bij bmw bedient de radio (eigenlijk CID; dat apparaat in het dashboard dus) de complete navigatiecomputer. De navigatiecomputer met dvd drive zit weer achterin. Dat daar ook echt de navi zit leidt ik af aan het feit dat daar ook de gps antenne naar toe gaat.Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:13:
[...]
Nou, beantwoord deze vraag eens, welke informatie zou er in godsnama over een Ibus netwerk kunnen lopen. En daarmee bedoel ik, wat heeft een radio aan een navigatietoestel te vertellen?
Het zelfde met de wisselaar: het audiosignaal gaat via een aparte draad (soms analoog, soms s/pdif), en de bediening (skip, search, etc etc) gaat via de ibus. De wisselaar geeft weer aan de radio, display en instrumentconsole weer de titelinformatie van het gespeelde nummer terug.
En gelijkende zaken gelden voor tv tuner, hands free, etc etc.
Je zou via de I-bus zelfs bijv je navigatie kunnen programmeren (welke taalinstellingen etc); daarvoor hebben mensen i-bus -> usb interfaces ontworpen en software geschreven.
In feite is het een 9600baud serieele bus
[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 21-12-2010 02:03 ]
"man is not truly one, but truly two,"
3DFx Voodoo â Riva TNT2 Ultra â Geforce 3 Ti200 â Radeon 3870 â Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 â Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super â Geforce 4070 Super
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Vandaag even aan de spiegels gevoeld, die zijn dus wel verwarmd. Eveneens onder de motorkap gekeken en er lopen naast de slangen voor het water ook draadjes naar de koppen toe, dus me dunkt dat ze wel verwarmd zijn.P.B. schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:44:
Ik rij in een E81 Executive. En ik heb vandaag geconstateerd dat mijn ruitenwissersproeiers niet verwarmd zijnDit soort veiligheidsvoorzieningen zouden echt standaard moeten zijn, zeker op een Exec model...
Heb wintervloeistof van de Total erin zitten, dus ik denk niet dat de vloeistof bevroren is..
Edit: volgens de prijslijst die ik op de website van BMW vindt moet het er wel opzitten. Denk dat ik maar ns langs de garage moet rijden...
Edit2: Maar wat ik mij herinner (van de Passat die ik hiervoor reed, waar het wÊl standaard was) is dat er bij verwarmde ruitensproeiers een smeltplek is rond de sproeiers, quod non in mijn geval.
Desalniettemin blijft het een groot raadsel waarom er geen vloeistof uit komt. De dealer heeft de ruitenwisservloeistof zelf bijgevuld in november, met de motorswap. Ze zouden toch geen zomervloeistof erin gedaan hebben ?

Misschien dat de vlotter om het niveau te meten vast gevroren is? Door de plaatsing van het tankje kan je ook niet kijken of er voldoende vloeistof in zit...
>> Signature?
Maar anders moet je toch even je vloeistof wisselen. Met een (tuin)slangetje en wat basic natuurkunde de oude er uit zuigen en dan vullen met vriesbestendige vloeistof. Ik heb er zelf een paar weken geleden spul in gedaan dat tot -30 werkt
bij op de spiegels heb ik trouwens zo'n dun lijntje lopen om ze op te warmen, net als die op de achteruit. jullie niet?
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
zou het?Snake schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:18:
Is dat lijntje wel voor op te warmen?Is dat niet de afscheiding tussen de normale en de gebogen spiegel?
Dus bij Loogman een flesje van 3 liter wintervloeistof gekocht en bijgevuld, en warempel, het werkt!
En dat lijntje lijkt mij idd de afscheiding tussen gebogen en rechte spiegel
[ Voor 10% gewijzigd door P.B. op 21-12-2010 16:24 ]
Ik gebruik dat lijntje altijd om te kijken wanneer het safe is terug naar de rechterrijbaan te gaan bij inhalen, dat is vast ook heel dom of nietSnake schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:18:
Is dat lijntje wel voor op te warmen?Is dat niet de afscheiding tussen de normale en de gebogen spiegel?
3DFx Voodoo â Riva TNT2 Ultra â Geforce 3 Ti200 â Radeon 3870 â Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 â Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super â Geforce 4070 Super
Dat lijntje is waar de dodehoekspiegel begintP.B. schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:24:
Bij Van Poelgeest geweest, die zeiden dat ze er weinig aan te doen was en dat de sproeiers waarschijnlijk bevroren waren, of dat er wat schuim in de bodem van het reservoir lag waardoor de sensor niet aansprong maar hij wel leeg is.
Dus bij Loogman een flesje van 3 liter wintervloeistof gekocht en bijgevuld, en warempel, het werkt!
En dat lijntje lijkt mij idd de afscheiding tussen gebogen en rechte spiegel
Daar is het voorEvaluationCopy schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:33:
[...]
Ik gebruik dat lijntje altijd om te kijken wanneer het safe is terug naar de rechterrijbaan te gaan bij inhalen, dat is vast ook heel dom of niet
[ Voor 27% gewijzigd door _eXistenZ_ op 21-12-2010 17:53 ]
There is no replacement for displacement!
is dit niet gewoon antivries?? kan ik het morgen ook halenP.B. schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:24:
ik heb trouwens achterin de auto ook een potje met dat spul wat je op je ruit spuit om het ijs te laten smelten als het ware, kan dit zonder problemen in de reservoir? en dan natuurlijk niet de hele fles
lijntje is idd voor afscheiding met gebogen spiegel, zonet ff gecontroleerd
Het is geprepareerde ruitenwisservloeistof voor temperaturen tot -25 graden met citroengeur aromaSYQ schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:53:
[...]
is dit niet gewoon antivries?? kan ik het morgen ook halen
ik heb trouwens achterin de auto ook een potje met dat spul wat je op je ruit spuit om het ijs te laten smelten als het ware, kan dit zonder problemen in de reservoir? en dan natuurlijk niet de hele fles
lijntje is idd voor afscheiding met gebogen spiegel, zonet ff gecontroleerd
Paal 1 vs X6 0
Gevolg X6 staat nu bij schadebedrijf
Met als "mosterd na de maal" vandaag maar even winterbanden besteld met velgen.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"
Feit is dat je een X6 en een 5er tot je beschikking hebt, jij kan het geld wel missen.KingTenteehje schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 18:32:
Vanwege sneeuwval en geen grip met de X6 de nieuwe 5 van mijn vader te pakken met winterbanden dacht ik dat de X6 veilig was. Mijn vader even een boodschap gedaan met de X6 waaruit ik het volgende kan concluderen:
Paal 1 vs X6 0
Gevolg X6 staat nu bij schadebedrijf![]()
Met als "mosterd na de maal" vandaag maar even winterbanden besteld met velgen.bij zien van de rekening was het
![]()
geld.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Nouuuuu, X6 had gewoon gemaakt moeten worden door nissan, opel, whatever en BMW had zich moeten beperken tot Êchte auto'sSYQ schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:00:
En gelukkig is Top Gear een entertainment show die je niet serieus hoeft te nemen als het neerkomt op autotests. X6 blijft een machtig mooi auto, ook al heeft het z'n image misschien niet mee
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Waarbij je je af kunt vragen hoe zinnig het allemaal is....
[ Voor 13% gewijzigd door zneek op 21-12-2010 19:12 ]
Dat klopt dat ik het wel kan betalen alleen blijft het zuur geld als het nu gaat dooienKecin schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 18:47:
[...]
Feit is dat je een X6 en een 5er tot je beschikking hebt, jij kan het geld wel missen.![]()
Flagg schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:02:
[...]
Nouuuuu, X6 had gewoon gemaakt moeten worden door nissan, opel, whatever en BMW had zich moeten beperken tot Êchte auto's
Al met al is het vervelend genoeg dat de auto er nu wat zielig bij staat zonder neus
Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"
Hebben wij al pics gezien van je X6? Lijkt me echt een keer vet om eens in zo'n machine te rijden...
Bij een E90 staat de achterruit verwarming los van de spiegelverwarming. De spiegelverwarming gaat samen met de sproeikopverwarming automatisch aan onder een bepaalde temparatuur. Zo is het in ieder geval bij een E90 LCI.ChiLLeR schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:56:
Bij mijn E90 is ook de spiegel verwarming en achteruit verwarming aan elkaar gekoppeld dus het lijkt me inderdaad logisch dat daar ook de sproeierverwarming aan gekoppeld zit.
Audi: Vorsprung durch Technik
Mij ook, zeker een X6M, 555pk in zon dikke bak, dat lijkt me wel wat.... hoewel je je rot schrikt bij de pomp denk ik....Kecin schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:39:
@KingTenteehje, het is in ieder geval wel een goede investering, volgend jaar gooi je ze dr gewoon weer lekker op.
Hebben wij al pics gezien van je X6? Lijkt me echt een keer vet om eens in zo'n machine te rijden...
Die TS is er niet voor nietsKecin schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:39:
@KingTenteehje, het is in ieder geval wel een goede investering, volgend jaar gooi je ze dr gewoon weer lekker op.
[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 21-12-2010 19:47 ]
In de eerste post sta ik tussen met de X6. Over het rijden in de X6 kan ik je toch echt een keer aanraden als je de kans hebt. ik weet niet of er ooit een Tweakers BMW meeting komt dan valt er wellicht wat te regelenKecin schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:39:
Tegenwoordig maakt het denk ik niet veel meer uit wat je rijdt want je schrikt je zowieso al kapot bij de pompzneek schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:43:
[...]
Mij ook, zeker een X6M, 555pk in zon dikke bak, dat lijkt me wel wat.... hoewel je je rot schrikt bij de pomp denk ik....
[ Voor 34% gewijzigd door KingTenteehje op 21-12-2010 19:49 ]
Kijkend naar de bak power die de N54 in mijn auto levert, kan ik me goed voorstellen dat ook een zwaardere X6 er nog steeds lekker mee van de plek komt. 0-100 in 7 seconden oid? Of sneller?KingTenteehje schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:47:
[...]
In de eerste post sta ik tussen met de X6. Over het rijden in de X6 kan ik je toch echt een keer aanraden als je de kans hebt. ik weet niet of er ooit een Tweakers BMW meeting komt dan valt er wellicht wat te regelen
[...]
Tegenwoordig maakt het denk ik niet veel meer uit wat je rijdt want je schrikt je zowieso al kapot bij de pomp. Ik ben het wel met je eens dat de X6M wel echt een monster moet zijn met dat vermogen. Ik vind de mijne al redelijk rap. Dan moet zo een beest met bijna het dubbele vermogen helemaal vertrekken.
[edit] 6.7 volgens autoweek, dus waarschijnlijk zal dat echt eerder 6.6 zijn...?
[ Voor 4% gewijzigd door zneek op 21-12-2010 19:55 ]
http://m.fok.nl/nieuws/421146
Oh, als er een meet komt ben ik zekers van de partij!KingTenteehje schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:47:
[...]
In de eerste post sta ik tussen met de X6. Over het rijden in de X6 kan ik je toch echt een keer aanraden als je de kans hebt. ik weet niet of er ooit een Tweakers BMW meeting komt dan valt er wellicht wat te regelen
[...]
Tegenwoordig maakt het denk ik niet veel meer uit wat je rijdt want je schrikt je zowieso al kapot bij de pomp. Ik ben het wel met je eens dat de X6M wel echt een monster moet zijn met dat vermogen. Ik vind de mijne al redelijk rap. Dan moet zo een beest met bijna het dubbele vermogen helemaal vertrekken.
Iedereen in de rij voor de X6Kecin schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:55:
[...]
Oh, als er een meet komt ben ik zekers van de partij!![]()
Passen met met zn 4-en wel in hoor
O, dat wist ik nietRejgun schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:43:
[...]
Bij een E90 staat de achterruit verwarming los van de spiegelverwarming. De spiegelverwarming gaat samen met de sproeikopverwarming automatisch aan onder een bepaalde temparatuur. Zo is het in ieder geval bij een E90 LCI.
>> Signature?
Verwijderd
Mjah, maar dat die auto een simpel heuvel niet opraakt blijft wel een feit. Hetzelfde voor de sneeuw en die parkeerrem. Slechte SUV is een slechte SUV. Dat ding is niet gemaakt voor offroad te rijden.SYQ schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:00:
En gelukkig is Top Gear een entertainment show die je niet serieus hoeft te nemen als het neerkomt op autotests. X6 blijft een machtig mooi auto, ook al heeft het z'n image misschien niet mee
PfffOp zich is dat geen ramp, want ik verkeerde altijd in de veronderstelling dat er toch nooit meer dan 2 mensen tegelijk in een X6 zitten (het lijk in de kofferbak niet meegeteld).
Als je eenmaal in een X6 rijdt dan laat je anderen jouw lijken vervoeren.
[ Voor 11% gewijzigd door YoshiBignose op 21-12-2010 20:58 ]
Facts don't care about your feelings
Daar heb je toch Audi S8'en voorYoshiBignose schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:57:
[...]
Pfffin X6jes worden geen lijken vervoerd. Dat zijn de oude 5- en 7-series
Als je eenmaal in een X6 rijdt dan laat je anderen jouw lijken vervoeren.
Net een setje styling 44 gekocht op Marktplaats
Gelukkig is het nog relatief goed afgelopen. Maar een 4x4 op normale banden in de winter kan op zich wel, ik heb het zelf ook tijden gedaan maar dat was bandmaatje 205. Ik denk dat bij de X6 vooral het probleem zit in de grote velgmaat, lage band en vooral de breedte. Behoorlijk sportieve banden die in de sneeuw geen raad weten.KingTenteehje schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:31:
[...]
Dat klopt dat ik het wel kan betalen alleen blijft het zuur geld als het nu gaat dooien.
[...]
Over het uiterlijk van de auto ga ik niet over in discussie want dat is persoonlijke smaak, maar wat rijcomfort en degelijkheid hoort de X6 toch wel echt tot een BMW
![]()
Al met al is het vervelend genoeg dat de auto er nu wat zielig bij staat zonder neusgelukkig hebben mijn ouders er niets aan over gehouden, want dan had ik me echt klote gevoeld. Ook kan ik wel concluderen dat zo een auto met 4WD echt niet op de weg hoort zonder winterbanden. Daarom vind ik de regel in Duitsland wel goed dat je zonder winterbanden de weg niet op mag.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
En waarom zou een X6 zo'n "simpel heuvel" moeten beklimmen volgens jou? Is de X6 door BMW de markt opgezet als een SUV of laat staan als een offroad auto? Heeft ie technieken aan boord om uberhaubt offroad terein te kunnen trotseren? 4WD alleen is nml niet voldoende om heuvels te kunnen beklimmen.Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:27:
[...]
Mjah, maar dat die auto een simpel heuvel niet opraakt blijft wel een feit. Hetzelfde voor de sneeuw en die parkeerrem. Slechte SUV is een slechte SUV. Dat ding is niet gemaakt voor offroad te rijden.
En Top Gear blijft vermaak, punt. Je kan die lui gewoon niet serieus nemen. Misschien zitten er brede zomerbanden onder die gedoemd zijn om te glijden met zoveel sneeuw? Zelfde voor de parkeerrem, waarom niet ff die grandcherokee ernaast gezet kijken of die niet achteruit rolt omdat de achterbanden geen grip hebben.
Verwijderd
Lijkt mij wel een keertje leuk, maar dan niet zo'n petjes-meeting.KingTenteehje schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:47:
[...]
[...]
Als Femme dan ook maar met zijn beest komt.
In de lente, als de winter achter de rug is. Ik weet wel wat leuke locaties waar je met een setje auto's terecht kan en ook foto's kan maken van het allegaartje.
Zover ik kan zien is de X6 alleen op de markt gezet om status uit te stralen. Ik denk dat daar veel mensen over vallen. Hij is namelijk gewoon niet functioneel, te hard geveerd om comfortabel te zijn, geen offroad kwaliteiten om offroad te gaan en te zwaar/lomp/hoog om er echt sportief mee te rijden.SYQ schreef op woensdag 22 december 2010 @ 00:06:
[...]
En waarom zou een X6 zo'n "simpel heuvel" moeten beklimmen volgens jou? Is de X6 door BMW de markt opgezet als een SUV of laat staan als een offroad auto? Heeft ie technieken aan boord om uberhaubt offroad terein te kunnen trotseren? 4WD alleen is nml niet voldoende om heuvels te kunnen beklimmen.
En Top Gear blijft vermaak, punt. Je kan die lui gewoon niet serieus nemen. Misschien zitten er brede zomerbanden onder die gedoemd zijn om te glijden met zoveel sneeuw? Zelfde voor de parkeerrem, waarom niet ff die grandcherokee ernaast gezet kijken of die niet achteruit rolt omdat de achterbanden geen grip hebben.
Kijk het zal best een goede auto zijn, maar echt een functioneel doel heeft de auto niet. Zeker wanneer men ook nog het prijskaartje in ogenschouw neemt.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Zeg, Basil Fawlty, 'plebs niet gewenst'Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 07:47:
[...]
Lijkt mij wel een keertje leuk, maar dan niet zo'n petjes-meeting.
In de lente, als de winter achter de rug is. Ik weet wel wat leuke locaties waar je met een setje auto's terecht kan en ook foto's kan maken van het allegaartje.
Ik voel me overigens niet aangesproken, ik draag nooit petjes
Een auto die weinig functionaliteit biedt heeft inderdaad status in die zin dat het uitstraalt dat je geld zat hebt om geen auto te moeten kopen die alle doelen bediend. In dat opzicht verschilt een X6 weinig van een sportwagen zoals een 911. De X6 wordt gekocht door mensen die plezier willen hebben in autorijden en kennelijk graag een stoere auto met een hoge zit hebben en voldoende hebben aan vier zitplaatsen. Als je spullen moet sjouwen gebruik je de bus van de zaak ofzo.MrFl0ppY schreef op woensdag 22 december 2010 @ 08:50:
[...]
Zover ik kan zien is de X6 alleen op de markt gezet om status uit te stralen. Ik denk dat daar veel mensen over vallen. Hij is namelijk gewoon niet functioneel, te hard geveerd om comfortabel te zijn, geen offroad kwaliteiten om offroad te gaan en te zwaar/lomp/hoog om er echt sportief mee te rijden.
Kijk het zal best een goede auto zijn, maar echt een functioneel doel heeft de auto niet. Zeker wanneer men ook nog het prijskaartje in ogenschouw neemt.
Dat een X6 terreinkwaliteiten moet hebben is de grootste onzin van de wereld, daar worden die auto's niet voor gemaakt. Ik denk overigens dat je met de juiste banden nog wel een aardig eind kunt komen op een besneeuwde weg of een modderpad. De vierwielaandrijving van BMW is best wel geavanceerd. Met een X6 in een weiland de heuvel oprijden slaat natuurlijk nergens op. Alleen paardenmensen willen dat maar die kopen toch al Land Rovers en Range Rovers.
Maar ja, dat zou voor een X5 dan net zo goed moeten gelden en daar heb ik hem nooit over gehoord. Ik heb nog nooit me zo'n ding gereden dus ik zou het niet durven zeggen.
Vergeet ook niet dat je X6 behoorlijk wat weegt. Met 4wd heb je wellicht meer tractie dan 2wd auto's, maar om van richting te veranderen (zijdelingse grip, sturen) en te remmen moet je bij veel gewicht hogere eisen aan de banden stellen. Zeker als dat gewicht eenmaal begint te glijden staat het ook zomaar niet stil.KingTenteehje schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:31:
Al met al is het vervelend genoeg dat de auto er nu wat zielig bij staat zonder neusgelukkig hebben mijn ouders er niets aan over gehouden, want dan had ik me echt klote gevoeld. Ook kan ik wel concluderen dat zo een auto met 4WD echt niet op de weg hoort zonder winterbanden. Daarom vind ik de regel in Duitsland wel goed dat je zonder winterbanden de weg niet op mag.
Zal wel niet goedkoop zijn, een aardig passend setje winterbanden voor een x6. Maar alles beter dan ongelukken natuurlijk; de volgende keer kan het paaltje natuurlijk een voetganger zijn.

http://www.refreshyourcar.com/air-freshener-vent-sticks.php
ik kom alleen uit op sites in de usa, met verzendkosten die hoger zijn als het product zelf
>> Signature?
http://www.twitch.tv/jannustitannus
In de sneeuw is een hoger gewicht alleen maar gunstig behalve als je hoogteverschillen moet overbruggen maar daar is in Nederland zelden sprake van.mr_petit schreef op woensdag 22 december 2010 @ 09:53:
[...]
Vergeet ook niet dat je X6 behoorlijk wat weegt. Met 4wd heb je wellicht meer tractie dan 2wd auto's, maar om van richting te veranderen (zijdelingse grip, sturen) en te remmen moet je bij veel gewicht hogere eisen aan de banden stellen.
Een X6 staat standaard op 255 breed rondom.Je zou denken dat hier gezien het gewicht van de auto nog wel redelijk mee te rijden valt. Ik kan me wel voorstellen dat de vierwielaandrijving ervoor zorgt dat je eerder met een te hoge snelheid een bocht ingaat omdat je minder tractieproblemen ondervindt en daardoor wellicht geneigd bent harder te rijden.
Kweenie, in mijn auto is vroeger wel gerookt.Ik vind het niet erg, er hangt zo'n heerlijk 'oude-BMW-geurtje' in, wat je wel vaker tegenkomt.SYQ schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:47:
Nou nou, een klein geurtje is toch altijd lekker voor id auto?en nee, roken doe ik niet en er wordt ook niet gerookt in de auto. Neefje mocht vroeger mijn auto altijd lenen, heeft er een keer in zitten roken en sindsdien krijgt die hem niet meer mee.
Tsjah hij mag best lekker rijden, dat geloof ik ook wel. Voor mij persoonlijk is 30k extra neertellen (vanaf prijs) voor hoge zit niet te verantwoorden als ik het vergelijk met een 5 serie. En dan ga je er denk ik nog op achteruit qua rijeigenschappen.zneek schreef op woensdag 22 december 2010 @ 09:37:
Ik verwacht dat het lekker rijdt zo'n X6. Lekker hoog, maar toch een sportief gevoel. Maar J. Clarkson vindt van niet, om exact dezelfde redenen als MrFloppy. En als JC het vindt, dan vindt iedereen het......
Een goede auto wat mij betreft maar je koopt hem niet omdat hij "wel lekker rijdt" imo. Aan de andere kant, de gemiddelde klant van een X6 zal waarschijnlijk niet wakker liggen van 30k, dat is dan ook wel weer zo.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ik heb gewoon van die geurboompjes in de ventilatieopeningen onder de voorruit geduwd, vallen ze ook niet zo op, maar ze werken wel.SYQ schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:47:
Nou nou, een klein geurtje is toch altijd lekker voor id auto?en nee, roken doe ik niet en er wordt ook niet gerookt in de auto. Neefje mocht vroeger mijn auto altijd lenen, heeft er een keer in zitten roken en sindsdien krijgt die hem niet meer mee.
Al moet ik dr tegelijkertijd de geur van een 35 jaar oude auto en een lekke kachelradiateur (die ik zo ga maken) mee verhullen
leeg
Nou daar ben ik het absoluut niet mee eens. Een hoge partiele wieldruk tov lage partiele wieldruk, dat is goed (laag gewicht, smalle banden). Maar een hoog gewicht? De extra grip tgv hogere wieldruk weegt absoluut niet op tegen de arbeid die verricht moet worden bij remmen of van richting veranderen (sturen). Ooit een beladen vrachtwagen zien remmen in de sneeuw? Ik zou maar een stapje achteruit doen. Overigens is het minder goed kunnen overbruggen van hoogteverschillen (wat je zelf aangeeft) hetzelfde als proberen te remmen. Of je nou potentiele energie door je grip probeert te winnen of kinetische energie probeert af te voeren.Femme schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:42:
[...]
In de sneeuw is een hoger gewicht alleen maar gunstig behalve als je hoogteverschillen moet overbruggen maar daar is in Nederland zelden sprake van.
eeej wij hebben allebei een BMW petje op in de cabrio. Maar tis goed, dan komen we niet.Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 07:47:
[...]
Lijkt mij wel een keertje leuk, maar dan niet zo'n petjes-meeting.

En de X6 is net een renault megane scenic, alleen geschikt voor heule oude mensen die niets met auto's hebben maar wel gewoon een lekker hoge instap willen vanwege de jicht/reuma. (ps niet al te serieus nemen he.
[ Voor 19% gewijzigd door Flagg op 22-12-2010 13:14 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
KingTenteehje heeft achter zelfs 325 breedFemme schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:42:
[...]
In de sneeuw is een hoger gewicht alleen maar gunstig behalve als je hoogteverschillen moet overbruggen maar daar is in Nederland zelden sprake van.
Een X6 staat standaard op 255 breed rondom.Je zou denken dat hier gezien het gewicht van de auto nog wel redelijk mee te rijden valt. Ik kan me wel voorstellen dat de vierwielaandrijving ervoor zorgt dat je eerder met een te hoge snelheid een bocht ingaat omdat je minder tractieproblemen ondervindt en daardoor wellicht geneigd bent harder te rijden.
Over breedte gesproken, ik heb zoals gezegd een setje 17" velgen gekocht. Op twee daarvan zitten Dunlop SP winters in 225/45/17. Nou heb ik voor de andere twee dus twee nieuwe banden nodig, maar hoe zit dat nou precies? Moeten die exact de zelfde maat hebben of kunnen die ook een andere breedte/hoogte hebben, wat is handig voor in de sneeuw, en die nieuwe banden kunnen dan het beste achteraan of niet?
Het handigst is als ze niet verschillen qua grootte, merk mag natuurlijk wel gewoon verschillen. Beste banden moeten achter, die hebben dan het meeste grip, erg handig als je RWD hebt, maar je kont glijdt ook niet weg als je iets te veel gas geeft (of iig minder snel). Omdat de beste banden achter liggen, zijn de slechtere banden met 'minder' grip voor, en als je dan te scherp instuurt of te hard gaat heb je onderstuur: makkelijk op te lossen door gas terug te nemen.fsfikke schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:20:
[...]
KingTenteehje heeft achter zelfs 325 breed
Over breedte gesproken, ik heb zoals gezegd een setje 17" velgen gekocht. Op twee daarvan zitten Dunlop SP winters in 225/45/17. Nou heb ik voor de andere twee dus twee nieuwe banden nodig, maar hoe zit dat nou precies? Moeten die exact de zelfde maat hebben of kunnen die ook een andere breedte/hoogte hebben, wat is handig voor in de sneeuw, en die nieuwe banden kunnen dan het beste achteraan of niet?
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Normaliter rij ik 225/45/18 voor en 245/40/18 achter op een E81
Hehe, lek is ie zeker, met hoofdletters4x2 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:15:
[...]
Al moet ik dr tegelijkertijd de geur van een 35 jaar oude auto en een lekke kachelradiateur (die ik zo ga maken) mee verhullen
Kachel zit weer in elkaar, zo nog ff een nieuwe afdichtrand dr omheen plakken en m terug in de auto duwen, maar ik zit nu ff binnen om op te warmen.
leeg
Vanochtend even geprobeerd en je hebt inderdaad gelijk, de verwarming van de spiegels gaat aan ongeacht of je de achteruit verwarming aanzet of niet.Rejgun schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:43:
[...]
Bij een E90 staat de achterruit verwarming los van de spiegelverwarming. De spiegelverwarming gaat samen met de sproeikopverwarming automatisch aan onder een bepaalde temparatuur. Zo is het in ieder geval bij een E90 LCI.
>> Signature?
Klopt, hij springt automatisch aan bij het starten van de auto. Wat ervoor zorgt dat ik altijd vieze vuile spiegels heb.ChiLLeR schreef op woensdag 22 december 2010 @ 15:58:
[...]
Vanochtend even geprobeerd en je hebt inderdaad gelijk, de verwarming van de spiegels gaat aan ongeacht of je de achteruit verwarming aanzet of niet.
Sproeiers zijn NIET verwarmt (toch niet in mijn 120D coupe).
Ik zou best een X6 of X5 willen rijden, lijkt me koninklijkFlagg schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:11:
[...]
eeej wij hebben allebei een BMW petje op in de cabrio. Maar tis goed, dan komen we niet.
En de X6 is net een renault megane scenic, alleen geschikt voor heule oude mensen die niets met auto's hebben maar wel gewoon een lekker hoge instap willen vanwege de jicht/reuma. (ps niet al te serieus nemen he.misschien een beetje )
Mijn sproeiers zijn wel verwarmd. Ligt aan de uitvoering die je hebt.Snake schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:00:
[...]
Klopt, hij springt automatisch aan bij het starten van de auto. Wat ervoor zorgt dat ik altijd vieze vuile spiegels heb.
Sproeiers zijn NIET verwarmt (toch niet in mijn 120D coupe).
Mjaa mjaa. Ik vind de X5 wel mooi hoor, klopt gewoon qua maten verhoudingen. Die X6 absoluut niet. Maar ik zou voor mezelf nooit de meerprijs kunnen verantwoorden tov een ontzettend dikke 5-touring. Zie de meerwaarde er ook niet van.418O2 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:02:
[...]
Ik zou best een X6 of X5 willen rijden, lijkt me koninklijk
Ik rook ook in de auto alleen gebruik ik gewoon een los bekertje met water erin waar ik de peuken in doe! Dit scheelt veel in de geur, al zeg ik het zelf. Persoonlijk ben ik ook niet zo een voorstander van die wunderbaum dingen en zo. Verder scheelt het ook veel als je stoffen bekleding in de auto hebt. Bij stof blijft vaak de geur hangen van sigaretten, en zo ook de wunderbaum geur wat ik gruwelijk vind stinken.
Me 2, het ding straalt op de eoa manier op een goede manier asociale lompheid uit.zneek schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:55:
Ik vond de X6 helemaal niks op basis van foto's. Toen ik er 1 in het echt tegenkwam was ik direct om.... briljante bak. Als ik in de oudejaarsloterij dik win haal ik me er zeker weten 1 op. Een X6 50i xDrive of een X6M.....
leeg
- Riem aircopomp
- Bougies
- Oliefilter
- Luchtfilter
- Olie
- 2x remtang rep set (whatever that is) + revisie remmen voor
- Remblokken achter en voor
- Olie versnellingsbak
- Koelvloeistof
- Remvloeistof
- Set ruitenwissers
- Interieur filter
- Brandstoffilter
- 5 uur werk
Goodbye eindejaarsbonus

Welkom als-een-katje-tevreden-spinnende BMW

Meestal is het de grootste onzin dat al die filters vervangen worden.EvaluationCopy schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:28:
Servicebeurt gehad:
- Riem aircopomp
- Bougies
- Oliefilter
- Luchtfilter
- Olie
- 2x remtang rep set (whatever that is) + revisie remmen voor
- Remblokken achter en voor
- Olie versnellingsbak
- Koelvloeistof
- Remvloeistof
- Set ruitenwissers
- Interieur filter
- Brandstoffilter
- 5 uur werk
Goodbye eindejaarsbonus![]()
![]()
Welkom als-een-katje-tevreden-spinnende BMW
Garages hebben de vervelende neiging om een "vies" filter te vervangen door een nieuwe terwijl een keertje uitkloppen al zou volstaan.
Hetzelfde geldt overigens voor de mythe om olie te "verversen", maar dat is een eindeloze discussie
[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 22-12-2010 22:20 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Wheelsonline Sliedrecht - Alpina
[ Voor 10% gewijzigd door bombadil op 22-12-2010 22:55 ]
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Alsof ze het over ventieldopjes praten die ze erbij leveren"Bridgestone Potenza. Nieuwe banden, met run-flat !"

Maargoed, gezien de omschrijving zou ik wel zeggen dat het originele Alpina's zijn. De eerste replica's met afsluitbare "deksels" (naafkapjes) moet ik nog tegenkomen. En een setje Potenza's zijn ook niet zo duur als jij omschrijft, het zal ze misschien âŦ650 kosten aan inkoop.
Ik heb er wat gezien, echt helemaal gaar. Als ik mijn garage ergens niet van verdenk is het wel klusjes bijverzinnen. Ach ja, moet er weer 25k tegen kunnen zonder al te veel gezeur.Mooooody schreef op woensdag 22 december 2010 @ 22:19:
[...]
Meestal is het de grootste onzin dat al die filters vervangen worden.
Garages hebben de vervelende neiging om een "vies" filter te vervangen door een nieuwe terwijl een keertje uitkloppen al zou volstaan.
Hetzelfde geldt overigens voor de mythe om olie te "verversen", maar dat is een eindeloze discussie
Ik ben er nooit geweest maar ze adverteren veel op Marktplaats (waaronder ook veel replicameuk).bombadil schreef op woensdag 22 december 2010 @ 22:52:
Ik zit een beetje te kijken naar een origineel setje Alpina Classic18 inch voor mn Z4. Na wat zoeken kwam ik uit bij Wheelsonline welke redelijk aangeschreven staat. De advertentie is echter wat vaag, prijs E2500 incl banden (/E2750?) lijkt me echter prima (sterker nog al je E900 rekent voor de 4 banden kan het denk ik niet ivm te goedkoop). Iemand ervaring met deze winkel?
Ik vind Alpina Classic persoonlijk niet staan onder een Z4.
Ik zou ook goed nadenken of je wel runflats moet nemen.
Ik vind het ronduit klotebanden; oncomfortabel en verschrikkelijk spoorgevoelig zonder dat je daar meer grip of wegligging voor terugkrijgt.
Het verschil tussen runflats en normale banden vond ik op een z4 een wereld van verschil, vooral op klinkerwegen.
Heb zelf ambipure anti tabacco die altijd "uit" staat (k hij ruikt niet lekker maar werkt wel). Als ik ga roken zet hem op de hoogte stand, raampje beetje open, hou koud het ook is. En op de terug weg even de verwarming aan, raampjes volledig open en een metertje of 500 even het gas flink indrukken.KingTenteehje schreef op woensdag 22 december 2010 @ 17:35:
[...]
Ik rook ook in de auto alleen gebruik ik gewoon een los bekertje met water erin waar ik de peuken in doe! Dit scheelt veel in de geur, al zeg ik het zelf. Persoonlijk ben ik ook niet zo een voorstander van die wunderbaum dingen en zo. Verder scheelt het ook veel als je stoffen bekleding in de auto hebt. Bij stof blijft vaak de geur hangen van sigaretten, en zo ook de wunderbaum geur wat ik gruwelijk vind stinken.
Ruikt die weer zo fris als een hoentje. Mensen ruiken vaak niet dat er in gerookt is (tenzij het recent is).
Een bakje water ga ik niet aan beginnen, als het eenmaal valt heb je een behoorlijk nasty vlek
Vage tent. De velgen op het plaatje zijn geen Alpina Classics maar Alpina Dynamics, en de "aanbieding" is blijkbaar dat de prijs omhoog is gegaan van 2500 (doorgestreept) naar 2750 euro?bombadil schreef op woensdag 22 december 2010 @ 22:52:
Ik zit een beetje te kijken naar een origineel setje Alpina Classic18 inch voor mn Z4. Na wat zoeken kwam ik uit bij Wheelsonline welke redelijk aangeschreven staat. De advertentie is echter wat vaag, prijs E2500 incl banden (/E2750?) lijkt me echter prima (sterker nog al je E900 rekent voor de 4 banden kan het denk ik niet ivm te goedkoop). Iemand ervaring met deze winkel?
Ik zit zelf nog op de dag te wachten dat het bekertje water een keer om gaat, en ik met zo een mooi tabak kunstwerk in mijn lichte bekleding zit te kijkenevilpin0 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 08:33:
[...]
Heb zelf ambipure anti tabacco die altijd "uit" staat (k hij ruikt niet lekker maar werkt wel). Als ik ga roken zet hem op de hoogte stand, raampje beetje open, hou koud het ook is. En op de terug weg even de verwarming aan, raampjes volledig open en een metertje of 500 even het gas flink indrukken.
Ruikt die weer zo fris als een hoentje. Mensen ruiken vaak niet dat er in gerookt is (tenzij het recent is).
Een bakje water ga ik niet aan beginnen, als het eenmaal valt heb je een behoorlijk nasty vlek
Dat kan ik beamen, maar die ambi puur dingetjes kun je "uit" zetten. Ik wordt ook niet echt blij van de geur vooral zoals je zegt als de verwarming aanzet, maar voor mijn mede passagiers wel fijn dat het niet zo naar rook ruikt.KingTenteehje schreef op donderdag 23 december 2010 @ 09:29:
[...]
Ik geloof wel dat ze zullen werken alleen wordt ik altijd licht in mijn hoofd als zo een geurding in een hete/warme auto hangt.
Even laten uitwapperen met raampjes open en een kilometertje of 120 werkt het best.
Toch een idee voor BMW om die dingen achter de blower in te bouwen met verwisselbare capsules, want zoals je zegt het komt het interieur niet ten goede zon WC eend gebeuren op je desktboard geplakt.
[ Voor 14% gewijzigd door evilpin0 op 23-12-2010 09:54 ]
Een niet-roker zal het altijd kunnen ruiken als er gerookt is in een auto. Ik snap zelf niet dat iemand niet even een uurtje (of twee, hoe lang je rit ook duurt) zonder peuk kan.
Daniel schreef op donderdag 23 december 2010 @ 09:26:
[...]
Vage tent. De velgen op het plaatje zijn geen Alpina Classics maar Alpina Dynamics, en de "aanbieding" is blijkbaar dat de prijs omhoog is gegaan van 2500 (doorgestreept) naar 2750 euro?
Mwja je auto is een verlengmiddel van je huis. Als je thuis rookt hoezo niet in je auto, kleine stukjes rook ik niet of als er kinderen in de auto zitten of mensen die het graag niet willen. Zelf ruik je het toch niet. Ik heb wel de asbak ontmaagd van mijn autoBeQuietAndDrive schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:17:
Je moet -vind ik- wel altijd even opletten met die geurdingen als je je auto te koop zet. Als ik een advertentie zie met foto's met zo'n geurding in het ventilatierooster, dan klik ik hem al meteen weer weg. Misschien onterecht, maar het wekt direct de indruk een rokersauto te zijn bij mij.
Een niet-roker zal het altijd kunnen ruiken als er gerookt is in een auto. Ik snap zelf niet dat iemand niet even een uurtje (of twee, hoe lang je rit ook duurt) zonder peuk kan.
Als ik er een tijdje niet in rook en laat het goed uitwaaien ruiken niet rokers niet dat in is gepaft (nu rook ik ook niet zoveel erin).
het grootse gevaar zit in knoeiers, een asvlek is flink balen een brandgat betekend dat de destreffende knoeiende persoon te voet verder kan gaan
Tja. Mijn auto is juist ÊÊn van de weinige plekken waar ik af en toe een peuk op steek. Heerlijk momentje voor mezelf. Peuk in linkerklauw, raam helemaal open (inderdaad ook bij -7, boeien), as aftikken uit het raam en filter in de asbak, dat geeft echt niet veel stank. Uit het raam gooien van peuken vind ik echt enorm asociaal. Dan knipper ik ook steevast even met m'n lichten, als ik dat zie. (Shag is wat anders natuurlijk, dat vergaat zo).BeQuietAndDrive schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:17:
Je moet -vind ik- wel altijd even opletten met die geurdingen als je je auto te koop zet. Als ik een advertentie zie met foto's met zo'n geurding in het ventilatierooster, dan klik ik hem al meteen weer weg. Misschien onterecht, maar het wekt direct de indruk een rokersauto te zijn bij mij.
Peuk in de auto, raam open, keihard Slayer aan, mooi man.
Klinkt goed, op die peuk na.EvaluationCopy schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:50:
[...]
Peuk in de auto, raam open, keihard Slayer aan, mooi man.
Metal up your ass
Stop daar dan ook eens mee. Je beschadigt mijn lak en bent een gevaar voor motorrijders.EvaluationCopy schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:50:
as aftikken uit het raam
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Dat ga je niet menen. Paar van die stofdeeltjes??AtleX schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:27:
[...]
Stop daar dan ook eens mee. Je beschadigt mijn lak en bent een gevaar voor motorrijders.
Als er een goede reden is om dat niet te doen dan hoor ik graag hoor, ik heb echt geen idee.

http://www.bmwme.nl/bmw-xdome-xdrive-in-de-sneeuw/
Ik zie die X6 daar toch vrolijk over heuveltjes sneeuw crossen e.d. Ik begrijp ook dat xDrive zo'n slecht systeem nog niet is. En ik vraag me dan ook af waarom JC zo zat te klooien op dat heuveltje gras? Zou het misschien in scene gezet zijn?
en dan nog iets, hoe zinnig zijn winterbanden? Een collega had het over een test van Autoweek ofzo, waar uit kwam dat bij alles behalve sneeuw je net zo goed op normale zomerbanden kunt rijden. Mijn eigen ervaring spreekt dat tegen, maar waarom wordt er zo getwijfeld? zijn er uberhaupt wetenschappelijke feiten dat winterbanden wel of niet werken?
En je hebt winterbanden en je hebt winterbanden he. Die rare Chinese prijsvechtbanden (zomerbanden) halen op diverse remtests al vaak een remweg die makkelijk een meter of acht langer is dan bij een A-merk. Als je daar dan winterbanden van gaat aanschaffen dan denk ik dat je beter je zomer-Potenza's kunt laten zitten...
[ Voor 25% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 23-12-2010 11:56 ]
Dit topic is gesloten.