Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

-tom-562 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:06:
Budget voor (voorlopig) alleen de front luidsprekers is max. 250 euro voor een set (2e hands mag ook).
Voor dat budget zou ik voor een DALI Zensor 1 set gaan (258,-) samen. Gewoon even gaan luisteren is natuurlijk het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 11:51
Ik heb een AVR-X1000 en een Philips 47PFL5028H TV. Als ik op een willekeurige knop van de Philips afstandsbediening druk, gaat de LED van de Denon receiver aan (en na een tijdje weer uit). Verder schakelt het apparaat niet in. Niet heel erg natuurlijk, maar wel hinderlijk. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tudelft
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-06 21:40
HDMI / ARC functie van beide toestellen in/uitschakelen, kijk in de handleidingen hoe eea. werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 11:51
Tudelft schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:55:
HDMI / ARC functie van beide toestellen in/uitschakelen, kijk in de handleidingen hoe eea. werkt.
Die staat al uit. Het lijkt alsof de Denon reageert op de afstandsbediening van de TV. Ook als ik een knop indruk die niks met de communicatie tussen TV en receiver doet gaat het ledje aan. Bijvoorbeeld bij de 'guide'-knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Tom: Ik kan je de Klipsch F1 of F10 aanraden, gebruik ik zelf als rears. Setje past ook in je budget. Maar beter even een eigen topic in CEA maken. Want geluidssmaak is persoonlijk en aankoopadvies enzo ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste lezers,

Ik ben sinds enige tijd in het bezit van het volgende;

Ik heb een PRA-1500 met een set van 2 x POA-4400 mono blokken

en

Ik heb een PMA 1560 amp

Welke zou je gebruiken en waarom?

En

Ik ben op zoek naar leuke luidsprekers (monitor formaat) om de gekozen set, helemaal te doen opleven.

Vereiste?

Ik zoek subliem en top geluid op vooral een laag achtergrond volume.

War raad u aan?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

1) je regelafstand verkleinen :X
2) is totaal afhankelijk van wat voor speakers je er aan hangt, en van wat jij het beste vindt klinken, want smaak is persoonlijk. Niet op voorhand te zeggen dus.
3) eigen onderzoek doen
4) een eigen topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

En dan ook echt in die volgorde, want zonder 3 (eigen inzet) zal een aankoopadviestopic vrij snel gesproken worden. Daar hoort overigens ook gaan luisteren en je budget tussen. Ik weet best wat leuke speakers. Heb je 10k per stuk over? Dont think so :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40

-tom-562

Oliesjeik

Jay-v schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:27:
[...]

Voor dat budget zou ik voor een DALI Zensor 1 set gaan (258,-) samen. Gewoon even gaan luisteren is natuurlijk het beste.
Tnx, staat genoteerd.
The Eagle schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:07:
@Tom: Ik kan je de Klipsch F1 of F10 aanraden, gebruik ik zelf als rears. Setje past ook in je budget. Maar beter even een eigen topic in CEA maken. Want geluidssmaak is persoonlijk en aankoopadvies enzo ;)
Tnx, ik ga het meenemen :)

Inmiddels ook contact met een verkoper van een setje Mordaunt Short MS906 samen met een setje MS902. Als ik reviews zo lees zijn dat ook geen verkeerde luidsprekers. Wellicht dat ik morgen een rondje audiozaken ga doen

Vaak bu'j te bang!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:53
Goedenavond,

Ik ben inmiddels al weer iets meer dan een jaar de trotse bezitter van een Denon AVR-X1000 die ik naar volle tevredenheid gebruik.
Nu heb ik de laatste weken echter een probleem, eigenlijk sinds mijn verhuizing. In het vorige huis werkte ARC feilloos i.c.m. mijn samsung smart tv. Sinds ik echter in het nieuwe huis de setup opnieuw heb opgebouwd heb ik constant problemen met ARC.
Als ik namelijk de stroom er af haal, alle kabels los haal en opnieuw aansluit werkt het perfect, zodra ik echter de set een aantal keer aan en uit heb gezet (waarbij het automatisch aan/uit al lang is afgehaakt) of als ik van bron "PS4" naar "TV Audio" ga herkennen mijn tv en receiver elkaar niet meer. Geluid gaat spontaan over de tv, ook na aan en uitzetten van beide devices. Meerdere kabels getest, ook dit was niet het probleem. De enige "fix" is stroom eraf, kabels er uit en opnieuw aanzetten.
Ik heb het topic reeds een keer doorgenomen op zoekterm ARC en hieruit heb ik al het volgende gehaald, namelijk slechts 1 apparaat aan de televisie, de rest van de HDMI aangesloten apparaten (Mediabox/PS4/PC) allemaal via de receiver laten lopen. Ook dit mocht niet baten

Nu vroeg ik mij het volgende af:
- wijzen deze problemen op een mogelijk defect van de DENON, dan wel TV met de ARC aansluiting (het zou dan alleen over het geluid van tv-->denon gaan, video van bijv. PS4 wordt altijd goed weergegeven.
- is het een goed idee om de ARC gewoon te laten voor wat het is en lekker via een optische kabel de tv met de receiver verbinden? Lost dit mijn probleem op?

Overige suggesties zijn uiteraard ook welkom

(google is uiteraard al geraadpleegd)

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Er vanuit gaande dat er verder niks aan de setup veranderd is (extra / andere apparaten, zelfde kabels):
Kan aan een update liggen. En dan verdenk ik eerder je smart TV dan de Denon, want de Tv zal vaker updates krijgen. Maar is lastig hard te maken.

Een optische kabel aansluiten en ARC uit kan altijd natuurlijk, dat lost het wel op. Is wel afhankelijk van gebruik van een decoder of een CI module. Zou echter voor lipsync niets uit moeten maken. En ik ken geen enkel TV signaal met een audiostream die HDMI vereist (hoger dan DD of DTS), dus dat gaat ook loslopen.

Ik zeg gauw een optische kabel kopen. Scheelt een hoop gepruts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 16:34
The Eagle schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:24:
Er vanuit gaande dat er verder niks aan de setup veranderd is (extra / andere apparaten, zelfde kabels):
Kan aan een update liggen. En dan verdenk ik eerder je smart TV dan de Denon, want de Tv zal vaker updates krijgen. Maar is lastig hard te maken.

Een optische kabel aansluiten en ARC uit kan altijd natuurlijk, dat lost het wel op. Is wel afhankelijk van gebruik van een decoder of een CI module. Zou echter voor lipsync niets uit moeten maken. En ik ken geen enkel TV signaal met een audiostream die HDMI vereist (hoger dan DD of DTS), dus dat gaat ook loslopen.

Ik zeg gauw een optische kabel kopen. Scheelt een hoop gepruts :)
+1, ik was ook heel gauw genezen van ARC nadat mijn Denon de Xbox per keer schakelde tussen front speakers en TV :/. Dus inderdaad optische kabel, Denon inschakelen op TV AUDIO en gaan!

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tudelft
MvdPM:

Je kan je Denon terugzetten naar de fabrieksinstellingen,waarschijnlijk is je
microprocessor van slag geraakt tijdens de verhuizing,door het opnieuw af/aankoppelen
van bekabeling? (zie handleiding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:53
Bedankt voor de reacties, terugzetten naar fabrieksinstellingen heb ik inderdaad nog niet geprobeerd.
Dit ga ik eerst nog een keer proberen en mocht dat niet werken ga ik inderdaad gewoon voor een optische kabel. ARC is superhandig, maar als t vaker niet als wel werkt hoeft het voor mij ook niet.

Iedere keer de boel loskoppelen en weer aankoppelen is irritanter als een extra kabel ;)

Edit:
Inmiddels ook nog een reset geprobeerd van de beide apparaten en nog steeds geen verbetering, dus ondertussen maar een toslink kabel + haakse aansluiting gekocht. Morgen kijken of dit de zaak op gaat lossen.

[ Voor 25% gewijzigd door [MAUS] op 20-02-2015 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritAik
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-12-2021
Na nog gezocht te hebben begrijp ik dat onderstaande probleem op te lossen is met een firmware update voor de AVR 1910 (dit kan ik niet zelf?). Sinds ik de versterker al heb sinds 2010 zal dit wel niet meer onder de garantie vallen. Kan ik dit rechtstreeks regelen met de service afdeling van Denon NL (www.audioservice.nl)?

**** niet meer relevant.... ****

Hallo allemaal, ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb al het forum afgespeurd of andere ook dit zelfde probleem hebben maar kon niks vinden (kan ook niet goed gezocht hebben).
Ik heb al meerdere jaren een Denon AVR-1910 en bevalt me zeer goed. Ik heb hier een 5.1 infinity speaker set op wat top geluid geeft (mijn mening). Nu heb ik gisteren een beamer (Optomax GT1070X) en heb daarom mijn settop box van Telfort glasvezel (Animo A104) aangesloten op mijn versterker via HDMI en dan via de HDMI uitgang naar mijn beamer. Nu gebeurt het (soms) als ik overschakel van zender naar een ander zender dat het geluid wegvalt terwijl ik wel beeld heb. Als ik de versterker vervolgens "Mute" en weer aanzet komt geluid weer terug. Ik heb het niet bij alle zenders maar we bij bijvoorbeeld NPO1, Eurosport en nog wat zenders. Er zit niet echt een vast patroon in wanneer wel en wanneer niet.
Is hier een oplossing voor in de instellingen van de versterker of is er een andere oplossing?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, heb al van alles geprobeerd.

[ Voor 14% gewijzigd door GerritAik op 21-02-2015 23:28 . Reden: Gevonden...... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 20:07
Kijk even of je nog een ander apparaat via hdmi op je versterker hebt aangesloten. Mogelijk veroorzaakt die een storing waardoor je ARC niet meer werkt.

Dit heb ik nu net namelijk ondervonden. Bij mij werkte ARC prima tot ik eergister een nieuwe media player aansloot (een Xtreamer prodigy 4k), daarna reageerde de Denon niet meer op aan/uit signalen vanuit de tv en kreeg ik ARC met geen mogelijkheid werkend. Vervolgens de Xtreamer losgekoppeld en ARC schakelde direct in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
Gisteren heb ik een FW update melding ontvangen bij het inschakelen van mijn X2000. De installatie duurt ongeveer 4 minuten en na installatie heeft deze versienummer: 8500-8776-1682

Kan op het www echter geen changelog vinden. Iemand die weet wat er aangepast is in deze nieuwe FW release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tudelft
Bleucupra:

Denon Update: 18.02.2015

Firmware Vers: 8500-8776-1682 (DZ14-154, AVR-X2000 BKE2)

Sometimes cannot turn on the power of the unit via C4 or/and Application.
(No response at "PW?" command of AMX.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echoes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 17:53
Vervolg op 11 februari,
Met bijbetaling (100 Euri) de deur uitgegaan met een Marantz SR7009.
Geen problemen met deze receiver.
Hoera. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
Schaamteloze bijna-kopie van mijn post in het Marantz topic, maar nu aangepast voor een Denon:

Vraagje voor jullie want ik heb zitten googlen en kan het niet expliciet vinden op de officiële site van Denon.
Ik ben in de markt voor een X3100W. Deze wil ik gebruiken als receiver voor mijn woonkamer waar ik van plan ben 2 zuilen aan te sluiten (2.0 setup dus). Mogelijk wordt dit later uitgebreid met een subwoofer of center speaker, maar waarschijnlijk geen surround speakers.
Verder wil ik in de keuken een tweede setup hebben met een tv en 2 (kleine) speakers.

Nu ondersteunt de X3100W multiroom en heeft hij versterkte speaker uitgangen voor de tweede room (keuken dus). Wat me niet duidelijk is, is of ik alle bronnen (dus niet alleen analoge bronnen!) naar de tweede room kan sturen. Ik wil ook de tweede HDMI out naar de keuken leiden zodat ik van een aantal scenario's gebruik kan maken:
- Muziek luisteren in de woonkamer via Spotify Connect, TV kijken in de keuken (via Humax decoder via HDMI aangesloten op de X3100W)
- TV kijken in de woonkamer (via Humax decoder via HDMI aangesloten op de X3100W), gamen in de keuken (via PS4 aangesloten via HDMI op de X3100W).
- Gamen in de woonkamer (via PS4 via HDMI op de X3100W), film kijken in de keuken (via HTPC via HDMI op de X3100W).

Is dit mogelijk, of zal ik dan een (nog) duurdere receiver moeten aanschaffen?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40

-tom-562

Oliesjeik

-tom-562 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:37:
[...]

Tnx, staat genoteerd.

[...]

Tnx, ik ga het meenemen :)

Inmiddels ook contact met een verkoper van een setje Mordaunt Short MS906 samen met een setje MS902. Als ik reviews zo lees zijn dat ook geen verkeerde luidsprekers. Wellicht dat ik morgen een rondje audiozaken ga doen
Update:
Gisteravond de bewuste Mordaunt Short luidspreakers gehaald. Even snel alleen de MS906 aangesloten. In eerste instantie was ik erg teleurgesteld, geen vol geluid, nagenoeg alleen hoog. Uiteindelijk heb ik de receiver een reset gegeven (ik heb 'm 2e hands gekocht), toen klonk het al 10x beter. Wss hing er bij de vorige eigenaar een flinke sub aan en stond er een crossover ingesteld ofzo.
Vanmiddag komen mijn optische SPDIF kabels binnen, dan kan ik mijn HTPC er op aansluiten en eens fatsoenlijk testen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Probleempje:

Ik heb een Samsung 48HU7500 (TV) met een optische kabel aangesloten op het DVR kanaal van mijn denon AVR2808. Als ik gebruik maak van bijv. de smarthub apps Netflix, Youtube of Plex dan heb ik met enige regelmaat last van hiccups in het geluid. De ene keer gebeurt dit meer dan de andere keer. Wanneer dat het plaatsvind is ook niet te zeggen.Tijdens mijn laatste contact met de Samsung support werd mij door de support medewerker verteld dat dit wel eens aan de versterker zou kunnen liggen. Want mijn versterker was al een verouderd type en zou de datasnelheid van het geluidsspoor wel eens niet kunnen verwerken?!? Zou dit een mogelijkheid kunnen zijn? Als ik bijv. mijn mediaplayer gebruik of gewoon TV kijk heb ik geen last van hiccups.

Uit voorzorg heb ik de TV al bekabeld aan mijn Gigabit netwerk gehangen met Cat6 bekabeling.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

jokapo schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:12:
Probleempje:

Ik heb een Samsung 48HU7500 (TV) met een optische kabel aangesloten op het DVR kanaal van mijn denon AVR2808. Als ik gebruik maak van bijv. de smarthub apps Netflix, Youtube of Plex dan heb ik met enige regelmaat last van hiccups in het geluid. De ene keer gebeurt dit meer dan de andere keer. Wanneer dat het plaatsvind is ook niet te zeggen.Tijdens mijn laatste contact met de Samsung support werd mij door de support medewerker verteld dat dit wel eens aan de versterker zou kunnen liggen. Want mijn versterker was al een verouderd type en zou de datasnelheid van het geluidsspoor wel eens niet kunnen verwerken?!? Zou dit een mogelijkheid kunnen zijn? Als ik bijv. mijn mediaplayer gebruik of gewoon TV kijk heb ik geen last van hiccups.

Uit voorzorg heb ik de TV al bekabeld aan mijn Gigabit netwerk gehangen met Cat6 bekabeling.
Lijkt me sterk, maar zou eens simpel beginnen. Gebruik deze apps eens zonder receiver (geluid via TV), heb je dan nog steeds hikups in het geluid?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Jay-v schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:44:
[...]

Lijkt me sterk, maar zou eens simpel beginnen. Gebruik deze apps eens zonder receiver (geluid via TV), heb je dan nog steeds hikups in het geluid?.
Als ik geluid via TV gebruik heb ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

jokapo schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:45:
[...]
Als ik geluid via TV gebruik heb ik nergens last van.
Het kan dan aan je kabel/tv of versterker liggen. Een beschadigde kabel of vuil op de kabel/poort kan dit ook veroorzaken. Moeilijk te zeggen. Data rate van je versterker lijkt me onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Jay-v schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:51:
[...]

Het kan dan aan je kabel/tv of versterker liggen. Een beschadigde kabel of vuil op de kabel/poort kan dit ook veroorzaken. Moeilijk te zeggen. Data rate van je versterker lijkt me onwaarschijnlijk.
Dat denk ik dus ook dat het niet aan de data rate van mijn versterker ligt daar hij in de oude situatie moeiteloos Master HD over HDMI afspeelde zonder haperingen.

De DVR Poort versterker is niet eerder gebruikt

Kabel is nieuw

Ik denk dan ook dat het aan de TV ligt, maar dat Samsung daar nog niet aan wil. Het is/was dan ook een kleine moeite om hier eens mijn licht op te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Als je nog een andere HDMI bron hebt, die even op die DVDR aansluiting hangen en testen, en dan je TV op een andere aansluiting. Ben je dr zo uit waar het issue zit.
Als het in de Denon zit (wat me stug lijkt) zit je hier goed. Mocht het dan in de samsung zitten: samsung terugbellen en een eigen topic openen. Nogal wiedes dat Samsung de verdenking op een wat ouder product dat niet van hun is af wil schuiven. Maar dat is iets te kort door de bocht ;)

Dat gezegd hebbend: volgens mij sturen die apps geen DTS MA uit, maar max DTS. Dat kan ook over een optische kabel. Lost vele HDMI en ARC issues met TV's op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritAik
Ik ben sinds vandaag de "hopelijk" gelukkige bezitter van een AVR 2100W. Ik heb televisie via een animo A104 box van telfort (glasvezel). Verder heb ik een Optomax beamer hangen.
Als ik beeld en geluid via de versterker laat lopen dan geeft hij storing in de vorm van tikken in het geluid als ik de HDMI kabel naar de beamer los koppel dan is het tikken in het geluid weg. Kan dit komen door een slechte HDMI kabel of door mijn beamer?
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Test even met andere HDMI kabels dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 22:30
Sluuz schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:16:
Schaamteloze bijna-kopie van mijn post in het Marantz topic, maar nu aangepast voor een Denon:

Vraagje voor jullie want ik heb zitten googlen en kan het niet expliciet vinden op de officiële site van Denon.
Ik ben in de markt voor een X3100W. Deze wil ik gebruiken als receiver voor mijn woonkamer waar ik van plan ben 2 zuilen aan te sluiten (2.0 setup dus). Mogelijk wordt dit later uitgebreid met een subwoofer of center speaker, maar waarschijnlijk geen surround speakers.
Verder wil ik in de keuken een tweede setup hebben met een tv en 2 (kleine) speakers.

Nu ondersteunt de X3100W multiroom en heeft hij versterkte speaker uitgangen voor de tweede room (keuken dus). Wat me niet duidelijk is, is of ik alle bronnen (dus niet alleen analoge bronnen!) naar de tweede room kan sturen. Ik wil ook de tweede HDMI out naar de keuken leiden zodat ik van een aantal scenario's gebruik kan maken:
- Muziek luisteren in de woonkamer via Spotify Connect, TV kijken in de keuken (via Humax decoder via HDMI aangesloten op de X3100W)
- TV kijken in de woonkamer (via Humax decoder via HDMI aangesloten op de X3100W), gamen in de keuken (via PS4 aangesloten via HDMI op de X3100W).
- Gamen in de woonkamer (via PS4 via HDMI op de X3100W), film kijken in de keuken (via HTPC via HDMI op de X3100W).

Is dit mogelijk, of zal ik dan een (nog) duurdere receiver moeten aanschaffen?
De geschetste scenario's zijn allemaal mogelijk. Je kunt al je HDMI-bronnen doorgeven aan de Zone 2 HDMI-output.

Houd er wel rekening mee dat je vaak beperkt bent tot 2-kanaals audio wanneer je dezelfde input voor de hoofdzone en zone 2 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
christiaans schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 01:24:
[...]

De geschetste scenario's zijn allemaal mogelijk. Je kunt al je HDMI-bronnen doorgeven aan de Zone 2 HDMI-output.

Houd er wel rekening mee dat je vaak beperkt bent tot 2-kanaals audio wanneer je dezelfde input voor de hoofdzone en zone 2 gebruikt.
Thanks! Daar ben ik me van bewust. In beide zones begin ik met 2.0. Misschien dat de hoofdzone 2.1 wordt op den duur, maar dat zien we dan wel weer.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritAik
The Eagle schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 22:06:
Test even met andere HDMI kabels dan :)
Ja heb ik gedaan met twee andere kabels maar de tik blijft erin zitten. Alsof er een soort storing of kortsluiting is.
Kan het zijn dat de beamer dit veroorzaakt met een signaal of statische elektriciteit?
Of is het toch mijn versterker :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vraag over denon. Ben nog niet zo lang gebruiker en loop nu tegen uitdaging aan.
Heb een Denon AVR-X1100W. Op zone 1 heb ik een 5.0 speakerset aangesloten. Zone 2 niets.

Op de HDMI poorten een mediaspeler, PS4, TV (ARC) en soms een laptop.
Mijn vrouw gebruikt Spotify Connect het meest via haar telefoon.
Nu wil ik (zonder geluid) spelen op de PS4 (via headset op controller) en dat dit dan niet verhinderd dat er in de kamer (kinder)muziek wordt gespeeld.

Wil liever niet de PS4 direct op de TV aansluiten, dan moet er extra HDMI kabel van meubel naar TV namelijk... Hoe ga ik dat voor elkaar krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Laatst online: 19-09 19:19
Sluuz schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 08:42:
[...]

Thanks! Daar ben ik me van bewust. In beide zones begin ik met 2.0. Misschien dat de hoofdzone 2.1 wordt op den duur, maar dat zien we dan wel weer.
Ik heb zelf de X3000 en is inderdaad allemaal mogelijk. Ik heb zone 2 in de tuin en er kan binnen en buiten tegelijk verschillende of dezelfde hdmi bronnen gekeken worden.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een denon avr-x3000, aangesloten op een 5.1 set.
Het niveau per luidspreker moet ik elke keer als ik het apparaat gebruik of van kanaal wissel opnieuw instellen. Kan ik deze instellingen ook opslaan, zodat ze gewoon op mijn persoonlijke voorkeuren blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:18
Dat zou de receiver standaard moeten doen lijkt me, ik heb de X1000 en die onthoudt luidspreker instellingen voor elke algemene instelling(game/music/movie en sub instellingen als multichannel stereo, pro logic etc).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik heb een Denon X1000 en zojuist is de KPN monteur langs geweest om de boel aan te sluiten, alles werkte dus meneer is weer vertrokken. Nu merk ik pas dat ik helemaal geen geluid hebt op alle HD kanalen.
Wel op HD NPO1,2 en 3 en alle SD kanalen. Volgens mij wordt hier stereo op uit gezonden en op de kanalen waar ik geen geluid heb dolby 5.1.

De TV ontvanger HM2260 zit verbonden met HDMI op de Denon, ik heb ook met de optische kabel geprobeerd maar dat maakt geen verschil. Ik krijg er geen geluid uit en ik kan op de KPN tv ontvanger niks instellen betreft geluid.

Iemand de gouden tip?

-nevermind-
Het werkt, ik moest de volgende stap uitvoeren:

Decodeermodus
Stel de audiodecodeermodus in voor de ingangsbron.
Automatisch (Standaard) : Type digitaal ingangssignaal detecteren en
automatisch decoderen en weergeven.
PCM : Alleen PCM-ingangssignalen decoderen en weergeven.
DTS : Alleen DTS-ingangssignalen decoderen en weergeven.

Heb hem nu voor HDMI op AUTO gezet 8)

[ Voor 27% gewijzigd door koekkoek op 27-03-2015 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 12-09 11:51
Hallo allemaal.

Ik heb een Denon X4000 en heb deze eens aan een verbruiksmeter gehangen. Hier komen best flinke getallen uit. Als de versterker uit staat is het standbyverbruik netjes, maar als deze aangaat, dan gebruikt deze meer dan 30 watt terwijl er nog niks gebeurt en dat loopt op als het geluid meer wordt.

Ik heb via de Lijnuitgang Zone 2 aangesloten, waar ik een andere versterker aan heb hangen. Als ik muziek uit mn squeezebox laat komen, dan is de Denon eigenlijk een veredelde audioselector. Aan het verbruik te zien, staan dan ook de versterkers aan. Is het een manier om dit uit te zetten omdat ik toch alleen lijngeluid gebruik?

[ Voor 3% gewijzigd door arjandijk162 op 01-04-2015 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:42
Ik kan op mijn X2000 alleen zone2 aanzetten en zone 1 uit laten, ik weet niet of je dat al doet en of dat helpt, 30watt is nu ook niet zo gigantisch hoog voor een dergelijk apparaat. En als je de sqeeuzebox alleen met die andere versterker gebruikt, die er misschien direct op aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:34

DjVe

Hatsaflats!

arjandijk162 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:01:
Hallo allemaal.

Ik heb een Denon X4000 en heb deze eens aan een verbruiksmeter gehangen. Hier komen best flinke getallen uit. Als de versterker uit staat is het standbyverbruik netjes, maar als deze aangaat, dan gebruikt deze meer dan 30 watt terwijl er nog niks gebeurt en dat loopt op als het geluid meer wordt.

Ik heb via de Lijnuitgang Zone 2 aangesloten, waar ik een andere versterker aan heb hangen. Als ik muziek uit mn squeezebox laat komen, dan is de Denon eigenlijk een veredelde audioselector. Aan het verbruik te zien, staan dan ook de versterkers aan. Is het een manier om dit uit te zetten omdat ik toch alleen lijngeluid gebruik?
Ik denk het niet (ben het nergens tegen gekomen in mijn X4000. Wellicht dat je inderdaad eens kan spelen met de zones, maar ik betwijfel of het verbruik daarmee naar beneden gaat. Ik vind 30W ook niet denderend veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 12-09 11:51
Als ik bedenk dat de tweede versterker 16 watt gebruikt voor het afspelen van de muziek is 30 best veel voor alleen doorgeven. Het helpt inderdaad om zone 1 uit te laten.

De X4000 bevat een mogelijkheid om Zone2 versterkt uit te geven. Zone 3 kan niet versterkt worden weergegeven, misschien moet ik eens proberen om Zone3 te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:08
DjVe schreef op donderdag 02 april 2015 @ 08:45:
[...]
Ik denk het niet (ben het nergens tegen gekomen in mijn X4000. Wellicht dat je inderdaad eens kan spelen met de zones, maar ik betwijfel of het verbruik daarmee naar beneden gaat. Ik vind 30W ook niet denderend veel.
Volgens mij kan dat alleen op de AVR-4520 en de nieuwe AVR-X7200w.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 19:23
Ik loop tegen een issue aan waarvan ik niet weet hoe ik het moet oplossen, als het al op te lossen is (zonder een nieuwe receiver te kopen). Ik heb de volgende apparaten staan (die nu even van belang zijn):

TV: Toshiba 58B9363DG
Versterker: Denon 2113
Console: PS4.

Wat is nou het geval? Ik zet de TV aan. Die TV heeft even nodig om op te starten (overigens is die TV een miskoop geweest, maar dat terzijde). Prima. Ik zet ondertussen de Denon aan, en als beiden aan staan, voila, geluid van TV over de receiver. Dit gaat consequent goed.

Maar, ondertussen heb ik ook al de PS4 aan gezet (of ik de PS4 als 1e aan zet of niet maakt geen verschil).

Dus wat doe ik? Ik druk op de knop Game op de a.b. van de Denon, en hij schakelt netjes over. Dat moet ook wel, want alleen de TV op HDMI 1 zetten levert me een blauw beeld op. Ik moet ook nog de receiver op Game zetten, dan heb ik wel beeld.

Beeld, ja, maar geen geluid? Heel soms wel, maar meestal niet. De oplossing hiervoor is de versterker uitschakelen (beeld wordt blauw) en weer inschakelen. Ik heb dan beeld terug én dan heb ik ook geluid.

Ik snap niet wat hier mis gaat. Als het consequent zo was, dan zou ik nog denken dat het aan de volgorde van inschakelen ligt, maar dat is dus niet zo. Is hier een oplossing voor zonder een nieuwe receiver te kopen of moet ik het maar accepteren?

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Dat klinkt als een handshake probleem, dat heb ik ook gehad met mijn RPi op de Denon 3311.
Bij de RPi kun je een regeltje toevoegen aan een textfile om de handshake te negeren, maar daar heb jij in dit geval helemaal niks aan (sorry).

Je zou op Google eens kunnen zoeken op jouw type nummer, handshake en PS4, misschien dat je dan wat vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
Handshake is het niet, ik heb ook een 2113 en PS4. Ik heb daar geen problemen mee, maakt ook niet uit hoe ik de volgorde van inschakelen doe.

Probeer het eens met een andere HDMI kabel, of sluit de huidige eens opnieuw aan?

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Waus26 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:52:
Handshake is het niet, ik heb ook een 2113 en PS4. Ik heb daar geen problemen mee, maakt ook niet uit hoe ik de volgorde van inschakelen doe.

Probeer het eens met een andere HDMI kabel, of sluit de huidige eens opnieuw aan?
Al geprobeerd, maakt niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds het weekend , en sinds de laatste update, geen airplay meer en de x2000 is niet meer zichtbaar in de denon remote app. Meer mensen die dit probleem hebben ?

Heb hifi Klubben al gemaild maar geen nog geen reactie.

Nu lees ik wel meer gekke dingen over de denon's.

Ter info: verder werkt alles "gewoon" en internet radio doet het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Just_A_User schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:39:
[...]

Al geprobeerd, maakt niks uit.
En dan neem ik aan dat je een andere poort op de Denon ook al hebt geprobeerd?

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Waus26 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:53:
[...]

En dan neem ik aan dat je een andere poort op de Denon ook al hebt geprobeerd?
Jup, ik heb alles wat ik weet al geprobeerd. Ik heb al een keer problemen gehad met HDMI toen ik de versterker net had, en die kon ik toen uiteindelijk omruilen voor een nieuwe, omdat het gehele HDMI bord kapot was.

De dingen die ik toen had heb ik nu echter niet, dus ik twijfel nog een beetje. Mocht hij nu daadwerkelijk weer stuk zijn dan hoef ik dus geen Denon meer. Dan ga ik terug naar Marantz (Ja ik weet dat het uiteindelijk dezelfde fabrikant is schijnbaar).

