Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Het is al jaren een kip/ei verhaal. Developers porten hun games niet omdat de markt te klein is, gamers stappen niet over op linux omdat hun games daar niet op draaien (wine werkt zeker niet altijd). Carmack gaat daar nog steeds vanuit, wat hij blijkbaar over het hoofd ziet is dat Valve probeert die situatie te doorbreken door Steam naar linux te porten, samen met hun eigen games. Op die manier hopen ze een kritieke massa op linux te krijgen. Of dat gaat lukken is de vraag, maar als iemand de kans maakt om het voor elkaar te krijgen is het Valve wel. Met 35 miljoen actieve gebruikers is Steam niet echt een klein platform, en hun games zijn erg populair.boe2 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:15:
John Carmack heeft een rant op reddit gezet over emulatie vs native porting van games op linux. Kort samengevat: Hij denkt dat gaming op linux pas commercieel interessant wordt als er een degelijke emulatie-layer gemaakt wordt (meer dan simpelweg Wine) om Windows games te draaien, ipv te hopen dat developers tijd en geld gaan investeren in een native versie. Interessant leesvoer
Nope, OpenGL is maar een van de vele libraries die een game gebruikt, alle libraries zouden compatible moeten zijn met zowel Windows als Linux, dat beperkt de keuze die je als ontwikkelaar hebt nogal. Daarnaast gebruiken veel ontwikkelaars engines, als die niet compatible zijn houdt het sowieso al op. De populaire Unreal engine is dat bijvoorbeeld niet.anandus schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:58:
[...]
Ik weet niets van developen, dus misschien lul ik maar dom, maar als men de games en masse in Open GL gaat ontwikkelen in plaats van DX, dan zijn we er toch bijna, of niet?
(Even ervanuitgaande dat de grafische engine de hoofdmoot is en Open GL ook prima odnersteund wordt onder Linux, geloof ik).
Daar komen nog een aantal andere factoren bij. Zodra je meerdere besturingsystemen gaat ondersteunen wordt de ontwikkeling een stuk complexer en moet je bovendien alles onder meerdere OS-en gaan testen. Dat maakt de ontwikkeling langduriger en duurder. Het is allemaal mogelijk, maar zo simpel als overstappen van Direct3D naar OpenGL is het zeker niet.
Hoewel DirectX maar één van de libraries is is het wel het stokpaardje voor veel Devs om niet voor andere OSen te ontwikkelen. Misschien vergis ik me maar voor zover ik weet zijn er weinig tot geen libraries die enkel voor Windows beschikbaar zijn waar geen valide cross-platform alternatief voor is en als die er niet zijn dan lijkt me dit een gat in de markt. Het lijkt me toch dat je grof geld kan verdienen als je voor relatief weinig geld libraries kan aanbieden waarmee devs hun games vanaf dag 1 cross-platform compatible kunnen maken...Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:06:
Nope, OpenGL is maar een van de vele libraries die een game gebruikt, alle libraries zouden compatible moeten zijn met zowel Windows als Linux, dat beperkt de keuze die je als ontwikkelaar hebt nogal. Daarnaast gebruiken veel ontwikkelaars engines, als die niet compatible zijn houdt het sowieso al op. De populaire Unreal engine is dat bijvoorbeeld niet.
Daar komen nog een aantal andere factoren bij. Zodra je meerdere besturingsystemen gaat ondersteunen wordt de ontwikkeling een stuk complexer en moet je bovendien alles onder meerdere OS-en gaan testen. Dat maakt de ontwikkeling langduriger en duurder. Het is allemaal mogelijk, maar zo simpel als overstappen van Direct3D naar OpenGL is het zeker niet.
Daar wordt grof geld mee verdiend inderdaadCronax schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:12:
[...]
Het lijkt me toch dat je grof geld kan verdienen als je voor relatief weinig geld libraries kan aanbieden waarmee devs hun games vanaf dag 1 cross-platform compatible kunnen maken...
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Verwijderd
Verwijderd
DirectX is niet één libraryCronax schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:12:
[...]
Hoewel DirectX maar één van de libraries is is het wel het stokpaardje voor veel Devs om niet voor andere OSen te ontwikkelen.

Je kijkt echt véél te simpel naar wat er komt kijken bij een spel maken en dat spel ook daadwerkelijk aan de praat krijgen op duizenden verschillende soorten hardware.
Je zou denken dat zoiets als Simcity of Kerbal Space Program ook simulatie is, maar dat zit dan weer bij strategy en wordt niet gezien als simulatie

Net zoiets vreemds is dat flightsims binnen de atmosfeer wél onder simulatie valt, maar flightsims buiten de atmosfeer vallen dan weer onder RPG. I don't get it
[ Voor 39% gewijzigd door anandus op 22-02-2013 13:10 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Zijn er overigens meer tweakers te vinden op ESL?
Met de nieuwe consoles in het achterhoofd leek het me best een goed idee. Nu heb ik dus -een half jaar op voorhand- een gamescom ticket gekocht
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
[ Voor 24% gewijzigd door SinergyX op 25-02-2013 14:45 ]
Ja windows werkt ook met veel verschillende soorten hardware, maar het OS is tenminste hetzelfde.
Qua GUI-toolkits heb je GTK+ en Qt. Door libraries te installeren zijn apps die daarmee zijn gemaakt sowieso cross-compatible tussen KDE en Gnome, dus dat is geen probleem (nooit geweest ook)
Elke distro gebruikt gewoon Xorg als window manager, en dezelfde libraries (OpenGL) voor games.
Ik denk dat je nog meer problemen gaat krijgen met verschillende drivers (die van AMD en Nvidia) bij het maken van games.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
www.HADES2001.com
Weer is lekker de nintendo 8 bit afgestoft moet zeggen dat games van deze generatie me een stuk meer trekken dan de klassiekers ik mis toch een beetje het tijdloze in games van tegenwoordig. heb het gevoel dat je over 20 jaar niks meer van de meeste games zal terug zien als in "Weet je nog die gouwe ouwe assassins creed serie ?" ten opzichte van bijvoorbeeld de mega man series of de double dragon's
Verwijderd
De meeste games gebruiken geen GUI toolkit dus da's het probleem niet zo. Maar er zijn natuurlijk wel verschillen tussen distro's. Zo heeft niet iedere distro dezelfde versie van div. libraries en kunnen bestandspaden anders zijn etc. Bij open source software is dat geen punt, iedere distro heeft een package maintainer die de betreffende software waar nodig aanpast en eventuele bugs upstream report. Bij closed source games is dat uiteraard geen optie. Het compatible maken met die distro's is meestal niet zo moeilijk, maar als je dat voor veel verschillende distro's moet doen en dat ook allemaal moet testen is het wel een boel werk.Compizfox schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:13:
Distro's zijn ook maar een verzameling van softwarepakketten. Er is op grafisch gebied echt niet veel verschil.
Qua GUI-toolkits heb je GTK+ en Qt. Door libraries te installeren zijn apps die daarmee zijn gemaakt sowieso cross-compatible tussen KDE en Gnome, dus dat is geen probleem (nooit geweest ook)
Elke distro gebruikt gewoon Xorg als window manager, en dezelfde libraries (OpenGL) voor games.
Ik denk dat je nog meer problemen gaat krijgen met verschillende drivers (die van AMD en Nvidia) bij het maken van games.
Uiteindelijk komt het er op neer dat als je closed source software gaat releasen in een ecosysteem wat bedacht is voor open source je tegen dingen aanloopt die niet ideaal zijn. Dat is een nadeel, maar op zich is het niet zo gek dat het linux ecosysteem niet echt geschikt is voor closed source software. Dat is ook nooit de bedoeling geweest natuurlijk.
zijn er mensen hier die C&C Ultimate collection hebben aangeschaft vai origin?
ik twijfel een beetje
Maar de "volledige aanpassing om te werken onder W7" zou mij wel eens over de streep kunnen trekken
Vaak nog wel eens zin in ouderwets een potje RA2/Yuri's revenge of Generals met wat vrienden van mij, maar het blijft altijd een geklooi om ze goed aan de praat te krijgetn voor Lan play.
Als deze zooi dat oplost is mij dat wel die 25 euro waard
Lees wel her en der dat ze het aan de praat hebben op W7 x64 en W8, maar nergesn wordt echt specifiek iets over lan play gemeld
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Mag alleen nog niet spelen
Compizfox schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:39:
Waarom niet? Is ie even slecht als het eerste deel?
Je mag pas spelen als het 15 maart is.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
De gene die zo eerlijk is om een game te laten liggen omdat er een advies leeftijd bij staat moet ik nog tegenkomenrockhopper schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 17:16:
En ik maar denken dat je wacht tot je 18 bent
Verwijderd
Ik heb ook The Last Decade box en ik vraag me hetzelfde af. Ik zou eerst eens Googlen of het inderdaad zo fijn werkt met W7. Bij The Last Decade waren er ook wat problemen met de oudere C&C's. Sowieso, werkt The Last Decade box niet ook gewoon via W7? Dan zou je in feite alleen de ontbrekende delen kunnen kopen (Red Alert 3?)Bokkie schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:44:
Had geen zin om er een nieuw topic aan te wijden
zijn er mensen hier die C&C Ultimate collection hebben aangeschaft vai origin?
ik twijfel een beetjeheb al meerder games los en ook de Last Decade heb ik.
Maar de "volledige aanpassing om te werken onder W7" zou mij wel eens over de streep kunnen trekken
Vaak nog wel eens zin in ouderwets een potje RA2/Yuri's revenge of Generals met wat vrienden van mij, maar het blijft altijd een geklooi om ze goed aan de praat te krijgetn voor Lan play.
Als deze zooi dat oplost is mij dat wel die 25 euro waard![]()
Lees wel her en der dat ze het aan de praat hebben op W7 x64 en W8, maar nergesn wordt echt specifiek iets over lan play gemeld
Verwijderd
Helemaal aan het begin na de introductie van de PS3 werd door Konami de komst van Gradius VI aangekondigd. Inmiddels zijn we een paar jaar verder, maar hebben we nog steeds geen zicht op de komst van deze game. Via wat Googlen stuitte ik op informatie dat door een reorganisatie bij Konami (sluiten van diverse studio's) de game tot nader order uitgesteld met als releasedatum TBA. Mijn vraag is dan ook of deze game ooit nog het daglicht zal gaan zien en in welke vorm. Ik vraag me zelfs af of we de game nog wel gaan zien op de huidige generatie consoles. Ik vind deze Japanse shmup zelf namelijk echt geweldig ondanks de hoge moeilijkheidsgraad. En laten we wel zijn, in vergelijking tot de Xbox 360 is de PS3 nu niet bepaald rijkelijk bedeeld qua aantal shmup's, dus ieder nieuwe game in het genre is van harte welkom.
Kijken jullie ook uit naar Gradius VI? Spelen jullie ook graag shmup's?
soldier blade pc engine
vroegah op amiga oa, project x (heeft niets met haren te maken
en nog vroegah-der, asteroids, galaxians en space invader op mijn 2600 (vallen die al onder schmups?
Vind shmups games erg leuk, hoewel ze inderdaad erg moeilijk zijn vaak.
daarnaast zijn ze wel vaak wel kort en redelijk repetitief waardoor ik dan toch vaak iets anders kocht, mede hierom is Gradius is een van die games die ik nooit gekocht.
Verder heb je natuurlijk games als metal slug en contra die misschien teveel platform elementen hebben om tot shmups gerekent te worden, maar die vind ik ook erg goed (vooral contra op snes en ook de ds versie). Metal slug 1 wel enigsinds geprobeerd, maar nooit echt ver gekomen.
(ik wil nooit continues gebruiken.....

10 second ninja DONE
Verwijderd
Metal Slug zonder continues is inderdaad vrijwel niet te doen. Het stomme is alleen dat wanneer je wel continues gebruikt, je vaak binnen het uur door de game heen bent. Op die manier heb ik 3,4 en 5 in ieder geval wel uitgespeeld. Ooit nog de collection gekocht en 6 gekregen, maar daar moet ik nog aan beginnen.Sagat schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:57:
Truxton arcade version
soldier blade pc engine
vroegah op amiga oa, project x (heeft niets met haren te maken), en daarvoor nog Xenon II
en nog vroegah-der, asteroids, galaxians en space invader op mijn 2600 (vallen die al onder schmups?)
Vind shmups games erg leuk, hoewel ze inderdaad erg moeilijk zijn vaak.
daarnaast zijn ze wel vaak wel kort en redelijk repetitief waardoor ik dan toch vaak iets anders kocht, mede hierom is Gradius is een van die games die ik nooit gekocht.
Verder heb je natuurlijk games als metal slug en contra die misschien teveel platform elementen hebben om tot shmups gerekent te worden, maar die vind ik ook erg goed (vooral contra op snes en ook de ds versie). Metal slug 1 wel enigsinds geprobeerd, maar nooit echt ver gekomen.
(ik wil nooit continues gebruiken.....misschien moet ik daar toch overheen stappen).
mij schmup fix haal ik voornamelijk van emu's eigenlijk, als er remakes in de xbox live arcade komen, koop ik ze vaak wel (guwange, radiant, ikaruga) maar de nieuwere titels heb ik toch vaak mijn twijfels bij om ze te halen (death dsmiles enzo) howel cave wel erg goede schmups maakt.
Gisteravond Awesomenauts gekocht in de steam spring sales, na een video van TotalBisquit gezien te hebben. Het zou immers een 2D dota platformer zijn die veel sneller speelt en daardoor minder ragende spelers heeft.
Leuk, een dota spel dat zelfs ik wel leuk zou kunnen vinden, dacht ik. Rage ben ik niet tegengekomen, wel hetzelfde zeer dat ik in IEDERE andere dota game tegenkom: Spelers die op magische wijze dubbel zo hoge level worden als jou en je daardoor 1- of 2-shotten. Dan was de zin om te spelen wel snel over
Wat betreft shoot em ups, ik denk dat de laatste die ik gespeeld heb jamestown was op steam. Wel leuk en zelfs te doen zonder continues, hoewel het op de moeilijkere modi en bij de uitdagingen toch erg pittig is.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
(wel per mail gezien ik geen rss lees)
Voor dagelijkse aanbiedingen kan je beter op websites als http://steamunpowered.eu/ kijken, daar staan de steam aanbiedingen ook bij.
Heeft iemand wat suggesties?
Call of duty 2 en 4 zijn nog altijd leuk en vragen niet teveel van je laptop!Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 01 april 2013 @ 12:30:
battlefield 2 counter strike source....
Zo zijn er een hoop die je tegenwoordig voor een prikkie kan kopen!
CS:GO? Niet al te zwaar.Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 01 april 2013 @ 12:30:
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe game ter vervanging van Enemy Territory (f2p multiplayer). Het hoeft geen nieuwe game te zijn, als er maar genoeg mensen zijn die het online spelen. Te nieuwe games kan ik waarschijnlijk toch niet goed spelen op mijn laptop (Dell XPS 15 (l502x) i7-2630QM, nVidia 525M, 1080p scherm)
Anders natuurlijk BF3 of BFBC2 (iets ouder, maar nog steeds veel gespeeld), maar ik weet niet of je PC dat trekt.
Vrienden van mij hebben stichting awesome retro! Ik heb ze geholpen met de collectie uitzoeken en heb het maar even gefilmd wat we allemaal hebben!
NAS Server build http://www.youtube.com/watch?v=kBYMVUNrvDY 3DFX Voodoo2 Sli Build introductie http://www.youtube.com/watch?v=5PAIUJCJHGM
YepIrcghost schreef op donderdag 04 april 2013 @ 17:33:
Snapt er iemand ook maar iets van het einde van bioschok infinite?
Moest er even over nadenken maar ik kreeg hem uiteindelijk. door
Liefhebber van Tweakers
Verwijderd
Het is meer een Borderlands meets Firefall, alleen gaan de wapens in de breedte en absoluut niet in de hoogte qua damage op het moment. (aangezien max EGO momenteel 5000 is, verwacht ik de volgende zone/DLC wel een aardige boost qua dmg/outfit).
Maar speelt vooral fijn omdat het weer aan Tabula doet denken, gewoon een MMOFPS die iets breder is om te spelen dan Firefall, waar je eigelijk alleen maar thumpers staat te minen voor mats, om je wapens weer een stukje beter te maken
[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 07-04-2013 16:16 ]
Verwijderd
Hmm, dus zo te horen is het wel een leuk spel alleen wellicht op een wat latere stadium wanneer de patches worden uitgebracht? Dan wacht ik nog af..SinergyX schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:15:
Ik speel het sinds launch, best aardig spel. Is alleen nog verre van 'af', je hebt wel aardig wat missies en story te doen (met een 10-12 uur ben je daar wel doorheen), maar chat/communicatie met andere spelers werkt nog amper. Je hebt wel 5 ofzo dungeons, wel grappig om te doen.
Het is meer een Borderlands meets Firefall, alleen gaan de wapens in de breedte en absoluut niet in de hoogte qua damage op het moment. (aangezien max EGO momenteel 5000 is, verwacht ik de volgende zone/DLC wel een aardige boost qua dmg/outfit).
Maar speelt vooral fijn omdat het weer aan Tabula doet denken, gewoon een MMOFPS die iets breder is om te spelen dan Firefall, waar je eigelijk alleen maar thumpers staat te minen voor mats, om je wapens weer een stukje beter te maken
Hebben die invloed op elkaar? Dingen die in het spel gebeuren dat die weer terug gaan komen in de serie?
Kan je het spel spelen als je de serie niet volgt?
[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 07-04-2013 16:20 ]
Geen directe link, serie heeft een verhaal die je in stukken weer terug ziet komen in de game. Alle acteurs hebben ook de stemmen van de NPC's ingame gedaan, geeft het meer 'touch' zegmaaranandus schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:20:
Wat is nu het idee achter Defiance, ik heb het niet helemaal gevolgd, maar het is een serie en een spel toch?
Hebben die invloed op elkaar? Dingen die in het spel gebeuren dat die weer terug gaan komen in de serie?
Kan je het spel spelen als je de serie niet volgt?
Enige wat er wel aan link komt, ze hebben in de serie aantal rollen nog geen naam gegeven, actieve spelers ingame hebben dan kans dat die persoon in de serie wordt vernoemd naar de speler
Maar het speelt nu al lekker weg, storymissies ben je wel even zoet mee en je hebt continue side missies en 'dynamic' missies langs de weg.
[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 07-04-2013 17:13 ]
Metal Slug 2 heb ik met 1 gulden kunnen uitspelen oftewel zonder continues (wel na tig keer maar het is te doen).Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 08:28:
[...]
Metal Slug zonder continues is inderdaad vrijwel niet te doen. Het stomme is alleen dat wanneer je wel continues gebruikt, je vaak binnen het uur door de game heen bent. Op die manier heb ik 3,4 en 5 in ieder geval wel uitgespeeld. Ooit nog de collection gekocht en 6 gekregen, maar daar moet ik nog aan beginnen.
Shmups die goed zijn:
Don Pachi
Do Donpachi
Guwange
Esp. Rade
eigenlijk alle Atlus/ Cave creaties en zijn leuk om te spelen, veel variatie.
Oh de andere Metal Slugs zijn amper te doen in 1 game dus zonder continues, deel II is de enige en als je mij niet gelooft probeer het maar zelf, alle andere delen worden jouw levens weggeknald door de eindbazen, in Metal Slug 2 niet, geen enkel onmogelijk stuk.
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Wat een héérlijk spel is het toch!
Dat zou nou een prima spel zijn om een remake van te maken (en dan bedoel ik niet die Deus Ex-kloon met toevallig dezelfde naam die vorig jaar uitkwam).
Ik hoop dat iemand er een Kickstarter-project van maakt ofzo, ik weet zeker dat er net als ik hordes mensen zitten te wachten op Syndicate
Verwijderd
Uit spontane nostalgie gevoelens de laatste tijd raakte ik van Age of Empires II HD (daar begon de nostalgie te kriebelen) over op Total Annihilation en uiteindelijk strandde ik bij Supreme Commander. Waar de laatste minder nostalgie met zich mee bracht en tevens de grootste problemen. Gister had ik dat spel weer van de stoffige plank gehaald en geïnstalleerd en me een goed middagje/avondje mee vermaakt tot ik vervelende crashes kreeg, maar het was al laat genoeg dus ik ging naar bed. Probeer ik hem nu weer op te starten (er is dus niks veranderd op een reboot na en het dvdtje is niet uit de lade geweest), zegt het spel dat de dvd niet gecontrolleerd kon worden of kapot was en ik mijn legaal gekochte spel voor 50 piek niet mocht spelen. Wel gaf de dvd nog leuk het autorun schermpje weer met de play knop en uninstall knop omdat ik het spel geïnstalleerd had.
Nu na een patch (om de hopelijk goede versie voor mijn no-cd crack te hebben) en een crack kan ik het spel weer opstarten, maar de problemen zijn nog niet voorbij. Na deze slechte oplossing gebruikte het spel mijn 2e scherm niet meer, maar bij de instellingen stond die nog wel als ingeschakeld. Ook stond mijn primaire scherm nog op 1080p resolutie in gesteld maar het leek meer alsof die naar 1024x768 teruggeschakeld was. Ik kan bijna beter weer Total Annihilation gaan spelen gezien die het gewoon wel doet ook al is die al oeroud en niet gemaakt voor windows XP danwel Vista danwel 7 (wat ik draai) nog gemaakt voor een 64 bits OS... Alhoewel Good Old Games wel een handje geholpen kan hebben met fixjes.
Maar heeft iemand nog tips om mijn Supreme Commander weer aan de praat te krijgen? Oh en de patch zou mijn spel als het goed is naar versie 3217 gebracht hebben. De oorspronkelijke versie was waarschijnlijk 1.0.0 kocht het schijfje op release dag, goeie slechte ouwe tijden dat ik nog schijfjes kocht...
Lol wist niet dat je dat kon doenanandus schreef op woensdag 24 april 2013 @ 16:28:
Supreme Commander key in Steam invoeren, volgens mij werkt dat, dan heb je geen gezeik met DVDtje
Edit: Jeej werkt gewoon! Krijg er nu zelfs Forged Alliance voor noppes bij, wat is Steam toch handig en bedankt voor de tip
[ Voor 20% gewijzigd door lappro op 24-04-2013 17:16 ]
Verwijderd
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dat is ook niet altijd zo geweest.lappro schreef op woensdag 24 april 2013 @ 17:13:
[...]
Lol wist niet dat je dat kon doenGa het meteen proberen
En dat is een leuk bijeffect inderdaadEdit: Jeej werkt gewoon! Krijg er nu zelfs Forged Alliance voor noppes bij, wat is Steam toch handig en bedankt voor de tip![]()
Ik twijfel... game voornamelijk op de PS3 maar nu ik een tijdje in Engeland zit wil ik af en toe wel eens een spelletje spelen en dit is volgens mij redelijk voordelig?
Er zijn niet echt interessante games voor de Wii. Het gaat vooral om kinderspelletjes zoals Mario Kart enzo...BFmango schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:29:
Heren, een Nintendo Wii in doos met kabels en 2 controllers en 2 nunchucks voor 47,5 euro. Doen of niet?
Ik twijfel... game voornamelijk op de PS3 maar nu ik een tijdje in Engeland zit wil ik af en toe wel eens een spelletje spelen en dit is volgens mij redelijk voordelig?
ik speel op mijn pc met 2 schermen op 1 scherm game ik meestal en andere scherm heb ik meestal internet aanstaan of muziek alleen als ik even iets op internet wil zoeken verkleint ie het hele spel weer.
is er een progamma die ervoor zorgt dat je spel niet verkleint?
[ Voor 3% gewijzigd door joshje op 01-05-2013 12:36 ]
Je hebt ook programma's die het kunnen toepassing op games die geen native ondersteuning hebben (WoW en Rift bv hebben ondersteuning heirvoor), dacht dat Actual multimonitor hier wel soort van oplossingen voor heeft. Nadeel, dat programma werkt weer erg slecht op Windows 8.
oke super bedankt! scheelt dat ik geen windows 8 draaiSinergyX schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:48:
Komt omdat het fullscreen is, makkelijk oplossing is bij de games die het ondersteunen, 'Windowed fullscreen' (voorkeur borderless) te draaien.
Je hebt ook programma's die het kunnen toepassing op games die geen native ondersteuning hebben (WoW en Rift bv hebben ondersteuning heirvoor), dacht dat Actual multimonitor hier wel soort van oplossingen voor heeft. Nadeel, dat programma werkt weer erg slecht op Windows 8.
http://www.twitch.tv/infernumproductions
Ze delen ook Closed Beta keys uit.
Edit: De stream is al weer geeindigd.
[ Voor 24% gewijzigd door Skyclad op 07-05-2013 22:05 ]
Beetje late reactie, maar ik werd onbewust aan metal slug herinnered toen ik in het retro topic zat te neuzenSm0k3r schreef op donderdag 18 april 2013 @ 19:03:
[...]
Metal Slug 2 heb ik met 1 gulden kunnen uitspelen oftewel zonder continues (wel na tig keer maar het is te doen).
Oh de andere Metal Slugs zijn amper te doen in 1 game dus zonder continues, deel II is de enige en als je mij niet gelooft probeer het maar zelf, alle andere delen worden jouw levens weggeknald door de eindbazen, in Metal Slug 2 niet, geen enkel onmogelijk stuk.
Deel 1 kan dus echt niet zonder continues? Misschien moet ik maar is kijken hoever ik kan komen met een gelimiteerd aantal (3,5,10?) Als ik er geen limiet op zet is voor mij alle drive om mijn best te doen weg.......
Of misschien toch maar beginnen met deel 2, bij deze games maakt dat minder uit doorgaans
Esp. rade ken ik niet, maar die andere drie zijn allemaal redelijk 'bullet hellerig' toch? Denk dat ik het toch maar bij de klassiekers hou, truxton, r-type, gradius, misschien zelfs ook nog maar is naar de megadrive kijken........verder natuurlijk ook nog steeds Ikaruga vrijwel onaageraakt op mijn xbox staan, voordat je daar doorheen bent, ben je ook wel even iets verder.......helemaal met het continues verhaal.Shmups die goed zijn:
Don Pachi
Do Donpachi
Guwange
Esp. Rade
eigenlijk alle Atlus/ Cave creaties en zijn leuk om te spelen, veel variatie.
10 second ninja DONE
Ik weet niet hoe lang 'een tijdje is' en hoeveel tijd je beschikbaar hebt. Ik denk dat ik het zelf absoluut zou doen (al hoewel ik dan wsl toch eerder voor een 2e hands goedkope 360 zou gaan, en dan via mijn account al eerder gekochte games binnenharken, aangevuld met was 2e hands disc games).BFmango schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:29:
Heren, een Nintendo Wii in doos met kabels en 2 controllers en 2 nunchucks voor 47,5 euro. Doen of niet?
'kindergames' is natuurlijk iets wat nintendo tot in het einde der tijden zal achtervolgen, en als je van jezelf weet dat je daar niet van houdt is het idd niet interresant. MAAR er zijn natuurlijk genoeg leuke games te doen. Helemaal als die wii ook nog is gamecube compatibel is en als je van retro games houdt met de VC.
10 second ninja DONE
Het zijn arcade coineaters inderdaad, zelf merk ik dat ik ze op de xbox veel minder speel dan dat ik ze op de PC deed met de x-arcade.Sagat schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 08:59:
[...]
Beetje late reactie, maar ik werd onbewust aan metal slug herinnered toen ik in het retro topic zat te neuzen
Deel 1 kan dus echt niet zonder continues? Misschien moet ik maar is kijken hoever ik kan komen met een gelimiteerd aantal (3,5,10?) Als ik er geen limiet op zet is voor mij alle drive om mijn best te doen weg.......
Of misschien toch maar beginnen met deel 2, bij deze games maakt dat minder uit doorgaans
[...]
Esp. rade ken ik niet, maar die andere drie zijn allemaal redelijk 'bullet hellerig' toch? Denk dat ik het toch maar bij de klassiekers hou, truxton, r-type, gradius, misschien zelfs ook nog maar is naar de megadrive kijken........verder natuurlijk ook nog steeds Ikaruga vrijwel onaageraakt op mijn xbox staan, voordat je daar doorheen bent, ben je ook wel even iets verder.......helemaal met het continues verhaal.
Moet nog steeds een keer een arcade stick voor de 360 halen/maken maar inmiddels is het zover dat beter wacht op de nextgen console en daar meteen de stick voor haal/maak
Stick is idd lastig, ik ga jaar into de next gen consoles kijken of er weer een de overhand krijgt in de figting game scene, en/of dual mods mogelijk blijven. Het is toch 100-200 euro wat je gaat uitgeven.
Ben van oudsher wel pad speler, maar zelfs met relatief weinig spelen heb ik een pad versleten en ik vermoed dat mijn 2e pad ook al slecht aan het worden is, dan maar liever een joystick die wel goed blijft werken (al dan niet met enig onderhoud, maar dat lijkt me op een stick toch stukkie makkelijker dan pad).
10 second ninja DONE
Ik zou best nu een stick kunnen maken, voor inderdaad rond de 200 euro
Met de nextgen console zou je met wat mazzel na een jaar? of misschien zelfs al na een paar maanden best zelf een PCB swap kunnen doen, de custom PCB scene is behoorlijk groot en snel tegenwoordig, de swap zelf zou je dan rond de 60 euro kosten denk ik als ik zo naar de huidige prijzen kijk.
Het zal vast mogelijk zijn, maar pas na vele pogingen, denk dan eerder aan 50 tot 100+ keer dan binnen 20 keer. Hou in je achterhoofd dat de echte arcade kasten wat "trager" zijn dan de moderne pc en dat de timing die nodig is, en de snelheid van de game zelf niet altijd kloppen wat de game moeilijker kan maken.Sagat schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:44:
Coin eaters idd, ook logisch dat het dan moeilijk is, maar er natuurlijk een verschil tussen moeilijk en onmogelijk. Zoals Sm0ker al zei, als je bij de bazen ALTIJD leverns verliest tsja.........
late reactie misschien maar wat ook werkt is services zoals steam of xfire. Als je je spel dan opstart via bv. steam dan kan je een overlay oproepen terwijl je in je spel blijft zitten met shift+tab. Voor snel iets op internet opzoeken is dat dus zeer handig en je hoeft je spel niet raar te gaan tweaken als borderless windowed full screen verzin maar watjoshje schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:31:
heel klein vraagje
ik speel op mijn pc met 2 schermen op 1 scherm game ik meestal en andere scherm heb ik meestal internet aanstaan of muziek alleen als ik even iets op internet wil zoeken verkleint ie het hele spel weer.
is er een progamma die ervoor zorgt dat je spel niet verkleint?
[ Voor 85% gewijzigd door Cloud op 13-05-2013 09:08 ]
Ik heb de games voor de ps2, geen idee hoe arcade perfect ze zijn. De emulatie (arcade roms, niet ps2 emulatie, just making sure) versies werkte op mijn vorige pc niet opvallend anders overigens, maar ik heb ze nooit 'side by side' vergeleken.rockhopper schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:36:
[...]
Het zal vast mogelijk zijn, maar pas na vele pogingen, denk dan eerder aan 50 tot 100+ keer dan binnen 20 keer. Hou in je achterhoofd dat de echte arcade kasten wat "trager" zijn dan de moderne pc en dat de timing die nodig is, en de snelheid van de game zelf niet altijd kloppen wat de game moeilijker kan maken.
10 second ninja DONE
Leuk he? die geldklopperij...
Het zal door de variatie en vooral het gebrek aan beschikbare 'jaren-80 en -90' kasten lastig worden te vergelijken. Ik heb zelf alleen wat weinig ervaring met pc emulatie maar dit was toch al snel een van de dingen die me opviel. Juist doordat de timing zo belangrijk was en ik bepaalde spellen erg veel gespeeld heb merkte ik dit op. Dat gezegd hebbende zijn er véél meer spellen waar ik geen ervaring mee heb dus in hoeverre dit beeld op alles toepasbaar is.... geen idee.
10 second ninja DONE
http://www.kickstarter.co...hex-mmo-trading-card-game
Hey, het lijkt erop dat mijn gebeden gehoord zijnanandus schreef op donderdag 18 april 2013 @ 21:42:
Dat zou nou een prima spel zijn om een remake van te maken (en dan bedoel ik niet die Deus Ex-kloon met toevallig dezelfde naam die vorig jaar uitkwam).
Ik hoop dat iemand er een Kickstarter-project van maakt ofzo, ik weet zeker dat er net als ik hordes mensen zitten te wachten op Syndicate
Mysterieuze video, maar in 1996 bracht Bullfrog Syndicate uit. Dus lijkt erop dat ze dat naar Kickstarter willen brengen (op 26 juni). Awesome
[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 20-05-2013 19:05 ]
Verwijderd
[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2013 09:39 ]
Verwijderd
[ Voor 84% gewijzigd door psychoclown op 23-05-2013 22:07 ]

Game Over. Try Again ?
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Bye BG HD en welcome BG "3D" (nee ik doel niet op 3D met brilletje)
Ziet er super uit.
Verwijderd
Ik ben nieuw hier op het forum (als er een topic is waar ik me kan voorstellen, hoor ik het graag). Ik heb graag een mening, zeker als het over games gaat, en ik vraag me dan ook af of ik hier zelfgeschreven artikelen kwijt kan(zoals reviews of teksten over de E3). Ik hoop dat er zo'n topic is!
Verwijderd
edit: Of wacht, dan heb ik "karma" nodig. Hoe kan ik dan aan karma komen?
