Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik heb al een tijd een probleem met de netwerk functionaliteit van mijn AVR-3808.
Hij is via een switch verbonden met een gigabit router. De router ziet de receiver als verbonden apparaat.
Als ik met de receiver een internet station wil bereiken, dan duurt het wel een halve minuut eer hij op het netwerk is ingelogd. Als het mee zit kan ik nog een internet station in mijn favorieten selecteren. Het station probeert dan de stream te laden, maar voordat het zover is, is de receiver kennelijk vastgelopen en reageert hij niet meer op menu commando's van de afstandsbediening. Ik heb de netwerksettings gecontroleerd. Op de router heb ik aan de server een vast IP-adres toebedeeld (192.168.1.125). subnetmask en dns-sever (ip adres router) staan goed ingesteld volgens mij.

Is dit een software probleem of is er sprake van versleten electronica?
Zou ik dat ergens makkelijk kunnen laten testen?

Voor de rest doet de receiver het nog perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:31

daffie82

Minisforum UM773 Lite

FeaR schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:17:

Op HT Forum zijn er behoorlijk wat mensen die hun Oppo (soms voor duizenden euro's getuned door CineMike, SE (+TUC), etc) aan het vervangen zijn voor een DENON DBT-3313UD Universal Blu-Ray Disc Player (desnoods weer door CineMike getuned).
Beetje late reactie, maar ik zou op ht forum alles met een serieus korreltje zout nemen als ik jou was.
Dat is meer een reclame forum dan een HT forum... En helpende en objectieve meningen kom je daar ook moeilijk tegen (imo)
Mijn vergelijk Marantz Bluray en Oppo Bluray is gebaseerd op lange eigen ervaringen.
En als we dan toch strooien met andere fora zou ik eens naar het Oppo draadje op avsforum kijken.... Hoe weinig mensen daar echte problemen posten met hun Oppo (in vergelijking met de grootte van het forum) zegt imo ook al veel.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:00
Hallo,
Ik heb een denon AVR 2113 en sinds vanmorgen werkt het FM gedeelte niet meer.

Ik kan de laatst geselecteerde zender niet veranderen. Frequentie niet en ook niet de voorkeuze zender. Tevens heb ik ook geen geluid. Een reset bracht helaas geen oplossing en ik heb de laatste firmware versie.
Alle andere bronuitgangen werken wel.

Ik heb hem sinds januari 2013 en dus nog garantie. Ik heb hem gekocht via redcoon.nl en heb ze al gemaild. Maar heeft iemand nog een idee of is er echt iets defect.

*update*
Vanmorgen deed het FM gedeelte het weer. Alle zender staan wel door elkaar van de reset van gisteren. Een kijken wat hij vandaag doet.
Mn vrouw vertelt me net dat ze dit afgelopen weeken ook had. Radio deed het niet en toen ze de Denon later aanzette opeens wel

Vreemd :|

[ Voor 25% gewijzigd door p.d.akkerman op 09-09-2014 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Nog een andere vraag. Op mijn avr-3808 heb ik settop box en mediaplayer op hdmi ingangen aangesloten. Ik overweeg nu een Sony MDR-DS6500 7.1 draadloze hoofdtelefoon aan te schaffen en die op een optische uitgang van de 3808 aan te sluiten. Ik kan thuis niet testen of dit ook wel werkt.
Kan de 3808 de audio van een HDMI ingang uitvoeren op een optische uitgang?

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 14:31
Ik heb een raar probleem met mijn avr-x2000.
Hij gaat namelijk niet meer uit. Mijn zoon heeft iets gedaan (5 jaar, dus die weet niet meer wat) en nu gaat bij het uitzetten van de receiver alleen de main zone van on naar off. Ik krijg de receiver met geen mogelijkheid meer uit. Display is wel minder helder als wanneer de main zone on staat. Maar ik had hem graag helemaal uit gehad.
Iemand een idee wat mijn zoon heeft gedaan of hoe ik dit kan herstellen?

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:28
Ik ben in het bezit van een 2113, nu wil ik het geluid van de TV alleen weergeven op de Center speaker.
De TV is aangesloten met een optische kabel op de Denon, zou dit mogelijk zijn?
In de set-up van de Denon kan ik deze optie niet vinden.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:12
mike0001 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 08:36:
Ik heb een raar probleem met mijn avr-x2000.
Hij gaat namelijk niet meer uit. Mijn zoon heeft iets gedaan (5 jaar, dus die weet niet meer wat) en nu gaat bij het uitzetten van de receiver alleen de main zone van on naar off. Ik krijg de receiver met geen mogelijkheid meer uit. Display is wel minder helder als wanneer de main zone on staat. Maar ik had hem graag helemaal uit gehad.
Iemand een idee wat mijn zoon heeft gedaan of hoe ik dit kan herstellen?
Waarschijnlijk zone 2 aangezet. Die kunt je met de app iig uitzetten.

• mike0001
jongetje schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:41:
[...]

Waarschijnlijk zone 2 aangezet. Die kunt je met de app iig uitzetten.
En zonder app? Want ik heb mijn denon niet aangesloten op internet omdat ik geen kabel kan trekken naar mijn tv kast. op de AB staat bovenin main en zone. Maar welke ik van de twee ook indruk, de receiver gaat niet uit.

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 15:37
mike0001 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:55:
[...]

En zonder app? Want ik heb mijn denon niet aangesloten op internet omdat ik geen kabel kan trekken naar mijn tv kast. op de AB staat bovenin main en zone. Maar welke ik van de twee ook indruk, de receiver gaat niet uit.
Je moet eerst op zone 2 knop drukken, hiermee activeer je het profiel voor de 2e zone. Hierna moet je nog een keer uit de power knop drukken. Hierna moet je weer op de main zone knop drukken, anders zet je de volgende keer weer zone 2 aan.

• mike0001
Romius schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:56:
[...]

Je moet eerst op zone 2 knop drukken, hiermee activeer je het profiel voor de 2e zone. Hierna moet je nog een keer uit de power knop drukken. Hierna moet je weer op de main zone knop drukken, anders zet je de volgende keer weer zone 2 aan.
Thanx. Zal het bij thuiskomst even proberen

Feedback: Dat was inderdaad de oplossing. Bedankt :)

[ Voor 6% gewijzigd door mike0001 op 11-09-2014 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fons2003
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-02-2019
Onedayflyer682 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:47:
Is er ook al iemand die ervaringen heeft met de Denon AVR-X2100W? Ik wil een nieuwe receiver aanschaffen (icm Denon Bronze speakers) en zit nu nog wat te twijfelen tussen de AVR-X3000 of de nieuwere AVR-X2100 (ongeveer dezelfde prijs).

Voordeel van de X2100 is dat deze Wifi/BT ondersteuning heeft alleen dat is voor mij nog niet het meest interessante. Voordeel van de X3000 is dat deze iets meer vermogen heeft per output.
Ik ben momenteel ook aan het kijken naar de 3000 en de 2100 .
Zie momenteel nog niet het voordeel van de wifi/bluetooth van 2100 , de 3000 kan je dmv een kabel op je internet aansluiten en het nut van bluetooth ?

Maw ik neig nu meer naar de 3000 voor vervanging van mijn oude 2800

Fons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een x2100 die gemiddeld 1x per dag vast loopt.
Stekker eruit en erin en hij doet het weer.
Doet zich voor in combinatie met tv kijken via de upc horizon box.
Reset uitgevoerd maar geen verbetering.
Iemand een tip voor verbetering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

HDMI ARC en CEC uitzetten eens proberen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:01

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

ik weet niet of dit "probleem" al eerder besproken is maar:

ik ben in het bezit met een Denon X-1000 i.c.m. 2 Dali Zensor 5.

Als ik tuner/internetradio luister zet ik het "volume"op +/- 30 om een goed geluid te krijgen.
Echter als ik mijn Ps3 of Tv wil kijken en een goed geluid wil horen moet ik het op +/- 50/60 "volume" zetten.

Dat begint mij enorm te irriteren omdat als ik klaar ben met tv/ps3 spelen en terug muziek wil luisteren, het geluid enorm hard staat en als de sodemieter de knop van volume moet minderen.

Heb al gekeken of mijn tv etc ook gewoon vol open staat. Dus ik regel mijn volume geheel met de Denon x-1000. Dus verschillende kanalen hebben verschillende geluids volumes nodig.. Dat vind ik storend..

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

• heijnders
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

heijnders

J. Heijnders

Na lang wikken en wegen een X4000 gekocht bij Redcoon.
Had sinds 2007 een AVR 3806, maar wilde graag de nieuwe opties hebben, meer HDMI aansluitingen en internetradio, omdat mijn nieuwe provider Vodafone geen analoog signaal meer aanbiedt.

Keuze tussen AVR 4520 (rond 1500 euro), AVR X4000 (rond 800 euro maar voor 654 gevonden) en de X4100 (rond de 1400 euro).
Ik wilde wat geluid betreft niet in kwaliteit achteruit gaan. De beste optie zou mijns inziens dan de AVR4520 zijn.
In mei'14 heb ik de AVR x2000 geprobeerd. Die heb ik direct teruggestuurd. Ding was niet vooruit te branden. De nieuwe opties prima, maar (stereo)geluid viel zwaar tegen. Het was een verademing mijn oude AVR3806 weer te horen.
Uiteindelijk gaf de prijs de doorslag en werd het de AVR x4000.

Installatie was goed te doen. Vrijwel direct na aansluiten vroeg het systeem of de firmware geüpdate mocht worden. Daar was ie vervolgens drie kwartier mee bezig.

De nieuwe opties allemaal prima. Aansturing van de x4000 via een app. Werkt ook goed. Helemaal tevreden.
De eerste film die ik hiermee bekeken heb is Armageddon. Veel dynamiek. Vind de hoge tonen schel klinken en mis wat bas. Volume moest ik meer opkrikken (70%) dan bij mijn oude 3806.
Vandaag een klassiek stuk opgezet (pianoconcert nr. 1 van Tsjaikovski). Ook weer een stuk met veel dynamiek. Heb audyssey uitgezet. Volume 70%. Hoge tonen (van de strijker en piano) zijn niet helder. Vervorming. Het klinkt net wat blikachtiger. Maar misschien luister ik nu te kritisch.
Komende dagen maar eens stoeien met de instellingen.

Koppeling met mijn Samsung TV ging op zich goed, alleen krijg ik Anynet+ niet voor elkaar. De Samsung ziet de ARC wel maar koppelt er niet mee.

Wordt vervolgd ....

Denon Avr-x4400h+ Samsung UE55um8000 + B&W DM305 +Hyundai Kona 64 (2020)

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:19
Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn Denon X3000 en hoop dat hier iemand nog een idee heeft.
Ik wilde via de ingebouwde mediaplayer op de versterker FLAC bestanden luisteren die op mijn NAS staan, zo gezegd zo gedaan.

Toen het eerste nummer afgelopen was kwam het volgend nummer, dit nummer wordt echter niet afgespeeld. Wil ik wat anders op zetten gaat niet dit en blijft de versterker hangen op dat ene nummer. Internetradio kan ook niet meer want de versterker blijft doodleuk op dat ene nummer hangen.. Uit en aan lost helaas ook niets op. Alle andere dingen die geen gebruik maken van de ingebouwde mediaplayer werkt wel gewoon goed. De laatste firmware is geinstalleerd.

Heeft hier nog iemand een idee voordat ik het apparaat naar fabrieksinstellingen ga resetten?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• The Eagle

The Eagle

@Nickrsd: ieder apparaat stuurt een ingangssignaal naar de receiver. Dat verschilt perapparaat en producent. Gelukkig kun je op je Denon het referentievolume per bron instellen. Check in je handleiding even hoe dat moet.

Mochten er hier naast mij nog meer mensen met een DNP 720 AE netwerkplayer rondlopen, dan graag even melden. De mijne heeft wat vage problemen met streamen van bestanden en webradiostreams. Doet een beetje aan als de verschijnselen die Tiwazz hierboven heeft. Firmwareupdate verhielp het overigens niet.
Helaas een redelijk zeldzaam apparaat, maar als er mensen zijn die hem hebben hoor ik het graag :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Romius
Nickrsd schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 10:19:
ik weet niet of dit "probleem" al eerder besproken is maar:

ik ben in het bezit met een Denon X-1000 i.c.m. 2 Dali Zensor 5.

Als ik tuner/internetradio luister zet ik het "volume"op +/- 30 om een goed geluid te krijgen.
Echter als ik mijn Ps3 of Tv wil kijken en een goed geluid wil horen moet ik het op +/- 50/60 "volume" zetten.

Dat begint mij enorm te irriteren omdat als ik klaar ben met tv/ps3 spelen en terug muziek wil luisteren, het geluid enorm hard staat en als de sodemieter de knop van volume moet minderen.

Heb al gekeken of mijn tv etc ook gewoon vol open staat. Dus ik regel mijn volume geheel met de Denon x-1000. Dus verschillende kanalen hebben verschillende geluids volumes nodig.. Dat vind ik storend..
Ik merk dat ook, is inderdaad storend. Bovendien heb je ook nog dat gesodemieter met tv programma's en reclames, ondanks dat dit aangepast zou zijn, zijn die k*t reclames nog altijd 2 x zo hard als het programma/film..

• ArChie
  • Niet online
Tiwazz schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 14:53:
Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn Denon X3000 en hoop dat hier iemand nog een idee heeft.
Ik wilde via de ingebouwde mediaplayer op de versterker FLAC bestanden luisteren die op mijn NAS staan, zo gezegd zo gedaan.

Toen het eerste nummer afgelopen was kwam het volgend nummer, dit nummer wordt echter niet afgespeeld. Wil ik wat anders op zetten gaat niet dit en blijft de versterker hangen op dat ene nummer. Internetradio kan ook niet meer want de versterker blijft doodleuk op dat ene nummer hangen.. Uit en aan lost helaas ook niets op. Alle andere dingen die geen gebruik maken van de ingebouwde mediaplayer werkt wel gewoon goed. De laatste firmware is geinstalleerd.

Heeft hier nog iemand een idee voordat ik het apparaat naar fabrieksinstellingen ga resetten?
Ik herken dit probleem. De enige oplossing die ik voor dit geval gevonden heb is de netstekker er even uithalen en weer terug plaatsen. De sessie van de DLNA renderer in de Denon wordt dan afgebroken en is dan weer beschikbaar voor andere mediaplayer content of Internet radio. Inderdaad zeer irritant dat Denon niet iets heeft ingebouwd om de actieve hangende sessie van de DLNA renderer geforceerd af te breken als op Stop wordt gedrukt of een andere stream bron wordt gekozen.

• The Eagle

The Eagle

Heb je ergens een bron die bevestigd dat het de DLNA renderer is? Niet dat het niet zou kunnen, maar ik lees er graag wat meer over zodat ik wellicht ook de issues met mijn DNP720 kan verklaren :)

• ArChie
  • Niet online
The Eagle schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 21:13:
Heb je ergens een bron die bevestigd dat het de DLNA renderer is?
Nee, maar de content van mijn NAS wordt via een UPnP/DLNA server aan de Denon aangeboden waarbij ik of via de geïntegreerde mediaspeler de DLNA content selecteer en afspeel of via een UPnP controller zoals Foobar of BubbleUPnP de geselecteerde DLNA content door de Denon laat renderen. Met alle drie deze varianten komt dit probleem af en toe voor waarbij de render sessie van de Denon hangt op de laatst aangeboden content totdat deze via de stekker eruit/erin methode wordt gereset. Mogelijk dat de geïntegreerde ReadyDLNA server van mijn Netgear NAS de veroorzaker is, maar hoe dan ook mag dit niet leiden tot niet meer door de gebruiker afbreekbare sessies.
Niet dat het niet zou kunnen, maar ik lees er graag wat meer over zodat ik wellicht ook de issues met mijn DNP720 kan verklaren :)
Ik heb tot dusver ook nog geen andere lotgenoten gevonden dan Tiwazz. Daarom ging/ga ik vooralsnog uit van een ReadyDLNA compabiliteitsprobleem dat ik nog eens moet oplossen door een andere DLNA server op de Netgear NAS te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Super! Bedankt ArChie!

Een beetje stom dat ik nog niet helemaal de stroom van het apparaat afgehaald had, maar goed hij doet het nu weer. Ik heb een Synology DS214Play en gebruik dus de mediaserver van Synology. Wel raar eigenlijk dan Denon die sessies openhoud en nooit afbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Tiwazz schreef op zondag 14 september 2014 @ 12:47:
Ik heb een Synology DS214Play en gebruik dus de mediaserver van Synology.
Bedankt voor deze toevoeging, want dan heb ik het vermoeden dat het geen zin heeft om ReadyDLNA van mijn Netgear NAS te vervangen door iets anders. Gisterenavond was het toevallig weer raak. Dit keer gebruikte ik de mediaspeler van de Denon om de UPnP/DLNA content van mijn NAS te browsen en af te spelen en bij de overgang van het ene nummer naar het andere stopte het afspelen weer. De Denon blijft dan de informatie van het nieuw af te spelen nummer tonen met tijd 0:00 en 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
ArChie schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:00:
[...]

Bedankt voor deze toevoeging, want dan heb ik het vermoeden dat het geen zin heeft om ReadyDLNA van mijn Netgear NAS te vervangen door iets anders. Gisterenavond was het toevallig weer raak. Dit keer gebruikte ik de mediaspeler van de Denon om de UPnP/DLNA content van mijn NAS te browsen en af te spelen en bij de overgang van het ene nummer naar het andere stopte het afspelen weer. De Denon blijft dan de informatie van het nieuw af te spelen nummer tonen met tijd 0:00 en 100%.
Ik denk inderdaad dat het niet met jou NAS te maken heeft maar eerder met de denon firmware. Welke versterker heb je? Dit was de eerste keer dat ik het had maar jou omschrijving van het probleem is exact hetzelfde als ik heb. Heb jij dit vaak of?

Ben benieuwd of er meer tweakers zijn die hier tegen aanlopen en met welke regelmaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
De X4000.
Dit was de eerste keer dat ik het had maar jou omschrijving van het probleem is exact hetzelfde als ik heb. Heb jij dit vaak of?
Niet vaak, maar het komt genoeg keer voor dat het handig is dat de stekker van de Denon makkelijk bereikbaar is. Nagenoeg alle content op de NAS is in FLAC formaat. Ik heb nog niet opgelet of het ook voorkomt bij het afspelen van WAV en/of MP3 streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:58
Heb sinds enige tijd een Denon AVR-X1000 in gebruik in combinatie met 2x Yamaha NS-555, ben er erg tevreden over. Het enige wat mij tegenstaat is de labeling van inputs. Mijn Apple TV zit op "CBL/SAT", mijn laptop op "DVD", Chromecast op "Bluray" en de PS3 op "GAME" (ok dat is dan nog wel logisch). Waarom halsstarrig vasthouden aan die benamingen? Ik had liever gehad dat het gewoon input 1 t/m 4 was. Maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
MarcoC schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:49:
Heb sinds enige tijd een Denon AVR-X1000 in gebruik in combinatie met 2x Yamaha NS-555, ben er erg tevreden over. Het enige wat mij tegenstaat is de labeling van inputs. Mijn Apple TV zit op "CBL/SAT", mijn laptop op "DVD", Chromecast op "Bluray" en de PS3 op "GAME" (ok dat is dan nog wel logisch). Waarom halsstarrig vasthouden aan die benamingen? Ik had liever gehad dat het gewoon input 1 t/m 4 was. Maarja.
De knoppen op de afstandsbediening hebben een vaste benaming want tja, er moet wat opgedrukt worden. Wat in het display weergegeven wordt is volledig aan te passen naar wat jij er op hebt aangesloten.

Dit kan onder 'Ingangen' -> 'Bronhernoeming' in de setup van je versterker. Zo heb ik op de 'DVD' ingang mijn Wii U aangesloten en op de 'Game' ingang mijn PS4. Ik zie dan ook Wii U of PS4 in mijn display staan als ik naar die kanalen ga.

[ Voor 9% gewijzigd door ndonkersloot op 14-09-2014 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Tiwazz schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:58:
[...]

De knoppen op de afstandsbediening hebben een vaste benaming want tja, er moet wat opgedrukt worden. Wat in het display weergegeven wordt is volledig aan te passen naar wat jij er op hebt aangesloten.

Dit kan onder 'Ingangen' -> 'Bronhernoeming' in de setup van je versterker. Zo heb ik op de 'DVD' ingang mijn Wii U aangesloten en op de 'Game' ingang mijn PS4. Ik zie dan ook Wii U of PS4 in mijn display staan als ik naar die kanalen ga.
Klopt, ik doel ook op de afstandsbediening. Het is maar een kleinigheidje natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
MarcoC schreef op zondag 14 september 2014 @ 14:03:
[...]

Klopt, ik doel ook op de afstandsbediening. Het is maar een kleinigheidje natuurlijk.
Ik gebruik een universele afstandsbediening van Logitech dus ik heb daar geen last van.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

ArChie schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:00:
[...]

Hier ook icm een synology, de DS213 met syno mediaserver. Nou weet ik dat die verschillende DLNA profielen aankan per apparaat. Zou het daar in kunnen zitten?
Vervolgvraag is dan uiteraard wel profiel je aan de Denon toe moet kennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:39
MarcoC schreef op zondag 14 september 2014 @ 14:03:
[...]

Hoewel de standaard benoeming idd niet altijd exact overeen zal komen met het apparaat dat eraan hangt vind ik het wel fijner dan een helemaal nietszeggend nummertje.
Je steekt je apparaat natuurlijk wel in de input die het meest overeenkomt en over het algemeen kunnen de meeste mensen daar een beter verband in leggen dan te onthouden of hun dvd speler nou onder input 2 of input 3 zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
The Eagle schreef op zondag 14 september 2014 @ 15:57:
Hier ook icm een synology, de DS213 met syno mediaserver. Nou weet ik dat die verschillende DLNA profielen aankan per apparaat. Zou het daar in kunnen zitten?
Via de reguliere interface van ReadyDLNA valt er wat profielen betreft weinig in te stellen. Netgear stelt alleen een zeer summiere interface beschikbaar om wat shares op de NAS aan de content toe te voegen en dat was het dan. Ooit nog eens kortstondig geprobeerd of mijn Panasonic TV iets kon met de video content via ReadyDLNA, maar dat was me te beperkt qua mogelijkheden. Tegenwoordig gebruik ik ReadyDLNA alleen nog maar voor het aanbieden van muziek content.

Misschien dat er via een Unix shell op de Netgear NAS nog iets aan te passen valt, maar dat zal wel een heel uitzoek werk worden waar ik eigenlijk niet veel trek in heb.
Vervolgvraag is dan uiteraard wel profiel je aan de Denon toe moet kennen :)
Voor dezelfde Panasonic TV met Serviio wel eens getracht om zo'n op maat gesneden profiel te maken. Uiteindelijk was dat de aanleiding om toch maar een echte mediaspeler aan te schaffen en de gehele DLNA gedachte voor video toepassingen overboord te zetten. Vraag me af of een audio profiel makkelijker te maken zal zijn vooral als dat geen standaard instellingsmogelijkheid voor gebruikers is die ReadyDLNA biedt. Daarnaast lijkt het me dat FLAC ondersteuning toch niet zo bijzonder is, dus moet er eerst uitgezocht worden wat er dan aan het standaard profiel van ReadyDLNA mankeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Inmiddels enkele weken een x4000 in bezit. Heb ook maar de dali zensor 3 besteld als frontspeakers, en een zensor als centerspeaker.
Nu nog een keer een andere sub en surroundspeakers bestellen.

Ben ontzettend tevreden met de mogelijkheden van de denon!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 16:34
Even ter info: mijn X2000 heeft drie dagen zonder spanning gezeten, net als de rest van het huis overigens, maar heeft alle instellingen bewaard. Toch prettig :+.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 10:38
Ik heb 2 Denon DHT-T100 soundboxen, 1 een jaar geleden aangeschaft en aan moeders gegeven als cadeau. Goed bevallen en ook 1 voor mezelf gekocht. Nu zit er een zelflerende functie op, heel mooi, voor de afstandsbediening. Dat werkt goed.

Nu levert Denon er standaard een afstandsbediening bij en wat ik ook doe, ik krijg ze met geen mogelijkheid werkend, de soundbox reageert er niet op. Ik dacht eerst dat het een defecte afstandsbediening was bij de eerste, maar omdat het ook bij mijn eigen gebeurt vraag ik me af of ik iets fout doe? Hoe moeilijk kan een standaard bijgeleverde afstandsbediening zijn?

Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing? Ik kan op de Denon site niets vinden en ook niet op fora elders.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Verwijderd

The Eagle schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 22:15:
HDMI ARC en CEC uitzetten eens proberen :)
Ik heb dit gedaan en nu al een aantal dagen geen vastloper. Lijkt goede tip. Thx _/-\o_

• The Eagle

The Eagle

You're welcome :)
Vitamine schreef op woensdag 17 september 2014 @ 10:08:
Even ter info: mijn X2000 heeft drie dagen zonder spanning gezeten, net als de rest van het huis overigens, maar heeft alle instellingen bewaard. Toch prettig :+.
Ik mag hopen dat ie het langer ook wel trekt. Het is intern gewoon een computer, dus die zou alles gewoon op moeten slaan en onthouden.
Paar jaar terug vier weken weggeweest, en mijn AVR 2311 wist alles nog iig :)

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 16:34
The Eagle schreef op woensdag 17 september 2014 @ 22:00:
You're welcome :)

[...]

Ik mag hopen dat ie het langer ook wel trekt. Het is intern gewoon een computer, dus die zou alles gewoon op moeten slaan en onthouden.
Paar jaar terug vier weken weggeweest, en mijn AVR 2311 wist alles nog iig :)
Ik hoop het ook, was op een of andere manier toch onder de indruk :P.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Sinds mei dit jaar dolgelukkig met mijn X4000 in combinatie met B&W CM8, vraag me alleen 1 ding af kan ik tegelijk het geluid en beeld van mijn PS4 (HDMI) (alleen beeld ook goed) met de muziek van mijn sonos aanhebben (optisch)

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 21:31
mr.DJ95 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:09:
Sinds mei dit jaar dolgelukkig met mijn X4000 in combinatie met B&W CM8, vraag me alleen 1 ding af kan ik tegelijk het geluid en beeld van mijn PS4 (HDMI) (alleen beeld ook goed) met de muziek van mijn sonos aanhebben (optisch)
Als het goed is kun je dat via setup>ingangen helemaal instellen.
BV HDM1 en Optisch1 op de ingang blu-ray.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
the squaler1 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:16:
[...]

Als het goed is kun je dat via setup>ingangen helemaal instellen.
BV HDM1 en Optisch1 op de ingang blu-ray.
Dit werkt helaas niet, heb mijn sonos op opt2 zitten en als ik bij game erbij zet naar HDMi 4 doet die alleen geluid van mijn PS4

• MarcoC
mr.DJ95 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:36:
[...]

Dit werkt helaas niet, heb mijn sonos op opt2 zitten en als ik bij game erbij zet naar HDMi 4 doet die alleen geluid van mijn PS4
Wat nou als je de audio output van je PS4 instelt om geen gebruik te maken van HDMI?

• Romius
MarcoC schreef op donderdag 18 september 2014 @ 15:06:
[...]
Wat nou als je de audio output van je PS4 instelt om geen gebruik te maken van HDMI?
Gaat allemaal niet werken omdat de Denon actief is op 1 ingang, dus of je PS4 of je Sonos. Misschien dat je met zone 2 iets kan doen.

• The Eagle

The Eagle

Niet te moeilijk doen. PS/4 rechstreeks op de TV aansluiten, en van daar af door naar de Denon. Lekker gamen op TV, TV geluid uit en de gewenste bron van de Denon aan :Y)

Ik snap nog steeds niet dat mensen kennelijk perse een receiver O aan moeten sluiten dat alles via die receiver moet lopen. Het ding moet gewoon doen waar ie primair voor gemaakt is, en dat is geluid weergeven. Sinds HDMI bestaat lijkt het wel of alles via HDMI moet en mensen vergeten dat je dingen op meerdere manieren aan kunt sluiten. Zijn we met z'n allen nou echt zo lui en kortzichtig geworden dat we geen andere mogelijkheden zien als ze recht voor onze neus staan :?

• MarcoC
Ik was het wel vergeten. Sorry.

• The Eagle

The Eagle

Was ook niet als boze opmerking bedoeld ofzo hoor. Meer als een merkwaardige conclusie :)

Maar gelukkig is er dus nog meer op de wereld dan alleen HDMI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
Wie heeft een oplossing voor het volgende probleem. Ik heb in dit topic ( en het internet) gezocht maar dat wijst voornamelijk op Airplay-problemen. Dit is bij mij niet (alleen) het geval.

Onlangs heb ik een AVR-X1000 aangeschaft en ik moet zeggen: het is een mooi setje. Het probleem waar ik echter tegenaan loop, is dat na het uitzetten/stand-by en daarna weer aanzetten het internet weg valt. Dit lijkt willekeurig voor te komen en kan er dus niet echt een pijl op trekken wanneer/waarom het wel/niet gebeurt na overnieuw opstarten.

Hij geeft dus aan 'no network connection'. Wanneer je dan naar setup gaat, netwerkinstellingen, ip-adres van ........012 naar ......013 verandert, werkt alles weer naar behoren. ( app, airplay, internetradio etc etc). Naar verloop van tijd gooit de Denon ( niet altijd dus, maar na restart) internet weer er uit, kan ik het truucje van hierboven ( maar dan van 013 naar 012) nog eens doen en werkt hij weer een tijdje normaal.

Nu is de Denon ingesteld op een statisch IP adres, dit vanwege de app die je anders niet kunt gebruiken. De X-1000 is bedraad aangesloten op pricewatch: TP-Link TL-WDR4300 welke op zijn beurt in verbinding staat met de beruchte Experia-box V8..

Nu de vraag: Heeft iemand hier een oplossing voor? Het is namelijk onhandig om deze handeling telkens uit te voeren en ik kom niet op een permanente oplossing.

[ Voor 7% gewijzigd door Fruitschaal op 22-09-2014 13:54 ]

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Waarom gebruik je geen DHCP, de app zoekt naar de Denon in je netwerk en hoef niet niet op ip-adres te configureren (werkt bij mijn X2000 iig zo en kan me niet voorstellen dat dat bij de X1000 anders is). Ik gebruik trouwens excact dezelfde router.

[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 22-09-2014 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
jongetje schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:56:
Waarom gebruik je geen DHCP, de app zoekt naar de Denon in je netwerk en hoef niet niet op ip-adres te configureren (werkt bij mijn X2000 iig zo en kan me niet voorstellen dat dat bij de X1000 anders is). Ik gebruik trouwens excact dezelfde router.
Ik dacht dat dit werd aangegeven in de app? Maar jij zegt dus: dynamisch instellen?
Bedankt voor de reactie overigens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 17:10

skoozie

SCSI

Fruitschaal schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:20:
[...]

Ik dacht dat dit werd aangegeven in de app? Maar jij zegt dus: dynamisch instellen?
Bedankt voor de reactie overigens..
Mijn X-1000 is ook aangesloten dmv een dynamisch IP en de app herkent hem op devicename na scannen. niet dat ik de app vaak gebruik... maar dynamische ip toekenning ondersteund hij wel met de (android) app.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
skoozie schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:25:
[...]

Mijn X-1000 is ook aangesloten dmv een dynamisch IP en de app herkent hem op devicename na scannen. niet dat ik de app vaak gebruik... maar dynamische ip toekenning ondersteund hij wel met de (android) app.
Ik ook niet inderdaad. Het is dan extra zonde dat de Denon ( waarschijnlijk daarom) steeds er uit wordt gegooid. Ik ga het eens instellen op dynamisch en dan kijken of hij er nog altijd last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik heb mijn X1000 via DHCP ingesteld, en dat werkt probleemloos. Mocht je om wat voor reden dan ook alsnog een statisch IP-adres in willen stellen, dan kan je dat wellicht beter in de router instellen dan op de Denon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
mike0001 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:12:
[...]

Thanx. Zal het bij thuiskomst even proberen

Feedback: Dat was inderdaad de oplossing. Bedankt :)
mmm het ligt dus aan de xbox one vrees ik. Ik laat mijn Denon aan gaan via de xbox one, maar nu heb ik elke keer als ik de receiver uit wil zetten (dat doe ik niet via de xbxox, want ik wil tijdens het tv kijken ook gewoon mijn receiver aan hebben) dat hij alleen de main zone uitzet en niet de gehele receiver.
met de methode om via de AB eerst de main zone te selecteren en dan nogmaals de receiver uit te zetten is het wel te doen, maar het is best omslachtig.

Herkent iemand dit probleem? Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ik heb een Denon X3000 icm Dali Zensor 7 en vind de bass soms tè aanwezig. Nu ben ik de instellingen langs gelopen en de optie Dynamic EQ onder het kopje Audyssey lijkt de bass zwaar aan te dikken als dit aan staat. Heben jullie dit aan of uit staan?

Als ik het uit zet zijn de midden tonen duidelijker en prettiger om te horen, het laag is dan voor mijn gevoel bijna compleet weg. Is hier ook een midden weg in mogelijk?

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
Tiwazz schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:57:

Als ik het uit zet zijn de midden tonen duidelijker en prettiger om te horen, het laag is dan voor mijn gevoel bijna compleet weg. Is hier ook een midden weg in mogelijk?
15db offset ipv 0db. Wereld van verschil. Te vinden onder audyssey settings.

• ndonkersloot
Benga schreef op woensdag 24 september 2014 @ 06:51:
[...]

Dat klinkt eigenlijk vrij logisch, ik ga het vanavond meteen proberen!

• Romius
mike0001 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:32:
[...]

mmm het ligt dus aan de xbox one vrees ik. Ik laat mijn Denon aan gaan via de xbox one, maar nu heb ik elke keer als ik de receiver uit wil zetten (dat doe ik niet via de xbxox, want ik wil tijdens het tv kijken ook gewoon mijn receiver aan hebben) dat hij alleen de main zone uitzet en niet de gehele receiver.
met de methode om via de AB eerst de main zone te selecteren en dan nogmaals de receiver uit te zetten is het wel te doen, maar het is best omslachtig.

Herkent iemand dit probleem? Weet iemand een oplossing?
Ja, dit is het hele mankement aan het HDMI-CEC verhaal. Het gaat allemaal ongewild commando's geven waarvan de logica totaal zoek is. Ik heb het opgegeven en ben gegaan voor een instap Logitech Harmony 650. Werkt perfect, kost wel even wat insteltijd, maar eenmaal draaiend is het super. Alles gaat netjes uit en aan en bij wisselen worden de niet meer gebruikte apparaten uitgezet. Ook zone 2 is te bedienen ermee.

• jongetje
Ik wilde idd ook het Audio Retrun Channel gebruiken van mijn TV naar de receiver, alleen kan dit niet los van dat hele HDMI-CEC gedoe. Waardoor bij het aanzetten van mijn TV mijn receiver ook direct naar die ingang sprong, terwijl die juist op een andere input moest.

Heb het toen maar met een toslink kabeltje aangesloten. Jammer dat het niet gewoon alleen ARC kan en niet alle stuur commando's

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Benga schreef op woensdag 24 september 2014 @ 06:51:
[...]

Als ik zo wat lees op internet dan gaat dit niet toch niet zorgen voor een andere balans tussen middentonen en lage tonen ?

https://audyssey.zendesk....ic-EQ-and-Reference-Level

Het enige wat je gaat doen is je dynamiek in de film weghalen zodat alles op een ongeveer zelfde geluidsniveau wordt afgespeeld.

EDIT : blijkbaar zit het toch iets anders in mekaar.
''Yes, they are in logical order. As you go from 0 (default) offset to 15 dB you are telling Dynamic EQ to compensate less. In other words you have to turn the volume down much more before it starts to make the adjustments.''
Maar goed, voor mij persoonlijk heb ik gewoon liever geen adjustments :)

Dat is voor mij net wat een film kijken op reference level zo leuk maakt. Af en toe schrikken van een luide knal uit een geweer of een intens gevecht.
Of is alles wat je op een dag meemaakt ook allemaal op hetzelfde geluidsniveau ? ;)
Maar goed, dat is slechts mijn mening uiteraard :)

Ik stel liever alles netjes zelf af met een decibelmeter en akkoord, je sub in lijn krijgen is niet bepaald makkelijk. Maar als het eenmaal goed staat, is het wel genieten. En genieten betekent niet noodzakelijk weggeblazen worden door elke knal...

[ Voor 14% gewijzigd door daffie82 op 24-09-2014 14:56 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:52
Wat je nu beschrijft (alles even luid) is meer van toepassing op de functie 'Dynamic Volume', deze comprimeert de dynamic range wat handig kan zijn om een film op een late avond met slapende huisgenoten te bekijken.

Dynamic EQ gaat meer uit van hoe het menselijk gehoor werkt en doet op lagere dan reference volumes aanpassingen om dezelfde 'reference volume' beleving qua geluid te hebben. Niet qua volume, maar onder andere qua bass en surround effecten.

"Why can’t I hear my surround sound and bass when I turn my volume down?

The scientific reason? It's so you can sleep at night. If we could hear low frequencies at the same levels as the higher frequencies, our heart and other vital organs, which produce a lot of noise at low frequencies, would keep us awake. But evolution wasn’t aware that one day we'd want to watch movies the way they were created. When designers mix sound for movies they listen at very high levels. The decisions they make about the balance of frequencies and the level of surround sound is done for the loud volumes in movie theaters. When we listen at home the sound is a lot quieter, and so our balance is completely different. That's why movies sound like they're lacking bass and surround. Dynamic EQ is designed to fix that. It restores the proper balance by making adjustments for human perception at lower listening levels."

[ Voor 50% gewijzigd door nMad op 24-09-2014 16:01 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Duidelijk uitleg nMad !
Tja, ik luister toch altijd op hetzelfde luide niveau, heb dit nooit gebruikt eigenlijk.
Meestal luister ik op -18dB, als ik veel harder als dat naar films luister, begint het pijn aan de oren te doen :)

Is dit iets wat ik zonder metingen gewoon eens kan aanzetten om uit te proberen? En ook weer makkelijk erna kan afzetten indien het niet zou bevallen?
Zoals gezegd heb alles zo goed mogelijk handmatig ingemeten en afgesteld.

[ Voor 14% gewijzigd door daffie82 op 24-09-2014 16:24 ]

• ndonkersloot
Volgens mij kan je dynamic EQ alleen aanzetten als je Audyssey gebruikt.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Denk dat ik het sowieso niet ga proberen, zou ook niet weten waarom omdat ik gewoon tevreden ben nu :)

Goede post hier van iemand over DynEQ : http://www.avsforum.com/f...q-worth.html#post19196338

Kan ik me wel in vinden eerlijk gezegd.

[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 24-09-2014 16:41 ]

• ndonkersloot
Ik heb Dynamic EQ op 15dB offset gezet maar ik vind hoelanger ik er naar luister toch net niet. Ik heb Audyssey uitgezet en gekozen voor Graphic EQ. Hierin heb ik de curve van Audyssey Flat gekopieerd en hierna wat aanpassingen gemaakt. Heb het nu als volgt:

63 Hz: -1.0 dB
125Hz: -1.5 dB
250Hz: -2.0 dB
500Hz: -1.5 dB
1kHz: +1.0 dB
2kHz: +2.5 dB
4kHz: +1.5 dB
8kHz: 0.0 dB
16kHz: +3.5 dB

De bass is nu niet volledig weg maar je trilt niet meer de bank uit. Stemmen in films zijn wat duidelijker en beter verstaanbaar. Ik heb de aanpassingen gemaakt op gehoor, nu even aankijken hoe ik het de komende tijd vind klinken.

Zijn er nog tips voor het handmatig instellen van de EQ? Of is dit te afhankelijk van de speakers/ruimte/voorkeur om hier iets zinnigs over te zeggen?

Edit:
Ik heb het toch nog iets getweaked. Zo blijf ik het even aanhoren de komende tijd :). Het klinkt een stuk beter dan Audyssey imho.

63 Hz: -1.0 dB
125Hz: -0.5 dB
250Hz: -1.0 dB
500Hz: -1.0 dB
1kHz: +1.0 dB
2kHz: +1.5 dB
4kHz: +1.5 dB
8kHz: 0.0 dB
16kHz: +2.0 dB

[ Voor 15% gewijzigd door ndonkersloot op 24-09-2014 20:02 ]

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:52
Het enige wat Audyssy probeert is om de geluidsweergave zo dicht mogelijk op reference niveau te krijgen, dus zoals de sound mixers van films het hebben bedoeld. Als je dat niet prettig vindt klinken en instellingen aanpast dan ga je van 'reference naar preference'. Dat is natuurlijk geen probleem, want iedereen moet doen wat voor hem/haar het prettigst klinkt, maar het is wel goed om in het achterhoofd te houden!

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Tiwazz
Ik raad je toch ook eens aan om een dB meter te kopen (hoeft echt niet duur te zijn op conrad ofzo) en zo handmatig je speaker levels in te stellen in je receiver. Je pakt dan een meter een stelt dan handmatig je afstanden naar je speakers in (vanaf je luisterpositie uiteraard).
Alle Audyssey uit.
Geef dat ook eens een kans, je kan daarna nog altijd terug als het niet zou bevallen.

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 13:43
@Tiwazz. Zoek eens op de Room EQ Wizard (REW). Met een gekalibreerde microfoon kun je een frequence response bepalen en die corrigeren met de equalizer. Alles puur op gehoor instellen is echt heel lastig. Overigens is het met een microfoon ook niet helemaal triviaal, want de plaats waarop je meet is heel bepalend.

Dynamic EQ en dergelijke heb ik helemaal uitstaan. Ik heb met manual eq alles zelf ingesteld (op mijn avr1910 zit geen graphic eq, maar zo te zien komt het op hetzelfde neer).

Nog een tip voor de lage bassen onder de 64Hz. Met de manual eq kun je de bassen onder de 64Hz niet regelen. Maar wat je wel kunt doen is bij tone -> bass deze op bijvoorbeel +4dB zetten en dat bij 64Hz, 128Hz en 256Hz weer terug regelen (of andersom). Overigens is het dan wel handig om met REW de frequency-response te meten en te vergelijken. Het kan trouwens ook gewoon met de audyssey microfoon aangesloten op een pc of laptop. Alleen heb ik nergens de calibratie-curve van die microfoons kunnen vinden. Maar vergelijken met de oude situatie, zodat je kunt controleren dat alles boven de 64Hz gelijk blijft, is er prima mee te doen.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Tiwazz, als je dan toch een REW meting wil doen :

http://www.avsforum.com/f...aphs-10.html#post22823228

Dan heb je ideaal gezien wel het volgende (of iets soorgelijks) nodig :
http://api.viglink.com/ap...2Fp%2F22...inger-dsp1124p

Maar goed, zelf heb ik dit nog nooit gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 25-09-2014 14:37 ]

• ndonkersloot
Bedankt allen! Ik heb nog wat meer lopen schuiven en audyssey staat volledig uit. Het klinkt goed maar moet even de tijd geven om te wennen. Ik ga me eens diep inlezen over het afstellen en een dB wil ik best aanschaffen. Ook wil ik mijn huiskamer akoestisch berbeteren door wat meer absorberende matrialen toe te brengen, nu is alles vrij kaal en van harde materialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Tiwazz schreef op donderdag 25 september 2014 @ 21:35:
Bedankt allen! Ik heb nog wat meer lopen schuiven en audyssey staat volledig uit. Het klinkt goed maar moet even de tijd geven om te wennen. Ik ga me eens diep inlezen over het afstellen en een dB wil ik best aanschaffen. Ook wil ik mijn huiskamer akoestisch berbeteren door wat meer absorberende matrialen toe te brengen, nu is alles vrij kaal en van harde materialen.
Goed plan !
Tip : Als je subwoofer wat sterk overkomt en trilt op een laminaat vloer (of soortgelijke ondergrond) dan kan ik ten ZEERSTE een Auralex subdude II aanbevelen. Qua akoestische maatregel de beste 40 euro die ik ooit heb uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:46
daffie82 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:25:
[...]

Goed plan !
Tip : Als je subwoofer wat sterk overkomt en trilt op een laminaat vloer (of soortgelijke ondergrond) dan kan ik ten ZEERSTE een Auralex subdude II aanbevelen. Qua akoestische maatregel de beste 40 euro die ik ooit heb uitgegeven.
Mag jij mij eens vertellen waar jij die subdude voor 40 euro heb weten te scoren. Ik kan hem nergens vinden voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Marktplaats?

Bedoel, zulke aanpassingen hebben wel degelijk een positief effect op het laag in je set :)

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Goed, ik voel me echt super stom nu... Toen ik mijn versterker en speakers kreeg heb ik dit samen aangesloten met iemand. De versterker is ellendig om uit het kastje te halen en heb dit nooit echt gecontroleerd.

Ik was een beetje aan het googlen en kwam een testje tegen of je speakers goed zijn aangesloten, phase in of phase out. Ik was benieuwd wat voor audio fragmenten gebruikt werden dus speelde het af. Blijkt dat mijn speakers verkeerd zijn aangesloten :P.. Ik de polariteit van èèn speaker om gedraait en hoppa een veeeel beter stereo beeld en het geluid veel anders, mooier. Ben benieuwd hoe het klinkt als ik nu nog een keer auddyssys laat meten.

[ Voor 5% gewijzigd door ndonkersloot op 11-10-2014 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat is idd knap stom ja. Hoe moeilijk is het om rood en zwart te verwisselen als alles kleurgecodeerd is :?
Anyways, Audissey idd even opnieuw draaien, want wijziging van de speakersetup :)
You're probably in for an suprise ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ja dat snap ik ook niet... Zelfs de kabel heeft een draad met een zwarte streep erin om het makkelijk te maken..

Het is echt een bizar groot verschil zeg, instrumenten in een orkest komen meer tot leven en het stereobeeld is dermate verbeterd dat ik nu heel duidelijk kan zeggen waar het instrument geplaatst is. Bijna andere speakers :P.

Voor de geïnteresseerde, de test waardoor ik erachter kwam was als volgt:
http://www.audiocheck.net/audiotests_polaritycheck.php

Edit:
Nou ik snap er niets meer van. De versterker naar voren gehaalt en zwart zit gewoon op zwart en rood op rood. Op de speakers zelf zat het ook gewoon goed.. Toch is het stereobeeld duidelijk beter als het 'verkeerd' aangesloten wordt...

[ Voor 20% gewijzigd door ndonkersloot op 11-10-2014 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:11

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb een AVR-1909 aangeschaft. Hoe is de ervaring hier daarmee?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Damian schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:55:
Ik heb een AVR-1909 aangeschaft. Hoe is de ervaring hier daarmee?
Zoek eens in de voorlopers in deze topic-reeks, de AVR-xx09 serie is al weer zo'n acht jaar oud en valt alles behalve onder de huidige modellen die hier vooral voorbij komen. Ik heb zelf ook een AVR-xx09 en ben er nog zeer content mee. Kwalitatief zou ik hem niet in willen ruilen tegen een mid-end Denon van nu, maar dat is vooral omdat ik toch snufjes als 3D en ethernet/USB niet mis.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Akemi schreef op maandag 29 september 2014 @ 10:43:
[...]

Mag jij mij eens vertellen waar jij die subdude voor 40 euro heb weten te scoren. Ik kan hem nergens vinden voor die prijs.
amazon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

FeaR schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:36:
[...]

Zoek eens in de voorlopers in deze topic-reeks, de AVR-xx09 serie is al weer zo'n acht jaar oud en valt alles behalve onder de huidige modellen die hier vooral voorbij komen. Ik heb zelf ook een AVR-xx09 en ben er nog zeer content mee. Kwalitatief zou ik hem niet in willen ruilen tegen een mid-end Denon van nu, maar dat is vooral omdat ik toch snufjes als 3D en ethernet/USB niet mis.
En daarom heb ik een AVR2311 en een DNP720AE ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:11

Damian

Insane Obtrusion

FeaR schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:36:
[...]

Klopt, ik heb hem ook 2dehands verkregen voor een mooi prijsje.

3D speel ik alleen af van mijn XBMC media speler, dat is SBS of OU dus dat zal wel goed gaan met de 1909. PS3 stuurt 3D trouwens ook prima door, ook op 1.3a.

Hij vervangt een Onkyo HT-R380 waar het HDMI board de geest gegeven, wat ze vaker schijnen te doen.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:46
The Eagle schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 11:20:
Dat is idd knap stom ja. Hoe moeilijk is het om rood en zwart te verwisselen als alles kleurgecodeerd is :?
Anyways, Audissey idd even opnieuw draaien, want wijziging van de speakersetup :)
You're probably in for an suprise ;)
Ik heb laatst een x4000 gekocht. Speakers aangesloten volgens kleurcodering van de kabel en toch begon audissey te zeiken dat het niet goed aangesloten was. Raar maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
Damian schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:06:
[...]
3D speel ik alleen af van mijn XBMC media speler, dat is SBS of OU dus dat zal wel goed gaan met de 1909. PS3 stuurt 3D trouwens ook prima door, ook op 1.3a.

Hij vervangt een Onkyo HT-R380 waar het HDMI board de geest gegeven, wat ze vaker schijnen te doen.
3D via HDMI 1.3 is veelal half waar HDMI 1.4 dual-stream 1080p is. Via de PS3 had ik inderdaad ook SBS op mijn 3D-TV.

HDMI-boards en Onkyo is altijd een leuk verhaal. Ik weet niet hoe lang je de HT-R380 had maar iets over de 2 jaar standaard garantie vervangt Onkyo nog gewoon de boards. Overigens kan je je Denon ook makkelijk over de rode helpen door de unit niet uit te zetten als je HDMI-kabels gaat verwisselen, daar kunnen Denons dan weer niet zo goed tegen.
Akemi schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:22:
[...]
Ik heb laatst een x4000 gekocht. Speakers aangesloten volgens kleurcodering van de kabel en toch begon audissey te zeiken dat het niet goed aangesloten was. Raar maar waar.
Probleem wat vaker voorkomt. Op HT Forum laatst weer iemand met Focal speaker in combinatie met een Marantz-receiver. Veelal kwestie van ignore en verder laten meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Geweldig toch dat Audissey...
Mijn ervaring is toch gewoon om alles lekker zelf te meten en te checken. Op dat gebied vertrouw ik maar 1 iemand : mijzelf.

Gisteren ook maar eens voor de fun de polariteit met een paar testjes getest : die van mij zitten toch wel degelijk goed :)
Als ze out of phase test signaal spelen klinkt het net of het geluid van de speaker wegspeelt in plaats van naar je toe. Moeilijk uit te leggen, maar je hoort wel degelijk verschil.
Op de AIX audio test disc bijvoorbeeld zitten goede polariteit testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ik heb de speaker phase nog gemeten dmv een simpele 1,5v AA batterij. Blijkt toch goed te zijn, mijn gehoor zal wel slecht zijn ofzo 8)7 .

De akoestiek kan ook wel beter moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dus jij vond out of phase veel beter klinken?
Dat is inderdaad zeer vreemd te noemen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:21
Ik heb besloten om mijn Onkyo te gaan vervangen voor een nieuwe receiver, nu kom ik uit bij de Denon AVR-X2000 of een Yamaha RX serie, nu kijk ik veel Netflix en ik lees her en der verhalen over de doorgave van DD 5.1 geluid via ARC, is dit inmiddels opgelost?

En qua kwaliteit zijn de Denon's beter dan Onkyo? Heb onder meer last gehad van het bekende HDMI board euvel, inmiddels netjes onder garantie gerepareerd weliswaar, maar ik wil toch een wat betrouwbaarder apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tudelft
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-06 21:40
Fuske:

Probleem ARC; DD. werkt bij mij wel,maar het signaal wordt herhaaldelijk onderbroken!
Zowel LG als Denon geïnformeerd hierover,maar geen oplossing tot op heden.
Dit probleem doet zich overigens alleen voor bij TV. Direct geluidsweergave van (Denon) ,dit kan bij mijn LG Tv. opgelost worden door middel van een Extra optische aansluiting,deze geeft dan Prologic II door via optisch en DD via HDMI.
Bij de aangesloten randapparatuur werkt alles (via HDMI) prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:21
Bedankt! Dan valt voor mij de Denon toch af.. zeker aangezien ik ook een LG tv heb :)
Wordt dan toch een Yamaha of iets anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 13:43
Tiwazz schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:24:
Ik heb de speaker phase nog gemeten dmv een simpele 1,5v AA batterij. Blijkt toch goed te zijn, mijn gehoor zal wel slecht zijn ofzo 8)7 .

De akoestiek kan ook wel beter moet ik zeggen.
Het kan iets zijn waar je aan moet wennen, of moet leren herkennen. Wel apart dat je zegt dat je instrumenten aan kunt wijzen in het stereobeeld. Dat is iets wat ik alleen kan als alles in fase is aangesloten. Als het uit fase is aangesloten dan hoor je een instrument over de hele breedte voor je. Uitgaande van een 2.0 opstelling waar je (ongeveer) in het midden voor zit, dan kun je een gitaar, een fluit, een stem en dergelijke aanwijzen. Bij een drumstel kun je de verschillende drums en bekkens aanwijzen. Piano's hebben een grote klankkast en nemen letterlijk meer ruimte in het stereobeeld in.

Als speakers uit fase zijn aangesloten, dan klinkt een stem over de hele breedte. Luister bijvoorbeeld eens bohemian rapsody van queen, daar hoor je heel duidelijk een enkele stem in het midden van het geluidsbeeld, meerdere stemmen die meer ruimte in nemen en stukken waar de stemmen die de hele breedte in nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik heb sinds kort de overstap gemaakt van Onkyo naar Denon AVR-X2000. Prachtig apparaat, alleen doet ie één irritant ding heb ik gemerkt:

Ik weet niet wanneer het apparaat het doet (at random of niet), maar het zet de speaker levels (niet te verwarren met input levels) altijd terug naar Audyssey waarden.
Dus onder Setup --> Speakers (Luidsprekers) --> Manual Setup --> Levels (Niveaus) --> Test Tone Start.
Dan zie je per speaker de waarden. Deze verander ik dan naar wat positievere waarden (bijv van -8.0 dB naar -0.5 dB). En na een tijdje zijn deze weer 'gereset' door de Denon naar de gemeten Audyssey waarden die vast blijken te staan (?). Ik merk dat doordat het geluid dan een stuk zachter is dan ik zou willen.

a) Is dit bovenstaande normaal?
b) Is Audyssey handmatig structureel aan te pakken zodat ie het onthoudt?
c) Ik las in dit forum ook dat mensen afgestapt zijn van Audyssey, en gewoon hun eigen waarden hebben ingevoerd in het systeem en hier veel positiever over waarden (waaronder dat de bass niet door heel je woonkamer trilt, daar heb ik namelijk last van, dat mag best minder). Tips?
d) Is er al een algemene uitspraak gedaan of bi-amp verschil maakt op de x2000 (i.t.t. gewoon aansluiten van front left & right)? Bij mijn Onkyo TX-SR606 had ik het wel, maar verschil was verwaarloosbaar. Hoe is dat bij de Denon voor jullie? Of is bi-amp op zulke receivers een beetje marketing gepeupel? :X
e) Hebben jullie ook dat Dolby Digital TV-signalen (vanaf de tv-decoder zeg maar) een stuk lager van volume zijn dan de non-DD TV-signalen?

Bedankt voor de tips en trucks! Verder een mooi apparaat! d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door Robinter79 op 24-10-2014 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Je vraag C kan ik wel beantwoorden. Dit komt door de Dynamic EQ optie onder de Audyssey menu optie. Die versterkt voornamelijk de lage tonen zodat ze op reference niveau komen en dus klinken zoals de producer het bedoelde. Je kan dit verlagen door bijv. Dit niveau op -5, -10 of -10dB te zetten ipv 0dB. Of helemaal uit :+.

Ik zelf ben over gegaan naar de Graphic EQ en heb daar op gehoor wat aangepast, het klinkt nu fijner dan met Audyssey en Dynamic EQ aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
d) In theorie maakt bi-amping wel verschil denk ik, maar ik denk eerlijk gezegd dat het alleen uitmaakt als je tegen de limieten qua vermogen aanloopt. Maar goed, dat is mijn inschatting als relatieve leek, ik hoor graag andere meningen.

e) Ik denk dat het komt omdat het niet-DD signaal niet het oorspronkelijke signaal is. Bij surroundgeluid is het dynamisch bereik vaak heel groot omdat het niet bedoeld is om in de huiskamer afgespeeld te worden, maar in een bioscoop (in een ruimte waar het dus absoluut stil is en er geen buurman is die probeert te slapen). Wat je kunt doen is Audio > Audyssey > Dynamic Volume of Audio > Surround > Dynamic Compression aanzetten.

[ Voor 48% gewijzigd door MarcoC op 24-10-2014 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:53
MarcoC schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:10:
d) In theorie maakt bi-amping wel verschil denk ik, maar ik denk eerlijk gezegd dat het alleen uitmaakt als je tegen de limieten qua vermogen aanloopt. Maar goed, dat is mijn inschatting als relatieve leek, ik hoor graag andere meningen.

e) Ik denk dat het komt omdat het niet-DD signaal niet het oorspronkelijke signaal is. Bij surroundgeluid is het dynamisch bereik vaak heel groot omdat het niet bedoeld is om in de huiskamer afgespeeld te worden, maar in een bioscoop (in een ruimte waar het dus absoluut stil is en er geen buurman is die probeert te slapen). Wat je kunt doen is Audio > Audyssey > Dynamic Volume of Audio > Surround > Dynamic Compression aanzetten.
Bi-amping maakt wel degelijk uit. Ik heb mijn AVR-4311 in combinatie met mijn B&W 685 speakers op bi-amping staan. Het laag klinkt gewoon strakker en bij ver opentrekken ook geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Bi amping en bi wiring worden weer eens door elkaar gehaald. Bi amping doe je met twee versterkers, bi wiring zijn slechts twee extra touwtjes.
De enige uitzondering is als je echt losse versterkers per kanaal in je receiver hebt, ipv 1 versterker die die alle kanalen aandrijft. Dat zie je alleen in de echte high end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:49
Bi-amping maakt wel degelijk uit.
Ik twijfel wel aan de manier waarop je dit verschil getest hebt... is nogal subjectief en je bent gauw geneigd jezelf voor de gek te houden en verandering te horen omdat je hem verwacht...
De enige uitzondering is als je echt losse versterkers per kanaal in je receiver hebt, ipv 1 versterker die die alle kanalen aandrijft. Dat zie je alleen in de echte high end.
Of ik vergis me hier in de opbouw van mijn versterkers, of de meesten hebben wel degelijk losse versterkers per kanaal. Echter wordt de voeding en filtering in de meeste gevallen weer wel gedeeld. Maar het is bij mijn Denon bijvoorbeeld wel zo dat als ik maar 1 set kanalen gebruik, de andere helft van de versterker gewoon koud blijft en dus niet gebruikt wordt, dus in die zin zou er wel wat te halen zijn. Maar ja, de versterkerchips zijn niet de bottleneck in die machine, dat is waarschijnlijk voeding + filtering.

Samengevat is mijn mening: als je bi-amping nodig hebt, heb je gewoon een slechte match van versterker+luidsprekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11-2024
The Eagle schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:29:
Bi amping en bi wiring worden weer eens door elkaar gehaald. Bi amping doe je met twee versterkers, bi wiring zijn slechts twee extra touwtjes.
Denon heeft het toch echt zélf ook over bi-amp in hun handleiding van de x2000:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2zrkc4x.jpg

Of het nu bi-amp heet of bi-wire, ik was benieuwd (voordat ik me een heleboel werk op de hals haal) of de manier van aansluiten zoals hierboven staat afgebeeld, een verbetering van het geluid zou zijn bij deze Denon. O-)

Heeft overigens niemand 'last' van het verhaal over de speaker levels die blijven heen en weer springen in dB? (zeg maar vraag 'a')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:49
ik was benieuwd (voordat ik me een heleboel werk op de hals haal) of de manier van aansluiten zoals hierboven staat afgebeeld, een verbetering van het geluid zou zijn bij deze Denon.
Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat het er anders van wordt, ervan uitgaande dat 1 enkel kanaal al wel binnen de vermogensspecificaties van je luidspreker valt. De bovengenoemde anecdote waar een speaker van 87dB met een aangeraden vermogen van 25W-100W aangesloten wordt op 2 losse kanalen van 140W maar daarbij wel van dezelfde voeding gebruik maakt, en daardoor ineens hoorbaar anders klinkt, komt op mij nogal ongeloofwaardig over. 140W is al ruim boven het aangeraden vermogen (sterker nog, 140W maakt die speaker kapot, dus vol open zetten is sowieso af te raden), maar het is niet zo dat die Denon 4x140W kan leveren als je bi-ampt: het hangt immers allemaal aan die ene zelfde voeding.

Kleine kanttekening: de AVR4311 heeft geen 9x140W versterkers, het "dynamisch" vermogen is 2x150W bij 2 kanalen. Stuur je meer kanalen aan, dan wordt het vermogen verdeeld en houd je per kanaal minder Watts over. Ik kan me voorstellen dat het draaien met 4 i.p.v. 2 kanalen nog meer negatieve bijwerkingen heeft door die vermogensverdeling. Die opgave van "dynamisch" vermogen is trouwens totaal onbruikbaar omdat er geen THD-waarden en ingangssignaal (d.w.z. 1Khz of 20-20KHz) bij vermeld worden. Puur gegoochel met specs dus, maar triest genoeg kun je dat Denon amper kwalijk meer nemen omdat iedereen het doet.

Misschien wordt het anders als je er zo'n tweede Denon met z'n eigen voeding bijzet, noem dat voor het gemak eens echte bi-amping, maar mijn mening is dat je toch echt een beter opgebouwde versterker nodig hebt om hoorbaar verschil te krijgen, en dat je daarbij ook weer weinig verschil zult merken tussen 1 of 2 van die beter opgebouwde versterkers, zolang niet alle aspecten van ieder kanaal in zo'n versterker gescheiden zijn (d.w.z. een zuivere wat ze noemen dual- of quadmono-setup).

Bi-wiring (d.w.z. 2 kabels naar 1 speakerterminal) is in mijn ogen klinkklare onzin, voornamelijk omdat (uitgaande van speakerkabel van meer dan 2 kwartjes per meter of een goed stel klerenhangers) het electronische effect van die extra kabellengte gewoonweg te verwaarlozen is. Als het al iets doet, zou je eerder kunnen overwegen dat het een nadelig effect heeft, want je voegt extra kabellengte toe en dus meer weerstand :P
Heeft overigens niemand 'last' van het verhaal over de speaker levels die blijven heen en weer springen in dB?
Kan ik helaas niets over zeggen, Audyssey staat hier uit.

[ Voor 19% gewijzigd door Solarsparc op 25-10-2014 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
Bi-amp met één en dezelfde receiver kan als Bi-amp worden gezien aangezien je versterkers/eindtrappen toe kan wijzen. Passieve Bi-amping pakt dus dezelfde voeding voor beide kanalen waardoor de werking van die methode plausibel is. Als je echt met twee losse versterkers gaat werken kan je naar horizontale dan wel verticale Bi-amping gaan (één versterker per speaker dan wel één versterker voor laag van beide speakers en één voor hoog). Dan heb je ook nog actieve Bi-amp waarmee je met losse filters/crossovers gaat werken. Want wat veel mensen denken is dat de versterker/receiver hoog en laag scheidt, maar dat is niet waar: deze stuurt gewoon twee keer exact hetzelfde signaal naar de speaker die het zelf filtert (of de externe filters bij actief).

My two cents: al het passieve is niet aan mij besteed, doe dan één versterker met ballen. Actief heeft zeker toegevoegde waarde, maar dan kom je in een heel andere range uit.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 25-10-2014 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik heb soms dat mijn AirPlay niet meer goed werkt op mijn AVR-X1000. Het hapert dan elke twee seconden, en ook via HDMI zie ik dan niet meer welk nummer ik aan het spelen ben. Enige oplossing: stekker erin en eruit. Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Robinter79 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:21:c) Ik las in dit forum ook dat mensen afgestapt zijn van Audyssey, en gewoon hun eigen waarden hebben ingevoerd in het systeem en hier veel positiever over waarden (waaronder dat de bass niet door heel je woonkamer trilt, daar heb ik namelijk last van, dat mag best minder). Tips?
- aankoop van :
1) decibelmeter (vb. Voltcraft SL-100 Decibelmeter)
2) meter (zul je heel waarschijnlijk wel al hebben :P )
3) een goede test disc (Spear & Munsil 2 is een heel goede) om je audio en bass levels te meten
4) optioneel maar raad ik wel erg aan : een custom made test disc met allerlei hevige fragmenten vol met felle bass. Als je systeem perfect afgesteld staat dan klinkt dit hevig maar niet alles overheersend.
op avsforums zijn wel een paar uitstekende discs te vinden (mijn nummer 1 : http://www.avsforum.com/f...demo-disc-bd9-dvd-dl.html)
Paar van die fragmenten :
War of the worlds, Flight of the Phoenix, Art of Flight - Alaska (promo filmpje Red Bull) 8)

En het moeilijkste is je subwoofer. Begin met een goede plaatsing en een goede ondergrond voor je sub.
Daarna komt de rest (inmeten). Tip : meeste subwoofers staan veeeeeeeeeeeeel te hard.
Succes!

Pagina: 1 ... 34 ... 100 Laatste