Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T homass
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-07 23:07
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:29:
1. Gaat de Desire HD goed werken met m'n Fritz!Box's WPA2 beveiliging...? Lijkt me wel handig als ik thuis via Wifi kan internetten i.p.v. via m'n beperkte Vodafone data tegoed... (Ik begrijp het toch goed dat je gewoon via Wifi het internet op kan om bv. apps en updates etc. te downloaden om zo data tegoed te besparen?)

2. Ik heb nu een T-Mobile prepaid: omzetten met nummerbehoud schijnt een kleine maand te duren. Is de DHD simlock vrij...? Nee zeker? Dan ligt de DHD dus een maand lang voor jan doedel hier... (als ik 'm gekocht heb, tenminste).

3. Als ik die maand moet wachten i.v.m. nummerbehoud, kan ik dan wel via Wifi thuis het internet op op de DHD...?

(Vraag 1 en 2 doen niet meer ter zake als ik gewoon een nieuw nummer neem bij Vodafone... Maar goed, het is toch wel erg handig een al oud nummer te behouden...)
2. Ja
3. Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeanLeGrand schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:41:
[...]

1. Zou niet weten waarom niet, WPA2 wordt ondersteund.
2.DHD is gewoon Simlock vrij als je 'm bij vodafone abbo neemt.
3. Ja geen probleem
1. Mooi!
2. Nog mooier! Dan kan ik in ieder geval de DHD al gaan gebruiken, al is het onderweg alleen voor ouderwets bellen en sms'en. Thuis en wellicht op het werk (weet ik niet zeker: ze hebben daar Apple's Airport) kan ik dan via Wifi. Op zo'n manier is een maand wel door te komen. ;)
3. Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje72
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 16:21
Ik heb sinds vorige week de Desire HD.
Een bluetooth verbinding maken met mijn Renault Megane lukt helaas niet. Met m'n vorige toestel (Nokia 6300) was dit geen enkel probleem.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Ik heb zelf ook nummerbehoud genomen en ik kreeg mijn mobiel een week voordat mijn abonnement in ging. Toen heb ik mijn oude simkaart er ingestopt en heb ik de week met wifi doorgebracht. Handig is anders, maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 23:03

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Je zou eens kunnen kijken op Marktplaats? Er zijn genoeg mensen die hem aanbieden.

@ J van E:

1. Ja
2. Simlock vrij
3. Ja

Maar als je het topic een beetje gevolgd had wist je dit al.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Paultje72 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:49:
Een bluetooth verbinding maken met mijn Renault Megane lukt helaas niet. Met m'n vorige toestel (Nokia 6300) was dit geen enkel probleem.

Iemand een oplossing?
Je auto updaten met de laatste firmware? (nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen! :))

[ Voor 6% gewijzigd door Cybergamer op 27-11-2010 14:28 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Paultje72 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:49:

Iemand een oplossing?
Wellicht dat je op zoek moet naar een 'bluetooth software reset' instelling (advanced opties van je autoradio). Dat heb ik ook moeten uitvoeren om mijn DHD als BT media device te kunnen connecten met mijn autoradio. Ik kon hem wel als phone device connecten en pairen, dat ging goed, maar zodra ik 'm als BT device wilde pairen, liep dat stuk omdat er nog een oud toestel ingesteld stond die ik ook niet kon verwijderen zonder het oude toestel weer aan te sluiten (WTF achterlijk, maar goed). Een 'Bluetooth software reset' op de autoradio zorgde ervoor dat ik mijn DHD met beide profielen netjes kon pairen en connecten.

Echt f*cking heerlijk zo. Ik stap in m'n auto, plak m'n DHD op m'n Dash Genie houder, schakel Bluetooth in en gaan. Muziek luisteren zonder vervelende kabels/gedoe etc. Errug fijn! :)

[ Voor 4% gewijzigd door AmonTobin op 27-11-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik type dit op mijn Desire HD! Leuk ding maar wel even wennen.

EDIT:'Thuis meer even verder typen... ;) Dit is m'n eerste smartphone, dus ik stond al aardig te stuntelen in de winkelstraat om bovenstaande 'bericht' te typen.

Trouwens, klein doosje waar die DHD in zit... Nog geeneens een lekkere manual... En ik ben vergeten een sd-card te kopen: wat er nu in zit (als er al iets inzit) zal wel te klein zijn... Ik weet ook niet of daar by default nog dingen opstaan of zo... Ik denk dat ik nu maar eerst even de manual ga opzoeken op internet: dat zal een hele hoop vragen hier schelen... ;)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb op aanraden van 1 van jullie het programma watchdog op mijn telefoon gezet om te kijken waarom die stomme calendar zoveel van mijn batterij vreet...
nu blijkt dus dat com.htc.bgp de boosdoener is. Deze draait de ganze dag op enorm veel cpu. Ik krijg om de zoveel minuten een een warning van watchdog dat hij meer vreet dan ie zou moeten.

Is iemand bekend met wat dit com.htc.bgp doet en hoe ik dit kan oplossen? Ik probeer hem te killen met watchdog maar hij start gewoon vanzelf weer op..... blijkbaar heeft iets in het systeem het toch nodig.

Na google afzoeken schijnen meer mensen problemen met dit proces te hebben, alleen dan met het feit dat deze steeds force stop errors geeft. daar heb ik gelukkig geen last van, maar ik zou wel graag horen of meer mensen hier last van hebben en of/hoe ik dit kan oplossen.
Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, daar begin ik met vragen... Ik heb zonet gmail en hotmail op de DHD 'geactiveerd'.

1. Nu kan ik nergens een optie vinden om bestanden op de server te laten staan (zoals de instructies her en der aangeven) en ik kan ook niet zien wat ik nou allemaal download... Ik weet dat ik bij de IMAP instellingen van de mail van mijn werk (een heel ander adres) moest instellen of ik attachements wilde downloaden of niet. Dat wil ik op de DHD natuurlijk NIET! Want ik krijg vaak grote bestanden via de mail!

2. Tot hoever terug in de tijd wordt de mail opgehaald...? Gmail laat alleen de laatste twee berichten zien (terwijl er duizenden online staan) maar het lijkt dat hotmail de hele lijst wil binnenhalen... Is dat niet een beetje veel? Of haalt 'ie alleen maar de headers op en kost dat haast geen bandbreedte...?

BTW Als dit te algemene vragen zijn en niet specifiek DHD, dan hoor ik dat graag: ik ben helemaal nieuw in de smartphone wereld...

3. Ik heb Wifi aangezet (via m'n home Fritz!box) en zie ook het Wifi icoon: ik neem aan dat zodra je op Wifi zit, dat de Vodafone 3G verbinding niet gebruikt wordt? Dus dat scheelt dan weer met het downloaden van de mail. En met het downloaden van apps die ik nog ga opzoeken.

4. Als alle mail in m'n DHD te zien is, staan al die headers dan lokaal ergens op de DHD of log in elke keer via IMAP in op de servers en wordt de boel dus steeds opnieuw gedownload...?

(En nogmaals: zeg het alsjeblieft als deze vragen ergens anders horen: ik wl de boel hier niet verknallen met m'n newbie vragen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:40
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 15:33:
Ok, ik heb op aanraden van 1 van jullie het programma watchdog op mijn telefoon gezet om te kijken waarom die stomme calendar zoveel van mijn batterij vreet...
nu blijkt dus dat com.htc.bgp de boosdoener is. Deze draait de ganze dag op enorm veel cpu. Ik krijg om de zoveel minuten een een warning van watchdog dat hij meer vreet dan ie zou moeten.

Is iemand bekend met wat dit com.htc.bgp doet en hoe ik dit kan oplossen? Ik probeer hem te killen met watchdog maar hij start gewoon vanzelf weer op..... blijkbaar heeft iets in het systeem het toch nodig.

Na google afzoeken schijnen meer mensen problemen met dit proces te hebben, alleen dan met het feit dat deze steeds force stop errors geeft. daar heb ik gelukkig geen last van, maar ik zou wel graag horen of meer mensen hier last van hebben en of/hoe ik dit kan oplossen.
Bedankt alvast!
Ik heb het hier opgelost door auto sync van de kalender uit te zetten en telefoon te rebooten. Daarna niet meer terug gekomen. Bij mij liep die in 10 uur tijd helemaal leeg met niks doen, en dan agenda verbruik van 54%. Deze stond dan ook in de lijst als hoogste. Ik ververs me agenda nu gewoon zelf 1x per dag =) Zelfde geldt voor mijn Facebook contacten, daar bleef de sync vaak 10 minuten van hangen en maar CPU slurpen. Dus die heb ik ook maar uitgeknalt. Pff tijd voor mijn klepje... En een software update om deze kleine dingen te verhelpen en het is de perfecte telefoon :)

[ Voor 11% gewijzigd door Razer op 27-11-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 21:30
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 15:57:
Nou, daar begin ik met vragen... Ik heb zonet gmail en hotmail op de DHD 'geactiveerd'.
...
3. Ik heb Wifi aangezet (via m'n home Fritz!box) en zie ook het Wifi icoon: ik neem aan dat zodra je op Wifi zit, dat de Vodafone 3G verbinding niet gebruikt wordt? Dus dat scheelt dan weer met het downloaden van de mail. En met het downloaden van apps die ik nog ga opzoeken.
Als je wifi verbinding hebt gebruik je inderdaad je mobiele netwerk niet voor internet.
4. Als alle mail in m'n DHD te zien is, staan al die headers dan lokaal ergens op de DHD of log in elke keer via IMAP in op de servers en wordt de boel dus steeds opnieuw gedownload...?
Het wordt op je telefoon opgelsagen, je kan namelijk wanneer je je mail gesynchroniseerd hebt gewoon je mail openen zonder internetverbinding te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

Ik heb een vraagje over de bijgeleverde 8 gb sd card.

