23:
En de Denon kan niet op standje "zacht"?
alles kan natuurlijk, maar dan kan ik in mijn ogen dus net zo goed tv gebruiken voor geluid. soms gebruik ik de set 's nachts wel hoor, maar enkel bij series of films die hoog in mijn favorietenlijst staan. :)
Pagina: 1 ... 46 ... 100 Laatste