Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 09:06
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:04:
[...]
Ik lees net dat de chromecast rechtstreeks op de TV alleen stereo geluid kan hebben.

Ook als je een optical kabel gebruikt.
DD+ is alleen via een receiver te horen.
Dit kan twee orzaken hebben.
1. De chromecast geeft zelf alleen maar stereo (doet mijn nexus player met netflix ook) als deze is aangesloten op de TV.
2. Bij gebruik van de optical kabel uit de TV heeft het ook een bewuste oorzaak. Te vinden in licenties of rechtenbescherming. Signalen van buiten de TV aangesloten met HDMI worden via de TV gedowngrade naar stereo alvorens deze doorgestuurd worden. Bijvoorbeeld een BluRay speler geeft aan de TV wel een volledig 5.1 geluid maar de TV stuurt dit door als stereo. Mijn Samsung TV geeft volgens mij alleen DD/5.1 geluid door als de bron een interne bron is (tv signaal / TV App). Bij externe HDMI bronnen blijft er alleen stereo over.

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het problem van proo lijkt me totaal geen Denon probleem maar gewoon een kwestie van goed aansluiten. En gezien de discussie onderhand best een eigen topic wardig, kan iedereen zich er over buigen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 18:48:
Het problem van proo lijkt me totaal geen Denon probleem maar gewoon een kwestie van goed aansluiten. En gezien de discussie onderhand best een eigen topic wardig, kan iedereen zich er over buigen :)
Dank voor je reactie
Maar als het zo is dat het geluid alleen maar correct wordt weergegeven als je het rechtstreeks aansluit is dat prima.

Dit wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:54
Wij kregen gisteren een firmware update notificatie op onze X2000.
Het betreft Version 8600-9776-1680.

12.11.2015

Firmware:- 8600-9776-1680 (DZ15-060, AVR-X2000 BKE2)

1) When the customer connects the iPod/USB or Media Server to the AV Receiver and music is played, the product did an unnecessary access to server of the Last.fm. Therefore, when the Last.fm server, failed, playback of music from the iPod/USB and Media Server stopped.
Symptom is the AV Receiver accessed to server of the Last.fm while playing music on the iPod/USB or Media Server.
2) When the AV Receiver receives the signals other than POWER ON by Remote controller during standby, the AV Receiver reacts and Standby LED lights up and after 5 seconds lights off. (The AV receiver doesn't work.)
Symptom is Standby LED on AV Receiver lights up needlessly during standby.
3) When the customer is playing contents of DD+ signal of the Netflix Stream with the volume at position of "00dB" by AV receiver, the noises of high pitched "screech" or "chirp" might be heard from the speaker at random. (The noise is especially heard from the speaker of the Surround Left channel.)
Symptom is unnecessary noise is heard from the speaker.

Behalve het aangekondigde deel lijkt er ook e.e.a. bijgeschaafd te zijn binnen de GUI en menu structuren, zo ziet de webgui er iets strakker uit en is het Spotify menu ook ietwat veranderd qua uiterlijk. Tot op heden positieve ervaringen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:44
Ik had een Denon AVC 10 SE maar die is helaas overleden (ruis op kanalen, te duur/lastig om te repareren). Nu heb ik bij Hificorner een Denon AVR-X4100W besteld en ik verwacht deze receiver morgen.

Ik heb een 46" Samsung LED, een Zotac HTPC en een KPN Arris Tv kastje. De HTPC/Arris zat voorheen via een optical kabel aan de Denon AVC 10 SE, nu zal dit echter via HDMI gaan. Nu twijfel ik een beetje over de HDMI kabels die ik moet kopen. Ga ik voor een goedkope action kabel of een wat duurder A-merk ? Ik lees verschillende verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
vortexnl1982 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:29:
Ik had een Denon AVC 10 SE maar die is helaas overleden (ruis op kanalen, te duur/lastig om te repareren). Nu heb ik bij Hificorner een Denon AVR-X4100W besteld en ik verwacht deze receiver morgen.

Ik heb een 46" Samsung LED, een Zotac HTPC en een KPN Arris Tv kastje. De HTPC/Arris zat voorheen via een optical kabel aan de Denon AVC 10 SE, nu zal dit echter via HDMI gaan. Nu twijfel ik een beetje over de HDMI kabels die ik moet kopen. Ga ik voor een goedkope action kabel of een wat duurder A-merk ? Ik lees verschillende verhalen.
Gebruik zelf de meegeleverd hdmi kabel van kpn en geen problemen hiermee.
Zie en hoor ook geen enkel verschil met een duurdere kabel die ik huis heb. O-)

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
fazerfreak schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:34:
[...]

Gebruik zelf de meegeleverd hdmi kabel van kpn en geen problemen hiermee.
Zie en hoor ook geen enkel verschil met een duurdere kabel die ik huis heb. O-)
Ja mij lijkt het ook bullshit. Ik gebruik ook geen dure UTP kabels voor mijn computers....

Ben benieuwd naar de Denon ! Kan niet wachten. Is een grote sprong voorwaarts in de tijd (van jaar 2003 naar 2015 qua techniek). Ik zag wel dat de 4100 een stuk lichter is dan de AVC 10 SE :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
Ik heb ook Action HDMI kabels en die zijn net zo goed.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 15:37
Lord_Dain schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:10:
Wij kregen gisteren een firmware update notificatie op onze X2000.
Het betreft Version 8600-9776-1680.

12.11.2015

Firmware:- 8600-9776-1680 (DZ15-060, AVR-X2000 BKE2)
Zal ook eens kijken, ik zit nog steeds te wachten op de DTS:X update voor mijn 7200W, waarom het allemaal zo lang moet duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:06
vortexnl1982 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:37:
[...]
Ben benieuwd naar de Denon ! Kan niet wachten. Is een grote sprong voorwaarts in de tijd (van jaar 2003 naar 2015 qua techniek). Ik zag wel dat de 4100 een stuk lichter is dan de AVC 10 SE :(
De Denon AVC-A10SE heeft dan ook een dikke ringkern wat hem naar het gewicht van 21,5 kilo kan pushen. De bloktrafo van de AVR-4100 is dan geen vergelijk. Waarbij de AVR-X4100 ook niet het topmodel is wat je vorige Denon wel was waardoor één op één vergelijken wellicht niet heel eerlijk is. Voor gewicht moet je eerder naar Onkyo kijken, die zitten tegen de 25 kilo met hun nieuwe modellen en hebben nog steeds een ringkern.

Voor kabels is het net als veel binnen de audio voorstanders van dure kabels en tegenstanders. Op GoT zijn het vooral tegenstanders waar je op bijvoorbeeld HT Forum weer voorstanders hebt. Enkele topics over deze producten (en de (on)zin) zijn hier op GoT zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 6 dan wel HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2. Ik gebruik zelf ook relatief dure kabels, maar niet voor het verschil. Meer dat ik er voor een leuke prijs aan kom komen :P

[ Voor 26% gewijzigd door FeaR op 18-11-2015 13:41 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
FeaR schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:38:
[...]

De Denon AVC-A10SE heeft dan ook een dikke ringkern wat hem naar het gewicht van 21,5 kilo kan pushen. De bloktrafo van de AVR-4100 is dan geen vergelijk. Waarbij de AVR-X4100 ook niet het topmodel is wat je vorige Denon wel was waardoor één op één vergelijken wellicht niet heel eerlijk is. Voor gewicht moet je eerder naar Onkyo kijken, die zitten tegen de 25 kilo met hun nieuwe modellen en hebben nog steeds een ringkern.

Voor kabels is het net als veel binnen de audio voorstanders van dure kabels en tegenstanders. Op GoT zijn het vooral tegenstanders waar je op bijvoorbeeld HT Forum weer voorstanders hebt. Enkele topics over deze producten (en de (on)zin) zijn hier op GoT zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 6 dan wel HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2. Ik gebruik zelf ook relatief dure kabels, maar niet voor het verschil. Meer dat ik er voor een leuke prijs aan kom komen :P
Mjah ben benieuwd hoe de AVR 4100 zich gaat verhouden tot de AVC10SE. Ik was altijd erg tevreden over de AVC10SE.

Ik zat nog te denken om een tweedehandse AVC1SE te kopen, ben alleen bang dat alle modellen uit die tijd last gaan krijgen / hebben van hetzelfde euvel als waar mijn AVC10SE nu last van heeft...

Ik denk dat ik qua vermogen wel vooruit kan. Ik stuur Chario Hiper 2000T fronts, center en rear speakers aan. Daarnaast hangt er nog een Rel Q400 sub aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
vortexnl1982 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:45:
[...]
Ik zat nog te denken om een tweedehandse AVC1SE te kopen, ben alleen bang dat alle modellen uit die tijd last gaan krijgen / hebben van hetzelfde euvel als waar mijn AVC10SE nu last van heeft...
Ik ben niet bekend met de euvels van die machines. Ik weet wel dat er zeldzaam nog iets van een Denon AVC-A1HDA voorbij wil komen. Laatst nog eentje met zelfs de HDMI 1.4 upgrade, daar mag je alleen wel serieus geld voor neerleggen. Tweedehands AVR-4520 had eventueel ook nog gekund, die heb ik laatst weten te regelen voor 750 euro, dat maakt het leuk om naar een "topmodel" te gaan. Tussen " aangezien Denon ze niet meer maakt zoals vroeger...helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
FeaR schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:56:
[...]

Ik ben niet bekend met de euvels van die machines. Ik weet wel dat er zeldzaam nog iets van een Denon AVC-A1HDA voorbij wil komen. Laatst nog eentje met zelfs de HDMI 1.4 upgrade, daar mag je alleen wel serieus geld voor neerleggen. Tweedehands AVR-4520 had eventueel ook nog gekund, die heb ik laatst weten te regelen voor 750 euro, dat maakt het leuk om naar een "topmodel" te gaan. Tussen " aangezien Denon ze niet meer maakt zoals vroeger...helaas...
Hmm een tweedehands AVR-4520 was ook een optie geweest ja... Ik denk wel dat het een overkill is voor mijn setup. Maar is een 4100 echt zoveel stappen onder het topmodel ? Moet ik het vergelijk met een 3800 series receiver van vroeger ?

Zie nog een AVR 4520 staan op marktplaats en de 4100W is nog niet opgestuurd dus ik kan 'm nog cancellen.. Begin nu te twijfelen :)

[ Voor 7% gewijzigd door vortexnl1982 op 18-11-2015 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Met een AVR-3800 zit je ook weer op een oud(er) model van zeker 8 jaar geleden. Dacht dat je met de AVR-3808A de nieuwste wel te pakken hebt. Heb je wel netwerk, maar geen dingen als Spotify, geen HDMI 1.4 met ARC en eventueel 3D, et cetera. De opbouw van de AVR-4520 (en de nieuwe X7200) is wel mooier dan de AVR-X4100. Het is maar net hoe vatbaar je daar allemaal voor bent. De AVR-4810 is ook een mooie machine die best hoog was gepositioneerd maar geen ringkern. Denon heeft qua series per jaren wel rare sprongen gemaakt. Vermogen zal op de top een paar (tientallen) Watts verschillen, maar zo veel maakt dat niet meer aangezien je moet verdubbelen om 3dB meer winst te behalen. Dan is het verschil tussen bijvoorbeeld 100 Watt en 125 Watt minder groot als het lijkt.

Ik heb de AVR-4520 omdat je daar de eindversterking kan uitschakelen zodat ik de AVR als pre/pro gebruik en de versterking door mijn eindbakken wordt gedaan. Is het nodig? Zeker niet. Is het leuk om te hebben staan? Dat wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Ja ik zie nu een 4520 staan op MP voor ~800 Euro. Ik gebruik de recevier niet als preprocessor maar gewoon als volwaardige receiver. De extra's zoals Spotify HDMI 1.4 etc zijn wel handig.

Ik denk dat ik qua vermogen voldoende uit ben met de 4100W, ik kan sowieso niet te hard draaien (want we hebben 2 kleintjes jonger dan 3 jaar). De 4100W is net wat moderner en ik koop hem nieuw. Tweedehands is vaak wel een gokje...

Twijfel twijfel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
vortexnl1982 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:24:
Ja ik zie nu een 4520 staan op MP voor ~800 Euro. Ik gebruik de recevier niet als preprocessor maar gewoon als volwaardige receiver. De extra's zoals Spotify HDMI 1.4 etc zijn wel handig.

Ik denk dat ik qua vermogen voldoende uit ben met de 4100W, ik kan sowieso niet te hard draaien (want we hebben 2 kleintjes jonger dan 3 jaar). De 4100W is net wat moderner en ik koop hem nieuw. Tweedehands is vaak wel een gokje...

Twijfel twijfel :)
Ik heb zelf de 4000 gehad, ik denk dat je meer plezier hebt van Audyssey XT32 en de netwerkmogelijkheden dan dat je de echte power gaat missen. Ik was er niet ontevreden over in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Is Audyssey XT32 zo handig dan ? Lijkt me een eenmalig iets wat je gebruikt ?

De 4520 en 4100 hebben toch ongeveer dezelfde netwerkmogelijkheden ? Alleen heeft de 4520 geen WIFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
vortexnl1982 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:55:
Is Audyssey XT32 zo handig dan ? Lijkt me een eenmalig iets wat je gebruikt ?

De 4520 en 4100 hebben toch ongeveer dezelfde netwerkmogelijkheden ? Alleen heeft de 4520 geen WIFI.
Ja, ik zie dat die ook al ruim uitgerust is daarmee. Maar Audyssey is zeker niet iets wat je eenmalig gebruikt, het gaat verder dan enkel wat niveau's en afstanden inmeten, je geluid wordt veel meer gebalanceerd ervan. Overigens heeft de 4520 ook XT32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Mjah ik ga toch eens informeren naar die 4520. Misschien toch wel interessant. Dat hij geen WIFI heeft boeit me niet zoveel.

• vortexnl1982
Het is de 4520 geworden ! Hij was een jaar oud en kreeg de bon er bij. Vanavond maar eens spelen met de instellingen !

• FeaR
Feli met je aanschaf :)

• vortexnl1982
Bedankt :) Ik lees wel dat het ding nogal warm kan worden. Hij komt bij mij in een kast te staan. Ik moet even kijken hoe ik de warmte daar uit weg krijg. Eens kijken of ik wat fans uit china kan laten komen..

• FeaR
vortexnl1982 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:51:
[...]
Bedankt :) Ik lees wel dat het ding nogal warm kan worden. Hij komt bij mij in een kast te staan. Ik moet even kijken hoe ik de warmte daar uit weg krijg. Eens kijken of ik wat fans uit china kan laten komen..
Daar durf ik niets over te zeggen. De mijne is ingesteld op uitgeschakelde eindtrappen, dus warm wordt hij dan sowieso niet/een stuk minder. De AVR-4520 heeft wel twee fans die aan slaan mocht het nodig zijn:
Afbeeldingslocatie: http://programming4.us/image/052013/31/17542125.jpg

Onder beide koelribben eentje.

• vortexnl1982
Mjah ik lees wat verhalen op AVSFORUM over te hete 4520s die dat niet zo leuk vinden. Ze leggen dan een fan bovenop en fans aan de achterkant van de kast:

Afbeeldingslocatie: http://i333.photobucket.com/albums/m400/bluer101/Avs/3CB8EDE9-6070-449F-A306-CFA307DFBF6C.jpg

Bij mij staat het ding ook in een kast. Ik weet dat de AVC10SE ook behoorlijk heet werd.

• FeaR
vortexnl1982 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:02:
Mjah ik lees wat verhalen op AVSFORUM over te hete 4520s die dat niet zo leuk vinden. Ze leggen dan een fan bovenop en fans aan de achterkant van de kast:

[afbeelding]

Bij mij staat het ding ook in een kast. Ik weet dat de AVC10SE ook behoorlijk heet werd.
Fans achteraan de kast is vooral om warme lucht het meubel uit te voeren. Als het meubel gesloten is kan ik me daar wat bij voorstellen, als het meubel open is lijkt dat me al een stuk minder nodig. Op de foto heeft de receiver ook behoorlijk wat ruimte boven vrij. Puur op die foto afgaande lijkt het me wat overdreven in die situatie. Deze opstelling is niet extra gekoeld en toch echt krapper dan het voorbeeld van AVS.

Edit:
Deze foto kom je ook wel tegen, maar die is niet wat het lijkt. De fans zaten eerst op een Onkyo TX-NR3009 die ze nodig had. De Onkyo is naar mijn weten passief gekoeld en Onkyo wordt ook behoorlijk warm. De eigenaar van de AVR-4520 daar zegt ook dat hij de fans over heeft en ze er op heeft gelegd.

Edit 2:
Hier zoals de AVR-4520 bij mij staat. Maar wellicht niet representatief omdat ik de Denon alleen als pre/pro gebruik. Al staan de eindversterkers (passieve koeling) achter gesloten deurtjes en ook die hebben nergens last van. Moet ook worden gezegd dat mijn meubel open is aan de achterzijde en ook dieper dan gemiddeld waardoor warme lucht meer ruimte heeft.

[ Voor 29% gewijzigd door FeaR op 19-11-2015 10:11 ]

• vortexnl1982
Bij mij is de kast gesloten. Alleen aan de achterkant heb ik een gat gezaagd waar de bekabeling uit kan. Er is niet zo heel veel ruimte.

[ Voor 13% gewijzigd door vortexnl1982 op 19-11-2015 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:52
LA-384 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:42:
Ik heb sinds januari 2013 een Denon AVR 2113 in gebruik, maar vandaag heeft hij plotseling de geest gegeven. Ik was een serie aan het kijken en hoorde wat gekraak/ruis door de speakers komen. Een paar tellen later klapte de receiver uit en begon zich vervolgens enkele seconden in- en uit- te schakelen (met telkens een luide tik uit de receiver zelf). Na ook dat een paar seconde volgehouden te hebben is hij helemaal uit gegaan. Ik heb vervolgens alles losgekoppeld en hem kaal nog eens aan het stopcontact gehangen, maar hij doet niets meer. Er branden geen lampjes, er komt geen geluid uit de receiver zelf, helemaal niets.

Ik heb contact gehad met de winkel waar ik het heb gekocht, maar deze geven aan dat het buiten de garantie valt (>2 jaar). Ze kunnen het wel opsturen, maar dat brengt kosten met zich mee; €50-€70 voor onderzoek en de eventuele reparatiekosten. Ik weet niet goed waar ik verstandig aan doe. Mijn gevoel zegt dat het de voeding is, maar de winkelmedewerkster heeft het over de HDMI-aansluiting.

Welke kosten kan ik verwachten? Kan ik het ook door derden laten repareren? Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn, afgaande op bovenstaande omschrijving?
Gisteren de receiver opgehaald bij Technivision. Het probleem bleek te liggen in het "standby-voedings-circuit". Het zegt me totaal niets, maar het zou iets zijn wat niet vaak voorkwam en waar geen duidelijke aanleiding voor is. Volgens de reparateur was het een kwestie van domme pech. Het is in elk geval gerepareerd en de kosten vielen me alleszins mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBenny
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-08 19:33
Ik heb een vraagje, momenteel ben ik op zoek naar een receiver. deze moet ook enkele analoge audio inputs hebben om audio apparatuur op aan te sluiten. tegenwoordig lijken de receivers enkel nog HDMI inputs te hebben. nu ben ik op de AVR-X2200W gevallen die er nog 4 heeft maar deze lijken ook gekoppeld aan DVD, SAT enz.. nu zou je deze kunnen toewijzen aan andere inputs klopt dit? de handleiding is hier niet 100% duidelijk over. ik zou dus de audio inputs willen koppelen aan bijvoorbeeld AUX1 en AUX2 waar in de handleiding nu een "-" staat. het is me niet duidelijk of je die locaties met "-" nu kan invullen met de analoge audio inputs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Lees het boekje, daar staat het in - digitaal te vinden dus ff google aanslingeren :)
Vziw zijn bij alle Denons de inputs assignable en hernoembaar :)

[ Voor 20% gewijzigd door The Eagle op 24-11-2015 22:43 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBenny
Ik heb de handleiding even doorgenomen en ga ervan uit dat het kan maar kan het niet met 100% met zekerheid uit de handleiding halen.

Zijn er hier personen die in het bezit zijn van een AVR-X1200W, AVR-X2200W of AVR-X3200W die voor mij even de totale diepte van het toestel willen opmeten inclusief de aansluitingen achteraan?
De opgegeven afmetingen zijn steeds zonder de aansluitingen achteraan en deze wil ik ook graag kennen om te kijken of de receiver in mijn meubel kan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Het aankoopadvies van ziconl staat nu in een eigen topic: Nieuwe 5.1 set voor €500-€600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Kun je een denon avr x2200 ook met audio over coax aansluiten?
bij mn pioneer kan dat wel, maar maar bij de handleiding van denon lijkt het wel of coax alleen video in is
Heb een geluidskaart met coax uitgang en optische maar had altijd de coax aangesloten maar krijg dat niet meer werkend.
Nu optisch aangesloten werkt ook al is dat zon iel kabeltje voor achter de pc :)

edit de totale diepte van de 2200 is 34cm vanaf de knoppen aan voorkant tot achter de wifi antennes :)

[ Voor 32% gewijzigd door Goofy1978 op 28-11-2015 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Digitale Coax is naar mijn weten altijd audio. Er is ook nog een analoge coax aanwezig op de receiver, maar dat is voor de FM-antenne. Video over één RCA is composiet en dat wil je echt niet meer gebruiken.

Het probleem zal er in zitten dat de AVR-X2200 geen Digitale Coax heeft, dan zal het niet gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Dat zal het wel zijn dan ben een hele tijd aant prutsen geweest.
Verder stelt ie zich mooi in al overdrijft ie de crossover wel een beetje
60 hz voor de fronts van m'n teufel system 4 lijkt me iets te hoog gegrepen
Heb daar maar 80 hz van gemaakt

[ Voor 3% gewijzigd door Goofy1978 op 28-11-2015 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wel ook de cross van je sub aangepast neem ik aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Crossover op de sub zelf gebruik ik niet laat de versterker dat doen.
Nu staatde crossover voor de front en center op 80hz en suround op 100hz
Zijn niet zulke grote en gesloten satelliet speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Goofy1978 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 20:19:
60 hz voor de fronts van m'n teufel system 4 lijkt me iets te hoog gegrepen
Heb daar maar 80 hz van gemaakt
Dat lijkt me nog laag, Teufel raadt zelfs 120 - 140 Hz aan als crossover voor deze set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Ik weet het maar met een aflopende toon halen ze 100 hz goed hoorbaar.
Zou die denon zo'n beroerde inregelsoftware hebben dan, als die 60 hz aanraad.
maar zelfs al was dat niet zo dan heb ik liever een gat in de weergave dan een plaatsbaar subwoofer
Nooit de crossover hoger dan 100hz zetten dus
Veel van jou opgestoken fear ha ha
Wel een puik ding die denon klinkt lekker en nogal moderne functies

[ Voor 11% gewijzigd door Goofy1978 op 28-11-2015 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 23:23

R-B

Blokkert

Ik heb al een tijdje een Denon 1909 in bezit(Mei 2009, dus 6.5 jaar), echter heb ik laatste tijd dat hij uitvalt. Soms zit er tijdje tussen en soms 3x kort achter elkaar.

het rode lampje gaat dan knipperen, op ongeveer 0.5 sec snelheid.

Volgens handleiding betekend dat:
- Impedantie issues. Speakers zijn ongewijzigd, dus irrelevant?
- Kortsluiting speaker draad. Nvt, treed soms tijden niet op en dan ineens weer wel. Speakers staan hetzelfde.
- unknown, zoek contact met Denon.

Ik heb wel nu wel bijna een jaar de teufel mk2 ultima 40 surround set, met de fronts van 120/200 Watt (Continu/piek) . Minimaal versterker vermogen 20W, Denon levert 90W per kanaal. Lijkt me voldoende.

Iemand suggesties?

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Al eens een andere speaker draad geprobeerd? Geen idee of ie ergens over de lengte intern wat te warm is geworden, of bij de aansluitingen ergens een stukje metaal sluiting maakt. Hoeft niet veel te zijn maar zo sluit je wel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 09:49
Hoi allen,

Ik overweeg de aankoop van een Denon avr-x3200w.

Heeft iemand hier al ervaringen mee? In combinatie met welke luidsprekerset?

Daarnaast heb ik een aantal vragen om de WAF te bepalen. Dit zal mee bepalen over alles door de budgetronde geraakt. ;-)

De meest gebruikte bronnen zullen zijn:
* Google Chromecast (specifiek: Netflix) rechtstreeks via HDMI op de receiver;
* Spotify Connect (ingebouwd in de AV Receiver);
* Bluetooth Audio Streaming (ingebouwd in de AV Receiver);

Hoe werkt de automatic input switching? Ik denk aan het volgende:
* Via de Android app cast ik iets naar de Chromecast => de Denon schiet in actie en switch naar de juiste input (HDMI CEC). Klopt?
* Ik start de Android app op van Spotify en selecteer een playlist. Dankzij Spotify Connect switcht de Denon van de Google Chromecast input naar Spotify;
* Ik beslis om audio dat lokaal op mijn smartphone staat af te spelen via bluetooth. Zodra ik verbinding heb gemaakt via bluetooth switcht de Denon naar deze bron;

Kloppen bovenstaande scenario's? Want op die manier kan je rechtstreeks interactie met de AV Receiver minimaliseren (WAF indachtig). Of zie ik iets over het hoofd.

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ja, het IQ van je vrouw :P :+

Chromecast niet aan je Denon maar aan je TV hangen, die gebruik je namelijk toch altijd met je TV. Bronswich kan dan automatisch (idd HDMI CEC icm ARC) maar kan soms ook issues opleveren, ligt aan je TV en hoe goed die samenwerkt met de Denon. Iedere fabrikant maakt nl zijn eigen implementatie van HDMI en das niet altijd compatible. Mocht je daar issues mee hebben moet je tzt maar een eigen topic starten

Voor de audio heb je verder je Denon app. Spotify switch verwacht ik automatisch, BT durf ik niet te zeggen. Maar dikke kans dat je beiden via de app aanstuurt en dan dus wel :)

100% zeker kan ik echter niet zeggen. Ik heb een non networked AVR2311 en een losse DNP720 streamer.

