Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:23

BoltYes

This is the Way

Nu heb ik mn X1000 bijna een jaar en voor de tweede keer zit mn Denon vast in een netwerk scherm. De eerste keer kon ik het verhelpen met een firmware update, maar dit keer is alles up to date, dus dat is geen optie.

Gister heb ik vanaf mn NAS wat cd's gespeeld en vandaag wil ik internetradio. Bij het selecteren van één van de stations onder favorieten, switched deze via het internetradio>Nederland menu naar de NAS en laat de info zien van hetzelfde album van gister, zonder daarwerkelijk ook audio af te spelen. Ook andere albums afspelen resulteert in hetzelfde scherm. Kan nu dus geen radio of wat dan ook afspelen wat netwerk gerelateerd is. Zit nu wel een beetje met de handen in het haar. Wil m eigenlijk niet resetten of iets dergelijks. Iemand ervaringen?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

MarcoC schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:23:
Ik heb soms dat mijn AirPlay niet meer goed werkt op mijn AVR-X1000. Het hapert dan elke twee seconden, en ook via HDMI zie ik dan niet meer welk nummer ik aan het spelen ben. Enige oplossing: stekker erin en eruit. Hebben anderen dit ook?
Ik heb iets soortgelijks op mijn DNP720, maar dan met alle digitale bronnen. In het display gaat het wel door, maar de muziek stop. Gisteren erachter gekomen dat de kabel niet helemaal lekker is. Dus probeer eens een andere HDMI kabel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:19
BoltYes schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:27:
Nu heb ik mn X1000 bijna een jaar en voor de tweede keer zit mn Denon vast in een netwerk scherm. De eerste keer kon ik het verhelpen met een firmware update, maar dit keer is alles up to date, dus dat is geen optie.

Gister heb ik vanaf mn NAS wat cd's gespeeld en vandaag wil ik internetradio. Bij het selecteren van één van de stations onder favorieten, switched deze via het internetradio>Nederland menu naar de NAS en laat de info zien van hetzelfde album van gister, zonder daarwerkelijk ook audio af te spelen. Ook andere albums afspelen resulteert in hetzelfde scherm. Kan nu dus geen radio of wat dan ook afspelen wat netwerk gerelateerd is. Zit nu wel een beetje met de handen in het haar. Wil m eigenlijk niet resetten of iets dergelijks. Iemand ervaringen?
Ik heb dit ook een paar keer gehad en is simpel op te lossen door de versterker even helemaal van het stroom af te halen :).

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Zal het zo even proberen :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Gelukt, het lijkt te werken, heb in ieder geval weer radio :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:58

MikeVM

- Baloo -

Jammer dat de x3000 zo even 100 euro duurder is geworden. ik wou bij het eindejaar een nieuwe versterker kopen.

word deze versterker uitgefaseerd?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
AVR-X3000 is reeds door de X3100w vervangen. Normaal worden oudere modellen goedkoper als er een nieuwe serie aan is gekondigd. Echter hebben sommige merken - waaronder Denon - de neiging oude series dan duurder te laten worden doordat er opeens meer vraag komt naar oudere versies.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond, ik heb mijn nieuwe tv via hdmi aangesloten op de denon avr1911, alleen nu loop ik tegen een vervelend probleem aan. Ik ben niet echt op de hoogte van verschillende geluidsformaten en technische specificaties, maar wanneer ik het geluidsformaat op de tv op dts neo 2.5 zet komt er regelmatig een luide plop uit de rear speakers.

Dit komt alleen voor wanneer ik de youtube app van de tv gebruik. Wanneer ik pcm kies (volume moet dan een stuk harder om op hetzelfde geluidsniveau te komen) heb ik daar geen last van. Geen idee of dit probleem ook voorkomt tijdens tv kijken aangezien ik het tv kastje nog moet ontvangen.

Iemand enig idee waardoor deze plop/knal ontstaat? Het lijkt mij in iedergeval niet gezond voor de receiver en speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:09
FeaR schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 00:18:
AVR-X3000 is reeds door de X3100w vervangen. Normaal worden oudere modellen goedkoper als er een nieuwe serie aan is gekondigd. Echter hebben sommige merken - waaronder Denon - de neiging oude series dan duurder te laten worden doordat er opeens meer vraag komt naar oudere versies.
Nadat deze eerst al aardig in prijs zijn gedaald meestal, dat dan weer wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:23
Misschien hoort deze vraag in T&B, maar aangezien jullie er vast meer ervaring mee hebben stel ik hem hier.
  • Als ik mijn Denon AVR-2113 met HDMI ARC aansluit op een tv, ontvang de Denon dan het geluid van andere inputs van de tv?
Ik wil namelijk mijn HTPC met HDMI aansluiten op een Philips 32PFK6509 en de reciever op een andere HDMI aansluiting.
Of kan dit niet en moet de HTPC perse via de Denon naar de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Waarom wil je eigenlijk de htpc aan de tv hangen en niet aan één van de inputs van de receiver?

Als je de receiver en tv via de juiste aansluitingen met elkaar verbonden hebt, zou dat in principe via ARC moeten kunnen. Wat volgens mij misschien roet in het eten kan gooien is dat je tv "iets" met het audiosignaal doet waardoor het niet in het oorspronkelijke format doorgegeven wordt.

Als het niet nodig is, zou ik er niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:23
Op dit moment heb ik de HTPC op de receiver aangesloten en deze vervolgens op de tv, maar als de HTPC opstart terwijl de tv uitstaat dan ziet hij de receiver niet en stuurt hij de 'standaard display adapter' aan op 640 * 480.

Ik hoop dat als ik hem rechtstreeks op een tv aansluit deze wel herkent.
Volgens de handleiding van de tv die ik op het oog heb moet deze het audio signaal 1-op-1 door kunnen sturen.
Ik zie dan ook niet echt nadelen om het op deze manier te doen, waarom zou jij er niet aan beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:52
MikeVM schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 23:48:
Jammer dat de x3000 zo even 100 euro duurder is geworden. ik wou bij het eindejaar een nieuwe versterker kopen.

word deze versterker uitgefaseerd?
Als je een maandje langer wacht, dan kan je wellicht profiteren van de btw actie bij mediamarkt.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexke
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik kan een tweedehands DENON X2000 aankopen voor 250 euro. Is één jaar oud en wordt verkocht wegens upgrade naar nieuwe versie.

Doen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:47
Is een mooie prijs.
Heeft alle moderne snufjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFvH
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Alexke schreef op donderdag 06 november 2014 @ 16:17:
Ik kan een tweedehands DENON X2000 aankopen voor 250 euro. Is één jaar oud en wordt verkocht wegens upgrade naar nieuwe versie.

