• thioz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2018
Ik heb sinds een half jaar ofzo een HTC Wildfire (Andoid 2.2) en heb er eigenlijk nog geen problemen mee gehad, maar sinds een paar dagen gebeurd het weleens dat de telefoon ineens herstart, zonder enige waarschuwing of aanleiding en zonder dat ik er echt mee bezig ben en hij gewoon naast me ligt.

Er is niets met de telefoon gebeurd verder, niet gevallen, niet nat geworden ... de problemen zijn dus echt spontaan.

Ik heb al een log viewer geinstalleerd (aLogCat) en kan eigenlijk niets geks vinden. Verder lees ik dat een factory reset zou kunnen helpen maar dit lijkt me niet echt een oplossing maar een workaround.

Iemand een idee ?

I feel like i've been taking crazy pills

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-05 14:04
Hier op het bedrijf hebben we een 20 tal Wildfire's in gebruik, nooit problemen mee maar sinds maandag hebben we 3 telefoon's wie precies het zelfde probleem hebben wat jij omschrijft, Lijkt me dus geen hardwarematige probleem.....

• thioz
Dat is inderdaad vaag ...

Zou dit te maken kunnen hebben met een bepaalde service die draait waarvan er iets is aangepast sinds maandag, dus dat de api die deze dienst aanroept ineens verkeerde data teruggeeft waardoor de hele boel crashed ?

Ik zie namelijk in de logs wel errors terugkomen die te maken hebben met een maximum grootte van een sqllite database.

---edit---

@DrFlassk

Heb je een lijstje met apps/services die op die 3 phones draaien toevallig ... ik vermoed namelijk dat het WhatsApp of Facebook is

[Voor 18% gewijzigd door thioz op 26-05-2011 11:30]

• flaskk
Heb de telefoons momenteel niet bij de hand, zijn service monteurs/verkoop en zal vanavond/ASAP even vragen, het lijkt me wel sterk dat ze WhatsApp draaien :) meeste gebruiken het alleen voor mail en bellen

Trouwens vodaphone is de provider

[Voor 21% gewijzigd door flaskk op 26-05-2011 11:52]

• thioz
@Dr Flassk

Okay .. .ik hoor het wel.

Ik heb trouwens ook Vodafone maar lijkt me sterk dat het hier aan kan liggen.

Anoniem: 54899

Hier hetzelfde, wel een HTC legend!

Heb whatsapp en facebook draaien

• thioz
@Paul ... sinds kort .. of is dit altijd al het geval geweest ?

Anoniem: 54899

Sinds kort (volgens mij sinds de vorige wa update)

zie net dat er een nieuwe update is van WA dus die even downloaden

• thioz
@Paul...

Ik heb het sinds gisteren dus .

Wat ik wel heb gedaan al is die logger laten draaien en zag dat er veel errors waren mbt een aantal databases, die niet geschreven konden worden of die te groot waren.

Op een forum vond ik een stukje dat de contacts DB mischien wel corrupted was en heb deze nu gewist en opnieuw gesynched met Gmail. op het moment lijkt het stabiel en zie ik ook veel minder Exceptions voorbij komen in de logs.

• MathijsJH
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:50
Hier hetzelfde probleem sinds de nacht van maandag op dinsdag. Maar dan met een HTC Desire. Als je rondkijkt zie je dat dit probleem veel voorkomt, maar dan in combinatie met enorme hitte, dat is bij mij niet het geval. Ook al een andere ROM geprobeerd (dus zonder verder apps) maar ook dan blijft het probleem. Vreemd.

• thioz
@Mathijs,

ik zie inderdaad ook veel over de Desire voorbij komen, vooral inderdaad met oververhitting, waar ik ook geen last van heb.

Nu moet ik zeggen dat ik sinds mijn laatste bericht om 12:09 ik geen meer gehad heb terwijl het vanochtend iedere 20 minuten wel een keer gebeurde.

Ik heb ook alle apps geupdate dus nu maar vingers kruisen ;)

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:17
Ik heb een HTC HD Mini en daar bleeft het toestel zwart en reageerde ook niet meer op de aan/uit toets.
Door batterij even uit de telefoon te halen is het toestel weer te gebruiken.

Nu ik mijn gmail account op de telefoon niet heb gekoppeld is het probleem er niet.
Ik heb dus het idee dat het iets met wijzigingen bij Google Mail te maken heeft....

• Ees
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-02 12:49
Ik heb het probleem sinds vanochtend (denk ik; in ieder geval vanochtend het eerst gemerkt). Iedere 20 minuten ongeveer reboot m'n Nexus One, Ik draai Blandroid 2.3.4p1 (tot nu toe: rock solid).

Ik heb geen Whatsapp of Facebook. Er waren vanochtend 4 apps die een update gekregen hebben: App2SD, Google Maps, K-9 Mail, OpenSignalMaps...

• thioz
@Ees,

Ik heb alleen de GoogleMaps update gehad... maar pas nadat het probleem begon ... als er niet snel een echte oplossing voor is ga ik de boel maar 'format C: 'en' door 'm helemaal opnieuw te flashen

--- update ---

Ik was het beu ... dus heb maar een complete nieuwe flash gedaan ... aanvankelijk leek dit te werken maar toen begon het gezeik na een uur weer ..

net rebootte de telefoon toen ik net de logs had openstaan en hier leek zo 123 niet echt iets te gebeuren, naast standaard events

any bright ideas ?

[Voor 44% gewijzigd door thioz op 26-05-2011 16:11]

• MathijsJH
Same here. Factory reset naar de standaard HTC software, maar het probleem blijft ook.
Ik heb HTC inmiddels maar gemaild, ben benieuwd of er iets uitkomt.

Opvallend was wel dat ik had net ong. 1,5 a 2 uur lang een KPN simkaartje in mijn telefoon had zonder problemen. Daarna de Vodafone sim er weer in gedaan en binnen korte tijd rebootte hij weer 2x. Het lijkt mij sterk dat dit verschil uitmaakt, maar toch weer even de KPN sim er in gedaan om te testen...

• thioz
@MathijsJH ...

Ik heb al zoveel mogelijk 'oorzaken' gehoord ... waaronder het automatisch syncen van datum/ tijd tot overschakelen op bepaald data netwerk, wel allemaal dingen die te maken hebben met het netwerk waarop je zit.

Ikzelf heb nu de google mail sync maar uitgezet ... who knows

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:16
Had toevallig eergisteren dat mijn telefoon uit het niets rebooten. Heb er daarna geen last meer van gehad, ben benieuwd of het binnenkort weer gebeurd...

• SumBeam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:52
Ik had gisteren ook opeens dat mijn HTC Wildfire zo uit het niets rebootte, tot twee keer toe... Vandaag nog geen reboot gezien. Ik draai gewoon de normale 2.2, geen custom roms erop. Bij mijn weten heb ik in de paar dagen ervoor ook geen updates gehad voor programma's of zoiets. Wel heb ik sinds een week Whatsapp geïnstalleerd.

• thioz
@SumBeam + anderen ...

kun je erbij vertellen welk netwerk je zit, welke apps je draait en dergelijken ... mischien is er wel een lijn in te ontdekken.

• NilzP
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-06-2015
Hi,

De wildfire van mijn vriendin heeft sinds gisteren hetzelfde euvel, de telefoon reset verschillende keren per dag.

Vandaag naar de winkel geweest en het zou aan een bestandje op de SD kaart liggen, HUHHUH, zou ik de kaart leeg gehaald en opnieuw geformateerd, maar nog steeds reset de telefoon.

Netwerk: Tmobile

App's

Whatsapp
google goggles
endomondo
marktkraam
google maps
Photaf 3d
Winamp
nu.nl
Opera
advanced task killer
Barcode scanner
streetview
autoblog

Ik hoop dat er snel een oplossing komt

Nils

[Voor 20% gewijzigd door NilzP op 26-05-2011 17:39]

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:28
Ik heb hier sinds gister ook last van, gister is mijn HTC Desire een stuk of 5 a 6 keer gereboot, met name wanneer hij in mijn broekzak of in mijn jaszak zat. Ik heb geen last van een oververhitte telefoon, zoals bij velen met de reboots van een Desire, de telefoon reboot gewoon spontaan. Verder heb ik ook Vodafone. Ik heb geen idee waar het aan zou kunnen liggen...

• thioz
@All

Van de SD card heb ik ook ergens gelezen en geprobeerd maar dit heeft ook geen effect.

Begin te vermoeden dat het toch iets hardwarematigs is en het dan toevallig bij een aantal mensen tegelijkertijd voorkomt.

• SumBeam
Netwerk: Vodafone

Apps:

Abduction!
Alchemy
Andoku
Angry Birds
OpenSudoku

9292ov pro
aLogcat
Appbrain market
Apps Organizer
Barcode scanner
Calwidget
Circle Battery Widget
Dropbox
eBuddy
File browser
Miren browser
NetCounter
Nimbuzz
NU.nl
Opera Mini/Mobile
TweetDeck
Whatsapp

En dat was het wel zo'n beetje... Ik hou nu al een tijdje logcat bij, maar ik zie geen enkele foutmelding langskomen die überhaupt met het rebooten te maken kan hebben.

• psresource
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-05 12:55
Heb hier ook last van gehad met mijn HTC Desire, was toen nog met Froyo (2.2). Had hem toen teruggestuurd naar HTC waar ze een boardswap hadden uitgevoerd. Bleek alleen niet geholpen te hebben, want toen ik hem terugkreeg had hij hetzelfde probleem. Had hem daarna opnieuw teruggestuurd en toen hadden ze nog een keer een boardswap uitgevoerd, ook dit bleek niet te helpen. Nu uiteindelijk een nieuw toestel gekregen en nu heb ik nergens meer last van. Dus ben bang dat jullie het HTC "service"-traject in moeten. :X

• SumBeam
Vrij bijzonder dat dan opeens in 2/3 dagen tijd, meer dan 20 mensen hier last van hebben? Kan toch niet dat zomaar opeens de telefoons 'kapot' zijn tegelijkertijd... Ik lees op het internet namelijk veel meer mensen die daar last van hebben sinds gisteren.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 21:45
yeps ook hier sinds (eer?) gisteren op de desire, wordt vanavond opgehaald.
Misschien iets te voorbarig?

There is no such thing as too much coriander.

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-05 21:07
Ook met mijn Desire reboot probleem sinds nacht dinsdag / woensdag. Zit op vodafone en heb oa whatsapp draaien. Reboots zijn er ook als ik niets doe en 3g en WiFi uit heb staan.
Wel vreemd dat veel mensen er nu last van hebben. Nu telefoon op gsm only gezet en eens kijken of dat uitmaakt.

• thioz
@SunBeam

Je hebt wel gelijk dat het te wel heel toevallig moet zijn dat er de afgelopen dagen zoveel mensen last van kregen en bij velen zonder echt aanleiding zoals laten vallen, water, oververhitting.

Mijn telefoon is nu al een uur of 3 niet uitgevallen (* knock on wood*) en dat is voor vandaag zeker een record, ergens ben ik nog hoopvol dat het net zo snel weer weggaat als dat het gekomen is.

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-06 11:28

Kwastie

Awesomeness

psresource schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 19:40:
Heb hier ook last van gehad met mijn HTC Desire, was toen nog met Froyo (2.2). Had hem toen teruggestuurd naar HTC waar ze een boardswap hadden uitgevoerd. Bleek alleen niet geholpen te hebben, want toen ik hem terugkreeg had hij hetzelfde probleem. Had hem daarna opnieuw teruggestuurd en toen hadden ze nog een keer een boardswap uitgevoerd, ook dit bleek niet te helpen. Nu uiteindelijk een nieuw toestel gekregen en nu heb ik nergens meer last van. Dus ben bang dat jullie het HTC "service"-traject in moeten. :X
Dan zal ik wel geluk hebben gehad, het repareren van mijn HTC Desire duurde slechts 8 dagen, ik had overigens dezelfde problemen (oververhitting en het is opgelost met een boardswap)

Edit:
Als het niet werkt naar een software reset zou je nog kunnen proberen de rom opnieuw te installeren (d.m.v. de officiële RUU van HTC)

Mocht ook dat niet werken dan is het waarschijnlijk een hardware defect.

[Voor 13% gewijzigd door Kwastie op 26-05-2011 21:55]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pendulum
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-06 13:26
Zelfde probleem. Sinds woensdagochtend telefoon 3x uitgevallen. Gewoon terwijl hij in mijn broekzak zit. Overigens ook op Vodafone.. zou het daar aan liggen? HTC Desire op stock 2.2.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jowan073
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-06 23:49
Mn vriendin heeft dit ook. Vandaag gerolen voor een nieuwe en net weer 3 x achtermekaar
Gaat om n wildfire s op Vodafone netwerk en whatsapp en nog wat programma's
Ikzelf heb de desire hd en nergens last van... Morgen htc maar eens bellen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MathijsJH
Ik begin haast te vermoeden dat het aan de SIM of aan Vodafone ligt. Gistermiddag, avond en nacht een KPN sim er in gehad, geen problemen. Vodafone erin en de problemen beginnen even laten weer...

Is er nog iemand die dit kan testen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@MathijsJH ... helaas hebben zowel ik als mijn vriendin Vodafone, zij heeft trouwens precies dezelfde telefoon maar nergens last van.

Wel klaagt ze sinds een paar dagen (goh) dat haar batterij snel leeg gaat, sneller dan normaal in ieder geval want zo goed is de batterylife van de WIldfire al niet.

-- edit --

Ik had trouwens te vroeg gejuichd ... vanochtend herstart dat kreng weer bijna ieder kwartier .. krijg er een beetje dit gevoel bij : YouTube: ‪Crazy Pills‬‏

[Voor 29% gewijzigd door thioz op 27-05-2011 08:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 408162

Heb helaas hetzelfde probleem, sinds eergister spontane reboots :( :(

Gister alle data veiliggesteld, factory reset maar helaas begon gelijk weer met spontane reboots zonder dat er apps geinstalleerd waren.

HTC Wildfire, Vodafone branded (ROM) en Vodafone sim...

Hier loopt tevens een topic;
http://www.htcwildfire.nl/forum/help-en-support/help-en-support/uitvallen-uit-het-niks.html

[Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 408162 op 27-05-2011 08:34. Reden: link toegevoegd]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SumBeam
Woensdag was het 2x raak, gisteren geen reboot gehad. Ik ga vandaag naar HTC en/of naar Vodafone bellen, misschien is het handig als jullie dat ook doen, gezien het in mijn ogen geen hardware probleem kan zijn!

Mijn batterij houdt het gewoon een dag vol, dan heeft ie nog 20/30 over. Eerst kon ik er twee dagen mee doen, maar sinds een week druk aan het Whatsappen en nu altijd 3G aan, dus ik merk geen verschil met eerst, behalve het extra verwachte gebruik hiervan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

SumBeam schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 08:34:
Woensdag was het 2x raak, gisteren geen reboot gehad. Ik ga vandaag naar HTC en/of naar Vodafone bellen, misschien is het handig als jullie dat ook doen, gezien het in mijn ogen geen hardware probleem kan zijn!

Mijn batterij houdt het gewoon een dag vol, dan heeft ie nog 20/30 over. Eerst kon ik er twee dagen mee doen, maar sinds een week druk aan het Whatsappen en nu altijd 3G aan, dus ik merk geen verschil met eerst, behalve het extra verwachte gebruik hiervan.
Meld dan ook dit topic! alles kan helpen om HTC/profiders op dit probleem te wijzen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@itsME-again

Thanks voor je post en de link ... goed om te weten dat het niet zomaar spontane hardware failure is, wat natuurllijk wel kan, maar toch enigszins onwaarschijnlijk is.

Ergens las ik op het wildfire forum dat het automatisch schakelen van de netwerkmodus wel eens effect kon hebben, ga ik nu dan maar proberen ... nu ik er aan denk is dat het enige verschil tussen de mijn wildfire en die van mijn vriendin, dat de ik wel een dataverbinding heeft en zij niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SumBeam
Vodafone gebeld, de beste man vertelde mij dat ik met een verouderde simkaart werk. Hij zal mij een nieuwe simkaart toesturen, die zal ik dinsdag ontvangen.

Verouderde simkaart kan wel kloppen, deze is al 4/5 jaar oud. We zullen het zien komende week, ik zal mijn bevindingen laten weten.

Nu HTC bellen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@SunBeam ...

Mijn sim is nog net een jaar oud, dus vraag me af of dat de issue is... kan natuurlijk nooit kwaad verder ;)

Ik wilde ook net gaan typen dat de telefoon , ingesteld op 'Alleen wcmda' , stabiel leek ... en voordat ik mijn toetsenbord aan kon raken zag ik vanuit mijn ooghoek dat inmiddels vervloekte HTC logo weer ...

[Voor 45% gewijzigd door thioz op 27-05-2011 09:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SumBeam
Ik weet het verder ook niet... HTC gebeld, ze vertelden me dat ik het Google account van mijn telefoon moet verwijderen. Als het probleem dan nog voorkomt, dan zal ik mijn telefoon moeten aanmelden voor reparatie... Ik ben eigenwijs, ik hou vol dat hij niet stuk is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@SunBeam

Was te verwachten dat het een kastje-muur verhaal zou worden waarbij niemand een ECHTE oplossing kan geven... je Google account loskoppelen is dat niet want dat is juist de reden dat ik voor Android / HTC gekozen heb.

Reparatie vind ik sowiezo ook echt geen oplossing ik lees heel veel verhalen dat dat het begin is van een nog langere lijdensweg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pinin
Raar he, ga zo weer even bellen. Ook vodafone. het lijkt vooral combi HTC en Vodafone te zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MathijsJH
Ik kan het me niet voorstellen dat je Google account invloed heeft. Ik had 'm gister uitgeschakeld en de problemen hielden nog gewoon aan...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier ook een wildfire van 6 dagen oud met telford abbo ook spontane reboots.
Lekker koop je een andere telefoon krijg je dit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
Happy2000 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:05:
Hier ook een wildfire van 6 dagen oud met telford abbo ook spontane reboots.
Lekker koop je een andere telefoon krijg je dit.
Kun je iets specifieker zijn, apps die je gebruikt, je type dataverbinding etc etc.

6 dagen lijkt me wel een record als het echt zou gaan om een hardwarefailure

Acties:
  • 0Henk 'm!

thioz schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:07:
[...]

Kun je iets specifieker zijn, apps die je gebruikt, je type dataverbinding etc etc.

6 dagen lijkt me wel een record als het echt zou gaan om een hardwarefailure
Hoeft niet per defenitie een hardware fail te zijn... helemaal niet omdat er toch een behoorlijk aantal gebruikers zijn die hier een melding van maken. En allenmet hetzelfde probleem.

Denk dat je met de 6dagen oud gewoon pech hebt, en er iets softwarematigs aan de hand is. Lijkt me sterk dat er een hardwarefail is die bij tig gebruikers op dezelfde dag voorkomt...

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 408162 op 27-05-2011 10:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NilzP
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-06-2015
Gisteren abusievelijk vermeld dat het om een tmobile account zou gaan is een vodafone accont. Ik heb net wel de laatste software update gedaan, kijken of dit helpt.

Nils

Acties:
  • 0Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:10
Heb ook een Wildfire, heb vodafone momenteel maar in januari februari had ik tmobile.
Bij t-mobile had ik het 1 keer per 2 weken en bij vodafone de eerste maand gehad ook 1 keer in de week.

Nu al 2 a 3 maanden geen last meer van gehad volgens mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 408178

Ook hier sinds woensdag steeds weer reboots van mijn HTC Wildfire (icm Vodafone). Vodafone gebeld maar die wisten van niks en adviseerde me langs een winkel te gaan, duhh. Het lijkt erop dat het te maken heeft met schakeling tussen GSM en WCDMA, want als je de telefoon van automatisch kiezen afhaalt en bv. op alleen gsm zet dan blijven de reboots uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@MarcIJ

Inderdaad lijkt dit het probleem te geven ... alleen GSM is bij mij (voor zover ik kan beoordelen) het enige dat echt stabiel is ... alleen zuight de data verbinding dan ballen.

maar waarom dan sinds dinsdag/woensdag ?

..still feel like i'm taking crazy pills

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 408178

@thioz

Ik denk dat alleen vodafone daar een antwoord op kan geven, er zal iets zijn met een software update of een aanpassing in het netwerk vrees ik. Vodafone bellen en hopen dat ze daar onderzoek gaan doen is de enige optie denk ik. Maar het is uitegesloten dat het aan het toestel ligt daarvoor zijn er tevveel mensen tegelijk met dit probleem geconfronteerd. Dus niet ter reparatie aanbieden heeft geen enkele zin.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pendulum
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-06 13:26
Zojuist een reboot terwijl ik gewoon in mijn agenda aan het bladeren was.. heb hem nu op 2g staan en ik wacht af... begint irritant te worden..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
Pendulum schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:46:
Zojuist een reboot terwijl ik gewoon in mijn agenda aan het bladeren was.. heb hem nu op 2g staan en ik wacht af... begint irritant te worden..
Begint ? nu pas ? ;)

Maar hoe zet je 'm op 2G ? ik kan alleen kiezen tussen GSM en wcmda

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MathijsJH
GSM = 2G

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ees
Net het hele topic nog even doorgelezen. Volgens mij is de enige overeenkomst tussen de mensen die *sinds een paar dagen* spontane reboots hebben: vodafone.

In ieder geval zijn het niet alleen Wildfires (heb zelf N1, en er zijn ook diverse mensen met Desire). Misschien kan de topicstarter de titel even aanpassen naar "Random reboots (sinds paar dagen)", dan krijgen we misschien nog wat andere toestellen in het topic?

Het aantal reboots is bij mij trouwens wel een stuk minder dan gister; toen was het echt meerdere keren per uur raak, nu eens per "paar" uur.

Google account-sync uitzetten heeft bij mij in ieder geval niet geholpen. Ben nu aan het kijken of het netwerktype nog iets wil doen. Ik had "gsm auto (prl)", probeer nu "wcdma preferred", eventueel straks nog "gsm only".

Edit: zit trouwens sinds gisterochtend al op wifi, dus veel data moet er niet over die mobiele dataverbinding gaan...

[Voor 7% gewijzigd door Ees op 27-05-2011 11:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@Ees

Kan natuurlijk wel zijn dat ondanks de WiFi, dat je telefoon wel sporadisch het netwerk poll'd.

Verder is er inderdaad geen pijl te trekken op de hoeveelheid crashes of het moment waarop ... ook uit de logs is helemaal niets te halen (geen exceptions of errors).

Gister avond was ik even in de binnenstad en toen heb ik geen 1 crash gehad .. zou dus zelfs met de toren waarop je op dat moment zit te maken kunnen hebben ... toen ik thuis kwam rebootte de telefoon binnen een half uur ... maar kan natuurlijk toeval zijn.

heb inmiddels ook al wat mensen op Twitter gevonden met vergelijkbare problemen en die richting dit topic geloodst ... wie weet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:38
Hier nog 1, mijn vriendin heeft een Legend die sinds kort af en toe reboot of zelfs in een bootloop blijft zitten. Ook Vodafone btw.

To dare is to do

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:17
Na een harde reset van HD Mini en alles weer opnieuw ingesteld te hebben lijk de telefoon weer stabiel.

Betreft HTC HD Mini op Vodafone (zakelijk).
Voor de zekerheid Gmail nog niet geconfigureerd en alleen Exchange email.
Dat was stabiel, later op de dag gisteren weer Gmail toegevoegd en telefoon is nog steeds stabiel.

Dus wat het is geweest weet ik niet.
Vermoed toch inderdaad iets met de Vodafone UMTS verbinding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flaskk
Ik dacht laat ik ook even op het Vodafone forum spammen

http://forum.vodafone.nl/...eboot-problemen/td-p/3271

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
Goed bezig ... dit zouden toch wel genoeg signalen moeten zijn voor Vodafone om er echt naar te kijken.

- update : met 2G nog steeds stable : al 2 uur

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kantineboy
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09-2022
Hier zelfde probleem

Htc wildfire los gekocht in jan.2011
Vodafone provider

g.mail account

Apps:

Shazam, Hyves Facebook, Whatsapp, Buienradar, Zedge, Rabobank, Teletekst, Angrybirds, Mobielenotes, VI-nieuws.

Ik hoop dat er snel een oplossing is

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kantineboy
wie weet zo vlug even hoe je op 2g moet terug zeten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pinin
Net met HTC gebeld, ze zijn op de hoogte van Wildfire.
De Desire gaan ze vooralsnog ter reparatie aanbieden ivm mobo kwestie.

Maar ik vind het ook vreemd, vandaag idd minder reboots dan gister.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 17:35
ik werd via twitter (thioz) verwezen naar dit topic.

Gisteravond reed ik tussen 21:30 - 23:15 terug naar huis.
Mijn telefoon (HTC Desire, uit april vorig jaar) ging een aantal keren spontaan rebooten.

Dit was mij nog niet eerder voorgekomen, behalve dan een maand terug ofzo waarbij ik zelf de schuld aan Vodafone gaf omdat na het aanzetten zo'n reclame SMS binnen kwam van Vodafone zelf om een kaartje van een artiest (Tiesto??) te kopen.

Maar gister dus tot 3x aan toe dat ik het HTC geluidje hoorde.
Mijn telefoon was koud! en ik had bluetooth aan en de telefoon was niet leeg.

Vanochtend, tussen 6:30 - 8:15, minimaal 1 x een reboot.
De telefoon zat in me zak en ik voelde hem wel een paar keer trillen, maar dacht dat het een afspraak was...
Maar bij aankomst zag ik dus dat de PINCODE ingevuld moet worden.
Maar de hele dag gaat het nu al weer goed (bluetooth staat nu wel uit).

PC -- GW -- Oude pc -- D3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kantineboy
Zou het dan landelijk zijn of komen wij toevallig uit de zelfde buurt ivm de zendmasten.

ik zelf woon in Helmond

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 17:35
kantineboy schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:57:
Zou het dan landelijk zijn of komen wij toevallig uit de zelfde buurt ivm de zendmasten.

ik zelf woon in Helmond
ik reed gister van Heerhugowaard naar Groningen (en vanochtend de andere kant op)

PC -- GW -- Oude pc -- D3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MathijsJH
kantineboy schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:54:
wie weet zo vlug even hoe je op 2g moet terug zeten.
Settings -> Wireless & networks -> Mobile networks -> Network Mode.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 360043

Hier HTC Desire via Vodafone en sinds woensdagochtend hetzelfde probleem. Ik woon in Zoetermeer... Vanavond wordt mijn Desire door HTC opgehaald maar hang, na het lezen van dit forum, in de wacht bij Vodafone.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flaskk
Hier 2 in Winterswijk, en iemand in Moerdijk dus is landelijk wel moet ik zeggen dat beide tel's hier in Winterswijk de laaste 4 uur geen problemen meer hebben....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:28
Gister ook weer enkele reboots van mijn Desire gehad, zit ook bij Vodafone. En inderdaad, de telefoon is volledig koud bij de reboot, geen enkele sprake van warmteontwikkeling en al helemaal niet van oververhitting. Ik denk dat het iets te maken heeft met Vodafone en niet ligt aan mijn telefoon. Op de tijdstippen waarna ik reboots krijg had ik volgens mij geen bereik en schakelde ik het mobiel netwerk in, hierna vond de reboot plaats maar dan in mijn broekzak. Verder kwam het volgens mij voor na het uitschakelen van WiFi. Misschien moeten we het Vodafone-forum ook eventjes volspammen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
Hier Breda ... lijkt dus niet met locatie te maken te hebben.

@zoeterMeerman19 ... ophalen is 'zonne onzin jonguh !' ... heb ook vodafone aan de lijn gehad en die lutsen van de klantenservice kunnen echt niets originelers bedenken van opsturen of teruggaan naar de Vodafone winkel ... helaas gaat dat niet op als het toestel gewoon los gekocht is.

Ook hun argument dat het door de 2.2 update komt is bullshit gezien die er al maanden opstaat ... dus kom op jongens bij vodafone 'make the most of now' en doe eens helpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flaskk
als nou een Modje het ff op de frontpage gooit zijn ze er heel rap bij :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Hang aan de foon bij Vodafone. Er wordt door de technische jongens as we speak een spoedoverleg gevoerd. Ik hang geduldig in de wacht...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Reactie HTC: We zijn hartstikke blij met uw telefoontje. We gaan de verstoringen reproduceren en een oplossing realiseren. We verwachten dit in de loop van de dag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SumBeam
Hier Leeuwarden op dit moment (NHL Hogeschool)... Thuis (omgeving Heerenveen) nog geen last van gehad. Ben blij dat het bij Vodafone nu doordringt dat er wel iets aan de hand is. Ach, 1 voordeel... Volgende week heb ik wel een gratis nieuwe simkaart, haha :)

2.2 staat inderdaad al maanden op mijn telefoon. Afgelopen weken heb ik ook geen software update gedaan, dus het lijkt me echt specifiek een probleem bij Vodafone qua netwerk. Heb ze vanochtend nog gevraagd of er deze week een update is gedaan in hun netwerk, maar die vraag konden ze niet beantwoorden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
Ook vodafone forum gespammed ... vooral met tips voor newbies om zich niet af te laten schepen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kantineboy
Het is me wel op gevallen dat afgelopen week behoorlijk wat update`s van verschillende apps. beschikbaar waren.
normaal krijg ik er niet zoveel.

misschien dan toch een Voda Fone storing?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
Wederom een update :

Vodafone erkent dat er een probleem is en is OS informatie aan het verzamelen.

- Power to Us ! -

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ees
Kan ik die informatie ergens voor ze aanleveren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kantineboy
Mijn laatste software update was de 2.2.1

Ps @Ees wat is jou informatie dan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ees
Niks specifiek, maar als ik kan helpen het probleem op te lossen, wil ik dat best doen. Weet alleen niet wat ze willen weten en hoe ik ze het kan vertellen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Castus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-04-2022
Ik heb ook last van een reboot met mijn HTC HD2. In Nederland nergens last van, maar sinds ik in het Verenigd Koninkrijk zit start mijn Nederlandse HTC HD2 (met Vodafone) ook vaak opnieuw op zonder reden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit voegt weinig toe, maar mijn vriendin (met Wildfire, stock Rom, Vodafone) heeft er ook last van.
Ikzelf (DHD, ARHD Rom, Vodafone) heb nergens last van.

Ook voor mij geldt: Als er info is die ik aan kan leveren om een oplossing van het probleem te bespoedigen, dan doe ik het graag :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-06 13:57
Heb Vodafone middels pr op de hoogte gesteld, soms gaat dat sneller :)

Ook heb ik al een Frontpage-artikel gemaakt. Hopen dat er snel een oplossing komt. Hier overigens geen problemen en nooit gehad; heb vrijwel alle genoemde telefoons gebruikt, veel ook met custom roms :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@arnoudwokke ... cool !

In principe kan iedereen zijn software / kernel versies gewoon op het forum van Vodafone zetten, neem aan dat ze dat wel lezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xesisoj
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-02 22:08
Zoals ik ook al zei in mijn reactie op het FP artikel. Heb dit probleem al een maand of 6 met mijn Legend (stock). Op mijn 7 Trophy heb ik dit probleem eigenlijk al sinds de launch.

Ben erg benieuwd, dacht dat het aan mij lag of dat het per ongeluk in mijn zak gebeurde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• biertjuh?
  • Laatst online: 23:10
Ik bedenk me ook dat als ik een dataverbinding open heb staan met het vodafone netwerk en ik wordt gebeld, ik wel op kan pakken maar dan wordt de verbinding meteen weer verbroken. dan kan ik terugbellen met gewoon een data verbinding open maar als ik weet dat ik teruggebeld wordt zet ik wel weer de data uit zodat ik normaal op kan pakken zonder dat de verbinding wordt verbroken.

Ter info:
Vodafone netwerk, HTC Wildfire

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jghaanstra
  • Laatst online: 02-06 20:58
Ah goed dat ik dit op de Frontpage lees aangezien ik op het punt stond een factory reset uit te voeren.

Ik heb een Nexus One met Vodafone SIM en sinds enkele dagen meerdere onverklaarbare reboots gehad. Inmiddels is de laatste al wel weer 24 uur geleden. Met een log viewer (CatLog) heb ik wel enkele sqllite database foutmeldingen gezien maar heb deze niet kunnen relateren aan de reboots. Ik draai de stock 2.3.4 ROM (dus niet meer de door Vodafone aangepaste en nog steeds niet geupdate 2.3.2).

Overigens heb ik de laatste paar dagen er ook last van dat telefoontjes niet doorkomen. De telefoon gaat over maar na opnemen lijkt de lijn dood te zijn. Dit issue doet zich momenteel nog steeds voor, geen idee of het gerelateerd is.

[Voor 19% gewijzigd door jghaanstra op 27-05-2011 13:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-06 13:02

rob_erwt

What does this button do?

Hmm, ik had er gisterochtend ook last van. Rond de tijd dat normaal mijn alarm af gaat, was hij aan het herstarten (gelukkig maak dat ook een geluid, anders had ik me met wat pech ook nog verslapen. ;) ).

Ander apart dingetje is, dat vanmorgen mijn telefoon ook ineens 10 minuten voorliep qua klok. Dit terwijl ik de tijd automatisch laat syncen. Ik heb er verder niet op gelet, dus weet niet of dat sinds de reboot was.

Telefoon gegevens: HTC Desire met Android 2.2. Kernel-versie is 2.6.32.15-gf5a401c htc-kernel@and18-2 #1. En ik zit op het Vodafone netwerk.

Overigens reboot mijn toestel ook als mijn broertje belt... Maar alleen als zijn nummer onder zijn eigen naam in het adresboek staat. Zodra ik hem als extra nummer bij zijn vrouw eronder zet, gaat het wel goed... 8)7 Dit doet hij echter al een tijdje, dus ik denk niet dat dat met dit probleem te maken heeft.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-06 13:37

Halfkakkende

Vandring

Ik heb een Desire met daarop Cyanogenmod 7 (2.3.3) en zit ook bij Vodafone, maar tot nu toe nog geen reboots oid gehad. Het enige wat ik kan bedenken wat wellicht anders is ten opzichte van jullie situatie is dat ik tot gisteravond in het buitenland ben geweest en dus niet op het Vodafone netwerk heb gezeten (nu uiteraard wel weer). Wellicht heb ik iets van een instructie oid van Vodafone niet ontvangen, omdat ik toevallig niet op het netwerk zat (geen idee of het zo werkt..)?

MUZIEK!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koosch
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-05 17:54
Hier ook reboots vanaf afgelopen dinsdag ongeveer, gaat om een normale desire met een custom rom (RCMix HD 3.6). Het gebeurt een keer of 5 per dag.Heb ook Vodafone.

[Voor 5% gewijzigd door koosch op 27-05-2011 13:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flaskk
@Halfkakkende

Volgens mij zit hem het eerder in een bepaalde sim/telefoon combi dus de ene doet het wel en de ander niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-05 12:26

wica

De duivel jacht op me

Ik had gisteren in eens last van dat mijn telefoon vast liep en na een bepaalde tijd herstarten.
Ik heb gistere wel een paar games via market geinstalleerd, waarna het gedonder begon.

- HTC desire Z (2011)
- Vodafone provider
- ROM Virtuous v1.0.1
- Te veel apps om op te noemen.

Ik heb het opgelost door mijn cache partitie leeg te gooien, hierna was het probleem verholpen.

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 13:09
Ik heb geen last van reboots, wel van een bizar hoog stroomverbruik zoals andere mensen ook melden. Maar dit kan natuurlijk ook door een app-update komen.

HTC Desire, Vodafone, Oxygen 2.3.4, geen simlock en geen netwerk-tijd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aartjedj
  • Laatst online: 30-05 16:42
Ik heb de indruk dat dit ook geldt voor een Acer Betouch E130 met Android 2.1
Toestel vanmorgen opgestuurd naar Acer ter reparatie.
PS, zonder simkaartje werkt toestel perfect, kan alleen niet bellen natuurlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pinin
gut, de batterij is niet bij te laden :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
aartjedj schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:44:
Ik heb de indruk dat dit ook geldt voor een Acer Betouch E130 met Android 2.1
Toestel vanmorgen opgestuurd naar Acer ter reparatie.
PS, zonder simkaartje werkt toestel perfect, kan alleen niet bellen natuurlijk.
Dit lijkt toch wel echt een ander probleem ... maar wie weet is het gerelateerd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-05 12:26

wica

De duivel jacht op me

Pinin schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:46:
gut, de batterij is niet bij te laden :(
Je laad hem op via USB vermoed ik. Als je hem via 230V oplaad gaat het wel sneller.

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• big_one
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-05 15:36
Spontane reboots komen ook hier voor.

HTC Desire icm Vodafone.
Android 2.2

Vanochtend om ca 9:30 was de meest recente reboot.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee