Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:30
Alles staat goed ingesteld.
Ook bij het afspelen van cd's is het geen verbetering. Ik zeg niet dat het slecht is, maar wel iets minder. Zou het aan de zwaardere en dus stabielere voeding van de 2805 kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 21:53
Luidsprekers die net iets anders staan, of je hebt volume iets zachter staan. Kan allemaal invloed hebben.
Je kan audessey gebruiken om het geluid aan te passen voor de ruimte, ik hoor daar veel goede dingen over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:30
Aan de stand van de luidsprekers is niets gewijzigd. Enige verandering is de receiver. Audissey is handig als je verschil hebt tussen speakers, of de ruimte teveel van invloed is. Ik gebruik dit bij muziek dvd's en films, maar niet bij audio cd's. Daar blijf ik de pure direct stand icm mijn speakers gewoon veel beter klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:10
Nou vanmorgen bliksem inslag gehad, Diverse elektronica beschadigd of volledig stuk en de X2000 doet niets meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 20:21
Oeps, that sucks :(.

Is het echt diverse verschillende soorten elektronica of gaat het vooral om apparaten die ook op de 1 of andere manier aan de 'kabel' of telefoonlijn hingen?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Het lijkt ingeslagen op de coax kabel, maar helemaal snappen doe ik het nog niet:

Antenne versterker (stuk) <---> modem <---> Router (gedeeltelijk stuk) <---> 3 poorts homeplug gebruikt als switch ( stuk) <---> X2000 stuk + Media speler

bovenstaande router <--> switch (gedeeltelijk stuk
) <---> PC1 + PC2 (nic stuk)

dus alleen de onderdelen waar stuk achter staat zijn beschadigd :?

[ Voor 10% gewijzigd door wortelsoft op 20-07-2014 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:59
wortelsoft schreef op zondag 20 juli 2014 @ 20:56:
Het lijkt ingeslagen op de coax kabel, maar helemaal snappen doe ik het nog niet:

Antenne versterker (stuk) <---> modem <---> Router (gedeeltelijk stuk) <---> 3 poorts homeplug gebruikt als switch ( stuk) <---> X2000 stuk + Media speler

Je kunt beter alles laten vervangen want apparatuur die het nu ogenschijnlijk nog goed werkt kan over korte tijd ook de geest geven. Niet alle beschadigingen door inslag zijn direct zichtbaar.
Ik denk dat de verzekering de schade wel dekt.

Hebben je buren ook schade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Ik heb de buren nog niet gesproken vandaag. Dus ik weet niet of ze ook schade hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-08 08:36
The Eagle schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 12:36:
@rjvisje: hoe staan je EQ en audissey settings bij stereo of multichannel stereo? Toevallig nog op flat staan?
Dynamic EQ toch maar aangezet, met volume op light en dit klinkt aardig naar wens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-03-2024
Iemand ervaring met de reparatie afdeling van denon?
Heb mijn x2000 anderhalve week geleden terug gebracht naar mijn dealer na niks meer doen ineens.
Echter nog niks gehoord hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ikkeenjij36 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 17:00:
Iemand ervaring met de reparatie afdeling van denon?
Heb mijn x2000 anderhalve week geleden terug gebracht naar mijn dealer na niks meer doen ineens.
Echter nog niks gehoord hiervan.
Ik ben mijn X2000 een paar weken kwijt geweest, reparatie afdeling zelf werkt volgens wel goed en zorgvuldig. De dealer moet de receiver ook doorsturen dus kost een paar dagen alleen al vanwege het transport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Ok dus de ervaring is dat het een paar weken duurt.
Dat betekent een paar weken zonder muziek films enz. Want alles bij mij was via hdmi op de x2000 aangesloten en heb nu alleen nog maar een avr 3801 te leen maar dat is allemaal anoloog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Wat mankeerde eraan? Mijn pa is al aan zijn 2e x1000, desondanks sta ik op het punt een x2000 te bestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:25

Darrell

Fiat moonboy

ySoSrs schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 15:13:
Blijkbaar komt dit nog voor en zou een simpele toslink tussen TV en receiver dit oplossen, zogezegd zogedaan en nu zit er ook een toslink tussen de "digitale audio out" poort van de TV en "Digital Audio TV Audio optical 1" van de receiver. Als ik dan via de receiver TV-audio kies als bron dan geeft hij het volgende aan: Source TV-audio, Input: none. Als ik dan iets via de TV speel, dan gaat het geluid weer gewoon over de TV en niet over de surround set.
Iemand een idee hoe ik dit opgelost krijg?
Ik heb het op dezelfde manier opgelost en werkt prima. Heb je de inputs al gecheckt in het setup menu? Kan zijn dat daar tv audio nog op een HDMI kanaal staat. Die moet je dan omzetten naar de TOS link input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
wortelsoft schreef op zondag 20 juli 2014 @ 20:56:

Of de buren ook schade hebben is wel een belangrijke vraag ja. Waar sloeg de bliksem precies in?

Als die in een huis slaat of bijvoorbeeld in een boom en daaronder door de grond loopt telefoon/coax, dan gaan die vaak als een 'antenne' werken op het ontzettend grote EM-veld dat tijdens de inslag wordt geproduceerd. Er gaat dan een spike over de coax/telefoon waar de gevoelige tuners en modems niet tegen kunnen. Het is wel frappant dat ook enkele switches stuk zijn. Het zou dan ook nog kunnen dat je UTP-netwerk het veld gedeeltelijk heeft opgepikt :?. Maar dat laatste lijkt me minder waarschijnlijk. Maar het kan.

Hoe dan ook vind ik ook bovenstaande wel weer prettig aan het hebben van een tv internet via glasvezel: Perfecte galvanische scheiding _O_. Via de elektra kan theoretisch ook, maar komt volgens mij veel minder vaak voor.

En ja, UPC had ooit in de reclame dat hun netwerk niet werd verstoord door het weer of verkeer (duidend op Digitenne maar ook de storingen die je op ADSL sneller hebt tijdens onweer). Maar ondertussen raden ook zij ergens op een stukje wat verder weg op de website aan om de coax eruit te trekken tijdens onweer of zeggen ze dat de bliksem wel eeens inslaat op een kast van hun.

Verder heeft HoppyF inderdaad gelijk: Wellicht is het beter om dus alles wat direct of indirect achter telecom/kabel hing te vervangen.

Anyway: Sterkte met vooral je x2000. Flinke schadepost :(

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 21-07-2014 22:28 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
werkenslaap schreef op maandag 21 juli 2014 @ 19:49:
Wat mankeerde eraan? Mijn pa is al aan zijn 2e x1000, desondanks sta ik op het punt een x2000 te bestellen..
Ineens bleef de denon in het rode lampje hangen.
Daarna stroom eraf en er weer op en witte rook klein beetje eruit bij de 220 aansluiting in de receiver.
Daarna niks meer,stekker erin start op met denon av receiver en dan klaar.
Wat ik me wel afvraag waarom het zolang duurt?
Als ik mn pc wegbreng bij de pc boer is er binnen een week een conclusie/reparatie of wat dan ook nodig is.
Dit ter voorbeeld omdat ze mijn pc ook grondig testen of er een hw of sw probleem/defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
eymey schreef op maandag 21 juli 2014 @ 22:26:
[...]

. Het zou dan ook nog kunnen dat je UTP-netwerk het veld gedeeltelijk heeft opgepikt :?. Maar dat laatste lijkt me minder waarschijnlijk. Maar het kan.
Dit lijkt me toch wat gebeurt is. De gedeeltelijk stuk apparaten (switch, pc, router) hebben allemaal defecte ethernet poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, maar hing je X2000 ook daar aan? Het kan ook zijn da thet wel via je coax binnen is gekomen en dat je modem toevallig net sterkere componenten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
De X2000 hing via ethernet kabel aan de homplug die volledig stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ySoSrs
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-08 17:38
Darrell schreef op maandag 21 juli 2014 @ 19:52:
[...]

Ik heb het op dezelfde manier opgelost en werkt prima. Heb je de inputs al gecheckt in het setup menu? Kan zijn dat daar tv audio nog op een HDMI kanaal staat. Die moet je dan omzetten naar de TOS link input.
Dit was inderdaad het probleem, was ondertussen alle instellingen nog eens afgegaan en kwam toen dat tegen. Het werkt nu perfect, wel stom dat de ARC niet gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Eens, het zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:11
De nieuwe Denon modellen lijken langzaam maar zeker op voorraad te komen bij sommige winkels. Nu nog even wachten op Hifi corner..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Dutch
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-12-2021
Ashy schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:51:
De nieuwe Denon modellen lijken langzaam maar zeker op voorraad te komen bij sommige winkels. Nu nog even wachten op Hifi corner..
Waar heb jij ze dan al gezien? Ik hou 't in de gaten, maar ze worden pas 1 augustus verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Bij redcoon hebben ze ze al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Dutch
Yes, gezien dat ze idd bij meerdere zaken te krijgen zijn, Heb zelf net de AVR-x2100w bij FOKA besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:27
Nog wat van de prijs af kunnen krijgen of meteen de € 599,- af getikt? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Even nog een vraagje.
Mijn x2000 is nu al 2 weken weg voor reparatie.
Hij deed gewoon niks meer.
Wat is een redelijke/normale termijn dat ik wat terug moet horen ervan?
En wanneer kan ik gaan eisen dat het in orde gemaakt is of een vervanging eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Dutch
Joster schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:51:
Nog wat van de prijs af kunnen krijgen of meteen de € 599,- af getikt? :D
Ik heb geen idee of ze een fout gemaakt hebben, maar ik heb gebruik gemaakt van opvragen kassaprijs en die is beduidend lager uitgevallen :-)
Dus.. geen 599 afgetikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:27
Heb dat nu ook gedaan, best interessante aanbiedingen direct daar :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-08 14:09
ikkeenjij36 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:04:
Even nog een vraagje.
Mijn x2000 is nu al 2 weken weg voor reparatie.
Hij deed gewoon niks meer.
Wat is een redelijke/normale termijn dat ik wat terug moet horen ervan?
En wanneer kan ik gaan eisen dat het in orde gemaakt is of een vervanging eisen?
3 weken is doorgaans normaal. Het is ook vakantie periode, veel service centers die maar op halve kracht werken of zelfs gesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Dutch
Als je een nieuwe Denon wilt aanschaffen.. Foka met kassakorting !! 't scheelt enorm met adviesprijs.
Geen idee of ik 't hier mag zeggen, maar in mijn geval < 500 Euro.
Dus.. Als.. doe je er jouw voordeel mee.. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Ach ja er moeten eerst nieuwe speakers komen dus laat ik t nog maar ff doen met mn x2000 van iets meer als een jaar.
Als die tenminste gerepareerd is.
Net terug gehoord van mijn dealer,hij is bij denon nu en wordt ff afwachten.
Anders mag ik even een demo gebruiken zolang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:11
Ook ik heb dankzij Dr. Dutch X2100W besteld met een flinke korting :-) morgen genieten van mijn nieuwe set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 16:00

arnova

weet veel, maar niet alles

Inmiddels de x1000 aangeschaft en alles ingesteld. Het geluid in stereo is schitterend en met 5.1 ben ik ook grotendeels erg tevreden. Ik lijk alleen tegen 1 ding aan te lopen: het lijkt erop dat er af en toe in het center kanaal (bij stemmen) een soort rare modulatie/trilling zit. Ik heb mijn center speaker al verplaatst en zelfs gewisseld voor een ander maar het probleem blijft. Ik heb ook al diverse instellingen veranderd en telkens gecheckt met dezelfde passages (het komt consequent bij bepaalde passages voor), maar ook dat maakt niks uit.

Nu heb ik een bovengemiddeld scherp gehoor en hoor ik dus bijna alles (dit is niet altijd een voordeel zoals nu want mijn vriendin snapt/hoort het probleem niet ;-)). Kent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
arnova schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 13:12:
Inmiddels de x1000 aangeschaft en alles ingesteld. Het geluid in stereo is schitterend en met 5.1 ben ik ook grotendeels erg tevreden. Ik lijk alleen tegen 1 ding aan te lopen: het lijkt erop dat er af en toe in het center kanaal (bij stemmen) een soort rare modulatie/trilling zit. Ik heb mijn center speaker al verplaatst en zelfs gewisseld voor een ander maar het probleem blijft. Ik heb ook al diverse instellingen veranderd en telkens gecheckt met dezelfde passages (het komt consequent bij bepaalde passages voor), maar ook dat maakt niks uit.

Nu heb ik een bovengemiddeld scherp gehoor en hoor ik dus bijna alles (dit is niet altijd een voordeel zoals nu want mijn vriendin snapt/hoort het probleem niet ;-)). Kent iemand dit probleem?
IK denk dat je beter een voorbeeld kan geven:
* welke film (inc ripgroep?); welk fragment
* hoe aangesloten (hdmi?)
* DTS/MA/HD/Dolby etc
* alle poespas uit van de receiver (inc Audessey?)

Volgens mij is het wel eens zo dat surround fout gaat, maar dat is dat het formaat niet goed support word.

btw: zelf geen CS in mijn opstelling dus ik kan het iig niet controleren :+

[ Voor 3% gewijzigd door MisterE op 26-07-2014 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het orienteren voor een nieuwe receiver welke de komende jaren goed mee kan (2014 versie).

Daarbij ben ik tot nu toe uitgekomen op de Denon AVR-X3100 of Onkyo TX-NR737. Het prijsverschil is op dit moment circa € 100 en het enige serieuze verschil dat ik kan vinden is bij Denon Audessy en bij Onkyo upgrade mogelijkheid tot Dolby Atmos.

Wat raden jullie aan of hebben jullie nog andere receivers als tip?

Daarnaast wil ik een bijpassende Blu-Ray speler hebben.
Kunnen jullie mij adviseren in de 'goedkopere' of 'duurdere' versie? Ofwel Denon DBT-1713UD http://www.denon-hifi.nl/...layer&productid=dbt1713ud of DBT-3313UD http://www.denon-hifi.nl/...layer&productid=dbt3313ud / Onkyo BD-SP309 http://www.nl.onkyo.com/en/products/bd-sp309-43437.html of BD-SP809 http://www.nl.onkyo.com/en/products/bd-sp809-57924.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb maar 1 tip voor je: open een topic met de zelfde vraag in Consumentenelektronica Aankoopadvies
Want dat is namelijk wat je vraagt, dit topic is met name voor Denon specifieke vragen. Wij van WC eend adviseren WC eend, dus die Onkyo's kun je volgens ons allemaal beter gewoon links laten liggen. Maar das niet het antwoord waar je op zit te wachten gok ik ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad als antwoord verwacht ik Denon bij nader inzien :-). Maar is Onkyo veel slechter dat jullie weten of is Denon gewoon veel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:33:
Inderdaad als antwoord verwacht ik Denon bij nader inzien :-). Maar is Onkyo veel slechter dat jullie weten of is Denon gewoon veel beter?
Volgens mij komen vooral Panasonic/LG als goeie Bluray spelers uit de testen. En zijn ook een STUK goedkoper. Zelf kies ik ook voor Panasonic (kan ik de afstandsbediening van de tv ook gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zoals gezegd: dit is een Denon topic, dus geen ervaring mee. En no offense, maar met dit soort vragen vervuil je het topic eigenlijk een beetje.
Dus nogmaals vriendelijk verzoek: maak een eigen topic aan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:28

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 20:53:

Daarnaast wil ik een bijpassende Blu-Ray speler hebben.
Kunnen jullie mij adviseren in de 'goedkopere' of 'duurdere' versie? Ofwel Denon DBT-1713UD http://www.denon-hifi.nl/...layer&productid=dbt1713ud of DBT-3313UD http://www.denon-hifi.nl/...layer&productid=dbt3313ud / Onkyo BD-SP309 http://www.nl.onkyo.com/en/products/bd-sp309-43437.html of BD-SP809 http://www.nl.onkyo.com/en/products/bd-sp809-57924.html
Als je dat soort geld wil neerleggen voor bluray / alles-speler heb ik 1 advies voor je : Oppo 103.
Laat al de rest links liggen want kan niet tippen aan Oppo qua kwaliteit/support/gebruiksgemak. Maar dat is mijn mening maar natuurlijk ;)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Laatst online: 07:39
never mind.

[ Voor 95% gewijzigd door Lekkerbek312 op 28-07-2014 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:54

Audione0

Strijdt der titanen

Onkyo maakt leuke dingen maar dan kom je denk ik in een hele andere prijsklasse terecht.
Vanaf een onkyo TX-NR3009 word het denk ik leuk..

Mijn ervaring met onkyo betreft. Zoek onkyo niet bij een mediamarkt (je bent toch niet gek :) ) op.
Denon maakt met mijn ervaring betere spullen in mediamarkt prijsklassen dan onkyo.

Een slogan die ik maar even van een "betere" audio winkel gejat hebt en die ik best grappig vind.
"Goed geluid koop je niet bij een zaak waar ze ook koelkasten verkopen :X" ( ik hoop alleen niet dat ik nu een chitload aan tegen argumenten naar mijn hoofd geslingerd krijg >:) )

[ Voor 20% gewijzigd door Audione0 op 29-07-2014 04:00 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 16:06
Benga schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 17:23:
[...]
Zit het tussen mijn oren ik weet niet, ook ben ik er heilig van overtuigd dat Airplay niet al te best klinkt via deze receiver, ik stream ondertussen via de UD 3313 player en dat klinkt veel beter. Klinkt onwaarschijnlijk, ik besef het. Ligt het aan de DenonLink, of is het Airplay die downsampled bij rechtstreeks afspelen op de AVR ... I don't know.
Ik heb de x4000 en herken dit wel. Er zit gewoon niet zo'n beste dac in deze apparaten. Mijn aangesloten squeezebox touch klinkt veel detailleerder. Viel mij ook wel tegen, maar goed : voor muziek moet je geenn HT spul kopen maar dedicated stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

arjandijk162 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 07:01:
voor muziek moet je geenn HT spul kopen maar dedicated stereo.
of gewoon een betere DAC gebruiken en DAC van je receiver omzeilen.

[ Voor 64% gewijzigd door daffie82 op 29-07-2014 12:05 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmus MDCC
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:53
In de UK heeft Denon de x4100 en x5200 inmiddels aangekondigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
Mijn X2100 is binnen. Ik kreeg echter ARC niet aan de praat. Doe ik het zo goed?

Sluit de Denon TV out (monitor/arc) aan op mijn Panasonic HDMI 2/ARC.
Ik kijk dan televisie via digitenne op de Pananosic. (antenne rechstreeks aangesloten op de TV)

Nou is het toch de bedoeling dat ie dit ziet en dat ie dan stopt met Beeld van mijn receiver naar de TV te sturen (effectief dus het "Denon" scherm). Plus dat ie geluid vanaf de TV naar de receiver gaat zenden.

Hier is toch geen tweede kabel voor nodig?

[ Voor 6% gewijzigd door MisterE op 30-07-2014 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MisterE schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:51:
Mijn X2100 is binnen. Ik kreeg echter ARC niet aan de praat. Doe ik het zo goed?

Sluit de Denon TV out (monitor/arc) aan op mijn Panasonic HDMI 2/ARC.
Ik kijk dan televisie via digitenne op de Pananosic. (antenne rechstreeks aangesloten op de TV)

Nou is het toch de bedoeling dat ie dit ziet en dat ie dan stopt met Beeld van mijn receiver naar de TV te sturen (effectief dus het "Denon" scherm). Plus dat ie geluid vanaf de TV naar de receiver gaat zenden.

Hier is toch geen tweede kabel voor nodig?
Je moet je TV kanaal je Digitenne input zetten en ergens in het Panasonic menu aangeven dat je geluid via ARC moet.

Top-of-my-head zoals ik het bij mijn ouders heb ingesteld. Kan me vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luyana
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-08 19:21
Weet iemand of de Denon S500-BT beschikbaar is/wordt in België/Nederland? Want ik zie hem precies enkel op USA sites staan. Misschien moet ik gewoon wat meer geduld hebben want er zijn precies ook (nog) maar weinig reviews te vinden...
Maar aangezien ik eigenlijk de X1000 wil en die niet meer overal beschikbaar lijkt te zijn, zou dit wel een mooi alternatief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-08 14:33
Ik lees in dit topic dat op de "oude" versterker serie (x500, x1000, x2000, x3000 en x4000) Spotify Connect niet zou werken. Nou begrijp ik even niet wat mensen dan specifiek missen. Ik heb twee weken geleden bij mijn collega gewoon via de spotify app op mijn iPhone 5S de muziek kunnen afspelen op de X2000. Is dat dan geen Spotify Connect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireSonus schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:20:
Ik lees in dit topic dat op de "oude" versterker serie (x500, x1000, x2000, x3000 en x4000) Spotify Connect niet zou werken. Nou begrijp ik even niet wat mensen dan specifiek missen. Ik heb twee weken geleden bij mijn collega gewoon via de spotify app op mijn iPhone 5S de muziek kunnen afspelen op de X2000. Is dat dan geen Spotify Connect?
Dat is via Airplay. Dan gebruik je niet de ingebouwde Spotify functie. Met Spotify Connect heb je dat weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-08 14:33
Oh zo, dus het enige voordeel is dan dat je batterij bespaart en dat je gewoon kunt bellen. Nou lekker boeiend zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:10
FireSonus schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:20:
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van Spotify Connect, maar als ik het zo nazoek, dan is het een van de Premium features?

Met een Premium abonnement kun je namelijk in ieder geval op de X2000 ook direct inloggen op Spotify en met de Denon Remote App via je telefoon Spotify bedienen. Ik zie dus even niet de meerwaarde van Connect? (Behalve als bezoekers iets willen laten luisteren, maar dan kan je zelf de playlists/nummers ook wel vinden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Luyana schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:58:
Weet iemand of de Denon S500-BT beschikbaar is/wordt in België/Nederland? Want ik zie hem precies enkel op USA sites staan. Misschien moet ik gewoon wat meer geduld hebben want er zijn precies ook (nog) maar weinig reviews te vinden...
Maar aangezien ik eigenlijk de X1000 wil en die niet meer overal beschikbaar lijkt te zijn, zou dit wel een mooi alternatief zijn.
Ik vermoed dat dat in NL/BE de X500 is. USA heeft wel eens vaker afwijkende modelnummers / specs namelijk. Zit hem met name in de opties, zoals BT in dit geval.

In jouw geval zou ik er niet op wachten; een losse BT ontvanger is voor weinig te koop namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luyana
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-08 19:21
The Eagle schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:33:
[...]

Ik vermoed dat dat in NL/BE de X500 is. USA heeft wel eens vaker afwijkende modelnummers / specs namelijk. Zit hem met name in de opties, zoals BT in dit geval.

In jouw geval zou ik er niet op wachten; een losse BT ontvanger is voor weinig te koop namelijk :)
Aha ok, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:13:
[...]

Je moet je TV kanaal je Digitenne input zetten en ergens in het Panasonic menu aangeven dat je geluid via ARC moet.

Top-of-my-head zoals ik het bij mijn ouders heb ingesteld. Kan me vergissen.
Ok dat is bijzonder. Had verwacht dat dit default aan zou staan. Heb dit probleem zelf met de toslink opgelost (ook een pana tv). Jouw oplossing ga ik ook even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Hoi,

Zijn er al tweakers die de x2100 hebben en wat is hun ervaring met deze receiver?

Zit te dubben om er een aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Waar twijfel je over dan? Want niet iedereen zal de specifieke ervaring hebben die jij wilt horen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Nu online
Hij zou als vervanger voor mijn harman kardon avr 145 gaan dienen. Het is wellicht een grote stap voorwaarts. Daarbij vind ik het altijd belangrijk/interesssnt om een ander zijn ervaring te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

https://www.google.nl/web...20x2100%20review&safe=off ;)

Alleen die van Whathifi lekker links laten liggen, die zijn vaak verre van objectief te noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyclef
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-01 16:10
Vraag die waarschijnlijk al eens eerder is gevallen, maar kom er niet uit....

situatie: Ik heb de nieuwe X1100w gekocht en heb een mediaplayer (boxee) en interactieve hd ontvanger cisco 8485dvb (ziggo) erop aangesloten via hdmi. Daarnaast heb ik de samsung ue40b7020 tv om alles weer te geven ( volgens mij is die nog zonder arc). Ik wil mijn denon nu gebruiken als hub zodat er 1 hdmi kabel van de receiver naar de tv gaat.

probleem: De mediaplayer werkt uitstekend en geeft beeld/geluid prima weer. De cisco ontvanger alleen niet. Ik heb alleen beeld en geen geluid. Ik heb her en der wel wat gelezen over dit probleem, maar vaak met oudere/andere receivers.

wie kan mij helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent44
  • Laatst online: 19-07 11:56
Hafermaut schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:04:
[...]

Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van Spotify Connect, maar als ik het zo nazoek, dan is het een van de Premium features?

Met een Premium abonnement kun je namelijk in ieder geval op de X2000 ook direct inloggen op Spotify en met de Denon Remote App via je telefoon Spotify bedienen. Ik zie dus even niet de meerwaarde van Connect? (Behalve als bezoekers iets willen laten luisteren, maar dan kan je zelf de playlists/nummers ook wel vinden.)
Spotify Connect betekent juist dat je de Spotify App zelf kan gebruiken. Die werkt imo vaak stuk beter dan de apps gemaakt door andere fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:40
Ik heb mijn cisco decoder direct op mijn tv aangesloten. Deze kan namelijk niet goed overweg als er "iets" (een HDMI switch/receiver etc.) tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

wyclef schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 08:39:
Vraag die waarschijnlijk al eens eerder is gevallen, maar kom er niet uit....

situatie: Ik heb de nieuwe X1100w gekocht en heb een mediaplayer (boxee) en interactieve hd ontvanger cisco 8485dvb (ziggo) erop aangesloten via hdmi. Daarnaast heb ik de samsung ue40b7020 tv om alles weer te geven ( volgens mij is die nog zonder arc). Ik wil mijn denon nu gebruiken als hub zodat er 1 hdmi kabel van de receiver naar de tv gaat.

probleem: De mediaplayer werkt uitstekend en geeft beeld/geluid prima weer. De cisco ontvanger alleen niet. Ik heb alleen beeld en geen geluid. Ik heb her en der wel wat gelezen over dit probleem, maar vaak met oudere/andere receivers.

wie kan mij helpen? :)
Maak even een eigen topic, want geen Denon probleem maar meer een HDMI handshake issue zo te horen :)
Verder even zorgen dat op alle apparaten ARC aan staat en ook de denon daar ff op instellen. En check je input assignments ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Nu online
Ik ben me aan het inlezen en zag dat de x2100 geen coax input heeft. Echter mijn upc mediabox heeft een coax uitgang voor het geluid. De mediabox stuurt bij hd signaal dolby digitaal uit. Wordt dit goed weergegeven en opgepakt Door de receiver via hdmi of kan ik dit alleen via coax krijgen. ?? Maw: heb ik de coax van de mediabox nodig om dolby digitaal te krijgen?
Weet iemand hier het antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Via HDMI zou dat moeten kunnen ja. Even vooropgesteld dat de X2100 HDMI passthru heeft, maar daar ga ik wel vanuit :)

En anders zijn er ook coaxiaal - optical convertertjes te koop, die kosten ook niet de wereld :)
Moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik zelf losse aansluitingen naar zowel mediabox als receiver prettig vind. DIgitaal is digitaal, dus signaal maakt niks uit, maar je hebt ook geen gezeik met HDMI handshakes, ARC instellingen, en evt vertragingen door beeldbewerking van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

The Eagle schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 17:23:

Moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik zelf losse aansluitingen naar zowel mediabox als receiver prettig vind. DIgitaal is digitaal, dus signaal maakt niks uit, maar je hebt ook geen gezeik met HDMI handshakes, ARC instellingen, en evt vertragingen door beeldbewerking van de TV.
Losse aansluitingen? Hoe gaat dit dan in zijn werk?
mediabox direct via hdmi naar tv, en het geluid van de mediabox dan? Of heb je een split op je mediabox voor video en audio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vanuit de mediabox met HDMI naar de TV en van de mediabox via coax of optical naar de receiver :)
Of vanaf mediabox met HDMI naar de TV, en dan optical of coax naar de receiver, heb je dat hele ARC geneuzel ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-08 14:09
Ik heb al een tijdje een Denon X2000 welke goed bevalt. Echter merk ik al vanaf het begin op dat standaard bij het inschakelen van de unit ook "Zone-2" aangaat. Daar ik deze "Zone-2" niet gebruik en/of aangesloten heb wil ik dit standaard uitzetten bij het inschakelen van het apparaat. Wanneer ik deze zone uitschakel via de web pagina of via de zone 2 - on/off switch op het toestel gaat deze bij het opnieuw aanzetten gewoon weer aan. Wie heeft hiervoor de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

The Eagle schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 22:57:
Vanuit de mediabox met HDMI naar de TV en van de mediabox via coax of optical naar de receiver :)
Of vanaf mediabox met HDMI naar de TV, en dan optical of coax naar de receiver, heb je dat hele ARC geneuzel ook niet.
optical of coax naar de receiver, dan heb je toch geen HD-geluid?

Met men Oppo is het 1 hdmi naar tv direct en de 2de hdmi naar receiver puur voor het geluid. Oppo heeft 2 hdmi uitgangen by the way.
Voordeel hierbij is ook dat ik 3D kan kijken hoewel men receiver non-3D is :)

[ Voor 21% gewijzigd door daffie82 op 02-08-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

DTS HD Master gaat idd niet over coaxial meen ik, iets met bitrates en kabelspecificaties. Maar optical zou daar volgens mij minder last van moeten hebben. Geen ervaring mee overigens, mijn BR hangt via HDMI aan mijn receiver.

Maar dat is ook niet Boomster's probleem. Ik moest ook ff goed lezen, maar wat ie aangeeft is dat er bij een HD TV signaal een Dolby Digital geluidssignaal mee komt. En dat kan prima over optical of coaxial :)

Heck, ik ken geen enkele uitzending die DTS HD geluid meestuurt. Gaat volgens mij qua bandbreedte ook niet passen op de kabel ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Nu online
The Eagle schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 13:33:

Maar dat is ook niet Boomster's probleem. Ik moest ook ff goed lezen, maar wat ie aangeeft is dat er bij een HD TV signaal een Dolby Digital geluidssignaal mee komt. En dat kan prima over optical of coaxial :)
Dit is niet zozeer mijn vraag maar:
Als ik de upc box met hdmi aansluit op de receiver en dan met hdmi naar de tv; komt dit dan goed met het dolby digital? Dit omdat er geen coax aansluiting op de receiver zit. .

[ Voor 5% gewijzigd door Boomster op 02-08-2014 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik mag het wel hopen ja. Kunnen doet het sowieso, maar kan wat frutten met instelingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
The Eagle schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 13:33:
DTS HD Master gaat idd niet over coaxial meen ik, iets met bitrates en kabelspecificaties. Maar optical zou daar volgens mij minder last van moeten hebben. Geen ervaring mee overigens, mijn BR hangt via HDMI aan mijn receiver.

Heck, ik ken geen enkele uitzending die DTS HD geluid meestuurt. Gaat volgens mij qua bandbreedte ook niet passen op de kabel ofzo :P
DTS HD MA gaat alleen over HDMI.
Dolby Digital kan wel via optical of coax.
Er zijn geen TV kanalen die een hogere audio standaard ondersteunen, het is hooguit Dolby Digital.

Bandbreedte is geen probleem als er glasvezel gebruikt wordt, de bron geeft echter nu nog geen hogere bitrate met HD audio door, dit zal in de toekomst vast gaan veranderen ook al met de opkomst van UHD. (4K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaltaraz1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-05-2024
Misschien een rare vraag maar ik heb online een Denon AVR-2000 gekocht ipv van een denon AVR-1000.
Blijkbaar past die net niet door de gleuf van mijn tv meubel, maar binnen in nog wel 7 cm over aan de bovenkant.

Kan ik de poten van de denon afdraaien, en misschien op kleine rubbertjes zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
mn denon 2113 had al airplay issues (kon niet gezien worden door iphone en ipad) maar dat komt helaas veel voor. sinds van de week geen output meer uit de hdmi out, nieuwe kabels, alles los en opnieuw ingestoken, processor reset etc: geen resultaat. ik vermoed een defect, of hebben jullie nog goede ideeen voor ik m terugbreng voor garantie?

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
knuppelhout schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 13:30:
mn denon 2113 had al airplay issues (kon niet gezien worden door iphone en ipad) maar dat komt helaas veel voor. sinds van de week geen output meer uit de hdmi out, nieuwe kabels, alles los en opnieuw ingestoken, processor reset etc: geen resultaat. ik vermoed een defect, of hebben jullie nog goede ideeen voor ik m terugbreng voor garantie?
Ik denk dat een retour reparatie wordt idd.
Let wel op met lange wacht tijd.
De mijne is intussen al 4 weken weg voor reparatie en nog geen bericht gehad erover.
Morgen een vervanger van de 3801 halen bij mijn dealer en mag ik zijn x3000 zolang gebruiken voor thuis.
Alles analoog via de 3801 laten lopen kon de waf niet echt bekoren dus weer terug naar alles via hdmi.😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Khaltaraz1 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 23:23:
Misschien een rare vraag maar ik heb online een Denon AVR-2000 gekocht ipv van een denon AVR-1000.
Blijkbaar past die net niet door de gleuf van mijn tv meubel, maar binnen in nog wel 7 cm over aan de bovenkant.

Kan ik de poten van de denon afdraaien, en misschien op kleine rubbertjes zetten ?
Zit volgens mij geschroefd, dus theoretisch zou het moeten kunnen. Maar ivm airflow en koeling moet je het niet willen imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:14
Ik zit te denken om een Denon X2100 te kopen...maar lees toch best wat mensen waar het ding (receiver...een nieuwe Denon, Marantz etc) ter reparatie weg is. Nu doet mijn huidige 14 jaar oude Philips het eigenlijk nog goed (mist natuurlijk wat functionaliteit), maar is het nu zo dat ik mazzel heb dat mijn oude het nog doet, of is de levensduur van de nieuwe receivers (niet perse Denon) gewoon lager?

[ Voor 5% gewijzigd door VFRRijder op 03-08-2014 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
VFRRijder schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 19:20:
Ik zit te denken om een Denon X2100 te kopen...maar lees toch best wat mensen waar het ding (receiver...een nieuwe Denon, Marantz etc) ter reparatie weg is. Nu doet mijn huidige 14 jaar oude Philips het eigenlijk nog goed (mist natuurlijk wat functionaliteit), maar is het nu zo dat ik mazzel heb dat mijn oude het nog doet, of is de levensduur van de nieuwe receivers (niet perse Denon) gewoon lager?
Ik denk dat in het algemeen gesproken de kwaliteit niet meer zo goed is als vroeger.
Je ziet ook vaak dat de frontplaten en knoppen van kunststof gemaakt worden ipv aluminium.
Dit betekent nog niet dat het apparaat daardoor eerder defect zal raken maar je kunt wel je vraagtekens zetten bij de kwaliteit van het binnenwerk.
Dit zal ook niet meer gelijk zijn aan de receivers van 15 of 20 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

om heel eerlijk te zijn hoeft het van mij ook geen 20 jaar meer mee te gaan. 5-10 jaar is mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-08 09:44
Houdt er ook rekening mee dat je over het algemeen meer negatieve verhalen leest dan positieve. Mensen zijn eerder geneigd om op het net te zetten: "Mijn apparaat is stuk en moet weg voor reparatie. duurt lang etc" Dan: "Mijn apparaat werkt al 3 jaar perfect! Top!"

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
RobbieB schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 20:23:
Houdt er ook rekening mee dat je over het algemeen meer negatieve verhalen leest dan positieve. Mensen zijn eerder geneigd om op het net te zetten: "Mijn apparaat is stuk en moet weg voor reparatie. duurt lang etc" Dan: "Mijn apparaat werkt al 3 jaar perfect! Top!"
Kan best zijn maar iedere defecte receiver is er één teveel!
Daarbij komt dat ook niet iedereen op een forum zet dat zijn receiver stuk is.
Ik denk wel dat de levensduur van apparatuur nu korter is dan jaren geleden.
Nieuwe features en wensen/eisen zorgen ervoor dat een receiver van een paar jaar geleden al als oud wordt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

HoppyF schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 19:43:
[...]

Ik denk dat in het algemeen gesproken de kwaliteit niet meer zo goed is als vroeger.
Je ziet ook vaak dat de frontplaten en knoppen van kunststof gemaakt worden ipv aluminium.
Dit betekent nog niet dat het apparaat daardoor eerder defect zal raken maar je kunt wel je vraagtekens zetten bij de kwaliteit van het binnenwerk.
Dit zal ook niet meer gelijk zijn aan de receivers van 15 of 20 jaar geleden.
Klopt. Maar dit een algemene tendens voor ALLE elektronische apparaten. Een eierkoker gaat ook geen 40 jaar meer mee zoals die van mijn ouders...
Ze maken het zelfs tegenwoordig expres zo opdat het minder snel/makkelijk kan gerepareerd worden. Dat is een bewuste techniek om je meer te doen kopen.
Is onlangs nog onderzoek naar geweest en meerdere reportages op Belgische zenders hebben dit ook gemeld (Koppen XL bijvoorbeeld).
Er is zelfs sprake van speciale chips die er voor zorgen dat je apparaat na X uur er automatisch mee ophoudt...
Toen de reportagemakers gingen polsen bij fabrikanten om hier iets over te vragen en om te mogen kijken in hun fabrieken was Miele de enige die dit toeliet. Al de rest weigerde. Zegt ook al veel imo...

http://trends.knack.be/ec...rticle-normal-216885.html

Maar goed, neemt niet weg dat er nog wel degelijk verschillen zijn tussen fabrikanten onderling.
Ik lees op avsforum bijna nooit klachten over Oppo bluray spelers (terwijl dit een ENORM grote topic is met enorm veel replies/views) en bijvoorbeeld hier op tweakers lees je veel vaker problemen met producten van Denon/Marantz... Bewijst natuurlijk op zich niks, maar is wel een vaststelling.

[ Voor 12% gewijzigd door daffie82 op 03-08-2014 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

VFRRijder schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 19:20:
Welke Philips is dat? 800 of 900 lijn toevallig? Die ken ik vrij goed namelijk, misschien nog wel beter dan de Denons :)
Doe eens een typenummer anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Dutch
Ik gok dat ik met m'n probleem hier qua plaatsing goed zit. Het betreft een ARC-koppeling die ik niet werkende krijg. Op internet gezocht, maar omdat het nieuwe toestellen zijn heb ik (nog) niets over kunnen vinden. Vraag bij Denon uitstaan, maar ook daar nog geen antwoord van ontvangen.
Receiver: AVR-X2100W
Flatscreen: Samsung UE48HU7500
Beide hebben een ARC-aansluiting, maar wanneer ik deze verbind, heb ik geen beeld en kan ik de setup van Denon niet draaien.
Wanneer ik de ARC-uit van Denon verbind met de STB (HDMI1) van de TV werkt alles naar behoren, maar heb dan geen geluid via de AVR bij de apps, zoals YouTube etc.
De decoder staat aangesloten op de STB-ingang van de Denon.
Ik heb werkelijk alle settings geprobeerd en krijg 't niet werkende. Een extra optische kabel zou wellicht de oplossing zijn, maar daarvoor heb ik dus juist die ARC-aansluitingen.
Nu lijkt ARC een van de meest voorkomende problemen als ik zo google, maar zoals gezegd, mijn oplossing heb ik nogo niet kunnen vinden.
Moet ik soms de STB aansluiten op TV en dan de ARC-out Denon met Arc-in TV? Lijkt me niet, want dan heb ik geen upscaling.
Of zit ik er nu helemaal naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:14
The Eagle schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 23:33:
[...]

Welke Philips is dat? 800 of 900 lijn toevallig? Die ken ik vrij goed namelijk, misschien nog wel beter dan de Denons :)
Doe eens een typenummer anders :)
Misschien beetje offtopic, maar het is de FR 970 :).

Maar wil dus graag naar een receiver met HDMI inputs....m'n tv zit al vol en ben al eens de HDMI's aan het wisselen. Verder is de geintegreerde bluetooth wel erg relaxed......dit als de play-to functionaliteit vanuit xbox music (Windows RT) niet werkt (wat nu het geval is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Vraagje. Voor hetzelfde geld, wat zouden jullie kopen: een tweedehands Denon avr 2311 of een nieuwe x2000 (ex btw)? Met name op muzikaal gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Ik denk dat het elkaar niet veel zal ontlopen aangezien er niet veel series tussen zitten. Het is niet zo dat je een X2000 tegen een veel hogere oudere serie zet (een AVR-3808A bijvoorbeeld). Voordeel van de X2000 is wel Audyssey XT.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
FeaR schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:38:
Ik denk dat het elkaar niet veel zal ontlopen aangezien er niet veel series tussen zitten. Het is niet zo dat je een X2000 tegen een veel hogere oudere serie zet (een AVR-3808A bijvoorbeeld). Voordeel van de X2000 is wel Audyssey XT.
En lekker veel hdmi ingangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

VFRRijder schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:10:
[...]

Misschien beetje offtopic, maar het is de FR 970 :).

Maar wil dus graag naar een receiver met HDMI inputs....m'n tv zit al vol en ben al eens de HDMI's aan het wisselen. Verder is de geintegreerde bluetooth wel erg relaxed......dit als de play-to functionaliteit vanuit xbox music (Windows RT) niet werkt (wat nu het geval is).
Ah, dat zijn die matchline dingen. Leuk, maar bij lange na niet het vermogen wat bijvoorbeeld een FA950 kan leveren. Ook een stuk minder waard dan de echte 900 lijn apparaten. Gewoon vervangen dus, ding is zo goed als afgeschreven. Evt zou je kunnen overwegen om de boel te bi-ampen, maar dan moet die Philips wel pre ins hebben.

@werkenslaap: de x2000. Meet functionaliteiten en vrijwel zelfde klasse. Aansturing middels app en streaming mogelijk. Dat mis ik op mijn 2311 nog wel eens. Bovendien heeft ie het design van de huidige Denon lijnen, dus dat combineert optisch beter met bijv een denon bluray :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Nu online
Hoi tweakers,
Ik heb nog een vraagje over de x2100w.

Is het mogelijk om de app: deezer te Streamen naar de versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Dutch
Boomster schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:26:
Hoi tweakers,
Ik heb nog een vraagje over de x2100w.

Is het mogelijk om de app: deezer te Streamen naar de versterker?
Ik heb de x2100 en lukt nog steeds niet om uit de apps geluid te krijgen via mn receiver. Ik word tussen Denon en Samsung heen en weer geslingerd en ook hier heb ik nog geen antwoord op mijn vraag gekregen.

[ Voor 47% gewijzigd door Dr. Dutch op 05-08-2014 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Nu online
Dr. Dutch schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:49:
[...]

Ik heb de x2100 en lukt nog steeds niet om uit de apps geluid te krijgen via mn receiver. Ik word tussen Denon en Samsung heen en weer geslingerd en ook hier heb ik nog geen antwoord op mijn vraag gekregen.
Ik vraag me dus af: het lukt dus niet met bluetooth?
Zal er een beveiliging op zitten?

Edit: zojuist even in de auto geprobeerd via bluetooth. Dat werkt gewoon. Via Samsung galaxy s4.

[ Voor 10% gewijzigd door Boomster op 05-08-2014 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 16:06
Ik heb de X4000 met een Platenspeler eraan hangen. Nu is het Phono niveau veel lager dan het niveau van bijv spotify. Dat betekent dat ik bij een bronwissel behoorlijk aan het volume moet draaien en ik soms wordt opgeschrikt door een veel te hard spelende versterker. Is dit apart te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Het is bij te regelen, maar slechts tot op zekere hoogte. Check je handleiding even hoe.
Dat gezegd hebbend: vermoedelijk mis je gewoon een phono voorversterker. Tenzij je een redelijk moderne platenspeler hebt, ga je die preamp gewoon nodig hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
Dr. Dutch schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 08:55:
Ik gok dat ik met m'n probleem hier qua plaatsing goed zit. Het betreft een ARC-koppeling die ik niet werkende krijg. Op internet gezocht, maar omdat het nieuwe toestellen zijn heb ik (nog) niets over kunnen vinden. Vraag bij Denon uitstaan, maar ook daar nog geen antwoord van ontvangen.
Receiver: AVR-X2100W
Flatscreen: Samsung UE48HU7500
Beide hebben een ARC-aansluiting, maar wanneer ik deze verbind, heb ik geen beeld en kan ik de setup van Denon niet draaien.
Wanneer ik de ARC-uit van Denon verbind met de STB (HDMI1) van de TV werkt alles naar behoren, maar heb dan geen geluid via de AVR bij de apps, zoals YouTube etc.
De decoder staat aangesloten op de STB-ingang van de Denon.
Ik heb werkelijk alle settings geprobeerd en krijg 't niet werkende. Een extra optische kabel zou wellicht de oplossing zijn, maar daarvoor heb ik dus juist die ARC-aansluitingen.
Nu lijkt ARC een van de meest voorkomende problemen als ik zo google, maar zoals gezegd, mijn oplossing heb ik nogo niet kunnen vinden.
Moet ik soms de STB aansluiten op TV en dan de ARC-out Denon met Arc-in TV? Lijkt me niet, want dan heb ik geen upscaling.
Of zit ik er nu helemaal naast?
Ik denk dat er idd iets mis is. Zie ook mijn topic:
ARC tussen Panasonic VT60 en Denon receiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Dutch
Gelezen.. Ik heb vandaag nog een optische kabel gekocht in de hoop dat ik het daar dan in ieder geval werkend mee zou krijgen, maar helaas. Denon wijst met vinger naar Samsung, dat ik daar de oorzaak moet zoeken en je raadt t al.. Samsung naar Denon. Ik schiet er niets mee op. Settings staan ok, maar arc<->arc geeft geen enkel beeld. Schakelt wel over naar TV Audio.. dat dan weer wel.
Ik ging er vanuit dat verschil kabels HDMI 1.3 en 1.4 marketing was.. Ik heb nu HDMI 2.0, dus wellicht moet ik dan toch een andere kabel hebben.
Maar ik heb 't punt bereikt dat ik erin berust.. weet t niet meer :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
Dr. Dutch schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 17:11:
[...]

Gelezen.. Ik heb vandaag nog een optische kabel gekocht in de hoop dat ik het daar dan in ieder geval werkend mee zou krijgen, maar helaas. Denon wijst met vinger naar Samsung, dat ik daar de oorzaak moet zoeken en je raadt t al.. Samsung naar Denon. Ik schiet er niets mee op. Settings staan ok, maar arc<->arc geeft geen enkel beeld. Schakelt wel over naar TV Audio.. dat dan weer wel.
Ik ging er vanuit dat verschil kabels HDMI 1.3 en 1.4 marketing was.. Ik heb nu HDMI 2.0, dus wellicht moet ik dan toch een andere kabel hebben.
Maar ik heb 't punt bereikt dat ik erin berust.. weet t niet meer :-(
Ik heb maar kort kunnen testen met een kabel van een maat van me. Ik leek wat verschillen te krijgen. Soms kon ik wel "viera link" starten van de "apps". Maar dan kreeg ik vederop weer foutmeldingen.
Leek ook wat te maken te hebben met aanzetten van apparaten, dus mss niet goed genoeg getest.

Zat idd al te kijken naar 1.4a kabels. Dat "a" staat er niet altijd duidelijk bij.
Lees erg veel klachten over CEC/ARC.

Hoe heb jij contact opgenomen met Denon?
Zie geen telefoon of email adres.
http://www.denon-hifi.nl/...ages/contact-details.aspx

Of via AudioService?
http://www.denon-hifi.nl/nl/support/pages/service.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-08 18:51
In het begin ook wat problemen gehad met mijn Panasonic VT30 en mijn AVR-4311. Het is vaak een combinatie van settings welke er uiteindelijk voor zorgt dat het werkt, en wat men ook zegt, een goede HDMI-kabel maakt wel degelijk uit. Eerst had ik er een AudioQuest Pearl kabel aan zitten, werkte goed, met een Forest kabel werkt het beter (gebruik een kort kabeltje). Als er een richting op staat, pijl van TV naar receiver is de juiste aansluitmethode. Deze AudioQuest kabels zijn niet niet duur. In mijn geval als ik de setup van de 4311 wil gebruiken, dien ik mijn VT30 expliciet op HDMI2 te zetten, afstandsbediening op AMP (mogelijkheid zit niet op de 2100W zover ik kan zien) en dan werkt het. De HDMI-sturing staat bij mij alleen op het signaal, geen voedingschakelingen oid (als ik de TV uitzet, wil ik niet dat de 4311 uitgaat omdat ik ook naar wat anders zou kunnen luisteren).

Ook een tip mbt HDMI-synchronisatie: beide apparaten even van de stroom halen nadat de instellingen gewijzigd zijn, wil ook wel helpen....

PS Samsung blinkt niet echt uit in de duidelijkheid van haar handleidingen.....

[ Voor 10% gewijzigd door ed73 op 07-08-2014 23:24 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 100 Laatste