Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Topicstarter
Ja, hij verbind ook en alles en zowel mijn autoradio als mijn telefoon geven verbinding aan en spelen via bluetooth, maar ik hoor op mijn boxen niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:50
Hoe zit het met de ICS development op de oude vertrouwde Legend? Denk wel dat het wat performance kan opleveren voor dit opaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:18

n00bs

Het is weer Zomer!

Mijn Legend werkt in ieder geval nu weer perfect, merk echt wel dat zodra SMSjes geimporteerd worden en boven de 4000 uitkomt, de telefoon in zijn geheel trager wordt. Misschien beperking van Android 2.2? want een vriend van mij had hetzelfde destijds op zijn Desire.

Probleem echter vorige keer was dat ik hem niet teruggeflashed kreeg. Andere Androids krijg ik wel geroot met CM7 erop.

Iemand die dus onlangs nog een Legend met 2.2 heeft gemod naar CM7 en waarbij dit redelijk probleemloos is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waar gaat het mis dan? Heb zelf nl het ook niet echt probleemloos gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 134818 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:08:
Waar gaat het mis dan? Heb zelf nl het ook niet echt probleemloos gedaan.
Als we de GOT handleiding nemen, begint het probleem al met de oude HTC Sync installeren... op meerdere pcs geprobeerd en nu op werk zelfs op een XP machine, maar daar krijg je de foutmelding "Error reading setup initialization file"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm dat probleem heb ik niet gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

De vraag is dus of het ook kan met de nieuwste versie van HTC Sync, want die installatie werkt wel.

Probleem gevonden... op de 1 of andere rare reden, wordt die file vanuit dropbox als een 8MB file opgeslagen.

Visionary methode nu proberen, cracken gaat niet.
-Als je temp root hebt typ dan het volgende in cmd: cd\ (tot je C:\ hebt) -> cd AndroidSDK/tools/ -> adb shell -> su > /data/local/flash_image misc /data/local/misc1-2.img

Snap niet zo goed welk image dit zou zijn waarheen wordt verwezen??

Na het geven van die flash commando krijg ik meteen weer het # en gebeurt niets op de telefoon. Weet niet of ik iets zou moeten zien, staat ook nergens beschreven.

Handig dus om te weten, je ziet ook niets. Heb gewoon die Rom nu naar 2.1 gezet met de benodigde tooling.

[ Voor 75% gewijzigd door n00bs op 06-12-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dat is mooi :| bezig met die Goldcard, is die site down :(

en weer online en werkt nu niet meer per email maar een direct download link naar het image...

Weer een nieuw probleem... fastboot selectie gedaan, daarna usb erin. Wordt geen apparaat herkend. HTC sync eraf gegooid en weer die oude erop.Niets nada :?

De grote truc... nog een keer de powerknop indrukken (er missen echt een hoop stappen voor een eerste keer dit doen)

[ Voor 107% gewijzigd door n00bs op 06-12-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik weet het, heb zelf ook genoeg problemen gehad die niet beschreven werden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 134818 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:29:
Ik weet het, heb zelf ook genoeg problemen gehad die niet beschreven werden...
na alle drama heb ik het werkend, natuurlijk zonder gapps. Zip wel via wiki gedownload alleen geen manier om hem erop te krijgen...
apk is wel te vinden maar of dat betrouwbaar is....

rom manager erop gekregen via een vriend (apk) daarna clockworkmod recovery installed en toen in recovery de gapps.zip geinstalleerd.

[ Voor 22% gewijzigd door n00bs op 06-12-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Hoe kom je aan flash support dat werkt met 7.1 op de Legend?

Laat maar 10.3 gevonden via XDA...

[ Voor 24% gewijzigd door n00bs op 07-12-2011 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Mooi GPS werkt ook niet meer... radio update uit de OP werkt niet meer op mijn CM7.1 met clockwork

radio update via oude clockworkmod 2.5.0.7
GPS werkt weer :) (volgens mij is gewoon signaalsterkte nu ook beter)

Nieuw probleem erbij: Led status werkt nergens en staat wel aan in het menu...

Nightly eroverheen gegooid, WiFi modus aangepast naar niet always on maar uit bij scherm uit. 3G staat ook aan. Accu gaat nu een stuk langer mee, ondanks op 806MHz.

[ Voor 75% gewijzigd door n00bs op 08-12-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301155

is het gedaan met nightly builds voor de legend?
http://download.cyanogenmod.com/?device=legend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 19:04
Niet alleen voor de Legend, de nightlies zijn precies voor alle telefoons even stopgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Zijn ook al een tijd geen radio updates meer geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 18:51

psyy138

blackbulls.nl

tering jantje ,, volgens mij heb ik het beetje verneukt :)

ik heb de (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=987251) rom geinstalleerd via clockwork, werkte allemaal perfect maar toen het opstarte vraagt die om "enter PIN code" vul ik gewoon in en dan gaat die sim unlocken maar dan krijg ik allemaal errors,, the application dit en dat en de volgende allemaal achter elkaar werkt niet meer. dan start mobiel op nieuw op en begint het weer vanaf voorafaan. dus ik dacht nieuwe rom installeren via pc zoals het eigenlijk hoort. maar dan blijft die maar op dat rode uitroep teken staan ,, iemand enig idee??

en als ik de echte rom weer probeer te installeren zegt die error [170] usb connection error

alvast bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door psyy138 op 18-12-2011 03:57 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

psyy138 schreef op zondag 18 december 2011 @ 03:38:
tering jantje ,, volgens mij heb ik het beetje verneukt :)

ik heb de (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=987251) rom geinstalleerd via clockwork, werkte allemaal perfect maar toen het opstarte vraagt die om "enter PIN code" vul ik gewoon in en dan gaat die sim unlocken maar dan krijg ik allemaal errors,, the application dit en dat en de volgende allemaal achter elkaar werkt niet meer. dan start mobiel op nieuw op en begint het weer vanaf voorafaan. dus ik dacht nieuwe rom installeren via pc zoals het eigenlijk hoort. maar dan blijft die maar op dat rode uitroep teken staan ,, iemand enig idee??

en als ik de echte rom weer probeer te installeren zegt die error \[170] usb connection error

alvast bedankt.
Als je de tel. Opstart in recovery mode, dus met de vol knop. Krijg je dan nog wel hboot te zien? Clear storage al gedaan en opnieuw geprobeerd? Anders zou je daar gewoon recovery moeten kiezen en via de pc zoals beschreven staat aansluiten. En opnieuw device clearen en flashen.

Maar had je al eerder ooit geflashd? En je had al root? Want snap dat je sense wil maar niet dat je een oude exp. Rom erop zet. Probeer alsnog gewoon cm 7.1 eroverheen te zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door n00bs op 18-12-2011 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

n00bs schreef op zondag 18 december 2011 @ 09:23:
[...]

Als je de tel. Opstart in recovery mode, dus met de vol knop. Krijg je dan nog wel hboot te zien? Clear storage al gedaan en opnieuw geprobeerd? Anders zou je daar gewoon recovery moeten kiezen en via de pc zoals beschreven staat aansluiten. En opnieuw device clearen en flashen.

Maar had je al eerder ooit geflashd? En je had al root? Want snap dat je sense wil maar niet dat je een oude exp. Rom erop zet. Probeer alsnog gewoon cm 7.1 eroverheen te zetten.
ik had vandaag ff in een korte tijd verschillende roms erop gezet (gewoon via de rom manager) maar bij deze deed die van alles niet meer , maar ik zal is nog een keer proberen om alles te doen .. en ja hij is gerooted en alles.

net opnieuw geprobeerd en het werkt weer ,, thank god xD

edit:
gps werkt niet en dat il ik proberen te fixen en las ik dat je radio update moest doen alleen dan loop ik tege nhet volgende aan..
hoe de hack installeer ik een radio update?? via recovery niet want dan zegt die (samenvattend)
please switch to edify scripting (updater-script and update-binary) to create working update zip packages. installation aborted

alvast bedankt ;)

[ Voor 20% gewijzigd door psyy138 op 18-12-2011 14:18 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359897

Probeer het eens via de Rom Manager van Clockword Recovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:46
Ik heb op mijn Legend CM7 staan (RC) maar mijn telefoon geheugen loopt gewoon compleet vol, terwijl ik alle grote apps enzo op mijn SD kaart gezet heb. Heb nu nog ongeveer 9 apps op mijn tel geinstalleerd die niet verplaatsbaar zijn (widgets), maar die zijn in totaal ongeveer 50 mb groot. Toch geeft mijn toestel aan dat ik maar 30 mb nog over heb. :? Heb FB,Google+, Whatsapp, Google mail, hotmail enzo allemaal op sd kaart staan, en ook al cache geleegd (wat helemaal niet veel was)

Wie weet waar de overige MB's heen zijn ??

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/25827428/screenshot-1324408597985.png

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

psyy138 schreef op zondag 18 december 2011 @ 11:36:
[...]

ik had vandaag ff in een korte tijd verschillende roms erop gezet (gewoon via de rom manager) maar bij deze deed die van alles niet meer , maar ik zal is nog een keer proberen om alles te doen .. en ja hij is gerooted en alles.

net opnieuw geprobeerd en het werkt weer ,, thank god xD

edit:
gps werkt niet en dat il ik proberen te fixen en las ik dat je radio update moest doen alleen dan loop ik tege nhet volgende aan..
hoe de hack installeer ik een radio update?? via recovery niet want dan zegt die (samenvattend)
please switch to edify scripting (updater-script and update-binary) to create working update zip packages. installation aborted

alvast bedankt ;)
De radio update uit de OP downloaden, dan Rom Manager uit de market en dan onderaan in het menu van Rom Manager...All ClockWorkMod... en kies de oudste 2507. Daarna FLASH Clockworkmod recovery en dan reboot into recovery. Dan kan je die zip file die je gedownload als je die in de root van je SD kaart hebt staan, zo flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Timocos schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:20:
Ik heb op mijn Legend CM7 staan (RC) maar mijn telefoon geheugen loopt gewoon compleet vol, terwijl ik alle grote apps enzo op mijn SD kaart gezet heb. Heb nu nog ongeveer 9 apps op mijn tel geinstalleerd die niet verplaatsbaar zijn (widgets), maar die zijn in totaal ongeveer 50 mb groot. Toch geeft mijn toestel aan dat ik maar 30 mb nog over heb. :? Heb FB,Google+, Whatsapp, Google mail, hotmail enzo allemaal op sd kaart staan, en ook al cache geleegd (wat helemaal niet veel was)

Wie weet waar de overige MB's heen zijn ??

[afbeelding]
Legend heeft sowieso al weinig geheugen en WhatsApp, FB en hotmail enzo nemen ook al redelijk veel geheugen in en zijn volgens mij niet eens te verplaatsen naar de SD. Je kan data2ext gebruiken om meer geheugen op de SD kaart te reserveren.

Ik draai nu de Blay0 rom en heb a2sd geactiveerd. Heb nu ook nog maar 26 MB over. Data2ext werkte ontiegelijk traag bij mij, maar had wel een stuk meer geheugen beschikbaar. Volgens mij is mijn SD card niet snel genoeg (ookal heb ik een class 6). Ik heb het gevoel dat mijn Legend nu veel te traag is en loopt ook nog eens wel regelmatig vast. Ik denk dus dat het aan mijn SD kaart ligt. Ze zijn niet zo heel duur meer zie ik, maar welke is geschikt om me Legend sneller te laten werken met data2ext aan? Is bijvoorbeeld deze class 10 microsd snel genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Apps to SD zit standaard in CM7.1, je moet alleen handmatig het verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
a2sd in de blay0 rom die ik nu heb, werkt het blijkbaar anders. Want het handmatig verplaatsen verplaatsen van apps naar sd heeft geen zin, het maakt namelijk niet meer geheugen vrij. Dus ik neem aan dat het automatisch gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366186

Ik heb nu de Blay0 rom draaien en dan data2ext en werkt bij mij prima, heb wel setcpu draaien om m iets over te clocken want af en toe blijft ie soms wat hangen bij pebaalde handelingen. Heb nu nog 530 MB vrij en heb m nu bijna een maand zo, heb nog niet echt alternatieven gevonden voor het geheugen probleem. vind de cm rom's namelijk niet echt mooi en bij die rom heb ik telkens een probleem met mijn licht sensor. scherm blijft vaak heel erg donker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47200

misschien een stomme vraag, maar is er hier iemand in de omgeving utrecht die voor een kleine vergoeding een legend wil rooten. Ik ben nu al 2 avonden aan het zoeken maar krijg het allemaal niet voor elkaar (is de eerste telefoon die ik wil rooten).

Het ding is namelijk gebrand door Vodafone en daardoor wil de 3g connectie van mijn vriendin (telfort) niet werken. Ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat hij branded is.

ter info:
ik loop vast bij het downgraden naar 1.31 omdat ik een vodafone branded exemplaar heb en dus custom id errors krijg bij het draaien van RUU

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 47200 op 27-12-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubertus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-05 15:41
Afgelopen weken ook enorm gefrustreerd door het rooten van mijn Legend. Downgraden wilde bij mij ook niet lukken. Echt alles geprobeerd, maar uiteindelijk was er één oplossing:

een oude windows xp computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Anoniem: 366186 schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:07:
Ik heb nu de Blay0 rom draaien en dan data2ext en werkt bij mij prima, heb wel setcpu draaien om m iets over te clocken want af en toe blijft ie soms wat hangen bij pebaalde handelingen. Heb nu nog 530 MB vrij en heb m nu bijna een maand zo, heb nog niet echt alternatieven gevonden voor het geheugen probleem. vind de cm rom's namelijk niet echt mooi en bij die rom heb ik telkens een probleem met mijn licht sensor. scherm blijft vaak heel erg donker..
Nou ik heb pas weer geprobeerd om data2ext te draaien, met deze nieuwe sd kaard die ik had besteld. Maar dit was weer geen succes ;s, draaide weer heel sloom. En nu ben ik weer terug op a2sd. Doe ik iets verkeerd ofzo?
Ik heb eerst de partities aangemaakt met Customized CWM 3.0.1.3 fake-flash en daarna via adb shell format_sd-ext ext4 gedaan en dan natuurlijk gewoon data2ext --enable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Huubertus schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:05:
Afgelopen weken ook enorm gefrustreerd door het rooten van mijn Legend. Downgraden wilde bij mij ook niet lukken. Echt alles geprobeerd, maar uiteindelijk was er één oplossing:

een oude windows xp computer
Idd, dat werkte bij mij ook.

Gaat maar ff een FaQ beginnen:

Q: Downgrade werkt niet op mijn Windows 7 64bit!?
A: Downgrade werkt soms niet soms wel op 64bit. Het beste is een XP computer met 32bit om de downgrade te doen.

Q:Goldcard maken is echt veel te veel werk!
A: Gebruik de Goldcard tool: http://android.modaco.com...application-goldcardtool/

Q:Stap 2 van Rooten werkt niet!
A: Haal je GoldCard/SD card er (tijdelijk) uit. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=746454

Q: Ik heb geen Google apps? Hoe moet ik die flashen!
A: Download GAPS (http://goo-inside.me/gapps/) en flash deze via rommanager.

Q: Hoe flash ik mijn radio rom? Rommanger zegt dat de versie niet goed is!
A: Downgrade je rommanager. Dit kan onderaan in rommanager door de versie te kiezen. Kies versie 2.5.0.7. Daarna kan je de radio flashen.

@TSers, mag je gratis en voor niets aanpassen en gebruiken onder GPL ;). Bij gebruik een bedankje zou fijn zijn in de TS.

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 28-12-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:32:
[...]

Q:Goldcard maken is echt veel te veel werk!
A: Gebruik de Goldcard tool: http://android.modaco.com...application-goldcardtool/
Thx voor je q/a, is handig. Alleen die tool is nergens te vinden download links zijn stuk en alle links komen uit op diezelfde pagina :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xileS schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:32:
[...]

Nou ik heb pas weer geprobeerd om data2ext te draaien, met deze nieuwe sd kaard die ik had besteld. Maar dit was weer geen succes ;s, draaide weer heel sloom. En nu ben ik weer terug op a2sd. Doe ik iets verkeerd ofzo?
Ik heb eerst de partities aangemaakt met Customized CWM 3.0.1.3 fake-flash en daarna via adb shell format_sd-ext ext4 gedaan en dan natuurlijk gewoon data2ext --enable.
Ik doe alles met clockmod, ik had een back-up gemaakt van al me bestanden. daarna me sd kaart gewoon fat32 geformatteerd. toen de sd kaart weer in de telefoon gedaan. de recovery geflasht en opgestart in recovery om zo de partitie te maken. Daarna weer gewoon me telefoon gestart. de telefoon aangesloten via de usb aan de computer de rom er opgegooid de zip voor standaard lettertype en de zip van setcpu (gedownload via XDA) toen eerst weer de recovery geflasht, voor update.zip toen de telefoon weer gestart in de recovery mode, alles gewiped de rom er op geflasht, lettertype geflasht en setcpu ( je kan dan eigelijk gewoon alles flashes wat je er op wilt...) toen de telefoon herstart en toen terminal emulator gedownload uit de market en dan eerst su getypt, je kent het wel. en toen data2ext --enable en toen geherstart. en dat werkte.

let er wel op dat als je daarna nog naar de recovery mode gaat dat dan je partitie niet meer werkt op je sd kaart en je weer opnieuw moet beginnen.
Ik zou dus ook je su binaire updaten voordat je data2ext doet...

hoop dat het een beetje duidelijk is... t is namelijk al wat laat nu ik dit typt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Nou niet echt helemaal :P. Maar ik vraag me af of ik het verkeerd gedaan heb ofzo. Kan het zijn dat mijn partities verkeerd zijn aangemaakt? Dacht eerst dat me sd kaart te sloom was, maar heb nu een nieuwe gekocht (class 10). Hij was nu wel iets minder sloom, maar was nog steeds onstabiel op data2ext. Enige verschil met hoe jij het hebt gedaan als ik nu even snel kijk is dat jij terminal emulator hebt gebruikt en ik deed gewoon met usb kabel aan pc aangesloten en dan via adb shell en ik heb niet eerst su getypt.
Ben nu weer terug op a2sd dus, maar telefoon reageert niet altijd even zo snel, heb gevoel dat het wel beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ben nu toch verder gekomen (dankzij goldcard)

alleen bij stap1-windows (van die r4 legend zip) staat hij nu al een tijdje op writing zip. Enig idee hoe lang dat mag duren? is dat uren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
Zou niet al te lang mogen duren. Heb je niet per ongeluk het kabeltje uit je telefoon getrokken tijdens het schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatse
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-05 08:44
Ik heb een week geleden m'n Legend geroot, Cyanogenmod 7.1 erop gezet, werkt prima na een radioupdate en aangepaste GPS config.

Wat ik nu graag nog wil ADFree aan de praat krijgen. Ik heb daarvoor deze handleiding gevolgd, maar zonder succes. Er zijn een aantal dingen namelijk verwarrend.

Allereerst omdat voor mij "boot in recovery" betekent: opnieuw opstarten, volumeknop - en tegelijk aanknop en dán recovery. Dan krijg ik echter alleen het rode schermpje. De andere recovery is via ClockworkMod Recovery en dan kom ik in dat gekleurde schermpje.

Tweede probleem is dat ik denk dat met adb shell bedoeld wordt: open cmd op je pc (in mijn geval met Windows), ga naar de folder waar adb geparkeerd staat en typ dan de in de post beschreven commando's in.

In beide recovery's krijg ik met een adb shell command via cmd weinig reactie. De eerste stap (mount /system) gaat nog, bij de tweede (mount /sdcard) krijg ik onvermijdelijk de melding:
mounting dev/block/mmcblk0p1 on sdcard failed: Device or resource busy

Kan iemand me vertellen waar ik verkeerd ga en wat ik moet doen om het te laten werken?

Alvast bedankt!

EDIT: Zojuist de NL latin geinstalleerd en die heeft mijn telefoon fors verkloot. Het enige dat ik krijg is een toetsenbord dat constant hangt, ik kan nu niets meer. Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?

[ Voor 7% gewijzigd door Hatseflatse op 02-01-2012 17:44 . Reden: toevoeging... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
Als je een back-up hebt gemaakt voor dat toetsenbord te flashen, restore je die. Als je dat niet hebt gedaan, dan kun je proberen een ander toetsenbord te installeren zoals Swiftkey X.
Aangezien je waarschijnlijk niet meer kan typen op je telefoon en dus niet in de Market kan zoeken, kun je via de webversie van de Market de app naar je telefoon pushen: Android Market: SwiftKey X Keyboard - Apps op Android Market

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatse
Corman schreef op maandag 02 januari 2012 @ 18:05:
...dan kun je proberen een ander toetsenbord te installeren zoals Swiftkey X...
Als ik dat doe dan zegt ie dat ie een system app gaat installeren en dan zegt ie "not installed". Met pushen via recovery gebruik ik het install commando, maar dan zegt ie: /sbin/sh: pm: not found
Echt super irritant. Ik zat te denken alle verwijzingen en onderdelen van het keyboard handmatig te verwijderen, maar ik kan geen lijstje vinden met welke onderdelen er zijn en waar die staan....zucht...waarschijnlijk dus toch weer van voor af aan beginnen.

EDIT:
Nee, dan ook niet. Ondertussen heb ik alles opnieuw geïnstalleerd (wat eigenlijk sneller ging dan ik had verwacht) en doet ie 't weer. Nog steeds ben ik echter benieuwd naar het Droid X toetsenbord, maar hij zegt bij mijn clean install ook weer dat ie system apps niet kan installeren.

Overigens ben ik ook nog steeds niet uit het probleem met ADFree van twee posts hierboven. Ik heb 't idee dat ik nog steeds iets niet goed doe met die adb shell, maar wat...

[ Voor 43% gewijzigd door Hatseflatse op 02-01-2012 21:17 . Reden: Antwoord op de vraag van Corman ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
Wat als je de .apk sideloadt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatse
Hatseflatse schreef op maandag 02 januari 2012 @ 19:22:
Nee, dan ook niet. Ondertussen heb ik alles opnieuw geïnstalleerd (wat eigenlijk sneller ging dan ik had verwacht) en doet ie 't weer. Nog steeds ben ik echter benieuwd naar het Droid X toetsenbord, maar hij zegt bij mijn clean install ook weer dat ie system apps niet kan installeren.

Overigens ben ik ook nog steeds niet uit het probleem met ADFree van twee posts hierboven. Ik heb 't idee dat ik nog steeds iets niet goed doe met die adb shell, maar wat...
Ok, ik ben er (gedeeltelijk) uit. Het probleem was dat mijn adb drivers voor m'n telefoon niet geïnstalleerd waren. Daar zijn veel handleidingen voor, maar op een win7 x64 machine werkte voor mij alleen de volgende tip uit deze handleiding en dat is het programma PDANet installeren. Die krijgt op miraculeuze wijze wel de adb drivers geïnstalleerd en dán kun je adb dus wel gaan gebruiken.

Wordt vervolgd...

[ Voor 0% gewijzigd door Hatseflatse op 03-01-2012 13:29 . Reden: spelfouten... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xileS schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 01:48:
Nou niet echt helemaal :P. Maar ik vraag me af of ik het verkeerd gedaan heb ofzo. Kan het zijn dat mijn partities verkeerd zijn aangemaakt? Dacht eerst dat me sd kaart te sloom was, maar heb nu een nieuwe gekocht (class 10). Hij was nu wel iets minder sloom, maar was nog steeds onstabiel op data2ext. Enige verschil met hoe jij het hebt gedaan als ik nu even snel kijk is dat jij terminal emulator hebt gebruikt en ik deed gewoon met usb kabel aan pc aangesloten en dan via adb shell en ik heb niet eerst su getypt.
Ben nu weer terug op a2sd dus, maar telefoon reageert niet altijd even zo snel, heb gevoel dat het wel beter kan.
Als je je sd kaart door clockmod recovery laat partitioneren werkt het dan wel?
Ik merk wel nu ik steeds meer apps er op heb staan dat de telefoon instabiel wordt en toch wel vaker blijft hangen... Denk dat de HTC Legend met Froyo rom met HTC Sense en veel apps en alles toch net iets te ver gegrepen is... Iemand misschien nog andere suggesties voor een rom met Sense? vind de intergratie van FB en me contacten wel fijn dus vandaar Sense.

Edit: ook mijn batterij wordt leeg gezogen, ik had m vanochtend om 11 uur van de lader gehaald. Niet overdreven veel mee gedaan en zit nu nog maar op 40%... terwijl ik bij SetCPU toch een profiel heb aangemaakt voor een lage frequentie als het scherm uit is...

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 366186 op 03-01-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:14

Mavamaarten

Omdat het kan!

Vandaag toch maar eens beslist om Cyanogen 7.1 te installeren. Hij is net dat tikkeltje sneller en dit maal kan ik verder overclocken dan 806 Mhz. Hij staat nu stabiel te draaien op 844 Mhz, yay :D

Edit: Damn, toch een vastloper :( Bestond er geen overclocking kernel ofzoiets? >:)

[ Voor 18% gewijzigd door Mavamaarten op 08-01-2012 18:31 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Anoniem: 366186 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:34:
[...]

Als je je sd kaart door clockmod recovery laat partitioneren werkt het dan wel?
Ik merk wel nu ik steeds meer apps er op heb staan dat de telefoon instabiel wordt en toch wel vaker blijft hangen... Denk dat de HTC Legend met Froyo rom met HTC Sense en veel apps en alles toch net iets te ver gegrepen is... Iemand misschien nog andere suggesties voor een rom met Sense? vind de intergratie van FB en me contacten wel fijn dus vandaar Sense.

Edit: ook mijn batterij wordt leeg gezogen, ik had m vanochtend om 11 uur van de lader gehaald. Niet overdreven veel mee gedaan en zit nu nog maar op 40%... terwijl ik bij SetCPU toch een profiel heb aangemaakt voor een lage frequentie als het scherm uit is...
Hiermee heb ik mijn partities aangemaakt, zoals ik eerder in topic zei. Ja echt jammer, vind telefoon verder prima, maar vond geheugen echt een probleem en begint nu toch wel wat traag te reageren enzo. En het klepje zit nu wel heel erg los, als ik me telefoon uit me zak haalt, gaat hij er al af. Heb hiervoor al contact gehad met HTC, die zeggen dat op "losse onderdelen" maar 1 jaar garantie zit. Adviseerden me om op expansys.nl (26 euro) een nieuwe te bestellen, maar zag dat ze op ebay voor iets minder dan 10 euro te verkrijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

xileS schreef op zondag 08 januari 2012 @ 23:25:
[...]

Hiermee heb ik mijn partities aangemaakt, zoals ik eerder in topic zei. Ja echt jammer, vind telefoon verder prima, maar vond geheugen echt een probleem en begint nu toch wel wat traag te reageren enzo. En het klepje zit nu wel heel erg los, als ik me telefoon uit me zak haalt, gaat hij er al af. Heb hiervoor al contact gehad met HTC, die zeggen dat op "losse onderdelen" maar 1 jaar garantie zit. Adviseerden me om op expansys.nl (26 euro) een nieuwe te bestellen, maar zag dat ze op ebay voor iets minder dan 10 euro te verkrijgen zijn.
Bij mij zit het klepje ook los... 8 Euro kan je ze uit China laten halen. Mocht je goede ervaringen daarna hebben ook met ontvangst ;) dan hoor ik het graag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-05 23:16
Mijn vader heeft z'n legend laten vallen vandaag. Nu is het scherm kapot maar doet het nog verder wel. Ik wil graag een backup trekken van de contacten die er nog in staan. Alleen met dat HTC sync kun je helemaal niets. En ik kan ook niet verder op dat ding komen. Heeft iemand nog een handige tip hoe ik nu alsnog de contacten eraf krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

CreativeMind schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:08:
Mijn vader heeft z'n legend laten vallen vandaag. Nu is het scherm kapot maar doet het nog verder wel. Ik wil graag een backup trekken van de contacten die er nog in staan. Alleen met dat HTC sync kun je helemaal niets. En ik kan ook niet verder op dat ding komen. Heeft iemand nog een handige tip hoe ik nu alsnog de contacten eraf krijg?
denk het niet :)

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-05 23:16
Heb wel al een bult zooi op de microsd staan kan ik daarop misschien nog wat terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:27

J-P

Syntax erro....

Via Google worden ze toch sowieso gesynct?
Of heeft hij ze alleen lokaal op de telefoon opgeslagen?

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubertus
Je kan al je contacten exporteren naar sd kaart. Ik kreeg een vCard-bestand (.vcf). Deze kan je dan gewoon verplaatsen etc. De sd kaart weer in een andere mobiel stoppen en dan bestanden importeren van sd kaart. Hoplapietje, probeer maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:27

J-P

Syntax erro....

Huubertus schreef op maandag 09 januari 2012 @ 19:05:
[...]

Je kan al je contacten exporteren naar sd kaart. Ik kreeg een vCard-bestand (.vcf). Deze kan je dan gewoon verplaatsen etc. De sd kaart weer in een andere mobiel stoppen en dan bestanden importeren van sd kaart. Hoplapietje, probeer maar eens.
Daarbij is het wel handig als het scherm het doet, anders wordt het moeilijk.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubertus
"Nu is het scherm kapot maar doet het nog verder wel"

Verkeerd geformuleerd of verkeerd begrepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

anders ff kijke of je al je contacten bij google staat (doe ik wel bij alle) dan kun je ze nog terug hale

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
Anders met de juiste toetsencombinatie in de CWM recovery gaan, daar een nandroid backup maken en dan op een andere telefoon met Titanium Backup die nandroid backup uitlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zou gewoon op ebay een nieuw scherm kopen (20 Euro) en die erin zetten ipv moeilijk doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Iemand anders een gemengde over CM7.1? Hij is veel sneller, zelfs wanneer ik hem minder hard overclock dan anders, maar is redelijk onstabiel. Hij is deze week 4x vastgelopen en mijn launcher crasht redelijk vaak :(
Ik ben echt aan het twijfelen wat ik ga doen. Backup terugzetten maakt hem weer trager, maar wel stabiel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Doe eens een full wipe en installeer launcher pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:46
Mavamaarten schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:21:
Iemand anders een gemengde over CM7.1? Hij is veel sneller, zelfs wanneer ik hem minder hard overclock dan anders, maar is redelijk onstabiel. Hij is deze week 4x vastgelopen en mijn launcher crasht redelijk vaak :(
Ik ben echt aan het twijfelen wat ik ga doen. Backup terugzetten maakt hem weer trager, maar wel stabiel :(
Heb gemerkt dat als je je processor boven de 806 MHZ zet, dat het systeem idd vaak kan crashen of niet meer reageert. 806 MHZ werkt bij mij perfect, en weinig tot nauwelijks crashes.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Timocos schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:53:
[...]
Heb gemerkt dat als je je processor boven de 806 MHZ zet, dat het systeem idd vaak kan crashen of niet meer reageert. 806 MHZ werkt bij mij perfect, en weinig tot nauwelijks crashes.
Bij 7.0.3 draaide hij perfect op 806 Mhz. Bij deze rom draait hij hetzelfde op 825 Mhz als op 806, bij 844 loopt hij soms vast. Het probleem is dus dat hij ook instabiel is op 806 en 768, zelfs op gewoon stock 600.
Als mijn batterij volledig is opgeladen (of rond de 60 - 70 hangt) is hij gewoon stabiel, duikt hij onder de 40 dan begint de launcher soms te crashen. Dan wordt het scherm zwart, laadt hij na een tijdje de launcher opnieuw maar reageert hij niet. Dan crasht hij opnieuw, en na ongeveer 3x hetzelfde draait hij weer snel en stabiel voor een tijdje 8)7

Een factory reset heb ik nog niet geprobeerd, maar alles backuppen en terugplaatsen kost teveel moeite :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Gast, titanium backup bijt niet hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-05 17:45
Hallo allemaal,
Wat is de beste rom op het moment ik ben deze tegen gekomen:

CM7
Blayo
NewSense 1.0 RC4b

NewSense ziet er uit meest recent uit, iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

nee maar ik gebruik cm maar daar werkt gps bij mij niet :S maar dat valt wel op te lossen maar nog geen tijd voor gehad.

maar cm is volgens mij het meest uitgebreid ( zonder sence ) en snelste enz, behalve gps eigenlijk nog nooit problemen gehad. maar iedereen heeft zijn eigen smaak en wil dus kan niet voor je spreken xD

gewoon allemaal proberen

[ Voor 17% gewijzigd door psyy138 op 02-02-2012 09:00 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesseln
  • Laatst online: 09-03 09:39
Ik heb mijn legend net gedowngrade en daarna CM 7.1 erop gezet. Met de downgrade is ook de radio veranderd en in CM 7.1 heb ik nu vaak uitval met WIFI.

Heeft het zin om de radio te updaten of heeft dat geen effect op de WIFI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

radio moet je updaten voor alles wat wireless werkt.
Overigens hoop ik dat CM eens met een update gaat komen. Ik heb zeker om de 3 dagen een vastloper met de laatste nightly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesseln
  • Laatst online: 09-03 09:39
n00bs schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:21:
radio moet je updaten voor alles wat wireless werkt.
Overigens hoop ik dat CM eens met een update gaat komen. Ik heb zeker om de 3 dagen een vastloper met de laatste nightly.
Kan iemand mij een radioversie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

wesseln schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 21:08:
[...]

Kan iemand mij een radioversie aanraden?
startpost? tenzij er alweer nieuwer is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Volgens mij is er een nieuwere versie van de radio: http://wiki.cyanogenmod.c...Legend:_Support_Downloads
de onderste versie... (maar weet het niet zeker!)

[ Voor 9% gewijzigd door n00bs op 11-02-2012 12:26 ]

• D.I.N.G
  • Laatst online: 15:42
Ik ben vandaag een bericht tegengekomen op androidplanet, over dat HTC de booloader tool ook geschikt heeft gemaakt voor de legend.

http://htcdev.com/bootloader

Ik heb mijn legend al geroot dus ik heb er niet zoveel aan maar dit verlaagd wel de drempel om custom roms te draaien op de legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

D.I.N.G schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:05:
Ik ben vandaag een bericht tegengekomen op androidplanet, over dat HTC de booloader tool ook geschikt heeft gemaakt voor de legend.

http://htcdev.com/bootloader

Ik heb mijn legend al geroot dus ik heb er niet zoveel aan maar dit verlaagd wel de drempel om custom roms te draaien op de legend.
Nice, beetje laat maar blaast wel nieuw leven in op het relatief oude toestel.
Als ik nog met de oude ROM zou zitten, had ik hem nu na bijna 2 jaar oud echt uit frustratie uit het raam gegooid.

Wel nog steeds regelmatig reboots e.d. met CM7.1. Vooral op 806MHz... draait dus nu weer op 600MHz om te kijken of het voornamelijk aan de overclock lag. Daarnaast de stock keyboard van CM7 vervangen door TouchPal... alleen deze laatste heeft zo nu en dan ook wat bugs. Maar stuk beter dan de stock!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-03 13:52
beste tweakers,

ik heb hier een htc legend die ik erg prettig vindt in het gebruik, echter het allergrootste nadeel voor mij is het kleine interne geheugen die echt altijd vol zit...

Heeft iemand voor mij een stap voor stap handleiding waarmee ik mijn legend kan rooten en de data op de micro sd kaart van 8 gb kan zetten?

welke mod is daarvoor het beste? ik lees veel over cyanogenmod?

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
Wat vind je precies prettig werken aan de Legend, de interface? Zo ja, dan is CyanogenMod niet echt ideaal voor je, omdat die geen Sense heeft. Ideaal voor jouw noden dan zou een Sense ROM zijn met A2SD. Neem eens een kijkje op XDA-Developers en kies een ROM die je wat lijkt (http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=610)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-03 13:52
het mag van mij ook wel compleet anders zijn, snelheid is voor mij ook belangrijk, gaat mij er voornamelijk om dat ik niet 8 uren bezig ben om de telefeoon te rooten.

Ik zal eens een kijkje nemen op die site, toch lijkt die CyanogenMod echt wel wat voor mij, lees er wel veel goed over..

wat ik me nu ook afvraag is het ook mogelijk om gewoon alles te verplaatsen naar een grotere sd kaart om zo mijn ruimteprobleem op te lossen?

thnx, voor je tip.

[ Voor 19% gewijzigd door sfinx333 op 20-02-2012 20:45 ]

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
Nou, voor pure snelheid is CyanogenMod wel dé keuze. De grootte van je geheugenkaart zal er alleszins niet voor zorgen dat je interne geheugen plots wel meer plaats krijgt.
Trouwens, het proberen waard: heb je wel al in de stock ROM enkele apps naar je SD-kaart proberen te verplaatsen? Vooral bij games loont dat toch wel vaak de moeite (Fruit Ninja gaat bijvoorbeeld van +/- 23 MB naar 1,5 MB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:54
Ik ben ook van plan om mijn oude legend te rooten. Echter zag ik een aantal posts terug dat de er nu een bootloader tool van htc beschikbaar is. Maakt dit het rooten makkelijker of is het beter om gewoon de aanwijzingen aan het begin de topic te volgen?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-01 11:13

pathfinder2k

is hier...

Nou... ik denk dus gewoon met die bootloader unlock tool S-OFF krijgen en dan deze tutorial volgen?
http://forum.xda-develope...hp?p=18157273&postcount=1

Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
pathfinder2k schreef op maandag 20 februari 2012 @ 23:41:
Nou... ik denk dus gewoon met die bootloader unlock tool S-OFF krijgen en dan deze tutorial volgen?

Klopt dat?
Bedankt! Ja het is even wennen, ik probeer niet al te snel hulp te vragen op tweakers O-) .
Maar hier staat toch wel erg veel geheimtaal tussen, vandaar ;) .

En als ik die tut. volg, waar ben ik dan ongeveer? :? En wat sla ik over van de stappen van deze topic?

[ Voor 9% gewijzigd door Electromonkey op 20-02-2012 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
Even snel alles op een rijtje:

0.a Zorg dat je een werkende ADB omgeving hebt. De SDK is te downloaden op http://developer.android.com/sdk/index.html. Voor te beginnen, kun je best wat oefenen met de tools.
0.b Download een ROM en zet hem ergens op je SD-kaart. Ga je voor CM - waar ik stap 4 op baseer -, dan kun je kiezen tussen de laatste officiële build (inmiddels al oud), of een experimentele maar stabiele build zoals deze (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1398573)
1. Maak een back-up van alles wat je wil houden - de HTC unlock tool doet je al je files verliezen.
2. Update je bootloader en unlock hem daarna op de HTCDev site.
3. Flash ClockworkMod recovery zoals in de link hierboven aangegeven (via de S-OFF manier).
4. Reboot nu in je nieuwe Clockworkmod recovery en doe daar een factory reset (= wipe data, wipe ..., kortom, wipe alles). Kies dan voor "install zip from SD-Card" en kies de ROM die je zojuist op je SD-kaart gezet hebt.
5. CWM zal nu je nieuwe ROM flashen. Na een reboot kun je beginnen spelen.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
Corman schreef op maandag 20 februari 2012 @ 23:58:
Even snel alles op een rijtje:

Succes
Bedankt! Dit is erg duidelijk.
Het downgraden van de ROM wil niet echt lukken maar ik zie dat windows XP uitkomst kan geven. Hij blijft aangeven dat de bootloaderversie niet juist is. Ga ik morgen maar is proberen dan!

[ Voor 8% gewijzigd door Electromonkey op 21-02-2012 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
Je wil niet downgraden, je wil net je bootloader updaten zodat heel die downgrade niet meer nodig is ;). Om je wat moeite te besparen heb ik de benodigde file online gezet: http://dl.dropbox.com/u/10491109/Android/LEGEIMG.zip
Zet dit bestand op de root van je SD-kaartje en start je telefoon op in bootloader modus (volume - inhouden en dan op power drukken). Je zal nu de vraag krijgen of je je bootloader wil updaten, selecteer ja. Na de update selecteer je fastboot en sluit je je telefoon aan op je computer. Open een command line en voer het volgende commando uit: "fastboot reboot-bootloader". Ga nu verder met het bootloader unlocken op de HTCDev site vanaf stap 8.

Eens je bootloader unlocked is, volg je de gids die ik hierboven schreef vanaf stap 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
Ik ben aan de hand van je laatste post een heel eind gekomen!
Zojuist heb ik de wipe data gedaan, echter staat er nu al een goede 10 min het logo van Rom Manager in beeld. Ben ik nou erg ongeduldig of hoort dit?

Edit: Ongelooflijk stom maar de power knop is niet om te bevestigen in het recovery menu.... |:( Maar het draait allemaal. Hartstikke bedankt voor de hulp ;) !

[ Voor 28% gewijzigd door Electromonkey op 21-02-2012 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
Haha ja, misschien wel handig om te weten :p. Graag gedaan, en veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
Even een kleine status update.

Tot nu toe werkt het echt stukken beter dan het HTC Sense gebeuren, launcher pro met daarnaast een nieuw toetsenbordje erop gezet.
Alles gaat lekker vloeiend en die opties zijn oneindig!
Krijg nu toch wel een beetje spijt dat ik mijn sensation heb geruild voor een iphone 4 destijds :$...

[ Voor 17% gewijzigd door Electromonkey op 22-02-2012 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-01 11:13

pathfinder2k

is hier...

Dat is wel even een verschilletje van 2 a 3 generaties :)

• Electromonkey
Ja... ik weet het, gelukkig kan ik met de verkoop van de iphone een mooie android kopen.:)

Weet iemand trouwens een goede video player? Op dit moment gebruik ik mx video player, deze geeft echter vrij veel haperingen. Is dit de telefoon of werkt een andere player beter?

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Corman schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 01:28:

Eens je bootloader unlocked is, volg je de gids die ik hierboven schreef vanaf stap 3
Ik wil mijn legend ook gaan custom rommen maar voordat ik dat doe wil ik er zeker van zijn dat ik de juiste stappen ga zetten. Stap 3 staat dus hier beschreven:

Hier ben ik al lost bij:

"Download file and move on adb fastboot folder"

Waar staat deze map? Of zou ik die al in een eerdere stap aangemaakt hebben?

• Corman
Als je de Android SDK downloadt en installeert, dan worden enkele mappen gemaakt. Een daarvan is platform-tools, waarin je fastboot kunt vinden. Dus, dat .img bestand dat je downloadt, moet je eenvoudigweg in die map zetten (in feite gewoon in dezelfde map als waar fastboot.exe staat, zo ook met adb.exe etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Corman schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 22:57:
Als je de Android SDK downloadt en installeert, dan worden enkele mappen gemaakt. Een daarvan is platform-tools, waarin je fastboot kunt vinden. Dus, dat .img bestand dat je downloadt, moet je eenvoudigweg in die map zetten (in feite gewoon in dezelfde map als waar fastboot.exe staat, zo ook met adb.exe etc).
ah tnx. Eigenlijk heel simpel dus... Nu nog op zoek naar een rom waarbij alles het doet. Ik zie toch wel wat issues mbt wifi/bluetooth/gps of is dat met CM 7.2 niet? Ook het ontbreken van google Apps is wel jammer. ik lees dat je die moet flashen? Hoe doe je dat. Kan je ze niet gewoon als app installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
Ik draai nu een KANGed versie van CM7, waarbij alles behalve GPS en WiFi-tethering het doet. Omdat ik die 2 functies toch nooit gebruik, vind ik het prima zo.

De Google-apps zijn inderdaad niet meegeleverd met een CM-installatie, om copyright-redenen. Je kan ze echter wel eenvoudig flashen via ROM Manager, een app die voorgeïnstalleerd staat in CM. Dat klinkt misschien eng, maar is in feite niet meer dan in de app op download en install drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Corman schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:22:
Ik draai nu een KANGed versie van CM7, waarbij alles behalve GPS en WiFi-tethering het doet. Omdat ik die 2 functies toch nooit gebruik, vind ik het prima zo.

De Google-apps zijn inderdaad niet meegeleverd met een CM-installatie, om copyright-redenen. Je kan ze echter wel eenvoudig flashen via ROM Manager, een app die voorgeïnstalleerd staat in CM. Dat klinkt misschien eng, maar is in feite niet meer dan in de app op download en install drukken.
dat van die Google apps gaat wel lukken. GPS is echter wel een moetje voor mij, dat gebruik ik echt regelmatig. Even op zoek nog dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Corman schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 01:28:
Je wil niet downgraden, je wil net je bootloader updaten zodat heel die downgrade niet meer nodig is ;). Om je wat moeite te besparen heb ik de benodigde file online gezet: http://dl.dropbox.com/u/10491109/Android/LEGEIMG.zip
Zet dit bestand op de root van je SD-kaartje en start je telefoon op in bootloader modus (volume - inhouden en dan op power drukken). Je zal nu de vraag krijgen of je je bootloader wil updaten, selecteer ja.
nvm, al via de site van htcdev gelukt. Gewoon de vodafone_uk ruu gepakt. Inmiddels heb ik Cyanogenmod 7.1.0 draaien (laatste stable). Stappen die ik heb doorlopen:

1. rom kiezen en op sd-kaart zetten (http://download.cyanogenm...type=stable&device=legend)
2. htcdev.com unlock stappen doorlopen. (RUU update met vodafone_UK)
3. ClockworkMod recovery via S-OFF manier (http://forum.xda-develope...hp?p=18157273&postcount=1))
4. alles wipen
5. mod flashen
6. Gapps flashen

[ Voor 33% gewijzigd door thejoker80 op 29-02-2012 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Er is een nieuwe versie voor de Legend, nightly 7.2
Echter krijg ik en iedereen een 403 wanneer je hem probeert te downloaden. Zag wel een rapidshare linkje gepost, maar goed ik vertrouw dat niet..

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1515410

[ Voor 13% gewijzigd door n00bs op 29-02-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
De link werkt nu: http://download.cyanogenmod.com/?device=legend

Ik zal volgende week mijn Legend proberen te flashen met deze rom.

Heeft iemand hem al geprobeerd? Ik zou graag willen weten of de basisfuncties stabiel zijn: bellen, sms'en, GPS en WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
Wil je echt per sé GPS werkend hebben, dan moet je niet bij CyanogenMod gaan kijken maar bij een Sense ROM. Bij sommigen werkt GPS bij CM, bij anderen niet. Ik bijvoorbeeld krijg satellieten in bereik, ik kan ermee verbinden, maar op een fix kan ik jaren wachten (ik heb hem eens een uur lang laten proberen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Bad_Karma schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:54:

Heeft iemand hem al geprobeerd? Ik zou graag willen weten of de basisfuncties stabiel zijn: bellen, sms'en, GPS en WiFi.
De link werkt, maar is een corrupte incomplete zip file! nog geen 17MB data van de 88MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorgV
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-11-2024
Bad_Karma schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:54:

Voor mij is ie helemaal stabiel, behalve bij navigeren (random crashes). GPS werkt verder wel prima. Ook in maps. Ik heb ergens (weet niet meer waar) een radio-update geflashed na de mod zelf, anders werkte gps inderdaad niet (WIFI weet ik niet meer...) Google op "legend radio update", en je komt vast veel ervaringen en radio-versies tegen. Er is er vast eentje die goed werkt ;-)

Verder is Cyanogenmod (7) het beste wat mijn Legend is overkomen 8) , heb het al een half jaar of zo en ben er nog steeds erg tevreden mee.

[ Voor 3% gewijzigd door JorgV op 02-03-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
Bedankt voor jullie reacties.

In de Cyanogenmod Stable versie werkt alles wel? Of is het dan ook maar weer afwachten welke radio er in je toestel zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Bad_Karma schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:49:
Bedankt voor jullie reacties.

In de Cyanogenmod Stable versie werkt alles wel? Of is het dan ook maar weer afwachten welke radio er in je toestel zit
De stable werkt gewoon goed. Sinds de nightly en mn overclock heb ik regelmatig reboots of lock ups. Of dit een combi van de nightly is met overclock of enkel de overclock I dunno. Maar CM vergt wel een hoop meer aanpassingen om alles naar je smaak te maken. Maar dat is de kracht van Android en ook zijn zwakte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
Ik heb de HTCDev methode geprobeerd maar ik krijg de foutmelding "ERROR[190]: ROM IS NOT UPDATED" (terwijl ik firmware 3.15.405.3 heb).

Hiervoor heb ik dan de volgende oplossing geprobeerd: http://forum.xda-develope...p?p=21408713#post21408713
Dit bleek alleen te werken als je flashkaart FAT32 geformatteerd is..

Ik heb nu in het bootloaderscherm een roze balkje waarin "locked" staat, maar geen idee wat ik verder moet doen.

HTC Supertool v3 werkt ook niet.

HTC heeft dit wel heel ingewikkeld gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Zojuist CM 7.2 kang erop gedaan... stuk vlotter dan dat die was en geen reboot etc meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

n00bs schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 16:40:
Zojuist CM 7.2 kang erop gedaan... stuk vlotter dan dat die was en geen reboot etc meer gehad.
Nightly? http://download.cyanogenm...NIGHTLY-legend-signed.zip

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste