Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Making an ass of myself since the 70's
Nu heb ik al twee films gehad die dat geluidspoor hadden, waarbij ik dus geen geluid uit mijn speakers kreeg. Het bleef stil.
Ik speel de films af via Kodi, moet ik voor dit spoor nog bijzondere codec e.d. downloaden? Ligt het zeer waarschijnlijk aan de films? Of klopt het wel dat deze receiver dit niet kan weergeven?
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
PSN: Sluuz

volgens mij goed ingesteld toch? Ik kan verder prima Dts of dd afspelen. Of zou dit komen door een remuxed BluRay? Voorheen had ik kleinere files, dit is m'n eerste ervaring met grotere..
[ Voor 7% gewijzigd door Goofyduck384 op 10-08-2015 11:58 ]
[ Voor 163% gewijzigd door |sWORDs| op 10-08-2015 19:44 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
http://www.redcoon.nl/hotdeals-B547997
4k doorgifte zonder hdcp 2.2 zal op de meeste 4k blu-ray spelers niet gaan werken, dus het is een kwestie van toekomstbestendigheid......totdat ze met hdcp 2.3 komen natuurlijk
Oh ja en de x4100 heeft Audyssey XT32, de meest uitgebreide versie.
Ik heb zelf recent de x1100w gekocht die de XT versie heeft en ik ben serieus onder de indruk van de resultaten.
Qua PSU en kanalen is het ruwweg:
151x->X520
171x->X1x00
191x->X2x00
231x->X3x00
331x->X4x00
431x->X5x00
4520->X7200
[ Voor 53% gewijzigd door |sWORDs| op 12-08-2015 15:14 ]
Weet nog niet precies wat ik wil. Enerzijds is een complete AVR receiver erg handig (genoeg digitale inputs met goede DAC's), en vrijwel altijd een phono ingang (bij de wat oudere Denon modellen dan), anderzijds gebruik ik de overige 4 (of 5
En dan hebben we de stereo PMA receivers van Denon, vaak voor niet heel veel geld te vinden. Zware stereoversterkers die zich wel bewezen hebben (als ik de reviews lees). Nadeel; alleen analoge ingangen en weinig andere functies.
Nu heb ik 2 mogelijke opties op het oog waar ik serieus interesse in heb, namelijk een Denon PMA-1500R en een Denon AVR-3803.
De eerste is een stereoversterket met 2x70 Watt (8 ohm, 0,01% thd), de 2e een 7-kanaals versterker, 7x 110 Watt (8 ohm, 0,05 thd), in feite de grotere zwaardere broer van mijn AVR-2802.
Vraagprijs van de PMA-1500R is 200 euro (pas onderhoud gehad; doorgesoldeerd), en van de AVR-3803 150 euro. Om die paar tientjes zit ik niet verlegen, maar bij de PMA zou ik nog wel een (goede) DAC willen kopen, want in mijn HTPC zit maar een brak standaard onboard soundchip.
Ik luister voornamelijk muziek (via spotify/flac/phono), en films kijk ik gewoon in stereo (via m'n HTPC), aangezien mijn huiskamer sowieso te klein is voor fatsoenlijk surround.
Any advice?
Vaak bu'j te bang!
Alles werkt, op één ding na: als de receiver in stand-by staat, wil ik graag dat hij het beeld en geluid van de decoder via pass-through doorstuurt naar de tv; beeld werkt, maar geluid zijn rare bliepjes
De blu-ray speler werkt wel via pass-through op zowel zijn eigen ingang als op de ingang die de decoder gebruikt.
Wat zie ik over het hoofd? Iets met CEC/Anynet+? Op de tv en receiver heb ik dit al uit en aan gezet, maar op de decoder (Samsung SMT-C7140) kan ik dit niet vinden.
Even ingekort. Kort maar serieus advies: beiden kopen en testen of je verschil hoort. Ik denk dat je voor het gemak voor de AVR zult gaan, maar de PMA is wel een dijk van een amp en ook dat heeft zijn voordelen (mocht je ooit andere speakers kopen ofzo).-tom-562 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:43:
Nu heb ik 2 mogelijke opties op het oog waar ik serieus interesse in heb, namelijk een Denon PMA-1500R en een Denon AVR-3803.
...
Ik luister voornamelijk muziek (via spotify/flac/phono), en films kijk ik gewoon in stereo (via m'n HTPC), aangezien mijn huiskamer sowieso te klein is voor fatsoenlijk surround.
Any advice?
Voor die 5 tientjes verschil heb je ook een hifiberry die je als DAC in kunt zetten naast de PMA. Dan heb je dr echter maar een en als je een streamer hebt en misschien ook je TV digitaal aan wilt sluiten is dat te weinig. Dus dan zou het de AVR moeten worden.
Maar wat het makkelijkste is kun ej alleen zelf beoordelen.
Persoonlijk zou ik voor het gebruiksgemak gaan. Aan beiden kun je je geen bult vallen
Ik persoonlijk til niet zo zwaar aan hdcp 2.2, sinds jaren gebruik ik een media player en een NAS, geen hdcp 2.2 nodig daarvoor, omdat hdcp enkel (afaik) in de UHD Blu-ray spec gegoten zit. Als je het mij vraagt, is schijfjes wisselen voor je films ancient historyrsint schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 09:50:
Het hangt er vanaf of je 4k doorgifte met hdcp 2.2 belangrijk vindt.
4k doorgifte zonder hdcp 2.2 zal op de meeste 4k blu-ray spelers niet gaan werken, dus het is een kwestie van toekomstbestendigheid......totdat ze met hdcp 2.3 komen natuurlijk
Voor m'n PS4 games nog wel graag, maar dat heeft andere redenen.
En idd, er zijn alweer berichten over 8k televisies
Verwijderd
Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd en opnieuw verbonden met mijn x1000. Helpt helaas niets.
Weet iemand hoe dit op te lossen is? Spotify via de Denon afstandsbediening is een lastig iets, dus graag de Remote app werkend.
wat mis ik dan in de x2100 serie? weet jij dat zo?|sWORDs| schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:54:
De X3100/X3200 zijn de eigenlijke opvolgers van de 2312, maar misschien is een type lager ook prima aangezien er wel features steeds naar lagere modellen zakken?
