Mja ik heb nu een 4520 en ik heb toch geen upgrademogelijkheid tot Dolby Atmos ... Alle toekomstige (deftige) Denons wel. Overigens nog steeds zeer tevreden van de Denon, loopt niet vast, nog geen resets moeten doorvoeren. Om puur muziek te beluisteren klinkt de Pure D stand soms wat teleurstellend / braafjes. Gelukkig kan XT32 daar meestal iets aan verhelpen, voor de subEQ is meesterlijk bij muziek.FeaR schreef op zondag 08 juni 2014 @ 13:07:
[...]
Het voordeel ten opzichte van de oudere modellen zit mijn inziens nu vooral in HDMI 2.0, de rest is eigenlijk niet heel interessant.
Ik heb met mijn AVR-X2000 het volgende probleem:
Als ik mijn Denon uitzet (standby) dan verdwijnt hij als playback device (windows 7). Hij staat dan op "not plugged in".
Ok logisch, hij staat tenslotte uit. Echter als ik hem weer aanzet blijft hij op "not plugged in" staan. Ik heb nog geen andere manier gevonden om alles te herstellen behalve een reboot! Niet erg handig dus.
Hier moet een betere manier voor zijn.
Als ik mijn Denon uitzet (standby) dan verdwijnt hij als playback device (windows 7). Hij staat dan op "not plugged in".
Ok logisch, hij staat tenslotte uit. Echter als ik hem weer aanzet blijft hij op "not plugged in" staan. Ik heb nog geen andere manier gevonden om alles te herstellen behalve een reboot! Niet erg handig dus.
Zie pagina 156 van de handleiding. IP besturing op altijd aan zetten; hierdoor blijft het netwerk actief ook al staat hij op standby.Buntmans schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 19:30:
Ik heb met mijn AVR-X2000 het volgende probleem:
Ik dacht nog even te wachten met het aanschaffen van de X1000 totdat mijn appartement geheel klaar was, issie €40 duurder geworden bij Hi-Fi corner
Na de aanschaf van mijn subwoofer en tevens eerste aankoop bij HiFi Corner zal ik ze zoveel mogelijk proberen te vermijden, althans, als ze hun belofte voor de rest niet nakomen.Lunaticc schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 00:40:
Ik dacht nog even te wachten met het aanschaffen van de X1000 totdat mijn appartement geheel klaar was, issie €40 duurder geworden bij Hi-Fi corner
Was HiFi Corner de goedkoopste aanbieder voor de X1000? Er zijn zat winkels die de X1000 verkopen.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Was de goedkoopste inderdaad. Redcoon is de enige die hem nu voor €239 op voorraad heeft maar daar lees ik ook niet al te veel goeds over... Hij is overal in prijs omhoog gegaan.SacreBleu schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 01:57:
[...]
Na de aanschaf van mijn subwoofer en tevens eerste aankoop bij HiFi Corner zal ik ze zoveel mogelijk proberen te vermijden, althans, als ze hun belofte voor de rest niet nakomen.
Was HiFi Corner de goedkoopste aanbieder voor de X1000? Er zijn zat winkels die de X1000 verkopen.
pricewatch: Denon AVR-X1000
Correct heeft hem nog staan voor 235 euro, dus als je in de buurt van Rotterdam bent, bij zijn
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Bijna goed, het bleek "HDMI control" te zijn.ed73 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 21:16:
[...]
Zie pagina 156 van de handleiding. IP besturing op altijd aan zetten; hierdoor blijft het netwerk actief ook al staat hij op standby.
edit.
Het blijkt toch geen van beiden te zijn!
HDMI control en IP control staan beide aan. Echter zit ik nu achter mijn PC met een rood kruis in mijn volumeicon: device not plugged in. Device is wel degelijk plugged in. Ik moet nu mijn PC rebooten om de Denon als playback device (netwerk werkt prima) weer terug te krijgen
[ Voor 83% gewijzigd door Buntmans op 19-06-2014 18:43 ]
Heeft al iemand een receiver uit de 2014 serie? (x2100 bijv).
Mijn bestelling staat al meer dan een maand, de x2000 konden ze niet leveren omdat ie eruit ging en vandaar dat ik de x2100 zou krijgen. Alleen dit duurt ook maar lang
Mijn bestelling staat al meer dan een maand, de x2000 konden ze niet leveren omdat ie eruit ging en vandaar dat ik de x2100 zou krijgen. Alleen dit duurt ook maar lang
Is het verstandig om te wachten tot leverbaarheid van de X2100 of nu een X2000 aan te schaffen als die nog leverbaar is (prijs/kwaliteit)? Ik neem aan dat de X2100 in het begin nog wat duurder is?
De x2000 heb je nu rond de 350. De x2100 zit rond de 600 als ik me niet vergis.PatrickH89 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 11:23:
Is het verstandig om te wachten tot leverbaarheid van de X2100 of nu een X2000 aan te schaffen als die nog leverbaar is (prijs/kwaliteit)? Ik neem aan dat de X2100 in het begin nog wat duurder is?
De grootste verschillen tussen de 2 zijn volgens mij:
hdmi 2
iets meer vermogen
wifi
spotify connect
[ Voor 13% gewijzigd door MisterE op 21-06-2014 12:03 ]
Hmm, Spotify Connect is wel een hele toffe feature, maar niet 250 euro waard denk ik. De andere features zijn waarschijnlijk minder boeiend. 4K ga ik waarschijnlijk niet snel gebruiken, maar het is wel suf dat de X2000 kan upscalen, maar geen HDMI 2 heeft.
Hmm even vraagje. Ik gebruikte mijn spotify al een tijd niet, abo is verlopen. Premium is wel een must voor Spotify Connect denk ik hè? Net de X1000 besteld, vandaar mijn vraag.
Verder aangezien we hier een mix van iPhone/iPad (ik) en Android (mijn vriend) hebben, wat is voor Android de handigste manier om te connecten met de X1000?
Maakt Chromecast het nog handiger?
In huisvrouw Jip- en Janneke taal graag
Verder aangezien we hier een mix van iPhone/iPad (ik) en Android (mijn vriend) hebben, wat is voor Android de handigste manier om te connecten met de X1000?
In de playstore van android de app van Denon installen. Dan in die app de X1000 instellen en de rest wijst zich vanzelf.
Anoniem: 583487
Spotify Premium heb je idd nodig, maar werkt erg goed, en klinkt ook zeker net zo, ligt natuurlijk wel aan je speakers. Ik vind het, het tientje waardSuidAkrA schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 15:45:
Hmm even vraagje. Ik gebruikte mijn spotify al een tijd niet, abo is verlopen. Premium is wel een must voor Spotify Connect denk ik hè? Net de X1000 besteld, vandaar mijn vraag.
De Denon-app is gratis, en werkt ook erg goed, heb zelf iOS ervaring ermee.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 583487 op 21-06-2014 22:06 ]
Ja heb me alweer aangemeld voor Spotify premium 
Kan niet wachten tot alles binnen is, ook nieuwe blu ray speler enzo en eind volgende week nog apple tv
Kan niet wachten tot alles binnen is, ook nieuwe blu ray speler enzo en eind volgende week nog apple tv
Ik heb contact met Denon opgenomen:MisterE schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:02:
Heeft al iemand een receiver uit de 2014 serie? (x2100 bijv).
