snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Een app mischien wat ik kan het niet vinden maar mischien weten julie wel iets ?
Dus een app omje screen je uit de lock te halen via volume knoppe of ofzo iets ?
Echter gebeurt het regelmatig dat ik hier aan herinnerd wordt. Is dit ook uit te schakelen?
Ik heb het Instellingen menu al doorlopen, maar kan het nergens vinden.
Probeer WidgetLocker eens! Je kan hier van alles mee instellen in je lockscreen.Colors schreef op woensdag 01 december 2010 @ 07:52:
Bestaat er mischien een apps waarmee ik mij mobile op een andere manier uit de lock screen kan halen ?
Een app mischien wat ik kan het niet vinden maar mischien weten julie wel iets ?
Dus een app omje screen je uit de lock te halen via volume knoppe of ofzo iets ?
Euuuh... mijn bericht ging over het opladen van het toestel, niet leeglopenBurke1986 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:21:
[...]
Ik denk dat er bij jou heel wat op de achtergrond blijft draaien?
Heb je al bij de battery status gekeken waar je batterij aan opgaat?
Heb ik ook allemaal, maar stoort me niet. De powerknop is soms wel moeilijk te bedienen zonder te kijken, aangezien je hem niet echt voelt, maar het went wel.Colors schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:39:
Alleen jammer dat mij sim klepje een kleine spelling heeft van 0.1 mm ofzo verder echt een hele mooie mobile
Owja mij power knop steekt ook niet uit maar dat maakt niet zoveel uit neem ik aan ?
Verder had ik al standaard de nieuwste update erop staan
Vind het nog steeds een zalig toestel en heb nog geen seconde spijt gehad van m'n aankoop. Het enige wat ik jammer vind is dat die Locations niet gratis te gebruiken is, ik dacht echt dat je op de lokale mappen gratis kon navigeren, maar dan zonder voice of flits info. Ondertussen heb ik wel al gevonden hoe je Google Navigation aan de Car Panel kan toevoegen naast de Premium Navigation. Helaas start hij dan echt de Google software en blijft ie niet in de Car Panel.
Ga straks eens contact opnemen met HTC voor mijn trial periode die niet werkt, want ik wil die Locations software wel eens kunnen testen. Als het goed werkt, ben ik bereid ervoor te betalen. Life time licentie voor West Europa is 40€, valt best mee vind ik.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Als ik mijn G-mail gebruik, dan zie ik dus niet de gegevens die op de telefoon opgeslagen zijn.
Wanneer ik bijvoorbeeld Piet met een email adres toevoeg bij Gmail, dan kan ik op mijn mobiel zijn email linken aan zijn nummer, maar dan zie ik zijn nummer niet op Gmail.
Is het mogelijk dat ik wel mijn telefoon gegevens zie op Gmail of moet ik dan van elke persoon de data kopieeren?
Hopelijk is dit verhaal duidelijk (A)
[...]
Euuuh... mijn bericht ging over het opladen van het toestel, niet leeglopen
[...]
Mwjah ik zie het nu ja! Sorry!
2 uur is idd normaal ^_^
Ja ik ben bang dat de powerknop na een half jaartje niet meer doet ofzo, daarom wou ik weten of er een app bestaat dat ik hem met de volume knoppen wakker kan krijgen, dus uit de lockLargamelion schreef op woensdag 01 december 2010 @ 08:30:
[...]
Euuuh... mijn bericht ging over het opladen van het toestel, niet leeglopen, dan lijkt 2u me toch wel vrij normaal. Indien niet, zou ik het graag horen.
[...]
Heb ik ook allemaal, maar stoort me niet. De powerknop is soms wel moeilijk te bedienen zonder te kijken, aangezien je hem niet echt voelt, maar het went wel.
Mij powerknop steekt 0.1 a 0.2 mm uit echt heel klein beetje
Verder echt een pracht toestel veel beter dan mij oude galaxy s
dankje ga het straks proberen of ik hem met de volume knoppen wakker krijg, dus uit de locklauw8 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 08:26:
[...]
Probeer WidgetLocker eens! Je kan hier van alles mee instellen in je lockscreen.
Op xda heb ik ooit gelezen dat het wel mogelijk is met een app maar vind die ene topic niet meer
[ Voor 20% gewijzigd door Colors op 01-12-2010 10:14 ]
Verwijderd
Ik heb dezelfde vraag. Dan hoef ik mijn telefoon helemaal niet meer aan de pc te koppelen om te synchroniserenSanto schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:44:
Als ik bij mijn contacten kijk, dan zie ik dat informatie opgeslagen kan worden op bij Google of op je telefoon.
Als ik mijn G-mail gebruik, dan zie ik dus niet de gegevens die op de telefoon opgeslagen zijn.
Wanneer ik bijvoorbeeld Piet met een email adres toevoeg bij Gmail, dan kan ik op mijn mobiel zijn email linken aan zijn nummer, maar dan zie ik zijn nummer niet op Gmail.
Is het mogelijk dat ik wel mijn telefoon gegevens zie op Gmail of moet ik dan van elke persoon de data kopieeren?
Hopelijk is dit verhaal duidelijk (A)
No signature required.
Verwijderd
Ik merk trouwens dat ik zo nu en dan geen melding krijg van Gmail... Lijkt een beetje at random dan weer wel en dan weer geen melding te geven. Ik heb de opties zo ingesteld dat 'ie bij ELKE mail moet melden. Foutje/bug...?