Doen of niet?
Ja. De mijne krijg je niet voor dat bedrag... en ik ben er bijzonder tevreden over. Mooie prijs, goed apparaat (voor mijn geluidsbehoeften dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:52
Alexke schreef op donderdag 06 november 2014 @ 16:17:

Doen of niet?
Mijn X2000 heb ik nieuw voor €300 gekocht bij hificorner. Maar dat was een tijdelijke aanbieding dus ik verwacht dat de verkoper hem voor minimaal €350 heeft aangeschaft. 71% van de nieuwprijs na een jaar tijd lijkt me een prima prijs.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexke
ikkeenjij36 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 21:01:
Is een mooie prijs.
Heeft alle moderne snufjes.
PFvH schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:26:
[...]

Ja. De mijne krijg je niet voor dat bedrag... en ik ben er bijzonder tevreden over. Mooie prijs, goed apparaat (voor mijn geluidsbehoeften dan).
Bedankt voor de reacties!

Even een update..

De x2000 ondertussen ook aangekocht, heb em meegekregen voor 200 euro! Toestel is in nieuwstaat dus hoop er toch enige tijd mee te doen ;)

Nu op zoek naar luidsprekers, zal stereo opstelling worden voorlopig. Ik moet nog een luisterafspraak maken, maar denk in de richting van B&W, namelijk de CM1 of de 685 S2, of misschien de M-1.
Voorkeur gaat uit naar boekenplank speaker, hoop hiermee toch wat laag te verkrijgen al besef ik dat ik geen wonderen moet verwachten zonder sub.

Zou moeten lukken met deze receiver veronderstel ik?

Andere voorstellen voor luidsprekers zijn welkom, al weet ik dat dit persoonlijk is..
Ruimte is 4 op 6m waarvan rechterzijde volledig open is, open keuken en eethoek.
Speakers worden gebruikt voor tv, muziek, gamen, film.

Ik heb hier nog speakers staan van jvc van oude installaties, kan het kwaad voor receiver en/of speakers deze voorlopig aan te sluiten?
Type is JVC SP-D601 http://www.hifiengine.com/manual_library/jvc/sp-d601.shtml (info op speaker: 80W power handling capacity - IMPEDANCE 6)
En type JVC S-55M (info op speaker: 40W RMS - 80W MUSIC - IMPEDANCE 8 )
Welke dikte van speakerkabel kan hiervoor best gebruikt worden?

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
Alexke schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 19:54:

Nu op zoek naar luidsprekers, zal stereo opstelling worden voorlopig. Ik moet nog een luisterafspraak maken, maar denk in de richting van B&W, namelijk de CM1 of de 685 S2, of misschien de M-1.
Voorkeur gaat uit naar boekenplank speaker, hoop hiermee toch wat laag te verkrijgen al besef ik dat ik geen wonderen moet verwachten zonder sub.
Ik heb de X2000 met 5X de B&W M-1 als setup gehad. Klinkt al heel erg goed! Later heb ik er een SVS SB-1000 bijgezet voor wat meer laag. Laatst heb ik de 2 front speakers vervangen voor de B&W CM-8. De versterker kan dit allemaal prima aan.

[ Voor 3% gewijzigd door OnsDenis op 13-11-2014 08:04 ]

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

• MaSw85
Alexke schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 19:54:
[...]

[...]

Zou moeten lukken met deze receiver veronderstel ik?

Andere voorstellen voor luidsprekers zijn welkom, al weet ik dat dit persoonlijk is..
Ruimte is 4 op 6m waarvan rechterzijde volledig open is, open keuken en eethoek.
Speakers worden gebruikt voor tv, muziek, gamen, film.

En type JVC S-55M (info op speaker: 40W RMS - 80W MUSIC - IMPEDANCE 8 )
Welke dikte van speakerkabel kan hiervoor best gebruikt worden?
De receiver kan de beoogde speakers prima aansturen. Zelf heb ik een AVR-2113 en heb ik destijds ook een luistersessie gehad. Waar je ook naar zou kunnen luisteren qua boekenplank speakers zijn de onderstaande types. Deze zijn goedkoper maar 'mijn' BX2 vond ik niet onderdoen voor de 685 (niet S2) die ik toen ook beluisterd heb.

- Monitor Audio BX2 of bijv de RX serie (daar is mijn keus op gevallen)
- Boston Acoustics A25/A26
- Dali Zensor 1/3 of de Ikon

Maar het oog wil natuurlijk ook wat :) Mijn BX2 (zonder stofdoeken) heeft bij mij genoeg WAF in ieder geval.

Hoe het er bij mij bij stond/staat (inmiddels is de PS3 vervangen voor de PS4): http://oi61.tinypic.com/33lebsk.jpg

Edit: Ik mis (nog) geen bas met deze speakers. Ik luister dan ook voornamelijk muziek of kijk TV/series of FIFA en kijk vrijwel geen films...

[ Voor 4% gewijzigd door MaSw85 op 13-11-2014 09:32 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexke
Waus26 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:28:
[...]

De receiver kan de beoogde speakers prima aansturen. Zelf heb ik een AVR-2113 en heb ik destijds ook een luistersessie gehad. Waar je ook naar zou kunnen luisteren qua boekenplank speakers zijn de onderstaande types. Deze zijn goedkoper maar 'mijn' BX2 vond ik niet onderdoen voor de 685 (niet S2) die ik toen ook beluisterd heb.

- Monitor Audio BX2 of bijv de RX serie (daar is mijn keus op gevallen)
- Boston Acoustics A25/A26
- Dali Zensor 1/3 of de Ikon

Maar het oog wil natuurlijk ook wat :) Mijn BX2 (zonder stofdoeken) heeft bij mij genoeg WAF in ieder geval.

Hoe het er bij mij bij stond/staat (inmiddels is de PS3 vervangen voor de PS4): http://oi61.tinypic.com/33lebsk.jpg

Edit: Ik mis (nog) geen bas met deze speakers. Ik luister dan ook voornamelijk muziek of kijk TV/series of FIFA en kijk vrijwel geen films...
Dali en Boston ook al enkele keren op uitgekomen, hifi winkel hier in de buurt verkoopt deze merken dus luistersessie zal de keuze hopelijk gemakkelijker maken ;)

Nadeel is wel dat deze hifi winkel blijkbaar geen denon verkoopt en de andere winkel dan weer geen B&W..
Desnoods neem ik de eigen receiver mee :P

Bedankt voor de tips!
OnsDenis schreef op donderdag 13 november 2014 @ 08:03:
[...]

Ik heb de X2000 met 5X de B&W M-1 als setup gehad. Klinkt al heel erg goed! Later heb ik er een SVS SB-1000 bijgezet voor wat meer laag. Laatst heb ik de 2 front speakers vervangen voor de B&W CM-8. De versterker kan dit allemaal prima aan.
Krijgt ondanks het formaat positieve commentaar dus ben benieuwd! Eventueel een 3.0 of
3.1 opstelling.

