Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik zie toch wel wat verschillen hoor.HoppyF schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 12:43:
[...]
Ik zie nog weinig verschillen met de huidige X1000/2000 modellen.
Het grootste verschil is ... de prijs!
Voor de X1:
- 7.1 i.p.v. 5.1
- HDMI 2.0
- Spotify Connect
- 7.2 i.p.v. 7.1
- HDMI 2.0
- HDMI uit 2 x
- Spotify Connect
[ Voor 4% gewijzigd door Joster op 14-05-2014 13:45 ]
"6 ohm, 1 kHz, 1%, 1-kan.-aansturing"
Plus, is gewoon identiek aan de X1000, maar dat terzijde
[ Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 14-05-2014 13:01 ]
Nickname does not reflect reality
De X2000: 95 Watt Uitgangsvermogen (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0,08% 2-kan.-aansturing)
De X2100: 95 Watts/Channel (8Ω, 20Hz-20kHz, 0.08% THD, 2 channel sdriven)
Hier is meer informatie beschikbaar: http://www.avsforum.com/t...0w-x-3100w-coming-soon/60
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
De stap van 7.1 naar 7.2 is niet spectaculair: dat is intern een simpele Y-splitter. Het ziet er leuk uit, maar elke x.1 receiver kan je naar x.2 (of meer) maken.Joster schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 12:55:
[...]
Ik zie toch wel wat verschillen hoor.
Voor de X1:Voor de X2:
- 145W i.p.v. 80W
[list]
• 7.2 i.p.v. 7.1
• 150W i.p.v. 95W
Dat vermogen is pure nonsens, die waardes van tegen de 150 Watt zijn altijd gemeten op slechts één kanaal op 6 Ohm en bij 1000 Hz, om dan over de THD nog maar te zwijgen. De vermogens waar je mee vergelijkt zijn de representatievere en kunnen niet één op één vergeleken worden.
HDMI 2.0 is wel een mooie toevoeging ten opzichte van het oude HDMI 1.4(a). Ik zou wel eens de opvolger van de AVR-4520 willen zien maar grote kans dat die nog een jaar mee moet, doen ze wel vaker met de topmodellen. En ook nog steeds afwachtende op de pre/pro die ze wellicht zouden maken.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Jawel, want ze zijn gewoon 100% identiek aan de voorgangersFeaR schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:02:
[...]
De vermogens waar je mee vergelijkt zijn de representatievere en kunnen niet één op één vergeleken worden.
Nickname does not reflect reality
Ik doelde op dat er in de post zelf werd vergeleken tussen 6 Ohm, 1 kanaal en 1000 Hz vs 8 Ohm, twee kanalen, 20 - 20.000 HzBrad Pitt schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:04:
[...]
Jawel, want ze zijn gewoon 100% identiek aan de voorgangersSame marketing B.S.
Het was nogal kortzichtig van me om dat vergelijk zo neer te zetten ja, had iets teveel haast. Ik haal het even weg, wel zo helder.FeaR schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:21:
[...]
Ik doelde op dat er in de post zelf werd vergeleken tussen 6 Ohm, 1 kanaal en 1000 Hz vs 8 Ohm, twee kanalen, 20 - 20.000 Hz
Goed, die € 499,- en € 649,- zijn adviesprijzen, ben benieuwd waarvoor ze in de winkel komen te liggen (of worden die in den beginnen vaak overgenomen?).
Klopt wel, adviesprijzen zijn altijd hoger, maar 300 euro verschil tov de huidige straatprijs is wel aanzienlijk.Lord_Dain schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:11:
Het is toch logisch dat de 'nieuwe' modellen prijzig zijn? Anders kunnen alle huidige modellen rechtstreeks met het grof vuil mee (bij wijze van spreken). Pure marketing, over een paar maanden zullen de prijzen beginnen te dalen en wordt de oude generatie nog wat goedkoper.
De adviesprijs van de AVR-X1000 was 399 euro, dus de X1100 ligt 100euro hoger.
Edit: Was blijkbaar niet zo scherp :-)
[ Voor 48% gewijzigd door jongetje op 15-05-2014 19:31 ]
50,- hoger bedoel je neem ik aan??jongetje schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:35:
De adviesprijs van de AVR-X2000 was 599 euro, dus de X2100 ligt 150euro hoger.
Ik vind de extra HDMI poorten, en Wifi wel interessante toevoegingen hoor! Met 8 HDMI ingangen zou ik alles aan kunnen sluiten en de voorkant nog vrij houden voor mocht ik wat in willen prikken. Bij de X2000 zou alles bezet zijn
Tevens het feit dat je daarmee ook gelijk op HDMI 2.0 zit en dus toekomstige 2.0 apparaten kan ondersteunen is een grote pre
[ Voor 12% gewijzigd door L201 op 15-05-2014 13:44 ]
Is de investering naar de X4000 toe verstandig? Graag jullie mening
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Romius schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 21:16:
[...]
Had net nieuwe B&W 683 S2 aangeschaft, de X3000 trok dat niet echt. Met de X4000 werd dat al beter, maar ze kwamen pas echt los met een losse amp. En ik ben niet vies van muziek zeg maarvoor film zou ik het niet doen.
Als daar dan ook nog een center en 2 rear speakers bij komen, ga ik twijfelen aan de x3000.FeaR schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 19:50:
Te licht vind ik een redelijk discutabel punt. Zeker als dat de enige reden is, iets als XT32 lijkt me dan zinniger te noemen. Overigens is er op HT Forum een Power Buy bij HC Hifi: 699 voor een X4000 en 1299 voor een AVR-4520 bij tien gegadigden.
@FeaR: waarom vind jij het discutabel?
@romius: waar is jouw bevinding op gebaseerd?
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Omdat er altijd meteen wordt gedaan alsof een lichtere receiver opeens geen geluid meer uit een speaker kan krijgen. Redenen als het hebben van XT32 zijn een veel grotere invloed (als je Audyssey gebruikt) ten opzichte van de X4000. Het wisselen van een receiver is zo gedaan, maar om ze daarna even weer gelijk af te stellen is dat niet en wordt ook vaak vergeten.
Ik heb behoorlijk wat speakers op receivers gehoord die daarna aan werden gesloten op een iets zwaardere receiver (dus één serie hoger) en de verschillen waren miniem of niet te horen. Zelfs met het toevoegen van een losse eindversterker - en dan praat je toch over een serieuze voeding en aansturing - is het verschil niet altijd merkbaar. Ik heb één keer echt goed verschil waar kunnen nemen, maar dat waren dan ook speakers die relatief lastig aan te sturen waren met 10" units.
Begrijp me niet verkeerd, voor die 100 euro extra zou ik ook een X4000 nemen maar dat is op andere dingen gebaseerd dan die iets zwaardere voeding. Marcel van HC HiFi heeft een Powerbuy op HT Forum: 699 voor een X4000 en 1299 voor een AVR-4520 bij tien aanmeldingen (gecombineerd).
[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 16-05-2014 07:45 ]
Ik begrijp uit jouw verhaal dat de 683 S2 dus niet lastig aan te sturen is, en de X3000 (ruim?) voldoet?FeaR schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 07:38:
[...]
Omdat er altijd meteen wordt gedaan alsof een lichtere receiver opeens geen geluid meer uit een speaker kan krijgen. Redenen als het hebben van XT32 zijn een veel grotere invloed (als je Audyssey gebruikt) ten opzichte van de X4000. Het wisselen van een receiver is zo gedaan, maar om ze daarna even weer gelijk af te stellen is dat niet en wordt ook vaak vergeten.
Ik heb behoorlijk wat speakers op receivers gehoord die daarna aan werden gesloten op een iets zwaardere receiver (dus één serie hoger) en de verschillen waren miniem of niet te horen. Zelfs met het toevoegen van een losse eindversterker - en dan praat je toch over een serieuze voeding en aansturing - is het verschil niet altijd merkbaar. Ik heb één keer echt goed verschil waar kunnen nemen, maar dat waren dan ook speakers die relatief lastig aan te sturen waren met 10" units.
Begrijp me niet verkeerd, voor die 100 euro extra zou ik ook een X4000 nemen maar dat is op andere dingen gebaseerd dan die iets zwaardere voeding. Marcel van HC HiFi heeft een Powerbuy op HT Forum: 699 voor een X4000 en 1299 voor een AVR-4520 bij tien aanmeldingen (gecombineerd).
In principe voldoet de X3000 aan de overige wensen, eens kijken of de XT32 en extra 2 kanalen volstaan. Daarnaast ben ik ook een van de 'better safe than sorry clan', maar het is niet mijn portomonnee. Voor €100 kan je de kabels om alles aan te sluiten ook kopen natuurlijk
@Romius: ik blijf uiteraard ook benieuwd naar jouw antwoord!
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Een paar pagina's terug had ik al een reviewtje gegeven over de ervaringen van de upgrade van de X3000 naar de 4000 en daarna nog een losse PMA1520 versterker._Brake_ schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:14:
[...]
Ik begrijp uit jouw verhaal dat de 683 S2 dus niet lastig aan te sturen is, en de X3000 (ruim?) voldoet?
In principe voldoet de X3000 aan de overige wensen, eens kijken of de XT32 en extra 2 kanalen volstaan. Daarnaast ben ik ook een van de 'better safe than sorry clan', maar het is niet mijn portomonnee. Voor €100 kan je de kabels om alles aan te sluiten ook kopen natuurlijk![]()
@Romius: ik blijf uiteraard ook benieuwd naar jouw antwoord!
Het verschil tussen de 3000 en de 4000 is wel aanwezig, maar niet heel groot. Ik ben voor de X4000 gegaan omdat daar preouts op zaten en XT32, alleen daarvoor zou ik al voor de X4000 gaan.
Daar is dus later een PMA1520 bijgekomen. Daar zit wel een aardig verschil in, maar wel het meest wanneer de voorversterker van de 1520 wordt gebruikt.
Ik zeg dit niet omdat ik die 1520 nu heb staan, ik heb ze beide vergeleken op de 683 S2. De PMA1520 klonk gewoon beter. Vond het geen 1300 euro waard, maar bij HChifi heb ik 'm kunnen kopen voor 899, dat vond ik de moeite.
Overigens lees je van meer gebruikers dat iig de oude 683 best lastig zijn te aan te sturen, dat vind ik bij de S2 dus ook wel.
[ Voor 6% gewijzigd door Romius op 16-05-2014 14:44 ]
De IR codes die in de Denon handleiding staan (00858 - 02378 - 01877) voor Cisco apparaten werken niet. Ik heb gebeld met UPC, maar die geven op dit punt geen info helaas. Ook het doorzoeken van verschillende forums van UPC en Denon heeft geen nieuwe info/codes opgeleverd.
Is er iemand die hier een antwoord op heeft?
(ps, het bedienen van andere apparaten met de afstandsbediening werkt wel correct)
Alvast bedankt!
Makkelijkste oplossing: CI+ kaart in je TV hangen en die Cisco als videorecorder inzetten.
Helaas moet je zo'n kreng bij UPC huren.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
De ircodes van alle UPC mediaboxen (Motorola, Pace, Thomson, Philips en Cisco) behalve de Horizon (Samsung, welke een UPC eigen midframe burst protocol gebruikt) hebben het Nokia32 protocol met UPC als device (32), subdevice (192) en extend (166). Het is trouwens een waardeloos ir protocol, veel te fout gevoelig.
Je moet dus echt UPC kiezen, als die er niet staat heb je pech, behalve bij de 4520 (alle 4 series zonder X sinds de 4306) want die heeft een learn functie, maar je zult de knoppen wel meerdere keren moeten leren om alles goed te krijgen met het veel te gevoelige protocol. Het kan zelf gebeuren dat de upcbox van kanaal wisselt als je met ir het volume van de Denon aanpast.
Het is wel raar trouwens dat ze Ziggo wel hebben, maar UPC niet. Denk dat Ziggo de moeite genomen heeft om de codes door te geven aan Denon.