Op één of andere manier wordt er 2 gb gebruikt van mij sd schijf en mijn vraag is kan ik de sd card formateren of krijg ik dan conflicten met mijn tel als ik het erin doe

Tnx

Karish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razer schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:03:
[...]

Ik heb het hier opgelost door auto sync van de kalender uit te zetten en telefoon te rebooten. Daarna niet meer terug gekomen. Bij mij liep die in 10 uur tijd helemaal leeg met niks doen, en dan agenda verbruik van 54%. Deze stond dan ook in de lijst als hoogste. Ik ververs me agenda nu gewoon zelf 1x per dag =) Zelfde geldt voor mijn Facebook contacten, daar bleef de sync vaak 10 minuten van hangen en maar CPU slurpen. Dus die heb ik ook maar uitgeknalt. Pff tijd voor mijn klepje... En een software update om deze kleine dingen te verhelpen en het is de perfecte telefoon :)
hmpf, net gedaan. bij sync, google account de calendar weg geklikt, gerestart (volle restart) en na 2 min opnieuw de waarschuwing dat com.htc.bcg te hoog is....
andere tip?? (waar heb jij het uitgezet? die automatische update van calendar? misschien doe ik iets verkeerd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:33:
Hey mensen,

Op één of andere manier wordt er 2 gb gebruikt van mij sd schijf en mijn vraag is kan ik de sd card formateren of krijg ik dan conflicten met mijn tel als ik het erin doe

Tnx

Karish
Ik had met mijn vorige DHD de SD kaart geformatteerd via Menu > Settings > SD & phone storage > Unmount SD card > Format SD card. Gaf daarna geen enkel probleem in de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:33:
Hey mensen,

Tnx

Karish
Dat komt omdat daar gegevens op staan van het programma locations of in iedere geval een navigatie programma, ik weet niet wat gevolg is van verwijderen van die map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een of andere truuk om de DHD makkelijk te deblokkeren? Je moet dat scherm naar beneden schuiven, maar bij mij werkt dat 9 van de 10 keer niet: dan blijft het scherm onderin hangen, om het zo maar te zeggen: alsof ik 'm niet ver genoeg kan schuiven...? Je moet dus press and hold and drag doen, om het zo maar te zeggen. En niet meteen draggen. Handig, zo'n handleiding... ;)

En kan het kloppen dat HTC Sense (de verbindng met de site via welke je van alles en nog wat kan regelen) even tijd nodig hebt voordat dat werkt...? Aanmelden via de DHD werkte niet (kon geen verbinding maken) en aanmelden via de site blijft maar hangen op 'Aanmelden vanaf je'. De registratie wil dus niet werken... En zo kan ik dus bv. niet HTC likes bekijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:36:
[...]

hmpf, net gedaan. bij sync, google account de calendar weg geklikt, gerestart (volle restart) en na 2 min opnieuw de waarschuwing dat com.htc.bcg te hoog is....
andere tip?? (waar heb jij het uitgezet? die automatische update van calendar? misschien doe ik iets verkeerd?)
Onder instellingen --> Accounts en synchronisatie ---> Google --> Agenda synchroniseren uitvinken
Heb daar alleen contacten aanstaan, verder voor Facebook alleen de Live-feed, en bij Twitter, Peep en Friend. Bij mij is daar het probleem mee weg.

Edit:
Eventueel dit nog proberen? Heb even zitten Googlen:
http://forum.androidcentr...calendar-force-close.html

[ Voor 11% gewijzigd door Razer op 27-11-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:03

Metian

Snert is vies

Wat een geweldige telefoon. Heb hem nu sinds begin van de middag en geniet er nog steeds van. Overigens heb ik ook totaal geen last van kieren of dat er een bobbel zit bij de Simkaart/SDkaart kapje. Alles lijkt naar toebehoren te werken.

Vroeg me alleen af, kan ik gewoon de telefoon laten verbinden met de computer. Of moet ik nog een programma installeren voor dat ik dit doe ?.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de telefoon gewoon via usb inpluggen en dan kun je uit verschillende opties kiezen, waar onder mounten als disk drive, htc sync of gewoon opladen of internet thethering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razer schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:46:
[...]

Onder instellingen --> Accounts en synchronisatie ---> Google --> Agenda synchroniseren uitvinken
Heb daar alleen contacten aanstaan, verder voor Facebook alleen de Live-feed, en bij Twitter, Peep en Friend. Bij mij is daar het probleem mee weg.

Edit:
Eventueel dit nog proberen? Heb even zitten Googlen:
http://forum.androidcentr...calendar-force-close.html
still no luck... blijft na ongeveer 3 mins na opstarten weer de waarschuwing geven. en ik heb echt bijna alle syncs uitgezet.... damn wat is dit irritant zeg!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Bedankt. Had nog niet geprobeerd voor het geval je wel eerst nog iets nodig had. Maar het werkt. ^^

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ahhhh.. had dit ook al gevonden maar nog niet gedaan. nu maar gewoon ff gedaan en het probleem lijkt opgelost te zijn...
Many thx voor de hulp!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:22
Nog even wat ervaringen na één dag in gebruik:

USB debugging enabled en sindsdien geen haperingen meer. Wat een zalig toestel is dit zeg, de unified mailbox is super handig en heb nu ook al m'n contacten gelinkt aan Facebook voor HTC Sense, heel mooi en overzichtelijk. Een paar zelfgemaakte filmpjes (gefilmd met GoPro) van m'n pc geëxporteerd naar 720p MP4 met Adobe Premiere en deze spelen perfect af op de DHD met de standaard video speler, de kwaliteit is gewoonweg subliem.

Van de batterij ben ik ook meer dan tevreden. Gisteren was ie de eerste maal volgeladen om 21u en heb dan ongeveer 4,5u alles zitten instellen, GPS getest, ff Angry Birds gespeeld, al m'n mailboxen gesynct, etc ... Dan 's nachts dataverbinding en WIFI uitgeschakeld (heeft echt geen zin voor mij dat ie 's nachts ligt te syncen) en deze middag nog een half uurtje wat gefacebookt en filmpjes gechecked en toen was ie leeg (rond 14u). Dat is dus ongeveer 5u met het scherm aan en volop in gebruik en dan nog 's 12u in standby. Dit had ik echt niet verwacht en ik ben dan ook meer dan tevreden.

Over het geluid ben ik ook tevreden, gaat voor mij meer dan luid genoeg. Alleen jammer dat dolby en SRS enkel beschikbaar zijn bij de standaard videospeler en bv niet bij Youtube en andere online filmpjes. Vooral die dolby klinkt toch wel een pak voller en geeft iets meer bas (werkt dus ook zonder koptelefoon).

Echt een prachtig toestel. Heb lang getwijfeld met al de negatieve berichten die hier gepasseerd zijn, maar heb er nog geen seconde spijt van gehad. Eindelijk van die WinMo 6.1 brol verlost. :)

Ik heb 'm online gekocht bij Algebeld.nl met de bluray van Avatar en de Jabra headset erbij. Alles heel goed verlopen en goed gecommuniceerd (16/11 betaald, 26/11 ontvangen).

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baberuth
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-05 19:30
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 14:54:
Zo, ik type dit op mijn Desire HD! Leuk ding maar wel even wennen.

EDIT:'Thuis meer even verder typen... ;) Dit is m'n eerste smartphone, dus ik stond al aardig te stuntelen in de winkelstraat om bovenstaande 'bericht' te typen.

Trouwens, klein doosje waar die DHD in zit... Nog geeneens een lekkere manual... En ik ben vergeten een sd-card te kopen: wat er nu in zit (als er al iets inzit) zal wel te klein zijn... Ik weet ook niet of daar by default nog dingen opstaan of zo... Ik denk dat ik nu maar eerst even de manual ga opzoeken op internet: dat zal een hele hoop vragen hier schelen... ;)
De sd-card is 8 gig, en bij mij vooralsnog meer dan voldoende. Ligt natuurlijk ook aan je eigen voorkeur, ik hoef er bijvoorbeeld geen series of complete discografien op :+

Manual staat op de sd-card die in je mobiel zit. Weet niet 100% wat er nog meer op staat, iig wel het een en ander. Staat voor zover ik me herinner alleen nog een installbestand voor htc sync.

Iemand die mij kan vertellen wat het verschil is tussen de "sound off" en "vibrate on" stand ?

[ Voor 4% gewijzigd door Baberuth op 27-11-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 15:31
T homass schreef op zondag 21 november 2010 @ 18:21:
[...]

Toevallig heb ik gister in de amsterdam arena een paar filmpjes gemaakt en ik was positief verrast over de kwaliteit van het geluid. Vergeleken met mijn oude samsung pixon is het geluid geweldig.

Even een vraagje

Ik heb mij net aangemeld bij HTC sense. Bij telefoonlocatie krijg ik de volgende melding;

"Telefoonzoeker" is momenteel uitgeschakeld. Uit veiligheidsoogpunt schakel je op de telefoon deze functie in via Instellingen >> Locatie >> Telefoonzoeker.

Maar deze functie is gewoon ingeschakeld op mijn telefoon. Meer mensen last van?
Ik heb mijn vraag over het geluid doorgegeven aan HTC, helaas nog geen antwoord. Waar ik wel snel antwoord op kreeg was het 'telefoonzoeker' probleem die jij ook hebt. Ik kreeg dit terug:
Bedankt voor uw vraag over de HTC Desire HD of Z.

HTC is op dit moment bezig met werkzaamheden aan de server, dus nog niet alle functies werken.
HTC is er dus mee bezig om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Als u verdere vragen heeft, of u wilt laten weten dat uw probleem is opgelost, dan kunt u dat aan ons laten weten door naar de ContactUs te gaan en daar in te loggen met je e-mailadres en het volgende ticketnummer XXXXXXXX.

Met vriendelijke groet,

Marieke

HTC
Ik hoop dat dat het snel weer in de lucht is. Even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Heeft er iemand tips hoe ik zelf wallpapers kan toevoegen op de mobiel ?.

