Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 19:01
dangerpaki schreef op woensdag 25 december 2013 @ 00:34:
Ik heb volgens mij een klein probleempje met de x1000 (of ik doe iets niet goed).

Mij setup is als volgt:
TV middels hdmi aan x1000 (gebruik ARC)
Op hdmi 1 van x1000 mijn htpc
Op Hdmi 2 een console

Nou heb ik het geluid redelijk op orde. Alleen wil voor mijn htpc wat meer bass tijdens het afspelen van films. Alleen als ik die settings verander dan lijkt het alsof die settings niet per INPUT maar per CODEC wordt vastgesteld. Probleem is dan bijvoorbeeld Dolby zowel voor films (via Hdmi1) als voor TV (via ARC) gebruikt wordt. En dat ik dus met te veel bass bij tv kijken zit of met te weinig tijdens films. Kan iemand bevestigen dat je dit niet per INPUT kunt veranderen en dat het alleen maar per CODEC kan?
@wvr

Mijn probleem is zoals hierboven beschreven staat. Ik heb wel geluid. Alleen ik wil bass settings per input regelen. En dat lijkt niet te lukken. Ik vroeg me af of dat ik iets fout deed daarbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:23

Wvr

gebruik je wel goed hdmi kabel.

ik had ook een probleem met ARC, tot ik en andere hdmi kabel gebruikte en het probleem was op gelost.

• MorgothG
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-04 13:48

MorgothG

deftones

Beste Denon Kenners.

Ik heb na lang naar Onkyo gekeken te hebben besloten om een x2000 te kopen. Dit vanwege de Spotify mogelijkheid en het aansturen via Android of iPad. En natuurlijk de kwaliteit van Denon boven Onkyo.

Maar ik lees dat hij 8 ohm is, maar er staat ook 6 ohm. Wat voor boxen kan ik dan het beste halen? Ik wil gewoon beginnen met twee speakers. En dan later bijkopen (een sub en later satelliet). Ik ben niet veeleisend. Maar nu met die 6 of 8 ohm, weet ik niet echt waar ik moet beginnen. En sorry als de vraag nogal newb over komt. Op audio gebied ben ik dat helaas ook :)

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 21:45
MorgothG schreef op donderdag 26 december 2013 @ 12:45:
Beste Denon Kenners.

Ik heb na lang naar Onkyo gekeken te hebben besloten om een x2000 te kopen. Dit vanwege de Spotify mogelijkheid en het aansturen via Android of iPad. En natuurlijk de kwaliteit van Denon boven Onkyo.

Maar ik lees dat hij 8 ohm is, maar er staat ook 6 ohm. Wat voor boxen kan ik dan het beste halen? Ik wil gewoon beginnen met twee speakers. En dan later bijkopen (een sub en later satelliet). Ik ben niet veeleisend. Maar nu met die 6 of 8 ohm, weet ik niet echt waar ik moet beginnen. En sorry als de vraag nogal newb over komt. Op audio gebied ben ik dat helaas ook :)
Maak je geen zorgen over de impedantie van de luidsprekers.
De meeste versterkers zo ook de Denon, kunnen daar prima mee omgaan.

Luister en koop vooral luidsprekers die bij je smaak passen.
Kies niet de allergoedkoopste maar begin zoals je zelf al zegt met twee of drie luidsprekers en breidt dit later uit als je er geld voor hebt.

• MorgothG

MorgothG

deftones

Dankjewel. Dan ga ik niet staren op 8 of 6 ohm. Misschien maar naar Correct om eens verschillen te horen. Ben alleen bang dat het heel verleidelijk is om snel veeel geld uit te geven. Ik heb weleens gehoord dat je soms ook heel aardig bij kringloop winkels tegen hele leuke dingen aan kan lopen. Alleen ben ik dan altijd bang dat ze misschien opgeblazen zijn. Ik schat mijzelf te onervaren op audio gebied om op koopjes jacht te gaan. Ik ga lekker luisteren in de winkel. €100 per box moet toch een leuke start kunnen maken voor een audio newb?

• HoppyF
MorgothG schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:14:
Dankjewel. Dan ga ik niet staren op 8 of 6 ohm. Misschien maar naar Correct om eens verschillen te horen. Ben alleen bang dat het heel verleidelijk is om snel veeel geld uit te geven. Ik heb weleens gehoord dat je soms ook heel aardig bij kringloop winkels tegen hele leuke dingen aan kan lopen. Alleen ben ik dan altijd bang dat ze misschien opgeblazen zijn. Ik schat mijzelf te onervaren op audio gebied om op koopjes jacht te gaan. Ik ga lekker luisteren in de winkel. €100 per box moet toch een leuke start kunnen maken voor een audio newb?
De verleiding om meer geld uit te geven is inderdaad groot.
Ga dan ook niet zonder bovengrens luidsprekers beluisteren.
Je gaat ook geen proefrit maken in een dure auto je heel lekker rijdt maar ver boven je budget ligt.
Tweedehands kun je ook prima luidsprekers kopen, op Marktplaats bijvoorbeeld kunt je ook B&W's vinden voor niet teveel geld.
Je hebt echter een leuke Denon X2000 gekozen (die ik een paar weken zelf ook heb ....) dus zoek daar wat moois bij.

[ Voor 7% gewijzigd door HoppyF op 26-12-2013 13:41 ]

• dangerpaki
Wvr schreef op woensdag 25 december 2013 @ 11:47:
gebruik je wel goed hdmi kabel.

ik had ook een probleem met ARC, tot ik en andere hdmi kabel gebruikte en het probleem was op gelost.
Met alle respect (en dank voor de moeite die je neemt), maar ik denk dat je m'n probleem niet begrijpt. M'n probleem is niet de input van geluid. Maar dat het niet lukt om per bron aparte bass instellingen in te stellen. Ik wil voor m'n tv geluid minder bass dan bv voor m'n htpc waar ik films op kijk. Maar dat lijkt dus niet mogelijk te zijn op de x1000 (althans dat denk ik omdat ik het niet voor elkaar krijg)

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 20:05
Voor je HTPC (misschien een correctie toepassen in de afspeelsoftware?)

• dangerpaki
Dat laatste zou een mogelijkheid zijn inderdaad. Was ik zelf niet op gekomen. Voorlopig heb ik het opgelost met een bass ingesteld. Ga ik film kijken dan draai achter op de Sun het knopje wat omhoog. Tv kijken knopje wat lager instellen. En met muziek er ergens tussen in. Maar ik zal eens inderdaad kijken of ik op m'n htpc de bass omhoog kan schroeven.

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:47
dangerpaki schreef op donderdag 26 december 2013 @ 14:40:
[...]

Met alle respect (en dank voor de moeite die je neemt), maar ik denk dat je m'n probleem niet begrijpt. M'n probleem is niet de input van geluid. Maar dat het niet lukt om per bron aparte bass instellingen in te stellen. Ik wil voor m'n tv geluid minder bass dan bv voor m'n htpc waar ik films op kijk. Maar dat lijkt dus niet mogelijk te zijn op de x1000 (althans dat denk ik omdat ik het niet voor elkaar krijg)
Dat kan op de x2000 inderdaad ook niet. Je hebt 2 instellingen voor het volume van de bass, op je subwoofer en in de receiver. Deze trekken zich beide niks aan van de input oid.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

• HoppyF
nMad schreef op donderdag 26 december 2013 @ 16:27:
[...]

Dat kan op de x2000 inderdaad ook niet. Je hebt 2 instellingen voor het volume van de bass, op je subwoofer en in de receiver. Deze trekken zich beide niks aan van de input oid.
Lijkt me ook logisch dat het volume van de bass niet apart in te stellen is.
De receiver gaat er vanuit dat de ingangssignalen een evenwichtige balans hebben tussen lage en hoge tonen. Als dat niet is klopt er iets niet aan de bron en heeft het weinig zin door de receiver te laten corrigeren.
Het ingangsniveau moet tussen de diverse bronnen ook ongeveer gelijk zijn om te voorkomen dat je bij het omschakelen van een bron opeens je (master)volume harder of zachter moet instellen.

• dangerpaki
Dank. Ik heb nu inderdaad maar opgelost met m'n subwoofer zelf harder of zachter te zetten met de fysieke knop die erop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fons2003
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-02-2019
Hificorner heeft de x serie in de aanbieding

Voor wie nog een reciever wilt bestellen

Groet
Fons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Ik zou een jonge AVR-4311 kunnen overnemen aan dezelfde prijs van een X4000, is dit de moeite waard voor enkel een stereo opstelling met sub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fons2003
Ik weet niet wat je betaald voor die 4311, heb geen aandelen bij hificorner maar de 4000 scheelt bijna 300 euri met de 4311

Hoe beide klinken weet ik niet, ik ga voor de 3000.

Groet
Fons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Fons2003 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:08:
Ik weet niet wat je betaald voor die 4311, heb geen aandelen bij hificorner maar de 4000 scheelt bijna 300 euri met de 4311
Zoals ik zei, kan ik een jonge 4311 aan dezelfde prijs overnemen als de x4000 die nu aan 899Euro geprijsd staat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fons2003
Aha had het niet goed gelezen, je kan een occasion 4311 overnemen voor dezelfde prijs als een nieuwe 4000.
Heb met beide modellen geen ervaring, misschien dat een dealer bij jouw in de buurt een proefopstelling heeft.
In ehv stonden beide apparaten als demo bij een dealer maar dat was een paar maanden geleden.

Fons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Geen dealer in de buurt voor eenzelfde proefopstelling, deal moet trouwens in korte termijn gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo , ik heb nu paar jaar de denon AVR-1909 in bezit en ben langzamerhand toe aan iets nieuws ;) moet ik bij denon blijven? zijn er nog betere? welke denon is momenteel t beste? Meest irritante vind ik nu dat me apparaten(ps3,ps4,media player)die ik er op heb aangesloten niet automatisch na t kanaal gaan! Iemand hier met goeie suggesties :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 15:37:
moet ik bij denon blijven? zijn er nog betere?
Nogal lastig te zeggen zonder eisen, budget of echt gegronde redenen om een upgrade uit te voeren.
welke denon is momenteel t beste?
AVP-A1HDA met de POA-A1HD
Meest irritante vind ik nu dat me apparaten(ps3,ps4,media player)die ik er op heb aangesloten niet automatisch na t kanaal gaan! Iemand hier met goeie suggesties :D
Als dat de enige eis is moet je het zoeken in HDMI CEC. Echter moet er wel meteen bij worden gezegd dat HDMI CEC lang niet zo goed werkt als het in theorie zou kunnen. Komt doordat fabrikanten vrij zijn CEC te implemeteren en ook nog op de manier die zij willen. Het kan dus met elke combinatie van apparaten anders zijn of het werkt of niet.

Maar als gezegd: kom eens met echte eisen en wat inzet want dit is niet GoT-waardig.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 28-12-2013 16:42 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 16:41:
[...]

Nogal lastig te zeggen zonder eisen, budget of echt gegronde redenen om een upgrade uit te voeren.

[...]

AVP-A1HDA met de POA-A1HD

[...]

Als dat de enige eis is moet je het zoeken in HDMI CEC. Echter moet er wel meteen bij worden gezegd dat HDMI CEC lang niet zo goed werkt als het in theorie zou kunnen. Komt doordat fabrikanten vrij zijn CEC te implemeteren en ook nog op de manier die zij willen. Het kan dus met elke combinatie van apparaten anders zijn of het werkt of niet.

Maar als gezegd: kom eens met echte eisen en wat inzet want dit is niet GoT-waardig.
Excuses hoor! :? dacht hier juist geholpen te worden..

Kheb geen echte "eisen" of budget , was gewoon benieuwd of er na jaren al een betere versie is dan me 1909 , ben er niet echt in thuis en dacht hier de juiste info te krijgen!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We gaan het nog een x proberen ;)

Ik ben opzoek naar een vervaging van mijn Denon AVR-1909 die ik nu een aantal jaar in bezit heb.

Mijn "EISEN";) zijn zoals ik het moet aangeven : O-)

Ondersteuning van HD geluid voor alle mogelijkheden (Dolby True DTS HD)
HDMI auto schakeling
7.1! (Aangezien ik al 5.1JBL setje heb staan en 2 Zuilen)
3D! (wat nu niet werkt met me Eminent7380)

En worm moet ik nu me TV (SonyKDL-46W905A) verbinden via optische kabel aan me reciever voor geluid? terwijl alles tog via HDMI gaat?! :?

Thnx voor jullie antwoord vast !! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 17:15:
We gaan het nog een x proberen ;)

Ik ben opzoek naar een vervaging van mijn Denon AVR-1909 die ik nu een aantal jaar in bezit heb.

Mijn "EISEN";) zijn zoals ik het moet aangeven : O-)

Ondersteuning van HD geluid voor alle mogelijkheden (Dolby True DTS HD)
HDMI auto schakeling
7.1! (Aangezien ik al 5.1JBL setje heb staan en 2 Zuilen)
3D! (wat nu niet werkt met me Eminent7380)

En worm moet ik nu me TV (SonyKDL-46W905A) verbinden via optische kabel aan me reciever voor geluid? terwijl alles tog via HDMI gaat?! :?

Thnx voor jullie antwoord vast !! _/-\o_ _/-\o_
Je budget staat er niet bij!
Laten we niet hoog gaan zitten dan ...
Ik heb recent de X2000 aangeschaft voor € 349, deze biedt volgens wel wat je zoekt.
7.1, HD audio en ook nog 4K video ook al heb je dit nu nog niet nodig, toekomst misschien.
HDMI aansluitingen zitten er genoeg op, audio via optisch is niet nodig als je TV ARC ondersteunt.
De X2000 kan het, de TV weet ik niet maar dit kun je wel opzoeken.
Bij mij loopt de audio via de settopbox naar de receiver en gaat dan naar de TV.
Er zit alleen een HDMI kabel tussen geen optisch.
Als ik de receiver uit heb staan komt het geluid gewoon uit de TV luidsprekers.
Is dit wat je nodig hebt?

Edit:
Volgens de handleiding heb je ARC via HDMI ingang 1.

[ Voor 4% gewijzigd door HoppyF op 28-12-2013 18:01 . Reden: ARC info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 17:55:
[...]