[ Voor 5% gewijzigd door Just_A_User op 02-04-2015 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
Just_A_User schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:00:
Ik loop tegen een issue [...] moet ik het maar accepteren?
Kan je iets meer info geven hoe je alles verbonden hebt? Het klinkt namelijk als een echte hdmi handsake probleem.

Hoe is de PS4 aangesloten?

Een denon omruilen voor marantz vanwege technische problemen is geen reden, de hardware-boards zijn namelijk identiek.

[ Voor 15% gewijzigd door road rebel op 02-04-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
road rebel schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:51:
[...]

Kan je iets meer info geven hoe je alles verbonden hebt? Het klinkt namelijk als een echte hdmi handsake probleem.

Hoe is de PS4 aangesloten?

Een denon omruilen voor marantz vanwege technische problemen is geen reden, de hardware-boards zijn namelijk identiek.
Uiteraard kan ik dat.

Dus. Tussen Denon en TV hangt een HDMI kabel. De PS4 hangt aan de Denon via HDMI. De HTpc hangt aan de Denon via HDMI.

Als ik de TV en de Denon aan zet, dan moet ik wachten tot beiden 'aan' zijn, en dan voila, geluid via receiver. Dit geldt ook voor de HTpc.

De enige die dat niet doet is de PS4, maar hij doet het niet consequent niet. Dan zou ik zeggen, oke, daar is wat aan de hand. Meestal werkt het niet, een enkele keer werkt het wel direct. Heeeeel soms hoor ik 1 sec geluid, en dan is het geluid weer weg.

In alle gevallen, als het geluid er niet is, moet ik de receiver uit zetten en weer aan zetten. Dat lost het probleem altijd op, want dan heb ik wel geluid via de receiver. Jawel, maar ik zou hem dan ruilen voor een SR5008.

Tenzij jullie hier (maar dit is natuurlijk niet het topic daar voor) zeggen van, nou, als je de mogelijkheid hebt (en die heb ik) om voor een Yamaha Aventage 830 te gaan, dan zou ik dat doen, maar Yamaha..hmm..ik weet 't niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Wat je doet: zet ARC op je TV uit, en hang een optische kabel tussen TV en de Denon. Als je de PS of HTPC gebruikt wil je toch de Denon aan hebben. Als je alleen de TV gebruikt dan heb je toch geen DTS HD signaal dus dat geluid kan prima over een optical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:51:
sinds het weekend , en sinds de laatste update, geen airplay meer en de x2000 is niet meer zichtbaar in de denon remote app. Meer mensen die dit probleem hebben ?

Heb hifi Klubben al gemaild maar geen nog geen reactie.

Nu lees ik wel meer gekke dingen over de denon's.

Ter info: verder werkt alles "gewoon" en internet radio doet het ook.
Het kan helpen om je router even te rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
The Eagle schreef op donderdag 02 april 2015 @ 22:06:
Wat je doet: zet ARC op je TV uit, en hang een optische kabel tussen TV en de Denon. Als je de PS of HTPC gebruikt wil je toch de Denon aan hebben. Als je alleen de TV gebruikt dan heb je toch geen DTS HD signaal dus dat geluid kan prima over een optical.
Ja die oplossing heb ik inderdaad ook al bedacht, maar ik heb juist destijds een nieuwe versterker gekocht mét HDMI, zodat ik van die optische kabels af was. Mijn SR4600 die ik hiervoor had had namelijk geen HDMI, en daar werkte ik dus met optische connecties.

Natuurlijk, jouw oplossing zal werken, dat is zo, maar ik voor mijn gevoel is het een compromis omdat iets wat simpelweg zou moeten functioneren, en waarvoor de versterker ook deels gekocht is, niet functioneert. Dat irriteert me ergens een beetje.

Als ik daar bij op tel dat deze versterker al een keer terug is gegaan vanwege een defect HDMI bord en ik toen een nieuw exemplaar heb gekregen en het nu weer niet lekker werkt (al is dit een overkomelijk issue, niet eens een 'probleem') dan irriteert me dat toch dermate dat ik bijna zo ver ben om een nieuwe receiver aan te schaffen, puur uit irritatie.

Nu zou ik helemaal niet weten welke versterker dan, want Denon en Marantz zijn voor mijn gevoel (en ik kan er vol-le-dig naast zitten) toch net even wat beter dan Pioneer en Yamaha. Denon zou afvallen, vanwege deze issues, Marantz = Denon min of meer, en dat kleine ronde display van die Marantz receivers staat me eigenlijk helemaal niet aan. Dus dan kom je bij Pioneer en Yamaha, en voor mijn gevoel valt Pioneer dan al af, en dan blijft Yamaha over, maar dat merk is schijnbaar niet zo heel erg populair. Ik zie veel meer mensen die een Denon of een Marantz hebben (of exotische(re)) merken, en dan denk ik "dat zal ook wel voor een reden zijn".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Just_A_User schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 08:43:
[...]

Nu zou ik helemaal niet weten welke versterker dan, want Denon en Marantz zijn voor mijn gevoel (en ik kan er vol-le-dig naast zitten) toch net even wat beter dan Pioneer en Yamaha. Denon zou afvallen, vanwege deze issues, Marantz = Denon min of meer, en dat kleine ronde display van die Marantz receivers staat me eigenlijk helemaal niet aan. Dus dan kom je bij Pioneer en Yamaha, en voor mijn gevoel valt Pioneer dan al af, en dan blijft Yamaha over, maar dat merk is schijnbaar niet zo heel erg populair. Ik zie veel meer mensen die een Denon of een Marantz hebben (of exotische(re)) merken, en dan denk ik "dat zal ook wel voor een reden zijn".
We kunnen slecht adviseren als er veel "gevoels"keuzes worden gemaakt. Als jij naar een winkel gaat, je luistert naar een Yamaha die de features heeft die jij zoekt, dan ben je er toch als het goed klinkt? Persoonlijk zou ik de keuze voor receiver niet bepalen aan de hand van "het ronde display staat mij niet aan" Ik kijk niet de hele tijd naar mn receiver, maar luister vooral wat er uit de luidsprekers komt.

Voor advies voor versterkers is dit ook niet het juiste topic tenzij je twijfelt tussen een paar Denon receivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
Voor we verder denken: wat gebeurt er als je ARC op de TV uitzet?
Als het probleem enkel met de ps4 geschiedt dan zou ik eerder de PS4 (of de handshake receiver-ps4) in twijfel trekken dan de receiver.
Heb je al eens geprobeerd om de PS4 rechtstreeks met de TV te verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
Ow, ik zie net dat "the Eagle" mij voor was wat betreft ARC.

Als de fout hem in zit in de ARC dan ligt het probleem bij jouw tv, niet in de receiver.
Als jouw tv een externe bron ontvangt zou de ARC niet aan mogen gaan.
Een andere receiver zal daar zo 1-2-3 niets aan veranderen.

Als je het kan oplossen met een optische kabel (en ARC uitzetten) dan is het niet "behelpen" maar dan heb je het probleem opgelost. Indien mogelijk dan zou je ook de ARC kunnen uitschakelen bij bepaalde inputs (zoals enkel de htpc en de ps4, maar niet alle toestellen laten dat toe).

Overigens: (dat bedoel ik niet verkeerd) ben je zeker dat de receiver op deinput van de ps44 (niet enkel video maar ook audio, bij receivers is dat een aparte instelling). overschakelt en blijft?

[ Voor 43% gewijzigd door road rebel op 03-04-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
road rebel schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:57:
Ow, ik zie net dat "the Eagle" mij voor was wat betreft ARC.

Als de fout hem in zit in de ARC dan ligt het probleem bij jouw tv, niet in de receiver.
Als jouw tv een externe bron ontvangt zou de ARC niet aan mogen gaan.
Een andere receiver zal daar zo 1-2-3 niets aan veranderen.

Als je het kan oplossen met een optische kabel (en ARC uitzetten) dan is het niet "behelpen" maar dan heb je het probleem opgelost. Indien mogelijk dan zou je ook de ARC kunnen uitschakelen bij bepaalde inputs (zoals enkel de htpc en de ps4, maar niet alle toestellen laten dat toe).

Overigens: (dat bedoel ik niet verkeerd) ben je zeker dat de receiver op deinput van de ps44 (niet enkel video maar ook audio, bij receivers is dat een aparte instelling). overschakelt en blijft?
Op het moment dat ik de PS4 wil gebruiken, heb ik uiteraard ook mijn TV nodig, want anders gamed dat zo lastig he :P Dus, wat doe ik, ik doe de TV aan, start de PS4 op, en zet de versterker aan.

Als ik de versterker heb uit gezet de vorige keer terwijl hij nog op PS4 (game) stond, dan zal hij daar nu weer op aan gaan. Echter, hij schakelt wel direct over naar TV. Goed, dan is een en ander aangezet en opgestart, maar, wil ik vervolgens gamen, dan moet ik én:

de TV op HDMI1 zetten, handmatig.
de Denon op Game zetten, handmatig.

Als ik dat doe, is het 9 van de 10x zo dat het geluid niet via de receiver loopt. Zet ik vervolgens de Denon uit en weer direct aan, dan blijft hij op Game staan én heb ik geluid via die receiver. Overigens helpt het niét om de receiver gewoon aan te laten staan, en dan om te schakelen naar een andere bron, om vervolgens weer terug te schakelen naar Game. Ik moét hem uitzetten en dan weer aanzetten.

Ik weet niet wat hij doet qua audio van PS4. Ik ga daar dadelijk eens naar kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Just_A_User op 03-04-2015 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
Ja probeer het eens terwijl je ARC en CEC uitschakelt, al was het maar om het uit te sluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels router volledig gereset via fabrieksinstellingen.

Het probleem doet zich nogsteeds voor. Zodra ik m'n iphone/ipad opnieuw opstart doet Airplay het heel eventjes. Maar na ongeveer 5 minuten is de verbinding weer weg.

Wat ook niet meer werkt is de youtube "beam" functionaliteit. Rechtstreeks een filmpje naar de TV sturen doet het niet meer.

Al met al lijkt het een netwerk probleem. Ik vraag me alleen af wat ik nog meer dien te resetten/aan te passen.
christiaans schreef op donderdag 02 april 2015 @ 23:06:
[...]

Het kan helpen om je router even te rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 18:08:
Al met al lijkt het een netwerk probleem. Ik vraag me alleen af wat ik nog meer dien te resetten/aan te passen.

[...]
Hoe heb je de receiver en je TV aangesloten op je netwerk? Draadloos of bedraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeuroticaPills
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:57
Denon X1000 en sinds kort ook geen Airplay icoontje meer zichtbaar op iPhone or Macbook/iTunes. :( Ik had het al een tijdje niet gebruikt dus ik weet niet of een recente firmware update van Denon de boosdoener is, maar irritant is het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
Nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een vraagje in verband met mijn geplande aankoop van B&W 683 s2 speakers. Kan je deze combineren met de Denon AVR-X1100W? In de winkel vertelden ze me dat de power ratings niet goed matchen en dat je een van beiden dan stuk kan maken. Maar als ik nu de RMS power ratings vergelijk zie ik dat de speakers 200W RMS hebben en de amp 140W RMS. Als de amp nu veel meer vermogen zou hebben dan kan je wel eens de speakers doorbranden maar als ie ietsje minder vermogen heeft zou het toch prima moeten werken, toch? (Ik hoef echt geen oorverdovend rock concert in mijn woonkamer te simuleren)

Graag even jullie feedback en eventuele suggesties. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Zie de FAQ van dit subforum over vermogen. Je hoeft het echt niet te matchen. Sterker, een receiver die echt 200 Watt per kanaal levert ga je niet snel vinden. Die 100+ Watt die je aanhaalt is gemeten op een creatieve manier waardoor het getal lekker hoog uit valt. Dat staat mooier en daar geilt de gemiddelde consument op. Dat getal is zeker geen RMS. In een gemiddelde huiskamer heb je aan een paar Watt genoeg. Als je 200 echte Watts door die speaker gaat jagen heb je genoeg voor de gemiddelde straat... Laat de speakers op de betreffende receiver aansluiten en je zal horen dat er gewoon geluid uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Ik ga verhuizen en ben op zoek naar vloerstaanders ter vervanging van mijn Monitor Audio BX2's. Zijn er ook mensen met ervaringen over de combinatie tussen Denon en:

- B&W
- Q Acoustics
- Focal
- KEF
- Teufel

Ik ga sowieso nog een luistersessie inplannen bij Hificorner maar dan heb ik alvast wat info. Teufel hebben ze daar sowieso niet natuurlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door MaSw85 op 24-04-2015 08:53 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Ik heb Denon en Focal "gehad". "Gehad" aangezien ik nu mijn Denon nu gebruik als pre/pro en er twee eindbakken achter heb hangen. Dus ik heb het wel nog steeds, maar niet de speakers direct aangesloten op de Denon. Overigens gekozen voor Focal (Chorus W-serie) omdat die sound met het beste lag van de speakers toentertijd. Niet omdat de match met Denon beter is dan met een ander merk receiver. Dat laatste is iets waar men het nog steeds niet helemaal over eens is binnen de wereld der HiFi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waus26 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 08:52:
Ik ga verhuizen en ben op zoek naar vloerstaanders ter vervanging van mijn Monitor Audio BX2's. Zijn er ook mensen met ervaringen over de combinatie tussen Denon en:

- B&W
- Q Acoustics
- Focal
- KEF
- Teufel

Ik ga sowieso nog een luistersessie inplannen bij Hificorner maar dan heb ik alvast wat info. Teufel hebben ze daar sowieso niet natuurlijk.
Ik heb zelf nu bijna een jaar een set met een X1000 en 2x KEF C7 en 2x KEF C3. Heel erg tevreden over. Ik ben zelf wel fan van wat warmer geluid, wat deze set geeft. Over de speakers zelf heb ik ook niks te klagen, genoeg laag maar toch nog mooi gebalanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:58:
[...]

Ik heb zelf nu bijna een jaar een set met een X1000 en 2x KEF C7 en 2x KEF C3. Heel erg tevreden over. Ik ben zelf wel fan van wat warmer geluid, wat deze set geeft. Over de speakers zelf heb ik ook niks te klagen, genoeg laag maar toch nog mooi gebalanceerd.
Dank! Denon & Monitor Audio klinkt ook aan de warme kant.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

NeuroticaPills schreef op donderdag 09 april 2015 @ 20:17:
Denon X1000 en sinds kort ook geen Airplay icoontje meer zichtbaar op iPhone or Macbook/iTunes. :( Ik had het al een tijdje niet gebruikt dus ik weet niet of een recente firmware update van Denon de boosdoener is, maar irritant is het wel..
De denon al een keer van het stroom gehaald?

Ik heb nog wel eens dat spotify via de denon app niet goed meer werkt, reciever uit/aan helpt dan niet, ik moet dan echt de spanning er even afhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Waus26 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 08:52:

- B&W
- Q Acoustics
- Focal
- KEF
- Teufel

Luister ook vooral naar Klipsch. Prima speakers, veel bank for buck. Waar ik bij Kef en B&W iets mistte, kwam dat er bij Klipsch wel uit :)

En verder: open een eigen topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies
Lijkt me een typisch aankoopadviesvraag namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
The Eagle schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 16:30:
[...]

Luister ook vooral naar Klipsch. Prima speakers, veel bank for buck. Waar ik bij Kef en B&W iets mistte, kwam dat er bij Klipsch wel uit :)

Klipsch vind ik qua design niet mooi, dat is ook belangrijk ivm de WAF. Een eigen topic zou kunnen, maar ik ga binnenkort gewoon zelf even luisteren.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 15:37
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 18:04:
Ik had een vraagje in verband met mijn geplande aankoop van B&W 683 s2 speakers. Kan je deze combineren met de Denon AVR-X1100W? In de winkel vertelden ze me dat de power ratings niet goed matchen en dat je een van beiden dan stuk kan maken. Maar als ik nu de RMS power ratings vergelijk zie ik dat de speakers 200W RMS hebben en de amp 140W RMS. Als de amp nu veel meer vermogen zou hebben dan kan je wel eens de speakers doorbranden maar als ie ietsje minder vermogen heeft zou het toch prima moeten werken, toch? (Ik hoef echt geen oorverdovend rock concert in mijn woonkamer te simuleren)

Graag even jullie feedback en eventuele suggesties. Bedankt!
Doorbranden zal het allemaal niet, maar de 683 S2 klinkt wel beter met voldoende power, dat is mijn ervaring tenminste. Maar ik neem aan dat je de combi wel kan beluisteren, als het voldoende is, dan is het prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikerfz1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 07:10
Even een vraagje aan de experts, ik heb een Denon AVR-X2000 met 4 speakers aangesloten en zou graag wanneer ik muziek afspeel via bluetooth/internet radio dit over alle speakers willen ipv alleen de front speakers. Is dit ook mogelijk via Zone2 oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:59

Moofnor

King of my castle

De surround mode op Multi Stereo In Channel Stereo zetten zou genoeg moeten zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Moofnor op 28-04-2015 16:32 ]

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 15:53
Ik ben benieuwd naar de Heos HomeCinema, die deze zomer moet gaan uitkomen. Ben momenteel in het bezit van een Playbar en wilde daar een SUB aan toevoegen, maar als ik de prijs van de Heos HomeCinema zie (799) waarbij een soundbar en subwoofer zitten, wordt dat wel aantrekkelijk. Spotify zou ook worden ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 15:37
CrimpyRex schreef op woensdag 29 april 2015 @ 01:45:
Ik ben benieuwd naar de Heos HomeCinema, die deze zomer moet gaan uitkomen. Ben momenteel in het bezit van een Playbar en wilde daar een SUB aan toevoegen, maar als ik de prijs van de Heos HomeCinema zie (799) waarbij een soundbar en subwoofer zitten, wordt dat wel aantrekkelijk. Spotify zou ook worden ondersteund.
Zo te zien zijn de nadelen van de Sonos playbar rechtgetrokken bij de Heos, DTS support en HDMI..ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Hallo,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb een Denon AVR X2000 en deze was door een vriend ingesteld.
Deze instellingen zijn er echter uit en ik krijg hem niet meer aan de praat en heb er weinig verstand van. :-(
Heleboel vragen dus.
- kan ik draadloos netwerkverbinding instellen op deze receiver? Hij meldt namelijk No network connection.

- verder is hij volgens mij wel goed aangesloten, maar ik krijg er geen geluid uit.

Wie kan en wil mij helpen?

Alvast enorm bedankt voor jullie hulp en uitleg.

Gr. Jolanda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Beste Jolanda,

Ik hoop dat je begrijpt dat wij met zo weinig informatie je niet heel veel verder kunnen helpen. Draadloos netwerk zit niet op jouw receiver, dus moet je een kabeltje gebruiken.

Qua geluid, vertel eens precies wanneer en hoe hij geen geluid geeft. Wat heb je ingesteld, wat zijn je bronnen, hoe is alles aangesloten?

Heb je al eens een reset gedaan van je receiver? Als je dat nog niet gedaan hebt, is dat misschien aan te raden (kun je in de handleiding vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 18:06
The Eagle schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 16:30:
[...]

Ik heb zelf een X1000 in combinatie met Klipsch RF42 speakers. Bewust voor 2 vloerstaanders gekozen die niet te groot waren. Surround vond ik niet belangrijk. Ik ben hier zeer tevreden over. Helder geluid, veel details en toch genoeg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Dutch
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-12-2021
Ik ben in t bezit van een AVR-x2100w. Deze hangt bedraad in het netwerk en bij de diagnose krijg ik ook 3x een"ok". Denon is ook te pingen vanaf pc, dus to zover alles goed. Nu wil ik 'm laten checken op nieuwe firmware en dat is het moment waarop het fout gaat.
Nu heb ik het vermoeden dat het aan de web access poort ligt, welke staat ingesteld op 10443. Is dit juist?
Wanneer ik dit kan uitsluiten zal ik t moeten gaan zoeken in de wireless modem van ZIGGO van het merk Technicolor. Ik heb werkelijk geen idee.
Tips zijn van harte welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
Petertyuh schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:14:
Beste Jolanda,

Ik hoop dat je begrijpt dat wij met zo weinig informatie je niet heel veel verder kunnen helpen. Draadloos netwerk zit niet op jouw receiver, dus moet je een kabeltje gebruiken.

Qua geluid, vertel eens precies wanneer en hoe hij geen geluid geeft. Wat heb je ingesteld, wat zijn je bronnen, hoe is alles aangesloten?

Heb je al eens een reset gedaan van je receiver? Als je dat nog niet gedaan hebt, is dat misschien aan te raden (kun je in de handleiding vinden).
Dank je wel Peter.
Ik begrijp dat het lastig is voor jullie hier een zinnig antwoord op te geven.
Maar voor mij is het lastig om te beschrijven hoe en wat. ;-)
Ik heb wel een vermoeden wat er aan de hand is. En ik hoop dat jullie dat kunnen bevestigen of ontkennen.

Ik heb Tele2 als internetprovider en ook voor de digitale televisie.
Ik heb boven ook een televisie en daar ontving ik eerst nog analoog beeld.
Sinds een aantal weken heb ik boven geen beeld meer en krijg een melding dat er geen ontvangst is. Nu heb ik begrepen dat Tele2 gestopt is met het analoge signaal door te geven. Dus geen tv meer boven. Of ik moet een extra 'kastje' kopen.
Kan het nu zo zijn dat ik eerst ook analoog het audiosignaal ontving, maar dat ze dat nu dus ook niet meer doorsturen? En dat dat de reden is dat ik geen radio meer heb?
Of is dat een stomme gedachte??

Want wanneer ik de setup stappen doorloop van Denon, blijf ik dus hangen op de netwerkinstellingen. De speakers zijn goed ingesteld, de kalibratie ging ook goed.
En de volgende stap is dan die netwerkinstellingen.
Voor m'n digitale tv heb ik zo'n wifiontvanger (of hoe heet zo'n ding?) in het stopcontact achter m'n tv.
In de meterkast, bij m'n modem, heb ik zo'n wifi-zendertje zitten.
Ik begrijp dat dit is om draadloos het wifisignaal door te geven naar m'n tv.
Ik hoop dat jullie nu iets meer info hebben om mij op weg te helpen.
Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Laatst online: 16-09 10:23
Ik ben sinds een maand of 2 in het bezit van een Denon AVR-x1100w.
Erg tevreden mee, maar sinds gister werkt het front display niet meer?

Ik heb al de dimmer instellingen en de pure direct mode gecheckt, maar niks helpt.
Iemand een idee, of is ie nu al stuk?

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Nu online
jolandacb schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 12:22:
[...]

Dank je wel Peter.
Ik begrijp dat het lastig is voor jullie hier een zinnig antwoord op te geven.
Maar voor mij is het lastig om te beschrijven hoe en wat. ;-)
Ik heb wel een vermoeden wat er aan de hand is. En ik hoop dat jullie dat kunnen bevestigen of ontkennen.

Ik heb Tele2 als internetprovider en ook voor de digitale televisie.
Ik heb boven ook een televisie en daar ontving ik eerst nog analoog beeld.
Sinds een aantal weken heb ik boven geen beeld meer en krijg een melding dat er geen ontvangst is. Nu heb ik begrepen dat Tele2 gestopt is met het analoge signaal door te geven. Dus geen tv meer boven. Of ik moet een extra 'kastje' kopen.
Kan het nu zo zijn dat ik eerst ook analoog het audiosignaal ontving, maar dat ze dat nu dus ook niet meer doorsturen? En dat dat de reden is dat ik geen radio meer heb?
Of is dat een stomme gedachte??

Want wanneer ik de setup stappen doorloop van Denon, blijf ik dus hangen op de netwerkinstellingen. De speakers zijn goed ingesteld, de kalibratie ging ook goed.
En de volgende stap is dan die netwerkinstellingen.
Voor m'n digitale tv heb ik zo'n wifiontvanger (of hoe heet zo'n ding?) in het stopcontact achter m'n tv.
In de meterkast, bij m'n modem, heb ik zo'n wifi-zendertje zitten.
Ik begrijp dat dit is om draadloos het wifisignaal door te geven naar m'n tv.
Ik hoop dat jullie nu iets meer info hebben om mij op weg te helpen.
Ik hoor het graag.
De x2000 heeft alleen bedraad netwerk geen wifi. Als je geen analoge TV meer hebt is analoge radio ook afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
wortelsoft schreef op zondag 03 mei 2015 @ 07:57:
[...]

De x2000 heeft alleen bedraad netwerk geen wifi. Als je geen analoge TV meer hebt is analoge radio ook afgelopen.
Oftewel, het is zaak een netwerkkabel te leggen tussen de X2000 en de router, waardoor je digitale radio hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

@Jolandacb: dat kastje wat jij betiteld als wifi is denk ik geen wifi, maar een powerline kastje.
Maar om dat uit te sluiten, zet hier eens de merken en typenummers van die kastjes neer die je hebt staan en zoals jij ze betiteld. Als het kan met een foto. Nu is het giswerk namelijk en daar schiet jij niks mee op en wij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
The Eagle schreef op zondag 03 mei 2015 @ 12:12:
@Jolandacb: dat kastje wat jij betiteld als wifi is denk ik geen wifi, maar een powerline kastje.
Maar om dat uit te sluiten, zet hier eens de merken en typenummers van die kastjes neer die je hebt staan en zoals jij ze betiteld. Als het kan met een foto. Nu is het giswerk namelijk en daar schiet jij niks mee op en wij ook niet.
Dank voor jullie reacties.
Ik ben weer een stapje verder gekomen, door veel te lezen en te googlen.
Ik heb een sitecom homeplug bij de router zitten en een sitecom homeplug bij m'n tv en audio.
De stekker van de router zit in de homeplug in de meterkast.
Achter de tv heb ik een ethernetkabel van de Tele2 adapter naar de homeplug.
De tv werkt dan, maar m'n receiver niet.
Maar wanneer ik de ethernetkabel rechtstreeks van de receiver in de homeplug stop, werkt de receiver wel, maar uiteraard de tv weer niet.
Het werkt ook niet wanneer ik de stekker van de tv in het stopcontact van de homeplug stop.
Maar ik vermoed nu dat ik een homeplug moet hebben met 2 openingen aan de onderkant voor ethernet, klopt dat?
Die van mij heeft maar 1 aansluiting voor ethernet.

Wanneer ik nu dus een nieuwe homeplug met 2 aansluitingen aan de onderkant koop, en ik sluit daar zowel de tv als de receiver op aan, werkt het dan beiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Dacht al dat het een homplug zou zijn en geen wifi idd.
Wat jij moet doen is een kleine switch kopen en die er tussen zetten.s dan kun je tegelijkertijd je receiver en je tele2 kastje op die homeplug aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
The Eagle schreef op zondag 03 mei 2015 @ 13:38:
Dacht al dat het een homplug zou zijn en geen wifi idd.
Wat jij moet doen is een kleine switch kopen en die er tussen zetten.s dan kun je tegelijkertijd je receiver en je tele2 kastje op die homeplug aansluiten.
Sorry, ben toch echt niet blond. ;-)
Is zo'n switch los te krijgen?
Of moet ik een hele nieuwe homeplug van sitecom kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Nu online
http://tweakers.net/categ...twerk-switches/producten/

Genoeg keuze en de populairste tl-sg1005d voldoet voor wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
wortelsoft schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:12:
http://tweakers.net/categ...twerk-switches/producten/

Genoeg keuze en de populairste tl-sg1005d voldoet voor wat je wil.
Bedankt voor je snelle reactie.
En waar sluit ik deze switch dan precies aan? Tussen de homeplug en de apparatuur, dus achter m'n tv en audio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Nu online
Tussen homeplug en appartuur die switch maakt van 1 aansluiting er er vijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
jolandacb schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:14:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie.
En waar sluit ik deze switch dan precies aan? Tussen de homeplug en de apparatuur, dus achter m'n tv en audio?
Kabel die uit de homeplug komt bij je receiver / tv stop je in de switch, vervolgens sluit je op de switch een kabel voor je tv en een kabel voor je receiver aan. Zie het als een stekkerdoos voor netwerkkabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
wortelsoft schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:22:
Tussen homeplug en appartuur die switch maakt van 1 aansluiting er er vijf
Bedankt!
Ik ga er morgen 1 kopen en kijken of het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
MarcoC schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:24:
[...]

Kabel die uit de homeplug komt bij je receiver / tv stop je in de switch, vervolgens sluit je op de switch een kabel voor je tv en een kabel voor je receiver aan. Zie het als een stekkerdoos voor netwerkkabels.
Bedankt voor je hulp.
Morgen probeer ik het uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
Zojuist een switch van €14,99 gekocht en het werkt!!!
Zowel de tv als de Denon receiver werken nu perfect.
Bedankt voor jullie hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Mooi :) Het was weliswaar totaal geen Denon probleem trouwens, dus als je nog eens zoiets hebt: open gerust een eigen topic. Daar is het GoT voor :)

Tot slot vwb die TV boven: als je boven een tele2 kastje neer zou willen zetten heb je daar ws. ook een extra powerline dingetje voor nodig. Of je moet er al een netwerkkabel voor naar je meterkast hebben lopen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
jooncheez schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:10:
Ik ben sinds een maand of 2 in het bezit van een Denon AVR-x1100w.
Erg tevreden mee, maar sinds gister werkt het front display niet meer?

Ik heb al de dimmer instellingen en de pure direct mode gecheckt, maar niks helpt.
Iemand een idee, of is ie nu al stuk?
Iemand enig idee, voor ik hem voor garantie ga aanmelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
jooncheez schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:23:
[...]

Iemand enig idee, voor ik hem voor garantie ga aanmelden?
Zelf hier geen last van gehad, het lijkt mij dat hij inderdaad stuk is.
Aanmelden voor garantie en hopen dat hij gerepareed kan worden/je een nieuwe krijgt.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Of een keer de processor resetten, en als dat niet werkt -> RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Petertyuh schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:19:
Of een keer de processor resetten, en als dat niet werkt -> RMA.
Oke, hoe doe ik dat?

Pagina: 1 ... 37 ... 100 Laatste