Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5
Het voor jou acceptabel accu percentage kan je zelf bepalen. Ik vind 's ochtends 50% veel te laag omdat hij dan niet de hele dag op een accu lading door komt en ik tussendoor bij moet gaan laden. 's Avonds is het dan weer niet erg omdat hij het dan makkelijk tot 's nachts uit houd en dan aan de lader kan. Dus gewoon opladen wanneer jij denkt dat het accu niveau te laag is voor wat jij met de telefoon wilt gaan doen en zodra hij vol zit gewoon loshalen en weer gaan gebruiken.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Anoniem: 323172
Dat heldert veel op, dankjewel!Tsurany schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:14:
Gewoon gebruiken tot hij onder een voor jou acceptabel accu percentage zit en dan tot 100% opladen (kan hem ondertussen prima gebruiken) en dan weer van de lader halen en het riedeltje herhalen.
Het voor jou acceptabel accu percentage kan je zelf bepalen. Ik vind 's ochtends 50% veel te laag omdat hij dan niet de hele dag op een accu lading door komt en ik tussendoor bij moet gaan laden. 's Avonds is het dan weer niet erg omdat hij het dan makkelijk tot 's nachts uit houd en dan aan de lader kan. Dus gewoon opladen wanneer jij denkt dat het accu niveau te laag is voor wat jij met de telefoon wilt gaan doen en zodra hij vol zit gewoon loshalen en weer gaan gebruiken.
Zie vorige pagina 's, ik heb hier net 2 posts over gemaakt.SuperVeloce schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:13:
werkt bij jullie HTCsence.com??
1ste x toen ik me had aangemeld, kon ik telefoon over laten gaan.'
Maar lokatie werkte niet. Terwijl instelling wel aan staat.
Nu kan ik niet eens laten overgaan en lokatie werkt ook nog steeds niet.
Terwijl die optie bij instellingen wel aan staat.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Ik krijg gewoon geen sms notificatie meer..
Reboot helpt niet...
Iemand een idee, ik ben nu handcent sms aan het installeren, even kijken of dat kan helpen.
Anoniem: 192336
Ik heb gisteren mijn nieuwe DHD ontvangen, en hij ziet er prima uit! Nu wilde ik ook deze synchroniseren met m'n tudelft exchange account zodat ik in een keer m'n agenda en m'n contacten weer heb. Echter is dat me nog niet gelukt.. Zijn er hier toevallig TUD'ers die het al wel voor elkaar hebben gekregen?
Wat li-ion echter wel heeft, is dat de capaciteit afneemt naargelang de leeftijd van de accu (bron). En deze afname heeft wel te maken met de charge die in de batterij zit. Bij bvb 100% lading (dus 24/7 100% geladen) zal de capaciteit afnemen met 20% per jaar, terwijl met 40% lading de capaciteit maar afneemt met 4% per jaar. Op den duur zou je dus het effect van 100% accu-lading kunnen merken aan de maximale capaciteit. Daar staat dan weer tegenover dat er bij elke charge/discharge cycle ook een afname in capaciteit is.
Persoonlijk laad ik m'n accu op wanneer en zolang het uitkomt en maak ik me over bovenstaande dingen geen zorgen; mocht de capaciteit na 1 of 2 jaar dermate zijn afgenomen dat het merkbaar is (wat ik al onwaarschijnlijk acht), koop ik voor een relatief kleine investering een nieuwe accu. Ik zou er niet om wakker liggen
Ontopic ben ik erg tevreden met m'n Desire HD. Geen last van bugs (VEEL minder dan m'n oude HTC Hero) en accu ook niks over te klagen. Met Wifi en niet extreem veel gebruik is 2 dagen te halen; prima voor een smartphone.
Ok, dat liep niet goed af.Santo schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:35:
Dit word nu echt heel irritant, ik moet in de berichten applicatie kijken of ik een sms heb ontvangen.
Ik krijg gewoon geen sms notificatie meer..
Reboot helpt niet...
Iemand een idee, ik ben nu handcent sms aan het installeren, even kijken of dat kan helpen.
Ben nu al mijn smsjes kwijt!!
Ik heb ergens een proggie langs zien komen dat bijhoudt welke applicatie hoeveel energie slurpt.Tsurany schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:14:
Gewoon gebruiken tot hij onder een voor jou acceptabel accu percentage zit en dan tot 100% opladen (kan hem ondertussen prima gebruiken) en dan weer van de lader halen en het riedeltje herhalen.
Ik heb m'n toestel ruim 6 uur geleden van de lader gehaald, na een nachtje bijladen.
Heb 15 min muziek geluisterd, klein beetje zitten spelen en 1,5 minuut gebeld, en nu is m'n batterij alweer geel, moet dus alweer bijladen.
M'n scherm staat op 45%, m'n mail wordt iedere 15 min gechecked en heb geen bewegend homescreen ofzo.
Ik wil weten welke applicaties ik uit moet zetten en wat ik kan doen om m'n batterij toch wel een dag mee te laten gaan. 's Nachts opladen is tot daar aantoe, maar tussen de middag ook gaat me een beetje ver....
Installeer Watchdog Task Manager eens, ik heb het gevoel dat er bij jou op de achtergrond een proces stroom zit te slurpen.miles schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:59:
[...]
Ik heb ergens een proggie langs zien komen dat bijhoudt welke applicatie hoeveel energie slurpt.
Ik heb m'n toestel ruim 6 uur geleden van de lader gehaald, na een nachtje bijladen.
Heb 15 min muziek geluisterd, klein beetje zitten spelen en 1,5 minuut gebeld, en nu is m'n batterij alweer geel, moet dus alweer bijladen.
M'n scherm staat op 45%, m'n mail wordt iedere 15 min gechecked en heb geen bewegend homescreen ofzo.
Ik wil weten welke applicaties ik uit moet zetten en wat ik kan doen om m'n batterij toch wel een dag mee te laten gaan. 's Nachts opladen is tot daar aantoe, maar tussen de middag ook gaat me een beetje ver....
De eerste keer werkte hij prima, maar hij verwerkt zijn updates niet goed. Alle artikelen van vorige week blijven er in staan. Ook na een handmatige refresh. Kan mij ook niet afmelden bij feeds, toevoegen wil wel.
Meer mensen met dezelfde klachten of meer info voor mij?
Alleen heb nu al 2x gehad dat hij om geen reden, zomaar reboot...?
Kwam hier in begin van het topic ook wat vaker voor maar ik heb toch een hd van de nieuwste batch... weet iemand of het op te lossen is of moet ik hem echt omruilen?? Heb daar namelijk betrekkelijk weinig zin in
[ Voor 41% gewijzigd door darkpluisje op 10-12-2010 13:43 ]
KillerDream schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:06:
Ik heb een probleem met de RSS reader van HTC, nieuws heet hij bij de apps.
De eerste keer werkte hij prima, maar hij verwerkt zijn updates niet goed. Alle artikelen van vorige week blijven er in staan. Ook na een handmatige refresh. Kan mij ook niet afmelden bij feeds, toevoegen wil wel.
Meer mensen met dezelfde klachten of meer info voor mij?
AmonTobin schreef op donderdag 09 december 2010 @ 21:19:
[...]
Probleem verholpen dankzij de post van "dinfinity" in onderstaand linkje:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=9599047
Google reader geinstalleerd, geopend, toegang gegeven voor mijn Google account en de HTC News app en widget functioneerde weer. Vervolgens Google Reader weer verwijderd en alles lijkt weer z'n gangetje te gaan.
Kan mogelijks aan je SIM kaart liggen. Haal ze er eens uit en steek ze er eens opnieuw in (best wel DHD eerst volledig uitzetten). Als het niet lukt, kan je eens testen of hij het ook doet zonder SIM, dan ben je zeker.darkpluisje schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:40:
Heb sinds gisteren mijn HD en vind hem helemaal geweldig...
Alleen heb nu al 2x gehad dat hij om geen reden, zomaar reboot...?
Kwam hier in begin van het topic ook wat vaker voor maar ik heb toch een hd van de nieuwste batch... weet iemand of het op te lossen is of moet ik hem echt omruilen?? Heb daar namelijk betrekkelijk weinig zin in
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
ja kan dat straks wel even proberen... ja tis pas 2x gebeurt tot nu toe (hoewel 2x in 24 uur best veel is eigenlijk)...Largamelion schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 15:19:
[...]
Kan mogelijks aan je SIM kaart liggen. Haal ze er eens uit en steek ze er eens opnieuw in (best wel DHD eerst volledig uitzetten). Als het niet lukt, kan je eens testen of hij het ook doet zonder SIM, dan ben je zeker.
Heb met die simkaart iig eerder nooit problemen gehad..
Is er misschien een app voor? Ik kom alleen maar apps tegen die ze back-upen, maar dat is nu te laat ;-)
Anoniem: 192336
Het is mezelf al gelukt! Mocht iemand tegen hetzelfde probleem aanlopen, gebruik niet de handleiding voor mapi die te vinden is op de tudelft site maar de volgende instellingen:Anoniem: 192336 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:46:
Beste forumgenoten,
Ik heb gisteren mijn nieuwe DHD ontvangen, en hij ziet er prima uit! Nu wilde ik ook deze synchroniseren met m'n tudelft exchange account zodat ik in een keer m'n agenda en m'n contacten weer heb. Echter is dat me nog niet gelukt.. Zijn er hier toevallig TUD'ers die het al wel voor elkaar hebben gekregen?
Server Address: webmail.tudelft.nl
Username: You’re NetID
Password: You’re NetID password
Domain: tudelft.net
het is zo simpel...
Firefox proberen te sluiten door rechts boven aan te drukken met je duim op je samsung 226bw tft... beetje jammer
Gisteravond betrapte ik mezelf hierop haha.. wat een fantastische telefoon toch die HTC desire hd
[ Voor 3% gewijzigd door strikey op 10-12-2010 19:29 ]
Anoniem: 135195
Ha, dat scherm heb ik ook! Ik heb alleen nog niet de neiging gehad er op te gaan drukken...mdatje schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 19:28:
Je zit te lang achter je mobiel te internetten als :
Firefox proberen te sluiten door rechts boven aan te drukken met je duim op je samsung 226bw tft... beetje jammer![]()
Gisteravond betrapte ik mezelf hierop haha.. wat een fantastische telefoon toch die HTC desire hd
Ik heb trouwens fastboot uitgezet. Ik had de laatste tijd regelmatig dat ik pas na een hele tijd ontdekte dat internet niet werkte! Soms was het verbindingssymbook helemaal weg, maar bijvoorbeeld vanochtend gaf 'ie wel een verbinding aan maar connecten ho maar. Na een reboot deed 'ie het gewoon weer. Dus voortaan zet ik 'm ECHT uit zodat ik 's ochtend meteen 'reboot' en niet later alsnog de boel moet herstarten (en ondertussen allerlei meldingen mis).
Ik heb met Latitude e.d. al van alles geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat er gewoon mijn huidige locatie in het home screen weergegeven wordt.
Alleen sluit je op de Desire HD je scherm niet met een kruisje rechtsboven?mdatje schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 19:28:
Firefox proberen te sluiten door rechts boven aan te drukken met je duim op je samsung 226bw tft... beetje jammer![]()
Anoniem: 44686
Wat ik niet wil is dat tijdens het synchroniseren via usb de DHD elke keer 5 minuutjes of zo wordt opgeladen. Bij WM kon ik dat uitzetten. Bij Android heb ik dat nog nergens kunnen vinden. Iemand een tip om USB opladen uit te zetten als deze is aangesloten op een computer?
Gebruik je Handcent? Die heeft namelijk de volgende optie:AgoNitE schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 10:34:
Ik rebootte mijn DHD vanochtend, worden een aantal smsjes van gistermiddag en eergisterochtend opnieuw verzonden!
Handcent > Menu > Settings > Send message settings > Prevent resend
De beschrijving van deze optie:
Het lijkt erop alsof jij dit probleem hebt en deze feature dat zou moeten oplossen.Use Handcents special feature to prevent a resend issue that may happen on some phones after rebooting
Vandaag wilde ik trouwens even mijn headset aansluiten, ging de aansluiting opeens veel minder ver de telefoon in. Dus ik keek even met een zaklamp in de jack van m'n telefoon en zie ik daar een prop stof diep in de aansluiting zitten

Uiteraard is de jack te klein om er met een pincet in te gaan zitten priegelen, dus de enige optie was om het SIM klepje te verwijderen en hard aan de jack de zuigen
Voortaan toch m'n DHD maar op z'n kop in m'n broekzak doen zodat er minder snel stof in komt.
Anoniem: 387114
Het volgende mankeert er aan de afwerking:
1. Onderaan de cover waar de simkaart en de geheugenkaart onderzit sluit aan een kant niet goed aan bij de metalen behuizing (metalen behuizing steekt nu iets uit.
2. De cover waar de batterij achter zit steekt bij de volume knop iets uit waardoor ik de volume knop niet goed kan bedienen (erg onhandig natuurlijk).
Ik lees in topic dat veel mensen problemen hebben met de covers, maar punt 2 vind ik nergens terug.
Wat kan ik het beste doen, HTC een email sturen? Maar ik ben bang dat ik mijn telefoon dan moet opsturen.
Hebben mensen hier ervaring mee?
Is toch maar 50 euro verschil ofzo? Ik denk dat je vooral moet kijken naar de main features:Anoniem: 387114 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 11:36:
Ik kan nu een nieuw abonnement afsluiten en ik mijn keuze ligt tussen een DHD of een DZ, maar ik weet niet goed welke ik nou moet kiezen. Ik nijg wel een beetje meer naar de DHD, maar ie echt dat zoveel meer waard?
- groter scherm (beter, makkelijker leesbaar, maar iets groter in je broekzak)
- hardware toetsenbord (sneller typen, vooral handig als je veel typt qua mail/chat op je telefooon)
Ik ben voor de Z gegaan. Ook omdat die een iets langere accutijd lijkt te hebben dankzij het kleinere scherm en de iets lager geclockte CPU (overigens is die nog steeds ruim snel genoeg voor alles wat ik doe, en lopen games perfect vloeiend). Zie het Z-topic voor meer info!
