Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Succes en veel plezier dr meer. En uiteraard: RTFM voordat je iets vraagt ;)
Arie-Kanarie schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:22:
Ik heb een AVR 2113 en pas een 32GB usb-stick bij de ALDI gekocht, maar die wordt niet herkend. Is geformatteerd in Win7 als FAT32 met standaard clustergrootte.
Gebruikte hiervoor een SanDisk 8GB die wordt binnen enkele seconden herkend en geladen.

Zit er een maximum aan wat de receiver aan kan?
Niet dat ik weet. Denk dat het eerder aan de twijfelachtige kwaliteit van die Aldi stick ligt.
Maar anders maak je even een partitie aan van 8GB op die stick en laat je de rest vrij, dan sluit je het uit :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 14:43
The Eagle schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 21:32:
Overigens heb ik de mijne destijds van Amazon.co.uk gehaald. Amazon zelf verstuurd WEL naar mainland europe, andere aanbieders niet. Uit DE halen is ook een optie.
De prijzen fluctueren er nogal, maar ik houd het ook in de gaten inderdaad. Waar ik wel benieuwd naar ben: hoe zit het met die stekker uit UK? Kun je die gewoon ombouwen naar EU standaard? Ik méén ooit te hebben gelezen dat het gewoon gaat om een adapter die ze in de UK meeleveren, dus dat zou moeten werken.

Ik ben zelf nog steeds aan het kijken en vergelijken. Eigenlijk ben ik vooral op zoek naar een fijne entry-level AVR waarmee ik twee Dali speakers in stereo kan aansluiten, en ik verwacht niet snel uit te breiden. Wel heb ik graag de netwerkmogelijkheden en andere aansluitingen.

De X1000 vind ik opzich prima, op de afstandsbediening na. Ik zou bijna daarom al de X2000 willen nemen :+ Verder zullen die twee waarschijnlijk gewoon vergelijkbaar geluid produceren in stereo lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:54
Wat een heerlijke setup, alles in 1..ok..in 2 keer werkend.
XBOX via HDMI
MediaCenter PC via HDMI + Optical
Wii via component
TV Audio via Optical

Alles werkte in 1 keer behalve geluid via de MediaCenter PC maar dat was een kwestie van de ingang keuze van Automatisch naar 'Alleen Digitaal' zetten O-) op automatisch pakt ie het stereo geluid van de HDMI kabel..

Daarna ook Spotify getest en werkt zonder enig gedoe of tweaken.

Het is nu al laat dus morgen maar eens kijken hoe ik met de remote app kan gebruiken. Kon het toch niet laten heb de AVR-Remote for Denon/Marantz geinstalleerd en werkt ook eigenlijk out of the box!

Top op heden dus alles positief. Morgen maar eens verder spelen en testen!

[ Voor 4% gewijzigd door Lord_Dain op 05-01-2014 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:05
@Lord_Dain: misschien is het hier wel voorbij gekomen, maar met wat voor speakers gebruik je je nieuwe aanwinst? :). Zelf wil ik op termijn graag een Yamaha RX-V663 vervangen, met name omdat ik HDMI ingangen mis en omdat ik hem in combinatie met mijn Mordaunt Short 908i front's (metalen tweeters en drivers,subwoofers onderin) toch met regelmaat te kort vind komen. Vooral op laag volume verdwijnt er gewoon veel detail en muzikaliteit.

Verder: Waarom gebruik je je Mediacenter PC niet ook gewoon met uitsluitend HDMI? Er is geen enkele manier waarop optical voordelen biedt, aangezien HDMI alle soorten audio kan vervoeren die optical ook kan (en meer). En met HDMI heb je voordelen zoals altijd goede lip sync, etc.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Pfoe, de speakers zijn nog van mijn 'oude' set, het is dit setje van JBL : http://www.bol.com/nl/p/j...s-zwart/9000000011016101/ Op zich voor onze huiskamer voldoende, maar ik ben echt geen audiofiel en best een leek op speaker gebied, ik heb dus echt geen idee of het een degelijke set is!

Ik zou graag alles over de HDMI laten lopen, maar de Intel chipset op het moederbord die de audio over de HDMI verzorgd, is echt bagger en ondersteunt geen compressie methoden/PCM, alleen stereo. De realtek die erin zit die kan dat wel allemaal, ik ben er alleen nog niet achter of ik die audio ook aan de HDMI uitgang kan koppelen..als dat kan, dan zou dat mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OK, helder :). Dan is de optical out idd je enige optie. Ik heb inderdaad vaker gelezen dat Intel nukkig doet met HDMI out, maar ik dacht dat dat in de laatste generaties chipsets wel opgelost zou moeten zijn (weet natuurlijk ook niet wat jij hebt, is ook beetje offtopic hier :) ).

Wat betreft de speakers: Duidelijk :). Dat JBL setje is wel van heel andere orde dan wat ik heb staan (no offense intended :P ). Omdat ik ook geen losse sub (met eigen versterker) heb, moet ik echt een receiver hebben die de ballen heeft om m'n zuilen aan te sturen :).

Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/ms/ms908i/ms908i.jpg

Ondanks dat ik van 'mooi' geluid houd noem ik mezelf ook geen audiofiel en wil er dus ook geen duizenden euro's aan spenderen. Maar ik hoop in mid-end receiver land toch nog m'n slag te kunnen slaan, ergens dit jaar :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Wat een monsters die boxen, wel stoer om die in de hoeken van je kamer te hebben staan :) De Media PC die ik heb staan is al bijna 4 jaar oud, dus de chipset is ook al redelijk gedateerd (weet hem ff niet uit mijn hoofd, volgens mij een i3 met integrated HD3000 graphics. Ik zou evt. een los kaartje kunnen kopen met goede GPU en HDMI waarbij ik de audio op de kaart kan prikken, maar op dit moment kan ik uit de voeten, omdat de X2000 2 toslink ingangen heeft.

Overigens moet ik nog wel wat doen aan de setup thuis, op dit moment kan ik de surround boxen niet gebruiken (moet nog een keer de kruipruimte in of wireless de boxen installeren) wellicht dat ik zelf ook nog wel eens op zoek ga naar een set grotere / degelijke boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mwa, op zich zijn ze ook weer niet zo 'monsterlijk' hoor :). Ze zijn nog geen meter hoog, relatief smal en ong. 50 cm. diep. Maar omdat alles van metaal is komt het wel heel erg kritisch wat voor 'kleuring' de gekozen versterker/receiver geeft. Met de huidige Yamaha vind ik ze wat 'schel', met een Marantz receiver klonkt het ronduit belabberd (soort van 'overstuurd'). Een collega van me heeft de voorlopers van deze speakers aan een midrange Denon 5.1 receiver uit 2001/2002 hangen en daar klinkt het veel 'warmer'.

Vandaar nog steeds mijn belangstelling voor Denon :).

Maar ik denk dat ik sowieso nog even afwacht wat Denon dit jaar aan nieuw spul gaat uitbrengen. ALS ik iets nieuws ga kopen, wil ik eigenlijk ook graag dat er DAB+ radio in zit. Op dit moment ontvang ik alles nog prima via het FM signaal dat KPN ITNS op mijn FttH verbinding door geeft, maar ik wil graag voor de toekomst de keus houden om ooit over te stappen naar andere ontvangstvormen.

Toslink blijft naar mijn mening trouwens een halfslachtig iets. In het verleden heb ik te veel apparaten met een toslink uitgang gehad (bv. klassieke xbox) die de bitstream op de 1 of andere manier niet goed ge-timed krijgen waardoor je snel 'jitter' hoort, iets wat ik via HDMI of coaxiaal eigenlijk veel minder ervaar.

Ik gebruik zelf ook nog Toslink tussen de TV en de AVR omdat de TV erg goed is in het doorgooien van audio uit alle ingangen (incl. HDMI) naar de AVR. Maar ook hier is het niet compleet jittervrij. Tussen ingebouwde DVB-C tuner van TV en via HDMI met TV verbonden Amino box + AVR gaat het prima, maar een Androidbox die via HDMI aan TV hangt (en dus weer toslink naar AVR) heb ik met PCM stereo regelmatig jitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

The Eagle schreef op zondag 05 januari 2014 @ 20:33:
[...]

Niet dat ik weet. Denk dat het eerder aan de twijfelachtige kwaliteit van die Aldi stick ligt.
Maar anders maak je even een partitie aan van 8GB op die stick en laat je de rest vrij, dan sluit je het uit :)
Had ik zelf kunnen bedenken, dat ga ik ook nog eens proberen.

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@Eymey, nou, mijn eerste ervaringen zijn in ieder geval zeer positief. Over zwaardere speakers kan ik helaas weinig zeggen, sorry!

Gisteren is het me trouwens gelukt om de AVR te laten vastlopen, terwijl ik met de AVR remote tool hem probeerde op te starten (meerdere malen achter elkaar). De AVR deedt niets meer en het standby lampje bleef vrolijk rood branden, dus de stekker er uit en er weer in was nodig om hem weer wakker te krijgen.

Vanochtend ook nog gespeeld met de web applicatie, dat werkt ook heerlijk (en volgens mij veiliger en directer qua interfacing dan die android tooltjes).

Wat bedoel je trouwens met DAB+? Ik krijg in Mei XS4all en dan krijg ik mijn radio alleen nog maar óf via Internet streams of via de Motorola ontvanger. Is de digitale audio die van de Motorola afkomt niet okee? Of mis je het echte stereo geluid?

[ Voor 19% gewijzigd door Lord_Dain op 06-01-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 11:10
Hallo,

Ik ben sinds gisteren in het bezit van een denon avr-x2000, ik heb de audessey set up gedaan, kind kan de was doen maar ik heb er nog wel enkele ragen over want ik twijfel aan een aantal instellingen

Fronts: Dali suite 1.5 Center Dali Suite 0.7

Frequency response - 41 - 24000 Frequency response 57-25000
Impedence - 4 - 8 ohm impedence 4.0 3.3/200 Hz
Bass Reflex System Resonance - 43.5Hz bas refeflex system renonance 41.0
Crossover frequency - 3000Hz Crossover 2.400
Recommended amplifier power - 40 - 160 Watts sensitivity 90.0
Sensitivity - 89 Db Max spl 111.0
Max SPL - 109 Db

Subwoofer BK Gemmni II

•System Type: Actief systeem met variabele frequentie
•Input: High level 100 k ohm ongebalanceerd via Neutrik Speakon connector
•Gain Control Range: 60dB
•Drive Unit Impedance: 4 Ohm
•Input: 230V / 50Hz

Rears 2x Boston Acoustics speakers
Frequentie bereik: pusmin 3db 120-20000Hz.
Gevoeligheid :(1 watt (2.83v) bij 1 m) 89dB.
Nominale Impedantie: 89dB.
Midrange: 3 1/2" (89mm)
Hoge tonen eenheid: 3/4" (19 mm)
Kantelfrequentie: Satelieten 4500 Hz

De subwoofer is low level aangesloten, crossover voor de audessey helemaal open gezet, gain op de helft en de fase op de 12 uursstand. Daarna heb ik de audessey uitgevoerd op 8 meetpunten.

De uitkomsten zijn:
De Fronts zijn op large gezet, de rest op small. Subwoofer ja

Center staat nu op 40 Hz, rears op 110Hz

Front l -9.0 db, front r -6db, center -8 db, subwoofer -12 db, rear l -6,5 db en rear r -5,5 db

Subwoofermodus: LFE

LPF voor LFE: 120Hz

MultEQ XT: Audessey
Dynamic EQ: aan
Dynamic volme: medium

Ik hoop dat ik het er een beetje duidelijk heb neergezet.

Ten eerste staan de fronts op Large, wanneer ik de sub op low level heb aangesloten moeten ze toch op Small staan? Ten tweede de center op 40 Hz, zelf heb ik het idee dat het beter is om het op 80 Hz te zetten.
De functie pure direct valt mij een een beetje tegen, maar klopt het dat de sub niet speelt tijdens deze modus? Want als ik evt de fronts op large ga zetten en toch van deze functie gebruik wil maken doet de sub niet mee.

Op zich ben ik wel tevreden over de geluidsweergave, nog iets te schel naar mijn mening kijken of ik daar nog wat aan kan sleutelen (vooral bij stereo)

Iemand verder nog tips/aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Volgens mij (maar dat verschilt denk ik per implementatie) zal hij bij Pure Direct sowieso alleen maar je Fronts laten spelen. In ieder geval is het wel de bedoeling van Pure Direct om echt zo veel mogelijk overbodige electronica en signaalpaden af te schakelen. Pure Direct heeft m.i. dan ook alleen maar zin als je front speakers hebt die goed genoeg zijn om zonder subwoofer muziek weer te geven (en de receiver ook genoeg power heeft om ze aan te sturen).

En wat betreft overige audio tuning en frequenties: Stel gewoon bij tot het naar jouw smaak klinkt. Het resultaat van Audissey is alleen een richtlijn. Een paar speakers met het formaat van jouw Dali's op small zetten lijkt mij een beetje z'n doel voorbij schieten (had dan gewoon een paar bookshelf speakertjes gebruikt).

Als ik een subwoofer had staan, dan zou ik alles zo hebben ingesteld dat de subwoofer alleen nog aanvult wat mijn fronts niet meer aan kunnen.......
Lord_Dain schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:24:

Wat bedoel je trouwens met DAB+? Ik krijg in Mei XS4all en dan krijg ik mijn radio alleen nog maar óf via Internet streams of via de Motorola ontvanger. Is de digitale audio die van de Motorola afkomt niet okee? Of mis je het echte stereo geluid?
DAB+ is digitale radio (via de ether, maar het zou natuurlijk ook gewoon over coax kunnen). Mits het aanslaat zou op den duur DAB+ nog de enige manier moeten zijn om radio uit de lucht op te pikken. De digitale audio vanaf de Motorola zal best OK zijn maar ik luister zelf nogal graag en vaak radio (ook 's ochends vroeg 'eventjes') en heb, ondanks dat ik allerlei zaken zoals een Logitech Harmony en zo heb, toch niet zo'n zin om dan meerdere apparaten te moeten gaan inschakelen.

Nou zal een eventuele nieuwe receiver natuurlijk ook wel radiostreams van internet kunnen afspelen, maar het is altijd maar afwachten of dat net zo gebruiksvriendelijk en rap valt af te stemmen (bv met presets) als de good old FM ontvanger. DAB+ zou ik dus wel een welkome aanvulling vinden.

[ Voor 37% gewijzigd door eymey op 06-01-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
[quote]eymey schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:46:
Volgens mij (maar dat verschilt denk ik per implementatie) zal hij bij Pure Direct sowieso alleen maar je Fronts laten spelen. In ieder geval is het wel de bedoeling van Pure Direct om echt zo veel mogelijk overbodige electronica en signaalpaden af te schakelen. Pure Direct heeft m.i. dan ook alleen maar zin als je front speakers hebt die goed genoeg zijn om zonder subwoofer muziek weer te geven (en de receiver ook genoeg power heeft om ze aan te sturen).

En wat betreft overige audio tuning en frequenties: Stel gewoon bij tot het naar jouw smaak klinkt. Het resultaat van Audissey is alleen een richtlijn. Een paar speakers met het formaat van jouw Dali's op small zetten lijkt mij een beetje z'n doel voorbij schieten (had dan gewoon een paar bookshelf speakertjes gebruikt).

Als ik een subwoofer had staan, dan zou ik alles zo hebben ingesteld dat de subwoofer alleen nog aanvult wat mijn fronts niet meer aan kunnen.......

Hoi,

Is het niet zo dat wanneer deze fronts op large staan je ze teveel gaat belasten met de LFE tijdens films?
Of moet je dan de sub b.v. in de receiver op 80 Hz zetten ipv 120Hz wat het nu staat?
En moet ik de crossover op de sub ook op 80 Hz zetten of die gewoon vol open laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb geen idee of je fronts "te veel" kan belasten of niet. In de tijd dat ik nog fronts had met een sub, deed ik het iig zo. Als de receiver gewoon goed een crossover kan doen, dan zou ik overigens niet inzien dat je dat op de sub ook nog moet doen (dus die zou eventueel 'vol' kunnen).

Maar goed, ik heb al in geen jaren meer een sub gecombineerd gehad in m'n systeem :). Ik zou zeggen, wederom, doe gewoon wat je het mooist vindt klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Cyclonist schreef op zondag 05 januari 2014 @ 22:14:
[...]

De prijzen fluctueren er nogal, maar ik houd het ook in de gaten inderdaad. Waar ik wel benieuwd naar ben: hoe zit het met die stekker uit UK? Kun je die gewoon ombouwen naar EU standaard? Ik méén ooit te hebben gelezen dat het gewoon gaat om een adapter die ze in de UK meeleveren, dus dat zou moeten werken.

Ik ben zelf nog steeds aan het kijken en vergelijken. Eigenlijk ben ik vooral op zoek naar een fijne entry-level AVR waarmee ik twee Dali speakers in stereo kan aansluiten, en ik verwacht niet snel uit te breiden. Wel heb ik graag de netwerkmogelijkheden en andere aansluitingen.

De X1000 vind ik opzich prima, op de afstandsbediening na. Ik zou bijna daarom al de X2000 willen nemen :+ Verder zullen die twee waarschijnlijk gewoon vergelijkbaar geluid produceren in stereo lijkt me?
Die stekker is een leuke idd. Was voor mijn DNP720 iig een eurostekker met daarop een UK adapter vastgeschroefd. Schroevendraaier er op gezet en ik had gewoon een euostekker. Dat andere ding heb ik maar weggemikt.
Disclaimer: ik heb geen idee of Denon dit voor al zijn apparatuur doet, al vermoed ik van wel. Wellicht kun je een audioshop in de UK ff bellen of ze het voor je kunnen verifieren :)
Overigens is de Dnp720 bij Correct in euro's nu goedkoper dan Amazon in GB vraagt :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
2 dingen die mij trouwens opvielen. Ook na het draaien van Audissey configuratie en de subwoofer op 50% van zijn volume te hebben gezet, domineert de bass en lage tonen zodanig dat ik tijdens het spelen van muziek en tv de subwoofer naar 20% vermogen heb terug moeten zetten. Wat doe ik fout?

Iets anders; vanmiddag schrok mijn schoonmoeder omdat de installatie opeens overdag kinderliedjes begon te spelen. Mijn vriendin denkt nu dat ik als geintje dat op afstand heb gedaan, echter ik ben de hele dag op mijn werk geweest dus weet van niets. Zit er een security hole in de web controller ofzo? Is dit iets waar mensen eerder van hebben gehoord? LOL, ging over de geluidsinstallatie boven blijkbaar...

[ Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 06-01-2014 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Wvr schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 20:59:
kun je wel geluid afspelen via je telefoon of op een andere manier?
Nog even verder geprobeerd maar krijg echt met geen mogelijkheid geluid uit de HDMI of optische kabel.
Als ik de headphones aansluit en ik zit hem op audio systeem in plaats van tv speaker krijg ik geen geluid. Zet ik hem op tv speaker dan krijg ik geluid uit de headphones.

Vervolgens de Denon met een optische kabel op me htpc aangesloten en voila... geluid. Het zit hem dus in de Sony TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:34

Audione0

Strijdt der titanen

Goedemorgen mensen,

Gisteravond stuitte ik op een vreemd, maar toch wel een leuk probleem.
Na mijn woonkamer wat anders ingedeeld te hebben weer de audissey opnieuw in laten regelen.

Ik heb het geluid altijd al wollig en dof gevonden in mijn huiskamer, totaal geeen dynamiek en punch, maar gisteren leek het wel dat 1 speaker ineens de dynamiek en punch kreeg die het hoort weer te geven.
speaker links voor werd getest door een zon pieptest. Tot mijn verbazing werd de test 2 keer uitgevoerd (omdat audissey waarschijnlijk een fout opmerkte??) en de 2 keer werd er ineens zoveel meer detail weergegeven uit de linker speaker dan de 1e keer. Het klonk niet harder, maar wel veeeeeel voller, net of het geluid mijn oren ingeschoten werd, mijn vriendin schrok er zelfs positief van. Vervolgens werd speaker rechtsvoor getest en deze klonk heel wollig en totaal niet detailvol.

Na de 8 stappen doorlopen en de boel opgeslagen te hebben klonk indd speaker links voor veel voller dan rechts (niet harder, getest met een db meter). Gelijk de test maar opnieuw gedaan.
De speakers laten staan zoals ze stonden, alles laten staan zoals bij de eerste test en opnieuw gaan testen.
En je raadt het misschien al nu werd ook linksvoor dof en wollig weer gegeven.

Ik heb sterk het idee dat er een blokkade in het systeem zit, net of de kraan niet helemaal opengezet is of dat er een pluk haar in de leiding zit waardoor er minder water door de leiding het kan stromen.

Kan iemand mij vertellen wat het zou kunnen zijn.
Ik het volgende zelf al gedaan:
Kabels gecheckt (zover geen problemen gevonden). Van den Hul clearwater.
verschillende instellingen geprobeerd (blijft wollig en dof)

Ik heb de volgende hardware

Denon 2113

2x klipsch F1

Edit: Met dof en en wollig bedoel ik per definitie niet dat het super slecht klinkt, maar het mist gewoon iets, en zeker gezien het verhaal betreft die linker speaker weet ik nu gewoon dat het veeel beter kan.
dannyreuser schreef op maandag 06 januari 2014 @ 18:56:
[...]

Nog even verder geprobeerd maar krijg echt met geen mogelijkheid geluid uit de HDMI of optische kabel.
Als ik de headphones aansluit en ik zit hem op audio systeem in plaats van tv speaker krijg ik geen geluid. Zet ik hem op tv speaker dan krijg ik geluid uit de headphones.

Vervolgens de Denon met een optische kabel op me htpc aangesloten en voila... geluid. Het zit hem dus in de Sony TV.
Zit er op je sony tv niet een speciale HDMI ARC die het geluid aan je receiver geeft? Misschien een idee om al je HDMI verbindingen te proberen?

[ Voor 20% gewijzigd door Audione0 op 07-01-2014 12:12 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Ja HDMI1 is ARC maar zoals gezegd krijg ik er geen geluid uit en ook niet met de optische kabel.

Zodra ik de optische kabel op me HTPC aansluit krijg ik er wel geluid over dus moet iets zijn met de sound uitgang van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
eymey schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:46:
Nou zal een eventuele nieuwe receiver natuurlijk ook wel radiostreams van internet kunnen afspelen, maar het is altijd maar afwachten of dat net zo gebruiksvriendelijk en rap valt af te stemmen (bv met presets) als de good old FM ontvanger. DAB+ zou ik dus wel een welkome aanvulling vinden.
Ik zal, als ik vanavond tijd heb, eens een testje doen met de internetradio feature op de Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

@Audione0:
Ik heb zelf Klipsch F1 als rears staan.
Als ik je zo hoor klinkt het alsof er iets aan je aansluitingen toch niet helemaal lekker is, en nu ineens wel. Wellicht intern iets nu beter contact gemaakt.
Wat echter ook kan zijn is dat je bruggen achteraan niet lekker vast zitten. Dan bedoel ik dus deze dingen:

Afbeeldingslocatie: http://www.vandenborre.be/WEB/images/products/superzoom/klipsch_synergy-f1_147311_3.jpg

Als je je draden vastzet, moet je zorgen dat de bruggen ook vastzitten, op beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Zojuist even met Internet radio gespeeld. Het lijkt erop dat je niet heel eenvoudig zenders kan instellen zoals je dat nu met de tuner kan doen. D.w.z. je kan wel favoriete lijsten aanmaken met zenders (zenders zijn er overigs in overvloed) via de vtuner website van denon, alleen deze oproepen via de GUI/het menu is toch enigszins omslachtig. Eerst moet je Internetradio kiezen, daarna radiodenon.com, dan favorieten, dan je favorieten map en dan pas kan je een zender kiezen. Je AVR is trouwens via het mac address van je ethernet kaart gekoppeld aan een account op vtuner..

Ik ga nog proberen uit te vogelen hoe je entries aan het Favorieten menu in het hoofdmenu kan toevoegen, als dat zou kunnen, dan zou dat wellicht een optie zijn en veel sneller, alleen heb ik het nog niet uitgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Thanks, @Lord_Dain!

Klinkt haast nog omslachtiger dan alsnog op een Motorola box van KPN een 'radio' kanaal kiezen.

Vandaar dus dat ik nog zo vast houd aan FM of aanverwante ontvangstmethodes. "They just work", decennia bewezen techniek. En dat is ook de reden dat ik ook nog niet bereid ben om naar IPTV/IPRadio only offerings van KPN, XS4ALL, etc. over te stappen.

Maar goed, dat is een andere discussie :D. Gelukkig ondersteunt Denon sowieso nog good old FM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Je hebt wel 3 'favorite station' knoppen die je kunt toewijzen aan drie internetradiostations. Bij meer gewenste favorieten zul je inderdaad het menu in moeten duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik zie het, in de guide staat : Internet Radio : Top list of content / Internet Radio station
Dat is dan al iets, maar nog niet heel veel. Jammer dat je niet gewoon numeriek favorites tot bv 99 kan aanwijzen, dan zou je dus echt al je muziek onder favorites kunnen hangen.

Vraag me af wat ze met 'top list of content' bedoelen. Gewoon helemaal bovenin de structuur, dus als je spotify onder Favorite knop 1 hangt, dat ie altijd bovenin je mappen start (dus nog boven playlists?). Maar ff testen...

[ Voor 29% gewijzigd door Lord_Dain op 08-01-2014 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Dat Vtuner werkt prima. Eenmaal aan die radiodenon.com site gekoppeld fiets je alle gewenste stations in je favorieten (die net als bij bookmarks in een browser zelf in te delen zijn). En vervolgens kun je ze met de Denon app zo selecteren uit de lijst :)

Afstandsbedieningen worden steeds minder functioneel, da's waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Waar ik zelf nog ff over zit te puzzelen, onder welke 'activiteit' dit nou eigenlijk valt binnen mijn Harmony ab's. Het is eigenlijk meerdere activiteiten in 1 activiteit, Internetradio, Spotify + je netwerk / NAS.

Eigenlijk hoef ik hem niet in mijn remote meer te programmeren, omdat je alles via de web controller/app kan doen. Het enige wat ik me nog wel kan voorstellen is dat je ff de TV aan wil hebben voor de standaard GUI van de AVR zelf.. dan zou ik dus evt. een activiteit kunnen maken Muziek Onscreen ofzo.

Hmmz.. 'top of content' is letterlijk inderdaad de top van de boom per network stream optie. Als je dus in Spotify zit kan je geen playlist bv als favorite aanwijzen.

Wat ik nu iig wel heb kunnen doen is mijn vriendin heel blij maken. Ik heb Spotify aan een 'Favoriet' knop toegewezen en op de AB een activiteit 'Spotify' aangemaakt die dus niets anders doet dan de AVR aanzetten en dan op de Favoriet knop drukt :)

@Eagle, ah ik snap wat je bedoelt, je hebt je favoriete internetradio stations aan de Favorieten toegevoegd en die weer gekoppeld aan een favorite knop?? :P

[ Voor 77% gewijzigd door Lord_Dain op 08-01-2014 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Laatst online: 12:34

Audione0

Strijdt der titanen

The Eagle schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:26:
@Audione0:
Ik heb zelf Klipsch F1 als rears staan.
Als ik je zo hoor klinkt het alsof er iets aan je aansluitingen toch niet helemaal lekker is, en nu ineens wel. Wellicht intern iets nu beter contact gemaakt.
Wat echter ook kan zijn is dat je bruggen achteraan niet lekker vast zitten. Dan bedoel ik dus deze dingen:

[afbeelding]

Als je je draden vastzet, moet je zorgen dat de bruggen ook vastzitten, op beide kanten.
Thnx! Ik ga vanavond even kijken, het zou zomaar kunnen dat er geen goede connectie is. Meteen de banaanpluggen controleren.
Ik neem aan dat er geen verschil zit of je de draden aan de bovenkant of onderkant bevestigt omdat er zon brug tussen zit?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 21:45
eymey schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 23:52:
Thanks, @Lord_Dain!

Klinkt haast nog omslachtiger dan alsnog op een Motorola box van KPN een 'radio' kanaal kiezen.

Vandaar dus dat ik nog zo vast houd aan FM of aanverwante ontvangstmethodes. "They just work", decennia bewezen techniek. En dat is ook de reden dat ik ook nog niet bereid ben om naar IPTV/IPRadio only offerings van KPN, XS4ALL, etc. over te stappen.

Maar goed, dat is een andere discussie :D. Gelukkig ondersteunt Denon sowieso nog good old FM :)
hé eymey, ook hier? ;)

FM radio is niet echt meer van deze tijd, het is niet voor niets dat DAB+ geintroduceerd is.
Voor de rest voldoet internet radio zoals op de Denon zit, ook prima voor huis-tuin-en-keuken radio luisteren.
Wil je hoge kwaliteit luisteren dan speel je gewoon lossless FLAC's af, dit kan zelfs met 96Khz/24bits dus beter kan het eigenlijk niet.

Ik ben tevreden over mijn pas aangeschafte X2000, er is wel een klein technisch probleem wat zich voordoet bij het aanzetten. Dit probeem is aangemeld en erkend als een storing, dus ik moet de X2000 opsturen en ben hem even kwijt.
Voor de rest werkt het allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ha HoppyF! Ik had jou hier ook al gespot ja :+

Tsja. Vanuit bovenstaande ervaringen met de internetradio functionaliteit maak ik al op dat het niet even zo simpel is als 1 activity aanklikken op de Harmony remote en je hoort na een paar tellen de radio spelen (zoals met FM nu is). Want nu is het werkelijk 2 knopjes op m'n Harmony en na een paar tellen hoor ik de laatste radiozender die ik aan had.

Dan mag FM "niet meer echt van deze tijd" zijn, voorlopig werkt het wel overal en op ieder apparaat dat ik heb (en via glas ook nog eens in prima kwaliteit). En dus nog steeds ongeëvenaard qua gebruiksvriendelijkheid ;)

DAB+ is in potentie een waardige opvolger maar voorlopig bestaat er een handje vol AVR's dat het ondersteunt en helaas kiest men voor lagere bitrates die ook bij He-AACv2 nog steeds behoorlijk veel artefacts geven.

Nog een nadeel van internetradio vind ik dat het soms letterlijk minuten achter loopt op FM of DAB+ transmissie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:47
HoppyF schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:26:
Wil je hoge kwaliteit luisteren dan speel je gewoon lossless FLAC's af, dit kan zelfs met 96Khz/24bits dus beter kan het eigenlijk niet.
De DAC van de X2000 ondersteund t/m 192 kHz/24-bit :)

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
nMad schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:56:
[...]

De DAC van de X2000 ondersteund t/m 192 kHz/24-bit :)
Je hebt helemaal gelijk!
192 kHz is de maximale sample frequentie en niet 96 kHz.
Hoe dan ook zijn dit kwalitatief zeer goede audio formaten.

Het is inderdaad jammer dat er nog geen AVR's zijn met ingebouwde DAB+ tuners.
Maar goed dat zal wel een kwestie van tijd zijn.
Gewone FM/DAB tuners bestaan overigens wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Audione0 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:08:
[...]

Thnx! Ik ga vanavond even kijken, het zou zomaar kunnen dat er geen goede connectie is. Meteen de banaanpluggen controleren.
Ik neem aan dat er geen verschil zit of je de draden aan de bovenkant of onderkant bevestigt omdat er zon brug tussen zit?
Die brug moet er tussen zitten en goed vast zitten. Als je banaanpluggen gebruikt moet je denk ik even in de handleiding van de speakers (jawel, zit een handleiding bij) kijken hoe je ze het beste aan kunt sluiten.
Die brug moet namelijk vast zitten, en ik weet niet of dat kan icm banaanpluggen omdat je dan mogelijk de speakeraansluitingen wat los moet draaien om de bananen er in te krijgen.
Anders evt even zonder pluggen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen allemaal,

Ik heb een probleem met het geluid op mijn Denon receiver AVR X-2000.
Er komt geen geluid uit de speakers als ik op mijn blu-ray een dvd af speel.
Het is een Philips 2.1 home cinema set, blu-ray speler met 2 boxen, 1 subwoofer. (de voorlopig van deze)

Mijn aansluitingen nu:
Blu-ray - HDMI - receiver.
Op mijn receiver zitten 2 JBL speakers aangesloten.

Ik heb een vermoeden dat het geluid niet wordt doorgestuurd via de hdmi kabel naar de receiver. Video wordt wel gewoon doorgestuurd.
Oorspronkelijk zaten er natuurlijk philips speakers aangesloten op de blu-ray speler, deze zitten nu weer in de doos.

Hoe kan ik dit het beste oplossen? Een optische kabel kopen en dan aansluiten van blu-ray op de denon?
Ik ben een compete leek op dit gebied en heb het boekje al helemaal doorgespit. Andere hdmi kabels hebben geen effect, heb namelijk al 2 nieuwe hdmi kabels geprobeerd. Ik hoop dat ik iets over het hoofd zie, niet dat ik een nieuwe blu-ray speler moet kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Op de Denon wel ingesteld dat ie de HDMI poort moet pakken voor de bron die je geselecteerd hebt? :)
Overigens moet je op de Denon ook de status van het signaal kunnen zien. Staat ergens in het boekje hoe, zit in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 07:48:
Ik heb een vermoeden dat het geluid niet wordt doorgestuurd via de hdmi kabel naar de receiver. Video wordt wel gewoon doorgestuurd.
Philips rechtstreeks aansluiten op de TV en je weet of het aan de Denon ligt of aan de Philips. Mocht er echt alleen beeld door worden gestuurd eens in de handleiding/menu van de Philips kijken of je in kan stellen dat beeld én geluid over HDMI gaan. Anders zou een optische kabel een mogelijke oplossing zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 18:43
JAHRASTAFARI schreef op zondag 05 januari 2014 @ 00:03:
[...]

Bij gebruik van een HDMI-kabel wordt alleen [Lineaire PCM 2 kanalen]-audio uitgevoerd van PlayStation®2- en PlayStation®-software. Om Dolby Digital of DTS®-audio uit te voeren, moet u het PS3™-systeem verbinden met het audioapparaat via een digitale optische kabel en [Optisch digitaal] instellen onder [Instellingen audio-uitvoer].

Dat is het dus..... |:( Via HDMI geen 5.1
Het zat 'm in de tip van FeaR, met het driehoekje op de PS3 controller tijdens het afspelen kiezen voor "AV settings" en dan bij "Audio Output Format" kiezen voor "Bitstream" (in plaats van Linear PCM). Nu heb ik eindelijk Dolby Digital geluid. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 18:09:
[...]
Het zat 'm in de tip van FeaR, met het driehoekje op de PS3 controller tijdens het afspelen kiezen voor "AV settings" en dan bij "Audio Output Format" kiezen voor "Bitstream" (in plaats van Linear PCM). Nu heb ik eindelijk Dolby Digital geluid. Bedankt.
:>

Menu van de PS3 is en blijft niet het meest duidelijk op dit vlak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 20:49
Ik ben aan het kijken naar de Denon receiver AVR X-2000 en heb een vraag welke ik nergens terug kan vinden.
Wat is het stroomverbruik onder "bepaalde" omstandigheden. Ik begrijp dat dit mischien moeilijk te beantworden is omdat dit zeer sterk van de setup en volume afhankelijk is maar ik ben toch benieuwd of iemand dit ooit gemeten heeft.
Geintereseerd in bv:
- "normaal" volume (stereo stand (2 speakers actief)) Journaal kijken
- Achtergrond geluid overdag tijdens internet / Nas audio streaming. (volume waarbij je ook nog een gesprek kan voeren en/of kan bellen)
Gaat om het vermogen welke de receiver bij mij thuis voor het grootste gedeelte actief zal zijn. (naast de standby stand welke prima is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Wat ie op de door jou genoemde standen zal verbruiken weet ik niet. Wel weet ik dat als je HDMI CEC aanzet, ie wat meer in standby verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hij verbruikt ook een paar watt meer als je de web controller functionaliteit aan laat staan in standby. Dat is voor mij een no brainer dat ie bij mij aan staat maar je kan ervoor kiezen om die uit te zetten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Heb inmiddels mijn Denon PMA-1510AE een half jaartje in bezit. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZD8yMK6QUXHAcomRov36UI4b/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Lsnm3pgvZQYDwz1GHKNGVmJI/medium.jpg

Ik ben er nog steeds zielsgelukkig mee! Ik kan uren op de bank zitten om alleen maar muziek te luisteren, heerlijk!

Ben blij dat ik hem toen voor die 600,- gekocht heb, op de een of andere manier is hij duurder geworden.

[ Voor 15% gewijzigd door Blaat op 11-01-2014 10:58 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
Lord_Dain schreef op maandag 06 januari 2014 @ 16:42:
2 dingen die mij trouwens opvielen. Ook na het draaien van Audissey configuratie en de subwoofer op 50% van zijn volume te hebben gezet, domineert de bass en lage tonen zodanig dat ik tijdens het spelen van muziek en tv de subwoofer naar 20% vermogen heb terug moeten zetten. Wat doe ik fout?

Iets anders; vanmiddag schrok mijn schoonmoeder omdat de installatie opeens overdag kinderliedjes begon te spelen. Mijn vriendin denkt nu dat ik als geintje dat op afstand heb gedaan, echter ik ben de hele dag op mijn werk geweest dus weet van niets. Zit er een security hole in de web controller ofzo? Is dit iets waar mensen eerder van hebben gehoord? LOL, ging over de geluidsinstallatie boven blijkbaar...
hoi,

De afgelopen dagen heb ik veel gesleuteld aan mijn instellingen. Een vd adviesen die ik heb gekregen is om tijdens een audessey meting zo uit te komen dat de op de het aantal DB's vd sub op de receiver uitkomt tussen de -6 en +5 db. Dit doe je door het volume op de sub voor de meting steeds iets terug te draaien, meten en wanneer het tussen de -6 en +5 komt dat is dan de definitieve meting. Ik had de sub op de receiver eerst op -12 staan, nu op -6 een wezenlijk verschil, veel beter.
Dus wanneer na een meting de sub boven de -6 uitkomt volume (gain) op de sub iets terugdraaien en weer opnieuw meten.
In de receiver staat de sub op LFE, en 120Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wolf schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 10:54:
Heb inmiddels mijn Denon PMA-1510AE een half jaartje in bezit. :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik ben er nog steeds zielsgelukkig mee! Ik kan uren op de bank zitten om alleen maar muziek te luisteren, heerlijk!

Ben blij dat ik hem toen voor die 600,- gekocht heb, op de een of andere manier is hij duurder geworden.
Prachtig ding, heb ik nog over zitten twijfelen toen ik mijn DRA-700AE had gekocht, maar ik zie idd dat die prijzen zelfs behoorlijk omhoog zijn gegaan. Heel raar... :/

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:42:
Op de Denon wel ingesteld dat ie de HDMI poort moet pakken voor de bron die je geselecteerd hebt? :)
Overigens moet je op de Denon ook de status van het signaal kunnen zien. Staat ergens in het boekje hoe, zit in het menu.
Dit had ik al opgezocht en heb alles op dezelfde poort gezet. Nog steeds helaas geen oplossing.
FeaR schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:07:
[...]

Philips rechtstreeks aansluiten op de TV en je weet of het aan de Denon ligt of aan de Philips. Mocht er echt alleen beeld door worden gestuurd eens in de handleiding/menu van de Philips kijken of je in kan stellen dat beeld én geluid over HDMI gaan. Anders zou een optische kabel een mogelijke oplossing zijn.
Dit was DE oplossing. Standaard stond de Philips ingesteld op audio out uit. Gelukkig een simpele oplossing. Ik moet heel erg wennen nog dat ik zo veel mogelijkheden nu heb en dus ook veel variabelen heb om rekening mee te houden. Heel erg bedankt FeaR.

Nu ga ik verder kijken hoe ik het beeld minder dof/flets kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:46
Heb hier een AVR 1909 staan, waarmee ik wat problemen heb met betrekking to de optical out 2. Ik was in de veronderstelling dat de optical out (2) altijd een signaal geeft, maar ik krijg het niet voor elkaar. Op geen enkele HDMI input geeft de optical out (OPT2) een signaal...

Iemand een idee? Staat in de manual nou ook niet echt duidelijk moet ik zeggen :S...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
yep123 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 11:44:
[...]

hoi,

De afgelopen dagen heb ik veel gesleuteld aan mijn instellingen. Een vd adviesen die ik heb gekregen is om tijdens een audessey meting zo uit te komen dat de op de het aantal DB's vd sub op de receiver uitkomt tussen de -6 en +5 db. Dit doe je door het volume op de sub voor de meting steeds iets terug te draaien, meten en wanneer het tussen de -6 en +5 komt dat is dan de definitieve meting. Ik had de sub op de receiver eerst op -12 staan, nu op -6 een wezenlijk verschil, veel beter.
Dus wanneer na een meting de sub boven de -6 uitkomt volume (gain) op de sub iets terugdraaien en weer opnieuw meten.
In de receiver staat de sub op LFE, en 120Hz.
Het lijkt me ook wel logisch dat de waarde rond de 0 moet uitkomen.
Er is een marge waartussen Audyssey kan bijsturen door te verzwakken of juist te versterken.
De sub volume regeling is per sub natuurlijk anders waardoor een instelling op "12 uur" te hard of te zacht kan worden ervaren.
Ik heb het volume van de sub ook een stukje teruggedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Martijn schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 17:06:
Heb hier een AVR 1909 staan, waarmee ik wat problemen heb met betrekking to de optical out 2. Ik was in de veronderstelling dat de optical out (2) altijd een signaal geeft, maar ik krijg het niet voor elkaar. Op geen enkele HDMI input geeft de optical out (OPT2) een signaal...

Iemand een idee? Staat in de manual nou ook niet echt duidelijk moet ik zeggen :S...
Als ik een plaatje van de achterkant zie staat er VCR, digitally assignable bij. Dat betekent dus dat ie standaar ws op de VCR hangt, en je hem in het menu ergens moet kunnen assignen. Hoe dat met het assignen zit weet ik niet, maar zou in de handleiding moeten staan.
Ik vermoed dat het het zelfde gaat als met de inputs.
Overigens zou het me niet verbazen als je geen out zou kunnen assignen aan een met HDMI verbonden bron; HDMI is immers al tweeweg digitale out, en dubbel routen zal ie niet doen denk ik.

Maar waarom wil je de digitale uitgang gebruiken? Wat heb je allemaal aan te sluiten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:46
The Eagle schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 21:12:
[...]

Als ik een plaatje van de achterkant zie staat er VCR, digitally assignable bij. Dat betekent dus dat ie standaar ws op de VCR hangt, en je hem in het menu ergens moet kunnen assignen. Hoe dat met het assignen zit weet ik niet, maar zou in de handleiding moeten staan.
Ik vermoed dat het het zelfde gaat als met de inputs.
Overigens zou het me niet verbazen als je geen out zou kunnen assignen aan een met HDMI verbonden bron; HDMI is immers al tweeweg digitale out, en dubbel routen zal ie niet doen denk ik.

Maar waarom wil je de digitale uitgang gebruiken? Wat heb je allemaal aan te sluiten dan?
Ik zag er idd VCR bij staan en dat
ie assignable zou zijn echter kan ik het assignen van outputs nergens vinden, enkel inputs...

Waar ik het voor wil gebruiken is voor het aansluiten van een Sony draadloze koptelefoon. Die kan ik 5.1 aansluiten via optical. Ik wil dus alle audio die naar de speakers gaat als passthrough naar de OPT2, zodat ook alles via de koptelefoon kan.

Iemand met een 1909 die wat over die assigments weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Zou me niks verbazen als het hier ergens genoemd wordt: http://www.avsforum.com/t...denon-avr-1909-789-thread
Maar das wel ff wat leesvoer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik heb in dit forum geen oplossing kunnen vinden voor de volgende vraag:

Ik heb een Denon AVR-3808CI deze is in mijn netwerk opgenomen via een LAN-verbinding. Via de router kunnen apparaten met wifi verbinding krijgen.

Nu heb ik een abonnement op deezer. Ik zou mijn android mobiel of mijn iphone 4s graag verbinden met de Denon receiver om muziek via deezer af te spelen op mijn surroundset.

Is er een mogelijkheid dit voor elkaar te krijgen?

De 3808CI heeft geen USB ingang, of een ingang waarmee ik de headphone uitgang van een van de telefoons zou kunnen aansluiten.

Voor zover ik kan nagaan kan het evenmin door gebruik te maken van de pallicaties Denon OnOFF of Denon Remote.

Graag jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 18:27
Hevig in dubio of ik nu de x3000 of x4000 ga halen. Voor zover ik het nu heb kunnen zien is het volgende verschil tussen de twee:
1. meer power
2. meer zones
3. audyssey xt(x3000) of xt32(x4000)
4. een paar in en uitgangen meer
5. Klok Jitter filter
6 AL24 Processing Plus
7. D.D.S.C. HD Digital
8. Audyssey LFC
9. Denon Link HD

Puntje 1,2,4,8 en 9 zijn voor mij niet zo van belang maar de rest......
Geen idee of 5,6,7 zoveel toe voegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Als het te doen is, gewoon lekker voor de X4000 gaan. Jij zegt niet zo van belang, maar XT32 is qua inregelen wel lekker om te hebben en volgens mij betekent die AL24 gewoon dat er een betere DAC aan boord is.
Ik zou het wel weten - maar goed, ik ken je budget natuurlijk niet (en ook de prijzen die ze er tegenwoordig voor vragen niet btw, geen idee wat het prijsverschil is) :)
Politoer schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:41:
Ik heb in dit forum geen oplossing kunnen vinden voor de volgende vraag:

Ik heb een Denon AVR-3808CI deze is in mijn netwerk opgenomen via een LAN-verbinding. Via de router kunnen apparaten met wifi verbinding krijgen.

Nu heb ik een abonnement op deezer. Ik zou mijn android mobiel of mijn iphone 4s graag verbinden met de Denon receiver om muziek via deezer af te spelen op mijn surroundset.

Is er een mogelijkheid dit voor elkaar te krijgen?

De 3808CI heeft geen USB ingang, of een ingang waarmee ik de headphone uitgang van een van de telefoons zou kunnen aansluiten.

Voor zover ik kan nagaan kan het evenmin door gebruik te maken van de pallicaties Denon OnOFF of Denon Remote.

Graag jullie advies.
Als dat ding geen USB aansluiting heeft, zou ik bij DX.com een iPhone dockje halen met analoge audio uitgang. Kosten daar geen drol en die hang je gewoon op je audioingangen van je Denon.
Kun je zelfs nog overwegen om er een adapter aan te hangen om hem van stroom te voorzien.
Ik heb zelf zo'n ding en meer dan een paar dollar hoeft dat niet te kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
De 3808CI heeft geen USB ingang...
USB-ingang is toch wel aanwezig voglens deze foto. Sterker nog... op de voorkant zit er ook eentje.
of een ingang waarmee ik de headphone uitgang van een van de telefoons zou kunnen aansluiten.
3,5mm jack naar stereo RCA en je kan het grootste deel van de ingangen van de AVR gebruiken.

[ Voor 46% gewijzigd door FeaR op 14-01-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
FeaR schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:35:
[...]

USB-ingang is toch wel aanwezig voglens deze foto. Sterker nog... op de voorkant zit er ook eentje.

[...]

3,5mm jack naar stereo RCA en je kan het grootste deel van de ingangen van de AVR gebruiken.
Voor zover ik kan nagaan is de USB ingang (voor- en achterzijde) alleen geschikt om audiobestanden vanaf een USB-stick af te spelen. Dus niet te gebruiken als ingang voor de audio output van de Iphone.

Dat zou inderdaad wel moeten lukken door gebruik te maken van een 3.5mm - RCA verloopkabel, of met een Iphodock dat met zo'n kabel wordt verbonden.

Het is in elk geval een oplossing die bruikbaar is. Hartelijk dank daarvoor.

Aanvulling 26-01-2014: Ik heb mijn de koptelefoon uitgang van mijn smartphone via een 3.5mm - RCA verloopkabel aangesloten op de VCR/Iphone ingang vann de Denon 3808CI. Dat werkt goed. In de instellingen van de ingang heb ik de gevoeligheid met +9dB opgevoerd, want anders is het geluidsnioveau wel erg laag.

[ Voor 14% gewijzigd door Politoer op 26-01-2014 15:42 . Reden: Aanvulling metr ervaringen over voorgetelde oplossing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hé mannen, nu al voor de 3e keer een crash gehad in standby modus met onze X2000. Dit uit zich in niet reageren op de remote, remote app, of web controller. Rode led bij power button brandt gewoon, maar er gebeurt helegaar niets meer. Ik heb in alle gevallen de stekker uit het apparaat moeten trekken om hem weer een volledige power up cyclus te laten doorlopen, waarbij je ook in het schermpje ziet 'assigning', 'please wait' etc. Oftewel de computer in de versterker moet opstarten.

Is dit (bij jullie) iets wat bekend voorkomt? Wat zal ik nu doen? Doos in en terug naar winkel? Zou het heel jammer vinden als deze fijne AVR door zo'n bug (of hardware defect?) terug zou moeten, want verder vind ik hem echt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Lord_Dain schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:12:
Hé mannen, nu al voor de 3e keer een crash gehad in standby modus met onze X2000. Dit uit zich in niet reageren op de remote, remote app, of web controller. Rode led bij power button brandt gewoon, maar er gebeurt helegaar niets meer. Ik heb in alle gevallen de stekker uit het apparaat moeten trekken om hem weer een volledige power up cyclus te laten doorlopen, waarbij je ook in het schermpje ziet 'assigning', 'please wait' etc. Oftewel de computer in de versterker moet opstarten.

Is dit (bij jullie) iets wat bekend voorkomt? Wat zal ik nu doen? Doos in en terug naar winkel? Zou het heel jammer vinden als deze fijne AVR door zo'n bug (of hardware defect?) terug zou moeten, want verder vind ik hem echt top!
Klinkt als een hardware defect.
Ik ben mijn X2000 nu een week kwijt, is opgestuurd ter reparatie vanwege de harde tik uit de luidsprekers kort na het aanzetten. Ben benieuwd hoe dat opgelost gaat worden.
Voor de rest heb ik geen problemen gezien vwb het niet reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik ben er bang voor. Omdat er verder niets over te vinden is online.
Heb jij hem terug gebracht naar de winkel?
Overigens hoor ik ook een tik, zal het eens in de gaten houden wanneer het precies optreedt.

[ Voor 29% gewijzigd door Lord_Dain op 15-01-2014 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.Verhuizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 21:54
Voor wat het waard is: Ik heb de versterker nu twee weken in huis en het is mij tot nu toe één keer voorgekomen. Advies voor wat je moet doen heb ik niet. Ik kijk het nog even aan in ieder geval.

Je bent niet alleen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Fijn om te horen. Misschien dus toch een bug en oplosbaar.

Overigens mag ik mijn apparaat binnen 30 dagen retourneren. Neem aan dat het uitvallen van deze functionaliteit een goede reden zou zijn? Ik kijk het nog even een week aan, dan kan ik altijd nog besluiten om hem terug te brengen. Ondertussen zal ik eens polsen via Twitter/FB etc of ik een reactie van Denon kan krijgen op dit probleem. Keep you posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Lord_Dain schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:23:
Ik ben er bang voor. Omdat er verder niets over te vinden is online.
Heb jij hem terug gebracht naar de winkel?
Overigens hoor ik ook een tik, zal het eens in de gaten houden wanneer het precies optreedt.
Ik heb de receiver bij een webshop gekocht.
Aanmelden van de storing is via de webshop verlopen en het opsturen via DHL, afleveren bij een servicepunt in mijn woonplaats.
Een tik uit de receiver hoor ik ook dat is normaal, dat is een schakelklik.
Het geluid uit de luidsprekers kan ik ook omschrijven als een tik, maar dan op een luid volume niet vergelijkbaar met de zachte klik uit de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Ik heb met mijn X1000 in het begin een paar keer meegemaakt dat hij volledig bleef hangen, eigenlijk altijd wanneer ik in het menu zat voor de netwerkfunctionaliteit. Na een firmware-update heb ik het probleem niet meer meegemaakt, al weet ik niet of dat de oplossing is geweest omdat ik in dezelfde periode ook mijn hele netwerkstructuur (inclusief router) heb aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Lord_Dain schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:26:

Overigens mag ik mijn apparaat binnen 30 dagen retourneren. Neem aan dat het uitvallen van deze functionaliteit een goede reden zou zijn? Ik kijk het nog even een week aan, dan kan ik altijd nog besluiten om hem terug te brengen. Ondertussen zal ik eens polsen via Twitter/FB etc of ik een reactie van Denon kan krijgen op dit probleem. Keep you posted!
Nee, terugsturen, geld cashen en voor het zelfde geld bij een normale winkel een andere gaan halen. de meeste fysieke winkels hebben een laagste prijsgarantie waarbij ze ook webprijzen matchen. Voor Correct geldt dat sowieso. Koop je hem daar, kun je altijd naar een fysieke winkel terug en daar wordt je veel blijer van dan via die webshop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:59

SilencerNL

No remorse

Lord_Dain schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:26:

Ook hier af en toe een 'vastloper'. Hij reageert dan helemaal nergens meer op. Alleen stroom eraf en erop komt het apparaat weer tot leven. Soms doet hij het maanden goed, en dan ineens een paar keer in een week. Ik ben er nog niet helemaal achter wat dit nou veroorzaakt, maar het lijkt mij op een software bugje ofzo...

[ Voor 3% gewijzigd door SilencerNL op 16-01-2014 11:26 ]

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twapee12
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-11-2023

Bij mij is het in de afgelopen maand dat ik de X-2000 heb, ook 2 keer voorgekomen. Moeilijk om nu maar te besluiten het apparaat terug te sturen aangezien ik hem via internet gekocht heb. Ik kijk het ook nog even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
The Eagle schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 08:56:
[...]

Nee, terugsturen, geld cashen en voor het zelfde geld bij een normale winkel een andere gaan halen. de meeste fysieke winkels hebben een laagste prijsgarantie waarbij ze ook webprijzen matchen. Voor Correct geldt dat sowieso. Koop je hem daar, kun je altijd naar een fysieke winkel terug en daar wordt je veel blijer van dan via die webshop :)
Dit beleid geldt echt niet voor alle winkels.
De winkels die wel goedkoop zijn liggen niet in de buurt dus ben ik nog een hoop reiskosten kwijt,
vandaar de overweging om bij een webshop te bestellen en het gratis thuis te laten bezorgen.
Bij garantie claims kun je over het algemeen de spullen opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
The Eagle schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 08:56:
[...]

De mijne is ook van een fysieke winkel en de laagste prijs (Klein), ik heb hierdoor dus ook de mogelijkheid om naar de fysieke winkel toe te gaan. Maar..in totaal dus toch al 4 gebruikers die het hebben meegemaakt als ik ga turfen.

Dit was de eerste reactie die ik heb gekregen via FB:

The best option is to contact Product Support NL, please see the link below, they can talk you through your system set up and ensure that everything is running smoothly! You can either "Log" your question in the FAQ section or there are other contact details you can use. We hope this helps, Denon Europe. http://www.denon-hifi.nl/nl/support/pages/support.aspx

Ik heb een melding ingeschoten via het 'stel een vraag' support systeem. Zodra ik iets nieuws heb gehoord dan laat ik het weten. Ik heb overigens ook aangegeven dat er op dit forum al meerdere mensen dit probleem ervaren. To be continued.

[ Voor 28% gewijzigd door Lord_Dain op 16-01-2014 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zigg
  • Laatst online: 17:53

Heb dit probleem ook vaak gehad, maar het is nu al een paar maanden niet voorgekomen. Ik gebruik de remote app ook al een paar maanden niet, misschien heeft het daar mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Laatst online: 17-09 22:43

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

ik krijg mijn geluid van de tv (samsung 46 f8000) niet synchroom met mijn receiver (x1000) wat ik ook doe..
heb al meerdere malen met sound vertraging gerommelt maar het werkt niet lekker..

alles zit gekoppeld met HDMI kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Probeer het eens met een optische kabel dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Laatst online: 17-09 22:43

Nickrsd

The Eagle schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:32:
Probeer het eens met een optische kabel dan :)
ik heb ook met een optische kabel vanaf mn tv direct naar versterker geprobeerd. evenals een vertraging int geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
twapee12 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:40:
[...]

Bij mij is het in de afgelopen maand dat ik de X-2000 heb, ook 2 keer voorgekomen. Moeilijk om nu maar te besluiten het apparaat terug te sturen aangezien ik hem via internet gekocht heb. Ik kijk het ook nog even aan.
Ik had bij de X1000 hetzelfde probleem, na wat google werk wat gevonden over de UPNP functie in de router. Na deze uit gezet te hebben is het probleem niet meer voorgekomen.

http://denon.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/276

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Lijkt me sterk dat het aan UPnP ligt, omdat het gebruik van upnp vanuit het device (in dit geval de Denon AVR) geïnitieerd wordt. Maar stel dat het hier wel aan ligt, dan is dat omdat er een bug/probleem is met de Denon software en niet omdat UPnP op je firewall aan staat.

Ik heb het in ieder geval uitgezet, ben benieuwd of de crashes nu over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Lord_Dain schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 21:43:
Lijkt me sterk dat het aan UPnP ligt, omdat het gebruik van upnp vanuit het device (in dit geval de Denon AVR) geïnitieerd wordt. Maar stel dat het hier wel aan ligt, dan is dat omdat er een bug/probleem is met de Denon software en niet omdat UPnP op je firewall aan staat.

Ik heb het in ieder geval uitgezet, ben benieuwd of de crashes nu over zijn.
Er zijn genoeg problemen bekend met UPnP.
Het is de moeite waard om het uit te proberen en UPnP uit te zetten.

Edit:
Op mijn twee routers hier was UPnP enabled, Cisco E2000 en TP-link TL1043ND met DDWRT.
Staat nu uit.

[ Voor 8% gewijzigd door HoppyF op 17-01-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
Ff een vraagje, ik heb eigenlijk een wel oren naar een Denon AVR-X1000. Ik zit even met het volgende. Ik wil niet altijd de AV-receiver gebruiken bij tv kijken. Wij kijken tv van een satelliet ontvanger. Kan ik deze zo aansluiten dat de AV-receiver uit kan staan en we toch beeld en geluid hebben? Eigenlijk het signaal doorlussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Dat zal vermoedelijk geen probleem zijn, maar is afhankelijk van de uitgangen die je TV en je decoder hebben. Wellicht heb je ook radio via de schotel die je wilt gebruiken?

Wat ik destijds zelf deed was mijn (in mijn geval kabel) decoder rechtstreeks op de TV hangen, en dan de optical out van mijn decoder naar mijn Denon. Werkt perfect. Vanaf decoder naar de TV en dan vanaf de TV naar de Denon met optical kan ook, maar brengt wellicht wat delay issues met zich mee. Maar dat ligt aan je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
Ik heb een VU+ Duo en een Samsung UE40F6400

De optie die je noemt had ik inderdaad ook al deels bedacht. Ik zat inderdaad te denken om de optical out van de tv te gebruiken maar het is inderdaad beter om vanaf de bron aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Volgens mij kan dit nog gemakkelijker:

Ontvanger > hdmi > receiver > hdmi > TV

Dan stel je in de receiver in dat wanneer hij in standby staat dat hij het hdmi signaal van de satelliet ontvanger door moet geven aan de TV. Wanneer de receiver dan uitstaat heb je zowel het beeld als het geluid van de ontvanger op je TV en als je de receiver aanzet dan gaat het geluid via de receiver en het beeld naar de TV.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
nMad schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 10:38:

Dan stel je in de receiver in dat wanneer hij in standby staat dat hij het hdmi signaal van de satelliet ontvanger door moet geven aan de TV. Wanneer de receiver dan uitstaat heb je zowel het beeld als het geluid van de ontvanger op je TV en als je de receiver aanzet dan gaat het geluid via de receiver en het beeld naar de TV.
De X2000 (X1000 denk ik ook) heeft standaard HDMI passthrough aanstaan via de Cable/sat ingang.
De receiver kan dan gewoon uit blijven staan en het geluid en beeld gaan direct door naar de TV.
Waarom rommelen met optische kabeltjes als het niet nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Volgens mij zei ik dat toch in mijn reactie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

nMad schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 10:38:

Dat kan in principe ook, alleen kan het zijn dat je dan HDMI control mee moet schakelen en das onhandig. Bovendien verbruiken Denons met HDMI CEC aan meer dan zonder, juist vanwege die extra standby functie. En zir je met een potentieel delay probleem als het geluid eerst naar de receiver gaat en dan pas naar de TV.

Persoonlijk sluit ik als het om het geluid gaat alles het liefste zo direct mogelijk aan, dwz zonder tussenkoppelingen en rechstreeks vanaf de bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
In mijn X2000, dus waarschijnlijk ook in de X1000, kun je HDMI Pass Through onafhankelijk van HDMI Control aan/uit zetten. Dus dat vormt geen probleem. De HDMI pass through functie zal inderdaad wel een paar watt idle verbruik opleveren.

Er is geen potentieel delay probleem aangezien de receiver het gehele HDMI-signaal doorgeeft aan de TV, dus dat is zowel het geluid als het beeld. Als er al een vertraging in zou zitten dan zouden zowel het beeld als het geluid dezelfde vertraging hebben.

Ik sluit juist liever zoveel mogelijk aan op de receiver via HDMI en vervolgens één HDMI-kabel naar de TV. Dit is ook erg fijn voor de kabelmanagement. Maar dat is mijn mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
nMad schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 11:09:
Volgens mij zei ik dat toch in mijn reactie? :P
Ja, alleen bevestig ik dit nog even en gaf ook aan dat je hiervoor niets in hoeft te stellen omdat de standaard instelling al goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Ik weet het niet van oudere modellen, maar het standby houden van HDMI en netwerk verbruikt op mijn Denon AVR-3313 minder dan 5 Watt. Mijn vorige receiver, de Onkyo TX-NR807 lustte wel meer dan 25 Watt(!!) en voelde 's morgens na een nachtje standby al "behaaglijk" warm aan, en de Denon is wat dat betreft een koele kikker ;)

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
Bedankt voor de reacties. Is natuurlijk niet mijn bedoeling om via een omweg de boel aan te sluiten. Liefst alleen via HDMI en dat kan dus ook zoals ik het lees. Dus dat is top. Inmiddels is hij besteld dus ik zal het snel kunnen testen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.Verhuizer
  • Laatst online: 10-09 21:54
Na alle HDMI / Pass Through achtige vragen heb ik er ook één. Ik heb een Samsung D8000 en een Denon AVR-x2000. Wat ik wil bereiken is dat wanneer ik netflix via the smarthub afspeel het geluid via de Denon weergegeven wordt. Ik heb de HDMI bij de TV op HDMI2 (ARC) en op de Denon op HDMI out (ARC). Op de TV heb ik geselecteerd dat het geluid niet via de TV moet, maar via externe speakers.

Ik hoor alleen geen geluid en weet ook niet op welke audio bron ik de Denon moet zetten. Zal wel iets simpels zijn wat ik over het hoofd zie, maar ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Nevermind ik was één kleine setting op de TV vergeten. Het werkt nu.

[ Voor 6% gewijzigd door O.Verhuizer op 18-01-2014 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik was na aanschaf van mijn Denon ook van mening dat alles via de HDMI van de versterker moest, dus media speler, UPC horizon box etc... Totdat je 2 dingen tegelijk wil van je versterker .

Stel je zit een voetbalwedstrijd te kijken op je kabelbox die via HDMI is aangesloten op je versterker en via HDMI-out op je beeldscherm (ARC). Het commentaar is ruk dus je zet een gezellig deuntje aan met je iPhone via de airplay... * PLOP * beeld springt naar netwerk/airply stream op je beeldscherm.
Dat gaat dus niet.: :? :?

Je kan maar één stream tegelijk bekijken/luisteren op je versterker .

Daarom heb ik mn kabelbox rechtstreeks via HDMI aangesloten op mn TV zodat ik spotify of muziek kan luisteren van mn NAS èn gewoon Tv kan kijken.

Ps dit antwoord is vooral mogelijk gemaakt door "The Eagle" _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:12
Politoer schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:29:
[...]

Voor zover ik kan nagaan is de USB ingang (voor- en achterzijde) alleen geschikt om audiobestanden vanaf een USB-stick af te spelen. Dus niet te gebruiken als ingang voor de audio output van de Iphone.

Dat zou inderdaad wel moeten lukken door gebruik te maken van een 3.5mm - RCA verloopkabel, of met een Iphodock dat met zo'n kabel wordt verbonden.

Het is in elk geval een oplossing die bruikbaar is. Hartelijk dank daarvoor.
Daarnaast is en er nog een speciale iPod/ iPhone(Denon ASD-1R) dock die op de denonlink aangesloten kan worden.
( USB is idd alleen bestandjes maar ook maximaal 1 poort beschikbaar, het is of de voorkant of achterkant)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
werphengel schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 21:27:
Ik was na aanschaf van mijn Denon ook van mening dat alles via de HDMI van de versterker moest, dus media speler, UPC horizon box etc... Totdat je 2 dingen tegelijk wil van je versterker .

Stel je zit een voetbalwedstrijd te kijken op je kabelbox die via HDMI is aangesloten op je versterker en via HDMI-out op je beeldscherm (ARC). Het commentaar is ruk dus je zet een gezellig deuntje aan met je iPhone via de airplay... * PLOP * beeld springt naar netwerk/airply stream op je beeldscherm.

Daarom heb ik mn kabelbox rechtstreeks via HDMI aangesloten op mn TV zodat ik spotify of muziek kan luisteren van mn NAS èn gewoon Tv kan kijken.

Ps dit antwoord is vooral mogelijk gemaakt door "The Eagle" _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Hmmm dat is inderdaad wel een punt... Daar moet ik nog nog even over nadenken. Dat gebeurd hier ook nog wel eens op die manier. Kinderen tv kijken en wij de radio op de achtergrond aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik heb nu een Marantz SR6300 receiver van zo'n 10 jaar oud en wil gaan upgraden voor met name de netwerkfunctionaliteit.
Ik twijfel tussen een X2000 en X3000 maar kan niet goed beoordelen of het de meerprijs waard is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Striker2k2 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 12:02:
Ik heb nu een Marantz SR6300 receiver van zo'n 10 jaar oud en wil gaan upgraden voor met name de netwerkfunctionaliteit.
Ik twijfel tussen een X2000 en X3000 maar kan niet goed beoordelen of het de meerprijs waard is...
Het prijsverschil tussen de X2000 en X3000 is behoorlijk groot (ca 125 euro).
Het verschil zit hem oa. een een extra HDMI video out.
De vraag is dus maar of je dit nodig hebt, plus nog wat extra's.
Zo niet ga je voor de X2000 die momenteel scherp geprijsd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

werphengel schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 21:27:

Het is een receiver he, geen mengpaneel :P
En you're welcome, ik schijn nog wel eens goede ideeën te hebben :P
Dat HDMI en alles is leuk, maar zodra het ook automatische instellingen gaat doen op receiver, TV of andere apparaten haak ik af. Ik hou liever zelf de controle :)
Heb dus ook geen HDMI control of ARC of whatever aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Sinds de introductie van de X-series Denon receivers kun je een audio input met een hdmi video input mixen. Zo kun je bijvoorbeeld naar FM-radio luisteren terwijl je naar een voetbalwedstrijd kan kijken. Je kan echter geen audio van een HDMI input met een video van een andere HDMI input mixen. Bewijs internet radio audio + HTPC video:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/29026254/2014-01-19%2012.26.45.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/29026254/2014-01-19%2012.27.19.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/29026254/2014-01-19%2012.27.43.jpg

Dus dat is een non-argument om niet alles via HDMI aan te sluiten ;)

Daarnaast kan stand-by passthrough nu onafhankelijk van HDMI control aan- en uitgezet worden. Standby verbruik is ook te verwaarlozen: 0.5W met hdmi passthrough aan en 0.1W met hdmi passthrough uit. (bron AVS forum)

[ Voor 15% gewijzigd door nMad op 19-01-2014 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvP32
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-01-2021
Laatst een subwoofer geleend van iemand en Audyssey opnieuw laten lopen via mijn Denon 2809. De metingen waren toen veel accurater dan ik later die dag weer zonder subwoofer ging meten. Is het zo dat audyssey beter meet met sub dan zonder? Het is audyssey multi EQ XT versie. Wat zijn jullie gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Striker2k2 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 12:02:
Ik zou je keuze niet maken tussen de X2000 en de X3000, maar tussen de X2000 en de X4000. De X4000 biedt wel echt meerwaarde t.o.v. de X2000. Maar deze is ook wel wat duurder ;)
RvP32 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 12:48:
Laatst een subwoofer geleend van iemand en Audyssey opnieuw laten lopen via mijn Denon 2809. De metingen waren toen veel accurater dan ik later die dag weer zonder subwoofer ging meten. Is het zo dat audyssey beter meet met sub dan zonder? Het is audyssey multi EQ XT versie. Wat zijn jullie gedachten?
Audyssey gaat de overige speakers niet accurater meten wanneer er een subwoofer aangesloten is. Audyssey multeq xt heeft wel veel hogere filter resolutions voor de subwoofer (128x) dan voor de overige speakers (16x).

[ Voor 29% gewijzigd door nMad op 19-01-2014 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvP32
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-01-2021
Misschien dat dan door de sub een beter geluidsbeeld gecreerd wordt welke beter past bij mijn manier van luisteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
[quote]nMad schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:12:
[...]

Ik zou je keuze niet maken tussen de X2000 en de X3000, maar tussen de X2000 en de X4000. De X4000 biedt wel echt meerwaarde t.o.v. de X2000. Maar deze is ook wel wat duurder ;)

Bedankt! Dan valt de X3000 af.
Echter blijft Marantz me trekken vanwege de goede ervaring die ik ermee heb. De SR6008 is momenteel zo'n 650 in de aanbieding maar toch bijna 2x zo duur als een X2000. Kan alleen geen vergelijkingen vinden en weet niet of het het verschil waard is. Gebruik het voornamelijk voor films/series icm een Kef speakerset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
nMad schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:12:
[...]

Interessant advies, álle reviews die ik las voor ik besloot om de x3000 boven de x4000 te verkiezen qua prijs/kwaliteit gaven (terecht) aan dat eigenlijk de enige extra van de x4000 een extra zone is. Dan reist de vraag: Wie gebruikt daadwerkelijk drie zones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

nMad schreef op zondag 19 januari 2014 @ 12:37:
Sinds de introductie van de X-series Denon receivers kun je een audio input met een hdmi video input mixen. Zo kun je bijvoorbeeld naar FM-radio luisteren terwijl je naar een voetbalwedstrijd kan kijken. Je kan echter geen audio van een HDMI input met een video van een andere HDMI input mixen. Bewijs internet radio audio + HTPC video:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dus dat is een non-argument om niet alles via HDMI aan te sluiten ;)

Daarnaast kan stand-by passthrough nu onafhankelijk van HDMI control aan- en uitgezet worden. Standby verbruik is ook te verwaarlozen: 0.5W met hdmi passthrough aan en 0.1W met hdmi passthrough uit. (bron AVS forum)
Dan moet je natuurlijk wel een X serie receiver hebben :P
Ik heb een AVR2311, die snapt dat soort nieuwigheden niet, is nog een Denon van de oude stempel zogezegd :+
Maar zou eens tijd worden dat dat kon idd, is namelijk niet meer dan logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:16
pagani schreef op zondag 19 januari 2014 @ 18:12:
[...]

Interessant advies, álle reviews die ik las voor ik besloot om de x3000 boven de x4000 te verkiezen qua prijs/kwaliteit gaven (terecht) aan dat eigenlijk de enige extra van de x4000 een extra zone is. Dan reist de vraag: Wie gebruikt daadwerkelijk drie zones?
Ik ook niet, maar voor mij had de Phono in, XT32 en het klepje aan de voorkant voldoende toegevoegde waarde om de (toen door een leuke aanbieding meevallende) meerprijs voor de x4000 neer te leggen.
Pagina: 1 ... 25 ... 100 Laatste