Je verkoopt deze twee M-1 speakers toevallig niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
Ik heb ook al deze speakers een keer gehoord. Mijn mening is dat de Dali`s zeker in het hoog een stuk fijner klinken dan de A25 en RX serie.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Even een "wat moet ik kopen" vraagje.... ik had een avr x4000. Deze is vandaag verkocht. Ik wil een x4100 halen ivm hdmi 2.0, en een geplande aanschaf van een uhd speler als deze uit zijn. (Bezit ook een 65hu7500 tv). Nu zit ik toch te twijfelen over een marantz sr7009. Een avr x5200 lijkt me nog weer een stap hoger en overkill. Dit is ten opzichte van de 4100 toch weer 500 euro meer bovenop de adviesprijs.

Wat moet het aansturen; 2x focal 826v en 1x cc800v. De bedoeling is wel dat dit op dem duur meer speakers worden, en dan natuurlijk in een dolby atmos opstelling ;) is de sr7009 een verstandige keus ten opzichte van een x4100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 13:05

Theck88

If it's hard just KISS!

TFDev schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 22:49:
Even een "wat moet ik kopen" vraagje.... ik had een avr x4000. Deze is vandaag verkocht. Ik wil een x4100 halen ivm hdmi 2.0, en een geplande aanschaf van een uhd speler als deze uit zijn. (Bezit ook een 65hu7500 tv). Nu zit ik toch te twijfelen over een marantz sr7009. Een avr x5200 lijkt me nog weer een stap hoger en overkill. Dit is ten opzichte van de 4100 toch weer 500 euro meer bovenop de adviesprijs.

Wat moet het aansturen; 2x focal 826v en 1x cc800v. De bedoeling is wel dat dit op dem duur meer speakers worden, en dan natuurlijk in een dolby atmos opstelling ;) is de sr7009 een verstandige keus ten opzichte van een x4100?
Je stuurt dus nu 3 luidsprekers aan? Hieronder een aantal verschillen tussen de X-4100, SR7009 en X-5200
X-4100 SR7009 X-5200
Aantal versterkers 7 9 9
Power output (6 ohm, 1 kHz, 1% 1ch Drive) 200W 200W 205W
Power Output (6 ohm, 1 kHz, 0.7% 2ch Drive) 165W 165W 175W
Power Output (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0.08% 2ch Drive) 125W 125W 140W

De verschillen zijn zeer minimaal. Waarbij de SR7009 en de X-5200 de zelfde mogelijkheden hebben, maar de Denon iets meer vermogen heeft (wat je in mijn ogen niet nodig hebt bij 3 speakers). Verder zijn de specificaties het zelfde. De X-4100 heeft twee eindversterkers minder aanboort, maar is kwa specs weer gelijk aan de SR7009 en de X-5200.

De X-4100 kan 9 kanaals surround voor versterkt aansturen waarbij de SR7009 en X-5200 11 kanaals voor versterkt kan aansturen.

Voor Dolby Atmos betekend dit max. X-4100 7.1.2 (7 speakers, 1 subwoofer en 2 Dolby Speakers) opstelling en de SR7009/X-5200 max. 7.1.4 of 9.1.2

Het ligt er dus aan hoeveel luidsprekers je in de toekomst nog extra gaat aansturen. Alle drie de receivers hebben voor je huidige setup meer dan voldoende vermogen en uitbreidingsmogelijkheden.

Zelf heb ik de SR7009 met daarop 2x Monitor Audio (MA) Silver 6, MA Centre, 2x MA Silver 1 en een MA Silver W12 subwoofer. Hierbij zijn de Silver 6's Bi-amp aangesloten. Het is een 5.1 opstelling die gebruik maakt van 7 versterkers (7.1) door het dubbel aansluiten van de fronts. Tot slot heb ik op mijn slaapkamer nog twee speakers staan waarmee ik de laatste 2 versterkers van de totale 9 in de Marantz gebruik.

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Nou, de knoop maar doorgehakt en de x4100 besteld. Volgens H&C hifi (waar ik hem besteld heb) heeft de sr7009 ietwat meer moeite met het aansturen van alle kanalen tegelijk bij gebruik van 4ohm speakers. De focals staan ook wat bekend om hun fluctuerende weerstand onder belasting, waardoor de denon x5200 in dat geval de betere keus is. Maar daarvan ligt de adviesprijs nogal wat hoger. Dus is het toch een zilvergrijze 4100 geworden.

Iemand enig idee wanneer de 4K blu ray spelers komen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:07

daffie82

Minisforum UM773 Lite

TFDev schreef op maandag 17 november 2014 @ 18:45:

Alsof je uberhaupt het verschil ziet ... Tenzij je een grote beamer hebt natuurlijk ...

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
65" op 3.5 meter afstand. Ik zie dat wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:47
Nou, de knoop maar doorgehakt en de x4100 besteld. Volgens H&C hifi (waar ik hem besteld heb) heeft de sr7009 ietwat meer moeite met het aansturen van alle kanalen tegelijk bij gebruik van 4ohm speakers. De focals staan ook wat bekend om hun fluctuerende weerstand onder belasting, waardoor de denon x5200 in dat geval de betere keus is. Maar daarvan ligt de adviesprijs nogal wat hoger. Dus is het toch een zilvergrijze 4100 geworden.

Feli met je aanwinst!!
Ikzelf ben ook aan het kijken voor zon x4100 als upgrade voor mijn x2000.
Ook gaat er een dac komen en later nog een aparte stereoamp.
Wil jijbje bevindingen van de 4100 hier ook posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 13:05

Theck88

If it's hard just KISS!

TFDev gefeliciteerd met je nieuwe aankoop! Dat is een mooie Denon!

Ik ben destijds van de X2000 naar de X4000 gegaan en dat was al een wereld van verschil.
Had een Jamo 5.1 set aangesloten met twee 608's, 1 S60 center en 2x 604 als rear met een simpele sub eraan. Met de X-4000 merkte ik meteen dat er meer vermogen was en het geheel veel beter werd aangestuurd. Tevens zorgt de kalibratie van Audissey op de X-4000 voor een betere luisterervaring.

Moet zeggen dat ik het geluidsverschil met de Marantz SR7009 niet echt heel groot vind vergeleken met de X-4000 (door problemen met voorgaande modellen heb ik de Marantz als coulance gekregen) Beiden heb ik mijn huidige Monitor Audio Silver set in 5.1 aangesloten (gehad).

[ Voor 4% gewijzigd door Theck88 op 20-11-2014 09:05 ]

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op zondag 08 juni 2014 @ 13:07:
... Ik ga liever ook straks voor een afgeprijsde AV8801 dan een nieuwe pre/pro met HDMI 2.0.
Nou .. grijp je kans ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
Ik had hem gezien op HT Forum, maar het budget is er even niet naar. Had nog getwijfeld over de aangeboden DHC 80.2, maar ook die toch maar laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 21:14
Afgelopen week een X4000 gehaald, die kan nu weer terug... omdat de X4100W vandaag super goedkoop is!

Denon X4100W in zwart en zilver nu van 1499 voor 849

Bij Hificorner: http://hificorner.nl/hifi...receivers/denon-avr-x4100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
*@*@*%. toch maar even een mailtje doen dan. ik heb er (bij een andere aanbieder danwel) toch 170 meer voor betaald een week terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iawees
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-08 21:24
SymenGT schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 09:26:
Afgelopen week een X4000 gehaald, die kan nu weer terug... omdat de X4100W vandaag super goedkoop is!

Denon X4100W in zwart en zilver nu van 1499 voor 849

Bij Hificorner: http://hificorner.nl/hifi...receivers/denon-avr-x4100
Staat inmiddels op 999 euro :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:45
siwi schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:58:
[...]

Staat inmiddels op 999 euro :(
Oee blij dat ik hem dan nog voor 849 gekocht heb vanmorgen ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFvH
  • Niet online
Haha, ik zat te twijfelen aan deze (X4100W) als upgrade voor de nog niet zo lang geleden aangeschafte X2000. Voor 849 leek het me een mooie deal. Alleen toen ik weer keek om de knoop door te hakken was het al 999 en nu staat deze weer voor 1499. Dus degene die hem hebben, een mooie deal! En ik, ik heb 849 uitgespaard en evengoed een mooie AV hier staan ;-)

(in een poging dit weer goed voor mezelf te praten hahaha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd voor de klanten van hificorner die afgelopen vrijdag de X4100 besteld hebben...
De prijs was namelijk onmogelijk en de apparaten gingen aan die prijs met dik verlies over de toonbank. Denon gaat niet aan hificorner uitleveren daar hificorner de X4100 nu helemaal kapot heeft gemaakt met de door hun gehanteerde verkoopprijs die overigens dus echt niet mogelijk was..

Ik ben echt benieuwd hoe ze het in Groningen gaan oplossen met de klanten die reeds besteld en betaald hebben, want zoveel apparaten als er besteld zijn hadden ze namelijk niet opvoorraad in Groningen en Denon gaat hificorner dus niet voorzien van meer X4100's..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2014 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

En waar baseer jij je info op dat Denon niet gaat leveren? Of is dat slechts een inschatting / vermoeden?
Linkje naar een bron van D&M holding of hificorner zou hier een hoop ophelderen. Alleen vermoed ik niet dat dat er is. Denon zelf zal zoiets niet snel openbaar maken, en voor hificorner lijkt me niet dat ze hun vuile was buiten gaan hangen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
Het niet leveren van bepaalde merken/producten als er gestunt wordt met de prijs (vooral bij net nieuwe series) is niet vreemd binnen deze markt. Panasonic heeft het met enkele series geleden ook eens afgedwongen voor hun nieuwe lijn TV's. Dit soort dingen worden veelal op papier of mondeling richting retailers gemeld. Dat soort interne communicatie zou ik zo 1-2-3 ook niet op een forum gooien als ik één van die retailers was.

De vraag is alleen wel of dit onder stunten valt of puur een prijsfout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:06
Ik zag het hier nog niet staan, maar Denon en Marantz hebben de Auro 3D upgrade beschikbaar gemaakt.. Prijs is echter niet zo leuk, 150 €.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:42
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 19:52:
Ik ben benieuwd voor de klanten van hificorner die afgelopen vrijdag de X4100 besteld hebben...
De prijs was namelijk onmogelijk en de apparaten gingen aan die prijs met dik verlies over de toonbank. Denon gaat niet aan hificorner uitleveren daar hificorner de X4100 nu helemaal kapot heeft gemaakt met de door hun gehanteerde verkoopprijs die overigens dus echt niet mogelijk was..

Ik ben echt benieuwd hoe ze het in Groningen gaan oplossen met de klanten die reeds besteld en betaald hebben, want zoveel apparaten als er besteld zijn hadden ze namelijk niet opvoorraad in Groningen en Denon gaat hificorner dus niet voorzien van meer X4100's..
Ik vind die prijzen in receiverland echt zo'n bullshit. Je ziet de prijzen steeds zakken naar een bepaald niveau, totdat de importeur blijkbaar gaat klagen. Bij de X4000 zag je precies hetzelfde: begon bij 1400,- en zakte dan steeds naar rond de 800,-.

Aangezien de X4100 niet heel erg verschilt van de X4000 kan ik me niet voorstellen dat ze echt verlies maken met zo'n prijs, eerder een lagere marge. Ik zal in ieder geval nooit een receiver kopen tegen "normale" prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 21:14
Mijn X4100W van blackfriday gewoon prima ontvangen :) nu de rest van de HT nog verzamelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
Zojuist track&trace ontvangen voor mijn X4100W, komt morgen binnen dus prima geregeld en voor een mooie prijs ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

SymenGT schreef op woensdag 03 december 2014 @ 21:11:
Mijn X4100W van blackfriday gewoon prima ontvangen :) nu de rest van de HT nog verzamelen!
Ga maar vast sparen voor een pricewatch: Denon DBT-3313UD Zwart en een pricewatch: Denon DCD-2010AE SACD Speler ;)
En dan neem ik aan dat je je speakers al hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Afgelopen vrijdag een nieuwe Denon X2000 binnen gekregen en vanmiddag eindelijk tijd gehad om het ding aan te sluiten.
Mijn setup is de volgende:
Receiver - Denon X2000
Speakers - Monitor Audio Bronze 5.0 set
HDMI:
1 - upc decoder
4 - xbox 360
5 - pc

Dit alles aangesloten op een Samsung 42 inch van een paar jaar geleden (weet het type niet zo snel uit m'n hoofd).

Mijn probleem is het volgende: de upc decoder en mijn pc werken prima, echter geeft m'n xbox geen enkel teken van leven.
Ik heb verschillende HDMI kabels geprobeerd, verschillende ingangen (ook de front aux) en heb alles ook een "reset" gegeven door de stroom eraf te halen en de kabels aan alle kanten los te halen.
Ook de firmware van de versterker heb ik geupgrade.

Helaas lijkt dit geen oplossing te zijn: mijn xbox geeft nog steeds geen kik...

TL:DR
Mijn xbox 360 werkt met geen mogelijkheid op m'n Denon X2000.
Iemand enig idee?

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

HDMI poort juist toegewezen in de setup? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
The Eagle schreef op zondag 07 december 2014 @ 17:24:
HDMI poort juist toegewezen in de setup? :)
De setup van de Denon? Jup. alle hdmi-poorten staan op HDMI. Maakt niet uit welke ik gebruik helaas.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 15:14
Even een 'wat gebruiken jullie' vraagje.

Ik heb een Denon AVR-1713 staan aangesloten op mijn televisie en op het netwerk. Op het netwerk staat tevens een Synology nas met daarop mijn muziek / films. Films speel ik af via een Raspberry Pi.

Om een muziekje of internetradio aan te zetten gebruik ik de Denon Remote App (voor iOS). Ik vind deze echter niet super werken en hij loopt nog wel eens vast. Zijn jullie (betere) alternatieven tegengekomen om muziek van een netwerk of internetradio af te spelen?

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Je kan de DeRemote app voor iOS proberen, deze heeft wat meer functies. En anders stream je toch via Airplay?

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
Waus26 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 15:04:
Je kan de DeRemote app voor iOS proberen, deze heeft wat meer functies. En anders stream je toch via Airplay?
mmm DeRemote kost me 5 euro, vind ik wat veel om eens te proberen.

Via Airplay heb ik toch alsnog een applicatie nodig of ben ik nou gek? 8)7

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 15:37
Thecola schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:00:
[...]

Nee, je bent niet gek, maar via de DS audio app van synology kun je naar airplay devices streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

DS Audio zat ik ook aan te denken, al ben ik niet zeker of die ook internetradio ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
Hmm, ja die heb ik ook. Maar vind dat ook geen geweldige applicatie. Wil ook nog wel eens vastlopen en heeft inderdaad geen internetradio.

Gebruiken de meesten hier dan toch gewoon de Denon Remote app?

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik heb op de iPad geen problemen met dat ding. Niet meer iig. Heb een tijdje terug de firmware van mijn Synology een update gegeven (draaide nog op 4.x :X ) en daarna was het stukken beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Thecola schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:00:
[...]

Ik kan op mijn iPhone én Macbook Pro gewoon kiezen welk apparaat het geluid weergeeft.

Ik kan naast mijn volumeregeling dan via het volgende icoon het via de Denon afspelen:

Afbeeldingslocatie: https://cdn2.iconfinder.com/data/icons/freecns-cumulus/16/519547-043_AirPlay-128.png

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 15:37
Ik gebruik tegenwoordig de Denon Heos, maar daarvoor de Denon remote app. Niet helemaal geweldig, maar goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-08 12:38
Gisteren een middag vrij genomen om mijn X4100 aan te sluiten, leuk werk maar langdurig.

Systeem werkt nu goed maar ik loop tegen een puntje op: als ik via mijn Dune Mediaplayer een blu-ray film af wil spelen dan is het geluidsniveau vrij laag. Pas als ik richting de 60% ga dan begint het geluid wat te worden.

Bij mijn vorige 20 jaar oude Sony receiver ben ik nooit voorbij de 30% geweest, heb ik iets verkeerd ingesteld of is dit iets wat bij nieuwe receivers hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:42
Tijar schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:26:
Gisteren een middag vrij genomen om mijn X4100 aan te sluiten, leuk werk maar langdurig.

Systeem werkt nu goed maar ik loop tegen een puntje op: als ik via mijn Dune Mediaplayer een blu-ray film af wil spelen dan is het geluidsniveau vrij laag. Pas als ik richting de 60% ga dan begint het geluid wat te worden.

Bij mijn vorige 20 jaar oude Sony receiver ben ik nooit voorbij de 30% geweest, heb ik iets verkeerd ingesteld of is dit iets wat bij nieuwe receivers hoort?
Volgens mij komt dat omdat oude versterkers lineair schalen en nieuwe versterkers in decibels (dus logaritmisch). Tis normaal in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een probleempje met de audio bij het aansluiten van mijn nieuwe Samsung TV (UE55H6740) op mijn Denon AVR 1911. Ik keek altijd al TV met een Humax box via de Denon (aangesloten met HDMI) met het geluid over losse speakers.

Ik wil nu graag ook het geluid van bijv de YouTube app op de TV ook via de Denon + losse speakers hebben. Daar heb ik ARC voor geconfigureerd door op de TV 'Anynet+ (HDMI-CEC)' en op de Denon 'HDMI Control' aan te zetten. Werkt prima.

Echter, als ik nu gewoon TV wil kijken (met de Humax) dan heb ik helemaal geen TV geluid meer uit de Denon. Ik heb gegoogled en gespeeld met de instellingen maar kom er niet uit.
Het geluid van mijn DVD speler en PopcornHour geven geen problemen.

Ik weet niet waar ik het moet zoeken. Heeft iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFvH
  • Niet online
@jurk738 Ik weet niet precies wat er aan de hand is en hoe je het op kunt lossen. Ik heb de tv (ook samsung, serie5) naast hdmi ook met een optische kabel met de Denon (x2000) verbonden en in de setup aangegeven dat tv-geluid via opt.in1 loopt. Dat werkt voor tv prima, YouTube kijk ik niet via de samsung-app, dus ik weet niet of dat geluid doorkomt (maar zou wel moeten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFvH
  • Niet online
Tijar schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:26:

Biedt het verhogen van de inputlevels op je X4100 verbetering? Of kun je het outputlevel van je Dune verhogen? Ik merk er bij mij weinig (volume moet wel wat hoger bij mediaspelergebruik, maar niet zo extreem als bij jou) meer van namelijk (Eminent op X2000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
PFvH schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 17:11:
@jurk738 Ik weet niet precies wat er aan de hand is en hoe je het op kunt lossen. Ik heb de tv (ook samsung, serie5) naast hdmi ook met een optische kabel met de Denon (x2000) verbonden en in de setup aangegeven dat tv-geluid via opt.in1 loopt. Dat werkt voor tv prima, YouTube kijk ik niet via de samsung-app, dus ik weet niet of dat geluid doorkomt (maar zou wel moeten).
Bedankt, dat lijkt me idd een goed plan B (al zou het met 1 hdmi kabel moeten kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 13:36
jurk738 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:34:

Echter, als ik nu gewoon TV wil kijken (met de Humax) dan heb ik helemaal geen TV geluid meer uit de Denon.
Ik weet niet waar ik het moet zoeken. Heeft iemand een tip?
Komt het geluid dan wel uit de tv speakers? of is er helemaal geen geluid meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Tronic schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 01:18:
[...]

Komt het geluid dan wel uit de tv speakers? of is er helemaal geen geluid meer?
Ik heb dan helemaal geen geluid meer, want op de TV stel ik in dat het geluid naar de 'Ontvanger', dwz mijn Denon, moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Laatst online: 01-09 21:12
Ik zie op Amazon veel negatieve reviews over de nieuwe Denon X2100W, nogal veel bugs in de software. Zat daarom te kijken naar een Marantz NR1605, zelfde verhaal natuurlijk.

Als daarnaast de review op WhatHiFi ook niet zo denderend ben ik weer erg gaan twijfelen aan de superieuriteit van Denon receivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Op whathifi is geen enkele review denderend. Dwz: de bron zelf is niet denderend. Die reviews moet je niet echt serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
The Eagle schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 16:21:
Op whathifi is geen enkele review denderend. Dwz: de bron zelf is niet denderend. Die reviews moet je niet echt serieus nemen.
Is dat echt? Wat bedoel je met de bron?
Ik heb aan de hand van die site nu mijn zinnen gezet op de Sony STR DN 1050.
Mede ook omdat de Songpal app (remote app) goed schijnt te zijn.
Als alternatief komt Denon om de hoek kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
Tooooony schreef op zondag 14 december 2014 @ 20:37:
[...]

Is dat echt? Wat bedoel je met de bron?
Ik heb aan de hand van die site nu mijn zinnen gezet op de Sony STR DN 1050.
WhatHiFi maakt niet de beste reviews en verder zijn ze zeer Sony minded, dus dat je via die site op een STR-DN1050 uit komt is niet heel gek. Moet wel worden gezegd dat sites die ik wel hoog heb staan zoals AreaDVD deze Sony ook goed ontvangen. Dus in dit geval is de Sony zeker niet slecht, maar staar je niet blind op externe reviews. Negen van de tien sites hebben baat bij de cijfers die ze uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
Dat is ook de reden waarom ie nog niet besteld is.... In mijn beleving is/was Sony nu niet het merk waar je voor Hifi, of in ieder geval redelijk kwalitatieve audioapparatuur naar toe ging.
ik kom nu van 2 Marantzen (?) af, maar ik wil nu eigenlijk iets gebruiksvriendelijker met het oog op de eega en de kinderen die langzaam maar zeker de leeftijd krijgen dat ze interesse krijgen in muziek (jeuh!)
Ik zal eens gaan kijken op AreaDVD, daar had ik nog nooit van gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijar
PFvH schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 17:13:
[...]

Biedt het verhogen van de inputlevels op je X4100 verbetering? Of kun je het outputlevel van je Dune verhogen? Ik merk er bij mij weinig (volume moet wel wat hoger bij mediaspelergebruik, maar niet zo extreem als bij jou) meer van namelijk (Eminent op X2000).
Ja dit gaat al iets beter maar ik heb de juiste instelling nog niet helemaal te pakken, bedankt voor de opmerkingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijar
sheepdog schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:22:
[...]

Volgens mij komt dat omdat oude versterkers lineair schalen en nieuwe versterkers in decibels (dus logaritmisch). Tis normaal in ieder geval!
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 13:36
jurk738 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 14:00:
[...]
Ik heb dan helemaal geen geluid meer, want op de TV stel ik in dat het geluid naar de 'Ontvanger', dwz mijn Denon, moet.
Dat is wel heel vreemd. Is het een optie om de Humax rechtstreeks aan de tv te hangen met HDMI, en het geluid dan via ARC naar de Denon te sturen?

Ook al een keer voor de gein een andere HDMI ingang op de Denon geprobeerd? Ik ga er van uit dat als je CEC en HDMI control weer uit zet het geluid wel weer via de Denon komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tudelft
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-06 21:40
Pass trough instellen op X2000 in het menu, ( de Humax ) voorang geven!!
daarna even wachten op signaal 4/5 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:58
Ik heb gisteren een update geïnstalleerd voor mijn X1000. Volgens de changelog was de enige wijziging dat de mogelijkheid is toegevoegd om Auto Standby nu ook na 15 minuten te kunnen instellen (eerst was dat 30 minuten of een uur) 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Renquin schreef op zondag 07 december 2014 @ 18:37:
[...]

De setup van de Denon? Jup. alle hdmi-poorten staan op HDMI. Maakt niet uit welke ik gebruik helaas.
Nou, het blijkt dus de xbox zelf te zijn, de HDMI handshake is stuk en deze lijk ook niet meer te maken te zijn.
Is een bekend probleem schijnt.

Inmiddels de xbox via een HD-AV kabel aangesloten, dit werkt zonder problemen, echter helaas geen 5.1 geluid mogelijk, zo lijkt het :(

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr

Houd er rekening mee dat de x4100 wel hdmi 2.0 heeft maar hdcp 2.2 niet ondersteund, dat zou kunnen betekenen dat een uhd bluray of ander apparaat in de toekomst niet via de x4100 kan worden aangesloten (zal dan geen beeld doorgeven).

Enige modellen welke op dit moment hdcp 2.2 ondersteunt zijn onkyo (en enkele van pioneer meen ik) daarnaast begrepen dat de x5200 wel hdcp 2.2 krijgt en/of via een upgrade zal krijgen. Het is nog niet duidelijk of dit voor de x4100 ook het geval is.

Ik heb in ieder geval de x4100 gekocht, zie tzt wel wat werkt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
Renquin schreef op zondag 07 december 2014 @ 15:24:
Afgelopen vrijdag een nieuwe Denon X2000 binnen gekregen en vanmiddag eindelijk tijd gehad om het ding aan te sluiten.
Mijn setup is de volgende:
Receiver - Denon X2000
Speakers - Monitor Audio Bronze 5.0 set
HDMI:
1 - upc decoder
4 - xbox 360
5 - pc

Dit alles aangesloten op een Samsung 42 inch van een paar jaar geleden (weet het type niet zo snel uit m'n hoofd).

Mijn probleem is het volgende: de upc decoder en mijn pc werken prima, echter geeft m'n xbox geen enkel teken van leven.
Ik heb verschillende HDMI kabels geprobeerd, verschillende ingangen (ook de front aux) en heb alles ook een "reset" gegeven door de stroom eraf te halen en de kabels aan alle kanten los te halen.
Ook de firmware van de versterker heb ik geupgrade.

Helaas lijkt dit geen oplossing te zijn: mijn xbox geeft nog steeds geen kik...

TL:DR
Mijn xbox 360 werkt met geen mogelijkheid op m'n Denon X2000.
Iemand enig idee?
De xbox al werkend gekregen? Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn x4100 en de popcorn hour c300. Heeft even prima gewerkt, van de een op de andere dag geen beeld. Andere poort,andere hdmi kabel beide geen succes. Vervolgens werkend gekregen op 720p, dat is vervolgens de enige resolutie die werkt. Had hiervoor een 2310 en geen issues. Heel vreemd, wellicht een bug in de 4100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

Ik heb een tijdje een Denon AVR-X1000 in bezit. Momenteel draait deze als 3.1 setup ( ik woon nog thuis, hoop gezeur over die speakers haha )

ik heb nu een Yamaha NS-SW210 subwoofer
Een JBL LX 2000C als center
Als front Lifetec LT40701 ( de Aldi speakers )

De set werkt prima, het geluid is goed ( met name in vergelijking van wat ik hiervoor had )

Echter wil ik als ik straks op mezelf ga wonen alles in het zwart hebben. De sub is zwart, en tevens heb ik naast de beuken JBL LX2000C ook een zwarte hiervan en 2 zwarte JBL LX2002`s( deze zijn in bezit, maar nog niet in gebruik). Nu wil ik dus de fronts vervangen voor betere die ook zwart zijn.

Nu heb ik een leuke aanbieding gezien voor een set Jamo s626, echter valt het nog al tegen om een winkel te vinden waar ik deze kan beluisteren. Ik woon zelf in Almelo maar ben ook vaak in Apeldoorn. Weet iemand van jullie een winkel bij mij in de buurt waar ik deze kan beluisteren of heeft iemand ervaringen met deze speakers in combinatie met dezelfde versterker als ik heb toevallig?

en zijn 4 s626 ook een optie in combinatie met de LX 2000C en de sub of komt dit dan niet mooi uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Beter maak je daarvoor een topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies aan
Dit gaat namelijk totaal niet over een Denon, maar is een "wat moet ik kopen" vraag" :)

Om je niet helemaal het bos in te sturen:
Vvandaag is bij iBood een Jamo set in de aanbieding. Kun je onder de wet koop op afstand gewoon uitproberen. Kost nu 3x niks, en klinkt 100% zeker beter dan die Lifetec's van je :)

En vwb winkels: Google is je vriend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphZ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-12-2020
Ik heb nu een tijdje de X1000...het ging goed tot vorige week. Als ik muziek stream, via spotify of vanaf de laptop, of ik heb internetradio op staan, wil het regelmatig gebeuren dat wanneer ik hem uit en weer aan zet, of een ander nummer of station zoek, het afspelen gepaard gaat met haperingen (geluid valt dus even weg). Hierbij gaat het PCM-lampje uit en aan. Dit is alleen op te lossen wanneer ik de stroom eraf haal. Herkenbaar voor iemand? Wie weet een oplossing? De reciever is aangesloten op een Horizon-box, maar afgezien van de wifi die niet super is komt het via de kabels toch met 120 Mb binnen in de reciever. Zou het op de een of andere manier toch aan de wifi kunnen liggen (ivm bediening via tablet of telefoon)? Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 18:06
Is het mogelijk om de X1000 zo in te stellen dat hij niet automatisch aangaat als de TV een signaaltje stuurt via de HDMI 2? Als m'n sat ontvanger staat op te nemen (via HDMI 1 aangesloten op tv) en ik schakel de tv in, gaat de versterker ook gelijk mee aan en geeft dan het geluid weer van de tv ipv de tv zelf.
Als ik m'n sat ontvanger en tv tegelijk aanzet, gaat de receiver niet aan en blijft het geluid gewoon via de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

RalphZ schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 09:13:
Ik heb nu een tijdje de X1000...het ging goed tot vorige week. Als ik muziek stream, via spotify of vanaf de laptop, of ik heb internetradio op staan, wil het regelmatig gebeuren dat wanneer ik hem uit en weer aan zet, of een ander nummer of station zoek, het afspelen gepaard gaat met haperingen (geluid valt dus even weg). Hierbij gaat het PCM-lampje uit en aan. Dit is alleen op te lossen wanneer ik de stroom eraf haal. Herkenbaar voor iemand? Wie weet een oplossing? De reciever is aangesloten op een Horizon-box, maar afgezien van de wifi die niet super is komt het via de kabels toch met 120 Mb binnen in de reciever. Zou het op de een of andere manier toch aan de wifi kunnen liggen (ivm bediening via tablet of telefoon)? Ik hoor het graag!
Is volgens mij een bekend probleem. Ik meen dat het DNS caching is ofzo. Meen dat het ding even helemaal van het lichtnet afhalen en/of een factory reset het issue oplost :)
Goede DNS settings meegeven met de DHCP lease in je router helpt ook btw :)
djmartyn schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 09:45:
Is het mogelijk om de X1000 zo in te stellen dat hij niet automatisch aangaat als de TV een signaaltje stuurt via de HDMI 2? Als m'n sat ontvanger staat op te nemen (via HDMI 1 aangesloten op tv) en ik schakel de tv in, gaat de versterker ook gelijk mee aan en geeft dan het geluid weer van de tv ipv de tv zelf.
Als ik m'n sat ontvanger en tv tegelijk aanzet, gaat de receiver niet aan en blijft het geluid gewoon via de tv.
Kwestie van ARC op je TV uitzetten, dan stuurt ie dat signaaltje niet ;)
Wat ik verder heb gedaan is een optische kabel tussen TV en Denon gehangen en die als TV bron gebruiken. Over optisch gaat max een DTS signaal, maar hoger dan dat stuurt een TV of mediabox toch niet uit, dus da's een prima oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:49
Kwestie van ARC op je TV uitzetten
Dit lijkt mij HDMI-CEC. Ik weet alleen niet hoe Denon dat noemt in de menu's, "HDMI-besturing" o.i.d.? Ook TV-fabrikanten bedenken er vaak een andere naam voor. Zie http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#CEC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

djmartyn schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 09:45:
Je kunt 'HDMI bediening' (Setup->Video->HDMI Setup) uitzetten of deze aan laten en er onder 'Voeding uit' op 'uit' zetten, maar dit is alleen voor het inschakelen. Het geluid is inderdaad ARC.

[ Voor 5% gewijzigd door |sWORDs| op 20-12-2014 09:11 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 18:06
Ik ben voor de optische kabel gegaan en laat de boel lekker regelen door de Harmony afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een vraagje waar iemand hier me hopelijk mee kan helpen.

Ik ben van plan om volgende maand een nieuwe HDTV te kopen (de Sony 50W805 om precies te zijn) samen met een PS4. Om het gamen nog leuker te maken wil ik graag een AV receiver kopen en een 5.1 speakerset.
Nou leek mij de Denon AVR X1000 een goede keuze om in te stappen. Dit word ook mijn eerste keer dat ik me verdiep in receivers en ''hifi audio'' als je het zo wilt noemen. De speakerset die ik er waarschijnlijk bij ga kopen zijn de Boston Acoustics XS 5.1 set. Ik heb veel positieve dingen over die set gehoord. Mochten mensen bekend met dit model andere ervaringen hebben, hoor ik het overigens graag :)

Mijn vraag is heel simpel eigenlijk: voor degene die dit Denon model en een PS4 hebben, werkt 5.1 geluid op zijn meest optimale vorm met de PS4? Ik hoor en lees namelijk verhalen dat sommige gebruikers problemen hebben om correcte 5.1 surround sound of uberhaubt 5.1 geluid te krijgen met hun PS4 en hun receiver. Dit wordt een heel grote aankoop voor mij en ik heb geen twijfels over de TV, maar ik wil zeker zijn dat als ik deze receiver met de speakers aansluit alles het wel precies gaat doen hoe het zou moeten.