Ik heb zelf al geprobeerd om ze op me SD-kaart te zetten en dan via de 'gallery' te doen, alleen wanneer ik dit doe moet ik ze uit snijden, terwijl ik de hele afbeelding wil gebruiken. Of gelden er andere resoluties voor achtergronden op de 'home-pages' ?. ( ben van 480 x 800 uit gegaan ).

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 15:31
Metian schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 18:42:
Heeft er iemand tips hoe ik zelf wallpapers kan toevoegen op de mobiel ?.

Ik heb zelf al geprobeerd om ze op me SD-kaart te zetten en dan via de 'gallery' te doen, alleen wanneer ik dit doe moet ik ze uit snijden, terwijl ik de hele afbeelding wil gebruiken. Of gelden er andere resoluties voor achtergronden op de 'home-pages' ?. ( ben van 480 x 800 uit gegaan ).
De app 'Zedge' kan je hier bij helpen (als ik je goed begrijp...)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

ik heb een probleem met de barcode scanner app

als ik een code wil scannen gaat hij steeds herfocussen, waardoor hij niet lang genoeg "stil" staat op de barcode om hem te kunnen scannen.. autofocus uit/aan van de camera maakt geen verschil

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XtinctHeD schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 20:02:
ik heb een probleem met de barcode scanner app

als ik een code wil scannen gaat hij steeds herfocussen, waardoor hij niet lang genoeg "stil" staat op de barcode om hem te kunnen scannen.. autofocus uit/aan van de camera maakt geen verschil
Bij mij gaat scannen van zo'n code juist razend snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde vragen wat nou de maximum grootte van de microSD is die je in de DHD kan doen, maar eh... tjongejonge, ik had geen idee dat die 32 Gb kaartjes ZO DUUR waren...! Die van 16 Gb zijn rond de 25 al te krijgen, maar voor 32 ga je al gauw over de 100 euro, zeg! Tssssss... Misschien laat ik het voorlopig dan maar even bij de bijgeleverde 8 Gb kaart... Ik had eigenlijk gedacht al m'n mp3's erop te zetten, maar goed, dat gaat dus niet.

Voor het geval ik later alsnog wil overstappen van 8 nar 16 Gb: als ik dan ALLES wat op die 8 Gb staat simpelweg verplaats naar de 16 Gb microSD en die in de DHD doe: gaat dat dan problemen geven...? Misschien met apps of zo die je geinstalleerd hebt...? Of heeft de DHD dat helemaal niet door zolang dezelfde data maar beschikbaar is?

EDIT
En dan nog even een complete newbie-vraag: als ik een app open en dan naar het hoofdmenu ga, is die app dan alleen verborgen of echt afgesloten...? En als ik in het hoofdmenu een andere app open en zo maar door, zijn er dan op een bepaald moment giga veel apps open...?
Ik dacht eerst dat ik een app afsloot zodra ik naar het hoofdmenu ging, maar het viel me op dat als ik later weer naar die app ging, dat 'ie nog was waar 'ie was gebleven...

Ja, ik moet erg wennen aan het hele smartphone concept. ;)

Zo ook of mail (bv. hotmail) nou wel of niet automatisch gemeld wordt of dat je dan echt de mail app moet openen voordat je een melding krijgt... :? Ik had een hotmail bericht (van HTC Sense dat nog steeds niet werkt) en het viel me op dat die maar niet binnenkwam op de DHD terwijl 'ie ondertussen op m'n laptop allang te zien was op de hotmail site... Ik zag 'm pas toen ik het mail venster een hele tijd openliet op de DHD. Heeft mail soms een vertraging? Of wordt er om de zoveel minuten gekeken of er wat is? Zo ja, kan je die interval ergens instellen? In de handleiding kan ik dat miet vinden: ik lees ergens over automatische synchronisatie-instellingen maar nergens staat hoe dat dan werkt met andere mail dan gmail. Ik had eigenlijk verwacht dat ik AL mijn mail makkelijk bij kon houden op de DHD en dan ook zonder handmatig in te loggen en te verversen en zo... Mss verwacht ik teveel van een smartphone. ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 16:43

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Vanavond heeft mijn DHD besloten om voor de 2e keer in 2 weken tijd al mijn smsjes te wissen. Tevens is hij tijdens een gesprek uitgevallen en vroeg hij om de pincode, dus mogelijk is het probleem gerelateerd aan simkaart problemen ? Ik heb geen idee of dat met elkaar te maken heeft, misschien iemand van jullie wel.
Omdat het probleem exact hetzelfde is (op het simkaart probleem na), quote ik even mijn vorige post hierover, aangezien niemand er toen een reactie op gaf. Hopelijk heeft iemand van jullie suggesties buiten de tip van HTC om, om maar gewoon de telefoon te blijven resetten en elke 2 weken hopen dat ik mijn smsjes nog heb.

Ik twijfel enorm wat ik moet doen. Uiteraard wil ik wel de fabrieksinstellingen helemaal terughalen en alles netjes opnieuw doen, maar om nu elke dag bang te zijn dat mijn smsjes verdwijnen....daar ben ik ook geen fan van. Als de helpdesk van HTC al aangeeft dat ze het probleem niet eerder zijn tegengekomen en mij met een simpele 'kijk maar of het vaker gebeurd' wegsturen, heeft het dan zin om naar de winkel te gaan of wederom contact met HTC op te nemen ? Iemand tips ?
Na ruim 3 weken tevreden gebruiker te zijn geweest van de DHD, heb ik nu dan toch iets merkwaardigs meegemaakt waar jullie hopelijk een oplossing voor kennen en waar ik andere DHD gebruikers voor wil waarschuwen.

Vanmorgen kwam ik tot de ontdekking dat alle SMS berichten van mijn toestel (en HTCSense) zijn verdwenen. Bij de aanschaf heb ik mijn SMSjes van mijn oude toestel overgezet en daarna 3 weken volop doorgesmsd, dus we praten over honderden, zo niet duizenden berichten.
Het merkwaardige is dat er in HTCSense wel berichten staan tot 30-10-10 (dus zowel berichten van mijn oude toestel die hij heeft overgenomen van de DHD, als een klein aantal 'nieuwe' berichten).
In mijn toestel is echter ieder bericht simpelweg verdwenen.

Na wat googlen kwam ik op o.a. androidforums wel een enkel bericht tegen van zowel Desire gebruikers als Desire HD gebruikers die hetzelfde hebben meegemaakt de afgelopen 2-3 weken (in het geval van DHD users), maar helaas nog niemand met een verklaring.

Zojuist heb ik ook telefonisch contact opgenomen met HTC. Ondanks dat de medewerker mij vriendelijk te woord stond, kon hij niets voor mij betekenen en kreeg ik te horen dat ik maar nogmaals contact moest opnemen als het me weer overkwam (want ja, daar wil je toch graag op zitten wachten) en in de tussentijd maar een externe SMS backup app uit de market moet downloaden om te voorkomen dat ik mijn berichten in de toekomst mogelijk weer allemaal kwijt ben.

Ten slotte dien ik jullie er uiteraard wel op te wijzen dat ik de instellingen gecontroleerd heb en dat er niets aan stond zoals het automatisch verwijderen van berichten EN dat ik de afgelopen tijd (en dan in het bijzonder vandaag en gisteren) niets bijzonders met mijn toestel heb gedaan of andere SMS software erop heb gezet sinds de aanschaf. Ik draai gewoon de meest recente versie van Froyo.

Dus samengevat :
1. Heeft iemand ervaring met Android toestellen die SMSjes zonder reden verwijderen
2. TIP : download een SMS backup app als jij wilt voorkomen dat hetzelfde jou overkomt

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Centaur schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 21:20:
Vanavond heeft mijn DHD besloten om voor de 2e keer in 2 weken tijd al mijn smsjes te wissen. Tevens is hij tijdens een gesprek uitgevallen en vroeg hij om de pincode, dus mogelijk is het probleem gerelateerd aan simkaart problemen ? Ik heb geen idee of dat met elkaar te maken heeft, misschien iemand van jullie wel.
Omdat het probleem exact hetzelfde is (op het simkaart probleem na), quote ik even mijn vorige post hierover, aangezien niemand er toen een reactie op gaf. Hopelijk heeft iemand van jullie suggesties buiten de tip van HTC om, om maar gewoon de telefoon te blijven resetten en elke 2 weken hopen dat ik mijn smsjes nog heb.
Heb je de DHD gewoon stock draaien of heb je daarnaast allerlei (rare) tooltjes geinstalleerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centaur

Centaur

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 22:33:
[...]

Heb je de DHD gewoon stock draaien of heb je daarnaast allerlei (rare) tooltjes geinstalleerd ?
De DHD is idd gewoon stock en netjes geupdate vanaf het begin. Daarnaast draaien er (naar mijn mening dan) vrijwel geen extra programma's of tools. Ik gebruik zoveel mogelijk de HTC Sense widgets zelf. De enige noemenswaardige tool die ik gebruik is Juicedefender om mijn batterijgebruik te beperken.
Ik speel op 1 potje Sudoku per dag na, geen enkel spel op de DHD en maak ook geen gebruik van SMS software of andere opmerkelijke zaken.

Na nog wat extra speurwerk via google, ben ik een enkel bericht tegengekomen over de normale Desire. Een klein aantal gebruikers had in April 2010 al soortgelijke problemen. Ik ben echter geen oplossing of vermoedelijke oorzaak tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Op XDA is er in het Desire HD gedeelte een topic over hetzelfde probleem. Misschien dat je daar meer informatie in kunt vinden en een mogelijke oplossing?
Baberuth schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 18:23:
[...]

Iemand die mij kan vertellen wat het verschil is tussen de "sound off" en "vibrate on" stand ?
Als hij op vibreren staat trilt de telefoon, terwijl hij dat niet doet op sound off.

[ Voor 50% gewijzigd door Wekko306 op 27-11-2010 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centaur

Centaur

Wekko306 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 23:24:
Op XDA is er in het Desire HD gedeelte een topic over hetzelfde probleem. Misschien dat je daar meer informatie in kunt vinden en een mogelijke oplossing?

[...]

Als hij op vibreren staat trilt de telefoon, terwijl hij dat niet doet op sound off.
Thnx voor de snelle reply. Dat topic had ik al eens gelezen. De enige optie die ze daar naar boven haalden was dat het mogelijk te maken had met HTCSense. Omdat ik echter ook topics tegenkwam over de oude Desire met hetzelfde probleem, leek het me niet aannemelijk dat dat de oorzaak was.

Ik ga het syncen van berichten met HTCSense sowieso uitzetten en maak nu gebruik van SMSBackup+ (op het eerste gezicht een dikke aanrader, hij synced je smsjes met je Gmail!), maar vooralsnog ben ik nog niet zeker van het feit dat dit een oplossing is.

Momenteel gebruik ik naast SMSBackup+ ook SMSBackup&Restore om de SMSjes ieder uur lokaal te backupen met de mogelijkheid om ze te restoren. Ik heb me er nog niet in verdiept of SMSBackup+ dit net zo goed doet, want dan kan B&R eraf. B+ zit er namelijk pas een paar uur op en SMSBackup&Restore al wat langer.

Ik kan het moeilijk inschatten met mijn kennis van GSMs, maar komt dit in eerste instantie over op jullie als een defect toestel (met andere woorden, heeft het nut om te zeuren om een reparatie of nieuw toestel, met alle irritaties die daarbij horen, zoals het wachten op je reparatie of eindeloze discussies in de winkel), of lijkt dit meer een softwarematigprobleem dat een enkele user treft ?

[ Voor 28% gewijzigd door Centaur op 28-11-2010 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:10
Centaur schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 21:20:

Ik twijfel enorm wat ik moet doen. Uiteraard wil ik wel de fabrieksinstellingen helemaal terughalen en alles netjes opnieuw doen, maar om nu elke dag bang te zijn dat mijn smsjes verdwijnen....daar ben ik ook geen fan van. Als de helpdesk van HTC al aangeeft dat ze het probleem niet eerder zijn tegengekomen en mij met een simpele 'kijk maar of het vaker gebeurd' wegsturen, heeft het dan zin om naar de winkel te gaan of wederom contact met HTC op te nemen ? Iemand tips ?

[...]
Ik heb hier ook mee te maken, op de DHD zijn alle berichten verdwenen. Op HTCsense.com staan ze allemaal nog netjes.
Zijn de berichten ook terug te halen via HTCsense?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 21:05:
Voor het geval ik later alsnog wil overstappen van 8 nar 16 Gb: als ik dan ALLES wat op die 8 Gb staat simpelweg verplaats naar de 16 Gb microSD en die in de DHD doe: gaat dat dan problemen geven...? Misschien met apps of zo die je geinstalleerd hebt...? Of heeft de DHD dat helemaal niet door zolang dezelfde data maar beschikbaar is?

EDIT
En dan nog even een complete newbie-vraag: als ik een app open en dan naar het hoofdmenu ga, is die app dan alleen verborgen of echt afgesloten...? En als ik in het hoofdmenu een andere app open en zo maar door, zijn er dan op een bepaald moment giga veel apps open...?
Ik dacht eerst dat ik een app afsloot zodra ik naar het hoofdmenu ging, maar het viel me op dat als ik later weer naar die app ging, dat 'ie nog was waar 'ie was gebleven...

Op je eerste vraag, volgens mij kan dat gewoon. Ik heb dit namelijk ook gedaan omdat ik een andere SD-kaartje gekocht heb, en de gehele inhoud van de een naar de ander gekopieerd heb. Tot zover (3 weken later) nog geen problemen. ;)

Op je tweede vraag, wat bedoel je met het hoofdmenu? Je homescreen? Zo ja, hoe kom je daar; via de home knop of de terug knop op je DHD? Als je het via de home knop doet blijft hij inderdaad openstaan. Als je het via de terugknop doet wordt hij afgesloten (zeg ik heel voorzichtig, ik weet niet of hij hem echt helemaal afsluit). Maar Android is zo ontworpen dat het niet erg is als je veel applicaties tegelijk open hebt staan, het OS kijkt zelf welke applicaties je niet meer nodig hebt en sluit die dan voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 21:05:
Ik wilde vragen wat nou de maximum grootte van de microSD is die je in de DHD kan doen, maar eh... tjongejonge, ik had geen idee dat die 32 Gb kaartjes ZO DUUR waren...! Die van 16 Gb zijn rond de 25 al te krijgen, maar voor 32 ga je al gauw over de 100 euro, zeg! Tssssss... Misschien laat ik het voorlopig dan maar even bij de bijgeleverde 8 Gb kaart... Ik had eigenlijk gedacht al m'n mp3's erop te zetten, maar goed, dat gaat dus niet.

EDIT

Zo ook of mail (bv. hotmail) nou wel of niet automatisch gemeld wordt of dat je dan echt de mail app moet openen voordat je een melding krijgt... :? Ik had een hotmail bericht (van HTC Sense dat nog steeds niet werkt) en het viel me op dat die maar niet binnenkwam op de DHD terwijl 'ie ondertussen op m'n laptop allang te zien was op de hotmail site... Ik zag 'm pas toen ik het mail venster een hele tijd openliet op de DHD. Heeft mail soms een vertraging? Of wordt er om de zoveel minuten gekeken of er wat is? Zo ja, kan je die interval ergens instellen? In de handleiding kan ik dat miet vinden: ik lees ergens over automatische synchronisatie-instellingen maar nergens staat hoe dat dan werkt met andere mail dan gmail. Ik had eigenlijk verwacht dat ik AL mijn mail makkelijk bij kon houden op de DHD en dan ook zonder handmatig in te loggen en te verversen en zo... Mss verwacht ik teveel van een smartphone. ;)
antwoord 1:
Je telefoon zou er geen problemen mee moeten hebben als er apps op je 8gb sdkaartje staat en dat je gewoon die data kopieëert op een 16gb. Maar, just to be safe, ga naar menu > applicaties > applicaties beheren en naar het tabblad 'applicaties op SD kaart' en zet alle applicaties over naar je telefoon door er op te klikken en dan in het midden het knopje "verplaatsen naar telefoon geheugen' oid. Kun je ze later weer op die zelfde manier terug zetten op je sd kaart.

antwoord 2:
Android managed zelf het geheugen dus daar hoef je je helemaal geen zorgen over te maken. Taskkillers zijn ook niet nodig en kunnen alleen nadelig werken (services afsluiten die eigenlijk horen te draaien en dat je mobiel alleen langzamer wordt). Het hoofdmenu knop minimaliseert de app meestal en de terug knop sluit hem meestal. Maar dit maakt nagenoeg niet uit want Android regelt dit zelf lekker.

Antwoord 3:
de Gmail app gebruikt push en alle binnenkomende mail berichten zullen direct op je telefoon verschijnen. Omdat push toch wel meer batterij verbruik met zich mee brengt kun je ook gewoon de 'Mail' app gebruiken (doe ik zelf ook). Als die opent en dan naar Menu > meer > instellingen > verzenden & ontvangen, kun je hier per dag en tijdstip instellen om de hoeveel tijd hij checkt voor nieuwe mailtjes. Tuurlijk kun je dit ook zelf checken door de app te openen menu > verversen te doen als je een mail verwacht oid.

En uiteraard hoeft je mail app niet open te staan om een notificatie te krijgen van een nieuwe email.

edit//
hè shit ben net te laat met replyen voor de eerste twee vragen O-) achja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckster
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-02-2024
Even snel tussendoor:
Ik heb diverse berichten gelezen over laag geluidsvolume, mbt mp3/spraak.
Bij mij hielp het om eerst t volume helemaal dicht te draaien en daarna helemaal open, was een hele verbetering.
Nog niet hard genoeg? De app mixzing heeft een equalizer met gain functie...
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagaris en stilho: bedankt!!! Het is allemaal duidelijk nu! :)

Meteen nog maar een vraagje: ik wil eigenlijk ook het email account van m'n werk op de DHD zetten, alleen krjg ik daar constant grote bestanden binnen (tussen de 3 en 10 Mb etc.). Die wil ik natuurlijk niet via m'n DHD allemaal downloaden... Nu is het mij niet duidelijk of de default mail app alleen de tekst of eerste 20 k download of meteen alles... Zolang ik dat niet weet, durf ik m'n mail account niet op de DHD te zetten! Ik zag dat een schijnbaar betere client als k-9 mail altijd je attachements download en dat kan ik absoluut niet hebben... het lijkt me dat als zo'n mooie app dat al doet, dat de default mail app dat ook doet...? Ik kan me echter niet voorstellen dat iedereen vrolijk allemaal attachements binnenkrijgt op z'n DHD...

P.S. Ik zit er al aan te denken om hotmail en wat andere mail door te laten sturen naar Gmail: de gmail client werkt met push en dat zie ik alles vanzelf binnenkomen. Alleen zie je dan misschien niet direct waar de mail vandaan komt (gmail of hotmail of werk of prive). Geen idee trouwens of je hotmail wel kunt laten doorsturen naar gmail...

EDIT
Hm, het begin is makkelijk...! De mail van Hotmail kon ik zonder problemen laten doorsturen naar gmail en vervolgens de mail van m'n werk ook...! DIt is wel HEEL makkelijk: ik krijg nu alle mail binnen op gmail. Dus ik hoef dan alleen maar de gmail app op de DHD te gebruiken: geen gedoe met meerdere accounts in de normale mail app en bovendien wordt de boel nog gepushed ook...! De gmail app download niet meteen alle attachments, als ik het goed heb.

