Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-08 15:49
Cobesz schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:00:
Ik draai nu sinds gisteren CM7 Stable, moet zeggen dat het goed werkt na een volledige wipe! Nog niks geks tegen gekomen of iets dergelijks.

Enige wat ik er minder aan vind is de launcher (ADW launcher). Ik had altijd stock gingerbread launcher erop geïnstalleerd staan, maar die ben ik nu ook zat hahaha.

Iemand nog tips voor een leuke nieuwe launcher? SPB Shell 3D schijnt helaas niet te werken op onze Legends.

Launcher Pro heb ik de gratis versie van geprobeerd, is de betaalde versie echt een meerwaarde?
Launcher 7 werkt prima op de Legend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWFpa2Vs schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:47:
hier al mensen ervaring met de laatste radio? ik merk een stabielere Wifi en 3G verbinding. Minder echo's tijdens het bellen en een betere accuduur.
Ik kan deze radio ook aanraden! Nog geen ervaring met bel kwaliteit, maar heb meer Wifi bereik én GPS werkt weer (ik gebruik CM7.0 final/stable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 23:25
Kan je de bel kwaliteit testen> Heb nu niet echt de mogelijkheid om dit te testen >_<

Klinkt veel belovend! Als ik tijd heb ga ik deze radio erop flashen ;)

Edit: Ik kon het niet laten, ik ben toch maar begonnen met flashen ook al ben ik op visite :$ haha

[ Voor 24% gewijzigd door Cobesz op 17-04-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4dch1x
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-03 11:40
Hmzz net even opnieuw moeten rooten 8)7

kreeg het zwarte scherm met uitroepteken in beeld als ik iets wilde flashen ?
Iemand een idee hoe dit zo ineens kon komen ?

Nu zo even de radio flashen ;) en dan is hij weer optimaal alleen jammer dat ik alle instellingen weer moet nazoeken

Groetjes

b4dch1x _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Who the f&#k is General Failure and why is he reading my harddisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 23:40

J-P

Syntax erro....

:) Ik heb met de final toch weer problemen met het kompas (richting) tijdens het navigeren. Anderen ook?

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azaruc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-07-2024
Bogey Dope schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:00:
:) Ik heb met de final toch weer problemen met het kompas (richting) tijdens het navigeren. Anderen ook?
Daar lijkt een fix voor te zijn: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1040119
Zelf nog niet geprobeerd, want ik draai nog steeds nightly 30. Dus als je even kunt laten weten of het inderdaad werkt, graag :)

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Bij mij geeft de compass app gewoon de goede richting aan :) Maar dat is wel kut joh :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Azaruc schreef op woensdag 20 april 2011 @ 16:15:
[...]

Daar lijkt een fix voor te zijn: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1040119
Zelf nog niet geprobeerd, want ik draai nog steeds nightly 30. Dus als je even kunt laten weten of het inderdaad werkt, graag :)
Thanks, zal eens kijken en hier terugkoppelen.
Cobesz schreef op woensdag 20 april 2011 @ 16:52:
Bij mij geeft de compass app gewoon de goede richting aan :) Maar dat is wel kut joh :S
Nogal, snap er ook niets van, met de nightly 26 totaal geen probleem, met de Final (en andere nieuwere) is het totaal niet werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azaruc
Bogey Dope schreef op donderdag 21 april 2011 @ 08:38:
[...]

Thanks, zal eens kijken en hier terugkoppelen.

[...]

Nogal, snap er ook niets van, met de nightly 26 totaal geen probleem, met de Final (en andere nieuwere) is het totaal niet werkbaar.
Vanaf nightly 32 (en dus ook in RC4 en Stable) is er iets veranderd aan het compass of GPS, dat is mij niet helemaal duidelijk. Dit kan op een aantal telefoons, waaronder de legend, tot gevolg hebben dat het kompas niet meer goed werkt (gps werkt wel goed). Maar bij de navigatie rijd je opeens opzij of achteruit, waardoor telkens verkeerde routes worden berekend (en steeds nieuwe) en dus de navigatie onbruikbaar wordt.

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Azaruc schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:46:
[...]

Vanaf nightly 32 (en dus ook in RC4 en Stable) is er iets veranderd aan het compass of GPS, dat is mij niet helemaal duidelijk. Dit kan op een aantal telefoons, waaronder de legend, tot gevolg hebben dat het kompas niet meer goed werkt (gps werkt wel goed). Maar bij de navigatie rijd je opeens opzij of achteruit, waardoor telkens verkeerde routes worden berekend (en steeds nieuwe) en dus de navigatie onbruikbaar wordt.
Exact het probleem wat ik dus ook had.

Maar gelukkig, de fix die Azaruc had aangegeven WERKT!!!
Hier te vinden, vervolgens flashen als een normale ROM en de richting is weer correct tijdens het navigeren

Thanks Azaruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azaruc
Bogey Dope schreef op donderdag 21 april 2011 @ 13:10:
[...]

Exact het probleem wat ik dus ook had.

Maar gelukkig, de fix die Azaruc had aangegeven WERKT!!!
Hier te vinden, vervolgens flashen als een normale ROM en de richting is weer correct tijdens het navigeren

Thanks Azaruc!
Goed om te horen! Ik ben nu ook bezig de stable versie te flashen, maar krijg geen gps locatie te pakken. Eerst maar eens kijken of ik dit met een nieuwere radio weet te fixen..

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Azaruc schreef op donderdag 21 april 2011 @ 13:21:
[...]

Goed om te horen! Ik ben nu ook bezig de stable versie te flashen, maar krijg geen gps locatie te pakken. Eerst maar eens kijken of ik dit met een nieuwere radio weet te fixen..
Nieuwere radio had ik destijds ook al geprobeerd, had geen effect op het richtingsprobleem.
Maar goed, dankzij die patch ben ik helemaal happy nu >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azaruc
Bogey Dope schreef op donderdag 21 april 2011 @ 15:20:
[...]

Nieuwere radio had ik destijds ook al geprobeerd, had geen effect op het richtingsprobleem.
Maar goed, dankzij die patch ben ik helemaal happy nu >:)
Ik had geen richtingsprobleem, want ik kon geen gps fix krijgen :9
Het probleem was dat ik een clean install van de stable versie had gedaan.
Door eerst CM nightly 30 te flashen en daarna pas de stable heb ik wel gps fix en met de fix voor het richtingsprobleem werkt de navigatie nu naar behoren :)

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Nu valt het me weer op dat bij de stable versie de cpu voor 99 of 100% wordt gebruikt terwijl usb debugging aanstaat. Maar het heeft volgens mij geen negatie gevolgen voor de accuduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azaruc
Bogey Dope schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 10:55:
Nu valt het me weer op dat bij de stable versie de cpu voor 99 of 100% wordt gebruikt terwijl usb debugging aanstaat. Maar het heeft volgens mij geen negatie gevolgen voor de accuduur?
Klopt, heb ik ook. Er is een nieuwe, nog niet geteste fix voor. Als deze blijkt te werken laat ik het hier wel even weten. Ook bij mij heeft het trouwens geen invloed op het batterijgebruik (tenzij de stable 10x minder zou gebruiken dan nightly 30 en de fix dit weer naar hetzelfde niveau tilt...)

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Azaruc schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 14:52:
[...]

Klopt, heb ik ook. Er is een nieuwe, nog niet geteste fix voor. Als deze blijkt te werken laat ik het hier wel even weten. Ook bij mij heeft het trouwens geen invloed op het batterijgebruik (tenzij de stable 10x minder zou gebruiken dan nightly 30 en de fix dit weer naar hetzelfde niveau tilt...)
Net nightly 41 geïnstalleerd, deze lost het probleem op. Navigatie richting moet ik nog testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azaruc
Bogey Dope schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 14:58:
[...]

Net nightly 41 geïnstalleerd, deze lost het probleem op. Navigatie richting moet ik nog testen.
Heb je daar ook de fix weer overheen geflashed?

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Azaruc schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 15:31:
[...]

Heb je daar ook de fix weer overheen geflashed?
In de nieuwe nightly zit nog steeds de richting bug, dus ik heb de fix idd geinstalled. De richting bug was daarmee verholpen.

MAAR..... ik zie nu dat de 100% load wordt veroorzaakt door de fix. Balen dus, hopen dat het snel wordt verholpen.

EDIT

Op de xda pagina waar de initiële fix was gezet is er nu ook eentje gezet die beide problemen oplost. Alles werkt weer dus!

[ Voor 14% gewijzigd door J-P op 23-04-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Clean
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-08 20:09
In de nieuwe Nightly(55) moet het probleem ook opgelost zijn inmiddels.

Heb het nog niet getest maar als ik de changelog zie was het een conversie probleempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:15
Vanmiddag heb ik mijn Legend voorzien van S-Off. Was even spannend, maar het is gelukt! Ik zal er tzt een extra stukje voor maken in de s.p. :)

Nu kan ik bijvoorbeeld lekker gemakkelijk mijn boot animation veranderen, en andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

perslucht schreef op zondag 24 april 2011 @ 20:33:
Vanmiddag heb ik mijn Legend voorzien van S-Off. Was even spannend, maar het is gelukt! Ik zal er tzt een extra stukje voor maken in de s.p. :)

Nu kan ik bijvoorbeeld lekker gemakkelijk mijn boot animation veranderen, en andere zaken.
Ik heb S-off nooit helemaal gesnapt, met normale root acces kan je toch ook gewoon je boot animatie veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Nee :) Probeer maar eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azaruc
Jawel hoor, kijk hier maar :) (Je hebt dus wel een flashable zip nodig..)

Nieuwe stable versie van CM7 is uit trouwens, ga hem nu even flashen.

[ Voor 6% gewijzigd door Azaruc op 25-04-2011 10:23 ]

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Ja, kijk een flashable zit heb je nu dus niet meer nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

perslucht schreef op maandag 25 april 2011 @ 10:41:
Ja, kijk een flashable zit heb je nu dus niet meer nodig ;)
Ok, dus met S-off is het alleen een kwestie van de bootanimatie bestanden vervangen?
En wat kan je dan nog meer met s-off? Of komt dat allemaal in je S-off handleiding ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Nou ja, je kan gewoon alle systeembestanden bewerken. Niet dat je dat in eerste instantie moet doen, maar je hebt wel eens van die dingen zoals bijvoorbeeld die bootanimation.zip die je normaal gesproken niet kan veranderen omdat het "Read Only" is.
Pushen met adb geeft ook altijd een foutmelding dat het systeem read only is. Nu is dat dus niet.

Er zouden ook nog wat extra functies in die aangepaste Hboot zitten, maar die heb ik nog niet kunnen ontdekken. Mijn Legend start nu ook op met een plaatje van 'The Joker' ipv het HTC logo. Binnenkort maar eens kijken hoe we dat veranderen :)
Ik heb nu de bootanimatie van de Nexus S, die is veel mooier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azaruc
Het lijkt me inderdaad wel ideaal om de bestanden in /system te kunnen veranderen, maar helaas zit ik met HBoot 1.01 (nog geen manier om s-off te krijgen). Tot die tijd toch maar even flashable zips gebruiker voor die doeleinden :)

Ik draai nu trouwens CyanogenMod 7.0.2. GPS en richting werken hierin prima. Batterijduur kan ik nog niet over oordelen..

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4dch1x
Hallo Mensen :+

Heb nu de 7.0 rom draaien bevalt goed :9

(heb het topic al door gelezen maar niet echt duidelijk antwoord)

Heb alleen nog probleem dat ik nog steeds geen goed toetsenbord heb
heb wel goed toetsenbord maar zonder woordenboek

Welke is het makkelijkst in gebruik volgens jullie en zit een goed woordenboek bij ?

Groetjes B4dch1x _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

EDIT,

Heb het gingerbread keyboard nu geinstalleerd deze heeft wel een woordenboek
lijkt me goed te werken (iemand eventueel nog tips) ??

[ Voor 18% gewijzigd door b4dch1x op 27-04-2011 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 11:50
Ik zou SwiftKey installeren, top toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
@d4dch1x Het gingerbread toetsenbord? Kan je iets specifieker zijn, want het klinkt wel interessant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Heel simpel, dit linkje volgen (A) https://market.android.co...ree&feature=search_result

en dan deze er nog bij! https://market.android.co....nl&feature=search_result

[ Voor 33% gewijzigd door Cobesz op 28-04-2011 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4dch1x
Bij mij zit bij het keyboard het woordenboek er al bij

ik heb gedownload het volgende: GBKB.apk :P

Groetjes
B4dch1x _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Werkt ideaal

Als je gbkb.apk nodig heb kan ik miss wel sturen alleen niet via tweakers denk ik ?

[ Voor 47% gewijzigd door b4dch1x op 28-04-2011 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
volgens mij is et dezelfde whahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeJeex
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-09 12:55
Ik ben helemaal wanhopig geworden van dat rooten zeg..
Vandaag geprobeerd mijn HTC Legend unbrandend 2.2 te rooten. Allereerst alle eerste stappen gevolgd van de tutorial hier tot en met het gedeelte:
''c---rw---- 1 1001 2002 90, 0 Jul 19 16:19 /dev/mtd/mtd0''

Ik heb alle juiste software geinstalleerd, alles gedaan zoals in de tutorial, alles gedaan met debug aan en alles gedaan met ''alleen opladen''. Nu ben ik dus het complete topic gaan doorspitten en kwam ik op pagina 16 een tutorial van iemand tegen die ook niet verder kwam na die foute zin in het cmd. Daar de begin stappen gevolgd totdat er kwam te staan dat ik Visionary+ moest downloaden om 'temp root' te doen.
Ik dus de link aangeklikt bij de tutorial die ik moest downloaden al kwam ik niet verder bij die foute zin. Download link offline..

Ik zoeken op internet naar visionary, krijg ik eerst visionary v14. Terwijl ik die download begint Kaspersky al gelijk met Trojan bedreigingen maar dat negeerde ik maar even.
Ik krijg zonder geding Visionary werkend op m'n HTC Legend. Geprobeerd te installeren via HTC Sync, via de SD card op m'n HTC zelf, verschillende App installers gebruikt, ik kreeg continu de ''parseerfout'' en dat er een probleem is voorgekomen bij het uitpakken. Ik heb trouwens installeren van onbekende bronnen aangevinkt.

Wat moet ik nou doen? :"s

EDIT:
Inmiddels Visionary via heel wat omwegen erop gekregen maar hoe weet ik als hij Temprooted is? Bij mij komt er steeds als ik op Temproot now druk een mannetje in een gevarendriehoekje en er staat ''temprooting now..'' en vervolgens verdwijnt dat scherm weer en kom ik terug bij het applicatie schermpje.
Verdergaan werkt ook niet; Ik krijg dan een 140 error bij de RUU.

[ Voor 12% gewijzigd door GeeJeex op 29-04-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azaruc
als je temp root hebt en je voert in de command line in windows het volgende in (vanuit de map waarin je adb.exe hebt staan):

adb shell <enter>
su <enter>

Dan zou er een pop-up schermpje op je telefoon moeten komen die je vraagt om superuser access te verlenen.

Zie ook de openingspost:
c---rw---- 1 1001 2002 90, 0 Jul 19 16:19 /dev/mtd/mtd0
Ziet je regel er zo uit dan zit je niet goed, reboot je telefoon en doe een factory reset/fabrieksinstellingen, reboot je computer en probeer het opnieuw.

Mocht dit nu nog niet werken doe dan het volgende:
-Probeer de bovenstaande methode nog een keer.
-Download dit bestand
-Geef je zelf temproot met deze app.
-Als je temp root hebt typ dan het volgende in cmd: cd\ (tot je C:\ hebt) -> cd AndroidSDK/tools/ -> adb shell -> su > /data/local/flash_image misc /data/local/misc1-2.img

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeJeex
Ah, dan is dat het probleem.
M'n Legend wordt gewoon niet temp-rooted gemaakt door de app. Ik krijg telkens na adb shell een permission denied als ik su in toets. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn van het niet temp-rooten van mijn Legend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Ik heb toch echt een werkende link in de OP gezet... Ik snap niet waarom het zo moeilijk zou zijn om temp root te krijgen dan met de app die ik gelinked heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azaruc
Even getest, de link in de OP werkt gewoon.
@GeeJeex; hoe je dit bestand (.apk) moet gebruiken:

- Downloaden
- Overzetten naar je telefoon
- Via een file manager (bijvoorbeeld astro) deze .apk installeren.

Vervolgens moet dit je gewoon temproot geven waarmee je superuser rechten kunt krijgen.

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeJeex
Dat de link het niet doet ligt aan mij; M'n firewall blokkeerde keer op keer de site, inmiddels werkt de site.
Helaas werkt de app niet.

Dit is wat er steeds gebeurt:
Ik druk op Temproot now, er komt dan te staan ''now temprooting please wait..'' dan zwart scherm en dan komt nog een keer het ''please wait..'' scherm. Vervoglens gaat het beeld weer terug naar Visionary en probeer ik de cmd lines uit.
Ik voer dus in:
cd/
cd AndroidSDK/platform-tools/ (ik heb de downgrade hack in platform tools extracted vanwege de uitleg op pagina 16)
adb shell
su en dan krijg ik superuser acces en krijg ik i.p.v. een $ een #
dan doe ik de line''flash_image misc /data/local/misc1-2.img'' en dan krijg ik opeens permission denied? :'s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
krijg je geen melding op je telefoon als je "su" typt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeJeex
Jawel, als ik SU intyp krijg ik een melding van superacces of ik het accepteer. Ik druk op accepteren maar vervolgens krijg ik alsnog geen permission om flash_image te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeJeex
Even wat extra uitleg:
Ik heb dus wél superuser acces, ik kan dus daadwerkelijk su doen en krijg een # van dat ik gewoon permission heb.
Vervolgens doe ik /data/local/flash_image misc /data/local/misc1-2.img maar dan krijg ik:

/data/local/flash_image misc /data/local/misc1-2.img
/data/local/flash_image: permission denied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Reboot je pc eens, of probeer het van een andere computer. Klinkt heel vreemd dit :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeJeex
Afbeeldingslocatie: http://i297.photobucket.com/albums/mm216/G3rtZ0r/cmderrorhtc.jpg

Dit is wat ik krijg als ik de stappen doe die in de startpost doe.
Als ik de stappen doe van pagina 16 doet cmd niks raars alleen krijg ik bij de RUU een 140 error dus ik blijf nu liever bij het alternatieve plan van de startpost.
Heeft iemand enig idee wat ik fout doe?

Ohja, ik heb de pc en de htc zeker 4 keer opnieuw gereboot, en m'n HTC is terug naar fabrieksinstellingen.

EDIT: Ik heb hem zeker goed temprooted gemaakt aangezien apps die temproot acces nodig hebben perfect werken zoals Titanium Backup Pro. Ik weet serieus niet meer wat ik fout doe! x'D

[ Voor 16% gewijzigd door GeeJeex op 30-04-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Heb je cmd geopend als administrator?

Zoja, probeer het eens op een andere computer, ik begrijp anders niet waarom het niet werkt :S

edit: Heb je de juiste versie van HTC sync? (degene die gelinked is)

[ Voor 46% gewijzigd door Cobesz op 30-04-2011 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeJeex
Ja, maar godzijdank is het gelukt zeg.
Ik heb verschillende methodes door elkaar gemixt als het ware, gewoon de dingen met elkaar gelinked die logisch leken en uiteindelijk op de een of andere manier deed 'tie het. Zal ngo wat worden als ik hem zometeen weer moet unrooten voor garantie en dan weer rooten... :")

Trouwens niet tevreden over Cyanogen 7.0.2, m'n batterij gaat als een gek naar beneden en ook lekker soepel werkt het niet. Ik had juist cyanogen genomen om de batterij wat meer te sparen en de Legend wat soepeler te laten lopen maar ik kom 'n beetje bedrogen uit. :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Mischien moet je even je battery stats wipen. Kan zijn dat het daar aan ligt. Oh, en de laatste radio flashen is verstandig:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4dch1x
Hey Perslucht,

is het nog gelukt met het keyboard of was het dezelfde ?

Groetjes,
B4dch1x _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 21:51

jacobras

Developer

Hm, er is iets misgegaan met mijn Legend. Geüpgrade van Cyanogenmod nightly 47 (oid) naar 58 en de radio geüpdatet, nu kan ik niet meer bellen/sms'en. In statusbalk staat een icoontje van een simkaart met een uitroepteken erin. Zal maar 'ns backup terugzetten.

Update: nu bezig backup van 30 april te restoren. Ik heb trouwens ook de radio geüpdatet, dus kan ook zijn dat die update de boel gesloopt heeft. Oh ja, heb bij de update naar nightly 58 ook de "Dalvik cache" gereset, die optie stond er na update van ROM Manager bij.

[ Voor 35% gewijzigd door jacobras op 02-05-2011 12:41 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azaruc
jacobras schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:35:
Hm, er is iets misgegaan met mijn Legend. Geüpgrade van Cyanogenmod nightly 47 (oid) naar 58 en de radio geüpdatet, nu kan ik niet meer bellen/sms'en. In statusbalk staat een icoontje van een simkaart met een uitroepteken erin. Zal maar 'ns backup terugzetten.

Update: nu bezig backup van 30 april te restoren. Ik heb trouwens ook de radio geüpdatet, dus kan ook zijn dat die update de boel gesloopt heeft. Oh ja, heb bij de update naar nightly 58 ook de "Dalvik cache" gereset, die optie stond er na update van ROM Manager bij.
Klinkt hetzelfde als hier.
Oplossing bij deze persoon was om het lockscreen te disablen, weer te enablen en te herstarten.

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Ik heb nu al een backup teruggezet en de update opnieuw geïnstalleerd. Hoop dat het probleem zich niet opnieuw voordoet, ik ben erg blij dat het eindelijk mogelijk is om het lockscreen fatsoenlijk te disablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:37

Mavamaarten

Omdat het kan!

Heb laatst mijn LG GT540 geroot en custom rom erop gezet, nu met de legend van mijn vader begonnen. Legend tools gedraaid, ja lap, moet ik volgens de guide factory reset doen en men PC herstarten. Hopen dat ik het werkend krijg ;(

Oh, en voor wie krijgt "no devices found" moet USB foutopsporing aanzetten in settings > applicaties > applicatieontwikkeling

EDIT: Nope. Nog steeds "cr--rw---- 1 1001 2002 90, 0 May 2 15:38 /dev/mtd/mtd0" |:(
EDIT2: FUCK ! Ik opende de RUU, volgde de stappen, komt er gelijk op dat hij wacht voor bootloader. Dit doet hij en windows is de drivers aan het installeren. "Opnieuw opstarten vereist" :( Nu klaagt de RUU over een verbindingsfout en staat de phone lekker te wachten met zijn "HTC" op het scherm. Wat nu ? rebooten ?
EDIT3: Dan toch maar gereboot en de RUU er nog eens op losgelaten. Hij dedecteerde geen ROM versie meer maar kon gelukkig doorgaan met de update. Downgrade is klaar ! Toen rebootte hij met een scherm dat leek op iets download mode achtigs (telefoon met groene pijl boven) maar even later rebootte hij nog eens en werkt nu terug zoals het hoort. Op naar het rooten !

EDIT4: Effe geen updates omdat alles zo lekker liep. Ik heb nu Cyanogenmod 7.0.2 stable draaien :)
Ik had het toch moeilijker verwacht met die goldcards enzow :9

[ Voor 83% gewijzigd door Mavamaarten op 02-05-2011 21:01 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4dch1x
Hoi Mavamaarten

Congratsz met het rooten van je legend :P veel plezier er mee ;)
beetje jammer dat die van je vader is he :P

Groetjes B4dch1x _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Momenteel heb ik de LG GT540 met ongeveer dezelfde ROM draaien, maar voor mijn verjaardag (binnen een week en 2 dagen) kan ik waarschijnlijk wel een wissel fixen met mijn vader (hij krijgt dan de mijne, ik de Legend) omdat ik een capacitief scherm toch veel lekkerder vind werken. Hij had hem gewonnen met een of andere wedstrijd op het internet maar kent helemaal niks af van android enzo. Hij zal het verschil niet eens merken (ik daarintegen wel :P )

Nu nog Asphalt 6 en NFS Shift werkend krijgen. NFS Shift sluit af met een zwart scherm en asphalt kan de extra content niet downloaden :F

By the way, welke rom gebruiken jullie zoal ? Cyanogenmod 7 is snel maar nu ook weer niet zoveel sneller tov stock HTC rom. Sense heb ik nie nodig, ADW Ex fan al sinds android 1.6 :)

[ Voor 13% gewijzigd door Mavamaarten op 03-05-2011 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Of er zit een fout in Cyanogenmod nightly #58, of mijn telefoon heeft een manier gevonden om lucht in stroom om te zetten. Batterijstatus is altijd 100%, op het scherm ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Da's toch handig ? :9
Er zit ook een bug in mijn cyanogenmod op mijn andere telefoon. Daar blijft de batterij 15% aangeven als hij bijna leeg is, dan valt hij spontaan uit terwijl je dacht nog wel even te kunnen verdergaan. Na een gerecalibreerde batterij is t weer gefixt...

Maar eum, op de legend, ik vind 864 een magere score op quadrant. Zijn er geen roms die me wat meer performance geven ? Ik heb al wat gegooglet maar nog niks extreems gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Yeah, overclocken helpt, ik zit zo rond de 1000-1200 in quadrant score in quadrant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Mijn score is 997 als ik overclock tot 825 Mhz. Ik heb geen zin om nog meer te overclocken omdat hij toch maar draait op 760 Mhz als ik hem op battery heb draaien (anders gaat hij te snel leeg). Welke ROM draai je ?

edit: godver. Voor de grap 864 opgezet en nu viel hij uit. Maar hij stond op "set on boot" en nu krijg ik hem niet meer aan (hij valt telkens weer uit) Hoe krijg ik hem terug normaal ? :'(
edit 2: Haha effe paniek ofzo... Ik was zo gewoon om in recovery te gaan door op huisje te drukken en hem aan te zetten, en ik maar denken dat ik niet in recovery kon. Uiteindelijk toch gelukt om factory reset te doen. Wat een opluchting, zeg. Wel jammer dat ik alles weer moet installeren (themes, apps, ...) maar liever dat dan een telefoon die als hij opstart weer uitvalt :P

[ Voor 62% gewijzigd door Mavamaarten op 04-05-2011 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Ik draai CM7.0.2 en ik heb em standaard op 806 mhz draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Zelfde rom hier. Ik heb in elk geval onthouden om hem niet meer op 864 te zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
hahaha, over het algemeen alleen maar 806 mhz gedraaid, ik had precies hetzelfde probleem op 864 mhz whahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeJeex
Merk je een groot verschil als je de Legend 728 Mhz laat draaien?
En je batterij gaat zeker minder lang mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

728 Mhz geeft een redelijke prestatiewinst en niet zo erge batterijdrain. Ik dacht eerst dat dit enorm veel van mijn batterij zou vreten maar dat is zeker niet zo. Hij gaat misschien een ietsie sneller leeg maar echt amper merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Sterker nog, als je de profiles instelt op ondemand (en ook instelt dat ie onder de bijvoorbeeld 35% lager geclocked wordt) dan wordt de telefoon als hij niet gebruikt wordt (idle) ondergeclocked tot 245 mhz

simpel gezegd: meer prestaties wanneer het nodig is, zelfde of betere batterij duur dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

ik heb bijna het complete topic doorgelezen maar ik krijg het maar niet voor elkaar.

Ik heb root access en dat lukt allemaal nog wel en dan kom ik bij RUU terecht. Als ik deze opstart gaat alles goed totdat hij handtekening bijwerken bezig is en dan krijg ik de error 140 en geeft hij aan dat mijn bootloaderversie niet juist is.

Ik heb al 6 verschillende RUU´s geprobeerd maar ik kom er maar niet doorheen.

Bedankt alvast voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkiller
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 21:19
Ik heb een probleem met het rooten van mijn legend.

Ik kom niet verder dan stap 1 van het root programma. Hij blijft steken op het schrijven van zip.

Hier op tweakers.net heb ik een tutorial gevolgd.
Alleen blijf ik steken bij het rooten van de telefoon.
Hij blijft hangen op het schrijven van een zip.

Ik ben nu al uren bezig met het zoeken van een oplossing en tot nu toe nog niks gevonden.
Weet iemand wat ik moet doen of wat ik verkeerd doe?

ik heb een screen shot toe gevoegd.

http://i56.tinypic.com/14t7scg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azaruc
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 14:20:
Hey,

ik heb bijna het complete topic doorgelezen maar ik krijg het maar niet voor elkaar.

Ik heb root access en dat lukt allemaal nog wel en dan kom ik bij RUU terecht. Als ik deze opstart gaat alles goed totdat hij handtekening bijwerken bezig is en dan krijg ik de error 140 en geeft hij aan dat mijn bootloaderversie niet juist is.

Ik heb al 6 verschillende RUU´s geprobeerd maar ik kom er maar niet doorheen.

Bedankt alvast voor de hulp
Zou je even kunnen vermelden welke androidversie je hebt draaien en welke versie bootloader je hebt? Misschien dat dat een indicatie geeft waarom het mis gaat.
Beerkiller schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 14:42:
Ik heb een probleem met het rooten van mijn legend.

Ik kom niet verder dan stap 1 van het root programma. Hij blijft steken op het schrijven van zip.

Hier op tweakers.net heb ik een tutorial gevolgd.
Alleen blijf ik steken bij het rooten van de telefoon.
Hij blijft hangen op het schrijven van een zip.

Ik ben nu al uren bezig met het zoeken van een oplossing en tot nu toe nog niks gevonden.
Weet iemand wat ik moet doen of wat ik verkeerd doe?

ik heb een screen shot toe gevoegd.

http://i56.tinypic.com/14t7scg.jpg
Welke stappen heb je precies uitgevoerd? je zegt dat je een tutorial hebt gevolgd, bedoel je daarmee de openingspost?

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkiller
Azaruc schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 15:20:
[...]

Zou je even kunnen vermelden welke androidversie je hebt draaien en welke versie bootloader je hebt? Misschien dat dat een indicatie geeft waarom het mis gaat.

[...]

Welke stappen heb je precies uitgevoerd? je zegt dat je een tutorial hebt gevolgd, bedoel je daarmee de openingspost?
Ja zoals hij hier opstond heb ik hem gevolgd.

Ik heb alle stappen uitgevoerd tot en met de ruu
Daarna moet je hem opstarten via fastboot usb en dat step1-windows.bat uitvoeren. Daarin blijft hij steken met het schrijven van de 'zip'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Beerkiller schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 15:28:
[...]
Ja zoals hij hier opstond heb ik hem gevolgd.
Ik heb alle stappen uitgevoerd tot en met de ruu
Daarna moet je hem opstarten via fastboot usb en dat step1-windows.bat uitvoeren. Daarin blijft hij steken met het schrijven van de 'zip'
Had je bij die ene stap toevallig "cr--rw---- 1 1001 2002 90, 0 May 2 15:38 /dev/mtd/mtd0" ?
Misschien heb je niet genoeg intern geheugen ? Doe dan eens een factory reset en probeer de tutorial helemaal opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkiller
Mavamaarten schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 15:34:
[...]

Had je bij die ene stap toevallig "cr--rw---- 1 1001 2002 90, 0 May 2 15:38 /dev/mtd/mtd0" ?
Misschien heb je niet genoeg intern geheugen ? Doe dan eens een factory reset en probeer de tutorial helemaal opnieuw.
Dat had ik ja maar toen heb ik dus die andere manier gedaan die er onder vermeld stond.

Wat doe ik eigenlijk bij die stap. Dat is een beetje vervelend voor mij want ik weet niet echt goed wat ik doe dus dan kan ik ook niet echt oplossingen zoeken. Maar goed fact reset moet miss kunnen helpen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Azaruc

Ik heb android 2.2
mijn radio is: 7.13.35.05
HBOOT 1.01.0000

Ik heb alles proberen te rooten via mijn VMWare XP SP3 ik heb ook al verschillende keren factory reset gedaan + geprobeerd onder win7 daar krijg ik hem helemaal niet aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin1000
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 17:39
De oplossing voor het writing 'zip..... probleem is eigenlijk heel makelijk.
Als goed is heb je in de map waar step1-windows staat een zip bestand genaamd testimage.zip.
Hernoem dit bestand naar LEGEIMG.zip. zet vervolgens dit bestand in de root van je SD kaart.
Start vervolgens de bootloader van je telefoon op. Als je nu fastboot kiest wordt de telefoon geupdate.
Dit is alles wat stap 1 doet. dit heeft voor mij gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Beerkiller schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 15:41:
[...]

Dat had ik ja maar toen heb ik dus die andere manier gedaan die er onder vermeld stond.

Wat doe ik eigenlijk bij die stap. Dat is een beetje vervelend voor mij want ik weet niet echt goed wat ik doe dus dan kan ik ook niet echt oplossingen zoeken. Maar goed fact reset moet miss kunnen helpen dus.
Het rooten van een telefoon is alleen aan te raden wanneer je een bepaalde basis kennis hebt, hier gaan we op GoT ook vanuit, er zijn diverse berichten geschreven hoe je iets kan doen, wanneer je er na dit te hebben gelezen nog niet uit komt is het aan te raden om je telefoon niet of niet zelf te rooten.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkiller
@Bullet NL

Ik kan het wel maar alles werkt zich een beetje tegen me. Het is niet dat ik niet weet waar ik mee bezig ben. Maar meer gewoon wat er gebeurde in die stap. Maar dat is me al wel duidelijk. Maar het werkt nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Aardig gek, bij mij werkt het prima onder windhoos 7...
Probeer de factory reset eens, als je gaat rooten ben je zowiezo toch je gegevens kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkiller
Cobesz schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 16:54:
Aardig gek, bij mij werkt het prima onder windhoos 7...
Probeer de factory reset eens, als je gaat rooten ben je zowiezo toch je gegevens kwijt ;)
Ook al gedaan.

Ik probeer nu een andere sd kaart. Miss dat dat wel lukt

Hoe kan ik weten of mijn goldcard werkt.

Of kan het daar niet aan liggen

Edit: Hij laad nu het LEGEIMG.ZIP op me telefoon.
En is gaan updaten (finaly :D)

Nou mensen ik kan nu weer ff voor uit. Bedankt allemaal. _/-\o_

Edit2: Mijn miskleun typ fouten weg halen

[ Voor 28% gewijzigd door Beerkiller op 07-05-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azaruc
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 15:48:
@Azaruc

Ik heb android 2.2
mijn radio is: 7.13.35.05
HBOOT 1.01.0000

Ik heb alles proberen te rooten via mijn VMWare XP SP3 ik heb ook al verschillende keren factory reset gedaan + geprobeerd onder win7 daar krijg ik hem helemaal niet aan de gang.
Vreemd, dat zijn dezelfde specs die ik had toen ik ging rooten, maar ik heb nooit die foutmelding gehad.
Ik kan 2 dingen bedenken;
- Er is toch iets misgegaan in de eerste stappen. Misschien even opnieuw alles uitvoeren?
- Je hebt de verkeerde HTC Sync versie (zie op)

Als dit allebei niet het geval is zou je dit topic nog even kunnen proberen. Misschien dat deze stappen net iets anders werken (ik heb beide methodes nog niet vergeleken met elkaar.

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azaruc schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 17:27:
[...]

Vreemd, dat zijn dezelfde specs die ik had toen ik ging rooten, maar ik heb nooit die foutmelding gehad.
Ik kan 2 dingen bedenken;
- Er is toch iets misgegaan in de eerste stappen. Misschien even opnieuw alles uitvoeren?
- Je hebt de verkeerde HTC Sync versie (zie op)

Als dit allebei niet het geval is zou je dit topic nog even kunnen proberen. Misschien dat deze stappen net iets anders werken (ik heb beide methodes nog niet vergeleken met elkaar.
Je bent een held met hangen en wurgen via die andere tutorial en nog 100 problemen verder is het me dan toch gelukt. Hij is nu aan het flashen en dan dalijk even custom rom loaden!!

Super bedankt voor de hulp!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkiller
Weet iemand nog goede roms voor een htc legend? Miss is dit al een keer gevraagd maar toch miss nog een x :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Er staan er toch zat in de OP? :) Ik zou zeggen, probeer eens wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkiller
Goeden dag,

klopt het dat www.;CyanogenMod.com er uit licht. Want ik wil wat roms van ze downloaden maar kan nergens een goede locatie vinden voor CyanogenMod 7.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beerkiller schreef op zondag 08 mei 2011 @ 23:16:
Goeden dag,

klopt het dat www.;CyanogenMod.com er uit licht. Want ik wil wat roms van ze downloaden maar kan nergens een goede locatie vinden voor CyanogenMod 7.0.
Hmm lijkt het gewoon te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Het is mij gelukt om de LatinIME.apk voor de legend te voorzien van een Nederlands woordenboek.
Een hoop mensen hadden al een andere manier gevonden met diverse apktjes enzo, maar ik heb het net iets anders gedaan.
Installeer deze met ROM Manager, hij overschrijft zo je originele LatinIME.apk met de aangepaste.
Mocht er iets fout gaan dan heb ik ook nog een onaangepaste versie die je kan flashen.

LatinIME_Aangepast-unsigned.zip

LatinIME_Backup-unsigned.zip

Veel plezier er mee :)

(Voorheen had ik een hoop fouten met compilen, maar dat is nu gelukkig voorbij :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Weet iemand welk bestand ik moet verwijderen om ervoor te zorgen dat het camerageluid verdwijnt?
Of moet ik daarvoor iets flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 15:21
Je kan ook, tijdelijk, de telefoon even op stil zetten he?
Dan maakt die ook geen geluid.

Tevens is kan je dit ook uitschakelen zonder flashen of iets dergelijks.
Camera > Menu > Instellingen > (en dan onderin) Sluitergeluid; deze dien je dan uit te vinken.

Succes.

Edit:
Er van uitgaande dat je default rom(HTC/android 2.2) draait.
Sorry

Want zie dat je 2.3.3 draait. Misschien is dit hetzelfde, geen idee.. Proberen kan altijd.

[ Voor 25% gewijzigd door Trezzahn op 11-05-2011 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Op stil zetten optie werkt inderdaad, maar vind ik omslachtig.
Zoals je zelf al aangeeft kan je het geluid in de default ROM 2.2 uitschakelen. Ik draai echter Gingerbread 2.3.3. (zoals de meeste in dit topic denk ik), en daar is die optie niet aanwezig.
Maar goed, we hebben natuurlijk niet voor niets root-toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeJeex
Net even de nieuwste stable rom van cyanogen erop gezet maar m'n htc legend werkt nog steeds best wel traag, iedergeval trager toen ik hem net begon te gebruiken hij op 2.1 stond.
Ik heb 'm inmiddels al overclockt naar 768 mhz en ik merk het inderdaad wel een beetje alleen mijn batterijprestatie is echt om van te janken.

Weet iemand handige apps voor de htc legend om 'm soepeler te laten draaien of meer uit m'n batterij te persen? Daar zou ik namelijk echt mee geholpen worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Legend is geroot! De prestatiewinst vind ik verbluffend, hoewel hij na de factory reset al een stuk vlotter werd B)

Problemen die ik tegenkwam:

- Ik kreeg problemen met de ADB commando's. Ik kreeg een tempr00t, maar het commando in de OP verwees naar flash_image en misc1-2.img zodanig, dat hij die niet kon vinden. Mogelijk had ik het commando onvolledig ingetikt?

- Ik had een GoldCard gemaakt met de CID, en niet met de Reverse CID. Daardoor krijg je een fout bij de bekende STEP1 en STEP2. Verder had ik de GoldCard niet op de lage 'clustersize' van 5xx bytes geformatteerd naar FAT32.

- en nog een tip: voer de step1-windows.bat even uit vanuit een CMD shell, dan kun je de foutmeldingen nalezen.

Het resultaat is erg fijn. Ik draai SetCPU, er zijn wat mogelijkheden bij gekomen en alles werkt stukken sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeeJeex schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 15:08:
Net even de nieuwste stable rom van cyanogen erop gezet maar m'n htc legend werkt nog steeds best wel traag, iedergeval trager toen ik hem net begon te gebruiken hij op 2.1 stond.
Ik heb 'm inmiddels al overclockt naar 768 mhz en ik merk het inderdaad wel een beetje alleen mijn batterijprestatie is echt om van te janken.

Weet iemand handige apps voor de htc legend om 'm soepeler te laten draaien of meer uit m'n batterij te persen? Daar zou ik namelijk echt mee geholpen worden!
Oh, ken je SetCPU wel? Ik draai nu continu variabele CPU-snelheden tussen 125Mhz en 806Mhz. Dat zou betekenen dat hij sneller is als je hem belast, en zuiniger als hij onbelast is. Kun je downloaden als je lid bent van forum.xda-developers.com ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu deze 'B 0.8.4 based on stock HTC FroYo (04/13/2011)' rom op mijn legend, alleen het interne geheugen van m'n telefoon is echt zo ontzettend snel vol. ik lees op de site van XDA dat het dus ook mogelijk is om data2sd te gebruiken, ik snap er alleen niet zo veel van. heb alles wel redelijk door gelezen maar kom er niet uit. Iemand ervaring met dit, en eventueel bij deze ROM? Is dit (heel) veel werk? En is dit te doen op een Mac? Of heeft iemand simpelweg een beter oplossing voor dit probleem? Heb al heel wat ROM's geprobeerd en vind deze tot nu toe toch wel het fijnste omdat Sense er in zit. Had ook die ROM met Sense 2.3 al gedraaid maar die Wifi werkte (toen) nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
In clockworkmod recovery kan je er voor kiezen je sd kaart te partitioneren. Dit is voldoende. Als ik het goed begrijp. Daarna moet je even in een terminal emulator "su" en "a2sd --enable" typen.
Blijkbaar moet het nu op een andere manier, want toen ik die rom ooit testte ging het volgens mij allemaal redelijk automatisch :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, ga ik eens proberen dan. Hoop dat ik dan wel kan aangeven hoe groot en zo want 4GB aan interngeheugen is wel leuk maar vind ik toch iets te veel.

Dank je iig!

Edit:

Heb het geprobeerd, maar zie nog niet echt verschil... had wel een paar apps verwijdert en toen had ik in één keer weer iets van 53 mb vrij maar zo veel apps waren het niet. heb het idee dat deze rom ergens bestanden in het internegeheugen wegschrijft of zo...

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2011 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Wat je op deze manier doet is een gedeelte van je SD kaart op een bepaalde manier indelen zodat de telefoon dit als intern geheugen ziet. Je normale interne geheugen wordt dus niet meer gebruikt als het ware.

Ik heb bijvoorbeeld een partitie van 500 mb gemaakt (meer als voldoende) en ik heb nu nog 286 mb beschikbaar. Dit doe je op een hele makkelijke manier gewoon in ROM manager, daarna download je dit bestand en installeer je deze in je recovery.

Als je dit gedaan hebt typ je in de terminal (op je telefoon): mke2fs -m0 -b4096 /dev/block/mmcblk0p2

Als je dit gedaan dan typ je (in de terminal):
data2ext --enable
------------ /\
= 2x streepje

Als het goed is vraagt je telefoon of je opnieuw wilt opstarten, doe dit en dan moet alles werken :) (duurt wss wel wat langer met opstarten de eerste keer ivm alles kopieren naar je sd kaart)

Hoop dat dit je geholpen heeft!

[ Voor 4% gewijzigd door Cobesz op 18-05-2011 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het geprobeerd, maar krijg foutmelding, ik krijg mijn sd kaart niet met die partitie er bij...

Edit: krijg telkens de melding permission denied.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
heb je wel root? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Even je sd kaart remounten (unmount, dan mount) wil misschien helpen? In clockworkmod uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Ik zit met een (toekomstig) probleem.
Ik heb mijn telefoon nu zo ingesteld dat bij het aanzetten eerst het wachtwoordslide scherm komt:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rGhXN96DHxrRHbuu5oIlfiwG/medium.png
Nadat ik dit wachtwoord heb ingevoerd kom ik direct op het homescreen van Android.

Dan nu mijn probleem:
Standaard zou je na het invoeren van het wachtwoord nog een lockscreen krijgen die je naar beneden moet sliden. Op een of andere manier heb ik die weten uit te schakelen, alleen weet ik totaal niet meer hoe. (heb al vanalles geprobeerd met de instellingen van cyanogenmod maar niets gevonden.
Nu vind ik dit nog niet erg, maar voor toekomstige Androidtelefoons wil ik het natuurlijk ook zo.

Weten jullie waar deze instelling precies kan worden veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha, ja! ik probeer het nu met cm7. ff kijken of het lukt.

edit:

helaas, snap er niks van... ook met cm7 lukt het niet. heb nu wel m'n sd kaart geformatteerd en de partitie aangemaakt (volgens mij) gewoon via rom manager.... maar krijg nog de melding permission denied..

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azaruc
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:24:
[...]

haha, ja! ik probeer het nu met cm7. ff kijken of het lukt.

edit:

helaas, snap er niks van... ook met cm7 lukt het niet. heb nu wel m'n sd kaart geformatteerd en de partitie aangemaakt (volgens mij) gewoon via rom manager.... maar krijg nog de melding permission denied..
Probeer het eens door eerst het commando "su" uit te voeren. Of doe je dat al?

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Hardest
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-08 22:00

Da_Hardest

-= BrainB0ne =-

Voor iedereen die aan het vechten is met een SD-ext partitie..
Ik heb het gisteren voor elkaar gekregen en het werkt prima hier.
Zelf heb ik een 8GB Adata Class 6 micro sd kaart gebruikt.

Ik heb gekozen voor ongeveer 25% voor de ext3 partitie (+/- 2GB), en 75% voor de fat32 partitie.

Een kort stappenplan zoals ik het gedaan heb (er zijn meerdere mogelijkheden):

Benodigdheden:Belangrijk! Maak een complete backup van je ROM mocht er iets fout gaan, alles is op eigen risico!
Zoals de developer van simple2ext zegt:
ONLY USE AT YOUR OWN RISK!
BEFORE USING MAKE A FULL BACKUP, THE APPLICATION CAN HARM YOUR DEVICE.
  1. Start Ubuntu op de PC
  2. Verbind een SD cardreader met SD kaart erin aan je PC.
  3. Backup al je data van je SD kaart naar je PC! (Alle data wordt namelijk verwijderd van je SD kaart)
  4. Start GParted (GNOME Partition Editor).
  5. Selecteer de SD kaart in GParted.
  6. Verwijder alle partities op de SD kaart.
  7. Maak eerst een nieuwe Primary partitie aan van het type: fat32 (ongeveer 6GB)
  8. Maak dan een nieuwe Primary partitie aan van het type: ext3 (ongeveer 2GB)
  9. Vervolgens deze operaties uitvoeren door op het vinkje in de toolbar te klikken (ik geloof Apply Operations heette het)
  10. Als dit succesvol is, kopieer de backup van je data terug (opgeslagen in stap 3) naar de fat32 partitie.
  11. Stop de SD kaart weer in je HTC Legend.
  12. Zet de HTC Legend aan.
  13. Ga naar de Android Market en download/installeer s2e (simple2ext): https://market.android.com/details?id=ru.krikun.s2e
  14. Start s2e en de applicatie zal root rechten vragen, geef de root rechten met het "onthouden" vinkje aan.
  15. Als alles goed is gegaan zie je bovenin de app de grootte van de ext partitie.
  16. Vink hetgene aan wat je naar je sd-ext partitie wil verplaatsen. (Ik heb gekozen voor: Applications, Private apps, Dalvik cache en Download cache)
  17. De app zal om een reboot vragen, klik op reboot.
  18. De eerste reboot duurt langer (heb even geduld), omdat alle data van het interne opslaggeheugen wordt verplaatst naar de ext3 partitie op de SD kaart.
  19. Als de HTC Legend volledig is opgestart kun je ervoor kiezen om de apps die via de Google Apps2SD methode zijn verplaatst, nu weer terug te zetten naar je telefoongeheugen. Ik werkelijkheid worden de applicaties dan niet op je interne telefoongeheugen geplaatst, maar op je zojuist gemaakte ext3 partitie op de SD Kaart.
  20. Veel plezier !!
Voor de tweakers onder ons, tot nu toe merk ik geen verschil in performance. De Apps laden zelfs nog iets sneller in na een reboot in vergelijking met de standaard Google Apps2SD methode.

Hopelijk ben ik niets vergeten op te schrijven :)

[ Voor 3% gewijzigd door Da_Hardest op 21-05-2011 17:31 . Reden: link xda developers (s2e) toegevoegd ]

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste