Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Dutch
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-12-2021
MisterE schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:53:
[...]

Ik heb maar kort kunnen testen met een kabel van een maat van me. Ik leek wat verschillen te krijgen. Soms kon ik wel "viera link" starten van de "apps". Maar dan kreeg ik vederop weer foutmeldingen.
Leek ook wat te maken te hebben met aanzetten van apparaten, dus mss niet goed genoeg getest.

Zat idd al te kijken naar 1.4a kabels. Dat "a" staat er niet altijd duidelijk bij.
Lees erg veel klachten over CEC/ARC.

Hoe heb jij contact opgenomen met Denon?
Zie geen telefoon of email adres.
http://www.denon-hifi.nl/...ages/contact-details.aspx

Of via AudioService?
http://www.denon-hifi.nl/nl/support/pages/service.aspx
Via de site kan je een vraag inleggen, die door Denon wordt vastgelegd in een ticketing-systeem. Kan twee dagen duren voordat je respons krijgt, maar in tegenstelling tot Samsung doen ze wel hun best. Als er eenmaal zo'n ticket is, kan je met ze blijven communiceren totdat je probleem opgelost is.

Bellen kan ook, maar dat is niet de juiste weg. Het telnr: 0481377221, ze zitten meen ik ergens in Best.
Ik heb ze 1x gebeld omdat m'n receiver tijdens update was blijven hangen en de factory reset, zoals in de manual beschreven, niet bleek te werken. Zij hadden gelukkig nog een andere mogelijkheid voor reset.

@ ed73 Thx voor meedenken, zal nog eens op internet kijken of een nieuwe kabel de oplossing zou kunnen zijn, alleen met een korte kabel (1 m) ga ik 't niet redden.

[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Dutch op 08-08-2014 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-08 14:09
bluecupra schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 09:20:
Ik heb al een tijdje een Denon X2000 welke goed bevalt. Echter merk ik al vanaf het begin op dat standaard bij het inschakelen van de unit ook "Zone-2" aangaat. Daar ik deze "Zone-2" niet gebruik en/of aangesloten heb wil ik dit standaard uitzetten bij het inschakelen van het apparaat. Wanneer ik deze zone uitschakel via de web pagina of via de zone 2 - on/off switch op het toestel gaat deze bij het opnieuw aanzetten gewoon weer aan. Wie heeft hiervoor de oplossing?
Iemand een antwoord op bovenstaande vraag? Iedere keer als ik de receiver nu aanzet gaat ook zone 2 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:10
Heb je je speaker setup wel goed ingesteld.Bij mij ging zone twee voor zover ik weet niet aan op de X2000. Kan het nu niet meer controleren, omdat deze stuk is na bliksem inslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 19:18
Ik zit op het moment een beetje in dubio, of ik naast de X4000 nog een Sonos connect moet hangen.. de X4000 gaat op het moment via de zone 2 naar de stereoversterker zonder power amp direct om zo muziek via het netwerk af te spelen.

Alles staat en valt met de app, die van Sonos is goed, die van Denon gaat wel. Moeilijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Romius schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 23:07:
Alles staat en valt met de app, die van Sonos is goed, die van Denon gaat wel. Moeilijk..
Ik vind de Denon Android app en Denon webbrowser applicatie voor het afspelen van muziek van netwerk bronnen minder geslaagd. Ik gebruik tegenwoordig BubbleUPnP op een Android tablet wat een stuk beter bevalt met de X4000 als renderer. En voor het streamen van muziek vanaf de desktop PC gebruik ik foobar2000 met de foo_upnp component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
ArChie schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 09:26:
[...]

Ik vind de Denon Android app en Denon webbrowser applicatie voor het afspelen van muziek van netwerk bronnen minder geslaagd. Ik gebruik tegenwoordig BubbleUPnP op een Android tablet wat een stuk beter bevalt met de X4000 als renderer. En voor het streamen van muziek vanaf de desktop PC gebruik ik foobar2000 met de foo_upnp component.
Ik gebruik de ipad voor de denon app, misschien is die wel wat stabieler, maar ik hou het graag simpel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-08 14:09
wortelsoft schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:33:
Heb je je speaker setup wel goed ingesteld.Bij mij ging zone twee voor zover ik weet niet aan op de X2000. Kan het nu niet meer controleren, omdat deze stuk is na bliksem inslag.
Ik heb zojuist de speaker configuratie gecontroleerd, de surround speakers zijn aangesloten op Surround L+R. Hierna ook nog een keer Audissey XT calibratie uitgevoerd. Maakt geen verschil. Zone 2 moet ingesteld worden en heb hierbij de keuzes: Speaker / Amp assign:

Zone2
Surround back
Bi-amp
front B
Front Height

Via de voorkant kan ik zone-2 aansluiten echter bij opnieuw aanzetten gaat ook zone 2 weer aan...Zie ik wat over het hoofd of wie heeft hiervoor de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-08 19:51
Ik heb sinds een aantal weken dat ik op mijn AVR X-1000 bepaalde Internet Radio stations niet meer af kan spelen, o.a. SLAM! FM en 538. Zowel op DHCP als een vast IP adres.

Ik heb mijn reciever al een aantal keer gereset maar helaas zonder resultaat. Is er iemand met een zelfde soort probleem die misschien een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:49

BoltYes

This is the Way

Firmware updaten :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
Laatste firmware is al geinstalleerd ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Lunaticc schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 12:20:
Ik heb sinds een aantal weken dat ik op mijn AVR X-1000 bepaalde Internet Radio stations niet meer af kan spelen, o.a. SLAM! FM en 538. Zowel op DHCP als een vast IP adres.

Ik heb mijn reciever al een aantal keer gereset maar helaas zonder resultaat. Is er iemand met een zelfde soort probleem die misschien een oplossing weet?
Zag deze voorbij komen, misschien hetzelfde verhaal:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42654275

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat zou wel eens kunnen idd. Radio10gold was ook niet meer te ontvangen, die blijkt ook gewijzigd te zijn. Heb ze al even wat feedback op hun feedbackformulier gegeven met de juiste URL's er bij :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
Aah, dat zal het idd wel zijn dan.

Zo ver ik kan vinden zit er geen optie op de Denon AVR X-1000 om custom streams toe te voegen. Even afwachten totdat het wordt aangepast dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ben bang van wel ja. Ik heb op mijn DNP720 het zelfde probleem, kan ze ook niet aanpassen. Maakt (ook?) gebruik van vtuner.com.

Al heb ik met die DNP nog een ander probleem: muziek hapert regelmatig bij streamen. Ook vanaf NAS. Vermoed zelf dat het ergens in de DNS zit, maar de instellingsmogelijkheden van de DNP zijn nogal beperkt. IP addressen van bijv 2xx.2xx.2xx.2xx zijn niet mogelijk, eerste cijfer kan alleen maar een 1 zijn 8)7
Beetje lastig opendns en netmask instellen dus :+
En ja, dat is ook met de laatste firmware :(

[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 10-08-2014 12:50 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-08 18:53

Melkaz

Melkazar

Weet iemand of het onderstaande probleem ligt aan mijn Denon AVR x-2000, aan de HTCP of de HDMI kabel?

