Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Een 3x zoveel kostende 1900XTX heeft ook nooit Windows 7 drivers gehad.
En dat maakt opengl support uit drivers slopen dan acceptabel :?.
En ja, ik ben nog geen enkel spel tegengekomen dat ik NIET op maximum detail kan spelen met mijn videokaart.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Maar de oudere Catalyst-drivers werken dus wel? En de nieuwere drivers die ze ervoor uitgeven zijn slechter? :? Dat is wel vreemd ja.
Maar hoe kwam jij uit op legacy drivers dan? Als ik op AMD.com zoek naar de drivers voor de HD4000 series, staat Windows 8 niet tussen het lijstje. Windows 7 wel, dus ik gok dat je die drivers moet proberen. De laatste HD4000 series drivers zijn idd 12.6.

Maar aan de andere kant, de HD4800 series zijn al meer dan 4 jaar oud. Ook wel redelijk logisch dat ze daar nu geen Windows 8 meer voor hoeven te gaan supporten. We zijn ondertussen wel 3 series verder hè.
En ja, ik ben nog geen enkel spel tegengekomen dat ik NIET op maximum detail kan spelen met mijn videokaart.
Om welke kaart gaat het dan precies? Zal dan een HD4870x2 zijn of zo?

[ Voor 32% gewijzigd door Compizfox op 08-11-2012 00:10 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Het zijn inderdaad de Windows 7 drivers die je krijgt en als "legacy" bestempeld staan wanneer je ze downloadt.
Ik ben er nu volledig achter: Windows 8 heeft zelf standaard drivers aan boord voor de HD4800 series (zonder openGL support dus). Wanneer je het driverpakket van ATI download zal hij een hoop zooi installeren (catalyst control center, video encoding tools, physics API), maar de eigenlijke driver laat hij stilletjes achterwege, want de windows 8 driver is een hogere versie. De drivers van AMD hebben dus wel nog altijd openGL, het kost alleen extra moeite om ze te installeren (installer extracten, vervolgens manueel .inf file toewijzen), ideaal is anders.
De videokaart is een enkele HD4870 trouwens. Moet ik wel bijzeggen dat ik naast TF2 vooral indie games speel.

Anyway, Deponia werkt nu, ERG leuke adventure game, try the demo ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Boeboe schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:33:
Het zijn inderdaad de Windows 7 drivers die je krijgt en als "legacy" bestempeld staan wanneer je ze downloadt.
Ik ben er nu volledig achter: Windows 8 heeft zelf standaard drivers aan boord voor de HD4800 series (zonder openGL support dus). Wanneer je het driverpakket van ATI download zal hij een hoop zooi installeren (catalyst control center, video encoding tools, physics API), maar de eigenlijke driver laat hij stilletjes achterwege, want de windows 8 driver is een hogere versie. De drivers van AMD hebben dus wel nog altijd openGL, het kost alleen extra moeite om ze te installeren (installer extracten, vervolgens manueel .inf file toewijzen), ideaal is anders.
Dat zuigt wel dan. Maar mooi dat het je via een workaround toch gelukt is ;)
De videokaart is een enkele HD4870 trouwens. Moet ik wel bijzeggen dat ik naast TF2 vooral indie games speel.
Haha, ik dacht al. BF3 ga je echt niet op de max settings draaien met die kaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Meer mensen die dit soort projecten helemaal fantastisch vinden?

http://www.greatestvideogamemusic.com/

Tracks die op zichzelf al erg vet zijn worden nog net even een stukje cooler als ze worden gespeeld door een vol orkest. Far Horizons van Skyrim bijvoorbeeld, of Icarus van Deus Ex HR. Ik denk ik deel het hier even aangezien het mij kippevel geeft bij sommige nummers, zo vet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:26
Propane schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 16:21:
Meer mensen die dit soort projecten helemaal fantastisch vinden?
*snip*.
Games in concert!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:13

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Jammer dat Dishonored zo snel voorbij is :/ Als hier een deel 2 voor uit gaat komen, /me me want.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outerspace schreef op maandag 12 november 2012 @ 13:37:
Jammer dat Dishonored zo snel voorbij is :/ Als hier een deel 2 voor uit gaat komen, /me me want.
Inderdaad, had Dishonered ook heel snel uitgespeeld. Gelukkig komt BO2 bijna uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed800
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-07 16:47
Boeboe schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:33:

Anyway, Deponia werkt nu, ERG leuke adventure game, try the demo ;)
Ik heb eenvoudigweg het installatie programma van de driver gedownload en deze in compabiliteitsmodus gestart(Dus WIndows 7 aanvinken) en dan wordt de driver wel gewoon geïnstalleerd. Ik draai nu al een week zo en alles werkt prima.(Ik heb het Indie-spelletje Towns gespeeld welke OpenGL gebruikt en deze werkt prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Is men perceptie nu verkeerd, of is 2012 nu echt een zwak jaar geweest op het vlak van games?
Zie het gouden steeksleuten nominatietopic: Massas nominaties voor BF3 en Skyrim, wat beiden games uit 2011 zijn (hoewel de laatste net te laat uitkwam om de nominaties te kunnen halen vorig jaar). Qua andere nominaties heb je vooral Assassin's Creed 3 en een aantal obscuurdere games.
Zelf kon ik me wel een aantal leuke indie games voor de geest halen, maar ben heb toch ook maar Skyrim genomineerd, omdat ik me simpelweg geen ander spel kan herinneren dat me echt bijgebleven is in 2012. De keuze was in 2011 toch wel een stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nee, 2012 was inderdaad een wat mager jaar, dat gevoel heb ik ook.

Ik heb een stuk meer vertrouwen in volgend jaar. Sowieso komt er een sloot veelbelovende vervolgen (Simcity, Company of Heroes 2, Rome 2), maar als het goed is komt er ook een sloot van wat higher profile crowdfunding-games uit, dus even kijken hoe dat uitpakt.

Plus, met een beetje geluk sterft dat freetoplay-model uit. Dat zou fijn zijn :P

Laatst Homeworld uit de mottenballen gehaald.
Het blijft toch een prachtspel, en ondanks dat het 13(!) jaar oud is alweer vind ik het nog best te pruimen qua graphics. Maar de sfeer O+, de muziek O+, de gameplay O+, geweldig :)
Toch een van de beste spellen ooit.

Jammer dat het nooit wat geworden is qua vervolgen.

[ Voor 27% gewijzigd door anandus op 14-11-2012 08:02 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 14 november 2012 @ 07:18:

Laatst Homeworld uit de mottenballen gehaald.
Het blijft toch een prachtspel, en ondanks dat het 13(!) jaar oud is alweer vind ik het nog best te pruimen qua graphics. Maar de sfeer O+, de muziek O+, de gameplay O+, geweldig :)
Toch een van de beste spellen ooit.

Jammer dat het nooit wat geworden is qua vervolgen.
Misschien dat de originele ontwikkelaars, voor zover deze nog bestaat, een project kunnen starten via Kickstarter. Het lijkt me dat er wel animo is voor een dergelijke titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 08:40:
[...]

Misschien dat de originele ontwikkelaars, voor zover deze nog bestaat
De originele ontwikkelaars zijn te druk met dingen als Warhammer en Company of Heroes ;)
(Ook prima spellen, daar niet van)
Blijkbaar was Relic na Homeworld 2 ruimte-moe ofzo :P

Overigens is de source code van HW1 wel vrijgegeven, dus misschien dat daar iets mee gedaan wordt? Ik zal eens kijken.

[ Voor 27% gewijzigd door anandus op 14-11-2012 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Vergeet niet dat Diablo 3 ook uitkwam, toch niet een van de kleine namen (al vond ik D3 zelf velen malen minder verslavend dan D2) :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds gisteren een nieuwe pc en had hem graag eens grafisch getest. Iemand een voorstel waarmee ik mn nieuw systeem eens kan testen ? Ben geen fan van cod en consoorten en speel over het algemeen moba's / cs go. Heb genoten van skyrim ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 08:33:
sinds gisteren een nieuwe pc en had hem graag eens grafisch getest. Iemand een voorstel waarmee ik mn nieuw systeem eens kan testen ? Ben geen fan van cod en consoorten en speel over het algemeen moba's / cs go. Heb genoten van skyrim ook.
Metro 2033 blijft er echt retestrak uit zien en veel eisen van je PC. Anders is BF3 nog wel enigzins een standaard, en gewoon even kwijlen over graphics tech is een sterk punt van 3DMark 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 14 november 2012 @ 08:49:
[...]
De originele ontwikkelaars zijn te druk met dingen als Warhammer en Company of Heroes ;)
(Ook prima spellen, daar niet van)
Blijkbaar was Relic na Homeworld 2 ruimte-moe ofzo :P

Overigens is de source code van HW1 wel vrijgegeven, dus misschien dat daar iets mee gedaan wordt? Ik zal eens kijken.
OW, is het Relic? Dan kun je blijven hopen. ;) Ik weet eerlijk gezegd niet hoe groot de markt voor Homeworld 3 zou zijn. Misschien dat ze meer succes verwachten van de andere titels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 21:48

IceStorm

This place is GoT-like!!!

anandus schreef op woensdag 14 november 2012 @ 07:18:
Nee, 2012 was inderdaad een wat mager jaar, dat gevoel heb ik ook.
Ik zat bij de nominaties voor de steeksleutels eigenlijk met hetzelfde punt. Er zijn me van 2012 heel weinig spellen bij gebleven. Borderlands 2 stak er voor mij iig met kop en schouders bovenuit maar verder waren er weinig pareltjes wmb. Ook qua indie-games staat me eigenlijk niks meer bij.
Verwacht zelf nog wel veel van Assassins Creed III (en Far Cry 3) maar voor mijn gevoel gaat 2012 niet de boeken in als een ultiem gamesjaar.

Geeft verder niks, ik heb nog zat games om me mee te vermaken uit eerdere jaren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monsta
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-12-2018
PlanetSide 2 is gisteren gereleased. Wat mij betreft heeft SEO de beste FPS én MMO alle tijde gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:10
Monsta schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:39:
PlanetSide 2 is gisteren gereleased. Wat mij betreft heeft SEO de beste FPS én MMO alle tijde gemaakt!
Van wat ik vorige week er nog van heb gezien, nee.. zeker niet voor mij. Of ze moeten nog giga veel werk hebben gestoken in optimizing en Win8 support (buiten de repair-cooldown ding heb ik weinig daarvan kunnen vinden), en de wapens veel meer persoonlijke feel gegeven, is het enige aspect wat ze leuk neerzetten mischien het MMO gedeelte, al blijft daar MAG voor mij nog steeds de beste in.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monsta
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-12-2018
Ze moeten inderdaad nog een aantal slagen maken qua optimalisering, vooral voor de zwaardere profielen want een single core game is leuk voor mijn huidige situatie: behoorlijke vlotte game play (+/- 35 fps) op mijn 4 jaar oude iMac met een dual core 2 processor via Windows7. Maar als je een beest van een game-pc hebt dan is het op dit moment een behoorlijke uitdaging om meer dan 50 fps te krijgen.

Voor bijna elke assault wapen zijn er tegenwoordig bijna 8 varianten. En heeft elk wapen heeft zijn addons, textures en tierelantijntjes, dus qua personalisatie hebben ze behoorlijk op de goede weg zijn.

Nu ik eenmaal een FPSMMO heb gespeeld en inmiddels in kan ik het mij haast niet voorstellen dat ik ooit nog plezier zal vinden in het spelen van een normale of beter gezet 'ouderwetse' FPS zoals BF3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Een vriend en ik zijn begonnen met het opnemen van onze gamesessies. We nemen ongeveer 1 uur op en pikken de leuke moment eruit, daar maken we dan een filmpje van ongveer 10-15 minuten van en dat uploaden we naar ons youtube kanaal.

Hier te aanschouwen: Klik hier

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
We hebben er zelfs een heel topic voor :)
Het grote "stream een game" topic
Edit: Oh, volgens mij gaat dat topic vooral over livestreams :$

[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 03-12-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Haha ja ik had daar gepost maar toen zag ik dat ook ;) maar weer weg gehaald en nu dus hier gepost :D

[ Voor 17% gewijzigd door dannbla op 03-12-2012 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
Goedeavond,

Wellicht ben ik in het verkeerde topic beland. Ik wil namelijk graag wat Black Ops 2 Video materiaal capturen (dus niet direct streamen), om eens wat leuke compilatie's te maken. Ik weet echter niet zo goed waar ik moet beginnen. Ik heb zojuist Xfire geinstalleerd, en capturen op 60 FPS / Full Size lukt wel, alleen dan gaat m'n FPS in-game naar beneden, waardoor het gewoon niet soepel speelt.

Heeft iemand misschien suggestie's over een goed capture-programma en misschien ook de bijbehorende settings?

PC Specs:
Processor: Intel Core i7 3820 @ 3.60 GHz
Videokaart: GTX 560 Ti-Twin Frozr
RAM: 16 GB DDR3

Ik heb gewoon een simpele 2 TB 7200rpm HDD als opslag plek.
Mocht ik niet in het juiste topic zijn, wijs mij hier dan a.u.b. op!

Ik hoop graag wat hulp te kunnen krijgen!

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
EricNL schreef op maandag 03 december 2012 @ 18:48:
Goedeavond,

Wellicht ben ik in het verkeerde topic beland. Ik wil namelijk graag wat Black Ops 2 Video materiaal capturen (dus niet direct streamen), om eens wat leuke compilatie's te maken. Ik weet echter niet zo goed waar ik moet beginnen. Ik heb zojuist Xfire geinstalleerd, en capturen op 60 FPS / Full Size lukt wel, alleen dan gaat m'n FPS in-game naar beneden, waardoor het gewoon niet soepel speelt.

Heeft iemand misschien suggestie's over een goed capture-programma en misschien ook de bijbehorende settings?

PC Specs:

Hoi Eric,

Zelf neem ik ook op (zie reactie hierboven) en hiervoor gebruik ik bandicam.
Het is niet gratis, een licentie kost 33 euro. Ik heb meerdere progjes geprobeerd, playclaw,xfire,msi afterburner, fraps maar vind Bandicam veruit de beste!

[ Voor 6% gewijzigd door dannbla op 03-12-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
donowitz schreef op maandag 03 december 2012 @ 18:54:
[...]

Hoi Eric,

Zelf neem ik ook op (zie reactie hierboven) en hiervoor gebruik ik bandicam.
Het is niet gratis, een licentie kost 33 euro. Ik heb meerdere progjes geprobeerd, playclaw,xfire,msi afterburner, fraps maar vind Bandicam veruit de beste!
Is het misschien mogelijk dat je mij een beetje op weg kan helpen qua settings? Ik heb namelijk het idee dat mijn computer (zie m'n vorige post voor de specs) toch met gemak wat beeldmateriaal van Black Ops 2 moet kunnen capturen op redelijke kwaliteit zonder dat ik in-game FPS in lever. Of zul je altijd FPS inleveren als je gaat capturen?

Zodra ik namelijk ook maar merk dat m'n beeld in-game niet soepel loopt, speel ik ook gelijk voor geen meter meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Opnemen kan maximaal met 60fps. Dit betekend dus dat je ingame FPS ook gelocked zijn tot max 60.
Als je dit vervelend vind moet je een exterene PVR kopen (Hauppauge) zodat je geen FPS limiet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
donowitz schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:10:
Opnemen kan maximaal met 60fps. Dit betekend dus dat je ingame FPS ook gelocked zijn tot max 60.
Als je dit vervelend vind moet je een exterene PVR kopen (Hauppauge) zodat je geen FPS limiet hebt.
Ik vind het toch vreemd. Ik heb het nu met Xfire en Bandicam geprobeerd. In beide programma's geef ik aan om op 60 FPS op te nemen, en zodra ik begin te capturen in Black Ops springt m'n FPS naar ongeveer 30 waardoor het toch niet soepel speelt. Dit kan toch niet aan mijn PC liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Probeer het gewoon eens met lagere settings en kijken of je FPS drop dan minder is. Als dat zo is, is het dus toch je PC ;)

Zag dat Dxtory ook best goed zou werken, die al eens geprobeerd?

[ Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 03-12-2012 20:07 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weken niet zo heel veel gegamed, doordat we druk zijn met verhuisperikelen. Toevallig dit weekend Joe Danger: The Movie (PS3) er weer bijgepakt. Voor wie de game niet kent, het gaat over een stuntman, die na het succes van deel 1 in Hollywood is beland. Daar dient hij zijn bekende stunts uit te voeren om al deze losse scenes samen te voegen tot een film. De game werkt volgens het principe van trail and error en het is bij vlagen vrij lastig om alle doelen in een level te halen, maar uiteindelijk is de voldoening alleen maar groter wanneer je het eenmaal gehaald hebt. Ik vergeet in ieder geval de tijd en blijf net zo lang proberen totdat ik de scene gecompleteerd heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:25

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Ligt het aan mij of is Metro best wel saai? Ik heb het vorige deel wel gespeeld, maar kwam niet verder dan een uur of 1.5 in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Metro: 2033 bedoel je? Die vond ik wel vermakelijk maar niet zo pakkend als de Stalker serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Ja die ja. Stalker vond ik echt vele male interessanter en leuker om te spelen, andere sfeer denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Ja inderdaad, de sfeer in Metro is anders (doordat het meer een film is dan free-roaming) maar wel goed gedaan. Ligt er denk ik ook maar net aan waar je meer van houdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Absoluut waar, maar ik hou echt van post-acoptylistisch dus ik vond dat ik Metro echt moest proberen. Aan de andere kant door het meer 'film' gehalte zoals jij het beschrijft is het wel minder mijn stijl, ook de reden dat ik Heavy Rain nooit zal doen. Geef mij maar vrijheid :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Goedeavond,

PC Specs:

Ik zou MSI Afterburner eens proberen. Is gratis en je kunt er eigen V4W-codecs mee gebruiken, zoals Lagarith (goede lossless codec voor capturen)
donowitz schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:10:
False.
EricNL schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:17:
[...]
Ik vind het toch vreemd. Ik heb het nu met Xfire en Bandicam geprobeerd. In beide programma's geef ik aan om op 60 FPS op te nemen, en zodra ik begin te capturen in Black Ops springt m'n FPS naar ongeveer 30 waardoor het toch niet soepel speelt. Dit kan toch niet aan mijn PC liggen?
Welke codec gebruik je? Het encoden van de footage kost uiteraard (soms flink wat) power. Je moet uiteraard niet gaan proberen direct je footage in h264 te encoden of zo, dat gaat niet werken.

Eerst naar een lossless codec zoals Lagarith (dan heb je dus enkele tientallen gigabytes aan raw footage), dat bewerk je dan in een programma als Sony Vegas of Adobe Premiere, en dan render je het naar h264.

[ Voor 6% gewijzigd door Compizfox op 17-12-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zo, 2012 is voorbij, 2013 staat voor de deur.

Qua gamen was 2012 een beetje een mager jaar. Helaas maar een handvol écht goede spelletjes.

Maar qua ontwikkelingen op gamegebied was het een enorm bewogen jaar.
(En ik denk dat we Unity voor een hele hoop van deze ontwikkelingen kunnen bedanken).

Digitale distributie op alle platformen is goed volwassen en zorgt daardoor dat ook kleine ('indie') developers een breed publiek kunnen bereiken.
Waar deze developers eerst alleen op de PC terecht konden, kunnen ze nu ook via consoles in de huiskamer komen.

Ook interessant is het feit dat een aantal games naast de computers (PC/Mac/Linux) en consoles, nu ook op tablets en telefoons uitkomen. Een grotere afzetmarkt is altijd goed voor ontwikkelaars en je ziet dat steeds meer games enorm multiplatform zijn.
Anderzijds heeft het gezorgd voor een regen aan (slechte) ports van Android- en iOS-games op de andere platformen.

Een andere belangrijke ontwikkeling is, uiteraard, crowdfunding.
Dit heeft in 2012 een echte vlucht genomen.
Het is nog even afwachten of het niet deels een hype is en of het zichzelf waar kan maken (dit zal onder andere afhangen van de kwaliteit van de geleverde producten en hoe het verkoopt na release), maar het principe is in ieder geval doorgebroken en bekend geworden in het brede publiek.

Een laatste ontwikkeling, iets waar ik niet van houd (maar dat komt onder andere omdat ik een hekel heb aan online multiplayer) is de opkomst van Free-to-Play- (of zoals sommigen het noemmen, Pay-to-Win-) games.
Het is interessant om te zien hoe dit zich verder ontwikkelt, hoe houdbaar het is en of het de concurrentie aan kan gaan met games die een abonnementsvorm hebben zoals WoW.
Ik vermoed overigens van niet, omdat je bij F2P een stuk minder monogaam kan zijn. Loyaliteit is de achillespees van F2P.
Ook interessant is het om te zien hoe rendabel het zal zijn. Een aantal grote namen zullen er flink wat verlies op draaien denk ik zo.

Allemaal ontwikkelingen die de games-markt fundamenteel aan het omgooien is.
Ik ben benieuwd hoe het uitpakt.
Wat voor invloed zal het hebben op big-budget?
Ik hoop weinig, ik houd wel van 'dure' games, zoals Bethesda-games. Ik ben verwend en wil dat alles en iedereen gevoicet is, zodat ik minimaal hoef te lezen. Het helpt ook met immersion :)

En interessanter: Wat voor invloed gaat dit hebben op de middenmarkt?
De kleine developers zitten vooralsnog in het lage segment, de kleinere goedkopere spelletjes. Het middensegment wordt ook nog in de greep van de grote distributeurs gehouden.
Maar ik vermoed dat daar een verandering in gaat komen en dat er ook in het middensegment steeds meer onbekende namen moet goede spelletjes gaan uitkomen. Indie-devs worden professioneler, krijgen grotere budgetten, etc.

En dan natuurlijk de hamvraag: Hoe gaat 2013 (en verder) er, voor ons gamertjes, uitzien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt genoeg moois uit, althans staat gepland in 2013. In de eerste paar maanden komen in ieder geval Bioshock: Infinite, Aliens vs Colonial Marines, Dead Space 3, God of War: Ascension, The Last of Us, Ni No Kuni en Tomb Raider. Er schijnt ook een game als GTA V aan te komen, terwijl ik ook erg uitkijk naar Beyond: Two Souls... en dan vergeet ik vast nog een aantal grote namen.

Dan krijgen we de E3 en gaan we de nieuwe Xbox en Playstation zien, terwijl de WiiU en PSVita hopelijk flink gaan uitpakken met nieuwe titels. 2013 belooft een mooi jaar te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 14:16:
en dan vergeet ik vast nog een aantal grote namen.
Simcity, Rome 2, Europa Universalis 2, Company of Heroes 2, Carmageddon: Reincarnation, Planetary Annihilation, etc.

Ja, 2013 belooft een aardig gamejaar te worden :)

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 22-12-2012 18:59 ]

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:53

mirno

私の名前はMirnoです

Ik denk laat ik eens iets over de oude console de nintendo 64 posten.
Ik gebruik hem nog steeds. Het is de hele sfeer bij de console wat het ding zo leukt maakt.
Wil het specifiek hebben over de game super smash bros.
Na het vele uren gespeeld te hebben ben ik een beetje out of tricks geraakt. Zijn er mensen met nog een paar goede moves en tips om de spel ervaring te verbeteren?
Ook vraag ik me af of er nog ergens Super smash bros wedstrijden zijn. Dat lijkt me ook wel een keertje leuk.

我的名字是Mirno

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Goedeavond,

PC Specs:

http://mirillis.com/en/products/action.html ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Iemand die ook DCS: a-10 heeft gekocht? DM me aub voor coop en dergelijke :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
mirno schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:59:
Ik denk laat ik eens iets over de oude console de nintendo 64 posten.
Ik gebruik hem nog steeds. Het is de hele sfeer bij de console wat het ding zo leukt maakt.
Wil het specifiek hebben over de game super smash bros.
Na het vele uren gespeeld te hebben ben ik een beetje out of tricks geraakt. Zijn er mensen met nog een paar goede moves en tips om de spel ervaring te verbeteren?
Ook vraag ik me af of er nog ergens Super smash bros wedstrijden zijn. Dat lijkt me ook wel een keertje leuk.
Heh de n64 is juist mijn minst geliefde nintendo
De voor velen magische games zelda en mario 64 en in mindere mate ook mk64 vind ik allemaal minder leuk dan hun voorgangers.
Hoewel ik absoluut geen gfx wh0re ben, was de combinatie van van de primitieve 3d en ook de compleet andere feel t.o.v. hun 2d voorgangers iets waar ik nooit aan heb kunnen wennen. Zelda hierom ook nooit uitgespeeld, staat nog op mijn grote games uit te spelen lijst aka pile of shame :+

Smash heb ik zelf nooit gespeeld dus daar kan ik weinig over zeggen. Maar er is volgens mij wel een (kleine?) community die het speelt, en wsl ook wel offline tournooien houdt. Errr weet alleen niet of ze dan jouw n64 versie spelen of juist de cube of wii versie.
Even googlen leidt mij naar deze site:
http://smash-bros.nl/
Wie weet heb je er iets aan!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 21:56

nFo

nFo schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:41:
[...]

Een jaar later :+

Games waar ik naar uit kijk:

Mass Effect 3
Metal Gear Solid HD Collection
Final Fantasy XIII-2
Tomb Raider
BioShock Infinite
Max Payne 3
Syndicate
The Last Guardian
The Darkness II
Lollipop Chainsaw
Asura's Wrath
Prey 2
Metal Gear Rising: Revengeance
Deze moeten nog steeds uitkomen: :z

Tomb Raider
BioShock Infinite
The Last Guardian
Prey 2

Deze lijst plus de nieuwe titels voor dit jaar in willekeurige volgorde:

GTA V
Devil May Cry
Gears of War: Judgment
The Last of Us
Beyond: Two Souls
Dead Space 3
Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist
Deadpool
StarCraft II: Heart of the Swarm
Crysis 3
Sim City
South Park: The Stick of Truth
Tom Clancy's Rainbow 6: Patriots
Aliens: Colonial Marines
Ni no Kuni: Wrath of the White Witch
Home Front 2
The Elder Scrolls Online
God of War: Ascension
Grid 2
Watch Dogs
Star Wars 1313
Fortnite
Beyond Good And Evil 2
Metro: Last Light
Battlefield 4
Call Of Duty: Modern Warfare 4
Dark Souls 2
Dragon Age 3: Inquisition
Shadowrun Returns
FIFA 14
Total War: Rome 2
Command & Conquer
Company Of Heroes 2
Army of Two: The Devil's Cartel
Castlevania 2: Lords of Shadow
Lost Planet 3
Arma III
Agent
Rayman Legends
Metal Gear Solid: Ground Zeroes
Metal Gear Solid: The Phantom Pain
Remember Me
Sly Cooper: Thieves in Time

[ Voor 17% gewijzigd door nFo op 05-01-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nFo schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:19:
[...]

Deze moeten nog steeds uitkomen: :z

Tomb Raider
BioShock Infinite
The Last Guardian
Prey 2

Deze lijst plus de nieuwe titels voor dit jaar in willekeurige volgorde:

GTA V
Devil May Cry
Gears of War: Judgment
The Last of Us
Beyond: Two Souls
Dead Space 3
Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist
Deadpool
StarCraft II: Heart of the Swarm
Crysis 3
Sim City
South Park: The Stick of Truth
Tom Clancy's Rainbow 6: Patriots
Aliens: Colonial Marines
Ni no Kuni: Wrath of the White Witch
Home Front 2
The Elder Scrolls Online
God of War: Ascension
Grid 2
Als ik die lijst zo zie, dan gaat er denk ik weinig terechtkomen van mijn goede voornemen om dit jaar minder games te kopen. Ik baal ervan dat ik minder aan gamen toe kom tegenwoordig. Ik zie dat ook terug in de verhouding gespeelde vs ongespeelde games. Per generatie neemt het aantal ongespeelde (gesealde) toe. Dat werd pijnlijk zichtbaar bij het inpakken i.v.m. de aanstaande verhuizing en dan heb ik ook nog heel wat PSN titels. Dus zal ik mezelf wel moeten dwingen om mijn aankopen te beperken tot een enkele (Ni No Kuni, GRID 2, The Last of Us, GTA V, Beyond: Two Souls, Aliens: Colonial Marines en South Park...damn....voelt echt al als te veel). De offline games moeten dan maar uit de budgetbak komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
PCGamer heeft een flinke lijst van spelletjes die aankomend jaar uit gaan komen. Het merendeel is natuurlijk voor de PC, al zal een hoop natuurlijk multiplatform zijn. Leuk om doorheen te bladeren.

2013 belooft een beter gamejaar te worden dan 2012 was (maar 2012 was een van de magere jaren).

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 03-01-2013 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 21:56

nFo

anandus schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 08:51:
PCGamer heeft een flinke lijst van spelletjes die aankomend jaar uit gaan komen. Het merendeel is natuurlijk voor de PC, al zal een hoop natuurlijk multiplatform zijn. Leuk om doorheen te bladeren.

2013 belooft een beter gamejaar te worden dan 2012 was (maar 2012 was een van de magere jaren).
Dank u, lijst aangevuld. :P

Watch Dogs
Star Wars 1313
Fortnite
Beyond Good And Evil 2
Metro: Last Light
Battlefield 4
Call Of Duty: Modern Warfare 4
Dark Souls 2
Shadowrun Returns
FIFA 14
Total War: Rome 2
Command & Conquer
Company Of Heroes 2

Nog meer: :P
Army of Two: The Devil's Cartel
Castlevania 2: Lords of Shadow
Lost Planet 3
Arma III
Agent
Rayman Legends
Metal Gear Solid: Ground Zeroes
Metal Gear Solid: The Phantom Pain
Remember Me
Sly Cooper: Thieves in Time

Aan goede games geen gebrek, ik kan ze natuurlijk niet allemaal kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door nFo op 05-01-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

ik heb die lijst ook al eens doorgenomen (hoofdzakelijk het RPG gedeelte) en het verbaasde me wel hoeveel spellen me toch wel aanspreken, goed nieuws dus :)

Wasteland 2
Shadowrun Returns
Dead State
Chaos Chronicles
Divinity: original Sin
Nuclear Union
Sim City
Prison Architect
Star Command
Sims Expansions
Total War Rome 2
Company of Heroes 2
Medieval Mayor
Eador: Masters of the Broken World
Clockwork Empires
Xenonauts
Folk Tale
Star Trek
Mass Effect 4
Monaco
Aliens Colonial Marines

... damn that's a lot :p

Degenen waar ik het meest naar uitkijk in het bold... wat vreemd dat het de kleintjes zijn en niet de grote namen... Hoewel Sim City me toch ook wel *vreselijk* aanspreekt maar die prijs, die prijs, en Origin... Origin ... bleh

[ Voor 84% gewijzigd door Pheace op 09-01-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik weet niet precies waar ik het moet plaatsen, dus dan maar hier :P

Een stemacteur uit Fallout 3 heeft op Twitter gezegd dat hij weer werk voor z'n character ("Three Dog") mag doen (en dat hij die teaser met toestemming van Bethesda op Twitter mocht plaatsen).

Zal het een van de release-titles worden voor (een van de) nieuwe consoles? (en dan gok ik de nieuwe Xbox gezien de banden tussen Beth en Microsoft), ergens eind dit jaar?

Aan de andere kant, Skyrim duurde ongeveer 3 jaar en men begon eraan toen Fallout 3 gereleaset werd. Als ze eenzelfde cycle aanhouden voor Fallout 3, dan zal het 2014 worden (Skyrim kwam uit eind 2011).
Daarnaast werd Skyrim een jaar van tevoren aangekondigd. Als ik uitga van een aankondiging van Fallout 4 op de E3, dan kan je er misschien vanuit gaan dat Fallout ergens halverwege volgend jaar uitkomt?

Maarja, in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie op de toekomst ;)

Anyway, E3 dit jaar wordt nóg leuker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Zat even rond te neuzen in de Origin store, zag ik Spore van EA staan voor 10 euro.

Ik dacht, gewoon even proberen :P Best eigelijk een verslavend spelletje, jammer dat de eerste 3 fases na een tijdje relatief snel voorbij gaan en het spacegedeelte beetje saai wordt, maar heb toch al aardig wat uurtjes aan zitten kloten om nieuwe creaties te maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand die Bike race doet? De nieuwe hype voor je smartphone. Naarmate je verder komt wel ontzettend frustrerend, ben soms wel 100x bezig met een level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Laatste tijd sowieso nauwelijks meer spelletjes gedaan op mijn mobiel.
Was wel eerst nog bezig met Pokemon met een emulator :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

anandus schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 07:46:
Anyway, E3 dit jaar wordt nóg leuker :P
E3 wordt erg interessant dit jaar ja. PC gaming is weer helemaal hot (mede dankzij steam, enorm kwalitatieve indiegames en kickstarter projects), dus de consoleboeren zullen sterk uit de hoek moeten komen willen ze indruk maken (en niet met een zoveelste sequel).
Er zijn de grote hoeveelheid aangekondigde titels, nieuwe technologieen (oculus rift hou ik nog het meest in de gaten), de geruchten van een xbox opvolger (een console of een tablet? crossplatform?) en de mobiele markt (phones/tablets) die nog nooit zo groot geweest is en niet langer enkel rond casual games draait.

* boe2 telt alvast af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boe2 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 11:46:
[...]

E3 wordt erg interessant dit jaar ja. PC gaming is weer helemaal hot (mede dankzij steam, enorm kwalitatieve indiegames en kickstarter projects), dus de consoleboeren zullen sterk uit de hoek moeten komen willen ze indruk maken (en niet met een zoveelste sequel).
Er zijn de grote hoeveelheid aangekondigde titels, nieuwe technologieen (oculus rift hou ik nog het meest in de gaten), de geruchten van een xbox opvolger (een console of een tablet? crossplatform?) en de mobiele markt (phones/tablets) die nog nooit zo groot geweest is en niet langer enkel rond casual games draait.

* boe2 telt alvast af :)
Sorry maar ik denk niet dat het grootste deel van de afnemers zit te wachten op Indie games of kickstarters. Waarschijnlijk overtreft de verkoop van 1 week CoD/FIFA (ja inderaad de zoooveelste sequel er van) de opbrengsten van alle Indie games in een jaar. Zal me zelfs niet verbazen als deze verhouding nog veel extremer is. Dus ja, ook al komt Activision met CoD28 aanzetten dan is de commerciële nieuwswaarde nog steeds groter dan het nieuws over een aantal indiegames. Dus bottom line hoeven de consoleboeren helemaal niet zo hun best te doen, de grote kudde koopt CoD28 toch wel... en daar is waar het geld zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 23:27

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Nathuran je verwart winst met kwaliteit. Ik ben het met je eens dat het grote geld niet in indies zit, maar het zijn toch echt de originele nieuwe games die de meeste indruk op mij maken. De meeste sequels zijn weinig innoverend en in het algemeen ook weinig origineel of vernieuwend (uitzonderingen daargelaten)

Overigens verwacht ik stiekum toch een steambox aankondiging ook al hebben ze zelf al beweerd dat deze niet aangekondigd gaat worden.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rockhopper schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:21:
Nathuran je verwart winst met kwaliteit. Ik ben het met je eens dat het grote geld niet in indies zit, maar het zijn toch echt de originele nieuwe games die de meeste indruk op mij maken. De meeste sequels zijn weinig innoverend en in het algemeen ook weinig origineel of vernieuwend (uitzonderingen daargelaten)

Overigens verwacht ik stiekum toch een steambox aankondiging ook al hebben ze zelf al beweerd dat deze niet aangekondigd gaat worden.
Ik snap je punt, ik heb de eerdere post van boe2 waarschijnlijk verkeerd geinterpreteerd. Het ging hem denk ik ook om de kwaliteit en niet om commercieel succes toen hij zei dat de consoleboeren op moesten gaan passen voor Indie games e.d. Door dit te koppelen aan succes op een commerciele beurs (dat is E3 immers) deed mij vermoeden dat het draaide om commercieel succes

Im on your side bro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Wel een grappige gedachte, zouden mensen uiteindelijk echt de eindeloze vervolgen cod's, bf's en fifa's bue worden.....of ook gta......of zelda?

Ok die laatste 2 worden natuurlijk niet jaarlijks uitgebracht en zijn vrijwel altijd top games.....misschien niet eerlijk om die in dezelfde lijst te zetten. (maar het zijn natuurlijk wel sequels......)

Kan me trouwens niet voorstellen dat de oversaturatie gauw zal toeslaan, voor de massa zijn die bovenstaande games waarschijnlijk voldoende (aangevuld met enkele top10 games, movie tie-ins, 2e hands, dlc en xbla/arcade games), en de core gamer zal toch over alle platformen beschikken en daardoor toch over genoeg keuze beschikken.

Voormezelf als semi non gaming gamer B) ik ging er vanuit dat ik 1 a 2 jaar na introductie wel een nieuwe next gen xbox zou kopen. Maar steambox.......wow, de ultieme hybrid van pc gaming en console gaming? Zeer verleidelijk.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik vind lyrische gedoe over de steambox maar hypocriet eigenlijk. Niet tegen jou bedoeld sagat (aangezien jij ook openstaat voor consolegaming), maar wel bedoeld aan al die pc gamers die in vele consolegerelateerde nieuwsberichten steevast het pc-platform komen ophemelen als zijnde "open" en "upgradebaar", en laat die steambox dat nu net NIET zijn. Gabe heeft expliciet gezegd dat dit geen open platform gaat worden.
Hoogstwaarschijnlijk gaat het ding linux draaien, wat 99% van de steam games onspeelbaar maakt en je dus vooral zal afhangen van nieuwe (linux compatibele) releases, niet van de bestaande library.
Dus, gesloten platform, current gen graphics (ok, dat is een veronderstelling), zeer beperkte library: Als je moet kiezen tussen dat en een nieuwe xbox die ook in 2014 verwacht wordt, waarom is de pc gamer die zo graphics-geil is dan zo enthousiast over dat eerste en moet hij niets weten over dat tweede :?

Ondanks dat zie ik de big picture mode (met windows pc) op een televisie wel helemaal zitten, ik speel al genoeg games op steam met een xbox controller, maar kan jammergenoeg het videosignaal niet tot mijn TV krijgen. Een soort van steam proxy software/hardware om naast men mediacenter te draaien zou ideaal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Sagat schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:37:
Wel een grappige gedachte, zouden mensen uiteindelijk echt de eindeloze vervolgen cod's, bf's en fifa's bue worden.....of ook gta......of zelda?

Ok die laatste 2 worden natuurlijk niet jaarlijks uitgebracht en zijn vrijwel altijd top games.....misschien niet eerlijk om die in dezelfde lijst te zetten. (maar het zijn natuurlijk wel sequels......)

Kan me trouwens niet voorstellen dat de oversaturatie gauw zal toeslaan, voor de massa zijn die bovenstaande games waarschijnlijk voldoende (aangevuld met enkele top10 games, movie tie-ins, 2e hands, dlc en xbla/arcade games), en de core gamer zal toch over alle platformen beschikken en daardoor toch over genoeg keuze beschikken.

Voormezelf als semi non gaming gamer B) ik ging er vanuit dat ik 1 a 2 jaar na introductie wel een nieuwe next gen xbox zou kopen. Maar steambox.......wow, de ultieme hybrid van pc gaming en console gaming? Zeer verleidelijk.
Ze kunnen Fifa ook elk jaar anders noemen, kopen mensen het toch wel. Fifa wordt in dat opzicht elk jaar 'beter', dat ze daar commercieel goed gebruik van maken laat ik verder in het midden.

Het genre is populair, het is 1 van de bekenste uitvoeringen, mensen kopen het wel. Plus dat er miljoenen ontwikkeling in zit, wat het (in de regel) iets beter maakt dan andere games.

Maar hele Steam box, alsof je jaren geleden je PC niet aan je TV kon koppelen? De PC in dat opzicht zal altijd de kracht van keyboard/muis hebben, en zolang mensen dat gewoon makkelijker vinden werken achter een bureau dan op de bank, zie ik zulke hybrids niet meer als een 'leuke gadget', iets wat al jaren kan, maar nu iets handiger/efficienter.

En dan wordt zo'n ding, of welke andere box dan ook uit gaat komen, het 'net wel net niet' product. Ja, games die controllers ondersteunen is het erg leuk om mee te spelen, graphics zullen iets boven de huidige consoles liggen (bij multi-platform games), toegankelijkheid is mischien iets hoger.. Maar kom je bij games die toch muis/keyboard nodig hebben, loop je al meteen vast. Je gaat natuurlijk niet met een handicap rondrennen met een controller als de rest van (bijvoorbeeld BF3) de spelers muis/keyboard je alle kanten van het veld laten zien.

En zo zie ik ook die hele android omgeving met tablets en gameboxes, allemaal erg leuk en er is best een markt voor, maar een enorm grote groep spelers heeft er gewoon niets aan. Kijk je naar de spellen die juist console 'favoriet' zijn, loop je meteen tegen platform aan (Fifa voor PC is origin), apparatuur en drivers (een console is meestal iets 'robuster' gemaakt tegen vastlopers/crashes), beschikbaarheid (zie origin en andere downloadplatformen) en natuurlijk de specs zelf.

Hoe leuk android/Linux dan ook is, het is gewoon geen alternatief/vervanger voor de Windows-omgeving, natuurlijk voor een aantal spelen wel, gros ervan gewoon niet. Als ik 5 van de 10 spellen zou kunnen spelen op Linux, en 10 van 10 op Windows, wat is dan 1 reden om een linux omgeving te gaan gebruiken?

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 15-01-2013 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
No offense taken Boe. Ik wist niet dat het linux gebaseerd was. Juist het idee dat ik met een apparaatje bij mijn tv mijn hele library had is wat het voor mij interresant maakte. Als dan niet kan is het voor mij gelijk klaar.

Mjn tv meubel begint al aardig vol te raken, naast current gen consoles.....(ok non U wii dan) heb ik al staan, digitale tv ontvanger & mediaspeler.

Ik zou dan liever een htpc bouwen waarop ik ook kon gamen, desnoods niet de high end pc games (en dat boeit ook niet want die wil ik toch liever met muis & tobo spelen) voor een wat oudere assasins creed, tombraider of pop etc heb je toch geen hyper pc nodig...........
Dan kunnen ontvanger en mediaspeler deur uit, en gain ik nog hd recording.....

Mijn gaming pc staat op zolder, anders had ik idd wel verbinding met mijn pc al. Toen ik nog bij mijn ouders woonde stond mijn pc naast mijn tv, maar was mijn tv even groot als mijn monitor dus dan schiet het niet op (alleen mame zag er beter uit :P )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 23:27

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

SinergyX schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:34:
[...]
En zo zie ik ook die hele android omgeving met tablets en gameboxes, allemaal erg leuk en er is best een markt voor, maar een enorm grote groep spelers heeft er gewoon niets aan. Kijk je naar de spellen die juist console 'favoriet' zijn, loop je meteen tegen platform aan (Fifa voor PC is origin), apparatuur en drivers (een console is meestal iets 'robuster' gemaakt tegen vastlopers/crashes), beschikbaarheid (zie origin en andere downloadplatformen) en natuurlijk de specs zelf.

Hoe leuk android/Linux dan ook is, het is gewoon geen alternatief/vervanger voor de Windows-omgeving, natuurlijk voor een aantal spelen wel, gros ervan gewoon niet. Als ik 5 van de 10 spellen zou kunnen spelen op Linux, en 10 van 10 op Windows, wat is dan 1 reden om een linux omgeving te gaan gebruiken?
Om het even wat te nuanceren, ik zou android niet aandragen als vergelijkingsmateriaal. Er wordt inderdaad veel op gespeeld, maar dit is toch echt een mobiel platform met in de basis een mobiel apparaat. Het is bijna een vergelijking als een huis met een caravan.

Ik denk dat de aanloop voor de steambox langer duurt wegens de linux problemen die er nu nog zijn met de huidige steam library. Een voordeel zou natuurlijk wel zijn dat als er 1 apparaat is onder 1 besturingssyteem (steambox onder linux) dat je het wat stabieler kan krijgen, en het inspeelt op de luie gebruiksgemak ingestelde gamer die "pc games" op de tv wil spelen. Vergeet niet dat ook pc games pc-exclusive kunnen zijn, net zoals sommige console games - console exclusive zijn. Overigens wordt er hard aan getrokken bij steam om de linux beschikbaarheid snel groter te maken, er zijn ook al diverse tests aan de gang.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boe2 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:00:
Ik vind lyrische gedoe over de steambox maar hypocriet eigenlijk. Niet tegen jou bedoeld sagat (aangezien jij ook openstaat voor consolegaming), maar wel bedoeld aan al die pc gamers die in vele consolegerelateerde nieuwsberichten steevast het pc-platform komen ophemelen als zijnde "open" en "upgradebaar", en laat die steambox dat nu net NIET zijn.[...]
Waar haal je dat nu weer vandaan? Bij de aankondiging op de CES vorige week is juist naar voren gekomen dat het wèl een open platform is (je kunt zelfs windows installeren als je dat zou willen) en dat de steambox wèl upgradebaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 18:18:
[...]

Waar haal je dat nu weer vandaan? Bij de aankondiging op de CES vorige week is juist naar voren gekomen dat het wèl een open platform is (je kunt zelfs windows installeren als je dat zou willen) en dat de steambox wèl upgradebaar is.
In eerste instantie was er wel sprake van een gesloten systeem door andere medewerkers van Valve maar inderdaad heeft Gabe Newell dit persoonlijk ontkracht in een vrij verassend interview met The Verge. erg interessant leesvoer overigens:

http://www.theverge.com/2...team-box-future-of-gaming

Hij zegt hier dus ook keihard dat Valve zelf een steambox zal maken/laten produceren en op de markt brengen. Standaard komt het met Linux maar wil je er Windows op installeren kan dat ook.

Maar ze zien de Steambox ook als een 3-delige oplossing: good, better, best. Waarbij je zelf een Steambox certified systeem kunt kopen oplopend in specs en performance.

Ben er razend benieuwd naar. Evenals de next-gen Xbox en Playstation, die hopelijk vlak voor de E3 wordt aangekondigd. Veel wijst erop maar er is nog niks officieels helaas.

Ook de Oculus Rift lijkt me geweldig, velen zijn echt lyrisch over het prototype dat op de CES is getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Het zijn interessante tijden voor home entertainment in ieder geval.

In plaats van 3 consoles komen er binnenkort dus nu 5 nieuwe consoles (Xbox, Playstation, Wii, Steam en Android-varianten).
Laat de slag om de huiskamer maar beginnen, als consumenten kunnen we er alleen maar baat bij hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Fl4pp13 schreef op zondag 14 november 2010 @ 10:18:
Ik word in z'n geheel niet misselijk van shooters, misschien omdat ik ook 0 last heb van wagenziekte (ik kan ook zonder problemen lezen in de auto, ook extreem bochtige omgeving).

Waar ik wel last van heb en waar ik me best aan kan irriteren is dat ik een ontzettend warm hoofd krijg op het moment dat ik intensief SC2 aan het spelen ben. Nergens anders last van, ik zweet niet, alleen een ontiegelijk warm hoofd, zelfs zonder koptelefoon. En het raarste is dat SC2 ook echt de enige game is waarbij ik er last van heb. Zijn er andere mensen die hier last van hebben? :P
Dat hebben de meeste mensen die intensief sc spelen... Het is gewoon een heel intensief micro managing spel. Vereist heel veel hersenkracht... Zeker als je het al op een hogere level speelt.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Je hebt wel door dat je een post quote van meer dan 2,5 jaar oud? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
http://www.firefallthegame.com/game/

Nieuwe game van het weekend om te testen :) Ziet er aardig netjes uit, fps/3rd switch shooter, co-op focused, beetje borderland style :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:37

d_star

Maharadja of the Year :-/

Weet niet of het hier al gepost is, maar Atari U.S. heeft faillissement aangevraagd bij de rechtbank in Amerika, link!

Alhoewel ik geen spel op kan noemen die ze de laatste tijd uit hebben gebracht, gaat hiermee toch een icoon in de games industrie verloren. Aan de andere kant: als ik deze IamA op reddit moet geloven, is 't niet gek te noemen dat het bedrijf failliet gaat..

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Zat Atari niet achter Star trek online?

Maargoed, bedrijf heeft al jaren problemen, was kwestie van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinergyx als je firefall gaat spelen geef dan je naam want ik speel het ook,te gek spel en is bijna in open beta.ik zit in closed beta , er is geen lagg maar soms glitchd het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
SinergyX schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:40:
Zat Atari niet achter Star trek online?

Maargoed, bedrijf heeft al jaren problemen, was kwestie van tijd.
Was toch verkocht aan een chinese firma, die star trek online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Perfect World bedoel je? Ja, dat was ergens in 2011, Atari had geen hoop meer in MMO's en heeft Cryptic Studio's verkocht aan PWE/I.

Zou je verwachten met zo'n verkoop dat ze weer aardig in de cijfers kwamen, dacht dat Cryptic toen iets van 40 miljoen waard was. (paar jaar ervoor hadden ze de rechten van CoH verkocht aan Ncsoft voor ruim 20miljoen).

PWE heeft daar aardige goede keuze gemaakt, STO was niet zo'n succes maar later door sluiting van CoH kregen ze enorm berg spelers bij CO erbij.

[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 25-01-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
THQ is nu in stukjes gehakt en her en der verdeeld:
nieuws: THQ valt in onderdelen uiteen

Gelukkig zijn bijna alle studio's wel allemaal goed terecht gekomen zo te zien, fijn dat continuiteit gewaarborgd blijft. Uitzondering is Vigil (van de Darksiders-spellen), dus die zal waarschijnlijk opgedoekt worden.

Relic is bij SEGA terechtgekomen. Jammer, want ik vind SEGA maar kut :P en nu zijn twee van mijn favoriete developers (The Creative Assembly en Relic) daar ondergebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Vigil heeft nog een kleine kans (athans, personeel niet, maar DS1/2 nog wel)
http://www.polygon.com/20...ing-darksiders-on-twitter

Zou wel in hun straatje passen, al hadden ze niet zo freaking dom geweest om bayonetta 2 voor die wii te maken, deeltje 1 was ronduit geweldig.

[ Voor 28% gewijzigd door SinergyX op 25-01-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 21:48

IceStorm

This place is GoT-like!!!

anandus schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 12:06:
Gelukkig zijn bijna alle studio's wel allemaal goed terecht gekomen zo te zien, fijn dat continuiteit gewaarborgd blijft.
Meh, ik weet niet of ik nou zo warm loop voor Volition en Metro naar Koch. En ik deel je sentimenten bij Relic naar SEGA ook.
De rest is gewoon niet zo spannend volgens mij.

Ben benieuwd hoe het de studio's uiteindelijk af gaat, ik vraag me af of ze genoeg (financiele) bewegingsruimte overhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 12:16:
al hadden ze niet zo freaking dom geweest om bayonetta 2 voor die wii te maken, deeltje 1 was ronduit geweldig.
Deel 1 werd uitgegeven door Sega, die wilden vanwege (in hun ogen) te lage verkopen geen tweede deel financieren. Nintendo wilde dat wel, op voorwaarde dat het een Wii U exclusive zou worden. Platinum had dus de keuze om Bayonetta 2 als Wii U exclusive te maken, of helemaal geen Bayonetta games meer te maken. Ik vind het niet zo vreemd dat ze voor het eerste gekozen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:27:
[...]

Deel 1 werd uitgegeven door Sega, die wilden vanwege (in hun ogen) te lage verkopen geen tweede deel financieren. Nintendo wilde dat wel, op voorwaarde dat het een Wii U exclusive zou worden. Platinum had dus de keuze om Bayonetta 2 als Wii U exclusive te maken, of helemaal geen Bayonetta games meer te maken. Ik vind het niet zo vreemd dat ze voor het eerste gekozen hebben.
Andere kant bevestigde het ook weer de huidige 'smaak' van Sega, niet echt positief :P
The game has sold over 1.35 million units worldwide
Mag menig developer blij om zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja je kunt het over smaak en andere devs hebben, het is gewoon een geldkwestie. Als die game verlies heeft gedraaid (dat kan met 1,35 miljoen verkochte exemplaren) is het niet zo vreemd. Het kan ook een kwestie zijn dat de winst tegenviel. Dat klinkt gek, maar als je als uitgever dat geld ook aan iets kunt besteden waar je méér winst mee maakt doe je dat liever. Jammer voor de gamers, maar het is geen liefdadigheid, zo werkt kapitalisme bij grote bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verschil was dat Sega publisher was, geen developer ;) Als je kijkt naar de lineup van Sega, was Bayonetta helaas te klein om interessant te blijven (naast behoorlijke titels als PSO2 en TW2), nu hebben ze zelfs CoH2 erbij (Relic).

Maarja, ik ga er echt geen Wii-u voor kopen, ik zou nu ook eerder PSO2 willen spelen dan Bayonetta 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:07:
Verschil was dat Sega publisher was, geen developer ;)
Wat wil je daar mee zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:48:
Sinergyx als je firefall gaat spelen geef dan je naam want ik speel het ook,te gek spel en is bijna in open beta.ik zit in closed beta , er is geen lagg maar soms glitchd het wel
Weekend berg uurtjes gespeeld, buiten dat ik geen idee had hoe ik friends kon toevoegen, was ik stiekem erg verrast door deze game.

Zeker op vrijdag was de server zwaar onder stress, veel stations kreeg je niet eens geladen, op zondag ging het een bijzonder stuk beter.

Deze game haalt echt de oude gedachte van Tabula Rasa op, wij tegen de aliens met random invasies. Het speelt erg lekker weg, al schieten die aliens wel bizar accuraat op zulke afstanden. Later nog even hele crafting doorgenomen, toen maar besloten founding member te worden, ik zie wel toekomst in deze game. (behalve het pvp aspect :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Net 2 uurtjes terug online geplaatst op de FP( helaas al niet meer echt zichtbaar)
Een nieuwe trailer over een game genaamd Impire , het lijkt met wat ik nu heb geziene erg op Dungeon keeper serie en op de nog te moeten uitkomen War for the overworld (https://wftogame.com/) en ik dacht dat wil ik de liefhebbers toch niet onthouden, zelf zit ik na wat ik heb gezien en gelezen erg op de game te wachten, zo veel leuke momenten met dungeon keeper als serie door gebracht en altijd gebaald dat er geen vervolg door welke uitgever dan ook op is gekomen.

Geen idee of ik dit hier ook mag plaatsen.. maar zo niet hoor ik dat wel!

video: Metal-trailer van Impire
http://www.paradoxplaza.com/games/impire

offtopic:
liefste zou ik voor deze game een apart topic aanmaken maar aangezien ik daar helaas de skillz niet voor heb wie weet dat iemand anders dit(samen) wil doen

[ Voor 18% gewijzigd door pino85 op 28-01-2013 15:08 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het verbaasd me trouwens dat nog niemand een topic heeft gemaakt voor de nieuwe Devil May Cry van Ninja Theory. Spel krijgt behoorlijk hoge review scores, lijkt een succesvolle reboot te zijn. Overweeg de game via Steam aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

kazuka schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:33:
Het verbaasd me trouwens dat nog niemand een topic heeft gemaakt voor de nieuwe Devil May Cry van Ninja Theory. Spel krijgt behoorlijk hoge review scores, lijkt een succesvolle reboot te zijn. Overweeg de game via Steam aan te schaffen.
Heb hem ondertussen op 2 moeilijkheidsgraden uitgespeeld (normal en hard). Verdict: Heel knap leveldesign, maar bossdesign is een mixed bag. Qua sfeer zitten er een paar erg leuke tussen, maar de combatmechanics stellen helemaal niets voor. Vooral de eindbaas is enorm teleurstellend (vooral: Bijzonder kort en straightforward voor een ultieme battle tegen een zgn "demon lord").

* boe2 haalt nog eens Bayonetta boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C9 Continent of the Ninth gate, wie doet het? Een maatje gaf me een YT link, ik ben zelf een WoW speler. Toen ik C9 bij het begin zag dacht ik.. Wat een zooitje.. Maar toen ik een PvP filmpje zag met voiceover over wat diegene nou aan het doen was.. Ja.. Dit lijkt me wel leuk. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Action MMO's, C9 is daar 1 van. Zijn er nog paar andere, Vindictus vind ik zelf erg fijn weg spelen, maar volgens mij zit daar geen PVP in. De animaties in Vindictus waren iets beter dan C9, al blijft het in beide gevallen gewoon een instance-based principe.

Dus hij is al wat ouder, maar speelt an sich best lekker weg :)

De class-tree is wel aardig uitgewerkt, je krijgt vooraf al een flimpje van elke sub-tree te zien en skills die ze kunnen doen.

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 29-01-2013 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:36:
Action MMO's, C9 is daar 1 van. Zijn er nog paar andere, Vindictus vind ik zelf erg fijn weg spelen, maar volgens mij zit daar geen PVP in. De animaties in Vindictus waren iets beter dan C9, al blijft het in beide gevallen gewoon een instance-based principe.

Dus hij is al wat ouder, maar speelt an sich best lekker weg :)

De class-tree is wel aardig uitgewerkt, je krijgt vooraf al een flimpje van elke sub-tree te zien en skills die ze kunnen doen.
Aah, je hebt beide Vindictus en C9 dus gespeeld, hoe vind je ze beiden? Ik ben van plan één van ze te spelen, maar heb een beetje moeite met kiezen. Ik ben heel erg PvP georienteerd, C9 had een ranking systeem, heeft Vindictus dit ook? Vind het alleen een beetje jammer dat je bij C9 alleen solo kan ranken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Laatst even gekeken wat er allemaal binnenkort gaat komen.

-Ni No Kuni
-Rayman Legends
-Simcity
-Starcarft 2 - Heart of the Swarm
-Tomb Raider
-God of War Ascension
-South Park - Stick of Truth
-Bioshock Infinite
-Lego City Undercover

Dat was februari/maart. Daarna nog:

-The Last of Us
-Pikmin 3

Druk, druk, druk :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 14:24
Net even de demo van Ni No Kuni gespeeld. Leuke game al zeg ik het zelf. Geeft me een beetje hetzelfde gevoel als wanneer ik Dragon Quest speelde op de PS2, ook zeer vermakelijk toen der tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:32:
Aah, je hebt beide Vindictus en C9 dus gespeeld, hoe vind je ze beiden? Ik ben van plan één van ze te spelen, maar heb een beetje moeite met kiezen. Ik ben heel erg PvP georienteerd, C9 had een ranking systeem, heeft Vindictus dit ook? Vind het alleen een beetje jammer dat je bij C9 alleen solo kan ranken..
PVP weet ik weinig van, Vindictus heeft ook diverse PVP playmodes (duel, CTF etc), maar heb ik nooit gespeeld.

An sich kan je ze altijd beide proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:42
Iemand een tip voor een leuke (online) PC race sim?
Niet té moeilijk, maar waarbij wel netjes te racen valt, ook online.

Ik heb veel Forza 3 en 4 gespeeld op de X360, zonder assists. Dat niveau zoek ik. En dan geen F1 snelheden, maar liever de wat lagere klassen.

Nu wil ik graag iets vergelijkbaars op de pc spelen (met controller, geen stuurtje), waarbij een levendige online comunity is waarbij netjes geraced wordt (een puntensysteem omdat te forceren lijkt me handig). iRacing / rFactor lijken me wat teveel van het goede.

[ Voor 6% gewijzigd door Xtuv op 05-02-2013 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Project CARS?

Is alleen nog niet uit, dus je zult even moet wachten.

[ Voor 69% gewijzigd door Compizfox op 05-02-2013 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Xtuv schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:57:
iRacing / rFactor lijken me wat teveel van het goede.
Wat is daar teveel van het goede aan volgens jou ??

De meeste simracing titels zijn prima met een fatsoenlijke gamepad te spelen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

John Carmack heeft een rant op reddit gezet over emulatie vs native porting van games op linux. Kort samengevat: Hij denkt dat gaming op linux pas commercieel interessant wordt als er een degelijke emulatie-layer gemaakt wordt (meer dan simpelweg Wine) om Windows games te draaien, ipv te hopen dat developers tijd en geld gaan investeren in een native versie. Interessant leesvoer :)

En nog eens 5 extra DOTA2 invites in men inbox gehad, heb er 24 in totaal op dit moment. Ze zijn wanhopig aan het worden bij Valve denk ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Dat opzicht heeft hij wel een punt, die paar games die ze dan native kunnen draaien, haal je niemand over om op linux te gaan gamen als de rest van je games gewoon op Windows draaien. En zolang je geen 'masse' gameplatform kan opzetten, kom je niets verder dan Linux was paar jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:42
nero355 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 03:15:
[...]

Wat is daar teveel van het goede aan volgens jou ??

De meeste simracing titels zijn prima met een fatsoenlijke gamepad te spelen :)
Lijkt me wellicht iets té moeilijk. Maar ik kan het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:32:
Dat opzicht heeft hij wel een punt, die paar games die ze dan native kunnen draaien, haal je niemand over om op linux te gaan gamen als de rest van je games gewoon op Windows draaien. En zolang je geen 'masse' gameplatform kan opzetten, kom je niets verder dan Linux was paar jaar geleden.
Ik weet niets van developen, dus misschien lul ik maar dom :P , maar als men de games en masse in Open GL gaat ontwikkelen in plaats van DX, dan zijn we er toch bijna, of niet?
(Even ervanuitgaande dat de grafische engine de hoofdmoot is en Open GL ook prima odnersteund wordt onder Linux, geloof ik).

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 06-02-2013 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Dan gooi ik stukje logica erin, ik weet ook bar weinig van ontwikkelen ervan, maar er zijn aardig wat openGL games, waarom zijn die dat niet 1 op 1 doorgezet naar Linux?

Ik neem aan dat OpenGL slechts een enkel onderdeel is van een game als je op een ander OS wil draaien, net zoals games omgezet moeten worden van WP/Android/iOS (terwijl neem ik aan grafisch/CPU technisch het nagenoeg hetzelfde is), of van Windows naar Mac.

Ergens wel grappig, je leest veel door de 'dichte' structuur van Windows 8 meer bedrijven kijken naar alternatieven, maar zolang 'the masses' niet meegaan, heb je gewoon geen voordeel. Er hoeft maar 1 game te zijn in je collectie die niet draait, zal die persoon niet overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Een emulatielaag voor Windows (beter dan Wine) lijkt me ten eerste niet haalbaar, en ten tweede niet ideaal.
Wine is toch wel het beste wat je op dit moment kunt krijgen hiervoor en ik denk niet dat een ander project dit zomaar even kan overtreffen, voornamelijk omdat alles reversed-engineered moet worden.

Maar los daarvan vind ik het echt geen goede oplossing. Het werkt gewoon te slecht om op te gamen, je zult gewoon gegarandeerd tegen performanceproblemen aanlopen bijvoorbeeld. Support is dan natuurlijk ook ver te zoeken, in tegenstelling tot wanneer je gewoon onder Windows gamet.

Bij een spel wat gewoon native op Linux is uitgekomen is de boel ten eerste minder gecompliceerd dan met Wine, en ten tweede heb je gewoon support.

Wat dan ook moet verbeteren is de OpenGL-support in de GPU-drivers voor Linux. Laatste keer dat ik met Linux op de desktop ben bezig geweest hadden de AMD-drivers een erg brakke OpenGL-implementatie (wat tot problemen leidde bij dingen zoals GLX-dock)

[ Voor 14% gewijzigd door Compizfox op 06-02-2013 11:00 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 22 Laatste