Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:21:
[...]

Zover ik weet krijg je alleen automatisch binnenkomende mail direct op je gmail app...en synct hij niets, correct me if I'm wrong.

[...]

Hier had ik dus ook last van (Met mijn vorige X1 nooit trouwens).. heb dus maar 'Volume Locker' geinstalleerd. Gratis app en werkt erg handig, als je dan toevallig je volume knop aanraakt dan reset hij hem zelf weer terug op een waarde die jij hebt ingesteld, en als je dan insteld dat je dit kunt veranderen dmv een notification of popup zodat hij je net ingestelde volume als standaard waarde zet. Klinkt misschien een beetje ingewikkelt, maar moet anders zelf maar even kijken. ;)
Thanks, ik zal eens kijken.

BTW Kan je op de DHD ook zien hoeveel hij aan data gedownload heeft? Ik wilde op de Vodafone site mijn gebruik zien, maar dat werkt momenteel niet... :| Kan je sowieso niet op de DHD zelf zien hoeveel je van je Vodafone tegoed verbruikt?

EDIT
Zit er trouwens aan te denken om al die mailaccounts maar te skippen en gewoon via internet > webmail de mail te bekijken... Voor mij is eigenlijk alleen push voor gmail nodig: de rest is leuk, maar niet per se heel noodzakelijk... Het is meer voor de handigheid dat als ik niet op mijn plek ben en toch de mail wil checken, dat dat kan. Ik denk trouwens (bedacht ik me vanochtend) dat ik nogal gek ga worden van alle notificaties als ik al m'n mail op de DHD laat pushen. ;) Op zich werkt webmail op de DHD best wel handig...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Netcounter houdt apart Wifi data en Mobile (3G,H) data bij. Geeft statistieken per dag, week, en maand.

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeanLeGrand schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:58:
Netcounter houdt apart Wifi data en Mobile (3G,H) data bij. Geeft statistieken per dag, week, en maand.
Cool! Die ga ik dan ff opzoeken.

BTW (zoveelste BTW...): m'n DHD geeft constant aan de ik 3G netwerk heb, maar zodra ik iets ga doen op internet, zie ik een H...? Hoe zit dat eigenlijk met 3G en HDSPA...? Wat doet wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
3G is de relaxte internetverbinding, geen data - weinig powerverbruik en H is de Highspeed ofwel geschikt voor grotere snelle brokken data. Verbruikt veel meer power, dus na data te hebben binnengehaald valt de verbinding om vermogen te sparen terug naar G/3G

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojonny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-10 21:42
AgoNitE schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:07:
[...]

Bij mij helaas niet, instellingen invoeren gaat prima, naam aan het account geven ook. Daarna checken of alles werkt>foutmelding :(
Dit verklaart denk ik waarom de standaard HTC mail client exchange for hotmail niet ondersteunt: het gebrek aan EAS :-( : http://community.htc.com/.../android/f/94/t/6900.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:09
jdejonge1991 schreef op maandag 29 november 2010 @ 00:18:
Ook ik heb het tril 'probleem'. Niet echt last van, maar zo nu en dan trilt hij zonder reden.. Vaag
Ik ook. Heb USB-debug aanstaan. Maar heb de indruk dat het komt als Wifi aanstaat en je in de buurt van een open-wifi verbinding bent. Ik had het op de fiets terwijl ik door een woonwijk fietste. Toen ik thuis kwam stond dat er een wifi netwerk was gevonden. Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
JeanLeGrand schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:58:
Handig! Hij heeft het voor vandaag al wel bijgehouden zie ik.. 21 MB :P

even snel rekenen, 30 MB per dag * 30 dagen = 900 MB per maand :) Moet lukken met Hi extra snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeanLeGrand schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:59:
3G is de relaxte internetverbinding, geen data - weinig powerverbruik en H is de Highspeed ofwel geschikt voor grotere snelle brokken data. Verbruikt veel meer power, dus na data te hebben binnengehaald valt de verbinding om vermogen te sparen terug naar G/3G
Thanks! Helemaal duidelijk! :)

Dat Netcounter is handig. Ik merk alleen dat ik er te vaak op kijk en teveel ga rekenen hoeveel ik nog kan doen... ;) Maar het is zeker een handige app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

heeft er niemand hetzelfde probleem met het zoomen van de camera met de barcode scanner?
de mijne loopt echt elke 3 seconden te herfocussen waardoor hij nooit lang genoeg gefocussed is om een barcode te herkennen..

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 23:03

Cybergamer

Wanna Play a Game?

XtinctHeD schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:22:
heeft er niemand hetzelfde probleem met het zoomen van de camera met de barcode scanner?
de mijne loopt echt elke 3 seconden te herfocussen waardoor hij nooit lang genoeg gefocussed is om een barcode te herkennen..
Wat probeerde je te scannen? (plat/bol/hol oppervlak?) Bij mij werkt het prima.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

Ik ben nu sinds ongeveer 2 weken in het bezit van mijn Desire HD. Ben er tot op heden super tevreden mee, maar kwam deze week wel voor het eerst een probleem tegen.

Ben nu namelijk vanaf zaterdag aan het proberen om met mijn toestel een fatsoenlijk GPS ontvangst te krijgen, dit wil echter maar niet lukken. Ik blijf altijd die circel om mijn pijl heen zien bij Google Maps / Navigatie waardoor de plaatsbepaling dus onnauwkeurig is en navigatie al helemaal ondoenlijk. Met mijn hero heb ik hier totaal geen last van, het kan dus niet aan het slechte weer liggen volgens mij.

Wat ik zelf al heb geprobeerd voor een fatsoenlijke fix:
- Telefoon een uur in de auto laten zitten met GPS status aan (zodat hij de tel+gps 'wakker' houdt)
- 20 minuten buiten lopen met telefoon in de hand, gps aan, google maps aan en actief houden (gisteren, met zonnig weer)
- Telefoon opnieuw opgestart

Hij blijf het echter niet doen :(

Telefoon helemaal resetten zou ik sowieso nog kunnen proberen, maar wacht daar liever nog even mee. Denk namelijk niet dat dat echt effect kan werken en dan ben ik alles weer kwijt.

Reparatie zit ik eigenlijk ook niet op te wachten (mijn backup toestel kan alleen bellen....), maar als het moet dan moet het maar :)

Zijn er nog dingen die ik zelf kan proberen welke een positief effect kunnen hebben op het GPS ontvangst of moet ik de telefoon toch echt aan gaan bieden voor reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:06
Dat doet de mijne ook, maar hij scant ze wel uiteindelijk.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

AAAAH ik heb eindelijk connectie met htc sync :D:D
Wat zijn nog leuke games of must have apps (geen twitter pls) om te spelen op de DHD?

