Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 74 Laatste
Acties:
  • 336.660 views

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

SYQ schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:22:
[...]

hoeveel heeft het je gekost? hier in de buurt vragen ze 175e ex btw
in duitsland is het 150e

enige echte reden waarom ik het zou doen is omwille mp3 functionaliteiten, maar om daar nou zon hap geld voor te betalen.. snelheid is goed bij de mijne, maar heb toch indruk dat ik een verouderd versie heb
Als jij geen mp3 support hebt is het wel een heel oude versie? Dat had ik zelfs in een auto van eind 2006?

Het heeft mij 90 euro ex btw gekost en het was hier:
Auto's Lievens bvba
Molsesteenweo 77
2490 Balen
Belgie

Voornaamste reden bij mij was voor de snelheid en ook de UI had minder storende kleuren/iets meer responsive/bluetooth werkte smoother.

Ik heb ook een 3 reeks met de nieuwe idrive gehad, die idrive was perfect, wat ik daarvan vooral mis is de nachtmodus van de gps, echt jammer dat ze die nooit gebackport hebben naar de oude. Er zijn nog wel verbeteringen maar 3D navigatie kan ik best zonder ;)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:10

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Kaasplank schreef op donderdag 16 december 2010 @ 11:14:
[...]

Sjah, als je alles al vervangen hebt dan kan er op een gegeven moment niets meer stuk ;)

Mijn laatste rekening was geloof ik 40 euro voor een apk en gasmeting. inspectie 1 en 2 enzo doe ik niet aan :P
En op zich viel dat ook nog wel mee, wat ik heb vervangen. Het lijstje (uit m'n hoofd):
  1. Schokdempers voor
  2. Einddemper
  3. Remschijven en blokken
  4. Radiateur
  5. Verwarmingselement
  6. Thermostaat
  7. Koelwater slangen en aansluitnippels
  8. Viscokoppeling ventilator
  9. 1 aandrijfas (stofhoes was gescheurd en een complete 2de hands as was goedkoper dan een nieuwe hoes)
  10. 2x een fuseekogel (bekend zwak punt van de E36)
Andere dingen waren niet per sé noodzakelijk of meer voor de lol. Maar toegegeven, als dit bovenstaande allemaal door een garage gedaan had moeten worden, had mijn kostenplaatje er nu wel heel anders uitgezien. Nu ik het lijstje trouwens weer eens zie, het zijn eigenlijk allemaal punten die gewoon met de leeftijd samenhangen en/of voor normale slijtage gevoelig zijn.

Verder werk ik gewoon netjes het BMW onderhoudsprogramma af en ze weten bij mijn dealer, dat ik veel zelf vervang. Dus zolang ik nog geen specifiek BMW gereedschap of zwaar garage gereedschap nodig heb, doe ik het zelf. Dat is wel het voordeel van een oude BMW hebben.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-03 17:12

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Weet iemand ook wat precies de online / internet mogelijkheden zijn die geboden worden op de nieuwe nav systemen?

op bmw.de kan je naar bmw.de/connecteddrive

Maar in NL geen info over te vinden??

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Apache schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:49:
[...]

Als jij geen mp3 support hebt is het wel een heel oude versie? Dat had ik zelfs in een auto van eind 2006?
jan 2005 is de auto van, waarschijnlijk in 2004 al uit de fabriek gerold maar maandje later op papier gezet.

Ik heb de auto ondertussen redelijk onder de knie vind ik, helemaal met dit weer leer je de auto sneller kennen. In de bocht gas licht toucheren, en gelijk wil de kont van de auto je inhalen. heerlijk :P

Maar wat ik zonet nog wel eng vond was dat ik bij de stoplichten bijna dwars ging, en dit terwijl ik stil stond en alleen het rempedaal lichtjes losliet om vooruit te komen :D

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Meest overbodige feature ever, Facebook op je BMW:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=HLNyLMvk4_c&feature=player_embedded]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• mr_petit
  • Laatst online: 08:55

mr_petit

opperprutser

Probleem met dat soort zooi is dat dergelijke technologieen heel vergankelijk zijn in vergelijk met een autoleven. Het is allemaal heel leuk als je 2 jaar met een auto doet, maar als je mobieltje niet meer past, schaf je dan een nieuwe auto aan?
Het past ook helemaal niet in de structuur van een autofabrikant om dit soort vergankelijke technologieen toe te passen, aangezien je heel vaak softwarematige of hardwarematige updates nodig hebt om volledig gebruik te maken van dit soort spul. En ondersteuning achteraf is niet iets waar autofabrikanten sterk in zijn (en nu druk ik me nog heel zwak uit....).
Het is dat bmw vaak relatief lang met een platform doet, en dus binnen dat platform electronisch ontwikkeld wordt op dezelfde form factor, dus kan je soms met veel moeite (en vooral voor heel veel geld) een installatie overbouwen (denk aan nieuwe carkit (ulf) voor 700,- oid)).

Ik heb veel liever dat ze weer teruggaan naar vaste vormfactors voor electronica (1din, 2din etc). Dan ben je veel flexibeler en ook goedkoper uit.

"man is not truly one, but truly two,"

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Bovendien is de text input via idrive veel onhandiger dan via je telefoon. Niemand gaat eerst zn telefoon aansluiten om vervolgens in de idrive een lap text te typen. Leuk marketing verhaaltje maar lekker overbodig.
Wat overigens wel een handige app van BMW is, is het kunnen openen en sluiten van de deuren, lichten flashen of de toeter gebruiken. GPS tracking is ook een stuk eenvoudiger geworden.

Ioniq 5 P45

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Hahaha ik zie met al met iDrive op een facebook berichtje reageren. Dat wordt nog een flinke scheldpartij :D

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Spiller schreef op donderdag 16 december 2010 @ 20:03:
Bovendien is de text input via idrive veel onhandiger dan via je telefoon. Niemand gaat eerst zn telefoon aansluiten om vervolgens in de idrive een lap text te typen. Leuk marketing verhaaltje maar lekker overbodig.
Wat overigens wel een handige app van BMW is, is het kunnen openen en sluiten van de deuren, lichten flashen of de toeter gebruiken. GPS tracking is ook een stuk eenvoudiger geworden.
Kan je dan van overal je deuren sluiten? Dus zeg maar je zit in Amsterdam en je auto staan in Limburg? (Via Internet dus, of moet je echt fysiek aanwezig zijn)
Want als het niet op afstand is dan is het nogal, 'overbodig'.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

mr_petit schreef op donderdag 16 december 2010 @ 19:53:
Probleem met dat soort zooi is dat dergelijke technologieen heel vergankelijk zijn in vergelijk met een autoleven. Het is allemaal heel leuk als je 2 jaar met een auto doet, maar als je mobieltje niet meer past, schaf je dan een nieuwe auto aan?
Het past ook helemaal niet in de structuur van een autofabrikant om dit soort vergankelijke technologieen toe te passen, aangezien je heel vaak softwarematige of hardwarematige updates nodig hebt om volledig gebruik te maken van dit soort spul. En ondersteuning achteraf is niet iets waar autofabrikanten sterk in zijn (en nu druk ik me nog heel zwak uit....).
Het is dat bmw vaak relatief lang met een platform doet, en dus binnen dat platform electronisch ontwikkeld wordt op dezelfde form factor, dus kan je soms met veel moeite (en vooral voor heel veel geld) een installatie overbouwen (denk aan nieuwe carkit (ulf) voor 700,- oid)).

Ik heb veel liever dat ze weer teruggaan naar vaste vormfactors voor electronica (1din, 2din etc). Dan ben je veel flexibeler en ook goedkoper uit.
Wat schiet je op met een standaard formfactor als de hardware en software sterk verweven is waardoor je toch alleen maar bepaalde typen navigatiesystemen van BMW kunt gebruiken? Die aftermarketrommel is leuk om mee te navigeren maar kan onmogelijk als totaalsysteem concurreren met
geïntegreerde systemen van BMW waar bijv. ook de climate control, instellingen van de auto, samenwerking met head-up display en display achter het instrumentarium in verwerkt zit.

