Android developer & dürüm-liefhebber
Idd hier ook totaal geen spijt van rooten + CM7.Mavamaarten schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:58:
Je moet downgraden omdat HTC in de nieuwste ROM nòg meer beveiligingen heeft ingebouwd.
Een custom ROM wou ik eerst ook niet maar kon het toen ik root had toch niet laten. En ik heb er geen moment spijt van dat ik CM7 erop heb gezet !
Ik krijg alleen niet de stille modus terug.
Dus ik zou graag dit hebben:
- Geluid
- Alleen trillen
- Totaal stil
Alleen dat totaal stil lukt me niet in te stellen, hij blijft trillen als ik gebeld wordt, wat ik juist niet wil
Wat ik heb gedaan:
Bij instellingen --> geluid --> Stille modus aangevinkt --> Trillen heb ik dan op ''Alleen buiten de stille modus'' geselecteerd. Maar dan trilt ie nog steeds als ik gebeld word ...
Zelfs als ik ''nooit'' selecteer trilt ie ...
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Er is sinds vandaag een nieuwe mod http://download.cyanogenm...m-7.0.3-Legend-signed.zipTimocos schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:05:
[...]
Idd hier ook totaal geen spijt van rooten + CM7.
Ik krijg alleen niet de stille modus terug.
Dus ik zou graag dit hebben:
- Geluid
- Alleen trillen
- Totaal stil
Alleen dat totaal stil lukt me niet in te stellen, hij blijft trillen als ik gebeld wordt, wat ik juist niet wil
Wat ik heb gedaan:
Bij instellingen --> geluid --> Stille modus aangevinkt --> Trillen heb ik dan op ''Alleen buiten de stille modus'' geselecteerd. Maar dan trilt ie nog steeds als ik gebeld word ...
Zelfs als ik ''nooit'' selecteer trilt ie ...
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ik zou dat eerst proberen, ben benieuwd of het dat oplost.
[ Voor 3% gewijzigd door n00bs op 11-08-2011 16:56 ]
Blijft hangen op Visual C++ 2005 die niet geinstalleerd zou zijn, die er bij mij in x86 en 64 op staan! Vermoedelijk is deze HTC Sync versie te oud om te kunnen draaien op een nieuw OS.
Hoe hebben anderen dit opgelost? waarom kan je niet rooten mbv de nieuwe HTC Sync?
Heb nu weer ongeveer 1 maand op de Originele ROM gedraaid

ik heb geen problemen meer dat het bereik weg valt
Voorheen had ik problemen met Cyanogenmod
het bereik van telefoon viel weg en moest vervolgens telefoon herstarten om bereik weer terug te krijgen
heb toen de originele rom geflasht eerst ook problemen met de verbinding nu ongeveer 3 weken stabiel
dus ik denk dat er iets mis was met de mast van Vodafone
Vond het al vreemd,
Want had de Cyanogenmod ook al 2 maanden gedraait zonder problemen !!!!
Maar het werkt weer gelukkig,
Misschien binnenkort toch weer even Rooten en de Cyanogenmod er weer op
Groetjes
B4dch1x
Who the f&#k is General Failure and why is he reading my harddisk?
Ik draai CM7 7.1.0RC 1
Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Ik moet toegeven dat dit bij mijn toestel de laatste tijd ook steeds vaker voorkomt. Heb zelf niets nieuws gedaan/geinstaleerd.acidd91 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:31:
Ik heb de laatste week (weken) dat mijn telefoon vaak crasht, soms tot op wel 2 a 3x per dag. (gewoon in mn broekzak)
Ik draai CM7 7.1.0RC 1
Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Provider: Vodafone
Android versie: 2.2
Softwarenummer: 3.15.405.3
maar in aal die guides staat dat je je telefoon via htc sync moet connecten, maar dat kan dus niet meer op m'n legend want ik draai cyanogenmod 7. en htc sync ziet hem niet, de computer wel, en als ik dan toch de originele RUU probeer te installeren dan zegt hij dat de telefoon niet geconnect is...
iemand een idee?
Eerst terug gaan naar een stock-rom en dan unrooten?kevindelange schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 17:55:
Ik wil graag mijn legend "un-rooten"
maar in aal die guides staat dat je je telefoon via htc sync moet connecten, maar dat kan dus niet meer op m'n legend want ik draai cyanogenmod 7. en htc sync ziet hem niet, de computer wel, en als ik dan toch de originele RUU probeer te installeren dan zegt hij dat de telefoon niet geconnect is...
iemand een idee?
Op de openingspagina staan ze inderdaad niet, maar ze zijn er wel. Zo zijn ze te vinden op xda. Ik heb er verder geen ervaring mee, dus veel succes.kevindelange schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:27:
Ja dat dacht ik dus ook, ik wilde eigelijk gewoon een stock rom erop zetten ( een originele htc legend rom) maar die kon ik dus nergens vinden.. dan is het wat mij betreft ook prima maar op het internet staat allemaal zooi en in de openingspagina zie ik alleen echt gemodde of licht dit nu aan mij?
Iemand oplossingen voor t probleem?
edit: Okee, ik ben er dus achter gekomen dat die installatie niet goed is gegaan, hij staat dus zonder image...
wat kan ik nu doen, ik heb een telefoon zonder software, is er een mogelijkheid dit te verhelpen?
[ Voor 58% gewijzigd door Falqoon op 23-08-2011 11:07 ]
Verwijderd
sinds vandaag eindelijk mijn legend geroot gekregen en CM7 geinstalleerd.
Dit werkt perfect.
blijkbaar ontbreekt daar de market in, dus heb ik deze gedownload van op http://goo-inside.me/gapps/.
Heb deze geinstalleerd via recovery.
Deze is zichtbaar op mijn legend.
Maar iedere applicatie die ik wil downloaden failt.
Heb ik iets verkeert gedaan, of is er iets mis met de market?
** edit: opgelost, reboot heeft geholpen
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 12:37 ]
Kun je wel in recovery modus komen? In dat geval via fake flash (op) even wipen en opnieuw proberen te installeren.kevindelange schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:57:
hmmm blayo 0.8 erop geinstalleerd, gaat hij na reboot niet meer aan.. oeps...
edit: Okee, ik ben er dus achter gekomen dat die installatie niet goed is gegaan, hij staat dus zonder image...
wat kan ik nu doen, ik heb een telefoon zonder software, is er een mogelijkheid dit te verhelpen?
als het goed is draaid hij wel in recovery modus (zo'n driehoek met dat uitroepteken)
Ik heb nog steeds deze:

Ik denk dat ik niet automatisch de nieuwste Market krijg vanwege de Gapps die ik in het begin (toen ik mijn Legend net had geroot) heb gebruikt.
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
CM7.0.3...
Hier te vindenMavamaarten schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 17:23:
Niet automatisch, ik heb ergens een .apk van het net geplukt en deze installeerde de update...
CM7.0.3...
Verwijderd
Mensen, HD is verward. HD heeft hulp nodig. HD heeft alles braaf gedaan zoals het moet. HD heeft CM7 werkend op een Legend. HD flasht de Legend met een willekeurige andere Legend ROM (zoals: B.0.7 of SFM) zodat Sense behouden blijft voor zus van HD en als ik hem geflashed heb en reboot, dan blijft het witte venster met het groene HTC logo erop staan. Komt ie niet voorbij. Zelfs niet na 10 minuten laten staan. En omdat ie op dat moment niet laadt durf ik hem niet heel veel langer te laten staan. Een paar minuten voor een deodexed ROM: ok. Maar meer dan 10?
Toegegeven, ik ben nieuw met dit alles, dus misschien ben ik wel te ongeduldig?
Iets anders waar een mogelijke oorzaak in zou kunnen zitten? Ik draai HBOOT 1.00.00.00
Als ik flash/recover doe ik dat nu via CWrM welke als update.zip op mini-SD staat, daar kies ik dan weer voor CM7 en als die erop staat, komt ie wel voorbij het witte venster.
HD niet snap...
Ik heb deze OP en links doorgelezen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=747890
Noobs, ik heb gisteren alles geflashed en gedaan via Win7x64, met die 2.0.33 versie van HTC sync uit de OP. Wat voor melding krijg je precies?n00bs schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:13:
Ik loop vast met installatie van HTC Sync die vernoemd staat in de startpost. Deze wil niet installeren op Windows 7 64 bit, in tegenstelling tot alle nieuwe versies van HTC Sync.
Blijft hangen op Visual C++ 2005 die niet geinstalleerd zou zijn, die er bij mij in x86 en 64 op staan! Vermoedelijk is deze HTC Sync versie te oud om te kunnen draaien op een nieuw OS.
Hoe hebben anderen dit opgelost? waarom kan je niet rooten mbv de nieuwe HTC Sync?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2011 17:58 ]
Verwijderd
maar mijn gps werkt niet meer? Het kan zijn dat die op de vorige versie ook niet werkte, maar niet gemerkt heb.
heeft iemand daar nog problemen mee?
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2011 16:42 ]
Een maand geleden CM7.0.3 erop gezet, samen met radio 7.13.35.05 om GPS te fixen. Hij heeft een maand goed gewerkt, daarstraks nog een paar smsjes gestuurd, geen probleem. Daarjuist, echter, krijg ik opeens geen bereik en de melding "Helaas! Het proces com.android.phone is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw.". Dit bericht komt nu elke 5 seconden op het scherm. Reboot, cold boot, battery pull, ... het haalt allemaal niks uit.
Ik dacht, het heeft iets met de radio te maken, maar een herflash of radio 7.08.35.21 werkt geen van beiden.
Ik dacht, misschien de ROM ? Ook die herflasht, zelfde probleem. Nu rest er mij alleen nog een factory reset, maar ga ik eerst nog alles backuppen...
MD5 hash van elke .zip klopte btw. Mocht dit ook niet helpen, RRU en terug naar HTC ?
Edit: Na al die heisa werkte een factory reset gewoon... SMSjes en contacten heb ik nog, al de rest ben ik kwijt
[ Voor 6% gewijzigd door Mavamaarten op 01-09-2011 15:32 ]
Ik heb de laatste tijd vooral last dat het geheugen van de telefoon snel vol is en dat hij niet altijd even snel meer is.
Wat zijn jullie ervaringen met (bv.) CyanogenMod? Is er meer geheugen beschikbaar (evt. na Data2ext) en wordt de telefoon merkbaar sneller? Ik lees hier namelijk nogal tegenstrijdige berichten over en de problemen met het bereik en GPS motiveren ook nog niet echt...
Alvast bedankt!
Verwijderd
Na een paar probleempjes werkt hij nu perfect.
dus daar moet je geen schrik van hebben.
Apps2SD staat er standaard op, dus je hebt zowizo al veel meer apps ter beschikking. De telefoon is uiteraard merkbaar sneller, je kan met SetCPU de telefoon overclocken (en underclocken als het scherm uit is) wat je extra prestaties én beter batterijleven geeft. Roottoegang geeft je ook leuke functies zoals bijvoorbeeld reverse tethering, titanium backup, ...
Bereik en GPS zijn heel simpel te fixen, gewoon een nieuwe radio flashen. Dit doe je door een .zip op je SD kaart te zetten, deze te flashen met Clockworkmod en te rebooten. Hierna gaat hij deze installeren en heb je terug GPS en beter bereik
Het scherm blijft op zwart, toestel lijkt het verder gewoon te doen.
Toestel heeft nog garantie dus heb ik hem aangemeld voor reparatie, maar ik zou nog wel willen weten of er aan de software gekloot is.
Kan ik op een manier zien of er een custom rom op staat zonder dat het display aan moet staan?
Ik heb
• HTC Sync Versie 2.0.33
• AndroidSDK(adb inbegrepen)
• Legend downgrading tools
gedownload.
Wat nu?
Doe dan "adb shell". Je krijgt nu een dollarteken als response. Daarna "su". Als je geroot bent, zou er een hekje (#) moeten verschijnen
Heb er nog 1 liggen die precies hetzelfde doet, deze is dan blijkbaar niet geroot als er su: permission denied staat?
Wat ziet CM er lelijk uit in vergelijking met Sense zeg! Dat was voor mij een ongelooflijke afknapper...
Er is bestaat ook een rom met Sense 2.1 dus misschien dat ik die binnenkort eens ga uitproberen. (Link)
Iemand toevallig ervaringen met deze rom?
[ Voor 5% gewijzigd door annuh op 09-09-2011 16:08 ]
Sense is gewoon een Launcher van HTC he, dus als je CM7 gebruikt kan je vervolgens ook andere Launchers downloaden die er (volgens jou) beter uit zien.annuh schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:07:
Vorig weekend heb ik mijn HTC Legend ook geroot en er CyanogenMod opgezet. Ik heb er echter weer heel rap terug gegaan naar de stock rom met HTC Sense!
Wat ziet CM er lelijk uit in vergelijking met Sense zeg! Dat was voor mij een ongelooflijke afknapper...![]()
Er is bestaat ook een rom met Sense 2.1 dus misschien dat ik die binnenkort eens ga uitproberen. (Link)
Naar mijn mening is Sense namelijk overrated, voornamelijk in gebruikersgemak.
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Nou heb ik ergens gelezen, dat het rooten van me Legend dit probleem kan oplossen door een stukje van je SD kaart te reserveren als intern geheugen. Heeft iemand hier misschien ervaringen mee? Ik ben eigenlijk verder gewoon tevreden over het besturingssysteem en Sense zelf. Het gaat me alleen om het geheugenprobleem. En ik heb verder helemaal geen ervaring met rooten enzo en volgens mij heeft het ook wat nadelen. Kan iemand mij op weg helpen hoe ik dit kan oplossen? Ik heb topic een beetje doorgenomen, maar snap niet echt hoe ik dit gefixed krijg.
Iemand die me hieraan kan helpen??
Alvast bedankt!
Verwijderd
Doet die site het bij jullie ook niet en kan iemand mij anders 'RUU_Legend_HTC_WWE_1.31.405.5_R_Radio_47.26.35.04_ 7.05.35.26L_release_126592_signed.exe' sturen?
Groeten
Het ging niet helemaal zoals het in de startpost stond. Crackin.bat lukte na veel pogingen maar niet. Terug naar fabrieksinstellingen en dan via die andere methode leek wel te lukken maar dan werkte dat RUU flashen niet zoals ik dacht dat het zou moeten. Gewoon doorgegaan met de volgende stappen en dat ging gelukkig allemaal goed.
Paar vragen en opmerkingen.
- ik kan met geen mogelijkheid mijn contacten op de simkaart vinden, iemand daar ervaringen mee?
- het nederlandse latinime uit de startpost laat het android toetsenbord crashen en terug naar de stock latinime gaf geen oplossing. Ben toen weer helemaal terug gegaan, toetsenbord doet het weer maar ik durf niet nogmaals die nederlandse latinime te proberen. Iemand daar een oplossing voor? Want ik wil wel graag nederlands erop.
- overclocken, lijkt de telefoon zeker sneller te maken maar wat is een stabiele goede waarde? Boven de 800 Hz lijkt de telefoon soms spontaan te gaan rebooten.
- dat je alle apps naar de SD kaart kan verplaatsen is heel fijn maar ik heb wel gemerkt als je facebook en twitter naar sd kaart verplaatst dat die na een reboot dan uit je automatisch synchroniserenlijstje verdwijnen.
- GPS werkte niet maar na andere radio geflasht (47.39.35.09u_7.08.35.21) te hebben doet die het weer wel.
Heb mijn Legend nu contant op 806 MHZ draaien (al anderhalve maand ofzo) en die werkt zeer fijn, geen crashes of wat dan ook ...Zou ook wel 825 willen proberen, maar dan zal batterij helemaal snel leeg zijn,Timminator schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:32:
Ik heb afgelopen weekend ook mijn 1,5 jaar oude Legend geroot en die draait nu op CM7 09252011 nightly.
Het ging niet helemaal zoals het in de startpost stond. Crackin.bat lukte na veel pogingen maar niet. Terug naar fabrieksinstellingen en dan via die andere methode leek wel te lukken maar dan werkte dat RUU flashen niet zoals ik dacht dat het zou moeten. Gewoon doorgegaan met de volgende stappen en dat ging gelukkig allemaal goed.
Paar vragen en opmerkingen.
- ik kan met geen mogelijkheid mijn contacten op de simkaart vinden, iemand daar ervaringen mee?
- het nederlandse latinime uit de startpost laat het android toetsenbord crashen en terug naar de stock latinime gaf geen oplossing. Ben toen weer helemaal terug gegaan, toetsenbord doet het weer maar ik durf niet nogmaals die nederlandse latinime te proberen. Iemand daar een oplossing voor? Want ik wil wel graag nederlands erop.
- overclocken, lijkt de telefoon zeker sneller te maken maar wat is een stabiele goede waarde? Boven de 800 Hz lijkt de telefoon soms spontaan te gaan rebooten.
- dat je alle apps naar de SD kaart kan verplaatsen is heel fijn maar ik heb wel gemerkt als je facebook en twitter naar sd kaart verplaatst dat die na een reboot dan uit je automatisch synchroniserenlijstje verdwijnen.
- GPS werkte niet maar na andere radio geflasht (47.39.35.09u_7.08.35.21) te hebben doet die het weer wel.
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Nou dacht laat ik vandaag maar eerst een poging wagen om te rooten, maar krijg de bestanden in de startpost niet eens binnen -.-. Zou heel goed aan me internet van UPC kunnen liggen, want die doet de hele dag al raar.xileS schreef op maandag 26 september 2011 @ 00:35:
Ik ben nog redelijk tevreden met me Legend, die gewoon standaard 2.2 draait. Maar nou begin ik me alleen heeel erg te ergeren aan dat me geheugen steeds vol zit. Zoveel apps heb ik niet eens geïnstalleerd. WhatsApp neemt voornamelijk het meeste ruimte in beslag. Ik kan niet eens nieuwe apps meer uitproberen, want dan krijg ik gelijk al een geheugen is vol melding. Zelfs een automatische update van de market zorgt voor geheugenproblemen.
Nou heb ik ergens gelezen, dat het rooten van me Legend dit probleem kan oplossen door een stukje van je SD kaart te reserveren als intern geheugen. Heeft iemand hier misschien ervaringen mee? Ik ben eigenlijk verder gewoon tevreden over het besturingssysteem en Sense zelf. Het gaat me alleen om het geheugenprobleem. En ik heb verder helemaal geen ervaring met rooten enzo en volgens mij heeft het ook wat nadelen. Kan iemand mij op weg helpen hoe ik dit kan oplossen? Ik heb topic een beetje doorgenomen, maar snap niet echt hoe ik dit gefixed krijg.
Ik heb begrepen dat ik Data2ext moet installeren om mijn geheugenprobleem op te lossen, maar hiervoor moet ik neem ik aan eerst een custom firmware voor installeren? Het liefst wil ik het Sense interface enzo allemaal zo houden, want ik vind het wel fijn werken met integratie met facebook enzo.
Ik heb het een beetje doorgenomen hoe te installeren enzo, maar vind het wel allemaal beetje ingewikkeld uitzien allemaal. Heeft iemand toevallig ergens een stap voor stap handleiding hoe ik het makkelijkst mijn probleem opgelost krijg?
Mijn telefoon is S-ON (HBOOT >1)
Iemand een oplossing?
Ik stel voor eens op het xda-forum te kijken
Verwijderd
Alles werkt goed, behalve WIFI. Er staat Error bij (of in NL: Fout)
Via een Terminal Emulator heb ik gezien dat kernelmodule "sdio.ko" niet geladen is. Met: find / | grep sdio.ko hebben we dat wel geladen, de fout verandert ook: maar WIFI werkt nog niet. Heeft iemand dit probleem ook al gehad?
Verder heb ik ook geen Zaklamp-functie meer. En als ik met Titanium 'de oude zaklamp' terugzet, loopt de telefoon vast.
Als ik het niet klaar krijg met de wifi, ga ik eerst maar terug naar 0.8 B Froyo. Die werkte heel goed. Wel had ik Ap2sd nodig om ruimtegebrek op te lossen.
(let op bij het laden van deze ROM dat je een recente versie van ClockworkMod Recovery download uit de Markt :-)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 18:28 ]
alvast bedankt
O.R.C. Black Bulls Rugby
Enige wat ik dan kan aanraden is start je pc eens opnieuw op, probeer een andere pc of maak een nieuwe goldcard.
Verwijderd
Ik quote mezelf even, maar misschien is dit een handige tip voor je?Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 10:51:
Problemen die ik tegenkwam:
- Ik had een GoldCard gemaakt met de CID, en niet met de Reverse CID. Daardoor krijg je een fout bij de bekende STEP1 en STEP2. Verder had ik de GoldCard niet op de lage 'clustersize' van 5xx bytes geformatteerd naar FAT32.
ik heb dat gedaan alleen blijft die op dat rode uitroepteken staan ( of moet ik hier paar minuten wachten ) ??Cobesz schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:05:
je staat in het scherm met dat rode uitroepteken en je dubbelklikt step2-windows.bat(als je windows gebruikt)?
Enige wat ik dan kan aanraden is start je pc eens opnieuw op, probeer een andere pc of maak een nieuwe goldcard.
ik heb die mmc0 gedaan omdat 1 niet werkte of maakt dit niks uit?? .. wat is reverze CID
p.s. ik gebruik win7 64x
inmiddels dit uitgeprobeerd maar ik blijf maar dat rode uitroepteken zien...Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:06:
[...]
Problemen die ik tegenkwam:
- Ik had een GoldCard gemaakt met de CID, en niet met de Reverse CID. Daardoor krijg je een fout bij de bekende STEP1 en STEP2. Verder had ik de GoldCard niet op de lage 'clustersize' van 5xx bytes geformatteerd naar FAT32.
nu met een andere sd kaartje geprobeerd en bij stap 6 ( step 1 windows file ) gaat het al fout ,, krijg flash version nog wat foutmelding over. dus ik doe iets fout met de goldcard
[ Voor 37% gewijzigd door psyy138 op 12-10-2011 22:30 ]
O.R.C. Black Bulls Rugby
Ik heb dit probleem ook gehad bij het rooten. Voor mij was de oplossing toen om step2-windows niet uit te voeren, maar via fakeflash de ROM van mijn keuze te flashen. Zie ook hier.psyy138 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:45:
[...]
ik heb dat gedaan alleen blijft die op dat rode uitroepteken staan ( of moet ik hier paar minuten wachten ) ??
ik heb die mmc0 gedaan omdat 1 niet werkte of maakt dit niks uit?? .. wat is reverze CID? (GEVONDEN) en ik zal is proberen met 5xx clustersize , had dit op standaard 4096 staan
p.s. ik gebruik win7 64x
[...]
inmiddels dit uitgeprobeerd maar ik blijf maar dat rode uitroepteken zien...
nu met een andere sd kaartje geprobeerd en bij stap 6 ( step 1 windows file ) gaat het al fout ,, krijg flash version nog wat foutmelding over. dus ik doe iets fout met de goldcarddus dat word morgen verder proberen
bij mij zegt die het volgende als ik fake flash doe.Azaruc schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 08:56:
[...]
Ik heb dit probleem ook gehad bij het rooten. Voor mij was de oplossing toen om step2-windows niet uit te voeren, maar via fakeflash de ROM van mijn keuze te flashen. Zie ook hier.
-- install from sdcard...
finding update package...
opening update package...
verifying update package...
E::failed to verify whole-file signature
E:signature verification failed
installation aborted
alvast bedankt
O.R.C. Black Bulls Rugby
Verwijderd
Verder wil ik nu Darktremor Apps2SD & Gapps installeren. Klopt het dat dit op dezelfde manier moet als "Custom ROMs installeren" (zoals omschreven in de OP)? Ben ik dan niet mijn CM7.1 rom kwijt?
Verder ben ik ook mijn contacten op mijn sim-kaart kwijt..? Iemand daar nog ervaringen (of beter oplossingen) mee?
Settings --> Applications --> "Onbekende Bronnen" aanvinken.Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:07:
Gisteren is het mij eindelijk gelukt om de Legend te rooten en CM7.1 te installaren! Nu zit ik alleen met het volgende probleem: de telefoon weigert om gewonen APK bestanden te installeren via bestandsbeheer, hebben meer mensen daar last van?
Dan zou het moeten werken
O.R.C. Black Bulls Rugby
Zojuist op mijn Legend gezet en uitstekende ROM! Je moet alleen wel eerst alles wipen voordat je em erop zet anders krijg je rare crashes.annuh schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:07:
Vorig weekend heb ik mijn HTC Legend ook geroot en er CyanogenMod opgezet. Ik heb er echter weer heel rap terug gegaan naar de stock rom met HTC Sense!
Wat ziet CM er lelijk uit in vergelijking met Sense zeg! Dat was voor mij een ongelooflijke afknapper...![]()
NOSIG
Iemand tips?
Ben nu bezig met een goldcard maken, wat een werk zeg. Heb het uit eindelijk met een goldcardtool gedaan.
Heb nu de downgrade voor elkaar gekregen op een XP machine.
Ok,e roosten step 1 werkt, step 2 niet.... Nu wel, kaart weg halen.
Laatste stappen.... We have root. CM7!!!!
Tips voor mensen die lezen: Bijkbaar was win 7 64 bit het begin probleem. Met de tip die al eerder gegeven is de RUU flash mogelijk. Andere tip: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=746454. Hier staat nog dat je je goldcard er uit moet halen. Voor een makkelijke goldcard is er een goldcard tool te downloaden en die heeft bij mij gewerkt.
Waarom word nergens uit gelegd hoe je die gapps installeerd. Wifi connectie maken, rom manager update doen, gaps downloaden op je sd kaart zetten en installeren.
[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2011 21:47 ]
(Ga, als dit is uitgevoerd, met je de volume toets terug naar het hoofdmenu en navigeer naar "Flash zip forum SDcard", en kies "rootedupdate.zip. Nu zal hij je telefoon gaan flashen.)
als ik flash zip from sdcard doe krijg ik het volgende :::
E:Can't mount SDCARD:
E:Can't mount /dev/block/mmcblk0p1 (or /dev/block/mmcblk0)
(invalid argument)
ik dacht yes het gaat goed maar dan egt op de laatse stap gaat het fout gvd :((
nvm. sd card was beschadigd blijkbaar daardoor kon die de rootupdate file niet sturen ... maar alsnog bedankt
ik heb nog wel een vragje ,, hoe krijg ik die google apps op mijn telefoon ( cm 7.1 )
[ Voor 16% gewijzigd door psyy138 op 21-10-2011 09:08 . Reden: extra tekst :) ]
O.R.C. Black Bulls Rugby
[ Voor 100% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:22 ]
Zet het Gapps bestand op de root van je SD kaart en flash deze met de recovery.psyy138 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 18:04:
ik ben nu al veel verder als eerst:) maar nu krijg ik het een probleem bij de laatste stap...![]()
![]()
(Ga, als dit is uitgevoerd, met je de volume toets terug naar het hoofdmenu en navigeer naar "Flash zip forum SDcard", en kies "rootedupdate.zip. Nu zal hij je telefoon gaan flashen.)
als ik flash zip from sdcard doe krijg ik het volgende :::
E:Can't mount SDCARD:
E:Can't mount /dev/block/mmcblk0p1 (or /dev/block/mmcblk0)
(invalid argument)
ik dacht yes het gaat goed maar dan egt op de laatse stap gaat het fout gvd :((
nvm. sd card was beschadigd blijkbaar daardoor kon die de rootupdate file niet sturen ... maar alsnog bedankt![]()
ik heb nog wel een vragje ,, hoe krijg ik die google apps op mijn telefoon ( cm 7.1 )
OF
Open Rom Manager en download daar Gapps uit en flash vanuit deze app
Edit 1: Inmiddels iets verder.... in Recovery CM 7.03 aan opnieuw aan het flashen... hoop dat het goed gaat.....
Edit 2: Het lijkt nu goed te gaan... pffff!
Edit 3: Hoe installeer ik de google bestanden? Voorheen heb ik alles geflashed met rom manager, dus dit is even nieuw terrein....
[ Voor 34% gewijzigd door Rn82 op 23-10-2011 14:06 ]
Verwijderd
Werkt jouw Wifi wel goed dan? Bij mij werkte de wifi totaal niet. Maar misschien heb ik wel geen wipe uitgevoerd. Misschien toch nog maar een keer proberen... Die ROM zag er wel erg slick uit_Christiaan_ schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:43:
[...]
Zojuist op mijn Legend gezet en uitstekende ROM! Je moet alleen wel eerst alles wipen voordat je em erop zet anders krijg je rare crashes.
NOSIG
heb het zelfde ,, zegt heletijd verbinding maken en dan verbinding verbrokenVerwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 14:41:
[...]
Werkt jouw Wifi wel goed dan? Bij mij werkte de wifi totaal niet. Maar misschien heb ik wel geen wipe uitgevoerd. Misschien toch nog maar een keer proberen... Die ROM zag er wel erg slick uit
heb het werkend gekregen door opnieuw te installeren
[ Voor 10% gewijzigd door psyy138 op 23-10-2011 19:25 ]
O.R.C. Black Bulls Rugby
edit: Gewoon dit uitvoeren en dan flashtie de CWM recovery die daarna gewoon te benaderen is om custom roms te flashen? Dus ding downloaden, renamen naar update.zip, op SD-kaart gooien, Legend opstarten met HOME + VOL DOWN en dan update.zip in de HTC recovery uitvoeren zoals hier bij een Desire te zien is? Lijkt bijna te makkelijk?
edit2: Zit d'r nou een A2SD+ script in of niet en werkt de zaklamp app?
edit3: Kan een radio update via fake flash CWM of beter via de HTC Recovery?
[ Voor 87% gewijzigd door pathfinder2k op 24-10-2011 02:26 ]
De telefoon is namelijk een keer op de standby knop gevallen en werkt nu niet goed meer. Kan iemand me vertellen of dit mogelijk is?
Verwijderd
Goldcard maken ging makkelijk door de applicatie die er nu is (eerst moest je nog kloten met cijfers in een HxD editor, dat hoeft niet meer. Het gebruik van de crackin.bat ging niet echt, lukte me voorheen ook al niet om de juiste cijfers te krijgen. Maar met Visionary+ ging het perfect. Het rooten zelf is ook helemaal gelukt, moest wel een aantal stappen opnieuw doen want dan pakte hij het niet.
Heb toen Cyagonmod 7.1 geïnstalleerd, die wilde ik al heel lang. Maar ik vind deze toch wel tegen vallen, ik vind hem niet mooi en erg slordig, sommige dingen zijn onleesbaar enzo. Ik begon Sense al heel snel te missen en dus ben ik nu deze ROM aan het proberen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=987251
Er zijn wat problemen met het batterijverbruik, maar zolang ik maar Sense heb vind ik het best
Baseband 47.26.35.04U_7.05.35.26L. CyanogenMod 7.1.0-Legend.
Edit: Pro tip nummertje te veel (ik denk dat de TS nog wel weer eens een update mag hebben met FAQ). Met rommanager kan je onderaan je clockworkrecovery versie kiezen, zet die op 2.5.0.7 en voila, radio flash.
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 18:50 ]
Iemand?
Om dit probleem op te lossen moet ik Data2Ext installeren heb ik begrepen, maar die is volgens mij alleen voor de CyanogenMOD. Ik wil wel heel graag sense behouden en dat heeft de CyanogenMOD niet.
Nu kwam ik net B 0.8.4 based on stock HTC FroYo tegen en zie dat die ook data2ext ondersteund. Dus ik denk dat ik deze rom moet hebben. Heeft iemand hier ervaringen mee? En het belangrijkste hoe krijg ik dit goed geïnstalleerd, want ik snap op het moment niet echt hoe ik dit werkend moet gaan krijgen. Ik zou heel blij zijn met een korte stappenplan, als dat mogelijk is.
Ik heb B0.8 ook een tijdje gedraaid en beviel op zich prima. Ik ben vanwege de snelheid teruggegaan naar CyanogenMod (niet dat B0.8 erg traag is, maar CM is wel merkbaar sneller).xileS schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 00:15:
Nog steeds heb ik mijn Legend niet geroot. Me enige reden om dit gaan te doen is omdat de interne geheugen altijd vol raakt. En heb daarom minder apps geïnstalleerd dan ik eigenlijk wil.
Om dit probleem op te lossen moet ik Data2Ext installeren heb ik begrepen, maar die is volgens mij alleen voor de CyanogenMOD. Ik wil wel heel graag sense behouden en dat heeft de CyanogenMOD niet.
Nu kwam ik net B 0.8.4 based on stock HTC FroYo tegen en zie dat die ook data2ext ondersteund. Dus ik denk dat ik deze rom moet hebben. Heeft iemand hier ervaringen mee? En het belangrijkste hoe krijg ik dit goed geïnstalleerd, want ik snap op het moment niet echt hoe ik dit werkend moet gaan krijgen. Ik zou heel blij zijn met een korte stappenplan, als dat mogelijk is.
Voor de installatie kun je het best even kijken in de threads op XDA, daar staat het meeste wel uitgelegd.
Zie ook mijn tips met problemen die ik ben tegen gekomen. Maak, als ik ooit eens tijd heb, wel een FAQ voor in de TS.Azaruc schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 09:31:
[...]
Ik heb B0.8 ook een tijdje gedraaid en beviel op zich prima. Ik ben vanwege de snelheid teruggegaan naar CyanogenMod (niet dat B0.8 erg traag is, maar CM is wel merkbaar sneller).
Voor de installatie kun je het best even kijken in de threads op XDA, daar staat het meeste wel uitgelegd.
Klopt, ik was niet helemaal duidelijk in mijn post. Als je Sense wilt is B0.8 (waarschijnlijk) de beste optie. Een andere optie is de NewSense ROM (hier), maar daar zitten nog wat meer problemen in volgens mij.Cobesz schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:19:
Dit komt omdat sense nu eenmaal zwaar is vergeleken bij CM. Maar wil je sense kan ik blayo's rom nog eerder aanraden dan stock ;-)
[ Voor 7% gewijzigd door Azaruc op 31-10-2011 12:00 ]
Ik wil vanavond een poging wagen om dit geïnstalleerd te krijgen, maar veel is nog abracadabra taal voor mij en in de topic zie ik ook niet direct een handige stappenplan die ik kan volgen om van stock rom naar blay0's rom te gaan.
Maar ik zie dat ik voor de installatie nog een en ander met de partities op de SD kaart moet doen om het werkend te krijgen.
Volg eerst de stappen in de op van dit topic om een cleane rooted ROM op je toestel te zetten. Vervolgens kun je simpel Blayo installeren en daarna ook data2ext (volgens mij staan de stappen van data2ext wel duidelijk in het topic van data2ext op XDA, maar dat kan ik hier even niet controleren.)xileS schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:57:
Ik kwam de NewSense rom idd eerst tegen, maar ik zie daar niet echt ondersteuning staan voor Data2Ext en in de topic van de Blay0 word er wel over data2ext gesproken. Dit is voor mij heel belangrijk, want ik heb dramatische geheugenproblemen -.-
Ik wil vanavond een poging wagen om dit geïnstalleerd te krijgen, maar veel is nog abracadabra taal voor mij en in de topic zie ik ook niet direct een handige stappenplan die ik kan volgen om van stock rom naar blay0's rom te gaan.
Maar ik zie dat ik voor de installatie nog een en ander met de partities op de SD kaart moet doen om het werkend te krijgen.
•rooted Legend
•ClockworkMod recovery
•wipe if you are switching from some other ROM (not necessary if you are upgrading)
•second (primary) partition on your SD card formatted as ext2, ext3 or ext4 if you plan to use a2sd or data2ext
Dus daarom neem ik aan dat er eerst iets met de SD kaart gedaan moest worden voordat de rom wordt geïnstalleerd.
Heb ook Visionary gedownload en temproot proberen te geven als ik su typ dan krijg ik wel een # teken, maar als ik /data/local/flash_image misc /data/local/misc1-2.img typ gebeurd er volgens mij niks. Daarna de Legend RUU.exe probeer te installeren, dan krijg ik uiteindelijk Fout [171] USB-verbinding fout.
Ik loop dus bij het downgraden al vast, wat doe ik toch verkeerd ;s?
Ja, dat had ik namelijk ook. XP machine werkte perfect.xileS schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 05:11:
Ik loop nu al vast met downgraden. Ik gebruik Windows 7 64bit versie, kan dit echt het probleem zijn?
Verwijderd
ik kreeg ook de usb fout.
ik heb toen de usb kabel uitgetrokken en terug ingestoken.
ruu opnieuw gedaan en toen ging het wel
Ik heb het gewoon op 3 systemen geprobeerd xD, maar eindelijk downgraden is gelukt, nu de rest nog.
/edit
Blay0's rom zit er op, toen ik in de recovery menu zat zag ik dat ik ook via die manier een ext2 partitie kon maken. Dat heb ik dus gedaan en heb ik daarna "data2ext --enable" in adb shell getypt. Dit heeft wel gewerkt, alleen nu draait alles ontiegelijk sloom. Ik ben nu al een paar uur een paar apps in de market aan het updaten ;s. Ik heb geen idee of het aan me sd card ligt of dat ik het verkeerd gepartitioneerd heb.
/edit2
Ik heb net opnieuw partities aangemaakt met Customized CWM 3.0.1.3 fake-flash en daarna heb ik format_sd-ext ext4 gedaan via de adb shell. Rom opnieuw geflashed en daarna weer "data2ext --enable" gedaan, zoals hier beschreven. Hij deed nog steeds traag met apps updaten in het begin volgens mij, maar volgens is snelheid nu wel normaal
[ Voor 67% gewijzigd door xileS op 02-11-2011 00:57 ]
Als je een heel snelle sdkaart hebt dan kan dit zelfs voordelen leveren qua prestaties op je Legend :-)
Wat data2ext inprincipe doet is de partitie op je sdkaart als intern geheugen gebruiken. Alles wat er ook maar met het android system te maken heeft word hier ook op gezet.
Of je "echte" interne geheugen nog gebruikt wordt durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen, maar volgens mij word dit niet meer gebruikt als je data2ext enabled
[ Voor 41% gewijzigd door Cobesz op 02-11-2011 13:48 ]
Ja ik had al een beetje begrepen hoe data2ext werkt, hierdoor heeft het denk ik ook geen zin meer om de applicaties naar de sd te verplaatsen neem ik aan
Ben nu een update aan het uitvoeren naar 0.8.4, maar dat zal denk ik niet veel uitmaken.
Hmm, hij blijft nu al heel lang op wit scherm met htc logo hangen ;s
/edit
ok, ben er net achter gekomen dat je niet moet rebooten naar recovery in blay0's rom zelf om een update uit te voeren, want dan gaat de ext partitie naar de klote. Dus moest partitie weer opnieuw aanmaken, maar ik ga er maar vanuit dat ik een nieuwe sd moet aanschaffen, want dit werkt zo niet.
Is bijvoorbeeld deze class 10 microsd geschikt voor mijn doeleinden?
Ik heb het nu maar op a2sd gezet ipv data2ext, dit werkt wel veel sneller nu. Is a2sd niet gewoon hetzelfde als apss2sd wat standaard al in me unrooted legend 2.2 zat? Als dit gewoon hetzelfde is, dan betekend dit dat me geheugen weer snel vol zal raken. Snap alleen dan niet waarom ik voor deze custom rom hiervoor een aparte partitie aan moet maken en het nog apart moet activeren.
/edit2
Hmm blijkbaar is a2sd niet hetzelfde wat in stock 2.2 zit. Als ik apss verplaats naar de sd heeft het geen invloed en ik heb nu trouwens veel meer geheugen over als vroeger toen ik niet geroot had. Dus voorlopig heb ik nog geen nieuwe sd kaart nodig en kan ik a2sd blijven gebruiken, ookal snap ik niet hoe het werkt xD.
[ Voor 50% gewijzigd door xileS op 03-11-2011 00:42 ]
USB foutopsoring aanzetten en alleen opladen selecteren bij verbindingxileS schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 05:11:
Ik loop nu al vast met downgraden. Ik gebruik Windows 7 64bit versie, kan dit echt het probleem zijn?
Heb ook Visionary gedownload en temproot proberen te geven als ik su typ dan krijg ik wel een # teken, maar als ik /data/local/flash_image misc /data/local/misc1-2.img typ gebeurd er volgens mij niks. Daarna de Legend RUU.exe probeer te installeren, dan krijg ik uiteindelijk Fout \[171] USB-verbinding fout.
Ik loop dus bij het downgraden al vast, wat doe ik toch verkeerd ;s?
Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]
O.R.C. Black Bulls Rugby