Nee, geen preouts, pas vanaf de 4000. Beetje goedkoop dus wel van Denon.The Eagle schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 16:46:
Wat jij moet doen is de EQ op manual zetten, en dan de boel bij gaan regelen naar jouw eigen smaak. In de manual stand heb je per kanaal een ik meen 9 bands equalizer ter beschikking. Daar kun je echt. Je geluid wel mee inregelen zoals jij dat graag wilt
Wat audissey doet is het geluid inregelen zoals de Denon engineers vinden dat het met klinken. Maar dat is voor lang niet iedereen voldoende, en zal zelfs per muziekbron enigszins verschillen. Ik draai Roxette bijvoorbeeld op manual, maar andere muziek op flat. En films op audissey, omdat dat toch per kanaal discreet doorgegeven wordt en ik geen zin heb om 5.1 keer mijn EQ af te gaan regelen
Maar wat let je trouwens om die DRA als eindversterker in te zetten via de pre outs van de X1000? Of had die geen pre outs?
Is inderdaad 9 bands, maar het laag is slechts tweebands(63 en 125Hz). De tonen die ik mis liggen lager dan die 63Hz en het handmatig boosten van die 63Hz zorgt voor een bult bij muziek waarbij de bassen niet zo laag doorlopen en het biedt nauwelijks verbetering bij de nummers waar de bas wel wat dieper door loopt.
Natuurlijk is het zo dat een zuil met 6" woofertjes geen sublaag kan weergeven, maar onder de ~65Hz valt het laag wel heel erg weg op normale luisterniveau's.
Een hoop muziek klinkt wel gewoon naar wens, maar het zijn de nummers waarvan je weet dat het beter kan en juist daarom focus je je er meer op, althans ik dan.
Die DRA 265 is niet van mij, maar een oude stereo receiver voor erbij houd ik ook in m'n achterhoofd, al is dat qua ruimte en qua aansluiting op de HTPC nog niet zo handig. Dat is ook de reden dat ik naar een sub neig, met Audyssey moet dat vrij goed te integreren zijn en voor films is het sowieso een grote plus.
Natuurlijk is het zo dat een zuil met 6" woofertjes geen sublaag kan weergeven, maar onder de ~65Hz valt het laag wel heel erg weg op normale luisterniveau's.
Een hoop muziek klinkt wel gewoon naar wens, maar het zijn de nummers waarvan je weet dat het beter kan en juist daarom focus je je er meer op, althans ik dan.
Die DRA 265 is niet van mij, maar een oude stereo receiver voor erbij houd ik ook in m'n achterhoofd, al is dat qua ruimte en qua aansluiting op de HTPC nog niet zo handig. Dat is ook de reden dat ik naar een sub neig, met Audyssey moet dat vrij goed te integreren zijn en voor films is het sowieso een grote plus.
Als jouw zuilen idd maar 6" woofertjes hebben zou ik ook naar een sub kijken.
Wellicht een open deur btw, meer je hebt die speakers toch wel als Large ingesteld he? Anders denkt de receiver dat ze maar tot een bepaalde frequentie weer kunnen geven en geeft ie dat sowieso niet door.
Large of small staat bij denon niet voor de grootte van de speaker namelijk, is een wijdverbreid misverstand. Het heeft er wel mee te maken (kleine speakers die lagere frequenties minder goed weer kunnen geven) maar dan dus zijdelings.
Wellicht een open deur btw, meer je hebt die speakers toch wel als Large ingesteld he? Anders denkt de receiver dat ze maar tot een bepaalde frequentie weer kunnen geven en geeft ie dat sowieso niet door.
Large of small staat bij denon niet voor de grootte van de speaker namelijk, is een wijdverbreid misverstand. Het heeft er wel mee te maken (kleine speakers die lagere frequenties minder goed weer kunnen geven) maar dan dus zijdelings.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ja, luidspreker configuratie is in orde
Als test heb ik een fictieve subwoofer ingesteld en vervolgens met de crossover van de zuilen kunnen spelen en toen viel goed op dat het weinig uitmaakt of de crossover op 40 of 60Hz stond. Eerste verdachten waren toen de luidsprekers zelf, maar dat strookte niet met mijn eerdere ervaring en de test met de DRA265.
In een datasheet dat ik heb van de luidspreker ligt het -3dB punt op ~48Hz en het -10dB op 35Hz overigens.
Als test heb ik een fictieve subwoofer ingesteld en vervolgens met de crossover van de zuilen kunnen spelen en toen viel goed op dat het weinig uitmaakt of de crossover op 40 of 60Hz stond. Eerste verdachten waren toen de luidsprekers zelf, maar dat strookte niet met mijn eerdere ervaring en de test met de DRA265.
In een datasheet dat ik heb van de luidspreker ligt het -3dB punt op ~48Hz en het -10dB op 35Hz overigens.
Nog voor de mensen die het interesseert. Hierbij de complete changelog van de AVR-X2000 met de gegevens van de laatste update van 10 maart.
changelog of AVRX2000
10.03.2014
Firmware: 8500-2784-1682
When the customer plays the source of "DTS-HD Master Audio/96k PBR (PeakBitRate) stream", the noise occurs or the sound is not output.
The noise occurs in the play of DD+ stream of Netflix.
The specification of the product was changed: The play of the WMA file from WMP11/12 changed the specification to non-support. ("With DRM"/"there is a copyright protection").
The noise is output when the customer plays a WAV file in the NAS (Twonky Server 7) via remote App.
The product corresponded to "MSLEFT" and "MSRIGHT" of the AMX command.
Wrong translation for AUDIO setting "ALWAYS ON" in Dutch.
The noise occurs between tracks when a specific FLAC file is played. )
The set doesn't communicate with Buffalo LinkStation (LS410/420).
19.07.2013
Firmware: 8300-0384-9510
Default of Usage Data (initialization setting) was changed to OFF.
When the customer starts Remote App, the display of Remote App might become abnormal.
When other Network Service is played after AirPlay is executed from Remote App, the display of Remote App doesn't change from AirPlay.
When both Zone2 and HDMI Pass Through are off, and the customer restarts the set while displaying MENU, GUI is not displayed.
PopUp information description of Russian is wrong.
"View photos via USB interface, the 4:3 image is stretched in width severely."
When the customer is not setting Usage Data, the PopUp display of restart was added to the specification.
Setup Assistant starts by connecting the HDMI cable.
After the firmware is updated, the device is not found via the ios application.
"Spelling mistakes on WEB GUI"
changelog of AVRX2000
10.03.2014
Firmware: 8500-2784-1682
When the customer plays the source of "DTS-HD Master Audio/96k PBR (PeakBitRate) stream", the noise occurs or the sound is not output.
The noise occurs in the play of DD+ stream of Netflix.
The specification of the product was changed: The play of the WMA file from WMP11/12 changed the specification to non-support. ("With DRM"/"there is a copyright protection").
The noise is output when the customer plays a WAV file in the NAS (Twonky Server 7) via remote App.
The product corresponded to "MSLEFT" and "MSRIGHT" of the AMX command.
Wrong translation for AUDIO setting "ALWAYS ON" in Dutch.
The noise occurs between tracks when a specific FLAC file is played. )
The set doesn't communicate with Buffalo LinkStation (LS410/420).
19.07.2013
Firmware: 8300-0384-9510
Default of Usage Data (initialization setting) was changed to OFF.
When the customer starts Remote App, the display of Remote App might become abnormal.
When other Network Service is played after AirPlay is executed from Remote App, the display of Remote App doesn't change from AirPlay.
When both Zone2 and HDMI Pass Through are off, and the customer restarts the set while displaying MENU, GUI is not displayed.
PopUp information description of Russian is wrong.
"View photos via USB interface, the 4:3 image is stretched in width severely."
When the customer is not setting Usage Data, the PopUp display of restart was added to the specification.
Setup Assistant starts by connecting the HDMI cable.
After the firmware is updated, the device is not found via the ios application.
"Spelling mistakes on WEB GUI"
Hmm, ze hebben wel een leuke aanbieding bij correct.nl , een Marantz PM7004 versterker voor 399,-. Is wel een leuke versterker om op de preout te zetten van de X4000. Is alleen wel zilver, das jammer. Wat denken jullie?
Ik vind hem in NL nog bij twee aanbieders: besthomecinema.nl en Stassen. Beiden hebben hem ook in het zwart staan zo te zien.
Bel ze even en leg het ze voor. Als ze er graag nog wat winst op willen maken verkopen ze hem je voor die prijs. Bovendien zou me niks verbazen als beiden net als Correct een laagste prijs garantie hebben. Dan zet je ze gewoon voor het blok
Edit: maar voor de looks zou ik er een andere Denon bij zetten. Al was het maar omdat het kan
Bel ze even en leg het ze voor. Als ze er graag nog wat winst op willen maken verkopen ze hem je voor die prijs. Bovendien zou me niks verbazen als beiden net als Correct een laagste prijs garantie hebben. Dan zet je ze gewoon voor het blok
Edit: maar voor de looks zou ik er een andere Denon bij zetten. Al was het maar omdat het kan
[ Voor 11% gewijzigd door The Eagle op 18-03-2014 16:28 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ja dat is eigenlijk wel het mooist, een Denon versterker. Ik lees dat er toch nog wel klankverschil zit tussen Denon en Marantz, maarja zou dat niet tussen de oren zitten aangezien het hetzelfde bedrijf is?The Eagle schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:27:
Ik vind hem in NL nog bij twee aanbieders: besthomecinema.nl en Stassen. Beiden hebben hem ook in het zwart staan zo te zien.
Zelfde holding, dat is toch net wat anders. Opbouw van de versterkers van Denon en Marantz is wel anders, of je het hoort is dan nog steeds een tweede natuurlijk. Qua looks zou het voor mij meer een punt zijn van hoe het in het zicht staat en staat opgesteld. Maar als ik bij (bijvoorbeeld) Oppo een betere Blu-rayspeler kan krijgen dan bij mijn merk receiver dan jammer voor de looks en ga ik voor kwaliteit.Romius schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:07:
[...]
Ja dat is eigenlijk wel het mooist, een Denon versterker. Ik lees dat er toch nog wel klankverschil zit tussen Denon en Marantz, maarja zou dat niet tussen de oren zitten aangezien het hetzelfde bedrijf is?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Afgelopen zaterdag een luistersessie bij Hificorner gehad nadat mijn avr-1604 was dood gegaan. Moest er dit keer maar een keer van komen na tien jaar 
De AVR-X2000 mee naar huis genomen. Twijfelde tussen een Yahama 675 (testen online) en de Denon. Moest ook aan buidel denken en de Denon kreeg ik interessanter mee. Wat klinkt de AVR-X2000 dan fijn zeg! Over de gehele linie gewoon lekker. Mijn Magnat Vector 55 ook tien jaar oud klinken als nieuw
BTW ff firmware update gedaan (nieuw in versterkers voor mij
maar dat duurde lang! 60 min mee bezig geweest!
Heb ook geluisterd naar de Dali Zensor 5, 7 en Q-Acoustics 2050i. Ik ben gelukkig gaan luisteren want wilde in eerste instantie op de pof de Dali Zensor 5 meenemen. De Q-Acoustics waren imho toch echt opener en beter. Close met de 7, echt afhankelijk van wat we draaiden. Toch twee keer Q-acoustics 2050i hoogglans wit besteld
Mag hopen dat dit als ze binnen zijn nog beter klinken anders
De AVR-X2000 mee naar huis genomen. Twijfelde tussen een Yahama 675 (testen online) en de Denon. Moest ook aan buidel denken en de Denon kreeg ik interessanter mee. Wat klinkt de AVR-X2000 dan fijn zeg! Over de gehele linie gewoon lekker. Mijn Magnat Vector 55 ook tien jaar oud klinken als nieuw
BTW ff firmware update gedaan (nieuw in versterkers voor mij
Heb ook geluisterd naar de Dali Zensor 5, 7 en Q-Acoustics 2050i. Ik ben gelukkig gaan luisteren want wilde in eerste instantie op de pof de Dali Zensor 5 meenemen. De Q-Acoustics waren imho toch echt opener en beter. Close met de 7, echt afhankelijk van wat we draaiden. Toch twee keer Q-acoustics 2050i hoogglans wit besteld
Mag hopen dat dit als ze binnen zijn nog beter klinken anders

[ Voor 6% gewijzigd door ThaDude op 24-03-2014 08:07 ]
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Zit nu met mn AVR 1000 met het volgende probleem. Mn internetradio blijft hangen in het zoekmenu en blijft de melding geven 'No results found'. Als ik dit weg klik, komt de melding direct weer tevoorschijn. Terwijl alle favorieten goed zijn ingesteld. Na een x aantal keer op de knop internet radio te drukken schiet deze opeens wel op de zender, maar als ik dan naar links druk om andere zenders in te stellen, verschijnt de melding weer.
Kan nu dus niks meer instellen. Ook als ik Flikr of mn media speler selecteer, verschijnt dezelfde melding. Gezien ik dus wel een zender aan de praat krijg, en de reciever ook in mn netwerk zie, heeft deze gewoon verbinding met het internet.
Kan nu dus niks meer instellen. Ook als ik Flikr of mn media speler selecteer, verschijnt dezelfde melding. Gezien ik dus wel een zender aan de praat krijg, en de reciever ook in mn netwerk zie, heeft deze gewoon verbinding met het internet.
¯\_(ツ)_/¯
Ik heb precies hetzelfde probleem als andere hier en nog steeds geen oplossing!
Regelmatig een airplay icoontje.
Maar vaak blijkt dat de denon geen ipadres toegewezen krijgt. En als hij dat wel krijgt dat hij bij "diagnose" wel een ip heeft. Routercheck geeft ook okay maar internet niet.
ik heb meerdere routers geprobeerd. Linksys, meerdere types, hercules en tplink. Op de tplink en de linksys dd-wrt gezet maar ook dat mocht niet baten.
Dan zou je bijna denken dat het toch aan de Denon ligt.
Heeft iemand al toevallig al een oplossing gevonden?
Regelmatig een airplay icoontje.
Maar vaak blijkt dat de denon geen ipadres toegewezen krijgt. En als hij dat wel krijgt dat hij bij "diagnose" wel een ip heeft. Routercheck geeft ook okay maar internet niet.
ik heb meerdere routers geprobeerd. Linksys, meerdere types, hercules en tplink. Op de tplink en de linksys dd-wrt gezet maar ook dat mocht niet baten.
Dan zou je bijna denken dat het toch aan de Denon ligt.
Heeft iemand al toevallig al een oplossing gevonden?
-=[Stupendou]=-
Misschien een vast ip geven? Zal het zo wel even proberen 
Werkt
Wel even instellen via de reciever zelf en niet via de laptop. Kan nu alle zenders weer benaderen
Werkt
Wel even instellen via de reciever zelf en niet via de laptop. Kan nu alle zenders weer benaderen
[ Voor 49% gewijzigd door BoltYes op 24-03-2014 19:36 ]
¯\_(ツ)_/¯
Op GoT hebben we hier Vraag & Aanbod voor.
[ Voor 73% gewijzigd door FeaR op 25-03-2014 07:06 ]
Ik heb een htpc middels hdmi aangesloten op een 2113. Windows 8 herkent de Denon zonder problemen. De receiver gaat weer middels hdmi naar een 51 inch Samsung plasma. Windows 8 herkent de tv als een generic monitor device. Hierdoor springt de resolutie van de tv standaard in 1080p op 24hz. Mijn mobo (asrock fm2a75) ondersteunt allerlei hdmi kleur dingen zoals Deep color mits de tv dit ondersteunt. Omdat Windows 8 de tv niet herkent denk ik dus dat ik hierdoor niet het beste beeld heb.
Iemand hier ook een pc via een denon receiver naar de tv doorgelust met dezelfde bevindingen?
Iemand hier ook een pc via een denon receiver naar de tv doorgelust met dezelfde bevindingen?
