Klopt helemaal, maar dat was ook niet direct het punt dat ik probeerde te maken. Wat ik bedoelde is meer de vraag of er draagvlak voor zoiets is binnen de community van GoT omwille van de punten die ik eerder aanhaalde. Features inbouwen waar slechts een heel klein deel van de community gebruik van zal gaan maken staat niet echt hoog op jullie prioriteitenlijstje, neem ik aan?
En waarom zal slechts een klein deel van de community het hier op GoT gaan gebruiken? Omdat het toch een behoorlijk verschil is tussen forums en de 'nieuwe, sociale media'. In forums duiken mensen sneller in de anonimiteit onder een username terwijl op het op Twitter overloopt van de mensen die het doen om hun personal brand te versterken en te tweeten over wat ze bezig houdt. Op zich best raar dat forums het versterken van een personal brand nog niet zo ondersteunen (in de praktijk), want er zijn hier heel veel actieve auteurs van ontzettend goede en informatieve posts.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 00:52:
Uiteindelijk valt het bij iedereen onder de eigen verantwoordelijkheid. //lichtelijk offtopic alert: Maar ook zie ik op steeds meer blogs en nieuwssites dat je alleen mag reageren met een "echte" naam. Bullshit natuurlijk, kan je zo fake opgeven als je zelf wilt. Maar het gaat om het idee. Het internet is op zich altijd vrij anoniem geweest in opzet. Is het acceptabel dat men van je mag verwachten dat je alleen mag reageren onder een echte naam? Is er een mentaliteit verandering nodig bij mensen die uitsluitend posten onder nicknames? Ik weet niet beter of het was/is "normaal" om een nickname te verzinnen i.p.v. je echte naam.
Klopt, dat zie je steeds meer. Maar ik denk ook dat dit twee richtingen op werkt. Wanneer je post onder je echte naam, zullen mensen dat bericht aan jou persoonlijk relateren, niet aan de gebruikersnaam waar onder het gepost is. Dit helpt tevens met het opbouwen (of juist afbreken...) van jouw personal brand. Nu klinkt personal brand weer als zo'n zware term waar de marketing en social media jongens massaal mee gooien, maar het is in de praktijk breder dan je denkt. Stel je eens voor dat bij een eenvoudige zoekopdracht op jouw echte naam een aantal erg goede berichten over jouw expertise verschijnen. Mensen krijgen meteen een goede indruk van jou en jouw personal brand (laatste keer dat ik die term gebruik...) vaart er wel bij!
Maargoed, we dwalen af

Iets anders. Is het noodzakelijk voor fora om voort te kunnen blijven staan om zich aan te passen aan de nieuwe media? En met name de social networking sites. Of zullen we de fora zoals we die nu kennen langzaam zien verdwijnen? In de zin van meegaan met de tijd. Paard en wagen werkt anno 2010 ook nog wel maar is compleet achterhaald t.o.v. een vrachtwagen bijvoorbeeld. Of moeten we fora gewoon als fora blijven zien? Of zal dat een doodlopend eind worden als we daar "hardnekkig" in vast blijven bijten?
Misschien is het juist wel andersom en zal de social media omvallen en we weer terug vallen in de anonimiteit van de forums. Dat is het mooie aan het internet, erg lastig te voorspellen wat er over 2 a 3 jaar helemaal populair is en wat er de grond in is gestampt.
Nog een iets andere kant: hoe afhankelijk wil je als site (t.net in dit geval dus) zijn van een extern bedrijf/meerdere bedrijven? Wat als een twitter/facebook voor langere tijd offline gaat vanwege bijvoorbeeld technische problemen en je content/functionaliteit is er grotendeels afhankelijk van?
Content aanbieden via sociale media is ook niet echt slim, je moet je eigen content er mee aanvullen door bijvoorbeeld de 'deel'-knoppen die al eerder genoemd werden. Sociale media is een aanvulling op bestaande websites en in mijn ogen ook op forums, mits het goed ingezet wordt.
Wat hier de perfecte manier voor is weet ik ook nog niet goed. Maar ik denk wel dat er een goede integratie te vinden is tussen de (oude) forums en de (nieuwe) sociale media. Of we tijd genoeg hebben om dit te verzinnen, voor er weer iets nieuws is opgedoken waar deze zelfde vragen voor zullen gaan gelden, is nog maar de vraag.
Barleone schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 01:45:
Regeren is vooruitzien
* Barleone lult gewoon mee met de rest 
, en met het social networks idee tot nu toe lopen jullie achter, en dreigen jullie dat te blijven doen door niet meer dan weer-een-hardcoded-veldje in te zetten, zonder toekomstgerichtheid.
Maar ook door die veldjes dynamisch te maken, ben je er nog niet. Integratie met sociale media gaat verder dan enkel je gebruikers de mogelijkheden te geven om aan te geven of ze wel of niet op Twitter, Facebook, LinkedIn e.d. zitten. Zoals ik al zei is het zoeken naar de juiste manier om dit in een forum-mal te gieten. Maar GoT beschuldigen van achterblijven omdat ze alleen een hardcoded-veld willen zetten tegenover een dynamische lijst van velden is wat te gemakkelijk gezegd.
[
Voor 8% gewijzigd door
Verwijderd op 16-11-2010 09:18
]