• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:26
Nou ik heb hem gisteravond ook gekregen hoor.
Mooie telefoon als ie het doet :-/

De mijne heeft het reboot probleem dat hier ook een paar keer voorbij is gekomen en het ligt niet aan de sim kaart want zonder kaart heeft ie het ook. Had m vanacht langs het bed liggen en na 3 keer opnieuw opstarten dacht ik laat ik m maar uitzetten. Halfuurtje later wordt ik weer wakker omdat ie weer aan het opstarten was, de prul ;-).

Ga hem dus terugsturen naar vodafone, iemand tips voor wat te doen, annuleren en in de winkel opnieuw abbo afsluiten en dergelijke of gewoon wachten tot ik een nieuwe krijg. Vrouwtje vanmorgen aan de telefoon durfde geen uitspraken te doen over hoe lang het zou duren voordat ik een nieuwe kreeg omdat ze nog geen nieuwe leverdatum hadden....

flickr iRacing Profiel

Volgens mij kan je op basis van een defecte telefoon nooit je abonnement verlenging annuleren tenzij de winkel dat uit coulance aanbied.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 10:18
Wellicht een domme opmerking trouwens maar ik zit nu al een hele tijd te zoeken en ik kan nergens meer de instellingen vinden om piektijden in te stellen voor push notificaties etc.? Kan iemand mij op weg helpen?

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 10:20
BioHazard schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:03:
[...]

Shutdown is hibernation. Opnieuw opstarten is als het goed is WEL een full reboot.
Dankjewel, dit werkt al beter. Ik had de indruk dat hij een beetje langzamer werd dan in het begin, maar misschien dit ingebeeld.
Is het dan niet mogelijk om de telefoon echt VOLLEDIG uit te schakelen?

Inventaris

• Santo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-03 20:52
tboheeren schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:31:
[...]

Dankjewel, dit werkt al beter. Ik had de indruk dat hij een beetje langzamer werd dan in het begin, maar misschien dit ingebeeld.
Bij Shutdown is hij geheel uit, de SIM kaart word afgemeld. Dus waarom zou je hem dan helemaal uit willen? Hij doet echt niks meer ;) hij heeft alleen een paar dingen onthouden :)

[ Voor 4% gewijzigd door Santo op 25-11-2010 13:37 ]

Hij doet niks meer? Het is standby dus hij blijft sowieso stroom besparen. Daarnaast start hij niet vers op maar alles wat al ingeladen was en opgestart was blijft opgestart en ingeladen. Het is niks anders dan een pauze in de werking van je telefoon.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Sigma2k8 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:27:
Verder ga ik vannacht met 70% batterij tukken en word ik 8 uur later wakker met 21%. Dat kan toch niet normaal zijn? Komt dit puur door push-notificaties etc. of is dit normaal?
Installeer 'Watchdog' eens, daar mee kun je zien welke app hoeveel uitvoert, en signaleert problemen.

Succes
Eric

• Santo
Tsurany schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:53:
Hij doet niks meer? Het is standby dus hij blijft sowieso stroom besparen. Daarnaast start hij niet vers op maar alles wat al ingeladen was en opgestart was blijft opgestart en ingeladen. Het is niks anders dan een pauze in de werking van je telefoon.
Je kan het vergelijken Slaapstand van de computer (Windows XP) hij verbruikt geen stroom meer dus je zou de batterij eruit kunnen halen.
Bij 'Restart' van de telefoon wordt alle cache van de applicaties ook leeg gegooid, waardoor ze daarna vers opstarten en niet weer opstarten in de status wat je hem hebt achtergelaten.

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:43

BioHazard

*\o/*

tboheeren schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:31:
[...]

Jawel, Snel opstarten uitzetten bij Applicaties bij Instellingen. Dat zet Hibernate uit volgens mij. :)

Verwijderd

Heeft iemand een idee hoeveel een HTC verbruikt bij navigeren? Ik zou graag navi gebruiken op de fiets, maar dan wel een uurtje of 10 kunnen draaien. Op ebay zag ik dit: ebay , maar een levering van 80mA (5,5 V) lijkt mij een beetje aan de lage kant....

• Santo
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:17:
Heeft iemand een idee hoeveel een HTC verbruikt bij navigeren? Ik zou graag navi gebruiken op de fiets, maar dan wel een uurtje of 10 kunnen draaien. Op ebay zag ik dit: ebay , maar een levering van 80mA (5,5 V) lijkt mij een beetje aan de lage kant....
Ik kan je garanderen dat hij het nooit 10 uur vol houd. Dan zou ik daar geen DHD voor gebruiken, misschien als je de navigatie niet continu laat draaien en het scherm maar max 4 uur aan hebt.

Voor de mensen die een echt problemen hebben met de accu dat ze nergens kunnen opladen (bijvoorbeeld op de fiets) raad ik dit product aan, had het gekocht voor mijn N85 maar daar werkte het niet mee (heel raar).
Hij laad als het goed is 50%(1.5A) sneller je batterij op dan via 220 en bij bevat 1800mAh(~150%).
Santo schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:11:
[...]

Je kan het vergelijken Slaapstand van de computer (Windows XP) hij verbruikt geen stroom meer dus je zou de batterij eruit kunnen halen.
Bij 'Restart' van de telefoon wordt alle cache van de applicaties ook leeg gegooid, waardoor ze daarna vers opstarten en niet weer opstarten in de status wat je hem hebt achtergelaten.
Geen idee wat je bedoeld met slaapstand, bedoel je dan S3? Daar wordt die term meestal voor gebruikt. In ieder geval, je telefoon gaat naar S3 toe. Je kan de batterij er prima uithalen, maar dan mag je wel gewoon een cold boot uitvoeren. Net getest en nu gaat hij heerlijk lang booten, S3 dus en geen S4.
BioHazard schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:13:
Jawel, Snel opstarten uitzetten bij Applicaties bij Instellingen. Dat zet Hibernate uit volgens mij. :)
Telefoon gaat naar S3, niet S4.

[ Voor 30% gewijzigd door Tsurany op 25-11-2010 15:25 ]

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Hibernate, oftewel S4...
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:17:
80mA is helemaal niks, navigatie met 500mA is krap en zal denk ik zelfs niet gaan lukken. Weet niet hoeveel stroom GPS vraagt maar Angry Birds met USB (500mA) zorgt er voor dat hij twee procent in een paar uur tijd bij kan laden, navigatie zal sowieso meer vragen dan Angry Birds dus ik gok dat hij dan nog leeg loopt.
Daar gaat hij dus niet heen, het is echt S3 en niet S4, anders zou hij ook niet in een paar seconden gebruiksklaar zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Tsurany op 25-11-2010 15:07 ]

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Tsurany schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:05:
[...]

80mA is helemaal niks, navigatie met 500mA is krap en zal denk ik zelfs niet gaan lukken. Weet niet hoeveel stroom GPS vraagt maar Angry Birds met USB (500mA) zorgt er voor dat hij twee procent in een paar uur tijd bij kan laden, navigatie zal sowieso meer vragen dan Angry Birds dus ik gok dat hij dan nog leeg loopt.

[...]

Daar gaat hij dus niet heen, het is echt S3 en niet S4, anders zou hij ook niet in een paar seconden gebruiksklaar zijn.
Aah ok :)

Naja goed, mijn punt is duidelijk. Gebruik alleen de verkeerde term. ;) :+

[ Voor 6% gewijzigd door BioHazard op 25-11-2010 15:19 ]

• Santo
Tsurany schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:00:
[...]

Geen idee wat je bedoeld met slaapstand, bedoel je dan S3? Daar wordt die term meestal voor gebruikt. In ieder geval, je telefoon gaat naar S4 toe. Je kan de batterij er prima uithalen, maar dan mag je wel gewoon een cold boot uitvoeren. Net getest en nu gaat hij heerlijk lang booten, S3 dus en geen S4.

