Denon x1200W raar beeld via HDMI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-07 19:56
Ik heb sinds gisteren een denon x1200w. Het geluid werkt allemaal perfect, alleen als ik via mijn chromecast iets wil bekijken ziet het beeld er raar uit. Het lijkt alsof er extra witte pixels bij zitten, het beeld is niet scherp. Het lijkt alsof er een verkeerde resolutie op het scherm wordt getoont. Ik kan het niet goed plaatsen. Als ik de chromecast rechtstreeks op de tv aansluit is er niks aan de hand. Ik heb zitten zoeken in de settings van de receiver maar ik heb nog geen setting kunnen vinden die iets over de resolutie zegt. Wie oh wie kan mij de goede richting op wijzen.

[ Voor 7% gewijzigd door Omisys op 31-03-2016 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-07 12:58
Welke TV heb je precies staan?

Daarnaast, staat er toevallig iets als 1080p direct oid in het menu van je TV? Het klinkt haast alsof er ergens iets van over/underscan word toegepast waardoor het beeld minder scherp word. Dit zou je ook makkelijk kunnen testen door de Chromecast even aan te sluiten op dezelfde HDMI poort als de Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
Het is een Philips 46pfl3108h/12. Ik denk dat het misschien niet helemaal goed gaat met de chromecast dat hij 720p naar de receiver stuurt ipv 1080p. Ik zie het voornamelijk met Youtube en Twitch. Als ik via Plex een full HD film stream ziet het er wel goed uit. TV via het kastje van KPN gaat ook goed. Verschillende inputs van de receiver maakt geen verschil, de chromecast direct op de TV aansluiten geeft ook weer normaal beeld zoals ik gewend ben.

Ik heb even rondgekeken in de settings en zie daar niks over direct 1080p staan. Als ik naar het input signaal kijk is het enige verschil tussen TV(kpn) en chromecast dat KPN 1080p50 is en chromecast 1080p60. Kan dit het rare beeld opleveren?

[ Voor 47% gewijzigd door Omisys op 31-03-2016 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-07 12:58
Met YouTube kun je volgens mij het formaat selecteren, maar ik heb dit nog niet echt gebruikt op mijn Chromecast. Gaat dit trouwens om de Chromecast 1 of 2? Met de 2 zou alles op de Chromecast zelf moeten draaien, terwijl de Chromecast 1 je mobiele device nog nodig heeft voor het beeld. Dat kan ook helpen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
Het gaat om de chromecast 2. Volgens mij kan ik mijn televisie niet op een resolutie forceren, ik zie alleen breedbeeld, 4:3, auto zoom staan.

[ Voor 67% gewijzigd door Omisys op 31-03-2016 20:19 ]