Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Dat staat onder andere in de handleiding en het is met Google ook te vinden.

En in het geval dat je het echt niet kan vinden..... dan moet je hier eens klikken.

Edit: Blijkbaar kun je ook gewoon je display helemaal uit zetten, staat in de troubleshoot manual onder het kopje "Display on this unit shows nothing".

[ Voor 32% gewijzigd door Petertyuh op 07-05-2015 15:25 . Reden: extra info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04 10:21
Petertyuh schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:18:
Dat staat onder andere in de handleiding en het is met Google ook te vinden.

En in het geval dat je het echt niet kan vinden..... dan moet je hier eens klikken.

Edit: Blijkbaar kun je ook gewoon je display helemaal uit zetten, staat in de troubleshoot manual onder het kopje "Display on this unit shows nothing".
Bedankt! Had even niet door dat met een processor reset een factor reset werd bedoeld.

En die display opties had ik al geprobeerd, helaas heeft niks mogen baten.

Moet ie toch na een maandje of 2 alweer opgestuurd worden :(

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Even een vraag.

Ik heb zitten kijken om multiroom audio in ons nieuw huis te plaatsen.
Na lang vergelijken en frusteren, heb ik toch gekozen voor sonos.

De zithoek willen we apart bedienen en daarvoor zouden we een denon AVR x3100 nemen.
Deze kan dan in tijd aan een sonnos connect gehangen worden via coax.

We zouden graag genieten van 5.1.

Nu ben ik echt geen kenner op vlak van speaker sets voor 5.1.
Ikzelf ben een grote filmfanaat en mijn vriendin luistert graag muziek.

Ik heb dus 2 vragen.
Enerzijds, weet iemand, als de sonos ooit als voorversterker aan de Denon hangt, of deze uit slaapstand komt als deze aangesloten is via coax? soort Wake on Coax?

Anderzijds welke speaker set is aangenaam om te installeren.
Budget met de Denon receiver is rond de 1000-1300 gerekend.

Ik besef dat de 2e vraag niet direct gericht is op de versterker.
Excuses alvast

Alvast dank.

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:49
Waarom wil je een X3100 als je die multiroom functionaliteit niet gaat gebruiken? Zeker met het budget wat er dan nog overblijft voor een 5.1 speakset zou ik voor de 1100 of maximaal de 2100 gaan. Dan kun je betere speakers kopen waar je meer plezier aan beleeft.

Wake-on coax heb ik nog nooit van gehoord. Je kunt hem aanzetten met de app., de hand of afstandsbedining zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

jongetje schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:36:
Waarom wil je een X3100 als je die multiroom functionaliteit niet gaat gebruiken? Zeker met het budget wat er dan nog overblijft voor een 5.1 speakset zou ik voor de 1100 of maximaal de 2100 gaan. Dan kun je betere speakers kopen waar je meer plezier aan beleeft.

Wake-on coax heb ik nog nooit van gehoord. Je kunt hem aanzetten met de app., de hand of afstandsbedining zover ik weet.
de X2100 ondersteunt geen coax in naar mijn weten. Dat is nodig voor de sonnos connect naar de toekomst toe.

Optical kan ook natuurlijk. Maar het schijnt dat er storing kan optreden dan?
Of dat zijn forumverhalen. De laatste week heel wat fora gezien met heel wat meningen.
Indien de optical evenwaardig is aan de coax, kan ik inderdaad kijken voor de x2100w of zelf de x1100w

[ Voor 18% gewijzigd door nagasy op 13-05-2015 16:04 ]

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik gebruik al jaren optical, al sinds mijn minidisk speler meer dan 15 jaar geleden en nooit problemen mee gehad. Is optisch dus juist geen kans op storingen van buitenaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 20:57
nagasy schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:56:
[...]Of dat zijn forumverhalen. De laatste week heel wat fora gezien met heel wat meningen.
Op fora lees je vaak alleen de negatieve verhalen want mensen die positief over een apparaat zijn zullen zich daar niet zo snel melden.

Ik zou in jullie geval ook voor een X1100 of 2100 gaan. Wat je kan doen is eerst stereo met twee vloerstaanders (omdat muziek ook belangrijk is) en dan later uitbreiden naar 5.1. (Tenzij je natuurlijk geen grote speakers wil maar gewoon kleine 'melkpakjes'.

Al met al is het gewoon verstandig te gaan luisteren bij een Hi-Fi zaak.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:17
nagasy schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:56:
[...]

de X2100 ondersteunt geen coax in naar mijn weten. Dat is nodig voor de sonnos connect naar de toekomst toe.

Optical kan ook natuurlijk. Maar het schijnt dat er storing kan optreden dan?
Of dat zijn forumverhalen. De laatste week heel wat fora gezien met heel wat meningen.
Indien de optical evenwaardig is aan de coax, kan ik inderdaad kijken voor de x2100w of zelf de x1100w
Over optische kabels en digitale coax sp/dif connectors wordt exact hetzelfde signaal verstuurd. Ik heb jarenlang een simpele converter gebruikt om optisch om te zetten naar coax voor mijn Z-5500 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Optical en coaxial zijn beiden digitaal. Maar over coaxial kan in principe electromagnetische interferentie optreden, afhankelijk van de isolatie van de kabels. Met optical heb je daar iig geen last van - of je moet de blote fiber met een zaklamp gaan beschijnen ofzo :+
Meen dat Denon daarom op optical only is overgestapt.
Nadeel van optical is dan weer dat de kabels niet zulke scherpe hoeken aankunnen als een coaxial dat kan. Die frot je makkelijker in kleine hoekjes als het mot :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie_v
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-09-2021
Goedenavond allemaal,

Ik ben nieuw hier, maar heb wel gelijk een probleem waarbij ik hoop dat jullie er een oplossing voor hebben.

Heb in in 2014 een Denon Avr X1000 aangeschaft, destijds aangesloten op m'n Philips televisie met bijbehorende externe apparatuur. Werkte als een zonnetje!

Nu een nieuwe televisie gekocht.

Aanwezig:
LG EC930V
Denon AVR-X1000
Amazone Fire TV
PS3
Ziggo CI module

Aangesloten met goede gecertificeerde kabels, Hirschmann versterker ertussen wegens de grote afstand van de meterkast tot aan de televisie.

Coax direct op m'n televisie, HDMI ARC vanuit m'n televisie naar m'n versterker (geluid stottert) als ik reguliere televisie uitzendingen via m'n Denon laat lopen.
Een Optische kabel ertussen gedaan, vanuit m'n televisie naar de Denon.. hetzelfde resultaat.

Dit heb ik echter alleen bij televisie uitzendingen waarvan het geluid over m'n Denon loopt, met films/series/games heb ik nergens last van?

Iemand een idee en/of een oplossing waardoor dit komt?!

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
timmie_v schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:16:
Goedenavond allemaal,

Ik ben nieuw hier, maar heb wel gelijk een probleem waarbij ik hoop dat jullie er een oplossing voor hebben.

Heb in in 2014 een Denon Avr X1000 aangeschaft, destijds aangesloten op m'n Philips televisie met bijbehorende externe apparatuur. Werkte als een zonnetje!

Nu een nieuwe televisie gekocht.

Aanwezig:
LG EC930V
Denon AVR-X1000
Amazone Fire TV
PS3
Ziggo CI module

Aangesloten met goede gecertificeerde kabels, Hirschmann versterker ertussen wegens de grote afstand van de meterkast tot aan de televisie.

Coax direct op m'n televisie, HDMI ARC vanuit m'n televisie naar m'n versterker (geluid stottert) als ik reguliere televisie uitzendingen via m'n Denon laat lopen.
Een Optische kabel ertussen gedaan, vanuit m'n televisie naar de Denon.. hetzelfde resultaat.

Dit heb ik echter alleen bij televisie uitzendingen waarvan het geluid over m'n Denon loopt, met films/series/games heb ik nergens last van?

Iemand een idee en/of een oplossing waardoor dit komt?!

Ik hoor het graag.
Hoe is het geluid van een televisie-uitzending wanneer je dit over de speakers van de TV doet?

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie_v
Geen enkel probleem dan! Is echt enkel als ik het geluid van een tv uitzending over m'n speakers laat lopen. Word er gek van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-05 13:58
timmie_v schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:04:
Geen enkel probleem dan! Is echt enkel als ik het geluid van een tv uitzending over m'n speakers laat lopen. Word er gek van!
Je kan het volgende proberen:
koekkoek schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 17:32:
Ik heb een Denon X1000 en zojuist is de KPN monteur langs geweest om de boel aan te sluiten, alles werkte dus meneer is weer vertrokken. Nu merk ik pas dat ik helemaal geen geluid hebt op alle HD kanalen.
Wel op HD NPO1,2 en 3 en alle SD kanalen. Volgens mij wordt hier stereo op uit gezonden en op de kanalen waar ik geen geluid heb dolby 5.1.

De TV ontvanger HM2260 zit verbonden met HDMI op de Denon, ik heb ook met de optische kabel geprobeerd maar dat maakt geen verschil. Ik krijg er geen geluid uit en ik kan op de KPN tv ontvanger niks instellen betreft geluid.

Iemand de gouden tip?

-nevermind-
Het werkt, ik moest de volgende stap uitvoeren:

Decodeermodus
Stel de audiodecodeermodus in voor de ingangsbron.
Automatisch (Standaard) : Type digitaal ingangssignaal detecteren en
automatisch decoderen en weergeven.
PCM : Alleen PCM-ingangssignalen decoderen en weergeven.
DTS : Alleen DTS-ingangssignalen decoderen en weergeven.

Heb hem nu voor HDMI op AUTO gezet 8)

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie_v
Helpt helaas ook niet, geen van alle decodeermodussen... Heb met Lg contact gehad en zij zeggen doodleuk dat het komt omdat m'n versterker niet van lg is, nu kunnen/willen ze niets doen en hebben ze geen oplossing.

Iemand nog ideeën ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
timmie_v schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 18:02:
Helpt helaas ook niet, geen van alle decodeermodussen... Heb met Lg contact gehad en zij zeggen doodleuk dat het komt omdat m'n versterker niet van lg is, nu kunnen/willen ze niets doen en hebben ze geen oplossing.

Iemand nog ideeën ?
Schandalig dat ze dat zeggen.

Heb je ook al contact met de verkoper gehad?
Hoe doet de andere apparatuur het?
Heb je al eens andere kabels geprobeerd?
Of andere poorten?
Misschien eens proberen om analoog aan te sluiten...

En natuurlijk een klacht indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie_v
Nee dat heb ik nog niet, zal morgen deze winkel eens bellen.

Ja echt schandalig, televisie van €2999,- en geen service willen/kunnen verlenen. Ben al goed tekeer gegaan maar hielp niets.

Heb meerdere poorten en kabels geprobeerd, niets werkt. Lg zegt dat zij de werking van hun apparatuur niet kunnen garanderen als het niet allemaal van lg is. Ongelooflijk !

Ik had echt gehoopt dat er hier meerdere dit probleem zouden hebben, en dan een oplossing..

Het is dat ik OLED zo geweldig vindt anders had ik de tv echt terug gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tudelft
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-05 14:52
timmie_v:

Ik heb zo'n zelfde soort probleem gehad,met Denon & Lg gebeld, konden mij niet verder helpen,na het lezen van diverse sites heb ik een andere HDMI kabel gekocht (ik had al reeds een vrij dure high speed HDMI kabel!)
Je wilt het niet geloven maar bij mij heeft dit het ARC probleem verholpen.
Kabel gekocht van RU-connected 1meter voor ongeveer € 22,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Toen je met die optical getest hebt, heb je toen wel in je denon aangegeven dat ie TV vanaf optical moest pakken, en de HDMI losgehaald en/of ARC uitgezet?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
The Eagle schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 20:18:
Toen je met die optical getest hebt, heb je toen wel in je denon aangegeven dat ie TV vanaf optical moest pakken, en de HDMI losgehaald en/of ARC uitgezet?
Dat is een goeie, de ARC van Denon is bij mij ook niet de beste. Niet zo zeer qua geluid, maar het gooit voor de rest alles qua HDMI in de soep.

Ik kan mijn Panasonic plasma wel via HDMI met ARC aansluiten op mijn Denon, maar als ik dan HDMI control aanzet krijg ik van mijn mediaspeler geen geluid meer. Tenzij ik op een hele specifieke manier alles aanzet, dan heb heb ik 50% kans op geluid. Met HDMI control uit, maar het niet uit hoe ik het allemaal opstart, het werkt altijd. Dus gewoon een optisch kabeltje ertussen, voor die enkele keer dat ik nog tv kijk, en het werkt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie_v
Bedankt mannen!

Ik heb al meerdere HDMI kabels geprobeerd (4stuks) wel eens waar geen hele dure maar lijkt me sterk als het daar in ligt?

Ik heb alles nu zo ingesteld dat m'n opt1 het geluid moet voortbrengen, echter ik kan bij setupmenu-->ingangen-->ingangsselectie de ingangsmodus niet selecteren, staat op zwart? Als ik deze op 'optisch' kan zetten denk ik dat ik een heel eind ben, hoe krijg ik deze selecteerbaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tudelft
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-05 14:52
timmie_v:

Kijk even in de handleiding, daar staat iets over ingang toewijzen,als ik het zo lees denk ik dat je de optie
ingangsbron: Tv/Audio, HDMI even moet uitvinken - en vervolgens kan je dan de optie Digital / Optie1
inschakelen / toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:12
Oei, mijn Denon AVR 1508 zei vanavond, na trouwe dienst vanaf 2008, opeens plof met een vlammetje en rook.. Hij gaat nog wel aan, maar de rode led aan de voorkant begint direct te knipperen waarna de receiver weer uit gaat.

Morgen eens kijken of dit goedkoop te repareren valt, of ik toch eens moet gaan kijken naar een opvolger (met natuurlijk veel meer mooie features ;) )

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimundus
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-05 10:21
Is het mogelijk om 2 verschillende signalen uit te voeren voor een Denon receiver met 2xHDMI out?
Dus audio over de speakers van een andere HDMI in (Bluetooth, Internetradio, ...) en viedo naar de tv, zodat je en muziek kunt luisteren en tv kunt kijken? Audio van tv natuurlijk niet via de boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Pfff. Mijn afstandsbediening is kwijt (AVR-2113). Via de impoteur kost het € 71,17 all-in om een nieuwe te krijgen. Dan maar met de universele AB...

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dan zou ik er serieus overnadenken om het beestje te koop te zetten zonder AB en een nieuwe te kopen :)

@Cheiron: elektrische apparaten werken op magische rook. Als die rook er uit is, is het apparaat stuk. Ook hier beter een nieuwe kopen, je hebt een instapmodel en dikke kans dat je er 50+ euro aan zult moeten geven. Dat is ie al niet meer waard :)

@Raimundus: in principe niet. Juist daarom heb je zoiets als bronselectie ;) Met evt multiroom mogelijkheden zou je nog kunnen experimenteren, mar ik geef het weinig kans.
Waarom zou je het willen en wat probeer je te bereiken? Dikke kans dat er makkelijkere opties zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:40
p.d.akkerman schreef op maandag 08 september 2014 @ 21:26:
Hallo,
Ik heb een denon AVR 2113 en sinds vanmorgen werkt het FM gedeelte niet meer.

Ik kan de laatst geselecteerde zender niet veranderen. Frequentie niet en ook niet de voorkeuze zender. Tevens heb ik ook geen geluid. Een reset bracht helaas geen oplossing en ik heb de laatste firmware versie.
Alle andere bronuitgangen werken wel.

Ik heb hem sinds januari 2013 en dus nog garantie. Ik heb hem gekocht via redcoon.nl en heb ze al gemaild. Maar heeft iemand nog een idee of is er echt iets defect.

*update*
Vanmorgen deed het FM gedeelte het weer. Alle zender staan wel door elkaar van de reset van gisteren. Een kijken wat hij vandaag doet.
Mn vrouw vertelt me net dat ze dit afgelopen weeken ook had. Radio deed het niet en toen ze de Denon later aanzette opeens wel

Vreemd :|
Hallo. Inmiddels zijn we ong 8 maanden verder. Probleem is nog een paar keer voorgevallen. Vervolgens de laatste 4 a5 mnd niet. (Had tot feb 2015 garantie) en nu doet de FM niets meer. Zelfde symptomen als hierboven beschreven.
stekker eruit, reset, benaderen via webinterface, helaas. Niets brengt FM tot leven. De laatste weken is het dus radio luisteren via internet radio.

Iemand enig idee wat het kan zijn en hoe coulant zijn ze bij Denon mbt garantie.
dit is wel een heel knullig defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-05 21:55

Wvr

p.d.akkerman schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:52:
[...]

Hallo. Inmiddels zijn we ong 8 maanden verder. Probleem is nog een paar keer voorgevallen. Vervolgens de laatste 4 a5 mnd niet. (Had tot feb 2015 garantie) en nu doet de FM niets meer. Zelfde symptomen als hierboven beschreven.
stekker eruit, reset, benaderen via webinterface, helaas. Niets brengt FM tot leven. De laatste weken is het dus radio luisteren via internet radio.

Iemand enig idee wat het kan zijn en hoe coulant zijn ze bij Denon mbt garantie.
heb je het hun (Denon ) gevraagd nee heb je ja kun je krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04 10:21
p.d.akkerman schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:52:
[...]

Ik heb al een keer geprobeerd fabrieksgarantie te krijgen bij Denon, omdat de reseller niet wilde helpen. Hopeloze zaak... Dat is een minder punt van Denon.

Ik zit met een 3 maanden oude Denon zonder werkende front display.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik neem aan dat je de kabelaansluiting gecheckt hebt? Open deur, maar is mij al een paar keer overkomen dat ik bij het dichttrekken van het gordijn de plug net genoeg los trok om geen FM signaal meer te hebben. Receiver geeft prima de radiofrequentie an maar geluid ho maar dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:40
The Eagle schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 21:54:
Ik neem aan dat je de kabelaansluiting gecheckt hebt? Open deur, maar is mij al een paar keer overkomen dat ik bij het dichttrekken van het gordijn de plug net genoeg los trok om geen FM signaal meer te hebben. Receiver geeft prima de radiofrequentie an maar geluid ho maar dan.
Ook gecheckt. Het rare is dat ik niet van frequentie en voorkeuze kan wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:12
The Eagle schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 17:51:
Dan zou ik er serieus overnadenken om het beestje te koop te zetten zonder AB en een nieuwe te kopen :)

@Cheiron: elektrische apparaten werken op magische rook. Als die rook er uit is, is het apparaat stuk. Ook hier beter een nieuwe kopen, je hebt een instapmodel en dikke kans dat je er 50+ euro aan zult moeten geven. Dat is ie al niet meer waard :)
50 Euro had ik er nog wel aan uit willen geven, maar het service centre gaf aan dat het eerder richting de 100+ zou lopen, en dat vind ik het niet meer waard. Nu maar eens op zoek naar een nieuwe ;) (Waarbij de x2100w en sony str-dn860 nu op de shortlist staan)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674567

Ik ben op zoek naar een nieuwe receiver. Heb als speakers de mordaunt short genie. Komt in een 5.1 setting en een zone b in de eetkamer. Mijn huidige receiver (sony str-db795 qs) doet het nog wel, maar heeft geen hdmi en netwerkfunctionaliteit. Nu kan ik voordelig een tweedehands x2000 kopen (200 euro) of voor een paar tientjes meer een nieuwe x1100. De x2000 is van een jaargang eerder en op papier een trapje hoger op de denon ladder. Zou ik met mijn speakers kwaliteitsverschil merken in receivers? Ik hoop dat jullie me van advies kunnen voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Met jouw speakers zal het verschil wel meevallen. Als je nog eens ooit iets anders wilt dan zou ik voor de X2000 gaan. Qua aansluitingen en overige opties zit die volgens mij ook een stapje hoger. En 200 euro is niet veel voor dat ding.

Having said that: als je nog meer reacties wilt, start er een eigen topic over in Consumentenelektronica Aankoopadvies
Dat hele subforum is speciaal bedoeld voor aankoopadvies namelijk. Dit topic meer voor issues en lose vragen over Denon apparatuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is toch de X1100 geworden. Zojuist besteld voor 229 euro met 5 jaar garantie. Een rondje bellen langs verschillende speciaal zaken leerde dat de verschillen minimaal zijn met mijn speakers (ooit toch een adviesprijs van 1199 euro voor de gehele set, dus niet de allergoedkoopste) Dan toch maar wat zekerheid ingebouwd. Via marktplaats kan je dat niet zeggen. Gaat meestal wel goed, maar toch..
Nu weer on-topic: hoop de receiver snel in huis te hebben. Kan niet wachten om hem aan te sluiten, in te stellen en te testen. Hoop dat de 10 jaar innovatie die ik er ongeveer op vooruit ga ook inhoudt dat ik het geluid mooier vind dan het was (en dat was al zeker niet slecht) maar vooral de aansluitingen (hdmi) en netwerkmogelijkheden spreken me aan. Zo heb ik minder randapparatuur nodig. Iemand nog tips om het meeste uit de 1100 te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Boekje goed lezen en batpigworld bezoeken :)
Dus eerst boekje lezen en dan pas aan de slag.
Had ik al gezegd dat je eerst het boekje moet lezen? Nagoed, je moet dus eerst het boekje lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:57
Heb een Denon AVR-x1100w aangeschaft.mnu wilde ik via spotify connect de muziek laten afspelen op mijn receiver. Dus op de iPad spotify premium gezet (eerste 60 dagen gratis) en speel het af.
Via airplay lukt dit uiteraard prima, maar als ik airplay uitzet en op dat luidsprekertje rechts in spotify druk, staat m'n denon wel in de lijst, maar als ik erop druk lukt dat niet. Wordt niks groen, enkel m'n iPad. Muziek blijft op m'n iPad.

Moet ik nog iets activeren eerst op de Denon, of komt dit omdat mijn abonnement gratis is (60 dagen premium uitproberen)?

[edit] reeds gelukt. Onverklaarbaar hoe, maar ineens ging het wel.

Kan ik trouwens alleen muziek streamen via airplay? Of ook een filmpje (die dan op de tv wordt getoond) vanaf iPad/iPhone?

[ Voor 14% gewijzigd door Goofyduck384 op 26-06-2015 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ The Eagle: dank je. Ik denk dat ik eerst het boekje maar ga lezen zodra de receiver binnen is :)

@ Goofyduck: ik verwacht dat je alleen audio kan streamen via airplay op de receiver.
Als je ook beeld wilt streamen heb je een apple tv of android tv box / minix speler nodig (daarvan ondersteunen de meeste inmiddels ook airplay).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Goofy: ik weet niet exact hoe de spotify implementatie is op Denon networked receivers. Maar volgens mij moet je op de Denon zelf spotify kunnen instellen (zal wel username + password oid zijn). En dan gewoon connecten. De Denon app zorgt er dan voor dat je de boel aan kunt sturen. :)

Aanrader overigens die app. Heb mijn networkplayer (DNP720AE) in de kast staan en bedien dat ding gewoon met de deur dicht. Aan/uit gewoon met de normale AB van de receiver - en dan een master/slave switch die de rest van de apparaten meeschakelt, sub incluis. Ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-02 13:24
jooncheez schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 20:46:
Ik heb al een keer geprobeerd fabrieksgarantie te krijgen bij Denon, omdat de reseller niet wilde helpen. Hopeloze zaak... Dat is een minder punt van Denon.

Ik zit met een 3 maanden oude Denon zonder werkende front display.
Dat lijkt mij toch een bijzonder vreemde zaak.
Display kapot - 3 maanden oud - geen garantie????
Hoe dan?
Goofyduck384 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:25:
Kan ik trouwens alleen muziek streamen via airplay? Of ook een filmpje (die dan op de tv wordt getoond) vanaf iPad/iPhone?
Alleen audio zoals op >95% van de receivers nog het geval is.
Video streaming is zeldzaam, de Sony 2800ES en 5800ES zijn de enige zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-01-2024
Iemand een idee wanneer juist de Heos Homecinema op de markt komt? Ik zoek in september een geluidsinstallatie te kopen en ik twijfel nog tussen verschillende systemen/merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zigg
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:47
Vandaag op Ibood: Denon AVR-3100 voor €499,95

LINK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomanII
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-05 08:21
Brick Top schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 10:33:
Iemand een idee wanneer juist de Heos Homecinema op de markt komt? Ik zoek in september een geluidsinstallatie te kopen en ik twijfel nog tussen verschillende systemen/merken.
De verwachting is eind juli, dit vermelden meerdere webshops. Zo ook:

http://www.soundbarshop.n...69-4D59-B5FF-9D9919C07BE1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-01-2024
RomanII schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:26:
[...]

De verwachting is eind juli, dit vermelden meerdere webshops. Zo ook:

http://www.soundbarshop.n...69-4D59-B5FF-9D9919C07BE1
Thanks! Dat is niet meer lang dan. Ben benieuwd naar de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:42
Mijn AVR 1912 heeft het na een stroomstoring begeven. Wel geluid maar geen beeld meer over hdmi. Ook geen OSD meer. Hdmi kabel is goed want getest tussen tv en mediabox. Ik heb ook al een microprocessor reset geprobeerd maar ook geen effect. Het apparaat is van 2012 dus geen garantie meer helaas. Iemand nog tips? Of gewoon maar ter reparatie aanbieden?

Mijn vorige receiver was een Onkyo 606 en die begaf het ook al na niet al te lange tijd aan een defect hdmi bord. Ik heb niet echt veel geluk met dit soort apparaten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die Onkyo's stonden meen ik bekend om hun brakke HDMI boards, dus wees gerust, je hebt nog meer geluk over dan je dacht ;)

Je hebt je HDMI kabel getest, maar ook al een andere kabel geprobeerd? Zo'n mediaplayer is nou niet een apparaat wat alles van HDMI gebruikt.
Als ie het ook met een ander kabel niet doet denk ik dat reparatie vs nieuw apparaat wel eens een keuze zou kunnen worden. Zo duur was die 1912 nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Ja, ik dacht met een Denon overkomt me niet hetzelfde als met die Onkyo.

Ik heb verschillende kabels geprobeerd. Ook mijn PS3 en PC geven geen beeld maar wel geluid. Ook is de GUI niet meer zichtbaar. Ik heb maar een mail gestuurd naar het bedrijf dat de reparaties voor Denon doet. Maar ruim 400 euro is nou niet een bedrag dat ik elke 2 jaar wil besteden aan een receiver....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28
biobak schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:20:
Ja, ik dacht met een Denon overkomt me niet hetzelfde als met die Onkyo.
De Onkyo is overleden door een ontwerpfout waardoor de gehele receiver te warm wordt en het HDMI-board overlijdt. Waarbij de TX-SRxx6-reeks nog wel meer minpunten had. Dat vind ik toch wat anders dan als je receiver een klap krijgt na een stroomstoring. Waarbij Denon wel redelijk gevoelig is voor het wisselen van HDMI-kabels wanneer de receiver niet volledig uit staat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Ik bedoelde ook meer: het overkomt me geen 2e keer dat zo'n apparaat binnen 3 jaar na aankoop jammerlijk overlijdt welke oorzaak dan ook. Maar dus toch.

Maar wat is overigens een aardige vervanger voor de 1912? Is dat de X1100W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 10:21

|sWORDs|

vSphere/ESXi

De 1912 zit een beetje tussen de X1200 en X2200 in, maar misschien heb je aan de X520 (5 kanaals, geen netwerk, geen ARC, geen auto lipsync, geen zones) wel voldoende, maar dan zou ik inderdaad voor een X1100 gaan, die kun je goedkoper vinden dan een X520.

[ Voor 45% gewijzigd door |sWORDs| op 06-07-2015 11:16 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-05 18:36
Ik heb een Chromecast aangesloten op mijn Denon AVR-2310 en ik kijk zo naar Netflix. Al enige tijd (ik weer niet exact wanneer dit probleem begonnen is) merk ik bij verschillende series (Luther, ...) dat 'S-en' klinken alsof er een krekel in mijn center speaker zit.

Dit probleem lijkt te liggen aan de DD+ codec die Netflix gebruikt. Het probleem lijkt zich voor te doen bij zowel receivers van Sony, Denon, Marantz, .... iemand die deze problemen herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 682932

Hallo, een klein vraagje

ik heb een denon avr 4100-w waar de functie audyssey 32 op zit. Maar als ik de decoder op reference zet is de bass bijna niet aanwezig met films. Zet je hem op L/R bypass dan wel maar dan schakelt hij natuurlijk de audessey uit op de voorste luidsprekers. Ik heb twee luidsprekers van jamo namelijk de c97. En die gaan tot 32hz wat laag zat is vind ik. Of hoor je bij de audyssey instelling beter een subwoofer aan te sluiten wat dus betekent dat je eigenlijk geen zware luidsprekers hoeft te hebben ? Want stereo klinkt in direct veel beter