Wil je verder specifieke Denon vragen stellen dan zit je hier goed :) Voor de rest heb je denk ik voornamelijk aankoop adviesvragen en die kun je in een eigen topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:20
The Eagle schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 22:57:
Chromecast niet aan je Denon maar aan je TV hangen, die gebruik je namelijk toch altijd met je TV.
Juist wel aan je receiver hangen, dan heb je ook surround geluid met netflix (en iig beter geluid dan over je tv speakers). Je sluit je DVD/Bluray speler toch ook aan op je receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

The Eagle schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 19:21:
Al eens een andere speaker draad geprobeerd? Geen idee of ie ergens over de lengte intern wat te warm is geworden, of bij de aansluitingen ergens een stukje metaal sluiting maakt. Hoeft niet veel te zijn maar zo sluit je wel uit :)
Overal zitten bananen stekkers op, en die hebben geen losse "adertjes" die contact kunnen maken met elkaar.

Enige wat ik kan bedenken op moment, iig om te proberen is 1 rear speaker te ontkoppelen. Die is gevallen en wellicht is impedantie / kortsluiting intern. Eens doormeten van de week.

@ Chromecast discussie, die moet je idd op receiver aansluiten en niet op TV.... :9

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 11:13

burgt

Starbass

Inderdaad alleen de HDMI uit op de TV, ook meteen de afstands bediening van de TV niet meer nodig, die hoeft alleen aan en je bent klaar. (mits je een settopbox voor tv hebt uiteraard ;))

Ander kun je de chromecast ook niet op je beamer op hdmi out 2 zetten.. :P

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 09:49
helaas, sommige upgrades zijn gewoon te duur. ;)
Voor de audio heb je verder je Denon app. Spotify switch verwacht ik automatisch, BT durf ik niet te zeggen. Maar dikke kans dat je beiden via de app aanstuurt en dan dus wel :)
Je verwijst naar de Denon app, maar ik wou vermijden om een extra app te gebruiken (WAF-gewijs). M.a.w. ik zou de spotify-app willen gebruiken om Spotify muziek te streamen naar de Denon (mogelijk?) en de standaard muziek app gebruiken om bluetooth audio te streamen.

De Denon-app kan uiteraard nog steeds gebruikt worden voor de meer geavanceerdere handelingen.

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:21
DriesA schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:06:
[...]

helaas, sommige upgrades zijn gewoon te duur. ;)

[...]

Je verwijst naar de Denon app, maar ik wou vermijden om een extra app te gebruiken (WAF-gewijs). M.a.w. ik zou de spotify-app willen gebruiken om Spotify muziek te streamen naar de Denon (mogelijk?) en de standaard muziek app gebruiken om bluetooth audio te streamen.

De Denon-app kan uiteraard nog steeds gebruikt worden voor de meer geavanceerdere handelingen.
Dit klopt. Als ik op mijn X3100W Spotify wil streamen, ga ik in de Spotify app naar andere output apparaten en dan kies ik de Denon. Die staat ook in de lijst als hij uit staat. Als je hem dan kiest als uitvoerapparaat, gaat hij vanzelf aan en springt naar de juiste input. Als je stopt met luisteren via de Spotify app gaat de Denon niet automatisch uit maar dat kan je met een timer instelling in de Denon oplossen.
Zone 2 bedienen en andere geavanceerde dingen dien je met de Denon app te doen. Volume kan je wel wijzigen vanuit de Spotify app.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

jongetje schreef op woensdag 02 december 2015 @ 06:55:
[...]

Juist wel aan je receiver hangen, dan heb je ook surround geluid met netflix (en iig beter geluid dan over je tv speakers). Je sluit je DVD/Bluray speler toch ook aan op je receiver?
Die wel ja, omdat mijn BR een DTS HD signaal uit kan sturen.
Maar zelfs netflix stuurt niet hoger uit dan gewoon DTS. Dat kan ook over een coax of optische kabel. En dan heb je een stuk minder gezeik met lipsync, HDMI ARC en CEC. En je kunt iig kiezen of je geluid via je TV of via je Denon wilt hebben. Last: HDMI CEC uit scheelt in energieverbruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Was een Chromecast niet gelimiteerd qua output wanneer je deze in een TV drukte en wanneer direct aangesloten op een receiver?

Sowieso is direct via de TV dan weer het issue dat je een externe bron hebt die in theorie wel DTS in zou kunnen voeren maar een TV die het niet door zal voeren in 5.1 wegens licenties. Kiezen voor geluid uit de TV of Denon is ook een non-argument. Denon kan al sinds jaar en dag HDMI signalen doorsturen als de receiver in stand-by staat zodat de audio niet per se via externe speakers gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Lijkt erop dat speakers/draad ok zijn.. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:12
Heb een Ziggo ontvanger en een Raspberry PI via HDMI aan mijn X2200 hangen. Echter zodra ik de receiver aanzet gaat hij altijd default naar de Raspberry PI (Media Player) ipv naar mijn Ziggo. Heb alle instellingen al nagelopen en kan niets vinden. In de Raspberry config heb ik HDMI_IGNORE_CEC_INIT=1 staan maar ook dat helpt niet. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBenny
Gisteren mijn nieuwe Denon AVR-X2200W ontvangen en al wat mee gespeeld.
Ik had al direct een vraagje:
Bij het testen van een film met 5.1 audio werkte al mijn speakers perfect.
Nadien bij het tv kijken merkte ik op dat mijn subwoofer zichzelf had uitgeschakeld.
Op het display van de receiver kon ik zien dat de audio gewoon op stereo stond (wat wel normaal is voor een gewone tv uitzending denk ik).
is het dan zo dat bij de gewone stereo weergave de subwoofer niet wordt aangestuurd door de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

DenBenny schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:08:
Gisteren mijn nieuwe Denon AVR-X2200W ontvangen en al wat mee gespeeld.
Ik had al direct een vraagje:
Bij het testen van een film met 5.1 audio werkte al mijn speakers perfect.
Nadien bij het tv kijken merkte ik op dat mijn subwoofer zichzelf had uitgeschakeld.
Op het display van de receiver kon ik zien dat de audio gewoon op stereo stond (wat wel normaal is voor een gewone tv uitzending denk ik).
is het dan zo dat bij de gewone stereo weergave de subwoofer niet wordt aangestuurd door de receiver?
Wat je zegt, stereo = 2.0. Dus geen subwoofer.
Hij kijkt gewoon naar de bron, en zet de speakers aan die daarbij horen (autodetect achtig iets). Alle TV uitzendingen zijn volgens mij "gewoon" 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:33
Afhankelijk van je TV (mijn samsung kan het) kun je wel instellen dat hij de dolby digital audio door moet geven, sommige digitale kanalen hebben dat erbij zitten (al best veel kanalen eigenlijk!). Daarnaast kun je ook nog in je Denon de surround modus aanpassen, zodat bijv het stereo signaal toch over alle speakers wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBenny
R-B schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:16:
[...]

Wat je zegt, stereo = 2.0. Dus geen subwoofer.
Hij kijkt gewoon naar de bron, en zet de speakers aan die daarbij horen (autodetect achtig iets). Alle TV uitzendingen zijn volgens mij "gewoon" 2.0.
Daar ging ik ook een stuk van uit maar ik had de indruk dat de centerspeaker wel nog meedeed. straks nog eens testen. Wel jammer overigens want met subwoofer klinkt alles toch wat "voller".
FireSonus schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:21:
Afhankelijk van je TV (mijn samsung kan het) kun je wel instellen dat hij de dolby digital audio door moet geven, sommige digitale kanalen hebben dat erbij zitten (al best veel kanalen eigenlijk!). Daarnaast kun je ook nog in je Denon de surround modus aanpassen, zodat bijv het stereo signaal toch over alle speakers wordt weergegeven.
Het is al een oude TV (dat is het volgende item op het lijstje ;) ) dus geen dolby en ARC. dit is ook niet nodig want TV kijken gebeurt via een settop-box die dus ook voor het geluid zorgt (via HDMI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

DenBenny schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:25:
[...]

Daar ging ik ook een stuk van uit maar ik had de indruk dat de centerspeaker wel nog meedeed. straks nog eens testen. Wel jammer overigens want met subwoofer klinkt alles toch wat "voller".

[...]
Dat kan inderdaad, hangt sterk af van je speakers natuurlijk. je kan vast wel dan iets instellen om sub altijd te gebruiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
DenBenny schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:08:
Dat ligt er maar net aan hoe jij de Denon in hebt gesteld. Als je een x.1 track hebt zal de subwoofer automatisch aan worden gestuurd aangezien er een dedicated LFE-track bij zit die naar de subwoofer gaat. Bij een x.0 track is dat subwooferkanaal er niet en wordt de subwoofer niet aangestuurd. Echter als je de speakers op "small" zet (wat mijn inziens de manier is als je een subwoofer hebt) en dan de crossover instelt zal de receiver zelf alles onder de ingestelde crossover naar de subwoofer sturen. Je stuurt dan de subwoofer wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

FeaR schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:07:
[...]

(wat mijn inziens de manier is als je een subwoofer hebt)
Nee, niet altijd :)
Het kan zijn dat de fronts genoeg lage tonen kunnen produceren, dan hoeft het weer niet ;)

Maar wat je beschrijft is wel mooie oplossing.

[ Voor 8% gewijzigd door R-B op 03-12-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
R-B schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:04:
[...]

Nee, niet altijd :)
Het kan zijn dat de fronts genoeg lage tonen kunnen produceren, dan hoeft het weer niet ;)
Dan zet je de crossover gewoon een stuk naar beneden. Ik ken maar weinig speakers die echt Full Range zijn en waarbij de subwoofer alleen de LFE hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

FeaR schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:10:
[...]

Dan zet je de crossover gewoon een stuk naar beneden. Ik ken maar weinig speakers die echt Full Range zijn en waarbij de subwoofer alleen de LFE hoeft te doen.
Ja oke. Ik heb het thuis alleen over fronts en mis het eigenlijk niet. De Teufel Ultima® 40 Mk2 gaat aardig laag. officieel 45 hz.

Maar ik kan het natuurlijk wel keer proberen zoals jij beschrijft, om verschil aan te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

FeaR schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:10:
[...]

Hier heb je wel gelijk in. Maar dit heb ik eens getest en wat je dan wel merkt is dat je mag zorgen dat je bron van goede kwaliteit is want met spotify kom je met je vloerstaanders wel weg zonder sub. Doet dan niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Persoonlijk vind ik sowieso dat een sub alleen maar aanvulling moet zijn. Op het moment dat je stemmen begint waar te nemen (ergens bij de 100Hz voor de diepe film intro's) vanuit je sub dan klopt het voor mij echt niet meer. Daarom heb ik altijd full range speakers en toen ik nog wel een sub had was er altijd twijfel of ie aanstond als ie uit stond.

Mijn fronts gaan formeel tot 30, de center 40 en de rears tot 50Hz, maar daar mag een flinke korrel zout bij, ik denk dat ze dat op -10dB of minder gemeten hebben. Edit: Grappig er zijn onafhankelijke metingen van:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.soundandvision.com/images/archivesart/806sonusdomus.fig1.jpg

Het geluid moet voller en iets lager worden en niet ineens totaal veranderen. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk en de mensen met sattelites zullen het hier totaal niet mee eens zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door |sWORDs| op 03-12-2015 16:13 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
R-B schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:18:
[...]
Ja oke. Ik heb het thuis alleen over fronts en mis het eigenlijk niet. De Teufel Ultima® 40 Mk2 gaat aardig laag. officieel 45 hz.
Mijn Focals zitten ook rond dat punt. Geloof dat ik ze afkap op 60 Hz. Ik heb ze ook getest op Large en settings als Double Bass, maar nooit vast doorgevoerd.
Hann1BaL schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:40:
[...]
Hier heb je wel gelijk in. Maar dit heb ik eens getest en wat je dan wel merkt is dat je mag zorgen dat je bron van goede kwaliteit is want met spotify kom je met je vloerstaanders wel weg zonder sub. Doet dan niet veel.
Muziekkeuze en voorkeur voor hoe dat te horen speelt ook nog mee. Mijn subwoofer staat op standje Jazz (wat zo veel wil zeggen als geen EQ of boosts). Toch klinkt het met dance met standje Rock (boost van 5 dB in het laag) een stuk dikker en meer aanwezig. Het is maar net waar je voorkeur ligt. Als je alleen akoestische muziek luistert zal je minder snel een subwoofer missen dan als je hele orgelconcerten op hebt staan (laagste punt op 17 Hz geloof ik?).
|sWORDs| schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:01:
Persoonlijk vind ik sowieso dat een sub alleen maar aanvulling moet zijn. Op het moment dat je stemmen begint waar te nemen (ergens bij de 100Hz voor de diepe film intro's) vanuit je sub dan klopt het voor mij echt niet meer. Daarom heb ik altijd full range speakers en toen ik nog wel een sub had was er altijd twijfel of ie aanstond als ie uit stond.
Dat is dan ook het zwakke punt wat je hebt bij veel kant en klare setjes, speakers die pas bij 150 - 200 Hz beginnen. En dan in veel gevallen ook nog aangevuld door niet de beste subwoofers staat garant voor een niet heel lekker geluidsbeeld.

Full Range verschilt wellicht ook van persoon wat je er onder verstaat, als in wat de ondergrens is wat er dan gehaald moet worden. Wederom afgeleid van je wensen en gebruik.

[ Voor 46% gewijzigd door FeaR op 03-12-2015 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
16 hz gaat een 32 voet orgelpijp al word die zelden gespeeld natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBenny
R-B schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:43:
[...]

Dat kan inderdaad, hangt sterk af van je speakers natuurlijk. je kan vast wel dan iets instellen om sub altijd te gebruiken??
Gisteren nog verder de settings ingesteld.
Na het automatisch kalibreren van de ruimte deed de sub ineens mee.
Waarschijnlijk daarvoor niet omdat de receiver nog niet wist hoe hard (of zacht) deze moest aangestuurd worden.

Ik heb wel 2 andere vragen bijgekregen:

Wanneer ik met mijn telenet digicorder een opname bekijk en de reclame doorspoel >:) heb ik na het terug normaal afspelen geen geluid meer. als ik vervolgens de digicorder uit zet en weer aan en dan de opname verder bekijk is het geluid er terug. iemand een idee wat dat kan zijn?

Iets wat me ook opviel is dat ik pas geluid door de speakers hoor wanneer het volume al ergens op 35 à 40 staat. wat kan hier de reden van zijn? ik heb wel enkel nog maar HDMI bronnen getest. ik weet nu niet of het met mijn speakers te maken kan hebben? de 4 hoeken zijn 4 ohm en de centerspeaker is 6 ohm.

Volgende vond ik in de handleiding:
OPMERKING
Voer de volgende instellingen uit wanneer u een luidspreker gebruikt met een impedantie van 4 – 6 Ω/ohm.

1. Houd ZONE2 SOURCE en STATUS op het hoofdtoestel minstens 3 seconden samen ingedrukt. “V.Format:< PAL>” verschijnt op het display.

2. Druk twee keer op DIMMER op het hoofdtoestel. “Sp.Imp.:<8ohms>” verschijnt op het display.

3. Druk op TUNER PRESET CH + of TUNER PRESET CH - op het hoofdtoestel om de impedantie te selecteren.

6ohms: Selecteer wanneer de impedantie voor elk van de aangesloten luidsprekers 6 Ω/ohm is.
4ohms: Selecteer wanneer de impedantie voor elk van de aangesloten luidsprekers 4 Ω/ohm is.

4. Druk op STATUS op het hoofdtoestel om de instelling te voltooien.

Bovenstaande heb ik nog niet uitgevoerd, maar hoe doe ik dat met een combinatie van 4 en 6 ohm door elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
De stand van de volumeknop zegt niets over hoe veel vermogen de receiver levert of dat je bij stand 35 altijd hetzelfde volume moet hebben. Het hangt van de bron af op welke stand de volumeknop "moet' staan. Ik regel zelf altijd rond de 75 dB in met film. De ene film staat de receiver dan op -30.0 dB, de andere film ga ik al richting de -20.0 dB. Daar is geen peil op te trekken.

Qua de setting van de speakers: persoonlijk zou ik die op default (8 Ohm) laten staan. Instellen op 4 Ohm maakt niet dat de receiver meer vermogen gaat leveren. Integendeel, je begrenst de receiver zodat deze niet over zijn nek gaat bij lagere impedanties. Echter trekt een receiver in de gemiddelde huiskamer de speakers wel en kan de genoemde begrenzing eerder een beperking vormen. Ik laat de setting altijd op 8 Ohm staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBenny
FeaR schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:21:
De stand van de volumeknop zegt niets over hoe veel vermogen de receiver levert of dat je bij stand 35 altijd hetzelfde volume moet hebben. Het hangt van de bron af op welke stand de volumeknop "moet' staan. Ik regel zelf altijd rond de 75 dB in met film. De ene film staat de receiver dan op -30.0 dB, de andere film ga ik al richting de -20.0 dB. Daar is geen peil op te trekken.
Dat begrijp ik, maar is het normaal dat je het volume bijna naar de helft moet draaien vooraleer je iets hoort?
In mijn geval nu wil dit ook zeggen dat als ik een film wat luider wil afspelen, ik het volume richting maximum moet draaien.

ik ga mijn volume schaal ook eens in dB plaatsen zodat ik eens kan vergelijken met jou waarden die je hier vernoemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
DenBenny schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:22:
[...]
ik ga mijn volume schaal ook eens in dB plaatsen zodat ik eens kan vergelijken met jou waarden die je hier vernoemt.
Wat ook weer niets zegt, want mijn speakers en ruimte zijn anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Hmm een Denon topic,

heb nu al enkele jaren de volgende speakers staan:

Denon Sysa3L 5.1

Licht gekleurde hout stijl speakers, bevalt echt heel goed. Dit heb ik aangesloten op een wat nieuwere Denon versterker (ben even het type kwijt).

Ben zelf totaal geen geluidskenner, ik luister om te genieten, niet om te vergelijken wat speaker A net aan percentage beter geeft dan speaker B.

voor gaming en films, gewoon genieten :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Was even nieuwsgierig naar de specs van dat spul: http://www.superfi.co.uk/...inema-speaker-system.aspx
Als je luistert om te genieten zou ik toch echt eens een keer een luistersessie gaan houden bij een hifi winkel. Dit ziet er namelijk uit als een mooi gestileerd Logitech setje, en obv de specs moet je sub een deel vn de middentonen voor zijn rekening nemen (50-200 Hz vs satellieten die bij 120 beginnen).
Nofi, maar zelfs een instap vloerstaander speelt die set zonder problemen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Van de week eens stapsgewijs draad en speakers uitsluiten, kijken of er op gegeven moment geen problemen meer zijn.

Rears zijn ok, na loskoppelen gaf receiver nog steeds storing

To-Do points:
1. fronts en center ontkoppelen van receiver en rears alleen aansluit op front kanalen
2. Rears aansluiten op rear kanalen, fronts en center los houden.

Dan weet ik of alle speakers ok zijn en dan wel of geen invloed hebben op uitval.

Als het dan nog steeds problemen geeft, ben ik bang dat receiver niet 100% meer is :o

Buiten feit dat receiver in "rode flash" storing-mode valt, heb ik ook heeel soms dat ineens geluid weg valt met kleine "bonk" vooraf, maar receiver gaat zelf niet in storing. Pauzeren film/serie en weer starten is genoeg om boel op gang te krijgen. :?

[ Voor 12% gewijzigd door R-B op 07-12-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Sindskort heb ik een Denon AVR 1911 versterker en daar ben ik zeer tevreden mee. Ik snap nog niet echt hoe ik zelf het geluid in kan stellen, maar met stereo > large speakers, dynamic EQ op day / evening klinkt het super vind ik. Wel heb ik een paar praktische vragen:

1) Kunnen de toetsen van de afstandsbediening verlicht worden? Ik dacht dat deze groen werden.
2) Kan het informatiedisplay aangepast worden? Ik moet op 'return' drukken om te zien welk nummer ik van de USB stick afspeel. Op het is display zie ik de titel + speelduur van het nummer in beeld. De artiest komt niet in beeld.
3) Als ik de nummers gebruik, kan ik daarmee niet de track van de USB stick regelen helaas. Kan dat kloppen of doe ik wat verkeerd?

Het is allemaal puur praktisch en niet erg, maar bij vraag 2 en 3 mis ik net dat extra dat een CD / DVD speler wel standaard biedt. Eigenlijk mis ik enkel de artiest, omdat de rest op te vangen is, al moet ik nu wel veel vooruit of terug klikken, en dat kan met een album van 100 nummers best lang duren. :P

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
De Denon x2200w word wel vrij warm vind ik zelfs bij lage volumes al.
mn vorige pioneer versterker voelde amper lauw aan, ie staat aan alle kanten goed vrij voor ventilatie.
Nu heb ik wel audyssey dyn eq en dyn vol aan staan mischien dat dat ook warmte ontwikkeld ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als eigenaar van een AVR2311:
Luxicon schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:44:
Sindskort heb ik een Denon AVR 1911 versterker en daar ben ik zeer tevreden mee. Ik snap nog niet echt hoe ik zelf het geluid in kan stellen, maar met stereo > large speakers, dynamic EQ op day / evening klinkt het super vind ik. Wel heb ik een paar praktische vragen:

1) Kunnen de toetsen van de afstandsbediening verlicht worden? Ik dacht dat deze groen werden.
Nee, ze geven slechts licht in het donker
2) Kan het informatiedisplay aangepast worden? Ik moet op 'return' drukken om te zien welk nummer ik van de USB stick afspeel. Op het is display zie ik de titel + speelduur van het nummer in beeld. De artiest komt niet in beeld.
Nope. Wat je wel kunt doen is hem via HDMI aan je TV hangen, dan zie je ineens een veel groter en graische menu, die zal ws wel de gegevens weerrgeven die jij wilt.
3) Als ik de nummers gebruik, kan ik daarmee niet de track van de USB stick regelen helaas. Kan dat kloppen of doe ik wat verkeerd?
Klopt vlgens mij wel. Check ook even je manual, zal vast wel uitgelegd worden waarom. Met je pijltjestoetsen kun je overigens wel meer :)
Het is allemaal puur praktisch en niet erg, maar bij vraag 2 en 3 mis ik net dat extra dat een CD / DVD speler wel standaard biedt. Eigenlijk mis ik enkel de artiest, omdat de rest op te vangen is, al moet ik nu wel veel vooruit of terug klikken, en dat kan met een album van 100 nummers best lang duren. :P
Wat je nog even kunt proberen is wat ie met een iPod doet. Staat me bij dat er dan wel meer gegegevens weergegeven worden. Ander alternatief: voor 3 tientjes een Chromecast kopen en lekker alles streamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag omtrent Dolby Atmos op Denon avr-x4100 versterker. Heb zojuist setje atmos speakers gekocht. Maar nou vraag ik me af of ik nou een extra versterker moet kopen. In principe wil ik het eigenlijk bij 7.1.2 houden. Nou kwam ik in de denon manuals alleen 7.1.4 tegen en dan heb je wel een extra versterker nodig zoals ik het lees.

Wellicht heeft iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Als ie genoeg aansluitingen heeft voor 7.1.2 moet het gewoon werken.
Misschien kun je de back speaker ook als atmos gebruiken in 5.1.4 ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
The Eagle schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 19:04:
Was even nieuwsgierig naar de specs van dat spul: http://www.superfi.co.uk/...inema-speaker-system.aspx
Als je luistert om te genieten zou ik toch echt eens een keer een luistersessie gaan houden bij een hifi winkel. Dit ziet er namelijk uit als een mooi gestileerd Logitech setje, en obv de specs moet je sub een deel vn de middentonen voor zijn rekening nemen (50-200 Hz vs satellieten die bij 120 beginnen).
Nofi, maar zelfs een instap vloerstaander speelt die set zonder problemen weg.
Oh dat zal vast wel! :) Maar deze gratis gekregen, en voor mij zeer goed (afkomend van die budget 5.1 setjes met DVD speler samsung spullen). Ooit komt er wel een betere set in, maar zeker weer Denon! vind het gewoon qua design meer mijn ding

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Romius
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 01:55:
Vraag omtrent Dolby Atmos op Denon avr-x4100 versterker. Heb zojuist setje atmos speakers gekocht. Maar nou vraag ik me af of ik nou een extra versterker moet kopen. In principe wil ik het eigenlijk bij 7.1.2 houden. Nou kwam ik in de denon manuals alleen 7.1.4 tegen en dan heb je wel een extra versterker nodig zoals ik het lees.

Wellicht heeft iemand hier ervaring mee ?
Dit klopt, het is een 7 kanaals versterker, geen 9 kanaals. Ook de X4200 kan dit niet. De 5200/7200 kunnen het wel. Je kunt dus dan alleen 5.1.2 draaien met de interne versterkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrPieper
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-01-2024
Hallo allemaal,

Ik heb een Denon AVR X1100W en zit met een vraag waar ik maar geen antwoord op kan vinden.
Ik wil met nieuwjaar een microfoon set aansluiten namelijk http://www.bax-shop.nl/dr...z-dual-handheld-draadloos

Echter vraag ik mij af of ik 2 audio kanalen tegelijk kan afspelen over dit apparaat.
Ik wil nu namelijk 'karaoke' filmpjes afspelen via youtube op me televisie waardoor je dus het geluid nodig hebt van mijn PS4 of smarthub en dat gaat nu met een optical audio kabel. Dan moet ik natuurlijk ook nog het zang geluid eruit zien te krijgen die over de Tulpjes gaat.

Is dit mogelijk ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Zoals ik het zo zie, helaas niet. Er is ook geen ingang voor een microfoon (behalve de meet-microfoon, setup mic op het voorpaneel), dus waarschijnlijk ook geen voice over functie.

Wat je eigenlijk nodig hebt is een klein mengpaneel, om hiermee dus die 2 geluidsbronnen te mengen, om dat vervolgens door te sturen naar de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat idd. Plus dit is geen Denon vraag natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemdd
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-07 13:46
Ik heb een probleem met mijn avr-x4200w receiver die ik afgelopen zondag heb aangeschaft. Hiervoor had ik een avr-3300, die bij harder zetten in protection mode sprong.
Helaas gebeurt dit ook bij de x4200w (volume ongeveer op 70). Heb alles al geprobeerd, speaker 1 voor 1 aansluiten. Soms denk je dat het probleem bij de linker front speaker zit. Bekabeling vervangen en dan komt het probleem paar minuten later terug als ik alleen surround links aangesloten heb. De x4200w springt nu zelfs in protection mode als er niks aangesloten is.

Mijn speakers zijn 2 front KEF Q90 (8 ohm), 2 surround KEF Q55 (6 Ohm), sub REL S2, center Monitoraudio Bronze centre (8 ohm). De sub is aangesloten met tulp en op de front speaker aansluitingen (geel, zwart, rood).

Ook heb ik nog geprobeerd om 6 ohm voor de speakers in te stellen op de receiver. Dit helpt ook niet.

Heeft iemand tips hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 18:48
Ik heb een X1100W en heb twee zaken waar ik tegenaan loop (en nog geen oplossing voor heb kunnen vinden):
- ik heb hem ingesteld door gebruik van de meegeleverde Audyssey. Alles goed doorlopen, geen problemen. Alleen als ik hem nu aan doe staan alle channels gewoon weer op 0db. Klopt dat? Of heeft dat niets te maken met de instellingen in Audyssey? Ik dacht dat daardoor de ene speaker wat harder gaat dan de andere, zodat de geluidservaring op de zitplek het beste zou zijn.
- ik heb een aantal radiostations ingesteld, via internetradio, en opgeslagen onder de favorieten. Echter als ik dan (internet)radio luister en bijvoorbeeld met de afstandsbediening naar de volgende opgeslagen zender wil zappen, lukt dat op geen enkele manier. Is dit te mogelijk? Of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
hemdd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 07:49:
Ik heb een probleem met mijn avr-x4200w receiver die ik afgelopen zondag heb aangeschaft. Hiervoor had ik een avr-3300, die bij harder zetten in protection mode sprong.
Helaas gebeurt dit ook bij de x4200w (volume ongeveer op 70). Heb alles al geprobeerd, speaker 1 voor 1 aansluiten. Soms denk je dat het probleem bij de linker front speaker zit. Bekabeling vervangen en dan komt het probleem paar minuten later terug als ik alleen surround links aangesloten heb. De x4200w springt nu zelfs in protection mode als er niks aangesloten is.

Mijn speakers zijn 2 front KEF Q90 (8 ohm), 2 surround KEF Q55 (6 Ohm), sub REL S2, center Monitoraudio Bronze centre (8 ohm). De sub is aangesloten met tulp en op de front speaker aansluitingen (geel, zwart, rood).

Ook heb ik nog geprobeerd om 6 ohm voor de speakers in te stellen op de receiver. Dit helpt ook niet.

Proberen met andere boxen of zonder subwoofer misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:52
hemdd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 07:49:

Ik dacht dat REL specifiek adviseerde enkel en alleen de high-level aansluiting te gebruiken, maar nu zie ik in hun handleiding dat ze bij deze sub beiden adviseren.

Is de sub goed aangesloten?;
Rode kabel van sub gaat naar rode terminal van rechter speaker-aansluiting op receiver
Gele kabel van sub gaat naar rode terminal van linker speaker-aansluiting op receiver
Zwarte kabel van sub gaat naar zwarte terminal van linker OF rechter speaker-aansluiting op receiver

Denon handleiding zegt het volgende:
Power turns off and the power indicator flashes in red approx. every 2 seconds.
The protection circuit has been activated due to a rise in temperature within this unit. Turn the power off, wait about an hour until this unit cools down sufficiently, and then turn the power on again.
link
Please re-install this unit in a place having good ventilation.

Power turns off and the power indicator flashes in red approx. every 0.5 seconds.
Check the speaker connections. The protection circuit may have been activated because speaker cable core wires came in contact with each other or a core wire was disconnected from the connector and came in contact with the rear panel of this unit. After unplugging the power cord, take corrective action such as firmly re-twisting the core wire or taking care of the connector, and then reconnect the wire.
link
Turn down the volume and turn on the power again.
link
This unit's amplifier circuit has failed. Unplug the power cord and contact our customer service center.

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 14:00
Gisteren mijn AVR-3313 bij Audioservice binnengebracht.
Na 3 jaar ging ineens mijn center kanaal helemaal verstoord klinken (stiller, vervormd, veel gekraak)
Heb de 2 manieren van reset gedaan en eens een andere speaker aangesloten, heeft niet geholpen.
Nu is het afwachten op de diagnose.
Ik hoop niet dat ik een apparaat van 919€ al na 3 jaar mag afschrijven.
Anderzijds is het nog niet duidelijk of er een coulanceregeling komt van Denon/Marantz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:12
Ik heb vandaag een update op mijn X2200W gekregen. Iemand enig idee wat daarin zit? DTS:X misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
NightMare schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:49:
Ik heb vandaag een update op mijn X2200W gekregen. Iemand enig idee wat daarin zit? DTS:X misschien ?
Wellicht, je kunt het nakijken op http://firmware.denon.eu/index.php

Je dient alleen wel het serienummer bij de hand te houden, wat overigens wel een beetje idioot is.

Edit: ik vermoed van niet, dit is een dag geleden gepost:

Denon has announced that, over the next two months, three of its top-shelf AV receivers--the AVR-X7200W(A), AVR-X6200W, and AVR-X4200W--will receive a firmware update to add support for the DTS:X object-based audio format. The AVR-7200W(A) (shown here) will receive the update on January 28, while the other two models will receive it on February 18. Other Denon AVRs will get the update later in 2016.

[ Voor 37% gewijzigd door Romius op 18-12-2015 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Romius schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:44:
[...]

Dit klopt, het is een 7 kanaals versterker, geen 9 kanaals. Ook de X4200 kan dit niet. De 5200/7200 kunnen het wel. Je kunt dus dan alleen 5.1.2 draaien met de interne versterkers.
Ben me wat aan het inlezen en dergelijke en de X4200W kan inderdaad geen 5.1.4 aansturen.
Als ik nou deze receiver zou aanschaffen en toch 5.1.4 zou willen, ivm atmos en later auro 3d, wat is dan een goede extra 2 kanaals versterker?
Dat lijkt mij namelijk voordeliger dan een X6200W die meteen ruim boven de 2000 euro zit.
De X5200W is inmiddels een legacy product dus daar begin ik liever niet aan.

Daarnaast zie je in de manual van de X4200W dat de extra amp gebruikt wordt voor de rear high speakers.
Zou je de extra amp ook kunnen gebruiken voor de front speakers?

[ Voor 10% gewijzigd door Fonta op 20-12-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
ringlord_oc schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:09:
Gisteren mijn AVR-3313 bij Audioservice binnengebracht.
Na 3 jaar ging ineens mijn center kanaal helemaal verstoord klinken (stiller, vervormd, veel gekraak)
Heb de 2 manieren van reset gedaan en eens een andere speaker aangesloten, heeft niet geholpen.
Nu is het afwachten op de diagnose.
Ik hoop niet dat ik een apparaat van 919€ al na 3 jaar mag afschrijven.
Anderzijds is het nog niet duidelijk of er een coulanceregeling komt van Denon/Marantz.
Anders kan je hem altijd nog ergens laten repareren. Bij Car Audio Reparatie in Dordrecht bijvoorbeeld.
Die kerel zit al minstens 30 jaar op component niveau apparaten te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Fonta schreef op zondag 20 december 2015 @ 16:30:
[...]

Ben me wat aan het inlezen en dergelijke en de X4200W kan inderdaad geen 5.1.4 aansturen.
Als ik nou deze receiver zou aanschaffen en toch 5.1.4 zou willen, ivm atmos en later auro 3d, wat is dan een goede extra 2 kanaals versterker?
Dat lijkt mij namelijk voordeliger dan een X6200W die meteen ruim boven de 2000 euro zit.
De X5200W is inmiddels een legacy product dus daar begin ik liever niet aan.

Daarnaast zie je in de manual van de X4200W dat de extra amp gebruikt wordt voor de rear high speakers.
Zou je de extra amp ook kunnen gebruiken voor de front speakers?
Volgens mij kan je deze gewoon toewijzen aan een bepaald kanaal, front, surround, etc. Ik had zelf de X4000 met een PMA1520 samen staan. Je kunt dus een Denon of Marantz versterker ernaast zetten met power amp direct, je kunt dan eventueel ook de versterker los gebruiken voor analoge bronnen. Als je puur een eindversterker erachter zet, maakt het niet zoveel uit, een Rotel RB 1562 oid zou prima zijn. Denon heeft volgens mij geen puur eindversterkers meer in de lijn zitten.

Je kunt ook nog uitwijken naar een Marantz SR7010 of 7009, die heeft wel een 9 kanaals versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Romius schreef op maandag 21 december 2015 @ 00:12:
[...]

Volgens mij kan je deze gewoon toewijzen aan een bepaald kanaal, front, surround, etc. Ik had zelf de X4000 met een PMA1520 samen staan. Je kunt dus een Denon of Marantz versterker ernaast zetten met power amp direct, je kunt dan eventueel ook de versterker los gebruiken voor analoge bronnen. Als je puur een eindversterker erachter zet, maakt het niet zoveel uit, een Rotel RB 1562 oid zou prima zijn. Denon heeft volgens mij geen puur eindversterkers meer in de lijn zitten.

Je kunt ook nog uitwijken naar een Marantz SR7010 of 7009, die heeft wel een 9 kanaals versterker.
Uitwijken naar 1 van die 2 is een mogelijkheid inderdaad, maar voor de SR7010 betaal je ongeveer 500 euro meer.
Is een nadeel van een losse versterker ook niet dat je dan daarvan het volume losstaand moet bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Romius schreef op maandag 21 december 2015 @ 00:12:
[...]
Denon heeft volgens mij geen puur eindversterkers meer in de lijn zitten.
De Denon POA-A1HDCI wil nog wel eens op de plank liggen bij sommige winkels. Of je alleen blij wordt van de prijs is een tweede :X
Fonta schreef op maandag 21 december 2015 @ 00:28:
[...]
Is een nadeel van een losse versterker ook niet dat je dan daarvan het volume losstaand moet bedienen?
Ligt er aan wat voor versterker je koopt. Als je een eindversterker koopt zit er in de meeste gevallen sowieso geen volumeregeling op. Koop je een stereoversterker (dus voor- én eindversterker) dan zit je inderdaad met een dubbel volume. Echter heb je dan ook weer stereoversterkers met een zogenaamde HT Passthrough waardoor de volumeregeling niet wordt gebruikt. Als je puur en alleen een eindversterker wil is het dan ook zonde om een stereoversterker te nemen.

Edit:
Spuit 11, dat stond hierboven dus ook al beschreven...

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 21-12-2015 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
FeaR schreef op maandag 21 december 2015 @ 00:38:
[...]

Ligt er aan wat voor versterker je koopt. Als je een eindversterker koopt zit er in de meeste gevallen sowieso geen volumeregeling op. Koop je een stereoversterker (dus voor- én eindversterker) dan zit je inderdaad met een dubbel volume. Echter heb je dan ook weer stereoversterkers met een zogenaamde HT Passthrough waardoor de volumeregeling niet wordt gebruikt. Als je puur en alleen een eindversterker wil is het dan ook zonde om een stereoversterker te nemen.

Edit:
Spuit 11, dat stond hierboven dus ook al beschreven...
Thanks, ik begin het eindelijk te snappen.

Toch twijfel ik wel heel erg in welke nieuwe receiver ik wil gaan kopen.
Er zijn er zoveel en allemaal hebben ze verschillende interessante features.
De toegevoegde waarde van height speakers bijvoorbeeld, maakt dat een hoop uit in de hele home theatre beleving?
En zou 5.1.2 dan niet voldoen, of toch liever voor 5.1.4.
Een nieuwe receiver koop je niet elke dag, maar vraag me af of het nodig is om 1100 euro voor een receiver neer te leggen + 1000 voor een setje speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:50

Snuffel

Vroem!

Ik zit in het proces om een nieuwe versterker te kopen voor mijn HT setup, en heb uiteraard een aantal eisen:
2 x HDMI out
2 x optical in
Minimaal 5.1, 7.2 heeft voorkeur.

Drie modellen van Denon op het oog:
AVR-X3100W
AVR-X2100W
AVR-X2200W

Het gemis van Bluetooth op de AVR-X3100W vind ik niet zo heel spannend, ook het ontbreken van Spotify is geen issue. M.a.w.: een goede keus gebaseerd op specs.

Kijk ik naar de AVR-X2200W, dan heeft deze o.a. Dolby Atmos en HDCP 2.2 support aan boord.
Hoe handig is het om dit te hebben?
Dolby Atmos is leuk voor de toekomst, maar vraagt nog wat investering in een aantal speakers.
In hoeverre is HDCP 2.2 echt een toegevoegde waarde? 4K heb ik (vooralsnog) niet, noch mijn beamer noch mijn TV heeft dit en ik ben niet van plan het te gaan kopen. Maar... je weet nooit.

Daarnaast de volgende vraag: als ik mijn TV aansluit op de set, dan zal hij de audio zien als 2.0, ergo de sub zal uitblijven. Kan ik die handmatig overrulen op de versterker? Of is het kwestie van pech?

Speakers die er op komen is ofwel een KEF KHT 2005, ofwel Teufel Cronomos 35 Mk3, daar zit ik nog in twijfel.
Beide sets zijn goed genoeg voor wat ik ermee wil, KEF ziet er wat mooier uit qua vormgeving (Teufel is wat hoekig, als is die er wel weer in wit wat een voorkeur heeft).

Iemand enige tips/trucs/ervaring?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemdd
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-07 13:46
LA-384 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 21:10:
[...]

Ik dacht dat REL specifiek adviseerde enkel en alleen de high-level aansluiting te gebruiken, maar nu zie ik in hun handleiding dat ze bij deze sub beiden adviseren.

Is de sub goed aangesloten?;
Rode kabel van sub gaat naar rode terminal van rechter speaker-aansluiting op receiver
Gele kabel van sub gaat naar rode terminal van linker speaker-aansluiting op receiver
Zwarte kabel van sub gaat naar zwarte terminal van linker OF rechter speaker-aansluiting op receiver

Denon handleiding zegt het volgende:
Power turns off and the power indicator flashes in red approx. every 2 seconds.
The protection circuit has been activated due to a rise in temperature within this unit. Turn the power off, wait about an hour until this unit cools down sufficiently, and then turn the power on again.
link
Please re-install this unit in a place having good ventilation.

Power turns off and the power indicator flashes in red approx. every 0.5 seconds.
Check the speaker connections. The protection circuit may have been activated because speaker cable core wires came in contact with each other or a core wire was disconnected from the connector and came in contact with the rear panel of this unit. After unplugging the power cord, take corrective action such as firmly re-twisting the core wire or taking care of the connector, and then reconnect the wire.
link
Turn down the volume and turn on the power again.
link
This unit's amplifier circuit has failed. Unplug the power cord and contact our customer service center.
Bedankt voor je input. Ik heb inmiddels de AVR-X4200W teruggebracht. Ze hebben hem gelijk omgeruild voor een nu goed werkend exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:21
Snuffel schreef op maandag 21 december 2015 @ 07:07:
Het gemis van Bluetooth op de AVR-X3100W vind ik niet zo heel spannend, ook het ontbreken van Spotify is geen issue. M.a.w.: een goede keus gebaseerd op specs.
Ik heb zelf de X3100W en die heeft gewoon Bluetooth en Spotify Connect aan boord.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:20
Alle W versies hebben volgens mij bluetooth en wifi.
Spotify heeft mijn X2000 ook al, dus de nieuwere zouden het ook moeten hebben lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:50

Snuffel

Vroem!

Sluuz schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:56:
[...]

Ik heb zelf de X3100W en die heeft gewoon Bluetooth en Spotify Connect aan boord.
Ik heb ze in de vergelijker van Tweakers bekeken, en dat stond niet specifiek benoemd. Maar het viel me op. Kan best zijn dat het er wel op zit hoor, maar goed, da's dan nog steeds een leuke extra die ik nooit zal gebruiken.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Snuffel schreef op maandag 21 december 2015 @ 17:50:
[...]
Ik heb ze in de vergelijker van Tweakers bekeken, en dat stond niet specifiek benoemd. Maar het viel me op. Kan best zijn dat het er wel op zit hoor, maar goed, da's dan nog steeds een leuke extra die ik nooit zal gebruiken.
Voor specificaties van receivers kan je beter naar de site van de fabrikant gaan en de spec-sheet daar opvragen. De meeste merken hebben daar alle informatie op staan.

De Pricewatch van Tweakers laat op het gebied van audio veel steken vallen. Neem het niet vernoemen van alle codecs dan wel vermogen per receiver anders opgeven. In ieder geval zo dat je ze niet goed één op één kan vergelijken. Ik heb al meerdere malen receivers lopen verbeteren qua specificaties, maar deze worden dan niet of niet geheel doorgevoerd. /frustratie :P

Pagina: 1 ... 40 ... 100 Laatste