PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Wie weet een link naar de handleiding voor deze speler of kan mij deze in pdf toesturen?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Gebruik het, maar zet wel nevenfuncties als Dynamic EQ en Dynamic Volume uit. Dan heb je wel de room-correcties maar niet meer dat opgepompte geluid.Romius schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:48:
Bij Botman hebben ze ook nu wel aardige prijzen, de X1000 voor 275: http://www.botman.com/sur...t_botm_42_merk-denon.html
Ik heb zelf vorige week een X3000 in huis gehaald daar, voor 489. Gebruiken jullie trouwens de Audyssey MultEQ XT? Ik vind het geluid zo opgepompt klinken..op direct zetten is gelijk een groot verschil, maar het klinkt wel natuurlijker vind ik.
Heb er eentje gevonden op de Amerikaanse Denon site, toch gek dat ze geen handleidingen aanbieden op de Europese sites. Met de Amerikaanse vraag ik me altijd af of je dan wel de goede versie hebt gezien je daar ntsc en een andere dvd regio hebt.FeaR schreef op zondag 09 februari 2014 @ 21:46:
Gewoon de Engelse handleiding nemen, meer dan genoeg te vinden op het internet.
Mijn eerste reactie: fantastisch toestel!
Wanneer ik echter de verschillende functionaliteiten aan het uitpluizen en proberen ben, stuit ik echter op enkele problemen:
netwerkfunctionaliteit --> last.fm werkt blijkbaar niet in België en voor spotify heb je een premium account nodig. Nu goed, dit kon ik op voorhand waarschijnlijk ook eens opgezocht hebben. Dit is nu ook voor mijzelf niet zo heel belangrijk...
Waar ik mij echter wel mateloos aan stoor en maar niet opgelost krijg, is de maar half werkende airplay-functionaliteit. Na wat rondzoeken op internet lijkt het probleem waarschijnlijk niet bij de receiver te liggen, maar eerder bij mijn (standaard telenet-) modem/router. Misschien hebben jullie dit ook reeds voor gehad en weten op te lossen? (vandaar ook dat ik dit in deze topic post?)
Situatie:
* denon x2000 verbonden met modem/router ((Wireless modem 3.0 (DOCSIS))) mbv een cat5 kabeltje
* macbook pro via draadloos netwerk (801.11n + 5GHz) verbonden met modem/router
Heel af en toe krijg ik het airplay-icoontje in iTunes of via mijn geluidsinstellingen op mijn macbook terug te vinden en blijkt dit dan ook heel goed te werken. Echter de overgrote deel van de tijd, is het icoontje niet te zien en krijg ik het via geen enkele mogelijkheid zichtbaar.
Volgende oplossingen die ik terug vind op internet heb ik reeds geprobeerd, maar zonder resultaat:
* Het toewijzen van een statisch ip-adres met laatste cijfer kleiner dan 100 aan mijn denon (buiten het dhcp bereik van de router)
* aanpassen van de wifi-standaard (802.11bg ipv 802.11n), frequentie, vaste bandbreedte etc...
op volgend forum https://discussions.apple...4087880?start=15&tstart=0 staan nog enkele oplossingen geopperd, zoals bv. het aanpassen van "IGMP Proxying", aanzetten van multicasting, etc... in de router, maar dit zijn allen functies die niet aan te passen zijn via mijntelenet.be en heb ik dus het vragen naar...
Daar de functionaliteit echter soms wel werkt, denk ik dat dit ook moet mogelijk zijn deze op een correcte en stabiele wijze altijd te laten werken, zonder hiervoor een eigen, nieuwe router te moeten aankopen.
Hebben jullie een idee hoe ik dit euvel weet op te lossen?
Alvast bedankt!
Ga dan denk ik eerder voor iets van Sonos en dan hoef ik mijn versterker keuze ook niet te late afhangen van een internet mogelijkheid op een versterker. Wat ik bij vrienden en familie heb gezien is dat Sonos zo makkelijk werkt. Dan lijkt mij de investering van 350 euro meer dan waard, ipv van klieren met modem/router...
[ Voor 39% gewijzigd door jongetje op 10-02-2014 15:30 ]
Ik vind het ook verdacht dat er ineens zoveel winkeliers precies dezelfde prijs hanteren. Normaal zit wel spreiding op, maar dat is nu voor de eerste 10 aanbieders niet het geval. Waar het eerst voor rond de 750 kon, is het nu 999 euro geworden.HoppyF schreef op zondag 09 februari 2014 @ 11:36:
[...]
Dat de prijzen wat schommelen is wel normaal.
Acties, aanbiedingen dragen hieraan bij.
Wat ik zo opvallend vind is het feit dat veel shops opeens precies dezelfde prijs hanteren, € 449 voor de AVR-2000 en niet 440, 450 of 475 om maar iets te noemen.
Hoe dan ook denk ik dat ik ook een goede aankoop heb gedaan voor € 349.

Bij de Marantz SR7008 is het helemaal erg, daar zit 0,0 spreiding op en een aardige verhoging.

Ik heb m'n Samsung TV verbonden via HDMI. M'n setup-box is verbonden met de Samsung TV, maar kan evt ook aan de Denon. HDMI control werkt allemaal prima, ook het Audio Return Channel werkt perfect, maar ik mis nog 1 functie:
Ik wil graag TV kijken met de audio van de TV (geen probleem), terwijl de Denon muziek afspeelt (bijvoorbeeld via Airplay).
Nu kan ik HDMI control wel uitschakelen, maar dat schiet natuurlijk niet op. Is er een manier om ervoor te zorgen dat ik TV kan blijven kijken zonder dat de Denon de TV omschakelt naar z'n eigen HDMI input?
(Wat ik lees is dat je het geluid van de tv via de tv speakers wil laten lopen, en niet via de Denon, wanneer je muziek aan het luisteren bent.)
Een alternatief is misschien om ARC uit te schakelen, en een alternatieve audio (optisch?) tussen je tv en de Denon te plaatsen, zodat je altijd kunt kiezen welke audio bron je via de Denon wil horen.
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Waar ik onlangs mijn X3000 heb gekocht voor 489, issie ook weer 699. Ik hoor het wel vaker hoor, het zijn de importeurs die de teugels weer aantrekken dan. De winkel krijgt een uitbrander als ze onder de adviesprijzen gaan zitten. (Dat zegt de winkel teminste) Ik heb 'm gelukkig dus ook nog op tijd gekocht.Petertyuh schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:10:
[...]
Ik vind het ook verdacht dat er ineens zoveel winkeliers precies dezelfde prijs hanteren. Normaal zit wel spreiding op, maar dat is nu voor de eerste 10 aanbieders niet het geval. Waar het eerst voor rond de 750 kon, is het nu 999 euro geworden.
Bij de Marantz SR7008 is het helemaal erg, daar zit 0,0 spreiding op en een aardige verhoging.
Misschien kan je proberen om een betere prijs te krijgen op aanvraag. Ik heb onlangs ook gekeken voor en Rel subwoofer, overal 599, bij HChifi.nl op aanvraag krijg je 'm voor 449.
Dat is sowieso ook voor Denon vaak een gunstig adres, komt mijn X4000 ook vandaan en heb half oktober hier rond de €900 betaald.Romius schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:29:
[...]
Waar ik onlangs mijn X3000 heb gekocht voor 489, issie ook weer 699. Ik hoor het wel vaker hoor, het zijn de importeurs die de teugels weer aantrekken dan. De winkel krijgt een uitbrander als ze onder de adviesprijzen gaan zitten. (Dat zegt de winkel teminste) Ik heb 'm gelukkig dus ook nog op tijd gekocht.
Misschien kan je proberen om een betere prijs te krijgen op aanvraag. Ik heb onlangs ook gekeken voor en Rel subwoofer, overal 599, bij HChifi.nl op aanvraag krijg je 'm voor 449.
Verwijderd
Ik heb me rot gezocht op de interwebs, maar heb nog geen duidelijk antwoord kunnen vinden op onderstaande vraag. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Korte situatieschets:
Woonkamer: 5.1 opstelling met (nu nog) een Denon 1911 versterker met daaraan PS4, Apple TV, Samsung tv (ARC).
Nu wil ik graag een koppeling maken met een versterker + tv in de eetkeuken. Doel is om individueel per ruimte te kunnen kijken/luisteren, maar ook simultaan de bronnen van de woonkamer af te spelen (blu ray, tv, radio spotify etc. etc.)
Ik zag dat de x-4000 van Denon een zone 2 via HDMI out biedt. De x-4000 zou ik dan in de woonkamer kunnen zetten en die, via HDMI-out, koppelen aan de Denon 1911 die ik in de andere ruimte zet (met een 2.1 opstelling).
Mijn vraag is: Kan ik op deze wijze bronnen van de x-4000 in de andere ruimte simultaan afspelen en weergeven zonder vertraging?
Alvast veel dank voor het antwoord!
[ Voor 26% gewijzigd door jongetje op 14-02-2014 17:03 ]
Als jullie muziek luisteren in stereo..
Welke modus gebruiken op de versterker? Music of pure?..
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Welke witte wijn is het lekkerst, welke auto is het mooist, naar welk land moet ik op vakantie gaan.Nickrsd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:06:
Misschien een hele domme vraag:
Als jullie muziek luisteren in stereo..
Welke modus gebruiken op de versterker? Music of pure?..
TLDR: Lijkt mij een beetje een persoonlijke issue
Nickname does not reflect reality
Ik las "witte lijn"

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

staan er nog digitale foefjes aan die het mooier willen laten klinken, en dus niet meer "echt"
ik hoor aardig wat verschil tussen "music"en "pure" music klinkt nog erg "mixy digital" beetje en pure fijner als je er ff naar geluisterd heb..
maar ik dacht dat je bijvoorbeeld voor muziek luisteren echt de PURE SOUND aan moest hebben..
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Dat vind ik persoonlijk ook verreweg het mooist/natuurgetrouwst (logisch) klinken maar ieder zijn ding hè...Nickrsd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:11:
maar ik dacht dat je bijvoorbeeld voor muziek luisteren echt de PURE SOUND aan moest hebben..
Yep, op de Denon site bij de downloads staat een change log.Romius schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:52:
Hmm, voor mijn X3000 een firmware update beschikbaar, duurt 50 minuten zegt ie?! Is dat normaal? Zijn er ergens ook nog changelogs van die dingen?
Helaas voor de X2000 geen (recente) update gezien.
Your request has been blocked.
If you feel you have been blocked in error, please contact Customer Support at datapipe.waf.notify@dmh-global.com for assistance.
*clicking the above email link will automatically add some important details to the email for us to investigate the problem. If the link does not work, please copy and paste all of the information below into an email datapipe.waf.notify@dmh-global.com
Thank you.
Event ID: 517782333642771377
Host: xxx.18.72.22
Timestamp: Thu Feb 20 2014 21:57:31 GMT+0100 (Romance Standard Time)
Enig idee wat er aan de hand is?
