Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 727248

Topicstarter
Ik heb nu een denon avr-2106 naar volle tevredenheid en mooie klank. Ik wil meer gaan doen met hdmi waarbij ik terecht kom bij de avr-x2200w. Ga ik hier m.b.t geluid op vooruit?
2200 heeft iets minder vermogen per speakerkanaal maar zal je dat verschil horen?
Tevens zie ik 2 versies van de 2200 op internet: met zilveren tekst op de voorkant en met goudkleurige tekst op de voorkant en tevens meer aansluitingen op de achterkant.

Dus zou dit een goede investering zijn en wat is het verschil tussen de 2 versies?

Verder heb ik: voor 2x kef iQ10, achter 2x kef iQ1, center kef 6Qc en sub BK gemini 2.

Graag hulp

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:17
Goudkleurige tekst is waarschijnlijk de Amerikaanse versie. Die willen inderdaad ook nog wel eens verschillen qua in- en uitgangen. Al kunnen EU-versies ook verschillen qua revisie. Zo had de eerste generatie X3000 geen Pre-Outs en de latere generatie wel. Al is dat wel een extreem voorbeeld. Mocht je 100% zeker willen weten wat je in huis haalt dan zal je op de Nederlandse dan wel Duitse site moeten kijken, die zijn gelijk aan die van de Nederlandse markt. UK heeft soms ook verschillen.

Vermogen mag nooit een punt zijn om een receiver voor te kopen dan wel te laten staan. In de gemiddelde huiskamer heb je geen tientallen Watts nodig en ook heb je geen exotische speakers die dat wel nodig hebben. Voordeel van de AVR-X2200W is dat deze beschikt over Audyssey MultEQ XT waar de AVR-2106 een basalere Room EQ heeft. Niet dat Audyssey zaligmakend is, maar velen vinden het een pluspunt. Verder is nieuwer wel grappiger. Ik heb mijn AVR-2809 vervangen voor een AVR-4520 en de GUI dan wel remote via netwerk is wel leuk. Het is zeker niet de reden om een nieuw apparaat te kopen, maar wel grappig.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-03 13:22
Zou er dit jaar nog een opvolger van de x2200w uitkomen?

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-04 13:27
drernie schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:07:
Zou er dit jaar nog een opvolger van de x2200w uitkomen?
Ja, waarschijnlijk rond september-oktober denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-03 13:22
Het is een beetje koffiedik kijken, maar enig idee welke verbeteringen er in de opvolger zouden kunnen zitten?

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 746205

Om eerlijk te zijn over de AVR-x2200W. Mijn oude Marantz geeft veel meer Bass, je kan dit bij de 2200 niet instellen. De specs zijn wel leuk, je kan er veel mee en het toestel is makkelijk te begrijpen. Ik heb deze versterker nu doorgelinkt naar mijn oude Marantz die veel beter geluid geeft en praktischer instelbaar is met een bass en treble knop. Deze kan ik activeren met de 2e zone. Nadeel hierbij is als zone 2 is ingesteld dat je de bediening niet meer ziet op TV. Dus je moet dan eerst weer main activeren om bijvoorbeeld het juiste internetradio kanaal te selecteren om deze vervolgens weer uit te zetten en te activeren door zone 2 weer aan te zetten. Door het mindere geluid viel ie mij wat tegen. De mogelijkheden daarentegen uitgebreid. Op een vrij simpele Zone 2 na dan. Ben het toestel meer gaan zien als een aanvulling van de mogelijkheden en geluidsbronnen. (webradio, fm, bluetooth enz)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 17:00
Ik heb ook een denon x2200 en bij stereo weergave is er idd niet veel bas aanwezig.
Bij dts of true hd audio juist weer wel erg veel, films klinken geweldig.
Is wel apart idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:29
@goofy1978,
Heb je dynamic volume uit staan? Dat maakt een groot verschil in volume van de verschillende frequenties. Door het in te schakelen worden de relatief zachtere tonen geboost, waardoor je mogelijk wél bass hoort. Het totale volume zelf is bij mij ook erg source afhankelijk. Een stereo flac klinkt zo'n 20 db zachter dan een 5.1 flac (gelet op volumestand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 17:00
Dyn volume staat alleen bij dts of hd audio aan.
Bij muziek staat het uit, wel gebruik ik dan meestal stereo over 4 boxen
Maar ook bij pure direct geeft ie hetzelfde aan bas af als met Multi chan stereo, dus muziek klinkt gewoon zoals het bedoelt is volgens mij. :)
Je kan de subwoofer harder zetten voor een bepaalde weergave bv stereo en opslaan met de soundtoetsen 1 tot 4, die instelling onthoud ie dan.
Er is een apart subwoofer volume zonder dat je aan de audyssey calibratie iets hoeft te veranderen.

[ Voor 67% gewijzigd door Goofy1978 op 09-03-2016 18:11 ]

Pagina: 1