Bedankt voor uw contact met Denon. Zoals het nu staat zullen de nieuwe modellen ongeveer vanaf mid Juli verkrijgbaar zijn.
Met vriendelijke groet,
Denon Product Support
Apple TV is ook zeker een leuk dingetje, ben over een tweede aan het nadenkenSuidAkrA schreef op zondag 22 juni 2014 @ 01:40:
Ja heb me alweer aangemeld voor Spotify premium
Had gehoopt op nieuws over een nieuwe apple-tv, maar duurt erg lang dus met nieuwe set dan toch maar deze doen.Anoniem: 583487 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 10:35:
[...]
Apple TV is ook zeker een leuk dingetje, ben over een tweede aan het nadenken
Btw, is spotify Unlimited ook ok voor de Denon? Dacht dat het niet meer bestond, klikte er per ongeluk op dus heb nu unlimited

Ook lekker: ik trok die sticker rechtsonder eraf, komt er een stukje lak mee.
Ik had het eerst niet door en dacht dat er wat lijmresten waren achtergebleven. Ik poetsen met doekje, hele gebied er omheen ook nog eens vaal gemaakt.
Bestaat er een spulletje/methode om die mooie glimmende zwarte lak weer te herstellen ? Ga hem niet opsturen, hij werkt perfect. Alleen in het licht zie je het wel erg duidelijk. Als er dus een manier is om het zelf te doen...
Ik had het eerst niet door en dacht dat er wat lijmresten waren achtergebleven. Ik poetsen met doekje, hele gebied er omheen ook nog eens vaal gemaakt.
Bestaat er een spulletje/methode om die mooie glimmende zwarte lak weer te herstellen ? Ga hem niet opsturen, hij werkt perfect. Alleen in het licht zie je het wel erg duidelijk. Als er dus een manier is om het zelf te doen...
thanksDr. Dutch schreef op maandag 23 juni 2014 @ 07:30:
[...]
Ik heb contact met Denon opgenomen:
Bedankt voor uw contact met Denon. Zoals het nu staat zullen de nieuwe modellen ongeveer vanaf mid Juli verkrijgbaar zijn.
Met vriendelijke groet,
Denon Product Support
Dat is echt een koopje
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...
Apple TV's krijgen niet vaak een update, en ik verwacht ook niet dat dit erg snel gaat gebeuren.SuidAkrA schreef op maandag 23 juni 2014 @ 14:07:
[...]
Had gehoopt op nieuws over een nieuwe apple-tv, maar duurt erg lang dus met nieuwe set dan toch maar deze doen.
Btw, is spotify Unlimited ook ok voor de Denon? Dacht dat het niet meer bestond, klikte er per ongeluk op dus heb nu unlimited
Er is toch nog alleen maar "Gratis" en "Premium"? Wat houdt het "unlimited" dan in?
Unlimited betekent ongelimiteerd luisteren zonder reclame, maar ook zonder streamingsmogelijkheden (mobiele apparaten). Met Premium heb je dit wel.Anoniem: 583487 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 18:40:
[...]
Apple TV's krijgen niet vaak een update, en ik verwacht ook niet dat dit erg snel gaat gebeuren.
Er is toch nog alleen maar "Gratis" en "Premium"? Wat houdt het "unlimited" dan in?
Waarschijnlijk is Premium wel benodigd voor gebruik met de Denon, althans, met mijn 2113 wel.
BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan
Voor de oplettende tweakers is-ie dat al vaker geweest hoor
Helemaal waarCyclonist schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 20:48:
[...]
Voor de oplettende tweakers is-ie dat al vaker geweest hoorDie price-alerts zijn nog niet zo'n gekke vinding!

Sinds December ben ik de blije eigenaar van de Denon AVR-X1000 i.c.m. de Boston Acoustics A26 en de Boston Acoustics ASW 650.
Een set die naar mijn inzien geweldig geluid levert.
Nu ben ik sinds afgelopen weekend de iets minder blije eigenaar van de genoemde versterker en subwoofer, afgelopen zaterdagochtend is de combinatie subwoofer + versterker tijdens het kijken van het nieuws
met een knal + flits gestopt.
De overige aparaten aangesloten op het net (tv, playstation) werkten nog prima, ook niet tijdelijk gestopt.
Daarnaast doen ook de speakers het vreemd genoeg nog wel.
Ik heb ze al teruggebracht naar de correct (garantie), echter nu was ik nog wel benieuwd of er mensen ervaring hebben met soortgelijke problemen of eventueel een idee hebben wat er aan de hand is geweest bij deze set?
Nu ben ik sinds afgelopen weekend de iets minder blije eigenaar van de genoemde versterker en subwoofer, afgelopen zaterdagochtend is de combinatie subwoofer + versterker tijdens het kijken van het nieuws

De overige aparaten aangesloten op het net (tv, playstation) werkten nog prima, ook niet tijdelijk gestopt.
Ik heb ze al teruggebracht naar de correct (garantie), echter nu was ik nog wel benieuwd of er mensen ervaring hebben met soortgelijke problemen of eventueel een idee hebben wat er aan de hand is geweest bij deze set?
Klopt! Met unlimited werkte het niet, kon gelukkig nog wijzigen naar premium.speedyjules07 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:58:
[...]
Unlimited betekent ongelimiteerd luisteren zonder reclame, maar ook zonder streamingsmogelijkheden (mobiele apparaten). Met Premium heb je dit wel.
Waarschijnlijk is Premium wel benodigd voor gebruik met de Denon, althans, met mijn 2113 wel.
Werkt prima nu
Maar met een kaartje van bijv. AH kun je dus nog voor unlimited kiezen (half jaar onbeperkt op pc).
De vraag is nu natuurlijk wie de veroorzaker geweest is. De subwoofer of de receiver?MvdPM schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:35:
Sinds December ben ik de blije eigenaar van de Denon AVR-X1000 i.c.m. de Boston Acoustics A26 en de Boston Acoustics ASW 650.
Nu ben ik sinds afgelopen weekend de iets minder blije eigenaar van de genoemde versterker en subwoofer, afgelopen zaterdagochtend is de combinatie subwoofer + versterker tijdens het kijken van het nieuwsmet een knal + flits gestopt.
Toch wel: Caractéristiques Denon AVR-X5200WFeaR schreef op zondag 08 juni 2014 @ 01:37:
Zo, fikse stap in modelnummers van een AVR-4520 naar een X7200. Zal helaas wel niet betekenen dat ze de gaten op gaan vullen en weer met een good old 5000-serie gaan komen. Wat dan eigenlijk ook weer krom zou zijn aangezien de series allemaal minder zijn geworden. Van de verhalen dat Denon een nieuwe pre/pro aan het maken is hoor je ook niets meer...