Als je het via exchange instelt wel, maar dan heb je een ander mail programma nodig, standaard mail programma werkt (door een 'bug') enkel met pop3 en dat is een nogal oud en bagger protocol om enkel e-mail op te halen, dus zelfs geen e-mail synchronisatie wat je met imap wel hebt.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:37:
Even een vraag voor mensen met een @live account. Synced hij de kalender en contact gevens ook, of is het puur en alleen de mail?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Locations is wel degelijk gratis te gebruiken. Ik heb het inmiddels in 3 landen gebruikt waarbij ik de mappen heb moeten binnenhalen. Gratis en voor niks. Werkt trouwens super goed. In hartje Florence kan ik moeiteloos naar mijn hotel rijden. Ik had een TomTom als reserve en gebruikte hem naast mijn HTC ook om te kijken welke van de 2 beter presteerde. De HTC won elke rit op gebied van nauwkeurigheid, route en GPS ontvangst. Het was een huurauto bij de weg...vandaar TomTom en geen ingebouwd naviLargamelion schreef op woensdag 01 december 2010 @ 08:30:
Vind het nog steeds een zalig toestel en heb nog geen seconde spijt gehad van m'n aankoop. Het enige wat ik jammer vind is dat die Locations niet gratis te gebruiken is, ik dacht echt dat je op de lokale mappen gratis kon navigeren, maar dan zonder voice of flits info. .
Ik mis dan geen contacten, maar heb wel problemen met tussenvoegsels en achternamen.brentnl schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:53:
Weet iemand - beetje offtopic misschien - hoe je regelt welke contacten in je Parrot (CK3100) carkit komen? Ik mis enkele contacten, en er staan contacten bij die ik helemaal niet in me telefoonboek heb staan (wel op facebook). Ook staan sommige contacten er enkel met achternaam in, of missen de tussenvoegsels.
Je kunt de stock android email app installeren, dan krijg je de stock synchonisatie mogelijkheden, welke htc heeft weggelaten. Even zoeken op "Improved email" in de Market. Helaas ziet de stock-email app er anders uit dan htc mail.Tsurany schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:10:
[...]
Als je het via exchange instelt wel, maar dan heb je een ander mail programma nodig, standaard mail programma werkt (door een 'bug') enkel met pop3 en dat is een nogal oud en bagger protocol om enkel e-mail op te halen, dus zelfs geen e-mail synchronisatie wat je met imap wel hebt.
Had gehoopt dat dit op de HD nu wel mogelijk zou zijn. (heb een gewone Desire)
[ Voor 6% gewijzigd door rinkel op 01-12-2010 12:43 ]
Heb jij een voucher code ingegeven dan of zit jij nog in je trial periode? Als ik in de Car Panel een lokatie kies, dan krijg ik nu de keuze tussen Premium Navigation of Google Navigation, in het begin stond daar enkel Premium Navigation, maar die Google Navigation kan je ergens aanvinken en dan komt die er ook bij. Als ik voor Premium kies, dan krijg ik een popup zodra hij verbindt met een satelliet met de keuze 'buy', 'voucher' en nog iets. Als ik Google Navigation gebruik dan gaat hij via de data verbinding en dat is dus niet interessant in het buitenland... voor de rest werkt Google Navigation wel zeer goed, op de stem na (gelukkig kun je die muten).Sheik schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:02:
[...]
Locations is wel degelijk gratis te gebruiken. Ik heb het inmiddels in 3 landen gebruikt waarbij ik de mappen heb moeten binnenhalen. Gratis en voor niks. Werkt trouwens super goed. In hartje Florence kan ik moeiteloos naar mijn hotel rijden. Ik had een TomTom als reserve en gebruikte hem naast mijn HTC ook om te kijken welke van de 2 beter presteerde. De HTC won elke rit op gebied van nauwkeurigheid, route en GPS ontvangst. Het was een huurauto bij de weg...vandaar TomTom en geen ingebouwd navi
Ik heb denk ik bij de boekjes geen voucher zien zitten, maar zal vanavond nog eens dubbelchecken.
Mocht dit allemaal hopeloos ouderwets zijn sta ik open voor nieuwe methoden/technieken
SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3
Succes
SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3
Verwijderd
Je hebt meerdere navigatiemanieren op je DHD. Locations is volledig gratis, ook in buitenland. Autopaneel (Car PanelLargamelion schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:07:
[...]
Heb jij een voucher code ingegeven dan of zit jij nog in je trial periode? Als ik in de Car Panel een lokatie kies, dan krijg ik nu de keuze tussen Premium Navigation of Google Navigation, in het begin stond daar enkel Premium Navigation, maar die Google Navigation kan je ergens aanvinken en dan komt die er ook bij. Als ik voor Premium kies, dan krijg ik een popup zodra hij verbindt met een satelliet met de keuze 'buy', 'voucher' en nog iets. Als ik Google Navigation gebruik dan gaat hij via de data verbinding en dat is dus niet interessant in het buitenland... voor de rest werkt Google Navigation wel zeer goed, op de stem na (gelukkig kun je die muten).
Ik heb denk ik bij de boekjes geen voucher zien zitten, maar zal vanavond nog eens dubbelchecken.
Locations is hetzelfde als de navigatie binnen de Car Panel. Ik denk dat je Google Navigatie en Premium Navigatie bedoeld? Het eerste is gratis en het tweede is een trial.Sheik schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:49:
[...]
Je hebt meerdere navigatiemanieren op je DHD. Locations is volledig gratis, ook in buitenland. Autopaneel (Car Panel) is een trial versie. Locations is ietwat minder uitgebreid, maar heel goed te gebruiken als primaire navigatiesoftware.
De mevrouw kon mij niets vertellen over de kosten, ik moest 'm maar opsturen en dan kreeg ik drie opties:rusteloos schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:43:
Vat mij niet verkeerd op maar als je ze belt op 020-715-7310 kom je er zo achter wat de procedure is, hoeveel het kost e.d. Ongeauthoriseerde reparatie service is waarschijnlijk een stuk goedkoper maar of ze nu al glasplaatjes voor desirehd kunnen bemachtigen? (
Succes
- laten repareren op mijn eigen kosten
- terug laten sturen en €40 betalen voor verzend en onderzoekskosten
- kostenloos laten vernietigen
Laat ik nou niet voor de laatste optie gaan kiezen
Verwijderd
EDIT
O, wacht ff, ik heb eerder vanmiddag een grote foto verstuurd via gmail (nou ja, groot... 1,5 Mb of zo: moet toch kunnen?). Tenminste, dat heb ik geprobeerd: de mail is nooit aangekomen... Het mailen zelf duurde lang en de verbinding leek erg traag.Ik ben het vervolgens compleet vergeten te checken. IZou het kunnen dat de Gmail in z'n maag zit met die mail...? Dat die de boel 'verstopt'? Ik kan alleen nergens de uitgaande mail zien in die Gmail app: alleen maar Postvak in...? iemand enig idee hoe ze kan zien wat er verzonden is op de DHD?
EDIT 2
Ik heb die 'verzonden' mail gevonden door te zoeken naar tekst die erin stond: nu kon ik de mail wel zien. Vreemd allemaal...
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 16:12 ]
Ik heb nu mijn 600 contacten (privé en zakelijk) via Exchange op mijn telefoon gekregen. Bij 5 of 6 ziet hij een facebook relatie, maar niet bij allemaal. Sommige mensen staan echt met dezelfde naam in mijn telefoonboek en bij mijn facebook relatie.
Kan ik een process starten wat al mijn relatief afloopt?
Is volgens mij hetzelfde, als ik Locations opstart en ik kies een bestemming kan ik ook gewoon kiezen tussen Premium Navigation of Google Navigation. Ik vertrek hier over 10 minuten en zal direct eens testen of het op deze manier wel lukt.Sheik schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:49:
[...]
Je hebt meerdere navigatiemanieren op je DHD. Locations is volledig gratis, ook in buitenland. Autopaneel (Car Panel) is een trial versie. Locations is ietwat minder uitgebreid, maar heel goed te gebruiken als primaire navigatiesoftware.
Heb alleen wel vaak last van lag en dat de telefoon nadat hij een tijdje aan is veel minder snel is. Vooral naar het spelen van het spelletje reageert hij soms haperend of bij het bekijken van flash filmpjes op internet.had laatst 5 keer zelfde sms verstuurd omdat hij bleef haperen, dus had ik perongeluk 5 keer verzenden gedrukt
Als ik hem dan opnieuw opstart is hij weer snel. Begon met een benchmark van 2100 pt en nu haal ik rond de 1922, en als ik hem een tijdje aan heb staan nog maar 1700. advanced taskiller levert geen verschil op. is dit normaal en hebben jullie dit ook?
Over het algemeen toch wel tevreden over deze telefoon, kwam van een iphone 2g en daarna een jaar een sony ericson walkman wat dat betreft blijft de dhd veel sneller en fijn in gebruik.
[ Voor 5% gewijzigd door michi op 01-12-2010 17:09 ]
Als backup batterij? Want die gaat nog vele malen sneller leeg dan de standaard batterij, dat kan ik je verzekeren.michi schreef op woensdag 01 december 2010 @ 17:02:
Batterij valt me echt zwaar tegen, gaat echt super snel leeg zit er over te denken een nieuwe betere batterij er bij te kopen(http://cgi.ebay.com/1600m...ories&hash=item3cb2f4e139) .
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Vooraleer je zo 'n batterij aanschaft, best eens het Desire HD Accessoire topic doorlezen. De batterijen zijn niet beter dan wat er standaard inzit en gaan heus niet langer mee, die 1600mAh is gewoon een getalletje dat ze erop plakken. Verwacht aan die prijs echt geen wonderen...michi schreef op woensdag 01 december 2010 @ 17:02:
Heb me dhd nu 2 weken en bevalt redelijk goed, Foto's zijn binnen ronduit slecht maar buiten met veel licht zijn ze best goed voor een telefoon. Batterij valt me echt zwaar tegen, gaat echt super snel leeg zit er over te denken een nieuwe betere batterij er bij te kopen(http://cgi.ebay.com/1600m...ories&hash=item3cb2f4e139) . Ook last van kiertjes in het toestel maar daar erger ik me niet zoveel aan, Camera zit goed en scherm zit ook overal ongeveer even diep
Heb alleen wel vaak last van lag en dat de telefoon nadat hij een tijdje aan is veel minder snel is. Vooral naar het spelen van het spelletje reageert hij soms haperend of bij het bekijken van flash filmpjes op internet.had laatst 5 keer zelfde sms verstuurd omdat hij bleef haperen, dus had ik perongeluk 5 keer verzenden gedrukt
Als ik hem dan opnieuw opstart is hij weer snel. Begon met een benchmark van 2100 pt en nu haal ik rond de 1922, en als ik hem een tijdje aan heb staan nog maar 1700. advanced taskiller levert geen verschil op. is dit normaal en hebben jullie dit ook?
Over het algemeen toch wel tevreden over deze telefoon, kwam van een iphone 2g en daarna een jaar een sony ericson walkman wat dat betreft blijft de dhd veel sneller en fijn in gebruik.
Ik had in het begin ook last van haperingen, maar sinds ik USB debugging heb ingeschakeld, draait alles vloeiend (settings -> applications -> development -> usb debugging).
Om nog eens terug te komen op het navigatieverhaal... die Locations app doet bij mij net hetzelfde als de Car Panel. Via Locations kan ik ook alleen kiezen tussen 'Premium navigation' en 'show on Google maps' wat de Google navigatie start. Je kan ook 'Directions' kiezen, maar dan moet je zelf klikken en navigeert ie niet vanzelf. Ik denk dus echt dat Sheik gewoon in z'n trial periode zit en via Premium Navigation werkt. Zodra ie bij mij een GPS fix krijgt, geeft ie 3 keuzes: 'buy', 'voucher' of 'sync license'. Ik heb geen voucher of code in m'n doos zitten en die sync license opent gewoon het scherm waar je een overzicht van de mappen krijgt.