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

SouLLeSSportal schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:34:
Wat zijn nog leuke games of must have apps (geen twitter pls) om te spelen op de DHD?
Angry Birds :P

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:41
Quake 2 en 3? :P
Die doen het goed. Besturing met het touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 12:42
SouLLeSSportal schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:34:
Android Market en applicaties - Deel 9
Android Games - Discussie & Ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Misschien een stomme vraag maar ik stel hem alsnog.
De telefoon heeft 1,5 gb intern geheugen, is dat genoeg voor de apps? Of kan je applicaties ook installeren op een geheugenkaart? (ik denk nu na zoals bij een computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-10 12:54
voorlopig is dat genoeg ja. Je kan echter als je heel veel apps hebt of ze gewoon naar de sd kaart wilt, ff Move to SD (een van de vele programma's die het kan) downloaden uit de market. Met dit progje kan je apps naar je sd knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 09:25
maikel_rox schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:43:
voorlopig is dat genoeg ja. Je kan echter als je heel veel apps hebt of ze gewoon naar de sd kaart wilt, ff Move to SD (een van de vele programma's die het kan) downloaden uit de market. Met dit progje kan je apps naar je sd knallen.
Kan gewoon standaard al in android 2.2 hoor, gewoon bij instellingen naar apps gaan en dan manage apps. Selecteer je app en je kan hem zo naar je sd overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkel1988
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-07-2023
Tweakable schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:29:
[...]

Ik heb dit ook maar wel verklaarbaar, er komt op zo'n moment namelijk een bericht binnen met bv Ebuddy. Is dit bij jullie niet het geval?
@tweakable: Bij mij is dat niet het geval, zie vervolgens geen bericht of iets dergelijks.
FunFair schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:04:
[...]

Ik ook. Heb USB-debug aanstaan. Maar heb de indruk dat het komt als Wifi aanstaat en je in de buurt van een open-wifi verbinding bent. Ik had het op de fiets terwijl ik door een woonwijk fietste. Toen ik thuis kwam stond dat er een wifi netwerk was gevonden. Kan dat?
@Funfair: Ik heb WiFi eigenlijk altijd uit, dus dat kan het ook niet zijn bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, ik ga me toch maar eens verdiepen in energiebesparing voor de DHD.

Dit was m'n eerste dag van huis (gewoon op het werk) en hij heeft het maar net gehaald. Ik heb wel wat game demo's en apps gedownload, maar verder niet echt heel veel erop gedaan. Maar goed, downloaden van apps zal wel 'zwaar' zijn...? En dan heb ik helemaal geen muziek beluisterd of een filmpje gekeken. En ik heb alle syncs uit staan op Google na en ook alle widgets verwijderd (zodat die niet elke keer aan het werk ga als ik toevallig langs dat scherm kom).

Het is wel duidelijk dat als ik een dagje uit ga en mezelf wil vermaken met de DHD (terwijl de familie zich vermaakt met waar we dan ook zijn :P ), dat ik dan stroomvoorziening moet hebben, want veel kan je anders niet doen! Oplader voor in de auto is dan wel het minste wat je moet hebben. Of zo'n oplader op zonne-energie. ;) Maar goed, eerst nog maar eens kijken waar ik nog meer kan besparen. Mischien moet ik toch maar vaarwel zeggen tegen de mooie maar bewegende default HTC achtergrond...

Eind van de middag trouwens Labyrinth gedownload: klopt het dat de demo geen vibration heeft? aTilt 3D Labyrinth had dat wel, maar daarvan vond ik de 'besturing' te log en traag. Labyrinth (Lite dus) werkte veel precieser. In de opties zat wel 'vibration' maar dat had geen effect. Misschien een demo beperking?

Racen op de DHD vind ik niet echt geslaagd: misschien moet je maar oefenen maar het is minder lollig dan ik dacht. Nu nog een leuke pool app opzoeken (carrom3d schijnt de beste te zijn)?). En een midgetgolf game. Maar dit gaat wat off topic, natuurlijk...

Ondanks de flut batterij een super apparaat , die DHD. Leukste gadget sinds de iPod. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Ik had met mijn DHD wel erg traag een GPS fix, dus heb ik wat zitten speuren op inet en heb uiteindelijk mijn gps.conf aangepast (/system/etc/gps.conf). Daarin stond initieel:

NTP_SERVER=north-america.pool.ntp.org

En daar heb ik dus het volgende van gemaakt:

NTP_SERVER=nl.pool.ntp.org

En ik moet zeggen, ik krijg binnen 10 seconden een fix. Ik begrijp niet helemaal waarom dit werkt en waarom dit bijna sommigen wel en anderen weer geen oplossing biedt en wellicht is het puur toeval, maar waar het voorheen wel 2 minuten duurde voordat ik een fix had, is het nu binnen 10 seconden gepiept. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Dit probleem heb ik alleen bij slecht licht of als ik hem te dichtbij probeer te houden.

Ik heb zelf problemen met mijn versie van Swype en de widget FriendStream. Als ik daar iets probeer te typen begint Swype zeer moeilijk te doen en worden zonder reden te selecteren, waardoor het volgende woord dat ik typ voor het geselecteerde woord in de plaatst gaat. Ben ik de enige?

[ Voor 25% gewijzigd door vinnieminnie op 29-11-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoelang duurt het opladen btw als de telefoon helemaal leeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TADAAAA!!!!
Dan eindelijk vandaag met de post mijn nieuwe klepje gekregen.
Eerste indruk: sluit een stuk beter aan. nog een heel klein spleetje, maar aanzienlijk minder als mijn vorige. Hij kraakt niet meer, er zit geen speling meer in, en ook de ontvangst lijkt niet meer beïnvloed te worden door de manier waarop ik mijn telefoon vast heb.
Al met al dus heel erg tevreden dat ik zo heb lopen "zeiken" (volgens sommige mensen).
Ik wacht nog wel even af hoe het klepje na een week of wat functioneert, want die ik eerst had werd ook steeds slechter naarmate de tijd vordert.. Maar ik ben tot nog toe echt heel blij met mijn nieuwe klepje!!!!

Oh en trouwens, gisteren dat batterij truucje gedaan.
Gisteravond mijn lader vergeten in de woonkamer en geen zin om mijn warme bedje uit te komen. Dus telefoon uit de lader gehad vannacht (is gisteren sinds 12.45 uit de lader) en nu heb ik nog 40% batterij over na een hele dag gebruik (internet, friend stream alsmaar syncen, bellen, sms'en, whatsappen).
Stats: up time 31:07:45
awake time: 3:22:22

dus daar ben ik wel echt heel tevree mee. dat haalde mijn iphone 3g bij lange na niet...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:40
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 19:47:
TADAAAA!!!!
Dan eindelijk vandaag met de post mijn nieuwe klepje gekregen.
Eerste indruk: sluit een stuk beter aan. nog een heel klein spleetje, maar aanzienlijk minder als mijn vorige. Hij kraakt niet meer, er zit geen speling meer in, en ook de ontvangst lijkt niet meer beïnvloed te worden door de manier waarop ik mijn telefoon vast heb.
Al met al dus heel erg tevreden dat ik zo heb lopen "zeiken" (volgens sommige mensen).
Ik wacht nog wel even af hoe het klepje na een week of wat functioneert, want die ik eerst had werd ook steeds slechter naarmate de tijd vordert.. Maar ik ben tot nog toe echt heel blij met mijn nieuwe klepje!!!!

Oh en trouwens, gisteren dat batterij truucje gedaan.
Gisteravond mijn lader vergeten in de woonkamer en geen zin om mijn warme bedje uit te komen. Dus telefoon uit de lader gehad vannacht (is gisteren sinds 12.45 uit de lader) en nu heb ik nog 40% batterij over na een hele dag gebruik (internet, friend stream alsmaar syncen, bellen, sms'en, whatsappen).
Stats: up time 31:07:45
awake time: 3:22:22

dus daar ben ik wel echt heel tevree mee. dat haalde mijn iphone 3g bij lange na niet...
Gefeliciteerd, ik wacht nog maar rustig af op mijn klepje ;(
Triest dit, op 15de te horen gekregen dat die verzonden was, nog altijd niks gezien. Wel blij om te horen dat jou probleem opgelost is met het nieuwe klepje, dat is in elk geval voor mij al mooi nieuws, want ik had dezelfde problemen :'( Wanneer was die van jou ook alweer ongeveer verzonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdejonge1991
  • Laatst online: 00:19
Frenkel1988 schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:28:
[...]

@tweakable: Bij mij is dat niet het geval, zie vervolgens geen bericht of iets dergelijks.

[...]

@Funfair: Ik heb WiFi eigenlijk altijd uit, dus dat kan het ook niet zijn bij mij.
Hebben jullie toevallig ook spotify? Het gebeurt soms wanneer ik het volume aanpas (maar ook wel daarbuiten?).
WiFi staat bij mij aan, is opzich wel logisch dat hij melding geeft van open netwerken (de functie van nieuw netwerk melden staan aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak je toch niet druk om een kiertje, van de mensen die ik er over hoorde en die pics hadden geplaatst, gaat het om een minimaal kiertje en kraakte het als je op het klepje ging drukken, druk er dan ook niet op... Slechte ontvangst is een ander verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

Largamelion schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:21:
[...]
Dat doet de mijne ook, maar hij scant ze wel uiteindelijk.
hij scant ze niet consequent.. soms na een paar seconden, andere helemaal niet (QR)

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:50

duderuud

Sliden is koel

Yay! Cyanogenmod beta is uit! Draait tot nu toe perfect op mijn DHD, moet nog wel een aantal zaken testen maar so far so gooed!!

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 20:56:
Maak je toch niet druk om een kiertje, van de mensen die ik er over hoorde en die pics hadden geplaatst, gaat het om een minimaal kiertje en kraakte het als je op het klepje ging drukken, druk er dan ook niet op... Slechte ontvangst is een ander verhaal
Nou, ik spreek denk ik niet alleen voor mezelf als ik zeg: Je kan niet voor anderen beslissen wat ze storend vinden of niet. Ik vind dat je voor een dure telefoon mag verwachten dat alles goed werkt/aansluit etc. Dan kan jij wel zeggen "druk er dan niet op", maar als dat ding elke keer kraakt als je bijv de aan/uit knop indrukt of als je hem uit je zak haalt, dan vind ik dat persoonlijk echt storend. Je mag meer verwachten van zo'n toestel.

Maar goed, destijds deze discussie al gevoerd en ik ga hem niet nog eens voeren.
Ik ben erg blij dat ik heb geklaagd en vind de "vernieuwde" versie van mij DHD pas echt kwalitatief goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris987
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-09 15:03
Ik ben nu al een maand in het bezit van de DHD en werkt allemaal prima.

Ik heb alleen gisteren mijn laptop opnieuw geinstalleerd met win 7 en ik krijg htc sync niet meer aan het synchroniseren. HTC Sync herkent wel mijn DHD, alleen ik kan op mijn pc niet op nu synchroniseren drukken. Op mijn telefoon kan dit wel, dan synct de telefoon 1 seconde en springt weer terug. Iemand ook last van dit probleem of gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Ik heb het idee dat mijn sense interface af en toe reboot... jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duderuud schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:27:
Yay! Cyanogenmod beta is uit! Draait tot nu toe perfect op mijn DHD, moet nog wel een aantal zaken testen maar so far so gooed!!
Wat is het voordeel tegen over Cyanogenmod en de Sense Android die er van HTC op staat? Ik weet dat ik met de versie die er van HTC op staat niet 720p mkv's af kan spelen.

Als die cyanogenmod wel die 720p mkvs of hogere afspeeld vloeiend dan lijkt me het wel interessant. Als je dat zou willen testen zou fijn zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Niet online
Ik vind het zooo jammer dat ik niet een goede Navigatie Systeem kan instaleren zoals Route66 Mobile 8 WM die ik op mijn Touch_Pro WM6.1 had. :'(
Ik heb alles geprobeert, maar wat ik krijgen kan op de DHD ben helemaal niet tevreden mee. :(
Ik hoop dat in het toekomst zullen we wel een fatsoenlijk NavSys. voor Android krijgen.

Of zijn er wel en ik weet het niet te vienden??? Het maakt me helemaal niet uit ook als ik ruim 100 Euro voor betaal of zo, alleen maar als ie het goed doet

Iemand idee??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razer schreef op maandag 29 november 2010 @ 20:11:
[...]

Gefeliciteerd, ik wacht nog maar rustig af op mijn klepje ;(
Triest dit, op 15de te horen gekregen dat die verzonden was, nog altijd niks gezien. Wel blij om te horen dat jou probleem opgelost is met het nieuwe klepje, dat is in elk geval voor mij al mooi nieuws, want ik had dezelfde problemen :'( Wanneer was die van jou ook alweer ongeveer verzonden?
nou ik weet niet wanneer die daadwerkelijk is verzonden. maar ook in mijn geval ben ik de 15e gebeld dat ze mij een nieuw klepje zouden opsturen. dus dat heeft ook ffkes geduurt...
Maarja, geduld is een schone zaak ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
GentiLi schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:04:
Ik vind het zooo jammer dat ik niet een goede Navigatie Systeem kan instaleren zoals Route66 Mobile 8 WM die ik op mijn Touch_Pro WM6.1 had. :'(
Ik heb alles geprobeert, maar wat ik krijgen kan op de DHD ben helemaal niet tevreden mee. :(
Ik hoop dat in het toekomst zullen we wel een fatsoenlijk NavSys. voor Android krijgen.

Of zijn er wel en ik weet het niet te vienden??? Het maakt me helemaal niet uit ook als ik ruim 100 Euro voor betaal of zo, alleen maar als ie het goed doet

Ik ben best tevreden met Sygic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GentiLi schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:04:

Ja, kijk eens in het navigatie subforum en dan in het bijzonder in het Android: Turn by Turn Navigation topic. Staan volgens mij toch genoeg goede programma's in zoals Navigon, Sygic, Copilot, Wisepilot en NDrive. Een van die moet wel bevallen lijkt me?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

FunFair schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:18:
[...]

Ik ben best tevreden met Sygic?
Ik heb Sygic alleen getest op me WM toestel, maar als het net zo werkt op android mag je in je handjes knijpen. Werkelijk de beste navigatie software die ik heb gezien tot op heden.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:54:
[...]

Wat is het voordeel tegen over Cyanogenmod en de Sense Android die er van HTC op staat?
Dit is iets wat ik ook wel zou willen weten. Kan er als Android noob geen soep van maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Cybergamer op 29-11-2010 23:17 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:04
BabyXL schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:13:
[...]

Ik heb Sygic alleen getest op me WM toestel, maar als het net zo werkt op android mag je in je handjes knijpen. Werkelijk de beste navigatie software die ik heb gezien tot op heden.
Als het werkt zoals op mijn WM-toestel, mag je blij zijn als je op je bestemming geraakt.
Sygic zegt consequent aan dat je links moet terwijl op de display staat dat je naar rechts moet en omgekeerd! :+
En ik ben niet de enige met dit probleem, meerdere collega's hebben hetzelfde probleem. :)

Ik zweer bij iGo (MyWay), maar heb dit nog niet onder Android kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:54:
[...]

Wat is het voordeel tegen over Cyanogenmod en de Sense Android die er van HTC op staat? Ik weet dat ik met de versie die er van HTC op staat niet 720p mkv's af kan spelen.

Als die cyanogenmod wel die 720p mkvs of hogere afspeeld vloeiend dan lijkt me het wel interessant. Als je dat zou willen testen zou fijn zijn.
Sense is mooi en compleet maar gebruikt wel veel geheugen; zeker die op de HD. Toen ik een (onofficiele) oudere Cyanogenmod rom op de HD installeerde had ik na een reboot meer dan 400MB vrij, wat ook zou inhouden dat je de meest belachelijk slecht geprogrammeerde applicaties alsnog vloeiend kan draaien ;)
Cyanogenmod (eigenlijk default android) is veel meer aan te passen aan je eigen style. Tuurlijk kan je nu ook een andere launcher downloaden en de apps er bij installeren die je telefoon jou maakt, maar als je zover gaat merk je snel dat die sense dingen juist niet meer passen en vervangen worden door andere apps. Ter voorbeeld een kale Cyanogenmod rom voor de HD is ~ 100MB terwijl een sense rom 200MB+ is. Nadelen zijn er (zeker nu nog) ook genoeg. HTC weet wat wel en niet lekker draait en welke kernel wel goed werkt; dit kan (tijdelijk) bij een custom rom tegen vallen. Een gulde middenweg is een HTC based rom zonder Rosie/Sense; de Sparta editie van Pay is hier een goed voorbeeld van.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist, als ik dus bij menu > instelligen > over de telefoon kijk en dan op 'Accu' klik zie ik daar dus de bedrijfstijd en de stand-bytijd.. alleen nog een beetje onduidelijk wat dat nou inhoudt.

'Bedrijfstijd
39:07:16'

'Stand-bytijd
12:42:22'

Betekent dit dan dat de telefoon al 39 uur aanstaat en daar van ruim 12 uur het scherm uit stond of?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TIP VAN DE DAG

Als een app steeds maar niet wil installeren, ontkoppel dan de microSD via Instellingen, installeer de app en koppel de SD weer aan (hij hoeft er dus niet echt uit). Ik kreeg de payware versie van Labyrinth maar niet geinstalleerd (ook niet met automatische update aan), maar deze truuk werkte meteen!

OT
Nu ik het toch over Labyrinth heb: de eerste keer duurde het laden heel lang en dat bleek te komen (denk ik) doordat er allemaal custom levels werden gedownload. Nu heb ik echter een giga rij met levels en kan de default levels (Easy, Medium) niet meer vinden: iemand enig idee waar die zijn...?
/OT

Vraagje: op pagina 36 van de NL handleiding staat hoe je Tabs voor toepassingen kunt herordenen en verwijderen. Je moet dan een tab ingedrukt houden en als het scherm veranderd en een leeg gebied verschijnt.... etc. etc. maar dat gebeurt dus helemaal niet bij mij. Ik kan drukken wat ik wil, er veranderd niets. Ik zou graag van sommige toepassingen de tabs in een andere volgorde willen hebben! Iemand enig idee hoe dit wél werkt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Gewoon je vinger op een widget houden totdat hij zijn positie los laat. Duurt zo'n 3 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinnieminnie schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:35:
Gewoon je vinger op een widget houden totdat hij zijn positie los laat. Duurt zo'n 3 seconden.
Eh... laat ik maar even een plaatje posten van wat ik bedoel, want dat is (denk ik) wat anders dan jij bedoelt. ;) Widgets en icons etc. verplaatsen is namelijk geen probleem. Het gaat hierom:

Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshots/images/512DHD.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 11:33
Even een vraag tussendoor, ik heb nog geen "Rooten en Custom Roms" topic gezien voor de Desire HD. Is er al iemand mee bezig? Mij lijkt het anders wel eens leuk om zo'n topic te starten...

Zal m'n eerste keer worden dus ik moet even inleren op de opmaak van de first post, so bear with me :)

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:06
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 19:44:
Bij mij doet ie er 2u over als ik het scherm uitlaat en er niets anders mee doe.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 12:42
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:40:
[...]

Eh... laat ik maar even een plaatje posten van wat ik bedoel, want dat is (denk ik) wat anders dan jij bedoelt. ;) Widgets en icons etc. verplaatsen is namelijk geen probleem. Het gaat hierom:

[afbeelding]
Werkt hier prima bij de contacten applicatie. Bijvoorbeeld je vinger ingedrukt houden op het berichten icoon (3 sec), los, daarna kan je herordenen. Misschien dat het niet in alle apps werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door stijnos1991 op 30-11-2010 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stijnos1991 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:22:
[...]

Werkt hier prima bij de contacten applicatie. Bijvoorbeeld je vinger ingedrukt houden op het berichten icoon (3 sec), los, daarna kan je herordenen. Misschien dat het niet in alle apps werkt.
Klopt: ik zie nu ook (duidelijk) in de tekst staan 'U kunt de tabs onderaan SOMMIGE toepassingen....' ; Bij mij werkt het ook met contacten. Dat had ik trouwens al eerder geprobeerd, maar toen klikte ik op een niet actief icoon en hield dat vast: dat werkt niet. Je moet het actieve icoon indrukken en vasthouden en DAN krijg je de optie de boel te verschuiven, als de toepassing tenminste die mogelijkheid heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:00
AmonTobin schreef op maandag 29 november 2010 @ 19:17:
Ik had met mijn DHD wel erg traag een GPS fix, dus heb ik wat zitten speuren op inet en heb uiteindelijk mijn gps.conf aangepast (/system/etc/gps.conf). Daarin stond initieel:

NTP_SERVER=north-america.pool.ntp.org

En daar heb ik dus het volgende van gemaakt:

NTP_SERVER=nl.pool.ntp.org

En ik moet zeggen, ik krijg binnen 10 seconden een fix. Ik begrijp niet helemaal waarom dit werkt en waarom dit bijna sommigen wel en anderen weer geen oplossing biedt en wellicht is het puur toeval, maar waar het voorheen wel 2 minuten duurde voordat ik een fix had, is het nu binnen 10 seconden gepiept. :)
Wat heeft een NTP server eigenlijk te maken met je GPS fix? Ik heb trouwens met de originele config binnen 15 seconden wel een fix...

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-03 20:52
Vrij irritante bug heb ik gevonden, als je ontvangstbevestiging hebt aan staan en je stuurt een smsje maar je blijft in het scherm van die persoon. Dan krijg je de bevestiging en het laatste smsje van die persoon nogmaals binnen.

Ligt dit nou aan Android of mijn telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 11:33
Ik ben een snelle typer, dus daar is ie dan... :)
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1436550

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:03

Metian

Snert is vies

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 01:13:
Juist, als ik dus bij menu > instelligen > over de telefoon kijk en dan op 'Accu' klik zie ik daar dus de bedrijfstijd en de stand-bytijd.. alleen nog een beetje onduidelijk wat dat nou inhoudt.

'Bedrijfstijd
39:07:16'

'Stand-bytijd
12:42:22'

Betekent dit dan dat de telefoon al 39 uur aanstaat en daar van ruim 12 uur het scherm uit stond of?...
Ik ga er wel vanuit dat er met 'Stand-bytijd' bedoeld word hoe lang de mobiel in standby heeft gestaan. En dat 'bedrijfstijd' dus het aantal uur is dat de mobiel 'werkt'.

Ik heb het hier overigens staan op 71:19:13 en 32:42:14..

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Master FX schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:16:
[...]

