Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 449094

Ik ben met succes teruggekeerd naar de factory settings door de cursors up/down ingedrukt te houden tijdens het aanzetten.
Heb daarna weer een firmware update geprobeerd maar dat gaf dezelfde problemen als eerder.

Hierna weer terug gegaan naar de factory settings en nu ga ik alle instellingen terugzetten en niet meer proberen te upgraden.
Ik ben blij dat hij het weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-05 09:50
Beter laat dan nooit, een stevige bench test van de Denon AVR 4520. Toestel doet het beter dan verwacht, amp sectie is toch net wat vetter dan die van de X4000.

Veel credits in de review gaan naar XT32 natuurlijk.

http://www.soundandvision...on-avr-4520ci-av-receiver

Als je eens wil vergelijken met een amp die dubbel zoveel kost:

http://www.soundandvision...receiver-ht-labs-measures

4520 wint ! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-05 15:33
Nou, komen even de eerste indrukken van mijn vandaag opgehaalde Denon PMA1520 versterker.

Deze is aangesloten samen met een X4000. Als bron heb ik de ingebouwde netwerkspeler gebruikt. Power amp direct en via de zone 2 out zodat deze een direct lijntje heeft naar de PMA, zodat de voorversterker van de PMA gebruikt kan worden. Er staan een paar B&W 683 S2 speakers.

Ik heb alleen naar muziek geluisterd, dit zal ook het meest kritische zijn.
Via power amp direct:
Direct verbetering te horen, de speakers komen meer tot leven, muziek klinkt puurder en er zit meer rust in het geheel.

Volledig op de PMA:
Zo moet muziek klinken, ook weer een behoorlijke stap vooruit tov alleen power amp direct, instrumenten worden veel beter geplaatst, het klinkt meer compleet en er zit een betere stereoscheiding in de muziek.
Uiteraard gaat geheel een stuk luider, is niet per definitie beter, maar het zegt wel wat over de power die de amp in huis heeft.

Morgen verder luisteren :)

[ Voor 7% gewijzigd door Romius op 13-04-2014 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zoek even de K2HD mastering CD op en draai die eens via je netwerkspeler.
Dat liet bij mij pas echt horen wat mijn installatie kon :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24
HoppyF schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:43:
Vandaag weer eens een scherpe prijs voor de X2000. € 359
Scheelt toch bijna 100 euro!

http://www.bobshop.nl/nl/...avr-x2000-receiver/p49178
Begin er langzamerhand steeds meer van te balen dat ik deze aanbieding niet heb meegepakt. Toch maar wachten op de volgende scherpe aanbieding voor de X2000..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-05 10:51
Joster schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:33:
[...]

Begin er langzamerhand steeds meer van te balen dat ik deze aanbieding niet heb meegepakt. Toch maar wachten op de volgende scherpe aanbieding voor de X2000..
De kans is aanwezig dat de X2000 nog een keer in de aanbieding gaat.
Bij Bobshop is hij zeker twee keer in de aanbieding geweest (o.a. in december).
Misschien dus maar even wachten, wellicht komt er bij een andere shop een vergelijkbare aanbieding.
Zo rond de 350 euro is een leuke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleNANdO
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 05:41
Heeft iemand ervaring met de denon Dbt-1730ud blu-ray/sacd speler, en dan met name het streamen van videocontent vanaf een NAS. Ben benieuwd of het streamen van mpeg-2 en mkv goed verloopt.
Ben zelf aan het overwegen on deze aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Met dat model niet, wel met de DBP 1611UD. Daar gaat het lang niet altijd even lekker mee. Pakt ook lang niet alle formats en soms issues met subs. Menu is ook niet echt je dat. Maar als ie hem pakt heb je wel geweldige beeldkwaliteit :)
Als je hem voor BD's enzo koopt: doen. Voor streamen zou ik een mediaplayer pakken.
Hou er ook rekening mee dat Denon niet zo snel firmware updates uitlevert bij problemen met codecs, en sommige codes ook simpelweg geen ondersteuning hebben.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Bovendien zijn steeds meer films voorzien van Cinavia, iets wat de Denon niet afspeelt. De gemiddelde mediaplayer heeft die beperking niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als je echte BR's afspeelt bedoel je. Ik mag toch aannemen dat die er bij de gemiddelde rip uitgesloopt zijn ;)
En dan nog: dat zijn dus dingen die Denon dan wel weer redelijk op orde heeft vziw.
having said that: als je hem als netwerkvideospeler wilt gebruiken, kun je beter een gewone mediaplayer kopen :)

Ik kocht de mijne destijds als multiplayer voor CD, DVD en BR. Doel was ook veel muziek te draaien. Dat was een leuk doel, maar dar startte ie te traag voor, dus een losse cd speler er bij gekocht (DCD520). Gelukkig had ik zowel die DBP als de DCD voor elk 200 euro, dat scheelde. Dus die DBP is lekker blijven staan voor onze DVD's en BR's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 13:23
The Eagle schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 00:22:
Ik mag toch aannemen dat die er bij de gemiddelde rip uitgesloopt zijn ;)
Nope. Zeker niet altijd. Geluid stopt er dan gewoon mee, op elke "recente" BD-speler is dat zo.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Brad Pitt schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 00:25:
[...]

Nope. Zeker niet altijd. Geluid stopt er dan gewoon mee, op elke "recente" BD-speler is dat zo.
Naar mijn weten is er nog steeds geen methode om het eruit te halen, tenzij je de audio zo zwaar toetakelt, dat het niet meer om aan te horen is. Je kunt het naar mijn weten alleen omzeilen, en dat is gebruik maken van custom firmwares ed, waar geen cinavia checking in zit op je media/br speler. Vanaf begin 2012 is Cinavia verplicht voor elke BR player. Ook de oudere worden vaak sneaky middels een FW update voorzien ervan.

We lopen er in de praktijk niet zo veel meer tegenaan, omdat we tegenwoordig gewoon de smart tv gebruiken of een mediaplayer, beide hebben meestal geen cinavia detection omdat ze niet hoeven te voldoen aan bepaalde specificaties die daarvoor gelden.

[ Voor 7% gewijzigd door Romius op 15-04-2014 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Romius schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:00:
[...]
Vanaf begin 2012 is Cinavia verplicht voor elke BR player. Ook de oudere worden vaak sneaky middels een FW update voorzien ervan.
Klopt. Daarom ook geen automatische update meer doet van het oude trage herrie makende beestje :P

Aan de andere kant, met de inderdaad steeds beter wordende mediaspelers (los dan wel in de tv) is een dedicated BD-speler eigenlijk steeds minder nodig. Maar ja, een "echte" BD er in doen heeft toch wel iéts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Brad Pitt schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:48:
[...]

Klopt. Daarom ook geen automatische update meer doet van het oude trage herrie makende beestje :P

Aan de andere kant, met de inderdaad steeds beter wordende mediaspelers (los dan wel in de tv) is een dedicated BD-speler eigenlijk steeds minder nodig. Maar ja, een "echte" BD er in doen heeft toch wel iéts.
Ja, dat heeft ook wel wat. Ik ben weer op zoek naar een speler, het liefst een wat oudere, dan is er kans dat deze Cinavia meuk er niet in zit. Helaas zijn mensen niet realistisch en vragen nog belachelijk hoge prijzen voor die dingen, waar eigenlijk geen markt meer voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japiesa
  • Laatst online: 22:43
Joster schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:33:
[...]

Nu bij modern.nl voor 359 dus pak je kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:24

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Misschien weet ik nog wel een ander adresje die 'm nog goedkoper kan leveren, de X2000. Laat maar weten, dan zal ik even informeren voor je. Ik heb daar afgelopen zaterdag mijn PMA ook flink onder de huidige adviesprijs van 1299 kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Toch wel "opvallend" te noemen dat de prijs opeens bij meerdere shops met 90 euro zakt ...
Goed voor ons natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:19
Vorige week was dat ook 1 dag het geval .
Ik de volgende dag enthousiast bestellen ... 449 .

Vandaag meteen maar gedaan . 90 euro in de pocket !

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Ik heb de X2000 in het verleden voor €299,- aan kunnen schaffen. Dat was al helemaal een bizar lage prijs. Hij was toen een dag zowel bij redcoon als Hifi corner voor die prijs te koop.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
nMad schreef op woensdag 16 april 2014 @ 21:01:
Ik heb de X2000 in het verleden voor €299,- aan kunnen schaffen. Dat was al helemaal een bizar lage prijs. Hij was toen een dag zowel bij redcoon als Hifi corner voor die prijs te koop.
Mja, dan ga ik toch nog even wachten :) ik weet niet of de andere winkels deze prijzen blijven hanteren maar het ziet er naar uit dat deze prijsverlaging vaker (tijdelijk) voor komt. Nog lager zou uiteraard nog beter zijn haha.

Edit: een dag later heeft alleen Hi-Fi Corner hem nog voor € 359,- staan: pricewatch: Denon AVR-X2000 / http://www.kieskeurig.nl/.../prijzen/bezorgen/1244921

[ Voor 14% gewijzigd door Joster op 17-04-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 14:13
Benga schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 17:15:
Beter laat dan nooit, een stevige bench test van de Denon AVR 4520. Toestel doet het beter dan verwacht, amp sectie is toch net wat vetter dan die van de X4000.

Veel credits in de review gaan naar XT32 natuurlijk.

http://www.soundandvision...on-avr-4520ci-av-receiver

Als je eens wil vergelijken met een amp die dubbel zoveel kost:

http://www.soundandvision...receiver-ht-labs-measures

4520 wint ! :9~
Er zit toch wel veel verschil in de reviews vind ik.. Las laatst een review van de 4520 op digitaltrends, daar kraken ze hem compleet af omdat het geluid slecht zou klinken in het midden.. Vervolgens lees je ergens anders dan weer een lovende revieuw omdat de 4520 het geluid zo'n lekkere punch meegeeft etc. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Defnosh schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:15:
[...]

Er zit toch wel veel verschil in de reviews vind ik.. Las laatst een review van de 4520 op digitaltrends, daar kraken ze hem compleet af omdat het geluid slecht zou klinken in het midden.. Vervolgens lees je ergens anders dan weer een lovende revieuw omdat de 4520 het geluid zo'n lekkere punch meegeeft etc. 8)7
Conclusie, zelf luisteren is toch altijd nog het beste. Op de ene set speakers zal het beter presteren dan op de andere.
Leuke denon set 8) http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142145.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:19
Iemand een idee waarom ik niet in het menu kom als de versterker op pure direct staat ? Bij pure wel , gaat alles dan op bypass ?
Gaat om een avr x2000

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Elahkneh schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 18:23:
Iemand een idee waarom ik niet in het menu kom als de versterker op pure direct staat ? Bij pure wel , gaat alles dan op bypass ?
Gaat om een avr x2000
Bij pure direct worden alle video mogelijkheden en menus uitgeschakeld, om zo een schoon mogelijk signaal aan te bieden. Bij gewoon direct kan het wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
Romius schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 09:26:
[...]

Conclusie, zelf luisteren is toch altijd nog het beste. Op de ene set speakers zal het beter presteren dan op de andere.
Inderdaad, ik ben zelf ook wel onder de indruk van de stereo verbetering met Audyssey aan. (zoals de conclusie luidt van die S&V test) Allicht is de akoestiek in mijn woonkamer zodanig slecht dat ik veel beter geluid krijg met de DSP aan. Vooral elektronische muziek komt beter uit de verf met dynamic EQ op 10/15db, 0db klinkt dan weer te agressief. Bij gevolg speel ik bijna niet meer in Direct mode ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Zit er nu wel of geen Spotify Connect op de Denon X2000? Er wordt op de product website wel vermeld dat hij ingebouwde Spotify heeft, maar werkt het dan op deze manier: http://www.homecinemamaga...-receivers-en-pianocraft/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:18

Kroontje

...

Joster schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:38:
Zit er nu wel of geen Spotify Connect op de Denon X2000? Er wordt op de product website wel vermeld dat hij ingebouwde Spotify heeft, maar werkt het dan op deze manier: http://www.homecinemamaga...-receivers-en-pianocraft/
Wel en werkt vlekkeloos :)
Lord_Dain schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:45:
Het is niet geïmplementeerd op de manier die ik had gehoopt, nl. dat je vanaf je mobile device op je Wifi netwerk een extra knop krijgt in de spotify app op dat device en vandaar uit je Denon apparaat ziet en kan connecten. Echter ben ik zeer te spreken over de manier waarop het nu op de Denon's draait, via een eigen app van Denon aan te sturen of via de web interface.

Je dient eenmalig je spotify account(s) in te stellen en dan is 't gaan met die banaan. Maar dus niet vanuit de spotify app maar vanuit de Denon app.
Ah so, niet goed op de hoogte blijkt...

[ Voor 45% gewijzigd door Kroontje op 23-04-2014 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:21
Het is niet geïmplementeerd op de manier die ik had gehoopt, nl. dat je vanaf je mobile device op je Wifi netwerk een extra knop krijgt in de spotify app op dat device en vandaar uit je Denon apparaat ziet en kan connecten. Echter ben ik zeer te spreken over de manier waarop het nu op de Denon's draait, via een eigen app van Denon aan te sturen of via de web interface.

Je dient eenmalig je spotify account(s) in te stellen en dan is 't gaan met die banaan. Maar dus niet vanuit de spotify app maar vanuit de Denon app.

[ Voor 6% gewijzigd door Lord_Dain op 23-04-2014 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Benga schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:26:
[...]

Inderdaad, ik ben zelf ook wel onder de indruk van de stereo verbetering met Audyssey aan. (zoals de conclusie luidt van die S&V test) Allicht is de akoestiek in mijn woonkamer zodanig slecht dat ik veel beter geluid krijg met de DSP aan. Vooral elektronische muziek komt beter uit de verf met dynamic EQ op 10/15db, 0db klinkt dan weer te agressief. Bij gevolg speel ik bijna niet meer in Direct mode ...
Ik ben dan weer niet zo'n fan van audyssey voor muziek, maargoed bij mij kan het dan ook niet meer aangezien ik er een stereoversterker achter heb hangen die solo draait met muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 17:17
Brad Pitt schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 00:25:
[...]

Cinevia is een finger print die in het audio signaal zit. Zelfs als je een film cam'ed in een bioscoop zou je het kunnen opnemen. Enige manier om het eruit te krijgen is DTS or DD track decompressen. Zelfs dan is het nog verdomd lastig denk ik.

Volgens mij moeten gecertificeerde BD players (SW en fysiek) Cinavia hebben tegenwoordig.

Tuurlijk als je ripped MKVs, MP4s etc. afspeelt met VLC, MPC of XBMC heb je er geen last van.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:42

JME

zeg maar Jamie

Ik heb nog zo’n newby-vraag over streamen naar de X2000.
Ik wil een groot deel van mijn CD-collectie omzetten naar FLAC. Gaat een langdurig project voor in de vrije uurtjes worden, dus ik wil er vooraf goed over nadenken en niet na afloop ontdekken dat ik iets graag nog net even anders had geript of opgeslagen. Wie heeft er tips over de volgende onderwerpen? Wat ik zelf al had bedacht/gevonden heb ik erbij gezet:
* Opslagmedium: ik heb een Synology NAS. Voordeel van de NAS is dat de (netwerk)kabel aan de achterkant van de X2000 zit, nadeel is dat de NAS altijd even tijd nodig heeft om wakker te worden. Wellicht kan een USB-HDD ook. Nadeel van USB is dat de aansluitkabel aan de voorkant van de X2000 zichtbaar is, voordeel is dat ie snel opstart en dat ie door de USB-powered verbinding niet onnodig aan staat. Maar heb ik hier eigenlijk wel een keuze? Ik heb geprobeerd een WD Essentials van 1TB aan te sluiten, de X2000 op input iPhone/USB gezet, en kom vervolgens via de browser niet bij de schijfinhoud. Ligt dat aan deze schijf of werkt dit gewoon niet?
* Directory-structuur: zal ik netjes een structuur maken met een directory per artiest en daaronder subdirectories per album, of alles in 1 mega-directory kwakken en de browser het zelf laten uitzoeken o.b.v. tags? Ik kan me voorstellen dat heel veel directories inventariseren vertragend werkt, maar dat geldt vast ook voor heel veel tags inventariseren. Iemand ervaring mee wat de soepelste gebruikservaring geeft?

Dan de browser. Ook hier een paar overwegingen waarmee ik worstel:
* Browsen: ik wil kunnen sorteren op artiest, daarbinnen op album. Bij artiest op achternaam en geen rekening houden met lidwoorden, dus zowel Robbie Williams als The Who moeten onder de W staan. Bij albums wil ik sorteren op releasedatum, dus binnen artiest Queen moet het album Sheer Heart Attack (1974) vóór het album A Night At The Opera (1975) staan. In mijn iPhone los ik dat bijvoorbeeld op door in iTunes bij de albumsortering het release-jaar in te vullen en bij artiestsortering schrijf ik eerst de achternaam en laat ik de lidwoorden weg. Maar dat betekent dus wel dat mijn browser met sorteervelden moet kunnen werken. En bij voorkeur dat mijn ripper die sorteervelden al kan invullen.
* Playlists: ik wil een aantal albums (of losse nummers) kunnen klaarzetten in een wachtrij die dan vervolgens één voor één worden afgespeeld. Die playlists wil ik ook kunnen opslaan voor hergebruik.
* Cover art: ik wil mijn albums niet alleen horen maar ook kunnen zien. Dat vind ik ook lekkerder browsen. Dus meer dan alleen letters graag, als ik wil lezen dan pak ik wel een boek :-)
* Bediening: ik wil de hele boel kunnen bedienen vanaf een iPhone of iPad, zonder de TV aan te moeten zetten.

Als je dit leest, welke ripper met welke instellingen zou je dan adviseren, welk opslagmedium met welke directory-structuur, en welke browser en X2000-aanstuurapplicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Lord_Dain schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:45:
Gaan met die banaan vind ik wel erg optimistisch. Spotify op mijn X2000 draait in principe wel goed, maar ik vind het er wel lelijk uitzien en de interface werkt behoorlijk traag. Bijvoorbeeld het openen van een playlist met een paar honderd nummers.

Omdat ik een HTPC heb aangesloten heb ik ook geen behoefte aan de internetfuncties van de receiver. Zou liever hebben dat Denon dit gedeelte achterwege zou gelaten en het geld wat ze daarmee besparen spenderen aan het beter maken van de 'echte' receiver en versterker aspecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@JME:
Dat die WD essentials niet werkte komt ws doordat het een USB powered disk is en de Denon maar 500mA op zijn USB levert. Als je een powered schijf zou hebben zou het ws wel werken - maar dat wil je niet ;)

Wat jij moet doen is niet je Denon gebruiken voor de bediening, maar je Synology.
Synology Music Station werkt met DLNA (of Airplay) en pusht je muziek vanaf de Synology naar de Denon. Via de Synology app kun je zo selecteren wat je wilt. In de synology zit een mediamanager waarbij je op diverse manieren kunt browsen door je muziek (folder, album, artist, etc).
Playlists aanmaken kan, of je playlists ook op kunt slaan weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:09
Ik heb een Synology en gebruik juist de Denon app om door mijn muziek collectie heen te browsen. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
nMad schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:31:
[...]

Gaan met die banaan vind ik wel erg optimistisch. Spotify op mijn X2000 draait in principe wel goed, maar ik vind het er wel lelijk uitzien en de interface werkt behoorlijk traag. Bijvoorbeeld het openen van een playlist met een paar honderd nummers.

Omdat ik een HTPC heb aangesloten heb ik ook geen behoefte aan de internetfuncties van de receiver. Zou liever hebben dat Denon dit gedeelte achterwege zou gelaten en het geld wat ze daarmee besparen spenderen aan het beter maken van de 'echte' receiver en versterker aspecten.
De webinterface is inderdaad ugly as hell, de interface is zeker niet snel, maar ik vind het acceptabel. Ik snap alleen niet waarom je een playlist met honderden nummers hebt. Nou ja, ik snap het wel, maar ik houd zelf de playlists beneden de 50 nummers, dan is het nog overzichtelijk. Eigenlijk vind ik dat een gemiste kans van Spotify zelf, dat je niet binnen een playlist sublists kan aanmaken, dat zou een stuk beter werken dan nu of 100-en nummers in 1 playlist of een lange lijst met playlists...

Ik heb zelf ook een HTPC en een NAS, maar muziek speel ik liever niet via mijn HTPC af. Mag ik vragen wat je daarvoor gebruikt? Heb zelf media portal draaien.

Het uitsluiten van die features, daar ben ik geen voorstander van. Voor iemand die niet 3-4 apparaten wil hebben staan kan het een uitkomst zijn en dan zou iemand de Denon AVR just laten onstaan door het ontbreken van die features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:53
JME schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:22:
Als je dit leest, welke ripper met welke instellingen zou je dan adviseren, welk opslagmedium met welke directory-structuur, en welke browser en X2000-aanstuurapplicatie?
Ik hanteer zelf altijd de volgende structuur:
-->Artiest, the
---->[1980] Album
------>[01] liedje1
------>....
------>[11] laatste liedje

Op deze manier is het browsen door de muziek zelfs zonder fatsoenlijke tags nog prima te doen. Wanneer je toch al een Synology hebt staan zou ik daar ook de muziek op zetten. Je kan dan zelf kiezen of je de Denon app of de Synology app gebruikt. De muziek is dan i.t.t. tot een usb-schijf aan de Denon ook via andere devices te benaderen.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Lord_Dain schreef op donderdag 24 april 2014 @ 21:06:
Ik heb zelf ook een HTPC en een NAS, maar muziek speel ik liever niet via mijn HTPC af. Mag ik vragen wat je daarvoor gebruikt? Heb zelf media portal draaien.
Ik gebruik Spotify zelf vrijwel niet gezien de relatief lage kwaliteit (max 320kbps). Mijn muziekcollectie bestaat voor 99% uit FLAC's en om dit te beluisteren gebruik ik mijn HTPC met foobar2000 i.c.m. een WASAPI plugin. De muziek wordt dan zonder tussenkomst van Windows rechtstreeks naar de receiver 'gebitstreamed'.

foobar2000
WASAPI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heijnders
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

heijnders

J. Heijnders

Even jullie reactie.
Ben sinds 2007 gebruiker van een AVR 3806.
Nadeel is dat ik HDMI aansluitingen tekort kom, en er geen netwerkfeatures zijn.
Zocht ook naar HDMI-ACR.

Van de week een X2000 opgesteld. Oei wat viel dat tegen.
De nieuwe features zijn prima, maar het geluid lijkt net of het geknepen is.
Vermogen lijkt nu ook te laag. Volume regelaar staat hier nu op 60 (van de 100).

Welke DENON zou ik als opvolger van de 3806 moeten kiezen?

Denon Avr-x4400h+ Samsung UE55um8000 + B&W DM305 +Hyundai Kona 64 (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
De vermogensregeling is niet lineair bij de huidige Denons. Dus volume '80' betekent niet dat dit qua vermogen het dubbele is van volume '40'.

Het lijkt me nogal logisch dat een X2000 geen upgrade is voor een 3806. Deze laatstgenoemde had een MSRP van $1300,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05 11:04
nMad schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:16:
De vermogensregeling is niet lineair bij de huidige Denons. Dus volume '80' betekent niet dat dit qua vermogen het dubbele is van volume '40'.

Het lijkt me nogal logisch dat een X2000 geen upgrade is voor een 3806. Deze laatstgenoemde had een MSRP van $1300,-.
Ik ervaar (ook) dat ik het volume van mijn X1000 op +50 dien te zetten voor een redelijk hoorbaar geluidsniveau.Is dit normaal, of kan/dien ik wat te gaan spelen met mijn DB's?

Moet zeggen dat ik een beginner ben op audio gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Met de X2000 gaat het trouwens goed qua prijsvorming: pricewatch: Denon AVR-X2000

Bij i-ear hier in de stad kan ik hem ook voor € 345,- ophalen.

Komt er een nieuwe serie aan en / of zullen de prijzen nog verder gaan dalen? Of is er niets aan de hand verder..? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-05 06:56
heijnders schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:35:
Even jullie reactie.
Ben sinds 2007 gebruiker van een AVR 3806.
Nadeel is dat ik HDMI aansluitingen tekort kom, en er geen netwerkfeatures zijn.
Zocht ook naar HDMI-ACR.

Van de week een X2000 opgesteld. Oei wat viel dat tegen.
De nieuwe features zijn prima, maar het geluid lijkt net of het geknepen is.
Vermogen lijkt nu ook te laag. Volume regelaar staat hier nu op 60 (van de 100).

Welke DENON zou ik als opvolger van de 3806 moeten kiezen?
Wanneer je een vergelijkbaar model binnen de range van Denon zoekt, dan zou ik kijken naar de X4000. Of wanneer je budget wat meer rekt, naar de AVR-4520.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-05 19:54
Allard schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:13:
[...]

Ik hanteer zelf altijd de volgende structuur:
-->Artiest, the
---->\[1980] Album
------>\[01] liedje1
------>....
------>\[11] laatste liedje

Op deze manier is het browsen door de muziek zelfs zonder fatsoenlijke tags nog prima te doen. Wanneer je toch al een Synology hebt staan zou ik daar ook de muziek op zetten. Je kan dan zelf kiezen of je de Denon app of de Synology app gebruikt. De muziek is dan i.t.t. tot een usb-schijf aan de Denon ook via andere devices te benaderen.
Mijn volgorde op de Syno is:
map
artiest
maar de Denon maakt er 2 aparte alfabets van de mappen, weliswaar zonder dubbelingen, maar ik eindig in het eerste alfabet met de Z en daarna opnieuw met A!
rara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Joster schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:38:
Met de X2000 gaat het trouwens goed qua prijsvorming: pricewatch: Denon AVR-X2000

Bij i-ear hier in de stad kan ik hem ook voor € 345,- ophalen.

Komt er een nieuwe serie aan en / of zullen de prijzen nog verder gaan dalen? Of is er niets aan de hand verder..? :)
Dit is een jaarlijks terugkerend verschijnsel, kort voordat de nieuwe modellen uitkomen dalen de huidige modellen in prijs. Na introductie van de nieuwe modellen (dan nog de adviesprijs) stijgen de prijzen van de huidige modellen omdat de voorraad afneemt en de vraag stijgt vanwege de lage prijs.
Pas later gaan de nieuwe modellen in prijs zakken.
Zo gaat het al tijden, een soort golfbeweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Dank, is er al iets bekend over de nieuwe modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-05 15:52
is een "vast" moment dat nieuwe modellen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGG
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

RGG

Wanneer je in de pricewatch wat Denon's bekijkt hebben de meesten een "Eerste prijsvermelding" van juni staan, een enkeling april. Je zou zeggen dat het nieuwe 'seizoen' wel nadert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
HDMI 2.0 is er, dus dat betekent nieuwe receivers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Laatst online: 22:37
...en een prijsduik voor alles waar het niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:09
Ik zou het fijn vinden als het ethernet channel van HDMI eens zou worden gebruikt (ook op randapparatuur). 1 UTP kabel in de receiver en dan hoeft mijn aan tv, mediaspeler en bluray speler (als ik die zou hebben) geen apparte netwerk kabel meer te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:06
Ik heb momenteel een x2000, en ik gebruik een 2e zone voor in de keuken.
Echter zou ik dezelfde subwoofer willen gebruiken voor zowel Zone1 en Zone2

Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 10:57
Ik heb deze week een X4000 ontvangen en tot nu toe erg tevreden. Hoofdzaak om voor deze te kiezen was het feit dat ik 2 HMDI uitgangen moet hebben (TV en beamer). Nog niet echt met de settings aan de slag geweest, maar de dubbele uitgang doet het iig perfect! :)
En precies op de dag van bestellen ging de prijs met 100 euro omlaag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
volges dit artikel (nieuws: Nieuwe hdmi 2.0-specificatie maakt hogere framerates voor 4k-video mogelijk) zullen de nieuwe receivers op IFA waarschijnlijk aangeboden worden.
Deze beurs is pas in September.
Ik denk dus niet dat we snel hoeven te rekenen op prijsdalingen vanwege de nieuwe receivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heijnders

heijnders

J. Heijnders

stefijn schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:42:
Ik heb deze week een X4000 ontvangen en tot nu toe erg tevreden. Hoofdzaak om voor deze te kiezen was het feit dat ik 2 HMDI uitgangen moet hebben (TV en beamer). Nog niet echt met de settings aan de slag geweest, maar de dubbele uitgang doet het iig perfect! :)
En precies op de dag van bestellen ging de prijs met 100 euro omlaag :D
Ik kan nergens vinden hoe de opbouw van het versterkergedeelte van de X4000 is ten opzichte van de X2000.
Het audiodeel van de X2000 valt mij erg tegen. Heb de receiver ook weer teruggebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
heijnders schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 20:11:
[...]
Ik kan nergens vinden hoe de opbouw van het versterkergedeelte van de X4000 is ten opzichte van de X2000.
Het audiodeel van de X2000 valt mij erg tegen. Heb de receiver ook weer teruggebracht.
Ik ben van een X3000 naar X4000 gegaan, en dat was wel een verbetering iig. Maar ik heb uiteindelijk een stereo amp ertussen gezet, dat scheelde wel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
heijnders schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 20:11:
[...]
Zit ook aan de x2000 te denken. Wat viel je precies tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heijnders

heijnders

J. Heijnders

MisterE schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 20:38:
[...]

Zit ook aan de x2000 te denken. Wat viel je precies tegen?
Het geluid.
De features waren prima, maar het audiodeel viel mij tegen. Te weinig vermogen, Het geluid leek geknepen.
Toen ik mijn oude 8306 weer aansloot klonk alles weer goed. Alleen miste ik de moderne features als extra HDMI, netwerk, spotify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heijnders

heijnders

J. Heijnders

Romius schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 20:30:
[...]

Ik ben van een X3000 naar X4000 gegaan, en dat was wel een verbetering iig. Maar ik heb uiteindelijk een stereo amp ertussen gezet, dat scheelde wel veel.
Wat was je reden om er nog een amp tussen te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
heijnders schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 21:08:
[...]

Wat was je reden om er nog een amp tussen te zetten.
Had net nieuwe B&W 683 S2 aangeschaft, de X3000 trok dat niet echt. Met de X4000 werd dat al beter, maar ze kwamen pas echt los met een losse amp. En ik ben niet vies van muziek zeg maar :P voor film zou ik het niet doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Romius op 02-05-2014 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
misschien moet ik de discussie hier niet ingaan. Sta ook op het punt de boel te vervangen. Ik lees echter op meerdere fora dat alle receivers eender klinken (zonder processing). Nou kan ik me voorstellen dat een x3000 of x4000 meer power heeft en daardoor het beter gaat klinken met je luidsprekers.

achja, we zullen het zelf gaan meemaken tijdens een luistertest. Ik zal ze vragen of ze de hogere x series daar ook hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-05 17:00
Hier een stukje info over de nieuwe modellen;

They all have Bluetooth with AptX
The entry model does not have Wifi but all of the other models up have dual antenna 802.11b/g
There is a new price point in the X series at $2000 in the AVRX5...
Dual HDMI output starts at the X2100
Multi Zone starts in the X1100
X3100 and up will decode and play back DSD
X4100 and up will support Dolby Atmos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
MisterE schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 21:51:
misschien moet ik de discussie hier niet ingaan. Sta ook op het punt de boel te vervangen. Ik lees echter op meerdere fora dat alle receivers eender klinken (zonder processing). Nou kan ik me voorstellen dat een x3000 of x4000 meer power heeft en daardoor het beter gaat klinken met je luidsprekers.

achja, we zullen het zelf gaan meemaken tijdens een luistertest. Ik zal ze vragen of ze de hogere x series daar ook hebben staan.
Klopt wel.
De meeste receivers zullen vrijwel hetzelfde klinken omdat de versterkers optimaal presteren, dat wil zeggen ze kunnen allemaal versterken in het bereik van ca 40-20000 Hz of beter.
Er ontstaat niet zomaar ergens een "dip".
Processing en tuning, dus de equalizer instellingen zoals Audyssey gebruikt kunnen per merk/model wel verschillen met als resultaat een andere geluidsbeleving.

Over het algemeen kunnen home cinema receivers voldoende vermogen leveren.
Als er al wat tekort komt zo dat best eens aan het rendement van de luidsprekers kunnen liggen.
Lang niet alle luidsprekers hebben een goed rendement maar dat zegt niet alles over de kwaliteit van de luidsprekers maar meer over hoeveel er van een geleverde Watt in geluid wordt omgezet.
Je hebt echt geen 100W nodig om een hard geluid te ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:51

OMD

Alleen sommige versterkers kakken compleet in bij 5 kanaals. Sommige leveren nog geen 30 watt per kanaal, dan kom je al snel power tekort.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
OMD schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 19:09:
Alleen sommige versterkers kakken compleet in bij 5 kanaals. Sommige leveren nog geen 30 watt per kanaal, dan kom je al snel power tekort.
De Denon X2000 levert over 2 kanalen over het gehele frequentiebereik (dus niet 1kHz!) 95W, RMS per kanaal. Dat is echt niet weinig.
Natuurlijk blijft er bij 5 kanalen per kanaal minder over maar dat is nog steeds ruim voldoende om een gemiddelde huiskamer te voorzien van goed geluid.
Als je toch het idee hebt dat het te weinig is zou ik de luidsprekers eens controleren, de impedantie en de gevoeligheid bepalen ook de geluidsbeleving.
Een receiver zonder luidsprekers is als een auto zonder wielen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
HoppyF schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 19:23:
[...]

De Denon X2000 levert over 2 kanalen over het gehele frequentiebereik (dus niet 1kHz!) 95W, RMS per kanaal. Dat is echt niet weinig.
Natuurlijk blijft er bij 5 kanalen per kanaal minder over maar dat is nog steeds ruim voldoende om een gemiddelde huiskamer te voorzien van goed geluid.
Als je toch het idee hebt dat het te weinig is zou ik de luidsprekers eens controleren, de impedantie en de gevoeligheid bepalen ook de geluidsbeleving.
Een receiver zonder luidsprekers is als een auto zonder wielen ....
Sommige speakers hebben nou eenmaal wat meer power nodig, daarmee is het geen slechte speaker, maar veeleisend. Ook al heeft een speaker bijv een nominale impedantie van 8 ohm, kan dat evengoed natuurlijk zwaar fluctueren. Avr receivers hebben nou eenmaal niet veel ruimte voor een zwaardere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101986

Ik ben me aan het beraden op een x3000 icm dali zensor 5.
De x3000 heeft een spotify connectie via libspotify.
Is er al bekend of er ook ondersteuning is of komt voor Spotify Connect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Is= Nee
Komt= Helaas niet bekend, het is maar de vraag of ze die feature nog in deze gen ondersteunen. Ik heb bij de keuze voor AVR gekozen voor een receiver met Spotify support, helaas had ik me dus niet goed genoeg verdiept omdat ik dacht dat de X2000 Spotify Connect ondersteunde..helaas pindakaas.

Overigens ben ik wel tevreden met de wijze waarop het nu werkt (app, webinterface of remote control). De snelheid is niet super maar het werkt wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101986

Net een reactie van Denon gehad. Helaas (waarschijnlijk) geen support voor Spotify Connect in de huidige modellen.
Bedankt voor uw contact met Denon. De huidige AV receivers zullen hoogstwaarschijnlijk geen Spotify Connect functie krijgen.

Dit zal pas in de nieuwe modellen komen die deze zomer op de markt zullen gebracht zullen worden. De onthulling voor deze producten zal ongeveer mid Juni plaatsvinden en dan ongeveer Juli/Augustus in de winkel staan.

Helaas hebben we op dit moment nog geen volledige specificaties. Deze zullen we pas bij de onthulling verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Dan ga ik wachten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Zou ik zeker doen als je hem niet broodnodig hebt. Mocht de nieuwe generatie het ook niet ondersteunen kan je tegen die tijd misschien de huidige generatie nog wel voor een prikkie scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Anoniem: 101986 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 10:45:
Net een reactie van Denon gehad. Helaas (waarschijnlijk) geen support voor Spotify Connect in de huidige modellen.

[...]
Das mooi, weten we meteen wanneer we kunnen verwachten dat de huidige X-lijn een prijsval gaat maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Is Spotify vanuit de Denon app zo slecht dat je graag Spotify Connect zou willen? Of mis ik een ander voordeel van Spotify Connect?

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Volgens mij zijn de meningen er verdeeld over, ik vind in ieder geval de interface van de Spotify apps erg prettig werken dus ik zou deze graag behouden en gebruik maken van Spotify Connect ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386775

Lord_Dain schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 22:01:
[...]

Zou ik zeker doen als je hem niet broodnodig hebt. Mocht de nieuwe generatie het ook niet ondersteunen kan je tegen die tijd misschien de huidige generatie nog wel voor een prikkie scoren.
Spotify Connect is voor mij ook wel het wachten waard inderdaad. Hoe zou de nieuwe x1100 zich ongeveer verhouden in kwaliteit tot de x2000? (Klasse lager maar generatie nieuwer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:00
Anoniem: 386775 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 21:32:
[...]
Hoe zou de nieuwe x1100 zich ongeveer verhouden in kwaliteit tot de x2000? (Klasse lager maar generatie nieuwer)
Mijn glazen bol is wat wazig, dus pin me er niet op vast. Helaas zie je een trend waarin de opvolger van dezelfde serie veelal ook minder is van kwaliteit. Dus een klasse lager én nieuwer zou wel eens verkeerd uit kunnen pakken als je daar naar kijkt. Blijft wel de vraag hoe erg je van kwaliteit kan spreken als je het al over een instapper hebt. Aan de andere kant heb ik van een merk als Denon een hogere pet op dan van andere merken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Laatst online: 26-05 14:13
Wellicht het verkeerde topic, maar hier wordt al over het onderwerp gesproken; Gaat de Marantz lijn tegelijk worden vernieuwd met de Denon lijn? Ik ben me namelijk aan het orienteren op een nieuwe Marantz, maar als ik dit zo lees moet ik nog even 2 maand geduld hebben (al is het maar voor de pricedrop in 'oude' lijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
FeaR schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 23:33:
[...]

Mijn glazen bol is wat wazig, dus pin me er niet op vast. Helaas zie je een trend waarin de opvolger van dezelfde serie veelal ook minder is van kwaliteit. Dus een klasse lager én nieuwer zou wel eens verkeerd uit kunnen pakken als je daar naar kijkt. Blijft wel de vraag hoe erg je van kwaliteit kan spreken als je het al over een instapper hebt. Aan de andere kant heb ik van een merk als Denon een hogere pet op dan van andere merken.
Ja, vaak meer plastic meuk op frontjes ed is wel een toenemende trend bij nieuwere modellen. Maar reken er niet uit dat er ineens een zwaardere voeding in zit oid. Daarin blijft het verschil in klassen wel aanwezig. Je kan wel bijv. een stapje maken met Audyssey bijv. en natuurlijk wat nieuwere features met spotify ed. Verder dan dat zal het niet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-05 11:24
Ik heb gisteren mijn Denon X4000 opgehaald. Ik had een Yamaha DD RXV/396 versterker van 13 jaar oud met een Squeezebox touch eraan. ivm HDMI en beter geluid besloten een upgrade te doen.

Qua geluid is de versterker een duidelijke upgrade tov de Yamaha, maar ik heb daarnaast ook een goedkope (€50) klasse D SMSL SA36 versterker staan. Deze versterker geeft een heel fijne geluid, maar is erg onhandig te gebruiken met een TV, center speaker en meerdere ingangen
Afbeeldingslocatie: http://www.dhresource.com/albu_137187835_00-1.0x0/f87-smsl-sa-36a-digital-amplifier-hifi-ta2020.jpg

Ik hoopte met de X4000 een versterker met minimaal het geluid van de SMSL in huis te halen, met een hoop meer mogelijkheden. Ook verwachtte ik een minimaal gelijkwaardige DAC aan de Squeezebox. Nu ik alles naast elkaar hoor moet ik toch zeggen dat de X4000 me muzikaal tegenvalt.

Bij een nummer als The Calling van Eric Clapton hoor ik bij de SMSL heel goed dat de gitaarsnaren worden aangespannen en losgelaten, heel levensecht. Speel ik hetzelfde op de Denon dan is er minder detail en ligt overal een dekentje overheen (als het ware). Ik heb de Squeezebox zowel digitaal als analoog aangesloten en het valt me ook op dat de DAC van de squeezebox meer detail geeft dan de DAC van de Denon.

Nu zou ik de SMSL aan de preout kunnen hangen, maar dan had ik niet zo'n dure amp hoeven kopen.

Zit nu sterk te twijfelen aan de gekozen oplossing, want muzikaal voldoet het niet helemaal voor mij.

Is het naïef om te verwachten dat een 9.1 versterker van 800 euro beter klinkt dan een 2.0 versterker van €50 euro?

EDIT: Ik speel dit alles op Mission M73i speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386775

arjandijk162 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 19:09:
Ik heb gisteren mijn Denon X4000 opgehaald. Ik had een Yamaha DD RXV/396 versterker van 13 jaar oud met een Squeezebox touch eraan. ivm HDMI en beter geluid besloten een upgrade te doen.

Qua geluid is de versterker een duidelijke upgrade tov de Yamaha, maar ik heb daarnaast ook een goedkope (€50) klasse D SMSL SA36 versterker staan. Deze versterker geeft een heel fijne geluid, maar is erg onhandig te gebruiken met een TV, center speaker en meerdere ingangen
[afbeelding]

Ik hoopte met de X4000 een versterker met minimaal het geluid van de SMSL in huis te halen, met een hoop meer mogelijkheden. Ook verwachtte ik een minimaal gelijkwaardige DAC aan de Squeezebox. Nu ik alles naast elkaar hoor moet ik toch zeggen dat de X4000 me muzikaal tegenvalt.

Bij een nummer als The Calling van Eric Clapton hoor ik bij de SMSL heel goed dat de gitaarsnaren worden aangespannen en losgelaten, heel levensecht. Speel ik hetzelfde op de Denon dan is er minder detail en ligt overal een dekentje overheen (als het ware). Ik heb de Squeezebox zowel digitaal als analoog aangesloten en het valt me ook op dat de DAC van de squeezebox meer detail geeft dan de DAC van de Denon.

Nu zou ik de SMSL aan de preout kunnen hangen, maar dan had ik niet zo'n dure amp hoeven kopen.

Zit nu sterk te twijfelen aan de gekozen oplossing, want muzikaal voldoet het niet helemaal voor mij.

Is het naïef om te verwachten dat een 9.1 versterker van 800 euro beter klinkt dan een 2.0 versterker van €50 euro?
toon volledige bericht
Wow, dat is vrij apart zeg. Dat zo'n goedkope versterker beter geluid produceert....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Op zich is het bekent van deze Chinese "tripath" versterkertjes dat ze een fijn geluid voor het geld geven, maar ik kon me niet voorstellend dat ze echt beter zouden zijn dan een zo veel duurder apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
arjandijk162 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 20:51:
Op zich is het bekent van deze Chinese "tripath" versterkertjes dat ze een fijn geluid voor het geld geven, maar ik kon me niet voorstellend dat ze echt beter zouden zijn dan een zo veel duurder apparaat.
Ofwel moet je versterker nog wat inspelen
Ofwel moet je wennen aan 'ander en nieuw geluid'
Ofwel moet je experimenteren met P Direct vs Audy Xt32 ... (+DEQ 0-5-10-15db)

Ik moest ook wennen aan mijn Denon 4520 ... intussen luister ik liefst naar Stereo bronnen met Audyssey aan en DEQ op 10/15db ... vind ik vaak beter/frisser klinken dan Pure Direct.

Pas na 3-4 weken begon de Direct functie op iets te gelijken... ik geloofde nooit de verhalen van inspelen tot ik deze receiver in huis had. Ik zweer bij het 'opengaan van middentonen op termijn' bij deze AVR. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
dat klinkt dan weer goed, kan ik inspelen stimuleren met bepaald geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Inspelen van een versterker ken ik niet, wel van een luidspreker of inear oordopjes.
Dit kan te verklaren zijn doordat luidsprekers en oordopjes mechanisch functioneren, ze maken van een elektrisch signaal een mechanische beweging die lucht aan het trillen brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Benga schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 17:10:
[...]
Pas na 3-4 weken begon de Direct functie op iets te gelijken... ik geloofde nooit de verhalen van inspelen tot ik deze receiver in huis had. Ik zweer bij het 'opengaan van middentonen op termijn' bij deze AVR. :)
"Ofwel moet je wennen aan 'ander en nieuw geluid'"

Dit dus, hooguit. Inpelen van een receiver is pure B.S. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Ik zit nu dus nog steeds te twijfelen.

Pluspunten van x4000:
+Geen vervorming bij veel vermogen (opendraaien)
+Aansluitmogelijkheden
+Mogelijkheid om andere eindversterker aan te sluiten\
+Zone systeem
+HDMI aansluitingen

Minpunten:
-Geen geweldige DA-converter (minder dat SBTouch)
-Geen heel helder en gedetailleerd geluid uit de versterker

Oplossing 1: Versterker laten staan en later een andere eindversterker erachter hangen voor stereo, evt icm met speakerswitch zodat stereogeluid uit een (eventueel wat minder sterke maar helderdere) stereoversterker kan komen.
Voordelen:
-Gemak door vele aansluit en netwerkmogelijkheden
-Schaalbaar/uitbreidbaar
Nadelen:
-DAC is niet te upgraden voor netwerkgeluid (muziek van nas/spotify)
-Veel betaald voor flagship versterker zonder een muzikale upgrade te krijgen.
-Nog meer geld uitgeven door er een stereo versterker aan toe te moeten voegen.

Oplossing 2: Versterker omruilen voor stereo netwerkversterker
Voordelen:
-betere versterker door hogere prijs per kanaal
-betere DAC?
Nadelen:
-Geen HDMI aansluitingen
-Geen centeraansluiting
-Geen zones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green944
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-05 11:36
Als je het budget voor een x4000 hebt kan je natuurlijk ook naar andere merken kijken. Marantz wordt als een stapje beter dan Denon gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElArmaSecreta
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-05 18:31
Kan iemand mij vertellen of ik banaanstekkers op mijn AVR-X3000 kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ElArmaSecreta schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:03:
Kan iemand mij vertellen of ik banaanstekkers op mijn AVR-X3000 kan gebruiken?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElArmaSecreta
Bedankt, dan ga ik me hier verder in verdiepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ElArmaSecreta schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:06:
Bedankt, dan ga ik me hier verder in verdiepen :)
Vergeet niet de plastic dopjes (voorzichtig / met power uit) te verwijderen hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElArmaSecreta
Brad Pitt schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:07:
[...]

Vergeet niet de plastic dopjes (voorzichtig / met power uit) te verwijderen hè ;)
Hehe, power uit doe ik altijd als ik met kabels e.d. bezig ben :P Ben nogal onhandig waardoor ik zeker heel voorzichtig zal doen, misschien wel iets te :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebest106
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-05-2024
green944 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:17:
Als je het budget voor een x4000 hebt kan je natuurlijk ook naar andere merken kijken. Marantz wordt als een stapje beter dan Denon gezien.
Het is onzin dat marantz een stap hoger is als denon, de twee merken vallen zelfs onder dezelfde firma. Het binnenwerk van een x4000 is gelijk aan de sr7008. De keuze voor marantz wordt meestal gemaakt op basis van de uitstraling (al is deze ook helemaal persoon gebonden). En daarnaast heeft de marantz vergulden aansluitingen en bij denon zijn deze verzilverd, waardoor het achterpaneel van de marantz een wat luxer aangezicht heeft (dit alles wordt nog eens vergroot door een aantal extra aansluitmogelijkheden op de marantz). Hiernaast zijn er nog een aantal verschillen in de interface van beide apparaten te vinden, maar deze zullen niets afdoen aan de geluidskwaliteit.

Ik zelf ben een gelukkig gebruiker van een marantz sr7008 en ik heb deze verkozen boven de x4000, puur en alleen op de uitstraling. En zoals je al zegt als je het budget hebt waarom dan ook niet :P, maar kwalitatief doen ze niet voor elkaar onder. Het verschil tussen beide kan dan beter gebruikt worden voor de aanschaf van een 2de hands stereoversterker (denon pma 800,900,1000 serie (980 of iets dergelijks)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:10

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ja, receivers kan Marantz wel maken en zou ik ook boven Denon aanbevelen.
Blijft echter weg van beide hun Bluray spelers, dan heb je met een Oppo veel meer waar voor je geld want die doet tenminste alles zoals hij hoort te doen en met zeer goede support.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
daffie82 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:03:
Ja, receivers kan Marantz wel maken en zou ik ook boven Denon aanbevelen.
Waarom? het is toch hetzelfde concern en ze beschikken dus over dezelfde technieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:00
daffie82 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:03:
Blijft echter weg van beide hun Bluray spelers, dan heb je met een Oppo veel meer waar voor je geld want die doet tenminste alles zoals hij hoort te doen en met zeer goede support.
Op HT Forum zijn er behoorlijk wat mensen die hun Oppo (soms voor duizenden euro's getuned door CineMike, SE (+TUC), etc) aan het vervangen zijn voor een DENON DBT-3313UD Universal Blu-Ray Disc Player (desnoods weer door CineMike getuned).
arjandijk162 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:32:
[...]
Waarom? het is toch hetzelfde concern en ze beschikken dus over dezelfde technieken
Zelfde holding, maar - zoals de post van Brad Pitt al stelde - wel met wat verschillen. Of die hoorbaar zijn is een tweede. Prijzen liggen nu ook wat schever dan voorheen wat mogelijk komt doordat Marantz de high-end markt moet doen en Denon meer de instap. De AVR-4520 van Denon zakt ook minder in prijs dan de gewone receivers. Al wordt er ook weer gesproken over een pre/pro van Denon wat dan mee alles behalve mid-end is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-05 14:21
Benga schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 17:10:
[...]

Ofwel moet je versterker nog wat inspelen
Ofwel moet je wennen aan 'ander en nieuw geluid'
Ofwel moet je experimenteren met P Direct vs Audy Xt32 ... (+DEQ 0-5-10-15db)

Ik moest ook wennen aan mijn Denon 4520 ... intussen luister ik liefst naar Stereo bronnen met Audyssey aan en DEQ op 10/15db ... vind ik vaak beter/frisser klinken dan Pure Direct.

Dynamic EQ en Dynamic Volume en de verschillende niveaus hierin maken ook in mijn beleving (X4000) een behoorlijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Voila! http://www.homecinemamaga...-en-avr-x2100w-receivers/

Wel weer een flinke klap duurder voorlopig :-(

[ Voor 20% gewijzigd door Joster op 14-05-2014 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ik zie nog weinig verschillen met de huidige X1000/2000 modellen.
Het grootste verschil is ... de prijs!
Pagina: 1 ... 29 ... 100 Laatste