Alleen eh... hahaha, ik bedenk me nu dat als ik een mail wil beantwoorden, dat dat dan alleen via gmail gaat... en da's natuurlijk weer niet zo handig... :P Dit wordt dus toch wat ingewikkelder dan ik dacht. :X ;)

[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2010 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 17:15:
[...]

ahhhh.. had dit ook al gevonden maar nog niet gedaan. nu maar gewoon ff gedaan en het probleem lijkt opgelost te zijn...
Many thx voor de hulp!!!!
Graag gedaan, mijn batterij vannacht 8% gezakt, daar waar die normaal 45% in één nacht zakte. Bij mij was het dus ook de agenda en de facebook contact sync. Met kerst krijg ik een 32GB MicroSD dan doe ik wel een factory reset, had ik nu nog even geen zin in. Zing nog wel een maandje zo uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Hoi iedereen,

Voorheen was ik altijd maar een standaard gebruiker van een telefoon, bellen en smsen, af en toe een fotootje en dat was het wel.
Nu heb ik dan toch de overstap gemaakt met de DHD maar ik ben een enorme noob op dit gebied, daarbij krijg ik via de standaard manier de boel niet aan de praat.
Ik heb mijn telefoonnrs. overgezet maar voor de rest nog niets kunnen connecten.
Ik heb dan ook nog geen internet voor mijn mobiel maar ook via thuis WiFi moet werken als ik de verhalen hier moet geloven.
Hoe raar is het dan ook dat dat niet werkt? het vinden is prima, ik voer het wachtwoord in en dan: niets.... kan geen connectie gemaakt worden.

Zelfde voor htcsense.com, aangemeld en dan klik je op ik ben aangemeld op de telefoon (wtf is dat, ik neem aan je telefoon aan moet hebben staan?) maar dan blijft die hangen op dat scherm. gebeurd niets op de telefoon of website. Ik heb de telefoon aan de laptop hangen, 3-4 streepjes bereik maar nul op mijn rekest.

Dan HTC sync, werkt ook niet, telefoon aan de laptop, sync opgestart. Geeft hij aan geen telefoon aangesloten.... :F

Ik vind het allemaal wel leuk en aardig die android meuk dat het aan te passen is en shit maar ik kan geen fuck vinden HOE. Hoe zet ik bijvoorbeeld de bestanden van mijn oude 1 gig kaartje op de telefoon? Ja het kan via de laptop maar zoveel is het niet dus ik wil het via het geheugen van de tel. naar mijn 8 gig geheugenkaartje zetten. Nergens een optie om uberhaupt die kaart te bekijken...
Ik vind het maar een beetje apart systeem, mijn samsung had dat veel duidelijker en makkelijker. Maar genoeg gerant.

Concreet: Hoe krijg ik mijn telefoon aangesloten op het thuisnetwerk? Ik heb al wat rondgekeken maar verder dan de standaard, zoek op, voer wachtwoord in en dan werkt het verhaal kom ik niet verder.

hoe krijg ik HTC sync werkend zodat ik iig de onnozele troep die er standaard op staat eraf kan halen?

Edit: of is een goede site waar ik meer informatie voor noobs kan vinden op het gebied van android?

Verder nieuwste versie van firmware, verder niks aangepast.

[ Voor 3% gewijzigd door SouLLeSSportal op 28-11-2010 14:45 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha! Ik zit in hetzelfde bootje als jij: voor mij is dit ook allemaal nieuw. Ik heb echter zowat alles wel aan de praat gekregen, ook HTC Sense. Heb jij je DHD in de winkel gekocht en hebben ze 'm daar ingesteld? Dat hadden ze bij mij gedaan: ik las later dat soms diverse dingen niet helemaal lekker werken als je bepaalde instellingen pas later instelt (iets met google of zo) en dus heb ik zonet (omdat HTC Sense online niet werkte) een factory reset gedaan. Bij het voor het eerst inloggen worden er een hele lading vragen gesteld en moet je diverse instellingen kiezen. (En bovendien leer je meteen hoe het toetsenbord werkt). Ik heb bij alles de defaults aangenomen en diverse accounts meteen ingesteld (gmail, facebook, twitter en ook HTC sense) en alles werkt nu prima.

Enige probleem dat ik nog had was dat Whatsapp niet wilde downloaden (daar was ik gekomen via HTC likes, wat nu eindelijk werkt omdat HTC Sense werkt). Ik heb toen een Google checkout account aangemaakt (via m'n gewone computer) en vervolgens installeerde Whatsapp prima. Heb gelijk Angry birds geinstalleerd (wilde toch weten waar de hype nou over ging) en vooralsnog loopt alles super!!! :)

Dus misschien is het een idee om even helemaal fris opnieuw te beginnen met een factory reset... dan wordt je vanzelf langs alle belangrijke stappen meegenomen. Mocht je dat allemaal echter al gedaan hebben, dan weet ik het ook even niet, sorry... (Ben trouwens eigenlijk wel verbaasd en een beetje pissig dat die kerel van de Phonehouse niet zei dat hij van alles en nog wat maar even had ingesteld (oftewel zowat alles had geskipped...!)

O ja, het is erg handig als je Wifi aan de praat krijgt: ik doe op dit moment alles via Wifi en dat scheelt natuurlijk HEEL VEEL data tegoed van je 3G-abonnement!

P.S. Zijn er nog meer 'verplichte' dingen doe ik moet downloaden van market? :P Ben wel benieuwd naar games (racen bijvoorbeeld) :D . maar ook nuttige zaken (zoals de app die muzieknummers kan herkennen?).

EDIT OP DHD :) :
Ik las ergens dat sites of tekst zich automatisch aan zou moeten passen aan het DHD-scherm, maar dat gebeurt met dit forum niet: klopt dat of mis ik een of andere instelling? Het is wat lastig manouvreren en komen nu...
BTW het typen op de DHD gaat al een stuk beter dan gisteren. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is het geen idee om alle stroom tips e.d. in de startpost te zetten? Toevallig kom ik hier nu omdat vanmorgen om 11 uur mijn DHD van de lader af is gekomen en hij 2 minuten geleden aangaf dat de accu leeg was. Dat is net iets meer dan 5 uur. Ik heb 30 minuten met de hond gewandeld (muziekje) en voor de rest heb ik achter de pc gezeten (geen wifi / bluetooth) plus 15 minuten bellen. Dat vind ik schrikbarend kort.

Nu heb ik dit topic een beetje doorgebladerd, en heb ik een bepaalde laadvolgorde gevonden die ik vanavond ga toepassen. Maar ik las dat er ook er wordt vermeld hoe je het beste stroom kunt besparen (apps, usb-debugging (blijft dat altijd in de taakbalk boven staan?). Maar een grote opsomming zou prettig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

ik heb hem niet in de winkel gekocht, online van typhone. mss wel handig om nog een factory reset te doen.
Verder heb ik inderdaad over die google talk error gelezen maar ik heb nog geen internet of google talk geïnstalleerd.

Ik heb wel de (of een) muziek herkenningsapp, soundhound. stond er al gelijk op dus mss overheen gekeken?
dat autotekst gedoe weet ik ook nog niet, zou wel moeten idd.

[ Voor 7% gewijzigd door SouLLeSSportal op 28-11-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

Ik heb sinds een paar weken de desire HD in huis. Ben er super tevreden over, behalve alle standaard apps die er al op stonden. Met behulp van de startpost ben ik bezig geweest om er wat apps af te gooien (stock, amazon mp3, enz...) door eerst via visionairy root toegang te krijgen en daarna via de adb shell het een en ander er afr te gooien.

Het verwijderen ging prima, apps verdwenen ook uit het apps overzicht, maar nadat ik "unroot now" had gekozen in visionairy en de telefoon ge-reboot had kwamen ze we net zo hard terug. Iemand enig idee wat er fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SouLLeSSportal schreef op zondag 28 november 2010 @ 16:51:
[...]

ik heb hem niet in de winkel gekocht, online van typhone. mss wel handig om nog een factory reset te doen.
Verder heb ik inderdaad over die google talk error gelezen maar ik heb nog geen internet of google talk geïnstalleerd.

Ik heb wel de (of een) muziek herkenningsapp, soundhound. stond er al gelijk op dus mss overheen gekeken?
dat autotekst gedoe weet ik ook nog niet, zou wel moeten idd.
Ah, ok, nou ja, bij mij hielp die reset, maar ik had 'n uit de winkel...

Soundhound had ik gezien maar het is een ander: was laatst bij DWDD.

Ik edit dit op de DHD maar regelmatig zit ik opeens in een ander scherm of post ik de boel voordat ik klaar ben. ;) maar het blijft top om zomaar even te kunnen posten op GoT! :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

idd áls de telefoon werkt dan doet die het geweldig, ik ben ook enorm blij met hoe snel hij is enz. maar ik wil ook gewoon wifi kunnen gebruiken, htc sense, apps installeren, syncen met mijn laptop enz enz. :(

Ik krijg nu echter van alle voornoemde zaken een acces denied voor me bakkes... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Saus schreef op zondag 28 november 2010 @ 16:25:
Is het geen idee om alle stroom tips e.d. in de startpost te zetten? Toevallig kom ik hier nu omdat vanmorgen om 11 uur mijn DHD van de lader af is gekomen en hij 2 minuten geleden aangaf dat de accu leeg was. Dat is net iets meer dan 5 uur. Ik heb 30 minuten met de hond gewandeld (muziekje) en voor de rest heb ik achter de pc gezeten (geen wifi / bluetooth) plus 15 minuten bellen. Dat vind ik schrikbarend kort.

Nu heb ik dit topic een beetje doorgebladerd, en heb ik een bepaalde laadvolgorde gevonden die ik vanavond ga toepassen. Maar ik las dat er ook er wordt vermeld hoe je het beste stroom kunt besparen (apps, usb-debugging (blijft dat altijd in de taakbalk boven staan?). Maar een grote opsomming zou prettig zijn.
Stel je vraag aan Tenchu of hij die opsomming kan toevoegen. Ik weet niet of hij alle berichten leest in dit topic, maar hij vraag regelmatig of mensen tips hebben voor de TS.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu wat muziek op de DHD gezet en ben al aardig wat aan het gmailen: dat werkt makkelijk, zeg! Ik zit er al aan te denken om te kappen met Hotmail e.d. en alles via gmail te doen...! Ideaal! Je hoort meteen of er wat binnen is, zonder delay! Schitterend speelgoed dit... ben er erg blij mee! :)

Ik wil trouwens proberen ff een film op de DHD te zetten. Moet ik een en ander nog op een speciale manier coderen...? Wat geniet de voorkeur?

En o ja, ik had wat mp3's op de DHD gezet die ik niet kan zien: dat komt denk ik doordat de mappen waarin de mp3's zaten met een nummer begonnen: dat werkt schijnbaar niet. Nu wil ik de naam van die mappen veranderen, maar dat kan alleen als ik de DHD weer aansluit op de PC...? Is er op de DHD zelf niet een of ander systeembeheer iets waarmee je kan zien wat er op de microSD staat en dingen ook kunt bewerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan11
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 08:32
Hoi allemaal,

Ik ben sinds kort ook in het bezig van mijn Desire HD. Nog geen klachten, alles werkt lekker snel.

Waar ik alleen mee zit is het navigeren. Ik probeer te navigeren via het Autopaneel. Als ik dan premium navigatie kies om een route te maken, dan krijg ik een melding dat ik een licentie nodig hebben. Dat kan ik me voorstellen, maar ik dacht dat ik de eerste 30 dagen dit kon proberen. Ik kan dan wel een waardebon invoeren, maar die heb ik niet. Als ik licentie synchroniseren probeer dan gebeurd er ook niet heel veel. Beetje vreemd, mis ik iets of zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centaur

Centaur

AgoNitE schreef op zondag 28 november 2010 @ 10:35:
[...]

Ik heb hier ook mee te maken, op de DHD zijn alle berichten verdwenen. Op HTCsense.com staan ze allemaal nog netjes.
Zijn de berichten ook terug te halen via HTCsense?
Nee HTCSense werkt dom genoeg maar 1 kant op. De berichten zijn op HTCSense vanaf 30-10 ook weg/niet geupdate bij mij. Dus daar heb ik geen drol aan. De losse backup software werkt gelukkig wel goed, maar ik vind het een belachelijk probleem. Zou jij HTC ook willen bellen om te klagen, want als niemand klaagt, doen ze er natuurlijk niks aan. Ik heb 2 weken geleden contact met HTC opgenomen en ga ze dinsdag weer bellen, want ik ga dit niet accepteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik het backuppen naar HTC Sense ga uitzetten: dat kan toch...? Dat zal (neem ik aan) snelheid en data schelen, toch...?

Ik zie nu net dat Gmail werkt als IMAP: als ik iets lees op mijn phone, dan is het online (via de gmail site) ook al gelezen! Ik verwachtte dat daar alles nog als ongelezen zou staan, net zoals het geval is als je via webmail EN POP je mail bekijkt. Echt ideaal dit.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2010 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkel1988
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-07-2023
Hallo,

Ik neem dit topic regelmatig door omdat ik op de hoogte wil blijven van verbeteringen e.d., maar ik heb het volgende probleem nog niet voorbij zien komen:

Sinds ik de USB Debugging optie heb aangezet, trilt de Desire HD soms als hij gelocked is (dus niet op het moment dat ik hem lock). Ik lock de telefoon dus gewoon via de knop bovenaan het toestel, het scherm wordt zwart, ik doe het toestel in het hoesje wat ik erbij gekocht heb..en hij trilt na ongeveer 5 seconden tot 1 minuut 1 a 2 keer. Soms gaat het scherm dan ook weer aan, zonder dat het toestel unlocked. Daarna is er niets meer aan de hand en er komt dus ook geen melding bovenin het scherm. Ik had dit in het begin dus niet, maar pas sinds de USB Debugging aangezet is. Heeft iemand dit ook? Of weet iemand hoe dit kan? Zou dit door een App kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 13:23:
Alleen eh... hahaha, ik bedenk me nu dat als ik een mail wil beantwoorden, dat dat dan alleen via gmail gaat... en da's natuurlijk weer niet zo handig... :P Dit wordt dus toch wat ingewikkelder dan ik dacht. :X ;)
Gmail via de Gmail app, hotmail via de mail app (exchange) en dan je werk ook via de mail app.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op zondag 28 november 2010 @ 20:05:
[...]

Gmail via de Gmail app, hotmail via de mail app (exchange) en dan je werk ook via de mail app.
Hm, maar dan heb je geen push. Al is dat voor hotmail minder belangrijk. Ik heb trouwens geen idee wat dat Exchange inhoudt.

Trouwens, ik zag nu nét dat je net zo makkelijk via de hotmail site kan werken: die is geschikt voor smartphones. Maar dan heb je natuurlijk NOOIT push.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de batterij te sparen kun je ook achtergrondgegevens uitschakelen via Accounts & syncroniseren ( Die moet wel aan als je wat uit Market wil installeren, maar als je niet vaak in market kijkt lijkt me dat weinig uit te maken ).

Verder kun je bij applicaties kijken welke services draaien, ik zag zelf net dat er wel paar draaide die ik niet gebruik.

En verder natuurlijk wifi uitschakelen wanneer je die niet gebruikt, en helderheid aanpassen, ik denk dat dit zo de beste instellingen zijn om de batterij te besparen, zonder dat iets moet missen ( Of je moet je mail al naar je telefoon gepush willen hebben )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Ik krijg het hier maar niet voor elkaar om m'n Desire HD te laten herkennen in HTC Sync op m'n Windows 7 64 PC. USB Debugging staat aan. wat doe ik fout.? help? ;)

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 20:11:
[...]

Hm, maar dan heb je geen push. Al is dat voor hotmail minder belangrijk. Ik heb trouwens geen idee wat dat Exchange inhoudt.
Exchange houd in dat je Hotmail laat werken via het Exchange protocol, dat ondersteund hotmail sinds kort. Zoek maar even op hotmail en exchange, dan vind je de instellingen. Zit trouwens wel een bug in met de standaard mailclient waardoor dat niet kan, dan moet je K-9 ofzo gebruiken.
Voor je werk, welke mailprotocollen hebben ze?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:25
Frenkel1988 schreef op zondag 28 november 2010 @ 20:03:
Hallo,

Ik neem dit topic regelmatig door omdat ik op de hoogte wil blijven van verbeteringen e.d., maar ik heb het volgende probleem nog niet voorbij zien komen:

Sinds ik de USB Debugging optie heb aangezet, trilt de Desire HD soms als hij gelocked is (dus niet op het moment dat ik hem lock). Ik lock de telefoon dus gewoon via de knop bovenaan het toestel, het scherm wordt zwart, ik doe het toestel in het hoesje wat ik erbij gekocht heb..en hij trilt na ongeveer 5 seconden tot 1 minuut 1 a 2 keer. Soms gaat het scherm dan ook weer aan, zonder dat het toestel unlocked. Daarna is er niets meer aan de hand en er komt dus ook geen melding bovenin het scherm. Ik had dit in het begin dus niet, maar pas sinds de USB Debugging aangezet is. Heeft iemand dit ook? Of weet iemand hoe dit kan? Zou dit door een App kunnen komen?
Dat heb ik inderdaad ook! Ik had al geen idee waar het door kwam, en het gebeurd ook lang niet altijd. Erg apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op zondag 28 november 2010 @ 20:36:
[...]

Exchange houd in dat je Hotmail laat werken via het Exchange protocol, dat ondersteund hotmail sinds kort. Zoek maar even op hotmail en exchange, dan vind je de instellingen. Zit trouwens wel een bug in met de standaard mailclient waardoor dat niet kan, dan moet je K-9 ofzo gebruiken.
Voor je werk, welke mailprotocollen hebben ze?
Aha, ok, hm, ik installeer liever niet teveel apps... De protocollen voor m'n werk weet ik niet uit m'n hoofd. Ik ben onlangs overgestapt op IMAP, da's nu even alles wat ik weet. ;) Mijn probleem zijn de attachments: die wil ik niet meteen gedownload hebben. Volgens mij doet de Gmail app dat niet. K-9 schijnt het wel te doen (ik lees dat iedereen wil weten hoe je dat uit kan zetten, maar niemand heeft een idee.)

Ik zit hier trouwens steeds meer te kicken op de DHD: wat een leuk ding, zeg! Je hebt gewoon alles wat je nodig hebt (op dit gebied..) in 1 apparaat! Ik vond de iPod al leuk: dit kicked helemaal ass! :P (Jammer dat 32 Gb microSD's zo schrikbarend duur zijn...!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Voor de mensen die WEL push hotmail op hun Desire HD willen gebruiken:
Setup push email with Hotmail

Werkt bij mij als een zonnetje!
Centaur schreef op zondag 28 november 2010 @ 19:15:
[...]

Nee HTCSense werkt dom genoeg maar 1 kant op. De berichten zijn op HTCSense vanaf 30-10 ook weg/niet geupdate bij mij. Dus daar heb ik geen drol aan. De losse backup software werkt gelukkig wel goed, maar ik vind het een belachelijk probleem. Zou jij HTC ook willen bellen om te klagen, want als niemand klaagt, doen ze er natuurlijk niks aan. Ik heb 2 weken geleden contact met HTC opgenomen en ga ze dinsdag weer bellen, want ik ga dit niet accepteren!
Maar eens achteraan dan. Het stomme is dat ik nergens meer een backup heb van mn SMS'jes :(

[ Voor 53% gewijzigd door agoNITE op 28-11-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 21:09:
[...]

Aha, ok, hm, ik installeer liever niet teveel apps...
Koop dan een Nokia 3310.
De protocollen voor m'n werk weet ik niet uit m'n hoofd. Ik ben onlangs overgestapt op IMAP, da's nu even alles wat ik weet. ;)
IMAP moet gewoon goed werken, in meeste mail programma's kan je filteren op bijlages.
Mijn probleem zijn de attachments: die wil ik niet meteen gedownload hebben. Volgens mij doet de Gmail app dat niet. K-9 schijnt het wel te doen (ik lees dat iedereen wil weten hoe je dat uit kan zetten, maar niemand heeft een idee.)
Gmail app haalt bijlages op op het moment dat je ze opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meuh... m'n enthousiasme is ietwat getemperd door de demo van Raging Thunder 2... Ik dacht 'Laat ik eens een leuk en wat 'zwaarder' spelletje downloaden' (na Angry birds). Nou, dat is dan jammer, want m'n DHD trekt dat niet... Na de start is het hokken en stoten en pas als alle andere auto's compleet uit beeld zijn, loopt het ietsje soepeler... maar zeker niet zo dat het ooit lekker zal spelen. Dat valt me vies tegen... Is Asphalt 5 ook zo zwaar? Ik had eigenlijk toch wel verwacht dat dat wat beter zou lopen...! Lopen zulk soort games bij jullie wel...? Maar goed, dan maar kaartspelletjes of pool opzoeken... ;)

O ja, mijn eerder gestelde vraag over filmpjes: wat voor formaat (decoding maar ook pixels) kan ik het beste kiezen als ik een dvd wil omzetten voor de DHD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op zondag 28 november 2010 @ 21:23:
[...]

Koop dan een Nokia 3310.

[...]

IMAP moet gewoon goed werken, in meeste mail programma's kan je filteren op bijlages.

[...]

Gmail app haalt bijlages op op het moment dat je ze opent.
LOL Nou ja, ik bedoel, ik heb 'm net nieuw en wil niet meteen alles erop zetten. Alhoewel ik ook al games erop heb staan... O-)

Filteren op bijlages... Ik zal eens kijken in de standaard mail client...

Ja, dat bedoel ik: zo wil ik het ook met andere mail. Snap niet dat K-9 dat (schijnbaar) niet heeft...! Je wilt toch niet zomaar een mail met een bestand van 10 Mb downloaden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Elk formaat dat de DHD kan lezen is prima.
En Raging Thunder 2 doet het hier prima. Maar goed, volgens jou zal het nooit lekker spelen dus heeft het ook geen zin naar een oplossing te kijken. Je maakt het zo wel makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op zondag 28 november 2010 @ 21:28:
Elk formaat dat de DHD kan lezen is prima.
En Raging Thunder 2 doet het hier prima. Maar goed, volgens jou zal het nooit lekker spelen dus heeft het ook geen zin naar een oplossing te kijken. Je maakt het zo wel makkelijk :)
Nou, ho ho ho ;) , ik zei dat als het loopt zoals het op mijn DHD loopt, dat het spel dan niet te spelen is! Wat heel wat anders is dan zeggen dat het nooit te spelen zal zijn. (Alhoewel ik misschien wel al te snel over kaarten en pool begon... ;) ). Als het bij jou wel lekker loopt, wil ik alsnog graag weten hoe dat komt...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer eens een verse boot, dat als eerste. Grote kans dat een proces op de achtergrond veel CPU vreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Sorry foutje.

[ Voor 98% gewijzigd door prutser001 op 28-11-2010 22:32 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilde je iets zeggen, prutser001? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Hij doet zijn naam wel eer aan.

Ik heb ondertussen 300+ apps op mijn Desire HD staan, misschien een beetje teveel van het goede. Hij draait ze echter allemaal nog steeds op een prachtige snelheid, dus ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 21:25:
Meuh... m'n enthousiasme is ietwat getemperd door de demo van Raging Thunder 2... Ik dacht 'Laat ik eens een leuk en wat 'zwaarder' spelletje downloaden' (na Angry birds). Nou, dat is dan jammer, want m'n DHD trekt dat niet... Na de start is het hokken en stoten en pas als alle andere auto's compleet uit beeld zijn, loopt het ietsje soepeler... maar zeker niet zo dat het ooit lekker zal spelen. Dat valt me vies tegen... Is Asphalt 5 ook zo zwaar? Ik had eigenlijk toch wel verwacht dat dat wat beter zou lopen...! Lopen zulk soort games bij jullie wel...? Maar goed, dan maar kaartspelletjes of pool opzoeken... ;)

O ja, mijn eerder gestelde vraag over filmpjes: wat voor formaat (decoding maar ook pixels) kan ik het beste kiezen als ik een dvd wil omzetten voor de DHD?
Hmm, ik heb Need for Speed Shift, Nova, Sandstorm en Raging Thunder 2 en ze draaien allemaal perfect.
Ook spelletjes als Pocket Legends (MMORPG) draaien goed alleen deze kost echt veel accu tijd.
Het enige dat voor mij niet werkte was Assasins Creed, na installaren kreeg ik elke keer een melding dat hij moest downloaden (139mb) en dan knalde hij er weer uit 'unknown error' dus refund!

Asphalt 5 nog niet naar gekeken, vooral Nova en Sandstorm zijn verassend het is wel wennen maar het is goed speelbaar.

Ik kijk zelf eigenlijk uit naar 'Plants vs Zombies' erg leuk spelletje. (ook gewoon te spelen via popcap.com maar ja liever op phone)

Die vraag over videos, op mijn oude HTC tytn had ik geloof ik een programmatje waar ik een video bestand mee kon converteren naar het exacte beeldformaat van mijn telefoon wat best goed werkte, om af te spelen gebruikte ik volgens mij tcpmp oid kan het nu niet zien want batt is leeg :P
Ik kon nergens iets duidelijks vinden over het afspelen van b.v. divx/xvid of mkv/ogg. mp4 zal hij denk ik wel doen maar dat soort filmpjes heb ik niet. MKV pakt ie iig niet standaard :P

// En ook Meridian (wat volgens velen de beste media player is) kan ook geen mkv containers verwerken.
Rockplayer maakt er ook een potje van, opent het bestand wel maar geeft dan bij 'hardware encoding' aan 'system media player cannot play this file' en software encoding geeft een blokkerig gedoe.

Vplayer Alpha lijkt op dit moment de beste, speelt in ieder geval mijn test filmpje af zonder alteveel artifacts

[ Voor 8% gewijzigd door prutser001 op 28-11-2010 23:02 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Divx pakt hij gewoon standaard zonder enige moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prutser001 schreef op zondag 28 november 2010 @ 22:32:
[...]

Hmm, ik heb Need for Speed Shift, Nova, Sandstorm en Raging Thunder 2 en ze draaien allemaal perfect.
Hm, dan zal ik eens rebooten... Maar vind het wel apart want echt gekke dingen heb ik niet gedaan vandaag op de DHD...

Wat die films betreft: ik ga dan maar voor divx. Kan ik ook makkelijk gewoon films van usenet downloaden en kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:11
Je hebt USB Debugging aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfebre
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
stefan11 schreef op zondag 28 november 2010 @ 19:13:

Waar ik alleen mee zit is het navigeren. Ik probeer te navigeren via het Autopaneel. Als ik dan premium navigatie kies om een route te maken, dan krijg ik een melding dat ik een licentie nodig hebben. Dat kan ik me voorstellen, maar ik dacht dat ik de eerste 30 dagen dit kon proberen. Ik kan dan wel een waardebon invoeren, maar die heb ik niet. Als ik licentie synchroniseren probeer dan gebeurd er ook niet heel veel. Beetje vreemd, mis ik iets of zijn er meer mensen met dit probleem?
Zelfde probleem hier.. Ik heb wel een melding gezien over 30 dagen trial periode maar bij proberen moet ik toch een licence kopen of voucher invoeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
MP4 720p draait bij mij prachtig en ziet er gewoon subliem uit.
Zelfde probleem hier.. Ik heb wel een melding gezien over 30 dagen trial periode maar bij proberen moet ik toch een licence kopen of voucher invoeren..
Bij mij doet ie het zonder problemen. Klopt het dat je na die 30 dagen wel nog gewoon kan navigeren met die app maar dan zonder de premium features (flits info, voice navigation,...), dus puur de route?

[ Voor 78% gewijzigd door Largamelion op 28-11-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-09 10:07
Het trillen zonder voor mij kenbare reden heb ik ook zo nu en dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
wat mij ook is opgevallen is dat soms als ik mijn telefoon beet heb, dat mijn handpalm (dat gedeelte bij je duim) heel dicht bij het scherm ligt, waardoor het scherm soms wordt getriggerd. Dan lijkt het op je homescreen als een long-press en kun je widgets verplaatsen. En dan trilt ie. Nu ik daar beter op let heb ik eigenlijk bijna nooit zo'n ' spook trilling'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojonny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-10 21:42
AgoNitE schreef op zondag 28 november 2010 @ 21:15:
Voor de mensen die WEL push hotmail op hun Desire HD willen gebruiken:
Setup push email with Hotmail

Werkt bij mij als een zonnetje!
Is er al een workaround om dit bij htc mail cliënt werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

Nederlandse handleiding *O*

Op het bijgevoegde SD-kaartje bij aflevering staat een Engelse handleiding, voor een NEDERLANDSE HANDLEIDING klik hier.

Zowel de Engelse als Nederlandse handleiding passen goed in het start topic.... :Y

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

turbojonny schreef op zondag 28 november 2010 @ 23:43:
[...]

instellingen verwijderd van de email app en opnieuw configureren? Voor de OTA update deed mijn werk email ook niet alles (attachements / versturen) en na een app reset wel. Heeft voor zover ik nu heb gezien te maken met het protocol wat gebruikt wordt; wat je in exchange kan nalezen, hotmail weet ik niet.

Edit: blijft toch gek dat google 2 email apps gebruikt, waarom is Gmail los? Heb vroeger wel eens de gmail via push in de standaard email app laten pushen maar dat vrat cpu & batterij.

[ Voor 15% gewijzigd door LightYears op 29-11-2010 00:00 . Reden: gmail toevoeging ]

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdejonge1991
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 23:15
Ook ik heb het tril 'probleem'. Niet echt last van, maar zo nu en dan trilt hij zonder reden.. Vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Ik draai nu met volle tevredenheid Pay's sparta rom (geen rosie, wel sense) met buzz's custom kernel en het is echt ongelooflijk hoeveel meer dit device kan. Sense kost veel power en dat merk je qua batterij gebruik. De aanpasbaarheid valt ook tegen maar als je bv. launcher pro installeerd merk je hoeveel je kan aanpassen, zeker als je dan ook nog een patched launcher pro gebruikt, android is zo open en htc maakt (imo) de beste hardware, combineer ze om deze prachtige telefoon helemaal naar je hand te zetten

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb dat vage tril 'probleem'.. niet echt last van omdat het geen kwaad kan maar 't is wel gewoon een beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 16:52

nlboy

Alles kitz?

Als ik het goed heb heeft de Desire HD dus een landscape mode? Want vandaag was ik in een telefoon winkel in de UK en die man vertelde mij dat de Desire HD dat niet heeft. Maar als ik hier op het forum zoek dan twijfel ik over zijn antwoord.

Verder zit ik nog erg te twijfelen tussen de iPhone 4 en HTC Desire HD, vooral de prijs en het ontbreken van flash bij de iPhone 4. Hoe zit het met de grootte van de DHD? Past het een in een gemiddelde zak van een spijkerbroek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nlboy schreef op maandag 29 november 2010 @ 03:02:
Als ik het goed heb heeft de Desire HD dus een landscape mode? Want vandaag was ik in een telefoon winkel in de UK en die man vertelde mij dat de Desire HD dat niet heeft. Maar als ik hier op het forum zoek dan twijfel ik over zijn antwoord.

Verder zit ik nog erg te twijfelen tussen de iPhone 4 en HTC Desire HD, vooral de prijs en het ontbreken van flash bij de iPhone 4. Hoe zit het met de grootte van de DHD? Past het een in een gemiddelde zak van een spijkerbroek?
Het scherm van de DHD is een stuk groter dan die van de iPhone4 (telkens als ik een iPhone vast heb denk ik weer, damn wat is mijn DHD toch groot :P ..wel fijn gevoel hahaha) Maar hij past gemakkelijk en elke gemiddelde broekzak omdat hij niet erg dik is.
En de DHD heeft gewoon landscape mode (behalve op de homescreen..blame android I think) als je in de menu's bezig bent of een spelletje/app of een berichtje aan het typen wat dan ook en je kantelt het scherm gaat hij gewoon (en zeer snel) naar landscape mode met alle gemakken van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 16:52

nlboy

Alles kitz?

Thanks voor de snelle reply! :) Nu ben ik er bijna zeker van dat ik de Desire HD ga kopen, want vooral over de grootte zat ik te twijfelen. En ik ga er van uit dat de apps (zoals games van EA) die nu nog alleen bij de Apple store te krijgen zijn binnenkort ook voor Android uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grote kans van wel, Android is een veel groter platform dat steeds groter wordt, uiteindelijk zal Android vele malen groter dan iOS zijn. Enige verschil is dat de hardware van Android minder betrouwbaar is, ze moeten rekening houden met hele snelle telefoons en crappy telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Het is wel zonde dat ze geen landscape aan de homescreens hebben toegevoegd. De Desire Z heeft dit wel, dus het moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeeVee schreef op zondag 28 november 2010 @ 23:54:
Nederlandse handleiding *O*

voor een NEDERLANDSE HANDLEIDING klik hier.
Dat is een eerder gelekte manual: hij is zo'n 25 Mb groot en niet compleet (er missen minstens zo'n 45 pagina's) en het is dan ook maar de vraag of alle info klopt. Voor de officiele en complete manual (die ook nog eens maar 9 Mb is) : klik hier. Die komt rechtstreeks van de HTC site. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Bij mij doet ie het zonder problemen. Klopt het dat je na die 30 dagen wel nog gewoon kan navigeren met die app maar dan zonder de premium features (flits info, voice navigation,...), dus puur de route?
Ok ik heb te vroeg geroepen, blijkbaar komt ie toch vragen naar een licentie eens hij de satellieten heeft verbonden... voor zover de premium navigatie trial :(. Ik krijg keuze tussen 'buy', 'voucher' en nog iets.

Heb dan maar Google Maps navigatie getest en dat werkt toch ook zeer mooi, alleen jammer voor in het buitenland. De satelliet layer is echt wel handig.

Vind het wel jammer dat je die locations navigatie niet kan gebruiken zonder er voor te betalen, ik ben er zeker van dat ik in de eerste persfilmpjes had gehoord dat je dit gratis kon gebruiken zonder voice navigation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik nog maar weer een keer over mail en attachments... Ik wil nu de mail van m'n werk (IMAP) in de Mail app van de DHD zetten, maar moet dan toch echt ff weten of die Mail app nou WEL of NIET automatisch attachments download... De Gmail app download alleen de mail zelf en niet de attachments: dat heeft mijn voorkeur. Of beter gezegd: dat MOET eigenlijk. Ik durf het eigenlijk niet te doen als ik dit niet zeker weet, want zoals gezegd krijg ik ladingen mb's binnen via m'n werkmail... Ik wil gewoon kunnen checken wat er binnen is gekomen (push niet nodig) en die attachments hoef ik nog geeneens te zien.

BTW Ik merk dat ik regelmatig aan de volumeknop zit zonder dat ik dat wil: die zit niet zo handig, eigenlijk. Als ik het ding 'normaal' (voor mijn doen) beetpak, horizontaal zowel als verticaal, dan merk ik dat ik automatisch daaraan zit. Kwestie van wennen, denk ik...

Zit trouwens toch te denken of het niet handig/beter is een hoesje te kopen... Hij is nu zo mooi glad en krasloos en ik maak me steeds meer zorgen dat dat niet lang zo blijft als ik 'm zo maar los in m'n broekzak doe... Aan de andere kant: de hoesjes die ik dan zou doen, zijn in feite 'losse broekzakken' dus ja... dan is het natuurlijk ook weer wat overbodig... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Laatst online: 10-12-2024
vinnieminnie schreef op maandag 29 november 2010 @ 07:38:
Het is wel zonde dat ze geen landscape aan de homescreens hebben toegevoegd. De Desire Z heeft dit wel, dus het moet geen probleem zijn.
Als je Landscape mode in je homescreen wil installeer je Launcherpro, die heeft dit er wel gewoon in zitten en het werkt vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-09 23:00
com.htc.bgp neemt 61% cpu in volgens watchdog, dit terwijl ik niets met google account synchroniseer, enkel via exchange, weer sync staat op 1x per dag, facebook staat de livefeed uit en synced hij alleen contacten.

Cache van calendar/gmail/google weet ik het allemaal heb ik leeggegooid (al stond calendar er bij mij niet eens tussen), maar blijf de melding van watchdog krijgen.

Mijn accu gaat gemiddeld een dag mee, dus het is niet zo dat hij in standby helemaal leegtrekt. Toch kan er wat meer uit de accu gehaald worden heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had op m'n gmail account iets van 350 mg in gebruik. Omdat het allemaal oude meuk is en ik het niet op m'n DHD wil hebben, heb ik alles via de gmail site verwijderd. In m'n inbox daar staat nog maar 1 mail. Tot mijn verbazing staan in de DHD Gmail app alsnog oude berichten: ik dacht dat die app automatisch zich synct met de server..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
turbojonny schreef op zondag 28 november 2010 @ 23:43:
[...]

Bij mij helaas niet, instellingen invoeren gaat prima, naam aan het account geven ook. Daarna checken of alles werkt>foutmelding :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:06:
Ik had op m'n gmail account iets van 350 mg in gebruik. Omdat het allemaal oude meuk is en ik het niet op m'n DHD wil hebben, heb ik alles via de gmail site verwijderd. In m'n inbox daar staat nog maar 1 mail. Tot mijn verbazing staan in de DHD Gmail app alsnog oude berichten: ik dacht dat die app automatisch zich synct met de server..?
Zover ik weet krijg je alleen automatisch binnenkomende mail direct op je gmail app...en synct hij niets, correct me if I'm wrong.
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 09:28:
*knip*
BTW Ik merk dat ik regelmatig aan de volumeknop zit zonder dat ik dat wil: die zit niet zo handig, eigenlijk. Als ik het ding 'normaal' (voor mijn doen) beetpak, horizontaal zowel als verticaal, dan merk ik dat ik automatisch daaraan zit. Kwestie van wennen, denk ik...

*knip*
Hier had ik dus ook last van (Met mijn vorige X1 nooit trouwens).. heb dus maar 'Volume Locker' geinstalleerd. Gratis app en werkt erg handig, als je dan toevallig je volume knop aanraakt dan reset hij hem zelf weer terug op een waarde die jij hebt ingesteld, en als je dan insteld dat je dit kunt veranderen dmv een notification of popup zodat hij je net ingestelde volume als standaard waarde zet. Klinkt misschien een beetje ingewikkelt, maar moet anders zelf maar even kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakable
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:46
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 01:37:
Ook ik heb dat vage tril 'probleem'.. niet echt last van omdat het geen kwaad kan maar 't is wel gewoon een beetje vreemd.
Ik heb dit ook maar wel verklaarbaar, er komt op zo'n moment namelijk een bericht binnen met bv Ebuddy. Is dit bij jullie niet het geval?
Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire HD levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessiores voor de HTC Desire HD mogen hier: HTC Desire HD accessoirestopic.

Vragen over Android software mogen in het Android Market en applicatietopic (deel 9).

Overige offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!