Nee, deze maken gebruik van push, je neemt dus wel een groot deel van android weg.
Tsurany schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:25:
En hoeveel stroom verbruikt zo'n push verbinding nou? Verwaarloosbaar. Dat is dus een aardig placebo effect.
Ik vind het behoorlijk onzin om met zo'n programma aan de slag te gaan, levert je praktisch niks op.
Ik weet dat ik mijn deel niet heb onderbouwd, maar ik zou zeggen zet eens al je apps uit en kijk hoe lang je batterij er dan mee doet. Bij mijn motorola milestone was dit van 2 dagen naar 5 dagen. Moet ik wel zeggen dat ik hierbij het scherm minder misbruikte voor het doen van games/andere dingen, dus hierbij was de cell (die heel hoog in je lijstje met verbruik staat) de grote boosdoener.
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:16:
[...]
In mijn ervaring is push de grootste stroomverbruiker. Met name als je veel onderweg bent moet je telefoon continu van zelfmast wisselen om een "lege" verbinding open te houden en zo nu en dan te keepaliven. Ook wisselen naar GPRS zal sneller gebeuren... Dit geldt (t.o.v. push in iets mindere mate) voor iedere openstaande dataverbinding: je dataverbinding sluiten als er geen gebruik van wordt gemaakt is dus sowieso een goede keus, met name als je net zoals ik soms uren in de auto zit. Dan gaat het relatief hard omdat hij elke 30 seconden weer van mast zit te wisselen...
Mijn dank voor je uitleg, ik kan het alleen maar bevestigen, echter is er nergens een echte publicatie waarbij dit echt getest is, dus ik kan het niet daarmee onderbouwen.
Wat ik wel kan zeggen is dat Cell + Phone na scherm vaak 2 grootverbruikers zijn, en de besparing dan toch echt zit in het minimaal gebruiken van deze 2 resources, wat je dus doet door niet steeds een verbinding te keep aliven
@Hierboven, ja dat kan je zien als push, je aanvraag kan rechtstreeks naar je telefoon worden verzonden, ebuddy heeft hierbij bijvoorbeeld een energiebespaar optie in zitten, waardoor in background er gebruik wordt gemaakt van de pull manier (je mobiel vraagt elke 15 minuten of er nog berichten zijn).
Verder heb ik nooit gezegd dat juicedefender geen voordeel heeft, echter behaalt het zijn voordeel door de data te disablen en snachts op offline mode te gaan (als voorbeeld). Mijn Cell + Phone standby verslinden 28% batterij, dus wat dat betreft genoeg te bezuinigen, echter zijn hier ook genoeg non payed programma's voor om naar vliegmodus te schakelen.
Echter wat mijn opmerking is, is dat het delen van android disabled op deze manier, gmail wordt bij geen background data niet meer gesynchroniseerd, whatsup! ontvangt geen berichten meer (werkt ook via de Google Push). Dat is dus iets waar je op moet letten.
[
Voor 21% gewijzigd door
XiniX88 op 07-12-2010 13:50
]