[...]

Telefoon gaat naar S3, niet S4.
?

Vind ik raar om te horen, ik ga het niet testen omdat ik 1 keer het klepje van de batterij eraf heb gehaald en moest toen zn kracht zetten dat ik het niet meer durf :p

Maar toen mijn telefoon gister uitviel omdat de batterij leeg was, starten hij (aan de voeding) wel op met de fast-boot

[ Voor 23% gewijzigd door Santo op 25-11-2010 15:23 ]

BioHazard schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:18:
[...]

Aah ok :)

Naja goed, mijn punt is duidelijk. Gebruik alleen de verkeerde term. ;) :+
Ja het grootste verschil is dat S3 toch nog stroom verbruikt en S4 niet. Je telefoon een nacht in S3 laten staan kan hem alsnog leeg trekken, merk je met je laptop ook.
Santo schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:20:

?

Vind ik raar om te horen, ik ga het niet testen omdat ik 1 keer het klepje van de batterij eraf heb gehaald en moest toen zn kracht zetten dat ik het niet meer durf :p
My bad, typo. Nu gefixt, het is gewoon S3.
Maar toen mijn telefoon gister uitviel omdat de batterij leeg was, starten hij (aan de voeding) wel op met de fast-boot
Bij een lege batterij gaat hij volgens mij naar S3 toe, dat merkte ik zelf ook. Echter als hij daar te lang in blijft zal hij naar S4 over gaan. Kan je bij je laptop ook instellen, gaat je accu dan echt leeg dan moet je alsnog een normale boot uitvoeren.

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:23
Net even getest. Netjes uitgezet (via dat menu), accu eruit. Maar nu doet hij toch echt een fullboot.

There is no place like 127.0.0.1

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:41
Ik krijg het met Tasker niet voor elkaar om WIFI uit te krijgen als het scherm uit gaat en hij niet aan het stroom zit.

Situatie :
Not power
Task:
Ik heb Sleep WIFI -> Screen Off

Maar het lijkt niet te werken? :/

• Santo
Ok bedankt voor het testen.
Dus dan gaat hij gewoon uit en kan de mobiel niet in S4 (wat volgens mij qua energie verbruik weinig uit maakt)

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:10
Heb mijn DHD vandaag al een aantal keer opnieuw aan moeten zetten omdat hij zichzelf uitschakelt? Iemand dit eerder meegemaakt?
Santo schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:40:
Ok bedankt voor het testen.
Dus dan gaat hij gewoon uit en kan de mobiel niet in S4 (wat volgens mij qua energie verbruik weinig uit maakt)
Nou S4 gebruikt geen energie, S3 wel, verschil tussen iets en niets is wel aanwezig. Echter S4 kan nooit de snelheid geven die S3 geeft, dus wat dat betreft is S4 op een telefoon niet interessant.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 21:30
AgoNitE schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:09:
Heb mijn DHD vandaag al een aantal keer opnieuw aan moeten zetten omdat hij zichzelf uitschakelt? Iemand dit eerder meegemaakt?
Maakt je accu goed contact? Ik heb zelf alleen ervaring met een DHD die spontaan opnieuw rebootte en verder ook alleen daar berichten over gelezen, niet over DHD's die vanzelf uit gingen zonder weer aan te gaan.
Als je zeker weet dat de accu en simkaart goed contact maken en je hebt geen rare apps geinstalleerd zou ik proberen je telefoon te ruilen.

• agoNITE
Wekko306 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:29:
[...]

Maakt je accu goed contact? Ik heb zelf alleen ervaring met een DHD die spontaan opnieuw rebootte en verder ook alleen daar berichten over gelezen, niet over DHD's die vanzelf uit gingen zonder weer aan te gaan.
Als je zeker weet dat de accu en simkaart goed contact maken en je hebt geen rare apps geinstalleerd zou ik proberen je telefoon te ruilen.
Heb net een paar onlangs geïnstalleerde apps verwijders (Shelves, HTC Rosie notes widget en nog een paar). Lijkt verholpen te zijn. Schrok wel even!

• Soullancer
Is er trouwens ook een manier om Pattern lock aan te zetten als er een exchange account aanstaat ipv die keycode.. vind dat echt super irritant :X

Vind tot nu toe alleen maar root oplossingen

• Mythx
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 21:55
Hmm, klein vraagje tussendoor. Heeft de Desire HD een SLCD- of (S)AMOLED-scherm?
Ik meen me namelijk te herinneren dat het een SLCD was, maar op de site van Vodafone staat:
... Een van de meest opvallende kenmerken van de Desire HD, is het 4,3 inch grote AMOLED capacitive touchscreen. Hierop is surfen of videos kijken een absoluut genot! ...

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:53
Mythx schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:17:
Hmm, klein vraagje tussendoor. Heeft de Desire HD een SLCD- of (S)AMOLED-scherm?
Ik meen me namelijk te herinneren dat het een SLCD was, maar op de site van Vodafone staat:
Zie de topicstart voor de specificaties, het gaat om een SLCD scherm. Helder clubje bij Vodafone ;)
SLCD, Vodafone is aan het blunderen weeral.

• ed-oorklep
Tsurany schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:57:
Volgens mij kan je op basis van een defecte telefoon nooit je abonnement verlenging annuleren tenzij de winkel dat uit coulance aanbied.
Was geen verlenging maar ik zal daar eerst even naar informeren voordat ik dingen ga doen, bedankt voor de tip ;)

flickr iRacing Profiel

Ik zou daar zeker naar informeren, direct praten over opzeggingen en dergelijken verzwakt je positie enorm, zeker als je ongelijk hebt.

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Ik heb een poosje zitten zoeken maar kane r niks over vinden, waarschijnlijk zal er zo wel iemand komen met een zoek en gij zult vinden opmerking maar sorry het lukt mij echt niet.

Ik wil graag epub bestanden afspelen op de reader, heb ze al in de telefoon staan alleen de reader herkent ze niet. Iemand een mogelijkheid om deze wel af te spelen?

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
ed-oorklep schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:44:
[...]

Was geen verlenging maar ik zal daar eerst even naar informeren voordat ik dingen ga doen, bedankt voor de tip ;)
Je kan een abonnementsaanvraag niet annuleren wegens een mobiele telefoon. Het staat namelijk compleet los van elkaar. Door een contract af te sluiten krijg je een bepaalde korting, zodat de winkel daar een toestel bij kan doen.

Als de winkel faalt bij het geven van een goed toestel, heb je een probleem met de winkel, niet met de provider. Die staat er compleet buiten. Zover ik weet kan je ook maar 48 uur na afsluiten van het contract het ontbinden. Zeker niet als het abonnement al ingegaan is.

Maar, je hebt wel een 8 dagen omruilgarantie. Dit is heel duidelijk een DOA (dead on arrival). :)

[ Voor 6% gewijzigd door brrrt op 25-11-2010 21:23 ]

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 11:50

Caveman

whahoehaha

wildcardxl schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:11:
Ik heb een poosje zitten zoeken maar kane r niks over vinden, waarschijnlijk zal er zo wel iemand komen met een zoek en gij zult vinden opmerking maar sorry het lukt mij echt niet.

Ik wil graag epub bestanden afspelen op de reader, heb ze al in de telefoon staan alleen de reader herkent ze niet. Iemand een mogelijkheid om deze wel af te spelen?
http://www.fbreader.org/FBReaderJ/ die ondersteund ePuB

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Soullancer
StormingSoul schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:15:
Is er trouwens ook een manier om Pattern lock aan te zetten als er een exchange account aanstaat ipv die keycode.. vind dat echt super irritant :X

Dacht dat er in Topicstart een oplossing stond maar die is weg? :?

Verwijderd

wildcardxl schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:11:
Hier de oplossing om ze in de standaard Reader te openen:
Black1982 in "HTC Desire HD"
Maak op je sd kaartje de directory Digital Editions. Kopieer hier je epub bestanden naartoe. Presto

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 21:53 . Reden: credits voor quote ]

• wildcardxl
  • Laatst online: 23-05-2022
dank je! misschien was mijn zoekopdracht hoofdlettergevoelig? ik zocht op epub desire namelijk... nja maakt ook niet uit, het werkt vlekkeloos nu, bedankt!

Verwijderd

Mijn DHD 3 weken geleden via de winkel op laten sturen naar HTC, omdat de camera ring loszat. Vandaag een belletje gekregen van de betreffende winkel, of ik even langs wilde komen. Wat blijkt, 'er zijn geen fouten gevonden, dus het toestel is gewoon teruggestuurd naar de winkel'. Bij het versturen duidelijk aangegeven (Op opstuurformulier + los briefje voor het geval dat) wat het probleem was, namelijk de loszittende cameraring.

Heb het toestel maar weer mee naar huis genomen, geen zin om 'm nog eens 3 weken kwijt te zijn, met mogelijk hetzelfde resultaat. Winkelbediende zelf was verbaasd over het feit dat de telefoon niet gerepareerd was, daar je met een keer voelen aan de camera toch meteen ziet wat het probleem is. Iemand anders zijn/haar DHD ook teruggestuurd voor dit zelfde probleem, mét resultaat?

• Jamievanm
  • Laatst online: 24-09 10:07
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:38:
Mijn DHD 3 weken geleden via de winkel op laten sturen naar HTC, omdat de camera ring loszat. Vandaag een belletje gekregen van de betreffende winkel, of ik even langs wilde komen. Wat blijkt, 'er zijn geen fouten gevonden, dus het toestel is gewoon teruggestuurd naar de winkel'. Bij het versturen duidelijk aangegeven (Op opstuurformulier + los briefje voor het geval dat) wat het probleem was, namelijk de loszittende cameraring.

Heb het toestel maar weer mee naar huis genomen, geen zin om 'm nog eens 3 weken kwijt te zijn, met mogelijk hetzelfde resultaat. Winkelbediende zelf was verbaasd over het feit dat de telefoon niet gerepareerd was, daar je met een keer voelen aan de camera toch meteen ziet wat het probleem is. Iemand anders zijn/haar DHD ook teruggestuurd voor dit zelfde probleem, mét resultaat?
Dit moet wel naar Dynafix gestuurd zijn. :)!

Anyways, vandaag een DHD uit de laatste levering van PDAshop gezien / gevoeld.

Ik mag nog blij zijn met mijn losse simklepje/haperende camera.

Sjonge jonge he, dat ding heeft een ingedeukte aanknop, de klepjes lopen NIET over.

Lijkt wel de mount everest op de zijkant. Ik kon er eerlijk gezegd niet anders om doen dan lachen. Nog nooit zon kansloze telefoon gezien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guitar-hero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-11-2020
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:38:

Hoi,

Direct na de aanschaf van mij DHD las ik hier op het forum dat het los zitten van de camera NIET de bedoeling is.. Ben toen nog diezelfde week terug gegaan naar de belcompany, en gezegd dat ik een andere telefoon wou. Nieuw uit doos moet het goed zijn en geen garantie geval daar betaal je geen 550,= voor. Na wat moeilijk doen van de winkel bediende (gewoon voet bij stuk houden), heeft hij een telefoon uit zijn daarop volgende levering voor mij apart gehouden. Nu heb ik wel een goede telefoon, en heb niet 3 weken zonder telefoon hoeven wachten op HTC.

En zo hoort dat ook !

Je koopt een abonnement maar de eerste drie weken zit je even zonder telefoon, omdat hoewel hij nieuw is, toch eerst even voor garantie terug moet naar de fabriek ? Hadden ze bij mij niet mee aan hoeven komen.
Service lijkt inmiddels niet meer vanzelf sprekend, terwijl je het toch over een aardig duur product hebt. Houd er rekening mee dat als er vocht bij de lens naar binnen komt, ook direct de garantie op je toestel vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:45
Nog meer mensen last dat de weer applicatie gaan plaatsnaam meer weer geeft? Bij mij staat er sinds twee dagen alleen nog maar huidige locatie, ipv mijn plaatsnaam waar ik op dat moment bent. Dit is als ik het weer via 3G van Vodafone naar binnen haal, het gekke is als ik WIFI aanzet thuis, dat wel mijn plaatsnaam bij het weer verscheind. Nog meer mensen dit verschijnsel gezien en enig idee hebben waar het vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is dan wel puur coulance van de winkel, dat recht heb je namelijk echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 18:42

Yuco

Womanizer!

Ik ga later vandaag voor een weekend naar Londen. Welke opties moet ik uitzetten om te voorkomen dat ik straks een torenhoge rekening heb voor internetgebruik in het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Yuco schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:05:
Ik ga later vandaag voor een weekend naar Londen. Welke opties moet ik uitzetten om te voorkomen dat ik straks een torenhoge rekening heb voor internetgebruik in het buitenland?
http://lmgtfy.com/?q=HTC+Desire+Disable+Roaming

En ik denk dan de eerste pagina, en dan onderaan... En standaard staat dit al uit. Dat was toch niet zo heel veel moeite he :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En als je dat niet vertrouwt kan je de dataverbinding in zijn geheel gewoon uitschakelen, dat is met de meeste switch programma's ook niet onmogelijk. Gebruik er zelf switch pro voor en dat werkt prima. Dat icm roaming en je weet zeker dat het goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:35
Hey DHD gebruikers, ik kwam vandaag ineens na een opname te kopiëren (en wegens slecht lezen) tot de conclusie dat de HD video opnames in 3GP formaat zijn.. En daar baal ik eigenlijk enorm van.
3GP is echt voor mobiel gebruik bedoeld en dus het gebruik voor elke andere vorm van afspeelbare media is ruk als je het hiervoor gebruikt. Laat staan dat het af te spelen is.

Ik heb een tijd de Samsung Omnia HD gehad en die nam op in MP4 en gebruik vaak mijn opnames om te verwerken in Premiere voor DVD Authoring.

Ik heb zojuist ook gelezen dat het alleen met een custom rom mogelijk is om de standaard Google Camera te gebruiken ipv de HTC Camera, maar ik vroeg me af of jullie wellicht nog wat ideeën hebben om toch in betere kwaliteit (bij voorbaat MP4).

Ik hoor graag jullie reactie

[ Voor 1% gewijzigd door RoelZ op 26-11-2010 09:46 . Reden: tekstueel editje ]

- Creating more joy for people who interact with our digital world

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom achteraf niet gewoon 3GP omzetten naar een ander formaat? 3GP is verder ook maar een container, kwaliteit is alsnog erg afhankelijk van de codec die gebruikt is.
Net als dat MP4 trouwens ook maar een container is en geen codec.

[ Voor 16% gewijzigd door Tsurany op 26-11-2010 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Tsurany schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 08:45:
[...]

Dat is dan wel puur coulance van de winkel, dat recht heb je namelijk echt niet.
de belcompany geeft 30 dagen omruilgarantie en dat geeft je recht op een nieuw toestel binnen 30 dagen na aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frieda schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:58:
[...]

de belcompany geeft 30 dagen omruilgarantie en dat geeft je recht op een nieuw toestel binnen 30 dagen na aankoop.
Dat is dus coulance uit de winkel, dat is geen recht wat je als consument hebt bij elke winkel. Belcompany voert dat als zelfstandig beleid waardoor je dat kan zien als iets waar je recht op hebt als Belcompany klant maar het is niet iets waartoe Belcompany of enig ander winkel tot verplicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Tsurany schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:28:
En als je dat niet vertrouwt kan je de dataverbinding in zijn geheel gewoon uitschakelen, dat is met de meeste switch programma's ook niet onmogelijk. Gebruik er zelf switch pro voor en dat werkt prima. Dat icm roaming en je weet zeker dat het goed zit.
Ik gebruik daarvoor gewoon de knoppen die HTC meelevert onder het Widgetlijstje, werken prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:00:
[...]

Ik gebruik daarvoor gewoon de knoppen die HTC meelevert onder het Widgetlijstje, werken prima :)
Dat zou ook goed kunnen, ik heb zelf voor Switch Pro gekozen omdat ik die qua uiterlijk mooier vond. Als HTC dat zelf mee levert zou ik dat inderdaad eerst gaan proberen en gebruiken, zeker als het maar tijdelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
Tsurany schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:54:
Ik zou daar zeker naar informeren, direct praten over opzeggingen en dergelijken verzwakt je positie enorm, zeker als je ongelijk hebt.
Zojuist bij de klantenservice geinformeerd, als ik alles terugstuur wordt dat automatisch geannuleerd. Dus vanavond na het werk maar eens wat winkels aflopen voordat ik naar het postkantoor ga ;)
Als ze hem nergens hebben gaan we het normale retourentraject in ;-).

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje, zal wel iets over het hoofd zien ofzo. Maar als ik internet afsluit dmv pijltje, en ik open internet weer dan krijg ik de laatst geopende pagina en niet de startpagina.
Moet ik anders afsluiten of hoe krijg ik wel standaard de startpagina te zien.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 21:30
[...]

Als je product direct na aankoop een technisch mankement blijkt te hebben is het toch vanzelfsprekend dat je gelijk een nieuwe krijgt ipv dat het product opgestuurd wordt ter reparatie en je een tijd zonder moet zitten?
Mijn DHD heb ik 2x moeten ruilen, en allebei de keren kreeg ik zonder probleem een nieuw toestel mee. Ik moest een formulier invullen met daarop duidelijk mijn probleem, en de winkel kon dan het defecte toestel samen met dat formulier opsturen naar HTC en had er verder ook geen omkijken naar werd mij in de winkel verteld. Als ik een telefoon koop waarbij iets los zit dat gewoon vast hoort te zitten ben ik daar niet tevreden over en moet dat meteen opgelost worden, me laten afschepen met 'we sturen het op en hopen dat het gepareerd wordt maar je bent hem sowieso een paar weken kwijt' is onacceptabel als ik die telefoon net een paar uur/dagen heb.

Weer ontopic:
Zijn er meer mensen waarbij de volumeknop aan de onderkant wat meer uitsteekt dan aan de bovenkant?
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:38:
Ik heb een vraagje, zal wel iets over het hoofd zien ofzo. Maar als ik internet afsluit dmv pijltje, en ik open internet weer dan krijg ik de laatst geopende pagina en niet de startpagina.
Moet ik anders afsluiten of hoe krijg ik wel standaard de startpagina te zien.
Dat is normaal, maar je sluit de browser af met het pijltje? Ik druk gewoon op de home knop. Maar het klopt dat zodra je de browser weer opent je terug bent bij de pagina die je het laatst bezocht hebt. De startpagina krijg je alleen te zien als je na het opnieuw booten van je telefoon (een volledige reboot) de browser start.

[ Voor 22% gewijzigd door Wekko306 op 26-11-2010 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is inderdaad vanzelfsprekend alleen voor zover ik weet geen recht.
Weer ontopic:
Zijn er meer mensen waarbij de volumeknop aan de onderkant wat meer uitsteekt dan aan de bovenkant?
Ja daar heb ik ook 'last' van, ik zie het nu pas nu ik er naar ga kijken dus het is erg marginaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 20:08
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:48:
[...]

Hier de oplossing om ze in de standaard Reader te openen:
Black1982 in "HTC Desire HD"

[...]
Dit is mischien wel een goede om in de topic start te zetten.
Ik had me namelijk ook al rot gezocht om de ebooks in de DHD reader te kunnen lezen.

Dus voor alle duidelijkheid.
Hieronder de stappen.
Open je reader op je DHD.
Maak een adobe acount aan.
(een Kobo account is niet noodzakelijk tenzij je daar de boeken vandaan wil halen.)
Sluit je DHD aan op je PC zet de optie op "diskdrive"
Maak op je SD kaartje een nieuwe map genaamd "Digital Editions"
Ga nu naar bijvoorbeeld Bol.com o.i.d. koop je boek en download die.

Als je Adobe digital editions ook op je PC instaleerd kun je de boeken hiervandaan naar je DHD kopieren.
De gekochte boeken zullen nu op je C;\users\mydocuments\My Digital Editions\ te vinden zijn.
En als je deze naar je DHD kopieerd onder de aangemaakte map Digital Editions dan kun je ze terug vinden op je standaard boeken plank.

bovenstaande is mischien wel Jip en Janneke :) maar is volgens mij wel compleet.

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb allerlei apps uit de Market Store geinstalleerd, maar die bljiken niet op de SD card geinstalleerd te zijn. Is daar een standaard setting voor te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik was al even opzoek geweest naar een 'Network file explorer' dus dat ik via Wlan thuis/Werk m'n shares kon zien. Ben uiteindelijk 'Ghost commander + Samba tegengekomen maar ik kan niet vinden hoe ik op mijn netwerk kan komen. Andere 'file explorers' die ik tegenkwam waren werkelijk bagger. Ik wil b.v. een filmpie/muziek kunnen afspelen als ik in bed lig ofzo.

Ghostcommander laat leuk m'n 'root' zien en ik kan door de system files zelf heenbladeren, maar als ik b.v. bij 'Location' \\Server\Muziek\ intik dan gebeurt er gewoon niets, ook geen foutmelding en instellingen zijn er ook niet echt. Als ik deze share benader vanaf mijn oude HTC Tytn2/Touch HD werkt het wel (ben even app naam kwijt).. dus de shares zijn goed gedeeld.

Als ik via mijn modem de Wlan info opvraag zit de telefoon in de goede range, internet etc via wlan werkt als een zonnetje, en ik kan vanaf mijn PC, HTC Tytn2/Touch HD mijn Desire pingen.

Ben al een paar dagen die Android market aan het afstruimen naar netwerk apps maar kom maar weinig nuttigs tegen.

En hoe krijg ik die irritante 'Amazon MP3' eraf als ik die opstart krijg ik 'Not available in your region' ofzo en verwijderen kan niet om wat voor reden dan ook.

Is er niet ergens een lijstje met nuttige/handige en goede apps?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Laatst online: 06-10 23:03

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Tsurany schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:00:
[...]

Dat is dus coulance uit de winkel, dat is geen recht wat je als consument hebt bij elke winkel. Belcompany voert dat als zelfstandig beleid waardoor je dat kan zien als iets waar je recht op hebt als Belcompany klant maar het is niet iets waartoe Belcompany of enig ander winkel tot verplicht is.
Inderdaad, Computerland heeft ook zoiets (binnen 8 dagen ruilen).

Maar als het toestel een defect of afwijking heeft, en je gaat binnen 7 dagen terug heb je het recht op een nieuw vervangend product. Natuurlijk hangen daar wel factoren aan vast, een smatphone kopen bij de Lidl bijvoorbeeld is gewoon op eigen risico, en dan zal je naar de fabriek toe moeten. Maar bij een telefoonshop bijvoorbeeld is dat niet het geval omdat de verkoper ook zijn plichten heeft en dat je er redelijkerwijs van uit mag gaan dat hij enig kennis van zaken heeft.
Tsurany schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:50:
[...]

Ja daar heb ik ook 'last' van, ik zie het nu pas nu ik er naar ga kijken dus het is erg marginaal.
Ik niet. Alles is keurig afgewerkt zover ik kan zien.

[ Voor 18% gewijzigd door Cybergamer op 26-11-2010 12:34 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

StormingSoul schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:15:

lockchanger does the trick. (althans op mijn Hero@2.1)

[ Voor 3% gewijzigd door aardbeix15 op 26-11-2010 12:33 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Netwerk file explorer kan ik Astro met SMB pakket aanraden, gratis en werkt aardig.

Amazon MP3 kan je verwijderen door je telefoon eerst te permrooten en dan Titanium Backup te gebruiken, je kan de applicaties verwijderen of freezen, verwijderen is niet aan te raden want het levert je niks op (zelfs geen ruimte) en schakelt de mogelijkheid voor OTA updates uit, freezen schakelt ze uit en haalt ze uit je app lijst maar je kan ze altijd weer unfreezen en dan werkt alles weer.
BabyXL schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:30:
Inderdaad, Computerland heeft ook zoiets (binnen 8 dagen ruilen).

Maar als het toestel een defect of afwijking heeft, en je gaat binnen 7 dagen terug heb je het recht op een nieuw vervangend product. Natuurlijk hangen daar wel factoren aan vast, een smatphone kopen bij de Lidl bijvoorbeeld is gewoon op eigen risico, en dan zal je naar de fabriek toe moeten. Maar bij een telefoonshop bijvoorbeeld is dat niet het geval omdat de verkoper ook zijn plichten heeft en dat je er redelijkerwijs van uit mag gaan dat hij enig kennis van zaken heeft.
En waar kan ik dat terug vinden? Vooral het verhaal dat het winkel afhankelijk is vind ik vreemd. Je moet bovendien NOOIT naar de fabrikant toe omdat je geen enkel recht hebt op service van de fabrikant. Dat is ook weer coulance.
Ik niet. Alles is keurig afgewerkt zover ik kan zien.
Ik zie het alleen als ik de telefoon plat neer leg en dan van exact er boven met een oog dichtgeknepen naar ga starten, anders zie ik het niet.

[ Voor 53% gewijzigd door Tsurany op 26-11-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:21:
Ik heb allerlei apps uit de Market Store geinstalleerd, maar die bljiken niet op de SD card geinstalleerd te zijn. Is daar een standaard setting voor te vinden?
Application developers can express the preferred installation location for their applications by means of a new attribute of <manifest> in the manifest file, android:installLocation. The attribute supports three values: "internalOnly", "preferExternal", and"auto". At install time, the system checks the value of android:installLocation and installs the application .apk according to the preferred location, if possible. If the application has requested external installation, the system installs it into a private, encrypted partition in the external media. Once an application .apk is installed externally, the system lets the user change the storage location of the .apk and move it onto the device's internal memory if needed (and vice versa), through Manage Applications in the user settings.

By default, the system installs all applications onto the device's internal memory, except for those that explicitly request external installation. This means that the system will always install legacy applications onto internal memory, since they do not have access to theandroid:installLocation attribute. However, it is possible to configure and compile a legacy application such that it is installed internally on older versions of the platform and externally on Android 2.2 and later platforms, if necessary.

Note that requesting installation onto the device's external media is not suitable for all applications, particularly because the external media may be removable and unmounting/remounting may disrupt the user experience and system settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Heb je vragen, opmerkingen of wil je iets toevoegen aan de Startpost. Stuur mij dan een DM!
Tsurany schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:35:
Netwerk file explorer kan ik Astro met SMB pakket aanraden, gratis en werkt aardig.
Es File Manager en SU File Manager werken ook goed. De laatste is helaas niet gratis.
Tsurany schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:35:
Amazon MP3 kan je verwijderen door je telefoon eerst te permrooten en dan Titanium Backup te gebruiken, je kan de applicaties verwijderen of freezen, verwijderen is niet aan te raden want het levert je niks op (zelfs geen ruimte) en schakelt de mogelijkheid voor OTA updates uit, freezen schakelt ze uit en haalt ze uit je app lijst maar je kan ze altijd weer unfreezen en dan werkt alles weer.
Je bedoeld dat je telefoon eerst tijdelijke root moet verkrijgen via de app VISIONary en dan kan je via PM (zie vorige topic) de des gewenste app uitschakelen/disable of weer inshakelen/enable.

Wat betreft OTA ben ik nog niet zo zeker van of dat wordt uitgeschakeld wanneer je een system app verwijderd. Des tijds had ik een Legend ROM op mijn oude G1 en ik kon zomaar OTA update verkrijgen. Heb je de laatste OTA update dan niet gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tenshu schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:05:
Je bedoeld dat je telefoon eerst tijdelijke root moet verkrijgen via de app VISIONary en dan kan je via PM (zie vorige topic) de des gewenste app uitschakelen/disable of weer inshakelen/enable.
Ja temproot kan ook, wat je met PM bedoeld weet ik niet, doe het zelf met TitaniumBackup.
Wat betreft OTA ben ik nog niet zo zeker van of dat wordt uitgeschakeld wanneer je een system app verwijderd. Des tijds had ik een Legend ROM op mijn oude G1 en ik kon zomaar OTA update verkrijgen. Heb je de laatste OTA update dan niet gekregen?
Ik heb de nieuwe batch en daar zijn nog geen OTA updates voor komen. Wel is het meerdere keren op XDA bevestigd (welliswaar zonder bewijs) dus daar ga ik dan maar vanuit. Daarnaast, verwijderen heeft geen nut, dus waarom doen?
Er zit ook wel een logica in, een stock iets updaten terwijl dat er niet is, dan kan er wat fout gaan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Laatst online: 30-09 23:20
Tsurany schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:20:
[...]

Ja temproot kan ook, wat je met PM bedoeld weet ik niet, doe het zelf met TitaniumBackup.

[...]

Ik heb de nieuwe batch en daar zijn nog geen OTA updates voor komen. Wel is het meerdere keren op XDA bevestigd (welliswaar zonder bewijs) dus daar ga ik dan maar vanuit. Daarnaast, verwijderen heeft geen nut, dus waarom doen?
Er zit ook wel een logica in, een stock iets updaten terwijl dat er niet is, dan kan er wat fout gaan ja.
Ach, ik heb mijn DHD 'gepermroot', 's-off', overclocked, clockwork recovery & custom rom geflashd ;)

Als er OTA updates komen, worden deze al snel in nieuwe custom roms gebakken, die flash je, weer helemaal up to date ;)

Mijn custom rom is heerlijk vlot....in mijn ogen sneller dan de stock Rom van DHD al was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Tenshu schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:05:
Heb je vragen, opmerkingen of wil je iets toevoegen aan de Startpost. Stuur mij dan een DM!

[...]

Es File Manager en SU File Manager werken ook goed. De laatste is helaas niet gratis.

[...]

Dank je voor de Tip ES file manager, zit gelijk FTP in wat ideaal is, en root verkrijgen om een ruk app te verwijderen is me teveel moeite.

Sinds dat ik mijn telefoon heb, heb ik nog geen enkele update gezien. Komen die gewoon netjes binnen via 'Settings->about phone->updates' ? Of moet ik die handmatig downloaden, moet eerlijk zeggen dat ik al een update verwacht had.

Voorderest ben ik wel blij met het toestel, buiten wat kleine rarigheden zoals het niet kunnen verbinden met Wlan afentoe niets geks. Vindt alleen die Market een beetje irritant waarom het nou weer alleen mogelijk is om met CC te betalen... Ik wil best wat kopen maar never nooit met CC.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Temproot verkrijgen kost je nog geen twee minuten inclusief app vinden en downloaden, kan je gelijk alle nutteloze apps verwijderen. Of Launcher Pro gebruiken, verberg je hem uit de app lijst, dan is hij er naar je idee ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Laatst online: 30-09 23:20
prutser001 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:32:
[...]

Dank je voor de Tip ES file manager, zit gelijk FTP in wat ideaal is, en root verkrijgen om een ruk app te verwijderen is me teveel moeite.
Visionary R12+ krijgen, eerst temp root klikken, dan attempt perm. root, duurt 1 minuut max en je hebt perm. root, kind kan de was doen ;)
prutser001 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:32:
[...]
Sinds dat ik mijn telefoon heb, heb ik nog geen enkele update gezien. Komen die gewoon netjes binnen via 'Settings->about phone->updates' ? Of moet ik die handmatig downloaden, moet eerlijk zeggen dat ik al een update verwacht had.
Updates gaan idd via de route die je noemt, kijk bij About Phone ook even naar het Software-Informatie->Build-Nummer: als daar 1.32.405.6 staat, heb je al de laatste update gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Tsurany schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:20:
[...]

[...]

Voordat je Permroot wilt doen moet je eerst temproot doen, dat staat in veel gevallen op XDA.

Ik denk dat je gewoon FOTA updates kan verwachten wanneer je een app verwijderd. Volgens mij wordt er naar gekeken welke Baseband (Menu -> Instellingen -> Over de telefoon -> Software-Informatie -> Smallbandversie) je hebt en of daarvoor een update is. Is er een update dan kan je deze downloaden en installeren.

Op mijn oude G1 kreeg ik net een update binnen voor de Legend.
Afbeeldingslocatie: http://oi56.tinypic.com/o86gm1.jpg
paulus_01 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:50:
[...]

Visionary R12+ krijgen, eerst temp root klikken, dan attempt perm. root, duurt 1 minuut max en je hebt perm. root, kind kan de was doen ;)

[...]
Permroot is niet helemaal nodig, wanneer je iets wilt verwijderen. Als iemand niet goed stapt hoe je deze telefoon moet rooten raad ik het beste aan om alleen maar temproot te gebruiken. Temproot is bijna compleet veilig, daarin tegen is Permroot minder veilig omdat het de system partition veranderd en meer kans hebt om je telefoon te beschadigen.

[ Voor 22% gewijzigd door Tenshu op 26-11-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekko306 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:43:
[...]

Als je product direct na aankoop een technisch mankement blijkt te hebben is het toch vanzelfsprekend dat je gelijk een nieuwe krijgt ipv dat het product opgestuurd wordt ter reparatie en je een tijd zonder moet zitten?
Mijn DHD heb ik 2x moeten ruilen, en allebei de keren kreeg ik zonder probleem een nieuw toestel mee. Ik moest een formulier invullen met daarop duidelijk mijn probleem, en de winkel kon dan het defecte toestel samen met dat formulier opsturen naar HTC en had er verder ook geen omkijken naar werd mij in de winkel verteld. Als ik een telefoon koop waarbij iets los zit dat gewoon vast hoort te zitten ben ik daar niet tevreden over en moet dat meteen opgelost worden, me laten afschepen met 'we sturen het op en hopen dat het gepareerd wordt maar je bent hem sowieso een paar weken kwijt' is onacceptabel als ik die telefoon net een paar uur/dagen heb.

Weer ontopic:

[...]

Dat is normaal, maar je sluit de browser af met het pijltje? Ik druk gewoon op de home knop. Maar het klopt dat zodra je de browser weer opent je terug bent bij de pagina die je het laatst bezocht hebt. De startpagina krijg je alleen te zien als je na het opnieuw booten van je telefoon (een volledige reboot) de browser start.
Dat vindt ik dan iets minder, maarja geen ramp :p
Hij kan de equalizer settings ook niet vasthouden ofwel? elke keer als ik "muziek" open staat die weer op "geen effecten" beetje jammer ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guitar-hero
[...]

Klopt, je staat ook niet in je recht maar je mag toch echt wel een betere service verwachten bij zo een aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tenshu schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:02:
Ik denk dat je gewoon FOTA updates kan verwachten wanneer je een app verwijderd. Volgens mij wordt er naar gekeken welke Baseband (Menu -> Instellingen -> Over de telefoon -> Software-Informatie -> Smallbandversie) je hebt en of daarvoor een update is. Is er een update dan kan je deze downloaden en installeren.
Vraag me af waarom er dan op XDA bevestigd wordt dat je geen OTA updates meer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
prutser001 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:27:
Ik was al even opzoek geweest naar een 'Network file explorer' dus dat ik via Wlan thuis/Werk m'n shares kon zien. Ben uiteindelijk 'Ghost commander + Samba tegengekomen maar ik kan niet vinden hoe ik op mijn netwerk kan komen. Andere 'file explorers' die ik tegenkwam waren werkelijk bagger. Ik wil b.v. een filmpie/muziek kunnen afspelen als ik in bed lig ofzo.
Om shares te benaderen gebruik ik 'ES file explorer', maar die kan niet direct films van shares afspelen. Ik dacth dat Astro dat ook niet kon omdat er een limitatie vanuit Android in zit. Dat geldt niet alleen voor fils, maar voor alle bestnaden

Wat zou moeten werken is 'CIFS manager', maar dat heb ik nooit kunnen proberen omdat je daarvoor geroot moet zijn.

Wat dus wel werkt is met ES file explorer (of Astro) het bestand vanaf je share kopieren naar je toestel en dan van daaruit openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guitar-hero
Tsurany schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:18:
[...]

Vraag me af waarom er dan op XDA bevestigd wordt dat je geen OTA updates meer krijgt.
Dat heb ik inderdaad ook begrepen, het bevriezen van een app zou dan een betere oplossing zijn dan het verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
wortel1 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:58:
[...]

bovenstaande is mischien wel Jip en Janneke :) maar is volgens mij wel compleet.
Is duidelijk! :)

Je zou ook Moon+ reader uit de market kunnen halen. Is gratis, kun je gewoon op je sd kaartje browsen naar waar je je epubs hebt neergezet, en je hoeft geen accounts of zo aan te maken. Veel opties om door het boek te bladeren, waaronder ook scrollen, en een progressbar.

Een andere gratis epub reader is Aldiko Book Reader, daar moet je je epubs even in het programma "importeren", is niet ingewikkeld, waarna je grafisch door je boekverzameling kunt scrollen. Ook geen account aanmaken nodig.

Beide epub readers hebben geen last van de naar mijn smaak te grote margins die de standaard reader wel heeft (Misschien weet iemand hoe ik die aan kan passen? Ik kon het niet vinden)

[ Voor 20% gewijzigd door Ceejay op 26-11-2010 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Vanochtend mijn DHD in slowmotion van een betonnen trap af zien stuiteren. Had gladde handen. Wonder boven wonder alleen wat kleine putjes op de hoekjes. Schrok wel flink!

Stomme is dat ik gisteren een case wou halen maar dit had vergeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:21:
Ga bij je Instellingen naar Applicaties en dan kun je per applicatie hem naar de SD-kaart zetten, de applicatie moet dat wel ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
Ik heb mijn DHD nu een week en er zijn toch een paar dingen waar ik me aan stoor.
Misschien hebben jullie een oplossing hiervoor.