Ik heb nu een aantal maanden een X-2000 en ben er zeer tevreden over, alles werkt zoals verwacht op één ding na, als ik mijn HTPC boot(Openelec custom build in een MS-TECH 1200 behuizing) heb ik ongeveer 50/50 kans op wel of geen beeld. Ik kan Openelec nog wel bereiken via PUTTY en via daar kan ik dan een herstart geven, na de herstart heb ik weer 50/50 kans op wel of geen beeld.

Wat ik al heb geprobeerd: Updaten Openelec, gespeeld met display settings Openelec en verschillende HDMI ingangen van de Denon geprobeerd, 0 resultaat.

Dit fenomeen ik heb echt alleen op de HTPC, de Wii u en de Humax hebben dit nog nooit gehad.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-08 09:47
Heb je de versterker al eens van het stroom afgehaald?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Klinkt als een hardshakeprobleem. Zet voor de grap HDMI CEC eens uit, kan goed zijn dat dat helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-08 23:59
Melkaz schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:20:
Weet iemand of het onderstaande probleem ligt aan mijn Denon AVR x-2000, aan de HTCP of de HDMI kabel?

Ik heb nu een aantal maanden een X-2000 en ben er zeer tevreden over, alles werkt zoals verwacht op één ding na, als ik mijn HTPC boot(Openelec custom build in een MS-TECH 1200 behuizing) heb ik ongeveer 50/50 kans op wel of geen beeld. Ik kan Openelec nog wel bereiken via PUTTY en via daar kan ik dan een herstart geven, na de herstart heb ik weer 50/50 kans op wel of geen beeld.

Wat ik al heb geprobeerd: Updaten Openelec, gespeeld met display settings Openelec en verschillende HDMI ingangen van de Denon geprobeerd, 0 resultaat.

Dit fenomeen ik heb echt alleen op de HTPC, de Wii u en de Humax hebben dit nog nooit gehad.
Hier ook een X2000 en een HTPC (Zbox AD10) met Openelec.
Geen enkel probleem met wel of geen beeld, het werkt altijd goed.
De HTPC is uiteraard via HDMI op de X2000 aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 21:53

Ik zou eerst eens uitsluiten of je mediaspeler niet stuk is, dus een tijdje je speler rechtstreeks aan de TV.
Als ie aan de receiver hangt, geeft ie dan nog wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
The Eagle schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:17:
Klinkt als een hardshakeprobleem. Zet voor de grap HDMI CEC eens uit, kan goed zijn dat dat helpt :)
Denk het ook, maar dan wel handshake natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Freudiaanse verspreking idd :Y

[ Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 12-08-2014 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-08 18:53

Melkaz

Melkazar

The Eagle schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:17:
Klinkt als een handshakeprobleem*. Zet voor de grap HDMI CEC eens uit, kan goed zijn dat dat helpt :)
Als ik zo google lijkt dit inderdaad de meest aannemelijke oorzaak, echter gisteravond gekeken in de settings van de Denon en dit staat al uit 8) . Ik heb het nu ook op mijn overige apparatuur uitgezet aangezien ik het toch niet gebruik. Verder heb ik gespeeld met wat andere settings en de eerste testen lijken ok!

De echte test is de komende dagen, kijken of ik mijn vriendin hoor vloeken omdat er geen beeld is 8)

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
Dr. Dutch schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 17:11:
[...]

Gelezen.. Ik heb vandaag nog een optische kabel gekocht in de hoop dat ik het daar dan in ieder geval werkend mee zou krijgen, maar helaas. Denon wijst met vinger naar Samsung, dat ik daar de oorzaak moet zoeken en je raadt t al.. Samsung naar Denon. Ik schiet er niets mee op. Settings staan ok, maar arc<->arc geeft geen enkel beeld. Schakelt wel over naar TV Audio.. dat dan weer wel.
Ik ging er vanuit dat verschil kabels HDMI 1.3 en 1.4 marketing was.. Ik heb nu HDMI 2.0, dus wellicht moet ik dan toch een andere kabel hebben.
Maar ik heb 't punt bereikt dat ik erin berust.. weet t niet meer :-(
Ter info. Mijn ARC probleem is verholpen.
MisterE in "ARC tussen Panasonic VT60 en Denon receiver"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Dutch
ok.. het is voor mij ook de laatste mogelijkheid om te proberen. En anders zal wel een van de ARC-aansluitingen defect zijn.
Kan je mij laten weten welke kabel jij aangeschaft hebt? Zit te denken aan de Forest, maar die is 59 euro.. is nogal wat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
Dr. Dutch schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 07:08:
[...]

ok.. het is voor mij ook de laatste mogelijkheid om te proberen. En anders zal wel een van de ARC-aansluitingen defect zijn.
Kan je mij laten weten welke kabel jij aangeschaft hebt? Zit te denken aan de Forest, maar die is 59 euro.. is nogal wat geld.
Nooit zulke bedragen uitgeven voor een hdmi kabel.
Deze kabel deed het dus bij mij:
http://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=1193396

Als je een Action in je buurt heb zou je die ook kunnen proberen. Daar betaal je er helemaal weinig voor, maar geen idee of die ARC ondersteunen.

Ik had iig al eerder een kabel met "ethernet" erop, die toch weer geen ARC had.

btw: deze had ik ook besteld:
http://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=1198460
Die is nog iets goedkoper. Maar nog niet getest. Zal ik vanmiddag even doen als je wilt

[ Voor 10% gewijzigd door MisterE op 13-08-2014 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurby
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-08 09:08

Ik heb ook een MS-Tech 1200 met OpenElec, en een X2000 en heb jouw probleem ook. Wat ik dan doe om het weer recht te trekken is de X2000 even naar een ander input kanaal schakelen, en dan weer terug. Het is natuurlijk symptoombestrijding en geen oplossing, maar het scheelt je in elke geval het rebooten van je HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Dutch
MisterE schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:32:
[...]

Als je een Action in je buurt heb zou je die ook kunnen proberen. Daar betaal je er helemaal weinig voor, maar geen idee of die ARC ondersteunen.

Die is nog iets goedkoper. Maar nog niet getest. Zal ik vanmiddag even doen als je wilt
Thx.. Ik heb 't idee, dat mijn huidige kabel dat ook heeft.. wel ethernet, maar geen arc. Bestel regelmatig iets bij deze jongens, dus vanmiddag dan ook maar die HDMI aanschaffen. Ben erg benieuwd.
Nee, die ander hoef je voor mij niet te testen, maar nieuwsgieirig ben ik wel of 't voor die prijs ook kan ;-)

Edit: Besteld! Laat het resultaat weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
Dr. Dutch schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:08:
[...]

Thx.. Ik heb 't idee, dat mijn huidige kabel dat ook heeft.. wel ethernet, maar geen arc. Bestel regelmatig iets bij deze jongens, dus vanmiddag dan ook maar die HDMI aanschaffen. Ben erg benieuwd.
Nee, die ander hoef je voor mij niet te testen, maar nieuwsgieirig ben ik wel of 't voor die prijs ook kan ;-)

Edit: Besteld! Laat het resultaat weten
In het begin leek het ff niet te werken, totdat ik keer de andere kabel erin deed. Na weer ompluggen naar de goedkope deed ie het? 8)7 inlusief automatisch aan/uit van de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:52
Hoe kan je überhaupt zien op zo'n site of een kabel wel of geen CEC en ARC ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
Joster schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:38:
Hoe kan je überhaupt zien op zo'n site of een kabel wel of geen CEC en ARC ondersteunt?
Ik denk dat je er zelf op moet letten bij aanschaf.
Lees ook:
Wikipedia: High-Definition Multimedia Interface

btw: het 3D moet ik nog controleren

[ Voor 4% gewijzigd door MisterE op 13-08-2014 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Dutch
Joster schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:38:
Staat erbij:

HDMI 1.4 Kabel - high speed,
Full HDTV, HEC, ARC, 3D, 4K,
Professionele uitvoering,
Verguld,
2 Meter,
Afneembare behuizing, past door een 3/4 elektrobuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Dutch
MisterE schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:54:
[...]

In het begin leek het ff niet te werken, totdat ik keer de andere kabel erin deed. Na weer ompluggen naar de goedkope deed ie het? 8)7 inlusief automatisch aan/uit van de receiver.
Ben je nu kwijt.. :? Andere kabel?
Dat wisselen van kabels.. doe je Denon en tv dan uit? Laat je ze op ARC<->ARC staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Dr. Dutch schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 20:12:
[...]

Dat wisselen van kabels.. doe je Denon en tv dan uit? Laat je ze op ARC<->ARC staan?
Hoe zet je je TV op ARC dan?
Ik zie in het menu van mijn Panasonic geen optie staan, de TV heeft wel ARC via één van de HDMI ingangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
[...]

Beide aangegeven kabels lijken gewoon goed te werken. Gebruik nu die goedkoopste omdat de kabel langer is. Hoe aangesloten heb ik al eerder aangegeven, en gebruik de apps->viera link

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:52
Crap, ik zat eigenlijk te wachten tot de prijzen van de X1100 / X2100 wat zouden gaan zakken. Zie ik zojuist ineens dat ze bijna 1 cm dieper zijn geworden. Ik was al bang dat de X2000 niet ging passen, maar nu zal ik ze aan de achterkant echt door het meubel heen moeten steken :D

Wilde graag voor de 2014 modellen gaan, o.a. vanwege Spotify Connect.

• Dr. Dutch
MisterE schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 21:33:
[...]

Beide aangegeven kabels lijken gewoon goed te werken. Gebruik nu die goedkoopste omdat de kabel langer is. Hoe aangesloten heb ik al eerder aangegeven, en gebruik de apps->viera link
Ok.. ARC <-> ARC werkt met de nieuwe kabel. Heb er wel een nieuwe uitdaging bij.. M'n mediaplayer doet 't nu niet meer via de Denon. Uiteraard de ingang van Mediaplayer op Denon gebruikt, maar naar TV wordt niets doorgegeven :-( De STB zit ook nog gewoon op 1 en die doet 't dus wel. Idee?
Overigens wordt er ook nog geen geluid van de apps doorgegeven aan de Denon... erg vaag allemaal. opnieuw via FOKA beroep op Denon-support gedaan.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:28
[...]
Dat wisselen van kabels.. doe je Denon en tv dan uit?
Wisselen van kabels moet je altijd doen als apparatuur uit staat. Denon heeft niet vaak last van doorgebrande HDMI-boards, maar als je dat voor elkaar wilt krijgen is kabels wisselen met het apparaat aan een goede methode.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:50
Hallo allemaal,

Ik zit te denken om een Denon AVR-X2000 aan te schaffen i.c.m. 2 jamo s626 zuilen. Nu lees ik hier dat de stereo weergave prima is, maar in een review hier op tweakers lees ik dat bij films het center geluid niet te spreiden is over de l/r kanalen.

Ik mag toch aannemen dat deze receiver ook met films gewoon stereo geluid weer kan geven?

Alvast bedankt voor de reacties :)

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-08 09:47
Loei123 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 21:21:
Hallo allemaal,

Ik zit te denken om een Denon AVR-X2000 aan te schaffen i.c.m. 2 jamo s626 zuilen. Nu lees ik hier dat de stereo weergave prima is, maar in een review hier op tweakers lees ik dat bij films het center geluid niet te spreiden is over de l/r kanalen.

Ik mag toch aannemen dat deze receiver ook met films gewoon stereo geluid weer kan geven?

Alvast bedankt voor de reacties :)
Uiteraard, als je maar 2 speakers aansluit, zal al het geluid door die 2 speakers komen.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
Dr. Dutch schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:38:
[...]

Ok.. ARC <-> ARC werkt met de nieuwe kabel.
...
Overigens wordt er ook nog geen geluid van de apps doorgegeven aan de Denon... erg vaag allemaal. opnieuw via FOKA beroep op Denon-support gedaan.
Zeg ik het goed zo? Je ingebouwde tuner in de TV geeft wel het geluid door aan je receiver, maar apps van de TV (youtube etc) niet?
Dat lijkt me erg vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
_Brake_ schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 22:39:
[...]

Uiteraard, als je maar 2 speakers aansluit, zal al het geluid door die 2 speakers komen.
Nadat je dat aangegeven hebt bij Audyssey setup.
Hier heb ik zelf ook een vraag over. Ik heb een 4.0 opstelling. Ik ging er eerst vanuit dat me achterspeakers dan de "back" speakers zijn. Maar deze staat niet in het Audyssey scherm.
Ik kon alleen aangeven dat ik "surround" speakers heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Dutch
Ok, mijn problemen zijn verholpen.. ARC<-> ARC werkt en ook geluid van apps zoals YouTube nu via receiver. Dat m'n medispalyer het niet deed kwam doordat de kabel net te kort was (bleek achteraf) en de aansluiting er scheef inzat.
Net bij Action 2 3m-HDMI-kabels gehaaald met ARC/3D-omdersteuning.. Geen geld.

Dank allemaal voor meedenken en reacties !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:59
MisterE schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:16:
Maar deze staat niet in het Audyssey scherm.
Ik kon alleen aangeven dat ik "surround" speakers heb.
Surround back =/= surround... Surround back is voor als je naar 7.1 en hoger gaat.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
Brad Pitt schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:17:
[...]

Surround back =/= surround... Surround back is voor als je naar 7.1 en hoger gaat.
Maar het is dan ook een 7.2 versterker. Dan had ik wel verwacht die extra speaker opties te zien in het scherm? Ik zal nog eens een keer beter kijken, volgens mij kwamen ze eerder bij in het menu zodra je surrounds ook koos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Dutch
MisterE schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:23:
[...]

Maar het is dan ook een 7.2 versterker. Dan had ik wel verwacht die extra speaker opties te zien in het scherm? Ik zal nog eens een keer beter kijken, volgens mij kwamen ze eerder bij in het menu zodra je surrounds ook koos.
Je kunt naast de frontspeakers, center & Subwoofer (2 laatste in jouw geval niet) kiezen voor Front High (heb jij ook niet) en surround en surround back (ook te kiezen). Deze laatste heb jij ook niet, dus je hoeft alleen de front en surroundspeakers in te stellen. Staat los van wat voor receiver je hebt, maar welke speakers aangesloten zijn.
Ik heb immers dezelfde ;-)
Mocht je vragen hebben, stuur anders ff een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-08 12:11
Net een X2100W aangesloten, ter vervanging van mijn Onkyo TX-NR609 die ermee gestopt is na bijna 3.5 jaar. Weer veel nieuwe features zie ik in de nieuwe generaties AV-Recievers. Ik mis echter 1 dingetje wat ik niet zo snel kan vinden, op mijn Onkyo kon ik in het menu per Input de settings aanpassen, op de Denon lijkt dit alleen te kunnen voor de current input (klopt dit?), iets was lastig is, daar ik nu de settings voor de TV input niet kan instellen omdat hij dan op HDMI moet staan om het menu weer te geven op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:28

arnova

weet veel, maar niet alles

Dennism schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 14:32:
Net een X2100W aangesloten, ter vervanging van mijn Onkyo TX-NR609 die ermee gestopt is na bijna 3.5 jaar. Weer veel nieuwe features zie ik in de nieuwe generaties AV-Recievers. Ik mis echter 1 dingetje wat ik niet zo snel kan vinden, op mijn Onkyo kon ik in het menu per Input de settings aanpassen, op de Denon lijkt dit alleen te kunnen voor de current input (klopt dit?), iets was lastig is, daar ik nu de settings voor de TV input niet kan instellen omdat hij dan op HDMI moet staan om het menu weer te geven op de TV.
Tot op zekere hoogte onthouden Denon's per input bepaalde instellingen. Daarnaast kan je met Quick Settings bijna alles naar je hand zetten (behalve bv. speaker setup). Enige nadeel is dat op de knoppen voor Quick alleen op de front van de versterker zitten, niet op de ab, tenzij je bv. een Logitech Harmony ab gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
The Eagle schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 02:46:
Dat zou wel eens kunnen idd. Radio10gold was ook niet meer te ontvangen, die blijkt ook gewijzigd te zijn. Heb ze al even wat feedback op hun feedbackformulier gegeven met de juiste URL's er bij :)
Nog steeds niet opgelost, begint wel een beetje vervelend te worden :/

Kan ook nergens een e-mail adres of iets vinden. Op Twitter / Facebook lijken ze ook niet echt actief voor support. Of kijk ik verkeerd?

[ Voor 13% gewijzigd door Lunaticc op 19-08-2014 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:42
FeaR schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 16:04:
[...]

Wisselen van kabels moet je altijd doen als apparatuur uit staat. Denon heeft niet vaak last van doorgebrande HDMI-boards, maar als je dat voor elkaar wilt krijgen is kabels wisselen met het apparaat aan een goede methode.
En als ik de laptop op front hdmi aansluit, moet ik alles uitzetten, aansluiten en dan aan?
Ook niet bepaald handig dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-03-2024
MisterE schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:32:
[...]

Als je nog nooit verschil gehoord/gezien hebt dan is dat jammer.
Ik heb met kwalitatief wat betere ls/hdmi kabels wel degelijk verschil gehoord/gezien.
Is dat altijd beter?Nee wel anders.
Licht ook aan de rest van apparatur natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Lunaticc schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:56:
[...]

Nog steeds niet opgelost, begint wel een beetje vervelend te worden :/

Kan ook nergens een e-mail adres of iets vinden. Op Twitter / Facebook lijken ze ook niet echt actief voor support. Of kijk ik verkeerd?
Weet niet wie je zoekt, maar radiodenon.com linkt naar vtuner.com, die hebben een contactformulier. Social media heb ik niet dus heb ik geen zicht op helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ikkeenjij36 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:51:
[...]

Als je nog nooit verschil gehoord/gezien hebt dan is dat jammer.
Ik heb met kwalitatief wat betere ls/hdmi kabels wel degelijk verschil gehoord/gezien.
Is dat altijd beter?Nee wel anders.
Licht ook aan de rest van apparatur natuurlijk.
HDMI kabels transporteren digitale signalen éénen en nullen dus.
Kwaliteitsverschil in de vorm van beter of slechter beeld of geluid is er dus niet.
Een kabel doet het wel of niet vanwege bijvoorbeeld een kabelbreuk of slecht contact maar dat is het dan ook.
Kwaliteitsverschillen tussen goedkope en dure kabels bestaan wel maar hebben dan te maken met de keuze van de gebruikte materialen en constructie.
Voor de signaalverwerking maakt dat niet uit behalve voor erg lange kabels waarbij een flinke demping in de kabel wel tot kwaliteitsverlies kan leiden.

Luidsprekerkabel is wat anders daar geldt dat het om een analoog signaal gaat waarbij demping en impedantie verschillen wel invloed hebben op het geluid.
Erg dure kabels zijn echter ook zinloos, gebruik kabel met een behoorlijke diameter tov de lengte zodat de demping gering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-03-2024
HoppyF schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:18:
[...]

HDMI kabels transporteren digitale signalen éénen en nullen dus.
Kwaliteitsverschil in de vorm van beter of slechter beeld of geluid is er dus niet.
Een kabel doet het wel of niet vanwege bijvoorbeeld een kabelbreuk of slecht contact maar dat is het dan ook.
Kwaliteitsverschillen tussen goedkope en dure kabels bestaan wel maar hebben dan te maken met de keuze van de gebruikte materialen en constructie.
Voor de signaalverwerking maakt dat niet uit behalve voor erg lange kabels waarbij een flinke demping in de kabel wel tot kwaliteitsverlies kan leiden.

Luidsprekerkabel is wat anders daar geldt dat het om een analoog signaal gaat waarbij demping en impedantie verschillen wel invloed hebben op het geluid.
Erg dure kabels zijn echter ook zinloos, gebruik kabel met een behoorlijke diameter tov de lengte zodat de demping gering is.
Ach laat ook maar
Hiermee komen we in het believer/non believer discussie die door geen van beide partijen verloren wil worden.
Ik weet wat ik zie en gehoord heb en nog steeds doe.
Lees de fora er maar op na.
Ik zou zeggen wees happy met wat je hebt en laat iedereen vrij in zijn of haar mening.
Er zijn dealers zat die kabels uitlenen om te proberen dus experimenteer een beetje als je er zin tijd en geld voor hebt.
Ik vindt het hobby gedeelte gewoon leuk en interessant.

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ik ben in de markt voor een denon avr-x2100w of een avr-x4000.

Ik ben van plan deze bedraad aan te sluiten, WiFi ga ik niet gebruiken.
Spotify connect van de 2100w is een aardige extra, maar is niet essentieel voor me.

Wat raden jullie aan? De 4000 is een type hoger, maar wel van de vorige serie.

Ik ga er een 5.1 setup op aansluiten.

• Mattor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Even een korte vraag hier.

Heb een AVR-X3000 en heb zitten zoeken op pre-outs, maar ik kom tegenstrijdige berichten tegen; er wordt voornamelijk gesteld dat een X3000 geen pre-outs heeft en een X4000 wel.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/xe0103vapuru1aj/Foto%2020-08-14%2018%2018%2004.jpg

Bovenstaande foto is van mijn X3000, maar dit zijn toch gewoon RCA pre-outs om evt een eindversterker op aan te sluiten? Sorry voor de misschien stomme vraag, maar ben nog lerende op dit gebied en net met de hobby begonnen zeg maar!

• FeaR
Willianv schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:52:
Wat raden jullie aan? De 4000 is een type hoger, maar wel van de vorige serie.
Ouder is zeker niet slechter. Ik zie vaak alleen maar voordelen van een ouder hogere serie/model ten opzichte van een nieuw lager model/serie. Natuurlijk mis je nieuwste snufjes als WiFi, maar veelal heb je in de basis een betere machine. AVR-X4000 zal een betere voeding hebben dan de X2100W en ook de versie van Audyssey is bijvoorbeeld beter.
Mattor schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:21:
Bovenstaande foto is van mijn X3000, maar dit zijn toch gewoon RCA pre-outs om evt een eindversterker op aan te sluiten? Sorry voor de misschien stomme vraag, maar ben nog lerende op dit gebied en net met de hobby begonnen zeg maar!
Dat zijn inderdaad Pre-Outs waar je een eindversterker dan wel actieve speakers op aan kan sluiten.

• Romius
Mattor schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:21:
Even een korte vraag hier.

Heb een AVR-X3000 en heb zitten zoeken op pre-outs, maar ik kom tegenstrijdige berichten tegen; er wordt voornamelijk gesteld dat een X3000 geen pre-outs heeft en een X4000 wel.

[afbeelding]

Dan heb je geen AVRX3000, want ik heb m om die reden weer teruggebracht, er zitten geen preouts op de X3000 namelijk, zie ook deze van de 3000:
http://ca.denon.com/Asset...oducts/AVR-X3000/L_02.jpg

Of ze moeten het model tussentijds hebben aangepast, maar dat lijkt mij sterk.

[ Voor 4% gewijzigd door Romius op 21-08-2014 18:21 ]

• ArChie
  • Niet online
Romius schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 18:20:
Of ze moeten het model tussentijds hebben aangepast, maar dat lijkt mij sterk.
Lijkt erop dat dit toch gebeurd is gezien deze foto:
Afbeeldingslocatie: http://assets.denoneu.com/Assets/images/products/AVR-X3000/EL_avrX3000_bk_e2_re.jpg

• FeaR
Verschillen in afbeeldingen kan ook nog, Amerikaanse, Europese en Engelse versies kunnen afwijken. Heeft Denon vaker gedaan met bepaalde modellen. Al gaat dat hier wellicht niet op aangezien Romius vast een Europees model heeft gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattor
  • Nu online
Ik heb inderdaad écht een X3000, overeenkomend met de afbeelding 2 post boven mij.

Maar daarom was ik ook steeds niet zeker; las overal dat deze geen pre-out heeft, maar wat zijn dan die aansluitingen die daar zitten?

Niet dat ik ze nu al wil gaan gebruiken, maar kon het gewoon niet uitstaan dat ik het niet zeker wist. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Waar heb je die X3000 gekocht dan? Kan grijze import zijn natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattor
  • Nu online
Bij Hobo hifi in Zeist, maand of twee geleden.

Maar ik kijk hier nu in de pricewatch, waar ook een foto van de achterkant staat en die ziet er precies hetzelfde uit als die van mij. Dus incl. pre-outs. Waarschijnlijk dan tussendoor aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Bizar zeg, die van mij had ik begin dit jaar gekocht, bij een lokale audiozaak, ik zie bij de specs nu idd preout staan. Maar de online handleiding staat een diagram van de achterkant waar geen preout op zit. Waarschijnlijk had ik dan een ouder model gekregen ofzo.

Het was ook een beetje krom, want de vergelijkbare Marantz modellen hadden wel preouts.

[ Voor 19% gewijzigd door Romius op 22-08-2014 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Niet online
Inmiddels de knoop doorgehakt en bij iear de laatste x4000 opgehaald.

Bij aankoop was mij reeds bekend dat mijn 5.1 set behorende bij de denon 550sd eigenlijk niet geschikt is voor gebruik met deze receiver.
Upgrade van speakers komt dan ook op korte termijn.

Echter, ik krijg mijn receiver i.c.m. de oude speakers en sub niet goed afgesteld. Ook niet via de audessey meting.
Geluid klinkt zacht en bas is weinig aanwezig. Pas als ik de sub handmatig van -5.5 naar 0 terug breng, klinkt het enigzins goed.

Iemand enig idee wat ik hieraan kan verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-08 12:11
Willianv schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:36:
Inmiddels de knoop doorgehakt en bij iear de laatste x4000 opgehaald.

Bij aankoop was mij reeds bekend dat mijn 5.1 set behorende bij de denon 550sd eigenlijk niet geschikt is voor gebruik met deze receiver.

Echter, ik krijg mijn receiver i.c.m. de oude speakers en sub niet goed afgesteld. Ook niet via de audessey meting.
Geluid klinkt zacht en bas is weinig aanwezig. Pas als ik de sub handmatig van -5.5 naar 0 terug breng, klinkt het enigzins goed.

Had je hiervoor ook audessey? Ik had dit namelijk ook na overstap van een Onkyo TX-NR609 naar Denon (wel een X2100W) welke een veel mindere versie had van audessey dan de nieuwe Denon. nadat ik me op diverse fora had ingelezen kan dit komen omdat audessey in de hogere versie's de sub veel beter inregelt waar je bass eigenlijk veel strakker is. Ik verwarde dit ook met "te zacht" totdat ik o.a. TRON er even ingooide of de finding nemo fishtank scene. Toen kwam de subwoofer wel ineens voldoende los.

Ook lijkt het of de Denon (meer dan mijn oude Onkyo) iets ingespeeld moet worden, ik heb echt het gevoel dat het geluid wat meer los komt nu ik de set een weekje heb draaien, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ik zelf aan het wennen ben aan toch iets andere geluid dat deze receiver maakt t.o.v. de Onkyo. i.i.g. merkt in nu in series e.d. ook meer punch opp uit de subwoofer dan dat ik afgelopen zaterdag direct na de audessey meeting deed.

Verder kun je ook nog even spelen met de audessey settings, vooral Dynamic Volume maakte bij nogal een verschil in Volume, bij Off was alles redelijk zacht en moest het volume echt hoog om vooral stemmen goed te krijgen over de center. Bij Light was alles gelijk al een stuk beter in balans.

Ik vind ze als volgt het beste staan voor mijn media player:

MutiEQ XT: Reference
DynamicEQ: On
Reference level offset: 0 dB voor Bluray's en 10 dB voor gedownloade series
Dynamic Volume: Light

Voor de TV input:

MutiEQ XT: Reference
Reference level offset: 10 dB
Dynamic Volume: Light

Voor Muziek (tenzij Pure aanstaat).

MultiEQ XT: Flat
Reference level Offset: 15 dB
Dynamic Volume: Light of Off

Wees verder ook niet bang om het volume van de versterker redelijk ver open te draaien. Bij het inlezen las ik ook dat het volume op recentere versterkers soms anders werkt waardoor je soms de volume meter wel tot +60% open moet draaien voordat je wat punch krijgt in je geluid. Ik heb die van mij in de volume options bij scale op dB's gezet en pas vanaf ongeveer -35 dB krijg in films echt fijn geluid vind ik (schaal is -79.5 dB tot 18 dB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mockba
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:23
Hier ook iemand met een X4000. Bij inregelen van de sub tijdens Audyssey mag die gerust 5dB boven het referentieniveau (75dB) afgeregeld worden. Hier staat hij zelfs op +10dB, maar das persoonlijjk en hangt ook van je sub af. Niveau tijdens films kijken is -25dB tot -15dB. Nog harder en het begint oncomfortabel te worden tijdens sommige scenes...

Kleine toevoeging: dynamic EQ staat ook geactiveerd. Hoe harder je je receiver zet, hoe minder hij zijn equalizer gaat toepassen wat er in praktijk voor zorgt dat je ook op lage luisterniveaus kan genieten van geluidseffecten...

[ Voor 25% gewijzigd door mockba op 24-08-2014 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Niet online
Ik heb nog wat gespeeld met de instellingen, en ik moet zeggen het is al een stuk beter.

Desalniettemin toch besloten om betere speakers aan te schaffen.

Ik ben nog niet wezen luisteren maar heb aan de hand van diverse fora een wensenlijstje samengesteld:
- Boston accoustics a 25/26
- Dali Zensor 1 of Dali Zensor 3

Voor beide geld dat ik ze eerst in combinatie met een center als frontspeakers wil inzetten, daarna eventueel een set vloerstaanders erbij komen en deze doorschuiven naar surround speakers.

Hoop dat deze speakers een goede combi vormen met de x4000,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Laatst online: 11:26

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Willianv schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:36:

Meeste mensen hebben hun sub veel te hard afgesteld.
Misschien ben je het gewoon te hard gewoon ?
Neem eens een paar scenes waar je zeker van bent dat het stevige bas is. ''Saving private ryan'' Bluray bijvoorbeeld...

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:15

|sWORDs|

vSphere/ESXi

In principe moet een sub bij een full range speaker nauwelijks volume toevoegen, maar meer een soort van aanvullen met lagere tonen. De meeste mensen zetten hun sub veel te hard.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00DRUFF
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08 14:05
The Eagle schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:02:
Waar heb je die X3000 gekocht dan? Kan grijze import zijn natuurlijk :)
De X3000 zonder pre-outs is een 120V 60Hz voor de Amerikaanse markt. De X3000 met pre-outs is een 230V uitvoering voor de Europese markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-08 16:43
FeaR schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:43:
[...]

Ouder is zeker niet slechter. Ik zie vaak alleen maar voordelen van een ouder hogere serie/model ten opzichte van een nieuw lager model/serie. Natuurlijk mis je nieuwste snufjes als WiFi, maar veelal heb je in de basis een betere machine. AVR-X4000 zal een betere voeding hebben dan de X2100W en ook de versie van Audyssey is bijvoorbeeld beter.
Ga je nog wat stappen terug dan wordt de audio kwaliteit alleen maar beter van de Denons (en menig ander merk). :-)
Je hebt op de nieuwere veel meer instellingen en mogelijkheden maar of ze de kwaliteit van de eerste 5.1 versterkers halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
W00DRUFF schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 17:10:
[...]

De X3000 zonder pre-outs is een 120V 60Hz voor de Amerikaanse markt. De X3000 met pre-outs is een 230V uitvoering voor de Europese markt.
Nou, ik had een X3000 zonder preouts en er gaat toch echt geen 120V hier door het huis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00DRUFF
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08 14:05
@Romius
Het apparaat op de foto van je link was namelijk een 120V uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heijnders
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

heijnders

J. Heijnders

Ben op dit moment in bezit van AVR 3806. Geluid prima! Ik mis de nieuwe opties.
De avr x2000 in huis gehad. De nieuwe opties voldeden maar het geluid was onder de maat. Alsof er een deken overheen lag.
Gaan denken over de avr 4520.
Maar twijfel of een x4000 ook zou voldoen. Bijna de helft goedkoper!
Dan is er ook nog de nieuwe X4100. Graag jullie mening.

Denon Avr-x4400h+ Samsung UE55um8000 + B&W DM305 +Hyundai Kona 64 (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 16:06
heijnders schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 08:45:
Ben op dit moment in bezit van AVR 3806. Geluid prima! Ik mis de nieuwe opties.
De avr x2000 in huis gehad. De nieuwe opties voldeden maar het geluid was onder de maat. Alsof er een deken overheen lag.
Gaan denken over de avr 4520.
Maar twijfel of een x4000 ook zou voldoen. Bijna de helft goedkoper!
Dan is er ook nog de nieuwe X4100. Graag jullie mening.
Heb hier de X4000, geluid is goed, maar niet superhelder. Ik heb bijvoorbeeld een Tripath AMP waar veel meer detail uitkomt, de X4000 is wel gebalanceerder.

Waar ik zelf wel een probleem mee heb is de ontzettend trage appsturing. Spotify werkt langzaam en iets anders dan je eigen playlists afspelen wil je niet, want dan ben je te lang bezig. Ook een de source omzetten, volume wijzigen gaat met grote vertraging. Heb de X4100 niet gehoord, maar Spotify Connect en een nieuwere besturing moet wel iets beter werken. Dezelfde problemen zal een 4520 overigens ook hebben.