Het viel mij op dat de audyssey veel imposanter laag weer gaf dan ik zelf kon inregelen met manual eq. Of audyssey stiekem wel de beschikking heeft over een 32Hz eq band weet ik niet.Razkin schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 17:48:
Is inderdaad 9 bands, maar het laag is slechts tweebands(63 en 125Hz). De tonen die ik mis liggen lager dan die 63Hz en het handmatig boosten van die 63Hz zorgt voor een bult bij muziek waarbij de bassen niet zo laag doorlopen en het biedt nauwelijks verbetering bij de nummers waar de bas wel wat dieper door loopt.
Maar er is wel een trucje om het laag onder de 63Hz te boosten. De tone -> bass instelling heeft namelijk wel invloed op de tonen onder de 63Hz. Ik heb de bass op +4 gezet en regel de 63Hz, 125Hz en 250Hz wat terug. Ik heb het nagemeten met een umik-1 mic en REW om het goed te krijgen, maar wellicht kun je op het gehoor ook goede resultaten bereiken.
Het zal kennelijk wel horen bij de Audyssey klankbeeld. Ik moet zeggen dat nadat ik op 8 punten had gemeten, het laag wel meer aanwezig was, dan dat ik op 1 punt had gemeten en daarna had laten calculeren. Op direct is het laag veel meer aanwezig bij mij.Sjaaky schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:44:
[...]
Het viel mij op dat de audyssey veel imposanter laag weer gaf dan ik zelf kon inregelen met manual eq. Of audyssey stiekem wel de beschikking heeft over een 32Hz eq band weet ik niet.
Maar er is wel een trucje om het laag onder de 63Hz te boosten. De tone -> bass instelling heeft namelijk wel invloed op de tonen onder de 63Hz. Ik heb de bass op +4 gezet en regel de 63Hz, 125Hz en 250Hz wat terug. Ik heb het nagemeten met een umik-1 mic en REW om het goed te krijgen, maar wellicht kun je op het gehoor ook goede resultaten bereiken.
Persoonlijk vind ik rotzooien met de equalizer maar niks. Doet mij denken aan die goedkope ballensetjes van vroeger die je wel moest aanpassen om er nog een beetje geluid uit te krijgen. Maar misschien ben ik ouderwets
Mja, die goedkope ballensetjes hadden een 3 bands EQ. De gemiddelde Denon heeft er 9 per speaker, in een 5.1 dus 45. Daar zit toch wel iets van verschil tussen dus
Verwijderd
Hoi, ik heb een vraag. Mijn zwager heeft de DENON AVRX2000 met de JAMO 606HCS speakers. Hierbij zitten de woofers in beide voorzuilen.
de bass die uit die zuilen komt is bruut! Te bruut... Nu willen we dat bass niveau op de denon lager zetten maar zouden niet weten hoe dat moet.....
Iemand een idee?
de bass die uit die zuilen komt is bruut! Te bruut... Nu willen we dat bass niveau op de denon lager zetten maar zouden niet weten hoe dat moet.....
Iemand een idee?
Hee, de iets duurdere hadden 9 bands heThe Eagle schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 22:11:
Mja, die goedkope ballensetjes hadden een 3 bands EQ. De gemiddelde Denon heeft er 9 per speaker, in een 5.1 dus 45. Daar zit toch wel iets van verschil tussen dus
Ja, en een heleboel vu meters en ledjes die aangaven dat je signaaloutput te hoog was omdat alles in het rood ging 
Daarna: RTFM over hoe je de equalizer op manual kunt zetten en af kunt regelen
Aangenomen dat je de boel met Audissey al ingeregeld hebt (zo niet: doen): Begin maar eens met Dynamic Volume uit te zetten.Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 22:35:
Hoi, ik heb een vraag. Mijn zwager heeft de DENON AVRX2000 met de JAMO 606HCS speakers. Hierbij zitten de woofers in beide voorzuilen.
Iemand een idee?
Daarna: RTFM over hoe je de equalizer op manual kunt zetten en af kunt regelen
Ik ben me aan het verdiepen of 2 extra high front speakers 7.1 opstelling wat is.
Iemand al ervaring met 2 extra front speakers hoog worden opgehangen?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Ben er zelf erg tevreden over aangezien het geluid van de stemmen nu "uit" de tv komt i.p.v. van er onder. Met effecten in films merk ik er bijzonder weinig van. Of zou ze moeten uitzetten en dan nog eens luisteren.Hellboy! schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:14:
Ik ben me aan het verdiepen of 2 extra high front speakers 7.1 opstelling wat is.
Voor het omhoogtrekken van het center geluid zou ik ze echter meteen weer kopen/aansluiten
Nickname does not reflect reality
Voor effect in films ben je afhankelijk of deze 7.1 is.
En met multichannel stereo, merk je dan ook een positief verschil?
Nee hoor, zat DSP-standen die het geluid daar uit laten komen, ook bij <7.1 content.Hellboy! schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:23:
Jazeker, ben elke keer behoorlijk verrast hoe bijv. IIz/IIx klinkt bij de BBC SD die in stereo uitzendt.En met multichannel stereo, merk je dan ook een positief verschil?
De denon kan hier goed mee overweg. Misschien binnenkort een extra paar boston acoutics a23's kopen die ophangen als high front end speakers. Alleen dan nog even kijken hoe ik het doe met wegwerken van de kabels.Brad Pitt schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:32:
Nee hoor, zat DSP-standen die het geluid daar uit laten komen, ook bij <7.1 content.
Al is de bron wel officieel 7.1, dan zijn dat niet de fronts high die daar in zitten. 7.1 channel audio zit aan de achterkant, oftewel surround back.Hellboy! schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:23:
Ik heb surround back ook gehad, persoonlijk zou ik dat eerder doen dan aan de voorkant omdat daar al een center zit. Maargoed, dat moet allemaal wel passen in de huiskamer natuurlijk. Bij mij niet iig.
Ik zou wel willen maar ik mag nietHellboy! schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:14:
Alvast bedankt.
Iets met een WAF enzo
Ik heb nochthans de extra speakers wel liggen

Imho is vervangen van speakers, versterkers en kabels totdat je de combinatie hebt die precies aansluit op de akoestiek van de kamer een veel moeizamere en duurdere weg dan het inregelen van een equalizer.Romius schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 21:59:
Persoonlijk vind ik rotzooien met de equalizer maar niks.
Uiteraard is het verbeteren van de akoestiek van de kamer een betere weg, maar daar loop je tegen beperking van WAF en ook beperking van financiële middelen aan.
Hier in huis sinds zaterdag een Denon avr1612, gebuik een mijn setub voornamelijk voor muziek luisteren, dus alleen een stereo setup.
Setje Jamo S350 Zuilen ondersteund door een Klipsch sub10, voor nu meer dan voldoende, maar in ons komende huis upgraden naar iets groter!
Setje Jamo S350 Zuilen ondersteund door een Klipsch sub10, voor nu meer dan voldoende, maar in ons komende huis upgraden naar iets groter!
Ik heb een HTPC met Windows 8.1 via HDMI aangesloten op mijn Denon X2000. Nu heb ik het probleem dat als ik de HTPC eerst opstart en volgens de Denon (en TV) dat mijn HTPC geen HDMI audio device (Denon receiver) kan vinden. Dit is ook het geval als ik de Denon uitzet en later weer aanzet terwijl de HTPC nog aanstaat.
Als de HTPC rechtstreeks via HDMI op de TV aangesloten is kan ik wel eerst de HTPC opstarten en vervolgens de TV aanzetten zonder dat bovenstaand probleem zich voordoet. De TV zal in stand by dus iets doorgeven via de HDMI dat er iets aanhangt, terwijl de receiver dit niet doet.
Is er een oplossing voor dit probleem?
HTPC:
Als de HTPC rechtstreeks via HDMI op de TV aangesloten is kan ik wel eerst de HTPC opstarten en vervolgens de TV aanzetten zonder dat bovenstaand probleem zich voordoet. De TV zal in stand by dus iets doorgeven via de HDMI dat er iets aanhangt, terwijl de receiver dit niet doet.
HTPC:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i3 4130T Boxed | € 107,- | € 107,- |
1 | Gigabyte GA-H81TN | € 85,99 | € 85,99 |
1 | Akasa Euler incl. 120W Power Adapter | € 91,- | € 91,- |
1 | Logitech K400 Wireless Touch Keyboard | € 28,62 | € 28,62 |
1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G3N169ES4CEU | € 64,20 | € 64,20 |
1 | Crucial mSata M500 120GB | € 58,04 | € 58,04 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 434,85 |
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Vandaag heb ik banaanpluggen aan m'n kabels gezet en het klinkt beter
De bekabeling die ik bij de luidsprekers kreeg, blijkt geen koperdraad te zijn. Het is het beruchte (Wikipedia: Copper-clad aluminium wire) "namaak koperdraad". Nu heb ik echt koperdraad gebruikt en ik ben er vrijwel zeker van dat de <63Hz frequenties beter/duidelijker/meer doorkomen.
Het rare is dat ik dezelfde kabels heb gebruikt met het vergelijk tussen de DRA265R en de X1000. Als de kabels al invloed hadden zou dat dan niet voor beide evenveel invloed moeten hebben?
Ik geloof overigens niet dat dure speciale koperkabels beter zijn dan gewone koperdraad: koper = koper.
De bekabeling die ik bij de luidsprekers kreeg, blijkt geen koperdraad te zijn. Het is het beruchte (Wikipedia: Copper-clad aluminium wire) "namaak koperdraad". Nu heb ik echt koperdraad gebruikt en ik ben er vrijwel zeker van dat de <63Hz frequenties beter/duidelijker/meer doorkomen.
Het rare is dat ik dezelfde kabels heb gebruikt met het vergelijk tussen de DRA265R en de X1000. Als de kabels al invloed hadden zou dat dan niet voor beide evenveel invloed moeten hebben?
Ik geloof overigens niet dat dure speciale koperkabels beter zijn dan gewone koperdraad: koper = koper.
Verdwijnt de Denon geheel uit je apparaatbeheer? Bij mij blijft deze wel in apparaatbeheer staan, maar ik moet handmatig via het configuratiescherm de Denon als standaard audio device instellen.nMad schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:27:
Ik heb een HTPC met Windows 8.1 via HDMI aangesloten op mijn Denon X2000. Nu heb ik het probleem dat als ik de HTPC eerst opstart en volgens de Denon (en TV) dat mijn HTPC geen HDMI audio device (Denon receiver) kan vinden. Dit is ook het geval als ik de Denon uitzet en later weer aanzet terwijl de HTPC nog aanstaat.
Dan heb je een handshakeprobleem. Zoek daar even op in de search. Je kaapt het topic een beetje met deze vraag, die eigenlijk niet over de Denon gaat maar die je bij je HTPC moet zoekennMad schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:27:
HTPC:
# Product Prijs Subtotaal 1 Intel Core i3 4130T Boxed € 107,- € 107,- 1 Gigabyte GA-H81TN € 85,99 € 85,99 1 Akasa Euler incl. 120W Power Adapter € 91,- € 91,- 1 Logitech K400 Wireless Touch Keyboard € 28,62 € 28,62 1 Crucial Ballistix Sport BLS2C4G3N169ES4CEU € 64,20 € 64,20 1 Crucial mSata M500 120GB € 58,04 € 58,04 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 434,85
Hij staat nog wel bij de device manager onder 'Digital Media Devices', maar niet bij Playback devices:Razkin schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 18:07:
Verdwijnt de Denon geheel uit je apparaatbeheer? Bij mij blijft deze wel in apparaatbeheer staan, maar ik moet handmatig via het configuratiescherm de Denon als standaard audio device instellen.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Wel/geen banaanpluggen aan je kabel maakt echt niets uit. Het is hooguit handig als je je luidsprekers snel wilt verplaatsen en dus makkelijker kunt loskoppelen.Razkin schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:40:
Vandaag heb ik banaanpluggen aan m'n kabels gezet en het klinkt beter![]()
Wat wel uitmaakt is de weerstand van je luidsprekerkabel, als je een wat dikkere koper kabel gebruikt zal de weerstand laag zijn en beter matchen met je versterker en luidsprekers.
Nu betekent dikkere kabel ook duurder en het kan ook onpraktisch en onsierlijk zijn.
Ik heb gewoon 2.5mm2 gebruikt en dat werkt prima.
Zou ik niet doen, het verschil gaat te klein zijn. Ik had een PM Pearl Lite en heb nu een AVR 4520 ... en in pure direct hoor ik 0,0 verschil. Allicht op zeer lastige of dure speakers kan dit nog eens anders uitdraaien, ik maakte me zorgen na de overstap maar dat was totaal niet nodig. Mijn speakers zijn b&w 684 zuilen trouwens, geen high end dus.Romius schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:21:
Hmm, ze hebben wel een leuke aanbieding bij correct.nl , een Marantz PM7004 versterker voor 399,-. Is wel een leuke versterker om op de preout te zetten van de X4000. Is alleen wel zilver, das jammer. Wat denken jullie?
Ik probeerde niet te beweren dat het komt door de banaanstekkers. De combinatie beter en banaanstekkers was als grap bedoeldHoppyF schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:59:
[...]
Wel/geen banaanpluggen aan je kabel maakt echt niets uit. Het is hooguit handig als je je luidsprekers snel wilt verplaatsen en dus makkelijker kunt loskoppelen.
Wat wel uitmaakt is de weerstand van je luidsprekerkabel, als je een wat dikkere koper kabel gebruikt zal de weerstand laag zijn en beter matchen met je versterker en luidsprekers.
Nu betekent dikkere kabel ook duurder en het kan ook onpraktisch en onsierlijk zijn.
Ik heb gewoon 2.5mm2 gebruikt en dat werkt prima.
Het gaat vooral om het middengedeelte van de post CCAW vs koper...
Woooi X4000 gekocht. Erg blij met het apparaat.
Upgrade van een 3802 oldtimer ;-).
Upgrade van een 3802 oldtimer ;-).
I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head
Verwijderd
Halo,
Ik beschik over een Denon reciever AVR 2313 wanneer ik de webpagina van de reciever wil openen word deze onvolledig weergegeven wanneer Kaspersky Pure 3.0 actief is .
Als ik de bescherming van Kaspersky pauzeer dan wordt de webpagina correct weergegeven.
Heeft er iemand een idee welk instellingen ik moet aanpassen in Kaspersky op de webpagina juist weer te geven.
Via de volgende link kan U zien hoe de website van de reciever wordt weergegeven als Kaspersky actief is .
https://www.dropbox.com/s/073xrfmlq9p1y32/Naamloos.jpg
Alvast Bedankt voor de reacties
Ik beschik over een Denon reciever AVR 2313 wanneer ik de webpagina van de reciever wil openen word deze onvolledig weergegeven wanneer Kaspersky Pure 3.0 actief is .
Als ik de bescherming van Kaspersky pauzeer dan wordt de webpagina correct weergegeven.
Heeft er iemand een idee welk instellingen ik moet aanpassen in Kaspersky op de webpagina juist weer te geven.
Via de volgende link kan U zien hoe de website van de reciever wordt weergegeven als Kaspersky actief is .
Tja, het ene high end is het andere niet. Je hebt versterkers die ook nog een keer veel duurder zijn. Daarbij is een 4520 best wel een goede voor/eindversterker. Maar het gaat ook om de voorversterker, dat lees ik wel meer. Dus dan zou de airplay en mediafunctie op de zone 2 analoog out naar de stereoamp moeten, met power direct uit. BR player digitaal met DAC op de stereoversterker. Gebruik ik alleen de power direct met surround bronnen..Benga schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 20:33:
[...]
Zou ik niet doen, het verschil gaat te klein zijn. Ik had een PM Pearl Lite en heb nu een AVR 4520 ... en in pure direct hoor ik 0,0 verschil. Allicht op zeer lastige of dure speakers kan dit nog eens anders uitdraaien, ik maakte me zorgen na de overstap maar dat was totaal niet nodig. Mijn speakers zijn b&w 684 zuilen trouwens, geen high end dus.
Waarom post je een probleem met je antivirus in het Denon topicVerwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:44:
Halo,
Voor een willekeurige andere webpagina ga je toch ook niet naar de server lopen verwijzen?
Anyway, dr zal vast wel een optie zijn in Kapersky om uitzonderingen te maken in het webshield oid. Maar check even het Beveiliging & Virussen subforum, want daar hoort je vraag overduidelijk thuis. En zelfs dan lijkt het me een simpele zoekvraag, maar dat mag een modje daar beoordelen lijkt me
Verwijderd
Wie o wie kan mij uitleggen wat ik het best kan doen met mijn denon avr 1311. Sinds kort krijg ik alleen nog maar ruis door van mijn denon. Kan ik hier nog wat aan doen of is het hoog tijd voor een nieuwe??
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Open deur, maar je bronkeuze is wel goed, en je hebt hem niet per ongeluk op Zone 2 staan ofzo
FEaR,FeaR schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 12:03:
[...]
Volgens mij zit je ook niet bij de gewone crossover-instellingen. Een minimale crossover van 80 Hz doet mij denken dat je in de LPF for LFE zit (default 120 Hz). De gewone crossover heeft een veel lagere minimum, veelal iets vanaf 40 Hz.
Als je de receiver goed instelt dat er geen subwoofer aanwezig is zal deze de overige speakers automatisch op "large" zetten en heb je verder niets meer te doen met crossovers.
Kom weer eens terug op dit issue.
Alles speelt goed af
CD's TOP!
FILMS TOP!
LIVE MUZIEK TV/DVD's MINDER!
of het signaal wat uberhaupt vertuurd wordt over de kabel is niet optimaal of de denon AVR 3310kan het niet verwerken uit mijn humax 5050C.
Het is net of bereik getemperd wordt, ik kan dit moeilijk uitleggen.
Meer evaringen met live muziek?
Niet alle zenders geven 5.1 door, en ook niet alle zenders geven het geluid op een gelijke sterkte door.
Daarnaast heeft je humax ook een externe volumeregeling. Ik denk dat daar je oorzaken zitten
Daarnaast heeft je humax ook een externe volumeregeling. Ik denk dat daar je oorzaken zitten
Jongens, mijn X2000 is overleden. Hij ontplofte letterlijk, zwarte rook uit de bovenkant en doet helemaal niets meer. Wat nu?
Garantie lijkt mij? Zo oud zijn ze nog niet en je hebt 2 jaar garantie.Lord_Dain schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 18:01:
Jongens, mijn X2000 is overleden. Hij ontplofte letterlijk, zwarte rook uit de bovenkant en doet helemaal niets meer. Wat nu?
Edit: 1 april zeker?

[ Voor 4% gewijzigd door Romius op 01-04-2014 19:49 ]
Is dit zomaar gebeurd of is er bv vloeistof ingelopen?Lord_Dain schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 18:01:
Ontploffen is zeker niet normaal het zou een ontplofte condensator geweest kunnen zijn, hoe dan ook moet je hier zelf niet aan gaan sleutelen en dit aan een monteur overlaten.
Ik snap er niets van, was net lekker een hamburgertje aan het gaarbakken op de Denon toen t gebeurde..
idd 1 april...
idd 1 april...
Humor is nogal een relatief begrip, zo blijkt wel weer. Oh well, to each his own.Lord_Dain schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 20:12:
Ik snap er niets van, was net lekker een hamburgertje aan het gaarbakken op de Denon toen t gebeurde..
idd 1 april...
Je moet ook een dicht aluminium bakje eronder gebruiken, niet die met gaatjes want dan loopt het vet de receiver in.
De WAF is bij mij thuis verschrikkelijk. Als mijn vriendin in bed ligt te slapen mag ik niet eens een filmpje op reference level kijken.....
Daarom heb ik een lange kabel gemaakt zodat ik vanaf de bank met mijn koptelefoon kan luisteren. Dat werkt op zich best wel goed, alleen snapt mijn 3311 niet dat als ik een koptelefoon aansluit, ik stereo geluid wil. Als ik de jack insteek schakelt de 3311 het geluid via de speakers uit, maar geeft hij alleen het linker en rechter kanaal door. Het center kanaal wordt niet gedownmixt, dus ik hoor helemaal geen dialogen en alleen maar muziek en achtergrond geluiden.
Heeft iemand anders hier ooit last van gehad? En hoe kan ik ervoor zorgen dat hij wel fatsoenlijk downmixt?
Daarom heb ik een lange kabel gemaakt zodat ik vanaf de bank met mijn koptelefoon kan luisteren. Dat werkt op zich best wel goed, alleen snapt mijn 3311 niet dat als ik een koptelefoon aansluit, ik stereo geluid wil. Als ik de jack insteek schakelt de 3311 het geluid via de speakers uit, maar geeft hij alleen het linker en rechter kanaal door. Het center kanaal wordt niet gedownmixt, dus ik hoor helemaal geen dialogen en alleen maar muziek en achtergrond geluiden.
Heeft iemand anders hier ooit last van gehad? En hoe kan ik ervoor zorgen dat hij wel fatsoenlijk downmixt?
Dan heb je denk ik de boel ingesteld op auto surround. Zet hem eens op stereo of direct, dan zou ie volgens mij wel moeten downmixen
Dat is natuurlijk het eerste wat ik geprobeerd had, had ik erbij moeten vertellen.The Eagle schreef op donderdag 03 april 2014 @ 23:29:
Dan heb je denk ik de boel ingesteld op auto surround. Zet hem eens op stereo of direct, dan zou ie volgens mij wel moeten downmixen

Ik heb zelfs mono overwogen, maar ook dat werkt niet.
Vandaag weer eens een scherpe prijs voor de X2000. € 359
Scheelt toch bijna 100 euro!
http://www.bobshop.nl/nl/...avr-x2000-receiver/p49178
Scheelt toch bijna 100 euro!
http://www.bobshop.nl/nl/...avr-x2000-receiver/p49178
Ik vraag mij iets af:
Is het mogelijk om met mijn Denon AVR-2313 twee bronnen tegelijk actief te hebben?
Zo heb ik mijn htpc aangesloten middels hdmi, maar wil ik tegelijkertijd LP's luisteren met de platenspeler die aan de fron aux-ingang zit. Dan heb ik dus alleen het beeld van mijn htpc op de tv, en tegelijkertijd geluid van de platenspeler.
In de handleiding vind ik er niets over, maar ik meen ergens te hebben gelezen dat dit wel mogelijk is.
Iemand een idee?
Is het mogelijk om met mijn Denon AVR-2313 twee bronnen tegelijk actief te hebben?
Zo heb ik mijn htpc aangesloten middels hdmi, maar wil ik tegelijkertijd LP's luisteren met de platenspeler die aan de fron aux-ingang zit. Dan heb ik dus alleen het beeld van mijn htpc op de tv, en tegelijkertijd geluid van de platenspeler.
In de handleiding vind ik er niets over, maar ik meen ergens te hebben gelezen dat dit wel mogelijk is.
Iemand een idee?
Je kan sowieso via de 'OPTION' knop een andere audio source kiezen, maar in principe wijs je aan de Denon per activiteit de porten toe. Je zal het volgens mij dus altijd handmatig moeten doen.
edit: in ieder geval op deX2000, weet het niet van jouw AVR
edit: in ieder geval op deX2000, weet het niet van jouw AVR
[ Voor 14% gewijzigd door Lord_Dain op 05-04-2014 22:21 ]
Pff eindelijk de goeie instelling gevonden om mn sub goed mee te laten doen.
Op wat voor hz kan ik nu het best de crossover zetten voor de andere speakers?250hz?
Speakers zijn 6 ohm
Gevoeligheid 89db
Frequentie bereik 42khz-25khz
Op wat voor hz kan ik nu het best de crossover zetten voor de andere speakers?250hz?
Speakers zijn 6 ohm
Gevoeligheid 89db
Frequentie bereik 42khz-25khz
Als je speakers tot 42 Hz gaan, moet alles daaronder sowieso naar de sub. Maar 42Hz is niet zo veel. Ik zou zelf de cross op 80 ofzo zetten 
Persoonlijk denk ik dat je HTPC rechtstreeks aan je TV doorkoppelen ipv via de Denon een handigere optie is. Geluid laat je dan via een aparte kabel lopen. Dat werkt sowieso
Dat kan wel, maar dan moet je met multizone aan de slag en heb je dus een extra set speakers nodig.Nyarlathotep schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 20:17:
Ik vraag mij iets af:
Iemand een idee?
Persoonlijk denk ik dat je HTPC rechtstreeks aan je TV doorkoppelen ipv via de Denon een handigere optie is. Geluid laat je dan via een aparte kabel lopen. Dat werkt sowieso
Wat voor soort speakers zijn het?ikkeenjij36 schreef op zondag 06 april 2014 @ 00:37:
Pff eindelijk de goeie instelling gevonden om mn sub goed mee te laten doen.
Speakers zijn 6 ohm
Gevoeligheid 89db
Frequentie bereik 42hz-25khz
Als het full range speakers zijn kan je crossover omlaag en is 250Hz te hoog.
Als je kleine speakers hebt (formaat melkpak) zal de crossover van 250Hz wel goed kunnen zijn.
Kijk ook even naar de LFE instellingen voor je sub.
Het zijn de taga harmony 506v2HoppyF schreef op zondag 06 april 2014 @ 11:17:
[...]
Wat voor soort speakers zijn het?
Als het full range speakers zijn kan je crossover omlaag en is 250Hz te hoog.
Als je kleine speakers hebt (formaat melkpak) zal de crossover van 250Hz wel goed kunnen zijn.
Kijk ook even naar de LFE instellingen voor je sub.
Fronts zijn staanders/zuilen en het is 5.1.
Sub is de taga nog wat 12 inch ff.
Nu heb ik het al zover dat ik ze op small gezet heb en idd de sub speelt nu mooi mee.
Ook in muziek doet ie mee en klinkt het mooi in verschillende nummers en voert niet de bovemntoon.
Wel heb ik de crossover nu voor alle speakers op 250 hz staan en ook voor lfe(sub).
Meer tips hou ik me voor aanbevolen voor de standaard instellingen.
De rest wordt/is een kwestie van smaak en akoustiek denk ik?
Heb ergens gelezen dat een factory reset nodig kan zijn na een firmware update. Valt altijd te proberen.Verwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:39:
Weet iemand hiervoor een oplossing?
Ja, rustig afwachten en niet onnodig het topic kicken, zeker niet binnen 24 uurVerwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:39:
Weet iemand hiervoor een oplossing?
Ik zie dat je een nieuwe user bent. Lees nog eens even het algemeen beleid en de gedragsregels door hierzo. We willen je best helpen, maar dan verwachten we wel dat je je aan de regels houdt. Dus ook zelf zoeken enzo - en ongeduldigheid loont niet
Verwijderd
Beste The Eagle,The Eagle schreef op zondag 06 april 2014 @ 23:52:
[...]
Ja, rustig afwachten en niet onnodig het topic kicken, zeker niet binnen 24 uur
Zelfs als ik jouw opmerking in het Brabants lees vind ik deze niet leuk!
Na enkele leuke Monitor Audio RS speakers te hebben gescored heb ik een paar weken terug ook een Denon AVR X2000 gekocht.
Maar aangezien ik deze in een TV-meubel wil inbouwen ben ik op zoek naar de aanbevolen vrije ruimte voor de koeling. Weet iemand hoeveel vrije bovenruimte je dient te respecteren? In de NL handleiding vind ik geen waarden.
Maar aangezien ik deze in een TV-meubel wil inbouwen ben ik op zoek naar de aanbevolen vrije ruimte voor de koeling. Weet iemand hoeveel vrije bovenruimte je dient te respecteren? In de NL handleiding vind ik geen waarden.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Verwijderd
Beste Romius,Romius schreef op zondag 06 april 2014 @ 23:19:
[...]
Heb ergens gelezen dat een factory reset nodig kan zijn na een firmware update. Valt altijd te proberen.
Dit was dus de juiste oplossing, bedankt.
Dat mag. Ik had hem ook liever niet hoeven makenVerwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:35:
[...]
Beste The Eagle,
Zelfs als ik jouw opmerking in het Brabants lees vind ik deze niet leuk!
Anyways, goed om te horen dat dat ding het na een factory reset weer doet. Handig om te weten voor wie na je komt, en zelf vergeten doe je dat ook niet meer natuurlijk
Sowieso, die dingen zijn steeds meer een computer. If all else fails: reset
Als je kijkt zie je dat zijn tweede post direct volgde op de eerste. Dus ik gok dat hij de edit-knop had kunnen gebruiken, en gewoon een foutje maakte. Een nieuwe gebruiker de grond in stampen en met regels en gedragscodes om de oren smijten was zeker in dit geval onnodig.The Eagle schreef op zondag 06 april 2014 @ 23:52:
[...]
Ja, rustig afwachten en niet onnodig het topic kicken, zeker niet binnen 24 uur
Ik zie dat je een nieuwe user bent. Lees nog eens even het algemeen beleid en de gedragsregels door hierzo. We willen je best helpen, maar dan verwachten we wel dat je je aan de regels houdt. Dus ook zelf zoeken enzo - en ongeduldigheid loont niet
On-topic: Vanavond eens onder de options knop kijken of ik naast een HDMI bron tegelijekrtijd een andere audio-bron kan selecteren. Ik hoop van wel...
Bij de Denon X-serie kan dat iig wel!Nyarlathotep schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:16:
On-topic: Vanavond eens onder de options knop kijken of ik naast een HDMI bron tegelijekrtijd een andere audio-bron kan selecteren. Ik hoop van wel...
Nyarlathotep schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:16:
[...]
Als je kijkt zie je dat zijn tweede post direct volgde op de eerste. Dus ik gok dat hij de edit-knop had kunnen gebruiken, en gewoon een foutje maakte. Een nieuwe gebruiker de grond in stampen en met regels en gedragscodes om de oren smijten was zeker in dit geval onnodig.
...

Daar heb ik idd glad overheen gekeken. Dan heb ik idd wat overtrokken gereageerd.
@evbroec: bij deze excuses
Verwijderd
@Nyarlathotep: dit was inderdaad het geval.
@The Eagle: no hard feelings, ik ben weer een gelukkig man met een perfect werkende Denon.
@The Eagle: no hard feelings, ik ben weer een gelukkig man met een perfect werkende Denon.
Thx. Tegen middernacht ben ik kennelijk niet zo scherp meer
Net een PMA1520 besteld, om bij de X4000 te gebruiken, ben benieuwd
Ga je het in combinatie gebruiken? Zo ja zou je het wat meer willen toelichten.Romius schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:37:
Ben benieuwd.
De PMA gaat op de preout rca van de X4000, zodat de front speakers niet meer op de X4000 worden aangesloten, die gaan dan naar de PMA. Op de PMA zit een Power Amp direct functie, deze zorgt ervoor dat het volume control door de voorversterker (X4000) wordt geregeld. Beide apparaten moeten dan wel aan staan natuurlijk tijdens gebruik. Ik sluit dan ook nog wat bronnen direct aan op de PMA, zodat ik de voorsterker van de PMA kan gebruiken, dit zal weer wat beter klinken dan dat ik de X4000 als voorversterker gebruik. In dat geval moet de power amp direct functie weer uit op de PMA.AppleNANdO schreef op woensdag 09 april 2014 @ 00:26:
[...]
Ga je het in combinatie gebruiken? Zo ja zou je het wat meer willen toelichten.
Ben benieuwd.
Dus voor stereo zal meestal de power amp uit staan, met surround zal deze aan staan en wordt de PMA puur als eindversterker gebruikt.
Ben benieuwd naar je bevindingen of het echt een wezenlijk verschil maakt
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik ben van plan om een X2000 te kopen, maar wil eerst nog iets weten
1. Als ik muziek van mijn Synology NAS naar de X2000 wil streamen, welke optie kan ik dan het beste gebruiken: DLNA, DS Audio, Airplay?
2. Sla ik beter losse bestanden in een mappenstructuur op of laat ik de X2000 toe tot mijn iTunes bibliotheek?
3. In welk format rip ik mijn cd's zodat de kwaliteit overeind blijft, de omvang niet onnodig groot wordt en, heel belangrijk voor mij, de X2000 de boel gapless kan afspelen?
1. Als ik muziek van mijn Synology NAS naar de X2000 wil streamen, welke optie kan ik dan het beste gebruiken: DLNA, DS Audio, Airplay?
2. Sla ik beter losse bestanden in een mappenstructuur op of laat ik de X2000 toe tot mijn iTunes bibliotheek?
3. In welk format rip ik mijn cd's zodat de kwaliteit overeind blijft, de omvang niet onnodig groot wordt en, heel belangrijk voor mij, de X2000 de boel gapless kan afspelen?
1. Uhm, DS Audio is toch niet een 'aparte' optie maar de toepassing van Synology die Airplay, Chromecast of een DLNA rendere als afspeel-target kan gebruiken?
2. Wat jouw voorkeur heeft / voor jou het best werkt, lijkt me.
3. Alleen lossless compressie houdt de kwaliteit overeind. FLAC bijvoorbeeld.
2. Wat jouw voorkeur heeft / voor jou het best werkt, lijkt me.
3. Alleen lossless compressie houdt de kwaliteit overeind. FLAC bijvoorbeeld.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Idd, er worden wat technieken door elkaar gehaald, met je NAS kun je gebruik maken van de DLNA, dus direct met de Denon app je NAS benaderen. Ik gebruik dit zelf ook, ik vind de app van Denon redelijk goed werken. 2e optie is DS audio, de app is wel stukken beter dan de Denon app, dit kan alleen dan wel via Airplay naar de Denon. Eventuele 24bit/96 kHz audio werkt dan niet, via Airplay.
Voor libraries gebruikt de Denon dus DLNA, iTunes niet, tenzij je natuurlijk via iPad/iPhone zonder ds audio gebruikt icm Airplay.
Voor libraries gebruikt de Denon dus DLNA, iTunes niet, tenzij je natuurlijk via iPad/iPhone zonder ds audio gebruikt icm Airplay.
[ Voor 5% gewijzigd door Romius op 09-04-2014 11:20 ]
Sorry voor de begrippenverwarring, ben nieuw op het gebied van muziek streamen. Tot voor kort nog altijd een ouderwetse cd-wisselaar in gebruik gehad...
Inmiddels wat verder ingelezen. Op de site van Denon zie ik bij "lossless" staan FLAC, ALAC en WAV, maar bij "gapless" alleen FLAC en WAV. Dus ik neem aan dat Apple Lossless niet handig is als ik gapless wil afspelen. Prima, FLAC it is.
Als ik Romius goed begrijp, kan ik via de Denon Remote App niet in mijn iTunes library bladeren en moet ik een mappenstructuur gebruiken. En als ik wel mijn iTunes library wil gebruiken, welke apps zijn dan aan te bevelen? Ik heb een iPad voor de bediening, de iTunes library staat op de NAS.
Pfff, sorry als dit heel erg basiskennis is allemaal, zoals gezegd ben ik nieuw hierin. Als iemand een goede link weet waar alle mogelijkheden/verschillen worden uitgelegd dan ben ik ook super blij. Ik verzuip een beetje in alle termen en informatie...
Inmiddels wat verder ingelezen. Op de site van Denon zie ik bij "lossless" staan FLAC, ALAC en WAV, maar bij "gapless" alleen FLAC en WAV. Dus ik neem aan dat Apple Lossless niet handig is als ik gapless wil afspelen. Prima, FLAC it is.
Als ik Romius goed begrijp, kan ik via de Denon Remote App niet in mijn iTunes library bladeren en moet ik een mappenstructuur gebruiken. En als ik wel mijn iTunes library wil gebruiken, welke apps zijn dan aan te bevelen? Ik heb een iPad voor de bediening, de iTunes library staat op de NAS.
Pfff, sorry als dit heel erg basiskennis is allemaal, zoals gezegd ben ik nieuw hierin. Als iemand een goede link weet waar alle mogelijkheden/verschillen worden uitgelegd dan ben ik ook super blij. Ik verzuip een beetje in alle termen en informatie...
Geeft niks, je moet het tenslotte ergens leren..JME schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:11:
Sorry voor de begrippenverwarring, ben nieuw op het gebied van muziek streamen. Tot voor kort nog altijd een ouderwetse cd-wisselaar in gebruik gehad...
De Denon app werkt met DLNA, dat is een andere benadering dan de iTunes library. iTunes werkt alleen met apple devices, maar dat wil niet zeggen dat je met je iPad gebonden bent aan iTunes. Ik heb op mijn synology ook geen iTunes server draaien en ik gebruik mijn iPad ook gewoon.
DLNA werkt gewoon puur op indexering van de mappen video, music, etc. DLNA gebruikt dus ook geen "ouderwets mappen bladeren", maar het kan vaak wel, ook met de Denon app. Ik vind het zelf nog wel handig, aangezien mijn metadata een bende is.
Met DLNA kun je dus gewoon op artiest, album etc. afspelen. DS Audio gebruikt gewoon een eigen ingang naar de synology, maar dit werkt ook gewoon met DLNA.
Goede iTunes apps weet ik zo niet uit mijn hoofd, wellicht kan iemand anders daar iets over zeggen.
Gapless is altijd al een lastig punt geweest, ik heb mijzelf er niet in verdiept, ik vind het ook niet zo'n probleem. Maar via de Denon app moet het kunnen schijnt, ook Airplay (ds audio) zou het moeten kunnen.
Ik gebruik ook een synology nas, en als ik vanaf mn ipad via DS-audio een nummer afspeel, kan ik kiezen om dit via mn reciever te doen via Airplay óf via DLNA. Zit hier dan ook verschil tussen in kwaliteit?
Wanneer ik het via DLNA afspeel, kun je de kwaliteit en het bestandstype zien op de tv. Bij Airplay niet. Bij DLNA switch ie echter even terug naar de root map tussen de nummers door, bij Airplay speelt ie gewoon de volgende track af.
Wanneer ik het via DLNA afspeel, kun je de kwaliteit en het bestandstype zien op de tv. Bij Airplay niet. Bij DLNA switch ie echter even terug naar de root map tussen de nummers door, bij Airplay speelt ie gewoon de volgende track af.
Hallo gisteren een netfilter geinstaleerd de taga harmony pf-1000 en ik moet zeggen dat het een heel verschil maakt met muziek luisteren.
De muziek klinkt helderder/minder wollig als zonder het filter.
Mijn x2000 wordt steeds beter,binnenkort een rommelen met andere ls kabels voor mijn fronts en kijken/luisteren of dat ook een upgrade is.
Weer een happy camper.
Mijn x2000 wordt steeds beter,binnenkort een rommelen met andere ls kabels voor mijn fronts en kijken/luisteren of dat ook een upgrade is.
Weer een happy camper.
Een 230V netfilter bedoel je?ikkeenjij36 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 20:30:
Hallo gisteren een netfilter geinstaleerd de taga harmony pf-1000 en ik moet zeggen dat het een heel verschil maakt met muziek luisteren.
Weer een happy camper.
Lijkt me onwaarschijnlijk dat dit wat uit kan maken voor het geluid wat uit je speakers komt.
Het 230V net is wisselstroom, deze wordt door de voeding in je X2000 omgezet naar gelijkspanning voor de versterker componenten. Het net is dus gescheiden van de gelijkspanning. Eventuele rommel op je netspanning kan dus niet zomaar in het versterker circuit terechtkomen en gaat dus ook niet naar je luidsprekers.
Het kan geen kwaad een filter in de voeding te zetten maar veel nut heeft het ook niet.
Luidsprekerkabels met een redelijke diameter hebben wel nut. (Bv 2,5 mm2) maar ook hier geldt dat je geen dure kabel hoeft te kopen.
De voeding in de X2000 werkt verder prima volgens mij en heeft geen toevoegingen nodig.
In principe niet, tenzij het nummer dus hoger is dan 16 bit/48 khz, hoger dan dit gaat airplay niet.Defnosh schreef op woensdag 09 april 2014 @ 18:53:
Ik gebruik ook een synology nas, en als ik vanaf mn ipad via DS-audio een nummer afspeel, kan ik kiezen om dit via mn reciever te doen via Airplay óf via DLNA. Zit hier dan ook verschil tussen in kwaliteit?
Over netfilters, tja, je hoort er meer over, dat het verbetert. Het gaat zelfs zo ver, dat je een zakje magic beans op je speakerkabel legt en er verbetering optreedt. Waar ligt de grens? Er zal ook een hoop tussen de oren liggen, ofwel met een mooi woord: cognitieve dissonantie
Verwijderd
CEC issue met Samsung Smart TV: oplossing komt er aan !!!
Het heeft eventjes geduurd... maar Gelukt !!!
Denon gaat op basis van mijn feedback een update uitbrengen voor de AVR-X serie.
Zie hieronder mail vanuit de product manager van Denon richting mij
Best wel gaaf he? En dat allemaal wegens deze discussie op tweakers, dank voor jullie bijdrage!! --> Levert mij dit trouwens extra Tweakers Karma op
En hier is de mail:
We are in agreement internally that we should make it happen and we are studying several options how to lay out the feature and are expecting we can start development during this summer time. As you might know from your own experience, it sounds simple feature add but nowadays, resource is tough one to get over many other priorities the company is committed to, we hope for your understanding.
So once we finalized the test firmware, it is likely that we contact you and ask for your kind help for field testing, so we appreciate your offer. If it works, that would be great.
For your information, we have tested different TV sets with our AV receivers to validate what will happen under the same scenario as yours. Interestingly, many cases the receivers do not switch to TV audio input. We found it happened with Samsung TVs that send out CEC command and the receivers are responding to it by switching to TV Audio input. Therefore, for those who might experience the same issue, the feature should work. We appreciate you brought it up to our attention.
FeaR schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:27:
[...]
Grote kans van niet. Wat je beschrijft (en Denon antwoordt) zit inderdaad in HDMI CEC. Leuke feature op papier dat apparaten elkaar zien en dus automatisch aangaan als het ene apparaat in wordt geschakeld. Maar zoals je zelf al achter bent is het zeker niet zaligmakend.
[...]
HDMI ARC != HDMI CEC
Soms wordt het wel tegelijk ingeschakeld als dat HDMI CEC aan moet staan om ARC te gebruiken maar het zijn twee losse dingen.
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2014 19:36 . Reden: Reactie ontvangen van Denon over CEC issue ! ]
Goed nieuws robert_p.
Denon luistert dus wel naar klanten en zo hoort het ook.
Het kan goed zijn dat dit probleem ook bij andere merken dan Samsung hiermee wordt opgelost.
Even afwachten dus.
Denon luistert dus wel naar klanten en zo hoort het ook.
Het kan goed zijn dat dit probleem ook bij andere merken dan Samsung hiermee wordt opgelost.
Even afwachten dus.
Heb je hem al binnen en aangesloten? Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen.Romius schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:37:
Verwijderd
Denon AVR-4311 Firmware update mislukt.
Ik heb een probleem met het updaten van de firmware via een ethernetkabel.
Omdat ik een Intel NUC als mediaspeler heb aangesloten en daar geen 5.1 signaal uitkreeg en niet kon vinden waar het probleem zat ben ik eens gaan kijken of er een firmware update beschikbaar was op de 4311, die was er en ik heb de procedure gestart. ( ik weet niet van welke firmware versie ik kwam, laatste update is zeker 1 jaar geleden gedaan).
De update startte normaal op, het scherm gaf aan Ether IMG 06min Updating, vervolgens Ether IMG 05min Updating en nog eens Ether IMG 04min Updating.
Daarna verscheen Update retry en vervolgens kreeg ik hetzelfde te zien als eerder, ook nu weer werd er met nog 4 minuten te gaan opnieuw geprobeerd van voor af aan te beginnen.
Dit herbeginnen van de update heeft zich wel 40 minuten herhaald en nu blijft het systeem hangen met de tekst Ether IMG 04min Updating fail B4
Ik weet niet wat ik nu moet doen, heb de stroom er nog niet afgehaald om te kijken wat er dan gebeurd maar dat lijkt mij tricky.
Aan de andere kant gebeurd er nu ook niets meer in de afgelopen 2 uren.
Voor de duidelijkheid, ik heb geen stroomonderbreking of internetonderbreking gehad.
Kan iemand adviseren wat ik nu moet doen?
Omdat ik een Intel NUC als mediaspeler heb aangesloten en daar geen 5.1 signaal uitkreeg en niet kon vinden waar het probleem zat ben ik eens gaan kijken of er een firmware update beschikbaar was op de 4311, die was er en ik heb de procedure gestart. ( ik weet niet van welke firmware versie ik kwam, laatste update is zeker 1 jaar geleden gedaan).
De update startte normaal op, het scherm gaf aan Ether IMG 06min Updating, vervolgens Ether IMG 05min Updating en nog eens Ether IMG 04min Updating.
Daarna verscheen Update retry en vervolgens kreeg ik hetzelfde te zien als eerder, ook nu weer werd er met nog 4 minuten te gaan opnieuw geprobeerd van voor af aan te beginnen.
Dit herbeginnen van de update heeft zich wel 40 minuten herhaald en nu blijft het systeem hangen met de tekst Ether IMG 04min Updating fail B4
Ik weet niet wat ik nu moet doen, heb de stroom er nog niet afgehaald om te kijken wat er dan gebeurd maar dat lijkt mij tricky.
Voor de duidelijkheid, ik heb geen stroomonderbreking of internetonderbreking gehad.
Stekker eruit en opnieuw beginnen?Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 20:04:
Denon AVR-4311 Firmware update mislukt.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Ook gehad, met de usb stick doen. Dan werkt het gewoon
¯\_(ツ)_/¯
Ik haal m morgen op, uiteraard komen er bevindingen aan zodra het draaitMr Orange schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 17:17:
[...]
Heb je hem al binnen en aangesloten? Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen.
Verwijderd
Heb de stroom eraf gehaald en weer daarna weer ingeschakeld en gelukkig doet hij het weer.BoltYes schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 23:50:
Ook gehad, met de usb stick doen. Dan werkt het gewoon
Ik vraag mij af waar jij de firmware gedownload hebt, hier http://firmware.denon.eu/ heb ik het geprobeerd maar het enige wat ik kan downloaden is een tekstbestandje genaamd changelog_AVR4311
moet je naar de update van de reciver weer op nieuw instellen, zoals geluid en netwerk?
het gaan om een X1000.
het gaan om een X1000.
[ Voor 15% gewijzigd door Wvr op 12-04-2014 09:11 ]
Clarab, wat is belangrijk aan de update?
Met een firmware update blijven je instellingen behouden
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Verwijderd
Ik wilde kijken of de update mogelijk het probleem kon oplossen met mijn Intel Nuc die maar geen 5.1 kon weergeven via HDMI 1.4a kabel naar de Denon.Masterkale1 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 09:42:
Clarab, wat is belangrijk aan de update?
Aangezien er een firmware update voor de Denon beschikbaar was en ik al eerder succesvol heb ge-update met dezelfde Denon leek het mij de moeite van het proberen waard.
Inmiddels blijft het update proces zich maar herhalen, na de foutmelding schakelt het apparaat uit en start weer op waarna ik +/- 2 minuten gebruik kan maken van alle functies, hierna begint het update proces weer van voor af aan om uiteindelijk weer met de foutmelding te eindigen.
Ik twijfel nu of ik terug moet gaan naar de factory settings om te kijken of de update pogingen dan wel stoppen.
Denon geeft op de website overigens aan geen enkele verantwoording te nemen voor een niet succesvolle firmware update.