ARC tussen Panasonic VT60 en Denon receiver

Pagina: 1
Acties:
  • 3.622 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 22:38
Ik ben nu al meer dan een avond bezig geweest, ik heb een VT60 icm een DenonX2100.
De Denon TV out (monitor/arc) zit aangeslotenn op mijn HDMI 2/ARC.
Dit is dus de enige kabel.

In de TV zit een digitenne ontvanger, deze gebruik ik dus. Ook stream ik video's naar de TV.
Dit geluid wil ik dus over de receiver horen.
Ik krijg dit niet voor elkaar.

Dit idee met 1 kabel is toch juist? Maw, ik stream, de receiver krijgt een signaaltje en stopt met zenden van het "denon" menu, zodat de output zich als een input gaat gedragen?

Op de Denon heb ik opties gevonden voor CEC control (dit schijnt nodig te zijn). Dus ik vermoed dat het probleem bij de Panasonic zit. Ik zie daar ook nergens een optie om "audio out" te kiezen. Volgens de handleiding zie ik iets dat ik "app" en dan "viera link" moet selecteren. Als ik echter dat kies roept ie "feature does not exist"
Andere hdmi kabel werkt ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Laatst online: 04-09 23:17
weliswaar een andere receiver, maar hetzelfde probleem met een oplossing:

http://www.avsforum.com/f...ha-v673-arc-problems.html

"Forgot to chime back in here. This is specific to the Panasonic VT series (although it probably applies to the ZT series as well, at the very least). The solution, for me, was to go into the Panasonic Apps menu, choose VIERA Link and manually change Speaker Output to "Home Theater".

That's all it took for me, after that, the HDMI ARC has bee working no problem. Occasionally, I'll mess up the sync by screwing around with my Yamaha inputs or whatnot, but going back into that VIERA Link settings menu will fix it again.

Hope this will help someone somewhere, Panasonic didn't really make it intuitive to find that Speaker Output option... jeez."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
"Forgot to chime back in here. This is specific to the Panasonic VT series (although it probably applies to the ZT series as well, at the very least). The solution, for me, was to go into the Panasonic Apps menu, choose VIERA Link and manually change Speaker Output to "Home Theater".
ja klopt, maar dan krijg ik dus de melding "feature not available".
En in het menu zie ik nergens een optie die toepasselijk lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Eens de toestellen uitschakelen. Indien arc werkt dan moet de receiver automatisch aangaan.

Bij de Panasonic moet je idd die home theater aanzetten net als Viera link.
Bij de Denon weet ik niet meer wat daar ingesteld moet worden.

Maar de DT60 met mijn X2000 deed het in 30 seconden.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe staat je HDMI bediening in HDMI Setup op de Denon ingesteld? Die moet je aan zetten zodat het signaal van de panasonic gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:26:
Hoe staat je HDMI bediening in HDMI Setup op de Denon ingesteld? Die moet je aan zetten zodat het signaal van de panasonic gebruikt wordt.
DENON:
video/hdmi setup:
Auto lip sync: on
hdmi audio out: AVR (met TV gaat het geluid naar de TV)
video output: Monitor
hdmi Control: On
- pass through source: last
- tv audio switching: on
- power off control: all

PANASONIC:
setup->viera link settings: on
(voor de rest geen relevante opties te vinden in het menu 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
Chevy454 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:57:
Eens de toestellen uitschakelen. Indien arc werkt dan moet de receiver automatisch aangaan.

Bij de Panasonic moet je idd die home theater aanzetten net als Viera link.
Bij de Denon weet ik niet meer wat daar ingesteld moet worden.

Maar de DT60 met mijn X2000 deed het in 30 seconden.
ik switch tussen hmdi2 en TV (digitenne) met de receiver uit. En dat blijft ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 15:13
Just to be sure, je gebruikt wel een HDMI 1.4 kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
nielsgaastra schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 00:00:
Just to be sure, je gebruikt wel een HDMI 1.4 kabel?
ik heb een kabel getest die iig de "ethernet functie" zou moeten hebben. Dit is onderdeel van 1.4. Kan ik er dan vanuit gaan dat ARC en CEC ook werken?
Staat niet officieel 1.4 op de kabel.

Volgens: http://kabeltje.com/blog/2010/04/hdmi-14-uitgelicht/
Kortom: heb ik nou nieuwe HDMI kabels nodig?

Alleen als u van de ethernet functie gebruik wilt maken heeft u de nieuwe HDMI 1.4 kabels nodig. De overige nieuwe functies heeft u met een ouder, high-speed HDMI kabel ook voldoende.
en
Sluit de apparatuur aan met HDMI kabels. Voor de Audio Return Channel is het niet nodig om nieuwe HDMI kabels aan te schaffen, oudere HDMI kabels ondersteunen deze functie ook!

[ Voor 42% gewijzigd door MisterE op 01-08-2014 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 13:38
Ik had vroeger hetzelfde probleem met mijn VT50.

Toen heb ik in totaal 3 verschillende HDMI kabels geprobeerd. Bij de derde werkte het ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
Ter info, heb een nieuwe hdmi kabel. Hierbij stond expliciet ARC. En deze werkte meteen.
Dat oude HDMI kabels dus werken is incorrect.

(en bedankt de hdmi-standaard-group voor een standaard te verzinnen met zoveel onduidelijkheden :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:29

daffie82

Minisforum UM773 Lite

En zo verzinnen ze continu onzin waar je zogezegd nieuwe kabels voor nodig hebt...

Binnen een paar jaren als HDMI 2.0 zou gaan doorbreken bij het brede publiek (zal nog wel even duren) denken 99% van de mensen weer dat ze opnieuw nieuwe kabels moeten gaan aanschaffen... Terwijl dit bullshit is.

Voor ARC dus blijkbaar wel, maar zeker niet voor alle features. Handelaars willen je natuurlijk doen geloven dat je altijd wel een nieuwe nodig hebt....

Eerst zelf even goed opzoeken op wikipedia/google is mijn advies!

[ Voor 9% gewijzigd door daffie82 op 13-08-2014 10:15 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• Frankisback
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:16
Ondanks ook een versterker Denon X2100 aangeschaft en ook uitdaging om het geluid van Netflix, RTL XL over de versterker krijgen dmv van ARC over de HDMI kabel.

ARC zit op de Panasonic VT 60 onder op HDMI 2.
http://forums.whirlpool.net.au/archive/2023971

Oplossing voor mij

HDMI aansluiten op in/(uit)gang HDMI 2 (zat op 1)
Viera link instellen --> Home theater sound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer een JBL Cinema Base aan te sluiten op een Panasonic TX-P42G15E maar dat lukt me niet. Weet iemand hoe dat moet? Beschikt de Panasonic over ARC?
En hoe maak je de Viera link werkend op de Panasonic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 06:09:
Ik probeer een JBL Cinema Base aan te sluiten op een Panasonic TX-P42G15E maar dat lukt me niet. Weet iemand hoe dat moet? Beschikt de Panasonic over ARC?
En hoe maak je de Viera link werkend op de Panasonic
Je schopt een oud topic met een ander model televisie en een ander geluidsysteem als de topicstarter. Zowel het kapen als het schoppen van een oud topic is niet gewenst. Neem Het algemeen beleid #topicplaatsen eens door en start dan indien nodig een eigen topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.