Ik heb eindelijk m'n trial van de Premium Navigation kunnen activeren (Locations/Car Panel)

.
Probleem:
Eens ik verbonden was met een satelliet kreeg ik 3 keuzes: 'buy', 'voucher' of 'sync license', terwijl ik de eerste dag de premium navigation trial van 30 dagen had geactiveerd. Geen enkele van bovenstaande acties haalde iets uit.
Hier het officiële advies van HTC:
Bedankt voor uw antwoord. Kunt u bevesitgen dat u een keer na het downloaden van de kaart in locaties u de opties mijn lokatie op de map weeregeven heeft geopend. U zult dan naar het gedownloaden land moeten gaan en hierbij even een keer inzoemen en volledig uitzoemen. Het is belangrijk dat u dit doet terwijl u bent verbonden met wifi (alleen de eerste keer). Als u dit niet heeft gedaan, kunt u dan de map opnieuw downloaden en het dan nogmaals proberen. bij voorbaat dank voor uw medewerking.
Oplossing:
'Show on map' via de Locations app had ik dus al lang gedaan. Heb dit nu nogmaals geprobeerd terwijl ik op WIFI zat, helaas geen oplossing. Vervolgens dus de map België verwijderd (was voorgeïnstalleerd op m'n DHD) en opnieuw 'Show on map' via de Locations app geselecteerd. Nu kwam er plots op '30 day trial activated'. De kaart van België opnieuw gedownload en nu kan ik perfect navigeren via de Car Panel app. Er staat nu boven de kaarten die ik gedownload heb 'Navigation, Worldwide, Expires 1/13/2011'.
Mijn bevindingen met de Car Panel:
- Zo goed als instant GPS lock (na enkele seconden, nog in mijn garage), met WIFI en data verbinding uitgeschakeld
- Geluid is voldoende luid voor mij, Vlaamse stem duidelijk en goed verstaanbaar (veel beter dan Google Maps)
- Navigatie is niet even nauwkeurig en aangenaam als Google Maps met satelliet weergave, bij korte bochten en ronde punten heeft hij de neiging wat achter te lopen, dit gaat beter met GM imo
Ik ga het nog een maand verder testen en dan mogelijks kopen, 40€ voor lifetime West-Europa valt best mee. Tenzij de nieuwe versie van Google Maps (met offline navigatie via caching) lekker blijkt te werken (zou één dezer dagen moeten uitkomen).
[
Voor 7% gewijzigd door
Largamelion op 15-12-2010 13:17
]