•Amplificateur AV 9.2
•Puissance : 9 x 140 W sous 8 ohms
•Circuit d'amplification D.D.S.C-HD32 avec AL32 Processing Plus
•Clock Jitter Reducer
•DSP 32 bits Analog Devices
•Décodeurs : Dolby True HD, DTS-HD, Prologic IIz, DTS Neo:X 11.1, Dolby Atmos
•Audyssey MultEQ XT Pro
•Audyssey Dynamic EQ, Dynamic Volume, LFC
•Compressed Audio Restorer
•Zone 2 audio
•Bi-amplification des frontales
•Traitement vidéo Analog Devices : Upscaling Ultra HD/4K (60 Hz) et post-traitement paramétrable
•Certification ISF
•AirPlay
•DLNA
•Spotify
•Webradios vTuner
•WiFi & Bluetooth
•Application Denon Remote App (iOS/Android)
•Compatibilité multimédia : MP3, WMA, AAC, FLAC, ALAC, WAV, AIFF, DSD64.
•Connectique : 8 entrées/3 sorties HDMI 2.0, 2 entrées/1 sortie Composante, 4 entrées/2 sorties Composite, 5 entrées stéréo RCA, 1 entrée Phono, 2 entrées optique/coaxiale, 1 Pre-out 11.2, 2 Pre-out Subwoofer, 1 Pre-out Zone 2/Zone 3, USB, Ethernet, Denon Link HD, IR, Trigger, Micro, Jack 6.35mm.
Maar de model nummer zijn inderdaad verschoven:
1513->X500
1713/1912->X1100
2113->X2100
2313->X3100
3313->X4100
4311->X5200
4810/4520->X7200 (januari 2015)
5808/AVC-A1 HD(A)->X9200 (2015, gerucht)
AVP-A1 HD(A)-> ????? (2015, gerucht)
Sowieso wordt alles steeds wat minder, vergelijk de voeding of source/volume knoppen van een 4810 maar eens met een 4520.
Zelf denk ik dat de beste set (terwijl je de prijs zo laag mogelijk laat) de X4100 (als pre) + 3313UD + MM8077 zou zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door |sWORDs| op 27-06-2014 19:34 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Iemand een idee hoe goed deze set is (prijs/kwaliteit)? http://hificorner.nl/hifi...avr-x2000-klipsch-hd-500#
Daarom zie ik die X5200 ook niet als een good old AVR-5xxx. Ik ben al benieuwd wat de X7200 gaat doen in de praktijk. Met een adviesprijs van 2800 euro ligt die wel hoger dan een AVR-4520 waar niet iedereen heel positief over was. AV8802 van Marantz schijnt nu op de Denon X5200w te zijn gebaseerd en niet het topmodel. Maar goed, nu kan ik wel zeggen dat ik iets wil op de kwaliteit van de POA en AVP maar met prijzen van 7-8000 euro liggen die toch way buiten budget.|sWORDs| schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:02:
[...]
Sowieso wordt alles steeds wat minder, vergelijk de voeding of source/volume knoppen van een 4810 maar eens met een 4520.
Al wordt er overigens wel gespeculeerd dat Denon een nieuwe pre/pro gaat maken welke pas ergens Q3/Q4 gepresenteerd wordt maar pas ergens in 2015 in de winkels komt te liggen.
[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 27-06-2014 16:04 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Daarom vind ik de MM8077 dan dus wel weer heel interessant, 1700 en volgens mij een bak meer vermogen dan de 4520. (125 vs 77, stopcontact - pre / kanalen). En de X4100 is dan weer een hele interessante pre.
Ik ben alleen huiverig om mijn 4520 weg te doen, ik zie bij veel X series bij klanten toch echt regelmatig hangers. En wat me dan weer tegen staat aan de Marantz eindbak is dat deze niet formeel 4 Ohm aan kan, hoe wel de Marantz engineers zeggen dat hij dat perfect aan kan.
Ik ben alleen huiverig om mijn 4520 weg te doen, ik zie bij veel X series bij klanten toch echt regelmatig hangers. En wat me dan weer tegen staat aan de Marantz eindbak is dat deze niet formeel 4 Ohm aan kan, hoe wel de Marantz engineers zeggen dat hij dat perfect aan kan.
[ Voor 41% gewijzigd door |sWORDs| op 27-06-2014 16:34 ]
Over de volume & source knoppen heb je zeker 100% gelijk, deze voelen nogal plastiek aan bij de 4520 ... De opbouw van de receiver zelf vind ik geen achteruitgang. Toestel wordt amper warm en tot nu toe geen vastlopers gekend. Kanalen zijn ook mooier gescheiden.|sWORDs| schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:02:
[...]
4810

4520

Qua pre heb ik een tijd gedacht aan de AVR-4520, zeker omdat ze tegen dumpprijzen weg gaan nu. Maar ook met die machine waren nogal wat typische puntjes (welke dus ook in de AV8801 zaten). Maar goed, als de prijzen nog verder zakken doordat de HDMI 2.0-apparaten er aan gaan komen staat mijn huidige Denon met HDMI 1.3 toch wel op de schopstoel.|sWORDs| schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 16:28:
Daarom vind ik de MM8077 dan dus wel weer heel interessant, 1700 en volgens mij een bak meer vermogen dan de 4520. (125 vs 77, stopcontact - pre / kanalen). En de X4100 is dan weer een hele interessante pre.
Genoeg machines die volgens de specificaties geen 4 Ohm aan kunnen maar dat wel doen. Het hangt vooral af van de speakers die aan worden gesloten: dippen die een keer of onder de 4 Ohm of zijn die dingen nominaal 4 Ohm en dippen ze vrolijk naar ver daar onder?
Als het je overigens puur om vermogen gaat zijn er ook andere opties die goedkoper zijn en meer kunnen leveren. Die Marantz neemt max 880 Watt en kan dan 7 x 125 Watt leveren? Mijn eindbak doet 2 x 300 maar daar kan hij wel 1500 Watt voor uit de stopcontact trekken.
AVR-5308:Benga schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 16:50:
[...]
Over de volume & source knoppen heb je zeker 100% gelijk, deze voelen nogal plastiek aan bij de 4520 ... De opbouw van de receiver zelf vind ik geen achteruitgang. Toestel wordt amper warm en tot nu toe geen vastlopers gekend. Kanalen zijn ook mooier gescheiden.
4810
[afbeelding]
4520
[afbeelding]

Dan snap ik toch wel waarom sommigen de AVR-4810 ook geen waardige opvolger vinden van bovenstaande machine. Waar wel gezegd moet worden dat de AVR-5308 volgens mij alleen in Amerika is geleverd en dus eigenlijk niet recht tegenover de AVR-4810 mag worden gezet aangezien de bovenstaande machine qua looks toch behoorlijk op de AVC lijkt.
Benga:
Nee, de opbouw van de 4520 is heel mooi, maar het werkelijke vermogen in multichannel is wel erg laag voor een top model, de 4810 had meer dan 50% meer, terwijl ze in stereo elkaar niet veel ontlopen. En mijn 4520 en die van klanten hangen inderdaad ook nooit. Het is de X serie die dat doet.
Fear:
De 5308(A) is hier als AVC-A1 HD(A) verschenen. Ik zie net ook wat geruchten over een X9200, dus misschien wordt je wens alsnog vervuld. Ik denk het eigenlijk wel, omdat de eerste X9200 berichten verwijderd moesten worden en de zelfde persoon ook als eerste over de x7200 en andere nu wel aangekondigde producten verteld heeft.
En de oorspronkelijke prijs van de 4520 is inderdaad schandalig, durf de inkoopprijzen van de laatste maanden hier niet te posten, maar in de prijsvergelijkers zie je hem van 2700 naar 2100 naar 1500 springen, terwijl inkoop procentueel veel minder springt. Best zuur voor de mensen die als echte liefhebber direct een pre order geplaatst hadden.
Qua eindbak wil ik wel heel graag alle (5) speakers aan identieke versterker(s). Mijn speakers (gehele Sonus Faber Domus serie in teak zonder de sub) hebben ook niet veel vermogen nodig, maar 50% meer dan het werkelijke vermogen van de 4520 zou wel prettig zijn (voor de mensen die denken dat het om erg hard draaien gaat, dit geeft minder dan +1,5dB meer volume, iets wat de 4520 ook wel kan leveren tegen wat meer vervorming) en natuurlijk stabiel tot 3 Ohm.
Die 77 vs 125 Watts was meer een stopcontact vergelijking (750 dus bij jouw eindbak, maar die zal zo anders zijn dat je die op deze manier niet kunt vergelijken) daar blijft natuurlijk niet heel veel van over. Het gaat mij om het procentuele verschil.
Nee, de opbouw van de 4520 is heel mooi, maar het werkelijke vermogen in multichannel is wel erg laag voor een top model, de 4810 had meer dan 50% meer, terwijl ze in stereo elkaar niet veel ontlopen. En mijn 4520 en die van klanten hangen inderdaad ook nooit. Het is de X serie die dat doet.
Fear:
De 5308(A) is hier als AVC-A1 HD(A) verschenen. Ik zie net ook wat geruchten over een X9200, dus misschien wordt je wens alsnog vervuld. Ik denk het eigenlijk wel, omdat de eerste X9200 berichten verwijderd moesten worden en de zelfde persoon ook als eerste over de x7200 en andere nu wel aangekondigde producten verteld heeft.
En de oorspronkelijke prijs van de 4520 is inderdaad schandalig, durf de inkoopprijzen van de laatste maanden hier niet te posten, maar in de prijsvergelijkers zie je hem van 2700 naar 2100 naar 1500 springen, terwijl inkoop procentueel veel minder springt. Best zuur voor de mensen die als echte liefhebber direct een pre order geplaatst hadden.
Qua eindbak wil ik wel heel graag alle (5) speakers aan identieke versterker(s). Mijn speakers (gehele Sonus Faber Domus serie in teak zonder de sub) hebben ook niet veel vermogen nodig, maar 50% meer dan het werkelijke vermogen van de 4520 zou wel prettig zijn (voor de mensen die denken dat het om erg hard draaien gaat, dit geeft minder dan +1,5dB meer volume, iets wat de 4520 ook wel kan leveren tegen wat meer vervorming) en natuurlijk stabiel tot 3 Ohm.
Die 77 vs 125 Watts was meer een stopcontact vergelijking (750 dus bij jouw eindbak, maar die zal zo anders zijn dat je die op deze manier niet kunt vergelijken) daar blijft natuurlijk niet heel veel van over. Het gaat mij om het procentuele verschil.
[ Voor 106% gewijzigd door |sWORDs| op 27-06-2014 19:20 ]
Is de combinatie van een Denon AVR-X4000 receiver en B&W S683-S2 nog wat? Want ik kan dat goedkoop scoren. Heb nu een 10 jaar oude JVC-RX-DP20v receiver staan met Mordaunt Short avant MS-980 voor- speakers.
Ik zal er toch op vooruit gaan? Iemand ervaring?
Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra
Ik heb deze combo staan, weliswaar laterhand met een aparte stereoversterker erbij, maar de X4000 kan zeker goed overweg met de 683 S2.LithoMan schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 19:04:
Is de combinatie van een Denon AVR-X4000 receiver en B&W S683-S2 nog wat? Want ik kan dat goedkoop scoren. Heb nu een 10 jaar oude JVC-RX-DP20v receiver staan met Mordaunt Short avant MS-980 voor- speakers.
Onlangs heb ik pas de DeRemote ontdekt, een app van €4 waarmee je naar mijn gevoel enorm snel zaken kan aanpassen. Vooral het channel volume tweaken tijdens de film werkt erg lekker. Verder kan je de interface op maat instellen, de Audyssey snelkoppelingen werken ook erg fijn. Draait 100 keer beter dan de official app en kan ook veel meer. Werkt tevens met alle recente Marantz Receivers.

Zou zoiets ook wel voor Android willen. Vind de huidige Denon remote traag en onhandig. Vooral spotify is onoverzichtelijk en beperkt, zeker in vergelijking tot bij Squeezebox Touch
Je zou avrdroid of avr remote eens kunnen proberen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Heren,
Eens een vraagje.
Ik heb hier nu nog een oude Denon AVR-1509 staan waarop ik mijn Xbox 360 en mijn airport express heb aangesloten en ben nu op zoek naar een upgrade om ook mijn tv op aan te kunnen sluiten. Weinig draadjes veel comfort laten we maar zeggen!
Nu heb ik besloten dat ik voor de AVR-X500 of AVR-X1000 en wil ik graag weten wat jullie ervaringen zijn en wat jullie me aan raden om te kiezen? ik ben ook benieuwd wat jullie aanraden als speakers bij de AVR?
Eens een vraagje.
Ik heb hier nu nog een oude Denon AVR-1509 staan waarop ik mijn Xbox 360 en mijn airport express heb aangesloten en ben nu op zoek naar een upgrade om ook mijn tv op aan te kunnen sluiten. Weinig draadjes veel comfort laten we maar zeggen!
Nu heb ik besloten dat ik voor de AVR-X500 of AVR-X1000 en wil ik graag weten wat jullie ervaringen zijn en wat jullie me aan raden om te kiezen? ik ben ook benieuwd wat jullie aanraden als speakers bij de AVR?
Ik heb zelf een AVR-X1000 en ben er erg tevreden over! Gebruik ze i.c.m. KEF C7 en C3.wann0wfhc schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:07:
Heren,
Eens een vraagje.
AVR-X500 is 2.1 compatible, en X1000 is 5.1, dus die is meer future-proof, mocht je ooit nog willen uitbereiden.
Is de x1000 ook erg gezakt in prijs? De x2000 is nu erg goedkoop.wann0wfhc schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:07:
Speakers is persoonlijk, gewoon gaan luisteren in een goede winkel. lees: er is niet zo veel relatie tussen je speakers en een versterker.
[ Voor 7% gewijzigd door MisterE op 03-07-2014 20:27 ]
AVR X1000 aangeschaft! Erg tevreden mee tot nu toe! Alleen nog even wachten op een hdmi met een bochtje zodat hij in de hdmi arc van m'n tv kan die aan een muurbeugel hangt. Erg handig dat de arc aan de achterkant zit en niet aan de zijkant!
...en (nieuwe) speakers?wann0wfhc schreef op zondag 06 juli 2014 @ 14:51:
AVR X1000 aangeschaft! Erg tevreden mee tot nu toe! Alleen nog even wachten op een hdmi met een bochtje zodat hij in de hdmi arc van m'n tv kan die aan een muurbeugel hangt. Erg handig dat de arc aan de achterkant zit en niet aan de zijkant!
Ik heb hier een x1000 staan, verbonden met hdmi arc op een philips 8008k, nu krijg ik geen 5.1 audio op netflix? Kan dit niet via hdmi en moet er met optical out gewerkt gaan worden? 
overige surround input bronnen werken wel... ( openelec htpc e.d. )

Battle.net :: FazerFreak#2695
Op de goeie geluidsmodus staan? Anders even "MOVIE" ingedrukt houden, dan moet ie als het goed is op PLII C komen te staan, wat Dolby is.fazerfreak schreef op zondag 06 juli 2014 @ 21:38:
Ik heb hier een x1000 staan, verbonden met hdmi arc op een philips 8008k, nu krijg ik geen 5.1 audio op netflix? Kan dit niet via hdmi en moet er met optical out gewerkt gaan worden?
Hier staat de receiver op inderdaad.. kan in netflix alleen maar stereo selecterenAnoniem: 583487 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 21:45:
[...]
Op de goeie geluidsmodus staan? Anders even "MOVIE" ingedrukt houden, dan moet ie als het goed is op PLII C komen te staan, wat Dolby is.

Vreemd, dan ligt het naar mijn idee niet aan je versterker, ik stream ook films e.d. naar mijn TV (Samsung UE32ES6710) en die krijg ik gewoon 5.1 met mijn X1000.fazerfreak schreef op zondag 06 juli 2014 @ 21:45:
[...]
Hier staat de receiver op inderdaad.. kan in netflix alleen maar stereo selecteren
en deze zit via hdmi arc aangesloten ? of optical ?Anoniem: 583487 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 21:48:
[...]
Vreemd, dan ligt het naar mijn idee niet aan je versterker, ik stream ook films e.d. naar mijn TV (Samsung UE32ES6710) en die krijg ik gewoon 5.1 met mijn X1000.
ARCfazerfreak schreef op zondag 06 juli 2014 @ 21:49:
[...]
en deze zit via hdmi arc aangesloten ? of optical ?
Speakers komen nog. Nog geen geschikte set gevonden dus ik heb nu nog maar m'n oude er op aangesloten zitten.
En je tv zelf? Ik heb gister even ARC aangehad toen ik hem van de beugel had. Maar m'n tv zelf (ook philips) heeft de neiging om terug te springen naar stereo. Misschien dat die niet op versterker staat?fazerfreak schreef op zondag 06 juli 2014 @ 21:45:
[...]
Hier staat de receiver op inderdaad.. kan in netflix alleen maar stereo selecteren
tv -> indeling voor audio uitvoer -> meerkanaals.. lijkt goed te staan..wann0wfhc schreef op zondag 06 juli 2014 @ 22:01:
[...]
En je tv zelf? Ik heb gister even ARC aangehad toen ik hem van de beugel had. Maar m'n tv zelf (ook philips) heeft de neiging om terug te springen naar stereo. Misschien dat die niet op versterker staat?
Mag je verwachten dat er geen verschil zit in een 'Kijkshop' (<€50,-) of een Denon cd-speler?
(Set is X2000 met Dali Zensor 1)
Kwa geluidskwaliteit zal er geen verschil zijn (mits digitaal aangesloten). Maargoed, de echte freaks zullen dit zelfs tegenspreken. (jitter etc.)Vitamine schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:45:
Mag je verwachten dat er geen verschil zit in een 'Kijkshop' (<€50,-) of een Denon cd-speler?
Een ander verschil kan natuurlijk HD audio zijn.
Tsja, het loopwerk zal sowieso anders zijn, en qua bediening zal het ook even wat minder uitgebreid in elkaar steken als een Denon.
Dat gezegd hebbend: check even correct. DCD520AE staat daar nu voor 139 euro en das geen geld voor die speler. https://www.correct.nl/artikel.php?menu=0&ARTNR=484119
Dan is zelfs 50 euro voor een kijkshop speler way overpriced, en heb je ook nog eens gegarandeerde aansturing via je receiver AB
Dat gezegd hebbend: check even correct. DCD520AE staat daar nu voor 139 euro en das geen geld voor die speler. https://www.correct.nl/artikel.php?menu=0&ARTNR=484119
Dan is zelfs 50 euro voor een kijkshop speler way overpriced, en heb je ook nog eens gegarandeerde aansturing via je receiver AB
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Maarja, ik persoonlijk zou dan net wat meer uitgeven en een bluray speler kopen.The Eagle schreef op maandag 07 juli 2014 @ 20:48:
Tsja, het loopwerk zal sowieso anders zijn, en qua bediening zal het ook even wat minder uitgebreid in elkaar steken als een Denon.
Als het alleen voor audio is: nee.
Been there done that. Denon DBP1611UD BR gekocht om ook als cd speler te dienen. Leek een goed idee, maar de opstarttijd van zo'n BR is vrij hoog. Pas na 30 seconden kon ik een disc inleggen. En het evt spoelen binnen een track werkt ook net even iets anders; dat werkt als bij een DVD speler, en niet als bij een normale CD speler. Dus je moet iedere keer op play drukken ipv de spoeltoets los te laten.
Uiteindelijk zelf dus ook die DCD520AE er bij gekocht en dat werkt een stuk fijner
Maar als het om audio en video gaat, waarom niet gewoon helemaal digitaal gaan en een streamer kopen? Die zitten onderhand ook rond de 50 euro
Been there done that. Denon DBP1611UD BR gekocht om ook als cd speler te dienen. Leek een goed idee, maar de opstarttijd van zo'n BR is vrij hoog. Pas na 30 seconden kon ik een disc inleggen. En het evt spoelen binnen een track werkt ook net even iets anders; dat werkt als bij een DVD speler, en niet als bij een normale CD speler. Dus je moet iedere keer op play drukken ipv de spoeltoets los te laten.
Uiteindelijk zelf dus ook die DCD520AE er bij gekocht en dat werkt een stuk fijner
Maar als het om audio en video gaat, waarom niet gewoon helemaal digitaal gaan en een streamer kopen? Die zitten onderhand ook rond de 50 euro
Het gaat enkel om muziek, video gaat alles via de Medi8er.The Eagle schreef op maandag 07 juli 2014 @ 22:31:
Als het alleen voor audio is: nee.
Wat betreft cd/dvd/bluray zijn er opties te over. Alleen mag ik nog graag muziek fysiek hebben en de Medi8er vind ik niet geschikt voor muziek (vooral de vriendin niet
Gisteren even bij de Saturn binnen gestapt, enkel kwam ik er gauw achter dat er geen bedieningsknoppen op de apparaten meer zitten.