Dat wordt dus even een mailtje sturen naar HTC hoe ik alsnog m'n trialperiode kan activeren, want dat lijkt duidelijk niet te werken.
Edit: mail is verzonden, ik houd jullie op de hoogte.
Ik denk dat je last heb van de /INIT bug...michi schreef op woensdag 01 december 2010 @ 17:02:
......
Die kan je omzeilen door bij Instellingen \ Applicaties \ Ontwikkeling \ USB-foutopsporing aan te vinken.
Als je dan een app als CPU USAGE start zul je zien dat /init op 0% staat
meer info hier:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=826507
na 10x geprobeerd te hebben nog steeds een 0,5mm speling tussen de beide helften, geen mogelijkheid om het minder te krijgen. Het is ook echt niet veel maar als ze in het midden nou ook even een klempunt hadden was het nooit een probleem geweestVerwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:55:
[...]
Een bollend klepje is bij de meeste mensen gewoon een kwestie van goed erop schuiven! Ik had er zelf ook last van, maar ik had hem gewoon niet goed erop geschoven. Let erop dat je tijdens het klepje erop schuiven je met je duim lichtjes druk uitoefend op het midden. Dan schuiven de pinnetjes op de juiste plek erin en heb je 99 vd 100 keer geen bollend klepje
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Mischien HTC mailen dat ze je nieuwe klepjes sturen ?SouLLeSSportal schreef op woensdag 01 december 2010 @ 18:28:
[...]
na 10x geprobeerd te hebben nog steeds een 0,5mm speling tussen de beide helften, geen mogelijkheid om het minder te krijgen. Het is ook echt niet veel maar als ze in het midden nou ook even een klempunt hadden was het nooit een probleem geweestbeetje jammer
Wie weet past die wel dan goed
Verwijderd
Ik heb de werkdag dus net gehaald met ongeveer een lading van 90% schat ik.
Verwijderd
Ik heb nog geen oplossing gevonden in het forum voor een outlook sync probleem, volgens mij is dit gekomen doordat ik mijn laptop opnieuw geinstalleerd heb en daardoor de melding krijg "kan geen standaard mail programma vinden" en "kan geen contacten kopieren vanaf PIM" In windows 7 heb ik dit als standaard staan, staat me bij met mijn oude windows HTC , dat dit profielen waren op de htc welke vrwijderd moet worden. de eerste keer lukte dit wel (voor de herinstallatie van mijn laptop)
iemand enig idee?
Alvast bedankt
Verwijderd
Wat ik daar nog over bedacht: als ze zeggen dat je 'm uit moet doen, bedoelen ze dan uit met fastboot aan of echt compleet uit, dus met fastboot uit...?michi schreef op woensdag 01 december 2010 @ 18:56:
Heb USB-foutopsporing aangevinkt, even afwachten of het werkt. Is er verder geen oplossing voor een andere batterij aanschaffen die langer mee gaat? Heb wel wat gelezen over http://www.htcdesire-hd.n...len-van-de-htc-desire-hd/. Mensen die hier ervaring mee hebben?
Kan het trouwens kwaad die /init fix te gebruiken als je geen lag hebt en zo...? Het schijnt ook te helpen om de batterij langer te laten lopen...
Ik had op de telefoon aanstaan dat als ik een berichtje typ hij bij elke toets een geluidje laat horen.
Net telefoon opnieuw opgestart, en het is bijna niet meer te horen.
Je hoort enkel nog maar een heel klein 'tikje'
Alle instellingen al nagelopen, maar alles staat gewoon volluit...
Ook media speelt hij gewoon op goed volume af

Iemand nog tips?
[ Voor 13% gewijzigd door Totaalgeflipt op 01-12-2010 21:14 ]
Heb het geprobeerd.Jamievanm schreef op woensdag 01 december 2010 @ 01:53:
Wie heeft er al het truukje geprobeerd om een haperende camera te verhelpen?
Wie heeft er al ideale settings wat betreft de instellingen van de camera, daglicht en donker? (Weg met overbelichte foto's!)
Ik mis in de camera:
Een front cam
- Multi-shot
- Beeldstabilisatie
Die 2e is nog wel het ergste.
Iemand die dit nog verwacht? Of hebben HTC's dit nog nooit gehad?
Camera hapert nog steeds. Mogelijk wel minder, zag het alleen in de eerste halve minuut. Echter was er hier amper beweging. Slechts die van één persoon.
Maargoed haper = haper en niet goed genoeg. Zal hem dus eerdaags even terugbrengen.
Verwijderd
Ik snap nog steeds niet helemaal hoe het nou werkt met dat syncen... Ik dacht dat Gmail los stond van dat gesync omdat die gepushed wordt, maar als ik syncen uitzet, dan krijg ik ook geen gmail binnen... Ik vat het nog niet allemaal...
Extra stroom dat ze gebruiken is enorm verwaarloosbaar, enkel slecht geprogrammeerde widgets zal je merken in je stroomverbruik.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:28:
Ik heb net de werk scene ingesteld zonder widgets ( Widgets gebruiken extra stroom ).
Verwijderd
Ik betwijfel dat zelf ook inderdaad, maar als je de animatie van klok en weer widget aan hebt staan dan vreet het toch wel wat extra power.Tsurany schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:57:
[...]
Extra stroom dat ze gebruiken is enorm verwaarloosbaar, enkel slecht geprogrammeerde widgets zal je merken in je stroomverbruik.
Het kan geen kwaad, maar de batterij zal niet langer meegaan in het geval dat je geen last had van de /INIT bug.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:06:
[...]
Kan het trouwens kwaad die /init fix te gebruiken als je geen lag hebt en zo...? Het schijnt ook te helpen om de batterij langer te laten lopen...
Ik heb Juice defender geinstalleerd, deze zet bepaalde dingen uit zoals autosync als het niet nodig is, gister had ik een half opgeladen batterij, en deze heeft het tot half 1 vannacht volgehouden. Ik heb gister zeker een 1,5 uur gebeld, op internet gezeten, ~8 of 9 smsjes verstuurd, ebook zitten lezen in fileVerwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:32:
Ff opletten: ik had syncen etc. uitgezet om de batterij te besparen, maar toen wilde market niet meer werken. Ik kreeg de keuze om sync etc. weer aan te zetten en deed dat. Nu zie ik zonet pas dat er automatisch diverse sync accounts zijn aangezet (HTC sync, Facebook, Twitter) die ik helemaal niet aan wil! Ik dacht dat alleen de optie bovenin dat sync scherm zou worden aangezet.
Ik snap nog steeds niet helemaal hoe het nou werkt met dat syncen... Ik dacht dat Gmail los stond van dat gesync omdat die gepushed wordt, maar als ik syncen uitzet, dan krijg ik ook geen gmail binnen... Ik vat het nog niet allemaal...
Het lijkt te helpen maar moet nog een paar dagen proberen om er een echt goed beeld van te krijgen.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Verwijderd
EXIT
Naar aanleiding van dit pechgeval heb ik nu wel besloten heel snel een oplader voor in de auto te kopen! Al heb je daar natuurlijk weinig aan als je pech hebt dankzij de accu...
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 09:12 ]
Het lijkt een beetje op dit probleem.Totaalgeflipt schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:08:
Ik heb nu toch een raar probleem
Ik had op de telefoon aanstaan dat als ik een berichtje typ hij bij elke toets een geluidje laat horen.
Net telefoon opnieuw opgestart, en het is bijna niet meer te horen.
Je hoort enkel nog maar een heel klein 'tikje'
Alle instellingen al nagelopen, maar alles staat gewoon volluit...
Ook media speelt hij gewoon op goed volume af
Iemand nog tips?
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=755
Maar de voorgedragen oplossingen werken niet...
Start je cardock ook gelijk op als je deze inplugt?PWM schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:52:
Ik heb mijn autolader ook binnengekregen van de week. 4,75 inclusief verzending van Ebay
[afbeelding]
Beetje late reply, maar goed: PDA Shop vond ook dat de speaker niet zo hoort te klinken. Ze wilden mij m'n geld teruggeven, want ze hebben geen voorraad. Ik heb maar gezegd dat ik wel wacht tot hun volgende levering (6 december), want tja... Hij is toch nergens te krijgenFrieda schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:56:
[...]
dat is wat veel mensen ervaren, maar anders dan bij mij: bij normaal bellen is het gesprek bij mijn telefoon amper te verstaan, op speakerstand klinkt het nog enigszins verstaanbaar maar ook niet jofel.
anyway mijne is dus stuk, vandaag terug naar de winkel geweest ermee en daar vonden ze het ook niet goed. ik heb recht op omruiling maar er was geen toestel op voorraad, dus misschien van het weekend een nieuwe. als het langer gaat duren met de levering gaat ie wel RMA. ben benieuwd of er nog meer mensen zijn met dit euvel, straks is een hele batch niet goed.
Ik heb trouwens niet heel veel soortgelijke klachten gezien. Misschien hadden wij gewoon een maandagochtendmodelletje

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.
Verwijderd
Gisteren telefonisch besteld bij de Vodafone, zou daar "gewoon" weer op voorraad zijn.
Ik zou 'm met 2-3 dagen in huis hebben.
Ja bij een abo... Maar losse verkoop is iets lastiger bij mijn wetenVerwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:55:
[...]
Gisteren telefonisch besteld bij de Vodafone, zou daar "gewoon" weer op voorraad zijn.
Ik zou 'm met 2-3 dagen in huis hebben.
Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.
Hoeveel ampère output heeft deze? M'n 12V USB plug geeft maar 650mAh output, zou liever wat zwaarder gaan zodat ie wat sneller oplaadt.PWM schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:52:
Ik heb mijn autolader ook binnengekregen van de week. 4,75 inclusief verzending van Ebay
[afbeelding]
PS: Mss beter in het accessoire topic posten.
Ik weet dat er al enkele reacties zijn doorgekomen ivm de fotokwaliteit. Ik heb nu bij mij alles op default
staan. Heb al wat gespeeld met de ISO waarde maar ik zie geen verbetering. Net zoals iemand had gereageerd
heb ik de indruk dat de jpeg compressie fout loopt.
Kunnen jullie even de volgende foto checken en zeggen wat jullie vinden?

Alvast bedankt voor enige reactie
vet ding, kan je me een link sturen ?PWM schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:52:
[afbeelding]
Persoonlijk ben ik van mening dat GSM only het beste is, deze zal in ieder geval het minste energie eten. Zet je WiFi aan binnenshuis en je bent geheel voorzien.vinnieminnie schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:30:
Ik heb het idee dat mijn instellingen ivm het mobiele netwerk wat beter kunnen. Hij switched erg vaak tussen 3g en H, wat mijn batterij en mijn verbinding vast niet ten goede kan komen. Welke van de twee is er eigenlijk beter? En wat moet ik veranderen in mijn instellingen om bijvoorbeeld alleen op H te blijven, zodat hij niet constant hoeft te zoeken naar het beste 3G netwerk.
Mocht je stroomverbruik dan nog steeds aanzienlijk zijn, zet hem op airplane mode, in dit geval zal je telefoon nog minder energie verbruiken en bijna alle features blijven werken.
[ Voor 11% gewijzigd door XiniX88 op 02-12-2010 11:37 ]
Qua accu verbruik idd het beste, maar je zal nooit profiteren van je 3G/HSDPA connectie en dus nooit snel internet hebben. Zelfde met HSDPA prefered, dat is ook zeer zuinig maar heb je geen HSDPA heb je geen connectie, gewoon op auto laten staan dus, HSDPA prefered.XiniX88 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:36:
[...]
Persoonlijk ben ik van mening dat GSM only het beste is, deze zal in ieder geval het minste energie eten. Zet je WiFi aan binnenshuis en je bent geheel voorzien.
Mocht je stroomverbruik dan nog steeds aanzienlijk zijn, zet hem op airplane mode, in dit geval zal je telefoon nog minder energie verbruiken en bijna alle features blijven werken.
[ Voor 64% gewijzigd door Tsurany op 02-12-2010 11:41 ]
Verwijderd
Aangezien ik in het accesoiretopic geen zelfde post kan vinden, vraag ik het maar hier:PWM schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:52:
[afbeelding]
Waar heb je deze autolader gevonden op Ebay? En werkt hij goed?
Ik hoopte dat je zag dat ik niet echt serieus was door de airplane mode als antwoord ook te geven... HSDPA == 3.5g en gaat over dezelfde masten als 3g... Dus hoezo switchen van netwerk, alleen van protocol.Tsurany schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:37:
[...]
Qua accu verbruik idd het beste, maar je zal nooit profiteren van je 3G/HSDPA connectie en dus nooit snel internet hebben. Zelfde met HSDPA prefered, dat is ook zeer zuinig maar heb je geen HSDPA heb je geen connectie, gewoon op auto laten staan dus, HSDPA prefered.
@hieronder: Tja als een persoon zich niet inleest, maar gewoon gaat gokken dat het veranderen van icoontje zou kunnen betekenen dat je batterij sneller op gaat...
Overigens, op OLED zou het 3g icoontje meer stroom kosten, bevat meer witte pixels...
[ Voor 34% gewijzigd door XiniX88 op 02-12-2010 11:58 ]
Ah, gelukkig maar. Erg lastig om te zien of iemand serieus is of niet aangezien er toch best wat mensen hier rondlopen die dit zeer serieus zouden kunnen postenXiniX88 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:50:
[...]
Ik hoopte dat je zag dat ik niet echt serieus was door de airplane mode als antwoord ook te geven... HSDPA == 3.5g en gaat over dezelfde masten als 3g... Dus hoezo switchen van netwerk, alleen van protocol.
Verwijderd
Ik heb vorige week mijn htc desire hd gekregen. Omdat ik zo blij was met mijn nieuwe toestel ben ik vergeten om de accu gelijk te laden toen ik hem uit de doos gehaald had. Heb het dus eerst helemaal leeg laten lopen. <---- is hier nog wat aan te doen
Eerst had ik bijna hele dag wifi aan en kon ik makkelijk 1 hele dag doorkomen met whatsapp aan en ebyddy
Sinds paar dagen is mijn telfort abonnement ingegaan en ondervind nu accu problemen. Ik heb mijn netwerk op GSM/wcdma staan.
- Gistere om half 11 was mijn tel geladen. Heb voor paar min. youtube filmpjes bekeken, whatsapp stond aan en opeens na ongeveer 1 uur was mijn accu op 88%.
- daarna heb ik veel gewhatsapp muziek stond aan ebuddy ook, geinternet en rond half 2 in de nacht was mijn accu op 50% ging daarna slapen
- Werd ongeveer 11 uur wakker heb toen ebuddy aangezet, whatsapp staat natuurlijk aan, internet, beetje youtube en heb net mijn tel aan de lader gegooid (was op 8%)
Is dit normaal ?? of ligt het aan gsm/wcdma ???
Ik hoor het snel TNX
Karish
[ Voor 19% gewijzigd door Metian op 02-12-2010 12:45 ]
Rupsen, Rapsen.
neeMetian schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:43:
Heeft "USB debugging" nog nadelen wanneer het aan staat ?. Want heb het nu maar aangezet omdat me DHD traag was, wat nu meer mooi vloeiend loopt. Niet dat ik straks problemen tegen ga komen omdat ik het aan heb staan.
Epic #care, is ook maar onnozel genozel van mensen die denken het te weten, niks mis met hem leeg laten lopen voor hij helemaal opgeladen is, een volle leegloop en laad cyclus en hij is weer in orde. Gewoon aan laten tot hij uitvalt en dan aan de oplader tot hij vol is.Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:42:
Hey mensen,
Ik heb vorige week mijn htc desire hd gekregen. Omdat ik zo blij was met mijn nieuwe toestel ben ik vergeten om de accu gelijk te laden toen ik hem uit de doos gehaald had. Heb het dus eerst helemaal leeg laten lopen. <---- is hier nog wat aan te doen
JaEerst had ik bijna hele dag wifi aan en kon ik makkelijk 1 hele dag doorkomen met whatsapp aan en ebyddy
Sinds paar dagen is mijn telfort abonnement ingegaan en ondervind nu accu problemen. Ik heb mijn netwerk op GSM/wcdma staan.
- Gistere om half 11 was mijn tel geladen. Heb voor paar min. youtube filmpjes bekeken, whatsapp stond aan en opeens na ongeveer 1 uur was mijn accu op 88%.
- daarna heb ik veel gewhatsapp muziek stond aan ebuddy ook, geinternet en rond half 2 in de nacht was mijn accu op 50% ging daarna slapen
- Werd ongeveer 11 uur wakker heb toen ebuddy aangezet, whatsapp staat natuurlijk aan, internet, beetje youtube en heb net mijn tel aan de lader gegooid (was op 8%)
Is dit normaal ??
Ook.of ligt het aan gsm/wcdma ???
Niet zo ongeduldig.Ik hoor het snel TNX
Verwijderd
haha tnx voor je snelle reactie maar heb je enkele tips voor mij dan ?? (bv tips van htc zelf over dat 8 uur lang laden)Tsurany schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:02:
[...]
Epic #care, is ook maar onnozel genozel van mensen die denken het te weten, niks mis met hem leeg laten lopen voor hij helemaal opgeladen is, een volle leegloop en laad cyclus en hij is weer in orde. Gewoon aan laten tot hij uitvalt en dan aan de oplader tot hij vol is.
[...]
Ja
[...]
Ook.
[...]
Niet zo ongeduldig.
Tnx
Dat je het toestel niet helemaal hebt opgeladen de eerste keer maakt niets uit.Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:42:
Hey mensen,
Eerst had ik bijna hele dag wifi aan en kon ik makkelijk 1 hele dag doorkomen met whatsapp aan en ebyddy
Is dit normaal ?? of ligt het aan gsm/wcdma ???
Ik hoor het snel TNX
Karish
Ik ken de instellingen in jouw telefoon niet, maar ik denk dat jouw batterij gebruik niet heel vreemd is. Hier is op dit forum en elders op het internet al ontzettend veel over geschreven, dus ik raad je aan een beetje onderzoek te doen. Google is your friend!
Heel simpel, is hij leeg stop je hem aan de lader, is hij niet leeg doe je dat niet. Een keer per maand helemaal leeg laten lopen en helemaal opladen om de accu capaciteit te resetten en voila, that's all. Mensen doen alsof accu's rocket science zijn maar dat is onzin, gewoon gebruiken zoals het meest praktisch is.Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:04:
[...]
haha tnx voor je snelle reactie maar heb je enkele tips voor mij dan ?? (bv tips van htc zelf over dat 8 uur lang laden)![]()
Tnx
Verwijderd
haah wat bedoel je precies hier meeTsurany schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:16:
[...]
Heel simpel, is hij leeg stop je hem aan de lader, is hij niet leeg doe je dat niet. Een keer per maand helemaal leeg laten lopen en helemaal opladen om de accu capaciteit te resetten en voila, that's all. Mensen doen alsof accu's rocket science zijn maar dat is onzin, gewoon gebruiken zoals het meest praktisch is.
Hahah ja meeste doen alsof het hoe jij noemt rocket science is daarom weet ik niet meer wat ik moet doen
Ehh het werkt hetzelfde als een auto, je tankt wanneer dat nodig is, je kan de hele tijd op de ondergrens van je tank gaan leven (niet echt handig, straks zit je zonder) of je kunt je tank lekker op pijl houden.Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:20:
[...]
haah wat bedoel je precies hier meedus als onder 10% is gewoon op de lader gooien ??
![]()
Hahah ja meeste doen alsof het hoe jij noemt rocket science is daarom weet ik niet meer wat ik moet doen
Als ik jou was had ik je tank (je batterij) op pijl gehouden, ik zie hier echt de moeite niet in, al gaat ie niet lang genoeg mee, was dit niet de telefoon voor jou en had je een ander moeten kopen.
[ Voor 10% gewijzigd door XiniX88 op 02-12-2010 13:51 ]
Verwijderd
En ik vind 'm óók vet!PWM schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:52:
[afbeelding]
EDIT:
Even zoeken naar HTC en oplader op eBay (soms is het leven zo simpel
HTC Desire HD oplader
Alleen lijkt het me wel een andere dan die van jou...? De jouwe is rond en deze link vierkanterig. Kan me eigenlijk nauwelijks voorstellen dat het was is voor zo weinig geld...! Versturen kost al zoveel...
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 14:00 ]
Verwijderd
hahah het is zkr mijn tel wel maar hoe langer mijn desire hd mee kan gaan hoe beterXiniX88 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:50:
[...]
Ehh het werkt hetzelfde als een auto, je tankt wanneer dat nodig is, je kan de hele tijd op de ondergrens van je tank gaan leven (niet echt handig, straks zit je zonder) of je kunt je tank lekker op pijl houden.
Als ik jou was had ik je tank (je batterij) op pijl gehouden, ik zie hier echt de moeite niet in, al gaat ie niet lang genoeg mee, was dit niet de telefoon voor jou en had je een ander moeten kopen.
Klopt van mij mag het geluid ook wel harder want de ringtone hoor je soms ook nietArunia schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:14:
Ik vind ook dat de speaker niet super is, maar geen vergelijking of het echt zo slecht is.
Desire z klinkt volgens mij wel stukke beter ?
Ik hoop dat HTC dit gaat fixen met een update ofzo
Zul je HTC moeten bellen. Is al naar voren gekomen in het topic dat HTC zegt dat het pas updates ontwikkelt wanneer het interventie team veel klachten binnen krijgtColors schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:53:
[...]
Klopt van mij mag het geluid ook wel harder want de ringtone hoor je soms ook niet
Desire z klinkt volgens mij wel stukke beter ?
Ik hoop dat HTC dit gaat fixen met een update ofzo
Ja ik had ze al een mail gestuurd en zij zou een melding maken als meer mensen hier last van hebben graag bellen/mailenStormingSoul schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:02:
[...]
Zul je HTC moeten bellen. Is al naar voren gekomen in het topic dat HTC zegt dat het pas updates ontwikkelt wanneer het interventie team veel klachten binnen krijgt
Want voor zo een toestel verwacht ik wel dat je de ringtone goed kan horen als ergens buiten bent
We zullen wel zien waneer HTC met een update gaat komen voor deze toestel ben beniewd
Ik hoop dat hun ook iets aan de battery gaan doen ik heb hem pas twee dagen en heb hem al twee keer opgeladen
[ Voor 8% gewijzigd door Colors op 02-12-2010 15:37 ]
Mocht dit allemaal hopeloos ouderwets zijn sta ik open voor nieuwe methoden/technieken?
Persoonlijk vind ik het geluid een heel stuk beter dan mijn oude HTD Diamond2, dus mij hoor je niet klagen.Arunia schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:14:
Ik vind ook dat de speaker niet super is, maar geen vergelijking of het echt zo slecht is.
Uhw ja, dit is een namaak, terwijl die andere toch origineel HTC leek. hopelijk kan de koper dus alsnog dat linkje opsturen....Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:56:
[...]
En ik vind 'm óók vet!Dus ik wil óók een link!
EDIT:
Even zoeken naar HTC en oplader op eBay (soms is het leven zo simpel) en daar is 'ie:
HTC Desire HD oplader
Alleen lijkt het me wel een andere dan die van jou...? De jouwe is rond en deze link vierkanterig. Kan me eigenlijk nauwelijks voorstellen dat het was is voor zo weinig geld...! Versturen kost al zoveel...
Op de HD zitten paar apps standaard mee geleverd en voor geïnstalleerd, denk aan Facebook, Twitter, Adobe Reader, Youtube en Adobe Flash. Van al deze programma's staan nieuwere versies in de Market. Echter geeft hij deze niet als update aan, omdat de Market niet weet dat deze applicaties geïnstalleerd staan. Als ik nu de nieuwe versies uit de Market download, gebruikt dit dan weer extra-extra ruimte omdat hij het naast de oude versies zet, of overschrijft hij de huidige versies? In de Launcher worden ze na installatie maar één keer vermeld gelukkig =)
In de trein zelfs? Dat krijg ik niet voor elkaar, tenzij de trein plotseling zijn dak verliest.Tsurany schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:17:
Moet zeggen, die GPS ontvanger is echt goed in deze telefoon, had in de trein echt razendsnel een GPS fix.
Ja reden bijna het station binnen en ik zat bij het raam (rest van de omgeving is vlak, treinspoor is verhoogd en aan beide kanten zeker 50 meter tot bebouwing) en kreeg erg vlot een fix, Sygic was traag met kaarten inladen maar ik zag al wel de snelheid (30-40Km/u, waren al aan het afremmen).vinnieminnie schreef op donderdag 02 december 2010 @ 18:34:
[...]
In de trein zelfs? Dat krijg ik niet voor elkaar, tenzij de trein plotseling zijn dak verliest.
Zo gek is het opzich niet, als je bij het raam zit is de situatie vergelijkbaar met in een auto waarbij een stukje dak over de telefoon valt.
De apps kijken niet of er een update op de Market is. Deze moet je handmatig installeren. Wanneer je een voor-geïnstalleerde app update via de Market wordt de huidige automatische overschreven. Dat kan je zien als je naar Menu -> Instellingen -> Applicaties -> Applicaties beheren -> Tab: Alle Applicaties -> De app die je hebt geüpdatet, dan zie je rechts: Updates verwijderen. Je hebt alleen de mogelijkheid om de updates te verwijderen. Het is dus niet mogelijk om de app te verwijderen.Razer schreef op donderdag 02 december 2010 @ 18:13:
Even een vraag die ik nog niet voorbij heb zien komen...
Op de HD zitten paar apps standaard mee geleverd en voor geïnstalleerd, denk aan Facebook, Twitter, Adobe Reader, Youtube en Adobe Flash. Van al deze programma's staan nieuwere versies in de Market. Echter geeft hij deze niet als update aan, omdat de Market niet weet dat deze applicaties geïnstalleerd staan. Als ik nu de nieuwe versies uit de Market download, gebruikt dit dan weer extra-extra ruimte omdat hij het naast de oude versies zet, of overschrijft hij de huidige versies? In de Launcher worden ze na installatie maar één keer vermeld gelukkig =)
Ik heb hem pas twee dagen maar bij mij duurt het nog wel redelijk lang 2 a 3 uurtjes (mischien omdat hij nieuw is ?)
Verder
USB debugg staat aan + taskiller full version erop gezet en hij werkt echt goed nu (nu kijken of de batterij langer mee gaat)
Overschrijft de oude versies, maar omdat die apps in het ROM gedeelte staan kunnen de updates ongedaan gemaakt worden.Razer schreef op donderdag 02 december 2010 @ 18:13:
Even een vraag die ik nog niet voorbij heb zien komen...
Standaard adpater van HTC (out of box)Tsurany schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:17:
Hangt er heel erg vanaf waar je hem mee oplaad, pc of adapter? En dan de standaard adapter of een andere?
Hoe lang doet julie DHD erover tot dat hij 100% is opgeleden ?
Mischien omdat ik hem pas twee dagen heb dat het iets langer duurt maar dan hoor ik dat graag
[ Voor 12% gewijzigd door Colors op 02-12-2010 19:26 ]
Ik heb hem hier vandaan: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=260681269702 Bieding is verlopen maar de, Nederlandse, verkoper moet ze wel gewoon nog hebben
Hij werkt feilloos.
[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 02-12-2010 19:34 ]
Ik snap er geen k*t meer van.Tsurany schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:54:
[...]
Ah, gelukkig maar. Erg lastig om te zien of iemand serieus is of niet aangezien er toch best wat mensen hier rondlopen die dit zeer serieus zouden kunnen posten
GSM Auto
GSM/CDMA auto
WCDMA
Schiet mij maar dood wat het beste is voor je batterij, je internet of je ontvangst
http://www.google.nl/sear...pbx=1&fp=10c3c749807488f4
Daar wil juist iederen CDMA auto
@ carkit verhaaltje van laatst: heb mn parrot geupdate met de nieuwste firmware, maar nog steeds geen resultaat, facebook contacten staan in m'n carkit, en veel namen worden verkeerd weergegeven.
Dit topic is gesloten.
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire HD levertijden- en abbonemententopic.
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessiores voor de HTC Desire HD mogen hier: HTC Desire HD accessoirestopic.
Vragen over Android software mogen in het Android Market en applicatietopic (deel 9).
Overige offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!