Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:51
pagani schreef op zondag 19 januari 2014 @ 18:12:
[...]

Interessant advies, álle reviews die ik las voor ik besloot om de x3000 boven de x4000 te verkiezen qua prijs/kwaliteit gaven (terecht) aan dat eigenlijk de enige extra van de x4000 een extra zone is. Dan reist de vraag: Wie gebruikt daadwerkelijk drie zones?
En welke meerwaarde van de X3000 tov de X2000 heeft jou doen besloten om voor de X3000 te gaan?

De X4000 voegt niet alleen een derde zone toe.

Key upgrades over the X3000:

* 7 channels of amplification rated at 125 watts/ch into 8 ohms
* Beefier power supply and about 4.5 lbs heavier than the X3000
* Brushed aluminum faceplate with drop-down door to hide front panel controls
* Audyssey MultEQ XT32 with SubEQ HT
* Audyssey LFC (low frequency containment) technology
* Adds the ability to run up to 9 channels simultaneously with the addition of an external amp
* Increased connectivity:
-- Adds a 3rd HDMI output, parallel for main zone (e.g. for connecting both a projector and a regular TV in the same room)
-- Adds a component video output (2 inputs / 1 output); output can be reassigned to Zone 2
-- Adds a composite video output (1 video, 2 analog RCA audio)
-- Speaker binding posts for all 11 possible channels (can connect 11 speakers, but only run 7 at once with internal amps)
-- Full pre-amplifier outputs for all 11.2 channels (can run up to 9 at once with at least 2 channels external amp)
-- DenonLink HD input for connection with compatible Denon universal players
-- Dedicated PHONO input with pre-amp stage built in
-- Dual 12v trigger outputs
* 3 Zones instead of 2
-- 3rd zone is stereo audio only (either with external amp or internal amp assignment)
-- 2nd zone can be HDMI output and/or stereo audio output

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 20:05
Ik ben van plan om mijn X500 de deur uit te doen en dan een X1000 te halen.

Zou er nog enig merkbaar geluidverschil zijn op mijn Jamo S506 set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
jeantje schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:55:
Ik ben van plan om mijn X500 de deur uit te doen en dan een X1000 te halen.

Zou er nog enig merkbaar geluidverschil zijn op mijn Jamo S506 set?
Qua versterking/volume/whatever niet, Audyssey kan uiteraard wel voor een heel ander geluidsbeeld zorgen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 20:05
Ja ik wil eigenlijk alleen upgraden voor Audyssey & Airplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 21:45
Er zijn natuurlijk technische verschillen tussen de X1000, 2000, 3000 en 4000.
De prijsverschillen voor een stap hoger zijn echter behoorlijk groot.
Kleine 100 euro tussen de 1000 en 2000, dan 125 euro tussen de 2000 en 3000, maar dan opeens 320 euro tussen de 3000 en 4000.
Je moet dus heel goed kijken wat de prijs/kwaliteitsverhouding is en of de extra features het wel waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Laatst online: 17-09 14:43
Maar, als je puur kijkt naar bijvoorbeeld de geluidskwaliteit/klank/zuiverheid, ongeacht verdere (video)functies en inputs/outputs, mag je dan stellen dat de hele X-range vergelijkbaar is? Je zit natuurlijk nog met vermogensverschillen, maar op een gangbare speakerset hoef dat ook misschien niet veel uit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Cyclonist schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:05:
Maar, als je puur kijkt naar bijvoorbeeld de geluidskwaliteit/klank/zuiverheid, ongeacht verdere (video)functies en inputs/outputs, mag je dan stellen dat de hele X-range vergelijkbaar is? Je zit natuurlijk nog met vermogensverschillen, maar op een gangbare speakerset hoef dat ook misschien niet veel uit te maken.
Klopt wel voor een groot deel.
Extra functies zoals meer in/uitgangen kosten immers geld dus vandaar een hogere prijs voor een model dat deze functies heeft.
Er worden om de hogere prijs te rechtvaardigen, nog een paar leuke dingen aan toegevoegd zoals een uitgebreidere Audyssey.
Iets meer vermogen zie je ook vaak maar of je nu 95, 100 of 120W per kanaal hebt maakt niet zo gek veel uit. Bijna niemand zet zijn receiver op standje "10" en het dynamisch bereik is ook met 95 of 90W goed te behappen. Ik kies dus niet voor de duurste en meest uitgebreide Denon X, maar voor eentje waarmee ik tevreden ben, de X2000 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:54
Vandaag antwoord gehad van Denon Support. Een onbevredigend antwoord!

In 't kort: een complete reset doen en de laatste firmware installeren. Die firmware staat er al sinds het begin op en zou een reset zin hebben? Ik heb niets raars gedaan, gewoon de setup doorlopen en mijn porten ingesteld... Als probleem zich blijft voordoen; terugbrengen naar Dealer..pfff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Lord_Dain schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:29:
Vandaag antwoord gehad van Denon Support. Een onbevredigend antwoord!

In 't kort: een complete reset doen en de laatste firmware installeren. Die firmware staat er al sinds het begin op en zou een reset zin hebben? Ik heb niets raars gedaan, gewoon de setup doorlopen en mijn porten ingesteld... Als probleem zich blijft voordoen; terugbrengen naar Dealer..pfff.
Heb je nog freezes gehad dan nadat je de UPNP functie in je router/firewall hebt uitgezet?

Bij mij draait het nu al een aantal weken probleem loos na het uitzetten van UPNP. Blijft een feit dat dit een software probleem is van de Denon die opgelost dient te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Misschien kun je je vraag hier ook eens stellen:

http://www.avsforum.com/t...r-model-owners-thread-faq

Daar zitten een paar mensen die erg veel verstand hebben van Denon's ;)

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
nMad schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:10:
[...]

En welke meerwaarde van de X3000 tov de X2000 heeft jou doen besloten om voor de X3000 te gaan?
7.2 versus 7.1, meer aansluitingen en iets meer vermogen tegen een schappelijke meerprijs. De X4000 had ik ook kunnen nemen, maar geen van de door jou genoemde functies gebruik ik, dus dan was er nog eens 300-400 euro bijgekomen voor enkel wat vermogen (en met 2 subs en (op dit moment) 5 krachtige satellieten in een appartement ga ik dat vermogen toch nooit volledig inzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 16:45
De subwoofers worden als "één" gezien dus met een Y-verloopkabeltje heb je zelfde resultaat.
iets meer vermogen
Da's meestal gewoon marketing om model X die iets duurder is dan model Y wat meer vermogen te geven. Vaak genoeg zijn de gebruikte versterkeronderdelen identiek. Zeg niet dat dat nu ook zo is hoor ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Weet ik, weet ik. Maar die 120 euro kon ik nog voor mezelf verantwoorden, die nog eens 300-400 extra niet (aangezien ik de extra aansluitingen/mogelijkheden daarbij toch niet ga gebruiken)