Als je voor het grafische gaat en regelmatig gamet op het ding, dan is de HD misschien een betere keus.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ik zou eens terug gaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt en kijken of zij misschien iets voor je kunnen doen. Als je HTC mailt of belt zal je bijna gegarandeerd een antwoord terug krijgen dat je hem op moet sturen en je hem een tijd kwijt bent en er dan misschien nog niks aan gedaan wordt. Misschien kan je in de winkel duidelijk maken dat het gewoon een productiefout is en je een nieuwe kan krijgen?Vjenne-ICT schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 11:43:
Ik heb nu 2 weken de HTC Desire HD en ben er helemaal weg van (nooit meer Windows Mobile!), maar zit met het probleem dat mijn telefoon niet helemaal goed is afgewerkt.
1. Onderaan de cover waar de simkaart en de geheugenkaart onderzit sluit aan een kant niet goed aan bij de metalen behuizing (metalen behuizing steekt nu iets uit.
2. De cover waar de batterij achter zit steekt bij de volume knop iets uit waardoor ik de volume knop niet goed kan bedienen (erg onhandig natuurlijk).
Ik lees in topic dat veel mensen problemen hebben met de covers, maar punt 2 vind ik nergens terug.
Wat kan ik het beste doen, HTC een email sturen? Maar ik ben bang dat ik mijn telefoon dan moet opsturen.
Zelf heb ik een DHD omdat de DZ nog niet uit was, maar ben blij dat ik de DHD heb. Ik ben hem nu helemaal gewend, en wanneer ik nu een kleiner telefoon in m'n handen heb voelt het echt te klein. Ook vond ik die Z-hinge niet handig werken.Anoniem: 387114 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 11:36:
Ik kan nu een nieuw abonnement afsluiten en ik mijn keuze ligt tussen een DHD of een DZ, maar ik weet niet goed welke ik nou moet kiezen. Ik nijg wel een beetje meer naar de DHD, maar ie echt dat zoveel meer waard?
Anoniem: 318025
Dat heb ik vanaf begin al gedaan, omdat de audio jack aan achterkant is en eigenlijk is best logisch om je telefoon op de kop in je broekzak te doen.Wekko306 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 10:54:
[...]
Gebruik je Handcent? Die heeft namelijk de volgende optie:
Handcent > Menu > Settings > Send message settings > Prevent resend
De beschrijving van deze optie:
[...]
Het lijkt erop alsof jij dit probleem hebt en deze feature dat zou moeten oplossen.
Vandaag wilde ik trouwens even mijn headset aansluiten, ging de aansluiting opeens veel minder ver de telefoon in. Dus ik keek even met een zaklamp in de jack van m'n telefoon en zie ik daar een prop stof diep in de aansluiting zitten![]()
Uiteraard is de jack te klein om er met een pincet in te gaan zitten priegelen, dus de enige optie was om het SIM klepje te verwijderen en hard aan de jack de zuigenGevolg: het propje kwam los en schoot mijn keel in, maar gelukkig kan ik weer gewoon muziek luisteren nu.
Voortaan toch m'n DHD maar op z'n kop in m'n broekzak doen zodat er minder snel stof in komt.
als mijn scherm op "standby springt" kan ik dan alleen de telefoon weer "aanzetten" met de power button? hoort dat zo?
En kan ik mijn toetel vergrendelen zonder 2 minuten te wachten?
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
Anoniem: 121903
Nou vandaag is mij dus hetzelfde overkomen. Dat is balen!Centaur schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:02:
Na ruim 3 weken tevreden gebruiker te zijn geweest van de DHD, heb ik nu dan toch iets merkwaardigs meegemaakt waar jullie hopelijk een oplossing voor kennen en waar ik andere DHD gebruikers voor wil waarschuwen.
Vanmorgen kwam ik tot de ontdekking dat alle SMS berichten van mijn toestel (en HTCSense) zijn verdwenen. Bij de aanschaf heb ik mijn SMSjes van mijn oude toestel overgezet en daarna 3 weken volop doorgesmsd, dus we praten over honderden, zo niet duizenden berichten.
Het merkwaardige is dat er in HTCSense wel berichten staan tot 30-10-10 (dus zowel berichten van mijn oude toestel die hij heeft overgenomen van de DHD, als een klein aantal 'nieuwe' berichten).
In mijn toestel is echter ieder bericht simpelweg verdwenen.
...
Dus samengevat :
1. Heeft iemand ervaring met Android toestellen die SMSjes zonder reden verwijderen
2. TIP : download een SMS backup app als jij wilt voorkomen dat hetzelfde jou overkomt
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
De handleiding staat op je sd kaartje! Lees hem eens door zou ik zeggen voordat je hier vragen gaat stellen.4of9 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 13:01:
Misschien een stomme vraag hoor maar ik heg hem net en er zit niet echt een handleiding bij:
als mijn scherm op "standby springt" kan ik dan alleen de telefoon weer "aanzetten" met de power button? hoort dat zo?
En kan ik mijn toetel vergrendelen zonder 2 minuten te wachten?
Ik lees hier dat ik dus niet de enige ben, dan moet er dus iets aan de hand zijn.Brahman schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 21:25:
Hoor ik net een sms toon van mijn telefoon. Kijk ik voor het berichtje. Geen notificatie van een nieuw bericht. Kijk ik bij mijn berichten, alles weg. Koude reboot gedaan, alle kaarten eruit en erin (waarbij ik ook nog even het klepje van sim/sdcard afbreek). Natuurlijk geen backup, nieuwe sms'jes ontvang ik wel gewoon en worden wel weergegeven. Kans dat ik die dingen nog terug krijg?
Heeft iemand dit probleem al gemeld bij HTC?
echter heb ik in mijn balkje boven op home screen een icoontje van een simkaart met daarachter een uitroepteken? wat betekend dat?
Ik heb mijn DHD in mijn auto gekoppeld aan een nokia CK-7W carkit.Anoniem: 380561 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 23:04:
Heb de DHD gekoppeld aan m'n bluetooth carkit van m'n Golf VI GTI, voor handsfree bellen. Dat werkt goed. Wat echter vrij irritant is dat de DHD alle telefoongeluidjes (dus bijv. al het geluidje als je de volumeknop van de DHD aanraakt) doorstuurt naar de autospeakers via BT en op die momenten steeds je muziek onderbreekt. Dit is ook zo bij de navigatie. Als je een aanwijzing krijgt wordt deze via de autospeakers afgespeeld en de muziek steeds even tijdelijk onderbroken.
Vrij irritant, is dit ook uit te zetten (zonder BT helemaal de nek om te draaien dus, het bellen moet eigenlijk wel blijven werken via BT) ?
Iedereen met wie ik telefonisch contact heb, klaagt erover dat hij/zij zichzelf steeds terughoort (echoput). Deze carkit is zakelijk gezien toch een redelijk courant en zeer veel gebruikt model. Overigens hoor ik dat zelf nagenoeg niet. Ik krijg het niet opgelost. Iemand nog tips?
Bij mij werkt overigens de navigatie niet via Bluetooth over de audio speakers van de auto. Bij mij komt het geluid van die juffrouw in zeer erbarmelijke kwaliteit uit het speakertje van de DHD. Weet iemand hoe ik het geluid van de navigatie via bluetooth over audio speakers van de auto krijg?
Overigens, maar dat is inmiddels door anderen al meermaals aangehaald, vind ook ik dat het geluid dat de DHD produceert bijzonder slecht en absoluut onder de maat voor het top-toestel van HTC. Ik hoop dat HTC daar snel iets aan gaat doen door middel van een update of zoiets.
Iemand enig idee hoe dit is op te lossen?
sdard die niet wordt gezien?P-Nut schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 14:01:
ik heb nu sinds vandaag een desire HD echter alles lijkt goed te werken. bellen internet
echter heb ik in mijn balkje boven op home screen een icoontje van een simkaart met daarachter een uitroepteken? wat betekend dat?
Just frame, wheels and engine
[ Voor 85% gewijzigd door Sniperc op 11-12-2010 14:32 ]
Dat zou een mooie tip geweest zijn ware het niet dat er geen handleiding op het SDkaartje staat...Black1982 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 13:09:
[...]
De handleiding staat op je sd kaartje! Lees hem eens door zou ik zeggen voordat je hier vragen gaat stellen.
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
Anoniem: 260396
Eerste hit op Google als je zoekt naar 'Desire HD handleiding':4of9 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 14:34:
[...]
Dat zou een mooie tip geweest zijn ware het niet dat er geen handleiding op het SDkaartje staat...
http://www.htcdesire-hd.c...ire_HD_handleiding_NL.pdf
Ja, vul de correcte voor- en achternaam van die persoon in bij je contacten, opslaan en als je facebook-app goed is ingesteld (en je met internet verbonden bent) komt de telefoon direct met de suggestie om die contacten, profielen, gegevens etc met elkaar te combineren.Anoniem: 260396 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 14:48:
Is het mogelijk om op een gemakkelijke manier alle profielfoto's van je contacten vanuit Facebook naar je contacten in je telefoon over te zetten? Of een bepaalde selectie maken oid...
[ Voor 3% gewijzigd door Trygve op 11-12-2010 15:00 ]
Ja, maar da's wel de verkeerde...! Daarin ontbreken zo'n 46 pagina's... Schijnt een oude leak te zijn. Je kan beter even zoeken op de HTC site: da's toch de meest logische plek daarvoor.r100 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 14:56:
[...]
Eerste hit op Google als je zoekt naar 'Desire HD handleiding':
http://www.htcdesire-hd.c...ire_HD_handleiding_NL.pdf
EDIT:
Hier: http://www.htc.com/www/userguide.aspx?p_id=324
En hier is een directe link:
EDIT
Ik heb een apk gedownload op m'n DHD, maar eh... waar staat die nu...? Ik klikte er op in het scherm Meldingen en toen kreeg ik de melding dat ik een optie moest aanzetten om buiten de Market om dingen te downloaden. Maar vervolgens is de 'link' bij Meldingen weg. Ik neem aan dat het bestand nog ergens op de DHD staat, maar waar...?
http://dl4.htc.com/web_ma...TC_Desire_HD_Dutch_UM.pdf
EDIT
Laat maar, ik download de apk wel opnieuw.
EDIT
^#*@($^&&&++*#(!!!!!!!! Vervolgens wordt er maar liefst 326 Mb gedownload...! Goeiendag, wat een boel! Het gaat hier om Let's Golf 2. Geen idee dat die games zo groot konden zijn...!!!
[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 11-12-2010 15:52 ]
Sinds gisteren ben ik ook eigenaar van een HTC Desire HD. Dit is mijn eerste smartphone, mijn vorige toestel was een Nokia 6300. Het verschil tussen de twee is dan ook immens, maar elke minuut leer ik weer bij.
Toch zit ik nog met een kleine 'issue'. Ik heb al geprobeerd te googelen en heb de handleiding al doorgelezen, maar kan nergens iets vinden wat lijkt op mijn probleem.
Vreemd genoeg geven de Weather app en de Locations app verschillende locaties aan, en beide zijn ze verkeerd. Ik woon aan de Friese noordkust, in het dorp Ternaard. De Weather app denkt echter dat ik in Blije zit, wat hier toch zo'n 10 kilometer vandaan is. Daarnaast denkt de Location app de ene keer dat ik op Ameland, dan dat ik in Holwerd zit en vervolgens plaatst hij mij midden in de Waddenzee!
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd: locatie zoeken met alleen wifi, gps of deze beide ingeschakeld, ik ben al even naar buiten gelopen omdat ik vermoedde dat de gps verbinding niet sterk genoeg was en ik heb al geprobeerd om zelf mijn locatie in de Weather app te zetten, maar dan kan hij zowel mijn dorp als Blije en Holwerd ineens niet meer vinden.
Een vreemde gang van zaken, maar ik zou echt niet meer weten wat hier nou mis gaat. Zou het kunnen dat dit probleem zich vanzelf verhelpt als ik volgende week weer met de bus richting Leeuwarden ga? Zou ik eens moeten proberen om een eindje te fietsen ofzo?
EDIT: Ik zat net eens te denken, kan het ook aan mijn SIM liggen? Ik gebruik nu nog mijn T-Mobile prepaid SIM omdat mijn abo pas op 31 december ingaat. Heeft T-Mobile bijvoorbeeld vaker last van locatieproblemen?
[ Voor 7% gewijzigd door Minimum92 op 11-12-2010 16:26 ]
Maar er staat allemaal van die vodafone troep op + game demo's.
Hoe kan ik dit verwijderen?
[ Voor 4% gewijzigd door Brantje op 11-12-2010 16:31 ]
Of bedoel je "HTC troep"?
Hoe dan ook, je kan het verwijderen door je telefoon te flashen en individueel elk stukje software te verwijderen, zoals in de start post staat beschreven. Of je flashed er meteen een andere rom op.
@J van E: Tsjah, het is dan ook een uitgebreid spel. Daarnaast is het niet de bedoeling warez te bespreken op Tweakers, dus ik zou je post even aanpassen. Of heb je er op een kromme manier voor betaald? Dan zie ik niet in waarom je hem niet gewoon via de market hebt gedownload en al die apk onzin hebt overgeslagen.
[ Voor 27% gewijzigd door vinnieminnie op 11-12-2010 17:00 ]
Dit is mijn ervaringVjenne-ICT schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 11:43:
Ik heb nu 2 weken de HTC Desire HD en ben er helemaal weg van (nooit meer Windows Mobile!), maar zit met het probleem dat mijn telefoon niet helemaal goed is afgewerkt.
Het is inderdaad een uitgebreid spel. En ik heb 'm trouwens officieel gekocht via de Gameloft site, dus 100% legaal (ik ben een fanatieke tegenstander van warez!!!), want via de market is 'ie niet te koop.vinnieminnie schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 16:56:
@J van E: Tsjah, het is dan ook een uitgebreid spel. Daarnaast is het niet de bedoeling warez te bespreken op Tweakers, dus ik zou je post even aanpassen. Of heb je er op een kromme manier voor betaald? Dan zie ik niet in waarom je hem niet gewoon via de market hebt gedownload en al die apk onzin hebt overgeslagen.
Ik blijf alsnog benieuwd waar die apk ergens staat: waarschijnlijk in een of andere cache...?
Er staan 360 applicaties op die ik niet kan verwijderen.vinnieminnie schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 16:56:
Kan je wat explicieter zijn over de "vodafone troep"? Zoals je het nu zegt klinkt het haast alsof je een 360 branded model hebt gekregen, waarvan ik niet wist dat zoiets ook voor de DHD bestond.
Hoe dan ook, je kan het verwijderen door je telefoon te flashen en individueel elk stukje software te verwijderen, zoals in de start post staat beschreven. Of je flashed er meteen een andere rom op.
Me toestel is al geroot
Welkom!Minimum92 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 16:17:
Hallo Tweakers!
Sinds gisteren ben ik ook eigenaar van een HTC Desire HD. Dit is mijn eerste smartphone, mijn vorige toestel was een Nokia 6300. Het verschil tussen de twee is dan ook immens, maar elke minuut leer ik weer bij.![]()
Toch zit ik nog met een kleine 'issue'. Ik heb al geprobeerd te googelen en heb de handleiding al doorgelezen, maar kan nergens iets vinden wat lijkt op mijn probleem.
Vreemd genoeg geven de Weather app en de Locations app verschillende locaties aan, en beide zijn ze verkeerd. Ik woon aan de Friese noordkust, in het dorp Ternaard. De Weather app denkt echter dat ik in Blije zit, wat hier toch zo'n 10 kilometer vandaan is. Daarnaast denkt de Location app de ene keer dat ik op Ameland, dan dat ik in Holwerd zit en vervolgens plaatst hij mij midden in de Waddenzee!
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd: locatie zoeken met alleen wifi, gps of deze beide ingeschakeld, ik ben al even naar buiten gelopen omdat ik vermoedde dat de gps verbinding niet sterk genoeg was en ik heb al geprobeerd om zelf mijn locatie in de Weather app te zetten, maar dan kan hij zowel mijn dorp als Blije en Holwerd ineens niet meer vinden.
Een vreemde gang van zaken, maar ik zou echt niet meer weten wat hier nou mis gaat. Zou het kunnen dat dit probleem zich vanzelf verhelpt als ik volgende week weer met de bus richting Leeuwarden ga? Zou ik eens moeten proberen om een eindje te fietsen ofzo?
EDIT: Ik zat net eens te denken, kan het ook aan mijn SIM liggen? Ik gebruik nu nog mijn T-Mobile prepaid SIM omdat mijn abo pas op 31 december ingaat. Heeft T-Mobile bijvoorbeeld vaker last van locatieproblemen?
Kijk ff of hij bij Maps wel de goede locatie aangeeft. Krijg je bij GPS een fix? Als GPS een signaal aan het zoeken is knipperen de stralen van het "schotel" icoontje in de notifications balk helemaal bovenaan. als hij stopt met knipperen heb je een fix!
Om meer info te krijgen over je GPS signaal kan je bijv GPS test downloaden. Erg nuttig soms!
Waarschijnlijk staat jouw dorp niet in de Weather database, dus pakt hij het dichtsbijzijnste station.
Het heeft waarschijnlijk niets te maken met je simkaart.
Er zijn 3 verschilllende manieren om je lokatie te bepalen: GPS, mobiele zendmast en WIFI. GPS is het meest nauwkeurig, Mobiele zendmast het minst.
GPS kan een paar meter afwijken. Bij de GSM/UMTS zendmast lokatie gebruikt hij dus de lokatie van de zendmast waarmee je verbinding hebt. Bij WIFI de lokatie van het netwerk.
Vermeld welke manier van lokatie zoeken je gebruikt met welk resultaat!
Bij android hoef je niet alles vanuit de Market te installeren en als je dus wat van onbekend bron installeer hoeft het niet warezs te zijn of whatever. Want vergeet niet dit is een Android toestel en geen iPhone.vinnieminnie schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 16:56:
Kan je wat explicieter zijn over de "vodafone troep"? Zoals je het nu zegt klinkt het haast alsof je een 360 branded model hebt gekregen, waarvan ik niet wist dat zoiets ook voor de DHD bestond.
Bedankt voor je reactie.Black1982 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 18:11:
[...]
Welkom!
Kijk ff of hij bij Maps wel de goede locatie aangeeft. Krijg je bij GPS een fix? Als GPS een signaal aan het zoeken is knipperen de stralen van het "schotel" icoontje in de notifications balk helemaal bovenaan. als hij stopt met knipperen heb je een fix!
Om meer info te krijgen over je GPS signaal kan je bijv GPS test downloaden. Erg nuttig soms!
Waarschijnlijk staat jouw dorp niet in de Weather database, dus pakt hij het dichtsbijzijnste station.
Het heeft waarschijnlijk niets te maken met je simkaart.
Er zijn 3 verschilllende manieren om je lokatie te bepalen: GPS, mobiele zendmast en WIFI. GPS is het meest nauwkeurig, Mobiele zendmast het minst.
GPS kan een paar meter afwijken. Bij de GSM/UMTS zendmast lokatie gebruikt hij dus de lokatie van de zendmast waarmee je verbinding hebt. Bij WIFI de lokatie van het netwerk.
Vermeld welke manier van lokatie zoeken je gebruikt met welk resultaat!
Ik wist niet dat het zo lang zou duren voordat de GPS een fix zou krijgen, maar het is nu dus wel gelukt. Ternaard wordt na de fix direct getoond in de Weather app. Ook in Maps geeft hij precies de goede locatie aan.
Het probleem is echter nog steeds niet helemaal weg, want zodra ik Maps afsluit valt de GPS verbinding meteen weg en gaat hij weer vertrouwen op het Wifi netwerk, waardoor alles weer wordt teruggezet naar het oude. Het probleem ligt dus bij het Wifi netwerk, en niet bij de GPS.
Ah, ik was vergeten dat Gameloft heeft besloten zijn games om de market heen aan te bieden. Geen idee wat de algemene map is om die apk's op te slaan, maar is er niet ergens op je sd-card een mapje aangemaakt met downloads of zoiets dergelijks? Als je hem niet met Astro kan vinden, dan is hij blijkbaar als een temp. bestand opgeslagen en is hij ondertussen alweer verdwenen.Anoniem: 135195 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 17:24:
[...]
Het is inderdaad een uitgebreid spel. En ik heb 'm trouwens officieel gekocht via de Gameloft site, dus 100% legaal (ik ben een fanatieke tegenstander van warez!!!), want via de market is 'ie niet te koop.Gek genoeg. Dus ik kreeg een sms en mail met de link naar die apk, maar ik had de optie om via andere bronnen te installeren uit staan en toen ging het installeren dus mis. Het installeren ging trouwens ook niet automatisch, zoals bij market games (wat ook gewoon apk's zijn, neem ik aan) wel het geval is. Maar goed, alles werkt prima nu.
![]()
Ik blijf alsnog benieuwd waar die apk ergens staat: waarschijnlijk in een of andere cache...?
@Brantje: Apart, jij bent de eerste die ik hier op Tweakers zie met een gebrande Desire HD. Je zou kunnen proberen de applicaties van je mobiel te gooien met de methode die in de First Post van dit topic staat beschreven. Het kan echter wel een probleem opleveren dat je niet hoe de applicaties heten die je eraf wilt hebben en welke je er op moet laten staan om je mobiel te laten functioneren. Misschien is het daarom toch makkelijker om er bijvoorbeeld een CyanogenMod op te gooien.
GPS is gewoon satteliet verbinding, die zet je aan, en daar hoef je niks voor te betalen, net als met je TOMTOM oid.melkislekker schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:52:
Is het zo dat je om GPS te gebruiken, de premium moet kopen, of ben ik gek
Verder valt me wel op wanneer ik me telefoon powerknop met 1 hand indruk, en me duim de simcover vasthoud om zo de powerknop met me middelvinger in te kunnen drukken.. me sim cover wat krakend geluid maakt.
Terwijl ik geen echte kieren in me simcover heb.
Zo maakt hij af en toe raar geluid als je hem toch aandrukt.. of op de home knop drukt en je vingers achterop hebt tegen de sim cover aan.
Rrraarr

Had hetzelfde probleem eerder deze week met mijn Desire Z. Geen idee waardoor, dus nu maar autobackuppen.Brahman schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 21:25:
Hoor ik net een sms toon van mijn telefoon. Kijk ik voor het berichtje. Geen notificatie van een nieuw bericht. Kijk ik bij mijn berichten, alles weg. Koude reboot gedaan, alle kaarten eruit en erin (waarbij ik ook nog even het klepje van sim/sdcard afbreek). Natuurlijk geen backup, nieuwe sms'jes ontvang ik wel gewoon en worden wel weergegeven. Kans dat ik die dingen nog terug krijg?
Anoniem: 187609
Overigens geen VF logo op het toestel.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 187609 op 11-12-2010 20:51 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Anoniem: 187609
Waarschijnlijk wel, maar ben daar niet zo ervaren in, dus moet eerst even goed inlezen.MrVegeta schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 20:44:
"Gewoon" flashen en custom rom er op zetten?
Terwijl deze wel gewoon op standaard staat,
weet miss iemand hoe dit kan?
ik heb de htc sync al 3x opnieuw geïnstalleerd usb debugging aan en uitgezet maar dat helpt ook niet.
weet toevallig iemand een work around?
PSN: McMillan0984
Ik heb nu een bijna een week mijn desire hd, maar loop nu tegen een aantal probleempjes aan.
die zich sinds vandaag voordoen, hopelijk weet iemand hoe ik dit kan repareren..
links bovenin de 'taskbar' staat het download icoontje.
en geeft aan bij 'actief' (als je de taskbar opent)
"sdcard Searching.."
maar dit programma / ding is stuck @ 44% en verbruikt vrij veel van de batterij...
er staan geen browser downloads open en ik zou ook niet weten of het van een app is.
kan wel een halve seconde het bericht inhouden, en dan komt het venstertje met "wilt u de huidige taak annuleren" als ik dan op ja druk gebeurd er niks.
ook heb ik geprobeerd de telefoon opnieuw op te starten, de sdcard te ontkoppelen, en even erin en eruit gehaald.
Maar ook dat loste het probleem niet op.
heb een aantal appkillers geprobeerd maar dit loste ook niks op.
Ook het koppelen aan de pc werkt niet meer goed sinds vandaag,
Ik krijg niet meer het usb tekentje in de taskbar, en kan de sd alleen nog maar aan mijn pc koppelen met een app daarvoor..
sorry voor de onoverzichtelijke post...
hopelijk kan iemand me helpen, alvast bedankt!
Zoek mijn bericht(en) hierover in dit of het vorige topic even op als je wilt, ik heb hetzelfde gehad namelijk. Neem sowieso contact op met HTC, want zij beweerden dat het een onbekend probleem is, maar het mag dus duidelijk zijn dat er meerdere mensen zijn met dit probleem.Brahman schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 21:25:
Het enige advies dat ik kreeg was het compleet wissen van de gehele telefoon en terug gaan naar factory instellingen.......
Ik gebruik een SMS Backup tool genaamd SMS Backup+. Deze stuurt al mijn smsjes binnen een aantal minuten na ontvangst door naar mijn GMail, waardoor ik (net zoals het niet goed functionerende HTCSense hoort te doen) in ieder geval altijd nog over mijn belangrijke smsjes kan beschikken.
Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex
Dat is gelukkig _erg_ makkelijk. Ik heb er ook 0% ervaring mee maar zolang je niet tegen vervelende foutmeldingen loopt is het zo klaar. Wat je even moet doen voor je bezig gaat is kiezen welke rom je wilt draaien en natuurlijk goed je backups beheren (niet op de SD kaart houden).Anoniem: 187609 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 20:52:
[...]
Waarschijnlijk wel, maar ben daar niet zo ervaren in, dus moet eerst even goed inlezen.
Heb ik op mijne ook, ondanks dat de cover afaik wel goed zit. Die van de batterij zit wèl goed vast (en maak ik nooit meer los, zooo'n gedoeStormingSoul schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 20:06:
Verder valt me wel op wanneer ik me telefoon powerknop met 1 hand indruk, en me duim de simcover vasthoud om zo de powerknop met me middelvinger in te kunnen drukken.. me sim cover wat krakend geluid maakt.
Terwijl ik geen echte kieren in me simcover heb.
Zo maakt hij af en toe raar geluid als je hem toch aandrukt.. of op de home knop drukt en je vingers achterop hebt tegen de sim cover aan.
Rrraarr
Bij pdashop.nl identificeerde de verkoper mijn DHD als eentje van de tweede batch, maar de simcover is dus nog niet helemaal perfect lijkt het.
Ik deed vandaag een Quadrant benchmark en kwam uit op een score van 1680, wat nou niet bepaald hoog was als ik de overige benchmarks mocht geloven.
Zojuist heb ik alle nutteloze apps van mijn DHD afgehaald en nog eens een Quadrant benchmark gedaan. Blijk ik er 500 punten op vooruit te zijn gegaan! Ik haal nu 2100, wat natuurlijk weer helemaal top is.
Helaas weet ik niet welke app nou de boosdoener was, want ik heb er echt een heleboel afgegooid. Toch fijn om te weten dat hij weer naar behoren functioneerd.
Ik ben benieuwd of ik het ook nog ga merken in mijn batterij verbruik.
tl;dr: Veel apps, DHD traag, minder apps, DHD snel.
[ Voor 4% gewijzigd door vinnieminnie op 11-12-2010 22:33 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Gok dat het eerder om iets ging wat heel zwaar in de achtergrond draaide, want apps die uit staan en enkel schijfruimte innemen vertragen niet, apps die achtergrond geheugen innemen wel.vinnieminnie schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 22:33:
tl;dr: Veel apps, DHD traag, minder apps, DHD snel.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Hoe kan het trouwens dat ik Whatsapp niet zie onder "actieve services", terwijl ik wel berichten ontvang als iemand tegen me begint te praten?
Stoer:)mdatje schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 19:28:
Internetten werkt inderdaad fantastisch.
Haha Misvormde telefoons, eruit vallende letters. Loslatende coating @ tweakerstoestellen EN @ mijne.FeaR1986 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 23:21:
Of anders valt gewoon de letter "C" uit het toestel. Ik had dus nog maar een HT en geen HTC meer. Net met secondelijm de C terug geplakt, maar helemaal mooi krijg je het nooit meer. Maar je ziet er bijna niets meer van, alleen onder een bepaalde hoek. Maar wel apart dat die letters er zo maar uit kunnen vallen...

Nou, meer dan positief zijn over het internetbrowsen, dat kan ik niet.
Mijn news-applicatie wil niet eens mijn egadget feed updaten. Via wifi na 10 min nog steeds niet.
De oplossing van google-reader installen blabla. Doe ik niet, vind dat een phone out of the box hoort te functioneren. En niet voor 1 dag.
[ Voor 41% gewijzigd door Jamievanm op 12-12-2010 02:46 ]
Ik ben mijn "C" ook verloren, maar dan op straat. Die letters hebben een 'cheap' uiterlijk. Nu heb ik een misvormde HT(C).FeaR1986 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 23:21:
Of anders valt gewoon de letter "C" uit het toestel. Ik had dus nog maar een HT en geen HTC meer. Net met secondelijm de C terug geplakt, maar helemaal mooi krijg je het nooit meer. Maar je ziet er bijna niets meer van, alleen onder een bepaalde hoek. Maar wel apart dat die letters er zo maar uit kunnen vallen...
Anoniem: 340612
1) Pocket Informant moet je hebben voor een week overzicht (weekview) van je agenda MET de tekst van de afspraken zichtbaar in de balkjes.
2) Een mooi hoesje (cover, protection, bescherming) kun je krijgen op http://www.pielframa.com/htc-desire-hd-imagnum-cases.htm
3) Navigatie (turn by turn) moet je voor betalen, da's jammer. Google Nav doet het wel maar mist functies (op de route zoeken naar POI's, kaarten lokaal bewaren (je moet dus een dataconnectie hebben voor Google Nav).
Verder een mooi toestel dat eigenlijk alleen de front-facing camera mist...
Work at Red Hat - views are my own. Let's connect on Twitter (@keeskoenen)
C2DM, ofwel Cloud to Device Message (meer info), het gedeelte dat GMail gebruikt voor nieuwe mail notificaties en Google Talk gebruikt voor nieuwe bericht notificaties.vinnieminnie schreef op zondag 12 december 2010 @ 00:40:
Klopt. Ik erger me nu alleen nog aan Stumbleupon en 9292ov pro die het nodig vinden om te blijven draaien.
Hoe kan het trouwens dat ik Whatsapp niet zie onder "actieve services", terwijl ik wel berichten ontvang als iemand tegen me begint te praten?
C2DM zendt een event naar je app, event start app op en behandeld deze. Hierdoor hoeft hij niet in de background te blijven staan.
[ Voor 4% gewijzigd door XiniX88 op 12-12-2010 12:39 ]
Ik was gisteravond ook aan de beurt...Centaur schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 21:58:
[...]
Zoek mijn bericht(en) hierover in dit of het vorige topic even op als je wilt, ik heb hetzelfde gehad namelijk. Neem sowieso contact op met HTC, want zij beweerden dat het een onbekend probleem is, maar het mag dus duidelijk zijn dat er meerdere mensen zijn met dit probleem.
Het enige advies dat ik kreeg was het compleet wissen van de gehele telefoon en terug gaan naar factory instellingen.......
Ik gebruik een SMS Backup tool genaamd SMS Backup+. Deze stuurt al mijn smsjes binnen een aantal minuten na ontvangst door naar mijn GMail, waardoor ik (net zoals het niet goed functionerende HTCSense hoort te doen) in ieder geval altijd nog over mijn belangrijke smsjes kan beschikken.
Gelukkig 3 uur ervoor nog een backup gemaakt met sms backup & restore. En alle smsjes worden al doorgestuurd naar gmail, maar alsnog..
Stonden 2210 smsjes in die backup. Voor zover ik zeg kreeg ik geen sms toen ik er achterkwam dat alles weg was.
There is no place like 127.0.0.1
Aangezien dat ik een bepaald bestandje gedelete heb, en dat vind me phone niet zo leuk
Heb mijn HTC Desire HD overgekocht van iemand die van KPN komt want ik moeste te lang wachten op Belsimpel.nl.Wekko306 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 11:59:
[...]
Ik zou eens terug gaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt en kijken of zij misschien iets voor je kunnen doen. Als je HTC mailt of belt zal je bijna gegarandeerd een antwoord terug krijgen dat je hem op moet sturen en je hem een tijd kwijt bent en er dan misschien nog niks aan gedaan wordt. Misschien kan je in de winkel duidelijk maken dat het gewoon een productiefout is en je een nieuwe kan krijgen?
[...]
Zelf heb ik een DHD omdat de DZ nog niet uit was, maar ben blij dat ik de DHD heb. Ik ben hem nu helemaal gewend, en wanneer ik nu een kleiner telefoon in m'n handen heb voelt het echt te klein. Ook vond ik die Z-hinge niet handig werken.
Ik heb HTC een email gestuurd met uitleg wat er aan de hand is met de afwerking.
Als ik meer weet, dan zal ik jullie het laten weten.
Een GPSverbinding was niet in stand te brengen. Motonav,Google Maps, niks lukte.
Dit zelfs na meer dan een uur rond te lopen met actieve gpsmodule. Reboots, ook geen nut. (Locatie via zendmasten logischerwijs uitgeschakeld.)
In Nederland heb ik sowieso na enkele minuten een fix, soms ook gewoon echt snel.
Nu was ik toch echt verbaasd! Ik mocht van geluk spreken dat ik mijn oude telefoon als backup mee had. Die had nergens last van!
Iemand die dit kan verklaren?!
There is no place like 127.0.0.1
Pardon?Anoniem: 318025 schreef op zondag 12 december 2010 @ 16:01:
Ja je hebt een mobiel netwerk nodig, zonder werken die a-gps niet, nu zal er vast iemand zijn die gaat zeggen dat is niet zo, maar zeker weten dat je wel een fix krijgt wanneer je een mobiel netwerk hebt.
Ik heb toch locatie bepalen aan de adhv zendmasten uitgeschakeld.
Dit betekent dat de GPSmodule gaat voor stand-alone GPS.
Hetzelfde deed ik bij mijn andere telefoon, welke gewoon een fix kreeg, weliswaar deed hij daar misschien twee minuten over ipv een halve.
Niemand zal zeggen dat A-gps WEL werkt ZONDER mobiel netwerk.
Ter verduidelijking, je kan zelfs navigeren met een telefoon zonder simkaart en wifiverbinding. Dit ontkracht in één zin al jou post.
Graag even verdiepen voor u reageert.
EDIT: @ Onderstaande reactie:
Mijn vodafone in andere telefoon ging ook gewoon over op Proximus.
@ Yipman, lees de post eens. Doe jezelf een lol, lees ze minimaal 3 maal. Misschien dat je de inhoud dan WEL begrijpt.
[ Voor 20% gewijzigd door Jamievanm op 14-12-2010 00:23 ]
Heb ik net gedraaid, ik zit op 1959.vinnieminnie schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 22:33:
Ik deed vandaag een Quadrant benchmark en kwam uit op een score van 1680, wat nou niet bepaald hoog was als ik de overige benchmarks mocht geloven.
Mijn DHD staat al 500 uur aan en in die tijd heb ik vanalles gedownload en veel zitten internetten, en mijn Quadrant score is 1921, volgens mij best goed dus:-)
Wel merkte ik op dat ik handmatig enkele apps moest sluiten omdat deze op de achtergrond bezig blijven.
Crasht bij jullie ook de tvgids app regelmatig?
Ik heb met Vodafone geen last, ik ga automatisch over op Proximus en alles werkt verder naar behoren.Jamievanm schreef op zondag 12 december 2010 @ 14:28:
Ik was recent in Belgie. Daar had mijn T-mobile GEEN netwerk, dat terzijde.
Een GPSverbinding was niet in stand te brengen. Motonav,Google Maps, niks lukte.
Dit zelfs na meer dan een uur rond te lopen met actieve gpsmodule. Reboots, ook geen nut. (Locatie via zendmasten logischerwijs uitgeschakeld.)
In Nederland heb ik sowieso na enkele minuten een fix, soms ook gewoon echt snel.
Nu was ik toch echt verbaasd! Ik mocht van geluk spreken dat ik mijn oude telefoon als backup mee had. Die had nergens last van!
Iemand die dit kan verklaren?!
Dit van Rotterdam - Antwerpen - Brussel en VV
Ja natuurlijk ik zeg maar wat, zonder er me verdiept in te hebbenJamievanm schreef op zondag 12 december 2010 @ 16:18:
[...]
Pardon?
Ik heb toch locatie bepalen aan de adhv zendmasten uitgeschakeld.
Dit betekent dat de GPSmodule gaat voor stand-alone GPS.
Hetzelfde deed ik bij mijn andere telefoon, welke gewoon een fix kreeg, weliswaar deed hij daar misschien twee minuten over ipv een halve.
Niemand zal zeggen dat A-gps wel werkt zonder mobiel netwerk.
Ter verduidelijking, je kan zelfs navigeren met een telefoon zonder simkaart en wifiverbinding. Dit ontkracht in één zin al jou post.
Graag even verdiepen voor u reageert.

Dat klopt als een halve verongelukte bus, A-GPS werkt inderdaad niet zonder een mobiele verbinding.Anoniem: 318025 schreef op zondag 12 december 2010 @ 17:59:
[...]
Ja natuurlijk ik zeg maar wat, zonder er me verdiept in te hebbenBij iPhone 3G welke ook een a-gps heeft was zelfde van toepassing, zonder mobiel netwerk werkte de a-gps niet, hij maakt namelijk verbinding met satellieten via gsm masten.
GPS werkt natuurlijk wel nog gewoon en daar zou je ook een fix mee moeten krijgen. De verbinding met de satellieten gaat natuurlijk niet via de gsm masten, dat is onzin. Er wordt trouwens überhaupt geen verbinding met satellieten opgesteld bij GPS.
Daarnaast wordt het mobiele netwerk enkel gebruikt voor een redelijk grove schatting van de locatie door informatie van zendmasten te gebruiken.
[ Voor 23% gewijzigd door Tsurany op 12-12-2010 19:01 ]
Anoniem: 283467
GPS werkt ookal heb je geen data verbinding, geen provider, geen simkaart of als a-gps uit staat.
Zo niet, dan is er ergens iets fout in je configuratie of met je telefoon.
Nee, A-GPS doet veel meer. Het kan je lokatie bepalen op basis van signaalsterkte van telefoonmasten bijvoorbeeld, dit helpt bij een veel nauwkeurigere plaatsbepaling als GPS niet goed werkt of bij een meer oppervlakkige locatiebepaling als er nog geen fix is.Anoniem: 283467 schreef op zondag 12 december 2010 @ 20:13:
Het enigste wat A(ssisted)-GPS doet is via een data verbinding naar je telefoon de locatie van de voor jou meest gunstigste GPS Satellieten door sturen, waardoor je sneller een GPS fix krijgt.
Ik heb nu sinds gister mijn HTC Desire HD, Alle contacten die ik heb staan in me gmail acc onder contactpersonen met plaatje adres gegevens etc.. hoe kan ik deze overzetten naar mijn telefoon? heel veel mensen hebben het over cyn.. maar dat kan ik nergens vinden.
Alvast bedankt!
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
hoe komt het dan me foto's niet doorkomen?Tsurany schreef op zondag 12 december 2010 @ 20:58:
Menu, instellingen, accounts en synchronisatie. Dan klik je op een account en kan je aankiezen wat te syncen.

Anoniem: 334125
Ten 1ste kan ik al geruime tijd geen WiFi verbinding meer krijgen, telkens bij aanzetten van mijn verbinding komt er "fout" te staan, na op internet rondgekeken te hebben niets kunnen vinden m.b.t. de DHD, meer mensen hier last van en evt. op te lossen ?
Ten 2de doet mijn volumeknop aan de zijkant van mijn telefoon niet meer ( alleen om hem harder te zetten ), dit is neem ik aan een hardware fout, maar ook hier meer mensen last van ?
Hij floept los omdat hij niet goed wil sluiten aan die kant.. iemand die een oplossing aangeboden gekregen heeft vanuit htc oid?
Ik snap niet waarom je niet gewoon terug gaat naar de winkel hiermee, is toch niet acceptabel dat dat er in 1,5 maand afvalt.FeaR1986 schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:24:
Gisteren heb ik de C achterop de Desire HD nog vast kunnen plakken, maar nu is de C er echt helemaal af. Krijg dat nooit meer goed gelijmd, dus nu maar eens kijken of die stickers los te krijgen zijn. En toch maar eens een hoesje/skin bestellen, want er gaat me toch iets te snel iets beschadigd.
Ja, ik heb een mail gestuurd naar HTC hierover, en kreeg een respons terug met de mededeling dat ik zsm. moet bellen hierover.StormingSoul schreef op zondag 12 december 2010 @ 22:57:
Zijn er mensen die last hebbenvan een losse sim/sd cover? Met name rechts ( met scherm voor) of links vanaf achterkant gezien.
Hij floept los omdat hij niet goed wil sluiten aan die kant.. iemand die een oplossing aangeboden gekregen heeft vanuit htc oid?
Dat ga ik dus morgen ook even doen dus.
De mijn sluit wel goed, maar zit niet echt lekker aan die kant. Toestel zelf is prima in orde, en het duurde ook even voordat ik dit probleem in de gaten had. Welgeteld 2x het klepje er af gehaald, 1x om mijn sim kaart er in te doen, en van de week om te kijken of die wel goed zat ivm. dit probleem.
Verder durf ik er niet veel mee te doen omdat het toch wel een fragiel klepje is.
Dit topic is gesloten.
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire HD levertijden- en abbonemententopic.
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessiores voor de HTC Desire HD mogen hier: HTC Desire HD accessoirestopic.
Vragen over Android software mogen in het Android Market en applicatietopic (deel 9).
Overige offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!