leeg
Weinig veranderd dus ivm de vorige 1 coupe.
De 3 coupe is vele malen mooier en voor het geld van de M1 koop je ook een 335i.
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Facts don't care about your feelings
De meeste m modelletjes zitten volgestopt met features die de normale modellen doorgaans niet (of niet meer) hebben, zoals verzwaarde remmen, een LSD etc etc.
Die e30 lijkt wel een dinkytoy naast die 1m. Ik weet dat auto's groter worden.....
[ Voor 14% gewijzigd door mr_petit op 10-12-2010 22:17 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Bijgaan de configurator pics, van de auto die ik in januari kan ophalen:

en

In het echt zijn de kleurtjes wat mooier natuurlijk: (foto is wel van een wat dikkere E90,maar toch)

('t is trouwens een 320EDE Spacegrau)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Sportstoelen is ook een goede keuze en dat internet is ook best wel handig voor kleine nieuws en weer updates e.d.
Wat zit er verder nog allemaal op? De levertijd valt me erg mee trouwens, ik hoorde al dat de BMW medewerkers langer door moeten werken deze kerst, maar een kleine twee jaar terug was de levertijd op een 5 serie (met voorkeursbehandeling) nog 6 maanden.
[ Voor 49% gewijzigd door fsfikke op 10-12-2010 22:36 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Er zit het volgende op:
- Business Line (dus Xenon, Auto Airco, Buss Nav)
- Upgrade naar professional
- Chrome Line exterieur
- Alum. lijsten interieur
- Antrazit hemelbekleding (heel gaaf)
- Sportstuur (helaas geen M-stuurtje)
- Lichtpakket
- en wat gerommel:
- Licht en regensensor
- hoofdsteunen neerklapbaar,
- 12 volt aansluitingen
Dat internet daar ben ik nog wel benieuwd naar: werkt dat ook in NL? Alleen dingen over gevonden dat het werkt in DE..
Verder ook benieuwd wat bedoeld wordt met 'waterval verlichting'. Er zit een 'lichtpakket' op, maar ik heb nou niet echt een idee wat dat allemaal inhoudt (naast lampjes in de deurgrepen)
Spacegrau was voor de facelift niet eens beschikbaar op sedan begreep ik. Dat is wel grappig bij effect; zijn al een stuk minder dus in die kleur :-)
[ Voor 8% gewijzigd door Uiligheid op 10-12-2010 22:46 ]
Nou dan heb je toch een goed uitgeruste auto. Met dat internet heb ik tot nu toe alleen in Duitse auto's gespeeld. M'n vaders E60 heeft een van de eerste versies van BMW online met nog het oude iDrive systeem, met het nieuwe iDrive heb je een stuk meer mogelijkheden. Je kan nieuws updates, het weerbericht en file-informatie e.d. bekijken. Ook kan je internet sites bekijken maar dat werkt natuurlijk niet geweldig makkelijkUiligheid schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 22:46:
Ik wilde snel rijden en er waren drie opties die al in NL klaar stonden; een kale in standaard zwart, een witte zonder sportstoelen en deze die eigenlijk iets te veel opties had :-) Deze maar gedaan dus.
Er zit het volgende op:
- Chrome Line exterieur
- Lichtpakket
- en wat gerommel:
- Licht en regensensor
- 12 volt aansluitingen
Dat internet daar ben ik nog wel benieuwd naar: werkt dat ook in NL? Alleen dingen over gevonden dat het werkt in DE..
Verder ook benieuwd wat bedoeld wordt met 'waterval verlichting'. Er zit een 'lichtpakket' op, maar ik heb nou niet echt een idee wat dat allemaal inhoudt (naast lampjes in de deurgrepen)
Spacegrau was voor de facelift niet eens beschikbaar op sedan begreep ik. Dat is wel grappig bij effect; zijn al een stuk minder dus in die kleur :-)
Dat licht pakket is gewoon wat 'sfeerverlichting', inderdaad de lampjes in de deurgrepen, onder de zijspiegels en hier en daar nog wat.
Verder heb je inderdaad een leuke uitrusting bij elkaar gekozen.
Hoofdsteunen neerklapbaar, wat heb je daar aan? Gebruikt iemand dat ? Ik kan het me niet voorstellen eigenlijk
>> Signature?
Die neerklapbare achtersteunen is wel makkelijk; scheelt wel aardig in het zicht! (en kost 74E als optie)
Gadget gehalte van lichtpakket is inderdaad wel fancy. Zag zelfs een paar mods op internet van gasten die een switch hadden gemaakt voor on/off en die gekoppeld was aan de clignoteur.
Als hij binnen is volgen de eerste echte pics :-)
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
There is no replacement for displacement!
Geen fake-leder aka Sensatec? Heel makkelijk te onderhouden en heeft toch iets meer waarde dan stof...Uiligheid schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 22:46:
Ik wilde snel rijden en er waren drie opties die al in NL klaar stonden; een kale in standaard zwart, een witte zonder sportstoelen en deze die eigenlijk iets te veel opties had :-) Deze maar gedaan dus.
Er zit het volgende op:
- Chrome Line exterieur
- Lichtpakket
- en wat gerommel:
- Licht en regensensor
- 12 volt aansluitingen
Voor de rest heb je eigenlijk alle opties genomen die de moeite waard zijn :-)
Verder: 163pk en 360?NM + 1 op 20 rijden moet gewoon leuk zijn.
Concurrentie op groen vlak? Waar?
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Advies of actie nodig in de boomverzorging? Pruning boomverzorging
hier vast een paar foto's van mijn Bimmer in de kleur zoals jij de auto gaat krijgen.

[ Voor 65% gewijzigd door Rejgun op 11-12-2010 20:27 ]
Audi: Vorsprung durch Technik
Standaard maat is 225/45/17 en bandenspanning is 2.4 bar voor en 2.9 bar achter.
De maten van mijn wintersetje is 225/50/17.
Kan ik hiervoor dezelfde bandenspanning gebruiken als de standaard maat?
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Ioniq 5 P45
Het is me een lelijk ding geworden.
Spoilerwerk waar elke 18jarige van zal smullen, maar elke liefhebber te fout zal vinden.
Daarbij is de kont ook niet helemaal lekker. Mede door het spoilerwerk. En wat ook weer nep is, zijn de 4 uitlaten die er eigenlijk maar 2 zijn.. Had deze auto dan gewoon 2x een afzondelijke uitlaat gegeven ipv het 'verplichte 4 pijps want dat heeft 'elke' M '
Gewoon een opzichtig patserbakje.. Hellaas.
Niet dat ik die 1M mooi vind, maar ik heb de 1 coupe ook nooit mooi gevonden (itt de 3-deurs 1-serie)
leeg
Ik kon deze setje voor een mooie prijs krijgen. Kon ik gewoon niet laten liggenSpiller schreef op zondag 12 december 2010 @ 06:47:
Je kunt de spanning iets verlagen voor meer grip, bv 2.4 voor en 2.6 achter. Waarom heb je een grotere maat gekocht? 225/50 is volgens mij de maat voor 16", niet 17".
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Voor zover ik kan zien zijn de uitlaten onder de 1M functioneel, dat wil zeggen uit alle vier uitlaatpijpen komen uitlaatgassen.Lasteraar schreef op zondag 12 december 2010 @ 09:05:
Even over de nieuwe 1m.
Het is me een lelijk ding geworden.
Spoilerwerk waar elke 18jarige van zal smullen, maar elke liefhebber te fout zal vinden.
Daarbij is de kont ook niet helemaal lekker. Mede door het spoilerwerk. En wat ook weer nep is, zijn de 4 uitlaten die er eigenlijk maar 2 zijn.. Had deze auto dan gewoon 2x een afzondelijke uitlaat gegeven ipv het 'verplichte 4 pijps want dat heeft 'elke' M '
De vier uitlaten onder een M3, M5 en M6 zijn er ook gewoon voor de show, dat hadden er ook twee kunnen zijn (deze auto's hebben volgens mij twee twee gescheiden uitlaattrajecten of een crosspipe in het midden).
Je moet de 1-serie coupé zien als een tweedeurs sedan zoals de tweedeurs E30 destijds. Uiterlijk vind ik 'm erg goed geslaagd. Het is jammer dat BMW weinig bijzonders gedaan lijkt te hebben op motorisch gebied. Er zit gewoon een N54 in uit de Z4 sDrive35is met een lichter vliegwiel. Hij heeft dezelfde sterke afname van koppel boven de 4500 toeren. Het is niet echt indrukwekkend als je ziet dat Alpina 400pk haalt uit dezelfde motor met een iets mooier koppelverloop (maar mogelijk wel een groter turbogat). Voor aftermarket tuning is de turbomotor wel leuk. Ik had zelf liever een hoogtoerige 3,0 liter atmosferische motor gezien. Deze zou de auto ook lichter gemaakt hebben.
En dat beslis jij?Lasteraar schreef op zondag 12 december 2010 @ 09:05:
Het is wel een trend, minder cillinders, meer turbo's. De F30 / F32 M zal een aangepaste N55 krijgen. Daar halen ze echter naar het schijnt 450pk uit... En de komende M5 en M6 krijgen een S63 (v8 dubbele twinscroll turbo) gebaseerde motor, zoals die in de X5M en X6M, maar dan met meer pk dan de 555pk die de X5M/X6M hebben.Femme schreef op zondag 12 december 2010 @ 11:57:
[...]
Voor zover ik kan zien zijn de uitlaten onder de 1M functioneel, dat wil zeggen uit alle vier uitlaatpijpen komen uitlaatgassen.
De vier uitlaten onder een M3, M5 en M6 zijn er ook gewoon voor de show, dat hadden er ook twee kunnen zijn (deze auto's hebben volgens mij twee twee gescheiden uitlaattrajecten of een crosspipe in het midden).
Je moet de 1-serie coupé zien als een tweedeurs sedan zoals de tweedeurs E30 destijds. Uiterlijk vind ik 'm erg goed geslaagd. Het is jammer dat BMW weinig bijzonders gedaan lijkt te hebben op motorisch gebied. Er zit gewoon een N54 in uit de Z4 sDrive35is met een lichter vliegwiel. Hij heeft dezelfde sterke afname van koppel boven de 4500 toeren. Het is niet echt indrukwekkend als je ziet dat Alpina 400pk haalt uit dezelfde motor met een iets mooier koppelverloop (maar mogelijk wel een groter turbogat). Voor aftermarket tuning is de turbomotor wel leuk. Ik had zelf liever een hoogtoerige 3,0 liter atmosferische motor gezien. Deze zou de auto ook lichter gemaakt hebben.
Ik ben zelf erg te spreken over mijn N54 blok en kan me eigenlijk niets voorstellen bij de hoogtoerige V8 uit de E90/92 M3... ben wel erg benieuwd, ik verwacht een compleet andere beleving. Voor alledaags gebruik zal de N54 echter altijd meer dan voldoende power hebben, dus de toegevoegde waarde buiten het circuit....
De X5M en X6M kregen juist, op motorisch gebied, de nodige kritiek in de (kritische) pers.zneek schreef op zondag 12 december 2010 @ 12:38:
[...]
En de komende M5 en M6 krijgen een S55 (v8 dubbele twinscroll turbo) gebaseerde motor, zoals die in de X5M en X6M, maar dan met meer pk dan de 555pk die de X5M/X6M hebben.
Ik vind de 1M Coupe er wel dik uit zien (geen schoonheid) maar voor het geld ging ik wel bij Porsche shoppen voor een Cayman S (in diezelfde klasse). Zeker na een rit in de Boxster Spyder
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Tja het is wel makkelijk om op deze manier veel vermogen uit een motor te halen maar BMW Motorsport verwijdert zich zo wel erg ver van het oorspronkelijke hoogtoerige karakter van de M-motoren met hun messcherpe gasrespons. De vermogensopbouw van de S63 heeft meer weg van die van een vrachtwagenmotor dan een blok dat je in een M verwacht. Zostraks heb je een 550i, een Alpina B5 Biturbo en een BMW M5 die allemaal ongeveer dezelfde motorkarakteristiek hebben met alleen wat verschil in vermogen. Ik vind het gewoon schraalheid.zneek schreef op zondag 12 december 2010 @ 12:38:
[...]
Het is wel een trend, minder cillinders, meer turbo's. De F30 / F32 M zal een aangepaste N55 krijgen. Daar halen ze echter naar het schijnt 450pk uit... En de komende M5 en M6 krijgen een S55 (v8 dubbele twinscroll turbo) gebaseerde motor, zoals die in de X5M en X6M, maar dan met meer pk dan de 555pk die de X5M/X6M hebben.
McLaren gebruikt ook turbo's in de MP12-C maar dan wel in een hoogtoerige motor. Waarom kan BMW dat niet doen? Op die manier hebben ze aan een 2,5 liter zescylinder al genoeg in de volgende M3.
Het gezeur over verbruik snap ik ook niet helemaal. Het lijkt me dat je de motor niet tot 8000 toeren hoeft op te jagen in de EU-verbruikscyclus. Dan kan het ding toch gewoon net zo zuinig zijn als een blokje dat geen toeren maakt?
[ Voor 9% gewijzigd door Femme op 12-12-2010 13:57 ]
Ik denk dat het hele econmische crisis gebeuren ook meewerkt. Wat jij schraalheid noemt heeft misschien ook te maken met zuinigheid c.q. voorzichtigheid van de kant van BMW. Ik ben benieuwd wat de krititische pers over de nieuwe M5 te schrijven heeft straks.Femme schreef op zondag 12 december 2010 @ 13:56:
[...]
Tja het is wel makkelijk om op deze manier veel vermogen uit een motor te halen maar BMW Motorsport verwijdert zich zo wel erg ver van het oorspronkelijke hoogtoerige karakter van de M-motoren met hun messcherpe gasrespons. De vermogensopbouw van de S63 heeft meer weg van die van een vrachtwagenmotor dan een blok dat je in een M verwacht. Zostraks heb je een 550i, een Alpina B5 Biturbo en een BMW M5 die allemaal ongeveer dezelfde motorkarakteristiek hebben met alleen wat verschil in vermogen. Ik vind het gewoon schraalheid.
Ehm, 2 cilinders minder, en een turbo doen een hoopSnake schreef op zondag 12 december 2010 @ 13:51:
Ik heb gelezen op de website van www.bmw.de dat ie 6.9 verbruikt gemiddeld. De M3 doet een 11,* Vraag mij af waar ze die 4 liter eraf hebben kunnen pitsen.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Zo is er ook een Cd-waarde. Daar staat de d voor drag (lift) voor zover ik weet.
Nee, inderdaad geen fake Sensatec spul. Houd daar persoonlijk niet zo van. Tuurlijk is het makkelijker schoon maken en is 150E ook niet echt veel geld voor die optie, maar ik vind het niet fijn zitten (glijerig, plakkerig en koud/heet)Aries.Mu schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 17:22:
[...]
Geen fake-leder aka Sensatec? Heel makkelijk te onderhouden en heeft toch iets meer waarde dan stof...
Voor de rest heb je eigenlijk alle opties genomen die de moeite waard zijn :-)
Verder: 163pk en 360?NM + 1 op 20 rijden moet gewoon leuk zijn.
Concurrentie op groen vlak? Waar?
Ik heb inderdaad alle reviews bij elkaar gesprokkeld, maar dit moet wel de beste groen en fun car zijn die er op dit moment is. Zelfs als je hem prive aanschaft is dit volgens mij een goede keuze, alle kortingen meegenomen en een gegarandeerd 1 op 20 rendement (BMW zegt 4,1 op 100)
Thanks Rejgun! Mooie wagen! Goed om de kleur ook te zien. Zijn wel 17" ers onder jouw bolide of niet? Moet zeggen dat ik 16" EDE velgen niet lelijk vind, maar toch zijn 17" wel mooier.Rejgun schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:33:
@ Uiligheid
hier vast een paar foto's van mijn Bimmer in de kleur zoals jij de auto gaat krijgen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben gisteren al even wezen kijken, hij stond nog op transportmodus op het parkeerterreintje van de 'verkochte autos', al wel even in gezeten... wat kan wachten dan lang duren eh :-)
Inhoudelijk overigens; die 1M, daar kan ik helemaal niks mee, raar qua timing (einde lifecycle 1), raar qua markt (135i voldoende in dat segment toch?). Los daarvan vind ik hem ook niet mooi.
Ik zat daar laatst over na te denken. Is het voor winterbanden niet beter ze iets harder te houden om zodoende je raakvlak kleiner te houden en dus de druk per cm2 hoger te krijgen?Spiller schreef op zondag 12 december 2010 @ 06:47:
Je kunt de spanning iets verlagen voor meer grip, bv 2.4 voor en 2.6 achter. Waarom heb je een grotere maat gekocht? 225/50 is volgens mij de maat voor 16", niet 17".
Ik zit ook te wachten op meer sportieve auto's met groene labels. Ik geloof dat mijn huidige 320Ci een F label heeft. Waar blijft de efficient dynamics coupe?Uiligheid schreef op zondag 12 december 2010 @ 20:34:
[...]
Ik heb inderdaad alle reviews bij elkaar gesprokkeld, maar dit moet wel de beste groen en fun car zijn die er op dit moment is. Zelfs als je hem prive aanschaft is dit volgens mij een goede keuze, alle kortingen meegenomen en een gegarandeerd 1 op 20 rendement (BMW zegt 4,1 op 100)
[...]
Leuk zo'n stelling, maar why? Van de 8-klepper 4-cilinder blokken is de M43 misschien wel één de betrouwbaarste ooit geproduceerd. Ok, in de E46 was hij misschien wel voorbij de grens dat er nog 8-kleppers gebruikt zouden horen te worden, maar om het uit te maken voor een flutblok en inefficiënt... Pak één van de beroemdste blokken uit de jaren 90 (de Ford Zetec 1.6 16v), en guess what. Die flut M43 doet het met z'n 8 kleppen net zo goed. Alleen loopt die over het algemeen zonder problemen 3 ton.YoshiBignose schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 17:52:
Ja, is een flut blok. Ook heel inefficiënt, ze hadden het op moeten doeken na de E36.
Krukaslagers die eruit lopen, wat Hekking had, is echt bijzonder zeldzaam (voor elke motor trouwens) en eerder te wijten aan slecht onderhoud/verkeerd gebruik, dan de motor constructie.
Sinds vrijdag heeft m'n auto weer een clean-bill-of-health
Het verbaast me elke keer weer hoe weinig kosten ik eigenlijk maar heb aan de auto. Toegegeven, het eerste jaar was het vrij veel (nieuwe banden, nieuwe uitlaat, nieuwe remmen), maar sinds die dingen allemaal goed zijn, is het lijstje met problemen gekrompen tot slechts wat kleine ergernissen (zoals een hemeltje dat aan het doorzakken is

Ik hoop alleen dat ik z'n verbruik weer terug op de 1:12 kan krijgen... Het verbruik zien stijgen naar 1:10 en tegelijkertijd de prijs van Euro 95 richting de €1,60 zien gaan, is niet echt leuk te noemen...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Ohja, nu met silk zwarte grill.
Overigens doet dat hok met mijn rijstijl 18L/100km

[ Voor 15% gewijzigd door Spiller op 13-12-2010 07:01 ]
Ioniq 5 P45
CW staat voor weerstandscoefficient toch? Niet voor correctie-waarde.Spiller schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:34:
'Correctie waarde'-waarde?
[ Voor 93% gewijzigd door Uiligheid op 13-12-2010 07:42 ]
Maar USA zo te zien idd. Geen kentekenplaat, goedkope benzine...
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Nee je moet 5 minuten als een mongool tegen die knop aan leunenSpiller schreef op maandag 13 december 2010 @ 06:52:
Ik lach me elke keer rot, 38 euro voor een volle tank en je hoeft het vulpistool niet als een of andere mongool 5 minuten vast te houden![]()
[afbeelding]
Ohja, nu met silk zwarte grill.
Overigens doet dat hok met mijn rijstijl 18L/100km
-edit- aah USA, ik dacht LPG
[ Voor 3% gewijzigd door EvaluationCopy op 13-12-2010 08:04 ]
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
WC-waarde?Uiligheid schreef op maandag 13 december 2010 @ 07:35:
USA? M5?
[...]
CW staat voor weerstandscoefficient toch? Niet voor correctie-waarde.

En USA indeed, Flawidah
[ Voor 33% gewijzigd door Spiller op 13-12-2010 08:49 ]
Ioniq 5 P45
wel een erg vette bak zeg. Kan je hem daar nog een beetje planken of valt het tegen?
Heb een Valentine1 aan mn raam hangen dus 99 van de 100 keer pik je die klojo's langs de kant van de weg er wel uit, maar 's nachts zetten ze hun radar soms pas aan als je ze net voorbij komt.
Over het algemeen kun je op de snelweg echt leuk rijden, links/rechts inhalen en lekker aso door het verkeer laveren.
Ioniq 5 P45
Er klopt toch iets niet. Ofwel is het 6.9 (volgens de voorpagina )tdw schreef op zondag 12 december 2010 @ 18:44:
[...]
Ehm, 2 cilinders minder, en een turbo doen een hoopDaarnaast ook nog eens ongeveer 180 kg lichter, wellicht lagere 'Cw'-waarde (aerodynamischer dus).. Alle beetjes helpen.
ofwel 9.6 volgens deze pagina .
Iemand met dyslexie bij BMW.de?
alle respect voor iemand met dyslexie he, voor ik ruzie heb met half GoT
BMWs Compared:
E46 M3 CSL - 7:50
E90/E92 M3 - 8:05
E63 M6 - 8:09
1 series M coupe - 8:12
Z4 M-Coupe - 8:12
E60 M5 - 8:13
Alpina B3 Biturbo - 8:14
Z4 M-Roadster - 8:15
Alpina Roadster S (Z4) - 8:15
E46 M3 - 8:22
335i E92 Coupe - 8:26
Other Models Compared:
911 Carrera S PDK (997.5) - 7:50
Audi R8 4.2 - 8:04
Cayman S - 8:04 (by Walter Röhrl)
Audi RS4 - 8:09
Audi TT-RS - 8:09
BMW 1 series M coupe - 8:12
Aston Martin V8 Vantage - 8:13
Mercedes C63 AMG PP - 8:13
Corvette C6 - 8:15
Cayman S - 8:16 (Sport Auto)
Porsche Boxter S (987.5) - 8:18
Lexus IS-F - 8:18
2010 VW Golf R - 8:23
Audi S5 (2007) - 8:26
Audi TT-S (2008) - 8:29
via http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=464652
>> Signature?
De normale E46 M3 is gewoon 30 seconden langzamer maar dat zal komen door de setup van de wagen, cup banden etc.YoshiBignose schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:40:
Wist niet dat de E46 M3 CSL zo goed scoorde zeg
>> Signature?
De CSL pakt al zeker 15 seconden door de banden. De gewichtsbesparing, het kleine beetje extra vermogen en het betere onderstel doen de rest.YoshiBignose schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:40:
Wist niet dat de E46 M3 CSL zo goed scoorde zeg
Dat doet de pompbediende toch voor je terwijl je zelf lekker binnen in de shop staatSpiller schreef op maandag 13 december 2010 @ 06:52:
en je hoeft het vulpistool niet als een of andere mongool 5 minuten vast te houden
Iedereen begrijpt Cw-waarde, was ook te lui om het tussen [sub]tags te zettenSpiller schreef op maandag 13 december 2010 @ 08:39:
[...]
WC-waarde?Cw is weerstandscoëfficiënt, cw = correctie waarde. Iedereen zegt cw-waarde maar de w in de afkorting staat voor waarde dus noem het dan c-waarde... Ik zal wel een autist zijn, maar cw-waarde klopt gewoon niet.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Zie ik overigens correct dat je hiervoor een A4 had? Hoe bevalt die wissel?Rejgun schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:33:
@ Uiligheid
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik voorspel dat deze figuur in zijn E92 M3 de 08:05 niet haalt: http://www.bmwme.nl/nurburgring-hoe-het-niet-moet-e92-m3/ChiLLeR schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:09:
De 1M doet de nurnburgring in 8:12.
BMWs Compared:
Other Models Compared:
Sterker nog, zijn BMW dealer zal blij met hem zijn de volgende beurt gok ik zo
[edit] Mmm, ik zit het filmpje nog eens te bekijken, maar ik kan niet zo heel veel punten opnoemen die ik beter zou doen. Ik ken het circuit ook niet, en DSC zit ook niet voor niets ingebouwd natuurlijk, dan moet je het ook gebruiken...
[edit2] Hier zijn ze wel hard aan het zeiken: http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=461221 Maar volgens mij zouden veel het niet beter kunnen. Zijn er hier mensen die hun BMW wel eens echt uitlaten op de Ring?
[ Voor 16% gewijzigd door zneek op 13-12-2010 13:22 ]
Ik ga zeker nog een keer met de bimmer een paar rondjes rijden daar en dan vergeet ik die 8 minuten ronde tijd maar even
>> Signature?
Deze is beter, en wat leuk is, GT5 vs Reallife onder elkaar: YouTube: Nurburgring Nordschleife Gran Turismo 5 vs RealChiLLeR schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:34:
Ik speel nu de ring op de PS3 met GT5en ik kan je zeggen dat is al verdomd lastig. Het is echt een lang circuit met heel veel onoverzichtelijke bochten.
Ik ga zeker nog een keer met de bimmer een paar rondjes rijden daar en dan vergeet ik die 8 minuten ronde tijd maar even
Ik heb 2 toertjes meegereden met een E46 M3 met alle "vervelende" elektronische zaken uit met een tijd tussen de 10:30-11:30min (wat niet slecht is voor een "amateur"). En op geen enkel moment deed de auto vreemde zaken of waren er piepende banden, zaken die ik vermoed dat de bestuurder van dit filmpje volgens mij anders wel meer zou hebben.zneek schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:09:
[...]
Ik voorspel dat deze figuur in zijn E92 M3 de 08:05 niet haalt: http://www.bmwme.nl/nurburgring-hoe-het-niet-moet-e92-m3/
Sterker nog, zijn BMW dealer zal blij met hem zijn de volgende beurt gok ik zo
[edit] Mmm, ik zit het filmpje nog eens te bekijken, maar ik kan niet zo heel veel punten opnoemen die ik beter zou doen. Ik ken het circuit ook niet, en DSC zit ook niet voor niets ingebouwd natuurlijk, dan moet je het ook gebruiken...
[edit2] Hier zijn ze wel hard aan het zeiken: http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=461221 Maar volgens mij zouden veel het niet beter kunnen. Zijn er hier mensen die hun BMW wel eens echt uitlaten op de Ring?
Maar of ik persoonlijk het echt beter zou doen dat de man in het filmpje, dat weet ik niet, toch zeker niet mijn eerste keer, maar ik vermoed dat als je een m3 hebt gekocht je ook al wel wat rijervarnig hebt/m-cursus hebt gevolgd bij bmw en je wel iets of wat bezig bent met de kwaliteit van je rijskills te verhogen.
If it ain't broken it doesn't have enough features
Ik heb zelf in een Boxter S (niet van mij, dus onwennig) een tijd neergezet van 10:30. Lijkt mij dat een M3 met iemand die de auto kent met gemak een betere tijd neer zou moeten kunnen zetten. Ik had daarvoor 0 circuit-ervaring, alleen 10 jaar ervaring openbare weg en al betere resultaten.Apache schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:45:
[...]
Ik heb 2 toertjes meegereden met een E46 M3 met alle "vervelende" elektronische zaken uit met een tijd tussen de 10:30-11:30min (wat niet slecht is voor een "amateur"). En op geen enkel moment deed de auto vreemde zaken of waren er piepende banden, zaken die ik vermoed dat de bestuurder van dit filmpje volgens mij anders wel meer zou hebben.
Maar of ik persoonlijk het echt beter zou doen dat de man in het filmpje, dat weet ik niet, toch zeker niet mijn eerste keer, maar ik vermoed dat als je een m3 hebt gekocht je ook al wel wat rijervarnig hebt/m-cursus hebt gevolgd bij bmw en je wel iets of wat bezig bent met de kwaliteit van je rijskills te verhogen.
Die kerel in dat filmpje is gewoon iemand die geen gevoel heeft voor autorijden. Gas geven voor een bocht, in de bocht, allemaal vreemd gedrag. Het lijkt haast opzettelijk.
Dat ie nog met een redelijke snelheid dr overheen komt komt door het ontbreken van alle vormen van angst of terughoudendheid en een hele goede auto (vooral dat)
Die gasbak van me heb ik dit jaar in 9:45 dr overheen gestuurd.
Volgend jaar op volle turbodruk en met betere banden/remmen enzo gaan we toch eens kijken of we onder de 9min kunnen komen.
leeg
Op de ring is het vooral ervaring van de ring zelf. Ik pakte zelfs een nieuwe lexus IS F en een 996 gt3 die beide pittig aan het door rijden waren.
De locals pakken je daar met gemak in een 118d
[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 13-12-2010 16:12 ]
leeg
Duitsers hebben geen 118dKappeNou schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:11:
Hoe kan je op de ring je tijd meten? In iedergeval niet met de touristenfahrten. De tijden in die lijst zijn of tijdens een open inschrijf circuit dag gezet of tijdens een afgehuurde fabrieks dag.
Op de ring is het vooral ervaring van de ring zelf. Ik pakte zelfs een nieuwe lexus IS F en een 996 gt3 die beide pittig aan het door rijden waren.
De locals pakken je daar met gemak in een 118d
Hiervoor reed ik inderdaad een A4.Uiligheid schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:34:
[...]
Zie ik overigens correct dat je hiervoor een A4 had? Hoe bevalt die wissel?
Is een wereld van verschil. Achterwiel aandrijving rijdt zoveel sportiever. Daarnaast is de BMW vele malen luxer en rijdt het simpelweg lekkerder. Moet wel zeggen dat de BMW 1 jaar oud is en de A4 9 jaar oud was. Dus een eerlijk vergelijk is het niet.
Overigens ligt er onder mijn BMW 16"
Audi: Vorsprung durch Technik
Ja klopt. Bij de dealer zeggen ze ook altijd: sorry menier we hebben geen 316 meer, u krijgt ter compensatie een 335i en voor €200 extra een m3Snake schreef op maandag 13 december 2010 @ 18:54:
[...]
Duitsers hebben geen 118ddie hebben een 123d
Wat erg leuke karretjes zijn!Snake schreef op maandag 13 december 2010 @ 18:54:
[...]
Duitsers hebben geen 118ddie hebben een 123d
Zo'n 1M moet echt een bom zijn.
Dus toch even de signature veranderenRejgun schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:03:
[...]
Hiervoor reed ik inderdaad een A4.
Is een wereld van verschil. Achterwiel aandrijving rijdt zoveel sportiever. Daarnaast is de BMW vele malen luxer en rijdt het simpelweg lekkerder. Moet wel zeggen dat de BMW 1 jaar oud is en de A4 9 jaar oud was. Dus een eerlijk vergelijk is het niet.
Overigens ligt er onder mijn BMW 16"
Verwijderd
ChiLLeR schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:09:
De 1M doet de nurnburgring in 8:12.
BMWs Compared:
Other Models Compared:
Opzich best gaaf zo'n M1, maar voor 75k zou ik waarschijnlijk toch een 335i coupe kopen. Of nog beter; een 2e hands 335i, en met het gespaarde geld (35 jaar later waarschijnlijk
Er zijn hier toch meer mensen met een E46 318i?. Is het normaal dat de auto stationair eigelijk maar ~600rpm draait als deze warm is?. Vind dit vrij weinig eerlijk gezegd....
[ Voor 55% gewijzigd door Tortelli op 13-12-2010 21:22 ]
Over koude starts gesproken. Mijn vader zijn S2000 draait met een koude start (als het buiten onder een ~10 graden is) ~30-60 seconden gewoon 2000rpm

leeg
Zonder airco loopt mijn E46 318i (N42B20) ook 600rpm stationair. Met airco aan is het het ongeveer 800rpm en een stukje minder mooi.Tortelli schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:17:
Er zijn hier toch meer mensen met een E46 318i?. Is het normaal dat de auto stationair eigelijk maar ~600rpm draait als deze warm is?. Vind dit vrij weinig eerlijk gezegd....
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Trouwens elke keer als de compressor (neem ik aan) van de airco geactiveerd wordt hoor je dat goed. Neem aan dat die ook z'n langste tijd heeft gehad, maar tot nu werkt de airco verder goed.
Hij heeft vooral veel mazzel, zijn grootste fout is dat hij veel te hard de bochten in gaat, en de paar keer dat ie wel fatsoenlijk remt vervolgens echt dramatische lijnen rijdt. Bij ~2.30 weet hij blijkbaar niet dat die bocht naar links veel scherper is, blijft hij teveel aan de binnenkant en rijdt ie veel te hard. Het doet gewoon pijn hem over de kerbs te zien stuiteren.4x2 schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:10:
Hij rijdt gewoon als een onbehouwen mongool om het even bot te zeggen.
Dat ie nog met een redelijke snelheid dr overheen komt komt door het ontbreken van alle vormen van angst of terughoudendheid en een hele goede auto (vooral dat)
Niet dat ik nu een circuitridder ben (hell, mijn enige Ring-ervaring is met Grand Prix Legends en Forza Motorsport) maar ik maak dan ook tenminste niet de fout het te gaan proberen met een auto van een ton
Ik kan moeilijk inschatten hoe vaak de auto hem redt maar in de eerste twee en een halve minuut gaat ie al drie keer bijna permanent van de baan af

[ Voor 15% gewijzigd door Daniel op 14-12-2010 10:50 ]
Ioniq 5 P45
1 - 4.23:1
2 - 2.53:1
3 - 1.67:1
4 - 1.23:1
5 - 1:1
6 - 0.83:1
[ Voor 5% gewijzigd door YoshiBignose op 15-12-2010 10:35 ]
http://www.autoweek.nl/au...rie-met-minder-camouflage
Metal up your ass
Die bocht is Adenauer Forst, dat is, als je m niet kent, ook een verraderlijke bocht en daar gaan er heel veel de fout in.Daniel schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:44:
[...]
Bij ~2.30 weet hij blijkbaar niet dat die bocht naar links veel scherper is, blijft hij teveel aan de binnenkant en rijdt ie veel te hard. Het doet gewoon pijn hem over de kerbs te zien stuiteren.
Het is dan ook, ondanks de lange wandeling, een favoriet kijkerspunt en er zijn op youtube honderden filmpjes van te vinden.
De kerbs daar zijn trouwens HOOG, je zult niet de eerste zijn die zn carterpan dr onderuit knalt
In de werkelijkheid kan het ooit tegenvallen met een snelle auto, dan kom je wel eens per ongeluk veel te hard op bochten af zonder dat je het in de gaten hebt.Niet dat ik nu een circuitridder ben (hell, mijn enige Ring-ervaring is met Grand Prix Legends en Forza Motorsport) maar ik maak dan ook tenminste niet de fout het te gaan proberen met een auto van een ton
leeg
Hier ook: http://www.bmwme.nl/nieuwe-bmw-1-serie-f20-geeft-zich-blootJaymzHetfield schreef op woensdag 15 december 2010 @ 12:13:
Nieuwe 1-serie weer wat naakter:
http://www.autoweek.nl/au...rie-met-minder-camouflage
Niet mijn favoriete model, hoewel ik de lijn zoals ik hem nu zie veel mooier vindt dan de huidige 1 serie.
Mijn Z4 trekt ook gewoon met de 5 naar 250km/u (=155mph) hoor. Geen probleem.
Het verschil tussen 5 en 6 is ook niet zo groot (ook qua trekkracht boven de 220km/u).
Wel aardig verschil in verbruik

Die m5 doet het wel wat sneller uiteraard.
"man is not truly one, but truly two,"
Ja inderdaad, vaag, wel een Duitse auto....Trent900 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 18:01:
Vraag me af waarom de spy-shots van de nieuwe 1 van een rechtsgestuurde versie zijn.....
Zat met een hand te filmen dus kon niet schakelen en had geen zin om in de begrenzer te hangen. Die 155mph had ik ook wel gehaald met nog 700rpm te gaan...mr_petit schreef op woensdag 15 december 2010 @ 15:42:
[...]
Mijn Z4 trekt ook gewoon met de 5 naar 250km/u (=155mph) hoor. Geen probleem.
Het verschil tussen 5 en 6 is ook niet zo groot (ook qua trekkracht boven de 220km/u).
Wel aardig verschil in verbruik
Die m5 doet het wel wat sneller uiteraard.
Ioniq 5 P45
Ik heb mijn auto 1 x op 250km/h in de begrenzer gehad en om eerlijk te zijn zou met 1 hand filmen echt totaal onverantwoord geweest zijn op die snelheid..... ik hoop dat je dit op een heel lang recht stuk weg zonder medeweggebruikers gedaan hebt?Spiller schreef op woensdag 15 december 2010 @ 18:41:
[...]
Zat met een hand te filmen dus kon niet schakelen en had geen zin om in de begrenzer te hangen. Die 155mph had ik ook wel gehaald met nog 700rpm te gaan...
Ik snap dat je je website wil promoten, maar om nou te pas en te onpas hier een linkje naar je je eigen site te posten wordt wel wat irritant.zneek schreef op woensdag 15 december 2010 @ 15:34:
[...]
Hier ook: http://www.bmwme.nl/nieuwe-bmw-1-serie-f20-geeft-zich-bloot
Niet mijn favoriete model, hoewel ik de lijn zoals ik hem nu zie veel mooier vindt dan de huidige 1 serie.
zneek schreef op woensdag 15 december 2010 @ 19:41:
[...]
Ik heb mijn auto 1 x op 250km/h in de begrenzer gehad en om eerlijk te zijn zou met 1 hand filmen echt totaal onverantwoord geweest zijn op die snelheid..... ik hoop dat je dit op een heel lang recht stuk weg zonder medeweggebruikers gedaan hebt?

Niks en niemand voor 200km achter elkaar
Ik bedoelde trouwens de toerenbegrenzer. Heb die rit ook nog 175mph op de teller gehad en dat was nog niet het einde

[ Voor 10% gewijzigd door Spiller op 15-12-2010 20:38 ]
Ioniq 5 P45
Verwijderd
Alligator alley heet het toch?Spiller schreef op woensdag 15 december 2010 @ 20:36:
[...]
[afbeelding]
Niks en niemand voor 200km achter elkaar
Ik bedoelde trouwens de toerenbegrenzer. Heb die rit ook nog 175mph op de teller gehad en dat was nog niet het einde
Ben er een paar jaar geleden overheen gereden, raar gevoel om 200km lang links en rechts van de weg niks anders te zien dan moeras..
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2010 20:49 ]
Ioniq 5 P45
Klopt het dat de 650i (2006 model) een nieuwe versie van iDrive en een paar andere verbeteringen heeft (behalve de motor) t.o.v. de 645i (2004/2005 model)?
Of zijn er pas veranderingen gedaan bij de facelift in september 2007 en is de 650i alleen een update qua motorinhoud?
Ik kan het nergens vinden, dus ik hoop dat iemand het weet
[ Voor 28% gewijzigd door Mooody op 16-12-2010 00:41 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
- Introductie 650i in 2005: zwarte dashboard- en deurbekleding ipv grijs, startknop
- Facelift 2007: gewijzigde bumpers, achterklep, voor- en achterlichten, zijskirts, velgen, licht gewijzigd interieur en wellicht toevoeging van wat Efficient Dynamics technieken
- 2009: CIC navigatiesysteem
Het CIC-navigatiesysteem is zeker niet met de facelift van 2007 gekomen. Dit systeem is eind 2008 geïntroduceerd op de F01 7-serie en later uitgerold naar andere modellen. Voor ca. 2500 euro kun je het CIC-systeem overigens laten inbouwen.
Dashboardkleur boeit me niet zo. Een nieuwere versie van iDrive vind ik al interessanter, omdat de eerste versies van iDrive niet geweldig zijn.
Weet je wellicht of er ergens online een overzicht staat van alle details? Thnx
Mijn Compact lijkt met elk daar dat hij ouder wordt, goedkoper in onderhoud te worden

Ok, toegegeven, ik heb de afgelopen jaren redelijk wat groot onderhoud gehad, wat ik zelf heb uitgevoerd. Daardoor heb ik nogal bespaard op arbeid (2 schokdempers vervangen is toch al snel een halve dag werk bijv.) Maar dit biedt ook gelijk mooi de ruimte om eindelijk eens het hemeltje te vervangen (en achter m'n schade verhaal aan te gaan...)
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Sjah, als je alles al vervangen hebt dan kan er op een gegeven moment niets meer stukdeepbass909 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 10:30:
Ok, toegegeven, ik heb de afgelopen jaren redelijk wat groot onderhoud gehad, wat ik zelf heb uitgevoerd. Daardoor heb ik nogal bespaard op arbeid (2 schokdempers vervangen is toch al snel een halve dag werk bijv.) Maar dit biedt ook gelijk mooi de ruimte om eindelijk eens het hemeltje te vervangen (en achter m'n schade verhaal aan te gaan...)
Mijn laatste rekening was geloof ik 40 euro voor een apk en gasmeting. inspectie 1 en 2 enzo doe ik niet aan
Hardware matig is er een tussen iDrive geweest die al de touch shortcut buttons heeft, maar verder nog de oude software (vreemd genoeg heeft mijn schoonbroer ook deze versie in een X5 die hij dit jaar heeft gekocht!).zneek schreef op donderdag 16 december 2010 @ 10:02:
Volgens mij is er geen verschil in iDrive tot de nieuwe CIC die sinds 2008 leverbaar is.
Maar tussentijds zijn er massa's software releases geweest en een hele hoop verbeteringen in snelheid/stabiliteit/etc. BMW is meestal niet zo happig om die software update uit te voeren als er geen problemen zijn maar je gewoon nieuwere software wil, ik ben hiervoor bij een kleinere garage moeten gaan die het wel wou doen (duurt een hele nacht).
[Edit]
Owja, idrive controller heeft ook een update ondergaan in de loop der jaren, de eerste versies hadden haptic feedback (de mijne onder andere) terwijl dit bij de latere versies niet meer het geval was.
[ Voor 12% gewijzigd door Apache op 16-12-2010 12:44 ]
If it ain't broken it doesn't have enough features
Ik vond het grijze dashboard in de 645Ci best wel storend vergeleken met het zwart in een 650i.Mooooody schreef op donderdag 16 december 2010 @ 09:46:
Dus het verschil tussen een 645i '04/'05 en 650 '06 is (op de motor na) niet noemenswaardig?
Dashboardkleur boeit me niet zo. Een nieuwere versie van iDrive vind ik al interessanter, omdat de eerste versies van iDrive niet geweldig zijn.
Weet je wellicht of er ergens online een overzicht staat van alle details? Thnx
De 6-serie heeft bij de facelift van 2007 de iDrive gekregen met de extra knoppen onder de cd-speler. Hij heeft niet extra knoppen op de iDrive-controller. Dit is mijn inziens een minor upgrade waar je niet veel aan hebt, de software en hardware van het systeem lijkt me nog gelijk aan de versies vanaf 2004.
De upgrade van CCC naar CIC is wel een grote: compleet nieuwe grafische user interface, beeldscherm met hogere resolutie, iDrive-controller met extra knoppen en een snellere navigatiecomputer met harddisk ipv optische drive.
Het grootste probleem met de eerste generatie iDrive is mijn inziens de traagheid van het systeem en de soms slechte respons van de iDrive-controller. De GUI is een paar uitzondering daar gelaten helemaal niet onlogisch. Gebruikers die er nooit mee gewerkt hebben moeten er wel aan wennen omdat er weinig andere apparaten zijn (behalve auto's van o.a. Audi en Mercedes) met een vergelijkbare user interface zijn en mensen daar dus geen ervaring mee hebben.
hoeveel heeft het je gekost? hier in de buurt vragen ze 175e ex btwApache schreef op donderdag 16 december 2010 @ 11:32:
[...]
Hardware matig is er een tussen iDrive geweest die al de touch shortcut buttons heeft, maar verder nog de oude software (vreemd genoeg heeft mijn schoonbroer ook deze versie in een X5 die hij dit jaar heeft gekocht!).
Maar tussentijds zijn er massa's software releases geweest en een hele hoop verbeteringen in snelheid/stabiliteit/etc. BMW is meestal niet zo happig om die software update uit te voeren als er geen problemen zijn maar je gewoon nieuwere software wil, ik ben hiervoor bij een kleinere garage moeten gaan die het wel wou doen (duurt een hele nacht).
in duitsland is het 150e
enige echte reden waarom ik het zou doen is omwille mp3 functionaliteiten, maar om daar nou zon hap geld voor te betalen.. snelheid is goed bij de mijne, maar heb toch indruk dat ik een verouderd versie heb
Dit topic is gesloten.