[ Voor 28% gewijzigd door pagani op 21-01-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:28
Ik heb sinds kort een AVR-X1000 en die wil het beeld van m'n PC niet doorsturen. De gebruikte kaart is een OEM(HP dacht ik) Radeon HD4650. Het booten tot windows is in beeld en daarna gaat het beeld op zwart.
Rommelen met settings, drivers etc heeft tot niets geleid.
Ik ben dit probleem meer tegen gekomen, vnl bij oudere modellen, maar geen oplossingen. Zelf vermoed ik dat de HDMI ondersteuning van de videokaart het probleem is en ben op zoek naar ervaringen met GPU's en de AVR-X1000(en hoger).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@dannyreuser, nee, niet meer sinds het uitzetten van upnp (/klopt af)
@razkin, geen enkel probleem hier met HDMI out vanuit een intel embedded gpu. die 4650 is volgens mij al redelijk oud, of vergis ik me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
De HD4000 serie is ergens in 2008 geintroduceerd, dus al redelijk op leeftijd ja.

Edit: Even een systeempje in elkaar geprutst op basis van een Zotac ION met Geforce 9400M onboard VGA en hiermee werkt het wel zoals gewenst. Ook techniek uit 2008, dus het ligt of aan de specifieke HD4650 die ik heb of aan de techniek van de GPU.

[ Voor 60% gewijzigd door Razkin op 22-01-2014 00:11 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
Razkin schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:07:
Ik heb sinds kort een AVR-X1000 en die wil het beeld van m'n PC niet doorsturen. De gebruikte kaart is een OEM(HP dacht ik) Radeon HD4650. Het booten tot windows is in beeld en daarna gaat het beeld op zwart.
Rommelen met settings, drivers etc heeft tot niets geleid.
Ik ben dit probleem meer tegen gekomen, vnl bij oudere modellen, maar geen oplossingen. Zelf vermoed ik dat de HDMI ondersteuning van de videokaart het probleem is en ben op zoek naar ervaringen met GPU's en de AVR-X1000(en hoger).
Als ie met booten in beeld is zou ik het eerst in de PC/Windows instellingen voor een extern beeldscherm zoeken en de optie op mirroring/spiegelen zetten.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Die optie ken ik niet, is dat niet iets wanneer je twee schermen gebruikt?

Ik kwam een DVI -> HDMI verloopje tegen en heb deze met een Geforce 8800GT nu prima werkend. HD4650 een schop gegeven, dat ding gaat maar ergens anders stroom besparen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:43
Vorige week schafte ik mij de AVR-X2000 aan in combinatie met speakers van Boston Acoustics. Het geluid is prima maar ik heb volgend probleem.

Het is al meermaals voorgevallen als ik de versterker aanzet ik geen beeld heb van gewone kabel en ook niet op de mediaplayer of PS4. Veranderen tussen deze verschillende toestellen brengt niks van verandering. Gewoon nergens beeld. Wanneer ik de versterker dan even uitschakel en nadien weer inschakel...heb ik ineens wel beeld.

Weet iemand waar dit aanligt ? Ik heb de versterker wel niet laten updaten...gewoon out of the box aangesloten aan al mn apparaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dannyreuser schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 08:20:
[...]

Heb je nog freezes gehad dan nadat je de UPNP functie in je router/firewall hebt uitgezet?

Bij mij draait het nu al een aantal weken probleem loos na het uitzetten van UPNP. Blijft een feit dat dit een software probleem is van de Denon die opgelost dient te worden.
Ik heb je tip over het uitzetten van uPNP op de router opgevolgd maar helaas blijft ook mijn X2000 soms hangen. Het lijkt toch iets met network connectivity te zijn. Ik ga vanavond eens zoeken op statisch/dynamisch toewijzen van een IP nummer aan mijn X2000.

Steeds de stekker uit de wandcontactdoos trekken is niet echt een fijne bezigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Sinds kort heb ik het probleem dat mijn Denon 3311 bevriest als er een HDMI signaal 'online' komt (als ik bijvoorbeeld een DVD speler of HTPC aanzet). Ik kan daarna niks meer met de afstandsbediening, behalve uitzetten. Ook op de AVR zelf werkt verder niks meer behalve de aan/uit knop.
Na een goede power-cycle werkt alles trouwens weer als vanouds, zelfs het HDMI handshake probleem met mijn RPi functioneerd naar behoren. 8)7 8)7

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Of heeft iemand een idee wat er hier aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
Gister m'n AVR-X1000 aangesloten en ingeregeld. Helaas nog geen subwoofer aangesloten en mis toch een beetje m'n lage tonen. Wordt dus op zoek naar een subwoofer of kan ik ergens nog iets wijzigen in de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Cavemania schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 09:29:
Gister m'n AVR-X1000 aangesloten en ingeregeld. Helaas nog geen subwoofer aangesloten en mis toch een beetje m'n lage tonen. Wordt dus op zoek naar een subwoofer of kan ik ergens nog iets wijzigen in de instellingen?
Welke waardes laten de Audyssey instellingen zien?
Misschien liggen de waardes op de grens met als gevolg een geluidsbeeld die uit balans is.
Welke luidsprekers heb je aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
Ik heb als frontspeakers 2 x Bose 6.2, surroundspeaker 2x Eltax Monitor III en centrespeaker een Eltax Monitor Centre

Bij lage tonen laat hij zien
Subwoofermodus LFE
LPF voor LFE 250 Hz

Bovenstaande waarde heb ik lager gezet en het is wel iets beter.

Het is niet zo dat er geen lage tonen beschikbaar zijn maar ik mis de diepte van subwoofer een beetje.

Een beetje aan het zoeken geweest, is deze subwoofer wat?

Afbeeldingslocatie: http://forum.zelfbouwaudio.nl/download/file.php?id=63938&sid=667506b1ca352c8172dcc4c7c8aa5b46&mode=view

Afbeeldingslocatie: http://forum.zelfbouwaudio.nl/download/file.php?id=63940&sid=667506b1ca352c8172dcc4c7c8aa5b46&mode=view

[ Voor 39% gewijzigd door Cavemania op 25-01-2014 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Zonder het aansluiten van een sub zou die waarde niets uit mogen mogen voor de laagweergave van je frontspeakers.