Qua PSU en kanalen is het ruwweg:
151x->X520
171x->X1x00
191x->X2x00
231x->X3x00
331x->X4x00
431x->X5x00
4520->X7200
Wat zou de top 3 zijn binnen de 380x range?
Verwijderd
Klopt! Ik had dan wel geen Ubee (had zelf Huawei) maar had exact hetzelfde probleem. Heb destijds een airport extreme gekocht.The Eagle schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:09:
Ubee in bridge mode laten zetten en een fatsoenlijke router kopen.
Al het goeie.......
Fear gaat het waarschijnlijk niet met me eens zijn, maar ik zou dan toch echt zoeken naar een 4306 of 4308.Killeen schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:01:
Ik zit te denken aan het kopen van een Denon in de 380x range. Heb nu een 1705. Is er ergens een vergeljiking te vinden tussen de diverse 380x types?
Wat zou de top 3 zijn binnen de 380x range?
Wat is je budget en wat zijn de eisen/wensen?
Dank voor je reactie.|sWORDs| schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:12:
[...]
Fear gaat het waarschijnlijk niet met me eens zijn, maar ik zou dan toch echt zoeken naar een 4306 of 4308.
Wat is je budget en wat zijn de eisen/wensen?
Ik ben een kamer aan het inrichten als een soort van "man cave". Ik luister graag muziek (flac) en kijk films en series. De versterker moet niet alleen qua films het een en ander kunnen (5.1 eventueel ook 7.1), maar ook op muziekgebied (stereo).
Ik sluit een vaste PC (Linux) aan op de versterker. Nu via USB en een DAC (Alpha ADL GT-40). De DAC is aangesloten op de CD ingang van de Denon 1705. Later wil ik een goede geluidskaart inbouwen in de PC en koppelen met de versterker via SP/DIF, optisch of coax.
Er staat een Philips LCD televisie. Die sluit ik nu aan via HDMI op de computer. Middels Kodi en Plex kan ik dan films kijken. De TV zou ook rechtstreeks op de versterker aangesloten moeten kunnen worden. Nu heb ik nog geenTV signaal maar daar werk ik wel aan.
Streamen via de versterker lijkt me ook erg handig omdat ik een NAS heb met veel muziek en films.
De huidige versterker blijft achter met moderne ondersteuning voor DTS en Dolby. Dat zou ook beter moeten worden (Dolby True, DTS HD)..
Een paar Wharfdales 7.3 gebruik ik als frontspeakers. Deze luidsprekers kunnen in bi-wire of bi-amp mode worden gezet. Liefst gebruik ik bi-amp. Eventueel, zoals nu, geef ik daarvoor de achterste speakers op: ik heb dan geen 7.1 maar 5.1 geluid.
Mijn budget ligt tussende 300 en 400 euro. Op marktplaats zijn er een aantal 380x versterkers te koop binnen die prijsklasse.
Waarom juist een 4306 of 4308?
Hoe dat zo? Als ik het ergens niet mee eens zou zijn is het eerder de "Bi-Amp" die aan wordt gehaald in de post hierboven. Enige is dat de AVR-4306 nog de oude styling heeft die was minder modern is, dan liever de AVR-xx08 of nieuwer. Waar je een AVR-4308 niet gaat vinden binnen budget en ik twijfel of de AVR-4306 wel aan de eisen voldoet (zie verderop).|sWORDs| schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:12:
[...]
Fear gaat het waarschijnlijk niet met me eens zijn, maar ik zou dan toch echt zoeken naar een 4306 of 4308.
Top in de 3000-reeks lijkt mij overigens de AVR-3808A aangezien daarna de hele reeks van serienummers op de schop ging en de huidige 3xxx en 4xxx series niets meer te maken hebben met die van acht (?) jaar geleden.
Ik zou zelf ook kijken naar iets van een AVR-xx08 of AVR-xx09 als de enige wens qua eigenschappen HDMI Processing met HD codecs voor HD Audio is. Vanaf die series was HDMI Processing en HD Audio decoding standaard en goed qua werking. Volgens mij was het daarvoor LPCM (wat op zich gelijk is natuurlijk, alleen moet de bron dat wel aankunnen). Ik zou liever ook een oudere serie met minder gimmicks hebben dan een huidig model met opties die ik toch niet gebruik.
Op HT Forum staat een AVR-3313 voor exact €400,- te koop. Ik zou met de eisen van "TS" toch eerder een AVR-3808A nemen als die tweedehands te krijgen zijn
[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 14-08-2015 11:52 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik weet niet of je echt niet hoger wilt gaan dan 400, anders heb ik nog een X4000 in de verkoop. Als je interesse hebt, stuur maar een PM.Killeen schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:22:
[...]
Mijn budget ligt tussende 300 en 400 euro. Op marktplaats zijn er een aantal 380x versterkers te koop binnen die prijsklasse.
Ik heb hier een Denon X1000 staan waar ik al veel problemen mee heb (Audyssey setup werkt niet). Nu wilde ik de Denon ook aansluiten op mijn netwerk, want ik wil mijn muziek via mijn telefoon kunnen streamen daarheen. Zou allemaal geen probleem moeten zijn. Echter, telkens wanneer ik de ethernet kabel aansluit, gebeurt er niks. Wanneer ik in het menu naar netwerk ga, blijft hij ook hangen bij de diagnostiek.
Nu ligt dat misschien niet aan de receiver, maar aan mijn netwerk, want zodra ik de Denon aan het netwerk hang, werkt het internet op mijn tv niet meer (is ook aangesloten met ethernet via mijn router). Pas wanneer ik de ethernetkabels allemaal in een andere poort stop, is het internet er weer magisch.
Herkent iemand dit?
Do what you love, do it often
(Even veronderstelt dat de rest van je netwerk gewoon goed is; als daar gekke dingen in zitten loopt het idd mis)
En wat doet een factory reset? Moet je daarna wel weer audissey draaien trouwens...
Ik heb een cat5e kabel gebruikt die het eigenlijk gewoon zou moeten doen. Zojuist een hard reset overal gedaan. Receiver gelijke status als altijd, maar nu kom ik via mijn computer niet meer op 192.168.0.1The Eagle schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:06:
Toevallig een crosscable gebruikt? Wat doet het met een andere kabel?
(Even veronderstelt dat de rest van je netwerk gewoon goed is; als daar gekke dingen in zitten loopt het idd mis)
En wat doet een factory reset? Moet je daarna wel weer audissey draaien trouwens...
edit: zodra ik de Denon eraf haal werkt alles weer normaal. Kan dat aan de kabel liggen denk je?
[ Voor 7% gewijzigd door macciez op 15-08-2015 16:28 ]
Ik kan in het setup menu alleen naar "Information" en "Diagnostics". Bij diagnostics blijft dat bolletje draaien tot in de oneindigheid (met en zonder kabel) en bij Information zijn alleen de bovenste 2 regels ingevuld (met DHCP al op aan).The Eagle schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:28:
Kun je op die denon de netwrk setup ook draaien zonder dat er een kabel aangesloten is? Zo ja, zet dat ding even op DHCP.
Krijg sterk het gevoel dat de router of de kabel niet in orde is.
edit alweer: met een andere kabel krijg ik nu wel het locale ip adres bij setup te zien, maar verder blijft alles hetzelfde.
[ Voor 10% gewijzigd door macciez op 15-08-2015 16:44 ]
Dank voor je aanbod maar ik wil niet hoger gaan dan die 400. Bovendien ben ik toch meer geïnteresseerd in de oudere types van Denon.Romius schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:50:
[...]
Ik weet niet of je echt niet hoger wilt gaan dan 400, anders heb ik nog een X4000 in de verkoop. Als je interesse hebt, stuur maar een PM.
Het apparaat doet wel netjes DHCP en is ook te pingen
Echter zijn de netwerkfuncties op het apparaat niet beschikbaar
Dit probleem is ontstaan na een firmware upgrade (nu v1.92)
Heeft iemand ervaring met de DFW procedure van Denon ?
(offline firmware update via RS232)
Nu alleen nog de goede firmware v1.92
Denon wil deze niet geven
Zojuist toch maar contact opgenomen met de verkoper van de AVR-3803. Lijkt mij uiteindelijk veel makkelijker en gezien ik al erg tevreden was over mijn 2802 denk ik niet dat een 3803 mij tegen gaat vallenThe Eagle schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:08:
[...]
Even ingekort. Kort maar serieus advies: beiden kopen en testen of je verschil hoort. Ik denk dat je voor het gemak voor de AVR zult gaan, maar de PMA is wel een dijk van een amp en ook dat heeft zijn voordelen (mocht je ooit andere speakers kopen ofzo).
Voor die 5 tientjes verschil heb je ook een hifiberry die je als DAC in kunt zetten naast de PMA. Dan heb je dr echter maar een en als je een streamer hebt en misschien ook je TV digitaal aan wilt sluiten is dat te weinig. Dus dan zou het de AVR moeten worden.
Maar wat het makkelijkste is kun ej alleen zelf beoordelen.
Persoonlijk zou ik voor het gebruiksgemak gaan. Aan beiden kun je je geen bult vallen
Vaak bu'j te bang!
De versterker hangt middels een HDMI kabel aan een samsung 65HU7500, netjes via ARC. Nu valt tijdens normaal tv kijken het geluid om de haverklap voor een fractie van een seconde weg. Op de versterker zie je ook staan dat hij het ingangssignaal kwijt is, en ook direct weer doorkrijgt. Nu staat overal de laatste firmware op en heb ik de hdmi kabel bij beide apparaten er ook uit gehad en weer ingedaan, alles is ook stroomloos geweest. Dit mocht allemaal niet baten. Een andere hdmi kabel proberen is alleen niet zo maar even gedaan, aangezien het een kabel met haakse connector is en hij door een kabelgoot in de muur zit.... (ook heb ik niet een haakse nieuwe liggen, en een rechte gaat niet passen ivm de geringe afstand tot de muur)
Kleine bij vermelding. Sinds ik de X4100 heb reageert hij ook op het aanzetten van een aantal lampen in huis, maar ook als de koelkast aangaat doet hij hetzelfde, het geluid valt een fractie van een seconde weg. Ik had hiervoor een X4000 en die had het probleem totaal niet.... Ik dacht dat dit misschien met de ECO modus te maken kon hebben, maar die staat ook op off.
Het eerste wat je altijd kan proberen is een microprocessor reset, (factory reset), van tevoren even je instellingen opslaan via de webportal van je Denon.TFDev schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:22:
Ik heb er sinds een paar dagen weer 2 problemen bij met mijn X4100... Elke keer als de versterker aangaat zegt ie "nieuwe update gevonden, wanneer installeren?" zeg je nu, gaat hij zoeken en zegt hij dat de laatste update er al op staatEn het 2e probleem is wat mij betreft veel erger...
De versterker hangt middels een HDMI kabel aan een samsung 65HU7500, netjes via ARC. Nu valt tijdens normaal tv kijken het geluid om de haverklap voor een fractie van een seconde weg. Op de versterker zie je ook staan dat hij het ingangssignaal kwijt is, en ook direct weer doorkrijgt. Nu staat overal de laatste firmware op en heb ik de hdmi kabel bij beide apparaten er ook uit gehad en weer ingedaan, alles is ook stroomloos geweest. Dit mocht allemaal niet baten. Een andere hdmi kabel proberen is alleen niet zo maar even gedaan, aangezien het een kabel met haakse connector is en hij door een kabelgoot in de muur zit.... (ook heb ik niet een haakse nieuwe liggen, en een rechte gaat niet passen ivm de geringe afstand tot de muur)
Kleine bij vermelding. Sinds ik de X4100 heb reageert hij ook op het aanzetten van een aantal lampen in huis, maar ook als de koelkast aangaat doet hij hetzelfde, het geluid valt een fractie van een seconde weg. Ik had hiervoor een X4000 en die had het probleem totaal niet.... Ik dacht dat dit misschien met de ECO modus te maken kon hebben, maar die staat ook op off.
nu vraag ik me af, is de app sneller geworden, de webinterface ook t.o.v. die oude serie weet iemand dat?
Web interface: geen idee, mogelijk wel, maar hoe vaak heb je die nou nodig?
Mwoah weet verder niet hoe het met de nieuwere X series gaat maar bij mijn X2000 ligt de traagheid vooral ook in het browsen als ik "op" de receiver ben geconnect, waarbij ik af en toe een goed boek kan lezen als ik eens in Spotify iets probeer te zoeken. Het lijkt voornamelijk een combinatie van trage X2000 en netwerk(bedraad) in mijn geval. Voordeel van de nieuwere series is wel dat ze tenminste Spotify Connect hebben waardoor je de snellere Spotify app kunt gebruiken.The Eagle schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:18:
Denon app is er maar eentje. Snelheid is afhankelijk van je smartphone.
Web interface: geen idee, mogelijk wel, maar hoe vaak heb je die nou nodig?
Iemand trouwens ook ervaringen met zowel de PMA-1520 alswel de PMA-2020? Ben van plan om vanaf een AVR over te stappen naar stereo only. Heb alle surround luidsprekers al jaren niet aangesloten gehad en gebruik de AVR eigenlijk alleen nog maar meer voor hdmi switching terwijl ik veel stereo luister. De vraag is alleen of de PMA-2020 zijn bijna dubbele prijs wel waard is. Ga binnenkort iig zelf even luisteren naar beide versterkers en kijk misschien nog even bij Yamaha voor de A-S1100/2100.
"Better ask questions before you shoot"
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Vraag is nu of het de moeite waard is om dit te laten repareren. Ik vind het jammer om er afscheid van te nemen, maar de reparatiekosten moeten een beetje in verhouding staan tot de leeftijd van het apparaat.
Heeft iemand enig idee wat ik aan reparatiekosten kan verwachten? Zouden jullie nog in een reparatie investeren of voor een nieuw model gaan?
Je zou het in de winkel eens kunnen testen met je device op de nieuwere versies? Op mijn iPhone 5s en iPad Air wordt ik er niet echt blij van icm de X2000 maar ben zelf behoorlijk kritisch op user interfaces.Rubke schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:09:
maar als ik het goed begrijp is nog steeds de denon app op telefoon en de web interface traag?
Soms doet een microprocessor reset wonderen, heb je dat al eens geprobeerd?Politoer schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:26:
Mijn AVR-3808CI heeft inmiddels last van een niet werkende netwerkfunctionaliteit (weet niet op het netwerk in te loggen of loopt er na een aantal seconden op vast) en een hdmi ingang waarop geen geluid meer doorkomt.
Vraag is nu of het de moeite waard is om dit te laten repareren. Ik vind het jammer om er afscheid van te nemen, maar de reparatiekosten moeten een beetje in verhouding staan tot de leeftijd van het apparaat.
Heeft iemand enig idee wat ik aan reparatiekosten kan verwachten? Zouden jullie nog in een reparatie investeren of voor een nieuw model gaan?
Ik vond het erg storend voorheen met Spotify op mijn 4520, nu (7200) gebruik ik de Spotify App en speel alleen SACD's via de Denon App en ik vind het niet meer storend, maar de vraag is of ik er aan gewend ben of het niet zo traag meer is. Geen idee.Rubke schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:09:
maar als ik het goed begrijp is nog steeds de denon app op telefoon en de web interface traag?
[ Voor 22% gewijzigd door |sWORDs| op 08-09-2015 00:25 ]
Dat wil ik wel eens proberen, maar hoe doe je dat?|sWORDs| schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:00:
[...]
Soms doet een microprocessor reset wonderen, heb je dat al eens geprobeerd?
[...]
Op deze manier?:
Turn the unit off, with the POWER button.
Turn back on by pressing POWER while simultaneously holding the DSP SIMULATION and STANDARD buttons.
Ik zie er wel tegenop om dan alle instellingen weer opnieuw in te regelen.
Ja, heb de 1520 gehad, onlangs verkocht omdat ik het andersom hadChocovla schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:25:
[...]
Iemand trouwens ook ervaringen met zowel de PMA-1520 alswel de PMA-2020? Ben van plan om vanaf een AVR over te stappen naar stereo only. Heb alle surround luidsprekers al jaren niet aangesloten gehad en gebruik de AVR eigenlijk alleen nog maar meer voor hdmi switching terwijl ik veel stereo luister. De vraag is alleen of de PMA-2020 zijn bijna dubbele prijs wel waard is. Ga binnenkort iig zelf even luisteren naar beide versterkers en kijk misschien nog even bij Yamaha voor de A-S1100/2100.
Wat betreft de app, ik heb begrepen dat Denon/Marantz ergens in het najaar een compleet nieuwe app gaan uitbrengen, maar meer details zijn er nog niet in ieder geval.
Even nieuwsgierig, wat was de reden om eerst naar stereo te switchen en de reden van de terugswitch? Zit hier nog met een paar opties in mijn hoofd. Enerzijds full stereo met de PMA-15/2020. Andere optie is stereo en dan de HT passthrough gebruiken richting mijn X2000 of een flinke AVR receiver met goede stereo kwaliteit zoals bijvoorbeeld de 4520 te kopen.Romius schreef op maandag 07 september 2015 @ 23:00:
[...]
Ja, heb de 1520 gehad, onlangs verkocht omdat ik het andersom had. Heb de 2020 niet gehoord, maar de 1520 heeft kracht zat iig en klinkt uitstekend.
Wat betreft de app, ik heb begrepen dat Denon/Marantz ergens in het najaar een compleet nieuwe app gaan uitbrengen, maar meer details zijn er nog niet in ieder geval.
Merk dat het "stereo" shoppen een compleet andere strategie vergt dan het avr shoppen. Bij het laatste keek ik naar de opties en codecs die ondersteunt moesten worden om vervolgens te kijken welke in het budget paste.
Bij stereo verzandt de discussie al snel in abstracte termen als clean, helder of warm geluid wat volgens mij ook erg subjectief kan zijn.
En om ook nog even op de app terug te komen. De app zelf start lekker vlot op an sich. Heb ook een poging gewaagd met alternatieve apps zoals bijvoorbeeld DeRemote maar ook daar bleef alles stroperig aanvoelen op mijn X2000.
Ja, ik heb hier al vaker een beetje tussen geswitched, met name omdat muziek en surround redelijk op de 50/50 zit. Ik had nu ook een AVR met de 1520 staan en ondanks dat prima samen gaat, vond ik toch wat omslachtig om de power amp direct aan te zetten voor surround en voor muziek weer uit te zetten. Ik heb het weer simpel gehouden door nu inderdaad ook een zwaardere receiver in te zetten. En ik wou ook Atmos gaan proberen, dus een upgrade was toch al nodig dan.Chocovla schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 08:26:
[...]
Even nieuwsgierig, wat was de reden om eerst naar stereo te switchen en de reden van de terugswitch?
Ik heb dit dus ook met mijn X4100 (OSD/GUI niet zichtbaar). Heel vervelend, en ook onlogisch dat het OSD verdwijnt zodra ik de upscaler uitzet. Want met die upscaler ziet de doorgifte van PC <HDMI> X4100 <HDMI> Beamer er best slecht uit. De tekst in verkenner is bijvoorbeeld in plaats van zwart, een beetje gekleurd. Gelukkig bij het fiml kijken geen last van.Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:53:
...
Ik had de uitgangsinstellingen bij Video op default staan:Enige verbetering treedt op als ik de 'I/P scaler' op 'HDMI' zet en daarna de 'Resolutie HDMI' hard instel op 1080p (niet op 1080p/24). De ghosting bij 1080p/24 is nu weg maar niet-1080p/24 materiaal is zichtbaar minder van kwaliteit omdat dit nu geupscaled wordt door de Denon en niet meer door de TV, die deze klus beter klaart.
- Video-modus: automatisch
• Videoconversie: aan (indien deze uitgezet wordt verdwijnt ook de OSD!!!)- I/P scaler: analoog
Herkend iemand dit?
Wie weet een optie om het OSD (volume) gewoon in beeld te laten, zonder dat de Upscaler hiervoor aan hoeft te staan? Als je de upscaler uitzet, dan duurt het ook minimaal 5 seconden voor je de functies: OPTION, INFO, SETUP kunt gebruiken.
Kan iemand mij uitleggen wat het OSD te maken heeft met de upscaler? Waarom kan ik niet gewoon de Upscaler uit laten, en dan het OSD te zien krijgen? Op dit moment kan ik bijvoorbeeld het geluidsniveau niet bekijken als de upscaler uit staat namelijk. Je kunt het volumeniveau wel wijzigen, maar je ziet niet op hoeveel db deze staat.
Ik heb in dit topic gezocht naar: OSD/scaler/upscaler, maar kon een oplossing niet vinden.
Verder overigens een topapparaat. Ik kom vanaf een Yamaha, en ben gaan upgraden omdat ik geen HDMI aansluitingen meer over had. Een prima overstap, want het geluid van de Denon is prima! Bass is nog wel iets rommelig, ik moet nog even wat met cross-overs sleutelen voordat ik 100% tevreden ben. Oh, en die nare upscaler uitzetten maar dat ik nog wel gewoon m'n volumebalk kan zien... zou handig zijn.
Edit: ''It is not a bug, it's a feature.''. Ik mag toch hopen dat dit niet waar is. Maar als ik onderstaande quote mag geloven, hoort dit gewoon zo te zijn:
''11. Audio lip sync issues: If the audio is ahead of the video, try using the Setup - Audio - Audio Delay (0ms-200ms). If the video is ahead of the audio, try setting Setup - Video - HDMI Video - Auto Lip Sync to OFF. If still no joy, try setting Setup - HDMI Video - Video Conversion to OFF, noting that in doing so you will lose the Master Volume display on the TV as well as the GUI will no longer overlay on the source video, but rather on a black screen.'' - AVSforum, linkje.
Kortom, het is niet mogelijk het volumeniveau te zien op het scherm zelf, als de conversie modus UIT staat? De versterker staat niet in het zicht, dus dan moet ik maar gokken hoe het geluidsniveau staat. Dat is best wel jammer.
[ Voor 24% gewijzigd door Royeboi op 13-09-2015 02:43 ]
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Echter zag ik een paar dagen geleden dat de nieuwe Chromecast uit is gekomen, met .. jawel .. Spotify Connect! Dus meteen besteld en vandaag is hij afgeleverd.
Binnen 10 minuutjes had ik alles aangesloten, ingesteld en het werkt! Kwestie van juiste input kiezen (in mijn geval heb ik hem op Bluray gezet) en via de officiële Spotify app werkt het prima.
Totdat ik het ook wilde testen voor Zone2 in de slaapkamer. Zodra ik Bluray instel voor Zone2 blijft het akelig stil in de slaapkamer. Meteen ook even de TV getest voor Zone2, maar hetzelfde verhaal: stil. Alle andere niet-HDMI bronnen zoals internet radio, FM, werken wel prima op Zone2.
Ik was 100% zeker dat het gewoon een instelling moest zijn op de Denon, maar na alle opties op de versterker doorgelopen te hebben, heb ik op dit moment geen idee meer waar ik het moet zoeken.
Iemand een idee of een duw in de juiste richting?
Edit: gevonden
Gaat hem dus helaas voor je, niet worden. Dat netwerkaudio wel werkt, klopt.
[ Voor 37% gewijzigd door The Eagle op 01-10-2015 21:57 ]
Ik heb interesse om mijn X2000 model te vervangen met iets beters. Ik heb het idee dat hij niet altijd even goed klinkt en mijn speakers zijn eigenlijk rated op 200w.
Nu kijk ik naar de X5200 en de X4200 en merk dat de X5200 goedkoper is. Is daar een reden voor specs gwijs? Of gaat het gewoon over oud buiten nieuw binnen.
Sowieso is die 200 Watt iets wat je nooit zal gebruiken. En aan de andere kant ook niet snel zal vinden. Richting de 200 Watt kan nog op twee kanalen (en redelijk wat vervorming) maar zodra je naar de vijf of zeven kanalen gaat stort het in.
Wat voor speakers ga je aan de receiver hangen? Het is zonde om duizenden euro's aan een receiver uit te geven en er dan matige speakers aan te hangen.
Edit:
Gevonden, JBL's met een rendement van 90 dB en nominaal 6 Ohm. Al met al dus geen lastige speaker. En die 200 Watt blijft overdreven.
X4200 en X5200 zijn dezelfde serie, dus verschil tussen nieuw en oud zijn er niet op dat vlak. In de war met de X7200W.. De X5200 is net een stapje hoger dus als die ook nog eens goedkoper is maakt dat een makkelijke keuze. De 5200 heeft meer eindtrappen, is een 11.2 ten opzichte van de X4200 van 9.2, daarmee ook een wat grotere voeding en is met vergulde aansluitingen wat luxer. Als je 4K wilt is het wel handig de X4200 te bekijken aangezien die wel HDCP 2.2 support heeft en de X5200 niet.
[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 01-10-2015 23:42 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
De 5200 is idd ouder, krijgt ook geen DTS:X ondersteuning, maar wel een zwaarder model. Als je dat niet uitmaakt, zou je net zo goed voor een 5200 kunnen gaan.Chromanin schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 22:09:
Hoi iedereen,
Ik heb interesse om mijn X2000 model te vervangen met iets beters. Ik heb het idee dat hij niet altijd even goed klinkt en mijn speakers zijn eigenlijk rated op 200w.
Nu kijk ik naar de X5200 en de X4200 en merk dat de X5200 goedkoper is. Is daar een reden voor specs gwijs? Of gaat het gewoon over oud buiten nieuw binnen.
Thanks, maar helaas dus. En dan vooral in combinatie met de chromecast. Andere apparaten zouden nog (extra) analoog kunnen worden aangesloten, maar dat kan dan weer niet met de chromecast. Duidelijke en volledige bron!The Eagle schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:49:
Staat me bij dat die Zone2 alleen voor audio is? En/of dat je HDMI video niet naar zone 2 kon sturen (logisch gevolg). Maar waar ik dat ooit gehoord heb weet ik niet meer. Staat er iets in de hndleiding of op batpigworld?
Edit: gevonden. http://batpigworld.com/wp/?p=160 en dan onder "Limitations of Multizone Setups". Zone 2 is alleen voor analoge bronnen en soms voor optical/ coax. Maar niet voor HDMI.
Gaat hem dus helaas voor je, niet worden. Dat netwerkaudio wel werkt, klopt.
Als ik DHCP uitzet en netjes de IP nummers invul en diagnostics draai dan werkt alles. De versterker heeft dan een mooi vast IP adres. Nu valt het me op dat enkele dagen later als de versterker een paar keer aan en uit is gezet hij ineens geen netwerk kan vinden. De enige manier om dan weer signaal te krijgen is DHCP aanzetten. Diagnostics draaien. Dan DHCP weer uit. Weer diagnostics draaien en voila het werkt weer.
Echter enkele dagen later dan is het weer "check network connection" als ik input:network selecteer en moet ik weer het zelfde riedeltje af.
En nee DHCP is geen optie. Moet gewoon werken toch ? Is vast iets dat ik over het hoofd zie .... Iemand die eerder meegemaakt en getackled ?
Gaat de stroom er volledig vanaf (met een schakelaar)? Of zet je hem alleen maar 'uit' ?Buntmans schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 20:12:
Ik heb met mijn AVR-X2000 het volgende "probleem":
.......
En nee DHCP is geen optie. Moet gewoon werken toch ? Is vast iets dat ik over het hoofd zie .... Iemand die eerder meegemaakt en getackled ?
Wellicht als hij volledig zonder stroom zit hij de instellingen niet bewaard. Zou wel vreemd zijn.
4200 is nieuw model met o.a. 4k ondersteuning. De 4200 wordt nu (nog) voor de adviesprijs aangeboden.Chromanin schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 22:09:
Hoi iedereen,
Nee gewoon standby. Instellingen verdwijnen ook niet, ik heb nog nooit de IP nummers opnieuw hoeven invoeren. Hij connect gewoon niet en geeft error. Terug naar DHCP en hij krijgt netjes een nummer in de 100-reeks. DHCP weer uit en dan initialiseert hij gewoon weer als fixed-ip (192.168.1.4).Akemi schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:29:
[...]
Gaat de stroom er volledig vanaf (met een schakelaar)? Of zet je hem alleen maar 'uit' ?
Wellicht als hij volledig zonder stroom zit hij de instellingen niet bewaard. Zou wel vreemd zijn.
Het is echt heel vreemd.
Je kan ook in je DHCP een reservering maken voor dit IP nummer. Ik begrijp dus dat het wel een tijdje goed gaat maar opeens niet meer kan connecten ?
Zoals hierboven wordt gezegd kan je vaak ook in je router een device een static DHCP geven. Daarnaast toch even controleren of 1 van je andere devices niet 192.168.1.4 static heeft ingesteld in z'n instellingen? Dat is mij zelf wel eens overkomen.Buntmans schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:03:
[...]
Nee gewoon standby. Instellingen verdwijnen ook niet, ik heb nog nooit de IP nummers opnieuw hoeven invoeren. Hij connect gewoon niet en geeft error. Terug naar DHCP en hij krijgt netjes een nummer in de 100-reeks. DHCP weer uit en dan initialiseert hij gewoon weer als fixed-ip (192.168.1.4).
Het is echt heel vreemd.
[XBO/PSN: BroedersKolk]
Verwijderd
Als ik de zelfde albums stream via DS-Audio (van Synology) wordt de cover-art wel mooi weergegeven maar heb ik, buiten de volume-instelling, geen controle over de receiver.
Herkent iemand dit en heeft hiervoor een oplossing?
@Buntmans: ik had een vergelijkbaar issue met mijn DNP720. Uiteindelijk lostte een volledige reset het op. Ik vermoed dat ie gegevens over het netwerk intern opslaat. En dat ie die niet teveel kan hebben. Bij mij uitte dat zich in haperen in het bufferen. DHCP reservering heb ik op de router ook weggemikt to be sure.
Ik neem aan dat het met garantie enz dan via Duitsland moet als er iets mee is? 60 euro vind ik nogal wat namelijk.
http://hificorner.nl/hifi...rs/denon/denon-avr-x2100w. Dat scheelt 40 euro met de PW: pricewatch: Denon AVR-X2100W
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Staat voor 414 op Amazon.de: http://www.amazon.de/Deno...41&sr=1-1&keywords=X2100wNightMare schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:43:
Of 1 stapje hoger de X2100W in de dag deal bij HIFI Corner voor 439:
http://hificorner.nl/hifi...rs/denon/denon-avr-x2100w. Dat scheelt 40 euro met de PW: pricewatch: Denon AVR-X2100W
Zit erover te denken om de iBood-bestelling te annuleren, omdat op de garantiepagina van Denon staat dat je bij een geauthoriseerde dealer moet kopen ivm garantie. Ibood is dat niet en Amazon.de wel.. Moeilijk.
"Om zeker te zijn van de Denon leveranciersgarantie, raden wij u aan om voor uw aankoop onze dealer-locator te raadplegen om uzelf ervan te verzekeren dat de dealer waar u het product wilt kopen ook een geautoriseerde Denon dealer is. Niet geautoriseerde dealers zijn namelijk uitgesloten van de Denon leveranciersgarantie."
http://www.denon-hifi.nl/nl/support/warranty
[ Voor 18% gewijzigd door Pino112 op 21-10-2015 20:59 ]
* The Eagle daar zijn DNP720 vandaan, scheelde destijds bijna 200 euro op NL of DE
niet dat ik hem wil hebben, want mijn avr-4308 is nog ruim voldoende.
Verwijderd
Ik ben het met Eagle eens dat dit op een onvervalste handshake error lijkt, oftewel de HDMI protocollen van de aangesloten apparaten werken weer eens niet lekker samen.Cherrie73 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:55:
[.....]
Heeft iemand dit al eens ervaren en ligt dit aan de Horizon box of de receiver? En wat kan ik hieraan doen?
Triest natuurlijk na al die jaren en een bekend probleem met weinig echte oplossingen, maar zo gaan die dingen.
Echter met mijn vorige Denon receiver icm de voorloper van de Horizon (dat was een Cisco mediabox) had ik identieke errors en niet 1 advies bleek te helpen tót wij de overstap naar de Horizonbox maakten en het probleem instant was "opgelost".
Ook met de huidige Denon X5200 geen enkel probleem, aangesloten via ARC en HDMI CEC actief.
Dus de Horizon HDMI aangesloten op de Denon en de Sony tv op de Denon via de HDMI ARC aansluiting.
Wat heb je hieraan??
Wel het blijkt dus wel degelijk goed te kunnen werken met de Horizon, nu dus the Usual Suspects.
Bij de uitrol van Horizon bleek al snel dat met name Philips tv's beruchte dwarsliggers waren wat HDMI betreft.
Wat voor tv heb je??
Een firmware update kan de oplossing brengen en datzelfde geldt voor je Denon en de Horizon box.
Bij de laatste kun je updates forceren, of teruggaan naar de fabrieksinstellingen.
De Denon heeft daarvoor een internetverbinding nodig.
Wat ook kan helpen is een andere/betere HDMI kabel, of in ieder geval een exemplaar dat niet al te lang is.
Het proberen waard.
Je vertelt niet wat voor hdmi kabel je nu gebruikt en of die misschien bovenmodaal lang is??
Helpen al deze dingen niet neem dat eens contact op met Denon en Ziggo support, misschien dat die een oplossing weten.
Ik werd een paar jaar geleden van het bekende kastje naar de muur gestuurd, maar misschien hebben zij intussen bijgeleerd.
Ik vrees in dit opzicht het ergste voor je.
En anders rest je weinig meer dan de receiver+Horizon+tv aan te sluiten zoals Eagle al aangaf.
Ik zou daar zelf niet echt blij van worden al werkt het wel.
[ Voor 99% gewijzigd door Cherrie73 op 29-10-2015 11:00 ]
Bedankt ook The Eagle, misschien is dat wel een optie inderdaad, want ik merk dat het doorgeven van het signaal ook zo zijn beperkingen heeft, als de receiver uit staat maar de laatste ingangsbron die geselecteerd stond was niet die voor de tv en ik wil nu wel tv kijken zonder de receiver aan dan moet ik toch eerst mijn receiver aanzetten, de ingangsbron voor tv selecteren en weer uitzetten. Op zich allemaal niet onoverkomelijk, maar wel onhandig, helemaal wanneer ik mijn vriendin uit moet gaan leggen waarom de tv het weer niet doet...
Ik heb contact gehad met de winkel waar ik het heb gekocht, maar deze geven aan dat het buiten de garantie valt (>2 jaar). Ze kunnen het wel opsturen, maar dat brengt kosten met zich mee; €50-€70 voor onderzoek en de eventuele reparatiekosten. Ik weet niet goed waar ik verstandig aan doe. Mijn gevoel zegt dat het de voeding is, maar de winkelmedewerkster heeft het over de HDMI-aansluiting.
Welke kosten kan ik verwachten? Kan ik het ook door derden laten repareren? Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn, afgaande op bovenstaande omschrijving?
@LA-384: das wel zuur, net een half jaar buiten de garantie. Denon en al hun dealers sturen door naar http://www.audioservice.nl/ (zitten in Elst Gld). Maar daar kun je zelf ook gewoon als particulier terecht, ben je niet afhankelijk van een derde partij. Wellicht zit er een reparatiebedrijf in je eigen omgeving?
Ah kijk, dat is goed om te weten! Aangezien ik geen fatsoenlijke doos en vulmateriaal heb, was ik al van plan er zelf heen te rijden. Voordeel van die fysieke winkels die ook een internet-winkel hebben. Nadeel is dan weer dat de winkel op 145km afstand ligtThe Eagle schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:35:
@LA-384: das wel zuur, net een half jaar buiten de garantie. Denon en al hun dealers sturen door naar http://www.audioservice.nl/ (zitten in Elst Gld). Maar daar kun je zelf ook gewoon als particulier terecht, ben je niet afhankelijk van een derde partij. Wellicht zit er een reparatiebedrijf in je eigen omgeving?
Ik had nog even gezocht op reparatie-bedrijfjes "in de buurt" en TechniVision uit Eindhoven is waarschijnlijk wel interessant. Onderzoekskosten liggen iig al een stuk lager (€25 ipv €50 - €70) en ze zijn op zaterdag open. Hadden ze doordeweeks iets langer open geweest, dan had ik er vanuit m'n werk langs kunnen rijden.
Gezien je signature, heb je toevallig ervaring met TechniVision of andere reparatiebedrijven in het zuiden des lands?
Verwijderd
Ik heb een Chromecast 2 gekocht die ik direct in de HDMI 2 ingang van de tv heb ingeplugd.
helaas krijg ik geen geluid over de receiver AVR-X3100W.
Ik heb de receiver en tv verbonden met een HDMI kabel via de ARC aansluiting
moet ik nu een aparte optical kabel tussen mijn tv en receiver plaatsen, of kan ik gebruik maken van de ARC functie van de HDMI kabel?
Weljke instellingen moet ik hiervoor doen
Alvast bedankt
Welke tv heb je? Krijg je bij andere bronnen wel geluid vanaf je tv?Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:19:
kunnen jullie me helpen?
Ik heb een Chromecast 2 gekocht die ik direct in de HDMI 2 ingang van de tv heb ingeplugd.
helaas krijg ik geen geluid over de receiver AVR-X3100W.
Ik heb de receiver en tv verbonden met een HDMI kabel via de ARC aansluiting
moet ik nu een aparte optical kabel tussen mijn tv en receiver plaatsen, of kan ik gebruik maken van de ARC functie van de HDMI kabel?
Weljke instellingen moet ik hiervoor doen
Alvast bedankt
Waarom de Chromecast niet direct in de receiver?
Verwijderd
Ik heb een lg TV.jooncheez schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:22:
[...]
Welke tv heb je? Krijg je bij andere bronnen wel geluid vanaf je tv?
Waarom de Chromecast niet direct in de receiver?
Ja, van andere bronnen heb ik wel geluid.
Ik heb het aan de TV gehangen omdat ik dan de USB aansluiting van de tv als voeding bron kan gebruiken.
Hoe kan ik de chromecast het beste aansluiten?
Weet je precies welk type? Dus andere bronnen direct op je tv sturen wel geluid naar de receiver?Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:32:
[...]
Ik heb een lg TV.
Ja, van andere bronnen heb ik wel geluid.
Ik heb het aan de TV gehangen omdat ik dan de USB aansluiting van de tv als voeding bron kan gebruiken.
Hoe kan ik de chromecast het beste aansluiten?
Ik zou aanraden om de Chromecast direct in je receiver te doen ja. Als je hem voedt via de TV usb betekent dat vaak dat de Chromecast uit gaat met de tv, en kan je dus ook niks casten als de tv uitstaat.
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Verwijderd
Dank voor jullie reacties.FikkieHo schreef op donderdag 05 november 2015 @ 18:13:
Ik weet niet waar je je Denon hebt staan, maar ik heb mijn chromecast gewoon in de receiver gestopt en de usb kabel doorgetrokken naar de TV-USB. Eventueel kan je een usb verlengkabeltje (of andere lange usb kabel) gebruiken om hem van je receiver naar tv te trekken.
Ik heb het zoals hierboven beschreven ook aangesloten.
Ik kreeg het uiteindelijk wel voor elkaar om via de TV geluid te krijgen.
Alleen via de TV heb ik alleen maar stereo geluid... Klopt dat?
Als ik het op de receiver aansluit heb ik wel 5.1 geluid.
Laten jullie de chromecast altijd aanstaan?
Dit als je het via de voeding hebt aangesloten.
Dit was voor mij een van de redenen om dit niet te doen en de USB van de TV te gebruiken
Bij mij gaat dan enkel de tv aan, niet de receiver. Chromecast zit direct in de reciever, Denon avr-x1100w.
Ik neem aan dat dit door hdmi pass through komt? Dit kan ik echter niet uitzetten zonder hdmi control uit te zetten.
Verwijderd
Ik heb dat gisteren gehad.jooncheez schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 08:18:
Heeft iemand het trouwens voor elkaar dat de Chromecast de reciever aanzet als je begint met casten?
Bij mij gaat dan enkel de tv aan, niet de receiver. Chromecast zit direct in de reciever, Denon avr-x1100w.
Ik neem aan dat dit door hdmi pass through komt? Dit kan ik echter niet uitzetten zonder hdmi control uit te zetten.
Mijn receiver ging gewoon aan, dit heb ik juist uitgezet omdat ik niet elke keer mijn receiver aan wil hebben.
Het was een instelling in de Denon, bij geluid als ik het me goed kan herinneren.
Waarom geeft de chromecast alleen maar stereo als je het op de hdmi ingang van de TV hangt?
Verwijderd
Ik lees net dat de chromecast rechtstreeks op de TV alleen stereo geluid kan hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:42:
[...]
Ik heb dat gisteren gehad.
Mijn receiver ging gewoon aan, dit heb ik juist uitgezet omdat ik niet elke keer mijn receiver aan wil hebben.
Het was een instelling in de Denon, bij geluid als ik het me goed kan herinneren.
Waarom geeft de chromecast alleen maar stereo als je het op de hdmi ingang van de TV hangt?
Ook als je een optical kabel gebruikt.
DD+ is alleen via een receiver te horen.
Bedankt, bij geluid? Ik zal kijken maar volgens mij kan ik enkel Hdmi control aan of uit zetten onder video.Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:42:
[...]
Ik heb dat gisteren gehad.
Iemand anders die het voor elkaar heeft dat de Chromecast de reciever aanzet?