Ik bedacht me net op de terugweg wat, wat misschien wel handig zou kunnen zijn, als ondersteuning voor dit forum.
Ik heb nog wel eens dat als ik iets post, dat ik een schets wil maken van de situatie die ik bedoel. Onder het mom van 1 plaatje zegt meer dan 1000 woorden. Nu duurt dat process erg lang en is erg omslachtig.
Proces zoals het nu is:
Nu stel ik het volgende voor:
Maak een optie in het forum, bij het posten van de reactie, om een schets in te voegen. Hierbij wordt een popupje geopend waarbij je een schets schermpje voor je krijgt, waarin je je schets kunt maken. Dit mag een vrij simpel iets zijn. Zo gauw je klaar bent, klik je op invoegen en voegt het item toe aan je reactie. De schets wordt gehost als plaatje hier op tweakers.net.
Een aantal use cases die ik hiervoor kan bedenken:
Ik heb nog wel eens dat als ik iets post, dat ik een schets wil maken van de situatie die ik bedoel. Onder het mom van 1 plaatje zegt meer dan 1000 woorden. Nu duurt dat process erg lang en is erg omslachtig.
Proces zoals het nu is:
- Teken programma openen
- Plaatje tekenen
- Opslaan
- FTP programma openen
- Plaatje uploaden
- URL erbij zoeken
- Plaatje invoegen in je bericht
Nu stel ik het volgende voor:
Maak een optie in het forum, bij het posten van de reactie, om een schets in te voegen. Hierbij wordt een popupje geopend waarbij je een schets schermpje voor je krijgt, waarin je je schets kunt maken. Dit mag een vrij simpel iets zijn. Zo gauw je klaar bent, klik je op invoegen en voegt het item toe aan je reactie. De schets wordt gehost als plaatje hier op tweakers.net.
Een aantal use cases die ik hiervoor kan bedenken:
- Visualiseren van een netwerk topologie. Voor hulp bij een thuis netwerk vraagstuk.
- Plattegrond tekenen van je kamer.
- Ongeluk uittekenen, als je weer eens in de file hebt gestaan op een raar tijdstip.
- Process diagram, waarin je visualiseerd hoe een bepaald process ongeveer loopt, waar je vervolgens iets mee moet met je zelf geschreven programma of server architectuur.
- Bob strips tekenen
- Website schetjes maken, om bepaalde ideeën te demonstreren.
- Je klikt op een knopje, boven je reactie op schets invoegen
- Via AJAX wordt er een nieuwe id/uuid/guid opgehaald van je nieuwe schets
- Browser popupje wordt geopend en schets schermpje met tekenvlak krijg je in beeld
- Je hebt een simpele, paint achtige toolbox tot je beschikking met een aantal basis kleurtjes
- Je tekent je een eind in de ronde. Via canvas/svg/flash (liefst geen flash) achtige fancy dingetjes.
- Optioneel: elke bewerking, wordt via een vorm van autosave opgeslagen
- Als je klaar bent klik je op invoegen en krijg je iets van een UBB code terug in je reactie met de schets ID
- Bij het opslaan/weergeven van de reactie wordt de UBB code vertaald naar een plaatje
- Optioneel: op het klikken van het plaatje, door een ander persoon, kan hij zelf aanpassingen aanmaken aan de schets en als kopie in zijn reactie terug plaatsen