Ik zou eerder voor een Harmony afstandsbediening kiezen dan per maand ook nog eens voor een CI+ betalen.
[ Voor 100% gewijzigd door |sWORDs| op 17-05-2014 19:03 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Het gaat hier om de X4000. Ik ga me is verdiepen in de Harmony serie. Bedankt voor de reacties.|sWORDs| schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 18:25:
Je moet dus echt UPC kiezen, als die er niet staat heb je pech, behalve bij de 4520 (alle 4 series zonder X sinds de 4306) want die heeft een learn functie
-Bij oudere Denon productie zie ik Party Mode plus om over het netwerk zones door te geven. Werkt dit nog op de X4000? Wat is de goedkoopste manier om een zone "te ontvangen"?
-Ik heb mijn versterker 3.0 biamp aangesloten (2 fronts biamp en center). Ik zou nu nog 2 amps over moeten hebben voor zone 2. Is dit in te stellen? Het lijkt erop dat bij biamp zone 2 en 3 alleen op lijnniveau kunnen werken.
-Is het mogelijk equalizer instellingen te doen op de preout van zone 2?
-Hoe krijg ik de panel lock eraf. Kom er nog niet helemaal uit met de google instructies
[ Voor 6% gewijzigd door arjandijk162 op 20-05-2014 22:09 ]
NTFS, snurrrrk....JME schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:22:
Ik heb geprobeerd een WD Essentials van 1TB aan te sluiten, de X2000 op input iPhone/USB gezet, en kom vervolgens via de browser niet bij de schijfinhoud. Ligt dat aan deze schijf of werkt dit gewoon niet?

Als mediaspeler prioriteit voor je is : doe jezelf een plezier en koop een Oppo of nog goedkoper : een DUNE.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)
Succes ermee.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
Huh?, die zaten ook al niet meer op de X2000.Allard schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:37:
Valt me op dat de digitale coax aansluitingen zijn gesneuveld. veel oudere digitale apparatuur heeft geen optische aansluitingen.
Het is niet onoverkomelijk, tegenwoordig sluit je toch bijna alles aan met HDMI, maar voor lui met "oude meuk" aan apparatuur zoals ik is het toch wel fijn als dat ook nog werkt.
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
Vervolgens heb ik in Denon deze 2 ingangen aan de activiteit 'TV Audio' gekoppeld en deze hernoemd naar IPTV. Zodra ik nu TV ga kijken zie ik dan ook netjes op de Denon in het display de porten langskomen die worden gebruikt + de naam, dus IPTV, HDMI + Opt in.
Echter, op het moment dat ik een opname afspeel en ik zap vooruit, dan valt op een gegeven moment audio weg. Ik zie op het display van de Denon geen melding oid waaruit ik op kan maken dat de input verdwijnt. Is dit een probleem van de Denon, de Motorola of het gebruik van beide samen? Herkennen mensen dit toevallig?
Kreeg van helpdesk te horen dat die motorola maar 1 uitgang tegelijk betrouwbaar ondersteund, dus of HDMI of optical, maar tegelijkertijd zou vage problemen opleveren.Lord_Dain schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 23:46:
Zijn er hier mensen die heel toevallig ook IPTV via XS4All kijken en de Motorola 1853 op de Denon hebben aangesloten? Ik heb bij mij video via HDMI out lopen van de motorola naar de AVR en audio via de optical out naar een van de optical ins op de Denon.
Vervolgens heb ik in Denon deze 2 ingangen aan de activiteit 'TV Audio' gekoppeld en deze hernoemd naar IPTV. Zodra ik nu TV ga kijken zie ik dan ook netjes op de Denon in het display de porten langskomen die worden gebruikt + de naam, dus IPTV, HDMI + Opt in.
Echter, op het moment dat ik een opname afspeel en ik zap vooruit, dan valt op een gegeven moment audio weg. Ik zie op het display van de Denon geen melding oid waaruit ik op kan maken dat de input verdwijnt. Is dit een probleem van de Denon, de Motorola of het gebruik van beide samen? Herkennen mensen dit toevallig?
Ik heb optical audio van de IPTV activiteit afgehaald. Je hoort de AVR even switchen van het ene naar het andere kanaal maar verder geen verschillen. In beide gevallen staat er PCM/DIG heel klein op het display van de Denon. Zo te zien dus dezelfde audio stream?
[ Voor 83% gewijzigd door Lord_Dain op 24-05-2014 20:42 ]
Ik heb buiten een HDMI kabel lopen naar binnen, nou heeft de X3000 de mogelijkheid voor zone 2 alleen las ik ergens dat deze geen audio kan doorgeven naar de TV in zone 2. Je zou daarvoor de X4000 nodig hebben.
Ik ben daarom gaan zoeken naar deze functionaliteit maar kan er eerlijk gezegd niet heel veel over vinden. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen?
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Verwachtte je wat anders dan? Waarom zouden de audio streams via optical en via HDMI verschillen?Lord_Dain schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 14:15:
Goeie vraag eigenlijk..
Ik heb optical audio van de IPTV activiteit afgehaald. Je hoort de AVR even switchen van het ene naar het andere kanaal maar verder geen verschillen. In beide gevallen staat er PCM/DIG heel klein op het display van de Denon. Zo te zien dus dezelfde audio stream?
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Op deze PC heb ik ook een HDMI out welke ik voor beeld gebruik en ik krijg over de HDMI alleen maar crappy sound met beperkte codec ondersteuning, terwijl de optical out wel PCM ondersteunt. Hiervoor heb ik dus een aparte optical out, in gebruik voor de audio input op de DVR. Op de een of andere manier verwachte ik dat het niet anders zou zijn bij andere bronnen en dus ook bij de IPTV ontvanger. Gelukkig werkt het hiermee dus wel goed.
HDMI kan zelfs veel meer formaten aan dan optical (SPDIF). Zo kan, in tegenstelling tot SPDIF, HDMI PCM met veel hogere bit- en samplerates aan en ook DTS-HD, etc.
Als de Motorola box een beetje zo werkt als de Amino die ik thuis heb, dan zal hij over beide uitgangen gewoon hetzelfde sturen.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Die hunt is natuurlijk lastig te pakken te krijgen, staat er meestal iets van 10 min. op ofzo. De Bobshop heeft wel de X2000 weer in de aanbieding, voor 329,-Llewy schreef op maandag 26 mei 2014 @ 17:04:
Voor de mensen die op zoek zijn naar een X-1000, hij kwam net voorbij in de iBood-hunt, en zal vandaag of morgen vast nog een keer voorbij komen.
Na updaten zelf geen veranderingen bemerkt.
Changelog of DBP1611UD
21.04.2014
MCU Ver 102
HQ Ver 4654
Playing DVD-AUDIO shows time only from the beginning of the disk, not from the beginning of the track.
Product can not play BD-RE(DL), which was recorded with the recorder of Sharp.
"BD Ted Nuqent" is freezed with TOP MENU.
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...
Een (losse?) bluetooth module aanspreken zou moeten werken. Ikzelf had deze, totdat hij overbodig werd:Vitamine schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 08:56:
Is er een mogelijkheid om van mijn laptop het geluid draadloos naar de X2000 te sturen? Airplay werkt prima, maar zoals Spotify (niet de app) of Youtube zou ik via de receiver willen spelen.
http://www.bol.com/nl/p/b...gateway/9005000011334405/
[ Voor 45% gewijzigd door _Brake_ op 28-05-2014 09:23 ]
Dank, zo'n oplossing had ik idd al bedacht. Enkel was ik benieuwd of de receiver, die in het thuis netwerk zit, aan te wijzen als 'externe speakers' oid._Brake_ schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:23:
[...]
Een (losse?) bluetooth module aanspreken zou moeten werken. Ikzelf had deze, totdat hij overbodig werd:
http://www.bol.com/nl/p/b...gateway/9005000011334405/
Als je een Mac hebt kan je al het systeemgeluid via Airplay doorsturen, dus ook Spotify en Youtube. (Airplay pictogram in de menubalk gebruiken ipv de output in iTunes).Vitamine schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 08:56:
Is er een mogelijkheid om van mijn laptop het geluid draadloos naar de X2000 te sturen? Airplay werkt prima, maar zoals Spotify (niet de app) of Youtube zou ik via de receiver willen spelen.
Geluid van Youtube werkt wel, maar het filmpje op je laptop loopt dan voor op het geluid op je receiver...
Of je koopt een Apple TV!bzzzt schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:03:
[...]
Als je een Mac hebt kan je al het systeemgeluid via Airplay doorsturen, dus ook Spotify en Youtube. (Airplay pictogram in de menubalk gebruiken ipv de output in iTunes).
Geluid van Youtube werkt wel, maar het filmpje op je laptop loopt dan voor op het geluid op je receiver...
Zorgt ervoor dat je Windows PC zijn audio via airplay kan afspelen op de receiver.
Dit zocht ik nu ook..... Ga het vanavond gelijk proberen!
Inderdaad! Works like a charmTiwazz schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:02:
Volgens mij is dit wat je zoekt: http://tuneblade.com/
Zorgt ervoor dat je Windows PC zijn audio via airplay kan afspelen op de receiver.

Anoniem: 583487
Even een (simpel?) vraagje, mijn iPhone 5s wordt niet herkend i.c.m. met mijn AVR-X1000.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Hartelijk dank!
Wil best meedenken maar mijn glazen bol is al jaren stuq
Ik weet niet of ik mag linken?
[ Voor 13% gewijzigd door Audione0 op 02-06-2014 12:10 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
[ Voor 6% gewijzigd door m3gA op 06-06-2014 07:43 ]
Op mijn X2000 kan ik favorieten make en die makkelijk via het display van de receiver kiezen. Ik weer niet of dat ook met de Picollo kan.
Met een USB'tje proberen audio af te spelen, dus als iPod/USB. AirPlay werkt perfect!The Eagle schreef op zondag 01 juni 2014 @ 22:15:
Vertel dan eerst maar eens wat je probeert te doen. Het ding als iPod-achtige aan te sluiten, hem als USB device in te zetten, middels Airplay naar de Denon te streamen?
Wil best meedenken maar mijn glazen bol is al jaren stuq

Klinkt nu met meer detail in mijn oren maar misschien is het alleen maar het idee ervan
Het ding als USB apparaat instellen gaat sowieso niet werken door hoe je iPhone technisch in elkaar steekt. Verder staat de iPhone 5s niet als compatible vermeld in de handleiding, alleen de gewone 5. Check ff de handleiding over wat wel en niet kan (ook qua benaderweergave op scherrm/ display en afstandsbediening). Als je mazzel hebt werkt het.Anoniem: 583487 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 19:28:
[...]
Met een USB'tje proberen audio af te spelen, dus als iPod/USB. AirPlay werkt perfect!
En anders is het denk ik hopen op een firmware update.
Waarom via USB als het via Airplay gewoon werkt?The Eagle schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 23:40:
[...]
Het ding als USB apparaat instellen gaat sowieso niet werken door hoe je iPhone technisch in elkaar steekt. Verder staat de iPhone 5s niet als compatible vermeld in de handleiding, alleen de gewone 5. Check ff de handleiding over wat wel en niet kan (ook qua benaderweergave op scherrm/ display en afstandsbediening). Als je mazzel hebt werkt het.
Denon geeft wel aan dat de AVR X1000 compatibel is met iPhone, tot de 5 welteverstaan, dus dan maar idd even hopen op een update.The Eagle schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 23:40:
[...]
Het ding als USB apparaat instellen gaat sowieso niet werken door hoe je iPhone technisch in elkaar steekt. Verder staat de iPhone 5s niet als compatible vermeld in de handleiding, alleen de gewone 5. Check ff de handleiding over wat wel en niet kan (ook qua benaderweergave op scherrm/ display en afstandsbediening). Als je mazzel hebt werkt het.
Bedankt in ieder geval!
***UPDATE***
Dacht net voor de gein nog eens te proberen, en hij doet het op miraculeuze wijze nu wel haha! De wonderen zijn blijkbaar toch de wereld nog niet uit...
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 583487 op 07-06-2014 20:20 ]
Ik probeer mijn Wii aan te sluiten op één van de gele RCA/tulp-aansluitingen van de AVR-X1000 maar ik krijg met geen mogelijkheid beeld. De kabel van de Wii heeft 3 connectoren: rood, wit en geel. Geluid krijg ik wel.
De gele connector is voor composiet wat probleemloos werkt op de tv.
Is er iets speciaals met de composietaasluiting van de Denon?
Geluid is me gelukt, mijn cassettedeck (dat binnenkort verdwijnt) heb ik ook zo aangesloten. Bij video heb ik keuzes 1 en 2 geprobeerd en zelfs de andere aansluiting achterop de Denon. Mijn mediaspeler heeft eveneens een composietuitgang, ook daarmee krijg ik geen beeld.
Dan blijft nog over: wat voor soort ingangen zijn die 2 gele connectoren op de achterkant?
Direct links naast de 230 Volt-aansluiting? Dat zijn twee Composite Video In en één Composite Videio Out. Die Out heb je nodig aangezien de AVR-X1000 geen Analog to Digital Conversion heeft, de apparatuur die je met Composite op de Denon aansluit dient dus ook via de Composite Out naar de TV te gaan.BertX schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 23:00:
Dan blijft nog over: wat voor soort ingangen zijn die 2 gele connectoren op de achterkant?
[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 07-06-2014 23:08 ]
Bij mijn eerste reactie ging ik er van uit dat de x1000 dit kon, aangezien ik een x4000 heb had ik er niet bij stil gestaan dat de x1000 die optie niet heeft.
[ Voor 25% gewijzigd door serial_killa159 op 07-06-2014 23:27 ]
Wat kan ik nu in vredesnaam wel aansluiten op die VIDEO IN-connector? Ik heb in ieder geval nooit gehoord van een digitaal composietsignaal.
Die video in kun je gebruiken, maar dat is een analoge signaalweg en je X1000 kan dat niet naar een digitaal signaal (HDMI) converrteren.
Wel kun je de boel middels die video uit schakelen natuurlijk. Das alleen noet wat jij zou willen. Maar wat jij wilt kan niet, althans niet met je receiver
Heb je geen andere uitgangen op die Wii, ofandere ingangen op je TV die je kunt gebruiken? Audio kun je natuurlijk wel rechstreeks naar je denon laten gaan, en dan video via een dongle naar de TV ofzo.
9.2 Versterking: 7 x 150 watt bij 8 ohm (220 W / 6 Ohm)
DTS-HD MA, Dolby TrueHD en Prologic IIz, Audyssey DSX, DTS-Neo-X
Compatibel DSD 5.1 geoptimaliseerd via Denon Link HD
8 ingangen en 3 HDMI 2.0-ARC 3D, Deep Color, xvColor, 1080/24p, CEC, 4K/60 doorvoer, Zone 2
Pure Color: UHD 12-bit 4:04:04 en 24p (04:04:04 10-bits en 60 im / s)
Bronnen 3/3 gebieden: het vermogen om te streamen verschillende aangesloten via HDMI HDMI HDMI out + Zone 2 bronnen
InstaPrevue (PIP HDMI)
Videoprocessor V8003 analoog apparaat AD: 1080p upscaling en 2160p/60 video configureerbare nabehandeling
ISF-certificering
Audyssey MultEQ XT32 Pro Ready, Dynamic Volume, Dynamic EQ en Audyssey LFC
Variabele afsnijfrequentie
DAC 192/32, drie 32-bits DSP, Denon transistors en monolithische cirtui amplifcation voor een laag geluidsniveau
Circuit DDSC-HD32 met AL32 Processing Plus
Denon HD LINK (coaxiaal) met reductie technologie Clock Jitter Reducer
DLNA, AirPlay, Windows 7 & 8, UPnP, Wi-Fi en ingebouwde Bluetooth
Grafische OSD en 3D kleur met installatiewizard
USB & UPnP: FLAC 192/24, WMA, MP3, AAC, WAV 192/24, ALAC 96/24, DSD 128, AIFF, gapless playback
DLNA 1.5: Network Streaming, Automatische updates, vTuner Internet Radio, Flickr, Spotify
Gemaakt voor iPad / iPod / iPhone: Directe verbinding via USB, Denon Remote App
Pure Audio mode, Compressed Audio Restorer, Direct
7.1 en 13.2 PREOUT analoge ingang
5 x RCA Phono 1 MM, 3in/3out Composite, 2 optisch, 2 coaxiaal, FM-antenne, Ethernet, 2 pre-out Sub, USB vooraan, 11 paren van terminals, twee paar toewijsbare terminals of Back Surround Bi-amping, of Luidsprekers B, 2 x 12v trigger, IR in / out, afneembaar netsnoer.
Zone 2 (audio / video (composiet, component of HDMI) en Zone 3 (audio)
Optimalisatie bas van de front luidsprekers bij gebruik zonder subwoofer
Voorkant met twee knoppen (bron volume) en luik
Sleep Timer functie voor de overgang naar de standby-modus instelbaar tot 120 minuten in stappen van 10 minuten
Audio Level Memory-functie kan compenseren voor verschillende niveaus van signalen tussen elke ingang
Afstandsbediening met geïntegreerde kleine scherm
Verkrijgbaar in januari 2015, Zilver of Zwart indicatieve prijzen van 2800 €.
Specificaties van de Denon AVR-X4100W
7.2 Versterking: 7 x 125 watt bij 8 ohm (200 W / 6 Ohm)
DTS-HD MA, Dolby TrueHD en Prologic IIz, Audyssey DSX, DTS-Neo-X
Compatibel DSD 5.1 geoptimaliseerd via Denon Link HD
8 ingangen en 3 HDMI 2.0-ARC 3D, Deep Color, xvColor, 1080/24p, CEC, 4K/60 doorvoer, Zone 2
Pure Color: UHD 12-bit 4:04:04 en 24p (04:04:04 10-bits en 60 im / s)
Bronnen 3/3 gebieden: het vermogen om te streamen verschillende aangesloten via HDMI HDMI HDMI out + Zone 2 bronnen
InstaPrevue (PIP HDMI)
Videoprocessor V8003 analoog apparaat AD: 1080p upscaling en 2160p/60 video configureerbare nabehandeling
ISF-certificering
Audyssey MultEQ XT32 Pro Ready, Dynamic Volume, Dynamic EQ en Audyssey LFC
Variabele afsnijfrequentie
Circuit DDSC-HD met AL24 Processing Plus
Denon HD LINK (coaxiaal) met reductie technologie Clock Jitter Reducer
DLNA, AirPlay, Windows 7 & 8, UPnP, Wi-Fi en ingebouwde Bluetooth
Grafische OSD en 3D kleur met installatiewizard
USB & UPnP: FLAC 192/24, WMA, MP3, AAC, WAV 192/24, ALAC 96/24, DSD 128, AIFF, gapless playback
DLNA 1.5: Network Streaming, Automatische updates, vTuner Internet Radio, Flickr, Spotify
Pure Audio mode, Compressed Audio Restorer, Direct
5 x RCA Phono 1 MM, 3in/3out Composite, 2 optisch, 2 coaxiaal, FM-antenne, Ethernet, 2 pre-out Sub, PREOUT 13.2, frontale USB, 11 paren van terminals, twee paar terminals toewijsbare Surround Back of Bi-amping , of Luidsprekers B, 2 x 12v trigger, IR in / out, afneembaar netsnoer.
Zone 2 (audio / video (composiet, component of HDMI) en Zone 3 (audio)
Voorkant met twee knoppen (bron volume)
Sleep Timer functie voor de overgang naar de standby-modus instelbaar tot 120 minuten in stappen van 10 minuten
Audio Level Memory-functie kan compenseren voor verschillende niveaus van signalen tussen elke ingang.
Stroomverbruik 670 W
Afmetingen (B x H x D): 434 x 167 x 379 mm
Gewicht: 12.3 kg
Verkrijgbaar in september Indicatieve prijzen van € 1499.
Specificaties van de Denon AVR-X3100W:
Versterker 7.2 compatibele 3D en 4K
Vermogen 7 x 105 Watt bij 8 Ohm (2 kanalen in actie) of 7 x 135 Watt in 6 Ohm
DTS-HD MA, Dolby TrueHD en Prologic IIz, DTS-Neo: 6, DTS-Neo: X, Audyssey DSX, Prologic IIz
8 HDMI 2.0 ingangen en 2 uitgangen 1.4: ARC, 3D, Deep Color, xvColor, 1080/24p, CEC, 4K Quad HD & Passthrough, 4K/60 4:04:04 en 10-bits, InstaPrevue
HDMI Standby Pass door consequente 4K/60
Configureerbare 1080p upscaling & Ultra HD 2160p/60, video post-processing: Processor Video analoog apparaat AD V8003
ISF-certificering
Path kortsluiting, discrete componenten voor betere muzikaliteit
Audyssey MultEQ XT Pro compatibel, Dynamic Volume, Dynamic EQ, Audio Restorer
DLNA, AirPlay, Windows 7 en 8, UPnP
Met grafische OSD Setup Wizard
Beheer van DSD (maar PCM conversie)
USB & UPnP: 192 khz FLAC, DSD128, AIFF, WAV 96 kHz, WMA, MP3, AAC, ALAC en gapless playback
Wi-Fi en Bluetooth geïntegreerd (2 antennes aan de achterzijde)
IP / RS232 controle Controle / netwerk / app controle Controle
Pure Audio Mode, Audio Restorer, Direct
Configuration Wizard
PREOUT release 7.2
Voorkant met twee knoppen (bron volume)
Audio Level Memory-functie kan compenseren voor verschillende niveaus van signalen tussen elke ingang.
Verbruik: 600W
Afmetingen (B x H x D): 434 x 167 x 379 mm
Gewicht: 10,7 kg
Beschikbaar op slechts 999 €.
[ Voor 46% gewijzigd door Masterkale1 op 08-06-2014 00:54 ]
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Ik ben eerst maar gaan slapen en nadenken over wat je schreef.The Eagle schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 23:55:
Even goed lezen
Die video in kun je gebruiken, maar dat is een analoge signaalweg en je X1000 kan dat niet naar een digitaal signaal (HDMI) converrteren.
Wel kun je de boel middels die video uit schakelen natuurlijk. Das alleen noet wat jij zou willen. Maar wat jij wilt kan niet, althans niet met je receiver
Heb je geen andere uitgangen op die Wii, ofandere ingangen op je TV die je kunt gebruiken? Audio kun je natuurlijk wel rechstreeks naar je denon laten gaan, en dan video via een dongle naar de TV ofzo.
Het is me duidelijk geworden:
Digitaal beeldmateriaal dat via HDMI wordt aangeboden aan de AVR-X1000 gaat er via HDMI weer uit. Analoog beeldmateriaal dat via composiet wordt aangeboden gaat er ook enkel via composiet weer uit.
Als je goed naar de achterkant kijkt zie je dat de digitale en analoge delen apart omkaderd zijn, hoewel de verwarrende tekst 'monitor' bij de composietuitgang staat.
Ik heb een grote stap gemaakt (qua hardware) van een volledig analoge receiver naar dit toestel en verkeerde in de veronderstelling dat alle beeldoutput via de HDMI gaat. Verkeerde veronderstelling dus.
Het nut van de composietaansluitingen op de AVR-X1000 ontgaat me een beetje. Of ik de Wii nu hierop aansluit of op de TV, ik zal altijd op de TV een andere inputselectie moeten maken (HDMI of composiet). Wat mij betreft mogen ze bij een opvolgend model verdwijnen.
Waarschijnlijk hebben de hogere modellen in de lijn zoals AVR-X2000 wel de mogelijkheid om het beeldmateriaal te converteren van analoog naar digitaal. Uit marketingoogpunt is dat heel begrijpelijk.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Ze komen nog wel met de x2100 en x1100. Ik had alleen geen zin om die erbij te zetten.FeaR schreef op zondag 08 juni 2014 @ 01:37:
Zo, fikse stap in modelnummers van een AVR-4520 naar een X7200. Zal helaas wel niet betekenen dat ze de gaten op gaan vullen en weer met een good old 5000-serie gaan komen. Wat dan eigenlijk ook weer krom zou zijn aangezien de series allemaal minder zijn geworden. Van de verhalen dat Denon een nieuwe pre/pro aan het maken is hoor je ook niets meer...
Ik vind de x7200 ook niet een upgrade tov mij av8801. De specs van de 4520 en 8801 zijn ook nagenoeg gelijk. De nieuwe marantz pre zal wel redelijk hetzelfde zijn als de x7200
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Hoezo is dat verwarrend? BIj HDMI Out staat hetzelfde en dan is het niet verwarrend?BertX schreef op zondag 08 juni 2014 @ 09:01:
[...]
...hoewel de verwarrende tekst 'monitor' bij de composietuitgang staat.
Als je slechts één apparaat hebt met Compostiet dan heeft het inderdaad weinig zin, als je bijvoorbeeld meerdere apparaten hebt kan je de Denon als switch laten dienen en dan scheelt het opeens wel meer kabels naar de TV.Het nut van de composietaansluitingen op de AVR-X1000 ontgaat me een beetje. Of ik de Wii nu hierop aansluit of op de TV, ik zal altijd op de TV een andere inputselectie moeten maken (HDMI of composiet). Wat mij betreft mogen ze bij een opvolgend model verdwijnen.
Volgens mij waren de nieuwe 1000 en 2000-serie hier al eens voorbij gekomen. Ik krijg het idee dat ze een X7200 hebben gemaakt omdat het gat tussen een AVR-X4000 en AVR-4520 op cijfers wat klein lijkt terwijl de AVR-4520 toch een stuk hoger in de markt staat gepositioneerd. Het voordeel ten opzichte van de oudere modellen zit mijn inziens nu vooral in HDMI 2.0, de rest is eigenlijk niet heel interessant. Waarbij dan meteen gezegd moet worden HDMI 2.0 ook alleen leuk is als je een 4K weergever, bron én materiaal hebt... Ik ga liever ook straks voor een afgeprijsde AV8801 dan een nieuwe pre/pro met HDMI 2.0.Masterkale1 schreef op zondag 08 juni 2014 @ 12:01:
[...]
Ze komen nog wel met de x2100 en x1100. Ik had alleen geen zin om die erbij te zetten.
Ik vind de x7200 ook niet een upgrade tov mij av8801. De specs van de 4520 en 8801 zijn ook nagenoeg gelijk. De nieuwe marantz pre zal wel redelijk hetzelfde zijn als de x7200
De term monitor op zich vind ik wel verwarrend ja, meest voor de handliggende aansluiting is TV. Voor de initiële setup moet je de TV aansluiten op de HDMI-uitgang. In de 'Getting started' staat ook letterlijk TV.FeaR schreef op zondag 08 juni 2014 @ 13:07:
Hoezo is dat verwarrend? BIj HDMI Out staat hetzelfde en dan is het niet verwarrend?
Bij de installatie heb ik me als laatste bekommerd om de Wii en met de plaatsing van de apparatuur dicht bij de wand had ik geen totaaloverzicht op alle aansluitingen. Daarom is me ontgaan dat bij HDMI-uit Monitor staat.
Voor iedereen met vervelende mediacentre ervaringen: kijk eens naar de Media Centre software van JRiver. http://www.jriver.com/ Gebruik het al een jaar of anderhalf en ben erg tevreden. Hiervoor Media Portal, XBMC en Media Browser uitgebreid gebruikt maar JRiver was wat mij betreft de moeite van de overstap waard. Zie ook : [Ervaringen] JRiver MediaCenterLord_Dain schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:53:
Slechte ervaringen met mijn media center PC. Of moet ik zeggen mijn inmiddels Media Portal PC.
Op deze PC heb ik ook een HDMI out welke ik voor beeld gebruik en ik krijg over de HDMI alleen maar crappy sound met beperkte codec ondersteuning, terwijl de optical out wel PCM ondersteunt. Hiervoor heb ik dus een aparte optical out, in gebruik voor de audio input op de DVR. Op de een of andere manier verwachte ik dat het niet anders zou zijn bij andere bronnen en dus ook bij de IPTV ontvanger. Gelukkig werkt het hiermee dus wel goed.
Wellicht off-topic, maar toch....
Overigens gebruikt met een Onkyo TXNR 616 welke na een defect HDMI-board is vervangen door een Denon AVR2113... Ook geen spijt van gehad.
[ Voor 6% gewijzigd door Spier1968 op 08-06-2014 16:47 ]
Hij slaat hem over. Gaat van Surround parameter naar Restorer.
Kan schijnbaar alleen als je Dyamic EQ uit hebt staan.....
Handleiding : http://www.denon-hifi.nl/...eivers&productid=avrx1000
[ Voor 38% gewijzigd door DeBaroN op 08-06-2014 22:37 ]
Ik heb tijdens het kijken van films (via XBMC) de keuze uit dolby en DTS. Echter tijdens het spelen van games kan ik alleen kiezen uit MULTI IN (qua 5.1 dan). Ik zou verwachten dat ik hier ook Dolby en DTS keuzes zou moeten hebben. Signaal is PCM, heeft dat er iets mee te maken ?
Dus je ziet inderdaad geen DTS of DD met games (of films) als je data als PCM verstuurt.
Ah kijk dan is dat duidelijk!FeaR schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 19:57:
Films hebben een vaste track en kunnen dus een track als Dolby Digital dan wel DTS hebben. Games zijn interactief en hebben geen vaste track waardoor het geluid realtime gegenereerd moet worden. Vroeger had je dan geluidskaarten met DTS Connect dan wel Dolby Digital Live die real time DTS dan wel Dolby Digital maakten. Echter met de huidige grafische kaarten en HDMI is dat niet meer zo in. Maar een game heeft geen DTS of Dolby. Dat is het eerste punt. Dan heb je nog het verschil tussen bitstream versturen en (L)PCM. Bitstream geeft alles direct door naar de receiver, deze pakt de track uit en herkent of het DTS dan wel Dolby Digital is. Als je PCM verzendt heeft de bron (in dit geval de grafische kaart) de track al uitgepakt en zal de receiver het niet herkennen als DTS of Dolby Digital. Dus ook in films kan je PCM krijgen als je instelt dat de PC de decoding moet doen en niet de receiver. In principe zijn beiden gelijk en zal er geen verschil in geluid zijn.
Dus je ziet inderdaad geen DTS of DD met games (of films) als je data als PCM verstuurt.
In XBMC heb ik bij MKV's DTS/Dolby en dan kan ik via XBMC ook niet het volume aanpassen. "Passthrough active" ofzo zegt hij dan. Dan moet dan de bitstream zijn?
Bij AVI/MP3 heb ik geen passthrough, dat is dus PCM ?
edit.
wel vaag trouwens in pag. 102 van het manual waar de tabel met sound modes staat staat bij veel DTS/Dolby modi wel een vink bij 'game'.
[ Voor 4% gewijzigd door Buntmans op 14-06-2014 21:40 ]
Heb hier een Xbox360 aangesloten via HDMI op een X4000. Bij mij staat er wel Dolby Digital aangegeven op het scherm... Met een Xbox kan het dus welBuntmans schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 19:44:
Ik heb sinds een aantal dagen de AVR-X2000. Output : 5.1 speaker set. Input HDMI (Geforce 770GTX) .
Ik heb tijdens het kijken van films (via XBMC) de keuze uit dolby en DTS. Echter tijdens het spelen van games kan ik alleen kiezen uit MULTI IN (qua 5.1 dan). Ik zou verwachten dat ik hier ook Dolby en DTS keuzes zou moeten hebben. Signaal is PCM, heeft dat er iets mee te maken ?
Ik kan het ook met mijn X1000. Ook Xbox via HDMImockba schreef op zondag 15 juni 2014 @ 10:29:
[...]
Heb hier een Xbox360 aangesloten via HDMI op een X4000. Bij mij staat er wel Dolby Digital aangegeven op het scherm... Met een Xbox kan het dus wel
Ik heb met mijn ps3 bij Netflix Dolby, bij de meeste games Multi in, en bij 1 game (epic mickey 2
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Met de Playstation kan je instellen wat voor audio je wilt. De PS4 kent zowel DTS Connect en Dolby Digital Live aangezien je deze beide kan kiezen. De PS3 zit wat lastiger in elkaar: elke game kent Dolby Digital dan wel DTS, maar je moet dit forceren. In 99% van de gevallen zal de PS3 alles zelf willen decoderen en krijg je PCM wat de receiver als Multi Channel In kent.Moofnor schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:08:
Om het nog ingewikkelder te maken,
Ik heb met mijn ps3 bij Netflix Dolby, bij de meeste games Multi in, en bij 1 game (epic mickey 2) DTS...
Anoniem: 270507
Ik heb mijn samsung tv aangesloten op de monitor ingang op de tv gebruik ik de ARC aansluiting.
Nu zou ik toch bijv. Netflix via de receiver moeten kunnen beluisteren. Echter lukt dat niet. Ik vraag me af wat ik fout doe.
Er loopt dus enkel 1hdmi kabel van tv naar receiver.
Instellingen -> Video -> HDMI Setup -> HDMI Control / On.Anoniem: 270507 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 19:35:
Even een vraag mbt de x2000:
Ik heb mijn samsung tv aangesloten op de monitor ingang op de tv gebruik ik de ARC aansluiting.
Nu zou ik toch bijv. Netflix via de receiver moeten kunnen beluisteren. Echter lukt dat niet. Ik vraag me af wat ik fout doe.
Er loopt dus enkel 1hdmi kabel van tv naar receiver.
Dat werkte voor mij althans, ik ben er ook een tijdje naar opzoek geweest.

Anoniem: 31491
Kan dit decoderen ook invloed hebben op het beeld signaal via HDMI? De situatie is als volgt.FeaR schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 19:57:
Films hebben een vaste track en kunnen dus een track als Dolby Digital dan wel DTS hebben. Games zijn interactief en hebben geen vaste track waardoor het geluid realtime gegenereerd moet worden. Vroeger had je dan geluidskaarten met DTS Connect dan wel Dolby Digital Live die real time DTS dan wel Dolby Digital maakten. Echter met de huidige grafische kaarten en HDMI is dat niet meer zo in. Maar een game heeft geen DTS of Dolby. Dat is het eerste punt. Dan heb je nog het verschil tussen bitstream versturen en (L)PCM. Bitstream geeft alles direct door naar de receiver, deze pakt de track uit en herkent of het DTS dan wel Dolby Digital is. Als je PCM verzendt heeft de bron (in dit geval de grafische kaart) de track al uitgepakt en zal de receiver het niet herkennen als DTS of Dolby Digital. Dus ook in films kan je PCM krijgen als je instelt dat de PC de decoding moet doen en niet de receiver. In principe zijn beiden gelijk en zal er geen verschil in geluid zijn.
Ik heb het volgende probleem met mijn XBOX360 en PS4 game consoles. Na een x-tijd gespeeld te hebben begint ineens mijn beeld te knipperen van game beeld tot zwart scherm tot het moment dat het beeld helemaal op zwart gaat of mijn Denon X2000 witte ruis naar mijn plasma scherm doorgeeft.
Andere HDMI kabels lost het probleem niet op dus dat sluit ik uit. Vanochtend dacht ik er in de trein aan of misschien het geluidssignaal problemen geeft dus vanavond wil ik die eens op PCM zetten.
Andere mogelijkheid zou zijn dat mijn X2000 oververhit raakt. Hoewel een HDTV signaal van een Humax decoder geen enkel probleem oplevert.
Mijn vraag is; heeft iemand hier ervaring mee of er al eens iets over gelezen? Ik kom het zo 1-2-3 niet tegen als ik op dit probleem Google.