1. Equalizer van muziek springt vaak gewoon uit, lijkt per liedje ingesteld te moeten worden.
2. Concept sms niet aanwezig als je berichten opent via de Berichten Widget, als je dan terug gaat naar "Alle berichten" en dan weer naar dezelfde persoon, staat het concept er wel opeens.
3. Soms gebruikt Sense opeens max CPU, reboot verhelpt dit wel.
4. Widgets updaten traag, bijvoorbeeld de berichten widget, moet je een aantal seconden op wachten, kan dat niet sneller geregeld worden?
5. Oude sms notificatie komt omhoog als bevestiging binnen komt en je zit in dat menutje wat je naar beneden kan trekken (geen idee hoe dit heet)
6. Mediavolume (oa muziekspeler) is soms aanzienlijk lager (vaak na een spel) Dit is op te lossen door de equalizer opnieuw in te stellen, dan gaat de muziek in 1 keer heel hard (auw)
7. Notificatie LED werkt soms niet.
8. Tijdens het verzenden van een smsje mag je niet op de 'Home' knop drukken, want dan word hij verzonden EN opgeslagen als concept. Vrij irritant soms.

Ja jullie zullen nu vast wel denken dat ik geen geduld heb, dat is ook zo. Maar het kan beter.

Dan heb ik nog wat hardware opmerkingen;
De zijkanten van het klepje onderaan kan ik indrukken. Niet echt stevig vast en het kraakt.
Het scherm zit schuin in het toestel, de rechterkant steekt eruit en de linkerkant valt erin. Als ik met mijn vinger vanaf rechts het scherm op ga, lijkt het net of ik een velletje op het scherm voel.
Wat raden jullie aan, teruggaan naar Vodafone? Heb niet echt zin om 3 weken te wachten op misschien geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Dat scherm "probleem' had ik ook op mijn HD2. Het irriteerde me soms wel als ik eerlijk ben, maar ik vond het te marginaal om het toestel te laten repareren. Als je het kan retourneren zou ik het doen, repareren vond ik het dus niet waard. Het jammere vond ik wel dat een vriend een perfect afgewerkte HD2 had. Vanaf dat moment ging ik mijn HD2 zien als een uniek exemplaar en ging ik steeds meer van hem houden :) Totdat mijn bootloader corrupt raakte door het flashen en ik nu met een Desire Z verder door het leven ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchsaint
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 12:01
Mede tweakers,

Ik heb netjes een brief gestuurd naar htc op dezelfde dag dat ik mijn telefoon heb ontvangen.Hierin heb ik aangegeven dat in niet geheel tevreden ben over de bouwkwaliteit van het product dat ik ontvangen heb.
Daarins stond, dat bepaalde delen uitsteken, camera niet netjes in het midden, dat ik de telefoon licht moest beschadigen met een schroevendraaier om de accu eruit te halen etc.

Krijg ik een reactie als volgt: :(

Wij hebben uw bericht ontvangen waarin u uw problemen met de HTC Desire HD beschrijft. De enige oplossing die wij op dit moment voor u kunnen verzorgen is het inboeken van het toestel ter reparatie.

Wat er vervolgens kan gebeuren:
a) De schade valt binnen de garantie en wordt zonder verdere kosten gerepareerd.
b) De schade valt niet binnen garantie, u krijgt een prijsopgave en na betaling wordt u toestel gerepareerd opgestuurd.
c) De schade valt niet binnen de garantie en u kiest ervoor de telefoon ongerepareerd terug te laten sturen, tegen betaling van ong. 40-50 euro diagnose/transportkosten.
d) De schade valt niet binnen de garantie en na de prijsopgave kiest u ervoor om het toestel kosteloos te laten vernietigen.

Zo zie je maar weer hoe een bedrijf kan zijn , vooral optie 4 lijkt me een goede optie van een gloedniewe mobiel van 500 euro 8)7 . Kijken ze uberhaupt wel naar de klacht? DIKKE MINPUNTEN VOOR HTC!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is gewoon de standaard procedure, die nemen ze gewoon netjes over zoals het hoort. In de eerste plaats heb je dan ook helemaal niks met HTC te maken voor garantie maar dat terzijde. Jij hebt klachten over het toestel, enige wat ze kunnen doen is reparatie aanbieden. Een bedrijf gaat echt niet toegeven dat hun productieproces slecht in elkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razer schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:50:
[...]

Jootje, heb je hem inmiddels al ontvangen? Hier nog altijd niks helaas, donderdag en vrijdag weer stakende post, dus dat wordt nog een week later 8)7
Pff nee nog steeds niet... heb HTC inmiddels een bericht gestuurd dat ik het wachten een beetje zat ben.. (en dat HTC sense.com ook zwaar klote is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 18:09:
[...]

Pff nee nog steeds niet... heb HTC inmiddels een bericht gestuurd dat ik het wachten een beetje zat ben.. (en dat HTC sense.com ook zwaar klote is...)
Ik heb vandaag ook niks ontvangen, nu maar hopen op volgende week. Laat je even weten zodra het klepje er is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donny
  • Niet online
misschien dat ik er overheen gekeken heb maar zijn er hier meer die voorheen altijd wel een goed signaal hadden en nu heel vaak maar 1 of zelfs geen streepje signaal heeft? Ik zit vrijwel heel de dag rond -95dBm :-(

En nee, ik woon niet in de middle of nowhere ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razer schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 18:30:
[...]

Ik heb vandaag ook niks ontvangen, nu maar hopen op volgende week. Laat je even weten zodra het klepje er is?
Yep, ik zal het laten weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met de krasbestendigheid van het scherm...? Ik heb in het topic gezocht op 'kras' en 'bescherm' maar vond er niet echt duidelijke info over. (Alleen dat iemand z'n telefoon nooit in z'n broekzak zou doen.) Is het eigenlijk een noodzaak om zo'n filterdun plastic laagje op je scherm te doen of om een hoes te kopen? Of is het scherm best wel krasbestendig en is het geen probleem 'm in je broekzak te houden? Als ik ergens een hekel aan heb, is het aan krassen op een scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 19:47:
Hoe zit het eigenlijk met de krasbestendigheid van het scherm...? Ik heb in het topic gezocht op 'kras' en 'bescherm' maar vond er niet echt duidelijke info over. (Alleen dat iemand z'n telefoon nooit in z'n broekzak zou doen.) Is het eigenlijk een noodzaak om zo'n filterdun plastic laagje op je scherm te doen of om een hoes te kopen? Of is het scherm best wel krasbestendig en is het geen probleem 'm in je broekzak te houden? Als ik ergens een hekel aan heb, is het aan krassen op een scherm...
Ik heb mijn Hero altijd in mijn broekzak gehad, net als mijn DHD nu voor een weekje of 4, 5. Nergens last van. Gewoon zorgen dat je niets anders in die broekzak stopt (of het moet niet hard zijn) en je zit gebakken. Screen protectors zijn voor mij overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 19:47:
Hier was ik ook bang voor, aangezien dit mijn eerste smartphone is en ik nog niet wist wat ik kon verwachten. Uiteindelijk blijkt dit totaal geen probleem te zijn. Ik heb geen beschermend hoesje over mijn mobieltje, maar zorg gewoon dat ik hem niet in dezelfde zak als mijn sleutels doe. Tot nu toe heb ik nog geen enkel krasje kunnen bespeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga wel een soort van sok achtig hoesje nemen, want die krasjes komen er sowieso wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:35
Zal dit helpen m.b.t die accutijd:

http://cgi.ebay.nl/3000mA...-HTC-Desire-/350408255861

Hoor veel negatieve reacties over de accu. Dat is een reden dat ik hem nog niet koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaStar schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:28:

Hoor veel negatieve reacties over de accu. Dat is een reden dat ik hem nog niet koop.
Die is voor de gewone desire.. En dit zal nooit voor de DHD kunnen, aangezien er geen dikkere batterij in kan omdat het een unibody heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaStar schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:28:

pff... hoe moeilijk blijft iedereen toch doen over die accu?
Mensen, zo'n smartphone als de desire HD gaat gewoon geen week mee zoals die ouwe nokiaatjes die alleen kunnen bellen en sms'en...
Dus als je lange batterij wil koop lekker zo'n nokia 3310, en wees anders gewoon blij met een accuduur van een paar dagen, want echt geen enkele smartphone gaat veel langer dan dat mee hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:01
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 23:47:
[...]

pff... hoe moeilijk blijft iedereen toch doen over die accu?
Mensen, zo'n smartphone als de desire HD gaat gewoon geen week mee zoals die ouwe nokiaatjes die alleen kunnen bellen en sms'en...
Dus als je lange batterij wil koop lekker zo'n nokia 3310, en wees anders gewoon blij met een accuduur van een paar dagen, want echt geen enkele smartphone gaat veel langer dan dat mee hoor....
Als je alles af zet en 'm alleen gebruikt voor te bellen, dan gaat ie heus wel een week mee denk ik. Mensen lijken niet te snappen dat al het syncen, internetten, schermverbruik, etc... de batterij leegzuigt en ze blijven maar vergelijken met 'n gewone gsm.

Ik heb de mijne sinds deze middag en ik ben tot nu toe tevreden. Klepjes sluiten goed aan, ookal zit er een halve milimeter tussen het simklepje en de unibody, het kraakt niet en daarom heb ik er niet echt last van. Camera lijkt ook een ietsje naar beneden te zitten, maar ook hier geen last van. Dit zijn echt zaken die ik normaal niet zou zien denk ik, maar door dit topic te volgen ga je er echt op letten. Volumeknoppen en powerknop zitten gelijk en goed, het scherm ligt ook mooi gelijk met de randen. Ik heb nu nog wat moeite om hem blind aan te zetten, omdat je de powerknop niet echt voelt (steekt er niet echt bovenuit), maar dit went wel denk ik.

Softwarematig had ik wel meer verwacht, ik merk nog heel wat haperingen, maar denk dat dit wel los loopt eens alles wat gecached is... we zien wel.

Het scherm vind ik wel prachtig, de kleuren zijn mooi en duidelijk, zeer aangenaam.

Heb wel gezien dat er maar een class 2 microsd van 8GB inzit, dat valt wel tegen aangezien de meeste hier een class 4 kregen. Wel een beetje random van HTC als je 't mij vraagt en niet echt mooi aangezien dit niet volstaat om te filmen in hd. Gelukkig heb ik daar m'n GoPro voor dus niet echt een ramp voor mij.

Het is m'n eerste echte smartphone, dus ik kan 'm niet echt vergelijken met een andere.

[ Voor 8% gewijzigd door Largamelion op 27-11-2010 00:15 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanoel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-04-2022
Beste mensen,

Na een tijdje gezocht te hebben welke Android telefoon ik wil halen is mijn oog gevallen op de Desire HD. Ik wil hem los kopen aangezien ik nog een abbo heb lopen.

Ik kan hem alleen nergens vinden, ik heb elke webshop bekeken die ik kan vinden in de pricewatch, op google gezocht, dit topic doorgelezen... Maar ik wordt niet wijzer waar ik hem los kan kopen. Sommige mensen hebben hem toch al een tijdje?

Ik ben bereid op morgen een aardig eind te rijden ervoor, ik woon zelf in de buurt van Rotterdam. Ik kan wel naar de stad toegaan maar geen idee waar ik moet zoeken, bij de webshop van mediamarkt geven ze ook aan dat ze hem niet op voorraad hebben.

Heeft iemand een tip waar hij al wel los te koop is?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

PDAshop is wellicht je beste keus, de rest is allemaal erg lastig. Overigens over de accuduur, die van mij was van 100% naar 1% leeg gegaan in een uur of 6. En dan was ik er nog niet eens heel veel mee bezig, beetje contacten aanpassen enzo. Ik laad hem nu weer 100%, morgen ben ik de hele dag weg en dan hoop ik dat die het wel blijft doen...

[ Voor 67% gewijzigd door MrVegeta op 27-11-2010 01:11 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik raad je aan te kijken bij de site van studentmobiel/gsmwijzer.zij zitten dichtbij,nl in Leidschendam.je kan dar alleen ophalen,prijzen liggen meestal laget dan pda shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:45

Totaalgeflipt

De enige echte

Kent iemand een manier om de maximale tabs van de stock browser omhoog te krijgen van 4 naar meer?

Zonder root :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Sheik schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 09:04:
Ik raad je aan te kijken bij de site van studentmobiel/gsmwijzer.zij zitten dichtbij,nl in Leidschendam.je kan dar alleen ophalen,prijzen liggen meestal laget dan pda shop.
En levertijd van 6 weken, maar daar is weer een ander topic voor.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Gaat de Desire HD goed werken met m'n Fritz!Box's WPA2 beveiliging...? Lijkt me wel handig als ik thuis via Wifi kan internetten i.p.v. via m'n beperkte Vodafone data tegoed... (Ik begrijp het toch goed dat je gewoon via Wifi het internet op kan om bv. apps en updates etc. te downloaden om zo data tegoed te besparen?)

2. Ik heb nu een T-Mobile prepaid: omzetten met nummerbehoud schijnt een kleine maand te duren. Is de DHD simlock vrij...? Nee zeker? Dan ligt de DHD dus een maand lang voor jan doedel hier... (als ik 'm gekocht heb, tenminste).

3. Als ik die maand moet wachten i.v.m. nummerbehoud, kan ik dan wel via Wifi thuis het internet op op de DHD...?

(Vraag 1 en 2 doen niet meer ter zake als ik gewoon een nieuw nummer neem bij Vodafone... Maar goed, het is toch wel erg handig een al oud nummer te behouden...)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvanoel schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 00:28:

Heeft iemand een tip waar hij al wel los te koop is?

Bedankt alvast!
Ik heb hem de dag nadat ie uit kwam via de vodafone webshop los gekocht. kan volgens mij nu ook nog gewoon hoor. is een stuk goedkoper ook als pda-shop.
check anders www.kieskeurig.nl daar kan je ook vinden waar ie verkocht word en voor hoeveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:29:
1. Gaat de Desire HD goed werken met m'n Fritz!Box's WPA2 beveiliging...? Lijkt me wel handig als ik thuis via Wifi kan internetten i.p.v. via m'n beperkte Vodafone data tegoed... (Ik begrijp het toch goed dat je gewoon via Wifi het internet op kan om bv. apps en updates etc. te downloaden om zo data tegoed te besparen?)

2. Ik heb nu een T-Mobile prepaid: omzetten met nummerbehoud schijnt een kleine maand te duren. Is de DHD simlock vrij...? Nee zeker? Dan ligt de DHD dus een maand lang voor jan doedel hier... (als ik 'm gekocht heb, tenminste).

3. Als ik die maand moet wachten i.v.m. nummerbehoud, kan ik dan wel via Wifi thuis het internet op op de DHD...?

(Vraag 1 en 2 doen niet meer ter zake als ik gewoon een nieuw nummer neem bij Vodafone... Maar goed, het is toch wel erg handig een al oud nummer te behouden...)
1. Zou niet weten waarom niet, WPA2 wordt ondersteund.
2.DHD is gewoon Simlock vrij als je 'm bij vodafone abbo neemt.
3. Ja geen probleem

Denon AVR-X3600H

Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire HD levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessiores voor de HTC Desire HD mogen hier: HTC Desire HD accessoirestopic.

Vragen over Android software mogen in het Android Market en applicatietopic (deel 9).

Overige offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!