Zoek in deze topic maar eens op het woord "traag"

• Romius
arjandijk162 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 12:46:
[...]

Heb hier de X4000, geluid is goed, maar niet superhelder. Ik heb bijvoorbeeld een Tripath AMP waar veel meer detail uitkomt, de X4000 is wel gebalanceerder.

Waar ik zelf wel een probleem mee heb is de ontzettend trage appsturing. Spotify werkt langzaam en iets anders dan je eigen playlists afspelen wil je niet, want dan ben je te lang bezig. Ook een de source omzetten, volume wijzigen gaat met grote vertraging. Heb de X4100 niet gehoord, maar Spotify Connect en een nieuwere besturing moet wel iets beter werken. Dezelfde problemen zal een 4520 overigens ook hebben.

Zoek in deze topic maar eens op het woord "traag"
Wat voor bijna alle apparaten wel van toepassing is, een dedicated streamer zal altijd beter werken. Iets wat fabrikanten ook in de hand werken, anders worden de andere producten niet meer verkocht. Denon heeft nu ook de Sonos concurrent, de Heos lijn uitgebracht met betere spotify ondersteuning. Dit zal ongetwijfeld ook op de AVR lijn kunnen draaien. Een super alles in 1 apparaat is er nou eenmaal niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook dat het display aan de voorzeide op zwart gaat wanneer je niks doet ?

Zodra ik switch van input krijg ik dat te zien.

Wat mij betreft mag het display aanblijven, waar kan ik dat regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:00:
Hebben jullie ook dat het display aan de voorzeide op zwart gaat wanneer je niks doet ?

Zodra ik switch van input krijg ik dat te zien.

Wat mij betreft mag het display aanblijven, waar kan ik dat regelen.
Staat je output of Pure Direct? Die functie schakelt het display uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-08 18:02
Is er ook al iemand die ervaringen heeft met de Denon AVR-X2100W? Ik wil een nieuwe receiver aanschaffen (icm Denon Bronze speakers) en zit nu nog wat te twijfelen tussen de AVR-X3000 of de nieuwere AVR-X2100 (ongeveer dezelfde prijs).

Voordeel van de X2100 is dat deze Wifi/BT ondersteuning heeft alleen dat is voor mij nog niet het meest interessante. Voordeel van de X3000 is dat deze iets meer vermogen heeft per output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Laatst online: 16-08 18:23

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik ondervind helaas problemen met de HDMI input op mijn 1610-avr.

Topic heb ik hier geplaatst aangezien het via de videokaart gaat en ik die verdenk.
AMD R9 290 HDMI sound output

Op internet heb ik gezien dat meer mensen soms problemen hebben met de HDMI input op Denon toestellen. Mijn probleem lijkt helaas toch iets anders te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Vandaag de knoop doorgehakt en toch een Denon Heos Link gekocht ipv Sonos Connect voor bij de stereoversterker. Eerste indrukken zijn goed, zijn nog wel wat verbeterpunten, maar als ze dat op orde krijgen is het zeker een geduchte Sonos concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Denon Heos heb ik laatst even bij HIFI Klubben gehoord. Qua geluidskwaliteit is het mijn oorziens veel beter dan welke Sonos dan ook. Qua bediening en gebruiksgemak durf ik er niets over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelnarath
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Sinds 2 dagen in het bezit van een Turtle Beach PX4 headset, deze is momenteel direct aangesloten op mijn PS4, maar het liefst zou ik hem aan mijn Home Cinema Set hangen, hier zijn namelijk ook mijn TV, HTPC en Xbox One ook op aan aangesloten, dus het zou fantastisch zijn als ik de headset aan de receiver kan hangen en niet telkens van het enne apparaat naar het andere apparaat hoef te lopen om de S/PDIF aan te sluiten.

Al mijn apparaten zijn aangesloten via HDMI op mijn Denon AVR 1910.
Ik heb getracht de S/PDIF out van mijn TV te gebruiken maar ik kreeg geen geluid/signaal naar mijn headset.

Screenshotje van de achterkant van de 1910:

http://store.donanimhaber...9786F0B3931798C5242EB.jpg.

Zou het een optie zijn om in iedergeval de PS4 en Xbox One aan te sluiten op de S/PDIF aansluitingen: OPT- 1 IN en OPT-2 IN via S/PDIF, en de Turtle Beach Receiver aan te sluiten op de OPT-2 OUT ?

Volgens mij is het niet mogelijk om van HDMI IN naar SPDIF OUT signalen te versturen, correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Of je van HDMI naar SPDIF kunt moet je even in je handleiding kijken. Staat als het goed is een diagram in. Vermoed van niet eerlijk gezegd, want HDMI kan een breder digitaal signaal aan dan SPDIF. Maar dat kun je testen natuurlijk :)

SPDIF van TV naar receiver en dan naar out moet kunnen. Moet je alleen ff je SPDIF input ff aan je TV assignen. Zie ook daarvoor het boekje :)

[ Voor 23% gewijzigd door The Eagle op 31-08-2014 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelnarath
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
The Eagle schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 09:51:SPDIF van TV naar receiver en dan naar out moet kunnen. Moet je alleen ff je SPDIF input ff aan je TV assignen. Zie ook daarvoor het boekje :)
Doh, natuurlijk... vanmiddag even uit proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
FeaR schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:52:
Denon Heos heb ik laatst even bij HIFI Klubben gehoord. Qua geluidskwaliteit is het mijn oorziens veel beter dan welke Sonos dan ook. Qua bediening en gebruiksgemak durf ik er niets over te zeggen.
Ik heb niet een direct vergelijk met de Sonos qua kwaliteit, maar ik vind het prima klinken, naar mijn inziens ook beter dan de mediaserver via de zone2 output op de X4000.

Ik heb wel begrepen dat de speakerlijn beter klinkt dan de Sonos.

Ik heb er wat meer mee gespeeld, de bediening is niks op aan te merken. Tags werken goed, er kan nog op folder worden gespeeld, iets wat ik toch wel belangrijk vond. Het is allemaal een stuk sneller dan de oude denon app op de X4000. Ook alle nummers op de NAS laten generen in een play all gaat vlot. Spotify nog niet geprobeerd, maar wat ik gelezen heb, gebruikt deze native app van Spotify.

De IR besturing werkt nog niet helemaal goed, maar de Sonos heeft dat sowieso niet, dus dat is al een pluspunt. Hiermee kan je de versterker aanzetten via de app en daarna op de juiste input zetten. Probleem is bij wisselen van nummers dat de input steeds opnieuw wordt aangesproken, dus je steeds de relais hoort klikken en een onderbreking hebt.

Je kan nog niet in nummers vooruit spoelen, ik neem aan dat dat nog komt. Verder zijn de playlists goed te managen, niks op aan te merken. En internetradio ontbreekt nog, dat is wel vreemd, maar dat komt ook nog wel goed denk ik. Ik gebruik dat ook niet vaak moet ik zeggen.

Gelijk ook verbruik gemeten, bij werking is dit 5,6 watt, in eerste instantie ging apparaat niet in slaapstand. Je kan de playlist alleen maar pauzeren en niet stoppen. Bij het verwijderen van de huidige playlist gaat deze wel in standby na 20 min, dan is het verbruik 3,5 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
Ik heb sinds kort de Denon AVR-2100 maar ik heb een probleem met het aansluiten van mijn HTPC (zelfbouw met Asus M2A-VM HDMI mobo) op de Denon. Wanneer ik namelijk mijn HTPC met HDMI wil aansluiten krijg ik op geen enkele manier input vanuit mijn HTPC. Sluit ik vervolgens mijn HTPC aan op de TV dan krijg ik wel beeld en geluid. Ook een laptop op dezelfde manier aansluiten op de Denon levert wel beeld en geluid op de tv.

Waar kan dit aan liggen, kan dit een beperking zijn in de HDMI output vanuit de HTPC of toch nog ergens een verborgen instelling? Iemand nog tips en trucs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onedayflyer682 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:28:
Ik heb sinds kort de Denon AVR-2100 maar ik heb een probleem met het aansluiten van mijn HTPC (zelfbouw met Asus M2A-VM HDMI mobo) op de Denon. Wanneer ik namelijk mijn HTPC met HDMI wil aansluiten krijg ik op geen enkele manier input vanuit mijn HTPC. Sluit ik vervolgens mijn HTPC aan op de TV dan krijg ik wel beeld en geluid. Ook een laptop op dezelfde manier aansluiten op de Denon levert wel beeld en geluid op de tv.

Waar kan dit aan liggen, kan dit een beperking zijn in de HDMI output vanuit de HTPC of toch nog ergens een verborgen instelling? Iemand nog tips en trucs?
Hoe staan je HDMI instellingen op de Denon. Plug je de HDMI kabel in een HDMI input van de Denon die niet door de receiver is aangewezen? Input 6 bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
Ik heb de toewijzing inderdaad al bekeken maar daar zat het niet in, heb het op meerdere ingangen getest, en als ik het met de laptop op dezelfde ingang aansluit wordt het beeld wel getoond.

Verwijderd

Ik heb een 4311 Denon receiver (170 watt); ik wil een paar RF 83 Klipsch kopen; (waarvan wordt gezegd vanaf: 250 watt); Is deze receiver geschikt?

• FeaR
Ga [FAQ] Audio eens lezen met betrekking tot vermogen. Ter info: jouw Denon is geen 170 Watt en die Klipsch werken niet pas vanaf 250 Watt... Je moet je niet blind staren op specificaties en al helemaal niet als je deze niet op de juiste manier weet te interpreteren. Dat maakt het onnodig moeilijk wat niet nodig is..Als je al naar specificaties kijkt dan zal je zien dat de RF-83 een gevoeligheid van 100 dB (!) hebben, oftewel die speakers stuur je met een wekkerradio nog aan.

Verwijderd

Dus met deze receiver tov speakers Klipsch RF 83 (250 W) hoef ik niet bang te zijn voor vervorming / lelijk/schel geluid als ik het iets luider zet?

• FeaR
Schel geluid zal je sowieso hebben, daar is het een Klipsch voor :P
Die 250 Watt is nietszeggend en ga je ook nooit halen, zelfs al zou je receiver dat kunnen leveren. Als je 250 echte Watts door die speaker heen jaagt heb je zo veel dB's dat je het letterlijk niet meer uithoudt in die ruimte. Je gaat maar enkele Watts (of nog niet eens) gebruiken en dat kan elke receiver leveren.

• xtern15
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-08 13:50
Onlangs een Denon x2000 aangeschaft. Alles netjes aangesloten en werkt/klinkt prima. Ik ondervind echter continu het probleem dat ik met de denon app (android) vaker het apparaat niet kan vinden als wel. Dit terwijl mijn wifi dekking thuis verder prima is. De x2000 zit uiteraard via een lange kabel op de Router aangesloten.

Hebben meer mensen dit probleem en weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:44:
[...]

Staat je output of Pure Direct? Die functie schakelt het display uit.
Dit is inderdaad het geval. Dit mede doordat het volume op de andere settings veel lager is.

Gevoelsmatig heb ik moeite met het opschroeven naar volume ~65.

Ondanks dat ik weet dat het volume op de Denon's niet liniar stijgt heb ik het idee dat ik iets fout doe..

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:21:
[...]

Dit is inderdaad het geval. Dit mede doordat het volume op de andere settings veel lager is.

Gevoelsmatig heb ik moeite met het opschroeven naar volume ~65.

Ondanks dat ik weet dat het volume op de Denon's niet liniar stijgt heb ik het idee dat ik iets fout doe..
Als je zoveel mogelijk wilt bypassen van Audessy etc zet je je Denon op "Direct Mode" (knopje op je AB). Op die manier heb je wel het display aan.

En gewoon opentrekken die Denon. Ik heb een X2000 en vind dat die pas lekker begint te klinken op Pure Direct voorbij de "50". Ik heb een paar laag rendement speakers van 4 Ohm eraan hangen en dat trekt de Denon prima. Zonder enige moeite.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:25
Ik heb een X2000 en als ik die aanzet zie ik direct activiteit op mijn router en modem, blijkbaar wordt er een internet radio stream gestart ook al luister ik FM radio. Als ik mijn receiver op internet radio zet heb ik ook direct geluid. Wie heeft dit nog meer?

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:14

sll

Ik heb een X3000, en zie hetzelfde met de USB-stick-functie. Als ik de Denon op een andere input zet, speelt de USB gewoon door. Dat zie / hoor je niet, behalve aan het USB-controlelampje. Ik denk dat de inputs onafhankelijk werken van de ingeschakelde output-functie.

M.a.w.: kun je de internetstream stoppen, en dan de Denon uitzetten. Als je hem dan weer aanzet, zou ik geen activiteit meer verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal_X
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik heb zelf ook een X2000. Volgens mij staat hij continue in contact met het internet.

Op mijn telefoon heb ik de Denon app, en daarmee kan ik hem altijd "zien" ook al staat hij uit. Ik kan de receiver eveneens aanzetten met mijn mobiel als deze op standby staat. Volgens mij is het dus niet raar dat hij continue internet "vraagt". Als hij aangaat gaat hij direct alles weer zoeken zodat hij lekker snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:25
Die van mij staat echt uit, als jij uitstaat (dus ook niet bereikbaar via de app.) Het is natuurlijk beetje onzinnig om een stream op te vragen als ik gewoon FM radio luister. Niet dat ik een datalimiet heb, maar vind dat gewoon niet nodig.
Pagina: 1 ... 33 ... 100 Laatste