@Anyone: Please correct me if I'm wrong, maar ik geloof dat het ongeveer zo zit (maar ik kan me ook heel goed vergissen):StormingSoul schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:01:
[...]
Ik snap er geen k*t meer van.
GSM Auto
GSM/CDMA auto
WCDMA
Schiet mij maar dood wat het beste is voor je batterij, je internet of je ontvangst
http://www.google.nl/sear...pbx=1&fp=10c3c749807488f4
Daar wil juist iederen CDMA auto![]()
![]()
![]()
Volgens mij zijn CDMA en GSM beiden 2G technologieen waar in the States CDMA voornamelijk wordt gebruikt en in Europa GSM. Hier in Europa zul je dan voor de GSM auto optie kiezen en in de states voor CDMA auto.
HSDPA (3,5G) is een verbeterde versie gebasseerd op dezelfde technologie als WCDMA, daarom wordt ook wel eens met WCDMA, HSDPA bedoeld, zoals ook in de instellingen van je DHD. Standaard staat je DHD dus ook ingesteld op WCDMA preferred. Door hem op GSM auto te zetten (of CDMA auto), kun je accu besparen door de manier waarop het type netwerk wordt gekozen. Er wordt niet constant gezocht naar de meest optimale mast of technologie (2G of 3G), maar een mast/technologie wordt gekozen op basis van zones mbv plaatsbepaling.
Echter volgens mij ondersteund de DHD weer HSPA ipv HSDPA wat weer een variant is op. Erg verwarrend allemaal idd!

[ Voor 5% gewijzigd door AmonTobin op 02-12-2010 21:06 ]