Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19:18

Polariteit

Testende fotografeur

Ik heb dit probleem ook sinds pakweg de nacht van dinsdag- op woensdag. mijn HTC desire (vodafone) met android 2.2 rebootte vervolgens zo'n beetje de hele woensdag om ongeveer de 15 'a 30 minuten. Ik dacht in eerste instantie dat het probleem veroorzaakt werd door de hitte zoals op internet veelvuldig te vinden is; maar aangezien het 's nachts begon en de foon dus niet gebruikt werd kon ik me dat niet voorstellen. Vervolgens woensdag avond maar even een backupje gemaakt en even de telefoon een factory reset gegeven.

Hierna (vooralsnog) geen problemen meer gehad.

Apparatuur: Canon 6d, Canon 24-70f4.0, Sigma 150-500, Sigma 105 mm, canon 16-35f4.0, canon 40f2.8 | Mijn website | Flickr fotostream

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18:55

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Gezien het reboot probleem zich niet alleen bij de HTC Wildfire voor doet en het artikel: nieuws: Vodafone-klanten klagen over herstartende HTC-telefoons op de frontpage heb ik de topic titel aangepast.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kantineboy
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 15-09-2015
sinds vanmorgen +- 10uur geen reboot meer gehad. (ligt wel aan de stroom sinds die tijd)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 06-11-2018
@Marceltuit,

Dan heb je geluk gehad dat de factory reset het opgelost heeft. Mischien heb je hierdoor andere settings gepushed gekregen vanuit Vodafone.

I feel like i've been taking crazy pills

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@Bullet NL .. thanks ... was aanvankelijk nog niet duidelijke of alle HTC's er last van hadden. Ik heb trouwens ook meldingen voorbij zien komen van mensen met andere Droids dan HTC.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• selocan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 13-10 14:01
Het lijkt dus echt aan Vodafone te liggen ? En wellicht meer dan alleen HTC ?

Als dit zo is heb ik mijn telefoon dus voor niets 5 keer volledig opnieuw van de grond af aan opgebouwd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ETM
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20-11-2018

ETM

E=TM²

quote:
MarcIJ schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:32:
Ook hier sinds woensdag steeds weer reboots van mijn HTC Wildfire (icm Vodafone). Vodafone gebeld maar die wisten van niks en adviseerde me langs een winkel te gaan, duhh. Het lijkt erop dat het te maken heeft met schakeling tussen GSM en WCDMA, want als je de telefoon van automatisch kiezen afhaalt en bv. op alleen gsm zet dan blijven de reboots uit.
Idd. Nadat ik deze keuze had gemaakt is mijn telefoon weer stabiel. (Desire i.c.m. hollandsnieuwe sim hier btw)

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
quote:
selocan schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:58:
Het lijkt dus echt aan Vodafone te liggen ? En wellicht meer dan alleen HTC ?

Als dit zo is heb ik mijn telefoon dus voor niets 5 keer volledig opnieuw van de grond af aan opgebouwd
Ik ben bang voor je van wel ja

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: februari 2004
quote:
ETM schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:03:
[...]

Idd. Nadat ik deze keuze had gemaakt is mijn telefoon weer stabiel. (Desire i.c.m. hollandsnieuwe sim hier btw)
En dat heb ik ook! Dacht dat mijn toestel wederom kapot was, maar wcmda only helpt hier perfect!

Alleen heb ik dat probleem al wel langer dan een week, nu toch zeker wel 1,5 maand...

MoiZie wijzigde deze reactie 27-05-2011 14:06 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Merfeh
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22-07 16:56
Hallo,

Ik heb dit probleem vandaag meerdere malen gehad, terwijl ik een Nokia N97 heb. Ik heb overigens wel Vodafone.

Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13-10 15:47
Grrr. alles van m'n tel. gehaald, alle apps, nieuwe rom geplaatst. blijkt het aan VF te liggen.
Toch wel bijzonder, dat een bug ergens voor zulke fouten kan zorgen.
Ik denk dat het netwerk zoveel energy vraagt dat batterij leeg stroomt en dus ergens in een beveiliging schiet. dat verklaart ook dat bij 2g het niet meer gebeurd.

There is no such thing as too much coriander.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: februari 2009

Polariteit

Testende fotografeur

quote:
thioz schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:54:
@Marceltuit,

Dan heb je geluk gehad dat de factory reset het opgelost heeft. Mischien heb je hierdoor andere settings gepushed gekregen vanuit Vodafone.
ja precies, maar ik moet wel even afkloppen. hij doet het nu probleemloos, maar blijft het zo is de vraag :)

Apparatuur: Canon 6d, Canon 24-70f4.0, Sigma 150-500, Sigma 105 mm, canon 16-35f4.0, canon 40f2.8 | Mijn website | Flickr fotostream

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@Pinin,

Die enorme energy drain heeft mijn vriendin dus ook, alleen haar telefoon reboot niet at random, maar dat is denk ik omdat ze geen 3G gebruikt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeviaVir
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 08-10 11:48

DeviaVir

Sigma Octanus IV

Vanmorgen plotseling een aantal keer een reboot erin, leek even op een reboot loop (na invoeren PIN, bam) maar na ±3x hield ie d'r weer mee op.

Verassend genoeg; KPN.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14:54
Ik heb het hier ook sinds een paar dagen op het A1-telekom netwerk in Oostenrijk, maar met een LG telefoon (LG Optimus One P500). Ben benieuwd of de oorzaak dezelfde is!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@Garyu .. via Wikipedia :
"Mobilkom Austria is a partner of Vodafone, and the two companies co-operate extensively."

zou inderdaad verband kunnen hebben

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gizmore
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 27-01 19:34
Ah, ik heb hier dus ook al een paar dagen last van met mijn HTC Desire. Vooral eergisteren en gisteren was het erg met een stuk of 10 reboots per dag, vandaag staat de teller nog maar op 1. Ik mag hopen dat ze het een beetje snel oplossen want het is nogal vervelend...

Gizmore wijzigde deze reactie 27-05-2011 14:38 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jghaanstra
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13-09 23:41
quote:
jghaanstra schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:29:
Ah goed dat ik dit op de Frontpage lees aangezien ik op het punt stond een factory reset uit te voeren.

Ik heb een Nexus One met Vodafone SIM en sinds enkele dagen meerdere onverklaarbare reboots gehad. Inmiddels is de laatste al wel weer 24 uur geleden. Met een log viewer (CatLog) heb ik wel enkele sqllite database foutmeldingen gezien maar heb deze niet kunnen relateren aan de reboots. Ik draai de stock 2.3.4 ROM (dus niet meer de door Vodafone aangepaste en nog steeds niet geupdate 2.3.2).

Overigens heb ik de laatste paar dagen er ook last van dat telefoontjes niet doorkomen. De telefoon gaat over maar na opnemen lijkt de lijn dood te zijn. Dit issue doet zich momenteel nog steeds voor, geen idee of het gerelateerd is.
Ik had ook nooit moeten reageren hier ... 8)7 zojuist weer een spontane reboot gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cylon
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 05-04-2012
Toch blij verrast dat ik dit lees hier.
Mijn Desire heeft er dus ook last van.

Was al bijna teruggegaan naar de fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12-10 10:56
Het gedonder begon bij mij sinds ik gistermiddag nederland weer binnenkwam en het mobiel internet dus aanging. Ik heb een s-off legend met de ogo2 2.3 sense rom. De hele dag en nacht reboots gehad, sinds ik vanochtend wifi heb aangezet geen reboots meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 31-07 16:55
Ik heb nog een HTC magic hier (Geroot) met cyanogen android 2.2.1 en sinds een maand ook regelmatige restarts.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Laatst online: 18:24
Ik heb er sinds een aantal dagen ook last van, al is de rebootfrequentie niet zo hoog (1x per dag of per 2 dagen). Ik was even bang dat het gekomen is nadat hij ter reparatie was geweest voor de trilfunctie, maar blijkbaar niet. Het vreemde is alleen wel dat dit pas een paar dagen geleden begonnen is en daarvoor heb ik er nooit last van gehad.
Misschien tot de reparatie (daarna factory reset) met de oude settings gedraaid oid, waardoor hij het niet deed?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tetsuo
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 11:09
quote:
rob_erwt schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:31:
Hmm, ik had er gisterochtend ook last van. Rond de tijd dat normaal mijn alarm af gaat, was hij aan het herstarten (gelukkig maak dat ook een geluid, anders had ik me met wat pech ook nog verslapen. ;) ).

Ander apart dingetje is, dat vanmorgen mijn telefoon ook ineens 10 minuten voorliep qua klok. Dit terwijl ik de tijd automatisch laat syncen. Ik heb er verder niet op gelet, dus weet niet of dat sinds de reboot was.
Gisteren avond moest ik ook opeens mijn pincode invoeren (dus spontane reboot gehad). Maar dat 10 minuten voorlopen viel mij vanochtend ook al op. Ik dacht te laat te zijn voor mijn werk, maar dat viel gelukkig dus mee :) . Toen ik 5 minuten later weer keek klopte de tijd opeens weer.

Ik heb zelf een HTC Desire HD Android 2.2.1 op het Vodafone netwerk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• charleybaak
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14-01 14:36
Hier ook alweer een paar dagen problemen met continu rebooten.
Gisteren in ieder geval al 10-15 x, vandaag zit ik ook alweer op zo'n 10x.

Model: HTC Desire
Netwerk: Vodafone
Android: 2.2
Software: 2.33.161.2

Nog weinig uit kunnen proberen tot nu toe. Ben vooral benieuwd of Vodafone met iets gaat komen.
Zit er natuurlijk niet op te wachten om de telefoon ter reparatie aan te bieden, terwijl de oorzaak ergens anders ligt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 19:45
Hier ook sinds woensdag op donderdag nacht problemen met continue herstart.

Overigens via de HTC site contact gezocht met HTC, de eerste vraag die ik terug kreeg was of ik het mogelijk met een andere simkaart via een andere provider kon proberen. Problemen lijken mij dus ook daar bekend.

Heb overigens een HTC Desire met Android 2.2

Zit dus ook bij vodafone

MisterEagle wijzigde deze reactie 27-05-2011 14:52 (3%)
Reden: provider vergeten

Steam: MisterEagleNL | Battlenet: MisterEagle#2345

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 13-10 17:16
Even een cross-post vanuit geachte redactie:
quote:
EvilWhiteDragon schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:22:
In de reacties wordt het al een paar keer genoemd, maar toch nog even als feedback op het artikel.
HTC's met Windows Phone 7 lijken er ook last van te hebben, dus het lijkt niet zozeer aan Android te liggen, maar iets wat aan de softwarekant bij Vodafone veranderd is waar HTC's het moeilijk mee hebben.

Ik zelf heb een HTC HD2 met WP7 (NoDo) er op en heb al verschillende reboots gehad. Zo'n 5~6 in de laatste 2 dagen. In de reacites zegt ook iemand met een HTC Trophy het probleem te hebben, dus het lijkt niet aan de modded WP7 voor de HD2 te liggen.

Edit:
Meer besturingssystemen hebben er last van, maar wel allemaal HTC's

WP7:
dennenberg in 'nieuws: Vodafone-klanten klagen over herstartende HTC-telefoons'
EvilWhiteDragon in 'nieuws: Vodafone-klanten klagen over herstartende HTC-telefoons'
Mesjefskie in 'nieuws: Vodafone-klanten klagen over herstartende HTC-telefoons'
xesisoj in 'nieuws: Vodafone-klanten klagen over herstartende HTC-telefoons'
Axelfoley007 in 'nieuws: Vodafone-klanten klagen over herstartende HTC-telefoons'

WM6.x:
Weyland in 'nieuws: Vodafone-klanten klagen over herstartende HTC-telefoons'
Ward85 in 'nieuws: Vodafone-klanten klagen over herstartende HTC-telefoons' (mogelijk)

Onduidelijk:
TunefulDJ_Mike in 'nieuws: Vodafone-klanten klagen over herstartende HTC-telefoons' (kan WM6.x, android of WP7 zijn, onduidelijk)

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=XPS1330=-

Bij mij is het vandaag ook voor het eerst gebeurt.
Vanmorgen had ik eerst dat mijn klok 10 minuten voorstond.
Vervolgens is hij begin van de middag opnieuw gaan rebooten.

Maar dat is nog maar 1x gebeurt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 07-10 13:40
Model: HTC Desire
Gisteren enkele keren spontane reboots, ik gaf setcpu de schuld daar ik die ingesteld had tot 1152mhz over te clocken (ondemand/smartass) na ik dit weer op 998 had ingesteld heb ik geen reboots meer gehad. Reboots gebeurden enkel als ik van stroom af was en met een vodafone simkaart. Paar keer in korte tijd, elke keer als toestel niet veel juice meer had, de dagen ervoor ook 1x gebeurt geloof ik, toen voller dan 20% maar alsnog vrij 'leeg' en weet niet meer zeker of er setcpu op zat. Zal nu maar weer de overclock terugdoen en kijken of de reboots terug komen.

2.3.3 RC Mix S 1.61 A2SD Bravo HBoot (76 oid)
Sense 2.1 + 3.0
5.11.05.27 smalband
snq v4 kernel

Ik zal na een paar uur setcpu draaien en geen problemen ondervinden ook eens proberen op 3g ipv wifi te internetten.

Nog andere 'slimme ideeen' om samen snel dingen te testen?

TWeaKLeGeND wijzigde deze reactie 27-05-2011 15:11 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09-10 10:39
Ik heb ook dat ik dus een in de zoveel tijd opeens mijn pin-code opnieuw moet intypen.
Het lijkt op een soort reboot, maar ik zie nooit dat hij echt reboot. Dat je dus de boot-animation ziet.

Het lijkt er dus meer op dat de sim-kaart connectie ofzo crashed en je dus opnieuw moet inloggen(pin-code opnieuw)

Ik heb het sinds een paar dagen op de HTC Desire met Vodafone.
Dacht eerst dat het aan m'n custom rom lag.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Nu ik erover nadenk, mijn neefje vertelde me dat hij dit probleem ook ineens heeft op zijn Nokia N97 op het vodafone netwerk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barracuda
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 19:53
ik zag dit bericht net op de FP.

ik had dit namelijk ook op mijn HTC Hero (heb sinds kort een galaxy S), maar dan al sinds enkele maanden.

ik had het probleem voornamelijk als ik met de trein van zwolle naar rotterdam was gegaan,
mijn idee ging naar een van de masten tussen dit traject.
maar had er verder niet naar gezocht.

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 00:35
Hier een desire Z op vodafone, geen last ervan (voorlopig).

Misschien scheelt het wel omdat ik thuis op mn eigen wifi zit en op werk op bedrijfs wifi, zit weinig op 3g, tenzij er ff geen ontvangst is, maargoed...
voorlopig nog geen reboots gehad.

:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pinin
Hé IOS had pas problemen, daar bleek de Sim welke begint met 7 in de 2e reeks (3e regel !) een storing te hebben.
zie nieuws: Tweaker vindt oorzaak Vodafone-problemen met iOS 4.3
Ik heb dus een sim welke begint met 7 in de 2e reeks.

Even invetariseren. (svp aanvullen)
Pinin: sim-code 3e regel begint met 7

http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1300585584.png

Pinin wijzigde deze reactie 27-05-2011 15:45 (48%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 08-09 11:59

pathfinder2k

is hier...

Hier een Desire... nog geen problemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• selocan
2e reeks simcode van de 3 start met een 8, wel problemen

selocan wijzigde deze reactie 27-05-2011 15:39 (19%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maikelf
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 11-04 14:17
Hier ook problemen sinds deze week met de Desire op het Vodafone netwerk. Wilde de telefoon al bijna opsturen naar HTC...

sim-code 2e serie begint hier ook met een 8, 3de serie met een 7.

maikelf wijzigde deze reactie 27-05-2011 15:40 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MisterEagle
Mijn 2e reeks op de simkaart begint ook met een 7

dus:

pinin: sim-code 2e serie begint met een 7
msdl: sim-code 2e serie begint met een 7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09-10 10:39
2e serie begint hier met een 8 en de 3e begint wel met een 7.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pinin
heb ik aangepast, het is de 3e regel (maar 2e serie) ik zal er even een foto bij plaatsen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MisterEagle
Zojuist vodafone gesproken, ze willen deze problemen registreren, hiervoor heb je je toestel bij de hand nodig! En die van mij ligt helaas dus thuis vanavond opnieuw bellen. Misschien handig als anderen dat ook doen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• selocan
ok dan kan ik ook bevestigen dat het bij mij om de 7 gaat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pinin
dus so far: 3e regel van sim

Pinin > 7
Maikef > 7
MSDL > 7
_MB_ > 7
Selocan > 7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -=Sentinel=-
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 26-09 07:47

-=Sentinel=-

*zucht...*

3e regel begint bij mij ook met een 7 (simkaart)

Vanmorgen nog een reboot gehad, vanmiddag gaat het tot nu toe nog goed...

Ashes to ashes, dust to dust... Rest in peace dear AMD 1800+... MAAR IK HEB NU WEL EEN MOOIE SLEUTELHANGER!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@Pinin ... me 2 ... 3e regel start met 781

-- ohja --

nog steeds geen reboots sinds de telefoon in 2G mode draait

thioz wijzigde deze reactie 27-05-2011 15:54 (47%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MisterEagle
Dus:
Pinin > 7
Maikef > 7
MSDL > 7
_MB_ > 7
Selocan > 7
-=Sentinel=- > 7
thioz > 7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pinin
Het is eigenlijk wel duidelijk he.....

Pinin wijzigde deze reactie 27-05-2011 15:54 (87%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
quote:
Pinin schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:53:
Het is eigenlijk wel duidelijk he.....
Ik denk dat Vodafone hier zelf wel mee gaat komen, maar je zal zelf wel moeten melden dat je problemen ondervindt

-- al verklaart het nog niet dat het pas sinds een paar dagen is.

thioz wijzigde deze reactie 27-05-2011 15:58 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 11-10 17:28
wij hebben hier 50 telefoon's waarvan 20 stuks wildfire's

Alle sims beginnen met de 3de reeks een 7 en er zijn maar 3 wilds wie problemen geven...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:39
Ik ben benieuwd hoe Vodafone dit gaat oplossen. Hopelijk kunnen ze snel de simkaarten omruilen en sturen ze niet aan op een update van de fabrikant zoals gebeurd is met de Apple iPad. Want als dat wel gebeurd zijn we een half jaar verder met Vodafone :/

PVOutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CRaZee
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21-05 17:43
bij mij ook een 7.
Nog geen last van reboots.

Maak geen gebruik van whatsapp.
Mensen met reboots toevallig wel?

CRaZee wijzigde deze reactie 27-05-2011 16:08 (43%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SumBeam
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 16:24
Vodafone hier icm HTC Wildfire... Mijn simkaart begint de derde regel met 444

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 15:38
quote:
CRaZee schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:05:
bij mij ook een 7.
Nog geen last van reboots.

Maak geen gebruik van whatsapp.
Mensen met reboots toevallig wel?
idem hier met een Desire (standaard) op vodafone.

Geen problemen, wel een 7 op de sim.

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mesasander
  • Laatst online: 06-02-2018
(jarig!)
Hoi, ivm een afwijkende simnr en toch problemen heb ik een account aangemaakt, vond het dusdanig belangrijk om het te melden.

2e regel begint met een 8 en 3e regel met een 4.

-edit- Vodafone originele rom met HTC Desire 1 jaar oud

mesasander wijzigde deze reactie 27-05-2011 16:28 (20%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=XPS1330=-

Bij mij begint de derde regel met 426
Ik heb een keer last gehad van een reboot vandaag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lintesir
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16:41
Hier een HTC Desire met Vodafone, derde regel op de simkaart begint niet met een 7, maar met een 4. Verder vandaag nog geen reboots gehad, gister 2 keer en eergisteren 1 keer.

Lintesir wijzigde deze reactie 27-05-2011 16:18 (25%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 12:55

GWBoes

Rik B.

Heb met mijn incredible s met vodafone geen last van reboots, wel was ik vanochtend 10 min te vroeg op m'n werk omdat de klok verkeerd stond. Heb ik hier vaker voorbij horen komen dus zal er wel gerelateerd aan zijn.

Diablo3 - Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MisterEagle
Mijn HTC desire reboot overigens wel een stuk vaker.. denk dat hij max 2 uur aanstaat en dan weer reboot. soms om het kwartier soms om het uur..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Madame Jeanette
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23-08-2012
Dat wou ik ook melden, dat mijn klok de laatste dgn ongeveer 10 min voorloopt, geen reboots echter (desire met insertcoin gingerbread sense rom en nieuwste radio (32.56.00.32U_5.17.05.23))

Madame Jeanette wijzigde deze reactie 27-05-2011 16:21 (31%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pendulum
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 19:06
Simkaart begint bij mij ook met een 7.
Is relatief nieuwe sim, nog geen maand oud.
Rebootprobleem overigens niet meer tegengekomen sinds ik toestel niet meer laat switchen naar 3G. Tijd heeft een lange tijd 2 min achter gelopen, maar nu loopt hij prima.

Pendulum wijzigde deze reactie 27-05-2011 16:19 (16%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 13-10 16:50
Mijn HTC Desire ging in het begin ook vaak opnieuw opstarten maar toen heb ik hem opgestuurd naar HTC en werd hij gerepareerd. Sinsdien herstart hij weinig meer, ik heb nog wel dat hij vaak vastloopt maar dat heeft niks hiermee te maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
quote:
Negaiido schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:24:
Mijn HTC Desire ging in het begin ook vaak opnieuw opstarten maar toen heb ik hem opgestuurd naar HTC en werd hij gerepareerd. Sinsdien herstart hij weinig meer, ik heb nog wel dat hij vaak vastloopt maar dat heeft niks hiermee te maken.
Dan heeft het ook niet zoveel zin om hier te posten hè? :>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 13-10 16:50
quote:
RoD schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:25:
[...]

Dan heeft het ook niet zoveel zin om hier te posten hè? :>
Ik bedoel alleen dat het bij sommige mensen gewoon kan komen doordat er iets defect is in de mobiel. Het hoeft niet allemaal aan vodafone te liggen.

edit:

En wie weet komt het vastlopen wel door vodafone :>

Negaiido wijzigde deze reactie 27-05-2011 16:28 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maikelf
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 11-04 14:17
Vodafone even gebeld. Ze zijn alle opmerkingen aan het verwerken...er schijnen er nogal wat binnen te komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@Negaiido

Dat kan inderdaad maar ik heb dit topic gestart omdat het juist sinds een aantal dagen geleden plotseling zonder enige aanleiding begon en daar kennelijk meer mensen last van hadden.

een mobiel kan verder altijd kapot gaan ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
quote:
Negaiido schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:26:
[...]

Ik bedoel alleen dat het bij sommige mensen gewoon kan komen doordat er iets defect is in de mobiel. Het hoeft niet allemaal aan vodafone te liggen.

edit:

En wie weet komt het vastlopen wel door vodafone :>
Nouja, zoals je in het topic hebt kunnen lezen is er wel een stevige correlatie tussen Vodafone en vastlopers. Daarnaast heeft Vodafone het al erkend: thioz in "Rebootprobleem HTC-toestellen op het Vod..."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• charleybaak
  • Laatst online: 14-01 14:36
Bij mij begint 3e regel op de sim met 601.

Afgelopen 2 dagen ruim 25x bij elkaar aan reboots voor mijn oren gekregen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@Charleybaak ... da's nasty ... Snel melden bij Vodafone, met al je gegevens / versies etc .. .neem aan dat er dan snel(ler) een oplossing komt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jorisvm
  • Laatst online: 00:32
Bij bij ook derde regel begint met 7. Helaas de telefoon al opgestuurd, maar had flink last van reboots.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@Jorisvm ... ik was net iets te laat metmijn bericht op Twitter denk ik ;) ..sorry dude

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jorisvm
  • Laatst online: 00:32
@thioz Ik was gewoon te snel met opsturen :) Kijk voortaan wel uit. Het was al iets te toevallig dat er iemand naast mij in de winkel stond met exact hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 14-10 17:18
Bij mij begint derde regel ook met een 7. Hoop dat het probleem met een nieuwe simkaart van vodafone kan worden opgelost

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kantineboy
  • Laatst online: 15-09-2015
ik stond vanmorgen ook op punt om naar de winkel te gaan.
Tot ik op het idee kwam om eerst een op google te zoeken en met resultaat.

vandaag maar 1x reboot gehad. Is het dan toch al opgelost

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Vandaag met setcpu op 1152mhz aan weer een reboot gehad, daarna weer omlaag naar 998mhz en sindsdien geen reboot, even kijken naar simkaart.

2e regel 8 3e regel 7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 08:11

Malarky

Wils voor wat ieder

Derde regel begint met een 7. Incredible S en Vodafone, geen reboots. Wel heb ik zoals veel andere mensen melden hier (en op de FP) dat de klok steeds voor even 10 minuten vooruit springt. Ik dacht dat VF een eigen time server heeft?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Merk nu ook 10 minuten klok vooruit. (Bijna 11 om exacter te zijn)

Net VOOR ik simkaart uit toestel haalde om te kijken wat het nummer is liep mijn klok nog goed! Na opnieuw starten zojuist pas die 11 minuten.

TWeaKLeGeND wijzigde deze reactie 27-05-2011 17:13 (81%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pascalito
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 16:50

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Verander de topic titel maar, mijn SGSII is zojuist ook een paar keer (verschil in ongever 2 uur denk ik) opnieuw opgestart.. Erg vreemd allemaal..

Edit: Niet alleen HTC dus, volgens de laatste reacties op het nieuwsartikel op de frontpage gebeurd dit bij verschilllende merken,

Pascalito wijzigde deze reactie 27-05-2011 17:33 (32%)

Reisblog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Lees Film reviews!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Narmolanya
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 12-06 19:34
Ik heb tot dusver nog geen last van een herstartende telefoon, maar mijn klok loopt wel sinds vanmiddag ruim 10min voor. Tevens merk ik dat m'n sms'jes erg laat of zelfs niet aankomen... 1 jaar oude Desire..

Narmolanya wijzigde deze reactie 27-05-2011 17:45 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• basst85
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14-10 09:31
quote:
Narmolanya schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:43:
Ik heb tot dusver nog geen last van een herstartende telefoon, maar mijn klok loopt wel sinds vanmiddag ruim 10min voor. Tevens merk ik dat m'n sms'jes erg laat of zelfs niet aankomen... 1 jaar oude Desire..
Heb er zelf geen last van (heb KPN..). Maar hebben de reboots misschien niet iets te maken met het automatisch synchroniseren van de datum/tijd?

Dus bij "Instellingen" -> "Datum en tijd" -> optie "Automatisch" uitzetten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jowan073
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14-10 11:04
Mensen.. kijk eens welke simkaart jullie hebben.. als de eerste cijfer begint met een 7 probeer dan eens een simkaart van vodafone die met een 0 begint. ik had ze omgezet en hij reboot niet meer..
heb belcomany (waar de telefoon gerolen was) en vodafone winkel op de hoogte gebracht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 18:32

OmeJoyo

This is me

Hier net de klok bekeken van mijn Desire HD loopt ook exact 11 minuten voor. nog een reboots vandaag.

2.3.3 Stock Rom overigens net 3 weken geleden nieuwe simkaart voor netwerkproblemen gekregen.

OmeJoyo wijzigde deze reactie 27-05-2011 18:00 (32%)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ETM
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20-11-2018

ETM

E=TM²

quote:
basst85 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:47:
[...]

Heb er zelf geen last van (heb KPN..). Maar hebben de reboots misschien niet iets te maken met het automatisch synchroniseren van de datum/tijd?

Dus bij "Instellingen" -> "Datum en tijd" -> optie "Automatisch" uitzetten
Bij mij iig niet. Staat op automatisch en loopt/liep niet verkeerd. Wat het bij mij 'oploste' was netwerkkeuze op gsm zetten (dus niet gsm/wcdma automatisch).

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pendulum
Via het vodafoneforum is er de mogelijkheid extra info te geven aan vodafone.

Zie http://forum.vodafone.nl/...fire-reboot/m-p/3291#M721

Het bericht:
quote:
Hallo forumleden,

Op dit moment is het niet duidelijk waar dit probleem vandaan komt. Om het probleem te kunnen onderzoeken hebben we de volgende gegevens nodig:

1. Mobiel nummer:

2. SIM Kaart nummer:

3. Sinds wanneer heeft men er last van:

4. Type toestel:

5. Netwerk waarop de men aangemeld is: (3G/2G)

6. Toestel informatie, graag alle informatie zoals die vermeld staan onder: Menu > Instellingen > Over deze telefoon > Software informatie

Ik kan me voorstellen dat men deze informatie niet op het forum wil prijsgeven. Als iemand dit niet wil, stuur mij een PM met deze informatie.

Alvast bedankt voor het plaatsen en/of toezenden van de informatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flupke123
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 01-09 21:58
Ik heb een htc wildfire geen reboots maar mijn klok loopt ook ong 10 min voor sinds donderdag denk ik daardoor mijn bus gemist (dacht dat ik hem toch niet meer kon halen kom ik daar aan rijd die niet weg...) Mijn provider is Hi dus denk meld het even.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wilcospan
  • Laatst online: 09-04 19:59
ik heb eergister een htc desire hd gekocht gister in huis gekregen en ook gelijk het herstart verhaal!

alleen heb ik geen vodafone maar hi als telecom aanbieder.
iemand ook al problemen de combinatie van hi en htc?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:01
Ik heb een HTC Desire en geen last van reboots heb een custom 2.3.4 firmware er op :).

Heeft wat met AH cassieres, en vrouwen met een vriend. Tjah! | Hier spreekt het Gelders Volksleger, de gewapende arm van de beweging Groot Gelderhand, die streeft naar een vrij en onafhankelijk Gelderland...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 16:36
Ik had gisteravond een rebootende Wildfire. Doet ie anders nooit. ;)
Eens in de gaten houden wat ie de komende dagen gaat doen.
Vodafone office btw.

Hyp Hyper wijzigde deze reactie 27-05-2011 19:20 (7%)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vaisonne
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 27-05-2011
quote:
NilzP schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:36:
Hi,

De wildfire van mijn vriendin heeft sinds gisteren hetzelfde euvel, de telefoon reset verschillende keren per dag.

Vandaag naar de winkel geweest en het zou aan een bestandje op de SD kaart liggen, HUHHUH, zou ik de kaart leeg gehaald en opnieuw geformateerd, maar nog steeds reset de telefoon.

Netwerk: Tmobile

App's

Whatsapp
google goggles
endomondo
marktkraam
google maps
Photaf 3d
Winamp
nu.nl
Opera
advanced task killer
Barcode scanner
streetview
autoblog

Ik hoop dat er snel een oplossing komt

Nils
Ik heb er lang niet zoveel op staan als jij maar wel whatsapp en ook een abo bij T-Mobile. Als de foon uitgaat blijft hij hangen in het opstartproces en moet ik de batterij er uit halen en even wachten. Daarna doet hij het weer. Meestal gebeurt het als ik iets aan het opzoeken ben op internet. :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Merfeh
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22-07 16:56
quote:
Simmeh schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:12:
Verander de topic titel maar, mijn SGSII is zojuist ook een paar keer (verschil in ongever 2 uur denk ik) opnieuw opgestart.. Erg vreemd allemaal..

Edit: Niet alleen HTC dus, volgens de laatste reacties op het nieuwsartikel op de frontpage gebeurd dit bij verschilllende merken,
Ik word hier ook een beetje moe van. Ik vind dat tweakers.net zich nu een beetje schuldig maakt aan afbraak van de merknaam HTC.

Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stollie
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 13-10 22:20
Ik lees hier wat over de klok die verkeerd staat.

Mijn Desire met T-Mobile stond vanochtend ook 6 min later.
Heb me telefoon een keer uit gezet. Klok zelf goed gezet en vervolgens weer op automatisch gezet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xavier!
  • Laatst online: 19-11-2018
quote:
Pendulum schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 18:23:
Via het vodafoneforum is er de mogelijkheid extra info te geven aan vodafone.

Zie http://forum.vodafone.nl/...fire-reboot/m-p/3291#M721

Het bericht:

[...]
Ik heb gereageerd op het bericht op van de Vodafone medewerker. Dit was zijn antwoord, hopen dat het helpt:
quote:
Hallo Xavier,.

Ik heb deze informatie doorgezet naar de technische dienst..

Bedankt voor de informatie!.

Met vriendelijke groet,.

Marc.

Vodafone Forum Team.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 17:16

jacobras

Developer

Heb een HTC Legend bij Vodafone (origineel niet gebrand, nu geroot) en draai Cyanogenmod nightlies. Dacht eerst dat de crashes door de nightlies kwamen, dus verschillende geprobeerd maar dat hielp niets. Het lijkt bij mij wat af te wisselen. Dinsdag: ~10+ herstarts. Woensdag geen. Gisteren: ~7 herstarts. Vandaag ééntje. Kan natuurlijk liggen aan de activiteit. ;)

Derde regel begint met een 7.

Notes voor Android, de handigste app in Google Play ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 18:31
Ter info. Ik heb dit ook gehad weken last van gehad.
Op forums er toen niks over kunnen vinden behalve dat het miss één moederbord probleem kon zijn.
Ik heb mijn toestel ter reparatie gestuurd en kreeg hem terug met één nieuw moederbord.
Sindsdien geen problemen meer en ik heb vodafone en één htc desire.

Twijfel is het begin van wijsheid en Kennis is nog geen wijsheid

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pendulum
Zojuist ook spontane reboot bij vriend met KPN. Het lijkt er dus op dat het toch niet provider afhankelijk en merkafhankelijk is. Krijg beetje het gevoel dat meer en meer androidtoestellen er last van hebben.

nogmaals, op te lossen door 2G te gebruiken. Ben nu wel benieuwd waar het probleem zit :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19:11
Kan het zijn dat mijn HTC Desire Z hier ook last van heeft in samenwerking met T-Mobile? Soms gaat het dagen goed, soms echter gebeurt het meerdere keren per dag..

Ik lees steeds meer topic posts waarbij ook toestellen met andere providers hier last van hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Josh64
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 10-10 15:43

Josh64

iOS aangedreven

Mijn HTC Legend (Vodafone, unbranded, officiële 2.2 ROM) heeft hier ook sinds woensdagmiddag last van. Hij is nu sinds ongeveer 13:00 "clean" en staat nog steeds op "gsm/wcdma automatisch".

Nu ik lees dat ook meer andere telefoonmerken met andere providers hier last van krijgen vraag ik mij af, komt dit misschien door WhatsApp. Ik zie dat veel mensen met de klachten WhatsApp hebben. Misschien iets fouts na de update van begin deze week?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 26-09 12:29
Ik heb dit probleem ook sinds woensdagochtend. 40 to 50 keer zichzelf opnieuw opgestart ondertussen. Ik was net van plan een andere rom erop te pleuren toen ik dit op de frontpage las. mijn telefoon stond op WCDMA preferred en ik heb dat een half uur geleden veranderd naar GSM auto (PRL) en geen last meer gehad sindsdien terwijl het vandaag nog niet meer dan 20 minuten goed was gegaan. Duimen dus maar.

Mijn simkaart is een serie 4.

Ik ben trouwens niet zo thuis in die standaarden, is er iets wat niet of minder goed werkt als ik hem op GSM auto (PRL) heb staan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 17:55
Hier is hij in 5 uur tijd al 18x spontaan gereboot.
Toestel is een HTC Desire HD en netwerk is T-Mobile.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 14:52
Desire op Vodafone, geen reboots gehad, maar wel sinds een dag of twee een behoorlijk steviger verbruik van de accu, terwijl ik de telefoon niet anders heb gebruikt dan anders... Heb wel handmatig opnieuw opgestart, omdat ik bang was dat er een app bleef hangen, maar de battery drain bleef. Nogmaals, ook pas sinds een paar dagen...

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
Aangezien er nu al meer operators onder lijken te lijden zou ik bijna denken dat er iets aangepast is aan de implementatie van het 3g protocol of de settings die richting de handsets gepushed worden.

Dat is de enige 'logische' verklaring

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@groenteboer ... gebruik je een data verbindingen/mobiel internet ? ... mijn vriendin had precies hetzelfde en enige verschil tussen haar en mijn phone is dat ik wel mobiel internet heb en zij niet ... lijkt op dezelde fout maar met een ander symptoom

thioz wijzigde deze reactie 27-05-2011 22:04 (57%)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True