Verwijderd
Hoe heb je de boel aangesloten van DVD naar receiver? Optische kabel / HDMI? Of analoog?jongetje schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:40:
Vraag, als ik bijvoorbeeld een DVD kijk dan staat de receiver (X2000) op PLII Cinema. Maar ik wil hem op Dolby D 2.0 hebben, precies zoals wordt uitgestuurd. Ik krijg dit niet voor elkaar...
En hoe staat je DVD speler ingesteld om uit te sturen qua signaal, PCM of Bitstream?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ja de prijsverschil is zeker erg hoog. En aangezien je voor een eventuele garantie claim je apparaat naar een Nederlandse antwoordnummer kan sturen zie ik geen reden om niet via amazon te bestellen. Ik merk dat veel hifi apparatuur daar goedkoper is.Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:34:
@Iceman1987 Zeer bedankt voor de tip. Na lang twijfelen de knoop door gehakt. Voor die prijs lijkt het me een prima versterker/receiver. Wel een bizar prijsverschil met de huidige prijs in Nederland.
Mijne komt zaterdag
Dit geld niet alleen voor dvd speler (via toslink en bitstream) maar ook voor mijn mediaspeler (HDMI en ook bitstream). Het gekke is dat als ik hem aanzet en iets afspeel ik netjes dolby D zie staan. Als ik dan stop met afspelen schiet ie naar PLII Cinema en blijft daarop staan als ik opnieuw afspeel.The Eagle schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 23:10:
[...]
Hoe heb je de boel aangesloten van DVD naar receiver? Optische kabel / HDMI? Of analoog?
En hoe staat je DVD speler ingesteld om uit te sturen qua signaal, PCM of Bitstream?
Als ik iets met DTS afspeel gaat ie wel naar de DTS stand.
P.s. Ik heb inmiddels mijn receiver vorige week omgeruild, de problemen die ik paar weken geleden melde zijn weg.
Works as designed dus
Ter extra info: De menu's van DVD's of BR's zijn vaak niet in 5.1 geluid (reden is bijvoorbeeld om ruimte te besparen op de disc) maar gewoon in stereo oid. Als je auto surround aan hebt staan detecteert ie surround signalen als ze binnekomen, maar als die niet binnenkomen maakt ie er PLII of DTS Neo6 van
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Wat je kunt doen is van bitstream naar PCM overstappen (of andersom, ik vergeet steeds wat wat is
Maar seriously: ga je je druk zitten maken over wat signalen uit een DVD menu? Lijkt mij wat teveel van het goede
Tenzij je je DVD speler ook als cd speler gebruikt, dan zou ik er in kunnen komen...maar dan zou je beeter een losse cd speler kunnen kopen. DCD510 of DCD520 is niet zo duur meer tegenwoordig
[ Voor 25% gewijzigd door jongetje op 21-02-2014 13:35 ]
CD speler: Denon onthoudt per bron wat voor setting je hebt. Als je voor een CD speler stereo wilt hebben, moet je hem gewoon op stereo zetten. Dat onthoudt ie dan en de volgende keer staat ie op stereo als je CD als bron selecteert.
DVD als bron: letter op auto surround laten staan, pikt ie vanzelf op.
Mediaspeler: die is wat tricky. Want de ene keer heb je muziek (stereo of misschien zelfs multichannel DTS muziek) en de andere keer een film die je in surround wilt.
Ik weet niet wat je voor mediaspeler hebt, maar als die toevallig een HDMI en een andere digitale out hebt zou je daar meerdere bronnen voor toe kunnen wijzen. Eentje voor meerkanaals en eentje voor stereo.
Having said that: ik weet niet wat voor DVD speler of mediaspeler je hebt, maar wellicht ook eens even kijken hoe de settings zijn t.a.v het doorgeven van het signaal. Wellicht zit daar iets. Bij de Denon zou ik geen probleem verwachten, die doet volgens mij gewon wat ie moet doen: signaal herkennen
Op jouw link bijvoorbeeld. Via de tablet kan ik wel erop komen. Heel vreemd allemaal. Heb zelfs verschillende browsers geprobeerdLord_Dain schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 00:06:
@Iceman, op welke site krijg je die melding? Ik gebruik zelf http://www.denon-hifi.nl/nl/support/pages/support.aspx (zonder issues).
Staat nu te updaten
Denon AVR-X3600H
Romius schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:29:
In het kader van de verhoogde prijzen, vandaag de X2000 bij de bobshop voor 359,-. Nee, ik werk er niet hoor
-- I talk to planets, baby --
Sinds wanneer is PW een betaalde dienst?jongetje schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:54:
Omdat ie daar niet voor (wil?) betalen
Maar als de website van bijv bobshop aan de PW gehangen moet worden kost dat ook geld. T.net biedt grag zoveel mogelijk aan, maar een winkel moet er ook de kosten in willen steken om de boel door te willen geven op een manier waar T.net wat mee kan
[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 04-03-2014 11:25 ]
Het moet wel een beetje 'crawler-vriendelijk' ingericht worden.
@BradPit: Dat is spijtig om te horen. Als dat zo is ben ik toch een beetje naïef geweest..
[ Voor 36% gewijzigd door guapper op 04-03-2014 11:55 ]
The Eagle schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:24:
Dat is het ook iet
Maar als de website van bijv bobshop aan de PW gehangen moet worden kost dat ook geld. T.net biedt grag zoveel mogelijk aan, maar een winkel moet er ook de kosten in willen steken om de boel door te willen geven op een manier waar T.net wat mee kan
Bron: http://www.webshopadvies....kel-in-prijsvergelijkers/Het is mogelijk om gratis en handmatig uw prijzen in de Pricewatch te plaatsen, dit is op grote schaal echter niet te doen. Prijzen worden na 3 dagen weer verwijderd en zeker met een groter assortiment heeft u er een full-time baan bij. De betaalde optie om dit te automatiseren is Tweakers Pricewatch Manager. De meest recente prijslijst van Tweakers is opvraagbaar per e-mail. De prijzen liggen tussen de €0,10 tot €0,30 per klik met een minimum van € 75,- per maand. De opstartfee is € 250,-.
