Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azaruc schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 11:14:
[...]

Probeer het eens door eerst het commando "su" uit te voeren. Of doe je dat al?
Ook gedaan, ook toen gaf ie dat aan. Ik heb het geen in het bericht hierboven ook gedaan enkel werkt dit alleen met CM7 en ik vind die rom niet zo fijn. Ik denk dat ik het maar gewoon zo laat en een andere rom zoek die beter met het interne geheugen omgaat. in ieder geval toch bedankt weer voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 11:50
Ik heb met CM 7.03 meer last van crashes. Meer mensen met dit probleem? Ik ga denk ik weer de nightlies draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

jacobras

Developer

Ik heb continu crashes, met dank aan Vodafone...

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4dch1x
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-03 11:40
Hoi Jacobras,

ik heb ook vodafone

maar k heb geen last van crashes ?

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Who the f&#k is General Failure and why is he reading my harddisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

jacobras

Developer

Dat kan, schijnt alleen te zijn met Vodafone simkaarten waar de onderste reeks getallen met een 7 begint. Maar dat is meer iets voor een ander topic.

[ Voor 34% gewijzigd door jacobras op 30-05-2011 12:06 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 11:19
hallo allen,

ik heb een flink stuk van dit topic door gespit maar nog niet een direct antwoord gezien op de vraag waar ik mee zit.
Overal lees je dat android 2.3 een stuk beter presteerd, maar hoe verhoud die verbetering zich met de accuduur?
Een van de belangrijkste dingen voor mij is dat de standby/bel tijd niet korter word. Kunnen jullie hier iets zinnigs over zeggen? Overclocken is voor mij dus sowieso iets om alleen mee te spelen.
Is bij de standaard installatie zonder de CPU te verhogen/verlagen de accuduur gelijk of langer? En werkt 2.3 dan ook 'gewoon' soepel, zoals het met de laatste HTC rom ook werkt?

Ik ben benieuwd, zoals ik al aangaf is vooral accuduur een reden om over te stappen. Tot nu toe mis ik geen functies op mijn legend..

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azaruc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-07-2024
atacama schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:16:
hallo allen,

ik heb een flink stuk van dit topic door gespit maar nog niet een direct antwoord gezien op de vraag waar ik mee zit.
Overal lees je dat android 2.3 een stuk beter presteerd, maar hoe verhoud die verbetering zich met de accuduur?
Een van de belangrijkste dingen voor mij is dat de standby/bel tijd niet korter word. Kunnen jullie hier iets zinnigs over zeggen? Overclocken is voor mij dus sowieso iets om alleen mee te spelen.
Is bij de standaard installatie zonder de CPU te verhogen/verlagen de accuduur gelijk of langer? En werkt 2.3 dan ook 'gewoon' soepel, zoals het met de laatste HTC rom ook werkt?

Ik ben benieuwd, zoals ik al aangaf is vooral accuduur een reden om over te stappen. Tot nu toe mis ik geen functies op mijn legend..
Ik heb het niet perfect gecontroleerd maar bij normaal gebruik van m'n telefoon ging m'n telefoon langer mee met CM 7 (Android 2.3) dan met B8 (Android 2.2).

Vergeet ook niet dat je je telefoon kunt underclocken, door een minimum en een maximum cpu waarde in te stellen. Hij zal het minimum gebruiken als je je telefoon niet actief gebruikt en cpu bijschakelen op het moment dat het nodig is (tot het maximum dat je hebt ingesteld).

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 11:19
Azaruc schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:27:
[...]
Vergeet ook niet dat je je telefoon kunt underclocken, door een minimum en een maximum cpu waarde in te stellen. Hij zal het minimum gebruiken als je je telefoon niet actief gebruikt en cpu bijschakelen op het moment dat het nodig is (tot het maximum dat je hebt ingesteld).
Klinkt zeker als een voordeel. Ik ga me eens in alles verdiepen. Ik vind Sense wel lekker werken maar is in mijn ogen niet onmisbaar. Zeker niet op de oude Legend. Nieuwere Sense versies hebben wel voordelen die je eventueel niet kwijt wilt :)

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wat zou de batterijduur zijn van een van CM voorziene Legend zijn? Ik weet ondertussen dat met de stock 2.2 ongeveer 2 dagen haalbaar is met redelijk gebruik. Maar ik wil eigenlijk wel meer halen. Data gaat uit, scherm gaat op een fixed helderheid en laag. Hoeveel zou haalbaar moeten zijn? Oftewel is het de moeite om het voor een reservetoestel te doen?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

Touchdomex schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:30:
Wat zou de batterijduur zijn van een van CM voorziene Legend zijn? Ik weet ondertussen dat met de stock 2.2 ongeveer 2 dagen haalbaar is met redelijk gebruik. Maar ik wil eigenlijk wel meer halen. Data gaat uit, scherm gaat op een fixed helderheid en laag. Hoeveel zou haalbaar moeten zijn? Oftewel is het de moeite om het voor een reservetoestel te doen?
ff een extra accu'tje halen? Zit je nooit zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

pathfinder2k schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:29:
[...]

ff een extra accu'tje halen? Zit je nooit zonder.
Kan ik dat beter voor mijn huidige telefoon doen. Die gaat op die manier 2 dagen mee en met een reserve-accu dus 4. Wat ik dus ook haal met een extra accu in een Legend... Galaxy S met custom roms FTW!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:17
GeeJeex schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:49:
Ja, maar godzijdank is het gelukt zeg.
Ik heb verschillende methodes door elkaar gemixt als het ware, gewoon de dingen met elkaar gelinked die logisch leken en uiteindelijk op de een of andere manier deed 'tie het. Zal ngo wat worden als ik hem zometeen weer moet unrooten voor garantie en dan weer rooten... :")

Trouwens niet tevreden over Cyanogen 7.0.2, m'n batterij gaat als een gek naar beneden en ook lekker soepel werkt het niet. Ik had juist cyanogen genomen om de batterij wat meer te sparen en de Legend wat soepeler te laten lopen maar ik kom 'n beetje bedrogen uit. :\
Zou je misschien mij willen uitleggen welke methoden je hebt gelinked met elkaar, want ik heb exact hetzelfde probleem met het rooten van mijn Legend. Krijg echt gewoon exact dezelfde meldingen als jij, en jij bent de enige die hem volgens mij wel zo heeft kunnen rooten. :) Althans kan het nergens anders vinden.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
Ik heb de laatste tijd veel te veel vastlopers met CM7. Iemand een andere rom? Of is de nieuwe nightly build het proberen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:13

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik was op zoek naar een MIUI ROM voor de Legend maar ik heb ondertussen begrepen dat dit er nooit zal komen :? Ik ben een beetje uitgekeken op CM7 hier en wil wel wat eyecandy zonder al te veel prestaties en/of batterijduur te verliezen. SetCPU zal hier wel een handje bij helpen...

Na een beetje zoeken kwam ik op de Arced 1.7 ROM, heeft iemand ervaringen hier mee ?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azaruc
Mavamaarten schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:15:
Ik was op zoek naar een MIUI ROM voor de Legend maar ik heb ondertussen begrepen dat dit er nooit zal komen :? Ik ben een beetje uitgekeken op CM7 hier en wil wel wat eyecandy zonder al te veel prestaties en/of batterijduur te verliezen. SetCPU zal hier wel een handje bij helpen...

Na een beetje zoeken kwam ik op de Arced 1.7 ROM, heeft iemand ervaringen hier mee ?
Klopt, de ontwikkelaars van MIUI willen de sourcecode niet vrijgeven, dus kan het niet worden geport naar legend. Arced 1.7 heb ik zelf geen ervaringen mee, maar volgens mij wel vrij veel positieve reacties... Ik zou zeggen: Backup maken met Titanium/ Nandroid backup maken en testen :)

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Azaruc schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:06:
[...]
Klopt, de ontwikkelaars van MIUI willen de sourcecode niet vrijgeven, dus kan het niet worden geport naar legend. Arced 1.7 heb ik zelf geen ervaringen mee, maar volgens mij wel vrij veel positieve reacties... Ik zou zeggen: Backup maken met Titanium/ Nandroid backup maken en testen :)
Jammer van MIUI. Is echt super mooie ROM :'(
Ik zal hem downloaden en installeren. Ik post mijn bevindingen hier :Y

EDIT : Ja lap, da's waar ook, mijn SD kaart heeft nog maar 500kb vrij :+
Dan maar even al mijn muziek eraf :-(

[ Voor 11% gewijzigd door Mavamaarten op 19-06-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsthee92
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10-2023
Misschien dit een idee voor de mensen die MIUI willen draaien op de Legend? Een MIUI theme voor CM7, niet helemaal hetzelfde, maar het gaat om het idee niet waar? MDPI schermen worden ook gesupport dus het zou moeten werken op de Legend!

Verder nog geen ervaringen mee maar ziet er interessant uit!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1102755

[ Voor 11% gewijzigd door ijsthee92 op 19-06-2011 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Jah, heb ik gezien en ik vond hem niet zo mooi op mijn Legend.
Oh, en mag ik de TS eraan herinneren dat de download link van Fake-Flash dood is ?
Ik heb deze link gevonden (is aangepaste versie) die wel werkte en ClockworkMod Recovery succesvol startte :
http://forum.xda-develope...entid=535315&d=1299449412

Oh, en de Arced rom is net geflashed, nu is hij zijn eerste boot aan het doen. Dit duurt normaal gezien nog wel even...

[ Voor 15% gewijzigd door Mavamaarten op 19-06-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ik doe net geen dag met de batterij. Maar CPU loopt dan ook op 781Mhz, lager dan dat wordt de telefoon wel erg traag. Soms lukt een halve dag zlefs maar. Ik luister dan ook wel spotify en surf en doe vanalles.

Ik denk dat ik voor een Desire ga, die kan ik dan underclocken omdat de processor snel zat is. Eens kijken of ik dan langer kan, want android is toch wel erg gaaf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Welke rom draai je ? Ik zou zeggen, overclock hem tot 806 Mhz met de CM7 ROM en hij is echt snel.
Mijn batterij gaat (ging, heb nu nieuwe ROM om te testen) 2 tot 3 dagen mee bij redelijk veel wifi-gebruik.

En hij is geboot! (Arced 1.7) Nu even mijn google account invullen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Mavamaarten schreef op zondag 19 juni 2011 @ 18:25:
Welke rom draai je ? Ik zou zeggen, overclock hem tot 806 Mhz met de CM7 ROM en hij is echt snel.
Mijn batterij gaat (ging, heb nu nieuwe ROM om te testen) 2 tot 3 dagen mee bij redelijk veel wifi-gebruik.

En hij is geboot! (Arced 1.7) Nu even mijn google account invullen :Y
CM7, bij 806 heb ik vaker last van reboots. 2 dagen kan ik echt niet halen, ik mag blij zijn als hij nog aan is als ik thuis kom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

maarud schreef op zondag 19 juni 2011 @ 18:32:
[...]
CM7, bij 806 heb ik vaker last van reboots. 2 dagen kan ik echt niet halen, ik mag blij zijn als hij nog aan is als ik thuis kom :P
Vreemd. Bij mij crasht hij pas vanaf 1 stapje hoger dan 806... Hij wordt wel warm na een half uurtje gamen.

Oh, en de conclusie van de Arced ROM ?
Conclusie :
  • Oerlelijk
  • Traag en log
  • Het is een trage versie van CM7 met een super trage schil eromheen.
Dus, Arced 1.7 NIET aan te raden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
Arced wordt ook niet meer doorontwikkeld, de maker is overgestapt naar iPhone :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024

Dark Wanderer

Or not :P

Ik heb een vraagje over dit verhaal.

Ik heb hier een HTC legend met Android 2.2 (fota), build numer 3.15.405.3 CL291292.
Is deze te rooten naar Cyanogen 7? Ik lees op internet op sommige fora het niet kan, en op sommige wel.

Graag jullie hulp

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Ja hoor, eerst downgraden en dan rooten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Wanderer

Dark Wanderer

maarud schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:41:
Ja hoor, eerst downgraden en dan rooten :)
Oke,

Het rooten lijkt me niet zo moeilijk als je eenmaal gedowngrade hebt. Heeft iemand misschien een goede guide voor het downgraden van de telefoon? Ik kan wel 10 verschillende guides vinden op internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Tja, ik gebruikte er ook 3-4 door elkaar :P Ik moest iig een tijdelijke root hebben, anders lukte het mij niet. Dus als het jou ook niet lukt zou ik daar even naar kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Wanderer

Dark Wanderer

maarud schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:14:
Tja, ik gebruikte er ook 3-4 door elkaar :P Ik moest iig een tijdelijke root hebben, anders lukte het mij niet. Dus als het jou ook niet lukt zou ik daar even naar kijken...
Oke, volgende probleem.
heb de goldcard aangemaakt, wil nu crackin.bat aanmaken, maar ik krijg het niet voor elkaar. Een en al errors, en niet de verwachte permissions aan het einde van het script.

Nu visionary geinstalleerd, lijkt ook niet te werken, wat doe ik fout?

Edit: Als ik /data/local/flash_image misc /data/local/misc1-2.img goed heb uit kunnen voeren, is het dan nog nodig om crackin.bat te draaien?

[ Voor 11% gewijzigd door Dark Wanderer op 19-06-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Dark Wanderer schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:31:
[...]

Oke, volgende probleem.
heb de goldcard aangemaakt, wil nu crackin.bat aanmaken, maar ik krijg het niet voor elkaar. Een en al errors, en niet de verwachte permissions aan het einde van het script.

Nu visionary geinstalleerd, lijkt ook niet te werken, wat doe ik fout?

Edit: Als ik /data/local/flash_image misc /data/local/misc1-2.img goed heb uit kunnen voeren, is het dan nog nodig om crackin.bat te draaien?
dat had ik dus, die tijdelijke root hielp mij daar uit (met visionary was dat geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Wanderer

Dark Wanderer

maarud schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:39:
[...]

dat had ik dus, die tijdelijke root hielp mij daar uit (met visionary was dat geloof ik)
Hoe bedoel je dat?

Ik heb nu superuser rechten, maar wel temproot. Een reboot maakt dat dus ongedaan. Als je crackin.bat draait, ben je dit dus na de eerste reboot kwijt, zou dus niet moeten werken.

Ik weet even niet hoe verder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Dark Wanderer schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:52:
[...]

Hoe bedoel je dat?

Ik heb nu superuser rechten, maar wel temproot. Een reboot maakt dat dus ongedaan. Als je crackin.bat draait, ben je dit dus na de eerste reboot kwijt, zou dus niet moeten werken.

Ik weet even niet hoe verder te gaan.
temproot idd. via adb heb ik die 2 img bestandjes overgezet en uitgevoerd, toen werkte het wel, en kon ik ROM Manager installeren en zo CM7 :)

volgens mij was het dit: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=954450

[ Voor 7% gewijzigd door maarud op 19-06-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Wanderer

Dark Wanderer

maarud schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:56:
[...]

temproot idd. via adb heb ik die 2 img bestandjes overgezet en uitgevoerd, toen werkte het wel, en kon ik ROM Manager installeren en zo CM7 :)

volgens mij was het dit: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=954450
Bedoel je hiermee dat je die crackin.bat niet hoeft te draaien, en die RIUU nog wat ook niet? Gewoon gelijk doorgaan met het echte rooten zonder te downgraden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Rooten kan pas bij 1.31, dus als je dat niet hebt moet je eerst downgraden.

Dit werkte voor mij, check ook die modaco link:
1. Connect the phone in charge only mode.

2. run crackin.bat

3. even if you end up with the cr--rw---- download and install modaco visionairy apk

4. temproot phone.

5. in cmd, type adb shell, then ''su'' and accept super user permissions on phone
You should see a # <this means you have the permissions.

6. in cmd, type: /data/local/flash_image misc /data/local/misc1-2.img

7. run the RUU again. it should work now.

Thanks to: http://android.modaco.com...wngrading-from-froyo-ota/ (the apk can be found here)

good luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Wanderer

Dark Wanderer

maarud schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:10:
Rooten kan pas bij 1.31, dus als je dat niet hebt moet je eerst downgraden.

Dit werkte voor mij, check ook die modaco link:

[...]
Helemaal gelukt ! :)

Alleen heb ik nog geen google apps, hoe krijg ik dat voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Dark Wanderer schreef op maandag 20 juni 2011 @ 00:36:
[...]

Helemaal gelukt ! :)

Alleen heb ik nog geen google apps, hoe krijg ik dat voor elkaar?
Gapps cm7 intikken in google :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Of sommige apps los downloaden, gmail heb ik ook uit de market gehaald. En idd het losse google apps pakket van cm7 downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

maarud schreef op maandag 20 juni 2011 @ 08:44:
Of sommige apps los downloaden, gmail heb ik ook uit de market gehaald. En idd het losse google apps pakket van cm7 downloaden
Voordeel van die Gapps combinatie is dat je ook bijvoorbeeld Car Home, News & Weather en volgens mij nog wat apps hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Voordeel ? News & Weather is nog wel een leuke app maar Car Home voegt imo niks toe.
Draait er hier iemand nog iets anders dan CM7 ? Arced viel me enorm tegen (ja ik weet dat hij niet meer ontwikkeld wordt maar dat wil toch niet zeggen dat een ROM niet het proberen waard is)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Mwah, het enige wat ik nodig heb is gmail en agenda, de rest heb ik vervangers voor.

Ik zoek alleen nog een HTC Sense-like berichten widget, zodat je zo leuk door je berichten kan bladeren. Dat vond ik nog wel grappig. Is daar een substitute voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

maarud schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:49:
Mwah, het enige wat ik nodig heb is gmail en agenda, de rest heb ik vervangers voor.

Ik zoek alleen nog een HTC Sense-like berichten widget, zodat je zo leuk door je berichten kan bladeren. Dat vond ik nog wel grappig. Is daar een substitute voor?
Launcherpro plus heeft zo'n functie maar dan moet je die wel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azaruc
Mavamaarten schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:46:
Voordeel ? News & Weather is nog wel een leuke app maar Car Home voegt imo niks toe.
Draait er hier iemand nog iets anders dan CM7 ? Arced viel me enorm tegen (ja ik weet dat hij niet meer ontwikkeld wordt maar dat wil toch niet zeggen dat een ROM niet het proberen waard is)...
Ik draai sinds een aantal weken B 0.8.4 (Blayo), omdat ik toch wat van de voordelen van Sense wilde gebruiken en er een aantal problemen waren met CM7. Hij lijkt alleen wel wat langzamer, dus ik stap waarschijnlijk binnenkort weer terug naar CM7, omdat het grootste deel van de bugs in CM gefixed is.

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffert
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 21:32
Hmm, is het ook mogelijk om met CM7 een WIFI hotspot te maken of USB tethering in te schakelen, ik krijg het maar niet werkende :-\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Sniffert schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 08:37:
Hmm, is het ook mogelijk om met CM7 een WIFI hotspot te maken of USB tethering in te schakelen, ik krijg het maar niet werkende :-\
Ik heb het niet getest maar misschien is dit wat http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=538874

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Wifi hotspot of USB Tethering is gewoon mogelijk bij Instellingen > Draadloos en netwerken > Tethering en draagbare hotspot ;)

Wifi werkt prima bij mij. USB echt kunnen testen, want dit werkt sowieso niet met een mac :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffert
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 21:32
perslucht schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:53:
Wifi hotspot of USB Tethering is gewoon mogelijk bij Instellingen > Draadloos en netwerken > Tethering en draagbare hotspot ;)

Wifi werkt prima bij mij. USB echt kunnen testen, want dit werkt sowieso niet met een mac :(
Ok, ik kan deze optie dus niet aanvinken, gebruik jij ook CM7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Jep! Ook niet als je wifi uit zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Launcher Pro gebruik ik nu, en ik heb gemerkt dat telefoon ook wel aardig lekker werkt op 600Mhz (780Mhz is minimaal nodig als je gewoon HTC Sense draait, die meuk zuipt echt resources). Hopelijk gaat batterij wat langer mee nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:02

emzed

*

Ik had ook altijd Launcher Pro op mijn Desire, maar kreeg problemen met stabiliteit na een update. Toen overgestapt op Go Launcher Ex. Gratis, snel en kan alles wat LP ook kan + meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer met SetCpu mijn legend over te clocken maar bij mij werkt het niet echt lekker. ik kom niet verder dan 600 Mhz. Als ik Nvidia selecteer reageert hij niet op de waardes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 23:25
je selecteert ook geen nvidia, je telefoon heeft geen Nvidia hardware, druk op automatisch snelheden detecteren in setcpu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4dch1x
Hoi Prologic

Draait de 7.1 RC1 goed ??

Groetjes,
B4dch1x _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cobesz schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 06:38:
je selecteert ook geen nvidia, je telefoon heeft geen Nvidia hardware, druk op automatisch snelheden detecteren in setcpu!
klopt maar dan kan ik niet boven de 600 Mhz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
b4dch1x schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 09:36:
Hoi Prologic

Draait de 7.1 RC1 goed ??

Groetjes,
ja draait prima hier, nog geen bugs tegengekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azaruc
TWFpa2Vs schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:18:
[...]

ja draait prima hier, nog geen bugs tegengekomen
Van wat ik op XDA lees is er een restart bug als je WiFi gebruikt (spontane reboots). In ieder geval in de nightlies, maar heb ook al gezien dat mensen met de RC het over wifi bugs hadden. Ben je deze ook nog niet tegengekomen?

[ Voor 22% gewijzigd door Azaruc op 28-06-2011 15:43 ]

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:00:
[...]

klopt maar dan kan ik niet boven de 600 Mhz?
Tuurlijk wel, ik kan overclocken tot max 865 mhz met setcpu. Alleen je moet niet zo hoog gaan, dan krijg je boot loops :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]

Tuurlijk wel, ik kan overclocken tot max 865 mhz met setcpu. Alleen je moet niet zo hoog gaan, dan krijg je boot loops :p
Ja ik draaide eerst gewoon Froyo met HTC Sense geroot. Had toen CM7.1 er op gezet en setcpu gedraaid en toen werkte het inderdaad wel. Enkel heb ik bij CM rom's het probleem dat mijn lichtsensor daar niet goed werkt o.i.d want dan moet ik mijn scherm altijd 2 keer aan drukken voordat het voldoende licht geeft. En ik mis sense toch wel. Weet iemand of dat ze nog verder gaan met die Alpha ROM? las wel dat het op de een of andere manier wel mogelijk was om je wifi te fixen maar had er verder nog niet naar gekeken. BT en FM-radio maken mij niet zo veel uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Azaruc schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:42:
[...]

Van wat ik op XDA lees is er een restart bug als je WiFi gebruikt (spontane reboots). In ieder geval in de nightlies, maar heb ook al gezien dat mensen met de RC het over wifi bugs hadden. Ben je deze ook nog niet tegengekomen?
zijn mij niet opgevallen. Mogelijk hebben deze mensen nighly op nighly geflashed. Ik hou zo nu en dan wel van een clean install. tevens heb ik er wel adw.launcher uit gegooit enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai vanaf vanavond de Beta 4 rom met new sense enzo. Het ziet er allemaal wel mooi uit moet ik zeggen. Wifi werkt alleen BT niet en volgens mij ook fm radio niet. ook is de hotspot mogelijkheid tijdelijk uitgeschakeld tot wanneer dat gefixt is. Heb ook maar even een sense account aangemaakt. maar heb daar nog niet echt voordelen van gezien. Wel reageert het af en toe iets traag heb hier nog geen oplossing voor want setcpu pakt alleen de standaardwaarden... of misschien weet iemand een mogelijkheid? het zou wel vet zijn als ze deze rom verder zouden ontwikkelen zodat hij echt bruikbaar is, wat hij nu wel redelijk is maar of ie echt stabiel blijft is nog af te wachten. maar kan hem jullie ook wel aanraden om gewoon eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterICE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 01:42
WIFI Reboot issue in cyanogenmod 7 schijnt gefixed te zijn vanaf build #118.

[ Voor 12% gewijzigd door MisterICE op 06-07-2011 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azaruc
MisterICE schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:28:
WIFI Reboot issue in cyanogenmod 7 schijnt gefixed te zijn vanaf build #118.
Gezien inderdaad! Ik ga dit weekend CM6 maar weer gedag zeggen en weer CM7 draaien :)

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-08 15:49
Ik volg de gids van TheUnlockr om een goldcard te maken (http://theunlockr.com/2010/03/10/how-to-create-a-goldcard/), maar ik lees heel wat tegenstrijdige berichten over of je al dan niet je CID in paren moet omkeren, of niet (0123456789 > 9876543210 of 0123456789 > 8967452301). De gids zelf geeft een voorbeeld waarin dat niet gedaan wordt.

Ik heb nu een goldcard gemaakt volgens die gids, en het kaartje opent nog steeds in Windows Explorer, dus stuk is het alvast niet. Maar hoe weet ik nu of het kaartje werkelijk een correct goldcard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Volg de gids uit de startpost, daarin staat het netjes uitgelegd en ik heb niks met getalletjes moeten doen.
Je merkt wel of je goldcard werkt, als het rooten werkt zit je goed :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
Ik heb helemaal over de link naar Modaco gekeken! Ik zal de goldcard wel opnieuw maken via die gids, dan weet ik zeker dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben bezig met rooten, alleen ik heb in het begin gelijk al een probleem
je moet in CMD het volgende intypen:

cd c:\AndroidSDK\tools\crackin.bat

Ik heb dit verschillende keren geprobeerd alleen elke keer zegt CMD dat het niet wordt herkent.

Ik heb denk ik al wel zo'n vermoeden hoe dat kan komen, aangezien wanneer je CMD opent dat je dan dit als eerst te zien krijgt: C:\Users\Wouter>
ik kan die tekst niet verwijderen, weet iemand hoe dat zit?

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 08:57
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:52:
ik ben bezig met rooten, alleen ik heb in het begin gelijk al een probleem
je moet in CMD het volgende intypen:

cd c:\AndroidSDK\tools\crackin.bat

Ik heb dit verschillende keren geprobeerd alleen elke keer zegt CMD dat het niet wordt herkent.

Ik heb denk ik al wel zo'n vermoeden hoe dat kan komen, aangezien wanneer je CMD opent dat je dan dit als eerst te zien krijgt: C:\Users\Wouter>
ik kan die tekst niet verwijderen, weet iemand hoe dat zit?
probeer eens zonder cd ervoor...

de tekst verwijst naar de map waarin je zit. probeer maar eens cd \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
Zo, sinds enkele uren ook een CM7-gebruiker. Met dank aan perslucht heb ik nu ook een werkend Nederlands toetsenbord, waarvoor dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oltk schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:40:
[...]

probeer eens zonder cd ervoor...

de tekst verwijst naar de map waarin je zit. probeer maar eens cd \
ik weet niet wat ik nou net deed, maar opeens deed hij het, alleen ik kreeg de foute tekst te zien dus ik ga nu ff me telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen en dan probeer ik het opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het 2 keer geprobeerd en 2 keer dezelfde foutmelding...
dus nuu moet ik dit doen:

Mocht dit nu nog niet werken doe dan het volgende:
-Probeer de bovenstaande methode nog een keer.
-Download dit bestand
-Geef je zelf temproot met deze app.
-Als je temp root hebt typ dan het volgende in cmd: cd\ (tot je C:\ hebt) -> cd AndroidSDK/tools/ -> adb shell -> su > /data/local/flash_image misc /data/local/misc1-2.img

alleen ik heb niet zo veel verstand van dit soort dingen, hoe kan je jezelf temproot geven?? bij stap 3

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
Bij mij werkte die crackin.bat ook niet, dus ik heb ook de temproot manier gebruikt.
Die gaat als volgt:

Je downloadt de gelinkte .apk en installeert hem op je telefoon
Open de app, en duw op temproot now
De app zal nu een temproot proberen te krijgen, het is gelukt als hij terug in het hoofdscherm van de app komt
Open dan op je pc een nieuw cmd venster en typ cd\ tot je in C zit.
Voer dan de sequentie in zoals hierboven staat (-> = enter)
Als het goed gaat, dan zul je na het su commando een melding krijgen op je telefoon, sta het toe.
Nadat je /data/local/flash_image misc /data/local/misc1-2.img hebt ingevuld, kun je rechtstreeks verder naar het downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
Sinds gisteren werkt mijn Wifi niet meer. Er staat steeds: Verbinding maken, en dan vervolgens Verbinding verbroken, maar hij ziet geen netwerken als hij scant.

Ik draai nu CM7.1 RC1, maar gisteren op CM7.03 zelfde probleem.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij misschien helpen aan een gewone 2.2 rom met htc sense maar wel met dat irritante geluidje als je m aanzet er uit? zoek me al een ongeluk maar kom er niet echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4dch1x
Hallo Mensen,

Ben op het moment even mijn HTC aan het UN-Rooten

Heb vaak last van bereik verlies dat ik opnieuw moet opstarten voor hij mijn netwerk weer vind ( iemand anders ook toevallig problemen ? (draaide de cyanogen mod al redelijk lang nog geen problemen gehad hiervoor)

Vandaag even testen of het nog voor komt ?
en anders lekker voor de garantie/verzekering

Groetjes

[ Voor 16% gewijzigd door b4dch1x op 18-07-2011 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
testen kan nooit geen kwaad :) Laat ons even weten hoe het ging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4dch1x
Hoi Allen,

Lijkt er op dat het dus wel aan de cyanogenmod lag
wat ik raar vind heb ik langer als 2 maanden in dezelfde staat laten draaien zonder tweaks etc.
en dat probleem is pas sinds laatste week

Draai nu ongeveer een goeie 15 uur op originele unrooted froyo draait goed geen problemen met bereik wat weg valt

ik kijk dit nog even aan mits ik weer bereik problemen krijg waarvoor ik eerst telefoon moet herstarten voor het bereik weer terug komt ga ik toch even langs de winkel.heb immers niet voor niks een verzekering afgesloten voor de telefoon :D:P

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 23:40

J-P

Syntax erro....

b4dch1x schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 08:32:
Hoi Allen,

Lijkt er op dat het dus wel aan de cyanogenmod lag
wat ik raar vind heb ik langer als 2 maanden in dezelfde staat laten draaien zonder tweaks etc.
en dat probleem is pas sinds laatste week

Draai nu ongeveer een goeie 15 uur op originele unrooted froyo draait goed geen problemen met bereik wat weg valt

ik kijk dit nog even aan mits ik weer bereik problemen krijg waarvoor ik eerst telefoon moet herstarten voor het bereik weer terug komt ga ik toch even langs de winkel.heb immers niet voor niks een verzekering afgesloten voor de telefoon :D:P

Groetjes
Vreemd, en het lag niet aan een bepaalde build?
Ik draai nu build132 naar volle tevredenheid.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
Hebben jullie ook dat persluchts Gingerbread keyboard voortdurend crasht op de laatste nightlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Oh, dat is apart :o

Ik kan het zelf helaas niet meer testen omdat mijn Legend de deur uit is:p Ik werk nu alweer een tijdje met een HD2 met CyanogenMod :P

Ik zal nog eens op zoek gaan naar een HVGA toetsenbord.

Wat als je deze flasht met ROM Manager?

[ Voor 22% gewijzigd door perslucht op 27-07-2011 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
ROM Manager geeft een foutmelding als ik die zip probeer te flashen en abort daarom de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 09:16

[Jules]

Confusion in confusion

Is het een specifieke foutmelding of zomaar een willekeurige?
Kan zijn dat je de update-binary in de zip moet vervangen.

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
-- Installing: SDCARD:/dropbox/NLGingerBreadLatinIME.zip
I:Set boot command "boot-recovery"
Finding update package...
I:Update location: SDCARD:/dropbox/NLGingerBreadLatinIME.zip
Opening update package...
I:Update file path: /sdcard/dropbox/NLGingerBreadLatinIME.zip
Installing update...
I:Trying update-binary.
E:Error in /sdcard/dropbox/NLGingerBreadLatinIME.zip
(Status 0)
Installation aborted.
Failure at line 4:
install_zip SDCARD:/dropbox/NLGingerBreadLatinIME.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 09:16

[Jules]

Confusion in confusion

Ja, je zou de update-binary van een zip die je wel kunt flashen eens naar deze zip toe kopieren.
Deze fout had ik voorheen ook bij brouwsels van UOT. Vervangen van de update-binary deed wonderen.

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
Ik heb het bestand update-binary in META-INF/com/google/android/ veranderd door update-binary van de laatste nightly van CM7, maar nu krijg ik de volgende foutmelding:

...
Parsed /tmp/extendedcommand
calling command print
ROM Manager Version 4.3.2.4 calling command print
Preparing to install ROM... calling command run_program
mount: mounting /dev/block/mtdblock4 on /cache failed: Device or resource busy
mount: mounting /dev/block/mmcblk0p2 on /sd-ext failed: No such file or directory
umount: can't umount /sd-ext: Invalid argument
calling command install_zip
E:Command install_zip requires exactly one argument
Failure at line 4:
install_zip SDCARD:/dropbox/NLGingerBreadLatinIME 2.zip

________

Laat maar, ik heb Swiftkey X gekocht en dat werkt van de eerste keer goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Corman op 27-07-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Na lang weggeweest te zijn, kom ik hier even opnieuw terug... met 'n probleempje :X

Omdat ik al 'n heel tijdje op 'n oude nightly zit, dacht ik heel m'n Legend nog eens te voorzien van alle nieuwste updates, zo ook de radio.

Maar sinds ik m'n radio geflasht heb, heb ik geen signaal meer (no service). Handmatig een provider selecteren, helpt ook niet, aangezien m'n provider er niet bij staat.

Ik kom van 7.08 (wel 'n exotische; het eindigde op 26L) en wou 7.13 installeren. Ik heb de radio gewoon geflasht zoals anders: Volumeknop ingedrukt houden + powerknop en dan via zo'n batchfile in recovery geraken.

Nu, ik heb al verschillende keren gereboot, rondgelopen voor misschien 'n beter signaal(?) maar niets helpt.
Misschien kon ik toch wel beter bij m'n vorige radio blijven, ook al ging de GPS daar niet zoals het hoorde.

Heeft iemand 'n oplossing voor me? :) Ik vind het raar dat ik volgens Google de enige ben, terwijl al m'n andere 'rootdingen' en ROMs onmiddellijk werkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
-nvm- al gevonden :)

[ Voor 97% gewijzigd door Ikkuh84 op 28-07-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Ok ik zit nu (volgens mij) met een gigantisch groot probleem ... Heb eindelijk mijn tel geroot, en zag dat er net een nieuwe versie van CyanogenMod 7.0 (cm_legend_full-144.zip) uit was. Dus ik wil die installeren. Eenmaal gedaan kreeg ik een infinite loop van het HTC logo.
Dus ik ga weer terug naar Boot menu, om hem te wipen. Dus ik recovery, logo HTC komt naar voren, en dan rode uitroepteken. Ik sluit hem aan op laptop (waar ik al hele dag mijn tel op aangesloten had) en laadt dat programma recovery-windows.
Maar mijn Windows kan ineenkeer uit het niets mijn telefoon niet meer detecteren als een Android toestel of wat dan ook. Waardoor het programma recovery-windows hem niet herkent.

En nu heb ik alleen nog zo'n rood uitroepteken op mijn telefoon, en weet niet hoe ik hem goed krijg.
Heb de stappen voor recovery-windows ook al geprobeerd, maar geen effect.

Ben best wel ten einde raad :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Probeer eens via ADB "adb devices te doen

Als je niks ziet ff pc opnieuw opstarten en dan nog een keer proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Helaas geen effect ofzo ... Snap gewoon niet waarom Windows hij hem niet meer herkent, dus waardoor ik recovery_windows niet kan starten. Of gewoon bij stap 1 weer beginnen :'(

Heb het trouwens ook nog op andere pc's geprobeerd, wat ook niks hielp.

En uit het niets zit ik weer in Android 8)7 :o Maar durf hem nu niet uit te zetten of te rebooten ... Morgen maar eens kijken wat er dan gebeurd ...

edit:

Naja had toch maar geprobeerd opnieuw te booten, want hij herkent mijn SD kaart ook ineenkeer niet meer ...
Kom er net achter dat als ik mijn telefoon met fastboot opstart en dan reboot kies, dat ie dan wel Cyanogen opstart, mits de USB kabel erin zit, maar dan krijg ik wel elke keer die tutorial :( :(

- Telefoon wordt niet (meer) herkent door pc, alleen in Fastboot
- Hij herkent mijn SD-kaart niet meer. Meerdere geprobeerd.
- Cyanogen start alleen op door in Fastboot te rebooten, maar dan zijn wel elke keer al mijn gegevens kwijt.

Ik wil van deze ROM af, of opnieuw installeren :'( :'( :'( Rooten begon zo leuk....

[ Voor 67% gewijzigd door Ikkuh84 op 29-07-2011 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
Waarom flash je de ROM niet vanuit ROM Manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Omdat hij mijn SD kaart (en andere) ineenkeer niet meer herkent ... dus ik kan niks opslaan, van Market niet of andere ROM... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azaruc
PixelShooter schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:42:
Na lang weggeweest te zijn, kom ik hier even opnieuw terug... met 'n probleempje :X

Omdat ik al 'n heel tijdje op 'n oude nightly zit, dacht ik heel m'n Legend nog eens te voorzien van alle nieuwste updates, zo ook de radio.

Maar sinds ik m'n radio geflasht heb, heb ik geen signaal meer (no service). Handmatig een provider selecteren, helpt ook niet, aangezien m'n provider er niet bij staat.

Ik kom van 7.08 (wel 'n exotische; het eindigde op 26L) en wou 7.13 installeren. Ik heb de radio gewoon geflasht zoals anders: Volumeknop ingedrukt houden + powerknop en dan via zo'n batchfile in recovery geraken.

Nu, ik heb al verschillende keren gereboot, rondgelopen voor misschien 'n beter signaal(?) maar niets helpt.
Misschien kon ik toch wel beter bij m'n vorige radio blijven, ook al ging de GPS daar niet zoals het hoorde.

Heeft iemand 'n oplossing voor me? :) Ik vind het raar dat ik volgens Google de enige ben, terwijl al m'n andere 'rootdingen' en ROMs onmiddellijk werkten.
Welke radio heb je geflashed? Ik heb op dit moment 7.13.35.13 hier vandaan. Deze zou goed moeten werken in NL.
Timocos schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 01:45:
Omdat hij mijn SD kaart (en andere) ineenkeer niet meer herkent ... dus ik kan niks opslaan, van Market niet of andere ROM... :'(
Klinkt als een USB brick. Had ik ook toen ik m'n legend ging rooten en ik schrok me ook dood, maar het was gelukkig te verhelpen. Zie hier :)

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Lol ja die had ik toevallig net gevonden, en het is me weer gelukt idd. Hij herkent nu mijn laptop weer en SD kaart. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 20:08

SolidD

Toch nog even voor de zekerheid, want kan geen uitsluitsel vinden in dit topic, maar werkt het downgraden ook vanaf een Vodafone branded 2.2 versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Azaruc schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:02:Welke radio heb je geflashed? Ik heb op dit moment 7.13.35.13 hier vandaan. Deze zou goed moeten werken in NL.
Wel, ik had nog tientallen andere radio's geflasht, allemaal zonder resultaat. Uiteindelijk, in pure wanhoop, eens 'Fix permissions' gekozen in Clockwork MOD Recovery, en het blijkt nu weer te werken.

Ik blijf er in ieder geval van af, van het flashen van radio's.
Wat ik me wel nog afvraag... maakt het iets uit van welke provider een radio komt? Jouw link was van 'Bell'(?), maar had er ook al gezien van Vodafone UK/FR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
SolidD schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 14:13:
Toch nog even voor de zekerheid, want kan geen uitsluitsel vinden in dit topic, maar werkt het downgraden ook vanaf een Vodafone branded 2.2 versie ?
Ja, dat is mij een paar weken geleden ook gelukt (ik had HBOOT 1.00).

Ik draai nu cyanogenmod 7.1.0 rc1, (daarvoor even 7.0.0 rc4). Bij mij lijkt de geluidskwaliteit van de telefoonspeaker tijdens bellen een stuk slechter geworden met die custom ROMs. Het lijkt alsof de speaker overstuurd wordt, herkent iemand dat?

Ik was van plan om binnenkort een ander sd kaartje te kopen, en dan maar eens data2ext te doen. Heeft het zin om een class 10 kaartje te kopen, of kan het toestel bijvoorbeeld niks snellers dan 4 aan?

Ik kwam overigens in dit topic Go launcher Ex tegen, dat is bij mij erg snel de default launcher geworden. (stuk fijner dan ADW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azaruc
PixelShooter schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 18:57:
[...]

Wel, ik had nog tientallen andere radio's geflasht, allemaal zonder resultaat. Uiteindelijk, in pure wanhoop, eens 'Fix permissions' gekozen in Clockwork MOD Recovery, en het blijkt nu weer te werken.

Ik blijf er in ieder geval van af, van het flashen van radio's.
Wat ik me wel nog afvraag... maakt het iets uit van welke provider een radio komt? Jouw link was van 'Bell'(?), maar had er ook al gezien van Vodafone UK/FR.
Voor zover ik weet maakt het in zoverre uit, dat radio's verschillende bandbreedtes ondersteunen. Als iemand hier meer van weet hoor ik het graag.

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:47
Zou iemand mij kunnen uitleggen wat ik verkeerd doe?
Ik heb alle stappen gevolgd maar ik krijg deze error:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-16PoszkNRtY/TjluOfKXhNI/AAAAAAAAAA8/FGQjb5eOBrM/errrrrrrrrrr.PNG
System specs;
Dell inspiron 1545
Windows 7 Home Premium 64 Bits

Ja de usb kabel zit in de telefoon en hij staat op alleen opladen, de gold card maken is wel gelukt.

[ Voor 15% gewijzigd door thijssie op 03-08-2011 19:57 ]

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azaruc
joker-nl schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:53:
Zou iemand mij kunnen uitleggen wat ik verkeerd doe?
Ik heb alle stappen gevolgd maar ik krijg deze error:
[afbeelding]
System specs;
Dell inspiron 1545
Windows 7 Home Premium 64 Bits

Ja de usb kabel zit in de telefoon en hij staat op alleen opladen, de gold card maken is wel gelukt.
Herkent je pc wel je sd-kaart als je koppelt als schijfstation? Zo niet, klinkt ook dit als een USB brick. Dan is hier de oplossing te vinden.

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Misschien een leuke feature voor iedereen die USB tethering heeft : REVERSE USB tethering !
Ik heb het nog maar net ontdekt en het is echt super snel en handig, voor als je snel even een app wil installeren maar er geen wifi in de buurt is (zoals hier, mijn PC staat op zolder dus als ik wifi wil moet ik een verdiep naar beneden). Zo moet je het instellen (Windows 7 & Vista only :-( ) :

1. Enable USB tethering bij instellingen > draadloos etc > Tethering > USB Tethering
2. Open het netwerkcentrum, en klik op je netwerknaam (met een icoontje van een netwerkstekker).
3. Kies eigenschappen, ga naar het tabblad delen, en zet een vinkje in het eerste vakje. Dan kies je de netwerkconnectie van je USB tethering. Bevestig dit alles.
4. Installeer de app "Terminal Emulator" of een app die hetzelfde doet (want tethering + adb gaat niet samen)
5. Begin met de command "su" te typen en bevestig met enter. Bevestig uiteraard dat de app root moet krijgen.
6. Typ hierna deze command : "netcfg usb0 dhcp" en bevestig met enter.
7. Open nu je browser en browsen maar ! Market staat er om bekend om niet goed te werken met deze methode maar ik heb nog geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:16

n00bs

Het is weer Zomer!

Hoe kan het zijn dat alle andere HTC's makkelijker te rooten zijn dan de Legend? Ik zie de logica niet van eerst downgraden.

Een andere ROM hoef ik zelf niet op de Legend, enkel root access om apps te verwijderen en over en underclock voor accubesparing. Custom rom's hebben (zo lijkt het) voor de Legend beperkingen.

Met downgraden, ben je gelijk al je instellingen etc kwijt. En daarna weer de originele 2.2 erop zetten... is er niet na al die tijd al een nieuw manier om root access te verkrijgen voor 2.2?

[ Voor 23% gewijzigd door n00bs op 05-08-2011 12:56 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste