Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
M'n andere poppetje is nu level 30 en heeft als jobs level 27 Cleric en level 20 Magician.
Hij word een main healer, maar als subjobs kan hij ook DPSen. Ik wil hem graag uitbouwen naar een Warlock, maar de reqs zijn daarvoor vrij hoog (Level 50 Magician dacht ik en level 40 Shaman, maar voor de Shaman moet ik ook weer level 40 Cleric hebben (das niet zo'n probleem, dat gebeurt wel)). De classes zijn erg leuk en divers, hebben wel degelijk hele andere speelstijlen.
Het is echter niet zo, dat de "advanced classes", oftewel classes die je unlocked door bepaalde mijlpalen te halen, echter beter zijn dan anderen. Ze zijn wel diverser en hebben misschien wat moeilijker speelstijlen. Bijv, de Shaman is de 3e te unlocken healer class (Cleric krijg je gewoon als je level 5 haalt) en de vereisten daarvoor zijn vrij tijdrovend, maar dat maakt hem niet beter dan een Cleric. Dus dat is allemaal wel heel gaaf gedaan.
Tot nu toe heb ik maar 1 puntje van kritiek, de instances, en dan met name de bosses, zijn HEEL slecht gebalanceerd voor de melee DPS classes. Met name voor de healers. Heel veel bosses hebben sterke AoE skills/spreuken die ook nog wel eens willen stunnen. Voor healers en ranged DPS classes, is het makkelijk buiten bereik te blijven. Maar als je van die melee DPSers hebt, die niet goed opletten, gaan ze echt heel snel neer. Nu kun je precies zien, welk gebied gecast word, en daarna duurt het 2-3 seconden (in principe lang genoeg, om weg te rennen) voordat de skill komt. ALs je met mensen speelt die weten wat ze doen, geen probleem. Speel je echter met mensen die geen idee hebben, ben je als healer meer dan eens het mikpunt van scheldpartijen.
Maar ik laat me er niet van weerhouden om toch te blijven healen. CLerics kunnen redelijk aardig solo, ze hebben niet echt problemen dankzij hun HoTs, maar het gaat gewoon een beetje trager.
-
De UI is niet helemaal happy om mee te werken, zeker quest window vind ik wat matig. Maar de feature dat je automatisch naar een NPC of quest-locatie kan lopen vind ik ideaal
Maar nu even te druk om deze ook te spelen, zit nu in Rift, APB, vriend aan het helpen met dailies in WoW, hopelijk vandaag ook OTW toegang in APB, plus mijn casual onzin in TF2
[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 11-07-2011 11:51 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Zelf ben ik er nog nooit geweest maar vroeger wel altijd naar gamesbeurzen in ons koude kikkerlandje .
Ben wel benieuwd of er veel tweakers naar toe gaan en zoja waarvoor ga jij voornamelijk?
Interesse in bepaalde games zoals Diablo 3, Guild Wars 2 of wil je gewoon alles zien?
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Dit jaar kom ik er denk ik niet aan toe; misschien volgend jaar eens
@hieronder: dat is wel een prima plan inderdaad! Iets om te onthouden.
[ Voor 13% gewijzigd door Cloud op 10-08-2011 11:43 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Misschien dan zelfs leuk om eens iets te organiseren, even iets om in het achterhoofd te houden voor volgend jaarCloud schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:35:
Ik zou wel eens willen, ik was vroeger ook altijd aanwezig bij de Nederlandse beurzen. Maar sinds de ondergang van de HCC dagen eigenlijk nooit meer iets bezocht.
Dit jaar kom ik er denk ik niet aan toe; misschien volgend jaar eens
26-8-2011: Deus Ex - Augmented Edition
7-10-2011: RAGE - Anarchy Edition
20-10-2011: Arkham City
2-11-2011: Uncharted 3
11-11-2011: Skyrim - Collector's Edition
Q4 2011: SW: The Old Republic - Collector's Edition
Q4/Q1: Diablo III
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Te veel games, te weinig tijd. Bekend probleemChester schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:35:
Net even gekeken naar mijn pre-order/to-buy lijstje. Er komen te veel games
ik ga donderdag en vrijdag (overnachting in goedkoop hotel daar). Heb wel aantal games die ik zeker wil zien ja. Diablo 3, dota2, skyrim, borderlands 2 etc.psychoclown schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:21:
Zijn er veel tweakers die naar GamesCom gaan dit jaar?
Zelf ben ik er nog nooit geweest maar vroeger wel altijd naar gamesbeurzen in ons koude kikkerlandje .
Ben wel benieuwd of er veel tweakers naar toe gaan en zoja waarvoor ga jij voornamelijk?
Interesse in bepaalde games zoals Diablo 3, Guild Wars 2 of wil je gewoon alles zien?
erhmm.
En hoe deze game er gaat uit zien (misschien betere graphics?)
Al doende leert men, al draaiende keert men.
Deze pics daarentegen zijn gelekte beelden van DOTA 2:

Is er nog geen GoT Dota 2 topic?
Maar wees er maar zeker van dat ze het spel gaan verknoeien met hats (die je uiteraard ook voor echt geld kan kopen), ze hebben het zelfs met Portal 2 gedaanDeX schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 15:19:
Ok die waren obviously nep....
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Heb maar 1 receiver aangesloten die maar 1 kanaal kan laten horen. Zat zelf te denken aan gebruik te maken van de hoofdtelefoonuitgang van mijn TV die door de HDMI aansluiting op de console ook geluid binnenkrijgt naast mijn gebruikelijke setup van de optical out van de PS3 op mijn receiver. Iemand nog ideeen?
[ Voor 8% gewijzigd door C0nscious op 14-08-2011 20:02 ]
"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."
Voor zover ik weet ondersteunen niet alle games muziek op de achtergrond. Der zijn er een paar, maar ga er maar vanuit dat dit niet echt een goede optie is. Beter is dan dat je gewoon een mp3 speler of iets anders op een ander set boxen/koptelefoon aansluitC0nscious schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 20:01:
Ik wil graag op mijn console (PS3) tijdens het gamen muziek luisteren maar tegelijkertijd wel de geluidseffecten van de game zelf horen, wat zou hiervoor de handigste optie zijn? Deed dit vroeger namelijk altijd met plezier op de pc, maar mis die optie nu wel een beetje.
Heb maar 1 receiver aangesloten die maar 1 kanaal kan laten horen. Zat zelf te denken aan gebruik te maken van de hoofdtelefoonuitgang van mijn TV die door de HDMI aansluiting op de console ook geluid binnenkrijgt naast mijn gebruikelijke setup van de optical out van de PS3 op mijn receiver. Iemand nog ideeen?
Al doende leert men, al draaiende keert men.
Nja wie weet over een paar jaartjes.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Als je gaat neem zeker een nintendo DS of iets gelijkaardig mee (iets met voldoende batterijkracht, dus kom niet aan met telefoon of 3ds), zodat je je in ieder geval kan bezighouden in de lange wachtrijen.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
* SinergyX nog 2 nachtjes wachten
Eerste nieuwsbericht, 11 augustus:
In 2009 had EA de merknaam niet meer verlengd en laten verlopen, daar zijn ze blijkbaar van teruggekomen.EA vraagt Alpha Centauri-merknaam aan
Uitgever Electronic Arts heeft een verzoek ingediend voor het vastleggen van de Alpha Centauri-merknaam. Dit meldt Gamespot.
Tweede nieuwsbericht, 18 augustus:
Misschien is het wishfull thinking en zie ik er teveel in, maar misschien is het inderdaad één plus één is twee?EA gaat meerdere oude franchises terugbrengen
Uitgever Electronic Arts werkt momenteel aan nieuwe delen van een aantal klassieke franchises. Dat heeft EA's Frank Gibeau tegen CVG gezegd op Gamescom in Keulen.
"We hebben een aantal oude franchises waar we nu naar kijken... die we opnieuw uitdenken en terugbrengen. We hebben een soort regel die zegt dat je een hele goede reden moet hebben om iets terug te brengen. Wat kun je ermee doen om het fris te maken en wat brengt het voor nieuws naar de franchise?"
Al moet ik zeggen dat, hoezeer ik ook Alpha Centauri een warm hart toedraag, ik er bijzonder weinig fiducie in heb als EA het weer tot leven roept. EA heeft een enorm slechte track record qua strategy games maken (ik kan me eigenlijk niet echt een goed (non-Westwood) strategiespel van ze herinneren*) en daarbij ben ik een beetje huiverig voor de onnodige drang om er 'iets nieuws van te maken'. Sommige spellen hebben gewoon een facelift nodig en kan je zo weer in de markt zetten (Yes, I'm looking at you 2K Games met je X-Com-shooter

* Het is uiteraard mijn mening, ik weet dat sommigen C&C3/4 en RA3 een warm hart toedraagt, maar ik vond het geen denderende games, al heb ik me er wel even mee vermaakt, maar het waren geen blijverdjes.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
En uitgerekend EA wilt die bewering maken, heel geloofwaardig van henWe hebben een soort regel die zegt dat je een hele goede reden moet hebben om iets terug te brengen.
Ik kan daar nog Gears of War 3, Battlefield 3 en Halo Combat Evolved Anniversary bij tellenChester schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:35:
Net even gekeken naar mijn pre-order/to-buy lijstje. Er komen te veel games
Mijn geld... waarom moeten die ook altijd in het najaar verschijnen? Het hele jaar zit je te nixen met af-en-toe eens een spel waarvan je denkt "Meh, misschien leuk" en dan eindejaar "OMG wel 9 spellen te kopen, waar is de tijd om die uit te spelen?"
Na, X-Com wordt er wéér een geweldige tactisch spel verneuktSyndicate-reboot lekt uit
The Darkness-ontwikkelaar Starbreeze werkt aan een reboot van de Syndicate-serie. Het nieuwe deel wordt een first-person shooter, zo blijkt uit informatie en screenshots die kort op uitgever Electronic Arts' digitale distributieplatform Origin te zien waren.
Verwijderd

Fucking smeerlappen, ALTIJD hetzelfde: "Laten we de naam van een populaire classic misbruiken om een zoveelste generieke shooter verkocht te krijgen". Geen greintje gevoel met de gamingwereld hebben die mannen, zien enkel dollartekensanandus schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:52:
/me zucht
[...]
Na, X-Com wordt er wéér een geweldige tactisch spel verneukt
ff wat tijd te killen, dus vind het wel leuk om dit even in te vullen.Nazanir schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 10:56:
Toch even een schopje geven, heb een paar nieuwsgierigheidsvragen:
Zijn veel mensen verschoven van pc -> console of van console -> pc? Speel je nu andere games dan vroeger, waar je let je nu meer op?
*snip*
Als eerste ben ik eigenlijk sowieso niet iemand die platform fan is. Sinds ik het me kan veroorloven en het de moeite waard is koop ik gewoon het platform waar de voor mij leuke games op zijn. Having said that, even een verdeling per generatie (handhelds skip ik even voor het gemak).
- atari 2600
Mijn eerste console (voordat ik wist dat het console heette:) ) De games waren hier voornamelijk vrij simpel en ik was zelf vrij jong dus snel klaar want ik had geen pc of home computer. 100% console
- nes/c64
Daarna kwam de nes, en iets later een c64, want toch een beetje pc-erig is. verhouding is denk ik 60-40 in het voordeel van nintendo. Kwam voornamelijk omdat mijn nes games erg duur waren, en de c64 games gratis.
- Amiga/SNES
Toen de Amiga en later de SNES, absouluut veel lol aan mijn amiga gehad, maar de snes is voor mij de gouden generatie. 65-35 voor snes. (alhoewel ik HEEL veel tijd aan swos op amiga gespendeeerd heb)
- tussen
ergens tussen deze generaties is doom gekomen, ik was plotsklaps ook pc gamer. Maar voor het gemak gaat ie pas de generatie erna: meetellen
- Saturn, N64 & PC
Op de saturn veel tijd aan fighters gespeendeerd, maar gekocht omdat ik het wachten op de n64 zo lang duurde. En uiteindelijk deed de N64 het niet voor mij...denk toch 60-40 pc. Wederom het oneerlijk voordeel dat mijn majority van pc games gratis was.
- dreamcast, ps2, cube, xbox 1 & pc.
Hier wordt het wat lastiger.
Had eerst een dreamcast, nog even overwogen om deze als tussen te doen ook. Was een logische opvolger als fight game console, en met soul callbur maakte hij deze reputatie ook waar, maar het was gelijk een hoogtepunt dat niet meer overtroffen werd. MSR was ook een super game, en nog wat 2d fighters gekocht en gespeeld, maar niet te vergelijken met de saturn en snes ervoor.
Deze generatie 'echt' begonnen met de cube, maar halverwege deze generatie kwam de ps2 erbij, voornamelijk voor pes, en daaar heb ik heel veel mee gespeeld, ook heel veel andere spellen gekocht. Pc werd deze genaratie minder omdat ik de interesse in FPS verloor. Hoewel half life door vele als het begin van new style fps werd gezien, was dit voor mij juist het einde. Tegenstrijdig, maar verhaal in fps werkte niet voor mij, en realisme is ook niet iets wat ik zoek. Swos bleek ook op de pc te werken en toch nog veel gespeeld. En ook diablo 2 heeft veel tijd gestolen, misschien als ik het alleen in netto tijd reken dat de pc het dan er beter vanaf brengt, maar qua aantal gespeelde spellen is het 65-35 consoles. De xbox 1 kwam pas zwaar aan het einde van deze generatie, meer als hobby projectje dan serieus op te gamen, live hier ook niet echt een kans gegeven (ban angst etc). Deze generatie begon het serieuze leven min of meer ook. Toch minder tijd om te gamen, wat als gevolg heeft dat het makkelijker is om nog even pes deel x, swos of d2 te spelen dan een game te 'leren'
- (heden)360, wii, ps3 & pc
360 gekocht en zwaar gelukkig ermee. Denk dat het nu al na de snes mijn fave console ever is. En dat is grotendeels te danken aan sf4. Online spelen van fighters is iets want me zo lang al geweldig leek, en het voor mij ook is. Maar ook pgr vind ik super, en op xbla zijn ook diverse pareltjes te vinden. Ik heb ook mijn pc weer 'bijgewerkt, en mijn steam games lijst wordt groter en groter, maar toch speel ik er byzonder weinig mee. Misschien komt het met diablo 3 weer. En super meat boy (heb de steam versie) is erg leuk (maar ZO frusti)
95-5 consoles
wii en ps3 kwamen later maar hebben me tot op heden niet echt kunnen pakken, maar dan kom ik op het volgende punt:
Speel je andere games dan vroeger en waar let je op?
op de snes veel platformers in de breedste zin van het woord gespeeld. Ook arcade en sport games. Toen de pc kwam speelde ik daar bijna alleen maar fps op. Uiteindelijk sleet het naar periodes een game spelen heel veel spelen. Swos, pes, diablo 2, en nu is het dan sf4 geworden. Daarnaast ook wel andere games proberen, maar die speelde ik dan echt maar heel kort. Soms niet eens een uur.
Momenteel bar weinig tijd om te gamen en het 'leren' waar ik al eerder over sprak schiet nu helemaal niet meer op. Weet vrijwel zeker dat ik als diabo fan magica ook leuk zou vinden, maar kan me er niet toe zetten om te wennen aan het spell systeem. Paar x een half uur spelen en dat is voorbij, maar die tijd moet je wel willen nemen.........in mijn begin tijd speelde ik ook nog wel rts op de pc, warcraft 2, starcraft, CnC, RA, vond het super tof. Maar het kost ook ZO veel tijd, daarom heb ik echt nog geen zin om star craft 2 te kopen.
Verder probeer ik mijn schaarse tijd wel aan top titels te spenderen. Dus bij twijfel koop ik de games niet meer. En mede doordat ik al een giga backlog heb aan legale games vind ik games downen helemaal onzin. Dat doe ik dus gewoon ook niet meer. Wel af en toe demo's en op lanparties enzo komt er ook nog wel is iets wat niet geheel legaal is op mijn pc, maar dat gaat er de dag erna ook resoluut weer af.
Na 3 jaar ben ik sf4 echter wel beu. Het geeft nog steeds een adrenaline rush als ik online ga, maar de passie is weg. Ook omdat je in dit genre eigenlijk veel tijd moet steken als je echt wilt groeien.
Maar nog geen idee wat de opvolger gaat worden. Het enige wat ik nog niet gezegd heb, is dat ik fps eigenlijk voornamelijk sp speelde, en niet online omdat (vooraal toen ik me isdn lijntje had) online tegenviel ivm spelen over lan. Nu FPS op console zo populair is twijfel ik om toch op die bandwagon te springen. controller leren (niet geheel verassend) is me nooit gelukt, maar als ik een mw3 of bf3 koop zou het toch moeten kunnen.......of toch maar de pc versie. decisions decissions
/end flood

10 second ninja DONE
Ben zelf nooit zo van de online spelletjes maar dit spelletje was mijn vriendin aan het doen en ving mijn interesse.
Verwijderd
Zou graag zelf een topic start maken voor de aankomende BioShock Infinite, maar ik weet niet hoe dat juist moet.
Kijk anders eens naar andere TS'en hoe die het in elkaar hebben gezet
Blijkbaar was ik niet de enige die er zo over dacht:anandus schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:52:
/me zucht
[...]
Na, X-Com wordt er wéér een geweldige tactisch spel verneukt
Paradox was sowieso al mijn favoriete uitgever en dit bevestigt het hiermee alleen maar.Paradox kondigt squad-based strategiespel Cartel aan
Paradox Interactive heeft Cartel aangekondigd, een squad-based strategiespel voor de pc. De Zweedse uitgever steekt niet onder stoelen of banken dat de game is geïnspireerd door de klassieke Syndicate-games uit de jaren negentig.
De Zweedse uitgever Paradox Interactive heeft een nieuwe rts genaamd Cartel in de maak. Uit een interview met Rock, Paper, Shotgun blijkt dat Paradox zich heeft laten inspireren door de klassieke Syndicate-games uit de jaren negentig. De game speelt zich af in een toekomst waarin machtige bedrijven de dienst uitmaken en de speler de baas is van een dergelijk bedrijf dat is verwikkeld in een strijd om marktdominantie.
De aankondiging van Cartel volgt kort na de bevestiging dat Electronic Arts een reboot van de Syndicate-serie maakt. In tegenstelling tot de oorspronkelijke spellen wordt de nieuwe Syndicate-game een first-person shooter. Volgens producer Shams Jorjani wil Paradox het gat vullen dat door EA is achtergelaten.
* anandus
En al die releases die standaard vol bugs zitten en onmogelijke steile leercurves neem ik dan maar voor lief
weinig zinnigs te melden...?Sagat schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:47:
[...]
ff wat tijd te killen, dus vind het wel leuk om dit even in te vullen.
zit niet te wachten op de loftrompet op gratis illegale games
een echt fan koopt zijn games origineel
Knip aub in quotes als het een lange post betreft.
[ Voor 89% gewijzigd door psychoclown op 23-09-2011 20:38 ]
Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...
alle winkels zijn al gesloten
de eigenaar mailde me dat hij mij aanraadde om op korte termijn de punten die ik had bij aanschaf van games moet gaan inwisselen maandag jl zou de zaak defenitief sluiten.
dus zaterdag jl een stuk of 10 games gekocht oa
flashpoint dragon rising special edition met originele amerikaanse valhelm erbij 9,95
daarnaast tientallen import rpg voor ds , psp en jawel pcx
http://www.kimahri.nl/retro%20gamer%20home.htm
Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

Nouja, soort van
Frozen Synapse voor elke prijs, is het hoger dan het gemiddelde dan krijg je de Frozenbyte Bundle erbij
Niemand hier die dit spelletje ook speelt? Weet nog altijd mijn interesse te wekkenpsychoclown schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 21:51:
Nog mensen die hier Swords & Potions spelen op Kongregate?
Ben zelf nooit zo van de online spelletjes maar dit spelletje was mijn vriendin aan het doen en ving mijn interesse.
Wat een verassend goed spel is het eigenlijk. Geweldige dialogen en voice acting, een heel grimmig/donker verhaal en setting. Het voelt aan als een heel volwassen spel. Het vervolg ziet er inderrdaad heel wat cartoony achtig uit, maar ik zie dit zeker niet als een slecht iets, gezien het gebasseerd is op een comic. Ben heel benieuwd.
-
Werkt ook best wel verslavend
en
spannend, 53 spellen die ik dit weekend ga spelen..ik ben benieuwd!
[ Voor 13% gewijzigd door Zakkenwasser op 21-10-2011 21:22 ]
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Als ze dit weekend binnenkomen.
Action 52 is nu al voorgemeld bij PostNL
en Little samson word per brief post verstuurd, volgens mij is dat pas na het weekend denk ik.
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Niet eens een enkele reply, blijkbaar een heel onbekend (of oninteressant) spel?
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 24-10-2011 16:15 ]
[ Voor 100% gewijzigd door DrSnuggles op 25-10-2011 22:53 ]
Learn something new every day.
Dan heb je niet gezocht....Bal0n schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:50:
kon ook zo gauw geen Skyrim alone topic vinden,
[Multi] The Elder Scrolls V: Skyrim - Deel 3
Learn something new every day.
Ben trouwens wel benieuwd, zijn er veel mensen hier die geld uitgeven aan microtransacties in spellen?
Zelf speel ik al tijden World of Tanks en heb daar het een en ander aan uitgegeven maar ook in Battlefield Heroes daarvoor. Spellen die gratis te spelen zijn maar waar je met microtransacties bij kunt dragen aan oa. het spelplezier en je bepaald zelf hoeveel. Bevalt me eigenlijk heel erg goed.

Vind het opzich een slechte zaak dat je in een racegame bijvoorbeeld al direct de beste auto kunt unlocken ipv van vrijspelen in de sp mode. Veel mensen willen toch echt direct de mp in duiken en die kunnen dan dus (bijna?) niet om het echie meedoen tenzij ze geld betalen.
Voor wat betreft kleding voor je char, tsja ik heb er weining behoefte aan, anderen misschien wel. Daar is het an sich een toevoeging waar weining mis mee is, maar vroeger kon je hetzelfde via mods vaak doen.
Ik heb wel dlc (niet allen sf4) en de 2e outfits voor sf4 gekocht. Die pakjes heb ik erg over getwijfeld, maar ik speelde die game zoveel...en had er al een paar via de CE versie.....toen ik de rest via een deal of the week met korting kon krijgen ging ik voor de bijl. Maar toch zal ik dat niet snel nogmaals doen, voegt gewoon weinig toe imho.
10 second ninja DONE
Beat that!
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
Ja, Battlefield, beat een afwezig plaatje!
Sowieso als het gaat om een soortement van premium feature, waardoor je sneller xp e.d. krijgt.
Ik werk veel en krijg daarvoor betaald. Echter houdt ik daardoor wel minder tijd over om te gamen. Hierdoor heb ik geen problemen met het doen van een microtransactie, als ik hierdoor sneller progressie maak in de game. Daarmee haal ik ook meer fun uit een game voor mijzelf.
Ik maak voor mijzelf wel duidelijk onderscheid tussen zaken als geld kopen / premium time kopen (sneller ingame items kopen / sneller lvlen) en zogenoemde pay to win items.
Het eerste doe ik meestal wel aan, als ik een game leuk vind.
De laatste liever niet. Dit verschilt wel per game, maar laatst nog games als World of Tanks en APB Reloaded gespeeld. Beide games lijken qua betaalmodel erg op elkaar. Beide featuren zowel premium als gold items/ammo. Ik wil graag voor mijzelf het gevoel houden, dat als ik iemand kill, dat dit door mijn skill komt en niet omdat ik betere items gekocht heb.
Nu kun je stellen, dat ik betere items ook kan kopen doordat ik door premium sneller progressie maak. Echter voorzien beide games in een matchmaking systeem waar je bij elkaar op skill/classe/lvl whatever wordt ingedeeld, en je dus uit premium geen voordeel in een match behaald.
League of Legends voor mij, is ook wel zo'n beetje enigste spel die ik speel met microtransacties.psychoclown schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:14:
Ben trouwens wel benieuwd, zijn er veel mensen hier die geld uitgeven aan microtransacties in spellen?
Zelf speel ik al tijden World of Tanks en heb daar het een en ander aan uitgegeven maar ook in Battlefield Heroes daarvoor. Spellen die gratis te spelen zijn maar waar je met microtransacties bij kunt dragen aan oa. het spelplezier en je bepaald zelf hoeveel. Bevalt me eigenlijk heel erg goed.
Heb hier dan denk ik in totaal rond de 80 euro voor uit gegeven, speelde eerst op de EU zonder iets te kopen. De servers waren bagger en ben naar de US gegaan daar heb ik het een en ander gekocht. Nu spelen 7 WoW guildy's het spel ook maar op de EU. Daar heb ik nu dus ook het een en ander gekocht, sheeldt een hoop in de punten die je gratis krijg maar bied ingame geen voorsprong op je tegen standers.
Geweldig systeem.
WoW: Doutz @ Defias brotherhood
Bnet pindle#2913
WoT is het enige spel waar ik ooit met microtransacties iets heb gedaan. Daarvoor eigenlijk nooit en ik zie het mezelf ook niet zo snel meer doen.psychoclown schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:14:
Zelf speel ik al tijden World of Tanks en heb daar het een en ander aan uitgegeven maar ook in Battlefield Heroes daarvoor.
Ik vind het toch niet helemaal geweldig. Bij WoT heb ik toch regelmatig het idee dat het de balans tussen betalende en niet betalende spelers behoorlijk kan verstoren. Het verschieten van zogenaamde 'gold ammo' bijvoorbeeld. Of de belachelijke Loewe moneymachine, die je gewoon meer dan 20 euro kost. Ik houd toch meer van het gelijke prijs/gelijke kansen idee.Spellen die gratis te spelen zijn maar waar je met microtransacties bij kunt dragen aan oa. het spelplezier en je bepaald zelf hoeveel. Bevalt me eigenlijk heel erg goed.
En dat kan je gewoon niet maken tov betalende mensen. Het moet juist de meerwaarde zijn waardoor mensen bereid zijn om te betalen, daar zit helaas ook een gamebalans probleem in (veelal negatief vanuit de ogen van een gratis speler). Cosmetisch alleen kan je de game niet trekken, er zal altijd iets te koop zijn dat jouw gameplay positief beinvloed (double exp, exp bonus, speciale armors of wapens).Edmin schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:18:
Ik vind het toch niet helemaal geweldig. Bij WoT heb ik toch regelmatig het idee dat het de balans tussen betalende en niet betalende spelers behoorlijk kan verstoren. Het verschieten van zogenaamde 'gold ammo' bijvoorbeeld. Of de belachelijke Loewe moneymachine, die je gewoon meer dan 20 euro kost. Ik houd toch meer van het gelijke prijs/gelijke kansen idee.
En zo werken de meeste P4F (zo noem ik de F2P met shop games) of Freemium games.
Ik denk dat ik in alle jaren duizenden euro's heb uitgegeven, van cosmetische zut tot ingame permanente wapens of goodies.
Mee eens, pay to win items vind ik zelf ook niet echt tof maar als ik bijv. kijk naar World of Tanks dan heb je gold ammo wat redelijk prijzig is. Gebruik het wel in clan wars (waarmee je weer gold kunt verdienen als je goed genoeg bent) maar daarbuiten echt niet. Daarvoor is het te duur en zo denken gelukkig wel veel mensen over dus in publics is het een zeldzaam iets.Guiding schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:49:
Ik maak voor mijzelf wel duidelijk onderscheid tussen zaken als geld kopen / premium time kopen (sneller ingame items kopen / sneller lvlen) en zogenoemde pay to win items.
Niet geheel mee eens want zoals gezegd, gold ammo is vrij prijzig dus in publics zie ik het nauwelijks en het is niet zo dat je dan totaal geen kans meer maaktEdmin schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:18:
[...]
Ik vind het toch niet helemaal geweldig. Bij WoT heb ik toch regelmatig het idee dat het de balans tussen betalende en niet betalende spelers behoorlijk kan verstoren. Het verschieten van zogenaamde 'gold ammo' bijvoorbeeld. Of de belachelijke Loewe moneymachine, die je gewoon meer dan 20 euro kost. Ik houd toch meer van het gelijke prijs/gelijke kansen idee.
De premium tankjes vind ik juist een leuke vinding, ze zijn iets beter dan een stock tank van dezelfde tier en je kunt er veel meer credits mee farmen maar het is nog altijd de speler die hem bestuurt. Het zijn dan mijn inziens ook geen pay to win tanks en de hoeveelheid noobs die erin rondrijden zijn niet te tellen
Heb nog de beta mogen spelen als een van de eerste en heb me er tot de echte release kostelijk mee vermaakt.
Artstyle, personages, omgeving, maps, ALLES zat prima in mekaar. Er waren wat skill balance problemen, maar die zouden worden opgelost. Er zou een metagame komen, waarin je kon zien welke factie welke map het vaakst won EN: Voor mij het belangrijkst: Er zou nooit, maar dan ook nooit, echt voordeel te behalen zijn door geld.
2 maanden na de release: "Koop hier je uber guns!"
En packs die limited waren, kon je nu opeens met geld kopen...
Dit alles zorgde voor veel ontevredenheid in de community en ook ik ben toen geheel gestopt met het spel.
Had dit voor 15 euro een downloadable game gemaakt en je had bakken met geld verdiend aan de beta community.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Als je zelf op rankt, kun je uiteindelijk veel sterkere tanks halen.
Ik moet ook zeger met mijn TigerII heb ik nou niet echt veel moeite met een Lowe.
Sowieso weet de helft van de mensen niet wat ze met een Lowe aan moeten. Als ik de keuze tussen een vijandelijke Lowe of TigerII heb, dan ga ik altijd voor de Lowe.
En een Lowe is tier 8, maar dat wil niet zeggen dat je niet bij Tier 9 of 10 gegooid wordt, en dan ben je met je mooie premium tanks toch echt nergens meer.
Zat in een flight school server (moet de jets nog leren kennen, ben echt slecht in jets zien/targeten)
Zit daar iemand die al alle jet unlocks heeft en je afknalt zodra je van de startbaan afkomt...
Haalt zo iemand daar nu echt lol uit? Voelt dat goed, dat je nubs kunt afknallen?
Wat een sukkels zijn dat soort mensen. Als je goed kunt vliegen, ga dan op een normale conquest server, maar kom niet met lvl 23 en alle unlocks op een school server mensen afknallen binnen 2 seconden na opstijgen/
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Nee hoor
Heb je een nieuw spel gekocht of een nieuwe console? Van het weekend naar een LAN geweest en wil je je bevindingen kwijt? Heb je zomaar een fijn weekendje gamen achter de rug? Of zat het juist allemaal niet mee? Dan ben je hier op de juiste plaats!
Ja, BF3 is erg populair nu (omdat ie net uit is) maar je hoeft er niet meteen vanuit te gaan dat iedereen snapt dat je het per definitie over BF3 hebt
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Met de woorden conquest en jets mag je aannemen dat het over BF3 gaat jaCompizfox schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 21:35:
Moet ik maar aannemen dat dit over BF3 gaat?
Ja, BF3 is erg populair nu (omdat ie net uit is) maar je hoeft er niet meteen vanuit te gaan dat iedereen snapt dat je het per definitie over BF3 hebt
Pfoeh, net eindelijk in de GOT server gekomen, maar damn, daar zitten een paar twitch schooters. Ik zie ze en ik lig alweer

Ik merk ook dat tanks soms echt leuke gevechten op kunnen leveren en soms ben je door een andere tank shell al disabled.
BF2 had anders ook jets en conquestJeroenneman schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 22:43:
[...]
Met de woorden conquest en jets mag je aannemen dat het over BF3 gaat ja
Als het een oefen server is kan er toch ook iemand zijn die het vliegen al redelijk onder de knie heeft maar het vechten met jets beter wil leren? Of heat seekers unlocken, zonder die dingen ben je nogal kansloos namelijk.Jeroenneman schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 20:43:
[...]
Nee hoor
Heb je een nieuw spel gekocht of een nieuwe console? Van het weekend naar een LAN geweest en wil je je bevindingen kwijt? Heb je zomaar een fijn weekendje gamen achter de rug? Of zat het juist allemaal niet mee? Dan ben je hier op de juiste plaats!
Denk dat het komt door de leeftijd, hoe ouder je wordt hoe meer geld je hebt, maar steeds minder tijd jammer genoeg.
Telkens met Steam sales, Humble bundles en al die shit koop ik steeds games omdat ik het te jammer vind ze te laten liggen. Meestal zijn het wel echt games die me al aanspraken en ook echt goedkoop zijn, maar het komt er op neer dat ik enkel 'mainstream' games speel (Op het moment BF3) en nog enorm veel games heb liggen die ik nog uit moet spelen.
Desalniettemin wil ik niet ontdaan zijn van de luxe om uit heleboel spellen (209 op het moment

Dat heb ik ook wel. Alleen heb ik, als ik af en toe gewoon niet zo'n zin heb in de bepaalde game die ik op dat moment speel meer zoiets van, ik kijk eens wat ik nog in de kast heb liggen aan single players. Even niet al die drukte die de meeste MP games met zich mee brengen, om vervolgens er weer een tijd goed tegenaan te kunnen in een MP game.psychoclown schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:47:
Probleem wat ik meestal heb is dat ik één spel veel online speel en maar af en toe uitwijk naar andere games tussendoor. Daarentegen heb ik soms ook periodes dat ik geen geschikt spel heb wat ik online kan spelen en dan stort ik me op de games die ik nog heb liggen of die ik tegenkom (met het risico weer een nieuw tof online/multiplayer spel te vinden)
Even in darkest of time, there will always be light.
Die van mij heeft in de laatste 3 jaar bijna mythische proporties gekregen, met tientallen games die gekocht zijn maar waar nooit aan begonnen is...
Enige uitzondering is street fighter omdat ik daarvan weet dat ik het geld eruit haal, en diablo 3 wil ik ook direct hebben.
Eigenlijk is 20 euro gewoon me max. En dan nog vraag ik me per game af, heb ik al titels in dit genre, heb ik de voorganger al uitgespeeld.......etc etc.
Ook kleine arcade games op xbox live/psn probleer ik alleen maar te kopen als ik ze echt heeeeeeeel graag wil. Wat dat betreft vind ik de demo optie (elke arcade game heeft een trial) van xbox live super, dat heeft me al een hoop geld bespaard
Maar met sales is het toch moeilijk, dan denk ik altijd: 'Het is zo goedkoop...en eens ga ik wel tijd hebben. En heb ik een keer zin in die game maar dan kan ik er op dat momenten niet direct voor weinig meer aan komen NOES'

[ Voor 3% gewijzigd door Sagat op 04-11-2011 10:04 . Reden: Zin getracht wat leesbaarder te maken. ]
10 second ninja DONE

Behalve dan dat nijlpaard wat ze er voor de fun in geshopt hebben.
[ Voor 20% gewijzigd door Kain_niaK op 08-11-2011 14:05 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Heb je hier ook wat meer info bij, want dit lijkt gewoon op een screenshot van buienradar.Kain_niaK schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:04:
Nieuwe game technologie voor extreem grote werelden ziet er echt veel belovend uit.
[afbeelding]
Behalve dan dat nijlpaard wat ze er voor de fun in geshopt hebben.
Het is een satelliet foto met diepte informatie die er een beetje uitziet als een soort extreme minecraft game of zo.
Ik vind het gewoon een mooi plaatje, misschien zijn er games die er zo uit zien over 10 jaar of zo.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Dit eigenlijk.Sagat schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:45:
Mijn regel is dat ik gewoon geen games full price meer koop (en natuurlijk ook niet downen dan he).
Enige uitzondering is street fighter omdat ik daarvan weet dat ik het geld eruit haal, en diablo 3 wil ik ook direct hebben.
Eigenlijk is 20 euro gewoon me max. En dan nog vraag ik me per game af, heb ik al titels in dit genre, heb ik de voorganger al uitgespeeld.......etc etc.
Ook kleine arcade games op xbox live/psn probleer ik alleen maar te kopen als ik ze echt heeeeeeeel graag wil. Wat dat betreft vind ik de demo optie (elke arcade game heeft een trial) van xbox live super, dat heeft me al een hoop geld bespaard
Maar met sales is het toch moeilijk, dan denk ik altijd: 'Het is zo goedkoop...en eens ga ik wel tijd hebben. En heb ik een keer zin in die game maar dan kan ik er op dat momenten niet direct voor weinig meer aan komen NOES'
De laatste keer dat ik een game fullprice kocht, was Darksiders in januari 2010, en daar heb ik echt geen spijt van gehad. Fullprice is het vaak gewoon zo niet waard. Ik koop liever 2e hands of afgeprijsd. Dat betekend ook dat ik games haal die ik anders vaak niet zou halen. Zo had ik Dead Space gekocht voor 7.50 (ik speel NOOIT survival/horror games) maar ik heb me er uitstekend mee vermaakt.
Bulletstorm leek me van alle trailers gezien te hebben, ook een erg fun game. Maar de nieuwprijs van 50-60 euro had ik er echt niet voor over. Uiteindelijk voor 25 euro gekocht, en dat vond ik eigenlijk wel prima.
Gamen kan zo duur of goedkoop zijn als je zelf wilt. Als je vaak releases op dag 1 koopt, ben je inderdaad al veel geld kwijt. Maar als je bedenkt dat je voor hetzelfde geld 2-3 games in de uitverkoop kan aanschaffen, is voor mij de keuze snel gemaakt.
-
Technologie is het punt niet volgens mij. Ze kunnen prima de aarde namaken in hoog detail en dat dynamisch laden, etc.SinergyX schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:32:
Over 10 jaar verwacht ik toch wel heel wat meer dan dit, kijk eens naar die 'storm', je kan de pixels bijna tellen, geen golvende lijn te vinden.
Vraag is alleen, wel bedrijf heeft een paar miljard te besteden om daadwerkelijk dergelijke content te genereren?
Dat is ook precies de reden dat Molyneux destijds aan Spore begon als test. Om veel meer gebruik te maken van gegenereerde content/monsters/werelden/etc. Maar daar is de technologie dan weer nog niet rijp genoeg voor.
[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 23-11-2011 13:17 ]
Elke dag is er wel weer een game met een update lijkt wel.
Zou er dan toch een treasure hunt beginnen volgende week?
Edit:
Veel games hebben ook achievements erbij gekregen, vaak iets met 'winter'.
[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 01-12-2011 08:41 ]
Verwijderd
Afgaande op de hoeveelheid "penismonsters" en dergelijke in Spore denk ik dat de bevolking niet rijp genoeg is.Bosmonster schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:16:
...
Maar daar is de technologie dan weer nog niet rijp genoeg voor.
Zeer leuke game, erg snel, grote maps en de ski mechanics zijn stoer, is weer eens een echte pc shooter ipv gangetje gangetje als MW3
(na elke major update krijgen mensen die hem gepre ordered hebben een setje keys om uit te delen)
Oei, zou wel heel tof zijnanandus schreef op donderdag 01 december 2011 @ 07:59:
Zou er dan toch een treasure hunt beginnen volgende week?
We zullen wel zien, die van vorige jaar startte op een maandag.
Greetz.
Verwijderd