In stereo heb ik ook gebrek aan bas, het gaat in principe laag genoeg(getest met bas tester mp3's) het is niet luid genoeg. Als ik in VLC de equalizer aanzet en alles boven de 310Hz op -10dB zet is het heel wat beter. Als speakers heb ik de Magnat Vector 55 ik heb de gedachte gehad dat een vorige eigenaar iets gemod heeft en dat de woofers in serie ipv parallel aangesloten zitten. Echter bij het afspelen van een film is wel voldoende volume aan laag aanwezig. Begin haast te denken dat de X1000 gewoon ronduit slecht met stereo omgaat.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
Zouden de lage tonen niet deels gefilterd worden ivm de sub uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:40
Cavemania schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 11:57:
Bij lage tonen laat hij zien
Subwoofermodus LFE
LPF voor LFE 250 Hz

Bovenstaande waarde heb ik lager gezet en het is wel iets beter.
Dat is héél apart aangezien beide opties niets doen met je speakers, het is puur voor de subwoofer. LFE is dat de subwoofer puur de LFE (.1)-track doet en niets meer. De LPF for LFE is het filter voor dat kanaal. Maar dat mag dus geen invloed hebben op je speakers.

Receiver wel goed ingesteld verder? Dus subwoofer op "no" en daarmee de andere speakers (of sowieso de fronts) op "large"?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
Subwoofer staat op no de front op large. Kan ook wel het idee zijn geweest dat de LPF for LFE iets deed met een andere instelling.

Maar ik ben overtuigd eigenlijk dat er een subwoofer aan moet voor de beste geluidservaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Cavemania schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 17:14:

Maar ik ben overtuigd eigenlijk dat er een subwoofer aan moet voor de beste geluidservaring.
Dat kan zeer zeker. Als je speakers het laag simpelweg niet halen kan je het er ook niet uithalen. Kan zo alleen niet de specs van de speakers vinden en dan is Bose ook nog eens creatief met het opgeven van (opgeven bij -10 dB bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
De speakers kunnen het zeker wel halen. Op m'n oude audioset gaven ze perfect geluid dus heb het gevoel dat de lage tonen minder worden doorgegeven. Maar zal hem nogmaals instellen met Audysses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
Bij de MediaMarkt in utrecht was de x2000: 369 euro, de x3000: 499 euro

De x3000 is daarmee al 50 euro goedkoper dan in de tweakers pricewatch. Maar met de aanstaande BTW actie wordt ie heel aantrekkelijk.

Heb zelf zojuist toch wel de x2000 gekocht. Die wordt 40euro goedkoper dan in de pricewatch (morgen geld terug vragen als de actie gestart is)

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
morpheus schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:15:
Bij de MediaMarkt in utrecht was de x2000: 369 euro, de x3000: 499 euro

De x3000 is daarmee al 50 euro goedkoper dan in de tweakers pricewatch. Maar met de aanstaande BTW actie wordt ie heel aantrekkelijk.

Heb zelf zojuist toch wel de x2000 gekocht. Die wordt 40euro goedkoper dan in de pricewatch (morgen geld terug vragen als de actie gestart is)
Gaat er van de bovengenoemde prijzen nog 17% korting (de BTW actie) af?
De Mediamarkt kennende verhogen ze de prijzen voordat er een actie zoals deze komt.
Per saldo ben je dus niet voordelig uit en kun je net zo goed bij een webshop iets bestellen.
De Tweakers Pricewatch of Kieskeurig helpt je hier wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook het probleem met mn X2000 dat deze redelijk vaak vast loopt. Soms bij het opstarten, soms bij het wijzigen van input/ functie. Het is verschrikkelijk. Enige wat dan rest is weer de stekker eruit en erin. Ik heb ook het vermoeden dat het iets met het netwerk is. Het gebeurt bij namelijk steeds rond de netwerk / internet radio functie.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2014 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Laatst online: 15:55
HoppyF schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:53:
[...]

De Mediamarkt kennende verhogen ze de prijzen voordat er een actie zoals deze komt.
Per saldo ben je dus niet voordelig uit en kun je net zo goed bij een webshop iets bestellen.
17% BTW? 21% is het gangbare tarief.

De genoemde prijs is met de BTW er al af: hij gaat morgen terug om het prijsverschil terug te claimen op basis van de '14 dagen beste prijs garantie'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
guapper schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 21:19:
[...]
17% BTW? 21% is het gangbare tarief.
De (21%) BTW-Weg-ermee-actie komt op een korting van ~17%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Prijs inclusief btw / 1.21 = prijs exclusief btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
HoppyF schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:53:
[...]

Sorry voor de onduidelijkheid. De prijzen zijn de prijzen van dinsdag 28 januari en daar gaat de korting nog vanaf na woensdag 29 januari om @ 18:00

Maar ze hadden nog 2 a 3 x3000 AVR's en nog 1 a 2 x2000 nadat ik er gisteren al 1 gehaald heb. Vanavond dan even terugkomen om de korting nog te claimen.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 22:33
Even een klein vraagje hoor; durfde er geen topic voor te openen :X

Ik wil m'n Denon AVR-1713 optisch aansluiten op mijn televisie (panasonic 47ft60).
Als ik dan het geluid via de receiver laat lopen (bijvoorbeeld bij series/films), loopt het geluid dan zowel via de TV als via de receiver? Eigenlijke vraag is; moet ik dan het volume van de televisie dempen?

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Thecola schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:39:
Ik wil m'n Denon AVR-1713 optisch aansluiten op mijn televisie (panasonic 47ft60).
Als ik dan het geluid via de receiver laat lopen (bijvoorbeeld bij series/films), loopt het geluid dan zowel via de TV als via de receiver? Eigenlijke vraag is; moet ik dan het volume van de televisie dempen?
Als je de TV als doorgeefluik gebruikt dan zal het geluid inderdaad via de TV lopen én de receiver. Er zijn TV's die één output kunnen dempen (dus interne speaker of externe bron), maar mijn Panasonic doet geluid over beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 22:33
FeaR schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:57:
[...]

Als je de TV als doorgeefluik gebruikt dan zal het geluid inderdaad via de TV lopen én de receiver. Er zijn TV's die één output kunnen dempen (dus interne speaker of externe bron), maar mijn Panasonic doet geluid over beiden.
Oké thanks :)

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reupert
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:09
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een Denon X2000 icm Teufel Ultima 40. De draadloze oplossingen zijn echt geweldig! Via mijn iphone kan ik alles bedienen en via airplay kan via mijn telefoon alle muziek vanuit iTunes afspelen (via gedeelde muziek).

Er is slechts 1 ding wat mij irriteert: als ik TV kijk, dan is de helderheid dusdanig hoog dat zwart grijs is geworden.
De tv is via hdmi (arc) aangesloten aan de versterker welke vervolgens ook via hdmi is aangesloten aan de upc mediabox. Als ik af en toe loop de klieren met verschillende opties of wisselen van kanalen kan ik wel eens geluk hebben dat de helderheid is hersteld. Maar standaard is die op de 1 of andere manier te hoog.

Ik heb me rot gezocht in de opties maar kan het helaas niet vinden waar dit aan ligt. Iemand anders ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Onder video settings kijken en alle enhancers etc uitzetten :)
Zie boekje :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
The Eagle schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:55:
Onder video settings kijken en alle enhancers etc uitzetten :)
Zie boekje :)
Ik heb hetzelfde, maar zie onder video totaal geen enhancer settings, alleen upscaling en dat heb ik al uit gezet.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ik weet niet hoe het met jouw TV zit, maar de mijne (LG) onthoud zijn instellingen per input. Kan het zijn dat jouw TV dat ook doet? In voorkomend geval: wellicht taan die settings weer terug omdat het apparaat dat er op hing (decoder?) veranderd is, of het ding op een andere HDMI aansluiting hangt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje:

Ik heb het idee dat mijn x3000 niet automatisch schakelt naar het juiste geluid,

Als ik b.v. een film afspeel met DTS en de receiver staat op Dolby dan heb ik het idee dat hij niet over springt naar DTS maar blijft hangen op Dolby.

Bij mijn vorige receiver van Denon zag je hem overspringen.

Ik moet wel zeggen dat de vorige het geluid via optisch ging en dat ik nu alleen een HDMI-kabel gebruik.

Kan het b.v. aan mijn HDMI-kabel liggen of heb ik ergens een instelling verkeerd of iets ?

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
The Eagle schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 23:26:
Ik weet niet hoe het met jouw TV zit, maar de mijne (LG) onthoud zijn instellingen per input. Kan het zijn dat jouw TV dat ook doet? In voorkomend geval: wellicht taan die settings weer terug omdat het apparaat dat er op hing (decoder?) veranderd is, of het ding op een andere HDMI aansluiting hangt.
Ik heb de indruk dat het niet ligt aan de instellingen per input van de tv. Het viel me op bij zeer witte beelden (sneeuw) met donkere kleding/schaduw. Het zwart was toen grijzig. Bij donkere beelden was het beeld duidelijk donkerder. Ik had het andersom verwacht, want mijn plasma is normaal heel goed in het contrast. Het lijkt er nu op of de extremen wat vermindert worden (een techniek die ik wel bij audio ken, maar niet bij video)

Ik ga van het weekend nog wat testfoto's gebruiken en ook switchen tussen bron om de verschillen te bekijken.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 08:37:
Ik heb het idee dat mijn x3000 niet automatisch schakelt naar het juiste geluid,

Als ik b.v. een film afspeel met DTS en de receiver staat op Dolby dan heb ik het idee dat hij niet over springt naar DTS maar blijft hangen op Dolby.
Heb je het idee of heb je het ook getest? Bron pakken met DTS en Dolby Digital en dan switchen. Dan ben je zeker. Ik heb het nog nooit meegemaakt wat je beschrijft namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reupert
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:09
morpheus schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:15:
[...]

Ik heb de indruk dat het niet ligt aan de instellingen per input van de tv. Het viel me op bij zeer witte beelden (sneeuw) met donkere kleding/schaduw. Het zwart was toen grijzig. Bij donkere beelden was het beeld duidelijk donkerder. Ik had het andersom verwacht, want mijn plasma is normaal heel goed in het contrast. Het lijkt er nu op of de extremen wat vermindert worden (een techniek die ik wel bij audio ken, maar niet bij video)

Ik ga van het weekend nog wat testfoto's gebruiken en ook switchen tussen bron om de verschillen te bekijken.
Ik heb het bij mij even getest en de instellingen blijven gelijk. Het vreemde is vooral dat het probleem niet consistent is. De ene keer heb ik het wel en de ander keer niet. Hierdoor had ik ook al zo'n vermoeden dat het niet aan de tv-instellingen kan zitten.

Voor de beeldvorming heb ik een video geüpload op youtube: http://youtu.be/y2UkFRwVTS4
Hier schakel ik de versterker een aantal aan en uit om de verschillen te laten zien tussen passthrough en dat die aanstaat. Helaas gaf die deze keer bij beide gevallen de verhoogde helderheid. Je ziet alleen wel dat hij iedere keer van zwart naar grijs schiet.

Overigens staan de instellingen alsvolgt:
Beeldinstelling
Foto weergave UIT
HDMI setup
lip sync AAN
hdmi audio uit AVR
hdmi doorgeven AAN (anders moet ik de versterker altijd aan hebben, uitschakelen verhelpt het probleem niet)
hdmi bediening UIT
Uitgangsinstellingen
videomodus AUTOMATISCH
videoconversie AAN (bedient de denon makkelijker, uitschakelen verhelpt ook niet)
i/pscaler UIT
infoweergave staat niks bijzonders bij tv-formaat is PAL (veranderen naar NTSC helpt ook niet)

:?

[ Voor 16% gewijzigd door reupert op 30-01-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

SilencerNL

No remorse

Ik heb dit ook wel eens gezien toen ik in de instellingen zat 'te spelen'. Bij mij zag ik dit toen ik de HDMI poorten op 'full' zetten bij de color range geloof ik (kan ik niet checken, zit op het werk). Deze staat bij nu op 'auto' of 'standaard' ofzo, dan is het beeld weer goed.

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:28
Ik heb sinds vandaag een X2000, goed geluid. Alleen als ik mijn DVD(/CD)-speler aansluit via Component dan heb ik bij het instellen beeld. Als ik daarna weer de componentingang kies die ik aan mijn DVD instelling heb gekoppeld via de setup krijg ik geen beeld. Af en toe zie ik dat de tv signaal krijgt en de resolutie toont maar krijg het niet voor elkaar. Heb al 3 keer de setup gedraait. Tijdens setup elke keer weer beeld en zit nu weer naar een zwart scherm te kijken. Component kabeltjes in de TV geeft gewoon beeld. Kom ook niet in het instellingen menu als ik DVD heb geselecteerd.

Moet ie terug? :-( of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Er loopt ongetwijfeld een HDMI kabel van je Denon naar je TV gok ik ;)

Check even de manual, dan zie je wat de Denon precies kan converteren en wat niet. Zou me niks verbazen als je iets wilt wat de Denon niet kan :)

Overigens is de oplossing best simpel: Audiokabeltje van die DVD speler rechtstreeks naar je Denon laten lopen, en video rechtstreeks naar je TV. Als je DVD wilt kijken selecteer je gewoon de juiste bron, en geluid gaat altijd via de Denon, want dat wil je bij films meestal sowieso wel en bij CD's al helemaal ;)

Alternatief: koop een simpele BR speler met HDMI uitgang, ben je van het gelazer af. Die dingen zijn tegenwoodig voor nog geen 100 euro te verkrijgen - en om nu nog een losse DVD speler te kopen is ook weer zoiets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Stomme is dat ik gistermiddag een half uur naar een DVD heb zitten kijken en diezelfde DVD het niet deed gisteravond toen ik het poste. Vanmorgen nog maar eens geprobeerd en diezelfde DVD doet het nu wel! Ik kijk het wel even aan hoe het gaat.