En mocht het inderdaad probleemloos werken, hoe hebben jullie het geheel aangesloten? Heb ik het goed begrepen dat de beste manier is om niet met optische kabels maar de PS4 met een HDMI kabel aan te sluiten aan 1 van de HDMI poorten van de receiver en dan nog een HDMI kabel van de ''HDMI OUT'' port van de receiver naar een HDMI uitgang van de TV? En wat zijn dan de correcte settings op de PS4?

Als iemand mij 100% kan bevestigen of dit specifieke Denon model probleemloos werkt of niet met hun PS4 dan waardeer ik dat enorm zodat ik weet waar ik aan toe ben bij mijn aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Aan de Denon zal het iig niet liggen. Over HDMI kun je alles heen sturen, over optical niet hoger dan DTS vziw. De aansluiting klopt idd, PS4 -> Denon HDMI in en Denon HDMI monitor out --> TV.

Hoe het met een PS4 verder zit geen idee, dit is een Denon topic en geen PS4 topic ;)

Gaat het 100% zeker werken: die garantie heb je pas als het gaat staan. Voor de rest zou ik me niet blindstaren of iets wel of niet werkt. Als het toch niet blijkt te werken kun je altij nog een receiver terugbrengen of omruilen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
Zoals the eagle al aangeeft, aan de denon zal het niet liggen. als je in je ps4 audio settings bij hdmi audio prioriteit instelt op bitstream, dan toont je denon netjes dolby digital en/of dts afhankelijk van wat je afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:09:
Mijn vraag is heel simpel eigenlijk: voor degene die dit Denon model en een PS4 hebben, werkt 5.1 geluid op zijn meest optimale vorm met de PS4?
Ik heb met mijn Denon AVR in combinatie met zowel de Playstation 4 en de XBox One (en hun voorlopers) nergens last van. Dit in tegenstelling tot mijn vorige Onkyo receiver. Echter....het kan zo maar zijn dat een specifieke combinatie van apparatuur en kabels kan zorgen voor handhshakeproblemen die van te voren eigenlijk lastig aan te zien zijn komen.
jgsr schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 00:40:
als je in je ps4 audio settings bij hdmi audio prioriteit instelt op bitstream, dan toont je denon netjes dolby digital en/of dts afhankelijk van wat je afspeelt.
PS4 werkt wat anders dan de PS3. Op de PS4 stel je in hoe je in games (en het hoofdmenu) alle audio uit wilt sturen: LPCM, DTS dan wel Dolby Digital. Met films hangt het inderdaad van de track op de film af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:02
Gisteren een AVR-X4100 aangesloten in 5.1 + multiroom opstelling. Bedoeling was er twee extra zones aan te koppelen. Blijkt nu dat die enkel als Zone 2, Zone 3 of Zone 2/3 in mono kan werken 8)7
Probeer dat maar eens af te leiden uit de specs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Goedemorgen,

Gisteren mijn nieuwe samsung 48hu7500 maar eens via de optical aan mijn avr-2808 gehangen. Nu had ik deze voorheen op een oude samsung FullHD via HDMI aangesloten. Nu lijkt het wel of dat de subwoofer minder "produceert" terwijl er aan deze setup niets gewijzigd is. Nu heb ik al een beetje door mijn settings op de versterker gelopen maar kan niets vreemds ontdekken. Iemand enig idee wat ik evt. over het hoofd zie?

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 21:31
jokapo schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 09:55:
Goedemorgen,

Gisteren mijn nieuwe samsung 48hu7500 maar eens via de optical aan mijn avr-2808 gehangen. Nu had ik deze voorheen op een oude samsung FullHD via HDMI aangesloten. Nu lijkt het wel of dat de subwoofer minder "produceert" terwijl er aan deze setup niets gewijzigd is. Nu heb ik al een beetje door mijn settings op de versterker gelopen maar kan niets vreemds ontdekken. Iemand enig idee wat ik evt. over het hoofd zie?
Misschien een instelling in het geluid van de TV?

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Samsung heb ik ingesteld op geluid op externe bron en DTS NEO 2:5. Normaal DTS was niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 21:31
Raar ik zelf heb een LG 55LA8609 en daarbij laat hij de decoding van het geluid op automatisch staan.
Meestal geeft mijn denon X4000 multi channel pcm aan maar af en toe Dolby digital.

Heeft de samsung geen automatische stand?

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tudelft
jokapo:

Heb zelf de Denon avr- x2000, hier kan je het subwoofer niveau instellen,
deze moet staan op LFE+main voor de beste weergave, (afhankelijk van de luidspreker grote)
je kan het signaal verhogen of verlagen, -12.db & +12.db (Blz: 122 handleiding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Ik maak gebruik van de Kef eitjes met bijbehorende sub.

Ik vermoed dat er mogelijk een kabelbreuk is opgetreden in de subwoofer kabel.

Voor de beste geluidservaring kan ik dan het beste mijn mediaplayer en gameconsole via de HDMI laten lopen van de versterker en dan de output hdmi naar de ARC aansluiting van de TV?

TV kijken en sich doe ik nu met een CI+ module in de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tudelft
Mits alle componenten ARC ondersteunen is dit de beste optie voor geluid's weergave,
zorg er dan ook voor dat alles correct ingesteld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
Tudelft schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 11:30:
deze moet staan op LFE+main voor de beste weergave, (afhankelijk van de luidspreker grote)
Voor LFE + Main heb je de speakers ook op Large staan. In het grootste deel van de sets wordt toch aangeraden om small plus een crossover in te stellen. Small of Large heeft verder niets te maken met de fysieke grootte van de speakers. Dus de gedane uitspraak zou ik iets genuanceerder stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 22:30
jakob schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 07:24:
Gisteren een AVR-X4100 aangesloten in 5.1 + multiroom opstelling. Bedoeling was er twee extra zones aan te koppelen. Blijkt nu dat die enkel als Zone 2, Zone 3 of Zone 2/3 in mono kan werken 8)7
Probeer dat maar eens af te leiden uit de specs...
De x4100 is een 7-kanaals versterker. Je kunt wel een extra eindversterker inzetten voor je derde zone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Dutch
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-12-2021
Gisteren, 1e Kerst kreeg ik melding dat er een update voor de Denon AVR-X2100W klaar stond.. laten draaien en update lijkt gelukt, maar waar kan ik vinden wat de change log is?
Pagina: 1 ... 35 ... 100 Laatste