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 682932 op 08-07-2015 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Op de Xx200W serie zit DSD streaming, ik heb wat testen gedaan met mijn X7200W plus twonky op een QNAP nas en het werkt erg goed, enige nadeel is dat het alleen werkt voor stereo tracks en geen multichannel. Qua geluid kan ik geen verschil ontdekken met een DBT-3313UD.
Wel zalig om eindelijk SACD te kunnen luisteren zonder schijfjes te wisselen en playlists te kunnen maken van verschillende albums.
Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/5gef1lp6h/IMG_0735.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door |sWORDs| op 08-07-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
|sWORDs| schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:10:
De 1912 zit een beetje tussen de X1200 en X2200 in, maar misschien heb je aan de X520 (5 kanaals, geen netwerk, geen ARC, geen auto lipsync, geen zones) wel voldoende, maar dan zou ik inderdaad voor een X1100 gaan, die kun je goedkoper vinden dan een X520.
Bedankt voor je advies, maar ik wil graag netwerk erop hebben voor internetradio, spotify etc. Inmiddels heb ik de defecte versterker vergoed gekregen van de verzekering en ga ik de X1200 X1100 aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Anoniem: 682932 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 14:49:
ik heb een denon avr 4100-w waar de functie audyssey 32 op zit. Maar als ik de decoder op reference zet is de bass bijna niet aanwezig met films. Zet je hem op L/R bypass dan wel maar dan schakelt hij natuurlijk de audessey uit op de voorste luidsprekers. Ik heb twee luidsprekers van jamo namelijk de c97. En die gaan tot 32hz wat laag zat is vind ik. Of hoor je bij de audyssey instelling beter een subwoofer aan te sluiten wat dus betekent dat je eigenlijk geen zware luidsprekers hoeft te hebben ? Want stereo klinkt in direct veel beter
Dat klinkt alsof jouw spreakers een bult (boost) in de frequentie curve hebben bij de lagere frequenties. Audyssey probeert alles recht te trekken, dus ook de karakteristiek van jouw speakers. Als je de receiver op bypass zet, past hij geen correctie toe en hoor je dus die bult in de frequentie curve.

Een subwoofer is natuurlijk altijd beter voor de lage tonen, maar het hoeft natuurlijk niet.
Als ik klaar ben met de Audyssey meting krijg ik altijd de vraag of ik de equalizer wil gebruiken of niet, probeer het eens zonder. Je krijgt dan wel de afstanden, fase en levels maar niet de equalizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238992

Ik heb een vraag over HCDP2.2

Ik heb van het weekend een avr-x3100w gekocht, Ik wilde eigenlijk een avr-x2200w kopen, maar wilde alvast rondkijken, ivm de prijsverlaging van de 3100 heb ik de 3100 gekozen.
Vergeleken een 2100w was het geluid van de 3100w veel mooier, verkoper zei dat de 2200W het zelfde klankbeeld zou hebben. ik vroeg nog aan de verkoper over het verschil van HDCP, hij zei dat het niet echt nodig was

Maar nu lees ik een stukje over HDCP2.2.
Zonder dit zou je huidige apparatuur bijna onbruikbaar worden.

2 vragen
wat is het grote probleem als je geen HDCP2.2 hebt?
Heb ik er goed aan gedaan om voor de 3100W te gaan ipv dat ik de nieuwe 220W zou kopen?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:06
Anoniem: 238992 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:36:
Vergeleken een 2100w was het geluid van de 3100w veel mooier
Geheel off topic maar dat is onmogelijk. De 3100W zal echt niet een "veel mooier" geluid hebben. Of deze stond anders ingesteld maar de kans is rond de 100% dat deze ietsjes harder stond. En daardoor klonk 'ie dan beter.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vandaag met Denon gebeld.
Denon gaf ook aan dat de 3100 beter klinkt dan de 2100, dit door de gebruikte componenten.

Maar werd eigenlijk niet gelukkig van het HDCP2.2 verhaal...ja meneer dat klopt.. u moet ook een nieuwe receiver kopen als u naar een 4K tv overgaat die HDCP2.2 heeft.

nu heb ik nog een goede tv, maar weet nu niet of het beter is om toch voor de 2200 te gaan.
Wat is jullie mening hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Als ik de verkopende partij was zou ik ook altijd mijn duurdere model aanprijzen. Wekt anders wel erg verkoopopwekkend: "Nee meneer, de X500w gaat ook aan al uw eisen voldoen. De andere modellen zijn gewoon voor mensen met geld te veel." :P

Mijn inziens is het hele 4K op dit moment nog niet interessant. De techniek is nog zo relatief nieuw en in de kinderschoenen dat de techniek nog snel wordt aangepast dat je met geen enkel apparaat echt feature-proof bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt vwb 4K wel gelijk.
Maar ik heb €595 voor de receiver betaald, de nieuwe 2200 gaat €699 kosten.
het prijsverschil was gewoon aantrekkelijk, en een mooie receiver is het zeker.

Maar dan krijg je te horen dat je verouderde technieken hebt, en dan ga je weer twijfelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Als ik 600 euro uit moet geven tussen een AVR-X3100w of een AVR-X2200W dan zou ik ook voor die eerste gaan. Zoals gezegd heb doet 4K mij niets en daarmee idem met HDCP 2.2 en HDMI 2.0. Waar je ook rekening mee moet houden is dat de technieken in het algemeen zo snel gaan dat je geen tientallen jaren meer met een receiver doet. Voorheen had je Optisch en Digitale Coax en dat was de max, meer was er niet en het was ook jaren de standaard. Met de komst van HDMI en technieken als Spotify, streaming, et cetera loop je na een x aantal modeljaren al achter. Natuurlijk kan je met een tien jaar oude receiver nog steeds uit de voeten als je puur de basis wilt hebben en ook alleen dat gebruikt. En ja... ik ben ook vatbaar voor een hogere serie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Het nadeel van vatbaar van een hogere serie zijn is dat je uiteindelijk bij het top model uit komt. ;)
Been there, done that... ;) 3805->4306->X4520->X7200

Met name nu er geen A serie is zit je er zo, daarnaast zijn de 4520 en 7200 eigenlijk gewoon de opvolgers van de 4306.

[ Voor 21% gewijzigd door |sWORDs| op 22-07-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-03 19:49
DinoBe schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:30:
Ik heb een Chromecast aangesloten op mijn Denon AVR-2310 en ik kijk zo naar Netflix. Al enige tijd (ik weer niet exact wanneer dit probleem begonnen is) merk ik bij verschillende series (Luther, ...) dat 'S-en' klinken alsof er een krekel in mijn center speaker zit.

Dit probleem lijkt te liggen aan de DD+ codec die Netflix gebruikt. Het probleem lijkt zich voor te doen bij zowel receivers van Sony, Denon, Marantz, .... iemand die deze problemen herkent?
Ja ik heb dit vanaf de ps3 icm DD+ en Netflix ja, Ook heel blikkerig geluid soms, Oplossing was DD+ uitschakelen in de opties van de ps3, Weet alleen niet of dat gaat met een Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
|sWORDs| schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:28:
Met name nu er geen A serie is zit je er zo, daarnaast zijn de 4520 en 7200 eigenlijk gewoon de opvolgers van de 4306.
AVR-X7200Wa is er, dat is de AVR-X7200W met de HDCP 2.2 update.

Of bedoel je de goede oude AVC dan wel AVP-modellen En de Denon POA-A1HDCI :9~ ) ? Zo worden ze helaas niet meer gemaakt inderdaad... Sowieso zijn ze fiks terug gegaan qua modellen. Voorheen had Denon ook nog de 5000-serie en enkele rare eenden in de bijt met een soort tussenmodel als de AVR-4810. En ook meerdere modellen in de 1000, 2000 en 3000 series. Al doet Marantz daar vrolijk aan mee met de SR70xx als topmodel nu waar je voorheen nog een SR9600 had.

[ Voor 47% gewijzigd door FeaR op 22-07-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:26

hbsJR

All rounder

Ik ben eindelijk de trotste bezitter van een hifi systeem :-). Na een hoop lezen op internet ben ik in de auto gestapt om eens te luisteren naar verschillende combinaties.

Waar mijn grootste angst zit in recievers en speakers is dat ze last hebben van het beats syndroom. Als je de bassen maar diep en vies genoeg maakt staat iedereen op de banken te springen.

Mijn oren waren gezet op een DENON AVR-X3100W in combinatie met 2 Dali Zensor 5 speakers. Na een luister sessie was ik zodanig onder de indruk dat ik die set heb gekocht. Door wat geluk kon ik een DENON AVR-X3100W voor 540 euro krijgen. In de toekomst wil ik misschien mijn speakers uitbreiden tot een 5.1 set, maar voor nu is stereo ruim voldoende.

Het geluid is naar mijn idee warm en ruim in opzet. Gevoelsmatig een heel beheerst geluid en dat bevalt me.

Denon is trouwens een makkelijk apparaat, ik kreeg hem zo aan de praat. Enige wat ik eens moet uitzoeken is hoe het zit met zone 2. Soms wil ik mijn reciever uitgooien en dan staat zone 2 actief en kan ik hem alleen uitzetten door naar de reciever te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
hbsJR schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:23:
...
Denon is trouwens een makkelijk apparaat, ik kreeg hem zo aan de praat. Enige wat ik eens moet uitzoeken is hoe het zit met zone 2. Soms wil ik mijn reciever uitgooien en dan staat zone 2 actief en kan ik hem alleen uitzetten door naar de reciever te lopen.
Kun je hem dan niet met de remote uitzetten? Er zit toch een zone2 knopje op.

Enne, gefeliciteerd met je aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR

hbsJR

All rounder

Petertyuh schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:46:
[...]

Kun je hem dan niet met de remote uitzetten? Er zit toch een zone2 knopje op.

Enne, gefeliciteerd met je aankoop!
Ik moet er bijna een filmpje vna maken, maar als ik op zone 2 druk doet ie niet zoveel.. ik ga vanavond er nog even voor zitten en de handleiding er nog door spitten. Zone 2 wil gewoon graag zone 1 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
hbsJR schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:51:
[...]
Ik moet er bijna een filmpje vna maken, maar als ik op zone 2 druk doet ie niet zoveel.. ik ga vanavond er nog even voor zitten en de handleiding er nog door spitten. Zone 2 wil gewoon graag zone 1 zijn.
Je moet niet alleen maar op het knopje zone 2 drukken, dan gebeurd er inderdaad niet zo heel veel. Als je daarna ook nog op die rode knop drukt, dan gaat zone 2 uit.
Daarna moet je weer op het knopje main drukken, anders denkt de remote nog steeds dat je zone 2 wil bedienen.

Als je zone 2 helemaal niet gebruikt, kun je hem ook 'permanent' uitzetten. Dat kun je herstellen dus zo permanent is het niet, maar dan gaat zone 2 niet abusievelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR

hbsJR

All rounder

Petertyuh schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:32:
[...]

Je moet niet alleen maar op het knopje zone 2 drukken, dan gebeurd er inderdaad niet zo heel veel. Als je daarna ook nog op die rode knop drukt, dan gaat zone 2 uit.
Daarna moet je weer op het knopje main drukken, anders denkt de remote nog steeds dat je zone 2 wil bedienen.

Als je zone 2 helemaal niet gebruikt, kun je hem ook 'permanent' uitzetten. Dat kun je herstellen dus zo permanent is het niet, maar dan gaat zone 2 niet abusievelijk aan.
Top, dan snap ik dit ook weer.. dank je voor de input. (en dan denk ik dat ik wel kan omgaan met elke apparaat 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
hbsJR schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:37:
[...]

Top, dan snap ik dit ook weer.. dank je voor de input. (en dan denk ik dat ik wel kan omgaan met elke apparaat 8)7 )
Mij is het ook niet gelukt om mijn Denon te snappen, gelukkig is er batpigworld (the "Denon-to-English" dictionary)! Zonder deze site had ik 'm ook niet kunnen instellen zoals ie nu staat te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

FeaR schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:17:
[...]

AVR-X7200Wa is er, dat is de AVR-X7200W met de HDCP 2.2 update.

Of bedoel je de goede oude AVC dan wel AVP-modellen En de Denon POA-A1HDCI :9~ ) ? Zo worden ze helaas niet meer gemaakt inderdaad... Sowieso zijn ze fiks terug gegaan qua modellen. Voorheen had Denon ook nog de 5000-serie en enkele rare eenden in de bijt met een soort tussenmodel als de AVR-4810. En ook meerdere modellen in de 1000, 2000 en 3000 series. Al doet Marantz daar vrolijk aan mee met de SR70xx als topmodel nu waar je voorheen nog een SR9600 had.
Exact, de 'oude' Axxx receivers of te wel 5 serie in US (de separate was helemaal van een andere planeet) en inderdaad de 48xx was ook een klasse hoger dan de 7200 nu is. Het lijkt net alsof Denon probeert via de typenummers omhoog te kruipen in de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Qua opbouw vind ik de AVR-4520 en AVR-X7200 toch wel mooier dan de AVR-4810.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:02

Audione0

Strijdt der titanen

De vraag heb ik al meer gesteld hoor maar waarom kost een X7200 tov het X500 model dan een paar 1000 euro meer. Kosten die technieken zoals spotify, extra aansluitingen, streaming en kalibreer snufjes zoveel geld dan? Denon maakt ook modellen van 5000 euro en meer? Waar zit m dat in?

Waarom maakt denon bijvoorbeeld modellen van 200 euro maar ook van 5000 euro en meer als er toch geen geluidsverschil in zit?

Gewoon omdat het kan?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 682932

Petertyuh schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 17:08:
[...]

Dat klinkt alsof jouw spreakers een bult (boost) in de frequentie curve hebben bij de lagere frequenties. Audyssey probeert alles recht te trekken, dus ook de karakteristiek van jouw speakers. Als je de receiver op bypass zet, past hij geen correctie toe en hoor je dus die bult in de frequentie curve.

Een subwoofer is natuurlijk altijd beter voor de lage tonen, maar het hoeft natuurlijk niet.
Als ik klaar ben met de Audyssey meting krijg ik altijd de vraag of ik de equalizer wil gebruiken of niet, probeer het eens zonder. Je krijgt dan wel de afstanden, fase en levels maar niet de equalizer.
Thanks ,
ik zal dat eens uit proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Audione0 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:27:
De vraag heb ik al meer gesteld hoor maar waarom kost een X7200 tov het X500 model dan een paar 1000 euro meer. Kosten die technieken zoals spotify, extra aansluitingen, streaming en kalibreer snufjes zoveel geld dan? Denon maakt ook modellen van 5000 euro en meer? Waar zit m dat in?

Waarom maakt denon bijvoorbeeld modellen van 200 euro maar ook van 5000 euro en meer als er toch geen geluidsverschil in zit?

Gewoon omdat het kan?
Simpelweg: vraag van de markt. Net zoals er kabels zijn van 1000 euro de meter, speakers van 150.000 euro per stuk en versterkers van idem bedragen. Er zijn altijd wel mensen te vinden die het nodig vinden het te kopen.

Natuurlijk heb je in de segmenten waar wij hier nu kijken (X500 VS X7200) wel de verschillen als meer ingangen, betere vorm van Audyssey, et cetera. Dat zijn meetbare verschillen en pluspunten voor het hogere model ten opzichte van de versie er voor.

Maar ik geef DM Holding geen ongelijk. Je pakt je topmodel receiver wat toch op de plank ligt, sloopt de eindversterkers er uit, doet er een andere voeding in en noemt het een pre/pro. Nichemarkt, dus je mag er als klant nog meer voor betalen ook, nichemarkt is zo luceratief. De meerprijs qua productie van meerdere modellen is zo veel minder dan je zal denken. Er zijn Pioneer receivers geweest die voor bij wijze van spreken 99% identiek waren, alleen had het hoogste model een THX Ultra sticker en het model er onder niet. Opgegeven vermogen verschilde ook, maar in de praktijk ontweek het elkaar niets aangezien de voeding en eindtrappen gelijk waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-05 21:08
Tja, prijzen van topmodellen zullen ongetwijfeld kunstmatig lekker hoog worden gehouden, omdat het kan. Helaas, maar waar. Overigens voor de geinteresseerden, ik heb zelf een AVR-X4000 in de verkoop.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-05 13:23
Momenteel ben ik aan het rondkijken voor een eerste av receiver, en ik heb de X1100w op het oog. Vooral vanwege 6x hdmi en airplay.

Een surround setje (100w per pilaar) met actieve subwoofer van JVC heb ik al en die wil ik er op gebruiken, verder heb ik een UPC Horizon box, xbox one, mac mini en ga eventueel ook nog mijn PS3 erop aansluiten.

Toch heb ik een vraagje over het geluid, ik wil niet altijd de Horizon box over de receiver laten lopen maar via de speakers van de TV, is het mogelijk om dit in te stellen? Of is het beter om de tv via optisch te verbinden zodat ik via de tv kan switchen van output kanaal?

Mijn tv een LG 47LB730 beschikt over een HDMI poort met arc, geen idee of dit hiermee ook is in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Als je op de receiver instelt dat hij het signaal (HDMI) van de Horizon bij stand-by naar je tv blijft doorsturen heb je als de receiver uitstaat geluid via je tv speakers en de receiver aan via je receiver (en dan schakelt de receiver het audio signaal via HDMI uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Gisteren toevallig nog op een zelfde vraag gereageerd. Voor adviezen: zie The Eagle in "Wat is wijsheid: aansluiten av receiver"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 08:35
Ik heb een Denon X3100W met twee 2.0 setups aangesloten op zone 1 en zone 2. Nu maak ik vrij vaak gebruik van de Spotify Connect functionaliteit en vind ik het ideaal dat ik in Spotify alleen maar hoef aan te geven dat de output naar de Denon moet gaan, en dat alles daarna automatisch aan gaat. Maar! Als ik dat doe, gaat standaard zone 1 aan en blijft zone 2 uit. Als ik iets met zone 2 wil, moet ik dat weer in de Denon app regelen.

Is het mogelijk om vanuit Spotify te kunnen kiezen waar de output naartoe gaat (zone 1, zone 2 of 1+2)? Dus dat ik meerdere opties te zien krijg in het Spotify Connect menuutje.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328591

Ik heb geen idee waar ik mijn vraag moeten posten maar het gaat ook over de Denon AVR-3313.
Het lukt niet om muziek van mijn pc via Windows Media Player te streamen, als ik dat doe blijft de cursor steeds 'draaien'.
Ook op de Denon blijft er 0% staan en de tijd 00:00
Het lijkt wel of het niet aankomt maar wat de reden is weet ik dus niet, komt het door de Anti-virus dat die iets blokkeert ?
Het vreemde is dat als ik het doe via de NAS en Windows Media Player dan gaat het wel...dan is het klikken en afspelen...
Alles staat bij beiden op 'toestaan' dus daar kan ik het niet in zoeken.
Wellicht staat mijn bericht op het verkeerde topic maar ik had echt geen idee hoe ik dit moet plaatsen.
Mijn excusses alvast hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Maico: volgens mij zit je goed. Ik heb alleen geen antwoord voor je. Het klinkt mij iig vreemd in de oren. Je pust in beide gevallen toch vanaf je PC en WMP? Alleen is bij de een een NAS de bron en bij de ander een lokale drive. Heb je het met het zelfde bestand geprobeerd?

@Sluuz: zelf geen er aring maar kan wel logisch nadenken ;) Spotify app ziet (imho terecht) maar een apparaat. Dat dat apparaat vervolgens meerdere zones kan bedienen weet die app niet en kan ie ook niet snappen. Tenzij ze bij spotify hun app aanpassen ben ik bang dat je weinig anders kunt doen. Het is immers de Denon zelf die aangeeft wat waar naartoe moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 08:35
The Eagle schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:40:
@Sluuz: zelf geen er aring maar kan wel logisch nadenken ;) Spotify app ziet (imho terecht) maar een apparaat. Dat dat apparaat vervolgens meerdere zones kan bedienen weet die app niet en kan ie ook niet snappen. Tenzij ze bij spotify hun app aanpassen ben ik bang dat je weinig anders kunt doen. Het is immers de Denon zelf die aangeeft wat waar naartoe moet.
Dat had ik inderdaad zelf ook bedacht, maar ik vroeg me dus af of het voor de Denon mogelijk was om zich te presenteren als twee aparte apparaten. Maar dat lijkt na een zoektocht op internet niet echt te kunnen helaas.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:57
Momenteel heb ik een x1100w. Voorheen had ik een AVR-2801. Wanneer ik een film afspeelde, zag ik een lampje bij DD of bij DTS branden. Zo wist ik wel signaal er uit de boxen kwam (wanneer een film beide sporen bevatte).
Echter weet ik niet hoe ik dit bij mijn huidige x1100w instel. Ik wil in Kodi kiezen welk audio spoor ik wil (bijv DTS of DD), de receiver moet gewoon weergeven welk signaal hij door krijgt (verbonden met HDMI). Op welke instelling (surroundgeluid mode) zet ik hem dan? (Ik kan bijv kiezen uit standard, direct, pure direct, sterke, DD, DTS surround etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 08:32
Voor wie een Denon overweegt
http://www.ibood.com/extr...tter&utm_campaign=date_nl

[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 31-07-2015 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129319

Goofyduck384 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:21:
Momenteel heb ik een x1100w. Voorheen had ik een AVR-2801. Wanneer ik een film afspeelde, zag ik een lampje bij DD of bij DTS branden. Zo wist ik wel signaal er uit de boxen kwam (wanneer een film beide sporen bevatte).
Echter weet ik niet hoe ik dit bij mijn huidige x1100w instel. Ik wil in Kodi kiezen welk audio spoor ik wil (bijv DTS of DD), de receiver moet gewoon weergeven welk signaal hij door krijgt (verbonden met HDMI). Op welke instelling (surroundgeluid mode) zet ik hem dan? (Ik kan bijv kiezen uit standard, direct, pure direct, sterke, DD, DTS surround etc.)
Normaal heeft de afstandsbediening een INFO knop, daarmee kan je op het scherm alle informatie zien (in signaal, uit signaal, welke speakers hij aanspreekt etc..). Dus ik zou hem gewoon op standaard zetten, via KODI kiezen voor DTS en dan met de INFO knop kijken of die effectief DTS behandelt. Zo kan je wat spelen met je settings en terwijl met de INFO knop kijken wat die effectief doet en wat het resultaat is van een bepaalde instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand hier de Heos 1 wel eens vergeleken met een Play:1 van Sonos? Hoe is het verschil geluidstechnisch? Ben er wel benieuwd naar, want die Heos 1 ziet er best vet uit!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
DennusB schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:47:
Iemand hier de Heos 1 wel eens vergeleken met een Play:1 van Sonos? Hoe is het verschil geluidstechnisch? Ben er wel benieuwd naar, want die Heos 1 ziet er best vet uit!
Van hifi.nl, zelf geen ervaring mee:

Met de Heos 1 heeft Denon een zeer goede, compacte speaker in huis die zeker de concurrentie met de Play:1 aankan. Waar we de Sonos-speaker iets voller en aangenamer in het laag vinden, is de stemweergave bij de HEOS 1 volwassener en is hij detailrijker. Maar wat de HEOS 1 naar een ander niveau tilt, is de optie om hem uit te breiden met een Go Pack-accu zodat je hem ook in de tuin kan gebruiken. Dat die Go Pack bovendien Bluetooth toevoegt, waardoor de HEOS mee naar het vakantiehuisje kan, dat is helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wat heeft bluetooth nou met een vakantiehuisje te maken :?
Kortom: de Sonos zal iets grotere drivers voor het laag hebben en de Heos heeft een prima middentoner en tweeter. Dan nog vind ik het veel geld voor iets wat eigenlijk gewoon een moderne versie van een ghettoblaster is :P

Als je hifi wilt zet je thuis gewoon iets fatsoenlijks neer. Open air hoor je dr weinig van en in en vakantiehuisje zit je meestal toch buiten, want vakantie en excursies enzo. Dus ik zie weinig meerwaarde. Maar dat zijn gewoon my 2ct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
The Eagle schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:19:
Wat heeft bluetooth nou met een vakantiehuisje te maken :?
Kortom: de Sonos zal iets grotere drivers voor het laag hebben en de Heos heeft een prima middentoner en tweeter. Dan nog vind ik het veel geld voor iets wat eigenlijk gewoon een moderne versie van een ghettoblaster is :P

Als je hifi wilt zet je thuis gewoon iets fatsoenlijks neer. Open air hoor je dr weinig van en in en vakantiehuisje zit je meestal toch buiten, want vakantie en excursies enzo. Dus ik zie weinig meerwaarde. Maar dat zijn gewoon my 2ct :)
Nee niet zozeer de bluetooth, maar wel het go-pack, die heeft een ingebouwde accu, zodat je geen stroom nodig hebt om 'm bij het zwembad ofzo neer te plempen ;) Toegegeven, dat vind ik op zich dan wel een meerwaarde, heb afgelopen vakantie ook met een JBL charge gezeten, toch wel leuk om mee te hebben.

Zijn er trouwens al Atmos gebruikers hier?

[ Voor 10% gewijzigd door Romius op 05-08-2015 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Volgens mij levert Denon dat (nog) niet, maar ik kan er langs zitten. Dat zou je in het show je home cinema topic moeten vragen. Ik weet dat er daar iig een of twee zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
The Eagle schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:27:
Volgens mij levert Denon dat (nog) niet, maar ik kan er langs zitten. Dat zou je in het show je home cinema topic moeten vragen. Ik weet dat er daar iig een of twee zijn :)
Volgens mij op dit moment, de 4100, 5200 en de 7200. En natuurlijk straks de 4200/3200/2200/1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:53

-tom-562

Oliesjeik

En toen was mijn AVR-2802 overleden.. Was zaterdag muziek aan het luisteren via digital in (optisch), ineens geen geluid en het 'digital' lampje knippert. De boel uit en weer aan gezet, geen resultaat. Microprocessor 3x gereset, geen resultaat. Ook op de phono krijg ik geen geluid.
Na wat google werk blijkt het een kwaaltje te zijn van Denon's uit deze periode (+/- 10/15 jaar oud). Blijkbaar gaat de processor van het een op het andere moment stuk. Zijn er meer mensen die dit mee hebben gemaakt?
Heb er overigens maar een half jaar van kunnen genieten... maar then again, hij was maar 60 euro, via marktplaats...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Heb jij weer. Heb je net een nieuwe vriendin, gaat je receiver stuk en kun je geen romantische muziek meer draaien :P
Then again: mooi moment om samen iets nieuws uit te zoeken :y)
Zo duur is een Denon met alles er op en er aan ook weer niet. Wat wil je er mee aansturen? :)

Zou nog wel even testen wat het met een andere kabel doet of op een andere digitale ingang, kan zijn dat ie daar op griept. Verder ben ik helaas niet bekend met dat beestje, beetje oud voor me eerlijk gezegd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Haha :P Lurker!

Het hoeft niet perse een AVR versterker te zijn, ik draai (tot nu toe) stereo, surround is eigenlijk zware overkill voor mijn huiskamer (lees: ik kan de luidsprekers niet kwijt). Ik heb 2 Mordaunt Short MS-906 zuilen. Wat voor mij belangrijk is, is dat er voldoende digitale ingangen op zitten (1 voor mijn decoder, 1 voor m'n HTPC en evt. eentje voor mijn gamepc/xbox) én een phono ingang. Vandaar dat ik redelijk gecharmeerd ben van de wat oudere Denon versterkers (zelfde leeftijd/nieuwer dan mijn 2802), die hebben dat namelijk (2 optische digitale ingang, 1 coaxiale digitale ingang en een phono ingang).
Ik ga denk ik gewoon weer marktplaats in de gaten houden, en wachten tot er iets in de buurt wordt aangeboden.
Overigens brengt m'n vriendin morgenavond een oude versterker van haar ouders mee, een JVC receiver van een jaar of 10 oud, mag ik zo lang lenen. Lief he O+ :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Ik heb nog wel een X4000 voor je :P , maar dat zal wel te nieuw zijn voor je denk ik dan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Beetje overkill voor waarvoor ik hem ga gebruiken :P De PMA versterkers zien er goed uit, en zijn goed betaalbaar, alleen, geen digitale ingangen :(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
-tom-562 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:25:
Beetje overkill voor waarvoor ik hem ga gebruiken :P De PMA versterkers zien er goed uit, en zijn goed betaalbaar, alleen, geen digitale ingangen :(
Tja, dat zijn dan de echte vertrouwde versterkers zoals ze vroegah werden gemaakt, enkel analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Stereo amps hebben tegenwoordig geen digitale ingangen meer. Denon is qua digitaal eigenlijk volledig naar optical gegaan. Meeste AV receivers hebben er minimaal 3. Soms zie je nog een coaxial op de wat oudere modellen. Maar een coax to optical of vv. kost je ook de wereld niet :)
Ergo: gewoon voor een AV receiver gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb sowieso alles optical hier liggen :P (HTPC, decoder, desktop PC). Mijn overleden 2802 had er 3, 2 optical, 1 coax.
Enfin, ik ga marktplaats afspeuren voor een geschikte (AVR) receiver. Overigens ben ik ook gecharmeerd van de Yamaha R-N301 receiver, alleen die heeft weer geen phono. En ik vraag me af of er veel geluidsverschil zit tussen die Yamaha en b.v. een wat oudere Denon AVR receiver.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:12
-tom-562 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 17:14:
Ik heb sowieso alles optical hier liggen :P (HTPC, decoder, desktop PC). Mijn overleden 2802 had er 3, 2 optical, 1 coax.
Enfin, ik ga marktplaats afspeuren voor een geschikte (AVR) receiver. Overigens ben ik ook gecharmeerd van de Yamaha R-N301 receiver, alleen die heeft weer geen phono. En ik vraag me af of er veel geluidsverschil zit tussen die Yamaha en b.v. een wat oudere Denon AVR receiver.
Die Yamaha heeft ook niet al te veel optical....

Trouwens heb je al gekeken naar de nieuwe Denon AVR-X520BT. Nog niet te vinden op Tweakers, maar wel op de site van Denon en bijv. Klubben hifi.

Begin zelf te twijfelen tussen die Yamaha, deze Denon en de 110W :)
Pagina: 1 ... 38 ... 99 Laatste