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2013 17:48 ]
Verwijderd
even de FAQ doorneuzen... en werk steken in je aanwezigheid in de community, om karma te verdienen.Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 17:42:
Ennn... Hoe maak ik daar een blog aan?
Ook bijdragen in de meeste fora zorgt daarvoor
Verwijderd
Heel veel +3's geven op de FPVerwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 17:42:
Ennn... Hoe maak ik daar een blog aan?
Verwijderd
Dat is, als je niet weet wat Karma is, vermoedelijk een non-issueIrcghost schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:05:
Volgens mij alleen in de HK niet.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2013 18:14 ]
[ Voor 104% gewijzigd door mare op 01-07-2013 13:40 ]
Haha dat is zeker waarVerwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:14:
[...]
Dat is, als je niet weet wat Karma is, vermoedelijk een non-issue
LootBoxSurvivor
Simcity leek me wel leuk maar lijkt een ramp te zijn. Borderlands 2 meh ik heb niemand om co-op mee te spelen.
Verder is er tomb raider waar ik eigenlijk geen zin in heb, devil may cry kan misschien leuk zijn. En dan nog remember me dat misschien leuk kan zijn.
Waar zijn eigenlijk de rpg's heen? Ik wil een rpg spelen! Misschien de oblivion mod maar spelen.
Je zoekt (singeplayer) RPGs? Al gekeken naar The Witcher series en The Elder Scrolls series (vooral Skyrim) gekeken?
Daarnaast zijn games als Mass Effect (1, 2 en 3) en de Fallout series het ook zeker waard. (Maar dat is eerder RPS dan RPG)
Verwijderd
LootBoxSurvivor
Yes sir, ik vond de console toch maar niets en ik had zeker geen zin een nieuwe console te kopen dus besloten voor een pc waar je ook nog veel meer mee kan. Misschien dat ik maar dragon age moet gaan spelen.Compizfox schreef op maandag 01 juli 2013 @ 23:00:
Je komt van een console neem ik aan? Je hoeft natuurlijk niet alleen PC exclusives te gaan spelen. Multi-platformgames zijn op de PC ook beter
Je zoekt (singeplayer) RPGs? Al gekeken naar The Witcher series en The Elder Scrolls series (vooral Skyrim) gekeken?
Daarnaast zijn games als Mass Effect (1, 2 en 3) en de Fallout series het ook zeker waard. (Maar dat is eerder RPS dan RPG)
Mass Effect en fall out vind ik weinig aan omdat het niet met zwaarden is.
Maar bedankt ik zal zeker eens kijken wat er te doen is op de pc!
Verwijderd
Dus, Dragon Age Origins (deel 2 is wat minder) is zeker goed te doen als je van superstoereschilmesjesactie houdt, ook The Witcher (eigenlijk, als je van een volwassen verhaal en veel tof geanimeerd zwaardvechten houdt, is dit dé RPG voor jou!), natuurlijk Oblivion en Skyrim, eventueel, als je het niet erg vindt om met je pijl en boog tegen machinegeweren op te trekken, Crysis 3 (I know, die is er ook op console, maar hij is wel leuk).LootBoxSurvivor schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:41:
[...]
Mass Effect en fall out vind ik weinig aan omdat het niet met zwaarden is.Ja ja ik moet zwaarden hebben. Het mooiste blijf ik toch morrowind vinden daar had je ook nog speren! Speren zijn bad-ass.
Maar bedankt ik zal zeker eens kijken wat er te doen is op de pc!
Als er geweren in mogen en je het ronddolen door een sfeervolle omgeving leuk lijkt is de STALKER serie zeker het aanbevelen waard (let op: modden want deel 1 en 2 zitten "wat bugs" in).
Op Steam, alwaar het elke derde week uitverkoop lijkt te zijn, kun je onder het kopje RPGs ook een hoop leuks voor een zacht prijsje oppikken.
Maar als je je zwaardvechterij tot een kunstvorm wilt verheven, je PC op z'n knieën wilt dwingen en beeld en geluid eruit wilt persen waar geen console ook maar in de verste verte bij in de buurt kan komen, dan zou ik beginnen met The Witcher 2:Assassin of Kings. Kopen bij GOG (geen DRM FTW) of op Steam en even de laatste onofficiële patch scoren en jij zit de eerste paar dagen met je beide superschilmesjes verzonken in een moraal moeras vol beestjes die je dood willen hebben en mensen die doen alsof ze je vriend zijn.
En je bent als je Witcher1 en 2 gespeeld hebt waarschijnlijk net op tijd om Witcher 3 mee te gaan maken
Overigens is er helemaal niets wat je ervan weerhoudt in Fallout:New Vegas met een zwaard los te gaan op de muties, bandits, chem addicts en al het andere tuig wat je zoal aantreft in de woestenij. Been there, done that, was ook leuk
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2013 15:51 ]
http://www.gamekings.tv/n...int-naar-earthworm-jim-4/
Liefhebber van Tweakers