Voor jongeren wordt het steeds belangrijker om 24/7 connected te zijn met hun vriendjes op Facebook, Twitter, Ping enz. De auto is hier sterk in het nadeel ten opzichte van het openbaar vervoer. Het is lastig om een auto te besturen en tegelijkertijd te communiceren met anderen. Ik denk dat dit voor jongeren serieus voor een verschuiving kan zorgen in de populariteit van het openbaar vervoer versus de auto. Ik merk het zelf ook. In de auto zit je je op te vreten in een kneuzenkaravaan van mensen die niet willen of kunnen doorrijden terwijl je ondertussen niets nuttigs kunt doen. In de trein kun je chillen of werken en ben je verbonden met de rest van de wereld dankzij de hedendaagse dataverbindingen op mobiele telefoons, tablets en laptops.

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik denk dat de meeste jongeren die nu met de trein gaan geen geld hebben voor een nieuwe 1-serie.
Wellicht later wanneer ze afgestudeerd zijn en een goede baan hebben. Ik denk niet dat het openbaar vervoer er iets van gaat merken dat je ineens kan Facebooken met een auto.

Ik hoop dat ze dit wel updatebaar maken, of iets dat mensen gemakkelijk applicaties kunnen installeren. Dus apps op de foon en de BMW gebruiken als tweede scherm, of dat de BMW informatie mag ophalen over die datalijn. Zoals wat je nu al ziet met contacten overhemelen van je telefoon naar je carkit.
In dat geval is het makkelijker up-2-date te blijven, want over 5 jaar heb je de iPhones/Androids etc van dan, de mogelijkheid van een soort app-store en open-source applicaties zou het mogelijk kunnen maken om alles te laten werken.

Maargoed, ik weet niet hoe het systeem in elkaar zit op dit moment, maar heb het gevoel dat de auto van de dataverbinding van de telefoon gebruik maakt met een aantal apps op een iPhone. In dat geval moet je dus persé een iPhone hebben. Maargoed, we zullen zien waar de toekomst ons brengt :P.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:08
Zodra mensen gaan chatten en twitteren in de auto zie je mij niet meer in auto stappen... Bovendien verkiest iedereen alleen in de auto in de file boven twitteren op -10 op het station met 1 uur vertraging.

Leuke gadgets maar laten we aub de auto gebruiken waar hij voor ontworpen is totdat deze zichzelf van A naar B kan brengen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Kecin schreef op donderdag 16 december 2010 @ 22:00:
[...]

Kan je dan van overal je deuren sluiten? Dus zeg maar je zit in Amsterdam en je auto staan in Limburg? (Via Internet dus, of moet je echt fysiek aanwezig zijn)
Want als het niet op afstand is dan is het nogal, 'overbodig'.
Yup zolang de app en de auto verbonden met internet zijn kun je overal ter wereld de auto openen. Erg handig om bijvoorbeeld je huissleutels in je auto te (ver)stoppen zodat als je op vakantie bent iemand gemakkelijk je huis binnen kan zonder dat je van te voren de sleutels af hoeft te geven.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Vanaf morgen hier ook een BMW in 't 'gezin' , pa gaat een knappe x3 2.0D rijden met 98k op de teller. zie dat hier de meningen nogal verdeelt zijn over de x3, maar voor mijn pa ideaal die een hoogzitter zocht zonder meteen te schreeuwen dat je op 't geld zit. ideaal voor de beginnend ondernemer ;) , durf je ook nog bij de klanten mee te komen! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.vandenhengelbmw.nl/occs/270_1801.jpg

Ben benieuwd! van 't weekend ook maar eens een rondje in rijden, en wat extra fototjes maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Femme schreef op donderdag 16 december 2010 @ 22:16:
[...]
Wat schiet je op met een standaard formfactor als de hardware en software sterk verweven is waardoor je toch alleen maar bepaalde typen navigatiesystemen van BMW kunt gebruiken? Die aftermarketrommel is leuk om mee te navigeren maar kan onmogelijk als totaalsysteem concurreren met
geïntegreerde systemen van BMW waar bijv. ook de climate control, instellingen van de auto, samenwerking met head-up display en display achter het instrumentarium in verwerkt zit.
Ik bedoel ermee te zeggen dat een auto eigenlijk beter af is als je het multimediagebeuren gescheiden houdt van de rest van de systemen, en dat kan gewoon prima. Instellingen van je auto, klimaatcontrole en head up display zijn geen zaken die verouderen als je dit op functioneel niveau bekijkt, maar multimedia juist wel.
En in dat laatste zijn autofabrikanten gewoon ontzettend achtergesteld en onflexibel, tenzij je een model hebt wat hooguit 2 jaar oud is. En zelfs dan hobbelen ze vrijwel altijd nog achter de stand der technologie aan.
Toen ik ruim 3 jaar geleden een aftermarket carkitje kocht, kon ik gewoon met mijn telefoon een a2dp verbindinkje leggen en muziek op hoge kwaliteit op het audiosysteem afspelen, terwijl dat toendertijd bij nieuwe auto's waarschijnlijk absoluut niet mogelijk was (ik weet niet hoe dat nu zit). Het grootste dilemma zat bij de auto zelf: hoe maak ik een line in op de geintergreerde radio....
Alle 'totaalsystemen' zijn misschien wel aardig geintergreerd, maar het beperkt de technologische vooruitgang. Het enige wat daardoor nuttig is, is dat je met dezelfde knop de navigatie en de airco kan bedienen, en ik betwijfel zelfs of dat een plus is....
Ook doordat fabrikanten alleen op hun eigen systemen focussen worden generieke systemen niet verder doorontwikkeld.
De reden waarom autofabrikanten hier natuurlijk niet op inspringen is maar 1: geld.
Doordat mensen bereid zijn heel veel voor een auto te betalen, en nog meer voor opties, maken ze daar handig gebruik van. En de enige klant die natuurlijk interessant is, is een klant die een nieuwe auto koopt.
Als fabrikant zou ik natuurlijk precies hetzelfde doen, maar als consument is het imho gewoon een nadeel.
En je gaf het zelf al aan: bmw heeft 2 Idrive systemen: versie 1 is verschrikkelijk om te bedienen, en versie 2 werkt wel goed.
Als ze dit systeem wat flexibeler hadden opgebouwd en meer hadden rekening gehouden met gebruikers door de tijd heen had een simpele firmwareupdate dit voor het grootste gedeelte kunnen verhelpen. Misschien had het zelfs nu met een firmware aangepast kunnen worden, maar feit is dat ze het niet doen (en dat tekent de algemene houding van vrijwel alle autofabrikanten). Nu moet je duizenden euro's spenderen om een compleet nieuw systeem erin te bouwen.

[ Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 17-12-2010 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

thijszor schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 00:46:
maar voor mijn pa ideaal die een hoogzitter zocht zonder meteen te schreeuwen dat je op 't geld zit. ideaal voor de beginnend ondernemer
Nou als je een x3 2.0d rijd met zo weinig op de teller, en ook nog eens als startende ondernemer dan zit je voor een beginnende wel goed op het droge hoor ;) Snap uberhaubt niet waarom het notdone is om een dikke bak te rijden als ondernemer, maar dat is redelijk offtopic

mijn mening over de X3 laat ik lekker achterwege :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik moest gister in de zware sneeuw in Arnhem tegen een bult op, een paar auto's voor me zat een nieuwe 5 serie die compleet zijn velgen aan het verkrachten was door telkens tegen de stoeprand aan te glijden, verder kwam hij niet eens de bult op want er stonden al 5 man achter te drukken.
Leuk hoor zo'n achterwielaandrijver in de sneeuw :P
Ik kachelde er lekker met 30km/h langs in mijn Aygo met winterbanden toen er geen tegenliggers waren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
SYQ schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 09:26:
[...]

Nou als je een x3 2.0d rijd met zo weinig op de teller, en ook nog eens als startende ondernemer dan zit je voor een beginnende wel goed op het droge hoor ;) Snap uberhaubt niet waarom het notdone is om een dikke bak te rijden als ondernemer, maar dat is redelijk offtopic

mijn mening over de X3 laat ik lekker achterwege :P
Klopt, maar 't is een investering he ;) als je 40-50k per jaar moet rijden is rijcomfort toch wel iets om over na te denken, mijn pa is ook 1.95m lang, en de zitpositie in een x3 is gewoon perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
E30 met brede banden zonder echt winterprofiel is echt KUT KUT KUT

http://yfrog.com/gzmnokj

Ik kwam er nauwelijks door vanochtend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Hoe breed zijn je banden dan? Ik heb de E46 laten staan, 255 is never going to work :')

M'n broertje was met de E30 van m'n tante en die had inderdaad ook behoorlijke moeite en dat terwijl het maar 175 bandjes zijn.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
205 op 15". Je hebt sowieso al minder tractie met RWD, maar dit is om te janken.

Ik wou het risico niet lopen omdat ik niet wist of ik deze auto uberhaupt zou houden en of het wel een echte winter zou worden.

Nu heb ik per 1/1 een andere baan ( :D ) en dan kan ik met de fiets naar het werk, dus dan gaattie weg denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Ik ben gisteravond expres nog even de deur uitgegaan. Wat een verschil op winterbanden zeg. Vorig jaar kwam ik de rotonde bij mijn huis niet over, nu kon ik gewoon redelijk normaal rijden... en een beetje driften door de bochten.... altijd leuk

overigens Bridgestone Blizzaks van 225 breed voor en achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
418O2 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 10:40:
Nu heb ik per 1/1 een andere baan ( :D ) en dan kan ik met de fiets naar het werk, dus dan gaattie weg denk ik
Wat? maar dat kan niet, beetje je beamer weg doen door je nieuwe werk? Ik voel me schuldig.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
zneek schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 10:42:
[...]

Wat? maar dat kan niet, beetje je beamer weg doen door je nieuwe werk? Ik voel me schuldig.... ;)
Inderdaad, zo werkt dat niet catch22. Ik ben ook ontslagen en heb m'n bimmers ook niet weggedaan :( die hou je voor het leven! Nou ja, tot je een mooiere vindt natuurlijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 09:10

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

418O2 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 10:35:
E30 met brede banden zonder echt winterprofiel is echt KUT KUT KUT

http://yfrog.com/gzmnokj

Ik kwam er nauwelijks door vanochtend
Geloof mij een X6 zonder winterbanden met 4WD en 325 breed achter heeft met 4 wielen geen grip. Met andere woorden rijden op 4 snowboards en leve de pret :D
Met mijn M3 door de sneeuw rijden was geen pretje maar met dit bakbeest is er helemaal geen beginnen aan.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

zneek schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 10:41:
Ik ben gisteravond expres nog even de deur uitgegaan. Wat een verschil op winterbanden zeg. Vorig jaar kwam ik de rotonde bij mijn huis niet over, nu kon ik gewoon redelijk normaal rijden... en een beetje driften door de bochten.... altijd leuk

overigens Bridgestone Blizzaks van 225 breed voor en achter.
Die winterbanden heb/had ik ook, vorige 2 week stuks aan de rechterkant kapot gereden, ik was er verder wel tevreden over en heb dus 2 stuks bijbesteld ...

Daardoor rij ik al enkele dagen rond met een toyota landcruiser, best wel ideaal bij dit weer, constant 4wd, centraal sperdiff maar toch mis ik de E60 ...vooral om vnvd/morgen op een parking te gaan "spelen" :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
KingTenteehje schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 10:50:
[...]

Geloof mij een X6 zonder winterbanden met 4WD en 325 breed achter heeft met 4 wielen geen grip. Met andere woorden rijden op 4 snowboards en leve de pret :D
Met mijn M3 door de sneeuw rijden was geen pretje maar met dit bakbeest is er helemaal geen beginnen aan.
Grappig, daar had ik laatst nog een stukje over inclusief leuke testvideo met een X3 in de hoofdrol: http://www.bmwme.nl/waaro...vierwielaangedreven-auto/

Ook al heb je AWD, zonder winterbanden is de toegevoegde waarde tov RWD minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
zneek schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 10:42:
[...]

YoshiBignose schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 10:48:
[...]

Inderdaad, zo werkt dat niet catch22. Ik ben ook ontslagen en heb m'n bimmers ook niet weggedaan :( die hou je voor het leven! Nou ja, tot je een mooiere vindt natuurlijk >:)
Ook ontslagen? Ik heb gewoon een andere baan!

Als ik niet meer hoef te rijden voor mijn werk, dan heeft een auto bizar weinig nut. Dan doe ik deze liever weg (zit nog wat werk aan enzo) en spaar ik even voor wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:31
Gisteren voor het eerst ondervonden dat sneeuwbanden mss wel nut hebben op een 320d...

Het had hier heel de dag geregend en rond 20u ineens sneeuw en - temps.
Gevolg: sneeuw vastgeplakt op ijs.
Koppeling lossen en direct driften, wel in slomo maar toch.
Tot nu toe overal doorheen kunnen komen, maar gisteren was het toch wel spannen.

Mijn moeder met mijn ex Skoda Fabia 1.2i lachtte me half uit 8)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
http://www.autoblog.nl/ar...20-leasetopper#post-39885

Groen leasen wordt leuker en leuker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Nu nog een M3 met een A-label, dan wordt het helemaal leuk :D

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
418O2 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:09:
[...]

[...]

Ook ontslagen? Ik heb gewoon een andere baan!

Als ik niet meer hoef te rijden voor mijn werk, dan heeft een auto bizar weinig nut. Dan doe ik deze liever weg (zit nog wat werk aan enzo) en spaar ik even voor wat anders.
Ik noem het altijd ontslagen, maar ik bedoel stoppen bij je huidige werkgever :')

Ik snap nooit dat mensen hun auto koppelen aan hun werk. Je rijdt in je vrije tijd toch ook in je auto? Je gaat toch dingen doen en dan pak je de auto? Of werk je 5 dagen per week en zit je in het weekend altijd thuis en de auto in de garage?
tdw schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:18:
Dat kan toch niet :P ze kijken bij die labels toch naar het gemiddelde verbruik van auto's in die klasse? Tenzij de M3 dan het instapmodel wordt >:)

[ Voor 19% gewijzigd door YoshiBignose op 17-12-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
tdw schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:18:
Die komt er al, BMW Vision Effcient Dynamics..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
zneek schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:33:
[...]

Die komt er al, BMW Vision Effcient Dynamics..... :)
Liever 20% over 40k, dan 14% over 180.000 ;)
YoshiBignose schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:33:
[...]

Ik noem het altijd ontslagen, maar ik bedoel stoppen bij je huidige werkgever :')

Ik snap nooit dat mensen hun auto koppelen aan hun werk. Je rijdt in je vrije tijd toch ook in je auto? Je gaat toch dingen doen en dan pak je de auto? Of werk je 5 dagen per week en zit je in het weekend altijd thuis en de auto in de garage?
Ik hoef dan eigenlijk bijna niet meer te rijden. Alle vrienden wonen op fietsafstand, de stad is op fietsafstand... Maargoed, ik wil sowieso iets anders, iets nieuwers.

We zien het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 09:10

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

418O2 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:48:
[...]

Liever 20% over 40k, dan 14% over 180.000 ;)
ja, maar groen rijden we dan :D en snel 8)
Ik ben trouwens precies andersom, wat jouw stelling betreft. Ik betaal liever veel belasting dan weinig, dan weet ik namelijk dat mijn inkomen er ook naar is ;)

[ Voor 20% gewijzigd door KingTenteehje op 17-12-2010 11:56 ]

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

mr_petit schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 03:27:
[...]

