Handshake-probleem? Samsung TV, Humax en Denon receiver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2C
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-07-2023
Sinds gisteren problemen met de verschillende HDMI-signalen richting mijn Samsung Tv (LE32S81B).
In eerste instantie was alles aangesloten op de volgende manier:

Humax 5300-C ---> Denon AVR1100W ---> Samsung (LE32S81B)

Dit alles was via HDMI met elkaar verbonden en gaf tot gisteravond geen enkele problemen.
Alleen tijdens het tv kijken ging het beeld voor een paar seconde op zwart, terwijl het geluid wel
gewoon doorliep.

Gisteren bleef echter het beeld volledig op zwart staan, waarna ik alles losgekoppeld heb van de receiver.
Om vervolgens de Humax 5300-C rechtstreeks aan de tv te koppelen, hierdoor kreeg ik voor ongeveer
een halve minuut beeld waarna het beeld geheel groen werd.
Het uitzetten en weer aanzetten van Humax zorgt iedere keer voor een halve minuut beeld om vervolgens
weer op groen beeld te schieten.

Ook heb ik de receiver aangesloten op de tv en vervolgens mijn laptop aangesloten op de receiver.
Dit heeft tot gevolg dat het beeld zwart blijft en er om de 10 a 15 seconden een flits in beeld ontstaat,
waardoor ook het menu van de tv niet te bereiken is.

Ten slotte heb ik mijn laptop via HDMI aangesloten op de tv, waarbij ik wel gewoon normaal beeld krijg
op de tv. En de Humax werkt wel gewoon met Scart op de tv.

Ik heb de diverse HDMI-kabels aangesloten en deze lijken wel gewoon te werken.

Wie heeft er tips om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2C
Ondertussen de Humax 5300C verbonden doormiddel van Scart met de Samsung LE32S81B, maar kan nu al twee dagen geen gebruik maken van HD-zenders en de HDMI-functies van mijn receiver.
Iemand een idee hoe dit zo ineens gekomen is, terwijl het hiervoor een maand lang probleemloos gewerkt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:29
Hoe bizar, ik heb juist hetzelfde probleem sinds een week of twee!
Beeld op zwart, maar Audio loopt door. Op alle HDMI poorten.
Zou leuk zijn als ik dat kan oplossen, want mijn Samsung tv is ondertussen al 6 jaar, en ik zou liever iets anders kopen dan een nieuwe tv :)

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met mijn Humax 5050C regelmatig ook het probleem gehad, dat het beeld op groen schoot en de enige oplossing was alles los stekkeren en lang van de stroom af te houden en dan alles opnieuw aansluiten, vervolgens een factory reset uitvoeren, en dan gaat het een lange tijd goed.

Voor mij is nu wel het punt gekomen (ding is 5 jaar oud), dat mocht ie het weer gaan doen, dat ik hem weg gooi en een nieuwe box ga aanschaffen.

Het probleem hoeft dus niet bij je tv te liggen. Dat kan je achterhalen door de HUMAX via HDMI op een andere tv aan te sluiten. Wat wel raar blijft, is dat je receiver je laptop signaal verkeerd door geeft? Werkt je laptop rechtstreeks via HDMI op je televisie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2C
Uiteindelijk werkt het als ik de Humax als allereerste aanzet en vervolgens de receiver (Denon) aanzet, waarbij deze meteen op de juiste ingang moet staan. Ik kan dus wanneer de receiver aanstaat niet veranderen van kanaal en ook krijg ik bij internetradio geen beeld, waardoor ik dit enkel met mijn telefoon kan instellen.

Ten slotte mag ik de tv pas aanzetten en deze mag bij het aanzetten niet direct op de juiste ingang staan, maar moet bij het uitzetten dus ook hier rekening mee houden. Vervolgens moet ik switchen naar de juiste ingang en heb ik beeld.

Al met al nog al een handleiding bij het opstarten van de keten. Heeft dit puur en alleen te maken met handshake-probleem?
@ Fixion, Wanneer ik mijn laptop rechtstreek op de tv aansluit werkt deze combinatie meteen. Ik vond het ook raar dat ik hierbij met dezelfde kabel en dezelfde aansluiting op de tv geen problemen ondervindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En je tv resetten naar fabrieksinstellingen?
Pagina: 1