Je budget staat er niet bij!
Laten we niet hoog gaan zitten dan ...
Ik heb recent de X2000 aangeschaft voor € 349, deze biedt volgens wel wat je zoekt.
7.1, HD audio en ook nog 4K video ook al heb je dit nu nog niet nodig, toekomst misschien.
HDMI aansluitingen zitten er genoeg op, audio via optisch is niet nodig als je TV ARC ondersteunt.
De X2000 kan het, de TV weet ik niet maar dit kun je wel opzoeken.
Bij mij loopt de audio via de settopbox naar de receiver en gaat dan naar de TV.
Er zit alleen een HDMI kabel tussen geen optisch.
Als ik de receiver uit heb staan komt het geluid gewoon uit de TV luidsprekers.
Is dit wat je nodig hebt?

Edit:
Volgens de handleiding heb je ARC via HDMI ingang 1.
Thnx! oh ja sorry dat budget _/-\o_ Maar dit ziet er cker goed uit! :*)

Nou of me TV ARC ondersteunt weet ik niet eerlijk gezegd , ga er eigenlijk wel van uit aangezien die van mei dit jaar is! Ga dat nog is opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Volgens info vd winkel zou de Denon X4000 een betere keuze zijn ipv van de 4311, dus..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:40

RBH

Ik ga de vraag maar hier gewoon dumpen ook. Ik kom er niet uit. (Ook niet met Google en Tweakers zoekopdrachten). Ik zie door alle benamingen een aansluitingen het bos niet meer.

Situatie is als volgt: Heb een Denon AVR1509 en die wil ik aansluiten op een PS3, twee fronts en een Argon Sub 10 subwoofer. Nu had ik in gedachten het als volgt aan te sluiten:

Subwoofer -> subwoofer kabel -> PRE-OUT van Denon.
Speakers -> Denon
PS3 -> optische kabel -> Denon

Dit werkt dus alvast niet. De Subwoofer heeft twee ingangen (wit/rood tulp).

Wat is voor mij nou de beste manier om dit alles aan te sluiten zodat ik gewoon kan genieten van een film via de PS3 op mijn set?

Ik ga nog wel wat verdere dingen proberen, maar als iemand hier een suggestie heeft; graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
De sub moet je enkel op de LFE aansluiten, dus de witte tulp/Links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Moris schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 19:59:
De sub moet je enkel op de LFE aansluiten, dus de witte tulp/Links.
Done that. Op de versterker zelf ook aangegeven Subwoofer = yes, still nothing. Wat doe ik fout?

Overigens, als ik de sub aansluit met rood/wit tulp naar 'VCR OUT' dan werkt de Subwoofer ineens wel mee als ik de input op Aux zet (op dit moment staat daar een Airport aangesloten zodat ik draadloos muziek kan streamen). Maar dat heeft dus 0,0 te maken met de PS3. Ik wil gewoon dat die Subwoofer altijd mee doet.

[ Voor 36% gewijzigd door RBH op 28-12-2013 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Doe het volgende eens op je http://www.dynavox.ch/de/data/sa_saxo_sub10.php

Zet het volume v/d sub een op 50%
Zet de stanby-schakelaar eens op ON
X-over op 120Hz = volledig open
Phase op 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Moris schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 20:08:
Doe het volgende eens op je http://www.dynavox.ch/de/data/sa_saxo_sub10.php

Zet het volume v/d sub een op 50%
Zet de stanby-schakelaar eens op ON
X-over op 120Hz = volledig open
Phase op 0
Ha, dat werkt goed! Thanks! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Graag gedaan en nu genieten maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Laatst online: 12-09 21:04
Iemand die mij kan vertellen hoe het met de warmteontwikkeling zit van de Denon AVR-X2000 en wat de receiver doet als hij te warm wordt? Ik heb een TV-meubel waar deze receiver net aan in zou passen, maar dan zou er nogal weinig ruimte zijn voor de warmte afvoer. Eventueel zou ik ook iets met een relais en een PC fan/fan duct kunnen bouwen om voor wat frisse luchttoevoer te zorgen, iemand die mij de goede weg op kan helpen hoe ik zo iets zou kunnen bouwen als dat nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar weekjes dit forum stilletjes gevolgd en uiteindelijk besloten om de Denon X2000 aan te schaffen (mooi prijsje bij Foka, 335 euro).
Vandaag ook eindelijk luidsprekers gekocht, 2 JBL zuilspeakers, ES90.
Net alles aangesloten en heb een vraagje die ik niet in de handleiding heb kunnen vinden.

Als ik nu via de receiver tv kijk, krijg ik geen breedbeeld meer op mijn tv. Weet iemand aan welke instelling ik moet sleutelen of ligt het aan mijn tv?

Bovendien zijn de kleuren erg dof als ik via de receiver kijk, ligt dan aan de kabel eventueel of de instellingen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2013 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 09:43
T-mo-T schreef op zondag 29 december 2013 @ 10:21:
Iemand die mij kan vertellen hoe het met de warmteontwikkeling zit van de Denon AVR-X2000 en wat de receiver doet als hij te warm wordt? Ik heb een TV-meubel waar deze receiver net aan in zou passen, maar dan zou er nogal weinig ruimte zijn voor de warmte afvoer.
Ik had dezelfde vraag/situatie maar volgens een verkoper van Correct produceert dit model weinig warmte vergeleken met bv een Yamaha of Onkyo receiver. Daarbij zitten er aan beide zijkanten ook voldoende ventilatieroosters om de warmte eventueel via die zijden af te voeren. Ik heb de warmteontwikkeling nog niet zelf kunnen verifieren, maar heb de X2000 inmiddels wel aangeschaft (goeie aanbieding bij Foka) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ondanks het feit dat ik een HTPC heb, en daarmee muziek vanaf mijn NAS stream, heb ik eens geprobeerd om de muziek rechtstreeks te streamen via de versterker (deze AVR-2313 is ook aangesloten op mijn netwerk).
Ik moest op mijn NAS even de DLNA modus aanzetten, en het werkt nu prima!
Alleen... heb ik denk ik een bug in de software ontdekt. Bij alle cd albums wordt het eerste nummer dubbel weergegeven (en zijn ook beiden afspeelbaar). Uiteraard heb ik gekeken of mijn muziek collectie een zooitje was geworden, maar alles klopt. Zijn er meer mensen die dit ervaren?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
striper schreef op maandag 30 december 2013 @ 09:00:
[...]

Ik had dezelfde vraag/situatie maar volgens een verkoper van Correct produceert dit model weinig warmte vergeleken met bv een Yamaha of Onkyo receiver. Daarbij zitten er aan beide zijkanten ook voldoende ventilatieroosters om de warmte eventueel via die zijden af te voeren. Ik heb de warmteontwikkeling nog niet zelf kunnen verifieren, maar heb de X2000 inmiddels wel aangeschaft (goeie aanbieding bij Foka) ;)
Mijn X2000 is ook ingebouwd maar heeft aan de bovenkant nog wel ca 3 cm vrije ruimte.
Aan de onderkant zit ook ongeveer 1 cm ruimte ivm de pootjes en aan de achterkant zit nog wat speelruimte imv de aansluitingen voor de kabels.

Het is een passief gekoelde receiver dus er zit geen ventilator in de kast.
De warmteontwikkeling valt dus wel mee maar heel strak inbouwen is denk ik niet zo verstandig.

Nog een vraag voor de X2000 bezitters.
Ik heb de vraag hier al eens eerder gesteld maar nog geen bevestiging van iemand gehad.
Bij het aanzetten van de receiver via de afstandsbediening hoor ik een korte klik uit de receiver, dit is normaal. Een paar seconden later hoor ik uit de luidsprekers een harde korte tik.
Als ik binnen de paar seconden de MUTE indruk komt er ondanks dat de luidsprekers geen geluid zouden moeten geven een harder korte tik.
Het volume op 0 zetten helpt ook niet.
Ik ben er nog niet achter wat hiervan de oorzaak is maar het lijkt me niet normaal vooral omdat het ook een hard geluid is, het is niet vergelijkbaar met de inschakelklik die uit de receiver komt want dat is een schakelrelais die je hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:22
Bij mij is de enig hoorbare klik die van het aan of uitzetten, geen geluiden uit de speakers of bij het wisselen van source...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
Hier ook een X2000, hoor alleen een "klik-geluid" op het moment van in- en uitschakelen van de receiver. Dus ook geen geluid bij het switchen van source

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Bedankt voor jullie commentaar over de klik.
Ik denk dat er dan toch iets mis is met mijn X2000 want die tik uit de luidsprekers hoort daar dus niet uit te komen. Switchen van een source geeft geen problemen, het geluid is voor de rest ook prima.
Het gebeurt bij mij alleen kort na het inschakelen.
Ik ga contact opnemen met Denon hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Laatst online: 12-09 21:04
HoppyF schreef op maandag 30 december 2013 @ 15:36:
[...]

Mijn X2000 is ook ingebouwd maar heeft aan de bovenkant nog wel ca 3 cm vrije ruimte.
Aan de onderkant zit ook ongeveer 1 cm ruimte ivm de pootjes en aan de achterkant zit nog wat speelruimte imv de aansluitingen voor de kabels.

Het is een passief gekoelde receiver dus er zit geen ventilator in de kast.
De warmteontwikkeling valt dus wel mee maar heel straks inbouwen is denk ik niet zo verstandig.

<....>
Thanks dan ga ik hem gewoon inbouwen en merk vanzelf wel als het te warm wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbree
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-01 12:20
Ik ben al een tijdje op zoek naar een waardige opvolger van mijn DENON AVR-3808 receiver. De belangrijkste reden voor een overstap is dat ik HDMI 1.4 (3D) nu begin te missen.
Ik dacht met de X4000 in de buurt te komen , maar lees dat deze qua audio minder kwaliteit levert.
Zelf zag ik een Marantz SR-7008. Ik twijfel of deze minimaal de geluidskwaliteit levert van mijn huidige 3808.
De AVR-4520 is gezien het formaat geen optie.

Kan iemand mij nog op andere alternatieven wijzen?

Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
AVR-4311, model onder de AVR-4520 van de vorige generatie. De SR7008 van Marant en Denon AVR-X4000 ontlopen elkaar niets tot zeer weinig betreffende kwaliteit en geluid. Wel beide zeer mooie machines voor het geld (zeker de Denon) maar ten opzichte van de oudere modellen lijkt het niet altijd een vooruitgang, al was het puur voor het gevoel. Mijn AVR-2809 zal tzt vervangen worden door een AVR-4520 (in processor-mode) dan wel AV8801, maar ik wacht nog even aangezien ik niets mis wat HDMI 1.4 of andere nieuwe features mij kunnen bieden. En alleen voor Audyssey XT32 upgraden gaat me wat ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 00:59
Een SR7008 is net iets mooier opgebouwd dan een X4000 Audioholics (verbruikt ook iets meer en is iets zwaarder), maar of je dat hoort is weer een tweede. De 7008 is officieel op hetzelfde niveau gepositioneerd als de 3808 was. Kijk je naar gewicht en opbouw, dan waren de receivers in de generatie van de 3808 qua analoge opbouw beter (met name de voeding is tegenwoordig kind van de rekening lijkt het). Aan de andere kant zijn digitale onderdelen steeds beter geworden, waardoor het lastig zeggen is of je er op vooruit of achteruit zou gaan. Een Cambridge Audio Azur 6xx is weer mooier opgebouwd dan de Denon's en huidige Marantzen. De prijzen zijn er in Nederland helaas ook naar.

Ik heb persoonlijk sterk mijn bedenkingen bij een receiver van 12,3 Kg als vervanging van een receiver van bijna 18 Kg. Die SR7008 weegt 13,6 Kg, wat iets meer vertrouwen geeft maar nog steeds erg weinig is vergeleken met de 3808 generatie. Zonder toepassing van bijvoorbeeld geschakelde- of ringkernvoedingen om het gewicht te beperken zullen ze nooit het vermogen en de stabiliteit hebben van je huidige receiver. Of je die stabiliteit nodig hebt is weer een tweede.
Wil je een Denon, dan ben ik bang dat je toch minimaal voor een AVR-4520 of een AVR-4311 zult moeten gaan om op hetzelfde niveau qua opbouw te blijven.

[ Voor 4% gewijzigd door mac1987 op 31-12-2013 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
mac1987 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 13:38:
...maar of je dat hoort is weer een tweede.
Ik heb het verschil niet kunnen horen met beide aangesloten op een paartje CM9. Gelukkig, want anders was mijn mening/theorie weg dat alles hetzelfde zou moeten klinken :P
Ik heb persoonlijk sterk mijn bedenkingen bij een receiver van 12,3 Kg als vervanging van een receiver van bijna 18 Kg. Die SR7008 weegt 13,6 Kg, wat iets meer vertrouwen geeft maar nog steeds erg weinig is vergeleken met de 3808 generatie.
Dat argument/punt heb ik op HT Forum ook eens aangehaald. Werd mij toen verteld (door een Sponsor/Leverancier van Denon/Marantz) dat gewicht en energieopname eigenlijk niet meer te vergelijken is door andere technieken. Wat daar van waar is durf ik niet te zeggen. Ik ben ook altijd nog steeds gecharmeerd van mooie dikke receivers met een dikke (ringkern)trafo.
Of je die stabiliteit nodig hebt is weer een tweede.
Dat was ook altijd mijn argument. Was... paar weken geleden een paartje Tannoy S10 op een TX-NR808 van Onkyo gehoord. Speakers met een hoog rendement en een Onkyo die relatief bekend staat om behoorlijk wat vermogen te leveren. Toch voor de grap mijn XPA-2 er achter gezet en er ging een wereld open: speakers waren meer aanwezig in het laag maar ook het midden en hoog kreeg een boost. Het sprankelde meer, meer in your face. Daar ging dus mijn theorie dat vermogen niet nodig is. En ja, we hadden alles gelijk afgesteld met een dB-meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 22:33
Ik heb mijn muziekcollectie op een ds212J staan en vanaf mijn Denon AVR-1713 stream ik daarbij vanuit de bibliotheek. Als remote gebruik ik de app 'denon remote' uit de playstore (op mijn HTC One). Heeft iemand een idee of tips hoe ik makkelijk afspeellijsten kan maken? Of zijn er betere apps te gebruiken?

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 21:45:
Ik heb een paar weekjes dit forum stilletjes gevolgd en uiteindelijk besloten om de Denon X2000 aan te schaffen (mooi prijsje bij Foka, 335 euro).
Vandaag ook eindelijk luidsprekers gekocht, 2 JBL zuilspeakers, ES90.
Net alles aangesloten en heb een vraagje die ik niet in de handleiding heb kunnen vinden.

Als ik nu via de receiver tv kijk, krijg ik geen breedbeeld meer op mijn tv. Weet iemand aan welke instelling ik moet sleutelen of ligt het aan mijn tv?

Bovendien zijn de kleuren erg dof als ik via de receiver kijk, ligt dan aan de kabel eventueel of de instellingen?
Het breedbeeld probleem is op miraculeuze wijze opgelost.

Enige probleem ik wat ik nu nog heb is dat het beeld er erg dof uit ziet en het geluid erg zacht is.
Kabel probleem? of toch iets verkeerd aangesloten?

Ik ben momenteel erg te spreken over de X2000. Heel veel mogelijkheden. Vooralsnog wordt het niet te warm, heb rondom circa 10 cm ruimte overgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Sinds ik de x2000 heb heb ik wel 1 irritatiepunt ontdekt, het volume is bij veel tv zenders verschillend...

Kan ik hier iets aan doen of ligt dit bij de provider of iets dergelijks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
douwe.nl schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:42:
Kan ik hier iets aan doen of ligt dit bij de provider of iets dergelijks ?
Dat laatste. Je zou Dynamic Volume kunnen proberen, al is/vind ik dat ook geen ideaal systeem :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Thecola schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:03:
Ik heb mijn muziekcollectie op een ds212J staan en vanaf mijn Denon AVR-1713 stream ik daarbij vanuit de bibliotheek. Als remote gebruik ik de app 'denon remote' uit de playstore (op mijn HTC One). Heeft iemand een idee of tips hoe ik makkelijk afspeellijsten kan maken? Of zijn er betere apps te gebruiken?
Vziw ondersteunt de Denon app zelf dat niet.
Wat je wel kunt doen is de synology DS Audio app gebruiken icm Audiostation. Dan kun je playlist maken en die middels DLNA naar je Denon sturen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Nog een vraag over de Denon X1000. Nu een tijdje thuis en na ingesteld te hebben via Audysee setup nog wat dingen handmatig aangepast. Eigenlijk best tevreden met het geluid. Alleen 1 probleem:

Ik merk tijdens het kijken van TV (geluid gaat via HDMI middels ARC naar de recieven) dat soms opeens het geluid een stuk zachter wordt en daarna langzaam weer op niveau komt. Is vaak maar heel kort en niet zeer storend. Binnen 2 seconden weer normaal niveau geluid. Dacht dat het door het dynamic volume kwam (staat nu op standje 'Low'). Maar ook helemaal uitzetten hiervan geeft geen verbetering.

Iemand tips hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorgothG

MorgothG

deftones

LAAT MAAR:
Via het programma PS3mediaserver heb ik op de een of ander manier mijn instellingen automatisch correct gezet. Briljant want hij doet het. 2 uur prutsen maar dan heb je ook wat. Ik ben echt zo blij!!!

Hallo experts,

Ik heb de x2000 sinds gisteren. En alles gaat prima. Ik ben echt heeeeel blij. Internet radio werkt. Ik DHCP op de Denon uit staan en hij heeft netjes een vast IP adres. Ik probeer de muziek van mij PC naar de Denon te delen maar dit lukt niet.

Ik zie nu ik aan een draad aan de router hang wel de Denon in mijn netwerk. Ik kan zelfs in de media player kiezen afspelen met de Denon. Maar als ik op de Denon op media server klik zie ik steeds maar weer ---- empty---- staan. Wat ik ook doe.

Ik kan de Denon vanaf mijn PC zien, pingen en alles. maar andersom.. ho maar.. Ik doe echt iets fout. Waarschijnlijk op mijn PC.. maar geen idee wat. Ik heb alles qua delen aangevinkt wat ik maar aan kon vinken.. maar voor mijn gevoel geef ik het op en probeer het (na de rest van internet hebben afgestruind maar hier) Kan iemand mij helpen of in de goede richting wijzen. Bij voorbaat dank
!

en... Gelukkig Nieuw Jaar!!

[ Voor 10% gewijzigd door MorgothG op 01-01-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Brad Pitt schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:45:
[...]

Dat laatste. Je zou Dynamic Volume kunnen proberen, al is/vind ik dat ook geen ideaal systeem :)
Crap :P

Dan doen we het er maar mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Iemand die even in de setup van de X4000 voor me wil kijken of de eindversterker al of niet is uit te schakelen, de handleiding is hier helaas zeer onduidelijk over :)

Indien het mogelijk is, zouden alle speakers op PRE komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik heb een Denon X1000 en een Sony W905 TV. Nu wil ik graag de ARC functie gebruiken maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ik heb een HDMI 1.4 kabel gekocht en aangesloten tussen de Denon HDMI OUT (ARC) en de HDMI1 (ARC) op de TV.

Vervolgens heb ik HDMI Control op ON gezet op de Denon en Bravia Sync op de Sony TV.
Als ik nu de TV aanzet wordt ook automatisch de Denon aangezet en ik kan met de tv remote het geluid van de denon regelen.

In het sony menu zet ik de audio op sound system in plaats van tv speaker.

Maar ik krijg er geen geluid uit, nu zitten alle apparaten rechtstreeks op de denon aangesloten dus alle audio daarover werkt gewoon, maar als ik de smart functie van de tv wil gebruiken voor Netflix bijvoorbeeld dan werkt het niet.

Iemand de gouden tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr

Wvr

heb je is de menu va je tv ook aangepast?
kun je het met een optische kabel proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbree
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-01 12:20
@FeaR en @mac1987 bedankt voor jullie reacties. Ik zag dat de AVR4311 voor een scherpe prijs nog te koop is. Misschien moet ik die maar overwegen.
Zijn er nog vooruitzichten dat er binnenkort nwe. receivers van DENON op de markt komen?

En wat doet een zeer nette AVR-3808 in het tweede hands circuit qua prijs? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Wvr schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 22:18:
heb je is de menu va je tv ook aangepast?
kun je het met een optische kabel proberen?
Ja de TV heb ik op audio systeem gezet in plaats van TV Speaker.

optische kabel ook geprobeerd maar daar krijg ik ook geen geluid uit, (via de denon the setup assistant gedraaid om de input te veranderen naar optisch port 1)

De Denon moet toch op TV Audio staan qua output?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr

Wvr

ik zal vanavond ff kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-12-2021
Ik heb al 13 jaar een Denon AVR-1801 en nu aan het overwegen de overstap te maken naar de X2000, vooral vanwege de vele netwerkfeatures.

Kan iemand mij vertellen of ik ook nog een duidelijke verandering of verbetering in het geluid zal gaan merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 22:33
The Eagle schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 17:43:
[...]

Vziw ondersteunt de Denon app zelf dat niet.
Wat je wel kunt doen is de synology DS Audio app gebruiken icm Audiostation. Dan kun je playlist maken en die middels DLNA naar je Denon sturen :)
Aha, thanks! Ga ik dat eens proberen :)

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Fox_nl schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:23:
Ik heb al 13 jaar een Denon AVR-1801 en nu aan het overwegen de overstap te maken naar de X2000, vooral vanwege de vele netwerkfeatures.

Kan iemand mij vertellen of ik ook nog een duidelijke verandering of verbetering in het geluid zal gaan merken?
Ik ben na ruim 9 jaar van een Marantz SR4600 naar een X2000 gegaan.

Hoewel dit waarschijnlijk een verschrikkelijke appels met peren reply gaat worden wil ik het toch kwijt :)

Na audyssey een klein aantal aanpassingen gedaan direct viel me op dat ik meer detail hoorde, strakker hoog en de sub bonkt minder en is minder aanwezig.

Het gaat hier om 4x mission m32 een mordaunt-short sub en een jbl center, niks spannends maar het klinkt echt stukken beter.

Of dit aan mijn instel vaardigheden ligt of echt aan de versterker is natuurlijk niet 100% uit te sluiten maar ik ben positief verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 18:27
Is het een beetje standaard dat de prijzen altijd rond december/januari naar beneden storten ???
Ik heb mijn oog op de X4000 gezien die nu voor 850 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Akemi schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:59:
Is het een beetje standaard dat de prijzen altijd rond december/januari naar beneden storten ???
Ik heb mijn oog op de X4000 gezien die nu voor 850 staat.
Het nieuwe modellen jaar komt eraan, dus gaan de prijzen van de oude modellen langzaam omlaag tot het nieuwe model ook daadwerkelijk leverbaar is.
Scherp op de aanbiedingen blijven letten dus, zoals met alles het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
FeaR schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 10:16:
AVR-4311, model onder de AVR-4520 van de vorige generatie. De SR7008 van Marant en Denon AVR-X4000 ontlopen elkaar niets tot zeer weinig betreffende kwaliteit en geluid. Wel beide zeer mooie machines voor het geld (zeker de Denon) maar ten opzichte van de oudere modellen lijkt het niet altijd een vooruitgang, al was het puur voor het gevoel. Mijn AVR-2809 zal tzt vervangen worden door een AVR-4520 (in processor-mode) dan wel AV8801, maar ik wacht nog even aangezien ik niets mis wat HDMI 1.4 of andere nieuwe features mij kunnen bieden. En alleen voor Audyssey XT32 upgraden gaat me wat ver.
Ik zou dan voor de av8801 gaan, die kan je altijd nog laten tunen ;).

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
FeaR schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 10:16:
En alleen voor Audyssey XT32 upgraden gaat me wat ver.
Je zou verwonderd staan wat XT32 met je set kan doen, heb nooit eerder een betere intigratie en R EQ van m'n sub ervaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Masterkale1 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 22:03:
[...]
Ik zou dan voor de av8801 gaan, die kan je altijd nog laten tunen ;).
Mja, dat tunen kan met mijn eindversterkers ook. Typische is alleen dat het tunen meer kost dan de eindversterkers nieuw waren. Vind het prijsverschil tussen een AVR-4520 en een AV8801 wel erg hoog en zo veel verschil zit er niet in. Leuk die ringkern in de AV8801 maar voor een pre/pro is het al snel voldoende, zeker als je de eindtrappen uit kan schakelen zoals de AVR-4520 dat kan. Ik zie de AV8801 nog wel een keer een duik maken met de komst van HDMI 2.0 en dat de AV8801 dan een oud model is, eens zien of ik dan mijn slag sla. Want een echte pre/pro is natuurlijk wel leuker. Weet niet hoe gegrond dit is, want de AV8003 en MM8003 zijn ook nog steeds behoorlijk aan de prijs voor verouderde apparatuur.
Moris schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 22:52:
[...]
Je zou verwonderd staan wat XT32 met je set kan doen, heb nooit eerder een betere intigratie en R EQ van m'n sub ervaren :)
Sub EQ heb ik niet direct nodig aangezien mijn subwoofer dat zelf doet. Ik moet nog steeds een afspraak maken met Ralph (van HT Forum) om mijn ruimte eens in te meten met REW, zien wat dat oplevert. Als daar een hele rare graph uit komt is de drang om een upgrade te doen wellicht hoger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
Denon 4520 owners, hoe bevalt deze jongen in Stereo? Muzikaal genoeg voor jullie? Heeft free amp assign hier ook zijn voordelen (biamp) ? En tot slot, kan je in Pure Direct een crossover punt instellen voor je sub? Of valt deze automatisch weg via LFE in p direct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Nog gekeken? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr

Wvr

yep

ingang------> ingang toewijzen, en dan moet TV audio met HDMI een x staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Hmmm, staat goed dan.

sorry voor de slechte foto's.

Afbeeldingslocatie: http://upload.foppa.dk/files/denon1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://upload.foppa.dk/files/denon2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://upload.foppa.dk/files/tv.jpg

welke stand kies je op je afstandsbediening als je dus over HDMI/ARC het geluid wil, TV AUDIO toch?

[ Voor 31% gewijzigd door koekkoek op 03-01-2014 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr

Wvr

dannyreuser schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 20:11:
Hmmm, staat goed dan.

welke stand kies je op je afstandsbediening als je dus over HDMI/ARC het geluid wil, TV AUDIO toch?
welke heb je dan? ik heb zelf een logitech Harmony 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
de denon remote :)

Maar goed, geen geluid. Dus of de TV of de Denon is kaput?

[ Voor 73% gewijzigd door koekkoek op 03-01-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr

Wvr

kun je wel geluid afspelen via je telefoon of op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zijn hier mensen die ervaring hebben met de DNP-720AE netwerk audiospeler? Dit omdat ik eigenlijk naar een manier zit te kijken om iig audio te streamen naar mijn geluidsset. Computer staat aan de andere kant van de kamer en via wifi of bluetooth (logitech ding van 3 tientjes) is dus een optie. Video streamen zal via deze niet lukken maar ik ben eigenlijk benieuwd naar ervaring. Iemand? :) Blijft wel een lastig iets als ik zo rondzoek.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 13:42
Joopieboy schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 00:04:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met de DNP-720AE netwerk audiospeler? Dit omdat ik eigenlijk naar een manier zit te kijken om iig audio te streamen naar mijn geluidsset. Computer staat aan de andere kant van de kamer en via wifi of bluetooth (logitech ding van 3 tientjes) is dus een optie. Video streamen zal via deze niet lukken maar ik ben eigenlijk benieuwd naar ervaring. Iemand? :) Blijft wel een lastig iets als ik zo rondzoek.
Ik heb een tijdje een DNP-720 gehad, gebruik met AirPlay over WiFi, ging echt perfect. Hij werkt gewoon erg betrouwbaar, en de geluidskwaliteit is erg goed! In hoeverre je audio kan streamen vanaf je PC weet ik niet, wat sowieso wel kan is je computer opzoeken via de DNP. Ik geloof dat dit over DLNA gaat :).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Joopieboy schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 00:04:
* The Eagle meldt, staat er hier eentje naar volle tevredenheid te spelen :)
Wat wil je precies weten? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:54
Dag allemaal, ik ben op zoek naar een vervanger van onze defecte Pioneer VSX-818K. de AVR's die ik op mijn shortlist heb staan, op dit moment zijn de Denon AVR-X2000 (355€), Onkyo TX-RN525 (285€), Yamaha RX-V475 (269€), Pioneer VSX828 (329€). Wij zijn helemaal geen audiofielen maar willen wel features hebben zoals Spotify connect, radiostreams, ARC, HDMI audio processing (zit er gelukkig al bijna standaard op tegenwoordig), HDMI upscaling, analog to HDMI conversie (we hebben bv. ook nog een Wii console die met component geconnecteerd moet worden, dus component IN moet ie ook hebben), netwerk connectivity, toslink (min 1 bij voorkeur 2) en op afstand bestuurbaar via android devices.

De Denon heeft op dit moment mijn voorkeur, omdat het lijkt dat hij de beste features en meeste ingangen heeft die op mijn wensenlijst staan, hij is natuurlijk ook wel de duurste van de 4, maar ja. Ik vroeg me af hoe mensen de Denon verhouden als het aankomt op gebruiksvriendelijkheid, en dan vooral het gebruik van Spotify, remote besturen via de Android app (wij hebben geen apple devices in huis) en of ie, zoals ik hier en daar lees, toch wel erg warm kan worden. Zijn er bepaalde zaken die ik in overweging moet nemen om wel of niet voor de Denon, of voor één van de anderen te gaan?

Wellicht overbodig te vermelden maar 400€ is het max wat we willen uitgeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Lord_Dain op 04-01-2014 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bloemstukje schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 00:11:
[...]

Ik heb een tijdje een DNP-720 gehad, gebruik met AirPlay over WiFi, ging echt perfect. Hij werkt gewoon erg betrouwbaar, en de geluidskwaliteit is erg goed! In hoeverre je audio kan streamen vanaf je PC weet ik niet, wat sowieso wel kan is je computer opzoeken via de DNP. Ik geloof dat dit over DLNA gaat :).
Mm dat is wel mooi, dus je hoeft dan niet eens achter de pc te zitten om als je bij de tv zit muziek te wisselen edg. Dat is dan wel weer een voordeel. Koppelen is dat een beetje te doen dan?
The Eagle schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 12:05:
[...]

* The Eagle meldt, staat er hier eentje naar volle tevredenheid te spelen :)
Wat wil je precies weten? :)
Mja welke functies gebruik jij zoal en hoe is het met gebruiksgemak? Niet dat je 9 van de 10 keer opnieuw moet zoeken naar elkaar.

Bedoeling is als ik zit te computeren de muziek achter mij kan laten spelen, maar ook nog een hoofdtelefoon kan insteken en gewoon zo kan luisteren.

En mocht het kunnen, maar dan zal dat met dit niet lukken, het liefst ook video's streamen naar de tv. Maar dat is iets wat nogal veel voor problemen zorgt wat ik zo hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Het is een audiostreamer dus dat laatste kun je vergeten :)

Ik heb hem zelf met name voor webradio en streamen van audio vanaf mijn NAS. Gebruik zelf meestal de denon app als afstandsbediening. Daarmee kan ik gewoon vanaf de NAS selecteren wat ik wil draaien.
Omgekeerd zou ook kunnen overigens, Synology audiostation kan ze naar de Denon pushen. Dat gaat meen ik via DLNA of airplay. Maar dat vind ik zelf niet prettig werken, beetje laggy

Maar als jij een DLNA server op je PC draait (plex ofzo) dan kun je daarvanaf prima je muziek op de Denon draaien. Hoofdtelefoon alleen niet; hij heeft geen headphones aansluiting namelijk :+

Having said that: ik heb de mijne gekocht omdat ik netwerkmogelijkheden wilde en mijn AVR2311 receiver die niet heeft. Als je nog geen receiver hebt, zou ik voor een receiver met netwerkmogelijkheden gaan. Stuk makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Laatst online: 14-05 11:10
Hallo,

Gisteren een Denon AVR-x2000 aangeschaft, morgen ga ik maar de boel aansluiten.

de gebruiksaanwijzing zegt dat ik eerst de denon en mijn tv moet aansluiten , en dat dan de set up begint. Hier twijfel ik over want het lijkt mij toch logisch om eerst alle speakers en externe apparatuur, lan kabel enz aan te sluiten, dan de stroom erop en aan de set up te beginnen of maakkt het niets uit?

Tv Panasonic TX-L42ET5 Speakers: Fronts dali Suite 1.5
Decoder Humax 5200c Center dali suite 0.7
Mediaplayer Xstreamer Sidewinder3 Rears Boston Acoustics
Blue Ray Panasonic DMP-BDT220 Sub BK Gemmni II

Ik wil graag de ARC functie gebruiken, het klopt toch dat er van de receiver via hdmi out 1 kabel naar de tv gaat (bij de panasonic hdmi 2) en dat alle andere externe apparaten via hdmi op de receiver zijn aangesloten?

Verder iemand nog tips/aanbevelingen mbt de instellngen waar ik rekening moet houden?

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Boekje eerst eens lezen, en dan pas de rest. Scheelt je een hop vraagwerk hier :)

Qua aansluiten:
- Speakers aansluiten
- HDMI out naar je TV
- stroom er op
- receiver aanzetten
- setup met audissey doorlopen
- genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
The Eagle schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 20:31:
Boekje eerst eens lezen, en dan pas de rest. Scheelt je een hop vraagwerk hier :)

Qua aansluiten:
- Speakers aansluiten
- HDMI out naar je TV
- stroom er op
- receiver aanzetten
- setup met audissey doorlopen
- genieten :)
Hoi

Tuurlijk heb ik eerst gelezen (220 blz pff) , maar het bracht mij toch aan het twijfelen, vandaar. En eeuh begrijpend lezen is niet een van mijn sterkste punten.

Na de audissy dus de andere externe apparatuur aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
yep123 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 20:47:
[...]

Hoi

Tuurlijk heb ik eerst gelezen (220 blz pff) , maar het bracht mij toch aan het twijfelen, vandaar. En eeuh begrijpend lezen is niet een van mijn sterkste punten.

Na de audissy dus de andere externe apparatuur aansluiten?
Audyssey is de calibratie methode voor de luidsprekers.
Dit staat los van de externe apparatuur, deze kun je dus ook voor de calibratie vast aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
HoppyF schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 20:58:
[...]

Audyssey is de calibratie methode voor de luidsprekers.
Dit staat los van de externe apparatuur, deze kun je dus ook voor de calibratie vast aansluiten.
Tanks

morgen eerst maar eens alles aansluiten en dan de Audissy erop loslaten.

ben erg benieuwd naar de geluidsweergave, en of er veel verschil zit in vergelijk met mijn oude Yamaha receiver (RDS-RX540)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hier ook iemand die heel erg nieuwsgierig is. Mijn setup lijkt op die van jou en ik moet mijn keuze nog maken :) Dus ben benieuwd! Lijkt erop dat de Yamaha en Onkyo in ieder geval afvallen door bagger ondersteuning van Spotify.. blijven alleen Denon en Pioneer nog over op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
Zal mijn ervaringen delen na de installatie. Echter spotlight er daar liggen mijn interesses niet dus daar heb ik weinig over te melden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

The Eagle schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 18:25:
Het is een audiostreamer dus dat laatste kun je vergeten :)

Ik heb hem zelf met name voor webradio en streamen van audio vanaf mijn NAS. Gebruik zelf meestal de denon app als afstandsbediening. Daarmee kan ik gewoon vanaf de NAS selecteren wat ik wil draaien.
Omgekeerd zou ook kunnen overigens, Synology audiostation kan ze naar de Denon pushen. Dat gaat meen ik via DLNA of airplay. Maar dat vind ik zelf niet prettig werken, beetje laggy

Maar als jij een DLNA server op je PC draait (plex ofzo) dan kun je daarvanaf prima je muziek op de Denon draaien. Hoofdtelefoon alleen niet; hij heeft geen headphones aansluiting namelijk :+

Having said that: ik heb de mijne gekocht omdat ik netwerkmogelijkheden wilde en mijn AVR2311 receiver die niet heeft. Als je nog geen receiver hebt, zou ik voor een receiver met netwerkmogelijkheden gaan. Stuk makkelijker :)
Ik heb zelf een DRA 700AE stereo bak staan, dus zonder die functies. Bewust ook voor gekozen maar een manier om goed te kunnen streamen is wel fijn. Maar dank voor je info, is dus wel te doen maar of het het geld waard is, is weer een ander ding. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dik 300 euro is veel geld voor een streamer ja.

Alternatief: Met een Pi en XBMC aan de slag gaan. Kost relatief geen drol en kun je nog eens video mee streamen ook :)
Enige waar je dan wel mee zit is dat je een losse DAC nodig zult hebben denk ik, want een Pi heeft vziw geen analoge uitgangen. De Denon daarentegen heeft een high end DAC aan boord. Dat hoor je wel :)

Overigens heb ik de mijne destijds van Amazon.co.uk gehaald. Amazon zelf verstuurd WEL naar mainland europe, andere aanbieders niet. Uit DE halen is ook een optie.
Bij Correct is ie momenteel 349 overigens :)

En het leuke is: d'r zit ook een analoge tuner in, dus dat heb je dan ook meteen gecovered :)

[ Voor 29% gewijzigd door The Eagle op 04-01-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is ook een hele goeie optie. Ben er inmiddels achter dat je met XBMC (wat ik sowieso al gebruik) in combinatie met een plugin en een software programma (pms als dlna) de Playstation 3 als mediacenter kan gebruiken. Dan streamt die vanuit xbmc op je computer de films. Dat is een oplossing.

Alleen de gewone audio nog als de pc aanstaat over de speakers heen krijgen. :P Kan eventueel ook cheap via een logitech kitje mja of dat zo ideaal is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die oplossing met die PS3 gaat wel werken ja.
Het enige nadeel er aan vind ik is dat je PC eigenlijk altijd aan moet staan. Je PC plus de hele meuk opstarten duurt wel ff. En 24/7 draaien is ook weer zowat...dan koop je beter een energiezuinige NAS.
En voor het kijken van een filmpje slaat het eigenlijk nergens op, zeker niet als ie in de zelfde kamer staat; dan kun je net zo goed een videokabeltje kopen en je TV als 2e monitor aan je PC hangen. Tenzij je een TV uit het jaar kruik hebt natuurlijk :P Maar zelfs dan bestaat er nog zoiets als 20m s-video naar SCART met audio :)

Qua PC geluid naar je receiver: lijkt me een simpel audiokabeltje met verloop op je lineout van je PC. Tenzij je een 5.1 set aangesloten hebt natuurlijk, maar in dat geval snap ik heel je vraag over je PC aan je stereo niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja mijn pc staat aan de andere kant van de kamer, en echt even een kabeltje trekken naar de tv wordt lastig, anders was dat een betere optie idd. Daarom probeer ik dat draadloos te doen. Een NAS is iets wat in de toekomst ook nog wel komt, en mijn pc is mede door een SSD erg snel opgestart. :)

Audio van mijn computer naar de stereo set is eigenlijk een stukje luxe, en om niet een 2e set speakers bij mijn computer te hoeven hebben. Ik heb niet voor niets een vrij dure audio set dus laat ik die dan ook gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dan zou ik in jouw geval gewoon op zoek naar naar een mediaplayer met ingebouwde analoge uitgang. Dat is de goedkoopste optie. Enige wat je jezelf moet bedenken: wat je doorkrijgt is in jouw geval zo goed als de kwaliteit van je DAC, aangezien je Denon amp geen DAC aan boord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 18:43
JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 11:07:
[...]
Dit probleem heb ik met mijn 1911. Waardeloos in te stellen, met dat middeleeuwse menu. En ik kan niet vinden hoe ik de audyssey settings kan wijzigen.....

Wat ik ook vaak heb is dat het ineens weer stereo is ipv dolby digital of DTS. Geen ideen waar ik dat heb ingesteld. En met alle knopjes op de A/B kom ik ook niet ver..... pure / restorer / D/ST / Standard / MultiEQ / DynEQ/VOL / A/DSX....... wat een verwarring allemaal, ik zie/hoor gewoon te weinig wat ik daarmee doe.

:(
Ik heb ditzelfde probleem weer. Een PS3 aangesloten die aangeeft 5.1 uit te sturen vanaf een DVD, maar via hdmi op de denon komt hij steeds met stereo weergave (of dolby prologic PLII of DTS neo, hetgeen surround simulaties zijn). Ik word er gek van... Iemand een idee hoe ik de denon gewoon 5.1 kan laten weergeven? Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

PS3 zo instellen dat ie het juiste signaal doorstuurt. Je kunt kiezen voor PCM of bitstream, je moet PCM hebben, dan stuurt ie ook hettype signaal mee :)
Op basis van die encapsulation zou de Denon het signaal zo moeten herkennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 18:43
The Eagle schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 23:16:
PS3 zo instellen dat ie het juiste signaal doorstuurt. Je kunt kiezen voor PCM of bitstream, je moet PCM hebben, dan stuurt ie ook hettype signaal mee :)
Op basis van die encapsulation zou de Denon het signaal zo moeten herkennen :)
Bij gebruik van een HDMI-kabel wordt alleen [Lineaire PCM 2 kanalen]-audio uitgevoerd van PlayStation®2- en PlayStation®-software. Om Dolby Digital of DTS®-audio uit te voeren, moet u het PS3™-systeem verbinden met het audioapparaat via een digitale optische kabel en [Optisch digitaal] instellen onder [Instellingen audio-uitvoer].

Dat is het dus..... |:( Via HDMI geen 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wat dat nou weer voor iets vaags van Sony :?
Oh well, rare jongens die Japanners :P
gelukkig kun e op je Denon gewoon instellen welke aansluiting (HDMI/Opt/Coax) ie moet pakken bij een bepaalde audiobron :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Jullie lezen verkeerd. Alleen van Playstation 1 en Playstation 2 software wordt enkel 2-kanaals doorgegeven via hdmi. Playstation 3 titels en films geven gewoon door wat je in het spel of de film zelf instelt. (In de setup menu's van de ps3 alle mogelijke uitvoerstandaarden aanvinken)

[ Voor 15% gewijzigd door pagani op 05-01-2014 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 23:11:
[...]
Ik heb ditzelfde probleem weer. Een PS3 aangesloten die aangeeft 5.1 uit te sturen vanaf een DVD, maar via hdmi op de denon komt hij steeds met stereo weergave (of dolby prologic PLII of DTS neo, hetgeen surround simulaties zijn). Ik word er gek van... Iemand een idee hoe ik de denon gewoon 5.1 kan laten weergeven? Bedankt.
Wel de 5.1 track geselecteerd? Zoals gezegd in het menu van de PS3 alles aanvinken wat met 5.1 te maken heeft. En dan tijdens het spelen van de film kan je met driehoekje nog een menu oproepen voor audio instellingen (LPCM, bitstream, etc). Laatste kan verschillen tussen de Fat en Slim door de gebruikte HDMI-chip. Maar 5.1 is gewoon mogelijk via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Ik heb een AVR 2113 en pas een 32GB usb-stick bij de ALDI gekocht, maar die wordt niet herkend. Is geformatteerd in Win7 als FAT32 met standaard clustergrootte.
Gebruikte hiervoor een SanDisk 8GB die wordt binnen enkele seconden herkend en geladen.

Zit er een maximum aan wat de receiver aan kan?

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Vandaag de AVR-X2000 gekocht en ga hem nu aansluiten!
Pagina: 1 ... 24 ... 100 Laatste