Marktplaats dus in de gaten houden of er iets moois voorbij komt

Opgelost
[ Voor 97% gewijzigd door peterjon op 08-07-2014 17:17 ]
Kreeg net een mailtje dat de X4000 die ik 60 dagen geleden heb gekocht tegen toen al een goede prijs nog 130 euro is gedaald. Ik mag voor dat geld dus wat uit komen zoeken in de winkel 
Wat ik met wel afvraag is hoe geweldig de X4100 wel niet moet zijn wil het prijsverschil tussen € 660 voor de X4000 en €1500 voor de X4100 gerechtvaardigd zijn.
Wat ik met wel afvraag is hoe geweldig de X4100 wel niet moet zijn wil het prijsverschil tussen € 660 voor de X4000 en €1500 voor de X4100 gerechtvaardigd zijn.
Volgens mij komt dat meer doordat je een prijsvergelijk doet van een product wat nu bijna EOL is tov een product wat nog gereleased moet worden... De pricewatch geeft voor de X4000 aan dat hij ook op 1400,- begon namelijk (pricewatch: Denon AVR-X4000 Zwart)arjandijk162 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:50:
Is er inmiddels al meer nieuws rondom de beschikbaarheid van de nieuwe modellen? Persoonlijk zit ik te wachten op de x2100, waar ik de dali zensor 5 op aan wil gaan sluiten.
Daar wacht ik ook op.. Medio/eind juli.. dus nog 2 weken geduld..
komt uit op 17 juli is mij verteld door electro world..Dr. Dutch schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 17:39:
Daar wacht ik ook op.. Medio/eind juli.. dus nog 2 weken geduld..
had die eerst ook op het oog, maar zag ineens bij bol.com een onkyo 737 voor 700. ik bn zelf een leek op dit gebied, maar ik had de specificaties langs elkaar gezet, en zag dat de onkyo ook hdcp 2.2 heeft. zijn dat dingen die je voor de toekomst wel nodig zal hebben ????
ik twijfel nog enorm tussen de 737 en de x2100w..
Als je goed onderhandeld kan je de Denon X-4000 nog een stuk goedkoper kopen dan 659 euries volgens de pricewatch..
Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra
Netjes! Waar heb je hem gekocht, als ik zo brutaal mag zijn?arjandijk162 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:50:
Kreeg net een mailtje dat de X4000 die ik 60 dagen geleden heb gekocht tegen toen al een goede prijs nog 130 euro is gedaald. Ik mag voor dat geld dus wat uit komen zoeken in de winkel

Het gaat mij voornamelijk om de doorgifte en upscaling van 4K/3D. Geen idee wat de meerwaarde van hdcp is. Zie wel dat de Onkyo bijna 100 euro duurder is (Pricewatch).harley2009 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 18:27:
[...]
komt uit op 17 juli is mij verteld door electro world..
had die eerst ook op het oog, maar zag ineens bij bol.com een onkyo 737 voor 700. ik bn zelf een leek op dit gebied, maar ik had de specificaties langs elkaar gezet, en zag dat de onkyo ook hdcp 2.2 heeft. zijn dat dingen die je voor de toekomst wel nodig zal hebben ????
ik twijfel nog enorm tussen de 737 en de x2100w..
Ik zit momenteel te kijken naar een Denon AVR X1000 (spot goedkoop omdat het nieuwe model eraan komt) of een Yamaha 475. Bij de Denon hebben ze het in appendix van de manual over een "Personal memory plus function" met een hele korte beschrijving. Begrijp ik goed dat je hiermee automatisch per input (dus per HDMI ingang) aparte tone controls (bass/treble) ed. kan hebben? En dus bv. ook alle Audyssey-settings voor mijn CD ingang uit kan zetten en wel aanzetten voor mijn DVD ingang? Heb al overal gezocht maar kan er niks over vinden. Kan iemand dit checken voor mij? Het is voor mij een behoorlijk belangrijke overweging voor mijn keuze.
Nog andere overwegingen voor het Yamaha vs. Denon dilemma die iemand kan verzinnen?
Nog andere overwegingen voor het Yamaha vs. Denon dilemma die iemand kan verzinnen?
Ik heb de Dali 5 5.1 i.c.m. de Denon X2000 en ik kan je vertellen dat ik daar erg tevreden over ben!Ashy schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:31:
Is er inmiddels al meer nieuws rondom de beschikbaarheid van de nieuwe modellen? Persoonlijk zit ik te wachten op de x2100, waar ik de dali zensor 5 op aan wil gaan sluiten.
Of het voor de X1000 ook geldt weet ik niet, maar mijn AVR2311 onthoudt idd per bron wat de EQ, audissey en andere geluidsinstellingen zijn. Aangezien de ingangen allemaal assignable zijn geldt dat dus niet per bronarnova schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 07:32:
Ik zit momenteel te kijken naar een Denon AVR X1000 (spot goedkoop omdat het nieuwe model eraan komt) of een Yamaha 475. Bij de Denon hebben ze het in appendix van de manual over een "Personal memory plus function" met een hele korte beschrijving. Begrijp ik goed dat je hiermee automatisch per input (dus per HDMI ingang) aparte tone controls (bass/treble) ed. kan hebben? En dus bv. ook alle Audyssey-settings voor mijn CD ingang uit kan zetten en wel aanzetten voor mijn DVD ingang? Heb al overal gezocht maar kan er niks over vinden. Kan iemand dit checken voor mij? Het is voor mij een behoorlijk belangrijke overweging voor mijn keuze.
Maar als je een DVD speler hebt die je voor DVD en CD gebruikt zou je dus potentieel twee verschillende instellingen kunnen hebben als je de boel dubbel aansluit
Overigens: wellicht bedoel je dit: http://batpigworld.com/wp/?p=150
Sowieso is die website batpigworld een aanraden om je even in te lezen, staat veel nuttige info. Must read voor Denon eigenaren
@The Eagle: Bedankt voor de info. Voor de duidelijkheid: jij hebt het niet over de "Quick Settings" toch? Want volgens de manual kan je die alleen op de front van de versterker zelf selecteren en niet met de ab (wat ik eigenlijk nogal raar vind).
Nee, niet die quick settings. Ik weet zelf niet eens of ik die heb op mijn receiver, maar meen dat ik wel zoiets heb op mijn AB
dat betreft een snelle bronkeuze, al zou ik niet weten wat dat exact zou moeten versnellen. Misschien direct tuner op een bepaald kanaal of direct een BR afspelen, maar daar zie ik het nut niet zo van in
Kan iemand in begrijpbare taal uitleggen wat de meerwaarde van HDCP bij een receiver is? Het zou met beveiliging van content te maken hebben en mijns inziens lijkt dit voor mij weinig boeiend, maar wellicht heb ik 't mis?
Ik ken HDCP van mijn Philips TV en die ondersteund het niet. Daardoor kunnen een hoop Android devices niet verbinden via Miracast. Dus in combinatie met Miracast is het belangrijk.Dr. Dutch schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 06:29:
Kan iemand in begrijpbare taal uitleggen wat de meerwaarde van HDCP bij een receiver is? Het zou met beveiliging van content te maken hebben en mijns inziens lijkt dit voor mij weinig boeiend, maar wellicht heb ik 't mis?
Hifi Klubben in UtrechtAnoniem: 583487 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 22:11:
[...]
Netjes! Waar heb je hem gekocht, als ik zo brutaal mag zijn?
Dat snap ik natuurlijk, maar iemand die in September de keuze heeft tussen een nieuwe X4000 en een nieuwe X4100 moet dubbel zoveel geld meebrengen voor een paar extra opties.L201 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:24:
[...]
Volgens mij komt dat meer doordat je een prijsvergelijk doet van een product wat nu bijna EOL is tov een product wat nog gereleased moet worden... De pricewatch geeft voor de X4000 aan dat hij ook op 1400,- begon namelijk (pricewatch: Denon AVR-X4000 Zwart)
Ik geloof ook niet dat ik het nieuwste model VW Golf zou kopen als je vorige model nieuw de helft zou kosten.
Anoniem: 449274
Volgens mij is dat inderdaad wat ze bedoelen. Mijn ervaring met Denon is precies dat: naast natuurlijk 2.0/5.1-voorkeuren, gaat het ook zover dat je per 'apparaat' de hele rits instellingen vervangen kunt, inclusief treble e.d.
The Eagle schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 17:00:
[...]
Of het voor de X1000 ook geldt weet ik niet, maar mijn AVR2311 onthoudt idd per bron wat de EQ, audissey en andere geluidsinstellingen zijn. Aangezien de ingangen allemaal assignable zijn geldt dat dus niet per bron
Maar als je een DVD speler hebt die je voor DVD en CD gebruikt zou je dus potentieel twee verschillende instellingen kunnen hebben als je de boel dubbel aansluit
Overigens: wellicht bedoel je dit: http://batpigworld.com/wp/?p=150
Sowieso is die website batpigworld een aanraden om je even in te lezen, staat veel nuttige info. Must read voor Denon eigenaren
Ik heb de Denon x2000 nu ruim een maand. Hiervoor had ik een stereo versterker van 30 jaar oud.
Het werkt allemaal fantastisch hoor. Maar ik mis stiekum toch een simpele balance, treble en bass knop. Ik wil gewoon met 1 eenvoudige actie die variabelen aan kunnen passen.
Dat kan niet met de Denon of mis ik iets?
Het werkt allemaal fantastisch hoor. Maar ik mis stiekum toch een simpele balance, treble en bass knop. Ik wil gewoon met 1 eenvoudige actie die variabelen aan kunnen passen.
Dat kan niet met de Denon of mis ik iets?
Een Denon AVR-X4000 gekocht een aangesloten op B&W 683 S2 frontspeakers. In stereo doet die het fantastisch, in surround heeft die het even gedaan maar slaat uit, zelfs bij lage volume. Als surround (7.1) gebruik ik nog Mordaunt Short Avant MS-912 en MS-905Center. Receiver wordt wel warm maar niet heet, heeft voldoende koeling. Krijg er nu al spijt van.
Kabels aan de achterzijde netjes in de terminals zitten zodat ze elkaar niet raken en kortsluiten? Anders heb je een DOA te pakken, je hebt geen speakers waarvan ik zeg dat ze te zwaar zijn om gebruikt te worden met een receiver als deze.
Het rare is dat die het gewoon heeft gedaan. Alles gecontroleerd, de kabels zitten vast en goed. Ik ga de zaak maar eens bellen. Misschien dat een rest nodig is want dat heb ik nog niet geprobeerd.
Alles doet het weer. Niets raars kunnen ontdekken. 1 voor 1 een surround speaker ontkoppeld en weer aangesloten. Kwam op de left rear surround speaker uit toen alles het weer deed.
Ik heb een Denon X1000 en een Panasonic GT60. De digibox zit via hdmi op de CBL/SAT ingang van de Denon en de TV is aangesloten via HDMI OUT (monitor) naar de HDMI ARC poort van de TV. Als ik gewoon TV krijg speelt alles af via de surround set, als ik echter een app open op de TV (vb. youtube app) en iets bekijk, speelt het geluid via de TV. Ik heb (zo goed als) alle combinaties van audio instellingen op de receiver en de TV geprobeerd en krijg de ARC niet werkend. B
Blijkbaar komt dit nog voor en zou een simpele toslink tussen TV en receiver dit oplossen, zogezegd zogedaan en nu zit er ook een toslink tussen de "digitale audio out" poort van de TV en "Digital Audio TV Audio optical 1" van de receiver. Als ik dan via de receiver TV-audio kies als bron dan geeft hij het volgende aan: Source TV-audio, Input: none. Als ik dan iets via de TV speel, dan gaat het geluid weer gewoon over de TV en niet over de surround set.
Iemand een idee hoe ik dit opgelost krijg?
Blijkbaar komt dit nog voor en zou een simpele toslink tussen TV en receiver dit oplossen, zogezegd zogedaan en nu zit er ook een toslink tussen de "digitale audio out" poort van de TV en "Digital Audio TV Audio optical 1" van de receiver. Als ik dan via de receiver TV-audio kies als bron dan geeft hij het volgende aan: Source TV-audio, Input: none. Als ik dan iets via de TV speel, dan gaat het geluid weer gewoon over de TV en niet over de surround set.
Iemand een idee hoe ik dit opgelost krijg?
mogelijk heb ik er overheen gelezen, maar volgens mij heeft Denon nog geen receivers met DAB+ tuners erin? ALs ik zo naar de specs van de X2100 kijk, zit er nog steeds enkel een FM-tuner in volgens mij... klopt dat?
Zijn er eigenlijk al wel receivers in de markt met een DAB+ tuner erin? Niet dat ik vaak radio luister, maar als ik dan toch voor een nieuwe tuner ga, dan is het wel prettig als hij ook wat jaartjes vooruit kan zeg maar
Zijn er eigenlijk al wel receivers in de markt met een DAB+ tuner erin? Niet dat ik vaak radio luister, maar als ik dan toch voor een nieuwe tuner ga, dan is het wel prettig als hij ook wat jaartjes vooruit kan zeg maar
Ik zit met hetzelfde probleem. Vooral ook omdat ik niet weet hoe lang via mijn glasvezel aansluiting nog DVB-C en FM doorgegeven worden en ik in het geval van verdwijnen daarvan liever niet graag terug ga naar UPC.
Alleen Yamaha heeft 1 receiver met DAB+ erin maar die wordt qua muzikaliteit niet geweldig ontvangen.
En al dat internetradio spul vind ik maar niets. Het haalt het qua gebruiksgemak niet bij "Ik zet receiver aan -> Ik zet receiver op tuner -> mijn laatst beluisterde station begint direct met spelen".
Maar de fabrikanten zijn het daar blijkbaar niet mee eens. Die vinden dat er in de huiskamer voldoende alternatieven zijn ofzo.
Alleen Yamaha heeft 1 receiver met DAB+ erin maar die wordt qua muzikaliteit niet geweldig ontvangen.
En al dat internetradio spul vind ik maar niets. Het haalt het qua gebruiksgemak niet bij "Ik zet receiver aan -> Ik zet receiver op tuner -> mijn laatst beluisterde station begint direct met spelen".
Maar de fabrikanten zijn het daar blijkbaar niet mee eens. Die vinden dat er in de huiskamer voldoende alternatieven zijn ofzo.
[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 14-07-2014 09:07 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Bij mijn X2000 wordt wel het laatste internet radio station gestart als hij uitgezet is met internet radio aan... Maar ben met je eens dat navigeren tussen internet radio nog wel iets handiger kan.
Momenteel heb ik de X1000 naar tevredenheid in mijn bezit. Ik gebruik ARC en HDMI bediening en dit werkt(e) naar behoren. Echter sinds ik een PS4 heb aangesloten en deze via mijn tv “toegang” (Bravia Sync) heb gegeven om de tv aan te zetten bij inschakelen gaat de receiver niet uit wanneer ik de tv uitzet, dit was voorheen wel het geval. Ik heb HDMI bediending aanstaan en de receiver springt wel automatisch aan wanneer ik de tv aanzet, ook wanneer ik een andere bron gebruik gaat de receiver automatisch aan maar niet meer automatisch uit na het uitschakelen van de tv.
Heeft iemand een idee of suggestie om dit op te lossen?
Edit: inmiddels wel iets gevonden link, maar nog niet echt mijn antwoord.
Heeft iemand een idee of suggestie om dit op te lossen?
Edit: inmiddels wel iets gevonden link, maar nog niet echt mijn antwoord.
[ Voor 9% gewijzigd door van D op 14-07-2014 10:03 ]
Jammer dat DAB+ nog niet echt mainstream begint te worden op de tuners 
Mijn huidige receiver heb ik nu dik 15 jaar, als ik met een nieuwe weer net zo lang doe vraag ik me af of er nog FM uitzendingen zijn zeg maar
Terwijl ik toch inderdaad ook liever gewoon een rechtstreekse tuner heb dan via inet-radio/streaming
Mijn huidige receiver heb ik nu dik 15 jaar, als ik met een nieuwe weer net zo lang doe vraag ik me af of er nog FM uitzendingen zijn zeg maar
Same here.
Ik heb een receiver van rond 2009 (Yamaha RX-V663) maar met slechts 2 HDMI ingangen begin ik nu wel aardig ingangen te kort te komen. Op dit moment kan ik me nog aardig redden omdat ik een held van een Sony TV heb, die DTS, AC3 of PCM Stereo, whatever hij krijgt via z'n analoge of HDMI ingangen, gewoon vrolijk doorspeelt via SPDIF aan m'n Yamaha.
Maar ik begin toch wel over iets nieuws na te denken (met ook weer wat meer focus op muzikaliteit). Maar DAB+ staat eigenlijk ook op mijn eisen lijst.....
Ik heb een receiver van rond 2009 (Yamaha RX-V663) maar met slechts 2 HDMI ingangen begin ik nu wel aardig ingangen te kort te komen. Op dit moment kan ik me nog aardig redden omdat ik een held van een Sony TV heb, die DTS, AC3 of PCM Stereo, whatever hij krijgt via z'n analoge of HDMI ingangen, gewoon vrolijk doorspeelt via SPDIF aan m'n Yamaha.
Maar ik begin toch wel over iets nieuws na te denken (met ook weer wat meer focus op muzikaliteit). Maar DAB+ staat eigenlijk ook op mijn eisen lijst.....
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Even een vraagje, ik heb mijn laptop via HDMI op Media Player aangesloten op de mijn X4000.
Deze gebruik ik voor het afspelen van films, maar ook voor muziek.
Bij muziek (spotify / itunes) staat hij op Sound mode music (multi ch stereo) en bij film movie (multi ch. in).
Bij de muziek zou de bass wat aanweziger mogen, terwijl deze met audissey ingeregeld is en bij films wel van voldoende niveau is.
Is hier een simpel truukje voor waar ik niet aan gedacht heb?
Bij het veranderen van de configuratie van de Denon in windows naar stereo geeft dit in de Denon wel meer opties in Music en komt bijv. DTS NEO:X MUSIC wel aardig in de richting van het gewenste, maar handig en helemaal goed is het niet..
Deze gebruik ik voor het afspelen van films, maar ook voor muziek.
Bij muziek (spotify / itunes) staat hij op Sound mode music (multi ch stereo) en bij film movie (multi ch. in).
Bij de muziek zou de bass wat aanweziger mogen, terwijl deze met audissey ingeregeld is en bij films wel van voldoende niveau is.
Is hier een simpel truukje voor waar ik niet aan gedacht heb?
Bij het veranderen van de configuratie van de Denon in windows naar stereo geeft dit in de Denon wel meer opties in Music en komt bijv. DTS NEO:X MUSIC wel aardig in de richting van het gewenste, maar handig en helemaal goed is het niet..
Geen idee wat je er voor speakers aan hebt hangen, maar dit klinkt als een LFE setting die naar LFE+ main moet
Er hangt een kef set iq-10/60/90 aan met sb12 svs sub.
Settings staan al op lfe+main...
Settings staan al op lfe+main...
Vraagje:
Ik ben deze week overgestapt van een Denon 2805 naar een Denon X4000. Vond het opvallend dat de oude receiver zwaarder was. Na het luisteren van verschillende bronnen valt mij op dat de oude receiver nergens in onderdoet voor de nieuwe. Sterker ik vind deze zelfs meer detail weergeven.Dit is ook hoorbaar bij afspelen direct van de bron (pure direct).
Uiteraard is de nieuwe voorzien van alle nieuwe aansluitingen en de set-up is tegenwoordig kinderspel. Vooral de aansluitingen was mijn motivatie om te vernieuwen.
Vraag me af of de weergave nog zoveel kan verbeteren, of dat ze het maximale al bereikt hebben?
Ik ben deze week overgestapt van een Denon 2805 naar een Denon X4000. Vond het opvallend dat de oude receiver zwaarder was. Na het luisteren van verschillende bronnen valt mij op dat de oude receiver nergens in onderdoet voor de nieuwe. Sterker ik vind deze zelfs meer detail weergeven.Dit is ook hoorbaar bij afspelen direct van de bron (pure direct).
Uiteraard is de nieuwe voorzien van alle nieuwe aansluitingen en de set-up is tegenwoordig kinderspel. Vooral de aansluitingen was mijn motivatie om te vernieuwen.
Vraag me af of de weergave nog zoveel kan verbeteren, of dat ze het maximale al bereikt hebben?
@rjvisje: hoe staan je EQ en audissey settings bij stereo of multichannel stereo? Toevallig nog op flat staan?
Tjah, dat doet er weinig toe omdat de man spreekt over teleurstellende P direct sound. Ik had hier ook last van in het begin bij de AVR 4520. Ik moest toen echt compenseren met Audyssey om iet of wat midrange te krijgen in muziek ... Maar op een of andere manier klinkt het nu 'beter' ... 'voller'.The Eagle schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 12:36:
@rjvisje: hoe staan je EQ en audissey settings bij stereo of multichannel stereo? Toevallig nog op flat staan?
Zit het tussen mijn oren ik weet niet, ook ben ik er heilig van overtuigd dat Airplay niet al te best klinkt via deze receiver, ik stream ondertussen via de UD 3313 player en dat klinkt veel beter. Klinkt onwaarschijnlijk, ik besef het. Ligt het aan de DenonLink, of is het Airplay die downsampled bij rechtstreeks afspelen op de AVR ... I don't know.