Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:03
Dr. Dutch schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 10:41:
Gisteren, 1e Kerst kreeg ik melding dat er een update voor de Denon AVR-X2100W klaar stond.. laten draaien en update lijkt gelukt, maar waar kan ik vinden wat de change log is?
Hier ben ik ook naar op zoek. Meestal wacht ik ook ff met updates ivm kinderziektes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 15:37
Dr. Dutch schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 10:41:
Gisteren, 1e Kerst kreeg ik melding dat er een update voor de Denon AVR-X2100W klaar stond.. laten draaien en update lijkt gelukt, maar waar kan ik vinden wat de change log is?
Hier kan je m zien geloof ik, moet je wel het serienummer van je AVR invullen:

http://firmware.denon.eu/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:03
Romius schreef op zondag 28 december 2014 @ 09:36:
[...]

Hier kan je m zien geloof ik, moet je wel het serienummer van je AVR invullen:

http://firmware.denon.eu/index.php
Dank!
changelog_AVRX2100W.txt

Last updated:- 24/12/2014

Firmware vers:- 3500-3211-9681 (DZ14-099, AVRX2100WBKE2)

1) AVR does not hold the entered "Wired" network menu option after loss of power. When there is a power outage to AVR, router and any network switch in the application when power is restored AVR defaults to the "Wireless" network menu option. When the router and switch complete their boot up sequence AVR doesn't see this connection.
2) When the customer switches the product to standby mode.
2-1) HDMI Pass Through: Off
2-2) HDMI Control: Off
2-3) When the Update GUI is displayed, and chooses "Update Later".
"Update during Standby" are selected. Production displays "Authenticating …." on FL Display continuously after counting 30 seconds.
Note:
If customer’s product installs old firmware, please pull out AC cable from wall socket and choose "Update Now" and update firmware.

Fiename:- USB_AVR-X2100E2_000100680200-0003.zip

09.07.2014

Firmware Vers: 3400-0310-9681 (DZ14-035, AVRX2100WBKE2)

1) When the customer selects Update Later by updating via the network, Update of the product fails.
2) When the STATUS button of the product is pushed while playing USB, the products will latch.
3) The product doesn't output the video of "4k/60Hz/4:2:0" signal by the HDMI connection.
4) The product doesn't output audio of "4k/60Hz/4:2:0" signal from TV, when the customer makes the product a standby with setting of HDMI Pass-through.
5) When the customer turns on the product from the standby, there is a case where the video is not output.

Filename:- USB_AVR-X2100E2_000100680200-0002.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:47
Hallo ik wou graag het volgende weten,ik heb een x2000 en nou zou ik graag weten waar en hoe ik kan controleren of en wat er geupscaled wordt door de denon of niet.

Dit mede omdat er vanaf morgen een mooie nieuwe full hd tv 47 inch gaat komen en ik dacht als ik de denon nou alles laat upscalen hoeft de tv niet zo hard te werken hiervoor.
Alle tips welkom:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zal wel in het boekje staan denk ik. Maar bedenk je dat de TV er inmiddels wel op is gebouwd om te upscalen, en de Denon er meer voor audio dan voor video is.
Ik zou de TV lekker laten doen waar ie voor gemaakt is. Sowieso, welke bron had je willen upscalen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Net een AVR-X21000W binnen om te zien of deze beter klinkt met de Monitor Audio APEX speakers. Mooie receiver, maar ik krijg handshake niet in orde tussen mijn (2010) Mac Mini en de Denon. Beeld springt telkens weg, sneeuw en komt dan terug. Iemand idee hoe dit op te lossen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Wat als je HDMI CEC uit zet en handmatig schakelt?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
The Eagle schreef op zondag 28 december 2014 @ 13:29:
Zal wel in het boekje staan denk ik. Maar bedenk je dat de TV er inmiddels wel op is gebouwd om te upscalen, en de Denon er meer voor audio dan voor video is.
Ik zou de TV lekker laten doen waar ie voor gemaakt is. Sowieso, welke bron had je willen upscalen?
Eventueel mn intel nuc 2820 met kodibintu die geet ie weer in 1368x768 en sommige zenders vd horizon upc box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Die kodibintu moet je volgens mij zelf in kunnen stellen op upscalen danwel op een 1080 beeld. En UPC kun je zeker instellen dat ie meteen 1080 uitspuugt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd0amn
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-02 01:55
goeie avond allemaal.
Ik heb de AVR x2000. Sinds het begin dat ik deze receiver heb werkt Flickr niet. Nu heb ik ergens op een Duits forum gelezen dat Flickr de api veranderd heeft waardoor deze niet meer met de Denon zou werken. Klopt dit bericht en zoja zou Denon dan de firmware hiervoor niet kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Geen idee of het klopt, en ik gok van niet dat ze zoiets aanpassen. Flickr is een plaatjes site, daar heeft een AV producent weinig mee van doen. Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je Flickr nodig zou hebben op een receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd0amn
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-02 01:55
Bedankt voor je snelle reactie. Maar als die AV producent er weinig mee van doen heeft volgens jou dan had hij deze optie toch wel weg gelaten?

[ Voor 15% gewijzigd door pd0amn op 29-12-2014 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Geen idee, ik weet niet hoe lastig is het is een functie uit de firmware te slopen. Kan best een generiek frameworkje omheen zitten voor andere functies, dan sloop je het er echt niet zomaar uit.
Maar anders contact je Denon support toch even?
http://denon-nl.custhelp.com/app/home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Dutch
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-12-2021
Top !!! Thx..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Iemand die weet of dit normaal is: als ik de video conversion/upscaling aan zet, dan werkt arc niet meer. Als ik die afzet (dus als ik in menu ga, schijnt bronvideo niet door) dan werkt dit wel. Normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Ik heb vandaag mijn setup weer eens goed op orde willen maken op mijn avr-2808

microfoontje erin setup draaien en.........

Na de laatste speakertest komt er alleen nog te staan

Caution!!
< FR Phase>

Op zowel het linker als het rechter pijltje drukken levert geen resultaat op. Ik heb geen idee wat er verkeerd gaat.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Als ik me niet vergis, is dat omdat de speakerkabel fout is aangesloten. Aan receiver rood/zwart juist, aan speaker omgewisseld (of omgekeerd). Kan me vergissen hoor! In jouw geval zou het de voorste rechtse speaker zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door lapino op 29-12-2014 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Ik heb even achterop de versterker gekeken en daar zit rood op rood en zwart op zwart. Voor de speakers geldt hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Aangezien hier veel Denon kenners zitten leg ik de vraag ook even hier neer:

Ik heb een Denon AVR-2800 versterker.
Graag zou ik de in de speaker config willen komen, zie blz 14 van de volgende handleiding:

http://www.electro-lagune...s/0918991001331462277.pdf
echter als ik het knopje op de afstandsbediening in druk (system setup) dan gebeurt er helemaal niks.
ik kan wel het volume etc aanpassen met de afstandsbediening, battarijen zijn dus niet op!

via de versterker zelf kom ik ook niet in het speaker config menu, iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Zet hem eens in een andere surround mode ipv stereo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
The Eagle schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:51:
Zet hem eens in een andere surround mode ipv stereo? :)
Ik heb geprobeerd in prologic etc maar kwam er niet in, echter nog niet geprobeerd terwijl ik bijv. Digitale tv afspeel via een optische ingang.

Maar deze instelling moet toch altijd te benaderen zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door NL_Scratch op 30-12-2014 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

ikkeenjij36 schreef op zondag 28 december 2014 @ 13:17:
Hallo ik wou graag het volgende weten,ik heb een x2000 en nou zou ik graag weten waar en hoe ik kan controleren of en wat er geupscaled wordt door de denon of niet.

Dit mede omdat er vanaf morgen een mooie nieuwe full hd tv 47 inch gaat komen en ik dacht als ik de denon nou alles laat upscalen hoeft de tv niet zo hard te werken hiervoor.
Alle tips welkom:)
De TV hoeft niet echt harder te werken, er is een aparte chip voor scaling. Ik zou gewoon kijken welke scaler beter is en waar je de minste lipsync problemen mee hebt.
The Eagle schreef op maandag 29 december 2014 @ 00:43:
Geen idee of het klopt, en ik gok van niet dat ze zoiets aanpassen. Flickr is een plaatjes site, daar heeft een AV producent weinig mee van doen. Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je Flickr nodig zou hebben op een receiver.
Denon versterkers geven al jaren ook afbeeldingen via uPnP of USB weer, Flickr is dan best een handige bron. Los daarvan vind ik de mediaplayer functies nutteloos. Als ze het net zo goed als een Dune, Popcornhour of XBMC doen is het leuk, anders kunnen ze het beter laten. Hetzelfde geldt voor "smart" TV's.
NL_Scratch schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:51:
Aangezien hier veel Denon kenners zitten leg ik de vraag ook even hier neer:

Ik heb een Denon AVR-2800 versterker.
Graag zou ik de in de speaker config willen komen, zie blz 14 van de volgende handleiding:

http://www.electro-lagune...s/0918991001331462277.pdf
echter als ik het knopje op de afstandsbediening in druk (system setup) dan gebeurt er helemaal niks.
ik kan wel het volume etc aanpassen met de afstandsbediening, battarijen zijn dus niet op!

via de versterker zelf kom ik ook niet in het speaker config menu, iemand nog een idee?
Sluit eens een tv aan via composiet of svideo monitor out en kijk of je dan wat ziet als je op system setup drukt.
jokapo schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 08:06:
Ik heb even achterop de versterker gekeken en daar zit rood op rood en zwart op zwart. Voor de speakers geldt hetzelfde.
Van sommige speakers wordt de fase niet juist herkend.

[ Voor 146% gewijzigd door |sWORDs| op 30-12-2014 18:25 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

|sWORDs| schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 18:09:

Van sommige speakers wordt de fase niet juist herkend.
Hoe is dit evt op te lossen? Ik maak gebruik van de 5.1 eitjes van Kef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:12
Ik heb mijn X2000 ook probleem dat fase niet juist wordt herkend en heb ook de kef eitjes (2005 serie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 15:37
jokapo schreef op woensdag 31 december 2014 @ 06:19:
[...]

Handmatig afstellen met een db meter, imho nog steeds de beste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Gebruiken jullie die Dynamic EQ en/of Dynamic Volume?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

jokapo schreef op woensdag 31 december 2014 @ 06:19:
[...]

Gewoon negeren en doorgaan.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

lapino schreef op woensdag 31 december 2014 @ 09:40:
Gebruiken jullie die Dynamic EQ en/of Dynamic Volume?
Ja en nee. Hangt een beetje af van de muziek of bron.
Bij films gebruik ik Dynamic EQ met Audissey instellingen en dyn vol op midnight.
Muziek staat dyn vol uit, soms dyn eq aan maar iok vaak genoeg de eq op manual of zelfs alles op direct.
Beste is imho gewoon zelf experimenteren wat het ding allemaal kan en wat jij lekker vindt klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2C
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-07-2023

B2C

Sinds zondag problemen met de verschillende HDMI-signalen richting mijn Samsung Tv (LE32S81B).
In eerste instantie was alles aangesloten op de volgende manier:

Humax 5300-C ---> Denon AVR1100W ---> Samsung (LE32S81B)

Dit alles was via HDMI met elkaar verbonden en gaf tot gisteravond geen enkele problemen.
Alleen tijdens het tv kijken ging het beeld voor een paar seconde op zwart, terwijl het geluid wel
gewoon doorliep. Daarna kon ik echter weer gewoon normaal tv kijken.

Zondag bleef echter het beeld volledig op zwart staan, waarna ik alles losgekoppeld heb van de receiver.
Om vervolgens de Humax 5300-C rechtstreeks aan de tv te koppelen, hierdoor kreeg ik voor ongeveer
een halve minuut beeld waarna het beeld geheel groen werd.
Het uitzetten en weer aanzetten van Humax zorgt iedere keer voor een halve minuut beeld om vervolgens
weer op groen beeld te schieten.

Ook heb ik de receiver aangesloten op de tv en vervolgens mijn laptop aangesloten op de receiver.
Dit heeft tot gevolg dat het beeld zwart blijft en er om de 10 a 15 seconden een flits in beeld ontstaat,
waardoor ook het menu van de tv niet te bereiken is.

Ten slotte heb ik mijn laptop via HDMI aangesloten op de tv, waarbij ik wel gewoon normaal beeld krijg
op de tv. En de Humax werkt wel gewoon met Scart op de tv.

Ik heb de diverse HDMI-kabels aangesloten en deze lijken wel gewoon te werken.

Wie heeft er tips om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Handshake probleem?

[ Voor 27% gewijzigd door ikkeenjij36 op 31-12-2014 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tudelft
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-06 21:40
B2C:

Zelf heb ik onder andere een Humax 5300, en de DENON X2000,had in het begin ook problemen met beeld etc.alles moet goed op elkaar afgestemd zijn,kijk bijvoorbeeld eens naar je Upscaling van jouw DENON
staat deze optie aan of uit? als deze optie aanstaat kan je voor de TV max 1080p instellen,hoger wordt
niet aanbevolen (en wordt waarschijnlijk niet ondersteund) HDMI bediening van beide apparaten ingeschakeld?
Is jouw Tv HDMI/ARC geschikt?
Staat de resolutie van je Humax en TV correct? (1080i) vergeet niet bij iedere HDMI wijziging op jouw DENON het toestel opnieuw in/uit te schakelen.
HDMI kabels kunnen ook problemen geven,had zelf een HDMI / ARC probleem,met vrij dure kabels,
kabels vervangen door (na het lezen van div. reviews) RU connected HDMI kabels,probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2C

B2C

Zoiets denk ik ook, maar krijg het niet opgelost helaas!
Vandaar dat ik hier om hulp vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Dit heeft niks met de Denon an sich te maken maar met je hele keten. Beter maak je even een eigen topic, levert je meer kennis en respons op dan van alleen de Denon adepten :)

En het vervuilt het topic niet zo ;)

[ Voor 36% gewijzigd door The Eagle op 31-12-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2C

B2C

The Eagle schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:05:
Dit heeft niks met de Denon an sich te maken maar met je hele keten. Beter maak je even een eigen topic :)
Had ik al gedaan, maar kreeg daar verder geen reacties!
Dus vandaar dat ik het hier gepost heb en zie nu dat Tudelft
hetzelfde probleem heeft gehad met de combinatie Humax en Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Romius schreef op woensdag 31 december 2014 @ 09:31:
[...]

Handmatig afstellen met een db meter, imho nog steeds de beste manier.
Het vage is dat ik in het verleden zonder problemen de setup met mic kon doen.

En hoe kan ik verder gaan? Pijl links is lf/rf, pijl rechts is phase. Beide functies doen niets op het eerste oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

B2C schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:07:
[...]

Had ik al gedaan, maar kreeg daar verder geen reacties!
Dus vandaar dat ik het hier gepost heb en zie nu dat Tudelft
hetzelfde probleem heeft gehad met de combinatie Humax en Denon.
Ik zie het: Handshake-probleem? Samsung TV, Humax en Denon receiver Had dat dan ff eerder aangegeven met gewoon een linkje, had een hoop gescheeld :)

De geijkte actie als je geen reactie krijgt is eigenlijk na 24u geen reactie je eigen topic even kicken en hopen dat er iemand reageert. Wellicht kun je ook even met een mod contact opnemen of ie in het goede subforum staat, want dit gaat verder dan alleen een TV - en ook verder dan alleen een Denon.

Dat gezegd hebbend: analyseren door uitsluiten. Ik zou eens beginnen met rechtstreekse aansluitingen en kabels nakijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-05 10:30
Hallo,

Ik heb een denon avr x1000 en loop tegen een aantal vragen aan waar ik zelf weinig verstand van heb.

Hdmi 1: loopt naar m'n upc kastje
Hdmi 2: loopt naar m'n ps3

Heb een vrije nieuwe LG tv waarmee ik de hdmi aansluiting (ARC) heb verbonden naar de hdmi out monitor ARC aansluiting op m'n receiver.

Vraag 1) als ik de reeiver aanzet start automatisch m'n tv op en het upc kastje zet ik met de upc afstandbedienining. Echter start de receiver standaard op "tv audio". Echter moet dit cbl/sat zijn aangezien daar m'n upc kastje aanhangt. Is dit op een bepaalde manier aan te passen? Nu moet ik elke keer nog handmatig switchen.

Vraag 2) als ik de hdmi kabel van de ps3 in de receiver doe en de receiver aanzet start automatisch de ps3 op en gaat hij over naar het beeld van de ps3. Terwijl ik dit niet wil als ik bv alleen tv wil kijken. Nu haal ik de kabel elke keer maar los en doe ik hem er alleen in als ik de ps3 daadwerkelijk wil gebruiken. Iemand enig idee?

Alvast bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tudelft
marcellie:

Zowel de LG als jouw Denon, zijn zodanig te configureren dat de powervoorziening aan of uit gaat tijdens het opstarten,kijk bij Denon eens bij: HDMI bediening: "voeding uit'
Bij LG is onder het item: Algemeen - Simplink - Auto inschakelsync.het eea. in en uit te schakelen.
ik neem aan dat je er ook een handleiding op kunt naslaan,die specifiek voor jouw apparatuur bestemd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

jokapo schreef op woensdag 31 december 2014 @ 18:01:
[...]

[...]

Het vage is dat ik in het verleden zonder problemen de setup met mic kon doen.

En hoe kan ik verder gaan? Pijl links is lf/rf, pijl rechts is phase. Beide functies doen niets op het eerste oog
Kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Had je je Denon al eens een factory reset gegeven? Dan begin je vanaf blanco, is in dit geval denk ik geen gek idee :)
Verder: ff zorgen dat je AMP op de ab ingedrukt hebt voor je het menu in gaat. Nders stuurt de ab verkeerde codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de AVR 4311, maar het is een goede receiver. Het koste me een tijdje totdat je deze gaat waarderen. Ik gebruik de receiver in combinatie met oa de Klipsch rf 7 II en de Rf 82. Krachten komen los bij het aanzetten van de Dynamic Volume en EQ, heel veel diepte zit erin. Maar ja na 3 jaar kom je na de AVR 4520 uit op de derde Denon AVR-X5200W, wat het vlaggeschip zou zijn 7 maanden geloof ik voor 2000 EURO. Ik dacht dat klopt helemaal niet, want de 4311 en 4520 kosten al 2300 - 24 EURO advies als vlaggeschip. En heb je in een schaars aantal winkels de nieuwe aanwinst van Denon de 7200, het vierde model na mijn model in 4 jaar, en die is ineens 2800 EURO ! dus de kopers van de 5200 zijn een beetje gefopt. Weten iemand waarom het enorme prijsverschil van 900 EURO er is tussen de 5200 en 7200? Ze lijken zo op elkaar. Deze heeft al 210 watt uitgangsvermogen. Bij correct is deze er nog niet. Wat is er nu zo bijzonder aan Dolby Atmos eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:13
De 5200 is nooit als vlaggenschip gepositioneerd; een prijs van 2K en een gewicht van 14 kilo maakten dat al wel meteen duidelijk :) Denon's vlaggenschip receivers zijn altijd een stuk duurder en zwaarder uitgevoerd (met name versterkerdeel).

Waarom de 7200 zoveel duurder is? Allereerst omdat het kan :P Hoewel hij nagenoeg dezelfde functionaliteit heeft als de 5200 zijn het features als Denon's 32bit i.p.v. 24bit processing en de bouw van de receiver zelf die 'm onderscheiden; hij heeft dezelfde layout als de 4520 en niet als die van de 4100/5200. Denk aan een dubbele bodemplaat en een versterkerdeel dat anders is opgebouwd inclusief andere (en meer) voedingen en grotere elco's:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PPaLOzP3Mn5oDDCwnJR0voxd/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bu2Z18OoEz1fkohh5pNmDkUr/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FWSMPEzGAAQBoMLUJZW84Gz6/full.jpg

Bij een 5200, die 3 kilo lichter is, steekt het wat anders in elkaar. Of het daadwerkelijk voor beter geluid zorgt, dat mag eenieder zelf bepalen maar de 7200 zal wel wat meer reserves hebben (voor grotere luisterruimte).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WOW bedankt voor je uitleg. Ik heb een 4311 versterker van Denon. Is het mogelijk om bv de eindversterker met de 4311 maar wel dat de 7320 de eindversterking geeft? dus combinatie van 2 eindversterkers? Is het nu een 11 kanaalsversterker of een 9 kanaals? Ik begrijp dat het een STANDAARD 11 kanaals is ipv 9 kanaals met uitbreiding naar 13?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:13
Zowel de 4311 als de nieuwe 7200 hebben 9 eindversterkers. Echter, ze hebben beide 11 voorversterkers zodat je er via de pre-outs nog een externe 2-kanaals eindversterker aan kunt hangen voor 11 eindversterkers in totaal :)

Op de 7200 heb je de mogelijkheid 11 speakers aan te sluiten, maar 9 kunnen maar tegelijk actief zijn (want maar 9 interne eindversterkers). Welke actief zijn hangt af van de output-modus waarin je de receiver hebt staan, die modus wijst de eindversterkers met enige flxibiliteit toe aan de speakeraansluitingen. Met nog een externe 2-kanaalsversterker kun je in totaal 13 speakers aansluiten, maar daarvan kunnen maar 11 tegelijk actief zijn.
Het is dus een 9-kanaals receiver met externe uitbreiding naar maximaal 11 kanalen.

Je eerste vraag begrijp ik niet helemaal, bedoel je dat de 4311 en 7200 samen hun eindversterkers inzetten? Dat gaat niet omdat de receivers niet elkanders eindversterkers kunnen gebruiken, daarvoor heb je main in-aansluitingen nodig en die worden al jaren niet meer toegepast op dit soort receivers (ik geloof dat NAD de laatste was, de T773 had iig main in-aansluitingen zodat je de receiver puur als eindversterker kon gebruiken).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibrator
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 20:51

ibrator

ondertitel

Dag allemaal,
Ik heb een AVR-1804

Wat voegt de functie speakers A en B toe?
Is dat bedoeld om speakers te bi-ampen oid?

Achterop staat:
FRONT
A or B: 6~16 Ohm
A + B : 12~16 Ohm

De frontspeakers zijn ook voorzien van 2 aansluitingen.
Wie kan mij uitleggen wat ik daarmee kan?
Ik kan alleen maar Engelse teksten met uitleg vinden.

B.v.d.

Afbeeldingslocatie: http://www.hi-fi.ru/upload/iblock/0d1/0d19e5c47f7bb94319bdd8b53f437581.jpg

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor abbadon.

dan weet ik wat ik moet doen. Dus als ik het goed begrijp heb voor het aantal van 11 speakers een 2 kanaals stereo versterker of 2 kanaals voorsterker nodig. Mijn voorkeur ligt in groter stereobeeld. Ik zat te denken aan Denon PMA-2020AE stereo versterker. Alleen voor mij de vraag als ze gekoppeld zijn; wat wordt nu van de twee verschillende versterkers de eindversterker? (je kunt toch maar 1 (eind)versterker hebben toch die de dienst uitmaakt?) Als ik de stereoversterker aansluit op de AV receiver, werkt de stereoversterker dan nog of neemt de AV receiver alles over? Ik ben me er meer in gaan verdiepen. Als je de stereoversterker hebt aangesloten, kom je dan in een situatie dat de AV receiver de 9 speakers versterkt en de stereoversterker de overige 2 speakers? Dus dat 2 verschillende versterkers aan de gang zijn, is dat wat er gebeurt? als de 7200 tot 13 kan, kun je er 2 versterker aanhangen; bv een stereoversterker en een voorversterker (2 x 2 = 4) Kun je trouwens aan een voorversterker ook speakers hangen, toch weer ander soort versterker, die altijd werkt omdat je een eind hebt kun je een voorversterker erbij hebben (begin - einddeel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:55
Als je een Denon PMA-2020AE puur gaat gebruiken als eindversterker is dat eigenlijk zonde.Je gebruikt dan maar de helft van het apparaat: de eindversterker, de voorversterker blijft je Denon AVR-4311. Als je puur versterking zoekt kan je beter een eindversterker zoeken en geen stereoversterker. Denk dan - puur als voorbeeld - aan een Rotel RMB1095. Puur om het verschil aan te geven.

Het idee is dat een Denon PMA-2020AE een betere voorversterker heeft dan de AVR-4311. Ik zeg niet dat het zo is, maar dat is de gedachte. Zoals je zelf aan geeft "een groter stereobeeld". Om die reden heeft de Denon PMA-2020AE een zogenaamde "Power Amp Direct" oftewel een HT PassThrough. De Pre-Out Front Left en Front Right van de AVR-4311 sluit je op die ingang van de PMA aan. De speakers sluit je dan ook op de PMA aan. Stereobronnen sluit je direct op de PMA aan, surround sluit je op de AVR-4311 aan. Op die manier heb je het best of both worlds: stereo gescheiden en puur op de Denon PMA-2020AE. Voor surround schakel je op de Denon PMA-2020AE de HT-mode in waardoor de Denon PMA-2020AE dan puur als eindversterker werkt. Het voorversterkerdeel sluit je dan af waardoor je geen dubbele volumeregeling hebt. Maar als je alleen digitale bronnen hebt en geen analoge die je direct op de Denon PMA-2020AE aan kan sluiten zou ik daar dus niet voor gaan. Zonde van het geld.

Lang verhaal kort: meerdere eindversterkers kan altijd. Meerdere voorversterkers is niet aan te raden. En dus goed kijken wat je wilt. Als je puur eindversterking wilt/mist dan is de Denon PMA-2020AE niet de meest voor de hand liggende optie.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fear:

Goede tip van je. Ik had de volgende in gedachte: Rotel RMB-1575 EIND VERSTERKER.
De Rotel RMB-1575 is een ideale eindversterker om grote ruimtes met genoeg power (5x 250 Watts) van een kamervullend geluid te voorzien, zelfs wanneer de kanalen worden gebruikt op 8 Ohm.
De Rotel RMB-1575 is een ware krachtpatser, maar dit alleen zorgt niet voor een fantastische sound. De Rotel RMB-1575 blinkt uit in het weergeven van de kleinste audio details zowel in film als muziek en beschikt over een innovatieve Classe D versterker.

Is het nu zo dat de A/V RECEIVER 4311 van Denon zijn gehele werk blijft doen voor de overige 9 speakers? Of is het nu zo als de versterker op de PRE OUT zit dat de Rotel de versterking overneemt in het gehele geluid?

Laat het me even weten. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:55
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:29:
De Rotel RMB-1575 is een ideale eindversterker om grote ruimtes met genoeg power (5x 250 Watts) van een kamervullend geluid te voorzien, zelfs wanneer de kanalen worden gebruikt op 8 Ohm.
De Rotel RMB-1575 is een ware krachtpatser, maar dit alleen zorgt niet voor een fantastische sound. De Rotel RMB-1575 blinkt uit in het weergeven van de kleinste audio details zowel in film als muziek en beschikt over een innovatieve Classe D versterker.
Mooi stukje niets zeggende reclametekst. Met veel minder vermogen heb je ook al een kamervullend geluid. Maar goed....
Is het nu zo dat de A/V RECEIVER 4311 van Denon zijn gehele werk blijft doen voor de overige 9 speakers? Of is het nu zo als de versterker op de PRE OUT zit dat de Rotel de versterking overneemt in het gehele geluid?
De speakers die je op de Rotel aan sluit zal de Denon niet meer aansturen. Als je de 11 kanalen totaal wilt en de Rotel er twee laat doen zal de Denon de overige 9 doen. Gebruik je alle 5 de kanalen van de Rotel zal de Denon er nog zes doen. Ik zou zelf alles op de eindversterker zetten wat mogelijk is en de AVR-4311 de minder kritische speakers laten doen.

Ik weet niet hoe het met een AVR-4311 zit, maar in sommige receivers kan je eindtrappen ook echt uitschakelen. Met de AVR-4520 kan dit bijvoorbeeld, maar de AVR-4311? Anders stuurt de receiver signaal naar de Pre-Outs en ook naar de eindtrappen, maar doordat er geen speakers op de eindtrappen aan zijn gesloten zal dit te verwaarlozen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 06-01-2015 08:47 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:06

grimson

domeingrommer

Grom :)

Vandaag 'spontaan' een zwart beeld maar wel nog geluid (kinders zaten film te kijken :) )

Situatie:
PCH-A400 -> AVR-3311 (Mon1 output)-> Panasonic Viera TX-P50VT20

Altijd prima gewerkt tot vandaag dus helaas ...
Ik vermoed dat het een nieuwe AVR wordt aangezien het hardwarematig lijkt:

Wat mij opvalt is:
- Alleen nog via Monitor2 is er een HDMI verbinding op te zetten naar de Panasonic (pas stabiel als er geen PCH-A400 aangesloten is.)
- Geen juiste handshake naar de Panasonic als er de PCH-A400 aangesloten, soms linke maar werd ook soms weer verbroken of geheel geen link.

Al gedaan:
- AVR-3311 microprocessor reset (ook diverse malen tijdens de testen)
- Panasonic factory defaults
- Andere HDMI kabels
- Andere media player (MED1000X3D) zelfde symptoom als PCH-A400
- AppleTV 3 werkte wel weer op HDMI6 maar daarna de PCH-A400 niet.
- Soms geheel geen link, ook op Mon2, dit is nu het geval

Ik vermoed dat het HDMI gedeelte kapot is of heet iemand nog suggesties? :)

(ben al stiekum aan het kijken naar een x5200w ;) (Stroomverbruik 730W :o )

[ Voor 3% gewijzigd door grimson op 10-01-2015 19:10 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:06

grimson

domeingrommer

Well.. stuk blijft stuk denk ik ... schoonmaken etc. helaas geen help.
Het lijkt vaker voor te komen dat er HDMI problemen zijn met een AVR-3311, maargoed, je leest alleen problemen op het Internet/fora's. Reparatie is duur en onderdelen zijn er misschien niet eens meer.

Alhoewel ik meteen opzoek was naar een vervanger voor een AVR-3311 (HDMI kapot) sla ik dit jaar nog even over gezien de status van de huidige receivers.

Het enige waarvoor ik een nieuwe receiver zou willen is om HDMI weer werkend te krijgen om de receiver als centrale hub te hebben welke o.a. de passthru audio zelf kan decoden dus 'full hd' audio vanuit een mediaspeler en het beeld naar de tv stuurt.

Als workaround:
'Helaas' ontbreekt een analoge 5.1 ingang maar deze ontbreekt ook op PH-A400 en de Mede8er media player dus 5.1 HD Audio zal niet meer lukken.
Het enige is nu gebruik te maken van de SPDIF (Coax) interface (helaas geen HD audio passthru maar beter dan niets)

Dit allemaal ter overbrugging naar de 2016 modellen hopelijk wegens het volgende:
jgsr schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:52:
[...]
Houd er rekening mee dat de x4100 wel hdmi 2.0 heeft maar hdcp 2.2 niet ondersteund, dat zou kunnen betekenen dat een uhd bluray of ander apparaat in de toekomst niet via de x4100 kan worden aangesloten (zal dan geen beeld doorgeven).
Enige modellen welke op dit moment hdcp 2.2 ondersteunt zijn onkyo (en enkele van pioneer meen ik) daarnaast begrepen dat de x5200 wel hdcp 2.2 krijgt en/of via een upgrade zal krijgen. Het is nog niet duidelijk of dit voor de x4100 ook het geval is.
Bovenstaande dus.

De huidige Denon Modellen waar ik mijn oog op zou hebben zijn de volgende modellen:
AVR-X4100W
AVR-X5200W *voorkeur
AVR-X7200W *ter referentie, komt er toch niet als ik dat aan mijn vriendin zou vragen :o
* Wel heeft deze X7200 receiver dit jaar een gratis/betaalde upgrade naar HDCP 2.2 mogelijkheid.

HDCP 2.2 toekomstige issue:
http://www.soundandvision...liant-receiver-ultra-hdtv
http://www.audioholics.com/hdtv-formats/hdmi-2.0-hdcp-2.2
http://www.avsforum.com/f...hdcp-2-2-denon-5200w.html

Los van het feit dat dit jaar dus deze receivers eigenlijk tussen wal en schip vallen met het niet ondersteunen van HDCP 2.2 ook nog het volgende:

DTS UHD, de tegenhanger van Dolby Atmos. Als deze 'standaard' ook binnenkort aanwezig hoe zit het met de 'upgrade' mogelijkheden van bovenstaande modellen? Het lijkt alsof dit jaar echt nog te vroeg is om een receiver voor de komende tijd aan te schaffen helaas.

En tenslotte, de 1st gen apparaten .. tja... als ik zo alle tekortkomingen, etc. lees / Google dan nogmaals .. overslaan dit jaar. Niet alleen 1st gen voor Denon maar ook voor de chipsetontwerpers die uiteindelijk de HDMI/HDCP processors leveren aan Denon.

[ Voor 6% gewijzigd door grimson op 11-01-2015 14:23 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Klopt het dat ik een Heos 5 gewoon als single geluidsbron in de slaapkamer kan gebruiken? Ik zie het zo dat ik dan op mijn iphone een liedje start (via de standaard music player) en dat dit dan automatisch over de Heos 5 wordt afgespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 15:15
Vraagje, ik heb een Denon 1713 en ik vroeg me af of het mogelijk is om de Multichannel stereo alleen over de front en center te laten gaan en niet over de surround-speakers. Heb het nog nergens kunnen vinden...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:37
Ik heb een Denon PMA 1500R versterker en TU-235 RD tuner met set Linn Keilidh speakers gekregen van familie, maar echter audio noob wat dat betreft.

Is deze combinatie eenvoudig aan te sluiten op bijvoorbeeld een cd/dvdspeler? Op de dvd zitten ook de rood/witte aansluitingen voor tulpstekkers zoals op de versterker.

En wat kan ik dan van het geluid verwachten? Ben totaal onbekend met de wat duurdere hifi combinaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Yup, op de Denon zit gewoon een analoge aansluiting voor een CD speler. Gaat met van die rood/witte tulpkabels. Als het goed is staat er op de achterkant wel welke ingang voor CD is :)
Daar kun je overigens met de zelfde stekkers ook een DVD speler op aansluiten, mits de DVr speler ook zo'n analoge uitgang heeft.
Dat familielid weet overigens niet wat ie weggegeven heeft denk ik, en dat geldt niet alleen voor de Denon. Check marktplaats maar eens wat dat spul nog moet kosten. Ik zou hem heel erg bedanken :)

@RobbieB: als jouw bron multichannel is en je klikt op de AB op stereo, dan gaat ie maar over twee speakers :)

@DikkieD: als je dat ding al thuis hebt staan: gewoon proberen :)
Volgens http://computertotaal.nl/...ncurrent-voor-sonos-63683 zou het iig moeten kunnen. Maar dat die setup van dat ding zo raar is had ik niet verwacht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ik blijf met probleem(pje) zitten dat het beeld af en toe wegvalt, audio blijft spelen maar beeld verdwijnt even tot de tv het terug oppikt. Dit is doorgaans binnen een seconde of twee opgelost maar heb dit nooit gehad met mijn Marantz (de receiver is enige toestel dat veranderd is). Iemand idee waar dit aan kan liggen? (X2100W).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tudelft
Lapino:

Waarschijnlijk is jouw microprocessor van slag, ik zou de receiver even resetten, (zie handleiding)
Heb ook zoiets gehad (door auto shut off sub:) (daarna geen last meer van wegvallend beeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphZ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-12-2020
The Eagle schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 12:48:
[...]

Is volgens mij een bekend probleem. Ik meen dat het DNS caching is ofzo. Meen dat het ding even helemaal van het lichtnet afhalen en/of een factory reset het issue oplost :)
Goede DNS settings meegeven met de DHCP lease in je router helpt ook btw :)
Het had te maken met het feit dat ik in de windows-app ten onrechte de compatibility mode had aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:37
The Eagle schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 23:36:
Yup, op de Denon zit gewoon een analoge aansluiting voor een CD speler. Gaat met van die rood/witte tulpkabels. Als het goed is staat er op de achterkant wel welke ingang voor CD is :)
Daar kun je overigens met de zelfde stekkers ook een DVD speler op aansluiten, mits de DVr speler ook zo'n analoge uitgang heeft.
Vandaag maar eens getest en moet zeggen dat wel lekker geluid uit komt. Huis-tuin-keuken setje verbleekt hierbij. Helaas is de audio apparatuur niet mijn ding dus gaat in de verkoop.

*Edit

Bij de set zitten ook nog twee speakers kabels IXOS 604 OFC van ongeveer 8 meter per stuk. Heeft iemand enig idee wat ik hiervoor zou kunnen vragen?

[ Voor 12% gewijzigd door Highfive95 op 15-01-2015 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 15:15
The Eagle schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 23:36:

@RobbieB: als jouw bron multichannel is en je klikt op de AB op stereo, dan gaat ie maar over twee speakers :)
Dat snap ik. Maar ik wil de center er ook bij en de rears niet. Dus eigenlijk 3.0 ipv 2.0 op een 5.0 opstelling.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Gaat het om een stereo bron of om een multichannel bron?

En waarom wil je de rears er eigenlijk niet bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkii
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-07 08:35
lapino schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 07:48:
Ik blijf met probleem(pje) zitten dat het beeld af en toe wegvalt, audio blijft spelen maar beeld verdwijnt even tot de tv het terug oppikt. Dit is doorgaans binnen een seconde of twee opgelost maar heb dit nooit gehad met mijn Marantz (de receiver is enige toestel dat veranderd is). Iemand idee waar dit aan kan liggen? (X2100W).
Ik heb op mijn X1100W ook afgelopen weekend de software update er op gezet, en sindsdien ook die problemen die jij omschrijft. Heb jij dus je versterker gereset, en heeft het geholpen? ben ik dan mij audissey configuratie kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFvH
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Inmiddels ben ik al een flink aantal maanden erg tevreden met de AVR-X2000. Nu ben ik me aan het orienteren op de multiroom-mogelijkheden, zodat er in de keuken ook stereogeluid is, met eventueel een andere bron. Of wel geluid in de keuken en in de woonkamer niets.

Nu zijn er bij mijn weten twee opties op deze receiver: via de surround back aansluitingen 2 speakers aansluiten voor in de keuken. Deze zijn toewijsbaar, volgens mij ook als zone 2. Klopt dat? Nu staan ze ingesteld als bi-amp voor de fronts overigens, dat zou er dan mee verloren gaan (maar dat is geen groot issue natuurlijk).

De andere optie zou zijn via de pre-outs voor zone 2. Maar dan heb ik een aparte eindversterker nodig. Welk voordeel heeft dat en wat zou daarvoor een goede en betaalbare optie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enkele weken ben ik in het bezit van een X3100 maar loop een beetje vast bij de videoinstellingen.
Mijn Dune mediaspeler heb ik altijd direct aangesloten gehad op de TV (HDMI) en met SPDIF naar mijn oude receiver voor de audio. Elke film werd correct weergegeven.

Nu de X3100 over HDMI-ingangen beschikt maakt ik voor zowel beeld als geluid gebruik van HDMI. Dit werkt goed totdat ik een 1080p/24 film ga afspelen. Bij lastige scènes (een persoon loopt langs een hekwerk of gemetselde muur) treedt ghosting op. Er verschijnt dan een soort glazen aureool om het hoofd van de persoon. Bij SD-materiaal of 720p of 1080p/50 films treedt dit effect niet op.

Ik had de uitgangsinstellingen bij Video op default staan:
  • Video-modus: automatisch
  • Videoconversie: aan (indien deze uitgezet wordt verdwijnt ook de OSD!!!)
  • I/P scaler: analoog
Enige verbetering treedt op als ik de 'I/P scaler' op 'HDMI' zet en daarna de 'Resolutie HDMI' hard instel op 1080p (niet op 1080p/24). De ghosting bij 1080p/24 is nu weg maar niet-1080p/24 materiaal is zichtbaar minder van kwaliteit omdat dit nu geupscaled wordt door de Denon en niet meer door de TV, die deze klus beter klaart.

Herkend iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFvH
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:53:
Sinds enkele weken ben ik in het bezit van een X3100 maar loop een beetje vast bij de videoinstellingen.
Mijn Dune mediaspeler heb ik altijd direct aangesloten gehad op de TV (HDMI) en met SPDIF naar mijn oude receiver voor de audio. Elke film werd correct weergegeven.

Nu de X3100 over HDMI-ingangen beschikt maakt ik voor zowel beeld als geluid gebruik van HDMI. Dit werkt goed totdat ik een 1080p/24 film ga afspelen. Bij lastige scènes (een persoon loopt langs een hekwerk of gemetselde muur) treedt ghosting op. Er verschijnt dan een soort glazen aureool om het hoofd van de persoon. Bij SD-materiaal of 720p of 1080p/50 films treedt dit effect niet op.

Ik had de uitgangsinstellingen bij Video op default staan:
  • Video-modus: automatisch
  • Videoconversie: aan (indien deze uitgezet wordt verdwijnt ook de OSD!!!)
  • I/P scaler: analoog
Enige verbetering treedt op als ik de 'I/P scaler' op 'HDMI' zet en daarna de 'Resolutie HDMI' hard instel op 1080p (niet op 1080p/24). De ghosting bij 1080p/24 is nu weg maar niet-1080p/24 materiaal is zichtbaar minder van kwaliteit omdat dit nu geupscaled wordt door de Denon en niet meer door de TV, die deze klus beter klaart.

Herkend iemand dit?
Niet helemaal, althans, niet met de mediaspeler (Eminent). Die loopt via hdmi naar de Denon en dan naar de tv en dat gaat goed met allerlei beeldformaten.
Dit probleem heb ik wel de harddiskrecorder/dvd-speler die ik ook nog heb en soms gebruik... die staat op 1080p en wordt op de tv toch in een klein venster weergegeven. En als ik de upscaling in Denon aanzet, dan wel een groot beeld, maar veel minder scherp. Dus als bypass nu de hdd/dvd via component ook op de tv aangesloten, dan klopt het beeld allemaal wel.

Heel raar, allerlei instellingen geprobeerd en getest en ik kwam er niet uit. Vandaar de bypass...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuji871
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-11-2023
Twee weken geleden een Denon X4100 gekocht;
Alles goed kunnen configureren, en heel tevreden over de spotifiy connect, geluidskwaliteit, videoscaling,

Tot vorig weekend grote domper bij het willen afspelen van internet radio, toen de versterker geen wifi meer vond. Het opnieuw instellen van de netwerkinstellingen verloopt niet zoals voorheen, eens in het menu netwerk is er een soort van wheel of dead die blijft ronddraaien 'searching'. Ook zie je in het netwerk scherm enkel de opties diagnostics en info, de rest van de menu onderdelen staat in licht grijs, en kan niet aangeklikt worden.

Volgende zaken geprobeerd;
- resetten met pijl omhoog/omlaag
- opnieuw instellen via setup assistant
- tijdje van de power gehaald

Nog iemand die dergelijk probleem heeft ondervonden en kunnen oplossen?

Ik vrees een hardware probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFvH
  • Niet online
Phuji871 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:07:
Alles goed kunnen configureren, en heel tevreden over de spotifiy connect, geluidskwaliteit, videoscaling,

Tot vorig weekend grote domper bij het willen afspelen van internet radio, toen de versterker geen wifi meer vond. Het opnieuw instellen van de netwerkinstellingen verloopt niet zoals voorheen, eens in het menu netwerk is er een soort van wheel of dead die blijft ronddraaien 'searching'. Ook zie je in het netwerk scherm enkel de opties diagnostics en info, de rest van de menu onderdelen staat in licht grijs, en kan niet aangeklikt worden.

Geen ervaring mee en dus onbekend probleem, maar... heb je e.e.a. al geprobeerd met bekabeld internet? Misschien firmware upgrade of terug naar fabrieksinstellingen, alles instellen dan weer kijken of het via wifi lukt?

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 13:05

Theck88

If it's hard just KISS!

Heb je al geprobeerd om de X4100 een vast IP te geven in de router thuis? Dat heeft mijn problemen met vastlopers en spontaan geen internet verholpen.

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:42
De AVR-X1100W is vandaag 299,98 bij Hificorner voor de liefhebber. Morgen is ie bij de Mediamarkt ongeveer dezelfde prijs, dus daar kun je hem ook halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Goede tip, meteen een aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echoes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 17:53

Hier hetzelfde probleem met een X4100, 10 januari gekocht.
Eerst bleek de Audissey microfoon defect te zijn.
Sinds deze week geen netwerk radio, zowel wireless, bekabeld en ook Blutooth werken niet meer.
De dingen die jij beschreven hebt had ik gisteren ook uitgevoerd, niet geholpen.

:/ Als zout op de wonde. Dit weekeind iets van 130 euro goedkoper bij de Mediamarkt dan dat ik betaald ik.
Vandaag maar terug naar de winkel vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echoes
Net terug uit de winkel .... omgeruild voor een nieuwe.
:) Goeie service, Wifimedia Arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Sindskort een Denon AVR-X1100W. Ben er over het algemeen tevreden over, behalve over Airplay. De versterker moet echt 4-5 keer per week uit het stopcontact en er vervolgens weer in omdat Airplay niet meer werkt. Zeer irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Gebruik je Airplay zoveel dan :?
Ik gebruik het op de DNP720 maar zelden namelijk. Met de Denon app trek ik het spul gewoon via DLNA van mijn NAS af. Op mijn tel of tablet staat vrijwel geen muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:58
The Eagle schreef op zondag 01 februari 2015 @ 11:43:
Ik gebruik het op de DNP720 maar zelden namelijk. Met de Denon app trek ik het spul gewoon via DLNA van mijn NAS af. Op mijn tel of tablet staat vrijwel geen muziek.
Ik gebruik AirPlay ook veel om bijv. Spotify vanaf mijn laptop of iPhone te streamen. AirPlay is veel makkelijker en simpeler dan DLNA imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFvH
  • Niet online
Ik heb de Airplay eigenlijk nog nooit aangezet. Net als The Eagle stream ik hier de muziek vanaf de nas. En als ik eens wat anders wil horen, zoek ik een lekker internetradio op.

Ander vraagje... ik kan voor niet al te veel (nouja... gezien de adviesprijzen dan) een Denon DBT 3313ud aanschaffen. Is dat inderdaad top of the bill en een heel puike dvd/cd/bluray speler en kan deze ook video streamen vanaf de nas?

Zou wel een erg mooie aanvulling zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ja en ja :)
Heb zelf de DBP1611UD en de BR kwaliteiten van dat ding (en helemaal zijn jongere en duurdere broers) zijn uitstekend. Kan zich redelijk meten met een Oppo oid :)
Daarnaast heeft het ding een ingebouwde mediaplayer en snapt ie DLNA, dus die hang je zo aan een NAS :)
Zie verder ook http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=126410.0
http://www.areadvd.de/hardware/2012/denon_dbt_3313ud.shtml
http://www.hifi.nl/artike...ray-speler-van-Denon.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFvH
  • Niet online
The Eagle schreef op zondag 01 februari 2015 @ 15:14:
Ja en ja :)
Heb zelf de DBP1611UD en de BR kwaliteiten van dat ding (en helemaal zijn jongere en duurdere broers) zijn uitstekend. Kan zich redelijk meten met een Oppo oid :)
Daarnaast heeft het ding een ingebouwde mediaplayer en snapt ie DLNA, dus die hang je zo aan een NAS :)
Zie verder ook http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=126410.0
http://www.areadvd.de/hardware/2012/denon_dbt_3313ud.shtml
http://www.hifi.nl/artike...ray-speler-van-Denon.html
Dan ga ik die deze week maar eens snel ophalen 8)
Dank voor je snelle reactie en het leesvoer!! Ga ik zo eens doornemen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

The Eagle schreef op zondag 01 februari 2015 @ 11:43:
Ja dat gebruik ik veel, voornamelijk voor spotify en podcasts. Ik heb geen NAS en tevens geen/weinig offline muziek. Daarom is het irritant, ik ben dan ook van mening dat dit gewoon hoort te werken (er staat niet voor niet een groot airplay logo op de doos :( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Laatst online: 19-09 19:19
Dat is niet alleen met airplay helaas. Ik heb een Denon X3000 en gebruik internet radio en DLNA om vanaf mijn NAS muziek af te spelen. Meermaals per week lijkt de media speler vast te hangen en dan kan je geen gebruik meer maken van internet radio, DLNA of airplay. Stekker uit het stopcontact en erin lost dit dan op... Iemand een oplossing?

Ik heb Q-music als favoriet ingesteld alleen gebeurt het soms dat de versterker die radio zender. Iet kan afspelen. Andere werken dan wel. Iemand een idee?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik heb dat ook een aantal keer gehad, maar het gaat bij mij al een behoorlijke tijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

kapert schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:19:
Ik ben van plan mijn AVR-1905 in het TV meubel te zetten, waardoor het IR signaal geblokt gaat worden door een mooie houten deur ;) Nu zit er aan de achterkant van mijn receiver het volgende:

[afbeelding]

Links staat Remote Control 'Room to Room'. Als ik het goed begrepen heb is dat een functionaliteit om draadloos opdrachten te versturen, dus zonder IR signaal. Echter kwam ik dit tegen:

http://www.ebay.com/itm/T...ain_0&hash=item20c089747b

Gaat het werken als je zo'n kabel in de 'Room to Room IN' steekt? Dat zou echt ideaal zijn _/-\o_
Beetje lang na dato, maar vroeg me af of dit nog gelukt was. Destijds wist ik het antwoord ook al niet namelijk ;)

Dus als iemand weet of dit werkt, graag :)

Loop nu zelf tegen het issue aan dat ik mijn AVR2311 in een meubel wil zetten. Kan een aftermarket IR extender kopen, maar als het direct kan is het natuurlijk mooier.
Meen dat FeaR ook zoiets had gedaan bij de koppeling van zijn Emotiva's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oomkoen
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-09-2024
Uiteindelijk wil ik mijn oude Yamaha versterker vervangen voor iets nieuws. Kwaliteit mag goed zijn. Massa hoeft niet enorm. Geluid zal ik toch stereo laten weergeven. Maar de nieuwste snufjes spreken me het meeste nog aan.

Op het oog heb ik me laten vallen op de Denon AVR X2100. Past goed in mijn bovenstaande gedachte.

Nou heb ik er geen haast bij om de Denon te kopen. Om het budget een beetje vriendelijker te maken wil ik eerst mijn oude Yamaha nog verkopen.

Dus al een tijdje houd ik de volgende winkels in de gaten:
http://www.mediamarkt.nl/...1,1359851.html?langId=-11
http://www.receiverstore....291/denon-avr-x2100w.html
http://www.klein.nl/denon-avr-x-2100w?sqr=denon&

Heel langzaam zakt de prijs een beetje. En dat is leuk om te zien. Bij klein van bijvoorbeeld €429 naar €409 vorige week. Maar vandaag zie ik dat de onderste twee winkel opeens met de prijs ruim €200 hoger zijn gaan zitten.

Enig idee wat hier een reden van kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoek
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 16:20
oomkoen schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 08:35:
Uiteindelijk wil ik mijn oude Yamaha versterker vervangen voor iets nieuws. Kwaliteit mag goed zijn. Massa hoeft niet enorm. Geluid zal ik toch stereo laten weergeven. Maar de nieuwste snufjes spreken me het meeste nog aan.

Op het oog heb ik me laten vallen op de Denon AVR X2100. Past goed in mijn bovenstaande gedachte.

Nou heb ik er geen haast bij om de Denon te kopen. Om het budget een beetje vriendelijker te maken wil ik eerst mijn oude Yamaha nog verkopen.

Dus al een tijdje houd ik de volgende winkels in de gaten:
http://www.mediamarkt.nl/...1,1359851.html?langId=-11
http://www.receiverstore....291/denon-avr-x2100w.html
http://www.klein.nl/denon-avr-x-2100w?sqr=denon&

Heel langzaam zakt de prijs een beetje. En dat is leuk om te zien. Bij klein van bijvoorbeeld €429 naar €409 vorige week. Maar vandaag zie ik dat de onderste twee winkel opeens met de prijs ruim €200 hoger zijn gaan zitten.

Enig idee wat hier een reden van kan zijn?
Ik heb begrepen van Hificorner dat Denon en Marantz afgelopen week hun prijzen hebben aangepast ivm dollar-euro-koers. Als ik kijk naar andere webshops/winkels, dan zie ik dat zij allemaal hun prijzen logischerwijs daarop hebben verhoogd. Ik heb gelukkig nog net op tijd een Marantz-receiver besteld voor de prijsverhogingen 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFvH
  • Niet online
De prijzen voor Denon schommelen nogal... maar soms zijn er leuke koopjes. Zo heb ik vanmiddag een DBT3313ud gekocht voor minder dan de 1713 bij de meeste (bekende) webshops kost. Bij een erkende hifiwinkel nog wel _/-\o_

Leuke aanwinst, straks even uitgebreid de setup doorlopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Mag ik vragen hoeveel je betaald hebt dan? (Niet dat ik hem ga kopen, past nl qua design niet bij mijn AVR2311). Heb destijds mijn DBP1611UD ook voor bijna 100 euro onder richtprijs gehad trouwens. Voor 200 euro was ik de man, terwijl ie overal ruim 300 was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFvH
  • Niet online
Ik heb 'm voor 289 gekocht. Nieuw in de doos met factuur en volledige garantie. De prijs waar je normaal de 1713 voor hebt, waar ik ook al blij mee zou zijn. Deze kon ik niet laten lopen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Das idd geen geld nee. Een Oppo is zelfs 2x zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ook aan het uitkijken naar een betere blyray speler. Tips? Moet goed samen gaan met de X2100W/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFvH
  • Niet online
lapino schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:06:
Ook aan het uitkijken naar een betere blyray speler. Tips? Moet goed samen gaan met de X2100W/.
Zoek op marktplaats de advertentie van Stassen hifi maar voor de 3313. En mail ze voor de prijs. Zo ben ik er aan gekomen en dan heb je de topspeler voor de prijs van de 1713. Waarbij ik nog steeds niet weet of dit echt de bedoeling was of dat ze zich vergist hebben in de prijs :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuji871
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-11-2023
echoes schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 11:41:
[...]

Hier hetzelfde probleem met een X4100, 10 januari gekocht.
Eerst bleek de Audissey microfoon defect te zijn.
Sinds deze week geen netwerk radio, zowel wireless, bekabeld en ook Blutooth werken niet meer.
De dingen die jij beschreven hebt had ik gisteren ook uitgevoerd, niet geholpen.

:/ Als zout op de wonde. Dit weekeind iets van 130 euro goedkoper bij de Mediamarkt dan dat ik betaald ik.
Vandaag maar terug naar de winkel vrees ik.
De mijne is terug richting Denon, ze hebben geconfirmeerd dat er een hardware probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
lapino schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:06:
Wat zou er niet goed aan samen kunnen gaan met een receiver? Zolang hij een HDMI-uitgang heeft zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
PFvH schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:12:
[...]

Zoek op marktplaats de advertentie van Stassen hifi maar voor de 3313. En mail ze voor de prijs. Zo ben ik er aan gekomen en dan heb je de topspeler voor de prijs van de 1713. Waarbij ik nog steeds niet weet of dit echt de bedoeling was of dat ze zich vergist hebben in de prijs :X
linkje? vind het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFvH
  • Niet online
http://www.marktplaats.nl...dfac1254e7aa85845826d5acd

Aanvulling i.v.m. vraag: de DBT 3313 heeft volgens mij een heel goede DAC in zich, die vast (nog) beter is dan die in de AVR 2000. De vragen zijn dan: is dat inderdaad zo? En als dat zo is, kan ik dan niet beter de 3313 analoog verbinden aan de AVR, zodat ik de beste conversie heb? Of mis ik dan bij films veel als ik de hdmi naar de AVR eruit haal?

Vragen, vragen... je zou haast de AVR er voor gaan upgraden 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door PFvH op 09-02-2015 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echoes
echoes schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 16:25:
Net terug uit de winkel .... omgeruild voor een nieuwe.
:) Goeie service, Wifimedia Arnhem.
Helaas ook het nieuwe exemplaar vertoont problemen, tijdens updaten van de firmware (over netwerk) hangt het systeem. Geen beeld op TV, geen geluid meer, een aantal knoppen weigert dienst.

Terug gegaan naar Wifimedia, het lijkt te lukken via USB. Het blijkt dat je de firmware op je PC kunt downloaden als een zip bestand. De uitgepakte bestanden zet je op een USB-stick. In de winkel ziet het er veelbelovend uit.
Thuis gekomen, ja het lijkt te werken, dus toch weer niet.
Afgelopen zaterdag terug gebracht.

Gisteren (dinsdagmiddag) werd ik gebeld. Ook deze versterker heeft het begeven. :|
Wifimedia verkoopt toch wekelijks een aantal Denon AVR-X4100 versterkers en nooit geen probleemgevallen.

Ik mag kiezen, weer een nieuwe Denon versterker meenemen of gaan voor een andere versterker. :)

Ik voel voor het laatste, alleen de prijzen zijn nogal heftig gestegen, dankzij de lage euro. :'(

Wordt vervolgd ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echoes
Wat zijn jullie ervaringen met de Denon AVR-X4100, wel of niet aanschaffen, of wat is een alternatief.

Wat ik wil:

Heel goeie hifi-stereo-weergave
goede 5.1 surround weergave
Gapless audio
Netwerk ondersteuning
Audyssey MultEQ XT32 luidspreker calibratie
Bluetooth is handig, idem wireless netwerk.

Dank Jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Das een vraag waar je beter een topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies voor maakt :)
Wat goed voor jou is is misschien slecht voor anderen. Bovendien is zo niet duidelijk waar je hem voor gaat gebruiken en welke speakers ie moet aansturen.
Wel wordt er van je verwacht dat je zelf alternatieven zoekt en dan je vragen stelt. Maar dat geldt op heel GoT :)

Tot slot: met dergelijke apparaten kun je ook aan de verkoper vragen ofje hem op proefthuis in mag zetten. Zijn ze duur genoeg voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:59

Moofnor

King of my castle

Zo te zien aan de post voor die vraag heeft hij de proeftijd er al op zitten :p

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:45
echoes schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 00:27:
Wat zijn jullie ervaringen met de Denon AVR-X4100, wel of niet aanschaffen, of wat is een alternatief.

Wat ik wil:

Heel goeie hifi-stereo-weergave
goede 5.1 surround weergave
Gapless audio
Netwerk ondersteuning
Audyssey MultEQ XT32 luidspreker calibratie
Bluetooth is handig, idem wireless netwerk.

Dank Jan.
Mijn ervaring tot nu toe is zeer goed. Ik kom van een 2310 af en heb monitor audio rx6 speakers gekoppeld (sinds kort de rw12 sub erbij) en bevalt erg goed. In eerste instantie wel problemen met WIFI maar dat is met een firmware update opgelost, zo kreeg ik WIFI met geen mogelijkheid op 802.11N gekoppeld, moest het terug schroeven naar B/G. Heb nog 1 bug gevonden en deze staat nog uit bij Denon, dat is dat EG settings niet te benaderen zijn, scherm springt na 2 tellen terug naar het vorige menu. Oplossing van Denon was om een reset uit te voeren maar dat heb ik nog niet gedaan.

Vwb Audyssey heb ik weinig referentie materiaal, kan mij niet meer herinneren hoe dit op de 2310 was. Systeem vind ik erg gebruiksvriendelijk en de uiteindelijke waarden kan ik mij redelijk in vinden.
Bluetooth gebruik ik vrijwel niet, via WIFI streamen werkt prima.

Wat ik wil vreemd vind is dat ik de TV Audio settings niet kan aanpassen (middels ARC), het geluid komt erg zacht binnen en ik had gehoopt dit op de Denon te kunnen verhogen. Is tot op heden niet gelukt.
De AB doet een beetje goedkoop aan...helaas.

Tot slot, zojuist een port scan gedaan en een aantal open poorten kan ik niet plaatsen:

23 telnet
80 http
443 https
1029 ms-lsa ?
5000 upnp
5001 commplex-link ?
6666 irc <-- ???
8080 http-proxy ?

Iemand een idee?

[ Voor 7% gewijzigd door jgsr op 13-02-2015 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40

-tom-562

Oliesjeik

Ik meld me ook ff in dit topic. Ben sinds 1,5 week verhuisd, en heb meteen van de gelegenheid gemaakt om een andere receiver te kopen. Het is uiteindelijk een Denon AVR-2802 geworden. Ik heb er alleen nog geen luidsprekers bij :P
Dit is ook meteen mijn vraag, welke merken klinken aardig met een Denon receiver? Bepaalde merkencombinatie's klinken beter dan andere merken.
Budget voor (voorlopig) alleen de front luidsprekers is max. 250 euro voor een set (2e hands mag ook).

Ik twijfel ook of ik 2 vloerstaanders moet kopen, of 2 boekenplankspeakers op een setje stands. Als ik mijn Logitech 2.1 PC setje laat spelen, klinkt het al vrij snel boomerig in m'n huiskamer; die is niet zo groot, 20 m2.
Ik kan momenteel een setje Tannoy Precision P40 vloerstaanders kopen voor 200 euro, maar ik twijfel of het niet zware overkill gaat worden? Set gaat in eerste instantie voornamelijk voor muziek gebruikt worden, en later uitgebreid worden met luidsprekers achter en een centerspeaker.
Iemand nuttige tips?

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1 ... 36 ... 100 Laatste