Wat heeft een NTP server eigenlijk te maken met je GPS fix? Ik heb trouwens met de originele config binnen 15 seconden wel een fix...
Heeft te maken met plaatsbepaling adhv de tijd en aangezien dit erg nauwkeurig luistert wordt regelmatig een NTP server geraadpleegd. Zoiets iig, zover ik begrepen heb. Wellicht dat ie die north-america.pool.ntp.org niet goed kan resolven oid, ik weet ook niet precies waarom daar zo'n groot verschil in zit qua tijdsduur van het verkrijgen van een fix.

Ik weet wel dat het bij mij het verschil maakt tussen het ruim 2 minuten wachten op een fix, of het vrijwel direct krijgen van een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik loop nu voor de tweede dag rond met de DHD in m'n broekzak, maar het valt me nu op dat 'ie warm wordt... Viel me nog niet eerder op: het is echt opeens het laatste half uur. Is dat normaal...? Hij staat dan dus standby: hij doet verder niets. Wat kan dat zijn...? Het is niet warm van het in m'n broek zitten: m'n oude mobiel, die nog tijdelijk in de andere broekzak zit, is fris als altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 19:40
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:33:
Ik loop nu voor de tweede dag rond met de DHD in m'n broekzak, maar het valt me nu op dat 'ie warm wordt... Viel me nog niet eerder op: het is echt opeens het laatste half uur. Is dat normaal...? Hij staat dan dus standby: hij doet verder niets. Wat kan dat zijn...? Het is niet warm van het in m'n broek zitten: m'n oude mobiel, die nog tijdelijk in de andere broekzak zit, is fris als altijd...
Installeer Watchdog Task Manager eens en kijk naar CPU processen op dat moment. Denk dat er op de achtergrond iets aan het stomen is en je batterij leeg aan het trekken is. Ik had dit o.a. met de agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razer schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:36:
[...]

Installeer Watchdog Task Manager eens en kijk naar CPU processen op dat moment. Denk dat er op de achtergrond iets aan het stomen is en je batterij leeg aan het trekken is. Ik had dit o.a. met de agenda.
Hm, ik bedenk me nu dat ik de wekker heb gezet... maar als 'ie daar al warm van wordt...! Ik zal die Dog ff installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar zal hij idd niet warm van worden, het zal een proces zijn dat het leuk vind flink te crashen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, het zwaarste programma is op dit moment Watchdog zelf, haha! Vraag me af of het echt wel handig is die app constant in de achtergrond te hebben draaien...?

BTW Doen jullie regelmatig een complete restart van DHD? Of zetten jullie 'm hoogstens uit? Vind het trouwens gek dat er geen optie is om de DHD COMPLEET uit te zetten: je kan 'm alleen compleet uitzetten en dan meteen laten restarten...?

En BTW 2: selecteren jullie ook altijd Automatisch bijwerken als jullie een app installeren...? Gaat 'ie dan niet ongevraagd om de haverklap naar updates zoeken of zo...?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hem ook weer verwijderd, dat hele taskmanagen vind ik sowieso nutteloos, nog geen hangende apps gehad. Restart doe ik soms uit verveling maar het heeft totaal geen nut eigenlijk, zet hem ook eigenlijk nooit uit behalve in de bios, omdat uit en aan zuiniger is dan twee uur standby op stil.
En automatisch bijwerken doe ik niet aan behalve bij echt belangrijke apps (games en dergelijken), anders krijg ik wel een melding dat er een wilt updaten.
Applicaties zoeken afaik sowieso nooit naar updates, doet de market altijd zelf. En dat doet hij sowieso, of jij automatisch laat updaten of niet, enige verschil is of hij de updates wel of niet installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Ik heb nu een aantal 'afspraken' in me agenda staan, nu zag ik in de widget een klein blauw balkje. Is het mogelijk om de kleur daarvan te veranderen ?. Want ik wil ook feestdagen enz er in zetten, en het liefste onder een andere kleur. Om zo het overzicht enig sinds te kunnen blijven houden.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusteloos
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-10-2012
Hier nog één windows mobile 6.x naar android overstapper... met vraag.
Hoe kan ik op de homescreen een map naam wijzigen? Ik heb even gegoogled maar kon niet 1,2,3 iets vinden. Wil namelijk een aantal apps in een mapje genaamd tools stoppen. Om in de toekomst dit soort vragen te vermijden vraag ik ook nog of er ergens een site is voor andriod starters een soort andriod gebruikershandleiding in de vorm van een wiki... of zeg ik nu iets geks?

--- gevonden
Map icoon indrukken
Linksboven op het grijs witte gedeelte op de tekst ingedrukt houden totdat je kan wijzigen

toch bedandkt Tsurany, je uitleg is in ieder geval zelfs een stuk logischer dan de mijne :$

[ Voor 20% gewijzigd door rusteloos op 30-11-2010 16:14 . Reden: nm ]

SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klik op de map, dan staat bovenin de map naam, long press daar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-10 18:31
Largamelion schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:05:
[...]
Bij mij doet ie er 2u over als ik het scherm uitlaat en er niets anders mee doe.
Ik denk dat er bij jou heel wat op de achtergrond blijft draaien?
Heb je al bij de battery status gekeken waar je batterij aan opgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Laatst online: 06-10 21:30
Metian schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:59:
Ik heb nu een aantal 'afspraken' in me agenda staan, nu zag ik in de widget een klein blauw balkje. Is het mogelijk om de kleur daarvan te veranderen ?. Want ik wil ook feestdagen enz er in zetten, en het liefste onder een andere kleur. Om zo het overzicht enig sinds te kunnen blijven houden.
Je gebruikt een Google agenda? Dan kan je gewoon via je Gmail account nieuwe Calendars toevoegen via Gmail > Agenda > Toevoegen en dan daar een leuk kleurtje uitkiezen. Als je je DHD dan even synct met Gmail staan die agenda's ook op je DHD en kan je dus bijvoorbeeld een aparte verjaardag agenda instellen met een aparte kleur.
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:24:
BTW Doen jullie regelmatig een complete restart van DHD? Of zetten jullie 'm hoogstens uit? Vind het trouwens gek dat er geen optie is om de DHD COMPLEET uit te zetten: je kan 'm alleen compleet uitzetten en dan meteen laten restarten...?
Gewoon de Fast boot optie uitzetten :) Dan staat je DHD echt uit wanneer je hem uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Wekko306 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:51:
[...]

Je gebruikt een Google agenda? Dan kan je gewoon via je Gmail account nieuwe Calendars toevoegen via Gmail > Agenda > Toevoegen en dan daar een leuk kleurtje uitkiezen. Als je je DHD dan even synct met Gmail staan die agenda's ook op je DHD en kan je dus bijvoorbeeld een aparte verjaardag agenda instellen met een aparte kleur.
Ja, ik gebruik de agenda via Gmail, was niet bekend met de kleuren etc. Bedankt :). _/-\o_

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:56:
En automatisch bijwerken doe ik niet aan behalve bij echt belangrijke apps (games en dergelijken), anders krijg ik wel een melding dat er een wilt updaten.
Applicaties zoeken afaik sowieso nooit naar updates, doet de market altijd zelf. En dat doet hij sowieso, of jij automatisch laat updaten of niet, enige verschil is of hij de updates wel of niet installeert.
Aha, duidelijk, dank je.
Wekko306 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:51:
[...]

Gewoon de Fast boot optie uitzetten :) Dan staat je DHD echt uit wanneer je hem uitzet.
O ja, da's waar ook. Hehehe het ding heeft teveel opties... maar daar heb ik 'm juist ook voor gekocht. ;) Ik hou er van om alles in te delen etc. zoals ik het wil! (Voor mij geen iPhone dus.)

Ik las eerder dat opladen zo'n twee uur duurt. Da's op zich wel lekker, want opladen zal een regelmatig iets worden... Vandaag ff gewinkeld tussen de middag en toen wat heen en weer gemailed (incl. fotootje van een sint-kado: even vragen aan m'n vrouw of ik het goede ding te pakken had: handig!). Alles bij elkaar heb ik 'm daarvoor denk ik 20 minuten aangehad en gebruikt (gmail). Verder heb ik niet veel gedaan... Behalve dan Watchdog uitgeprobeerd, een paar keer Labyrinth en Barcode scanner getest... Toen ik thuis kwam, piepte hij al dat 'ie zowat leeg was...

Ik ga over een week die 'truuk' doen en hopelijk is de batterij dan sowieso al wat meer wakker geworden: op dit moment kan ik echt niet een HELE dag weg zonder een oplader nodig te hebben en da's toch wel apart, vind ik... En ik heb dus zowat ALLES uit staan: geen autosync (op google na), stilstaande achtergrond, ook alle widgets weg: alleen maar icoontjes op m'n scherm en geen zaken die meteen zichzelf willen updaten (het weer en zo).

Maar ach, het BLIJFT een topding: aankoop van het jaar. ;)

O ja, heeft het nut Wifi uit te zetten als ik van huis weg ga? Ik heb nergens anders Wifi-bereik dus het lijkt me dan handiger het uit te zetten, anders blijft 'ie zoeken, toch...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 18:23:
[...]

O ja, heeft het nut Wifi uit te zetten als ik van huis weg ga? Ik heb nergens anders Wifi-bereik dus het lijkt me dan handiger het uit te zetten, anders blijft 'ie zoeken, toch...?
Er is een optie dat Wifi wordt uitgezet als er geen netwerk meer is. Hij notificeert je dan wel bij open netwerken. Dan zou je inderdaad zeggen dat hij blijft zoeken, maar ik weet niet wat hij doet als de optie niet is ingeschakeld.

[ Voor 72% gewijzigd door Sagaris op 30-11-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagaris schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 18:28:
[...]

Er is een optie dat Wifi wordt uitgezet als er geen netwerk meer is. Hij notificeert je dan wel bij open netwerken. Dan zou je inderdaad zeggen dat hij blijft zoeken, maar ik weet niet wat hij doet als de optie niet is ingeschakeld.
Ik zie net dit verhaal:

http://www.androidplanet....-van-je-android-telefoon/

Daar adviseren ze ook om Wifi gewoon uit te zetten als je het niet gebruikt.

Ik zie trouwens dat ik bij Accounts & synchroniseren Achtergrondgegevens en Auto Sync aan heb staan. Die moet ik denk ik ook maar uitzetten. De enige 'sync' die ik echt nodig heb, eigenlijk, is voor Gmail, maar die werkt met push en dat staat daar los van (zo begrijp ik).
Ik heb wel de hele lijst die daaronder staat al uit, op google en whatsup na: dus volgens mij 'bespaar' ik dan al veel... Als ik de bovenste twee opties uitzet, staat alles eronder toch ook uit...? Als je begrijpt wat ik bedoel...?

Op zich wel jammer dat je zoveel moet uitzetten om de dag door te kunnen komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
Zo bij deze mijn eerste berichtje van de hgc désiré HD. Wat een snelheid ten opzichte van de Hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Heeft er iemand al de melding gehad dat er een kaartupdate vereist is voor locations? Als je dan op update drukt krijg je de melding dat er geen kaarten gevonden zijn, en dat je ze handmatig moet downloaden. Maar dan staat Nederland er niet tussen. Kijk je bij licenties staat dat je daar wel een licentie voor hebt :X

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harmz schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 18:55:
Zo bij deze mijn eerste berichtje van de hgc désiré HD. Wat een snelheid ten opzichte van de Hero.
En hij typt ook zo lekker, nietwaar? ;) (Ja, inkoppertje, ik weet het...)

EDIT
Meuh... }:O Zit ik helemaal HTC Sync te installeren, kom ik erachter dat alleen maar de agenda en dat soort meuk wordt gesynced... Ik dacht dat 'ie een complete backup zou maken van m'n DHD..

Dus is mijn vraag: hoe maak ik een complete backup van mijn DHD (systeem) zodat als er wat mis gaat ik de hele boel in no time weer hersteld heb...? Dus alle instellingen en zo?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ontdekt dat als je een film met Rockplayer afspeelt en een .srt ondertitel met zelfde naam in zelfde map toevoegt dan bij afspelen van die video in Rockplayer dan heb je ondertiteling. ( Maakt niet uit welk formaat )

Er is een tooltje genaamd MKVExtractGUI2 waar je mee ondertiteling uit een MKV kan halen en deze op slaat als srt.

Ik gebruik handbrake voor converteren van video, heb daar een speciaal profiel aangemaakt voor de Desire HD.

Bij Picture heb ik size 800 x 448 ingevoerd, bij video heb ik bij video codec voor x264 gekozen en framerate zelfde als de bron, bij kwaliteit heb ik een avg bitrate gekozen van 1500 en de rest heb ik gelaten zoals het stond en output formaat is natuurlijk MP4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:11:
Ik heb ontdekt dat als je een film met Rockplayer afspeelt en een .srt ondertitel met zelfde naam in zelfde map toevoegt dan bij afspelen van die video in Rockplayer dan heb je ondertiteling. ( Maakt niet uit welk formaat )

Er is een tooltje genaamd MKVExtractGUI2 waar je mee ondertiteling uit een MKV kan halen en deze op slaat als srt.

Ik gebruik handbrake voor converteren van video, heb daar een speciaal profiel aangemaakt voor de Desire HD.

Bij Picture heb ik size 800 x 448 ingevoerd, bij video heb ik bij video codec voor x264 gekozen en framerate zelfde als de bron, bij kwaliteit heb ik een avg bitrate gekozen van 1500 en de rest heb ik gelaten zoals het stond en output formaat is natuurlijk MP4.
Bedankt voor de info! Je hebt het over 'de rest heb ik gelaten zoals het stond: over welke preset heb je het dan? Ik heb ook wel eens Handbrake gebruikt, dus dan kan ik die nu weer even opzoeken voor m'n DHD.

Alleen eh... wat betreft die ondertiteling en MKV...?

Maar nu eerst ff kijken wat Rockplayer precies is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon de high profile gepakt als basis en rest aangepast zoals ik toen der tijd via een website gevonden had, en dat profiel dus opgeslagen als HTC Desire HD. Die ondertiteling kun je downloaden van internet of uit die MKV halen met MKVExtractGUI2.

En die exe van MKVExtractGUI2 moet je plaatsen in de map van MKVtoolsnix en dan kun je dus de ondertiteling uit die MKV halen en deze wordt dan opgeslagen als .srt in zelfde map als de MKV file en zou de MKV file wel afspelen ( Bijvoorbeeld het is maar 480p mkv ), dan is dat karweitje zo gebeurd en hoef je alleen even die .srt dezelfde naam te geven.

En rockplayer is zo'n beetje de beste mediaplayer voor Android.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dank je. Ik heb Rockplayer gedownload en een al eerder gedownloade film met srt bekeken: werkt prima! Ziet er goed uit! Leuke player! Wel jammer dat 'ie niet echt gratis is (logo in de hoek en zo), maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colors
  • Laatst online: 25-07 08:46
Zo vandaag ook maar een desire hd gekocht
Echt een super mooi toestel en hij echt snel

Alleen jammer dat mij sim klepje een kleine spelling heeft van 0.1 mm ofzo verder echt een hele mooie mobile

Owja mij power knop steekt ook niet uit maar dat maakt niet zoveel uit neem ik aan ?

Verder had ik al standaard de nieuwste update erop staan
Gekocht bij vodafone

[ Voor 24% gewijzigd door Colors op 30-11-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Laatst online: 10-03 19:07
M3rcury schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 19:31:
Heeft er iemand al de melding gehad dat er een kaartupdate vereist is voor locations? Als je dan op update drukt krijg je de melding dat er geen kaarten gevonden zijn, en dat je ze handmatig moet downloaden. Maar dan staat Nederland er niet tussen. Kijk je bij licenties staat dat je daar wel een licentie voor hebt :X
Ja dat had ik ook net. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Mensen,

sinds 11.45 ook eigenaar van dit fantastische apparaat.

helaas heb ik een groot deel van de dag zoekend naar de juiste mail instellingen doorgebracht.. Gelukkig niet voor niets

Voor de mensen die er niet in slaagde @live.nl mail in te stellen bij gewone mail opties....

Zorg dat jij bij instellingen het volgende invoert:

Receiving: pop3.live.com, port 995, SSL

Sending: smtp.live.com, port 587 (or 25), TLS (or SSL)

Et Voila,,,

2 mail adressen met @live.nl, 1 mail adres met @hotmail.com en 1 WO-account

Alles top (Y) morgen verder ontdekken

overigens ADAPT screenprotecters inderdaad ruk! ga ook via ebay bestellen,, top tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat lukt iedereen ook wel, maar niemand wilt nu pop3 gebruiken omdat dat een zwaar verouderde mailtechniek is en compleet overbodig nu er exchange ondersteuning is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 19:44:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uurtje of twee? Zoiets gok ik, weet niet exact hoe lang. Via usb poort van computer duurt het wel een stuk langer dan via een lader in het stopcontact, usb levert stukje minder vermogen.

Accu zit nu onder de 15 procent en dat wilt hij duidelijk maken door elke spaar seconde de oranje led te laten knipperen. Newsflash: accu is bijna leeg, stop met energie verspillen!

[ Voor 33% gewijzigd door Tsurany op 30-11-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:25

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik heb nu al een tijdje mijn Desire HD, vind het een geweldig ding, maar ik merk wel dat ik 'last' (ik vind het niet echt erg) heb van het bollende batterijklepje. Daarnaast is er aan de bovenkant op het hoekje een schilfertje van de 'verf' (voor m'n gevoel is het niet echt een verflaag wat er op zit) losgeraakt, ik heb daar nu dus een kaal plekje. Ik ben een beetje huiverig om hem naar HTC te sturen omdat ik bang ben dat ze zeggen dat ik hem heb laten vallen, om vervolgens wel onderzoekskosten e.d. in rekening te brengen (bovendien heb ik dan geen mobiel).

Ik vraag me af wat ik het beste kan doen. Is het batterijklepje een erkend probleem waar je een vervangend klepje voor krijgt, en in hoeverre kan ik iets met dat losgeraakte schilfertje? Ik stoor me daar niet echt aan, en ben bang dat ze zeggen dat ik hem heb laten vallen: Op dat moment kan ik natuurlijk niks meer, want hoe moet ik bewijzen dat dat niet zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-10 12:54
Als je last heb van een batterijklepje wat niet goed aansluit, is dat gewoon kwestie van contact opnemen met htc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:42
Patriot schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:32:
Ik heb nu al een tijdje mijn Desire HD, vind het een geweldig ding, maar ik merk wel dat ik 'last' (ik vind het niet echt erg) heb van het bollende batterijklepje. Daarnaast is er aan de bovenkant op het hoekje een schilfertje van de 'verf' (voor m'n gevoel is het niet echt een verflaag wat er op zit) losgeraakt, ik heb daar nu dus een kaal plekje. Ik ben een beetje huiverig om hem naar HTC te sturen omdat ik bang ben dat ze zeggen dat ik hem heb laten vallen, om vervolgens wel onderzoekskosten e.d. in rekening te brengen (bovendien heb ik dan geen mobiel).

Ik vraag me af wat ik het beste kan doen. Is het batterijklepje een erkend probleem waar je een vervangend klepje voor krijgt, en in hoeverre kan ik iets met dat losgeraakte schilfertje? Ik stoor me daar niet echt aan, en ben bang dat ze zeggen dat ik hem heb laten vallen: Op dat moment kan ik natuurlijk niks meer, want hoe moet ik bewijzen dat dat niet zo is?
Klepje valt geloof ik onder garantie want ik heb hier al diverse mensen gezien die een nieuw klepje kregen van HTC.
Dat schilfertje mag geloof ik ook niet. Het beste kun je contact opnemen met HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

maikel_rox schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:34:
Als je last heb van een batterijklepje wat niet goed aansluit, is dat gewoon kwestie van contact opnemen met htc?
Ze sturen dan gewoon een nieuwe? Wat ik kon vinden over het batterijklepje ging namelijk over mensen die hem zelf gesloopt hadden (daar is geen sprake van natuurlijk). Ik weet niet of het in het geval van zo'n bollend klepje aan het klepje of aan de telefoon zelf ligt, en of ze dan het e.e.a. vervangen. Het is dus zo dat ze gewoon een nieuw klepje sturen?

Maar wat dan met het schilfertje. Zoals ik al zei, ik stoor me er niet echt aan, maar het hoort natuurlijk niet. Enerzijds ben ik huiverig om er nu wat mee te doen, aan de andere kant ben ik bang dat als er op een later moment iets met de telefoon aan de hand is dat ze dan alsnog zeggen dat het komt doordat ik hem op een eerder moment heb laten vallen. Zeker aangezien ik hem nu nog maar net heb (je staat dan als consument geloof ik sterker in je schoenen) is het misschien verstandig om daar toch nu al over te beginnen?

EDIT: Wat kan ik het beste doen overigens, contact opnemen met HTC, met mijn provider of met de telefoonwinkel waar ik de telefoon kocht?

[ Voor 6% gewijzigd door Patriot op 30-11-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maikel_rox schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:34:
Zo eenvoudig is dat niet hoor, ik heb ook al contact op genomen met HTC maar heb al geruime tijd niks meer gehoord.

Overigens ervaar ik het met klepje al niet meer als een fout, ik ben er gewoon aan gewend en ik stoor me er niet aan, en volgens mij hoort gewoon zo ( Kan best zijn dat er mensen zijn die heel erg hebben, maar dat is bij mij niet ).

Ik had overigens ook echt geen zin om mijn telefoon te missen en dat heb ik ook aangeven.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patriot schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:42:
[...]

Ze sturen dan gewoon een nieuwe? Wat ik kon vinden over het batterijklepje ging namelijk over mensen die hem zelf gesloopt hadden (daar is geen sprake van natuurlijk). Ik weet niet of het in het geval van zo'n bollend klepje aan het klepje of aan de telefoon zelf ligt, en of ze dan het e.e.a. vervangen. Het is dus zo dat ze gewoon een nieuw klepje sturen?

Maar wat dan met het schilfertje. Zoals ik al zei, ik stoor me er niet echt aan, maar het hoort natuurlijk niet. Enerzijds ben ik huiverig om er nu wat mee te doen, aan de andere kant ben ik bang dat als er op een later moment iets met de telefoon aan de hand is dat ze dan alsnog zeggen dat het komt doordat ik hem op een eerder moment heb laten vallen. Zeker aangezien ik hem nu nog maar net heb (je staat dan als consument geloof ik sterker in je schoenen) is het misschien verstandig om daar toch nu al over te beginnen?

EDIT: Wat kan ik het beste doen overigens, contact opnemen met HTC, met mijn provider of met de telefoonwinkel waar ik de telefoon kocht?
Een bollend klepje is bij de meeste mensen gewoon een kwestie van goed erop schuiven! Ik had er zelf ook last van, maar ik had hem gewoon niet goed erop geschoven. Let erop dat je tijdens het klepje erop schuiven je met je duim lichtjes druk uitoefend op het midden. Dan schuiven de pinnetjes op de juiste plek erin en heb je 99 vd 100 keer geen bollend klepje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:55:
[...]

Een bollend klepje is bij de meeste mensen gewoon een kwestie van goed erop schuiven! Ik had er zelf ook last van, maar ik had hem gewoon niet goed erop geschoven. Let erop dat je tijdens het klepje erop schuiven je met je duim lichtjes druk uitoefend op het midden. Dan schuiven de pinnetjes op de juiste plek erin en heb je 99 vd 100 keer geen bollend klepje ;)
Hmm, ja, ik moet wel zeggen dat dat scheelt. Er is nog wel sprake van een lichte bolling, maar niet meer dan je redelijkerwijs mag verwachten (een perfecte luchtdichte onvoelbare aansluiting is een beetje onredelijk natuurlijk :P).

Blijf ik zitten met dat schilfertje. Ik vind het principe niet zo'n probleem, maar mooi is het niet en ik ben bang dat ik er uiteindelijk problemen door kan krijgen. Is het verstandig om toch contact op te nemen met één van de drie partijen, en zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb geen bolling maar waar de SD kaart zit kan ik juist het klepje een paar millimeter induwen, geen idee of dat 'normaal' is?

[ Voor 3% gewijzigd door Tsurany op 30-11-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Tsurany schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 23:05:
Ik heb geen bolling maar waar de SD kaart zit kan ik juist het klepje een paar centimeter induwen, geen idee of dat 'normaal' is?
Ik neem aan dat je het hebt over millimeters? :P Maar inderdaad, zoiets heb ik nu ook. Hij steekt een minimaal stukje er boven, en als je er op drukt dan kun je hem met gemakt tot een stukje onder het randje duwen. Ik weet niet of het normaal is, maar het is nu zeker beter dan hoe het eerst was bij mij, en voor mij is dit echt geen probleem meer. Zoals ik al zei kun je nooit een perfecte aansluiting verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Patriot schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 23:09:
[...]

Ik neem aan dat je het hebt over millimeters? :P Maar inderdaad, zoiets heb ik nu ook. Hij steekt een minimaal stukje er boven, en als je er op drukt dan kun je hem met gemakt tot een stukje onder het randje duwen. Ik weet niet of het normaal is, maar het is nu zeker beter dan hoe het eerst was bij mij, en voor mij is dit echt geen probleem meer. Zoals ik al zei kun je nooit een perfecte aansluiting verwachten.
Ja millimeter, hoe ik bij centimeters kom geen idee, dan kom je aan de andere kant van je toestel uit :+
Hij sluit prima aan, alleen je kan hem indrukken. Niet erg en merk het alleen als ik hem echt indruk, maar vroeg me af of dat normaal was of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colors
  • Laatst online: 25-07 08:46
Ik weet niet od dit mogelijk is maar

Kan ik mij lock eraf halen zonder dat ik op power knop druk ?

Hiermee bedoel ik kan ik dit ook met de volume knop doen door een app ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quriass
  • Laatst online: 11-05 20:30
M3rcury schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 19:31:
Iemand al iets bekend? Ik snap er niks van...kaart staat er op en toch moet je licentie doorgeven...lijkt niet helemaal te kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:57:
Beste Mensen,

sinds 11.45 ook eigenaar van dit fantastische apparaat.

helaas heb ik een groot deel van de dag zoekend naar de juiste mail instellingen doorgebracht.. Gelukkig niet voor niets

Voor de mensen die er niet in slaagde @live.nl mail in te stellen bij gewone mail opties....

Zorg dat jij bij instellingen het volgende invoert:

Receiving: pop3.live.com, port 995, SSL

Sending: smtp.live.com, port 587 (or 25), TLS (or SSL)

Et Voila,,,

2 mail adressen met @live.nl, 1 mail adres met @hotmail.com en 1 WO-account

Alles top (Y) morgen verder ontdekken
Ik wil niet heel vervelend doen hoor, maar wanneer je de mail automagisch laat instellen (dus géén 'manual setup'), pakt ie vanzelf alle juiste instellingen, dus ook voor Hotmail. :9

Edit: Oh nee, je hebt gelijk. Excusé moi! Voor het live.nl domein pakt ie idd niet direct de juiste instellingen op. Voor Hotmail wel overigens.

Edit 2@rinkel: Pushmail i.c.m. Hotmail werkt met de standaard mail client van HTC helaas niet. Je moet daar overigens wel custom instellingen voor gebruiken, maar uiteindelijk bij de laatste stap gaat het nog mis. Is een bekend issue van de HTC mail app.

[ Voor 25% gewijzigd door AmonTobin op 01-12-2010 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:07
Ook hotmail via activesync?
Heb namelijk de gewone desire, daar heb ik de stock email app nodig om hotmail via activesync (push) werkend te krijgen

[ Voor 69% gewijzigd door rinkel op 01-12-2010 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-09 10:07
Wie heeft er al het truukje geprobeerd om een haperende camera te verhelpen?

Wie heeft er al ideale settings wat betreft de instellingen van de camera, daglicht en donker? (Weg met overbelichte foto's!)

Ik mis in de camera:

Een front cam :)

- Multi-shot
- Beeldstabilisatie

Die 2e is nog wel het ergste.

Iemand die dit nog verwacht? Of hebben HTC's dit nog nooit gehad?

Vandaag gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/3042/fotometdesirehd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img684.imageshack.us/img684/813/fotometdesirehd2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/5472/fotometdesirehd3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/4185/fotometdesirehd4.jpg

Met ISO-100 . rest standaard.

Ben ik nou echt de enige die nu huilt?! :)

[ Voor 36% gewijzigd door Jamievanm op 01-12-2010 04:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jamievanm schreef op woensdag 01 december 2010 @ 01:53:
Ben ik nou echt de enige die nu huilt?! :)
Gadverdamme wat een afschuwelijke foto! Het lijkt alsof je de JPEG compressie te hoog hebt staan gekoppeld met een autofocus die niet echt goed is of goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb jij gedaan met je instellingen? Mijne maakt echt 100x scherpere foto's lol
Pagina: 1 ... 13 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire HD levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessiores voor de HTC Desire HD mogen hier: HTC Desire HD accessoirestopic.

Vragen over Android software mogen in het Android Market en applicatietopic (deel 9).

Overige offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!