Er loopt nu al een audio (toslink) kabeltje van mijn DVD speler naar mijn receiver, alleen heb ik geen component ingangen meer vrij op mijn tv (zit de Wii al op). Los hiervan koop ik een apparaat met deze mogelijkheid en verwacht ik ook gewoon dat het werkt. Ik speel geen blurays dus mijn NAD DVD Speler voldoet nog super (en was ook niet heel goedkoop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Je koopt een apparaat dat video kan doorgeven. En dat kan het ook. Het kan alleen niet alle videosignalen zomaar converteren :)
X2000 manual in PDF, zie pagina 134 en 187.
Als je op pagina 187 kijkt zie je dat een evt videoouput / conversie dus afhankelijk is van het aangeboden ingangssignaal. Nou wordt dat van een DVD mogelijk niet altijd meegegeven, dat is 1; en 2 is dat je mogelijk je receiver hebt ingesteld dat ie standaard 1080p moet uitspugen ipv op auto te zetten. Check dat even dus, kan zomaar zijn dat dat het is :)

Overigens kom je goed weg. Mijn AVR2311 kan niet eens composiet naar HDMI converteren, dus moet ik mijn NES direct op de TV hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik snap je reactie wel dat het niet alle formaten kan decoden, maar ik heb niets veranderd aan de instellingen van mijn DVD speler en gewoon aangesloten gelaten via component. En wat hij uitstuurt voldoet aan de eisen van van de X2000 (576p uit via component). En alles stata op auto, maar het werkt nu toch nog dus kijk het even aan.

[ Voor 12% gewijzigd door jongetje op 31-01-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik zit te twijfelen of ik een tweedehands Denon AVR-1400 receiver zal kopen of een nieuwe Denon PMA-520AE. Beide opties kosten ongeveer 150 euro. De versterker gaat gebruikt worden in combinatie met twee Dali Zensor 1/3 speakers en wordt in eerste instantie alleen aangesloten op mijn computer. Nu heb ik totaal geen verstand van audio, en laat ik me graag adviseren door jullie. Qua grootte vind ik de nieuwe PMA-520AE fijner, lekker compact voor op mijn bureau. Echter de AVR-1400 heeft veel meer aansluitingen, zo kan ik mijn PC/Xbox optisch aansluiten, iets dat op het andere model niet mogelijk is.

De tweedehands versterker kan ik voor 150eu bij een tweedehandswinkel in de buurt kopen. Daar heb ik wel 1 maand garantie, maar toch ben ik nooit zo'n fan van tweedehands kopen. Hoe zijn de ervaringen met audio-apparatuur; verstand om tweedehands te kopen? Graag hoor ik jullie advies :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

monnick schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:40:

De tweedehands versterker kan ik voor 150eu bij een tweedehandswinkel in de buurt kopen. Daar heb ik wel 1 maand garantie, maar toch ben ik nooit zo'n fan van tweedehands kopen. Hoe zijn de ervaringen met audio-apparatuur; verstand om tweedehands te kopen? Graag hoor ik jullie advies :-)
Receivers vind ik vrij veilig om 2e hands te kopen. Dat gaat eigenlijk niet vaak stuk werkt prima. Zeker degelijk materiaal. Ik heb mijn Marantz ook vol vertrouwen 2e hands gekocht. Het blijft persoonlijke voorkeur, maar ik heb de voorkeur voor een betere 2e hands receiver dan een nieuwe mindere receiver. Maar dat is persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

150 is veel te veel voor die AVR 1400. Staan op MP voor veel minder, of voor het zelfde bedrag inclusief DVD speler oid. Bovendien heb je een nieuwe AVR1513 al voor 199 euro. Dat is dan weliswaar niet het allernieuwste model meer (dat is de X1000 in die range), maar die doet en heeft wel alles wat je evt mist op die PMA520.

PMA520AE is al een wat ouder model, maar alleen stereo. Het is echter wel een goede versterker :)
De vraag wordt dan: waar wil je hem voor gebruiken, en met name of je hem in de toekomst ook in wilt gaan zetten voor 5.1 oid.

Persoonlijk zou ik in jouw geval kijken of ik het budget op kon rekken en voor die 1513 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 19:01
Ik heb sinds kort de Jamo S426 HCS 3 speakerset. Ik zoek daarbij een receiver. Vanwege de reputatie van het leveren van een warm en vol geluid is mijn keuze gevallen op een Denon receiver.

Ik twijfel tussen de X1000 en de X2000. Met de mediamarkt actie van nu is het verschil tussen de twee zo'n 70 euro. Is de X2000 een betere koop?
Ik zal de geluidsset met name gebruiken voor bij het kijken van films, en zal een 5.1 systeem worden.
Nog adviezen of suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Op zo'n Jamo (en meer) speaker set zal het verschil niet hoorbaar zijn. Je zal dus moeten zoeken of je de opties van de X2000 de 70 euro waard vindt. Overigens vind ik termen als "het leveren van een warm geluid" dubieus, maar daar is op GoT meer over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Laatst online: 17-09 14:43
Juist omdat ik niet zoveel films kijk en de receiver in eerste instantie in 2.0 setup ga gebruiken, ben ik voor de X1000 gegaan. Ik heb vooral gelet op de opties en aansluitingen die ik nodig heb, en daarin voorziet dit model prima. Zo heb ik toch bijvoorbeeld de netwerk-, usb en optische aansluitingen die ik zou missen bij een analoge stereoversterker. De X2000 biedt vooral meerwaarde als je 7.1 en upscaling als belangrijke opties ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
4K support is ook wel handig mocht je op korte termijn een dergelijke TV kopen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielzP
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-04 19:00
Gisteren de avr-x2000 gekocht bij MM cruqius voor€ 288,41. Originele prijs stond op €349 wat ook al een van de lagere prijzen in de pricewatch was. Met de 21% actie ging er dus nog €70 af. Er stonden er nog 2, dus voor de geïnteresseerden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Zeker scherp, ik heb er nog 355€ voor betaald vorige maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:53:
150 is veel te veel voor die AVR 1400. Staan op MP voor veel minder, of voor het zelfde bedrag inclusief DVD speler oid. Bovendien heb je een nieuwe AVR1513 al voor 199 euro. Dat is dan weliswaar niet het allernieuwste model meer (dat is de X1000 in die range), maar die doet en heeft wel alles wat je evt mist op die PMA520.

PMA520AE is al een wat ouder model, maar alleen stereo. Het is echter wel een goede versterker :)
De vraag wordt dan: waar wil je hem voor gebruiken, en met name of je hem in de toekomst ook in wilt gaan zetten voor 5.1 oid.

Persoonlijk zou ik in jouw geval kijken of ik het budget op kon rekken en voor die 1513 gaan.
Thanks voor deze nuttige info! Ik ga zeker eens goed kijken naar die 1513 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:53:

Ik heb nog eens wat verder zitten researchen naar aanleiding van je post. Eerst leek de AVR-1513 me zeer geschikt, maar toen ik nog eens wat verder ging zoeken kwam ik toch uit bij de X1000. Grote voordeel van dit nieuwe model is dat hij netwerkmogelijkheden heeft. Muziek afspelen via AirPlay vind ik toch wel erg fijn.

Voor nu is de X1000 redelijk overkill, ik ben slechts van plan om hem met twee Dali Zensor 1/3 speakers aan mijn computer te hangen. Echter vind ik het wel erg fijn om klaar te zijn voor de toekomst, met de X1000 heb ik de vrijheid om uit te breiden en kan ik later nog mijn Xbox en TV er aan hangen. Daarom ben ik wel bereid om €250 uit te geven aan de X1000. Goede keus?

EDIT; Nog een klein vraagje: wordt zo'n versterker warm? Qua plaatsing op mijn bureau is het het mooiste als mijn computerscherm direct op de receiver komt te staan, is dat een goed idee?

[ Voor 6% gewijzigd door monnick op 02-02-2014 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Mijn X2000 wordt wel redelijk warm aan de bovenzijde ja. Ik zou zelf mijn monitor er niet op plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

monnick schreef op zondag 02 februari 2014 @ 10:06:
[...]

Ik heb nog eens wat verder zitten researchen naar aanleiding van je post. Eerst leek de AVR-1513 me zeer geschikt, maar toen ik nog eens wat verder ging zoeken kwam ik toch uit bij de X1000. Grote voordeel van dit nieuwe model is dat hij netwerkmogelijkheden heeft. Muziek afspelen via AirPlay vind ik toch wel erg fijn.

Voor nu is de X1000 redelijk overkill, ik ben slechts van plan om hem met twee Dali Zensor 1/3 speakers aan mijn computer te hangen. Echter vind ik het wel erg fijn om klaar te zijn voor de toekomst, met de X1000 heb ik de vrijheid om uit te breiden en kan ik later nog mijn Xbox en TV er aan hangen. Daarom ben ik wel bereid om €250 uit te geven aan de X1000. Goede keus?

EDIT; Nog een klein vraagje: wordt zo'n versterker warm? Qua plaatsing op mijn bureau is het het mooiste als mijn computerscherm direct op de receiver komt te staan, is dat een goed idee?
Gewoon voor de X1000 gaan dan ja :Y

Qua warmte: hangt denk ik ook van het vermogen af dat ie moet leveren. Monotor er direct op zou ik niet doen, maar daar is die bovenkant ook sowieso niet voor geschikt, metaal is niet zo dik. Maar pak een houten plaat en een paar ikea pootjes en bouw er iets omheen zodat ie lucht krijgt, en dan gaat dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:09

scorpie

Supra Addict

Kun je niet vandaag beter voor de X2000 gaan? Die is met de 'BTW weg ermee' actie van de MediaMarkt vandaag nog 288,-

(Sorry als je dit morgen pas leest.. :P )

edit: tenminste.. ik zag van de week een post van iemand die hem voor een leuke prijs gekocht had, maar nu kan ik het nergens meer vinden.

[ Voor 30% gewijzigd door scorpie op 02-02-2014 12:40 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
scorpie schreef op zondag 02 februari 2014 @ 12:30:
Kun je niet vandaag beter voor de X2000 gaan? Die is met de 'BTW weg ermee' actie van de MediaMarkt vandaag nog 288,-

(Sorry als je dit morgen pas leest.. :P )
Heb je een linkje voor me? Kan hem niet vinden voor die prijs @ MediaMarkt website.

Waarom zou ik trouwens voor de X2000 gaan? Het is natuurlijk een gunstige prijs als ik hem inderdaad voor 288 kan kopen, maar wat zijn (voor mij?) de voordelen t.o.v. de X1000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Eventuele uitbreidbaarheid. Meer HDMI ingangen (is wel de standaard nu natuurlijk..), en 7.1 ipv 5.1. Voor het verschil in wattage hoef je het denk ik niet te doen (correct me if I'm wrong). Die 20W extra haal je er denk ik toch niet uit in je woonkamer :)

Volgens mij zijn verder alle overige features wel gelijk.

edit: ik probeerde hem vandaag ook nog te kopen, maar geen enkele MM heeft hem nog op voorraad die bij mij in de buurt zit.

[ Voor 16% gewijzigd door scorpie op 02-02-2014 12:46 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
scorpie schreef op zondag 02 februari 2014 @ 12:45:
Eventuele uitbreidbaarheid. Meer HDMI ingangen (is wel de standaard nu natuurlijk..), en 7.1 ipv 5.1. Voor het verschil in wattage hoef je het denk ik niet te doen (correct me if I'm wrong). Die 20W extra haal je er denk ik toch niet uit in je woonkamer :)

Volgens mij zijn verder alle overige features wel gelijk.
Grootste voordeel voor mij lijkt me nog wel de 4K passthrough :-)
Heb je nog een linkje voor me naar de MM aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Yes, heb em gevonden:

nielzP in "Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4"

Nu nog een MM vinden die em op voorraad heeft >:) (Den Haag in elk geval niet :( )

edit: (Ik blijf al m'n posts wijzigen, gaat lekker zo :P)
Maar een ander groot voordeel wat ik idd vergeten was, is de 4K upscaling. Nog meer 'ready for the future' dus! :)

[ Voor 31% gewijzigd door scorpie op 02-02-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
scorpie schreef op zondag 02 februari 2014 @ 12:50:
Yes, heb em gevonden:

nielzP in "Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4"

Nu nog een MM vinden die em op voorraad heeft >:) (Den Haag in elk geval niet :( )

edit: (Ik blijf al m'n posts wijzigen, gaat lekker zo :P)
Maar een ander groot voordeel wat ik idd vergeten was, is de 4K upscaling. Nog meer 'ready for the future' dus! :)
Op de MM website is niks te vinden (of ik zoek verkeerd). Lijkt me overal uitverkocht dan? Ik zie alleen nog de X500 en X4000 op de website staan.

EDIT: Lekker is dat, in verband met de BTW actie is de MM helemaal niet telefonisch bereikbaar. Zo is er dus geen enkele mogelijkheid om de voorraad van de winkels te checken... :(

[ Voor 13% gewijzigd door monnick op 02-02-2014 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ik ook, maar volgens mij is dat juist ivm deze actie gedaan. Ik neem aan dat ze de webshop niet live updaten met de real life sales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Die 4k is op maximaal 30Hz, dat leek mij onvoldoende om wanneer 4k televisies echt betaalbaar zijn soepel films te kijken. Ik heb de X1000,- voor 210 weg bij de MM overigens.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielzP
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-04 19:00
monnick schreef op zondag 02 februari 2014 @ 12:56:
[...]

Op de MM website is niks te vinden (of ik zoek verkeerd). Lijkt me overal uitverkocht dan? Ik zie alleen nog de X500 en X4000 op de website staan.

EDIT: Lekker is dat, in verband met de BTW actie is de MM helemaal niet telefonisch bereikbaar. Zo is er dus geen enkele mogelijkheid om de voorraad van de winkels te checken... :(
De X3000 stond er van de week nog wel op, maar was online blijkbaar snel uitverkocht.. Toch hebben ze in de winkels zelf hier en daar nog wel wat voorraad staan.
In Cruquius stonden vrijdag nog 2stuks X2000 en ik meen 1x een X3000 (die niet heel erg interessant was voor €574, uit mijn hoofd) . X1000 weet ik niet.
Gisteren in Alkmaar een showmodel (verhuizingskorting + 21%aktie) van de X3000 gezien voor €410 (was niet aangesloten en mogelijk nooit gebruikt). Verder stond er nog een X2000 in dichte doos, zonder prijsvermelding.
misschien iets te ver uit de buurt, maar wellicht toch interessant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Mjah helaas wordt dat voor mij een halve wereldreis.. :-(

Nu maar even kijken wanneer de nieuwe serie uit gaat komen. De X1000 / X2000 enzo zijn ergens in juni geintroduceerd, dus hopelijk doen ze dat ieder jaar en hoeven we niet lang meer te wachten op een prijsverlaging, danwel op een nieuwere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Update over de storingen. Geen storingen meer gehad na de eerste 3x dat het gebeurde. Misschien dat de AVR op stoom moest komen? Wellicht was de oorzaak toch uPnP in de router uitzetten, of het in de eerste weken veelvuldige gebruik van de web controller? Anyways; blij dat het niet meer voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:37
Bij Botman hebben ze ook nu wel aardige prijzen, de X1000 voor 275: http://www.botman.com/sur...t_botm_42_merk-denon.html

Ik heb zelf vorige week een X3000 in huis gehaald daar, voor 489. Gebruiken jullie trouwens de Audyssey MultEQ XT? Ik vind het geluid zo opgepompt klinken..op direct zetten is gelijk een groot verschil, maar het klinkt wel natuurlijker vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo... na wat rare storingen in mijn X2000 (zéér lage volume outputs op netwerkbronnen, vastlopen door uPnP probleem) nu weer iets anders geks:

De nummering voor de microfoon posities tijdens het audyssey calibratie proces worden niet weergegeven! Niet zo handig, dan doorloop je namelijk de stappen (posities) maar weet je niet waar je de microfoon moet plaatsen :/

Iemand hier ervaring mee? Ik wil hm niet niet WEER 6 weken kwijt zijn :( Of heeft iemand zin om screenshots van het calibratie proces te posten :P Dan kan ik alsnog de microfoon goed plaatsen :D

Owja, een planning van Denon m.b.t. firmware update uitrol (USA, misschien ook NL?)
http://usa.denon.com/us/N...News&NewsId=110&Year=2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 23:22:
Update over de storingen. Geen storingen meer gehad na de eerste 3x dat het gebeurde. Misschien dat de AVR op stoom moest komen? Wellicht was de oorzaak toch uPnP in de router uitzetten, of het in de eerste weken veelvuldige gebruik van de web controller? Anyways; blij dat het niet meer voorkomt.
Ik vind dat we Denon met zn allen moeten stalken dat ze dit soort dingen heel snel verhelpen met een update 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
scorpie schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:14:
Mjah helaas wordt dat voor mij een halve wereldreis.. :-(

Nu maar even kijken wanneer de nieuwe serie uit gaat komen. De X1000 / X2000 enzo zijn ergens in juni geintroduceerd, dus hopelijk doen ze dat ieder jaar en hoeven we niet lang meer te wachten op een prijsverlaging, danwel op een nieuwere versie.
goedkoper? de prijzen van de x2000 zijn vandaag met 100euro omhoog gegaan bij alle winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvP32
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-01-2021
De prijzen van de meeste Denons zijn weer richting de oude prijzen gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Laatst online: 15-09 14:22
RvP32 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 23:05:
De prijzen van de meeste Denons zijn weer richting de oude prijzen gegaan...
Vorig jaar schommelde het ook zo. Toen in maart de 2113 voor 349€ kunnen aanschaffen. Kortom: Wie wacht wordt beloond denk ik.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Ik gebruik het ook, omdat ik anders nauwelijk bas uit m'n Vector 55's krijg. Jaren terug heb ik een Yamaha RX-V440 gehad icm eveneens een set Vector 55's en in mijn herinnering had ik duidelijk meer laag. Ik weet 100% zeker dat ik geen "super bass boost" equalizer instellingen gebruikte, omdat dat gewoon ruk klinkt.

Met Audyssey correctie(dynamisch volume uit) is het soms goed en soms "super bass boost" achtig. De handmatige equalizer is zeer beperkt qua aantal frequentie banden(62Hz en 120Hz voor het laag), ik weet niet of Audyssey het geluid corrigeert met meer frequentiebanden.
Romius schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:48:
Bij Botman hebben ze ook nu wel aardige prijzen, de X1000 voor 275: http://www.botman.com/sur...t_botm_42_merk-denon.html

Ik heb zelf vorige week een X3000 in huis gehaald daar, voor 489. Gebruiken jullie trouwens de Audyssey MultEQ XT? Ik vind het geluid zo opgepompt klinken..op direct zetten is gelijk een groot verschil, maar het klinkt wel natuurlijker vind ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Vaag dat de X2000 de ene week nog 288€ en 1 week later 449€ kost....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Mwah niet heel vreemd toch? Die 288,- was alleen bij de MediaMarkt tijdens hun 'BTW weg ermee!' kortingsactie. Normaal was ie 355,- geloof ik. Dat hij nu weer 100 euro omhoog is gegaan vanaf de 'oude' prijs, is dan weer wel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Benga schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 09:56:
Denon 4520 owners, hoe bevalt deze jongen in Stereo? Muzikaal genoeg voor jullie? Heeft free amp assign hier ook zijn voordelen (biamp) ? En tot slot, kan je in Pure Direct een crossover punt instellen voor je sub? Of valt deze automatisch weg via LFE in p direct?
De 4520 heeft erg veel vermogen in stereo. Sowieso is op mijn speakers (de gehele set Sonus Faber Domus) Denon zeker muzikaal (beter dan Pioneer en Onkyo). Mijn huidige speakers kunnen geen biamping, maar op de vorige speakers/versterker (gehele set Tannoy Eyris DC/4306) gaf biamp ook geen hoorbaar verschil.
Volgens mij vallen alle regelingen weg in Pure Direct, kan de sub niet testen, omdat sinds mijn verhuizing geen sub meer heb (ivm directe buren).

[ Voor 23% gewijzigd door |sWORDs| op 07-02-2014 09:39 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:45
scorpie schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 00:33:
Mwah niet heel vreemd toch? Die 288,- was alleen bij de MediaMarkt tijdens hun 'BTW weg ermee!' kortingsactie. Normaal was ie 355,- geloof ik. Dat hij nu weer 100 euro omhoog is gegaan vanaf de 'oude' prijs, is dan weer wel raar.
Die prijsverhogingen zie je het hele jaar door bij Denon en Marantz. Volgens mij worden winkels eens in de zoveel tijd door de importeur verplicht de prijzen omhoog te gooien. Best wel klantonvriendelijk als je mij vraagt.

Als je er een wil kopen dus goed naar de pricewatch kijken wat de bodemprijs is geweest, dan weet je of je moet wachten (of moet afdingen in de winkel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Geen idee of dit gestuurd wordt door de importeur. Vorig jaar was me hetzelfde al opgevallen. Na de jaarwisseling maakten de modellen toen ook een redelijk prijsval waarna ze nog een paar keer op een neer schommelden.

Het kan zijn dat er bijvoorbeeld acties lopen waar wij als consument geen weet van hebben waardoor het spul goedkoper aangeboden kan worden. En verder is het natuurlijk ook een kwestie van vraag en aanbod. Wanneer er nieuwe, duurdere maar nagenoeg dezelfde modellen aankomen ontstaat er een run op het goedkopere oude model. Als deze schaarser worden, schieten de prijzen daarvan ook weer omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
S1NN3D schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:42:
Geen idee of dit gestuurd wordt door de importeur. Vorig jaar was me hetzelfde al opgevallen. Na de jaarwisseling maakten de modellen toen ook een redelijk prijsval waarna ze nog een paar keer op een neer schommelden.

Het kan zijn dat er bijvoorbeeld acties lopen waar wij als consument geen weet van hebben waardoor het spul goedkoper aangeboden kan worden. En verder is het natuurlijk ook een kwestie van vraag en aanbod. Wanneer er nieuwe, duurdere maar nagenoeg dezelfde modellen aankomen ontstaat er een run op het goedkopere oude model. Als deze schaarser worden, schieten de prijzen daarvan ook weer omhoog.
Het heeft volgens mij ook met de voorraden te maken.
Veel voorraad en weinig vraag doet de prijs dalen.
Met een leuke actie erbij kom je dan op een nette prijs uit.
Blijft lastig want de prijzen schommelen inderdaad nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Voorraden zijn ook laag bij de importeur. Mijn X2000 werkt niet lekker en mag ik omruilen maar moet ruim een week wachten totdat de winkel een nieuwe aangeleverd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:56:
Zo... na wat rare storingen in mijn X2000 (zéér lage volume outputs op netwerkbronnen, vastlopen door uPnP probleem) nu weer iets anders geks:

De nummering voor de microfoon posities tijdens het audyssey calibratie proces worden niet weergegeven! Niet zo handig, dan doorloop je namelijk de stappen (posities) maar weet je niet waar je de microfoon moet plaatsen :/

Iemand hier ervaring mee? Ik wil hm niet niet WEER 6 weken kwijt zijn :( Of heeft iemand zin om screenshots van het calibratie proces te posten :P Dan kan ik alsnog de microfoon goed plaatsen :D

Owja, een planning van Denon m.b.t. firmware update uitrol (USA, misschien ook NL?)
http://usa.denon.com/us/N...News&NewsId=110&Year=2014
De volgorde die je aanhoudt maakt niet uit, zolang de eerste meting maar op de ideale luisterpositie plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 19:57
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:56:
Op de website: http://www.audyssey.com/technologies/multeq/how-to

Afbeeldingslocatie: http://www.audyssey.com/sites/default/files/howtomulteq300.png

[ Voor 10% gewijzigd door Tronic op 07-02-2014 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:43
dacht dat dat gebaseerd was op primaire luisterpositie, daarna nummer 2 enz... Heb hier 'slechts' een 1912, maar volgens mij maar enkele punten gepakt ipv alle mogelijke opties.

Wat wel fijn is, omdat mijn speakers niet even ver van de tv staan en ze ook niet op 1 lijn staan (tja, vorm huis), wordt dat dmv delay en volume gecompenseerd, waardoor het dus wel lijkt of ze even hard/ver weg staan.

Had die 1912 2e hands gekocht, had een Onkyo SR607, maar display was daar stuk... deze voor leuke prijs gevonden, zat ook nog even naar een X2000 te kijken, maar dat was toch weer een eind duurder en deze had ik sneller in huis, ben er iig blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
sheepdog schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:11:
[...]

Die prijsverhogingen zie je het hele jaar door bij Denon en Marantz. Volgens mij worden winkels eens in de zoveel tijd door de importeur verplicht de prijzen omhoog te gooien. Best wel klantonvriendelijk als je mij vraagt.

Als je er een wil kopen dus goed naar de pricewatch kijken wat de bodemprijs is geweest, dan weet je of je moet wachten (of moet afdingen in de winkel).
Toeval bestaat niet :o maar opeens hanteren vele winkels/webshops een prijs van precies € 449 voor de AVR-X2000.
De vrije marktwerking lijkt opeens niet meer te bestaan, en van prijsafspraken is natuurlijk geen sprake...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
HoppyF schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 17:51:
[...]
Toeval bestaat niet :o maar opeens hanteren vele winkels/webshops een prijs van precies € 449 voor de AVR-X2000.
De vrije marktwerking lijkt opeens niet meer te bestaan, en van prijsafspraken is natuurlijk geen sprake...
Prijzen zijn nu weer terug op het normale niveau. Op HTForum heeft één van de sponsoren laten weten dat er de laatste tijd verlies werd gemaakt op apparatuur. Niet gek dat de prijzen dan weer omhoog gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mockba
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:14
Ik ben een van de gelukkigen die de x4000 voor 729 euro heeft weten te bemachtigen. Net op tijd mijn slag geslagen, zo blijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
FeaR schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 17:57:
[...]

Prijzen zijn nu weer terug op het normale niveau. Op HTForum heeft één van de sponsoren laten weten dat er de laatste tijd verlies werd gemaakt op apparatuur. Niet gek dat de prijzen dan weer omhoog gaan.
Dat de prijzen wat schommelen is wel normaal.
Acties, aanbiedingen dragen hieraan bij.
Wat ik zo opvallend vind is het feit dat veel shops opeens precies dezelfde prijs hanteren, € 449 voor de AVR-2000 en niet 440, 450 of 475 om maar iets te noemen.
Hoe dan ook denk ik dat ik ook een goede aankoop heb gedaan voor € 349.
Pagina: 1 ... 26 ... 100 Laatste