Zo dan!

Maargoed, Bobshop is vziw van de broertjes Coronel en die denken zelf alles beter te kunnen geloof ik. Prima, lekker laten streben.
Ontopic dan maar weer: kan iemand me aangeven of, waarom en vooral ook hoe ik mijn AVR2311 zou moeten updaten? Geen idee of ik dat uberhaupt zou willen en wat de evt effort is, vandaar de vraag
Fout, Bobshop is van Scheer en Foppen.The Eagle schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:30:
Yup, maar dan ben je wel bij DE technominded Pricewatcher van NL aangesloten. Kost wat maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen
Maargoed, Bobshop is vziw van de broertjes Coronel en die denken zelf alles beter te kunnen geloof ik. Prima, lekker laten streben.
Ontopic dan maar weer: kan iemand me aangeven of, waarom en vooral ook hoe ik mijn AVR2311 zou moeten updaten? Geen idee of ik dat uberhaupt zou willen en wat de evt effort is, vandaar de vraag
Buiten dat heb ik begin december via een dagdeal de X2000 ook bij Bobshop gekocht.
Bobshop heeft een variabel aanbod, soms leveren ze wel Denon receivers en soms ook niet.
De webshops van Scheer en Foppen zitten sowieso vreemd in elkaar.
Een zelfde product kan in een dochter webshop opeens duurder of goedkoper zijn, alles komt uit hetzelfde magazijn in Harderwijk. Je kunt daar producten ook afhalen waarbij de baliemedewerker vaak de vraag stelt bij welke van de webshop je besteld hebt.
Voor kabels moet je ongeveer 5 a 7,5 cm extra rekenen wil je ze niet in de knel gooien. Zeker met optische kabels is dat van belang - en Denon pakt qua aansluitingen standaard optisch. HDMI in mindere mate, maar ook daar wil je ruimte ivm stugheid van de kabel.
OK bedankt! Vanavond even kijken of de X3000 in m'n tv meubel gaat passenThe Eagle schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 21:29:
Ik heb geen X3000 maar kan je vraag wel beantwoorden. Diepte is namelijk ALTIJD het verste punt voor tot het verste punt achter, maar exclusief de kabels. Dus de opgegeven afmetingen zijn inclusief volumeknop
Voor kabels moet je ongeveer 5 a 7,5 cm extra rekenen wil je ze niet in de knel gooien. Zeker met optische kabels is dat van belang - en Denon pakt qua aansluitingen standaard optisch. HDMI in mindere mate, maar ook daar wil je ruimte ivm stugheid van de kabel.
Striper en T-mo-T hoe zit het met de warmte?striper schreef op maandag 30 december 2013 @ 09:00:
[...]
Ik had dezelfde vraag/situatie maar volgens een verkoper van Correct produceert dit model weinig warmte vergeleken met bv een Yamaha of Onkyo receiver. Daarbij zitten er aan beide zijkanten ook voldoende ventilatieroosters om de warmte eventueel via die zijden af te voeren. Ik heb de warmteontwikkeling nog niet zelf kunnen verifieren, maar heb de X2000 inmiddels wel aangeschaft (goeie aanbieding bij Foka)
Bij mij past tie ook net in het meubel maar met genoeg ruimte aan de zijkant. Aangezien ik nog op m'n speakers wacht wilde ik jullie ervaringen horen.
Thx
Gewoon ff voelen met je hand hoe heet het word, en als het te warm is naar je zin, extra openingen aan de onder- en bovenzijde maken, of de deur open houden.
Wat betreft die openingen: warme lucht wil opstijgen. Maak daar gebruik van door aan de achterzijde zo hoog mogelijk openingen te creëren voor de afvoer van warmme lucht en onderin (onderzijde of laag aan de achterzijde) voor toevoer van koele lucht.
Grotere voeding zorgt voor meer vermogen per kanaal in surround. Daarnaast een rustiger geluidsbeeld door de extra kracht. Zal makkelijk wat harder gezet kunnen worden dan de x2000VFRRijder schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:53:
Zit nog heel erg tussen de X2000 en de X3000 te twijfelen. De 3000 heeft ook Coax Digitaal in (laat ik dat nou net met m'n tv gebruiken)......die 2e zone interesseert me dan weer helemaal niets.......
Na een maandje van instellingen proberen en speaker plaatsing, bleef ik ontevreden over het geluid. In de direct stand mis ik laag en met Audyssey aan klinkt het 9 van de 10 keer opgepompt. Om zeker te weten dat het aan de luidsprekers of aan de X1000 ligt, heb ik een Denon DRA265R stereo receiver geleend en vanaf de eerste seconde is het duidelijk. Er komt met de DRA265R duidelijk meer laag uit m'n luidsprekers en dat was eigenlijk tegen mijn verwachting in. Je zou zeggen: de X1000 is een miskoop, maar dan hadden er toch heel veel meer mensen moeten klagen lijkt me.Razkin schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 23:39:
Ik gebruik het ook, omdat ik anders nauwelijk bas uit m'n Vector 55's krijg. Jaren terug heb ik een Yamaha RX-V440 gehad icm eveneens een set Vector 55's en in mijn herinnering had ik duidelijk meer laag. Ik weet 100% zeker dat ik geen "super bass boost" equalizer instellingen gebruikte, omdat dat gewoon ruk klinkt.
Met Audyssey correctie(dynamisch volume uit) is het soms goed en soms "super bass boost" achtig. De handmatige equalizer is zeer beperkt qua aantal frequentie banden(62Hz en 120Hz voor het laag), ik weet niet of Audyssey het geluid corrigeert met meer frequentiebanden.
[...]

Zelfs de 4311 klonk voor mij nog niet maar mijn zin.
Een goede stereoversterker/receiver klinkt gewoon beter dan een 5.1/7.1 receiver.
7 dikke eindtrappen kan je echt niet kwijt in een receiver.
[ Voor 17% gewijzigd door Masterkale1 op 07-03-2014 04:57 ]
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Zet bij de instellingen dynamic eq uit, dan heb je wel (vaak) het laag wat je verwacht zonder dat opgepompte.Razkin schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 23:26:
[...]
Na een maandje van instellingen proberen en speaker plaatsing, bleef ik ontevreden over het geluid. In de direct stand mis ik laag en met Audyssey aan klinkt het 9 van de 10 keer opgepompt. Om zeker te weten dat het aan de luidsprekers of aan de X1000 ligt, heb ik een Denon DRA265R stereo receiver geleend en vanaf de eerste seconde is het duidelijk. Er komt met de DRA265R duidelijk meer laag uit m'n luidsprekers en dat was eigenlijk tegen mijn verwachting in. Je zou zeggen: de X1000 is een miskoop, maar dan hadden er toch heel veel meer mensen moeten klagen lijkt me.
Had je de luidsprekers al voordat je x1000 kocht? Trouwens welke luidsprekers heb je?
Edit: de x1000 heeft zeker in surround weinig kracht... Het is natuurlijk ook een relatief kleine versterker met kleine voeding, zoals iemand hierboven zei: alles waar voor zijn geld.
[ Voor 9% gewijzigd door RvP32 op 07-03-2014 09:17 ]
Wat meestal wel een goede indicatie is, is het gewicht. Hoe meer gewicht, hoe beter de voeding, hoe beter de prestaties. De Shanling weegt bijv. 35 kg...en dat is nog alleen maar stereo

Je kunt ook nog kijken naar knappe subwoofer, bijv. van Rel. Die kan je low en high aansluiten, dus op je speakerterminals, dat kan je laag misschien nog wat strakker maken.
[ Voor 32% gewijzigd door Romius op 07-03-2014 09:51 ]
Het zal echt helemaal niets met kosten te maken hebben, maar met een leverancier die niet graag ziet dat een winkel zijn product op de vergelijkers aanbied tegen een prijs die veel lager dan de rest ligt. Gevolg is namelijk dat de rest daar op reageert, en de prijzen naar beneden gaan.The Eagle schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:30:
Yup, maar dan ben je wel bij DE technominded Pricewatcher van NL aangesloten. Kost wat maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen
Je ziet op de dagaanbiedingensites heel vaak aanbiedingen (ook van AVtrader en Hificorner) die niet in de pricewatch terug te vinden zijn.
Dat ze beter klinken is iets wat ik zeker met je eens ben, maar normaliter heb je het dan over stereo beeld, fijne details en "controle" over de speakerunits. Op dit moment is het alsof er gewoon een -10dB filter op de frequenties tot 100Hz zit en alsof de luidsprekers gefilterd staan op 60Hz.Masterkale1 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 04:53:
miskoop is een groot woord. Al het waarde naar zijn geld.
Zelfs de 4311 klonk voor mij nog niet maar mijn zin.
Een goede stereoversterker/receiver klinkt gewoon beter dan een 5.1/7.1 receiver.
7 dikke eindtrappen kan je echt niet kwijt in een receiver.
Voor de duidelijkheid ik draai in 2.0 en full range.
Dynamic EQ staat uit. Ik heb Magnat Vector 55 luidsprekers en die heb ik tweedehands gekocht ivm budget en hele goede ervaringen uit het verleden. Ze speelden toen op een Yamaha RX-V440 en dat was ook maar een instap receiver. Het gaat ook niet om hard kunnen spelen, maar normaal volume ~60dB oid.RvP32 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:16:
[...]
Zet bij de instellingen dynamic eq uit, dan heb je wel (vaak) het laag wat je verwacht zonder dat opgepompte.
Had je de luidsprekers al voordat je x1000 kocht? Trouwens welke luidsprekers heb je?
Edit: de x1000 heeft zeker in surround weinig kracht... Het is natuurlijk ook een relatief kleine versterker met kleine voeding, zoals iemand hierboven zei: alles waar voor zijn geld.
Over het algemeen ben ik niet heel kritisch mbt tot geluid. In het verleden wel een paar keer naar kwalitatief betere componenten geluisterd en dat klinkt ook daadwerkelijk beter, maar dat ligt simpelweg buiten m'n budget. Daarbij blijft het uitgangspunt voor mij, dat het niet zo zou moeten zijn dat een Denon X1000 uit 2013 flink onder moet doen voor een Yamaha RX-V440 uit 2004.Romius schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:40:
Ja, ik heb mijn Chinese Shanling A300 stereoversterker verkocht en een X3000 gekocht omdat ik surround ben gaan missen, en de Shanling is echt een dikke versterker. Er zit inderdaad gewoon een groot verschil in en je moet diep in de buidel tasten voor een surround versterker die ook op stereovlak redelijk presteert. De X3000 valt al in het niets bij de Shanling, laat staan een X1000..
Wat meestal wel een goede indicatie is, is het gewicht. Hoe meer gewicht, hoe beter de voeding, hoe beter de prestaties. De Shanling weegt bijv. 35 kg...en dat is nog alleen maar stereo
Je kunt ook nog kijken naar knappe subwoofer, bijv. van Rel. Die kan je low en high aansluiten, dus op je speakerterminals, dat kan je laag misschien nog wat strakker maken.
Ik denk dat je je daarin vergist. Want de "verbeteringen" zijn vaak digitale foefjes, en ruis filters hier, en enhancers daar, maar of het geluid daarvan echt beter wordt ????Razkin schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:53:
[...]
Over het algemeen ben ik niet heel kritisch mbt tot geluid. In het verleden wel een paar keer naar kwalitatief betere componenten geluisterd en dat klinkt ook daadwerkelijk beter, maar dat ligt simpelweg buiten m'n budget. Daarbij blijft het uitgangspunt voor mij, dat het niet zo zou moeten zijn dat een Denon X1000 uit 2013 flink onder moet doen voor een Yamaha RX-V440 uit 2004.
Met tv's zie je dat ook. Beste resultaat op een Led tv is vaak, om alle digitale foefjes gewoon UIT te zetten.
24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/
Precies, de hedendaagse versterkers worden alleen maar voornamelijk vernieuwd met gadgets, netwerk mogelijkheden, nieuwere Audyssey, ophoging van de HDMI standaard, Airplay, etc. De voeding, die uiteindelijk voor het grootste deel bepaalt hoe je speakers aangestuurd worden, geeft de doorslag. En dat kan met een 10 jaar oude versterker nog steeds prima.ginod schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:34:
[...]
Ik denk dat je je daarin vergist. Want de "verbeteringen" zijn vaak digitale foefjes, en ruis filters hier, en enhancers daar, maar of het geluid daarvan echt beter wordt ????
Met tv's zie je dat ook. Beste resultaat op een Led tv is vaak, om alle digitale foefjes gewoon UIT te zetten.
En:
Yamaha RX V440: 11 kg
Denon AVR X1000: 8 kg
Nou zal de Denon misschien wel wat afgeslankt zijn door meer plastic meuk, maar toch zegt het wel iets.
[ Voor 9% gewijzigd door Romius op 07-03-2014 15:45 ]
De woofers zijn 89dB 1W/m gevoelig, dus bij het spelen op 60dB wordt, theoretisch gezien, niet eens één Watt aan vermogen gevraagd. Laten we aannemen, pure gok, dat in de praktijk hier 40Watt voor nodig is dan zou zelfs de beperkte voeding van de X1000 moeten voldoen.
Onder die omstandigheden zou een 100Watt(10kg) tov een 60Watt(5kg) zware voeding geen noemenswaardig effect hebben op het frequentiebereik/frequentievolume van een luidspreker, lijkt me.
Wanneer ik de receiver aanzet dan schakelt de receiever automatisch naar de source 'tv audio'. Ondanks dat de laatste source 'Cab/sat' was (waarop dus de tv kastje op is aangesloten). Het enige manier om dit te voorkomen is via de menu de source 'tv audio' te verbergen. Maar dan kan ik niet meer via de smart hub van mijn Samsung TV geluid ontvangen. Dus geen youtube, plex of netflix, want daarvoor moet ik de source 'tv audio' gebruiken.
Heeft iemand hier een oplossing ervoor?
[ Voor 4% gewijzigd door Iceman1987 op 07-03-2014 22:19 ]
Het is dat waardeloze hdmi cec protocol, als je arc wilt gebruiken. Ik neem aan dat op dat moment ook je tv aanstaat? Dan kun je er bijna niks aan doen, dan hdmi cec uit te schakelen en weer optisch gaan gebruiken.Iceman1987 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 22:17:
Ik heb een Denon AVR-X2000. Daarop is mijn tv kastje van de kabelmaatschappij op aangesloten. En via HDMI ARC en CES is de TV aangesloten op de receiver.
Wanneer ik de receiver aanzet dan schakelt de receiever automatisch naar de source 'tv audio'. Ondanks dat de laatste source 'Cab/sat' was (waarop dus de tv kastje op is aangesloten). Het enige manier om dit te voorkomen is via de menu de source 'tv audio' te verbergen. Maar dan kan ik niet meer via de smart hub van mijn Samsung TV geluid ontvangen. Dus geen youtube, plex of netflix, want daarvoor moet ik de source 'tv audio' gebruiken.
Decoder rechtstreeks op je TV aansluiten, en van daar uit met Optical naar de Denon. Rechtstreeks met optical naar de denon kan ook, maar via tv is handiger omdat je dan geen audio delay issues hebt agv vertragende beeldbewerking door de tv.Iceman1987 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 22:17:
Ik heb een Denon AVR-X2000. Daarop is mijn tv kastje van de kabelmaatschappij op aangesloten. En via HDMI ARC en CES is de TV aangesloten op de receiver.
Mijn interactieve TV kastje is ook rechtstreeks op de TV aangesloten.The Eagle schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 12:34:
[...]
Decoder rechtstreeks op je TV aansluiten, en van daar uit met Optical naar de Denon. Rechtstreeks met optical naar de denon kan ook, maar via tv is handiger omdat je dan geen audio delay issues hebt agv vertragende beeldbewerking door de tv.
Als ik TV geluid via de X2000 wil gebruik ik ARC via HDMI.
Er is dus geen optical nodig ook al heeft de TV decoder (Amino A140) wel een optische uitgang.
Probeer eens Multi Channel Stereo.zeromussov schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 15:23:
Is het mogelijk om het geluid over alle speakers te laten gaan indien er alleen stereo geluid beschikbaar is? Ik kan deze optie nergens vinden.
Handleiding zegt hierover:
Met deze modus kunt u genieten van stereo-geluid uit alle luidsprekers.
Stereo audiobronnen (2-kanaals) worden afgespeeld via de voorluidsprekers (L/R), de surroundluidsprekers en, indien aangesloten, de surround-achter luidsprekers.
[ Voor 32% gewijzigd door HoppyF op 08-03-2014 17:10 ]
Ja ik heb hem toevallig van de week van Bob binnen gehad (AVR-X2000). Geluid sowieso een behoorlijke verbetering t.o.v. m'n oude Onkyo receiver (hoewel de akoestiek in mijn woonkamer is helaas nog steeds dramatisch, doet een versterker verder weinig aan.)dkilie schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 20:05:
[...]
Striper en T-mo-T hoe zit het met de warmte?
Bij mij past tie ook net in het meubel maar met genoeg ruimte aan de zijkant. Aangezien ik nog op m'n speakers wacht wilde ik jullie ervaringen horen.
Thx
Heb ook wel degelijk het idee dat de Denon minder warm wordt dan mijn Onkyo (mijn kat vindt dat minder leuk trouwens, die zat altijd op de kast net boven de receiver, lekker warm). Er zit zo'n 2 cm boven de receiver vrije ruimte en links en rechts zo'n 5 cm (zitten ook roosters in zijkant) en ik heb het idee dat hij niet echt warm wordt. Wel even in de gaten houden nog - vooral op de wat hogere volumes zullen de temperaturen wel wat oplopen.
Op je AB zit een knopje met 'MUSIC' deze langer ingedrukt houden en dan kan je daarna door de verschillende muziekpresets scrollen: waaronder 5ch stereo en PLII etc.....zeromussov schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 15:23:
Is het mogelijk om het geluid over alle speakers te laten gaan indien er alleen stereo geluid beschikbaar is? Ik kan deze optie nergens vinden.
Daar was ik al bang voor. Maar gebruik liever geen optisch. Vind het juist zo makelijk de HDMI CES dat ik met een afstandbediening het volume kan controleren.Romius schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 08:41:
[...]
Het is dat waardeloze hdmi cec protocol, als je arc wilt gebruiken. Ik neem aan dat op dat moment ook je tv aanstaat? Dan kun je er bijna niks aan doen, dan hdmi cec uit te schakelen en weer optisch gaan gebruiken.
Advies voor een universeel afstandbediening dan? De Xsight of en Harmony?
[ Voor 7% gewijzigd door Iceman1987 op 08-03-2014 20:21 ]
Dat is idd ook makkelijk, maar daar zitten dus wat nadelen aan vast. Geen ervaringen met een universele afstandsbediening, wellicht dat iemand anders die vraag beter kan beantwoorden.Iceman1987 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 20:20:
[...]
Daar was ik al bang voor. Maar gebruik liever geen optisch. Vind het juist zo makelijk de HDMI CES dat ik met een afstandbediening het volume kan controleren.
Advies voor een universeel afstandbediening dan? De Xsight of en Harmony?
Vanochtend trouwens maar weer een audioupgrade gedaan, nieuwe fronts aangeschaft, B&W 683 S2. Niet gedacht dat er ooit B&W's zouden komen, ze vielen altijd af, deze keer won hij steeds, tot dusver erg tevreden
Nou, alles doet t gewoon na de update. Als er iets nieuws/raars is, meld ik het hier.
edit: spotify settings waren weg, voor de rest nog geen gekke dingen
[ Voor 69% gewijzigd door Lord_Dain op 10-03-2014 19:12 ]
Hier zojuist de firmware update aangezet op mijn X2000. Iemand een changelog?twapee12 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 12:10:
Al mensen de nieuwe X2000 firmware geinstalleerd en ervaringen kunnen/willen delen?
http://firmware.denon.eu/index.php
Filename type description Hint Version Date
Download changelog_AVRX2000.txt (901 bytes) Changelog 19.07.2013
Dat had inderdaad gekund, ben gelukkig nog niet vaak slechter geworden van een nieuwe (firmware)The Eagle schreef op maandag 10 maart 2014 @ 19:56:
Was het niet handiger geweest om dat vooraf te doen.
update

Het enige vergelijksmateriaal wat ik tot beschikking heb, is de Denon DRA265R. De afgelopen dagen meerdere malen geswitched tussen de X1000 en de DRA265R en tot de conclusie gekomen dat er een andere AV receiver moet komen. Qua budget zal het net lukken om een X2000 aan te kunnen schaffen mits ik voor een nette prijs de X1000 van de hand kan doen of inruilen. Heeft iemand een rechtstreeks("pure" stand) vergelijk gemaakt tussen de deze twee uitvoeringen?RvP32 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 23:26:
Een zwaardere voeding geeft bij lage volumes ook wat meer druk in het laag, waardoor alles beter te horen is... ga maar eens vergelijken;) Miss dat de combinatie denon magnat niet helemaal lekker zit...
Waarom kunnen ze in het menu van de receiver niet gewoon vermelden wat de wijzigingen zijn zodat je het daar meteen kunt lezen? Zoals bij elke update op iOS bijvoorbeeld.
Oh well, ik heb een AVR2311 zonder netwerkfunctionaliteit, dus if it aint broke, don't fix it.
Sowieso zou ik niet weten hoe ik er nieuwe firmware op zou moeten zetten. Zal wel via de USB moeten...brrrr.
changelog of AVR2113
06.03.2014
Firmware: 1490-3169-0000-3311-1097
When the customer plays the source of "DTS-HD Master Audio/96k PBR (PeakBitRate) stream", the noise occurs or the sound is not output.
The noise occurs in the play of DD+ stream of Netflix.
The product corresponded to "MSLEFT" nd "MSRIGHT" of the AMX command.
Wrong translation for AUDIO setting ""ALWAYS ON" in Dutch.
The noise occurs between tracks when a specific FLAC file is played.
The set doesn't communicate with Buffalo LinkStation (LS410/420).
In the Resume play of Last Station of Internet radio, when the connection server doesn't work, the browsing of the Internet radio cannot be done.
23.07.2013
Firmware: 1490-1169-0000-2470-5987
Swedish translation. Found a translation error.
Airplay on AV receiver does not play the sound synchronously with sound on the PC and other Airplay devices.
View photos via USB interface, the 4:3 image is stretched in width severely.
Playback multiple artist radio failed.
Preset Names of FM-Tuner can't be changed via webinterface in the range from preset number 17 to 24.
Problem with Russian Internet Radio station.
Cannot play any BBC station on the Internet Radio.
SPOTIFY-Credentials does not remain stored when changed source or unit powered off/on.
When the customer starts Remote App, the display of Remote App might become abnormal.
The PlayerView button in the NetUSB browse screen by Remote App was added. The SleepTimer setting by Remote App was added.
After the firmware is updated, the device is not found via the ios application.
07.03.2012
Firmware: 1490-1169-0000-1240-1977
The product corresponded to Gapless Playback from Mobile App.
The Picture View setting cannot be stored.
AirPlay cannot be executed while executing SlideShow.
AirPlay cannot be executed from Function other than Network.
When Main Zone is turned on GUI is not displayed, if Zone2 is on.
26.09.2012
Firmware: 1490-1119-0000-1320-0867
The product corresponded to Login from Mobile App in Spotify.
The product corresponded to High Quality Audio/Gapless Playback/ALAC (Apple Lossless Audio Codec).
When FLAC is played by iPod/USB, the Information (Audio) display in the menu displays PCM.
There is a possibility that the sound is not output from the speaker by the Auto Setup mode.
03.09.2012
Firmware: 1490-0119-0000-1410-5737
The product corresponded to Spotify.
The Spotify was added to the Network function.
The Spotify corresponded to the contents operation with Web Page.
When Spotify/Pandra/SiriusXM was played, the "Save to Favorite" function of "Option Menu" was invalidated (Favorite cannot register).
When external instrument (Apps, C4 Controller) is used for a long time, there is a possibility not to be able to control from the external instrument.
The unit shows no picture and sound via HDMI.
09.08.2012
Firmware: 1490-0168-0000-8050-2686
The unit shows no picture and sound via HDMI.
Various countermeasures to failures related to the "DENON Remote App".
26.04.2012
Ver0127008
Countermeasure to failure of "DENON Remote App".
Improvement of sound quality.
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Heb boven een halve cm ruimte dus ga um op de kast zetten ipv erin. Jammer maar helaas...
Volgende week Dali Zensor set halen
[ Voor 3% gewijzigd door dkilie op 11-03-2014 20:28 ]

Als de denon (AVR 2113) via audyssey ingeregeld is, neemt de receiver deze instellingen op alle sources over of alleen op de source waar de receiver op dat moment ingesteld staat?
Ik neem aan dat je de audyssey optieregeling niet op alle sources af moet regelen?
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Als je het hebt over speakerafstanden en de geluidsniveaus, ja die zijn hetzelfde. De audyssey front, flat, dynamic volume etc. is wel per source.Audione0 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:28:
Ik heb ff snel een vraag, een vraag die spreekwoordelijk op kwam als poepen![]()
Als de denon (AVR 2113) via audyssey ingeregeld is, neemt de receiver deze instellingen op alle sources over of alleen op de source waar de receiver op dat moment ingesteld staat?
Ik neem aan dat je de audyssey optieregeling niet op alle sources af moet regelen?
Ik zit trouwens nog een beetje met een dilemma, heb sinds kort de X3000, maar ik zag dat hier geen preouts op zit, om eventueel in de toekomst een power amp ertussen te zetten. Bij denon kan dat tegenwoordig makkelijk, zonder met volumes te klooien. De X4000 heeft dat weer wel. Iemand nog een nieuwe X3000 kopen?
[ Voor 21% gewijzigd door Romius op 13-03-2014 00:02 ]
Dat neemt echter niet weg dat je ze daarna per modus in kunt stellen iig voor de geluidsniveaus per speaker. Bij mij kan ik iig aparte niveaus opgeven voor surround en stereo en die worden afzonderlijk van elkaar onthouden. Of er ook eentje voor pure direct onthouden wordt weet ik niet, ik zou zeggen van niet eerlijk gezegd.
De oude stereo receiver steekt er echt met kop en schouders bovenuit. Ik ga dan toch maar voor een subwoofer, al wordt het wel wat lastig om die een goede plek te kunnen geven.
Wat audissey doet is het geluid inregelen zoals de Denon engineers vinden dat het met klinken. Maar dat is voor lang niet iedereen voldoende, en zal zelfs per muziekbron enigszins verschillen. Ik draai Roxette bijvoorbeeld op manual, maar andere muziek op flat. En films op audissey, omdat dat toch per kanaal discreet doorgegeven wordt en ik geen zin heb om 5.1 keer mijn EQ af te gaan regelen
Maar wat let je trouwens om die DRA als eindversterker in te zetten via de pre outs van de X1000? Of had die geen pre outs?