Ik bedoel ermee te zeggen dat een auto eigenlijk beter af is als je het multimediagebeuren gescheiden houdt van de rest van de systemen, en dat kan gewoon prima. Instellingen van je auto, klimaatcontrole en head up display zijn geen zaken die verouderen als je dit op functioneel niveau bekijkt, maar multimedia juist wel.
En in dat laatste zijn autofabrikanten gewoon ontzettend achtergesteld en onflexibel, tenzij je een model hebt wat hooguit 2 jaar oud is. En zelfs dan hobbelen ze vrijwel altijd nog achter de stand der technologie aan.
Toen ik ruim 3 jaar geleden een aftermarket carkitje kocht, kon ik gewoon met mijn telefoon een a2dp verbindinkje leggen en muziek op hoge kwaliteit op het audiosysteem afspelen, terwijl dat toendertijd bij nieuwe auto's waarschijnlijk absoluut niet mogelijk was (ik weet niet hoe dat nu zit). Het grootste dilemma zat bij de auto zelf: hoe maak ik een line in op de geintergreerde radio....
Alle 'totaalsystemen' zijn misschien wel aardig geintergreerd, maar het beperkt de technologische vooruitgang. Het enige wat daardoor nuttig is, is dat je met dezelfde knop de navigatie en de airco kan bedienen, en ik betwijfel zelfs of dat een plus is....
Ook doordat fabrikanten alleen op hun eigen systemen focussen worden generieke systemen niet verder doorontwikkeld.
De reden waarom autofabrikanten hier natuurlijk niet op inspringen is maar 1: geld.
Doordat mensen bereid zijn heel veel voor een auto te betalen, en nog meer voor opties, maken ze daar handig gebruik van. En de enige klant die natuurlijk interessant is, is een klant die een nieuwe auto koopt.
Als fabrikant zou ik natuurlijk precies hetzelfde doen, maar als consument is het imho gewoon een nadeel.
En je gaf het zelf al aan: bmw heeft 2 Idrive systemen: versie 1 is verschrikkelijk om te bedienen, en versie 2 werkt wel goed.
Als ze dit systeem wat flexibeler hadden opgebouwd en meer hadden rekening gehouden met gebruikers door de tijd heen had een simpele firmwareupdate dit voor het grootste gedeelte kunnen verhelpen. Misschien had het zelfs nu met een firmware aangepast kunnen worden, maar feit is dat ze het niet doen (en dat tekent de algemene houding van vrijwel alle autofabrikanten). Nu moet je duizenden euro's spenderen om een compleet nieuw systeem erin te bouwen.
De geïntegreerde systemen bieden de autofabrikanten veel meer vrijheid bij het ontwerpen van interieurs en maakt het mogelijk om functionaliteit nauw te integreren. Als je puur kijkt naar de functionaliteit van het audiosysteem of navigatiesysteem dan kunnen aftermarketfabrikanten wel redelijk meekomen (of bieden soms meer), maar de integratie laat ernstig te wensen over en het afwerkingsniveau van de GUI is matig vergeleken met de systemen van de premiumfabrikanten. Op een BMW heb je stuurbediening, een centrale controller, integratie met de display in het instrumentarium en head up display (ook navigatieinstructies wat lastig zou zijn voor een aftermarketsysteem), nachtzichtsystemen enz. Met behulp van de ComBox kun je tegenwoordig emails lezen, je agenda raadplegen en takenlijst bekijken. Dat is tamelijk unieke functionaliteit.

BMW bouwt auto's voor nieuwkopers en die krijgen een state of the art systeem dat gedurende de levenscyclus van een model voortdurend wordt geupgrade. Dat zo'n systeem na acht jaar verouderd is, is jammer voor de kopers van een gebruikte auto. Die kunnen dan alsnog besluiten om een lelijk aftermarketsysteem in te bouwen. BMW zou het wellicht wat makkelijker kunnen maken door de navigatiecomputer upgradebaar te maken en de componenten beter te integreren. Nu bestaat het systeem uit veel losse onderdelen. Er is bijv. een aparte module die bluetooth regelt terwijl bluetooth gewoon ingebakken zit in een TomTom van 200 euro die kleiner is dan de bluetoothmodule van BMW.

De eerste generatie iDrive heeft weliswaar wat issues maar is zeker niet 'verschrikkelijk' om te bedienen. Voor wat ik er mee wil doen werkt het prima. Ik heb mijn playlist op een groot beeldscherm met daarnaast een kleine kaart en de eventuele navigatieinstructies op de head-up display. Ik kan alles via het stuur of via de iDrive-controller bedienen. Voor een systeem dat in de basis zeven jaar oud is ziet de GUI er nog netjes uit, iets wat je niet kunt zeggen van de meeste aftermarketrommel. De GUI van een Pioneersysteem vind ik hartstikke lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
418O2 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:48:

[...]
Ik hoef dan eigenlijk bijna niet meer te rijden. Alle vrienden wonen op fietsafstand, de stad is op fietsafstand... Maargoed, ik wil sowieso iets anders, iets nieuwers.

We zien het wel.
Ja, weer terug naar de 5-serie ofzo? E39 blijft niet al te duur qua aanschafprijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
YoshiBignose schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 12:13:
[...]

Ja, weer terug naar de 5-serie ofzo? E39 blijft niet al te duur qua aanschafprijs :P
Mja, ik ga geen 5 voor de deur zetten als ik er 3x per maand mee rij. Alhoewel het wel een fantastische wagen is natuurlijk.

Ik zit er ook over te denken om mijn motorrijbewijs te gaan halen, ik heb al een aantal lessen gehad dus dat is ook zo klaar. Dan is een e30 naast je motor wel te doen.

We ziet het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:34

4x2

lộn xộn quá

KingTenteehje schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:55:
Ik ben trouwens precies andersom, wat jouw stelling betreft. Ik betaal liever veel belasting dan weinig, dan weet ik namelijk dat mijn inkomen er ook naar is ;)
:D
Dat is eigenlijk wel een prachtige manier om het te bekijken.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Femme schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 12:02:
[...]

De geïntegreerde systemen bieden de autofabrikanten veel meer vrijheid bij het ontwerpen van interieurs en maakt het mogelijk om functionaliteit nauw te integreren. Als je puur kijkt naar de functionaliteit van het audiosysteem of navigatiesysteem dan kunnen aftermarketfabrikanten wel redelijk meekomen (of bieden soms meer), maar de integratie laat ernstig te wensen over en het afwerkingsniveau van de GUI is matig vergeleken met de systemen van de premiumfabrikanten. Op een BMW heb je stuurbediening, een centrale controller, integratie met de display in het instrumentarium en head up display (ook navigatieinstructies wat lastig zou zijn voor een aftermarketsysteem), nachtzichtsystemen enz. Met behulp van de ComBox kun je tegenwoordig emails lezen, je agenda raadplegen en takenlijst bekijken. Dat is tamelijk unieke functionaliteit.

BMW bouwt auto's voor nieuwkopers en die krijgen een state of the art systeem dat gedurende de levenscyclus van een model voortdurend wordt geupgrade. Dat zo'n systeem na acht jaar verouderd is, is jammer voor de kopers van een gebruikte auto. Die kunnen dan alsnog besluiten om een lelijk aftermarketsysteem in te bouwen. BMW zou het wellicht wat makkelijker kunnen maken door de navigatiecomputer upgradebaar te maken en de componenten beter te integreren. Nu bestaat het systeem uit veel losse onderdelen. Er is bijv. een aparte module die bluetooth regelt terwijl bluetooth gewoon ingebakken zit in een TomTom van 200 euro die kleiner is dan de bluetoothmodule van BMW.

De eerste generatie iDrive heeft weliswaar wat issues maar is zeker niet 'verschrikkelijk' om te bedienen. Voor wat ik er mee wil doen werkt het prima. Ik heb mijn playlist op een groot beeldscherm met daarnaast een kleine kaart en de eventuele navigatieinstructies op de head-up display. Ik kan alles via het stuur of via de iDrive-controller bedienen. Voor een systeem dat in de basis zeven jaar oud is ziet de GUI er nog netjes uit, iets wat je niet kunt zeggen van de meeste aftermarketrommel. De GUI van een Pioneersysteem vind ik hartstikke lelijk.
Die intergratie is natuurlijk ook een beetje kip en ei verhaal. Aan de ene kant heeft elke fabrikant z'n eigen aansturing van controllers op stuur of console (vaak per model nog verschillend), dus ook maar enige vorm van standaard ontbreekt. Dat heeft niets te maken met het intergreren van systemen, maar het maakt het wel veel moeilijker voor aftermarket fabrikanten om een compatibel systeem te maken. En ook de 'state of art'heid van de systemen vind ik een behoorlijke overschatting, helemaal in relatie tot dat het geupgraded zou worden gedurende de levensduur van het model (de jaren dat hij in de handel is). Kijk bijvoorbeeld naar de e85/86. Die is t/m 2008 gemaakt en daar is dus nooit een mp3 harddisksysteem voor geweest. En dat terwijl dat sinds 2005 toch al door een behoorlijk aantal fabrikanten als technologie geadopteerd was. Wat ik zo kan zien kwam bmw daar pas mee in 2008 (Idrive CIC). Mijn eerder aangehaalde voorbeeld van a2dp idem dito, om maar te zwijgen van al die analoge TV systemen terwijl dat in nederland sinds 2006 al niet meer wordt uitgezonden. De hybride tuner waar bmw later mee kwam deed alleen FTA.
Dat bmw daarvoor een mooier ogende navi voor in de plaats geeft: It's all in the eye of the beholder zal ik maar zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Zojuist m'n ogen uitgekeken hoe iemand met een ijskrabber z'n auto sneeuwvrij aan het maken was.
En dus niet alleen de ruiten maar ook motorkap, kofferbak, dak.
Idioot! Gelukkig was het een Opel.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

LOL, ik zag 't zelfde vandaag met 'n plamuurmes. Was een putgave Polo uit '90 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Ik heb alleen mijn ramen vrijgemaakt, als je flink plankt vliegt de rest van de sneeuw er vanzelf af.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 10:56
De speeltuin is weer geopend jongens :) Ik heb vanmiddag al een hele tijd gespeeld op de weg en parkeer terreinen >:) Driftend de rotonde op toen net oom agent aan kwam rijden, die bleef wel even stilstaan om te kijken 'of het allemaal wel goed ging' maar ze gingen gewoon weer verder.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
BMW_M3 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 19:17:
Zojuist m'n ogen uitgekeken hoe iemand met een ijskrabber z'n auto sneeuwvrij aan het maken was.
En dus niet alleen de ruiten maar ook motorkap, kofferbak, dak.
Idioot! Gelukkig was het een Opel.
dat doe ik ook hoor
Afbeeldingslocatie: http://desmond.yfrog.com/Himg612/scaled.php?tn=0&server=612&filename=ih4kx.jpg&xsize=640&ysize=640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Hey, bij een BMW mag dat! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
ChiLLeR schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 19:37:
De speeltuin is weer geopend jongens :) Ik heb vanmiddag al een hele tijd gespeeld op de weg en parkeer terreinen >:) Driftend de rotonde op toen net oom agent aan kwam rijden, die bleef wel even stilstaan om te kijken 'of het allemaal wel goed ging' maar ze gingen gewoon weer verder.
Afbeeldingslocatie: http://img594.imageshack.us/img594/7295/209455584.jpg
Je raadt nooit wat ik ben wezen doen op het parkeerterein bij mijn werk 8)

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Sneeuwruimen :?
Ik zie iig geen donuts staan ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
_eXistenZ_ schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 21:56:
[...]

[afbeelding]
Je raadt nooit wat ik ben wezen doen op het parkeerterein bij mijn werk 8)
Jij stond naast die rode zeker :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
MadMarky schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 22:03:
Sneeuwruimen :?
Ik zie iig geen donuts staan ;)
Die heb ik vanavond rond 5 uur gemaakt en deze foto is van een uur of 2 ;) Hek kon niet open, slot was vastgevroren, dus alleen degenen met een zappertje konden er in \o/ Ruimte zat
They see me rollin' they hatin' :z

[ Voor 25% gewijzigd door _eXistenZ_ op 17-12-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/318i/Sneeuwpret/IMG_3114.JPG

Zo hoort het dr uit te zien :P
Voordat ik begon was het nog maagdelijk wit.

Dit was trouwens nog met mn E30, later op die dag had ik m op datzelfde parkeerterreintje wel tegen een stoeprand gebutst toen ik wat te lomp deed.
Met een kromme (stalen) velg als resultaat, maar goed, dat is een acceptabele schade voor je eerste winter met een RWD :+

[ Voor 5% gewijzigd door 4x2 op 17-12-2010 22:48 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:51

Tacoos

i am i

De kempenweg/busserdijk is een weg door de bossen met flink wat bochten en er wordt niet gestrooid en niet veel gereden, dus er ligt altijd redelijk lang een flink pak sneeuw.
Daar ben ik al een paar keer ongestoord wezen 'spelen', maar er liggen wel veel biggenruggen enzo, dus t blijft oppassen. Ik zoek dus ook nog zo'n mooi terreintje met wat ruimte om te oefenen :P
En ik heb de 328i elke dag nodig om naar t werk te rijden, dus hij mag niet stuk ;)

edit:
link gefixed

[ Voor 8% gewijzigd door Tacoos op 17-12-2010 23:32 ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Ik ook. Wat is het probleem? Bij mij zit aan een kant van de krabber gewoon rubber ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Heb hem nog maar 1 maal hoeven schoonmaken, met dit weer blijft die het liefst gewoon in de garage. Niet vertrouwd met dit weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik moest zonet weg maar de meeste van mijn deuren zaten compleet vastgevroren _O-
Moest via een achterdeur de voordeur openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Dan moet je even wat siliconespray op je portierrubbers spuiten (bij elke doe-het-zelf zaak te vinden)...

Bij één van mijn eerste auto's heb ik daar mijn portierrubber mee kapot gescheurd :( (was een sedan en alle vier de deuren zaten vast...)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
TommyGun schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 11:30:
[...]

Ik ook. Wat is het probleem? Bij mij zit aan een kant van de krabber gewoon rubber ;)
Ik heb een krabber met aan de andere kant zo'n stoffer om het sneeuw mee weg te stoffen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Tacoos schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 23:26:
Daar ben ik al een paar keer ongestoord wezen 'spelen', maar er liggen wel veel biggenruggen enzo, dus t blijft oppassen. Ik zoek dus ook nog zo'n mooi terreintje met wat ruimte om te oefenen :P
En ik heb de 328i elke dag nodig om naar t werk te rijden, dus hij mag niet stuk ;)

edit:
link gefixed
De parkeerplaats van recreatiepark prinsenmeer bij Ommel (daar langs de A67) kun je (als er genoeg ligt en weinig auto's staan) heerlijk spelen, het ergste wat je voor elkaar kan krijgen is dat je tegen een hek aan zit, maar dan ben je wel absurd stom bezig geweest :P.
Je moet er wel een parkeerkaartje halen, maar dat kost bijna niks (en evt kun je dr met wat creatief gedoe gratis uit :P)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Grrrr. Waarom brengt BMW nu de 118d met Ultimate Business Edition en dan in combinatie met de Edition Lifestyle voor een scherpe prijs? Ik was eigenlijk vrij overtuigd dat ik na mijn huidige Altea XL opnieuw een degelijke burgerlullenbak (opnieuw Altea XL of een V50) zou kiezen, maar nu deze opduikt, twijfel ik weer. :(

Afbeeldingslocatie: http://www.bmw.nl/nl/nl/newvehicles/local/nu_is_het_moment/_shared/img/bmw_1serie_edition_lifestyle.jpg

:9~

[ Voor 3% gewijzigd door Jan Laros op 19-12-2010 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Altea XL............. :/ neem alsjeblieft de 1-serie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 15:32:
Die intergratie is natuurlijk ook een beetje kip en ei verhaal. Aan de ene kant heeft elke fabrikant z'n eigen aansturing van controllers op stuur of console (vaak per model nog verschillend), dus ook maar enige vorm van standaard ontbreekt. Dat heeft niets te maken met het intergreren van systemen, maar het maakt het wel veel moeilijker voor aftermarket fabrikanten om een compatibel systeem te maken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Controller_area_network
CAN-bus is de het netwerk waarmee alle communicatie verloopt in de wagen en dat is wel degelijk een standaard. Als het de aansluiting klopt zou het moeten werken ... (ik doel hiermee op de connector van het toestel. Het probleem ligt hem eerder in het toestel zelf (de inbouw radio etc) dat de problemen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

Kaasplank schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 13:16:
Ik moest zonet weg maar de meeste van mijn deuren zaten compleet vastgevroren _O-
Moest via een achterdeur de voordeur openen.
Truk zit em in het feit dat je eerst een aantal keer tegen je deur duwt, en normaal gezien gaat hij dan vanzelf open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Was deze al gepost? (van FOK!)

Afbeeldingslocatie: http://img37.imagefra.me/i5ci/bosali/ecuv_90f_u92dk.jpg

En:
80% eigenaren BMW 1 Serie denkt in een voorwielaandrijver te rijden

Dit kan niet leuk zijn voor BMW dat altijd zo trots was op haar achterwielaandrijving, maar het is echt waar. Van elke 100 mensen die een BMW 1 serie in hun bezit hebben, denken er 80 dat hun auto is voorzien van voorwielaandrijving…

Dit liet BMW CEO Norbert Reithofer weten. Op zich een geruststellende gedachte voor de hoge heren bij BMW, aangezien ze plannen hebben voor voorwielaangedreven auto’s. Reithofer liet echter wel optekenen dat het voor hem en zijn collega’s “quite a surprise” was dat zoveel mensen denken dat de 1-serie een voorwielaangedreven auto is.

Toch vind ik het geen prettige gedachte dat er zoveel mensen zijn die niet weten wat ze van hun auto kunnen verwachten als ze een keer te vroeg op het gas gaan op het klaverblad. Autoblog Top Tip: kijk even in uw instructieboekje of u voorwiel- of achterwielaandrijving heeft, ok? Scheelt wellicht weer wat blikschade bij de volgende sneeuwbui.

http://www.autoblog.nl/ar...rwielaandrijver-te-rijden
;(

[ Voor 103% gewijzigd door TommyGun op 19-12-2010 20:22 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Haha dat is wel een prachtig nieuws bericht en geeft ook aan dat de gemiddelde 1 serie koper echt totaal geen idee heeft in wat voor auto hij rijdt of wil rijden maar waarschijnlijk dus alleen op imago koopt.
Je kan natuurlijk na een proefrit oordelen dat de 1 beter stuurt dan een A3 en dan weet je inderdaad nog niet wat voor aandrijving je hebt. Ook een goed het gas erop in een bocht doet niet zo veel want de traction control grijpt direct in.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 18:39

Crazy D

I think we should take a look.

Vervang koper door leaser. En vervang "geen idee in wat voor auto hij rijdt" door "het leasebudget bepaalt" en dan kom je tot de conclusie dat het grootste deel van de 1-series die je ziet, te underpowered zijn om echt te merken dat je RWD hebt. Ik weet het bij mijn 116i ook vooral door weersituaties zoals deze. Met mooi en droog weer zit het "merken" vooral tussen de oren.

Wat niet wegneemt dat die sneeuwkettingen om de voorwieltjes wel een megafail zijn...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 12:29:
[...]

http://en.wikipedia.org/wiki/Controller_area_network
CAN-bus is de het netwerk waarmee alle communicatie verloopt in de wagen en dat is wel degelijk een standaard. Als het de aansluiting klopt zou het moeten werken ... (ik doel hiermee op de connector van het toestel. Het probleem ligt hem eerder in het toestel zelf (de inbouw radio etc) dat de problemen zitten.
Ik weet heus wel wat can bus is ;)
Echter werken de meeste multimediasystemen niet met can bus hoor. BMW heeft bijv. o.a. de zg. I-bus.
En dan heb je nog een K-bus, een P-bus.... (en dat is dus nog maar alleen bmw 8)7)
Dat alle communicatie via can bus loopt is dus niet waar.
zie hier een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.bimmernav.com/images/ibus_sm.jpg
Dat je via CAN (obd2) de meeste apparaten kan bedienen/programmeren betekend nog niet dat deze via dit protocol zijn aangesloten ;)
En omdat het zo'n wirwar van per merk verschillende topologieen is kunnen aftermarketmerken hier nauwelijks op inspringen. En dat vertaalt zich dus inhoudelijk dat bijv. stuurbediening of centrale displays niet kunnen werken. Heel soms heeft een fabrikant een model voor jouw specifieke wagenreeks waarbij je dus wel de originele stalk adapter of het centrale display kan gebruiken. Maar zou je alle integratie ten volle willen gebruiken, dan zou een aftermarketfabrikant per model een compleet systeem moeten ontwikkelen en dat kan natuurlijk nooit uit. En allemaal omdat er geen uniforme standaard bestaat. Hadden ze dit wel gedaan zoals bijvoorbeeld bij PC's, dan zou je nu waarschijnlijk veel mooiere systemen hebben voor minder geld en beter aanpasbaar aan je wensen en de stand der techniek. Maar jammer genoeg is dit een beetje wishful thinking.

[ Voor 28% gewijzigd door mr_petit op 19-12-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

TommyGun schreef op zondag 19 december 2010 @ 20:20:
Was deze al gepost? (van FOK!)

[afbeelding]

En:

[...]

;(
HA! dat is vast damage control voor als ze een FWD auto uitbrengen? Ik heb d'r niet zo'n problemen mee, maar BMW moet 't natuurlijk over de komende maanden 'n beetje inmasseren dat 't eigenlijk niet erg is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
RSP schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:02:
[...]

HA! dat is vast damage control voor als ze een FWD auto uitbrengen? Ik heb d'r niet zo'n problemen mee, maar BMW moet 't natuurlijk over de komende maanden 'n beetje inmasseren dat 't eigenlijk niet erg is :P
Soort van self-fulfilling prophecy inderdaad.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05:51
zneek schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:01:
[...]

Grappig, daar had ik laatst nog een stukje over inclusief leuke testvideo met een X3 in de hoofdrol: http://www.bmwme.nl/waaro...vierwielaangedreven-auto/

Ook al heb je AWD, zonder winterbanden is de toegevoegde waarde tov RWD minimaal.
Nou, dat dacht je :D

Ik mocht gisteren de auto van mijn stiefmoeder lenen (Suzuki Vitara 2.0i) met 4wd. Dat vergeleken met mijn golf... oh boy oh boy, nergens moeite met wegkomen, zelfs driften gaat redelijk :D als je met die auto vast komt te staan, dan doe je echt iets goed fout.. :P

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:28
Om de een of andere debiel reden besloot ik gisteren met de auto van het vrouwtje te gaan (voorwielaangedreven + zomerbanden). GVD wat heb ik mezelf zitten vervloeken op de terugweg rond 17:00. Eerste de beste bocht in de stad voor het eerst megaonderstuur ervaren. Ik ging zo beschaafd en langzaam de bocht om maar de auto ging gewoon rechtdoor. Lekker op de stoeprand geklapt. ACh ja, over 2 weken gaat hij toch weg ivm nieuwe lease.

Snelweg niet harder dan 50, was niet verantwoord. Heb ook voor het eerst gemerkt dat ABS remmen alleen maar tegenwerkt bij zware sneeuw. Heel voorzichtig remmen ging beter dan de ABS laten ingrijpen, aparte ervaring. Anticiperend rijden krijgt zo wel een nieuwe betekenis: je moet echt 20 sec van te voren al in gaan schatten of je het stoplicht gaat halen etc, snelheid houden om heuveltjes op te komen etc.. 7 Kwartier gedaan over 50 km joechei. En dan stond er niet eens file.

Straf van boven dat ik m'n geliefde BMWtje had laten staan voor dat Frans prulding.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
En waarom zou dat bij je BMW anders zijn? Met RWD en brede zomerbanden is het nog vele malen erger hoor geloof me. Is het de eerste keer dat je in de sneeuw rijdt ofzo :')

ABS helpt inderdaad niet altijd. Ik heb met mijn E46 ook vaak dat de ABS ingreep en je daardoor dus helemaal niet meer kon remmen. Lichtjes aan de handrem dan wil nog wel helpen, maar het is eigenlijk gewoon veel te gevaarlijk en daarom staat hij ook netjes hier ondergesneeuwd op de oprit :P

Met de winterbanden onder de E21 gaat het al stukken beter, maar alsnog is overstuur wel heel makkelijk uit te lokken >:)

[ Voor 11% gewijzigd door YoshiBignose op 20-12-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
e30 met zomerbanden is inderdaad geen pretje. Gewoon rustig rijden, afstand houden en anticiperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Ik rij in een E81 Executive. En ik heb vandaag geconstateerd dat mijn ruitenwissersproeiers niet verwarmd zijn |:( Dit soort veiligheidsvoorzieningen zouden echt standaard moeten zijn, zeker op een Exec model...

Heb wintervloeistof van de Total erin zitten, dus ik denk niet dat de vloeistof bevroren is..

Edit: volgens de prijslijst die ik op de website van BMW vindt moet het er wel opzitten. Denk dat ik maar ns langs de garage moet rijden...

Edit2: Maar wat ik mij herinner (van de Passat die ik hiervoor reed, waar het wél standaard was) is dat er bij verwarmde ruitensproeiers een smeltplek is rond de sproeiers, quod non in mijn geval.

[ Voor 55% gewijzigd door P.B. op 20-12-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
ChiLLeR schreef op zondag 19 december 2010 @ 20:29:
Haha dat is wel een prachtig nieuws bericht en geeft ook aan dat de gemiddelde 1 serie koper echt totaal geen idee heeft in wat voor auto hij rijdt of wil rijden maar waarschijnlijk dus alleen op imago koopt.
Je kan natuurlijk na een proefrit oordelen dat de 1 beter stuurt dan een A3 en dan weet je inderdaad nog niet wat voor aandrijving je hebt. Ook een goed het gas erop in een bocht doet niet zo veel want de traction control grijpt direct in.
Verplicht filmpje :+

http://www.skoften.net/index/video/vrouw_is_ingesneeuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

RWD vind ik wel veel fijner rijden in de sneeuw dan een voorwielaandrijver. Met een achterwielaangedreven auto kun je je achterwielen gebruiken als voelsprieten. Geef een draai aan het stuur en een dot gas en je weet hoe het zit met de grip. Omdat de achterbanden meestal breder zijn dan de voorbanden verliezen die eerder grip. Normaal gesproken kan dat vervelend zijn maar in de sneeuw gaat het zo traag dat je het goed kunt opvangen. Ik heb liever overstuur in de sneeuw dan het verschrikkelijke onderstuur dat sturen onmogelijk maakt.

Een BMW communiceert veel beter dan de meeste voorwielaangedreven koekblikken waardoor je goed idee hebt van de staat van het wegdek. Tevens kun je onderweg nog lol mee trappen. Rijden in een voorwielaangedreven auto is zo verschrikkelijk saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Niet alleen omdat ze breder zijn, maar ook omdat er veel minder gewicht op rust (wellicht 911 uitgezonderd). En doordat je in de sneeuw niet echt kan versnellen, heb je ook niet echt verschuiving van je zwaartepunt richting achterwielen waardoor eventuele druk op achterwielen groter zou kunnen worden (het grote voordeel van rwd op het droge). Hierdoor ben je met een voorwielaandrijver veel sneller in de sneeuw. Je hebt gewoonweg meer tractie.
En met een voorwielaandrijver kan je ook een draai aan het stuur geven met een dot gas, en dan weet je evenzogoed hoe het zit met de grip, zonder dat je ook maar iets hoeft op te vangen. En mocht je idd iets willen opvangen of corrigeren, dan kan dat ook beter. Maar het is idd saaier; vooral met een saab of citroen waar de handrem ook nog eens meestal op de voorwielen zit zodat er helemaal geen driftplezier meer is (daarvoor krijg je wel een enigzins werkende noodrem voor terug maar da's een ander verhaal). Dus betreffende de spielerei kan je in de sneeuw beter voor een rwd auto kiezen, maar voor de rest wordt je door een voorwielaandrijver doorgaans zoek gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:28
YoshiBignose schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:35:
En waarom zou dat bij je BMW anders zijn? Met RWD en brede zomerbanden is het nog vele malen erger hoor geloof me. Is het de eerste keer dat je in de sneeuw rijdt ofzo :')

te lokken >:)
Omdat ik daar WEL winterbanden op heb. Vanmorgen weer gemerkt hoeveel beter dat is, geen centje pijn.

Wel de eerste keer met zomerbanden ja. Tevens de laatste. Bij de nieuwe leaseauto liggen ze er gelukkig wel op, komt over 2 weken.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:44:
[...]

Ik weet heus wel wat can bus is ;)
Echter werken de meeste multimediasystemen niet met can bus hoor. BMW heeft bijv. o.a. de zg. I-bus.
En dan heb je nog een K-bus, een P-bus.... (en dat is dus nog maar alleen bmw 8)7)
Dat alle communicatie via can bus loopt is dus niet waar.
zie hier een plaatje:
[afbeelding]
Dat je via CAN (obd2) de meeste apparaten kan bedienen/programmeren betekend nog niet dat deze via dit protocol zijn aangesloten ;)
En omdat het zo'n wirwar van per merk verschillende topologieen is kunnen aftermarketmerken hier nauwelijks op inspringen. En dat vertaalt zich dus inhoudelijk dat bijv. stuurbediening of centrale displays niet kunnen werken. Heel soms heeft een fabrikant een model voor jouw specifieke wagenreeks waarbij je dus wel de originele stalk adapter of het centrale display kan gebruiken. Maar zou je alle integratie ten volle willen gebruiken, dan zou een aftermarketfabrikant per model een compleet systeem moeten ontwikkelen en dat kan natuurlijk nooit uit. En allemaal omdat er geen uniforme standaard bestaat. Hadden ze dit wel gedaan zoals bijvoorbeeld bij PC's, dan zou je nu waarschijnlijk veel mooiere systemen hebben voor minder geld en beter aanpasbaar aan je wensen en de stand der techniek. Maar jammer genoeg is dit een beetje wishful thinking.
Ze moeten het kind toch een naam geven? bekijk eens de functie (bediening) van je multimedia en van je I bus zal niet veel meet overblijven dan een kabeltje - hier is 12V - om te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Sneeuw + RWD = O+

Gewoon een keer gas geven, dwars de bocht door, tegensturen, beetje met het gas spelen en je komt prachtig door de bocht heen.
En je kunt iedereen gigantisch veel afstand laten houden door gewoon een keer op een rechte weg te sturen en gas te geven, achterkant breekt een keer uit en niemand komt nog in de buurt >:)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
4x2 schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:35:
Sneeuw + RWD = O+

Gewoon een keer gas geven, dwars de bocht door, tegensturen, beetje met het gas spelen en je komt prachtig door de bocht heen.
En je kunt iedereen gigantisch veel afstand laten houden door gewoon een keer op een rechte weg te sturen en gas te geven, achterkant breekt een keer uit en niemand komt nog in de buurt >:)
Ervanuitgaande dat je van je parkeerplek afkomt.... Dat driften dat lukte vorig jaar wel op zomerbanden, mijn eigen oprit op/afrijden ging niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

mr_petit schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:14:
Niet alleen omdat ze breder zijn, maar ook omdat er veel minder gewicht op rust (wellicht 911 uitgezonderd). En doordat je in de sneeuw niet echt kan versnellen, heb je ook niet echt verschuiving van je zwaartepunt richting achterwielen waardoor eventuele druk op achterwielen groter zou kunnen worden (het grote voordeel van rwd op het droge). Hierdoor ben je met een voorwielaandrijver veel sneller in de sneeuw. Je hebt gewoonweg meer tractie.
BMW's hebben een prima gewichtsverdeling die de 50/50 benadert (meestal ~52/48).
En met een voorwielaandrijver kan je ook een draai aan het stuur geven met een dot gas, en dan weet je evenzogoed hoe het zit met de grip, zonder dat je ook maar iets hoeft op te vangen. En mocht je idd iets willen opvangen of corrigeren, dan kan dat ook beter.
Het verschil is dat als de achterwielen in een BMW gaan glijden je meestal nog wel kunt sturen omdat de voorwielen meer grip hebben. Dan kun je dus gewoon sturen in de richting waar je heen wil.

In een voorwielaandrijver verlies je tegelijkertijd met de tractie op de aangedreven wielen ook de mogelijkheid om te sturen, of je kunt alleen nog maar beperkt sturen met een kleinere stuuruitslag. Dit zuigt als je bijv. tegen een stoeprand aan dreigt te rijden. Ik heb de indruk dat bestuurders van voorwielaangedreven auto's zich eerder overvallen voelen door een gebrek aan grip in een bocht omdat ze rechtuit harder gaan. In een achterwielaangedreven auto met relatief brede achterbanden heb je rechtuit minder tractie waardoor je minder snel zult rijden en voorzichtiger door een bocht gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik ga vanmiddag even een filmpje maken rond 5 uur als de directie in hun BMW's naar huis gaan, meeste 7 serie met chauffeur, was vorig jaar ook een spektakel omdat ze de bult niet op kwamen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Femme schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:54:
[...]
BMW's hebben een prima gewichtsverdeling die de 50/50 benadert (meestal ~52/48).
Ja, je slaat de spijker op z'n kop, en dat is dus juist het manco in de sneeuw. Wil je veel grip, dan heb je veel druk nodig. En bij 50/50 heb je minder druk op je aangedreven wielen als bijv de ca 70% van een doorsnee voorwielaandrijver.
In een voorwielaandrijver verlies je tegelijkertijd met de tractie op de aangedreven wielen ook de mogelijkheid om te sturen, of je kunt alleen nog maar beperkt sturen met een kleinere stuuruitslag. Dit zuigt als je bijv. tegen een stoeprand aan dreigt te rijden. Ik heb de indruk dat bestuurders van voorwielaangedreven auto's zich eerder overvallen voelen door een gebrek aan grip in een bocht omdat ze rechtuit harder gaan. In een achterwielaangedreven auto met relatief brede achterbanden heb je rechtuit minder tractie waardoor je minder snel zult rijden en voorzichtiger door een bocht gaat.
Ook in een voorwiel aangedreven auto kan je gewoon het gas loslaten. Als het goed is wordt dit zelfs tijdens je rijlessen geleerd als methode om te handhaven als je de bocht uit dreigt te vliegen. En dit is zowel de methode voor fwd als rwd. Voor de rest behoud ik me van de indrukken die andere bestuurders misschien wel of niet zouden kunnen hebben. Ik vind sowieso dat het grootste gedeelte van die andere bestuurders geen rijbewijs zou mogen hebben.
En tractie is geen maat voor hoe hard je rijdt. Als je een doorgaande weg bekijkt heb je voldoende lengte om een zodandige snelheid te halen dat je de opvolgende bocht uit kan vliegen, ongeacht of je fwd of rwd hebt, tenzij je op een weg rijdt waar je om de 25m oid een bocht hebt. Die zijn er niet zoveel.
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:28:
[...]

Ze moeten het kind toch een naam geven? bekijk eens de functie (bediening) van je multimedia en van je I bus zal niet veel meet overblijven dan een kabeltje - hier is 12V - om te werken.
Ik begrijp niet helemaal wat je met je post probeert te zeggen. Kan je dit wat verduidelijken?

[ Voor 13% gewijzigd door mr_petit op 20-12-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

zneek schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:40:
[...]
Ervanuitgaande dat je van je parkeerplek afkomt.... Dat driften dat lukte vorig jaar wel op zomerbanden, mijn eigen oprit op/afrijden ging niet.....
Stoplichten enzo kom je wat moeilijker weg, maar dan kan ik of mn koppeling op laten komen zonder gas te geven (=saai) of het gas dr goed op, paar versnellingen opschakelen en schuin weg trekken.
Bierkameel schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:08:
Ik ga vanmiddag even een filmpje maken rond 5 uur als de directie in hun BMW's naar huis gaan, meeste 7 serie met chauffeur, was vorig jaar ook een spektakel omdat ze de bult niet op kwamen :P
Nou niet om het een of ander, maar waarom kom je dit nou in dit topic melden ?
Kreeg je te weinig reacties toen je (2x) gepost had dat je het zo leuk vond dat iemand met een 5-serie een bult niet op kwam ?
Dus bij deze, je hebt je reactie, ga nu maar weer in een ander topic trollen :w

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:23:
[...]
Ik begrijp niet helemaal wat je met je post probeert te zeggen. Kan je dit wat verduidelijken?
Welja, als je dat schematje bekijkt. Je CAN-bus stuurt 12V naar je radio, navigatie, multiemedia en daar eindigt het CAN-bus signaal. Ik ga een vb nemen met de radio. Je radio heeft misschien nog een paar knoppen (stuurbediening) extra. Dus wat heb je van aansluiting, 12V voor het te doen werken, boxen, antenne en je knopjes. Dat is alles. Je Navigatie heeft als aansluiting 12V om te werken en je GPS antenne. Ze kunnen wat geavanceerder gaan door er een combinatietoestel radio/navigatie in te steken maar ook die communiceren niet met je CAN-bus. BMW doet daar hoog technologisch over maar het stelt helemaal niet veel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Femme schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:54:
[...]

[...]

Het verschil is dat als de achterwielen in een BMW gaan glijden je meestal nog wel kunt sturen omdat de voorwielen meer grip hebben. Dan kun je dus gewoon sturen in de richting waar je heen wil.
Ik rij ook liever in de sneeuw RWD, als je het eenmaal door hebt is het makkelijker corrigeren. Maar dan wel met winterbanden inderdaad, want met een beetje brede zomerband is het gewoon helemaal niet leuk meer.

Hier in de stad was ook een bocht waar puur ijs lag, ik reed er rustig op af en wilde sturen maar gleed gewoon rechtdoor. Heel licht geremd en kwam nog op tijd stil. Zonder winterbanden had ik een paal geraakt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

ooo wat fout! :X ze haalt sneeuw weg bij de voorwielen, zou ze denken dat het een voorwielaandrijving is?? maar vervolgens lijkt het weer alsof ze de auto met opzet in drive laat om laatste drukje van achter te geven. en dan natuurlijk proberen de auto stil te krijgen met blote handen op sneeuw :D

altijd leuk om zulke beelden te zien, zolang het maar blikschade is kan ik erom blijven lachen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Jij denk dat ibus of canbus alleen een apparaat aanzet dmv ergens 12 erop te zetten :?
CANbus is een serieel datasignaal net als I-bus. (en soms heb je ook nog parallele bussen zoals VAN van PSA)
En wat dat betreft is het heel simpel: als je naar een bmw wisselaar oid kijkt, dan zit daar een ibus connector op voor de besturing, en geen CAN bus.
Het heeft helemaal niets met 'hoog technologisch' te maken, maar alles met dat deze 2 databussen niet compatibel zijn. Net als dat je geen rs232 op een sata uitgang kan aansluiten, tenzij je een of andere converter verzint. En zo heeft elk merk soms zelfs per model hun eigen databussen. Dus wil je als aftermarketfabrikant hier 100% op inspringen, dan moet je ten eerste voor alle soorten databussen die er zijn interfaces maken, en die dan per model programmeren omdat niet elk model altijd hetzelfde datapakket voor dezelfde functie gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 20-12-2010 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
SYQ schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:12:
[...]

ooo wat fout! :X ze haalt sneeuw weg bij de voorwielen, zou ze denken dat het een voorwielaandrijving is?? maar vervolgens lijkt het weer alsof ze de auto met opzet in drive laat om laatste drukje van achter te geven. en dan natuurlijk proberen de auto stil te krijgen met blote handen op sneeuw :D

altijd leuk om zulke beelden te zien, zolang het maar blikschade is kan ik erom blijven lachen
Nog zo'n heldin:
-Nvm-

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 20-12-2010 18:34 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Dat is de zelfde :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Oh, had het filmpje niet helemaal bekeken, het begon iig met een heel ander shot :o

offtopic:
Je gebruikt de :') wel vaak vandaag he :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Tweede keer. Heb je er last van? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

4x2 schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:47:
[...]

Stoplichten enzo kom je wat moeilijker weg, maar dan kan ik of mn koppeling op laten komen zonder gas te geven (=saai) of het gas dr goed op, paar versnellingen opschakelen en schuin weg trekken.

[...]

Nou niet om het een of ander, maar waarom kom je dit nou in dit topic melden ?
Kreeg je te weinig reacties toen je (2x) gepost had dat je het zo leuk vond dat iemand met een 5-serie een bult niet op kwam ?
Dus bij deze, je hebt je reactie, ga nu maar weer in een ander topic trollen :w
psst hij rijdt een Aygo, dan moet je continu en overal bewijzen dat het nog best een leuk en pittig autootje is.

Geeft niks, is wel schattig.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Of zo'n iQ, die is pas schattig :D

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1by1j2bqu6b_800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Flagg schreef op maandag 20 december 2010 @ 18:47:
[...]

psst hij rijdt een Aygo, dan moet je continu en overal bewijzen dat het nog best een leuk en pittig autootje is.

Geeft niks, is wel schattig.
Nee hoor, ik hoef niets te bewijzen maar ik vind het wel vemakelijk als anderen hun spullen niet voor elkaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Je zou denken dat ze toch wel winterbanden onder een 7-serie gooien hoor, vooral als je toch al een chauffeur kan betalen. Meer kan je niet doen toch?

Ik zou zeggen post je filmpje maar, of kwamen ze er allemaal overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:19:
[...]

Jij denk dat ibus of canbus alleen een apparaat aanzet dmv ergens 12 erop te zetten :?
CANbus is een serieel datasignaal net als I-bus. (en soms heb je ook nog parallele bussen zoals VAN van PSA)
En wat dat betreft is het heel simpel: als je naar een bmw wisselaar oid kijkt, dan zit daar een ibus connector op voor de besturing, en geen CAN bus.
Het heeft helemaal niets met 'hoog technologisch' te maken, maar alles met dat deze 2 databussen niet compatibel zijn. Net als dat je geen rs232 op een sata uitgang kan aansluiten, tenzij je een of andere converter verzint. En zo heeft elk merk soms zelfs per model hun eigen databussen. Dus wil je als aftermarketfabrikant hier 100% op inspringen, dan moet je ten eerste voor alle soorten databussen die er zijn interfaces maken, en die dan per model programmeren omdat niet elk model altijd hetzelfde datapakket voor dezelfde functie gebruikt.
Nou, beantwoord deze vraag eens, welke informatie zou er in godsnama over een Ibus netwerk kunnen lopen. En daarmee bedoel ik, wat heeft een radio aan een navigatietoestel te vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Ik stoor me er ook aan, beetje minachtend / uitlacherig komt dit over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
*Knip*

Het mag wel iets vriendelijker :*

[ Voor 86% gewijzigd door Grrrrrene op 21-12-2010 08:23 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.