Nieuwe 5.1 set voor €500-€600

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 21:25
Ik lees met veel plezier en interesse dit forum, maar kan door de receivers het bos niet meer zien:) Ik zou advies erg waarderen. Ik wil graag voor in mijn woonkamer 5.1 geluid creëeren. Ben geen audiofiel, maar wil films, series en muziek luisteren met de "bioscoop ervaring" mijn budget sasmung surround set voldoet daar niet bij. Budget is 500-600 EUR voor gehele setup. Netwerk is een vereiste, aangezien ik vanaf Nas netwerk wil gaan streamen. Welk type denon past daar bij? Hoor graag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
ziconl schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 06:37:
Ik lees met veel plezier en interesse dit forum, maar kan door de receivers het bos niet meer zien:) Ik zou advies erg waarderen. Ik wil graag voor in mijn woonkamer 5.1 geluid creëeren. Ben geen audiofiel, maar wil films, series en muziek luisteren met de "bioscoop ervaring" mijn budget sasmung surround set voldoet daar niet bij. Budget is 500-600 EUR voor gehele setup. Netwerk is een vereiste, aangezien ik vanaf Nas netwerk wil gaan streamen. Welk type denon past daar bij? Hoor graag!!
Vandaag is de Denon X2100W in de aanbieding voor €349,-. Een 7.2 receiver die ook met het netwerk kan verbinden: http://hificorner.nl/hifi...rs/denon/denon-avr-x2100w

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:00
Wat voldoet er niet aan die Samsung set? Mij lijkt €600,- voor een receiver en 5.1 speakers erg krap worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
LA-384 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:24:
[...]

Wat voldoet er niet aan die Samsung set? Mij lijkt €600,- voor een receiver en 5.1 speakers erg krap worden.
Geluid is niet heel vol en met name surround effect is erg "vlak". Ik proef dat je van mening bent dat een goede standaatd surround set ook prima kan zijn? Dan moet ik op zoek naar een upgrade. Advies voor merk/ type? Dank voor het mee denken in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:00
@ziconl,

Ik kan je verder geen advies geven helaas, maar het is wel belangrijk te weten op welk vlak je verbetering wenst. Je geeft aan dat je het surround effect erg "vlak" vindt. Nou weet ik nog niet precies wat je hiermee bedoeld, maar ik kan wel zeggen dat de surround speakers (de speakers achter/opzij je luister positie), niet heel veel te doen hebben. Althans ik merk in mijn situatie dat er niet veel meer dan wat geluidseffecten weergegeven worden. In veel gevallen heb ik niet eens in de gaten dat ze er staan. Let wel, ik baseer me hier op series welke vaak ook een 5.1 geluidsspoor gebruiken. Het is alweer even geleden dat ik een film gekeken heb, maar kan me voorstellen dat met name de actie-films wat meer gebruik maken van de surround-speakers.

Andere termen die ik relateer aan "vlak" zijn; dun, kil, zonder body. Zeg maar een plopje i.p.v. een dreun. Als dat hetgeen is wat je bedoeld, dan ga je waarschijnlijk al snel op wat grotere speakers uitkomen. Eigenlijk zou je hiervoor een apart topic moeten aanmaken in Consumentenelektronica Aankoopadvies

Maar misschien wil een moderator de berichten wel voor je verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zoals al gezegd en zie de topicwarning: Maak een eigen topic aan in Consumentenelektronica Aankoopadvies
Als het een Denon moet zjn: neem die met de meeste opties binnen je budget, simple as that. Wel even rekening houden met wat je aan speakers hebt (mag je in je nieuwe topic ook even aangeven) en met name of je een actieve of passieve sub hebt. Als het een passieve is (dus versterker van je Samsung setje gebruikt) heb je ook een andere sub nodig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
@the eagle; thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chic de Friemel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 09:09
€500 à €600 is een dapper budget voor een volledig 5.1 systeem wat boven de 'home cinema in a box' setjes uitstijgt.

Je zegt dat je Samsung setje te weinig body heeft, als je dit wilt opheffen zou ik persoonlijk gaan kijken naar 4 losse boekenplank speakers + 1 center speaker + losse subwoofer.

Als je bereid bent spullen van Marktplaats te halen dan kom je misschien met je budget over. Heb je het niet zo op 2e hands (zoals ik) dan zul je e.e.a. misschien moeten gaan faseren. Bijvoorbeeld eerst een 2.0 set en later uitbreiden naar 3.0, 3.1, 5.1. Uiteraard is een andere volgorde ook mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:23

BoltYes

This is the Way

Voor budget ben je met een Denon X1100 receiver wel goed uit. Dan via marktplaats een sub en een paar boekplankspeakers scoren en je bent klaar. Als je nieuw wil, dan moet je rekening houden met het gegeven dat speakers een veelvoud van de kostprijs van een versterker zullen gaan kosten.

Voor nieuw en budget zijn de speakers van Boston Acoustics, zoals de A25 vrij populair. Succes met zoeken.

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1