Goedemorgen mensen,
Gisteravond stuitte ik op een vreemd, maar toch wel een leuk probleem.
Na mijn woonkamer wat anders ingedeeld te hebben weer de audissey opnieuw in laten regelen.
Ik heb het geluid altijd al wollig en dof gevonden in mijn huiskamer, totaal geeen dynamiek en punch, maar gisteren leek het wel dat 1 speaker ineens de dynamiek en punch kreeg die het hoort weer te geven.
speaker links voor werd getest door een zon pieptest. Tot mijn verbazing werd de test 2 keer uitgevoerd (omdat audissey waarschijnlijk een fout opmerkte??) en de 2 keer werd er ineens zoveel meer detail weergegeven uit de linker speaker dan de 1e keer. Het klonk niet harder, maar wel veeeeeel voller, net of het geluid mijn oren ingeschoten werd, mijn vriendin schrok er zelfs positief van. Vervolgens werd speaker rechtsvoor getest en deze klonk heel wollig en totaal niet detailvol.
Na de 8 stappen doorlopen en de boel opgeslagen te hebben klonk indd speaker links voor veel voller dan rechts (niet harder, getest met een db meter). Gelijk de test maar opnieuw gedaan.
De speakers laten staan zoals ze stonden, alles laten staan zoals bij de eerste test en opnieuw gaan testen.
En je raadt het misschien al nu werd ook linksvoor dof en wollig weer gegeven.
Ik heb sterk het idee dat er een blokkade in het systeem zit, net of de kraan niet helemaal opengezet is of dat er een pluk haar in de leiding zit waardoor er minder water door de leiding het kan stromen.
Kan iemand mij vertellen wat het zou kunnen zijn.
Ik het volgende zelf al gedaan:
Kabels gecheckt (zover geen problemen gevonden). Van den Hul clearwater.
verschillende instellingen geprobeerd (blijft wollig en dof)
Ik heb de volgende hardware
Denon 2113
2x klipsch F1
Edit: Met dof en en wollig bedoel ik per definitie niet dat het super slecht klinkt, maar het mist gewoon iets, en zeker gezien het verhaal betreft die linker speaker weet ik nu gewoon dat het veeel beter kan.
dannyreuser schreef op maandag 06 januari 2014 @ 18:56:
[...]
Nog even verder geprobeerd maar krijg echt met geen mogelijkheid geluid uit de HDMI of optische kabel.
Als ik de headphones aansluit en ik zit hem op audio systeem in plaats van tv speaker krijg ik geen geluid. Zet ik hem op tv speaker dan krijg ik geluid uit de headphones.
Vervolgens de Denon met een optische kabel op me htpc aangesloten en voila... geluid. Het zit hem dus in de Sony TV.
Zit er op je sony tv niet een speciale HDMI ARC die het geluid aan je receiver geeft? Misschien een idee om al je HDMI verbindingen te proberen?
[
Voor 20% gewijzigd door
Audione0 op 07-01-2014 12:12
]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt